Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eindelijk witte rook: Ajax bevestigt ‘thuiskomst’ van Brian Brobbey

Laatste update:

Brian Brobbey keert definitief terug bij Ajax, zo bevestigt de club via de officiële kanalen. De twintigjarige spits heeft zijn handtekening gezet onder een contract voor vijf seizoenen. Ajax betaalt aan RB Leipzig in totaal een bedrag van 16,35 miljoen euro, dat middels variabelen nog op kan lopen tot 19,35 miljoen. Zodoende komt er een einde aan een maandenlange transfersoap.

De afgelopen periode stond in het teken van zware onderhandelingen tussen Ajax en Leipzig. Brobbey had nog een contract tot medio 2025 en de leiding van Leipzig wilde dat een passende transfersom op tafel zou worden gelegd om die verbintenis af te kopen. De spits zelf gaf echter te kennen dat hij hoe dan ook naar Ajax wilde en zorgde er daardoor voor dat de Amsterdammers een betere onderhandelingspositie kregen. Uiteindelijk is de transfersom daardoor lager uitgevallen dan Leipzig aanvankelijk verlangde, mede omdat zaakwaarnemer José Fortes Rodríguez afzag van (bijna) zijn volledige commissie.

Brobbey vertrok een jaar geleden transfervrij uit de hoofdstad en kreeg daar al snel spijt van. Speeltijd bij Leipzig zat er amper in en dus haalde Ajax hem in de winterstop alweer terug op huurbasis. Na een succesvol half jaar, waarin Brobbey een aantal belangrijke doelpunten maakte, was het voor de spits duidelijk: er moest een definitieve terugkeer komen. De aanvaller is na Owen Wijndal, Steven Bergwijn, Calvin Bassey en Francisco Conceição de vijfde aanwinst van trainer Alfred Schreuder.

Ajax is met het aantrekken van Brobbey echter nog niet klaar op de spitspositie. Het liefst halen de Amsterdammers nog een extra targetman. De namen van Joshua Zirkzee (Bayern München) en Toni Martínez zingen in dat verband rond in Amsterdam. Volgens Sky Sports zou Ajax bijna even diep in de buidel moeten tasten voor Zirkzee als voor Brobbey: Bayern verlangt zo'n tien tot vijftien miljoen euro voor de Nederlander. Bovendien mikt Zirkzee op een jaarsalaris van zo'n 2,5 miljoen. Het is onduidelijk wat Martínez - ex-ploeggenoot van Conceição bij Porto - moet kosten, al kwam hij in oktober 2020 voor een bedrag van 3,2 miljoen over van Famaliçao.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
22 juli 2022 om 09:51

Kunnen we deze soap na 100 berichten ook afronden eindelijk. Goed dat hij terug is. Kunnen hij en Fransisco nog mooi aansluiten bij het trainingskamp.

22 juli 2022 om 10:09

Nou inderdaad. Bericht 215 dat hij nu dan toch écht terug is. Maar nu dan écht.

On: Ben benieuwd of hij Ajax echt beter gaat maken dit seizoen. Als pinch hitter vind ik hem een prima speler, als basisspeler ben ik nooit onder de indruk van hem geweest.

22 juli 2022 om 10:10

Conceicao gaat pas aansluiten in NL als ik goed begreep, niet in Oostenrijk.

22 juli 2022 om 11:07

16M voor n goeie spits is echt niet veel. Hij heeft vorig jaar wel hele belangrijke bijdrage geleverd aan het kampioenschap. (Utrecht, NEC, PSV,...)
Overigens wilde hij niet weg bij Ajax alleen zijn toemalige zaakwaarnemer heeft hem overgehaald en gezorgd voor een riant salaris.
Nu heeft hij ook ingezien dat geld niet alles is en dat Ajax toch zijn clubbie is.
Ik hoop dat hij gaat slagen en onze 1e spits wordt, ik heb daar alle vertrouwen in. Hij heeft mijn inziens alle kwaliteiten van een spits.
Door alle aankopen heeft Ajax veel mogelijkheden om een wedstrijd te spelen. Er is snelheid, er is techniek, er is inzicht, er is kracht.
Met deze deze spelersgroep moet Ajax op alle fronten goed mee kunnen doen.
Zowiezo kampioenschap, beker en overwinteren in de CL staan bovenaan, dat moet gehaald worden met deze groep.
We gaan het zien, ik heb er zin in.

22 juli 2022 om 13:53

Maar nog niks bewezen, dit is de meest bizarre transfer ooit. Transfervrij laten gaan en dan terugkopen na een jaar voor bijna 20 min.

22 juli 2022 om 18:33

Als die nog niks had bewezen, hadden ze hem ook niet teruggehaald voor dat bedrag. Denk dat zij het wel beter weten dan jij!

Bij Leipzig lachen ze wel hoor... katching! Voor een nop na binnen en nu kassa.

22 juli 2022 om 09:37

Inderdaad. Ze hebben Ajax goed in maling gezet zeg. Daar lachen ze zich nu kapot. Ze wisten heel goed waar ze mee bezig waren.

22 juli 2022 om 09:56

Ajax goed in de maling gezet? Alsof ze Brobbey haalden met de gedachte hem een jaar later weer aan Ajax te verkopen.. zij hadden waarschijnlijk liever gehad dat hij gewoon belangrijk voor de ploeg zou worden en over een paar jaar voor het drievoudige verkocht werd

22 juli 2022 om 10:33

Ik vind eerder zijn toenmalige zaakwaarnemer de kwade genius, maar over de dode niets dan goed.

Elk willekeurig persoon hier had na 5 minuten praten met Brobbey door gehad dat hij helemaal niet weg wilde bij Ajax. Toch moest zijn zaakwaarnemer hem naar Leipzig brengen.

22 juli 2022 om 10:47

Ach, als ze in de toekomst nogs eens een speler bij Ajax weg willen halen dan wordt dat wel verrekend denk ik.

22 juli 2022 om 11:02

Ik denk dat alleen Ajax zichzelf in de maling heeft gezet maar ik denk ook heus wel dat er met Brobbey een kei hard gesprek is gevoerd over zijn kunnen en dat ook echt wel de zaakwaarnemer op zijn flikker heeft gekregen.

Het is niet voor niks dat die zaakwaarnemer afziet van volgens mij dat ik ergens las zo'n 75 to 90 procent van zijn commisie.

Normaal gezien is dit een goede transfer met een redelijke prijs, het enige smetje is dat het een jeud speler betreft die een jaar eerder gratis de deur uit liep, een tekenbonus kreeg - die er doorheen heeft gejast en nu huilend spijt heeft.

Het is ook een opsomming van factoren, Ajax mist een spits en Leipzig heeft de spits die betaald kan worden. Als Ajax goed in de spitsen had gezeten zat Brobbey gewoon op de bank bij Leipzig - dus in die verhouding heeft hij gewoon erg veel geluk.

laten we hopen dat het voor hem, Ajax en alle andere een les is dat niet overal het gras groener is en dat dit een eens in de zoveel jaar gebeuren is. Ajax moet zich verbeteren in verlengen van contracten bij talenten. En talenten moeten soms tevreden zijn met wat minder om later meer te krijgen.

22 juli 2022 om 12:03

Hou toch eens op om steeds de zwarte Piet bij de zaakwaarnemer neer te leggen. Brobbey kiest er voor om met Raiola in zee te gaan. Brobbey koos er voor om niet bij te tekenen. Brobbey koos er voor om Ajax te naaien. Raiola was in loondienst bij Brobbey en heeft niemand iets gedwongen. Als je volwassen genoeg bent om een hoo salaris te vragen ben je ook oud genoeg om de consequenties van je keuzes te accepteren. Brobbey kon gewoon nee zeggen. Maar blijkbaar is het een dusdanig zwakke persoonlijkheid dat hij dit niet deed.

22 juli 2022 om 12:07

Juist Robur, zo is het maar net daar kan ik me niet druk om maken.

22 juli 2022 om 12:13

@burdym,

"als je volwassen genoeg bent om een hoog salaris te vragen".

Denk je dat Brobbey dat salaris heeft gevraagd, of zijn zaakwaarnemer?

22 juli 2022 om 12:45

Dat heeft Brobbey gedaan, want zijn zaakwaarnemer werkt voor hem. Als Brobbey blij was geweest met het contract had hij wel gezegd, ik teken dit. Nee hij wilde meer. Als hij zijn zaakwaarnemer zijn carriere laat uitstippelen dan is hij net zo slim als sommige mensen over hem schrijven.

Je kan van alles vinden van zaakwaarnemers en het zal nog waar/terecht zijn ook, maar ik vind het echt debiel als mensen de verantwoordelijkheid niet bij Brobbey zelf leggen.

Achteraf is Brobbey de 'slimste' van iedereen. Hij heeft zijn droom contract, een mooie premie bij z'n stap naar Leipzig en misschien nu ook wel weer en hij woont weer lekker in Amsterdam. Plus hij heeft zo goed als geen echte spitsen als concurrent bij een club die elk jaar kampioen moet worden en CL speelt. Iedereen maakt 'fouten' (doelend op het feit dat hij spijt had van zn vertrek bij Ajax), Brobbey heeft gewoon geluk dat hij er in dit geval voor beloond wordt.

ON: Ik hoop dat hij slaagt, ook al ik vind dit wel een van de apartste transfers van Ajax sinds ik supporter ben geworden. Natuurlijk heeft Ajax veel miskopen gedaan of onverklaarbare spelers gratis binnen gehaald (atouba, Tainio etc) maar ik verwacht door deze situatie meer van Brobbey dan dat ik van Sulejmani deed die voor een vergelijkbaar bedrag gekocht werd van Heerenveen bijvoorbeeld. Puur omdat ik vind dat Brobbey dit zelf had kunnen voorkomen.

22 juli 2022 om 13:10

laat ze maar lachen. Brobbey vertrok misschien voor nop, maar Leipzig heeft dikke bonussen betaald: tekengeld aan Brobbey, commissie Raiola, een dik salaris. nu ontvangen ze een smak geld (waarvan ze direct 8 ton opleidingsvergoeding bij Ajax kunnen laten). waarschijnlijk houden ze aan deze grap nog geen 7 miljoen over, zie daarvan maar eens een speler te halen die op dat niveau je selectie versterkt. Ajax is op zijn beurt heel ver gegaan om een jongen van de club gelukkig te maken, die gaat knallen dit jaar en als die zich goed ontwikkeld kan Ajax weleens als laatst lachen.

22 juli 2022 om 13:23

In de maling gezet? Brobbey is door Nagelsmann daar heen gehaald en die gast peerde hem meteen daarna zelf. Brobbey is in de maling gezet. Door zn zaakwaarnemer en door de club.
Ajax laat zien dat ze hart hebben voor hem. Voor een ander hadden ze dit niet gedaan. Bovendien heeft hij in die paar maanden vorig seizoen ajax zoveel gegeven, dat ze dit geld niet eens missen.

22 juli 2022 om 13:34

Goed verwoord, volledig met je eens

22 juli 2022 om 09:38

Ach met Brobbey in de gelederen hebben we bij Ajax het afgelopen halfjaar ook kunnen lachen toch? En als die zijn potentieel waar maakt lachen we met zijn allen over een aantal jaar ook weer bij het zien van het transferbedrag.

22 juli 2022 om 09:41

@inkemontana of over een aantal jaar loopt ie weer gratis de deur uit om ergens te kunnen cashen, hij heeft het eerder gedaan, en dat pakte heel goed uit voor hem, dus waarom zou hij het niet nog een keer doen?

22 juli 2022 om 09:42

Het maakt niet uit voor welk bedrag Brobbey door Ajax verkocht gaat worden maar door zijn overstap zal het ten alle tijd - 17 mil zijn. Gewoon zonde

22 juli 2022 om 09:46

@juweel, dat duurt dan in ieder geval vijf jaar. Heeft hij in ondertussen tijd genoeg om zijn prijskaartje waar te maken. Prima toch?

22 juli 2022 om 09:47

Dat zal mij niet verbazen. Hij moest vorig jaar zo nodig weg, en nu met hangende pootjes terug komen?
Dit valt me erg tegen van Ajax, je geeft ook een "signaal" af naar de jonge talenten toe, van probeer het maar bij een andere buitenlandse club, daar kan je je salaris verviervoudigen en mocht het mislukken dan kom je maar terug.

22 juli 2022 om 09:47

@InkeMontana
En indirect heeft Brobbey ervoor gezorgd dat Ajax Haller aangetrokken heeft.

22 juli 2022 om 09:48

Dat kan hij pas over 5 jaar doen. Ik verwacht dat hij wel eerder wel zal willen als hij het goed gaat doen.

22 juli 2022 om 09:57

@juweel Over 5 jaar welgeteld. Dan is hij dus 25. Je mag ervan uitgaan dat hij voor die tijd al voor een flinke som geld verkocht is

22 juli 2022 om 10:03

@juweel. Als die over 5 jaar vertrekt en in die 5 jaar even goed is als het afgelopen half jaar dan hoor je mij niet klagen. Ben alleen helaas bang dat hij wel weer eerder weg is als hij op die manier blijft presteren

22 juli 2022 om 10:35

Van mij mag hij. Dan kunnen wij 5 jaar van hem genieten!!

22 juli 2022 om 10:40

@Mtardelli Je kan het ook omdraaien, nu heeft Ajax een speler terug die aan de jeugd uit kan leggen dat je ook te vroeg weg kan gaan en dan dus ergens op de bank zit.

22 juli 2022 om 10:58

Bobby is een goede sterke talentvolle voetballer. Zie hem echter niet als een communicatief sterk persoon waar jongere spelers op dat vlak van onder de indruk zullen zijn.

22 juli 2022 om 12:14

@juweel, zo goed pakte het niet uit.
Half jaar moeten banken, en in flinke stress gezeten omdat je niet weer waar je beland. Ook met tegenzin moeten trainen.

22 juli 2022 om 12:58

@slaatjeV Fijn hoor, om 20 miljoen te betalen voor zo’n uitleg. De jeugd heeft daar echt meneer Brobbey niet voor nodig hoor. Er zijn legio voorbeelden. En er zitten genoeg ervaren mensen bij Ajax die hem dat kunnen vertellen. Zo’n beetje elke trainer bij Ajax heeft in de top gespeeld en geeft dat de jeugd mee. Allemaal drogredenen om het terughalen van Brobbey goed te praten. De schoen wringt gewoon en dan moet je dat gewoon durven toegeven. Maar het lijkt wel alsof binnen Ajax iedereen daar bang voor is. Want ‘oh oh stel je voor dat je moet toegeven dat je iets onhandigs hebt gedaan’. Waarom kan ‘H2’ er bijvoorbeeld niet bij zeggen: ‘dit doen we 1x en daarna nooit meer’? Als je dat doet, dán heb je juist een wijze les voor jonge spelers.

22 juli 2022 om 09:39

Denk dat Ajax ook lacht na de verkopen man de Jong, de Ligt, Martinez, Haller, etc..
Dat is nu eenmaal het hedendaagse voetbal

22 juli 2022 om 10:34

Niet te vergelijken toch met de situatie Brobbey? Het blijft toch bizar hoe dit gelopen is, of je er nou uiteindelijk 5, 10 of 20 miljoen voor zou hebben betaald?

22 juli 2022 om 09:39

Wellicht lacht Ajax over een aantal jaar, met de absolute hoofdprijs voor Brobbey.

22 juli 2022 om 09:49

Het is nog maar de vraag hoe hij zich gaat ontwikkelen, het is absoluut geen spits met een begaafde techniek, maar eerder een harde werker en loper.

22 juli 2022 om 10:06

Zijn functionele techniek is anders al een stuk beter dan de spits die de afgelopen jaren bij Ajax basis stond , dus achteruit gaat Ajax op dat vlak niet.

22 juli 2022 om 10:21

En hoe hij met zijn prijskaartje omgaat, sommigen kunnen de druk niet aan.

22 juli 2022 om 10:32



Is begaafde techniek per sé nodig? Haller had dat ook niet. Brobbey daarentegen heeft kwaliteiten die ook uitstekend tot uiting kunnen komen in het spel van Ajax: een aanspeelpunt, kan een bal bij zich houden en heeft iets wat vele spitsen bij Ajax de laatste jaren niet hadden: pure sprintsnelheid en diepgang. Je kunt met hem meerdere kanten op. Met Bergwijn, Brobbey en Antony krijgt Ajax er ineens een extra wapen bij: ze kunnen ook op counters nu levensgevaarlijk worden. Maar ik vergeet het belangrijkste: Zijn minuten/doelpunten ratio is bijzonder indrukwekkend. Op de belangrijke momenten stond hij er (utrecht uit, PSV uit en misschien de belangrijkste van allemaal NEC uit).

22 juli 2022 om 16:49

Of hij blijkt toch niet goed genoeg en gaat vervolgens a la Bogarde op de tribune zitten om zijn dikke salaris te vangen en vervolgens na 5 jaar opnieuw transfervrij de deur uit te lopen. Altijd zo grappig dat in dit soort gevallen alleen de meest rooskleurige scenario’s uit de kast worden gehaald om de boel maar positief te laten lijken.

22 juli 2022 om 09:40

Mooi laten lachen. Ik ben blij dat Brobbey terug is!

22 juli 2022 om 09:51

Wat had Leipzig moeten doen? Die jongen was alleen maar bezig met Ajax. Die had echt niet meer met plezier het shirt van Leipzig aangetrokken hoor.

22 juli 2022 om 09:55

16 miljoen is ook echt niet zoveel meer in de huidige markt hoor.

22 juli 2022 om 09:59

Bar Bar, leef jij maar met de gedachte dat Ajax zich volledig voor schut heeft gezet. Dit is een uitzonderlijk geval en hier gaat Ajax nog heel veel plezier aan beleven (sterker nog, heeft afgelopen half jaar een belangrijk aandeel gehad in het kampioenschap). Denk inderdaad dat de jeugd veel van Brobbey kan leren, en wel dat het gras niet altijd groener is bij de buren.

22 juli 2022 om 09:48

Leipzig is vooral overstuur over het feit dat Bayern naast Sabitzer zich nu richt op Laimer dus dat valt wel mee.

22 juli 2022 om 09:51

In totaal 50 miljoen voor een flop van de Spurs en een flop van Leipzig. Toch verwacht ik wel dat deze spelers Ajax beter maken en dat ze weer kampioen worden. Hopen voor Ajax dat Brobbey wel goed genoeg is om in de CL een belangrijke rol te spelen. Bij Bergwijn heb ik wel het gevoel dat hij dat kan met zijn snelheid vanuit de omschakeling

22 juli 2022 om 10:48

Blind en Tadic waren ook geflopt in PL. Heeft ook prima gewerkt

22 juli 2022 om 11:26

Vind je? Blind is nooit een hoogvlieger geweest en heeft zijn minuten gepakt bij United. Heeft daar uiteindelijk meer gespeeld dan ik gedacht had. Zeker onder Mourinho. Tadic is eigenlijk altijd basisspeler bij Southampton geweest. Dat is geen topclub, maar hij speelde wel. Dat zijn heel andere situaties dan Bergwijn die echt vast op de bank zat.

22 juli 2022 om 11:33

Tadic was niet echt een flop maar na het CL-avontuur vroegen de Engelse media zich af waarom de andere Engelse clubs niet hadden gezien dat Tadic zo'n hoog niveau kom bereiken.

22 juli 2022 om 12:25

Tadic was idd geen flop in de PL. Haller was een beter voorbed geweest

22 juli 2022 om 09:54

Idd begrijp de blijdschap van Ajacieden ook niet eerlijk gezegd. Zou een speler die je voor lul heeft gezet door transfervrij weg te gaan en dan terug wil nooit terughalen, laat staan voor dit bedrag.

22 juli 2022 om 10:03

Tja, en dat is het verschil met zakelijk denken als ondernemer. Ik zou me dus niet door emoties laten lijden.

22 juli 2022 om 10:10

Begrijp ik vanuit de club ook wel maar zou hier dus als supporter niet blij van worden

22 juli 2022 om 10:12

Tuurlijk doet het bedrag even pijn, zeker omdat je hem zelf hebt opgeleid maar ik verwacht dat op Brobbey straks goede winst gemaakt kan worden

22 juli 2022 om 10:13

We hebben afgelopen half jaar een speler van Leipzig gehuurd, die een onwijs belangrijk aandeel in het kampioenschap heeft gehad en daarnaast perfect bij Ajax past. Deze speler is nog heel jong, wilde graag naar Ajax, en relatief goedkoop op te pikken. Ik zeg topdeal!! Gaan we nog veel sportief en financieel plezier aan beleven!!

22 juli 2022 om 10:25

In die emoties moet je idd niet meegaan als club. Als je een speler graag wil hebben moet je die grwoon halen. Als Brobbey er 25 inschiet dan is hij weer de grote held bij het publiek

22 juli 2022 om 11:03

Brobbey is een kind van de club, heeft een fout gemaakt en heeft dit nooit onder stoelen of banken gestoken.

Als supporter was ik zo blij als een kind toen hij afgelopen seizoen een paar x de belangrijkste goals maakte.

90% van de supporters is gewoon blij dat Brobbey weer terug is!

22 juli 2022 om 11:35

@Japie, juist. Brobbey heeft een paar heel belangrijke doelpunten gemaakt vorig seizoen en als hij dat dit seizoen weer doet, is hij het geld meer dan waard.

22 juli 2022 om 11:36

@LosBlancos, als supporter voel ik geen pijn in mijn portemonnee, hoor. Ik kijk alleen naar het resultaat.

22 juli 2022 om 20:49

Heeft je toch het kampioenschap opgeleverd en deze jongen gaat alleen maar beter worden

22 juli 2022 om 10:49

Ajax lacht de club weer uit die Martinez verkocht voor 7 Mio en Dortmund die haller overnam van Ajax en in één jaar tijd 16 Mio meer oplevert, moet ik nog doorgaan met voorbeelden of hier maar bij laten, ja hè !?

22 juli 2022 om 12:09

Makkelijk geld verdienen. Is pure winst voor een speler die niet het niveau kan slagen in Duitsland.

22 juli 2022 om 20:50

Hij was pas 18, heimwee en wilde graag terug. Ben er van overtuigd dat hij best kan slagen in de Bundesliga of andere grote competities

Succes Brobbey. Laat je voeten spreken en zorg voor hetzelfde gemiddelde als vorig jaar. Mijn steun heb je

Veel te veel geld voor een blessuregevoelige bankzitter van leipzig. Ik hoop dat hij gaat slagen.

22 juli 2022 om 09:50

Die blessure die hij in januari opliep was na een keiharde botsing met Obispo, ook geen lichtgewicht. Dat soort blessures zeggen niets over de gevoeligheid ervoor.

22 juli 2022 om 10:01

En dan nog scoren ook 😍

22 juli 2022 om 10:04

Of hij nou weet te slagen of niet, Lassina Traore wisten ze ook te slijten voor 10 miljoen. Ookal wordt hij niet de nummer 1, ik zie hem vooralsnog voor meer dan 10miljoen verkocht worden (dit in minst gunstige geval). Mocht hij het wel waar maken (waar we van uit gaan), dan gaat hij ook voor minimaal 30-40 miljoen weg.

Wat een geld, ik weet nog niet zo zeker of Brobbey volledig gaat slagen. Voor mijn gevoel toch voetballend niet de beste spits.

22 juli 2022 om 09:39

Hmm, juist voetballend een zeer sterke spits en veel beter dan bijv. een Haller

22 juli 2022 om 10:04

Haller heeft zijn credits verdiend, daarom gaat hij nu bij Bayern spelen. We zijn blij met Brobbey, vanwege zijn potentie. Maar beter dan Haller, nou nee...nu nog niet in ieder geval.

22 juli 2022 om 10:15

Haller is naar Borussia Dortmund he, niet naar Bayern. Verder stelt Inkemontana dat hij voetballend beter is dan Haller, niet zozeer als totaalplaatje. Dat klopt denk ik wel.

22 juli 2022 om 10:15

Fairplay. Ik heb het over zijn meevoetballende vermogen. Haller is als doelpuntenmaker fantastisch, maar als voetballende schakel/kapstok was Brobbey binnen Ajax het afgelopen halfjaar toch echt al beter. Overigens gaat Haller bij Dortmund voetballen

22 juli 2022 om 09:40

klopt. maar wat voor alternatief loopt er voor dat geld? Kun je vergeten.

22 juli 2022 om 09:51

Joshua Zirkzee, is voor 10 miljoen op te halen bij Bayern Munchen, die vind ik toch wel stukken beter dan Brobbey. met veel meer potentie om een grote speler te worden.

22 juli 2022 om 10:02

Wat heeft Zirkzee bewezen? Ben heeeeeel benieuwd naar je beargumentatie

22 juli 2022 om 10:11

@chefkokje
Las hieronder of hierboven ergens dat iemand zijn goals en assist in 1 seizoen bij Anderlecht als "bewijs" aandroeg alleen gaan deze mensen voorbij dat Brobbey al bekend is bij Ajax inzake sfeer, personeel, speelwijze.

22 juli 2022 om 11:13

Joshua Zirkzee gaat op korte termijn een beslissing nemen over waar zijn toekomst ligt. financiële eisen maken die transfer echter zeer complex.

22 juli 2022 om 13:26

Zirkzee....gewoon ff een naam noemen dus. Totaal niet bij stil staan dat hij misschien niet eens bij Ajax past? Dat het misschien niet het type is waar ajax voor kiest? Gewoon puur op het geld en de naam af gaan.
Brobbey past perfect bij ajax en dat weten ze. Makkelijke keuze.

22 juli 2022 om 09:41

mee eens, zeker met de huidige selectie lijkt die niet een basiskracht te zijn. Maar als invaller prima en Tadic zal niet elke wedstrijd meer kunnen spelen, dus genoeg minuten. Wel zal Brobbey nog moeten bewijzen fit te kunnen blijven en 90 minuten kunnen volhouden. Vind het zelf ook te veel geld, maar een prima spits om in te brengen.

22 juli 2022 om 10:17

Hoe kom je erbij dat Tadic niet meer iedere wedstrijd kan spelen? Ik lees dat wel vaker en vraag me dan echt af waar mensen dat op baseren. Die man heeft vorig jaar letterlijk iedere wedstrijd gespeeld, is nooit geblesseerd en altijd topfit. Die kan echt wel iedere wedstrijd spelen hoor.

22 juli 2022 om 10:21

@klasseschone, dat ben ik met je eens, maar je zag wel dat Tadic moe was, het werd voetballend wel minder. Met wat meer rust voor Tadic kan die vaker zijn eigen niveau halen denk ik. Tadic is natuurlijk een vechter en gaat maar door en doet er zelf ook alles aan om fit en sterk te blijven!

22 juli 2022 om 10:13

Ik zie er wel NL Elftal materiaal in. Enorm sterk lichaam en behoorlijk wat snelheid. Dit zou onze Lukaku nog wel eens kunnen worden

Toch vind ik het triest. Tuurlijk weet je hiermee wat je in huis haalt, ik heb alleen het gevoel dat je zo veel meer kon halen met dit geld

22 juli 2022 om 09:41

Ja dat hoor ik zo vaak, maar wat dan? Een buitenlandse spits die de taal niet spreekt en waarvan je moet hopen dat hij in het systeem past?

22 juli 2022 om 09:46

als je naar de situatie kijkt. zelfopgeleide speler die op het moment van doorbraak weggaat zodat je er 16 mln voor moet betalen om hem terug te halen is natuurlijk drama.

Echter voor 16 miljoen haal je geen scorende spits. En al helemaal geen die er direct staat en het spelletje kent. Wat dat betreft is het een koopje.

rotsituatie maar denk dat Ajax het beste ervan gemaakt heeft. Gezien de verkopen van de laatste maanden konden ze het zich ook veroorloven

22 juli 2022 om 09:58

Oke vertel, wie hadden ze moeten halen volgens jou? Ik heb het geprobeerd, maar ik kon echt geen goed alternatief bedenken

Top gedaan Ajax! Laat die Calimero’s maar mauwen. Voor 20 mil heb je geen fatsoenlijke spits en hij heeft zich genoeg bewezen

Welkom terug! Alles is al gezegd, dat laten we maar achter ons. Wordt een mooi gevecht voorin voor een basisplek. Als Antony blijft, dan heb je een goeie invaller die zijn doelpunten meepakt. Verwacht namelijk dat Tadic in de punt komt en Berghuis erachter met als andere opties Kudus en Klaassen. Tadic is al wat op leeftijd, dus hij zal genoeg minuten krijgen.

succes!

22 juli 2022 om 09:40

Denk je echt dat ze zoveel geld betalen voor puur een invaller?

22 juli 2022 om 09:43

wie gaat er banken dan? Tadic als aanvoerder? Bergwijn? Die kostte 30 miljoen? Antony, dat is een zekerheidje, Ze hebben heel veel betaald, maar het moet niet om de centjes gaan, maar wie beter op een positie past. Berghuis is beter op 10 als Tadic. Tadic vind ik zelf ook echt geen speler voor op 10.

22 juli 2022 om 09:47

ik heb zo een gevoel dat Antony nog weggaat

22 juli 2022 om 10:16

Bij een grote club als Ajax moet je goede concurrenten hebben . Aan de jongens om te laten zien wie er moet spelen. Ik zou zeggen Bergwijn Tadic en Brobbey. Anthony gaan nog wel biedingen op komen

Ik denk dat dit gewoon de beste optie was voor Ajax. Ja, natuurlijk is ie gratis vertrokken en moet je hem nu voor veel geld terugkopen, maar je hebt gewoon de komende 5 jaar een groot spitsentalent (die schaars zijn) en waarvan je precies weet wat hij kan. Bovendien was hij afgelopen seizoen al erg belagrijk. Dus liever dit dan gokken op een Zuid-Amerikaanse spits van 4 miljoen ofzo

20 mio voor een spits van die leeftijd met een G/A ratio in de ED van 48 minuten en bekend met het spel wat Ajax wil spelen. Dat zijn de feiten, de rest is emotie. Welkom terug Brobbey, dat je succesvol moge zijn. Voor Ajax en hopelijk ook als toekomstige spits voor het Nederlands elftal.

Zeer aparte afhandeling. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen & of Brobbey de druk aankan als het ietsjes minder gaat. Ik zie de krantenkoppen en vragen van journalisten al voor me..

Alle sentimenten opzij gezet was dit gewoon de beste keus voor Ajax. De selectie begint nu echt goed vorm te krijgen en op de rechtsback na zijn alle posities zeer goed dubbel bezet.
GK: Gorter, Pasveer, Stekelenburg
RB: Rensch, Klaiber, Regeer
RCV: Timber, Schuurs, (alvarez)
LCV: Bassey, Blind
LB: Wijndal, Blind, (bassey)
VM: Alvarez, Blind, Regeer
CM: Taylor, Klaassen, Blind
AM: Klaassen, Berghuis, Kudus, Ihattaren
RW: Antony, Berghuis, Ihattaren, Conceicao
ST: Bergwijn, Brobbey, Tadic
LW: Tadic, Bergwijn, Daramy

Heb een goed gevoel bij deze selectie die barst van de kwaliteit.

22 juli 2022 om 09:49

Ik heb persoonlijk totaal geen goed gevoel bij Klaiber. Maar voor de rest ben ik erg tevreden, zin in het nieuwe seizoen!

22 juli 2022 om 09:55

Klaiber is dan ook 3e keus op rechtsback lijkt me (4e keus zelfs als je de optie Timber op RB meeneemt), maar met je eens dat je beter nog kunt proberen te slijten voor een zacht prijsje mits mogelijk. Volgend jaar loopt zijn contract af dus dan vertrekt ie anders sowieso.

22 juli 2022 om 09:56

Nee ik ook niet, tegen Salzburg stond hij ook weer te blunderen. Al was dat wel op de rechter centrale plek naast Magallan (wie?). Maar dat zag er zeer belabberd uit.

22 juli 2022 om 10:19

Dit is absoluut een hele lekkere selectie. Anthony zal nog vertrekken wellicht en een targetman zal erbij komen. Zie Ajax weer makkelijk met de titel er vandoor gaan.

22 juli 2022 om 10:23

Ik zie Antony eigenlijk helemaal niet vertrekken. Manchester is wel geinteresseerd maar die hebben met Sancho vorig seizoen al een mega aankoop gedaan die nu in de voorbereiding lijkt op te bloeien. Daarnaast speelt United geen CL, bij Ajax speelt hij dat wel en is hij de absolute ster speler. Wat ook meeweegt is dat hij al een paar maanden geblesseerd is en voor grote clubs is het een risico om zo'n mega bedrag neer te leggen. Heb goede hoop dat hij nog een seizoen gaat blijven.

22 juli 2022 om 10:25

Er zullen nog wel meer gegadigden voor hem komen. Transfermarkt is net open he? Die draait volgens mij nog niet op volle toeren. Zijn blessure zou inderdaad het geluk van Ajax nog kunnen worden

22 juli 2022 om 11:19

@afcavosje
Geen CL voetbal vormde voor Martinez ook geen belemmering om over te stappen naar Manchester United. En Martinez is zelfs ook nog eens verkozen tot speler van het jaar.
Denk dat salaris en natuurlijk de competitie erg aantrekkelijk voor Antony zullen zijn.

22 juli 2022 om 11:21

@Repelsteel76
Mogelijk komt het nog los maar er zal dan waarschijnlijk wel een absurd bedrag geboden moeten worden zodat Ajax overstag gaat. Althans ik hoop dat Antony behouden blijft en dat Ajax eigenlijk 'nee' verkoopt ipv Antony maar helaas is (bijna) alles te koop voor "de juiste prijs".

22 juli 2022 om 11:24

Zeker als een speler zelf ook een stap wil maken. Heb je ook gezien met Lewa, als ze echt willen vertrekken dan gaan ze wel

22 juli 2022 om 11:28



@q_asd1975, als ik het moet inschatten zal de vraagprijs voor Antony boven de 70 miljoen euro liggen. Denk niet dat er veel topclubs zijn die dat bedrag op de tafel gaan leggen voor een speler die z'n laatste wedstrijd in maart heeft gespeeld. Daarnaast wil Antony graag veel spelen zodat hij zeker is van z'n plek in de selectie bij Brazilie voor het WK.
Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren natuurlijk maar ik zie het voor Ajax positief in dat hij nog blijft.

22 juli 2022 om 11:49

@afcavosje
Dat door zijn blessure Antony mogelijk nu een beetje uit de picture is of als te risicovol wordt gezien door andere clubs voor een transfer is voor mij een valide argument.
Het ging mij meer om het 'geen CL' en 'geliefd/ gewaardeerd zijn in Amsterdam'.

Lekker!

Maar succes Schreuder met een opstelling te maken en iedereen tevreden te houden. Wat een kwaliteit in de selectie nu al. Ben benieuwd naar de eerste 11 namen tijdens de JCS. Mijn gedachte is als volgt. Maargoed dat zou betekenen dat: Blind, Klaassen, Taylor, Kudus zouden banken.... Wordt dringen dit jaar

Gorter
Rensch
timber
bassey
wijndal
alvarez
Anthony
berghuis
bergwijn
Brobbey
Tadic
22 juli 2022 om 10:20

Ik denk niet dat Ajax met 2 spitsen zal gaan spelen al is in je opstelling er wel veel ruimte met name aan de linkerkant voor Wijndal om op te stomen. Op het middenveld op Alvarez na te weinig verdedigende body denk ik

22 juli 2022 om 11:26

Blind en Klassen zullen altijd aan veel speelminuten komen. Zijn toch je ervaren spelers

Dit is waarom ik nog niet onder de indruk ben van h2. Dit is veel te veel geld

22 juli 2022 om 09:52

Toen Ajax Martinez verkocht voor 57 miljoen was je zeker wel onder de indruk?

Wat een soap en poespas rondom deze Brobbey zeg. Heeft zelf een beslissing genomen vorig jaar zomer en zich laten leiden door de centen. Daarnaast heeft deze jongen nog niks bewezen en kan die nog niet eens 90 min vol spelen. Laat hem dit seizoen zich eerst maar eens een 30 wedstrijden lang 90 min spelen en proberen dezelfde cijfers te halen die Zirkzee haalde bij Anderlecht met 18 goals en 13 assist voordat Brobbey die volgende is die alweer omhoog gepraat wordt. Wat al is gedaan natturlijk wat lachwekkend is. RB Leipzig lacht de ballen uit hun broek denk ik graits binnen halen en weer verkopen voor 20 miljoen.

Geen geld, top geregeld ajax! Nee ik kan een klein beetje gevoel van plaatsvervangende schaamte niet onderdrukken hehe... maargoed , schiet hij er twintig in hoor je mij niet

Ik vind het wel komisch dat de ajax supporters brobbey nu opeens betee vinden dan haller. Brobbey kom niks in de bundesliga, terwijl haller in de buli en pl gewoon zijn goals heeft gemaakt. Daarnaast heeft brobbey maar 1 keer de 90 minuten weten vol te maken, al met al veels te veel geld en verwacht ook niet dat hij met winst zou worden verkocht

22 juli 2022 om 09:55

Haller is ook erg onderschat. Hij kwam soms over als een houtenklaas maar was erg balvast, sterk, kopsterk en maakte heel veel belangrijke goals. Met name in de CL. Vooral dat kopsterke gaan we nu missen. We hebben nu geen lange spitsen meer in de selectie.

22 juli 2022 om 10:01

En Haller maakte met 19 4 doelpunten in 25 potjes in de Ligue 2. Haller van rond de 25 vergelijken met Brobbey van 19 qua prestaties in de Bundesliga is ook scheef. Op deze leeftijd is Brobbey veel verder dan Haller was, dat is ook deel waar je hem op koopt. Huidig niveau is goed genoeg voor Ajax 1 met genoeg groeipotentieel om er in toekomst goed op te verdienen. Laat hem jaar basis staan met deze creatieve spelers om hem heen en hij maakt er 25+ dit jaar, zonder enige twijfel.

22 juli 2022 om 10:07

Maar de vraag is gaat brobbey basis spelen. Je hebt natuurlijk nu tadic, bergwijn en antony. Daarnaast verwacht ik dit seizoen ook veel van ihataren en fransisco.tuurlijk gaat brobbey wel zn minuten maken, alleen ik denk wel als wisselspeler

22 juli 2022 om 10:20

Als Ajax met Bergwijn-Tadic-Antony gaat spelen als aanval lever je doelpunt of 30 in tov afgelopen seizoen. Zeker als Berghuis op 10 staat dan. Je hebt gewoon geen afmaker op veld staan daar, slechte positionering in de 16 en vrijwel alleen aangevers. Antony, Bergwijn, Berghuis en huidige Tadic gaan op 100g/a onder hun vier mogen mikken. Afgelopen seizoen had je met Haller (43 g/a), Tadic (38g/a), Berghuis (26g/a) en Antony (22g/a) totaal van 129 g/a onder je voorste vier basisspelers verdeeld. Bergwijn heeft er nooit meer dan 15 gescoord in een seizoen, Tadic zie ik er geen 38 meer maken zoals 4 jaar geleden nog geval was en Berghuis en Antony moeten stuk meer eindproduct hebben om gemis dan op te vangen. Denk dat Berghuis wel eens met Taylor kan gaan moeten concurreren en dat Tadic/bergwijn in rug van Brobbey gaat spelen. Zonder spits spelen hoop ik absoluut niet want dan ga je flink in problemen komen tegen ploegen die je op willen vangen op 25m van de goal.

22 juli 2022 om 10:20

Ik verwacht Brobbey toch minstens wel zo'n 20-25 potjes in de basis dit seizoen ja en de rest als invaller waar hij ook van grote waarde kan zijn. Met de huidige bezetting van de aanvalslinie zal hij niet 45 potten in de basis staan (in het hypothetische en onwaarschijnlijke geval dat hij altijd fit is), er zal wat gerouleerd moeten worden en daar is niks mis mee als je zo lang mogelijk op 3 fronten mee wilt doen. Maar hij zal absoluut genoeg gaan spelen hoor.

22 juli 2022 om 10:23

Brobbey is er maar een half jaar geweest. Te vroeg denk ik om te zegen dat hij de bundesliga niet aan kan. Haller is een echte afmaker met te weinig snelhied vind ik. Altijd bruikbaar. Brobbey nog jong, sterk lichaam en meer snelheid. Ik verwacht op termijn ook meer van hem dan van Haller

Poh, goeie keus van Brobbey, maar wat een geld voor een talentje die zich nog nergens bewezen heeft, behalve in de KKD. Zie wel de potentie maar het is me wel een bom geld zeg! Ajax doet Leipzig hier wel een groot plezier, die hebben nog nooit zo makkelijk 20 miljoen verdiend.

22 juli 2022 om 10:04

Niet normaal toch? Totaal geflopt in de Bundesliga. In Duitsland worden geflopte spelers echt niet snel voor 20 miljoen verkocht. Schlotterbeck was fantastisch dit seizoen, Duits international en kostte ook 20 miljoen. Ajax had hier niet zo diep voor in de buidel moeten tasten.

22 juli 2022 om 10:29

Totaal geflopt in de Bundesliga is toch ook wel zwaar overdreven, vind je niet? Brobbey heeft daar een klein half jaartje gezeten en kreeg als 19-jarig ventje nog niet zo veel kansen. In totaal speelde hij 124 minuten in de BL (verdeeld over 9 invalbeurten) en daarin kwam hij tot 2 assists. In de CL speelde hij 106 minuten voor Leipzig (verdeeld over 4 wedstrijden) en gaf hij ook een assist. Niet gescoord maar in totaal maar equivalent aan 2.5 volle wedstrijd aan korte invalbeurtjes gehad en daarin direct betrokken bij 3 goals. Kijk, fantastisch was het zeker niet ofzo hoor, maar "totaal geflopt" is wel het andere uiterste..

22 juli 2022 om 11:31



Met je eens Sander. Wij zijn hier in Nederland erg goed om mensen onderuit te halen zonder fatsoenlijke onderbouwing. Het was nog maar een knul van 19 inderdaad die het leven in een ander land een beetje overschat heeft. Over een paar jaar is hij daar denk ik wel aan toe. Gaat zeker een mooie carriere tegemoet

Was zeer matig in de minuten die hij kreeg in de Bundesliga. Onbegrijpelijk bedrag vind ik dit dan ook. Haller kostte net zoveel en had zich al bewezen in de Bundesliga. Ook was hij beter in de PL dan Brobbey in de Bundesliga. Uiteraard is Brobbey wel goed genoeg voor de Eredivisie. Maar met 10 miljoen had Ajax ook wel een goede ED-spits kunnen kopen.

22 juli 2022 om 10:07

Haller was toch nog stukje duurder, daar communiceerde Ajax namelijk 22.5 miljoen terwijl hier 16.35 gecommuniceerd is net. Brobbey + Conceicao + Ihattaren zit nog binnen miljoen van aankoopbedrag Haller bijvoorbeeld. Voor 10 miljoen zit je in categorie Zirkzee te kijken en ben je als Ajax zijnde stuk minder goed mee af. Is prijzig maar je weet wat je nu binnen doet halen, wat mij betreft eerste spits dit seizoen. Komt nog een targetman voor erachter vermoedelijk, benieuwd wie dat gaat zijn.

"de spits zelf gaf echter te kennen dat hij hoe dan ook naar Ajax wilde en zorgde er daardoor voor dat de Amsterdammers een betere onderhandelingspositie kregen" nadat hij transfervrij naar Leipzig is gegaan van Ajax. Wat een comedie is dit zeg. Nu nog geblesseerd raken en ik koop de uitzendrechten.

Tja blijft natuurlijk pijnlijk dat je hem voor bijna 20 miljoen terug koopt maar goed hij is hier en hopelijk kan die minimaal het dubbele opleveren in de toekomst. Kent in ieder geval het Ajax spelletje dus aanpassen hoef je gelukkig niet bij hem. Dat scheelt ook wel enorm. Ben benieuwd of hij in de basis gaat spelen. Denk dat Tadic daar eerst zal beginnen.

Dit zou natuurlijk best een succes kunnen worden maar het blijft toch 'apart' dat iemand gratis de deur uitloopt (met destijds ws. een lager salaris) en dat je die nu terug koopt voor vele miljoenen + ws. een veel hoger salaris..!

Heerlijk, eindelijk is het officieel.
Nu nog een goede rechtsback erbij en Klaiber zien te lozen en het is een goede transferwindow.

Die stormram/targetman zou ik gewoon een transfervrije speler voor benaderen, niet te veel geld aan besteden. Een Belfodil of Dzyuba zijn transfervrij op te halen. Grote, sterke spitsen die als targetman kunnen fungeren voor de laatste minuten.

Natuurlijk niet slim gehandeld van Ajax, maar zal ons een worst zijn. Die gaat er gemakkelijk 25 inschieten straks. Kent het Ajax systeem en verkopen we straks weer met winst. Mooi om te zien dat Ajax zakelijk handelt en goed spelers koopt die nog jong zijn en waarde kunnen opleveren. Koopclub of niet interesseert me geen hol. Gewoon kampioen worden, daar draait alles om.

22 juli 2022 om 11:36

Op korte termijn heeft volgens mij Ajax ook goed gehandeld. Het is echter wel de vraag of dit op langer termijn de juiste beslissing is. Niet dat ik bang ben dat Brobbey zijn geld niet waard is, maar misschien zeggen spelers nu nog wel eerder dat ze weggaan. De kans om terug te komen en dan wel een hoger salaris te krijgen is dus blijkbaar best aanwezig.

22 juli 2022 om 11:43

@Janssen, dat zou inderdaad kunnen gebeuren. Of ze zouden kunnen denken dat het een fout kan zijn om te vroeg weg te gaan. Want Ajax doet dit niet voor elke speler. De tijd zal het leren.

22 juli 2022 om 14:12

Het zal zeker niet voor iedere speler gelden. Los daarvan zie ik bij de topclubs wel spelers waarvan ik het gevoel heb dat deze echt (tijdelijk) daar weg moeten om zo minuten te maken. Daarbij vind ik het persoonlijk een nadeel dat de Jong Elftallen in de KKD zitten. In het begin is dit vanuit de jeugd een mooie stap, maar spelers als o.a. Regeer of Unuvar bij Ajax en een Ledezma bij PSV (en dan vergeet ik er nog heel veel) worden echt niet veel beter als ze of wissel zijn bij het eerste of in de KKD spelen. Dit zijn spelers die op een hoger niveau aan de bak moeten en waarbij een (tijdelijk) vertrek over het algemeen een goede zaak zou zijn.

Deze jongen heeft zoveel geld verdient niet normaal. Heeft een top contact gekregen bij Leipzig en tekengeld. Vervolgens pakt hij nu bij Ajax een top contract zal niet minder zijn dan bij Leipzig en ook nog eens 10% van zijn transferwaarde.
On:
Mooi dat Ajax hem terug heeft en veel beter voor het Nederlands voetbal want dit is toch wel de nieuwe spits voor de toekomst. Nu zal hij elke week spelen en hopelijk shinen!

Wel duur maar ach je koop doelpunten en dat is geld waard.
Nu nog verkopen en met deze uitgave minimaal de kwartfinale CL.

Ajax heeft het de afgelopen jaren uitstekend gedaan v.w.b. transfers hoor, maar in dit verhaal staan ze wat mij betreft toch wel behoorlijk voor lul. Het is een prima speler, met een ietwat minder verstandelijk vermogen. Hopelijk uit zich dat niet in spelintelligentie op termijn en kan hij Ajax structureel beter maken. Hij is iig sterk, tamelijk snel en doelgericht. Scoort overal wel op elk niveau, dus in dat kader een prima spits voor de komende seizoenen daar in Amsterdam.

Nu nog een verdediging met keeper bij elkaar verzinnen... Anders zit je straks met Schuurs Steek en Blind...

Ach als ajax hem later weer voor bedragen tegen de 50 mil verkoopt. Dan mogen ze van mij altijd wel zoon iverstering doen

Welcome back Brobbeast. Schiet ons maar naar een paar kampioenschappen. Blij dat ie terug is. Topspeler voor ons.

Nou even voor de gein de aanval van Ajax en Barca vergelijken:

Brobbey - Tadic - Anthony - Bergwijn - Berghuis - Ihatarren - Conceinçao

Lewa - Auba - Dembele - Ferran Torres - Ansu Fati - Raphina - Depay

Zoveel doen ze niet onder toch?

Het blijft krankzinnig dat Brobbey een jaar geleden gratis de deur uitliep en dat Ajax hem voor een godsvermogen weer terug koopt.
Volgende keer beter je huiswerk doen voor je weer naar een club wil gaan en binnen een half jaar weg wil Brobbey.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren