Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Man United en Barcelona bereiken eindelijk akkoord over transfersom De Jong

Laatste update:

Manchester United heeft na lange onderhandelingen eindelijk een volledig akkoord bereikt met Barcelona over de transfersom voor Frenkie de Jong, zo meldt transfermarktexpert Fabrizio Romano. The Red Devils hebben 75 miljoen euro over voor de 25-jarige middenvelder. Door mogelijke bonussen kan het bedrag nog met tien miljoen euro toenemen. Het is echter nog geen uitgemaakte zaak dat United ook tot een persoonlijk akkoord met De Jong komt.

Het gonst al weken van de geruchten over een transfer van De Jong naar Manchester United. De middenvelder uit Arkel kan Barcelona zo'n 85 miljoen euro opleveren, maar de deal zou weleens kunnen klappen op de wensen van De Jong zelf. Zijn zaakwaarnemers hebben Barça eerder deze week namelijk laten weten dat de Oranje-international totaal niet de intentie heeft om Camp Nou achter zich te laten.

Het standpunt van De Jong betekent vooralsnog slecht nieuws voor Barcelona, dat donderdagochtend Ousmane Dembélé na een lange transfersoap alsnog zijn contract zag verlengen en woensdag de komst van Raphinha voor 72 miljoen euro van Leeds United afronde. Daarnaast wisten de Catalanen eerder al Andreas Christensen en Franck Kessié transfervrij in te lijven. Volgens Mundo Deportivo wordt een transfer van De Jong hierdoor steeds noodzakelijker.

Met het vertrek van De Jong komt er naar verluidt zo’n 30 á 35 miljoen euro vrij in het salarishuis. Barcelona moet zijn nieuwe aanwinsten nog inschrijven voor het komende LaLiga-seizoen, hetgeen een stuk eenvoudiger wordt bij een vertrek van de 44-voudig international van Oranje. Mocht De Jong bij zijn standpunt blijven, dan moet Barcelona volgens Mundo Deportivo andere grootverdieners van de hand doen of salarisverlagingen overeenkomen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerst zien dan geloven, titel doet alsof het al rond is terwijl in de tekst staat dat de deal nog kan klappen op de eisen van de Jong? Met andere woorden als Frenkie niet weg wil dan blijft hij gewoon..

14 juli 2022 om 12:37

De titel klopt toch gewoon?

14 juli 2022 om 12:41

Ja inderdaad. Er staat letterlijk dat barca & manu een akkoord hebben wat gewoon gebaseerd is op de waarheid. Dit is gewoon een enorm goeie deal voor jullie als het doorgaat hoor. Een grootverdiener van de hand doen voor 75 miljoen die niet onmisbaar is & dan je gewenste verdediger halen. Ik zou hiervoor tekenen, maar het hangt af van FDJ & ik kan mij voorstellen dat die man ook een bepaalde eer heeft en zich niet zo maar laat wegpesten.

14 juli 2022 om 12:45

Hij heeft in ieder geval verder gelezen dan de titel. Maar in zijn verhaal zit frustratie dat de titel niet het hele verhaal vertelt 😄

14 juli 2022 om 12:47

Ik kan me niet voorstellen dat er al een deal is gemaakt terwijl de speler niet is gepolst. Dus of het klopt niet dat de deal tussen de clubs al rond is, of het klopt niet dat Frenkie perse wil blijven...75 miljoen plus enorme besparing op salarishuis is een goede zaak voor Barca alleen geloof ik het pas als Frenkie zelf rond is met United of als er signalen zijn dat hij met ze aan het onderhandelen is. Romano heeft vaak gelijk gehad maar niet altijd. Dus wij kunnen niet zeggen dat dit de waarheid is

14 juli 2022 om 13:06

Er is dan ook geen deal gemaakt, de clubs zijn akkoord. Het enige wat ontbreekt is het ja-woord van Frenkie, dan is de deal pas rond. Lees anders het artikel nog eens, scheelt jou ook weer tijd.

14 juli 2022 om 13:18

@lionaldinho84; ik snap wel wat je bedoeld. Eerder werd gemeld dat Barca maar een gedeelte van het achterstallig salaris wil betalen. Man U zou dan minder aan Barca kunnen betalen en het resterende salaris aan Frenkie betalen. Daarmee is het wel vreemd dat Barca en Man U elkaar gevonden hebben en het nu wachten is op Frenkie. Je zou verwachten dat hij ook betrokken is in deze deal aangezien hij nog 19 Mlj van Barca krijgt.

14 juli 2022 om 13:19

We kunnen wel met aan een grote zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat jij geen gelijk hebt. Daarnaast vertelt de tekst jouw verhaaltje ook.
OT: Hoop dat de Jong eerst zorgt dat hij z’n knaken netjes krijgt, daarna verder kijken. Blijf dit kamikaze gedrag bijzonder vinden. Ga het eens een paar jaar doen met een mindere garde die wil strijden, Barca komt toch wel weer boven drijven, maar dan zonder torenhoge schulden. Ik zal er wel te simpel voor zijn

14 juli 2022 om 13:27

Hij kan wel wachten op zijn geld, maar dan zit hij straks misschien op de bank bij Barca. Dat wil je ook niet als speler

14 juli 2022 om 13:30

Die bepaalde eer is een miljoentje of 19 die hij nog te goed heeft van Barca. Mocht hij aangeven weg te willen, dan moet hij die 19 miljoen ook vergeten. Lijkt mij spelletje van kamp de Jong om toch wat van dat salaris te ontvangen.
Waar Frenkie iig nog meer bij Unifed gaat verdienen.

14 juli 2022 om 13:38

@japie

Maar wel nog steeds recht op zijn achterstallige salaris. Waar hij vanaf komend seizoen zelfs meer zou gaan verdienen dan wat hij nu doet.

Vind het allemaal hypocriet gedrag van Barca.
Als ze Frenkie zo graag willen behouden geven ze hem die 19 miljoen. Er is geld zat om spelers te halen. Dus kan je hem ook behouden door hem gewoon te betalen.
Daarbij is de trainer ook paar jaar de zandbak in gegaan om flink te cashen. Niet om voor de prijzen te spelen. Dus zou hypocriet zijn om hem op de bank te zetten omdat Frenkie het geld niet krijgt waar hij recht op heeft.

Daarbij vind ik het makkelijk van de oude garde die ingeleverd hebben. Die hebben al jaren volle bak verdiend. En zitten einde van hum carrière. Waar Frenkie in de bloei zit vam z'n carrière. En ook hij flink wilt verdienen met zijn werk. Dat maakt hem niet eens een geldwolf.

14 juli 2022 om 13:46

Geen idee. Hebben Barcelona of United een melding gemaakt dat er een akkoord is? Nee, het is Romano die iets roept. Die roept elke dag 1000 dingen waarvan hij de dingen die niet kloppen verwijdert of aanpast.

14 juli 2022 om 13:54

ik best begrijpen, dat Frenkie niet zit te wachten op Man United. Heeft na wat ik hebt begrepen het prima naar zijn zin in Barcelona. Wat iemand al zei, elke dag vakantie.

14 juli 2022 om 14:06

@japie Frenkie heeft geen recht op dat geld aangezien hij akkoord is gegaan met een verlaging in eerste en tweede jaar en verhoging in het derde. Mocht hij eerder weg gaan heeft hij geen recht op dat geld, simpel.

14 juli 2022 om 14:07

Los van of Frenkie goed genoeg is om in het systeem van Xavi te spelen(busquets uit de basis spelen), mocht Barcelona hem op de bank zetten omdat hij niet weg wil dan verdampt de waarde van Frenkie ook en moeten ze hem alsnog het hoge salaris betalen.
Zakelijk gezien begrijp ik wel dat de zaakwaarnemers nog een soort oprot premie eruit proberen te slepen voor Frenkie, hij heeft financieel veel ingeleverd de afgelopen seizoenen. Komende 2-3 seizoenen zou hij eindelijk al het beloofde geld krijgen.

14 juli 2022 om 14:22

Dat denk ik ook, bovendien heeft Ajax ook nog bedragen tegoed van Barca.

Worden de bonussen die Ajax eventueel kon krijgen ook overgemaakt aan Ajax als hij verkocht wordt aan Manu?

14 juli 2022 om 15:06

Wat Barca doet kan idd echt niet en is ronduit asociaal. Frenkie moet nu een keuze maken tussen het geld of zijn sportieve carriere. Wie weet blijft hij gewoon spelen bij Barca, maar het kan ook zijn dat ze hem weg willen pesten door hem op de bank te zetten. Dan vernietigen ze idd wel een hoop kapitaal, maar niks verbaasd me meer bij een club als Barca

14 juli 2022 om 18:01

Kan mij herinneren dat toen Frenkie koos voor Barcelona, hij niet voor het geld ging voetballen. Volgens hem was Barcelona zijn enige keus. Als hij lekker wilde verdienen moest hij naar PSG gaan die zomer.

14 juli 2022 om 20:27

Het gaat niet om om geld voetballen. Frenkie heeft gewoon recht op zijn salaris

14 juli 2022 om 12:43

De titel klopt inderdaad toch gewoon? Ik verwacht zelf ook niet dat Frankie weg zal gaan. Ik ga er vanuit dat hij alsnog zijn salaris aan gaat passen binnen het nieuwe salarishuis van Barca en dat er een oplossing zal komen voor wat hij nog tegoed heeft. Hij ziet ook dat Barca bepaalde spelers haalt en dat ten Hag een Malacia en Martinez haalt wat nou niet echt heel spraakmakend is en daarnaast spelen ze ook nog eens in de Conference als ik me niet vergis. De vraag is ook nog eens hoe ten Hag het er vanaf gaat brengen. Mochten ze komend jaar CL voetbal halen dan zie ik Frenkie wel komen afhankelijk van hoeveel minuten hij zelf krijgt in Spanje mocht hij daadwerkelijk blijven.

14 juli 2022 om 18:15

EL voetbal speelt Man Utd.

14 juli 2022 om 13:12

De titel zegt niks verkeerd. En wie zegt dat de speler niet is gepolst? Was je erbij, bij de onderhandelingen? Denk je dat Ten Hag geen contact heeft gehad met De Jong? Die jongen wil zo graag blijven dat hij zowel financieel als sportief nog meer op achteruit zal gaan

14 juli 2022 om 13:39

Eens,maar daar hebben ze hier een handje vol van misleidende titels plaatsen oftewel clickbait.

14 juli 2022 om 14:15

Dan lees jij de titel anders dan de rest.

14 juli 2022 om 15:50

De deal zou op club niveau rond zijn, maar frenkie heeft geen trek in vertrekken. Alleen als zijn achterstallig loon in 1 keer betaald wordt. Logisch toch

14 juli 2022 om 19:34

Nou...
United is van 65 miljoen met 20 miljoen aan bonussen omhoog gegaan naar 75 miljoen en 10 miljoen aan bonussen. Dus ziet er meer naar uit dat die 10 miljoen die meer wordt betaald naar Frenkie gaan.
Zodat Barca deel van die 19 miljoen kan betalen.
Lijkt het er ook aardig op dat Frenkie toch ook wel weg wilt. En United wel ziet zitten.

Zou het wel knap van Frenkie vinden als hij zijn poot stijf houdt. Dus met de instelling, jullie betalen al het achterstallig salaris in 1x uit, dan ga ik wellicht nadenken over een transfer. Is daar enige discussie over, dan kun je het nu direct op je buik schrijven en ga ik niet eens in gesprek met Man Utd.

14 juli 2022 om 12:43

Hij kan toch gewoon naar United en spelen in een omgeving waarin ze hem ook echt willen hebben en daarbovenop nog zijn achterstallige salaris krijgen? Volgens mij vallen schulden niet weg als je een transfer maakt.

Vind dit bedrag wel aan de hoge kant voor de Jong. Het is een goede speler met potentie om beter te worden, maar ook bij Barca was hij niet onvervangbaar. Voor dat bedrag zou je een van Europas betere middenvelders verwachten.

14 juli 2022 om 13:12

Meest standaard juridische zinnetje: dat hangt er weer van af. Kan zo zijn dat er clausules in het contract opgenomen zijn als een zekerheidsstelling/stok achter de deur, in gevallen als het contract bijv. voortijdig wordt beeindigd. Dit lijkt mij het meest logisch gezien de onzekerheid in het voetbal. Maar uiteindelijk weet je het, buiten degene die het contract hebben gelezen, nooit.

Waar ik me wel over verbaas is hoe United structureel verkeerde keuzes lijkt te maken. Ze investeren ontzettend veel tijd in een transfertarget, die mogelijk nog steeds over een overstap lijkt te twijfelen. Je zou zeggen dat als je in het stadium als United zit, je nu al je selectie compleet zou moeten hebben.

14 juli 2022 om 13:19

@hangover het blijft achterstallig salaris. Daarom heeft Barca een bedrag van 3.5miljoen geboden en de rest van de 17miljoen bij United neergelegd. Dat is wat er aan de hand is en dat is waarom Frenkie zegt niet weg te willen.
Barca moet verkopen om spelers in te schrijven, dus Frenkie heeft hier gewoon een hele sterke onderhandelingspositie, die nog extra wordt gevoed door het feit dat hij gewoon wil blijven en zich genaaid voelt.
Alles is rond, het is nu gewoon wachten op het resultaat van de onderhandelingen tussen Frenkie en Barca over de 17 miljoen achterstallig salaris en als dat rond komt gaat Frenkie gewoon en anders blijft hij gewoon

14 juli 2022 om 13:41

Het is niet zo dat de grote spelers in de rij staan om voor United te willen spelen. Vanwege de aanwezigheid van ten Hag zijn er spelers die naar United willen komen. Spelers als Frenkie zijn dan erg gewild. Dan maar veel ervoor betalen. Maar heb je wel versterking van je selectie. En ten Hag zal hem optimaal laten functioneren.

14 juli 2022 om 13:43

Het is hoe je het wilt noemen.
Frenkie heeft salaris ingeleverd. Dsat verschil zou hij nu terug moeten krijgen van Barca. Zo staat het in het contract wat er getekend is.

14 juli 2022 om 14:10

Mocht MU 85 kwijt zijn aan Frenkie dan vind ik het erg slecht onderhandeld vanuit MU. Zo sterk staat Barcelona ook niet aangezien na een jaartje bank geen club nog 70 miljoen voor Frenkie gaat betalen en ze het komende jaar wel een mega salaris aan Frenkie moeten betalen.

14 juli 2022 om 14:43

helemaal mee eens, daarnaast is Frenkie volgens vele hier een beperkte speler die te lang met de bal loopt en alleen maar tikkies terug geeft. Dan zijn ze echt gek om daar zoveel geld aan uit te geven.

14 juli 2022 om 20:38

Hangover United kan net zo goed Tielemans of Neves halen. Feit is dat Barca moet verkopen om Kessie en Christensen en Lewandowski en weet ik het wie allemaal nog in te schrijven! Snap je dat? Barca kan geen spelers inschrijven. Zo simpel is het en daarom worden er vuile spelletjes gespeeld door Barca. Degene die het meest met rare verhalen in de pers komt is degene die onder de grootste druk staat. Frenkie zijn kamp hoor je nauwelijks. Alleen dat hij wil blijven verder niks. Omdat hij weet wat zijn positie is.

14 juli 2022 om 12:44

Ik hoop zo dat ie dat zegt! Smerig Barça

16 juli 2022 om 19:34

Helemaal mee eens. En al die reacties dat hij het geld niet waard is; iedereen is waard wat de gek er voor geeft. Daarnaast zijn de mensen met verstand van voetbal allemaal enthousiast over zijn kwaliteiten. Wat men hier op VZ er van vind is leuk maar is totaal relevant en geen afspiegeling van zijn kwaliteiten. Overigens zijn het diezelfde mensen op VZ die Busquets dan weer een geweldenaar vinden maar die scoort ook amper en geeft ook amper assists. Hij is op een andere manier belangrijk, net zoals De Jong dat is.

Ik ben heel benieuwd hoe dat Manchester United, Frenkie gaat overhalen.
Frenkie heeft het denk ik prima naar zijn zin in het mooie Barcelona.
Goed salaris, mooie stad, mooi weer, mooie club natuurlijk en zijn vriendin heeft het daar ook prima naar haar zin.

Ik zie hem nog niet zo snel naar United gaan.

14 juli 2022 om 12:39

Mooie stad, mooi weer.. absoluut waar. Goed salaris? Als je het krijgt ja. Inmiddels staat Barca bekend om zanikken om salarisverlaging, achterstallig salaris weigeren uit te betalen, maar desondanks wel spelers aantrekken voor tientallen miljoenen.. mooie club inderdaad!

14 juli 2022 om 12:46

Tja als ik moest kiezen tussen barcelona 'de vieze club' of manchester united (spelers & trainers kerkhof) dan had ik het geweten. Een greenwoord die oppeens iets heel stoms doet terwijl hij bekend stond als een heel groot talent. Sancho die oppeens een heel andere voetballer geworden is. Pogba die niet eens 1/3de van zijn niveau haalt bij l'equipe. Maguire die veranderd in een boer & rashford en martial spreken ook voor zich denk ik. Er lijkt een hele heksenvloek in de club te hangen. Laten we hopen dat ten hag en FDJ deze vloek kunnen omkeren voor jullie, want het duurt veel te lang.

14 juli 2022 om 12:56

Zo is het, elke club heeft zo zijn ding.
Saillant detail is ook dat hij met Barca de CL in gaat en voor het sportieve plaatje hoeft hij dus ook niet weg.

14 juli 2022 om 12:59

Prima dat je mooi weer hebt en je vriendin het naar zijn zin heeft. Maar als voetballer heb je een beperkt aantal jaren. Hij heeft nog 5/6 top jaren..... Die moet je gebruiken. Dat zonnetje kan je echt nog wel de rest van je leven van genieten met je miljoenen. Nu moet voetbal op 1 staan. Kies maar:
- Bepalende sleutel speler bij Manu, met alle waardering eromheen
- Schoothondje van Xavi die hem wisselt voor een 17-jarige knul als het even niet mee zit.

14 juli 2022 om 13:07

' 17 jarige knul ' alsof we hier praten over een semi-amateur. We hebben het hier over een heel groot talent die nu al spaans international is. FDJ is een aantal keer gewoon terecht gewisseld geweest omdat hij verzaakte in een aantal wedstrijden. Die 17 jarige knullie heb ik anders een aantal matchen beter zien spelen dan onze 25 jarige nederlandse veteraan.

14 juli 2022 om 13:11

@superman Als voetbal op een moet staan dan zou hij om het sportieve al niet naar Manu gaan om in de conference te spelen. Kijkend naar de aankopen van ManU wordt je ook nog niet vrolijk van en een nieuwe coach die zich ook nog maar eens moet bewijzen. Laat ze dit jaar eerst maar CL halen dan kan je de stap maken want ook nu is dat een risico.

Barca heeft dankzij Bartemeu en Rosell veel negativiteit gekregen die Laporta nu moet oplossen. Ik denk dat ze er wel weer bovenop komen, team is aardig competitief, zekerheid op minuten en naar alle waarschijnlijkheid het laatste jaar van Busquets bij Barca. Er worden daarnaast op dit soort sites ook een hoop details achter gehouden van het verkoop van hun merchandise etc aangezien negativiteit verkoopt maar het plan voor de toekomst is interessant.

14 juli 2022 om 13:19

@pieter

Gavi heeft een aantal invalbeurten goed gespeeld. Maar hij heeft nog geen goede 90 minuten in de benen zitten. Iedereen roept gewoon dat hij international is en dat is dan een goed argument dat deze jongen wel Frenkie kan vervangen. Hij heeft nog niks gepresteerd en een paar leuke invalbeurten gehad.
Terwijl aan de andere kant Frenkie het NL-efltal op zijn schouders tilt.

14 juli 2022 om 13:31

Op zijn schouders tilt als in goed spelen in een aantal oefenwedstrijden? Ik heb FDJ het NL-elftal niet zien dragen op het EK van vorig jaar hoor. Ik denk dat je Frenkie behoorlijk overschat bij deze.

14 juli 2022 om 14:08

@superman123 dan heb je Gavi niet zien spelen met Spanje..

14 juli 2022 om 16:41

Aantal oefenwedstrijden serieus? Kan iemand zich nog de periode herinneren voor Frenkie de Jong op het middenveld. Het heeft jaren niet gelopen en toen hij erin stond liep het weer. Maar dat vergeten we allemaal zo makkelijk en we nemen het vanzelfsprekend. Zonder Frenkie is het middenveld hopeloos.

14 juli 2022 om 13:47

Ten hag die er zit.
Spelen op zijn favoriete positie.
Meer verdienen dan bij Barca.
Een van de grote sterren worden.
Wel gewaardeerd worden door de club en supporters.
Mooie competitie.

Denk dat United en Frenkie al wel akkoord zijn. Anders had United geen 2 maanden hiervoor de tijd genomen.
Ten Hag heeft allang met Frenkie gesproken over een evt overstap.

En dan komt waarschijnlijk het volgende trucje: Barca wil wel meewerken, maar er is toch wel een probleem tussen vraagprijs en transfersom zullen ze communiceren. Vervolgens wordt De Jong onder druk gezet om af te zien van zijn achterstallige loon.

14 juli 2022 om 12:57

Volgende week gaat Barcelona op trainingskamp in Amerika. Dat gaan bepalend worden. Mag hij mee of niet? Mag hij niet mee dan weet je het zeker: Hij gaat buitenspel gezet worden.

14 juli 2022 om 13:26

Dat zou wel het allerdomste zijn dat Barca kan doen.

14 juli 2022 om 14:01

Dan is de kans groot dat ze dat gaan doen haha

14 juli 2022 om 14:32

Dat gaan ze natuurlijk nooit doen. Dan verknallen ze hun eigen onderhandelingspositie en weten ze zeker dat ze nog lang aan De Jong vastzitten. Op de bank gaan ze hem ook niet posteren, want buiten z'n kwaliteiten verdampen ze kapitaal, terwijl De Jong 1 van de weinige spelers is die zoveel oplevert en adequaat te vervangen is in de rol die hij bij Barcelona vervult.

''mocht de Jong blijven dan moet Barcelona andere grootverdieners van de hand doen''..... dit is eigenlijk gewoon compleet verzonnen. Met het activeren van de tweede financiële kraan kunnen spelers gewoon ingeschreven worden, alleen wil Barcelona gewoon van het salaris van Frenkie af in combinatie met zn spel afgelopen jaar.

Hoop dat Frenkie gewoon blijft trouwens, ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij naar Man Utd wilt.

14 juli 2022 om 12:46

La Liga kijkt naar salaris in combinatie met winst/verlies. Hoe hoger je winst (of hoe minder je verlies) hoe meer salarisruimte je hebt.

14 juli 2022 om 13:54

@hangover96; klopt, maar ik heb het ook niet over de transfersommen. Barca heeft met hun deals voor de verkoop van een deel van TV rechten dermate veel ''inkomsten'' nu dat het salarislimiet al omhoog schiet volgens de La Liga FFP regels. Barca wil uberhaupt gewoon terug naar een salarisstructuur waar er niet zulke idioot hoge bedragen meer worden uitgekeerd aan salaris, maar meer werken met prestatiegerichte bonussen.

14 juli 2022 om 14:30

@Barca--070 - Je gaat alleen voorbij aan een belangrijk gegeven. Het geld van die TV rechten kun je maar 1 keer spenderen en dat lijken ze te doen op de transfermarkt. Daarentegen dalen de inkomsten structureel door de deal, hadden ze al een enorme "-" voor hun salarishuishouden en het lijkt er niet op dat ze die 144 miljoen euro hebben weggewerkt, integendeel. Als je dit in stand wilt houden, moet je elk jaar delen van de club gaan verkopen en hoe meer je verkoopt, hoe minder het waard word.

14 juli 2022 om 12:45

Waarom zou ie niet naar United willen? Hij krijgt gegarandeerd een basisplek (denk niet dat Fred of Mctominay de voorkeur krijgt) hij zal iets vergelijkbaars gaan verdienen (en uitbetaalt krijgen), hij gaat onder de coach spelen waar hij zijn beste voetbal heeft gespeeld, Manchester United is en blijft één van de grootste clubs ter wereld, prestaties of niet- de club is van vergelijkbare grootte als Madrid en Barcelona, hij kan spelen in de beste competitie ter wereld... Frenkie is gewoon op precies het verkeerde moment ingestapt bij Barcelona. Ik denk dat ie het hartstikke goed gaat doen onder ten Hag.

14 juli 2022 om 12:49

Ik vind het een hele gewaagde stap om nu naar United te gaan, spelen in de Europa League (en hoe groot is de kans dat je aankomende jaren CL gaat spelen) met teams als Liverpool, City, Chelsea, Spurs en Arsenal als concurrenten en hij ziet Barcelona als zijn droomclub die zich best aan het versterken zijn momenteel (ongeacht of het verantwoord is).

14 juli 2022 om 12:57



Ik zou eigenlijk niet weten waarom hij wel naar United zou moeten gaan. Het is maar de vraag hoe lang Ten Hag daar trainer is met zo'n selectie en de onrealistische verwachtingen Je gaat geen CL spelen en de komende jaren wil ik dat ook nog wel eens zien. De PL is zeker een van de lastigste competities, het voetbal is echter af en toe niet om aan te gluren.
Als je 25 bent wil je bij een club spelen die meedoet om de CL en Nationale prijzen, en dan heb je niks bij United te zoeken op dit moment. United is op dit moment op sportief gebied van een nauwelijks hoger of gelijkwaardig niveau als Ajax.

14 juli 2022 om 12:59

Ik denk dat Frenkie maar wat graag de heisa om zijn salaris en de chaos rondom het eerste elftal achter zich laat inmiddels. Het hele 'droomclub' verhaal is natuurlijk een beetje achterhaald, zie een de Ligt wiens droomclub Juventus was en nu is het ineens ook Bayern. Een voetballeven is kort en kan flink verzuren. Het kan voor Barcelona ook gewoon alsnog grof misgaan komend seizoen, denk dat een winger van Leeds en een reserveverdediger van Chelsea niet heel veel verschil gaan maken. Hoge ogen gooien in de CL is eigenlijk een beetje twijfelachtig.

Is het een gewaagde stap? Zeker, maar onder ten Hag kan Frenkie misschien weer zijn oude vorm hervinden en zich echt bij de categorie 'wereldklasse' kunnen aansluiten. Dat is waar ie naar zoekt.

14 juli 2022 om 13:00

Ik denk dat zijn aanstaande ook wel wat in te brokkelen heeft als je zo over hun relatie leest.
Elke dag in het zonnetje liggen en shoppen is voor een spelersvrouw ook niet onbelangrijk.
Plus dat het leven in Barca hun wel bevalt zo te lezen.
En, ook niet onbelangrijk, hij speelt CL iets dat voor veel topspelers toch wel een vereiste is.

14 juli 2022 om 13:57

Manchester United is niet van vergelijkbare grootte als Real Madrid..

14 juli 2022 om 14:22

@Tilburg014

Geschatte clubwaardes, eerste google resultaat (via Forbes):

1. Real Madrid 5.1 miljard
2. Barcelona 5.1 miljard
3. Man United 4.6 miljard

En deze top 3 blijft consistent wat betreft volgers op sociale media en schattingen fanbase.

14 juli 2022 om 14:26

@tinus45 - Mua, De Jong verdient miljoenen per jaar. Genoeg mogelijkheden om tussendoor het mooie weer op te zoeken en anders maak je het thuis lekker tropisch. Die redden zich ook in Manchester wel. Het is een beetje grauw vergeleken met Barcelona, maar Manchester is niet 1 of andere favela waar je niet dood gevonden wilt worden. Anders gingen al die spelers niet naar United en City.

Het lijkt mij niet dat dit nog gaat stuk lopen, ik zie Man United wel bereid de Jong een bizar hoog salaris te geven mocht de Jong er bijvoorbeeld niet op achteruit willen gaan. Als je de tactische plannen van Ten Hag en United een beetje volgt is de Jong een essentieel puzzelstukje, waar ik het overigens mee eens ben als United zsm weer een geoliede machine wil worden.

14 juli 2022 om 14:24

Zoals het er vooralsnog uitziet, is het vooral zaak om die plaats 4 veilig te stellen. De Jong (of een speler van dat kaliber) is zeker essentieel op het middenveld, maar spelers als Malacia en Martinez brengen het algemene niveau van de ploeg niet omhoog. Goede spelers hoor, maar niet beter dan wat er nu al loopt. Ze hebben wellicht kwaliteiten die hun concurrenten minder hebben, maar hun concurrenten hebben kwaliteiten die zij minder hebben. Het zijn absoluut geen essentiele aankopen.

15 juli 2022 om 00:44

Laat ik voorop stellen dat ik ook niet precies weet wat EtH de komende maanden gaat doen, maar ik volg wat van die yt analyses. Daarin kwam in de oefenwedstrijd tegen Liverpool naar voren dat Man United vooral opbouw vanaf achteruit mist. Dus wat je zegt klopt, Martinez heeft deze kwaliteiten meer dan de bestaande verdedigers, en is hierdoor wel meer van meerwaarde dan dat jij stelt, aangezien opbouw van achteruit enorm hoog staat op de lijst met wat EtH belangrijk vind in zijn spel. Met Malacia ben ik het eens, dat is (nog) niet een basisspeler met enorme meerwaarde. Maar Martinez kan dit op zeer korte termijn wel worden. Ik denk dat dit ook de hoogte van de transfersom van Martinez verklaard. Als EtH en United in hem geen absolute meerwaarde zagen, dan ga je lijkt me geen 55 mil neerleggen, waarvan iedereen weet dat het een bod boven de marktwaarde is.

15 juli 2022 om 00:48

Daarnaast kan het wel zijn dat de doelstelling top 4 is, maar ik denk dat Ten Hag zijn team gewoon zo goed mogelijk wil laten spelen. Ik denk dat hij gewoon real life FM aan het spelen is. Met een redelijk budget, en volgend jaar nog meer budget, proberen in een aantal jaar, het team zo naar zijn hand te zetten, dat hij een soort Ajax maar dan nog beter (met een veel groter budget) probeert te realiseren. Met spelers als Sancho, Frenkie in zn prime, en nog meer spelers die perfect passen in zijn voetbalvisie. Ik vind het erg interessant om te volgen in ieder geval (als Ajacied).

Leuk dat de clubs er onderling uit zijn maar met de Jong nog lang niet. Laporte kan gaan duwen naar de uitgang tot hij een ons weegt, als Frenkie nee blijft zeggen heeft hij geen poot om op te staan.

14 juli 2022 om 12:48

Lijkt me toch dat ten hag al een tijdje geleden frenkie een appje heeft gestuurd om eens te polsen, voor z'n club 2 maanden met Barca gaat zitten onderhandelen.

14 juli 2022 om 12:54



Frenkie heeft nog miljoenen tegoed dat contractueel vastgelegd is en verdiend 12 miljoen netto wat hij ook niet zomaar laat lopen dat zelfs voor MU wat te gortig is.

14 juli 2022 om 13:02

Dat gevoel krijg ik juist helemaal niet, anders worden er niet zo'n uitspraken gedaan door de zaakwaarnemers en de vertrouwenspersoon in de media van Koeman (die het vaakst juist heeft als bron). Het lijkt er eerder op dat Ten Hag absoluut de Jong wil halen, maar Frenkie United niet zo ziet zitten. Als Ten Hag trainer was geworden van Bayern, City of Chelsea was hij allang vertrokken. Eerlijk gezegd snap ik ook niet wat de Jong bij United te zoeken heeft.

14 juli 2022 om 13:10

De zaakwaarnemer is daar heel duidelijk in, Frenkie heeft tijdelijk salaris ingeleverd wat ook contractueel is vastgelegd en dat moet weer gevorderd worden . Het gaat om miljoen die ze niet zomaar laten lopen. Laporte kan nog zoveel akkoorden afsluiten maar de speler bepaald in dat geval. Hij zal water bij de wijn moeten doen tov Frenkie.

Ja? Nu echt??!!
Wil zoooo graag Frenkie zien in de PL onder ten hag en zal Donny dan ook weer beter spelen?
Ben benieuwd!!

14 juli 2022 om 14:21

Van De Beek gaat hooguit fungeren als invaller. Die is te aanvallend ingesteld om op dat niveau z'n taken als centrale middenvelder goed in te vullen en simpelweg creatief-technisch lang niet goed genoeg om op dat niveau als 10 te fungeren. Dan moet je opboksen tegen spelers als Bruno Fernandes.

14 juli 2022 om 14:48

wow, kan je ook alvast de loterij uitslagen doorgeven? Dan heb ik ook nog wat aan die glazen bol van je!

14 juli 2022 om 17:01

Jawel. De kans dat jij ooit de loterij wint, zijn vele malen kleiner dan dat mijn bovenstaande betoog werkelijkheid wordt.

Twee weken geleden werd al gemeld dat ze een zogeheten gentlemen's agreement hadden wat de prijs betreft en dat alleen de Jong niet eraan wilde meewerken dus ik snap niet wat we hiervan moeten geloven.

Ik vraag me oprecht af of United nog steeds moeite moet doen voor een speler die vaker publiekelijk heeft kenbaar geen transfer te willen maken. Een speler die je binnenhaalt zou net zo blij moeten zijn als Malacia bijvoorbeeld is.

14 juli 2022 om 12:42

Als hij echt niet naar Man U wil dan moet zo een ten Hag dat toch al lang weten?

Waren de clubs niet al 2 weken lang akkoord?

14 juli 2022 om 12:49

Die Romano heeft dit al wel een stuk of 4x gemeld, steeds maar weer herkauwen zonder echt nieuws. Lekker verdienmodel voor hem want iedereen trapt erin.

14 juli 2022 om 12:53

Dit is de eerste keer dat hij stelt dat er een akkoord is. De voorgaande keren ging het over updates van de onderhandelingen.

14 juli 2022 om 14:10

Romano heeft alleen aangegeven dat ze dat hebben geboden. Was nooit een officieel akkoord. Nu zijn de clubs er gewoon officieel helemaal uit. Dus is de enige optie nu nog het ja-woord van Frenkie zelf.

14 juli 2022 om 15:54

Hij geeft zelf aan dat Manchester United nieuws veel meer engagement krijgt dan nieuws over andere clubs. Niet gek dat hij dit tot de max uitmelkt.

14 juli 2022 om 13:20

Het is al 57 keer akkoord geweest, en gisteren werd er door die zelfde Fabrizio weer vermeld dat het hem niet ging worden omdat de Jong niet zou willen.

nu is het weer akkoord..

14 juli 2022 om 14:19

Er staat dan ook duidelijk dat er een akkoord ligt tussen Manchester United en Barcelona en dat een transfer geen uitgemaakte zaak is omdat er nog een akkoord met De Jong bereikt moet worden.

14 juli 2022 om 19:37

Dat waren ze idd.Ze waren beide eens over totaal 85 miljoen. Waarvan United 65 miljoen en 20 miljoen aan bonussen zou betalen. Nu is dat naar 75 miljoen met 10 miljoen aan bonussen gegaan.Die 10 miljoen zal Barca graag gewild hebben om Frenkie daarvan te betalen. Zo krijgt Frenkie zijn geld en zullen ze zich wat makkelijker opstellen. Dat is het verschil met 2 weken geleden.

Ik vind het zo bijzonder dat alles wat Romano tegenwoordig zegt als waarheid wordt beschouwd. Hier op VZ ook. Normaliter werden dit soort artikelen (geruchten) gemarkeerd met ' voor en achter de titel. Kleinigheidje natuurlijk maar het gaf wel aan dat het om een gerucht gaat. Zolang United of Barcelona niets naar buiten brengt is het gissen,

Denk dat Maguire een flesje opentrekt nu hij het opbouwen eindelijk aan de Jong kan overlaten.

Als United snap ik dit wel, maar als Frenkie moet je dat toch niet willen. Wat heb je nu bij Man Utd te zoeken? Dat moet dan echt een financiële keuze zijn. De garantie dat Erik ten Hag lang bljift is er absoluut niet, je voetbalt geen CL voetbal en er moeten serieus veel fatsoenlijke aankopen worden gedaan om United enigszins mee te laten doen voor Europees voetbal.
Ik vind United op dit moment niet veel beter of misschien wel gelijkwaardig aan bijvoorbeeld Ajax.

Laporta wil afscheid nemen van alle Hollanders+ het schijnt te lukken
Ten Hag zal opgelucht adem kunnen halen. De Jong zal akkoord gaan, hij weet dat hij anders geen leven heeft in Barcelona

14 juli 2022 om 12:58

Geen leven maar wel 18 miljoen euro per jaar erbij. Ook nog wat bonus clausules de komende jaren. En Barcelona maar aftikken, terwijl ze hem niet laten spelen.
De Jong gaat echt niet akkoord zolang ze zijn achterstallige salaris niet betaald hebben.

Frenkie is te jong om a lá Bale Barcelona aan zijn contract te houden. Het is duidelijk dat Xavi het niet in hem ziet zitten. Als hij nog sportieve ambities heeft, pakt hij zijn koffers en gaat naar Manchester.

14 juli 2022 om 12:59

Zal hij vast wel doen nadat Barcelona hem zijn geld uitbetaald heeft. Anders blijft ie lekker zitten en 18 miljoen euro per jaar vangen.

14 juli 2022 om 13:05

Als hij nog sportieve ambities heeft gaat hij ieder geval niet naar United, dat zou sportief echt een stap achteruit zijn. Frenkie heeft bij Xavi gewoon veel gespeeld, dus dat Xavi het niet in hem ziet zitten is natuurlijk niet waar.

14 juli 2022 om 13:08

Nou, United mag een stap achteruit zijn, maar Barcelona is ook niet meer wat het is geweest. Verder heeft United de financiele mogelijkheden om het tij in 1 jaar te doen kantelen. Ze hadden alleen een goede coach nodig, en misschien is Ten Hag die coach.

14 juli 2022 om 13:55

Moyes, van Gaal, Mourinho waren geen goede trainers dan? Ten Hag mag in z’n handjes wrijven als hij bereikt wat Mourinho deed bij United. Die kreeg ook nooit de spelers die hij wilde hebben..

14 juli 2022 om 14:17

Manchester United is veel te rijk om zo aan te blijven modderen. Zoiets kan in een paar seconden volledig omslaan als een juiste beleidsmaker z'n handtekening onder een contract zet. Eigenlijk kan het simpelweg niet meer slechter.

Hoe dan ook zal Xavi hem vast willen behouden, maar het probleem omtrent De Jong is dan ook vooral een financiele. Bovendien heeft het voor De Jong geen zin om nog een aantal jaren in z'n huidige rol te spelen, terwijl Busquets verdedigend kan blijven aanmodderen (al is hij nog steeds geweldig aan de bal).

Lekker naar United gaan. Betere competitie, grotere uitdaging, basisplaats, ten Hag, financieel beter. Barcelona is een mooiere stad en beter weer. Daarnaast halen ze, door mindere concurrentie, sowieso CL. Ik wist het wel.

Had Ajax nog prestatie-bonussen tegoed? Neem aan dat die allemaal geactiveerd worden bij een verkoop.

14 juli 2022 om 13:19

Volgens mij heeft Ajax sowieso nog veel tegoed, maar dat is dan meer aan achterstallige betalingen en/of termijnen. Maar ik neem aan dat bonussen juist niet geactiveerd worden bij verkoop? Om welke reden dan ook, heeft hij die prestaties dan toch gewoon niet gehaald?

14 juli 2022 om 14:11

In de winter kreeg Ajax in totaal nog 48 miljoen euro van Barcelona. Daarvan was 32 miljoen euro betreffende de transfer van De Jong en 16 miljoen euro betreffende de transfer van Dest. Bonussen worden enkel geactiveerd als de voorwaarden daarvan behaald zijn.

Snel wegwezen uit die achterbakse slangenkuil Frenkie…

Eindelijk een aankoop dat Man u daadwerkelijk sterker maakt!

Ik begrijp frenkie.. Barcelona is een pracht omgeving ... maar sportief gezien zou ik ook wat willen. Ten hag heeft een plan met hem.. speelt ie op zijn plaats als het goed is.. is zou gaan, mits barca de gemiste knaken nog even overmaakt...

Alleen voor het mooie weer zou ik als Frenky niet weg gaan en laat ze maar betalen in Barcelona.
Bij Mu zou ik hem ook wel willen zien met al dat nieuws

Dit zal allemaal als een grote teleurstelling voelen voor Frenkie, maar ik denk dat hij realistisch moet zijn. Ten tijde van het zetten van zijn handtekening was Barcelona gewoon een andere club, en eigenlijk is met Franck Kessié zijn vervanger al binnengehaald. United is dan een fantastische uitdaging, en het salaris zal ook niet tegenvallen. Persoonlijk had ik liever een ander type bij United willen zien, maar Frenkie's kwaliteiten staan voor mij buiten kijf. Zal de middenlinie van United echt met 1 klap veel beter maken, waardoor anderen ook weer boven zichzelf kunnen uitstijgen.

14 juli 2022 om 13:33

Klopt dat Barcelona een andere club is geworden. Maar niet ten voordele. De club is als een armoedzaaier (wat die in werkelijkheid ook is!) op zoek naar koopjes in de kortingshal. En moeten om andere boodschappen te doen sieraden verkopen om dat mogelijk te maken. Een beetje een moderne variatie op de vroegere pandjesbaas. Daar ging je naar toe om je goud of andere waardevolle spulletjes te verkopen of in leen tegen een geldbedrag, om deze later voor meer geld terug te kunnen kopen. Lukte dat niet, was je de goederen kwijt. Alleen is in deze de vraag of de goederen - met een stem - zich ook laten verkopen. Ik zou het schitterend vinden dat F. de Jong zou weigeren onderdeel van deze deal te zijn. Al zal dat zijn leven in Barcelona niet eenvoudig maken, met een despotische voorzitter als werkgever...

Ben benieuwd of Frenkie dit gaat doen. Barca lijkt toch wel van hem af te willen. Wellicht niet eens als voetballer, maar vooral vanwege kostenbesparing in het salaris.
Ten Hag kent hem natuurlijk goed en heeft hem graag erbij. Ik zou persoonlijk niet zo blij worden van United. Al jaren een zooitje daar met middelmatige spelers.

Tot nu toe hebben ze ook nog niet groots uitgepakt. Malacia als enige echte aanwinst tot heden. Vertrek van o.a. Pogba, Mata, Matic. Zeker defensief gezien moet er nog wat bij, bij United. In de aanval zou ik ook nog wel minimaal 1 aanvaller verwachten. Martial, en Rashford laten het al jaren niet zien. Ronaldo is nog twijfelachtig of die wilt blijven. Dan hou je alleen nog Sancho en Elanga over zo´n beetje...

Cavani is ook al weg. Diallo hoef je, in mijn ogen, nog niks van te verwachten.

Onbegrijpelijk, Verlengen van nietsnut Dembele boven Frenkie. Of werkpaar Kessie boven Frenkie. Of Christensen...pfff...

Waarom zou je bij een club willen blijven die jou niet wil? Het zou wel mooi zijn als hij gaat en dan komende jaren onder Ten Hag zijn sportieve revanche op Barca kan halen in de CL. Ook voor Donny zou het goed zijn, dan heeft hij tenminste 1 iemand die hem de bal toespeelt en ik zie ze beide daar wel excelleren.

Mooie stap,mits hij gelijk 19 miljoen aan achterstallig salaris krijgt uitbetaald, anders zou ik niet weggaan als ik hem was.

Kunnen het beter ManUnitedzone, Frenkiezone of TenHagzone gaan noemen hier.. dit is het honderdste artikel over Frenkie die zelf niet eens naar United wilt?

Het salaris wat Barcelona nog schuldig is (verrassend genoeg)... Staat dat nog in de weg?

Frenkie kan wel willen blijven, maar hij is niet dom. Als ie goed uitonderhandelt dan kan ie de King worden in Manchester. Hij gaat trouwen, kleine zal ook snel volgen... mooi plekje stichten daar in Engeland! Komt goed joh

Frenky heeft nooit bij Barca gepast. Frenky is loper en dat is niet waar Xavi naar opzoek is. Ik heb gister Pablo torre zien voetballen die gaat over jaartje ook de kant van Pedri op natuurlijk talent! Pedri gavi gabi Pablo heb je 4 Spaanse natuurlijk talenten die het middenveld van barca komende 10 jaar gaan domineren!

Wat ontzettend dom. Barcelona heeft het geld nodig, ze zijn De Jong nog ruim 19 miljoen euro verschuldigd en met zijn salaris drukt hij ook aardig z'n stempel op het salarishuis. Hoe haal je het dan in je hoofd om als club de hoofdprijs te betalen? Barcelona was hoe dan ook akkoord gegaan met het hoogst mogelijke bod en geen andere club dan uiteraard weer Manchester United zou de volle pond betalen. Anders waren andere clubs al over de brug gekomen met 75 (+ een eventuele 10 miljoen euro). Ze leren het nog niet bepaald bij Manchester United.

Dus alleen een ja-woord van Frenkie is nodig om deze transfer officieel te maken. Hij wil dus blijkbaar nog steeds blijven bij Barcelona. Maar goed daar gaat hij nooit op zijn kracht kunnen spelen. Bij Ten Hag gaat dat natuurlijk wel gebeuren. Maar ja we weten natuurlijk dat Frenkie het leven in Barcelona echt geweldig vindt. Dat is wel een verschil met Manchester.

14 juli 2022 om 15:57

Ik denk dat bij hem ook het CL-verhaal een rol van betekenis kan spelen + dat het maar de vraag is hoe het allemaal bij Man utd gaat lopen en dus ook met Ten Hag. Kan zo maar een opsomming zijn van diverse zaken.

Het management van Frenkie kan nu iom Frenkie keuzes gaan maken en eisen gaan stellen. United moet een topaankoop presenteren, Frenkie zal achterstallig salaris willen en Barca zal moeten buigen.

75 miljoen op basis van??

Het is dat Ten Hag zijn oude trainer is want er is geen enkel andere club die 75 miljoen voor Frenkie zal betalen.

De Jong die ik nog steeds als de toekomst van barca zie. En dan gaan ze zo met hem om.... denk dat ze vertrouwen hebben in de jeugd die doorstroomt of denken betere spelers aan te trekken voor het middenveld...

Aja United gaat zo wel de goeie kant op. Eriksen en de Jong op het middenveld is geen verkeerde combinatie

Bij dat Macnhester United zitten ook echt alleen maar mensen zonder enige voetbalvisie heb ik het ideeals je kijkt wat daar de afgelopen 10 jaar is uitgegeven aan geld en soort spelers. Nu ook weer, welke gek gaat er nou 75 miljoen betalen voor Frenkie de Jong die nu al 3 jaar bij FC Barcelona zit en op een handjevol wedstrijden na daar alleen maar verstoppertje speelt en werkelijk waar niks presteert? Ook echt onbegrijpelijk dat heel Nederland zowat Frenkie zijn handen boven water wilt houden en nooit iets fout kan doen. De beste jongen is inmiddels als 25 jaar en mag je wel iets van verwachten. Maar je mag nooit kritsch zijn op jongens als De Ligt, De Jong en Van de Beek want het zijn zulke lieve en normale jongens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren