Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mikel Arteta vergeet Martínez en wil opnieuw shoppen bij City

Laatste update:

Arsenal probeert Oleksandr Zinchenko los te weken bij Manchester City, zo meldt The Athletic donderdagmiddag. De Engelse sportkrant schrijft dat de Oekraïense linksback nu topprioriteit is voor Mikel Arteta na het mislopen van Lisandro Martínez van Ajax, die zo goed als zeker naar Manchester United vertrekt.

De Spaanse manager wil zo snel mogelijk een linksbenige verdediger aan zijn selectie toevoegen en kent Zinchenko van tijd als assistent van Josep Guardiola bij City. Arteta ziet in de 25-jarige linkspoot een veelzijdige selectiespeler die zowel op het middenveld als op linksback uit de voeten kan. Het lijkt erop dat Zinchenko mag vertrekken bij City, zo schrijft de Engelse sportkrant. Eerder kocht Arsenal Gabriel Jesus van the Citizens

Zinchenko staat al sinds de zomer van 2016 onder contract in Manchester. City betaalde destijds dik twee miljoen euro voor hem aan het Russische Ufa. Zinchenko ligt nog vast tot medio 2024. In totaal speelde de Oekraïner 127 officiële wedstrijden voor City, waarin hij 2 keer scoorde en 12 assists gaf. Hij won onder andere vier landstitels in Engeland en groeide uit tot international van Oekraïne. Zinchenko is pas 25 maar staat al op 52 interlands, waarin hij 8 doelpunten maakte.

In het seizoen 2016/17 speelde Zinchenko op huurbasis voor PSV. Bij de Eindhovenaren wist hij nooit een basisplek te veroveren. Uiteindelijk speelde Zinchenko zeventien officiële wedstrijden in de hoofdmacht van PSV, waarin hij vier assists gaf. Daarnaast speelde hij zeven duels voor Jong PSV. Daarin gaf Zinchenko negen assists. Zijn talent was in die periode al zichtbaar, alleen kwam het er nog niet wekelijks uit in Eindhoven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede nuttige toevoeging maar wel voor de juiste prijs meer dan 40 mil niet dan ga liever scouten bij een franse middenmoter daar lopen genoeg talenten rond en allemaal haal baar voor onder de 30 mil wie weet pak je net een grote vis weg daar die zich ontpopt tot topspeler

14 juli 2022 om 15:22

Grimaldo lijkt voor een schijntje op te pikken zijn, dat zou in mijn ogen echt de beste optie zijn als concurrent voor Tierney. Verder nog een middenvelder en het is een heel geslaagde transferwindow

14 juli 2022 om 15:27

Geslaagde transferwindow? Heb ik een paar transfers gemist?

14 juli 2022 om 15:40

Weet ik niet, we weten natuurlijk niet wat jij allemaal weet gekkie.

14 juli 2022 om 15:54

Aan de andere kant, hoe komt het dat Grimaldo nog altijd bij Benfica speelt? Al jaren horen we dat hij toe is aan een stap hogerop, maar toch komt het er niet van.

14 juli 2022 om 15:59



Ik begrijp ook niet dat we voor deze speler gaan, is niet aantoonbaar beter dan Tierney. Koop dan een Grimaldo of Tagliafico voor een fractie van dit bedrag (ik verwacht dat Zinchenko minstens 40 miljoen gaat kosten, zie bedrag Jesus) en je hebt een hele degelijke backup. Dat er een linksback bij moet komen is wel duidelijk, maar ik zie graag ook nog een hele goede controleur erbij komen. Lisandro Martinez zou een mooie 12e man geweest zijn, maar voor dat bedrag ben ik blij dat hij niet komt

14 juli 2022 om 16:27

Veel geluiden dat Grimaldo wel echt een slechte verdediger is hoor... Dan liever Tavares.

14 juli 2022 om 16:29

En dan Grimaldo en Nico noemen. Die zijn allebei nog slechter dan Tierney. Als Arsenal Tierny niet goed genoeg vind voor de basis zal het toch echt voor iemand als Hermandez van Milan moeten gaan. Ik denk dat ze Tierney wel goed genoeg vinden voor de basis en een back up zoeken Die ook op het middenveld kan spelen dus dan vallen Nico en Grimaldo sws af. Persoonlijk zou ik voor Daily Blind gaan omdat die wel op meerdere posities inzetbaar is max 30 miljoen moet gaan kosten schat ik zo in en Arsenal een gebrek aan leiderschap heeft in het elftal wat Blind zou kunnen oplossen.

14 juli 2022 om 16:43

Dailey Blind, hahahaha, die is duurder dan Zinchenko en daar moet je veel teveel zekerheden voor inbouwen joh.

14 juli 2022 om 17:31

Blijkbaar is het toch niet zo’n held. Anders was hij al eerder door een club weggeplukt.

14 juli 2022 om 19:08

Arteta wilt een back die bij balbezit als een middenvelder voetbalt.
Grimaldo speelt als wingback in een 5mans verdediging. Kan redelijke aanvallen maar zeer matig in verdedigen en duidelijk niet het type wat Arteta zoekt.

15 juli 2022 om 09:51

Maar er zit dan wel weer een groot verschil tussen Martinez en Zinchenko.. Dus welk type zoekt Arteta precies? Martinez is een CV die ook als CVM kan en bij hoge nood ook linksback. Zinchenko is een middenvelder die eigenlijk al jaren als linksback speelt bij City, wanneer Cancelo geblesseerd is of rust krijgt (en in het verleden Mendy). Ze vullen die rol dan ook allebei compleet anders in.

Dan vind ik het persoonlijk wel vreemde alternatieven voor elkaar..

14 juli 2022 om 15:23

Dit zou eerder rond de 25m zijn denk ik..

14 juli 2022 om 16:34

Dat is juist wat je niet moet doen. Dit soort spelers zijn minder spannend omdat je ze al kent, maar dit zijn juist de buitenkansjes waar je vol op moet springen, net als met Jesus.

Ik had deze Zinchenko al gelijk proberen te strikken, echt een hele goede voetballer die zorgt voor een flinke dosis creativiteit op die plek. Biedt zo veel meer dan de rechttoe rechtaan voetballer Tierney.

Arsenal zet je te makkelijk vast nu. Je ziet het verschil dat Tomiyasu maakte, met Zinchenko aan de andere kant wordt dat echt smullen.

14 juli 2022 om 17:59

40mil???? Met 30 betalen ze al teveel. Prima speler, maar zeker geen 40 miljoen waard.

Als deze berichten kloppen dan zagen ze dus om onverklaarbare redenen echt een linksback in Martinez. Hij kan daar spelen en zou het misschien redelijk doen, maar het is simpelweg niet zijn positie. Dat is echt als een voetballende verdedigend ingestelde speler in de as, of het nou het middenveld is of de verdediging. De afweging Martinez/Zinchenko is echt onverklaarbaar. Zinchenko is een omgeturnde vleugelspeler/spelmaker naar linksback en speelt nu al jaren op laatstgenoemde positie terwijl Martinez eigenlijk het omgekeerde zou zijn.

Dit duidt een gebrek aan scoutingsinzicht bij Arsenal. Geen grote verrassing, en het is de vraag of de berichtgeving klopt, maar toch. Echt een laag niveau hoor.

14 juli 2022 om 15:16

Bongiorno, een heel verhaal terwijl je eigenlijk zegt dat je niet out-of-the box kunt denken. Weet jij hoe de beste speler ooit van de PL in Engeland aankwam? Heb jij gevolgd hoeveel spelers Wenger omgevormd heeft en ze succesvol heeft gemaakt op posities die ze eerder niet hadden?

14 juli 2022 om 15:28

Oh natuurlijk, ik kan niet out-of-the-box denken terwijl jij blijkbaar vast bent geroest in 2003. Ja, Henry kwam als buitenspeler binnen. Wenger trainde spelers om. We leven in 2022 en jij probeert mij nu wijs te maken dat Arsenal Martinez uitgebreid scout en dan denkt: 'Die 25-jarige Argentijn die de afgelopen drie jaar misschien vier keer linksback heeft gespeeld gaan we halen om Tierney te vervangen.'

Arteta is geen Wenger. Ook staat mijn punt nog steeds. Zelfs als je Martinez zou kunnen omvormen tot een toplinksback (en voor 45 miljoen euro zou je een basisklant verwachten, dat is het bedrag wat Arsenal er naar verluidt voor over had) dan zou dat een heel ander type linksback zijn dan Zinchenko. Dat ga je er echt niet uitkrijgen. Ik vraag me dan af hoe het technisch management de tactiek van de coach in achting neemt.

14 juli 2022 om 15:31

Je kunt heel veel spelers omvormen maar als je Martinez ziet spelen, kan iedereen wel vast stellen dat die het best in de as speelt. Dan zou je wel heel dom zijn om daar zo'n bedrag voor uit te geven en hem dan als back gaat opstellen. Genoeg linksbacks die je zonder omvormen meteen kan inzetten.

14 juli 2022 om 15:32

Omdat Martinez ook niet puur als linksback zou worden gehaald maar als eventuele dekking op die positie. Mooie bonus dat hij dan ook gelijk dekking aan Gabriel en Partey kan geven op andere posities. Daarnaast switch Arsenal maar ook City in balbezit naar 3 achterin (wat nu Xhaka vaak doet) en dat zou een perfecte positie zijn voor Martinez. Arsenal heeft nooit meer geboden dan 35m + 5m en daarna zijn ze ook gelijk afgehaakt. Met die redenatie kunnen clubs nooit sterke selecties hebben. Er zijn sowieso genoeg wedstrijden.. kijk anders wat filmpjes op YouTube van Pep inverted fullbacks dan snap je het wel..

14 juli 2022 om 15:38

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, sorry als ik dat bij je veroorzaakt heb.

Ik geloof dat je Arsenal fan bent toch? Er is meermaals voorbij gekomen dat ze Martinez wilden vanwege zijn multifunctionaliteit, hij zou als backup kunnen fungeren voor Tierney, Gabriel en zelfs Partey. Ze waren daarnaast al bezig met Grimaldo en voorheen werd Zinchenko ook al genoemd. Het is dus geen nieuwe interesse.

Verder valt het mij heel erg op dat mensen hier toch echt teveel in vaste posities denken, ik schaarde jou daar ook onder vanwege je eerste reactie.

14 juli 2022 om 16:34

Samcro

Dus dat. We moeten leren om spelers te zien in zones. Een speler mag ergens een specialist zijn, maar zonebekleding is het belangrijkst.

Tomi speelt in een wedstrijd op rechtshalf, rechtsback en centraal achter afhankelijk van wat de LB doet.

Smith Rowe kan op alle aanvallende plekken terecht, Saka idem.

14 juli 2022 om 16:41

Coco, zijn wij dan de visionairs?

Liverpool heeft een spelmaker op rb staan, City heeft een rb die ook als lb en zelfs op beide zijkanten van het middenveld kan etc etc maar hier wordt vooral gezegd dat speler X alleen op positie Y kan en anders maar niet gekocht moet worden.

14 juli 2022 om 16:49

Ja of Artetasexuals.

Fine with both

14 juli 2022 om 21:32

Arsenal probeert vooral spelers te halen die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Met Martinez een LCV die naar LB kan verhuizen. Met Zichenko een speler die van LB naar middenveld kan. Daarmee creëer je een basisselectie van 14-15 man die voldoende speeltijd krijgt en per wedstrijd of in de wedstrijd zelf kunnen opschuiven. Dus nee, ze zagen in Martinez geen basis LB.

15 juli 2022 om 09:13

Het ding is dat een hoop mensen hier denken dat voetbal statisch is, alsof we tafelvoetbal spelen.

15 juli 2022 om 09:56

Er zit wel een verschil tussen statisch en spelers halen om te spelen op hun suboptimale posities vind ik Samcro .

Ik snap het wel, maar het is wel een essentieel verschil vind ik. Zinchenko als linksback halen, vind ik vele male logischer dan Martinez halen als primaire back-up voor de linksback. Als je Holding verkoopt en daarvoor in de plaats Martinez haalt, dan is dat logischer. Dat is het punt dat velen maken. Martinez ''kan'' als linksback, maar dat is zijn 3e positie als het ware. Allereerst is hij een CV met bepaalde wenselijke kwaliteiten. Ten tweede kan hij dat ook heel goed als CVM. En pas ten derde kan hij bij hoge nood coveren op linksback. Dat vind ik wel een essentieel verschil.

Zinchenko speelt altijd linksback, behalve bij z'n nationale elftal. Dat is dus veel logischer. Dat je een linksback wil die ook kan inschuiven als middenvelder of CV, betekent nog niet dat je een speler moet halen die de basis voor een linksback het minst heeft.

15 juli 2022 om 11:05

Jackie, elk geval is verschillend natuurlijk, maar over het algemeen wordt hier gezegd 'een linksbuiten kan alleen linksbuiten dus waarom die kopen als je al een linksbuiten hebt?' terwijl die linksbuiten misschien ook wel linksmidden of zelfs rechtsbuiten kan. Diezelfde mensen denken volgens mij ook dat 433 betekent dat je altijd met 4 man achterin staat en dat er geen sprake van kan zijn dat er ook wel eens een 3232 op het veld staat in balbezit of een 532 bij balverlies.

15 juli 2022 om 12:42

Dat is waar Samcro . Maar zo bedoel ik het niet. En ik denk velen ook niet. Ik denk namelijk wel dat je spelers moet halen die specialisten zijn op 1 positie, met als bonus dat ze op een andere positie bij nood goed uit de voeten kunnen.

Dus dat gaat om de reden waarom je een speler haalt. En daarom vind ik heb vreemd dat wij klaarblijkelijk, afgaande op de geruchten, Martinez primair wilden halen als concurrent voor Tierney. Dan haal je namelijk in mijn optiek geen specialist op die positie. Als je hem primair voor CV zou halen, bijvoorbeeld als vervanger van Holding, dan is het logisch. Dan is het een bonus dat hij ook CVM en in nood linksback kan. Maar dan kun je hem niet als volwaardige back-up linksback tellen.

In die zin is Zinchenko al logischer, aangezien hij in de PL nagenoeg alleen maar linksback heeft gespeeld. Dan is het een bonus dat hij ook bij nood op het middenveld kan.

En tijdens spelsituaties switchen is wat anders dan permanent ergens spelen . Dat een speler tijdens een wedstrijd op momenten dient als middenvelder, betekent niet dat zo'n speler ook daadwerkelijk op die positie in de basis kan beginnen.

Persoonlijk vind ik daar dus nog wel essentiële, zij het subtiele, verschillen tussen zitten.

14 juli 2022 om 15:16

@Bongiorno Ja als Arsenal hem echt als linksback wilde, hebben ze de afgelopen 2 jaar niet echt naar hem gekeken.Zeker slecht gescout

14 juli 2022 om 15:26

Nee ze zagen een speler die op 3 posities extra ruimte kan geven (cv, linksback en cvm). Daarnaast heeft Arsenal nooit meer geboden dan Max. 40 miljoen.. Zinchenko kan linksback en op het middenveld. Ook zag Arteta hem waarschijnlijk als ideale speler om in balbezit als inverted fullback te spelen. Als je teams van Pep hebt gezien afgelopen jaren dan zie je hem dat ook constant doen. Dus nee, jullie zullen het beter zien dan de volledig vernieuwde scouting van Arsenal..

14 juli 2022 om 15:29

@tilburg013. Volledig vernieuwde scouting zegt niet meteen dat het altijd ook beter is he. Het lijkt wel wat verbeterd maar het is ook allemaal weer niet heel overtuigend dus ik geef het eerst nog even de tijd.

14 juli 2022 om 15:33

Dus Martinez zou voor 40 miljoen worden gehaald als selectiespeler (niet per se basis). Ik vind het sterk klinken. Martinez heeft zijn marktwaarde verdient als centrale verdediger en heel gedeeltelijk als middenvelder. Op linksback haalde hij zesjes. Zinchenko heeft letterlijk al zijn marktwaarde verdiend als linksback, want als aanvallend middenvelder of vleugelspeler is ie niet goed genoeg voor dit niveau.

En Martinez als 'inverted fullback', laat me niet lachen. Daar heeft ie de snelheid niet voor. Als je zoveel bereid bent te betalen dan koop je een speler voor zijn beste positie.

14 juli 2022 om 15:36

Plannen liggen al maanden klaar en heb Arsenal weinig spelers zien halen afgelopen 2 seizoenen die slecht waren.. ook de spelers waar ze interesse in hebben sluiten perfect aan bij het systeem en de gedachte gang. Het zegt natuurlijk niet alles maar als je Arsenal heel het jaar volgt en dan ook letterlijk alles qua nieuws, gebeurtenissen, wedstrijden etc. dan is het soms best irritant als je 100x hetzelfde moet gaan weerleggen. Mensen hebben het hier nog over Nicolas Pepe terwijl er een nieuwe trainer is, nieuwe technisch directeur, nieuw scoutingsapparaat etc.

14 juli 2022 om 15:41

Bongiorno, een inverted fullback hoeft niet per se veel snelheid te hebben, het gaat voornamelijk om positiespel en de tegenstander vast zetten.

Arsenal wilde tot 40-45 gaan voor een utility player, niet zo bijzonder veel imo voor een Engelse topclub.

14 juli 2022 om 15:42

Arsenal heeft 50 miljoen geboden op Raphina terwijl daar hun beste speler loopt dus hoezo niet? Als je wilt meedoen moet je gewoon bereid zijn te betalen. En de snelheid daar niet voor? Ik zeg letterlijk dat Xhaka dit nu doet voor Arsenal.. waar heb je ooit gelezen dat je daar super snel voor moet zijn? Je wil niet weten hoe belangrijk Zinchenko is geweest precies in deze rol.. kijk wat meer wedstrijden zou ik zeggen. Met 2 cvs heb je meer snelheid nodig dan met 3..

14 juli 2022 om 16:36

Weet je wel wat een inverted fullback is. Sinds wanneer is daar perse absolute snelheid voor nodig?

14 juli 2022 om 16:39

@TILBURG013 en sinds wanneer kom je heel ver met enkel een eerste elf.

Mensen moeten stoppen met in hokjes denken of denken dat je basiself 1 op 1 moet vervangen met meer kwaliteit. We moeten een ploeg hebben met kwali en spelers die elkaar uitdagen.

Ben dol op Saka, maar het kan me geen moer schelen wie start op rechtsbuiten. De beste moet spelen.

14 juli 2022 om 17:07

Precies. Eens

14 juli 2022 om 22:51

Super snel hoeft niet Tilburg013, maar Xhaka is toch ook niet zonder reden niet goed genoeg? En een grote reden waarom Xhaka niet goed genoeg is, is zijn gebrek aan fysieke snelheid en handelingssnelheid... Dus hoezo is het gek als mensen dat dan benoemen? Je kunt niet alleen maar van de positieve punten uitgaan en de zwakheden negeren..

En als we dan toch City nadoen met Pep light aan het roer (gekscherend gezegd natuurlijk), waarom denken zovelen dan dat Pep schijnbaar met 11 multifunctionele non specialisten speelt (gechargeerd gezegd)?

Kijk eens naar de basis 11 van Pep. Dat zijn nagenoeg allemaal specialisten. De fout die velen hier maken is dat een deel van die specialisten ook op meerdere posities kunnen spelen en daardoor denken velen blijkbaar dat multifunctionele spelers echt een dingetje van Pep is. Dat is het alleen niet. Dat is het kwaliteitsverschil tussen de spelers die City kan kopen en de spelers die wij kopen. Pep koopt ze niet omdat ze 3 posities/rollen oké kunnen. Pep koopt spelers die 1 specifieke rol heel goed kunnen, met als bonus dat het vaak dan ook zulke getalenteerde spelers zijn dat ze op andere posities ook goed genoeg tot top kunnen zijn. De volgorde is dus anders. En dat is een essentieel verschil.

14 juli 2022 om 16:27

Martinez als centrale in de PL is ook wel een gokje. Kan me nog herinneren dat Cedric vorig jaar werd uitgelachen door Zaha omdat hij fysiek geen partij was. Kan bij de Martinez ook gebeuren. Ben wel blij dat Arsenal daar geen 50 voor heeft betaald.

14 juli 2022 om 16:29

Onze vleugelverdedigers hebben hele specifieke taken. Het is niet zomaar aanvallen en verdedigen.

Zie Tomiyasu, in principe ook een CB, maar zoals hij gebruikt wordt is om te smullen. Hetzelfde was Arteta vast met Martinez van plan.

14 juli 2022 om 19:16

Martinez heeft in Argentinië ook gewoon als linksback gespeeld. Hij is heeft gewoon bewezen goed te zijn als linksback, heeft zich bewezen als verdedigende middenvelder en als centrale verdediger.
Arteta wilt een back die in balbezit het middenveld inschuift om zo een 3223 formatie te creëren. Martinez was daar helemaal perfect voor zeker hij ook als back up LcB kon fungeren.

Zinchenko heeft natuurlijk niet de gif die Martinez bezit en is verdedigend stukken minder. Maar voetballend kan hij wil brengen wat Arteta voor ogen heeft.

Raphael Guirrero zou denk ik een nog betere optie zijn of gewoon de ervaren Marcelo en het grote geld elders besteden.

Goede speler om te concurreren met Tierney, die bekend is met de speelstijl die Arteta hanteert en net als Jesus al meerdere malen de PL gewonnen heeft dus weet wat daarvoor nodig is, ik zeg doen.

14 juli 2022 om 15:19

Eens. Tevens is hij een prima back up voor het middenveld. Ik denk dat hij al beter is op die positie dan Xhaka, al is dat niet heel moeilijk.

14 juli 2022 om 15:20

Ook Sergio Gomez van Anderlecht word genoemd. Zinchenko is in mijn ogen een een oke aankoop geen topper. Wel fijn dat zowel linksback als op het middenveld kan spelen.

14 juli 2022 om 15:22

Ik vind hem nergens in uitblinken, eigenlijk niks uitstralen en hij zal wel weer de hoofdprijs kosten. Waarom scout je niet een concurrent voor 15 mil in het buitenland of de championship denk ik dan. Als 'omdat Arteta het een goede jongen vind' de hoofdreden is dan vind ik dat magertjes.

14 juli 2022 om 15:27

kunnen jullie dan niet beter Angelino halen? geen idee hoe die het nu doet bij Leipzig (dacht ik) maar toen bij Psv was dat echt een geweldige speler.

14 juli 2022 om 15:28

“Hij zal wel weer de hoofdprijs kosten”. Als je max. 25m de hoofdprijs vindt. Dit is gewoon een prima toevoeging om je selectie sterker te maken, mensen doen net alsof hij basis gaat spelen.

14 juli 2022 om 15:31

Weet ook niet zijn huidige reeks en hoe goed hij is, maar qua uitstraling herinner ik mij dat hij al meer had dan een Zinchenko.

Kunnen ZIJ is het overigens

14 juli 2022 om 15:36

Hoe kom je uit op 25?

Ik vind 25 miljoen veel geld voor een backup bij een club die echt geen 200mil in een transferperiode uitgeeft en nu al een groot deel van het budget uitgaven aan Jesus.

14 juli 2022 om 15:38

Dat zijn eerder genoemde bedragen van een paar weken geleden. Ja maar wat is nu een back up als je 50-60 wedstrijden per jaar speelt met een WK midden in het seizoen? Dan kun je dus nooit een sterke selectie bouwen. Hoeveel speler heeft Arsenal na Zinchenko nog nodig dan? Misschien 1 of 2..

14 juli 2022 om 15:44

Ze hebben het over een middenvelder een aanvaller (beide basis) en een backup back.

Jesus kost 52 mil dan heb je nog wat? zo'n 100 over al Arsenal zijnde. Als je dan Tielemans wil die ook 50 mil kost heb je nog 50 over voor een backup back EN een aanvaller. Als Zinchenko dan 25 mil kost dan word een aanvaller ongeveer net zo duur.

Kan allemaal, maar ik zou dan de backup lekker goedkoop scouten en dan toch een aanvaller kopen waar de fans blij van worden en Arsenal direct beter.

14 juli 2022 om 15:47

Tielemans kost 20-25 miljoen.

14 juli 2022 om 15:51

Schop, afgaande op wat er geboden is -en door betrouwbare journalisten gemeld is- heeft Arsenal 200mio zonder verkopen.

Laten we ook niet vergeten hoeveel er voor Gabriel en Tomi oa betaald is, toch twee sterkhouders - Tomi moet nog wel fit blijven maar die gaat echt heel belangrijk zijn voor ons.

Natuurlijk kosten de toppers veel geld, maar de toppers willen niet komen dus moet je slim scouten. Jouw ogen zeggen dat Zinchenko, Tielemans en Jesus geen vechters zijn, we gaan zien of dat ook daadwerkelijk zo is als ze niet elke wedstrijd de bovenliggende partij zijn (zin, Jesus) of als hij zich bij een grote club moet gaan laten zien (tielemans).

14 juli 2022 om 16:02

Ja ik ben ook heel benieuwd en word heel graag ongelijk bewezen. Ik had bijvoorbeeld ook ongelijk bij Salah. Daar zei ik van, veelte slecht in de afronding, maar ik begreep niet dat wanneer je gewoon zorgt voor een x aantal kansen, dat afronding minder belangrijk is

Ook Pogba bij Juve word een interessante

200 mil is trouwens erg fors voor Arsenal begrippen, netjes hoor!

14 juli 2022 om 16:06

Tielemans kost bij lange na geen 50. Eerder de helft dus 50m voor Zinchenko en Tielemans bijvoorbeeld. Plus verkopen die er nog aan komen van: Bellerin, Torreira, Niles, Leno, Mari en misschien Pepe..

14 juli 2022 om 16:27

Het is enkel een optelsom van bedragen die ze tegelijk geboden hebben, voor spelers op verschillende posities. Zou ook wel eens tijd worden dat we zoveel budget hebben, het is ook nodig want we zijn nog lang niet waar we willen zijn, al zijn we aardig op weg imo.

14 juli 2022 om 15:37

En tavares? 3LA dan in de selectie

14 juli 2022 om 15:42

Verhuren.

14 juli 2022 om 17:18

Waarschijnlijk naar Atalanta of Marseille op huurbasis, met optie tot koop.

14 juli 2022 om 17:35

Bij Arsenal gaat hij echt niet op de linksback spelen, dat doet hij bij City omdat er betere spelers zijn op het middenveld.

Is toch een hele andere speler, ik mag toch hopen dat ze Martinez niet als linksback zouden halen.

14 juli 2022 om 15:23

Ja ik snapte het bruggetje ook niet zo

Een veel logischere keuze dan Martinez op linksback te frommelen. Veel meer linksback, ervaren en bewezen PL speler op een zeer hoog niveau, technisch erg begaafd en onderschat (volgens walker top3 met Bernardo en Mahrez bij City) en enorm veelzijdig. Een back met de techniek van een middenvelder als het ware.

Leeftijd is ook perfect, nog een jonge speler en verder is rood zijn favoriete kleur (video rondleiding PSV van 5 jaar geleden op Youtube)

Toch wel fijn dat er naar een linksback gekeken wordt. We hebben ook nog een rechtsback nodig want Cedric heeft structureel bewezen het niveau niet te hebben. En we hebben nog een goede middenvelder nodig. De aankoop van Jesus is veelbelovend maar als er op andere posities niet versterkt wordt dan wordt het weer een zwaar seizoen. Ik lees vooral overal berichten over Paqueta, is vast een goede speler, maar laten we onze centen eerst gebruiken voor de kwetsbare posities. Zinchenko zou wel een leuk backje zijn, al is het geen geweldenaar.

14 juli 2022 om 17:09

Paquete is iemand waar we wat nodig hebben. Kan op de plek van Xhaka. Een echte cvm mis ik echter ook, dat is Partey niet.

14 juli 2022 om 17:20

Ik lees overal het een aanvallende middenvelder/spits is. Als hij op de plek van Xhaka kan is het natuurlijk mooi. Zou me sowieso niet verbazen als Arteta met bijvoorbeeld Odegaard naast Partey gaat spelen. Dat zou de komst van die jongen van Porto ook wat beter verklaren.

15 juli 2022 om 10:14

Volgens mij van nature ook een aanvallende middenvelder, maar ik dacht dat hij afgelopen seizoen ook veel als centrale middenvelder had gespeeld, met nog een 10 fzo voor hem. Als aanvallende is hij i.i.g. niet nodig, maar als hij in die Xhaka rol zou is natuurlijk top.

Odegaard naast Partey zie ik niet zo zitten. Partey is geen cdm, loopt ook te vaak naar voren.

15 juli 2022 om 12:48

Odegaard naast Partey zou wel kunnen Gooner4, mits het team heel gedisciplineerd te werk gaat. Dat is wel een groot risico, want je kunt geen moment verslappen dan.

Persoonlijk baart het mij wel zorgen dat er zo op het oog niet wordt gekeken naar een vervanger/back-up voor Partey. Arteta lijkt alleszins van plan om van Arsenal City-light te maken. Als je wil dat het werkt, dan dien je dus Rodri na te bootsen in ons eigen team. Dat lijkt hij met Partey te willen. Maar wat ik dus niet snap, is dat Partey de enige is die überhaupt daarbij in de buurt komt in de selectie. Geen enkele andere speler die we hebben, of waaraan we gelinkt worden, kan dat. En die hele spelopvatting valt uit elkaar zonder die speler.. Dat zag je vorig seizoen ook bij ons...

Waarom lijkt dat dan niet prioriteit nummer 1 te zijn? Zeker gezien Partey's situatie en blessuregevoeligheid.

Ik snap de interesse in Zinchenko opzich wel. Is wederom een multi inzetbare speler die bekend is met Arteta.

Verder heb ik het idee dat Arteta met de linksback ook een speler wilt hebben die meer de as inkomt en richting het middenveld schuift. Dan kan je een type Martinez of Zinchenko goed gebruiken. Veel meer dan Tierney. Die is meer van langs de lijn denderen en dan wat betekenen in de aanval.

Zinchenko kan als CM spelen, maar ook als linksback of linkshalf. Ik denk dat hij als voetballende back wel wat kan bijdragen. Mist wel wat snelheid als back in mijn ogen, maar is wel erg allround. Blinkt in mijn ogen ook niet echt ergens in uit, behalve dat hij een vrij goede trap/voorzet(ting) heeft.

Als City bereid is om hem voor een schappelijk bedrag te laten gaan, dan zou ik het doen. Anders zou ik voor goedkopere opties gaan. Grimaldo is voor een schappelijk bedrag over te nemen, van wat ik begrepen heb.
Als Zinchenko voor 15 a 20 miljoen gekocht kan worden, doen. Meer zou ik het niet voor doen. Zeker geen 30 of 40 miljoen, dat is hij absoluut niet waard.

Grimaldo schijnt voor rond de 8 a 10 miljoen op te halen zijn. Kleine, snelle, felle back die aanvallend erg sterk is. Defensief laat hij nog wel eens steekjes vallen.

Verder hoop ik dat Tielemans alleen als ''extra'' optie komt, niet als main target. Bij Leicester blinkt hij soms uit, maar dan speelt het hele team wel goed. ALs het slecht gaat, is Tielemans 1 van de eerste die gewisseld gaat worden / meegaat in het matige niveau. Hij staat dan niet op. Dat soort slappe zakken heb je niet nodig als ''main target''. Dan liever een Paqueta voor wat meer, maar dat is wel een Zuid-Amerikaan met wat meer pit in zich.

Benieuwd wat de transfermarkt nog gaat brengen. Grimaldo/tagliafico of Zinchenko als back. Tielemans en een Paqueta ofzo. Maar liefst een Frenkie (maar dat zie ik niet gebeuren) en dan nog een speler voorin erbij. Liefst een speler voor de rechtervleugel die Saka kan ontzien. Zeker wanneer Pepe vertrekt. Dan heb je voor op rechts alleen Saka en eventueel nog een Jesus die er zou kunnen spelen bij hoge nood of een Odegaard/vieira die er hangend zouden kunnen spelen.

Arsenal mist in mijn ogen nog wel iemand met diepgang, achter Saka, op rechts.

Verder zou ik een Maitlind Niles met zijn multi inzetbaarheid behouden. Rechtsback, CVM, linksback (die kan ook als inverted linksback spelen richting middenveld).

14 juli 2022 om 17:36

Tielemans vind ik een speler die veel kan toevoegen aan Arsenal. Amn zou ik toch echt laten gaan, bij Arsenal heeft hij zich nooit bewezen en zelfs bij Roma wisten ze al snel genoeg.

14 juli 2022 om 20:01

15 a 20mil best grappig, er worden bedragen voor andere spelers betaal waar je van denkt serieus. 30mil is toch wel correct voor hem.

15 juli 2022 om 09:13

Hoezo best grappig? Het is gewoon een wisselspeler bij jullie, waarvan men niet weet wat nu zijn beste positie is. Is bij nood op de back gezet en deed het daar redelijk.
Blinkt nergens echt in uit. Misschien alleen uithoudingsvermogen & traptechniek/voorzet.

20 miljoen is een schappelijk bedrag in mijn ogen. 30 miljoen is echt te veel voor een back-up. Ik denk als pure back dat hij het namelijk verliest van Tierney. En als je op het middenveld gaat kijken en er komt nog een speler van het kaliber Tielemans (of Milinkovic Savic) bij, dan gaat hij het daar ook niet winnen.

15 juli 2022 om 10:11

@glennn

Maar met dat in het achterhoofd, waarom zouden we hem dan überhaupt halen? Dan kun je wat mij betreft veel beter schakelen naar Tagliafico voor 4 miljoen of Grimaldo die schijnbaar ook niet veel hoeft te kosten. Zinchenko is geen slechte speler, maar is voor mij niet de speler die wij nodig hebben. Net zoals Tielemans dat in mijn optiek nu niet is.

Dan zie ik dus liever dat je voor 4 miljoen Tagliafico ophaalt, die ook nog eens de beste mentaliteit van al die keuzes heeft, om meer geld te kunnen steken in een middenvelder. Tielemans schijnt bijvoorbeeld 25 miljoen te moeten kosten. Maar een Milinkovic-Savic is duurder, maar wel een betere keus in mijn optiek. Die 15 miljoen die je uitspaart op de linksback, kun je wat mij betreft dan beter bijleggen voor hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren