Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ten Hag voert drastische maatregel door en legt spelers verbod op’

Laatste update:

De selectie van Manchester United wordt steeds meer aan banden gelegd door Erik ten Hag. De van Ajax overgekomen oefenmeester, die door de spelers wordt geprezen om zijn harde aanpak en hoge intensiteit, heeft een nieuwe maatregelen aangekondigd en gaat alle privé koks weren. United gaat zelf vijfsterrenmaaltijden leveren bij de spelers om te voorkomen dat ze aankomen, zo meldt the Sun. Spelers maakten voorheen gebruik van hun eigen persoonlijke koks, maar volgen nu een uniek dieetplan.

Sinds de komst van Ten Hag zijn bij United al verschillende zaken de kop ingedrukt. Zo is het onder meer verboden om alcohol te nuttigen tijdens wedstrijdweken. United zal komend seizoen in de Europa League actief zijn en kent net als alle andere clubs in Engeland een overvol speelprogramma. Om de spelers optimaal aan de aftrap te laten verschijnen tijdens de start van het nieuwe Premier League-seizoen heeft Ten Hag nu een nieuwe drastische maatregel doorgevoerd.

Spelers mogen niet langer gebruik maken van hun persoonlijke koks, zo maakt the Sun bekend. Spelers als Cristiano Ronaldo en Luke Shaw staan erom bekend over een privé kok te beschikken, maar hebben van Ten Hag te horen gekregen dat deze voorlopig niet mag worden ingezet. In plaats daarvan kunnen clubchefs worden geboekt om hun eten te koken. Deze zogeheten vijfsterrenmaaltijden zullen vervolgens bij de spelers thuis worden afgeleverd. Dit om te voorkomen dat de spelers aankomen.

Ten Hag heeft vanaf zijn eerste werkdag zijn eisenpakket op tafel gelegd, waarbij discipline en gezondheidscontroles centraal staan. Andere regels die de manager heeft doorgevoerd zijn onder meer dat spelers samen moeten eten tijdens de training en wekelijks BMI-controles worden uitgevoerd. Spelers die te laat op trainingen en teambesprekingen verschijnen worden verzocht naar huis te gaan. Ook als spelers thuis zijn wordt van ze verwacht dat ze zich houden aan de persoonlijke voedselplannen, vandaar de bezorgservice van de club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kunnen die mannen niet gewoon gezond eten zonder privékok??

25 juli 2022 om 09:15

@mantitty, ze gaan nu toch gezond eten zonder prive kok aangezien Utd de maaltijden gaat regelen. Lijkt mij juist dat ze prima gezond kunnen eten mét privekok..

25 juli 2022 om 09:43

Hoe doen al die onfortuinlijke mensen dat dan die met hun eigen klauwen en fornuis de dagelijkse hap bereiden?? Ja, ik loop wat achter, maar begin steeds meer te grinniken om de absurde idiotie van ‘het wereldje’

25 juli 2022 om 09:50

@mantitty, zou jij elke dag zelf koken als jij 150k per week verdient?

25 juli 2022 om 09:51

Helemaal mee eens, het wordt steeds gekker die voetbal wereld.

25 juli 2022 om 10:30

Beetje overdreven hoor. Hoeveel bestellen nu ook niet een hello fresh of voorgekookte maaltijd bij een of andere bezorgdienst? Wij hebben op de club ook gewoon de mogelijkheid om (gezonde) maaltijden te kopen en mee te nemen voor thuis. De single heeft daar met werk en sport ook niet zo heel veel tijd voor. Of je moet op zondag gaan preppen

25 juli 2022 om 11:55

Hebben ze vast geen tijd voor en die plastic vrouwen die de meeste voetballers hebben, smelten als ze te dicht bij een fornuis komen, dus die zullen ook wel niet koken.

25 juli 2022 om 12:04

Hoezo idiotie??
Is in de topsport een normale regel.
Dat is wel Iers anders dan iemand bijvoorbeeld in de bouw of innde zorg. Je lichaam moet fit en gezond blijven om optimaal te kunnen presteren.

Daarbij moet een sporter niet na te denken wat voor boodschappen hij moet gaan doen. Dan hebben we het hier over eten. Maar ook andere dingen worden bepaald en gedaan voor de topsporter. Zodat die zich volledig kan focussen om te optimaal te presteren. Zoals een cadeautje voor vriendin wordt gewoon allemaal gedaan.

Ten Hag is een perfectionist. Ronaldo is niet anders. Zullen echt elkaar begrijpen.

25 juli 2022 om 12:10

Ja waarom niet, met meer geld betekent niet dat je ineens anders moet voordoen. Bovendien uit eten gaan is ongezond en ze gooien zoveel zout erin, dat is vet slecht voor je.

25 juli 2022 om 12:15

Topsport is geen elitair geneuzel hè.. topsport is ook Femke Bol die voor modaal zich de apenpokken traint. Die zal ongetwijfeld rete gezond eten zonder privé chef..
Misschien mis je mijn punt van het idiote, wellicht vind jij het heel normaal voor ze. Topsport en zelf je eten regelen / maken / bestellen / zal vast en zeker gecombineerd kunnen worden, dat doet namelijk 95% (of misschien wel meer) van de atleten op deze manier.

25 juli 2022 om 13:31

Waar maak je je nou zo druk om, Mantitty? Als er zoveel geld in je zak zit, je werkgever zo rijk is en het van ongelofelijk belang voor het miljardenbedrijf waar je werkt is dat jij goed in vorm, op gewicht en fit blijft, dan is dit gewoon niet raar. Je gaat als topman bij een IT-bedrijf toch ook niet met een dell-laptop van driehonderd euro rondlopen? Je schikt je naar de middelen en belangen.

25 juli 2022 om 13:34

@erodinho

Ik weet niet waar jij uit eten gaat, misschien zie jij uit eten gaan als naar de burgerking, maar 'uit eten gaan is ongezond ze gooien er zoveel zout in' is een heel rare uitspraak.

25 juli 2022 om 13:46

Als je naam man titty is, dan kan je zelf ook wel wat gezonder gaan eten i guess...

25 juli 2022 om 14:25

Sorry AFC-BusbyBabe, maar dat is echt onzin wat jij neerzet. Alsof een voetballer geen tijd heeft om zich met voeding bezig te houden, boodschappen te doen etc "om optimaal te kunnen presteren".
Als er iemand tijd heeft, is dat een profvoetballer, die zitten meer Fifa te spelen dan iets anders.

En hoe doen al die topsporters dat dan toch die niet de luxe hebben dat ze een inkomen hebben van een voetballer? Goh, die zijn ook topfit en zullen wel een eigen prakkie moeten koken... Kom op zeg, laten we niet doen of ze een zwaar bestaan hebben. 9 uur per dag achter de lopende band staan, dat is zwaar. Ze hebben een enorm luxe leven maar beseffen dat soms niet meer.

25 juli 2022 om 17:08

@afc

Dat kadootje is een keuze uit luxe. Er is niks mis met een voetballer die daar zelf mee bezig is. Ze moeten zich focussen op de sport, maar niet 24/7. Ontspanning en lol maken hoort er ook bij.

25 juli 2022 om 17:12

Mantitty

Ben het met je eens dat ze zelf ook een maaltijd moeten kunnen maken. Maar daar gaat het hier niet om. In de wielrennerij wordt elke gram afgewogen, voedingsstoffen en calorieën uitgerekend. Daar gaat het om. En omdat er veel voetballers zijn die daar allemaal helemaal geen zin in hebben (ook niet alle wielrenners trouwens) moet je dat organiseren. Deze maatregel is wat rigide maar het helpt wel.

25 juli 2022 om 09:17

Natuurlijk kan dat, maar is dat efficient voor ze?

25 juli 2022 om 09:21

Als je meer dan 150K per week vangt en voor 1,5k in de week een privékok hebt en daardoor iedere dag heerlijk eet zou ik het ook wel weten.

25 juli 2022 om 17:13

Het lijkt me verschrikkelijk. Als je thuis bent wil je toch ook ff alleen zijn, en niet allemaal personeel rond hebben lopen. Ik zou als voetballer liever zo’n clubmaaltijd aan de deur hebben dan een kok in huis.

25 juli 2022 om 18:32

Die kok kan toch koken terwijl je op de club bent?

25 juli 2022 om 09:36

Nee deze tere zieltjes hebben alle hulp nodig die ze kunnen krijgen. Het zijn net kinderen, zelfstandigheid zit er niet in.

25 juli 2022 om 09:48

Hahaha Futures en mantitty, ik geniet van jullie reacties die zijn doorspekt met bewustzijn en gezond verstand. Dit zijn van die kleine voorbeelden die laten zien hoe absurd (wat mij betreft gestoord) de wereld van de gemiddelde profvoetballer is.

25 juli 2022 om 09:54

Als je denkt dat het eenvoudig is voor iedereen om gewoon normaal te blijven terwijl je 150.000 per week ontvangt en je alleen maar omgaat met mensen die dit hebben, dan schat je dat even verkeerd in. Alles is bij deze jongens mogelijk, letterlijk alles is te koop. Waarschijnlijk gaat het daar ook vaak mis met de discipline.

25 juli 2022 om 09:56

Sorry hoor Toss maar dan hebben jullie allebei de context volledig gemist. Het gaat om topsport en dus om details. Je bent wat je eet, of denk je dat na honderdduizenden jaren evolutie mensen nu eten omdat het lekker is? Een professionele kijk op voeding wijten aan tere zieltjes is echt een opmerking van het kaliber "trainen is voor talentlozen"

25 juli 2022 om 12:17

Dat is niet het punt dat wordt gemaakt, het punt is dat je zelf geen debiel qua eten hoeft te zijn als er geen privé kok rond huppelt.. Denk je dat Sven Kramer al die jaren een privé kok had. Vast en zeker een op maat gemaakt dieet in de zware trainingsweken, zo achterlijk ben ik nou ook weer niet.

25 juli 2022 om 14:23

Ik durf wel te beweren dat 95% van de professionele voetballer niet weet welke samenstelling voedsel op welke fase in het seizoen optimaal voor ze werkt, laat staan dat ze weten waar ze het uit moeten halen.

25 juli 2022 om 10:42

De spelers kunnen natuurlijk prima zelf gezond eten zonder privé kok, maar als ik het salaris van een Manchester United speler krijg dan zou ik ook serieus nadenken over een privékok. Ik vind koken vrij saai, dus als ik voor een klein deel van mijn salaris een privé kok kan inhuren dan doe ik dat zo. Daarnaast zal deze kok ook beter smakende maaltijden dan mij produceren.

25 juli 2022 om 10:57

Volgens mij is Ronaldo erg gezond dus waarom die privé kok weghalen? En krijgen ze eten thuis bezorgd? Lijkt me ook niet ideaal als het warm eten is. Je kan beter eisen stellen aan de fitheid van spelers en ze niet zo betuttelen. Gaan ze hun huis ook monitoren of ze niet stiekem een pizza bestellen?

25 juli 2022 om 12:21

Ieders ik eigen keuze inderdaad, ik
Heb ook liever een poets dan dat ik het zelf moet doen ;-)
De wereld is een beetje gek geworden als dat bij club x, en vast ook bij meer clubs, gemeengoed is onder de spelers. Maar goed, ben dan ook een ouwe romanticus 😂

25 juli 2022 om 11:17

Het is bijna exacte wetenschap.. voeding voor topsporters is heel precies en dat wilt ten Hag ook onder controle hebben. Dit is topsport en niks raars. Ze kunnen hierdoor net die ene seconde sneller reageren of fitter worden. Dat kleine beetje meer kan een verschil zijn van een 2e of 3e plek bij wijze van.

25 juli 2022 om 12:22

Nope, voeding kan de topsport enkel ondersteunen. Zet mij een fantastisch dieet voor en ik struikel nog steeds de 16 in zonder bal. Je gaat mij niet vertellen dat ze allemaal voor de sport leven als een Ronaldo. Dat de club vrèten regelt snap ik helemaal prima, meer controle

25 juli 2022 om 18:33

Wel bijzonder dat je jezelf vergelijkt met profvoetballers.

Dus nu moet het eten dat ze thuis eten ook al door de club chef geprepareerd worden?

Mogen ze dan ook geen vorkje meer prikken buiten de deur? Gaat wel wat ver. Wat als je zelf wat wilt koken (of je vrouw/vriendin) mag dat wel?

25 juli 2022 om 09:21

Het verhaal klopt natuurlijk van geen kanten. Ze mogen geen gebruik meer maken van hun eigen kok omdat er een club kok is. Vervolgens staat er dat ze de club chef KUNNEN boeken. Lijkt me dat er dus ook gewoon nog de mogelijkheid is om het zelf of door een kok te laten doen/uiteten te gaan.

25 juli 2022 om 09:41

Laten we het hopen want anders is het wel een heel draconische maatregel wat mij betreft

25 juli 2022 om 09:49

Ik heb even wat Engelse artikelen nagekeken en volgens mij worden er twee regels door elkaar gehaald. ten Hag heeft idd verboden om op de club gebruik te maken van prive chefs. Maar daarbuiten is er niets verboden. Man Utd heeft een service in het leven geroepen om maaltijden van de club te bestellen die thuisbezorgd worden omdat sommige spelers jong zijn en alleen wonen en hun gastronomische kwaliteiten achterblijven tov hun voetbal kwaliteiten.

Dat maakt het allemaal alweer veel beter te begrijpen.

25 juli 2022 om 10:26

Het leek mij anders al moeilijk te handhaven.

25 juli 2022 om 10:38

Thanks Danny! Precies wat ik al vermoedde. En precies waarom je dit soort artikelen nooit zomaar voor waarheid moet aannemen.

Ik denk dat ie hier net in doorslaat.. ergens heeft ie gelijk hoor, maar voor de spelers die al gezond eten en fit zijn zal dit als bemoeienis worden gezien.. ik vraag me af hoe verstandig dit is!

25 juli 2022 om 09:50

Erik staat erom bekend zeer fanatiek te zijn ja. Er zullen veel mensen zijn die denken 'wat een onzin', maar als United met de schaal staat aan het einde van het seizoen zal er geen haan meer naar kaaien.

25 juli 2022 om 10:01

Dan bedoel je denk ik de bruine fruitschaal? Het landskampioenschap wordt in Engeland doorgaans beloond met een beker.

25 juli 2022 om 10:04

Oh haha, ja ik bedoel gewoon de titel.

25 juli 2022 om 10:12

Even off topic, maar zo'n beker is toch vele malen mooier en prestigieuzer dan zo'n fruitschaal zoals jij het benoemt Samcro :D

25 juli 2022 om 10:28

In dit land denken wij overal aan de centjes jongen. Wat denk je dat zo een dure beker wel niet kost!

Haha ik lees ook Cristiano Ronaldo in het verhaaltje.
Stel dat Ronaldo terugkomt dan weet ik zeker dat Ronaldo mooi zijn eten laat klaarmaken door zijn eigen kok. Er is niemand die beter voor zichzelf zorgt dan Ronaldo dus daar gaat de kok van United zich niet mee bemoeien.

25 juli 2022 om 09:30

Is het dan ook niet beter om afscheid te nemen van Ronaldo? United heeft nu behoefte aan een geheel, en dit soort gedrag moet gewoon uit de club ongeacht wie de speler is.

25 juli 2022 om 12:31

Ja, dat dachten ze bij Real ook maar het heeft de club 3 jaar gekost om een oplossing te vinden voor zijn vertrek. Die tijd krijgt Ten Hag niet.

25 juli 2022 om 15:03

In dat geval mag Ronaldo weer lekker eigen baas spelen, waardoor spelers zoals Rashford dit ook blijven doen en je zo in een vicieuze cirkel komt wat de afgelopen jaren zich ook al afspeelt binnen de club.

ETH moet gewoon als leider optreden in dat geval, wie weet krijg je nog zelfs de groep met je mee omdat je zo dominant optreedt. Het laatste wat je moet willen is dat je de tactiek van de zwakke manager Ole doorzet.

25 juli 2022 om 11:43

Ten Hag wil gewoon duidelijke regels zonder uitzonderingen. Dat is logisch! Als je voor een iemand een uitzondering maakt, dan wil iedereen dat.

25 juli 2022 om 12:30

Haha mocht United CR7 echt willen houden dan is de enige mogelijkheid om Ronaldo's kok aan te nemen als club kok.

25 juli 2022 om 13:54

Deze afgoderij van Cristiano is zo ranzig. Die jongen met een wagenpark vol lamborghini's en een eigen fitnesszaal onder zijn slaapkamer moet júíst een keer in de pas van de groep lopen. Voetbal is een teamsport en individualistische Bv's als Ronaldo maken het team niet beter als ze denken boven de groep te staan. Go Ten Hag!

25 juli 2022 om 15:09

Haha Cristiano is juist een op-en-top professional en zou voor spelers zoals Shaw juist een voorbeeld moeten zijn. Maar ik ben het wel met je eens dat Man U zich meer moet gaan richten op het geheel in plaats van individuen te plezieren, ook al gaat het ten koste van een de beste spelers ooit in je team.

Volgens mij hebben we deze maatregel betreffende het aan banden leggen van de privekoks al 3x voorbij zien komen.

25 juli 2022 om 09:29

Inderdaad, het is echt bizar.
Zijn er (volgens jullie) alternatieven voor VZ? Dat reageren hoeft van mij niet eens zo, maar waar wel gewoon al het nieuws overzichtelijk op verschijnt?
Ik word onderhand wel redelijk ziek van die sensatiezucht hier.

OT: Goede maatregel van Ten Hag!!

25 juli 2022 om 09:38

Ik lees juist alleen de comments op VZ. Ik kan me echt geen artikel herinerren dat ik helemaal heb gelezen. Sta je alleen soms voor aap omdat je de strekking van het verhaal mist, maar ach.

25 juli 2022 om 09:45

Haha, same, het meeste nieuws waar ik op reageer is toch al uren/dagen oud en is al veel eerder via twitter voorbij gekomen in mijn feed.

Scheelt ook een stuk irritatie omdat de spellingscontrole van vz altijd uit staat.

25 juli 2022 om 11:32

Hier weer hetzelfde, maar bijna uit principe. Die artikels boeien me meestal niet veel omdat het nieuws vaak al lang bekend is (vanuit bijvoorbeeld twitter). Voetbalnieuwssites zijn voornamelijk alleen leuk om op te reageren en discussieren.

25 juli 2022 om 12:33

VZ doet ook altijd wel stoer over het aantal bezoekers, maar die hebben ze alleen maar door ons natuurlijk.

25 juli 2022 om 22:18

Vind de gesprekken onderling en vooral off topic maar wel over voetbal veel leuker dan het werkelijke nieuws.
Er zou juist meer interactie moeten zijn bij de leden onderling.

25 juli 2022 om 15:36

Morgen: definitief, 5 sterren chefs gepresenteerd bij united

Dit was toch al veel langer bekend? Iets met oude koeien.
Desalniettemin inhoudelijk: prima keuze. Ze moeten er alles aan doen om weer top te worden, en als Ten Hag denkt dat zekerheid op goed eten daarbij helpt, lijkt het me een verstandig idee. Enige wat ik me bij dit soort dingen afvraag is hoe het met de gezinnen van die spelers gaat; krijgen die ook eten van de club? Mogen dienop de club eten, of eten ze altijd zonder de voetballer van het huis? Lijkt me toch wat eenzaam.

Zou leuk zijn als Erik zelf die maaltijden ging koken. Zie je hem al staan met die koksmuts op.

Bizarre maatregel.

Geef ze een richtlijn mee qua calorieã£â«n/eiwitten/koolhydraten/vetten per dag en dan moeten ze het zelf kunnen regelen danwel via hun eigen kok.

Slaat toch nergens op dat de club bepaald wat jij elke dag van de week, elke maaltijd eet? Je bent toch geen robot? Overmatige zoektocht naar controle over de spelers wat gegarandeerd gaat backlashen naar verloop van tijd wanneer het even tegen zit.

25 juli 2022 om 09:18

Ben het met je eens, dit lijkt mij ook niet enorm handig. Hoewel, in de praktijk kan het misschien een stuk flexibeler zijn, maar kookt een United kok. Ben benieuwd hoe Ronaldo dit gaat vinden...

25 juli 2022 om 11:58

De kok zal ook wel keuze hebben hè? Dit lijkt me voor de spelers een stuk relaxter dan de godganse dag eten wegen en met Excelletjes in de weer om je macro's te tellen

Dan ben je profvoetballer... tussen de 18 en 35 zo ongeveer... je verbrand duizenden calorieën per dag door te trainen en wedstrijden... en dan nog overgewicht hebben... wow .. dat is echt een prestatie... maar lekker met de energy drinks doorgaan hoor....

Ten Hag is goed bezig. Het is belachelijk dat er zo veel spelers zijn die hun voeding niet serieus nemen en rondlopen met een buikje. Als voetballer hoor je topfit te zijn en hoor je je gehele carriã£â¨re lang gezond en gevarieerd te eten. Als je dan zo'n Shaw met z'n dikke vetklep ziet rondlopen, vraag ik mezelf af hoe een voetballer zo met zijn eigen lichaam om kan gaan. Ik hoop in de toekomst te zien dat in de sportwereld een transitie gaat worden gemaakt naar uitsluitend plantaardige voeding. Het is belachelijk dat er anno 2022 Ãâ¼berhaupt nog in de sportwereld uitsluitend dierlijke eiwitten worden genuttigd, terwijl er onder wetenschappers consensus heerst dat plantaardige voeding o.a. een veel beter effect vertoont op de hersteltijd.

25 juli 2022 om 10:47

Daar is het vegan gekkie. Ben zeer benieuwd hoe je bij die "consensus" onder "wetenschappers" komt.

25 juli 2022 om 10:56

Iemand die volgens jou vegan eet een gekkie noemen. De kortzichtigheid spat er weer eens vanaf. In de psychologie hebben ze een mooie term voor jouw reactie: backfire effect. Zie hier de verloedering van Nederland dames en heren....

25 juli 2022 om 11:35

Waarom noem je hem een gekkie? Even afgezien van het feit dat hij gewoon gelijk heeft, is dat toch ook geen normale manier om te communiceren?
Vegans proberen trouwens een positieve invloed uit te oefenen op gezondheid van mensen en planeet, en tevens dierenleed te minimaliseren. Echt heel gek ja.

25 juli 2022 om 12:02

Wat een kansloze opmerking. Verwacht je nou echt een gefundeerde reactie (vraag er dan gewoon om, en leg dan gelijk even uit wat je zelf onder consensus en wetenschap verstaat, want blijkbaar heb je moeite met hoe Volgasvoetbal ze gebruikt?), of zit je hier alleen maar om iemand te beledigen?

25 juli 2022 om 15:46

@volgasvoetbal @ironmanutd @273618

Ah wacht, mijn fout. Even vergeten dat er nog veel mensen een beetje achter lopen binnen in het meat v.s. plant-based debat. Laat me raden, jullie hebben The Game Changers gezien en zijn nu helemaal overtuigd?

Dat hele plant-based eten filosofie zit volgestouwd met pseudoscience en misinformatie. Op de korte termijn levert het misschien wat positieve effecten op, maar op de lange termijn ga je de negatieve effecten ervan merken. Dat zie je vrij vaak bij vechtsporters(bekendste voorbeeld: Canelo Alvarez); zodra ze switchen naar een vegan dieet gaat de performance achteruit, omdat je op de lange termijn simpelweg een tekort aan voedingsstoffen krijgt die je vrijwel alleen uit vlees haalt. Dus om het "belachelijk" te noemen dat er "anno 2022 überhaupt nog in de sportwereld uitsluitend dierlijke eiwitten worden genuttigd" is vrij belachelijk.

Maar natuurlijk weten jullie, als fervent VoetbalZone-reageerder met een mening, veel beter wat een atleet dient te eten voor optimale performance dan de talloze diã«tisten en voedingscoaches die ervoor gestudeerd hebben. Want: jullie hebben ergens een keer iets gelezen of gezien, dus dat zal wel waar zijn.

Als je vervolgens je vrij ongefundeerde argument dan nog een beetje aankleedt met psychologische termen als "backfire effect" kom je wellicht nog wat slimmer over. Of je gooit het over de ethische/morale boeg door te zeggen dat het gaat om dierenleed te verzachten/verminderen, dan kun je tegen jezelf "ik ben heiliger dan gij" zeggen.

Anyway, best lekker af en toe, zo'n vegan curry! Eet smakelijk.

25 juli 2022 om 13:00

Je mag er van vinden wat je wil Volgasvoetbal. Volgens mij weet jij ook heel duidelijk dat het een sutk lastiger is om alle macro's binnen te krijgen middels 'vegan' eten. Nu heeft een club als United schijnbaar mensen daarvoor in dienst en zouden ze het potentieel voor elkaar kunnen krijgen, maar blijven we allemaal mensen die onze eigen keuzes mogen maken.

"uitsluitend dierlijke eiwitten" is natuurlijk onzin. Kan me niet voorstellen dat dergelijke koks geen alternatieven aanbieden.

25 juli 2022 om 13:41

Valt echt heel erg mee hoor Woenselaar. Alles dat we uit dieren krijgen halen die dieren uit planten. Er zijn inmiddels talloze voorbeelden van topsporters die alles binnen krijgen en zelf zeggen beter te presteren zonder dierlijke producten.

Dat laatste ben ik wel met je eens. Dit soort chefs gebruiken juist heel veel plantaardige producten, zelfs bij niet strikt vegan dieet. Juist door die consensus waar hij het over heeft. Iedereen die zich op serieus niveau bezig houdt met voeding voor sporters weet dat plantaardig veel beter is dan dierlijk.
Ik heb trouwens wel eens zo'n artikeltje gelezen over wat ronaldo en messi allemaal eten, en dat was eigenlijk al bijna vegan.

25 juli 2022 om 14:21

Daar heb je helemaal gelijk in Iron. In mijn omgeving is er veel weerstand tegen veganistisch eten en ik ben erachter gekomen dat een van de redenen is dat men denkt dat het niet smaakvol is. Erger kun je de plank niet misslaan, want ik vind veganistische gerechten juist vaak veel meer smaak hebben, doordat er veel meer gebruik wordt gemaakt van verschillende kruiden en specerijen. Er wordt vaak vanuit Hollands gedachtegoed gedacht aan een simpele AVG die bestaat uit een plantaardige worst, aardappelen en groente.

Voor de mensen die toch wel interesse hebben in lekker veganistisch eten: maak je eigen curry paste! Koop HELE kruiden (kardemom, komijnzaad, korianderkorrels' en bak ze zonder olie zodat alle aroma's vrij komen. Vervolgens doe je de specerijen samen met citroengras, peper (ik kan Rawit peper aanraden), limoenblad, citroensap en kurkuma in een vijzel/keukenmachine met wat olie, en voilã . De curry paste kan je invriezen als ijsblokjes zodat je op ieder moment van de dag een blokje kan pakken om een overheerlijke curry te serveren. Eet smakelijk!

25 juli 2022 om 18:20

Jullie gaan voor het gemak even voorbij aan mijn punt. Ik betwist nergens dat dierlijke/ plantaardige eiwitten geen verschillen kennen en dat je met de juiste optimalisatie waarschijnlijk het beste uit bent, maar wel dat het nuttigen van een complete maaltijd met daarin alle macro's en andere voedingsstoffen uit uitsluitend vegan maaltijden simpelweg veel moeilijker is. Neem dit niet van mij aan, maar van voedingscoaches bij de Knzb. Doe er mee wat je wil...

Leuk dat topsporters dat zelf zeggen overigens, dat is echt non-informatie. Ik vind ook dat ik socialer ben als ik drie bier op heb.

Verder vind ik dat jullie beiden een beetje doorslaan in de 'preach your own practice' net zoals veel vegans. Jullie weg is de enige en de beste. Laat de mens in zijn waarde aub.

Tja... ik zou zeggen: zo lang je top fit bent, ga lekker verder met wat je doet, bij twijfel neemt de kok van man utd het over.
Alsof Ronaldo zn dieet moet (en wil) aanpassen, dat gaat natuurlijk nergens over.

Dat Luke Shaw een privé kok heeft, is af en toe wel te zien.

Maar om bijvoorbeeld zo'n Ronaldo zijn privé kok (die hij waarschijnlijk al jaren heeft) te ontzeggen, lijkt mij niet het juiste moment om te doen bij hem. Hij is al enigszins prikkelbaar nu lijkt mij (aangezien hij weg lijkt te willen) en dan komt er ook nog zoiets bij. De beste man is al 37, maar volgens mij nog altijd de meest fitte en afgetrainde speler van de gehele Man Utd selectie. Dan ga je hem zijn privé kok en eigen dieet ontnemen, omdat spelers als een Shaw bijvoorbeeld zich niet fit kunnen houden?

Persoonlijk vindt ik dit een belachelijke regel. Als je nu eens wat probleemgevallen met deze regel aanpakt zoals zo'n Shaw, dan is het prima.

Ten Hag slaat helemaal door met het zetten van zijn stempel op Man. United.
Weet het niet maar had niet de indruk dat hij bij Ajax ook zo extreem was.

25 juli 2022 om 12:05

Vooropgesteld dat ik geen flauw idee heb hoe ver hij nu gaat en dat bij Ajax deed, maar het is natuurlijk wel bizar dat zo'n grote en rijke club zo (relatief) marginaal is geworden. Dus je zou kunnen denken dat er daarom nog veel meer te winnen valt met dit soort regels dan bij Ajax.

Ik zou hier een beetje mee uitkijken. Dit is ontzettend leuk, tot dat je twee potjes verliest en iedereen denkt, rot op met je dieetplan rare schoolmeester. Ten Hag zou niet de eerste zijn die op z'n bek gaat door een gebrek aan intercultureel besef. Schoolmeesters zijn misschien leuk in Nederland, maar dat is niet overal zo. Vraag maar aan onze bondscoach.

25 juli 2022 om 11:34

Ik ben het wel met je eens, maar vergeet niet dat dit bericht van The Sun komt hè. Het kan dan ook nog wel prima zo zijn dat Ten Hag zegt, joh op de club eten we met z'n allen en krijgen we een maaltijd van de club (wat me ook heel logisch lijkt) en dan kan The Sun dat prima opblazen tot dit.

25 juli 2022 om 11:37

Ja, dat is ook wel zo. We gaan het zien. Ik hoop heel erg dat ie het redt in ieder geval. Leuk om de Nederlandse trainer weer in de top te zien.

25 juli 2022 om 11:40

Hahah dat hoop ik ook heel erg, maar dat is wel om meer redenen dan alleen die van een Nederlandse trainer in de top

25 juli 2022 om 14:02

Je neemt de top wel heel breed

Ik vind het mooi dat onze vorige trainer naar ManU is, maar gaan we nou elke dag serieus een stukje over ManU gepresenteerd krijgen? Ze spelen als jaren geen rol van betekenis. Het draait in Engeland om Liverpool en City. Meer daarover aub

ik snap dat je als prof gewoon gezond moet eten ten behoeve van je sport/werk.
maar ik vraag me ook af hoeveel van dit soort verhalen nou waarheid is..
in zijn ajax tijd en daarvoor nog nooit iets over gehoord, maar zodra die in engeland zit krijg je dit soort (naar mijn mening) onzin verhalen.

25 juli 2022 om 10:26

Zie jij hier al overal privé koks rondlopen op clubs? Tis wel de PL hè. Die gasten gaan wel even een stapje verder daar.

Geen alcohol tijdens wedstrijdweken. Hoe kan hij dat controleren?

25 juli 2022 om 10:20

Urinecontrole,bloedonderzoek

25 juli 2022 om 10:32

AVG?

25 juli 2022 om 10:51

Lol. Straks nog een drugscontrole?
Doe normaal zeg. Het zijn voetballers, geen gevangenis voor drugsverslaafden?

25 juli 2022 om 11:08

Drugs controle (lees: doping controle) krijgen ze sowieso met enige regelmaat rondom PL en Europese duels. Is overigens in vrijwel elke topsport het geval. Niets nieuws onder de zon dus op dat vlak.

25 juli 2022 om 11:39

Een drugscontrole is geen dopingcontrole hoor. Zo lang je geen middelen in je lijf hebt die 'op de verboden lijst' staan, mag er niks aan de hand zijn. Als ik zwaar bezopen zon test onderga, ben ik gewoon nog steeds 'geschik'. In principe mag de club alleen maar horen 'geschikt' of 'ongeschikt'. Mogen niet eens weten op wat precies. Grappige in voetballand, is dat al die AVG regels redelijk door elkaar lopen. Je mag eigenlijk ook helemaal niet openbaar maken wat voor type blessure/ ziekte/ positieve coronatest iemand heeft. En toch ligt het elke keer weer op straat. Gek he?

25 juli 2022 om 11:36

Natuurlijk gaat hij dat niet controleren, dat is onmogelijk. Het gaat er gewoon om dat hij een signaal wil afgeven door dit hier te zeggen en hopelijk zien spelers dan zelf ook in dat ze beter presteren op het moment dat ze inderdaad de alcohol laten staan in aanloop naar wedstrijden.

Heerlijk half nieuws. Geen eigen koks meer laten koken op de club. Je moet je voorstellen dat iedere speler een eigen kok heeft rondlopen op het complex. Dat slaat natuurlijk nergens op. Snap wel dat de coach dan zegt: eten we op de club: dan eet je 'wat de pot schaft'.

Voert hij het ook door tot thuis, dan slaat het natuurlijk helemaal door. Soort gevoel van controle (wat doen mijn spelers offline) waar je helemaal geen controle op hoeft te/ kan hebben.

25 juli 2022 om 17:14

Ligt er ook aan wat er contractueel is vast gelegd denk ik. Ik denk dat een club mag eisen dat je er alles aandoet om gezond te leven en dat je fit for work bent. En dat de club uiteindelijk maatregelen mag treffen, of zoiets....

De werkwijze van ETH kan ik zeer waarderen. Eisen stellen,regels maken en consequent naleven. Doe je dat niet,boete of paar wedstrijdjes wissel zonder aanzien des persoons. Duidelijkheid creëeren,iedereen gelijk, neuzen dezelfde kant zodoende. Zweep erover.

25 juli 2022 om 10:32

Nou ja regels en consequenties zijn wel lastig. Hoe controleer je iemands priveleven? En moet je dat wel willen controleren?

25 juli 2022 om 12:24

Uiteraard tot aan de voordeur. Wat erachter is moet prive blijven. Ik denk dat hij de spelers daarover zelf wil laten nadenken in de hoop dat ze zijn strakke lijn doortrekken tot achter de voordeur. Ik vind t wel goed wat hij predikt. Nu de resultaten nog. Tis m wat mij betreft gegund. Zou mooi zijn dat een Nederlandse coach de boel daar ff op de rit zet. Zou gezien de laatste jaren een prestatie van formaat zijn.

25 juli 2022 om 13:24

Was dat niet guardiola die zelfs het seksleven en relaties van zn spelers een soort van wilde beinvloeden? Dingen uit handen geven, zijn trainers ook niet zo goed in (omdat je op de bank verder ook wel redelijk machteloos bent tijdens een wedstrijd).

25 juli 2022 om 17:18

Door middel van testen en proeven te laten doen kan je er wel achter komen of iemand gezond leeft of dat die alcohol heeft gedronken. Urine en bloed geven een hoop geheimen prijs wat een persoon de afgelopen dagen heeft gegeten en gedronken. En ik denk dat een club bij twijfel of dmv proefsteken dit kan controleren/

Hoe zorg je dat Ronaldo al helemaal weg wil haha. Lekker ten hag. Goed gedaan. Privé kok. Kom op zeg.

Dit is al sinds de aanstelling van ten Hag het geval. Geen idee waarom hier een nieuw artikel aan besteed moet worden

Geen broodje kroket en een Aa'tje na een overwinning... dat is jammer

Ik weet nog dat van Gaal dezelfde soort discipline ging toepassen bij buitenlandse clubs. En dat liep op zijn zachtst gezegd niet altijd goed af. Dus bezint eer ge begint. Een kleuterklas laat zich vaak wel leiden, maar volwassen mannen hebben daar over het algemeen meer moeite mee. Hoe zou b.v. een Ancelotti dit doen? Want die staat nu niet direct bekend als iemand met een harde hand. Maar krijgt het wel voor elkaar dat spelers met hem weglopen.

Deze heb ik inmiddels ook al 3x gelezen dit bericht! ETH kan ook gewoon niet rustig zijn werk doen he, zonder elke nieuwsberichten te hebben over zijn nieuwe regels of andere bullshit

Niks mis mee. Er moet weer eens naar behoren gepresteerd gaan worden. Terug naar categorie Man United uit pak 'm beet 2007. Werken voor dat verrekte en veel te grote salaris!

Deze zogeheten vijfsterrenmaaltijden zullen vervolgens bij de spelers thuis worden afgeleverd. Dit om te voorkomen dat de spelers aankomen.

Laat het ze dan zelf te voet ophalen, luie badgasten.

Als je zo bekijkt, werkt deze methodes maar beperkt, aantal jaren, want de spelers willen ook wel vrijheid hebben zowel moeten ze ook veel plezier beleven op trainingen. Ik denk namelijk dat Erik ten Hag een te grote stempel drukt op zijn eigen selectie, waar hij zo heel graag successen wil behalen met Manchester United. Dit werkt volgens mij alleen maar averechts, zowel ook voor veel spanningen zorgt tussen de staf en de spelers. De spelers zijn echt geen kinderen, maar volwassen die gezond verstand wil gebruiken zowel ze zelf kunnen bepalen of ze op dieet wil gaan.

Ik voorspel ook dat dit jaar voor Manchester United wel een moeilijk jaar wordt zowel ook veel winsten en verlies kan inluiden, maar betwijfel het ook of Erik ten Hag ook goed bij de club past is maar ook een grote vraag.

Nou, dat United onder ten Hag klinkt meer en meer als een club waar je graag wil spelen. Mag je eigen prakkie niet eens meer koken thuis haha

Onder de streep ben ik overigens wel benieuwd naar MU prestaties en hoop dat ten hag daar wat positiefs teweeg brengt

The Sun... Super betrouwbare tabloid natuurlijk... Hebben nooit eerder gelogen

Ik ga er vanuit dat dit alleen geldt voor de avondmaaltijd en op niet wedstrijddagen. Overdag ben je doordeweeks op de club en dan eet je lekker samen, goed voor de teambuilding en dan heb je daar direct een overzicht op.

Is Messi niet ooit ook eens op zijn vingers 'getikt' omdat hij zo geniet van lekkere gepekelde Spaanse worst?

De rotte appels in de selectie die niet mee willen werken aan dit plan werkt Ten Hag er zo wel mooi uit. Of het allemaal in zijn voordeel gaat werken moet nog blijken, maar een duidelijke visie is wel wat United nodig heeft om zich weer als een elftal te presenteren in plaats van 50 losse atleten..

Breaking news, Anthony tekent nieuw 5 jarig contract bij Ajax.
Die Zuid-Amerikanen eten meer vlees in een week als wij per maand, lusten trouwens ook wel een drankje op hun tijd.
Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk is het een atleet en ziet hij er behoorlijk afgetraind uit. Maar denk niet dat die gasten hierop zitten te wachten.

Vind het trouwens ook vrij bizar, van beide kanten zowel privé koks als het feit dat 10H vind dat hij dat kan bepalen.
Mocht een speler nou overgewicht hebben of niet in shape, dan mogen de experts van ManU wel ingrijpen.

Zoals ook al gezegd is Ronaldo heeft dat zeker niet nodig en met hem waarschijnlijk meerdere

Hahaha toen Koeman bij Barca kwam werd er ook van alles geschreeuwd, dat dit en dat en jan alleman anders gingen. Nou.. ben benieuwd

Denk dat et goed idee is dat ze gaan opletten op voedingen enz
Maar hoe wil jij het in je hoofd halen om te bepalen wat ze gaan eten als ze thuis zijn
Wie gaat durven te zeggen tegen C.Ronaldo wat hij wel of niet mag eten
Als iemand die docu bij juve heeft gezien dan ga je al begrijpen dat het geen mogelijkheid is bij hem

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren