Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Gefrustreerd Man United gaat laatste poging wagen voor komst van Antony'

Laatste update:

Manchester United aast nog altijd op de komst van Antony. Volgens GOAL gaan the Red Devils nog één poging wagen om de 22-jarige vleugelaanvaller van Ajax over te nemen. De Amsterdammers houden echter nog steeds vast aan een transfersom van tachtig miljoen euro, hetgeen tot de nodige frustratie leidt bij United.

United zit al enkele weken achter Antony aan en zijn zaakwaarnemers reisden al vroeg tijdens de zomerse transferwindow naar Europa om een deal te sluiten. Het vorige bod van zestig miljoen euro was alleen niet toereikend genoeg voor Ajax, dat geen noodzaak ziet om de Braziliaan te verkopen. Voor een vaste transfersom van 57,37 miljoen euro exclusief 10 miljoen euro aan bonussen vertrok Lisandro Martínez al naar United, terwijl ook Sébastien Haller en Ryan Gravenberch voor aanzienlijke bedragen werden verkocht aan respectievelijk Borussia Dortmund en Bayern München.

Ajax houdt dus nog steeds vast aan een bedrag van tachtig miljoen euro voordat men bereid is om Antony te laten vertrekken. De houding van Ajax zorgt voor frustratie bij United, dat de vraagprijs voor de negenvoudig international van Brazilië te gortig vindt. Toch willen de Engelsen volgens GOAL met een verbeterd bod nog één keer een poging wagen om de komst van Antony te realiseren.

Antony maakte in de zomer van 2020 een transfer van São Paulo naar Ajax, waar hij een contract voor vijf jaar tekende. Hij kwam tot nog toe tot 78 officiële duels voor de Amsterdammers in alle competities, waarin hij hij goed was voor 22 goals en 20 assists. Vooralsnog haalde Manchester United deze transferperiode drie spelers naar de club: Tyrell Malacia, Christian Eriksen en Lisandro Martínez. Alle drie hebben een Eredivisie-verleden, terwijl zowel Malacia (Feyenoord) en Martínez (Ajax) rechtstreeks uit Nederland overkwam.

Moet Ajax vasthouden aan de vraagprijs van tachtig miljoen euro?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zorg nou eerst maar eens voor een goede middenvelder, rechtsback en spits....

23 juli 2022 om 19:03

ze zijn al bezig met Dumfrries en als middenvelder willen ze de Jong en ze hebben een deal met Barcelona, alleen moeten ze de Jong nog overtuigen en een spits is niet nodig als Ronaldo blijft dan hebben ze 3 opties voor in de spits. Ronaldo Rashford Martial Sancho en Elanga zijn meer buitenspelers maar kunnen ook in de spits spelen

23 juli 2022 om 20:23

Ajax moet Antony gewoon houden. Gewoon het bedrag nog een keer verhogen naar 100 mlj. Er zijn nu genoeg spelers vertrokken. Antony wordt na een goed WK en Champions League dat bedrag zeker waard. Dus vasthouden en nog niet verkopen. Ten Hag zoekt maar een andere club om verder leeg te plukken.

23 juli 2022 om 22:06

Wordt zeker 100 miljoen waard? Laten we niet vergeten hoe eng veel geld dat is en hoe weinig spelers ooit voor zo’n bedrag zijn verkocht.

24 juli 2022 om 07:18

En hoeveel na een slecht wk en Champions League?

24 juli 2022 om 11:52

Barcelona had meer verwacht van Frenkie.
United had meer verwacht van vd Beek. Chelsea had meer verwacht van Ziyech en Juventus meer van De Ligt.

Ze doen het allemaal super goed bij Ajax maar die bedragen staan totaal niet in verhouding met hun kwaliteiten. En dat zal bij Antony á 100 miljoen niet anders zijn.

24 juli 2022 om 12:50

Of die clubs en trainers zijn minder goed en kunnen spelers onvoldoende in hun kracht gebruiken.

24 juli 2022 om 12:56

Allemaal clubs die spelers kopen omdat ze succesvol zijn op een bepaalde positie en dan verwachten dat deze spelers (buiten de Ligt) op een andere positie net zo renderen...
zou het niet ook een beetje aan de trainers liggen?

24 juli 2022 om 12:58

Voetbal blijft een teamsport, kans is groot dat Ziyech, De Jong, VD Beek, Tagliafico etc. nooit meer in zo’n sterk draaiend team komen als in 2018/19. Betekent niet dat ze niet kunnen voetballen. Wat mij betreft, als Antony na dit seizoen en een teleurstellend WK nog ‘maar’ 50/60 miljoen waard is, loont het toch om hem te houden. Belang voor Ajax is nu niet uitsluitend financieel, zoals hierboven benoemd je moet een grens trekken met wat je aan basisspelers laat gaan in één jaar. Antony is er pas net, laat hem gewoon maar een jaartje werken en Ajax sportief wat teruggeven.

24 juli 2022 om 17:21

Maakt niet uit kijk maar naar Frenkie...en Anthony schat ik hoger in..speelt basis bij Brazilië

24 juli 2022 om 21:29

@Chesky

Jij maakt het helemaal bond 100 miljoen 🤣🤣🤣🤣 klap van de molenwieken gehad ofzo 🤣🤣🤣🤣

24 juli 2022 om 21:34

@ Dennis_Wise

Das toch geen vergelijk man daarbij word Anthony wel zo gehyped die is verre van 80 miljoen waard maar ja Ajax is dan ook als de dood dat ze hem kwijtraken vandaar die 80 vraagprijs 😉

24 juli 2022 om 12:56

Antony is zo duur als Bassey, Brobby en Bergwijn bij elkaar. Je hoopt 70 a 90M uit de cl te halen en denkt Antony daarvoor nodig te hebben. Maar door zijn verkoop heb je dat geld al gegarandeerd. Natuurlijk moet je hem dan verkopen.
Bij de koop van Brobby was het argument dat er zakelijk gekeken moest worden. Nu dus ook.

24 juli 2022 om 13:15

@oigatinha maar die premie krijg je op je rekening en van een transfersom gaat nog het nodig af en moet je bovenal weer een vervanger halen waarvan je niet weet of die slaagt. als voetbalclub moet je sportief presteren en financiële afwegingen maken in dat belang. niet afgeslacht worden in de groepsfase CL, maar echt meedoen brengt je zoveel meer dan alleen die premies. daardoor kan je grotere spelers halen en bouwen aan je continuïteit, wordt je merk meer waard, komen grotere sponsors en alles eromheen. argument Brobbey heb je niet begrepen denk ik. Ajax besloot dat Brobbey de spits is die ze willen hebben voor het team - en moest voor die transfer wat emoties uitschakelen. zakelijk gezien is het een grote, risicovolle investering waarvan ze hopen dat die op termijn goed uitpakt. Ajax heeft veel verkocht en financieel niet de noodzaak om meer te verkopen. Antony is een van hun topspelers, is pas 22 en ligt nog vast tot ‘25. besluiten hem nu voor geen goud te verkopen kan een prima zakelijk besluit zijn in het belang van het team. ook als zijn waarde volgende zomer daalt. natuurlijk is er een bod wat je niet verantwoord kunt weigeren, net als Martinez. als ze nu besloten hebben dat dat 80 miljoen is, dan hoop ik ook dat ze daaraan vasthouden. als supporter heb je liever goede spelers op het veld dan veel geld op de bank.

24 juli 2022 om 14:04

Is het verschil met en zonder Antony 70M in 2 jaar? Ik denk het niet. Dus als je die 80M kunt krijgen moet je dat doen. Dat bedoel ik. De selectie is sterk genoeg om ook zonder Antony de poulefase door te kunnen komen. En je hebt ook te maken met een teleur gestelde speler. Als die langer de tijd nodig heeft om dat te verwerken is de poulefase al voorbij. Deze bedragen zijn te hoog om te gokken op mooi-weer scenario's. Bovendien geniet ik net zo goed van Ihataren, Fransisco of Univar op Antony's plek.

24 juli 2022 om 14:12

Overigens vrees ik veel meer het vertrek van Timber of dat Blind het echt niet meer kan belopen. Goede verdedigers genoeg maar vind er maar eens eentje die onder druk de juiste pass naar voren kan geven en met 40 meter ruimte in zijn rug. Een nieuwe Antony is makkelijker gevonden.

Zou toch wel mooi zijn als we United uit de tent weten te lokken met een bedrag van 75 tot 80m. Niet dat hij het waard is maar United betaald altijd teveel.

23 juli 2022 om 19:05

Ajax is nu veel basisspelers kwijtgeraakt en moet er alles aan doen om Antony te behouden. Daarom stel ik voor dat Ajax de prijs verhoogt naar 100 miljoen. Gewoon puur om United af te schrikken. Zijn ze nog steeds wanhopig dan betalen maar die jackpot.

23 juli 2022 om 19:11

Ik zou me echt rot lachen als United zo gek is om 75-80m te betalen voor Antony. Ajax kan wel een speler voorin missen. Plus Antony is goed maar echt niet zoveel geld waard. Een bloemetje naar Ten hag zou op zn plaats zijn mocht dit lukken.

23 juli 2022 om 19:18

Ik ben het totaal niet met je eens. Antony laten gaan zou ongelofelijk dom zijn. We hebben geen rechtsbuiten die in de buurt komt van zijn kwaliteiten en we hebben deze zomer al meer dan genoeg verdiend.

Het kapitaal moet op het veld staan. Aan dat geld op de bank hebben we helemaal niks. Vorig seizoen was goed te zien hoe veel minder de voorhoede was zonder Antony. We zijn 4 basisspelers en heel wat wissels verloren. Het is nou wel eens genoeg geweest.

23 juli 2022 om 19:24

@ @ Ali Boembari

Strategie is om United te blijven frustreren

Maar je hebt gelijk hoor, 75-80 miljoen is natuurlijk bizar veel geld. Zeker voor Nederlandse begrippen.

Ik heb er een dubbelgevoel bij; enerzijds wil je niet veel basisspelers kwijtraken en anderzijds moet je als Nederlandse club zijnde zo'n hoog bedrag wel accepteren. Je weet maar nooit wat er gebeurt. Zie Neres, Onana, etc.

Ander punt is dat het WK eraan komt en zodra Antony voor grootmacht Brazilie een goede wedstrijd speelt en iemand een panna geeft, is hij meteen 10 miljoen meer waard. Hij is nog heel jong met veel potentie.

23 juli 2022 om 19:35

Aan de andere kant kan hij ook net als Neres gaan zakken in waarde na twee middelmatige seizoenen. Het zou wanbeleid zijn om 80 miljoen + bonussen te weigeren. Ajax heeft ook best weinig cash momenteel. Het zou handig zijn als ze weer een pot van 100 miljoen hebben om op elk moment toe te kunnen slaan.

23 juli 2022 om 19:41

Niets moet, de jaren hiervoor waren de spelers ook zo duur, maar kocht Ajax ze simpelweg niet.
Maar om het bij het topic te houden, als ze vast houden aan 80 miljoen dan gaat dat gekke ManU dat krankzinnige bedrag nog betalen ook hoor.....let maar op.

23 juli 2022 om 19:41

Zoals bij Lissandro martinez gaan ze echt wel overstag bij zo;n bedrag we hebben ooit 50 mil voor Neres laten lopen dat is echt zonde.

23 juli 2022 om 19:42

Tuurlijk wel, Berghuis is een geweldige rechtsbuiten met een hoger rendement dan Antony.

23 juli 2022 om 19:46



@marc433,

Ik zou meer gaan nadenken welke spelers opties zouden zijn als vervanging. Onze jonge Portugees verdient geduld en tijd in plaats van immense druk.

Welke spelers tot 25-30 miljoen zouden een waardige vervanger zijn?

- De Ketelaere voor 30-40 mil?
- Matondo van Brugge?
- Adamu van Red Bull Salzburg (eigenlijk een spits)
- Tsygankov van Dynamo Kiev?
- Tete van Shaktar Donetsk?
- Jorgenson van Silkeborg?

Er komen weinig jonge "briljanten"in mijn hoofd op...

23 juli 2022 om 19:51

@ D-Bergkamp

Goede vraag. Wie van deze spelers is vergelijkbaar met Antony; linksbenig, snel en technisch vaardig?

Hoe dan ook zullen verkopende clubs dan ook hoog in de boom gaan zitten, wetende dat Ajax net de hoofdprijs heeft gekregen voor Antony.

Een andere oplossing waar ik aan zit te denken is dat Schreuder met Bergwijn op rechtsbuiten speelt. Dan heb je een voorhoede met Tadic - Brobbey - Bergwijn. En Conceicao, Ihattaren achter de hand.

23 juli 2022 om 20:06



@marc433,

En dan back ups in de vorm van:
- Daramy
- Berghuis
- Conceicao
- Ihattaren

Persoonlijk geloof ik nog wel in Daramy, dus ik zie graag af en toe ook de opstelling met Tadic in de spits en Daramy op links. HIj heeft wel de passeer beweging en de diepgang. Alleen mist hij enorm het vertrouwen, dat kreeg hij gewoon nooit van Ten Hag.

De diepte en snelheid die eerst Neres bracht en later Antony in de ploeg bracht is zo enorm belangrijk en onmisbaar. Tegelijkertijd zou ik als Ajax zijnde eens een bod van 30-35 miljoen voor de Ketelaere neerleggen bij Brugge en dan eens zien hoe de reactie is. Die man is multifunctioneel en echt een groot talent.

23 juli 2022 om 20:15

@ D-Bergkamp

Ja eens! Ajax heeft gelukkig nu best veel mogelijkheden voorin. Ik begreep van Schreuder dat hij Kudus ook als spits en rechtsbuiten wil gebruiken.

Ik hoor ook hele goede dingen over de Ketelaere. Zelf heb ik hem niet zo goed gevolgd, dus ik heb geen oordeel over hem. Wel verwacht hij denk ik een basisplek als hij gehaald wordt. Wordt dringen geblazen voorin bij Ajax.

23 juli 2022 om 20:20

D-bergkamp, wellicht Trincao als vervanger halen?

23 juli 2022 om 20:33

Misschien proberen ziyech terug te halen? Schijnt weg te mogen maar alleen met koop. Als je hem terug zou kunnen krijgen voor iets minder dan het verkoopbedrag zou het een geweldige deal kunnen zijn. Vooral met de dieogang van bergwijn dan op links

23 juli 2022 om 21:37

A123 Hoe kom je erbij dat Ajax momenteel over weinig cash beschikt? Kan hier namelijk niks over vinden?😁

23 juli 2022 om 21:54

Ik niet. Gewoon verhogen naar 100 miljoen. Wat heb je als supporter aan al die binnenstromende miljoenen. Mooi om door het glas naar te kijken. Al die bankbiljetten...

23 juli 2022 om 22:08

Peer

Er is (na aftrek van kosten) volgens mij ongeveer evenveel verdiend als uitgegeven. En er moet nog een rechtsback bij, eventueel een keeper en een spits, en persoonlijk vind ik ook het middenveld mager bezet. Ajax is zeker niet rijk geworden deze zomer. Wel eventueel als alle aankopen slagen, maar zover is het nog lang niet.

23 juli 2022 om 23:55

Weinig cash?!? In het laatste jaarverslag hadden ze 17 mln liquide middelen.
Daarnaast worden transfers (inkomend en uitgaand) nooit direct volledig afgerekend. Er wordt gewerkt met bankgaranties en aflossingen. Ajax krijgt nog tientallen miljoenen van Juve en Barca en heeft ongetwijfeld enkele spelers niet volledig betaald. Die pot met geld is er dus gewoon, zij het op papier.

24 juli 2022 om 19:50

@sociamasia Kijk maar op YT-kanaal van Voetbal International, daar wordt het uitgelegd in video van 2 dagen geleden. In de tijd van Frank de Boer hadden ze meer liquide middelen dan nu.

24 juli 2022 om 19:51

@jjmckay Dat is weinig cash ja, vroeger hadden ze iets van 90 miljoen, dan kon je gelijk toeslaan. Nu moeten ze spelers verkopen.

23 juli 2022 om 19:30

70 mil plus 5 mil add ons meteen doen. Ze betalen ook gewoon 90 mil voor Sancho dus ja. Antony heeft zich ook laten gelden in de CL.

23 juli 2022 om 19:35

Maar Jadon Sancho liep 1 op 1 bij Dortmund met 16 goals en 20 assists in 38 wedstrijden.. Die heeft het wel iets meer verdiend dan. Antony is zeker welkom, maar vind Sancho en ook Rashford nog wel een klasse beter. Ook al is laatstgenoemde al een seizoen uit vorm.

23 juli 2022 om 20:07

70 miljoen niet doen. Ajax heeft het geld al verdiend en dat is niet de hoofdprijs. 80-100miljoen. 100 miljoen kan je niet weigeren, rest wel.

23 juli 2022 om 22:10

Ajax heeft alles ook weer uitgegeven, er gaan een hoop kosten af van verkopen.

23 juli 2022 om 23:57

Ben jij degene die roept dat je als verkopende partij 50% overhoudt aan een transfer?

23 juli 2022 om 19:35

Ajax moet gewoon lekker vast blijven houden aan die 80 miljoen. Hij heeft gewoon nog een lang contract en we willen hem niet kwijt. Het is aan Man Utd. Als je iemand graag wilt zul je er voor moeten betalen. Dat heeft Ajax ook ondervonden.

23 juli 2022 om 19:42

Niks 75 tot 80 miljoen, het is minimaal 80 en anders niet. Meer is natuurlijk mooi meegenomen maar dan zal een andere club zich moeten mengen.

23 juli 2022 om 20:28

@ Ali Boembari

Dat geld kan mij echt gestolen worden, we zijn nu al zes basis waardige spelers kwijt. Niet alleen qua kwaliteit maar ook qua automatismes verlies je daarop, wat in een seizoen met een nieuwe trainer en nieuw "technich hart" riscovoller is dan het normaal gesproken is. Volgens mij heeft Ajax ook nooit het bedrag van 80 miljien bevestigd, dat is iets wat steeds vanuit England komt overwaaien.

23 juli 2022 om 22:11

Zes? Ik kom met Nous, Ryan, Haller en Martinez op 4. Of reken je ook Onana en Nico?

24 juli 2022 om 02:34




@ Vernon
'
Ondanks de aparte situatie rondom die twee heb ik hen inderdaad mee gerekend. Het waren toch spelers die het nodige hebben bijgedragen en nog zouden kunnen bijdragen. Uiteindelijk staan zij ook voor kwaliteit en automatismes die je gewoon kwijt raakt.





23 juli 2022 om 23:11

Inderdaad het transferbeleid van United is echt dramatisch. Voor Martinez hebben ze ook veel en veel betaald. Anthony is nog niets eens de helft waard van wat ajax vraagt.

24 juli 2022 om 02:27

Voor Martinez echt niet te veel betaald hoor! Jullie Nederlanders altijd veels te negatief over spelers of clubs uit de eredivisie.
Martinez is een beest man, te hnisch goed, inzicht , sterk aan de bal, en je komt m niet voorbij

24 juli 2022 om 02:25

Als ze dat bedrag voor hem betalen is hij het waard blijkbaar.

24 juli 2022 om 22:07

@mvbfan vd Beek blijkt zijn transferbedrag ook waard te zijn. Dit kan alleen bij United. Geen enkele andere club zou zo’n bedrag voor Martinez betalen.

Gewoon blijven vasthouden, Ajax en de markt bepalen de prijs en niet United en of ze het ermee eens zijn.

Als Arsenal fan hoop ik van harte dat deze transfer rondkomt voor 70/80 miljoen. Laat United maar hun volledige budget spenderen aan Antony en Martinez. Sancho is 3 klassen beter namelijk.

23 juli 2022 om 18:59

Manchester United betaald heus wel

23 juli 2022 om 19:01

Dat vind ik een behoorlijke uitspraak. Antony heeft naar mijn inziens een hogere handelingssnelheid en specifieke kwaliteiten die Sancho niet beheerst.

23 juli 2022 om 19:05

Wat heeft Antony in vredesnaam wat Sancho niet heeft? Sancho is toch minimaal 2 klasses beter? Alleen rendement al.

23 juli 2022 om 19:06

Zoals? Los van het feit dat Sancho ook nog eens jonger is, heeft hij al jaren in een topcompetitie gespeeld waar hij ook nog eens een van de beste spelers was. Redelijk wat CL ervaring en liep zowat 1 op 1 qua G/A in de Bundesliga als tiener.

23 juli 2022 om 19:10

Is dit een grap ofzo? Sancho heeft alles wat Antony heeft en dat 5 klassen beter. Zelfs meer dan Antony.

23 juli 2022 om 19:16

"Los van het feit dat Sancho ook nog eens jonger is." Serieus? Die gasten schelen een maand van elkaar😂.

23 juli 2022 om 19:18

Had het idee dat Antony 23 was maar dat is dan inderdaad mijn fout haha..

23 juli 2022 om 20:03

Anthony kan een speler passeren vanuit stilstand met de bal aan de voet en heeft over het algemeen een betere passeeractie. Sancho kwam afgelopen seizoen geen man voorbij.

23 juli 2022 om 20:09

Hahaha 5 klasses beter nog wel. Alles wat bij Ajax zit is zo waardeloos, totdat ze die transfer gemaakt hebben en ineens boven iedereen uitsteken in de PL. Dat gaat met Martinez gebeuren maar ook met Antony als die transfer doorgaat.

23 juli 2022 om 20:15

Boven Iedereen uitsteken nog wel? Net zoals Ziyech en Donny zeker?

Nergens zeg ik dat Alles bij Ajax waardeloos is. Dat maak je er zelf van. Sancho domineerde de Bundesliga al jarenlang voordat Antony op degelijk niveau speelde. Als je echt niet kan toegeven dat Sancho klassen beter is dan Antony ben je nog minder objectief dan ik al dacht.

23 juli 2022 om 20:20

Nee, net als Eriksen, Suarez en Vertonghen 😊

23 juli 2022 om 20:26

Oh en ik begreep van jou dat Dortmund/Bundesliga niets voorstelde gezien Ajax ze totaal aan gort speelde. Dat was een EL pouletje. Ik ben absoluut niet objectief maar jij kan niet beweren dat een Sancho 5 klasses beter is als ze nooit in dezelfde competitie hebben gespeeld. Want Arsenal speelt geen CL.

23 juli 2022 om 20:39

Volgens mij moeten we als Eredivisieclubs een beetje voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Vrijwel al onze topspelers hebben het afgelopen niet tot nauwelijks gered bij een topclub in het buitenland. Waarom zouden Martinez en Antony dat opeens wel doen? Van Ziyech tot Bergwijn en van Malen tot vd Beek, allemaal vielen ze vies tegen. Zelfs Frenkie bij tijd en wijle. De enige die het afgelopen jaren écht onbetwist gered heeft is Dumfries (de Ligt ook eventueel, nadruk ligt op onbetwist), dat zegt genoeg. Maar nee, zoek het vooral in het feit dat het een Ajax speler is.... en dat iedereen negatief is over Ajax spelers totdat ze een transfer maken. Volgens mij moeten we in Nederland wat nederiger zijn wat betreft onze topspelers. Laat ze allemaal maar eens een tussenstap maken. Het feit dat je zover terug moet naar Eriksen, Vertonghen en Alderweireld zegt ook wel genoeg.

23 juli 2022 om 20:45

Ik heb nooit gezegd dat Bundesliga niks voorstelt. Rangers heeft Dortmund ook helemaal aan gort gespeeld dus dat zegt vrij weinig. Ik blijf erbij dat zowel sporting als besiktas gewoon EL niveau is. Dortmund afgelopen seizoen ook. Dat kun je helaas niet ontkennen.

Mbappe, Messi en Ronaldo hebben ook nooit in dezelfde competitie gespeeld als Antony. Kunnen we dan ook niet zeggen dat ze 5 klassen beter zijn?

Wat Arsenal dan in deze discussie te zoeken heeft geen idee? Kun je mij dat misschien vertellen?

23 juli 2022 om 20:49

@Fossen als je in twijfel gaat nemen of Frenkie en De Ligt het gered hebben kan ik je niet serieus nemen. Er is een verschil tussen een absolute legend worden als Messi maar vooral Frenkie zat altijd bij de besten van Barca. En ik ga zo ver terug met Eriksen etc omdat we het daarvan kunnen concluderen. Ik ben het totaal oneens over die tussenstap. Bij Ajax zijn ze gewend te domineren, dan moet je juist naar een topclub willen die dat ook doet.

23 juli 2022 om 20:55

Die cijfers zijn erg relatief. Indien Haller afgelopen seizoen het vizier wat scherper had staan, want die heeft legio kansen om zeep geholpen, dan had Anthony 3 keer zoveel assists gehad.

23 juli 2022 om 20:58

Frenkie heeft toch net zo goed een heleboel matige wedstrijden bij Barcelona gespeeld? Ik vind hem tot nu toe echt niet onbetwist 'geslaagd' bij Barcelona. Zijn niveau van Ajax en Oranje heeft hij veel te weinig laten zien. En de term 'onbetwist geslaagd' vind ik in mindere mate ook op de Ligt slaan. Die liet al veel meer zien maar ook daar had ik meer van verwacht bij Juventus na Ajax. De vergelijking met Messi is dan ook enorm flauw. Niemand beweert dat je zo'n legende moet worden om onbetwist te slagen maar het zegt ook genoeg dat Barcelona Frenkie best wil verkopen. Dat heeft echt niet alleen met financien te maken. Frenkie zat simpelweg niet altijd bij de besten bij Barcelona, is echt niet waar. Te weinig in ieder geval. De reden dat je zover terug gaat naar Eriksen om je punt te maken kan ik nog steeds niet plaatsen. "Omdat we het daarvan kunnen concluderen". Wat kunnen concluderen? Eriksen is jaaaaren geleden. Dat zegt toch genoeg? Je kunt toch niet ontkennen dat topspelers uit de Eredivisie veel en veel vaker niet dan wel slagen in het buitenland? Daarom vind ik het zo bijzonder dat je doet alsof mensen standaard twijfels hebben bij Ajax spelers maar dat ze ons keer op keer het tegendeel zouden bewijzen. Dat gebeurt nauwelijks. En niet alleen van Ajax. De stap van de Eredivisie is gewoon veel te groot naar de top van de wereld. Niks mis mee, maar doe dan niet alsof louter Ajax spelers continue de pannen van het dak spelen na een transfer. Dan kun je bij Ajax 'domineren', in het buitenland zijn ze daar niet van onder de indruk hoor. Daar moet je je gewoon weer bewijzen. En oa Ziyech, vd Beek, Sanches etc is dat tot nu toe niet gelukt. Het zegt overigens ook wel veel dat je alleen ingaat op specifiek Frenkie en de Ligt en voor de rest volledig langs mijn punt gaat, namelijk het feit dat je er veel te makkelijk vanuit gaat dat Ajax spelers het wel even redden in het buitenland. De feiten zijn echt anders.

23 juli 2022 om 21:47

Het rendement van Anthony is juist ontzettend hoog. Als hij schiet is het vaak een goal en als men voorbij vorig seizoen scherp was geweest had hij minimaal 30 assists gehad.

23 juli 2022 om 22:01

Ja dat Antony vorig seizoen 4 assists had en geen 30 ligt enkel en alleen aan zijn medespelers. Verschil van 26 asissts slechts. Als de medespelers van Kallon wat beter op hadden gelet bij Cambuur had hij ook 43 assists gehad, maar helaas. Antony heeft gewoon op basis van rendement een matig seizoen gehad, buiten 3 CL wedstrijden om. Blijft staan dat het een geweldige voetballer is, dat ontkent niemand. Maar doen alsof hij een geweldig rendement heeft omdat zijn medespelers hem niet begrijpen, of sterker nog, dat hij beter zou zijn dan iemand die al 38 goals en 51 assists in de Bundesliga heeft, slaat echt nergens op.

23 juli 2022 om 22:15

Fossen

Ik kijk niet zo snel naar andere spelers. Dat Ziyech het bij Chelsea niet gered heeft zegt niks over anderen. Ik denk dat Antony niks bij United te zoeken heeft, maar dat Martinez een sensatie gaat worden. Puur op basis van hun kwaliteiten. Gakpo is ook een topspeler maar past niet bij alle clubs. Dus bij hem moet het vooral een goede keuze worden.

23 juli 2022 om 22:27

@Vernon, heb het vaker gezegd: als 1 topspeler het niet redt zegt dat niks over de rest, maar als (vrijwel) structureel topspelers uit de Eredivisie het niet redden bij (sub)top clubs in het buitenland moeten we heel snel voorzichtig gaan zijn met onze topspelers naar dat soort clubs schrijven. En al helemaal als we ze boven spelers gaan plaatsen die zich al wél in dat soort competities hebben bewezen, omdat iemand een keer 4 assists heeft in de CL. Begrijp me niet verkeerd, dit gaat mij om Eredivisie breed. Dus niet alleen Antony, ook Gakpo, Sangare, Kokcu, Martinez etc etc. De enige die ik een meer dan redelijke kans geef is Timber. En ook bij hem heb ik mijn twijfels. Het ging mij er nu even om dat myvision stelde dat men structureel Ajax spelers 'waardeloos' zou vinden en dat diezelfde spelers structureel het tegendeel zouden bewijzen in topcompetities. Dat is feitelijk volkomen onjuist. Zeker als je dan een Eriksen moet aanhalen.

23 juli 2022 om 22:52

Dat er nog steeds mensen zijn die willen discussiëren met Myvison over Ajax en hun (oud) spelers...

23 juli 2022 om 23:29

Nee, jij gaat lekker in op de inhoud.

24 juli 2022 om 00:04

Waarom zou je geld uit je eigen portemonnee praten om nederig te zijn?
Het motto is niet voor niets: wij zijn Ajax, wij zijn de beste. Het is makkelijk om Vd Beek te nemen, die redt t idd niet. Ziyech kreeg een andere trainer en ander systeem, dus dat is te verklaren.
Maar je had ook Frenkie of De Ligt kunnen nemen, 2 wereldtoppers.

Als je nederig zoekt, moet je naar Rotterdam of Eindhoven gaan. De laatst echt geslaagde spelers die daar vertrokken heten Van Persie en Van Nistelrooy 😂 Dat zijn clubs waarvan de spelers een tussenstap (of 2) nodig hebben.

24 juli 2022 om 04:10

@myvision

Je hebt gelijk hoor. Maar dit is voor mij een van de redenen waarom ik dit soort discussies meestal vermijd. Redelijkheid en neutraliteit zijn soms ver te zoeken.

En dit in een seizoen waarin Bayern Munchen, een van de beste, rijkste clubs ter wereld even 3 (oud) Ajacieden haalt voor totaal /- 100 miljoen. Zij kunnen ook ervoor kiezen om spelers te halen uit de topcompetities, maar nee, ze willen Ajacieden. En we weten hoe goed hun beleid is. Als de Td's van Bayern de berichten hier op VZ zouden lezen, hadden zij nooit 80 miljoen voor de Ligt betaald, want hij kan er niks van

Om maar niet te vergeten dat Haller na 1,5 jaar voor ruim 31 miljoen naar Dortmund gaat. United, een van de grootste en rijkste clubs komt weer bij Ajax uit voor nu Martinez en wellicht Antony. Eerder liepen zij een blauwtje bij Timber.

En Frenkie die onder alle 4 de trainers bij Barca basisspeler is/was, heeft totaal 140 wedstrijden in 3 seizoen voor hen gespeeld. Dat is ruim 46 wedstrijden per seizoen. Als hij niet goed is dan zou hij niet zoveel spelen. Dan zouden Chelsea en United geen 70-80 mil willen betalen om hem te halen.

Verder is AC Milan, de kampioen van Italie heel concreet voor Ziyech. Zelfs voor Schuurs, die niet speelt is er interesse. Dat rijmt niet met dat Ajax spelers 'mislukken' in het buitenland. Dan zouden die clubs namelijk niet meer terugkomen en Ajacieden links laten liggen.

En als wij iets verder teruggaan dan zien we dat Suarez de PL en Laliga aan gort heeft geschoten. Zlatan heeft geen toelichting nodig en Eriksen, Vertonghen, Alderweireld hebben jarenlang in de PL gespeeld en zich bewezen. Sanchez heeft meer dan 180 wedstrijden voor Spurs gespeeld. En Botman die promotie maakt naar de PL voor 40 miljoen.

De enige speler waarvan je kunt zeggen dat hij het niveau niet aankan (tot dusver) is Donny van den Beek bij United. M.i. had hij nooit naar deze club moeten gaan. Past er totaal niet.

Conclusie; zolang die buitenlandse clubs maar al te graag terugkomen bij Ajax om flink te betalen voor Ajax-spelers, zijn dat voor mij de feiten. Een ander feit is dat die clubs ook zien dat Ajax vanaf dit seizoen 10de staat op de EU clubranking en dat komt niet omdat Ajax-spelers er niks van kunnen.

PS: Ik zat Arsenal vs Chelsea te kijken en dacht, laat ik even reageren
Maar nu duik ik echt mijn netje in. Truste!

24 juli 2022 om 10:02

@Marc433 dat jij echt vindt dat redelijkheid en neutraliteit ver te zoeken zijn als ik simpelweg stel dat topspelers uit de Eredivisie structureel tekort komen voor échte topclubs, zegt meer over jou dan over mij toch? Ik stel nota bene dat het me niet alleen om Ajacieden gaat, ook om andere spelers als Gakpo, Malen, Bergwijn, Kokcu etc. Het was myvision die begon met stellen dat Ajax spelers er bovenuit steken in de PL, ondanks dat ze in Nederland 'waardeloos' genoemd zouden worden. Jullie worden gewoon op een heel vreemde manier getriggerd door een volkomen normale reactie van mij waarin ik simpelweg feiten neerleg maar jullie betrekken het vervolgens alleen op Ajax. Alsof ik zou stellen dat Ajax spelers niet goed genoeg zouden zijn. Ik trek de Ajax opmerking van myvision nota bene nog Eredivisie breed door en nog zijn jullie op de teentjes getrapt en begin je zelfs over redelijkheid en neutraliteit. Lol.

24 juli 2022 om 12:25

(Arsenal890) Daar heb ik anders vorig seizoen heel weinig van gezien bij united , dat heeft hij dan aardig verborgen weten te houden , heeft een leuk jaar gehad bij Dortmund maar bij united was het niet best , maar dat heb jij waarschijnlijk niet gezien , want bij Ajax spelers ben je er altijd als de kippen bij om ze af te zeiken .

23 juli 2022 om 19:08

70 a 80 miljoen voor Antony zou echt wanbeleid zijn hoor. Ongelooflijk voor zo’n speler met amper rendement.

23 juli 2022 om 20:10

Prima. Dan blijft hij toch lekker bij Ajax. Denk overigens dat geen speler van Arsenal bij hem in de buurt komt maar dat hoeft ook niet natuurlijk.

23 juli 2022 om 20:17

Dan adviseer ik je toch een keer Arsenal te kijken. Spelers als Saka, ESR en Martinelli halen betere cijfers dan Antony en dat in de PL en op jongere leeftijd.

23 juli 2022 om 20:22

Als ze eens CL halen zouden we het kunnen testen op Europees topniveau ja.

23 juli 2022 om 20:43

Besiktas, Benfica en Sporting zijn idd Europees topniveau.

Chelsea, Liverpool, City etc zijn er niks bij.

23 juli 2022 om 20:51

Raar dat je nu allemaal CL ploegen noemt. En waarom noem je Dormund niet haha? Liverpool hebben we toevallig vrij recent nog gehad en was Ajax een club waar ze moeilijk antwoord op konden geven

23 juli 2022 om 20:54

Dortmund kan ik ook noemen hoor. Is ook geen Europees topniveau. Dat hebben we afgelopen jaren wel gezien.

Liverpool ja maar daar was Antony niet best na mijn mening.

Waar zeg ik dat de spelers van Arsenal 5 klassen beter zijn? Ik zeg alleen Sancho 5 klassen beter en dat is een united speler.

23 juli 2022 om 20:55

Het gaat me niet om de clubs die ook op het hoogste niveau van Europa spelen. Het gaat me om Arsenal, de club die al jaren niets noemenswaardig weet te presteren (inter)nationaal maar wel het meervoudige budget heeft van een Ajax en dus volgens jou ook de spelers heeft die klasses beter zijn dan een Antony. Dat trek ik sterk in twijfel.

23 juli 2022 om 20:56

Ja, ik had dat over 5 klasses verkeerd gelezen. Mijn fout!

23 juli 2022 om 20:57

Geeft niet! Kan gebeuren!

Ik zou bijna zeggen laten we is naar Arsenal kijken dan kun je zien hoe goed die talenten zijn! Ook al spelen ze geen CL

23 juli 2022 om 21:02

Hahaha dat is goed, mooie discussies houden we er in ieder geval op na. Neemt niet weg ook dat ik niet weer eens hoop dat een Arsenal de Engelse en dus ook Europese top weer eens haalt want feit is dat zij eigenlijk op z'n Nederlands de talenten wel de kans geven.

23 juli 2022 om 21:45

Myvision

Hoe deluded kan je zijn. Saka speelt teams zoals City aan gort, maar nee Antony die een paar duels leuk speelt tegen clubs als Sporting is het mannetje. Koekoek.

23 juli 2022 om 19:21

Wat maakt het uit of jij Sancho beter vindt? Als United Antony haalt dan zal hij gewoon rechts spelen en zal Sancho aan de linkerkant spelen. Het is niet zo dat de een de ander gaat vervangen.

Verder hoop ik overigens gewoon dat hij blijft. Het zou dom zijn als Ajax nu nog een basisspeler laat gaan.

23 juli 2022 om 19:27

Maakt niks uit maar denk niet dat Antony beter is dan Rashford of Sancho. Dat is wat ik zeg.

27 juli 2022 om 12:10

Het lijkt me toch duidelijk dat hij beter is dan Rashford. Die jongen was afgelopen jaar echt dramatisch.

23 juli 2022 om 19:33

3 goals en 3 assists afgelopen seizoen in 29 PL wedstrijden zijn natuurlijk geweldige statistieken inderdaad.

Ik verwacht dat ETH met een linkspoot op LW wilt spelen. Als je dan Sancho op LW hebt en radhford in de spits heb je een hele mooie voorhoede denk ik.

Onder Ten Hag zou Sancho zijn vorm mogelijk wel weer terugvinden maar dat hij vele klassen beter is dan Antony lijkt me echt gelul hoor. Antony heeft het laten zien in de CL. Kun je vgm van Sancho niet zeggen.

23 juli 2022 om 19:45

8 goals en 4 assists bij Ajax in de eredivisie is bijna slechter dan 3 goals en 3 assists bij het enorm zwakke United in de beste competitie ter wereld. Kijk ook even naar de stats van Sancho in de Bundesliga dan? Sancho begon ook steeds beter te spelen en moest duidelijk wennen aan een nieuwe omgeving. Dat United er niks van bakte, hielp natuurlijk ook niet mee.. en Sancho heeft meer CL ervaring dan Antony..

23 juli 2022 om 19:49

want 8 goals en 4 assists afgelopen seizoen in 23 ED wedstrijden zijn natuurlijk geweldige statistieken inderdaad. Daarnaast hechten sommigen hier veel te veel waarde aan 1 goed seizoen in de CL. Sancho heeft veel meer laten zien in zijn carrière. Een slecht seizoen onder een amateur coach en we lijken vergeten te zijn wat hij kan.

23 juli 2022 om 19:34

Anthony is qua huidige vorm iets verder dan Sancho. Sancho heeft meer toekomstperspectief, dat wel.

23 juli 2022 om 19:59

Waarom denk je dat dat het budget is van United? En wat heeft Sancho hiermee te maken. Er is ook een andere flank die bezet moet worden.

23 juli 2022 om 21:08

Wil dan, er is al bevestigd dat er meer budget vrij is voor EtH om spelers binnen te halen. Aan geld ligt het niet..

Maak ze gek en gooi die prijs nog wat omhoog met wat bonussen haha. De wanhoop is nabij en de markt is krap. Per week worden spelers duurder nu die basisspeler zijn. Laat TH maar lekker eindigen met Asensio ofzo.

23 juli 2022 om 19:01

Ze hebben Sancho op rechtsbuiten, snap ook totaal waarom United Anthony wil hebben.

23 juli 2022 om 19:15

Ik ook niet, Sancho is duidelijk de betere speler en rechts vind ik zijn beste positie. Ten Hag lijdt aan familiarity bias blijkt wel.

23 juli 2022 om 19:25

Om Sancho naar links te zetten en Rashford centraal mocht Ronaldo alsnog vertrekken. Verder kan ik het ook niet verklaren. Wellicht gewoon om een 'topaankoop' te kunnen presenteren.

23 juli 2022 om 19:03

Wie zou Ajax eventueel op het oog hebben als Antony nog gaat vertrekken? Of wordt dat intern opgevangen?

23 juli 2022 om 19:05

Plan is vooral om Conceicao en Ihattaren dit seizoen aan te kijken. Als die het alle 2 goed doen kun je het intern opvangen. Vallen ze tegen moet je een nieuwe halen. Hoop daarom dat Antony nog blijft. Anders gaan ze misschien 15-20 miljoen uitgeven, omdat ze (terecht) nog niet op die 2 vertrouwen.

23 juli 2022 om 19:06

Intern kan je het opvangen met Bergwijn, Berghuis, Conceicaio en zelfs Ihatarren, maar of ze dat willen is de vraag. Antony heeft gewoon zoveel individuele kwaliteiten die je niet even vervangt.

23 juli 2022 om 19:07

Ik denk meteen aan Ziyech. Die loopt rond met een vertrekwens. Is wel een andere speler dan Antony, maar echt wel een niveautje of 2 hoger. Met Bergwijn aan de andere flank is snelheid niet meer cruciaal op de flank, al zou ik het heel graag willen zien.

Intern lopen helaas weinig echte buitenspelers rond. Aan de linkerkant hebben we wel grote talenten (wel allemaal blessuregevoelig), op rechts is er eigenlijk niks. Rasmussen is beter in het midden, Hansen links/midden en Conceicao is er natuurlijk net pas. Moet aanpassen. Ihattaren is een groot vraagteken momenteel waardoor ik hem nu ff niet noem.

Mijn grootste nachtmerrie zou iemand als Stengs zijn, omdat ie Nederlander is, en dat wel in de smaak valt. In Brazilië heb je Giovani waar er eerder al interesse voor was, maar die is fors geblesseerd en zal deze zomer niet komen. Dus ik hoop dat Ziyech in ieder geval gepolst wordt voor een terugkeer, ook al heeft hij waarschijnlijk geen interesse.

23 juli 2022 om 19:16

Ziyech gaat echt niet terug naar de eredivisie hoor.

23 juli 2022 om 19:16

HZ22, ik hoop met je mee, maar ik denk niet dat Hakim hier op dit moment voor openstaat. Zijn wek pak em beet 3-4 jaar verder en heeft hij nog een mooi avontuur in Spanje of Italië achter de rug zie ik hem de weg terug wel maken.

23 juli 2022 om 19:26

Werd ook over Bergwijn gezegd haha, ook al verwachtte ik het van beiden niet. Maar hou vooral vol zou ik zeggen. De aantrekkingskracht van Ajax wordt met het jaar groter

23 juli 2022 om 19:28

Ziyech vind ik nog wel een klasse beter dan Bergwijn en is ook ouder. Daarnaast zowat alles al bereikt bij Ajax. Ook denk ik dat Bergwijn z’n situatie bij Spurs een stuk uitzichtlozer is dan Ziyech bij Chelsea. Bergwijn was inmiddels 5de of 6de keus.

23 juli 2022 om 19:33

Ja Tilburg, met alles eens, maar als ik iets heb geleerd deze window is dat je altijd kans maakt als je het echt graag wil. Ziyech is altijd heel kieskeurig geweest en buiten Milan weet ik niet hoeveel teams hem graag willen hebben, en waar hij zelf graag wil spelen. Een stap binnen de PL durf ik wel uit te sluiten voor hem, daar wordt ie niet vrolijk van. Dus dan is het wachten op toppers uit andere competities, of... Ajax.

23 juli 2022 om 19:49

Opening zou er kunnen zijn. Je kan het altijd proberen maar volgens mij wilde Chelsea ook 35 miljoen hebben..

23 juli 2022 om 20:12

Dat is de helft van 70 miljoen, makkelijk op tafel te leggen dus.

24 juli 2022 om 11:54

Bergwijn had vrij weinig andere opties, die is geflopt bij de Spurs. Dan ben je blij dat je naar een club kan waar je grote kans hebt op een uitverkiezing voor Oranje met het WK in het vooruitzicht.

Een gefrustreerd United omdat de vraagprijs te hoog is? Dan zoeken ze toch lekker verder...

De teloorgang van United. Wedden dat Ajax dan ineens weer een nieuw talent koopt voor 25-30 miljoen!

Voor 70 miljoen moet je hem weg doen. Dat is echt een absurd bedrag, en ik zie ze niet heel snel meer krijgen…

23 juli 2022 om 19:00

Dat kregen ze al bijna voor Martinez. Ze moeten gewoon vasthouden aan de 80 miljoen

23 juli 2022 om 19:01

Ajax moet helemaal niks. Ajax speelt CL en heeft Antony nodig.

23 juli 2022 om 20:00

Inderdaad

23 juli 2022 om 20:31



Antony is nodig om door de CL poule door te komen en 60 tot 80 miljoen op te halen . Maar hey, als je dat geld al krijgt door Antony te verkopen is dat een no-brainer. Alles wat je dan nog uit de CL haalt is een bonus. Ik snap niet dat mensen er zo tegen zijn. Antony is goed en creeert met zijn gevaar vooral ruimte voor anderen (vandaar het lage aantal goals en assists). Maar hij is niet onvervangbaar en een speler wil ook hogerop en meer verdienen. Mooi voorbeeld voor andere jonge brazilianen die naar Europa willen: Ajax geeft je de kans en doet niet moeilijk als je hogerop kan.

23 juli 2022 om 20:37

@ oigatinha

Wellicht omdat wij supporters liever financiele prestaties zien doormiddel van sportieve prestaties. Ajax werkt pas "vroegtijdig" mee wanneer een speler dat "verdiend" heeft, het is alles behalve zo dat wanneer er een goed bod binnen komt dat Ajax zoiets heeft van gaan maar. Daarnaast zijn wij nu al 6 basiswaardige spelers kwijt, wat gewoon invloed heeft op de kwaliteit en de automatismes van de ploeg. Eigenlijk snap ik niet dat jij je daar helemaal niets bij kunt voorstellen.

23 juli 2022 om 20:45

Oigatinha
"Ik snap niet dat mensen er zo tegen zijn"
Ik kijk naar Ajax voor het voetbal en niet voor een verkapte 'the price is right' show.
Het is mooi dat Ajax grote transfersommen ontvangt maar het belangrijkste blijft toch sportieve prestaties.

23 juli 2022 om 23:35

Het een sluit het ander toch niet uit? Door goed te verkopen ga je op de lange termijn er alleen maar op vooruit en wordt je voetbal ook beter.

Als clubs in de komende 3 weken geen geschikte speler vinden. Of de eerste 2 competitiewedstrijden verliezen komt er budget vrij voor dit soort aankopen.
Wat mij betreft verkopen voor ca. zelfde bedrag als Martinez en een spits erbij halen. Bergwijn/berghuis en Conceicao kunnen het prima invullen.

Wat heeft Hamstra nou gezegd van de week. Laat ze nou eens ophouden dan. Er gaat niemand van de belangrijke spelers meer weg of ze moeten de goudmijn naar Ajax brengen. Dat gaat niet gebeuren dus wegwezen dan. Ajax moet nu ook standvastig blijven. Schreuder en Hamstra zijn duidelijk geweest en Antony staat vrolijk lachend te trainen ondanks alle engelse roddelkrantjes die roepen dat hij kwaad is. Bullshit. Wie is Utd om te vinden dat het te gortig is. Wat voor sportieve waarde heeft Antony voor Ajax. Enorme waarde. Dan betaal je ook maar. Zeker als ze al een half elftal aan "ster" spelers kwijt zijn.

23 juli 2022 om 19:07

Helemaal met je eens, amen

23 juli 2022 om 19:09

"wat heeft Hamstra nou gezegd van de week. Laat ze nou eens ophouden dan. Er gaat niemand van de belangrijke spelers meer weg of ze moeten de goudmijn naar Ajax brengen. Dat gaat niet gebeuren dus wegwezen dan. "

Het wordt door technische directeuren vaker geopperd dan een speler niet verkocht gaat worden deze zomer. De praktijk wijst echter uit dat dit ondanks deze passage van de technisch directeur toch wel gebeurt. Dit is een onderhandelingstactiek om er zo voor te zorgen dat Anthony meer centjes in het laatje van de Amsterdammers gaat brengen.

Daarnaast kan de geboren Groninger het veroorloven om dit soort harde onderhandelingstactieken in te zetten, omdat Anthony nog 3 jaar een contract heeft. Mocht Ajax Anthony deze zomer niet kunnen verkopen dan hebben ze volgende zomer nog een kans. Het is gewoon zaak om deze situatie goed af te handelen door ervoor te zorgen dat Anthony zo veel mogelijk geld in het rode laatje gaat brengen. En ik denk dat dit een goede tactiek is. Wel moet Ajax alert zijn dat Anthony niet op transfer deadline day verkocht gaat worden, waardoor Ajax geen vervanger meer kan halen voor de Braziliaanse buitenspeler. Het is dus zaak dat Ajax goed anticipeert op een eventueel vertrek van Anthony.

23 juli 2022 om 19:49

Ja als ze verder nog niet 5 andere sleutelspelers kwijt zijn wel ja. Nu heeft hij duidelijk gezegd dat ze niet 6 sleutelspelers kwijt kunnen raken. Er is een grens en ook Hamstra weet dat. Alleen verkoop als de vraagprijs betaald wordt en dat gaat niet gebeuren.

23 juli 2022 om 20:03

Daar ben ik het met je eens Soccerfan_1. Dank voor je bijdrage. Maar dat het nooit gaat gebeuren weet ik ook niet 100% zeker. Ik weet ook niet wat ik een gekkere prijs vind 57 miljoen voor Martinez of 80 miljoen voor Anthony. Je weet maar nooit wat de gek er voor geeft.

23 juli 2022 om 19:12

Dit kan je niet maken naar Schreuder idd, die heeft al bovengemiddeld veel spelers verloren in zijn eerste seizoen. Het geld kan natuurlijk ook allemaal verdampen, maar dat we 60 miljoen kunnen afwijzen zegt ook wel iets. Geef Schreuder een ten Hag achtige selectie en geef hem een eerlijke kans. Anders staat ie al met 2-0 achter.

23 juli 2022 om 19:56

Is dit je eerste transferwindow? 😅

23 juli 2022 om 20:18

Als er echt 80 miljoen wordt geboden dan zou ik als hamstra toch gaan onderhandelen, straks kom je op 85 miljoen uit dat kun je toch niet laten liggen?

23 juli 2022 om 20:34

Soccerfan

Er is gezegd we laten niemand meer gaan, tenzij het bedrag absurd hoog is.

Dus ja als Man U bijv 75 mil biedt + 5 aan bonussen, dan is Antony weg.
Haalt Ajax jonge Braziliaan op. Ben zijn naam kwijt. Ook zo een linkspoot op rechts.

Vanaf 75 miljoen onderhandelen anders hoeven ze niet te bellen. De club heeft veel geld en moeten we gewoon united veel laten betalen. Zoals united dat kan.

23 juli 2022 om 19:01

Ze hadden als het goed is maar 150 miljoen deze zomer om te investen, man ernaast zitten maar dat las ik ergens

23 juli 2022 om 19:24

200 miljoen maar dat is niet onze zaak, als ze Antony willen gaan ze maar betalen. Anders zoeken ze maar wat goedkopers of eigen jeugd

Ja ja, dat zal wel. Maar goed zo Ajax, daar leer je ook van dat men poot stijf moet houden. Manchester United wordt een vervelende club waar men ook veel ex-Ajacieden willen kopen, zowel te proberen voor iets lagere koopsom. Erik ten Hag is van plan om een groot enclave te formeren bij Manchester United waar hij graag grote succes wil hebben om alle prijzen mogelijk te winnen. Als Manchester United Antony wil hebben, moeten ze meer dan 80 miljoen euro neerleggen, denkend van 110 miljoen of meer, en zeker voor lager dan 80 miljoen dan niet verkopen!

Owjee, dat word denk ik nog een transfer voor Anthony. Ze willen gewoon meer dan die 60 mil en dan is ManU best desperate als je voor dat bedrag wel meer kan halen wat ze nodig hebben.

Ten Hag is niet echt op zoek naar directe versterkingen volgens mij. Martinez, Malacia, Antony, dat zijn toch geen spelers die United terug naar de top brengen? Eriksen kan goed voetballen, maar of hij United veel verder gaat brengen betwijfel ik. Tevens is het niet zo dat Martinez en Antony nou echte koopjes zijn, dat is echt serieus geld.

23 juli 2022 om 19:03

Mogelijk wilt hij hiermee meer zekerheid inbouwen ipv de huidige selectie

23 juli 2022 om 19:11

Martinez is toch gewoon een directe versterking. Voegt voetballend sowieso veel meer toe dan wat ze al hadden, en is verdedigend echt niet minder.

23 juli 2022 om 19:18

Ik heb mijn twijfels, zo goed is hij voetballend niet. In de Eredivisie is het allemaal leuk en aardig, maar op topniveau moet ik het nog zien. De CL poule van Ajax was geen top 6 waardig van de PL, dus dat is ook niet echt vergelijkingsmateriaal.

23 juli 2022 om 19:28

Zijn stats zeggen dat hij voetballend uitstekend is, en het is niet zo dat martinez voornamelijk balletjes breed geeft. Hij is juist een speler die risico in zijn passing legt, en heeft een geweldige lange bal die hij met grote regelmaat gebruikt.

23 juli 2022 om 20:08

Wat? Die gast is voetballend echt heel sterk. Hele goede en strakke inspeelpass met links. Rustig aan de bal. Dat kon hij wel. Timber was soms minder goed opbouwend, al heeft die een veeeeel betere dribbel. Blind is nog een klasse beter aan de bal, maar Martinez lijkt veel van Blind te hebben geleerd.

23 juli 2022 om 23:42

Denk ik niet. Is te langzaam en te klein, is echt niet beter dan een Jones. Maar ja, zoals we bij Maguire hebben gezien: als er veel voor je betaald wordt, ga je wel spelen. Helaas.

23 juli 2022 om 19:45

Welke toppers kunnen ze wel halen die nog geen championsleaque spelen?

23 juli 2022 om 19:59

Geen idee, maar het is een feit dat het veel geld is voor spelers die zich nog maar mondjesmaat hebben laten zien op hoog niveau.

Dat is een ambitieus bedrag wat Ajax verlangt voor de snelle Braziliaanse buitenspeler. Het is natuurlijk aan Ajax wat ze willen vragen voor Anthony, maar 80 miljoen vind ik wel erg veel. Het is natuurlijk aan de andere kant ook wel zo dat de vereniging uit Manchester al eerder veel geld betaalde (ik meende 55 miljoen) voor Martinez. Ook dat had ik niet verwacht dus ik laat mij graag verassen hoever 'de roden uit Manchester willen gaan voor Anthony'.

Ik zie Anthony echt als een potentiã«le topspeler, hoewel het natuurlijk wel vaker voorkomt dat potentiã«le topspelers in Nederland het in het buitenland (en dan vooral in Engeland) en niet bij een absolute topclub weten waar te maken. Maar het is natuurlijk altijd een mooie stap voor de 172 centimeter lange Braziliaan mocht hij kunnen verkassen naar het noorden van Engeland. Ten eerste speelt hij daar samen met absolute sterspelers en ten tweede is het natuurlijk ook goed voor de bankrekening (haha). Ik zal Anthony dus ook altijd aanraden om deze stap te maken. Je wordt beter en daarnaast krijg je ook meer geld. Wie wil dat nou niet?

Ajax zit in deze wel in een luxepositie. Het contract loopt nog 3 jaar en kunnen Anthony dus eventueel nog wel een jaartje houden. Het voordeel bij de Amsterdamse voetbalclub is natuurlijke wel dat Anthony in het miljoen bal kan gaan spelen. Dat is iets wat Manchester United niet kan bieden. Het gaan dus nog spannende tijden worden de komende weken. Gaat Anthony verkassen deze zomer? Ik ben zeer benieuwd en ga het op de voet volgen.

Alleen maar beter, als MU wanhopig wordt, denken zij niet meer helder. Hier haal je minimaal 90 miljoen uit zo... Blijft vervelend ten Hag, maar minimaal 80 vragen! Of meer zelfs.

23 juli 2022 om 19:21

Haha, goeie. Als je echt denkt dat United 90 miljoen gaat besteden kan je misschien maar beter naar een andere sport gaan kijken.

23 juli 2022 om 21:09

Denk ik ook niet? Maar de bal is rond hé, het is ook MU. Die betalen vaak gigantisch teveel geld (Maguire, Lukaku, Pogba, Sancho, Wan Bissaka...). Dus waarom niet het maximale vragen? En zeker als je hem niet kwijt wilt.

Ik lees net dat het bod waarschijnlijk rond 70 miljoen pond ligt…..veel geld.

23 juli 2022 om 19:04

Als ze 70 miljoen pond bieden dan vinden ze die 80 miljoen euro helemaal niet zo gortig dus ik weet niet waar je dat verhaal hebt gelezen maar dat klopt niet helemaal dan.

23 juli 2022 om 20:20

70M pond is al 82M euro... Lijkt mij niet dat ze 80 teveell vinden en dan 82 bieden als openingsbod.

23 juli 2022 om 20:36

70 mil pond, wacht ff even fiets uit de schuur pakken

sorry Soccerfan, maar 70 mil pond en weg is hij

Nou als je de prijs te gortig vindt dan moet je het laten…Ik wil graag een nieuwe Ferrari maar vind de prijs ook te gortig. Ik ga nog 1 keer naar de dealer of ze voor 70% willen verkopen, zo niet dan koop ik wel een bmw. Bam, dat zal ze leren!

23 juli 2022 om 19:04

Whahahaha. Precies. En zo is het.

23 juli 2022 om 23:43

Ja, alleen is antony juist een bmw, geen ferrari. En dus gaat je vergelijking niet op. Dan is het eigenlijk alsof je ferrari bedrag vraagt voor een bmw. Koop je ook niet.

Wat een tijden! Ajax kan gewoon nee zeggen tegen 60 miljoen. Nog niet zo lang geleden stonden we met Lesley de Sa en Lerin Duarte als buitenspelers en nu heb je er een waar ze in ieder geval al 60 willen neerleggen.

Vanaf 75 miljoen onderhandelen anders hoeven ze niet te bellen. De club heeft veel geld en moeten we gewoon united veel laten betalen. Zoals united dat kan.

Als Manchester United dan met een bod van minimaal 75 miljoen komt met eventueel een bepaald bedrag aan bonussen waardoor het bedrag kan oplopen, zou ik het als Ajax-zijnde accepteren. Dat is gewoon een geweldig bedrag voor Antony die Ajax dan incasseert, en om heel eerlijk te zijn: ben een groot fan van hem en vind hem een goede speler, maar vind hem eerder 'n miljoen of 40 waard want zo denderend speelt hij nou ook weer niet en statistieken waar je stijl van achterover slaat zoals bijvoorbeeld Suã¡rez bij Ajax, heeft hij ook weer niet.

Maar hij heeft wel veel potentie om gewoon een hele goede speler te worden. En Ajax heeft dus eigenlijk als plan om Antony nog minimaal 1-jaar te houden met het oog op het WK aankomende winter (blijft raar om dat zo te schrijven), maar ik denk dat je nu ook gewoon goed aan hem kan verdienen. En Ajax wilt Conceiã§ã£o rustig klaarstomen als opvolger van Antony en dat Antony hem bij de hand neemt, maar buiten het feit dat Antony dezelfde taal spreekt kan je Conceiã§ã£o ook klaarstomen zonder Antony.

Want je kan dan gewoon op de vleugels met Tadic en Bergwijn spelen en dan Brobbey in de spits, terwijl Ihattaren eventueel ook in een vrije rol vanaf rechts kan spelen. En Schreuder heeft blijkbaar ook plannen om Kudus als een soort valse nummer 9 of in een vrije rol vanaf de vleugels uit te proberen, maar dan heb je ook nog de beschikking over spelers als van Axeldongen, Ãœnã¼var, Hansen en Berghuis die op de vleugels kunnen spelen als het nodig is.

Dus als Antony vertrekt is er ook genoeg keus.

Edit:

Eigenlijk is dit offtopic, maar nu ik het over Conceiã§ã£o heb: FC Porto heeft als zijn opvolger Gabriel Veron overgenomen van Palmeiras. Pas 19-jaar en al jarenlang bekend als een van de grotere talenten van Braziliã« en heeft het bij vlagen ook laten zien bij Palmeiras maar had hier en daar ook wel een beetje pech met een aantal blessures.

Hoopte dat Ajax hem ook in de gaten zou houden, maar is nu dus voor ruim 10 miljoen naar FC Porto vertrokken. Denk dat de kans best groot is dat hij daar tot volle wasdom zal komen en is een beetje een type Luiz Diaz alleen dan vanaf rechts in plaats van links en denk dat Porto over een paar jaar ook echt tientallen miljoenen aan hem zal verdienen.

23 juli 2022 om 19:11

Als Antony vertrekt ga je er zwaar op achteruit: Bergwijn speelt liever op links, Berghuis komt tekort als echte buiten speler, en geen idee hoe die Portugees is, maar vraag het me af of ie direct CL niveau heeft. Al die andere die je noemt zijn leuk als je thuis tegen Sparte speelt, maar daar kan je in de CL niet mee aankomen zetten.

23 juli 2022 om 19:33

Ik zie juist geen problemen als Antony vertrekt. Natuurlijk een goede speler met veel diepgang en dreiging en Bergwijn speelt inderdaad liever vanaf links, waar ik hem ook beter vind en dan brengt hij ook diepgang en dreiging en eigenlijk hetzelfde als Antony.

Maar Tadic is met zowel rechts als links heel goed en kan ook met gemak op beide vleugels uit de voeten. En stiekem vind ik Tadic vanaf rechts nog beter dan vanaf links, want bij het Servisch-elftal speelt Tadic altijd vanaf rechts met Mitrovic dan in de spits en Kostic vanaf links.

Tadic vanaf links is ook goed, maar vanaf rechts haalt hij een hoger rendement. Hij scoort dan nog steeds evenveel goals dan vanaf links, maar heb altijd het idee dat Tadic vanaf rechts veel meer voorzetten en dus assists aflevert dan vanaf links. Snap ook niet dat Tadic bij Ajax tot dusver ook nooit vanaf rechts is gebruikt, want dan haal je nog meer uit hem en ik denk dat vooral de spits in kwestie daar ook veel aan zal hebben.

Vanaf rechts heb ik Tadic dan iedere keer acties zien maken naar binnen toe met 'n schaar en dan de achterlijn halen om de bal voor te geven en dat doet hij ook vanaf links, maar vanaf rechts komt het naar mijn idee ook beter tot uiting bij hem. En dan kan je dus met Bergwijn vanaf links spelen en heb je ook gewoon nog een hele goede en gevarieerde aanval met snelheid, diepgang, scorend vermogen, creativiteit, acties binnen- en buitenom en fysieke kracht.

Dus denk dat het niet eens heel verkeerd kan uitpakken. Want zo'n opstelling zie ik eigenlijk het liefst indien Antony vertrekt, want je hoeft er ook geen vervanger voor te halen en je kan Conceiã§ã£o nog steeds rustig brengen (zie opstelling).

Edit:

Even vergeten, maar op het middenveld op de plek van Blind moet Taylor staan. Zie ik liever dan Blind op het middenveld en zal ook wel doorbreken dit seizoen verwacht ik.

Gorter
Aankoop
Timber
Bassey
Wijndal
Álvarez
Blind
Tadic
Berghuis
Bergwijn
Brobbey

Is dat bedrag absoluut niet waard in mijn ogen en Ajax hoeft niet zonodig te verkopen. Dan maar met Elanga spelen als backup van Sancho. Op links heb je Rashford en Martial als alternatief. Antony vind ik nou niet die kwaliteitsinjectie.

Blijft een vreemde houding van United. Zo'n beetje de enige linie waar ze niet direct iets nodig hebben en dan zo'n groot deel van je transferbudget er tegen aan willen gooien. Prima als ze echt 75+ gaan betalen, maar houd hem liever nog een jaartje hier.

23 juli 2022 om 19:41

Ze hebben Sancho en Greenwood al voor die positie en die zijn allebei beter dan Antony. Zelfs als Greenwood voor lange tijd de bak in gaat lijkt me dat erg veel geld om aan een reserve rechtsbuiten uit te geven. Wellicht dat Labyad een betere optie is voor Erik.

23 juli 2022 om 21:57

Greenwood zal eerst nog niet spelen en wellicht nooit meer.

Iemand een goede vervanger op het oog mocht antony vertrekken?

23 juli 2022 om 19:34

Die hebben ze toch al gehaald met Conceicao, zo heet hij geloof ik.

23 juli 2022 om 19:38

Volgens mij willen ze hem in de luwte brengen. Dan denk ik niet dat hij nou al klaar is om constant te presteren op cl niveau.

24 juli 2022 om 09:23

@ Reddevilgaz

Die is gehaald om dit jaar in de schaduw van Antony te groeien; en is bedoeld voor het seizoen na het WK. Om onduidelijlkheid te voorkomen heeft Ajax dit zelf ook gezegd toen zij de komst van de Portugees wereldkundig maakte. En dat zijn komst niets veranderd bij de club haar standpunt om Antony niet dit seizoen te verkopen.

80 miljoen voor een speler die niet eens basis gaat staan? Nee bedankt. Ik vind Rashford en Sancho stukken beter, en dan hebben we ook nog Elanga en de aankomende jeugd.

23 juli 2022 om 20:38

Maak je niet druk, jullie gaan het betalen.

Heerlijk, Man U spekt onze kans met extra miljoenen

24 juli 2022 om 13:48

Dan maak ik me juist wel druk . Leuk om erbij te hebben maar 80 mil voor een speler die niet direct nodig is vind ik zonde.

Manu gefrustreerd, ahhhh tis wat he ,je zou haast medelijden met ze krijgen, t geld van de glazers klotst tegen de plinten op in Manchester 😉

Over 20 jaar heeft Ajax meer dan 1 miljard op de bank wellicht. Alleen zal ook geen CL winnen op deze manier. Wordt eens tijd dat die club spelers ook dik gaat betalen zoals in het buitenland. Zet het limiet de komende 10 jaar maar op 10 miljoen bruto.

Het is trouwens droevig met United dat de onderhandelingen zo traag verlopen. Ondertussen hebben al die andere clubs zich al stevig versterkt.

23 juli 2022 om 19:38

Hoe bedoel je meer dan 1 miljard. Ze hebben nu nog maar iets van 15 miljoen op de bank wat ze direct aan spelers kunnen besteden. Ajax blijft afhankelijk van het verkopen van spelers en de champions league. Veel geld moeten ze vervolgens ook weer investeren in nieuwe spelers.

Ik heb serieus geen idee waarom Manchester United geïnteresseerd is in Antony, maar als Ajax 70+ miljoen euro voor hem kan vangen zouden ze dom zijn om dat niet te doen. Overgewaardeerde speler, zo'n bedrag krijg je er nooit meer voor. Het is ook niet voor niks dat buiten Man United geen enkele andere club serieuze interesse in hem heeft getoond.

23 juli 2022 om 19:36

Misschien heeft dat ook met de vraagprijs te maken.

23 juli 2022 om 19:38

Precies mijn punt. Je moet haast wel gek zijn om 80 miljoen euro voor Antony neer te tellen.

23 juli 2022 om 19:39

Dat zijn ze daar wel dus wie weet.

23 juli 2022 om 22:09

Ja precies, het is gewoon dom hem niet te verkopen je hebt verscheidene back ups al in huis. Conceicao schijnt echt al goed te zijn, Porto baalt dat hij weg is. Ihattaren, Bergwijn en Berghuis kunnen er ook nog spelen. Dat geld moet je binnenharken om je selectie meer in balans te krijgen want vorig keuze genoeg, het middenveld is in balans maar achterin is het zeer wankel zonder echte goede rechtsback en te weinig kwalitiets back up in het centrum. Tevens zou ik nog eens een poginkje wagen bij Valencia voor Cilissen.

Tuurlijk weet Ajax ook wel dat 80 mlj te gortig is,maar als je hem niet kwijt wil zeg je gewoon 80 mlj.nou dan kan je kiezen of delen .of je vind 80 mlj te veel,of je zegt tja we willen hem graag .dus we betalen 80 mlj.wat is daar nu moeilijk aan.
Nee sommige niet zeggen ,ajax heeft het in de bol en zijn gek met hun 80 mlj.wie is er nu slim.

Hahahah dat united joh. Er zijn toch wel andere buitenspelers te vinden dan antony? Hoe staar je je zo blind op een speler die eigenlijk pas 1 seizoen écht goed is.

23 juli 2022 om 19:44

Noem er eens een paar op, die ook haalbaar zijn.

23 juli 2022 om 20:05

Berardi, Olise, Ziyech, Bowen of Diaby zou je met 80 miljoen allemaal kunnen ophalen.

24 juli 2022 om 09:29

@ blaugrana11

Op zich snap ik wel dat Ten Hag bij ons probeert te shoppen, aangezien het scouting apparaat van Man U volledig opnieuw opgebouwd moeten worden. En de spelers die bestuurkamer selecteerde als eventuele versterkingen (wat al gebeurde voordat Ten Hag in beeld kwam) wilde Ten Hag niet hebben. Tel daarbij op dat er grote problemen in de spelergroep zijn/waren, dus het lijkt mij volstrekt logisch dat Ten Hag gaat voor spelers die hij door en door kent. Al hoop dat ik Ajax de poot stijf houdt, we zijn al genoeg basisklanten kwijt,

Als ze echt een bod gaan uitbrengen verhoogd Ajax het bedrag gewoon, ze willen namelijk niet van Antony af.

Als Man United tot 75-80 miljoen te pushen is, ben je gek als je hem niet verkoopt. Antony kan een geweldige speler voor Ajax zijn, maar dat bedrag (of meer) ga je niet meer voor hem krijgen, zelfs niet als hij een goed WK zou spelen.

80 miljoen, dat is zo'n geweldige som geld. 20-25 miljoen voor een vervanger mag dan geen probleem zijn. Zelfs als je heel ruig zou doen en 40 miljoen zou lappen voor een vervanger vloeit er nog steeds 40 miljoen de bankrekening op. Dat is echt niet te weigeren.

Ajax wil niet en hoeft niet te verkopen en Antony heeft nog een contract voor een aantal jaren. Mocht Manchester des ondanks door zetten weten ze de vraagprijs van 80 miljoen.

De markt is totaal gek geworden, wanneer houd het op 80 miljoen voor een redelijke voetballer met nog maar 9 interlands op zijn naam. De fifa zou er eens wat aan moeten gaan doen, de rijken worden steeds rijker en winnen zo alles.

24 juli 2022 om 22:27

Met Anthony gaan ze echt niets winnen hoor 😉

Ik hoop dat Antony blijft hoor, maar stel je kunt 70 miljoen of meer ontvangen... tja moet je het dan alsnog niet doen? Het is eigenlijk onverantwoord om 1 van hen te laten banken toch (Antony, Brobbey, Tadic en Bergwijn)? Zijn gewoon 4 spelers die je in principe niet kan laten banken. Niet alleen omtrent transferwaardes, maar een Brobbey moet zich ook door ontwikkelen in full games. Ik snap de meningen wel dat we ze allen hard nodig hebben, zeg keihard, maar dan maar een ander halen.

Het moet ook niet gekker worden, Man U gefrustreerd door de hoge vraagprijs. Zou een beetje hetzelfde zijn als ik naar de mediamarkt ga, een televisie uitzoek, en dan niet de vraagprijs wil betalen omdat ik vind dat die TV minder waard is. Als de medewerker dan geen korting geeft ben ik gefrustreerd. Heel raar.

Ik weet niet precies wat ze in Engeland denken, maar gefrustreerd raken omdat een club veel geld vraagt voor een van hun beste spelers? Dat is hoe de markt werkt he, elke markt. Als je iets/iemand echt niet dan ga je een heel hoog bedrag vragen. Dan is het aan de kopende partij om dat bedrag wel of niet op tafel te leggen. En dan heeft uren-/dagenlang onderhandelen geen zin, 80 M is 80M. of 68.068.400 als je het omrekent naar de pond.

1 miljard mag je hem hebben. En nee ik ben niet serieus. Ik vind alleen dat men echt mag gaan betalen. PL heeft geld zat, maar liever zie ik hem in Amsterdam blijven.

Wanbeleid United. Er zijn geen topclubs met een slechter transferbeleid. Zelfs Barca niet.

Het is geen geheim dat Antony graag naar Man United wil. Als Ajax die transfer gaat tegenhouden en Antony gefrustreerd in Amsterdam rondloopt omdat United heel veel geld wil betalen maar hij toch niet weg mag, wat heeft Ajax dan aan een gefrustreerde Antony? Je hebt kans dat hij totaal niet meer gemotiveerd is en alles gaat doen om weg te komen. Nadat Ajax nee zei tegen een bod van 55 miljoen op Neres van ik geloof Dortmund heeft Neres nooit meer zijn oude niveau gehaald

Je kan toch gewoon met Bergwijn als rechtsbuiten spelen en tadic op links en brobbey in de spits. Afgewisseld met die Portugees, ihattaren, Unuvar, Hansen, berghuis.
Haal voor het geld van Antony gewoon een keeper en een rechtsback.

Wie heeft er nog een plekje voor anthony hij wil vast niet op de bank gaan zitten voor het wk?

23 juli 2022 om 23:01

Dat doet die toch al?

Niet meer vasthouden aan 80 miljoen. Voor iedere dag dat united langer wacht een miljoen erbij vragen. Dat zal ze frustreren, maar is het ook meteen duidelijk. Betalen, of opzoek naar een ander.

Lastige situatie! Stel dat Anthony komend seizoen minder speelt en op het wk ook weinig speelt dan is hij ineens heel veel minder waard. 80 miljoen zou ik accepteren!

Nog steeds denkt united offensief.. maak eerst die defensie nou eens op orde.

Wat een zure reacties over de prijs. Als je een centrale verdediger voor 60m kan verkopen is 80 voor je rechtsbuiten helemaal niet raar. Zeker niet als je hem niet kwijt wil. Dus graag of niet. 80m en elke week 5m erbij doen.
Spelers van Ajax zijn gewild. Met 18 punten in de groepsfase CL heb je echt wel wat bewezen.

Gefrustreerd pffff, Schijt! Gewoon lappen en anders jammer dan. Vasthouden aan vraagprijs! En mocht het dan toch gebeuren kunnen we het nog opvangen ook denk ik. Mo erbij voor de breedte zou dan wel fijn zijn, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet meer gebeuren. Hij heeft zometeen eerste weer 2 maanden nodig om fit en in ritme te raken...ik verlies een beetje de hoop.

Zou Antony echt niet kwijt willen, de selectie van Ajax is al niet erg breed. Maar als er echt 80 miljoen op tafel komt, moet je dat doen. Dan maar meteen een stuk herinvestering doen en ergens op het laatste moment van de transfermarkt nog een buitenspeler kopen. 25/30 miljoen moet Ajax echt wel een leuke buitenspeler kunnen halen die redelijk wat zekerheid geeft.

80 miljoen is ook gestoord. Dit word een 2e Neres als ze niet opletten.

25 juli 2022 om 09:30

Dat dacht ik ook. Stel United wil tot 60 miljoen gaan en Ajax blijft vasthouden aan die 80 miljoen dan kun je je afvragen of je verstandig bezig. Voor zover ik weet is er buiten United geen enkele topclub geinteresseerd dus als je je er niet uitkomt is het maar de vraag of je hem ooit nog voor zo'n bedrag ergens kunt slijten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren