Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind focust zich op drie posities bij Ajax: ‘Verwacht nog wel een gesprek’

Laatste update:

Daley Blind verwacht op korte termijn met trainer Alfred Schreuder in gesprek te gaan over de positie waarop hij zich komend seizoen moet focussen. De 92-voudig international van Oranje speelde het afgelopen seizoen vanwege de aanwezigheid van Lisandro Martínez overwegend als linksback bij Ajax. Met Owen Wijndal hebben de Amsterdammers echter een nieuwe concurrent voor die positie aangetrokken.

“Ik heb nog niet heel uitgebreid met Schreuder gesproken”, vertelt Blind tegenover Ajax Life. “Toen hij werd aangesteld, hebben we kort over de telefoon gesproken. Ik verwacht dat er deze week nog wel een gesprek komt. Ik focus mij op de linksbackpositie, centraal achterin en op het middenveld. Uiteindelijk wil ik gewoon altijd spelen en belangrijk zijn voor het elftal, ook om in beeld te blijven bij Oranje.”

Schreuder gaf zaterdag in gesprek met Voetbal International aan in Blind ook een optie voor het middenveld te zien. “Elke speler heeft kwaliteiten en Daley Blind is een heel belangrijke speler. Ik heb hem nog niet als middenvelder gebruikt, maar ik heb wel het gevoel dat hij dat heel goed zou kunnen. Tactisch is hij zo goed, één van de besten, dat hij denk ik heel weinig moeite heeft als hij moet schakelen van positie”, aldus Schreuder.

Ajax zag tijdens de zomerse transferwindow verschillende basisspelers vertrekken, maar wist in de persoon van Wijndal, Calvin Bassey en Francisco Conceição al verschillende aanwinsten te verwelkomen, terwijl Brian Brobbey definitief terugkeerde naar Amsterdam. De vele wisselingen in de selectie zijn ook Blind opgevallen. “Volgens mij zijn alleen Dusan Tadic, Perr Schuurs en ik nog over van het seizoen 2018/19. En Lisandro Magallán natuurlijk, die nu weer terug is”, geeft de verdediger aan. Je ziet dus hoe snel zo’n team verandert. Ik moet zeggen dat het dit jaar wel extreem is met de uitgaande en inkomende transfers. Je probeert altijd een bepaalde basis te houden, maar die is er met Davy Klaassen, Steven Berghuis, Jurriën Timber, Tadic en ik nog wel.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben benieuwd , heb het gevoel dat als je gravenberch 1 op 1 vervangt met Blind dat je middenveld meteen een stuk minder aanvallend wordt. Blind vervangen voor Alvarez vind ik ook een lastige omdat je middenveld dan verdedigend zwakker is. Wellicht dat het tegen kleinere teams wel kan. Denk wel dat Schreuder hem nog bij de eerste 11 schaart.

24 juli 2022 om 18:04

Voor mij spreekt uit de aankopen dat men bij Ajax het tijdperk Blind wil afsluiten. Martinez is vervangen met Bassey en men koopt geen Wijndal voor tien miljoen om daar doodleuk weer Blind neer te zetten. Taylor of Kudus worden gezien als vervangers voor Gravenberch, die moeten zijn rol als creatieve 8 op zich nemen. Voor die rol heb je ook nog Klaassen, hoewel die zich mogelijk vooral als nummer twee achter Berghuis moet beschouwen. Blind begint het seizoen dus als backup voor een hoop posities. Alles wijst erop dat ze hem willen uitfaseren.

24 juli 2022 om 18:07

Laten we hopen dat je gelijk hebt! Zou ook gelijk betekenen dat ie bij Nederland geen basis meer zal staan.

24 juli 2022 om 18:15

Dat zit er wel dik in. Dat is zuur voor Blind, want het is een sympathieke gozer. Bovendien heeft ie de hele kwalificatiecyclus meegemaakt, het WK in 2018 gemist en het afgelopen EK niks kunnen laten zien. Echter kun je, als Wijndal en Malacia zich laten zien komend halfjaar, maar moeilijk de aanwezigheid van Blind goedpraten met zo'n overdaad aan middenvelders en centrale verdedigers van hoog niveau.

24 juli 2022 om 18:29

'moeten zijn rol als creatieve 8 op zich nemen. Voor die rol heb je ook nog Klaassen'. Klaassen als creatieve nummer 8? Klaassen is toch gewoon een huis, tuin en keukenvoetballer?

24 juli 2022 om 18:48

Jij bent een van de weinige, realistische reageerders rondom Blind, mét een ajax logootje. Ik hoop zo hard dat Blind niet meer in het NL elftal speelt in de basis. Op de stropdas leggen kan meneer prima, maar die traagheid is om te janken..

24 juli 2022 om 18:52

Wat ook meespeelt is dat hij in zijn laatste contract jaar zit. Mogelijk dat hij de 12e man wordt en in die rol kan hij nog jaren. Ik weet overigens niet of hij klaar is om een dergelijke rol te accepteren..

24 juli 2022 om 18:57

Wijndal is aangekocht ter vervanging van Tagliafico, niet Blind. Ik sta perplex van al die reacties hier dat Wijndal voor Blind moet spelen. Afgelopen seizoen wees elke statistiek, ook de verdedigende (!), nog steeds in het voordeel van Blind, die de tweede seizoenshelft onder nivo speelde (zoals heel Ajax). Meer intercepties, meer duels gewonnen. Als Blind niet meer kan, waarom is in hemelsnaam Wijndal dan gekocht die in alles minder is! Blind is de eredivisiespeler met de meeste succesvolle passes op de helft van de tegenstander afgelopen seizoen. Als verdediger! Haal je die weg, dan valt het aanvalsspel van Ajax in duigen. Geen linies overlaan en dus weinig verrassingen meer.
Kijk ook naar de wedstrijden die Wijndal heeft mogen spelen in Oranje. Totaal geen indruk gemaakt. Bassey moet het snelheidstekort van Blind opvangen. Een betere keuze dan al de kwaliteiten van Blind van het veld halen enkel omdat Wijndal sneller is.
Blind staat ook gewoon linksback in oranje in december. En terecht.

24 juli 2022 om 21:50

Bongiorno, denk dat het feit dat hij aangeeft dat hij zich op drie posities focust (als dat al kan…) inderdaad wijst op dat hij zelf ook voor zijn plek vreest. Dat er nog niet met Schreuder gesproken is vind ik ook bijzonder. Daar is toch voldoende tijd voor geweest.

24 juli 2022 om 21:53

@oigat

Als je gelijk hebt, is 10m voor een bankzitter dan niet erg veel? Ajax neemt genoegen met Rensch en Klaiber op rechts. Maar geven dan 10m uit voor een back up op LB?

24 juli 2022 om 22:29

Blind is een topper. Had het de 2de seizoenhelft wat lastig maar dat kun je van heel het elftal zeggen. Blind is niet de snelste .aar kan zo goed voetballen dat dit ruimschoots wordt gecompenseerd!

25 juli 2022 om 07:17

@oigatinha, je hebt helemaal gelijk. Mensen onderschatten Blind. Zo enorm belangrijk voor het elftal. Met zijn overzicht, passing en tactisch inzicht compenseert hij zijn minder hoge snelheid. Laat iedereen maar lekker lullen. Het is niet voor niets dat alle trainers hem opstellen. Haal je blind weg, haal je enorm veel voetbal uit de ploeg.

25 juli 2022 om 10:55

@oigantinha Het ding is met Blind, op een dag dat er totaal geen passes aankomen, heb je gelijk niets meer aan hem, want hij verdedigt dan als een lamme zak.
Dat zagen we onder andere in de recente interland tegen Polen, waarbij beide doelpunten gewoon komen omdat Blind niet verdedigt.

Tuurlijk er valt dan een goal uit een van de voorzetten, omdat hij tijd en ruimte krijgt, en die bal ook nog voor de voeten van Klaasen doorgekopt wordt door die Poolse verdediger. Maar ik denk dat Blind gewoon gaat banken

24 juli 2022 om 18:05

Ajax moet met een Eredivisie en CL opstelling gaan werken. Alvarez voegt eigenlijk niks toe tegen een rkc, omdat hij voetballend weinig toevoegt. Alleen is hij verdedigend in de CL van cruciaal belang. Blind kan niet meer tegen een PSG, maar omdat hij zo goed aan de bal is is hij super belangrijk voor potjes tegen rkc waar de tegenstander met 10 man in de 16 gaat staan. Lijkt me dus belangrijk dat Schreuder een opstelling voor Europa en topduels in Nederland gaat vinden en een opstelling voor alles daar onder.

24 juli 2022 om 18:08

Tegen een rkc kan je gewoon met taylor Klaassen en Berghuis op het middenveld spelen. Dan is blind nog steeds niet nodig.

24 juli 2022 om 18:49

Ja en in de CL kan dat middenveld dus niet. Dat is dus mijn hele punt van een CL en Eredivisie opstelling. Hoe dat er uit gaat zien is aan Schreuder.

24 juli 2022 om 18:58

Ik snapte je punt. Mijn punt is alleen dat Blind ook in het eredivisie elftal niet nodig is.

24 juli 2022 om 19:24

Afgelopen 8 seizoenen met Blind als basisspeler zijn we eerste/kampioen geworden. Ik denk dat je Blind zwaar onderschat, maar goed die discussie heb ik hier al 200 keer gehad. Blind gaat gewoon weer extreem belangrijk zijn voor Ajax dit seizoen.

24 juli 2022 om 19:37

Ik heb die discussie hier ook 200 keer gehad en ik was altijd pro Blind in deze discussies. Afgelopen seizoen heb ik echter gezien dat hij gewoon minder wordt en dat zal alleen maar erger worden. Het is tijd voor nieuwe jongens om op te staan en met Blind erachter heb je een heerlijke extra optie.

24 juli 2022 om 19:56

Probleem bij Blind en Tadic was in mijn ogen vooral dat Ten Hag ze nooit rust gaf. Thuis tegen Dortmund waren ze bijvoorbeeld fenomenaal. Ik hoop dat Schreuder die 2 iets meer gaat rouleren, want hun pieken liggen nog steeds heel hoog.

24 juli 2022 om 18:18

Alvarez wil Schreuder laten gaan toch? Die ziet het niet zo in hem zitten lees en hoor ik overal. Jammer, ondergewaardeerde speler.

25 juli 2022 om 11:12

Ik vind Alvarez vaak niet zo heel veel toevoegen tegen de kleinere teams, Blind is dan zeker een goede optie met meer voetballend vermogen. Zou ook nog Alvarez achterin kunnen zetten en Timber op RB, dat is op dit moment toch wel de zwakste plek bij Ajax. Al kunnen talenten zoals Rensch of van Gelderen zich stormachtig ontwikkelen.

Gorter
Timber
Alvarez
Bassey
Wijndal
Taylor
Berghuis
Blind
Antony
Tadic
Bergwijn

Proef toch wel een beetje nervositeit bij hem . Hij weet dat hij het lastig gaat krijgen . heb het gevoel dat hij niet in de eerste 11 van Schreuder zit als iedereen fit is. Ben er niet rauwig om voor het WK. Moet er niet aan denken dat we straks blind hebben staan tegen coman of gnabry of sane etc. Dat kan niet

24 juli 2022 om 17:57

Daar gaan we weer. Omdat hij snelheid tekort komt? Als je je elftal gaat instellen op bepaalde tegenstanders is dit helemaal waar, als je uitgaat van eigen voetballend vermogen, kun je haast niet om Blind heen. Schuurt niet voor niets tegen de 100 interlands aan.

24 juli 2022 om 18:11

De tijd dat hij alleen snelheid te kort komt is echt voorbij hoor. Hij is gewoon niet goed genoeg meer. Je kan hem er prima bijhouden voor de breedte, zeker ook omdat ie op meerdere posities uit de voeten kan. Maar voor de basis zijn er simpelweg betere opties.

24 juli 2022 om 18:22

Lucatoniet. Dat hij tegen de 100 interlands aanschuurt is omdat hij onderdeel was van de slechtste lichting die ik ooit heb mogen aanschouwen. Niet voor niets dat er twee eindtoernooien zijn gemist. In land der blinden is 1 oog koning. Blind is en blijft een Europese subtopper. Tegenwoordig ook nog heel slap in de duels en zo hou je weinig van hem over

24 juli 2022 om 18:36

Ik zal je adviseren om de wedstrijden van Ajax eens te gaan kijken ipv alleen een logo plaatsen op voetbalzone. Voetballend is hij nog steeds de beste.

24 juli 2022 om 18:51

Dat is hij nooit geweest, dus kan dat ook niet nog steeds zijn. Op een of andere manier dwepen vele ajacieden met hem, maar ziet de rest het echt niet in deze trage speler, die elke wedstrijd meer steken laat vallen. Die vele interlands zijn natuurlijk geboren uit het feit dat er amper fatsoenlijke voetballers in die lichting waren en op ‘zijn posities’..

24 juli 2022 om 18:53

Hij is nu wel op leeftijd hè. Hij gaat alleen maar minder worden . En nee blind op linksback kan niet in het Nederlands elftal tegen toplanden. Kijk maar even de laatste jaren hoeveel tegengoals door zijn slechte verdedigen komen. Centraal hebben we beteren dus neem aan dat hij eruit gaat

24 juli 2022 om 18:58

Wie moet zijn tactisch voetballend vermogen dan vervangen? Bassey, Wijndal, Klaassen, Alvarez of Kudus? Dacht het niet. Deze spelers hebben niet veel creatief vermogen van achteruit of vanuit het middenveld. Met alleen Timber als creatieve verdediger en of Berghuis, Taylor of Ihattaren als creatieve middenvelders ga je tekort komen.

Daarnaast kan het dan wel zijn dat hij voor bijvoorbeeld LB snelheid tekort komt, maar hij dekt uitstekend door. Wijndal mag dan snel zijn, maar is ook vaak te laat terug. Iemand die te laat terug is is even te laat als iemand die wellicht te langzaam is.

24 juli 2022 om 19:05

Is goed Musi, ik zal een keer een wedstrijd gaan kijken! Bedankt voor de tip. Types als jij, die liefde voor Blind hebben (wat ik ook heb), kunnen niet meer realistisch naar hem kijken. Tuurlijk is z’n passing nog steeds fenomenaal, maar hij komt in balverlies tegenwoordig gewoon te kort, dat kan ie gewoon niet meer goed maken. Blind is op z’n retour en dat is niet erg. Hij is nog bruikbaar, maar niet meer voor de basis.

24 juli 2022 om 19:06

Dan kunnen de anderen bij Ajax er dus vrij weinig van, hoe kun je Blind nog steeds voetballend de beste vinden?

24 juli 2022 om 19:07

Juist als je uitgaat van het eigen voetballend vermogen is de snelheid super belangrijk! Blind met ruimte in de rug kan echt niet!

24 juli 2022 om 19:44

Wel vreemd dat al die coaches als Koeman, Advocaat, Ten Hag en zelfs Van Gaal, volgens sommigen de beste ooit, daar kennelijk anders over dachten.

24 juli 2022 om 19:59

Ik zeg ook nergens dat hij basis moet staan. Ik ben ook van mening dat hij niet bij de eerste 11 van Ajax staat dit jaar. Blijft een feit dat Blind zijn hele carrière afgerekend wordt op zijn mindere kwaliteiten. Terwijl hij toch echt ook punten heeft die een team echt vooruit helpen. Kijk maar eens naar zijn palmares.

24 juli 2022 om 21:11

Dan zijn we het eens

24 juli 2022 om 19:18

Inderdaad. Lees in de tekst '92-voudig international van Oranje'. Echt pijnlijk om te zien dat zo'n middelmatige speler waarschijnlijk de 100 interlands gaat aantikken. Maar goed, papa Blind zit altijd op de juiste posities.

Ik ben een fan van Blind, echt een Ajacied. Het is een fijne speler om erbij te hebben en voetballend is ie slim genoeg om op meerdere plekken te spelen maar toch.. deze jongen kan niet een basisspeler worden in Oranje voor het WK. Ik gun hem alles maar we moeten doorselecteren.

Linksback of 6 moet het worden. Bassey moet het centrum dichthouden. Zonder Martinez hebben we wel een opbouwer nodig, die laat een enorm gat achter. Dus Blind moet spelen. En dan heb ik hem het liefst voor de verdediging. Timber en Bassey houden het wel dicht hopelijk. Ik denk dat Schreuder dit ook het liefst wil, maar tegelijk ook weinig wil veranderen (helaas..).

24 juli 2022 om 17:33

Europees word je denk ik wel echt overlopen met Blind op 6.

24 juli 2022 om 17:40

Daarom idealiter ook een aankoop daar op de valreep en vertrek Alvarez. In de competitie graag Blind. Voor Europa heb je een hoge handelingssnelheid nodig in de kleine ruimte, en die heeft eigenlijk niemand van nature helaas.

24 juli 2022 om 17:41

MessiBazoer eens, zelfs in de Eredivisie zou dat kunnen gebeuren.

25 juli 2022 om 07:24

Ja, want een trage Pirlo werd ook altijd overlopen bij Italie.... :s

Nee toen stonden er slagers achterin. Pirlo was ook niet snel, maar wat een inzicht had die man. Die was nog een klasse beter dan Blind.

Blind kan zo enorm goed voetballen en dat heeft niets met zijn vader te maken.

25 juli 2022 om 11:09

Ligt eraan, als je de bal hebt en houdt dan hoeft niet en laat Blind daar nou juist erg goed in zijn. Ik weet niet of Schreuder nog aan een 3 mans verdediging denkt als optie, dat zou ook nog een optie voor Blind zijn samen met Bassey en Timber.

24 juli 2022 om 17:50

Ik heb Blind echt nog nooit een goeie wedstrijd zien spelen op 6 vind hem eigenlijk het best als CV dat jaar met De Ligt was hij echt fenomenaal, misschien we het beste jaar van zijn hele carrière gehad toen. Dat hij op een gegeven moment op de 6 kwam was naar mijn idee meer omdat hij altijd moest spelen, en er koste wat het kost een plekje voor hem gemaakt moest worden, dan dat hij echt wat toe voegde op die positie.

24 juli 2022 om 17:56

Ehh.. Lille-uit? De beste wedstrijd van Ajax dat seizoen? Ook Bayern-uit? PSV-thuis in de beker? En dit is uit mijn redelijke geheugen. 3 fantastische wedstrijden van Blind op het middenveld in 2 verschillende seizoenen. Zeker PSV-thuis en Lille-uit waren de beste wedstrijden van Ajax dat seizoen.

24 juli 2022 om 18:14

Haha ja wtf zegt hij, ik vind het zelfs zijn beste positie nu hij wat traag is geworden.

24 juli 2022 om 18:39

Dan weet ik ook direct dat je nog niet zo oud bent. Hij zijn beste wedstrijden op 6 gespeeld. Met Alvarez naast hem als breker zou dat ook nog steeds kunnen.

25 juli 2022 om 11:05

@hakimziyach22 Dat is meer dan anderhalf jaar geleden, bayern uit zelfs 4 jaar geleden. Blind heeft sinds die tijd toch wel extra laag uitgedaan qua snelheid en andere kwaliteiten, zo hebben we het afgelopen seizoen geconstateerd.

24 juli 2022 om 18:02

Zelf hoop ik op een rol als "spelmaker" vanaf rechtsback. Vooral omdat ik het nog totaal niet zie zitten in regeer en rensch, die ik overigens meer een cb vind, en ik niet denk dat ajax in de markt is voor een nieuwe rechtsback. Op linksback hebben we natuurlijk wijndal en voor de lcb nu bassey. Op het middenveld zie ik blind, voornamelijk europees, compleet overlopen worden. Met de snelheid van timber naast hem die eventueel de rechtsback positie kan overnemen en een alvarez die dan in kan zakken lijkt mij dit toch best een oplossing voor het "probleem" voor blind dat is ontstaan met het aantrekken van wijndal en bassey

24 juli 2022 om 18:11

Vind het nog niet eens zo gek, maar dit gaat in de praktijk natuurlijk niet gebeuren. Dan moet Blind vanaf de contrakant opbouwen.. dat gaat er vrij onnatuurlijk uitzien met zijn linkerpoot. Heeft ook niet echt snelle voetjes meer helaas. Er moet gewoon een nieuwe RB bij. Dit gegoochel hoort alleen bij nood te gebeuren, niet voorafgaand een lang en zwaar seizoen.

Houdt Blind er ook rekening mee dat hij op de bank kan belanden. Je betaalt geen miljoenen voor Wijndal en Bassey om ze op de bank te zetten. Bovendien vinden Bergwijn en Wijndal elkaar prima als nieuwe linkerflank. En Alvarez op 6 is in het spelletje wat Ajax wil spelen eigenlijk de perfecte speler

24 juli 2022 om 18:51

Ben ik het niet volledig mee eens wat betreft Alvarez. Hij is denk ik van meerwaarde tegen sterke tegenstanders om hem als breker erbij te hebben, maar ik zie Ajax juist het spelletje spelen met een voetballende 6, dat vind ik niet de kwaliteit van Alvarez.

Ik ben benieuwd waar Schreuder hem neerzet. Centraal achterin heb je nu Bassey gekocht terwijl onder Ten Hag ook wel duidelijk werd dat Blind te kort komt op lcv. Als linksback heb je Wijndal gekocht en vorig jaar werd de zwakte van Blind op die positie wel heel vaak blootgelegd. Hij is voetballend nog zoveel beter maar is dat genoeg om mee te kunnen in de CL? Weegt het voetballende gedeelte zwaarder dan zijn snelheid, het ontbreken daarvan, en het laten vallen van zulke grote gaten op links? Ik denk toch dat hij ons te kwetsbaar maakt in de verdediging en vooral de omschakeling. Dat moet bijna altijd worden opgevangen door de andere drie want hij is nooit op tijd terug. Het middenveld zou je misschien kunnen proberen met Alvarez want Blind-Taylor wordt vierkant onderuit gelopen, dat kan niet, hoe leuk het ook klinkt op papier. Die twee zijn veel te zwak en dan ook nog is niet snel genoeg om dat te compenseren. In de eredivisie lukt het wel want je hebt veel meer de bal maar in de CL heb je ook wel eens tijden dat je de bal niet hebt en dan ga je de ballenbak in, helemaal bij balverlies in de omschakeling.

Centraal achterin gaat Ajax nekken. Op het middenveld hebben we vorig seizoen ook geprobeerd en ging niet goed. Linksback kan hij het ook niet meer belopen en komt de centrale verdediger elke keer in de problemen. Die jongen is geweldig aan de bal. Maar verdedigend is het meer dan dramatisch aan het worden. En vorig seizoen begon hij zelfs in balbezit al ballen simpel weg te geven.

Als hij dan toch perse in de basis moet dan op het middenveld proberen maar daar hebben we een slot als Alvarez nodig en hij is ontzettend belangrijk geweest daar voor die verdediging. Taylor kan je nu ook eigenlijk niet meer aan de kant duwen, die laat echt zien dat hij de kans in de basis verdiend. Dit gaan lastige keuzes voor Schreuder worden.

24 juli 2022 om 18:50

Vorig seizoen is hij niet een keer op het middenveld gebruikt?

24 juli 2022 om 18:59

Alleen JC schaal, maar die pot neem ik niet serieus. Met wat nieuwe frisse spelers zou ik het graag weer terug willen zien. Kijken of de puzzel in elkaar valt.

24 juli 2022 om 21:27

Dat was vooral Tagliafico die zijn man 2 keer liet lopen en daarna rood pakte binnen 30 minuten spelen. Daar kon Blind niet veel aan doen.

Ik zie aankomend seizoen als een overgangsperiode voor zowel Blind als Tadic. Hoe belangrijk ze ook zijn, Ajax moet op een gegeven moment ook wel future-proof geraken en andere spelers naar voren schuiven die het stokje moeten overnemen. Ik denk dat Blind nog wel een tijdje LB blijft, al heb je wel een heel trage linkerzijde met ook nog Tadic ervoor. Bassey kan je simpelweg niet laten banken met het prijskaartje wat hij om zijn nek heeft hangen. Hoe goed de opbouwende kwaliteiten van Blind ook zijn, ik vind het te gevaarlijk om hem op 6 te zetten aangezien het merendeel van de tegenstanders tegen Ajax loert op de omschakeling en counter.
Was ook aan het denken aan zowel Blind en Bassey centraal, met Timber op rechts mocht Rensch het toch niet aankunnen. Maar dan haal je niet het optimale uit Timber.

24 juli 2022 om 17:45

2 linkspoten centraal moet je nooit willen. Nooit. En dat gaat Schreuder ook niet doen.

24 juli 2022 om 17:56

2 linkspoten of 2 rechtspoten maakt niet veel verschil natuurlijk, 2 linkspoten is vooral ongebruikelijk door een gebrek aan goede linker centrale verdedigers.

Zeker wanneer Rensch matig blijft spelen zie ik de Wijndal, Blind, Bassey, Timber variant nog wel als aardige oplossing tot de winterstop.

24 juli 2022 om 18:09

Timber op rechtsback waar hij vorig seizoen alleen maar slechte wedstrijden gespeeld heeft. En centraal de beste is die we hebben zo toch zo dom zijn.

24 juli 2022 om 21:42

@london calling, dat maakt wel verschil. Je zegt zelf al dat het ongebruikelijk is doordat er weinig goede linkse cv's zijn. Dat is ook in de jeugd zo. De gemiddelde linker cv heeft nooit op rechts gestaan terwijl er genoeg rechtsbenige cv's hun hele jeugd en ook later vaak op links hebben gestaan. Het verschil zit hem in de ervaring

24 juli 2022 om 18:06

Timber is een van je beste spelers met enorm potentieel, ook financieel. Waarom die een vormdip aan wisselen om Blind per se in het elftal te krijgen...

Heb het vermoeden dat Schreuder Blind vooral als middenvelder ziet en zal gebruiken, maar hoop zelf van niet. Vind hem voor het middenveld handelingssnelheid tekortkomen en zal hij vaak overlopen worden door de tegenstander. Naar mijn mening moet Blind sowieso in de as van het veld staan als hij speelt, en het liefst dan vanaf achter dus centraal in de verdediging want daar komt hij het beste tot zijn recht doordat hij letterlijk vanuit achter het spel kan opbouwen.

Maar ik verwacht dan weer niet dat Blind centraal in de verdediging zal spelen, want het centrum zal uit Timber en Bassey bestaan verwacht ik. En die twee lijken mij ook complementair aan elkaar, want Timber is dan niet heel lang en ziet er fysiek niet heel sterk uit, maar is wel een bijtertje en staat verdedigend z'n mannetje terwijl hij opbouwend ook gewoon goed is. En Bassey is dan degene die fysiek heel sterk eruitziet en ook is, een prima lengte heeft en verdedigend ook heel goed is en met name in 1 op 1 duels is hij heel goed maar hij kan ook gewoon prima opbouwen en op bepaalde vlakken verwacht ik dus dat Timber en Bassey elkaar goed zullen aanvullen.

Op linksback zie ik Blind liever niet, en daar zal hij ook niet komen te staan omdat Wijndal daar de eerste keus zal worden. En terecht, want Wijndal is als back ook beter dan dat Blind is. En op het middenveld vind ik Álvarez te belangrijk om hem eruit te halen. Blind is dan voetballend wat beter, maar Álvarez doet veel vuile werk en dat zie ik Blind toch minder doen vanaf die positie en daarbij verwacht ik ook dat Taylor dit seizoen door zal breken bij Ajax.

Maakt sowieso al sinds de eindfase van het afgelopen seizoen een goede indruk en zet die lijn ook door in de voorbereiding momenteel. Voetbalt heel makkelijk en is zowel verdedigend als aanvallend prima, terwijl hij denk ik hier en daar als middenvelder z'n doelpuntjes zal meepikken want Taylor heeft in principe wel het vermogen om zo'n 5 goals te maken.

Blind zou echt ideaal zijn als 12de man. In bepaalde wedstrijden zou ik dan Bassey of Álvarez rust geven en dan Blind minuten geven, maar afhankelijk van de tegenstander kan je bijvoorbeeld ook voor meer voetbal kiezen met Blind op de plek van Álvarez.

De concurrentie is in ieder geval fors en Schreuder heeft genoeg mogelijkheden en 'problemen' om over na te denken. Het liefst zie ik dit eigenlijk als vaste basiself (zie opstelling). Heb ergens nog steeds het vermoeden dat Antony zal vertrekken en als Manchester United richting de 75 miljoen gaat, zou ik het accepteren. Vervangers hoef je niet te halen, want die heb je in principe al en het plan was om Conceição rustig klaar te stomen aan de hand van Antony, maar dat kan je zelfs ook nog doen indien Antony vertrekt.

Het enigste waar je dan tegen aanloopt, is dat Antony in het Portugees met Conceição kan communiceren. Maar dat is voor de rest dan het enigste voordeel en weet niet hoe goed het Engels van Conceição is, maar volgens mij zal dat wel in orde zijn denk ik. Want doordat zijn vader in o.a. België en Italië heeft gespeeld zal hij door zijn vader denk ik ook wel Engels spreken.

Want ik las een tijdje geleden dat Conceição pas in 2011 weer in Portugal ging wonen en dat dus Francisco toen pas weer terug keerde in Portugal en in de jeugd bij Sporting Portugal ging spelen. Was toen 9-jaar en is dus wel in Portugal geboren, maar dus in een aantal verschillende landen gewoond. Misschien dat hij zelfs wat woordjes Nederlands spreekt doordat zijn vader in België bij Standard Luik heeft gespeeld, al is natuurlijk Frans daar meer de voertaal rondom Luik als ik mij niet vergis.

Gorter
Aankoop
Timber
Bassey
Wijndal
Álvarez
Taylor
Tadic
Berghuis
Bergwijn
Brobbey

Het probleem met Blind is dat hij iedere keer weer gemotiveerd moet worden. Doe je dit niet dan wordt hij weer nonchalant en lamlendig. Wijndal wint het misschien van hem maar de andere twee posities zijn uitgesloten. Hij is te slecht om achterin laatste man te staan en op het middenveld moet je op die positie de bal afpakken en inleveren. Dat kan hij niet, ook omdat het niet bij hem past, een spelverdeler is geen ballen afpakker.
Kortom ik ben blij dat hij bij Ajax zit en niet bij Psv of Feyenoord, maar anderen zijn beter. Hij is zeer geschikt om er bij te hebben, zeker als je kijkt op hoeveel posities hij kan invallen

Linksback gewoon wijndal en bassie gewoon centraal en als ze geschorst of geblesseerd zijn dan pas Blind.
Enige optie voor Blind in mijn ogen is het middenveld.
Ook daar moet hij zich in knokken want mijn voorkeur gaat uit naar Alvarez de gifkikker die je echt nodig hebt, Berghuis en Taylor, laatst genoemde uitvechten met Kudus

Ik ben bang voor Blind dat hij als 12de/13de man zal worden gebruikt. Hij zal zijn wedstrijden wel meepakken, maar dat zal voornamelijk zijn als andere geblesseerd of vermoeid zijn.

Tja, Blind en Klaassen zullen de aankomende maanden moeten bikkelen om het WK te halen. Achterin zijn drie plekken redelijk zeker. Alvarez lijkt mij ook geen zekerheid en dat zou voor blind de enige mogelijkheid zijn bij Ajax, maar bij Oranje zie ik hem enkel banken.

Blind gaat dit seizoen gewoon heel belangrijk wezen, de voetballende kwaliteiten van Martinez werd nog wel eens onderschat. Met Blind heb je een echte voetballer achterin. Rouleren met Bassey/Wijndal lijkt me het meest logische. Middenveld zal Taylor-Alvarez-Berghuis worden neem ik aan. Blind hoort wat mij betreft als een van de eerste opgesteld te worden

Blind is een prima eerste reserve voor alle drie genoemde posities. Maar niet eerste keus. Althans, zo zou ik het invullen. Je hebt met Timber, Bassey en Wijndal zo veel loopvermogen en snelheid, dat is een must in het tegenwoordige voetbal. Nu nog een goede rechtsback scouten, dan staat het achterin weer prima!

24 juli 2022 om 19:11

Dat loopvermogen zullen ze nodig hebben om bij het mee opkomen vliegensvlug weer naar de verdediging te rennen bij weer een misllukte pass. Een pass die wel was aangekomen met Blind, afgelopen seizoen nog de eredivisiespeler met de meest succesvolle passes op de helft van de tegenstander. En dat als verdediger. Dat wil iedereen er uit halen voor meer loopvermogen. Ongelooflijk.

24 juli 2022 om 21:51

Tja, de een gaat voor een verdediger die allereerst goed kan verdedigen, een ander voor een die af en toe een bal naar de juiste kleur speelt. Het is maar waar je voor gaat. Blind is over the hill, dus mooi voor de breedte, maar niet meer vast in het eerste elftal. Al heeft hij wel mee dat iemand in de RVC zit die toevallig ook zo heet;-)).

25 juli 2022 om 11:06

Ligt eraan, wie de tegenstander is. Blind heeft meer voetballende vermogen dan deze drie, is dus meer de voetballende optie en aangezien Ajax graag domineert zie ik hem regelmatig basis staan.

Benieuwd of Schreuder ballen heeft en Tadic/Blind laat banken als vervangers als resp. Berghuis of Wijndal/Alvarez beter zijn of dat het net als met Oranje trainers en Depay is: nootjes als pijnboompitjes

24 juli 2022 om 18:22

Over Blind kan ik je volgen, die is mijns inziens de 2e man op LB, LCV en als controlerende voetballer op het middenveld, zie ik niet per se als basisspeler. Maar Tadic laten banken?! Die moet je me echt even uitleggen, en al helemaal met Berghuis (heeft die ooit op links gespeeld überhaupt of bedoel je op 10?). Tadic is sinds zijn komst naar Ajax elk seizoen MVP geworden, die gaat echt niet banken hoor. Is nog altijd gewoon op zijn sloffen een van je beste spelers. Edit: je suggestie over Memphis snap ik ook niet overigens, geen enkele weldenkende trainer zou hem bij Oranje op de bank zetten met zulke statistieken. Is gewoon onze beste aanvaller en is dus logischerwijs altijd basisspeler. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat in te zien lijkt me hahah.

Schijnbaar vermeld Romano dat Man U bereid is het bedrag op tafel te willen leggen wat Ajax voor Antony wilt; ik hoop serieus dat het niet waar is. Blind zal dit seizoen denk ik genoegen moeten nemen als reserve "manusje van alles", overigens ben ik ook benieuwd wie Ajax op oogt heeft om Tadic (niet alleen de voetballer maar ook de persoonlijkheid/pefecte prof)) in de nabije toekomst mee te vervangen

Wrm geen blind op de rechtsback positie ervaring inzicht dit is onze zwakke plek

24 juli 2022 om 19:10

Omdat het totaal debiel is om een linkspoot op rechtsback te zetten?

24 juli 2022 om 20:58

Totaal debiel valt ook wel mee he, er zijn wel meer backs die niet op de flank van hun voorkeursbeen spelen. Hoe goed het werkt, hangt ook een beetje af van welke aanvaller(s) je tegenover je krijgt, of zij de neiging hebben naar binnen te trekken of buitenom te gaan.

Hoop dat ze Daley als rechtsback gaan opstellen, heeft dit in het verleden ook gespeeld en vond dat toch een stabieler factor dan een Rensch of Regeer.
Die twee moeten het maar uitvechten om als vervanger voor Blind te minuten te gaan maken.
Maar Wijndal op links lijkt mij een zekerheidje, net als Bassey centraal.

Ik denk persoonlijk dat Schreuder gaat verrassen door of Timber rechtsback te laten spelen en dan Bassey en Blind Centraal. Of Blind op het middenveld ten koste van.....

Het grote gevaar van Blind wordt zijn divagedrag. Als hij niet speelt, gaat hij vervelend doen, dat zag je vorig seizoen al toen hij eruit werd gehaald.

25 juli 2022 om 11:07

En het was nog onterecht ook, want hij speelde sommige wedstrijden heel matig.

Ben ik de enige die het best wel raar vindt dat Schreuder na een paar weken blijkbaar nog niet eens even een kort één op één gesprekje met zijn belangrijkere spelers gehad heeft over zijn plannen? En andersom ook: hoezo gaat Blind zitten wachten tot Schreuder dat gesprek aan gaat, hij kan toch zelf ook de trainer aan z'n mouw trekken en de vraag stellen hoe hij zijn rol het aankomende seizoen voor zich moet zien? Dat is toch een heel logische vraag om aan je leidinggevende te stellen, je hoeft toch niet zelf af te gaan wachten?

Ik zie geen rol voor Blind in de basis tenzij Wijndal erg tegenvalt, dan kun je altijd schuiven met Bassey en Blind die beide als back kunnen spelen en centraal.

Wel zorgwekkend dat hij zichzelf als middenvelder ziet, dit is eigenlijk alleen een optie als Alvarez er naast staat zoals uit bij Lille. Blind als 6 is een mislukt experiment gebleken nadat hij bij Ajax wegging.

Blind is toch wel een unieke speler, de kwaliteiten die hij heeft worden doorgaans erg onderschat en is enorm multifunctioneel. Heeft nu wel veel concurrentie bij Ajax en zo hoort dat ook.

Aan de bal is hij beter dan Bassey en Wijndal, qua snelheid en duelkracht legt hij het af, maar qua positionering en tactisch is niemand bij Ajax sterker dan Blind. Het ligt een beetje aan de tegenstander denk ik en het strijdt plan. Op het middenveld kan hij ook zeker spelen dan zou ik in mijn ogen de strijdt moeten aangaan met Alvarez, ook daar is blind veel beter aan de bal maar minder sterk in de duels.

In sommige wedstrijden vooral als je domineert vind ik Alvarez niet altijd zoveel toegevoegde waarde hebben, dan zou je voor Blind kunnen kiezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren