Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax heeft Steven Bergwijn definitief voor recordbedrag binnen

Laatste update:

De transfer van Steven Bergwijn naar Ajax is definitief rond, zo maken de Amsterdammers via de eigen clubkanalen bekend. Bergwijn meldde zich woensdagochtend voor de medische keuring bij Ajax, dat hem tot medio 2027 vastlegt. Ajax betaalt Tottenham Hotspur een recordbedrag van 31,25 miljoen euro vast. De Telegraaf schreef eerder over een transfersom van in totaal 32,5 miljoen.

Alfred Schreuder toont zich in een reactie verheugd met de komst van Bergwijn. ”Het is tekenend voor de ambitie van Steven dat hij ervoor kiest om de stap naar Ajax te maken. Het is een speler met veel kwaliteiten, heeft een enorme drive en is ook bijzonder doelgericht. Uiteraard ben ik blij dat we hem hebben weten vast te leggen, het betekent een nieuwe kwaliteitsimpuls voor onze selectie.”

Technisch manager Gerry Hamstra bereikte zondagavond al een mondeling akkoord met zijn collega Fabio Paratici van Tottenham over de transfer van Bergwijn. De afspraken die door de directeuren waren gemaakt moesten nog wel op papier worden gezet door juristen. De Telegraaf meldde vervolgens dat algemeen directeur Edwin van der Sar in een video-gesprek met Tottenham-voorzitter Daniel Levy de laatste plooien heeft weten glad te strijken. Ajax betaalt in totaal 32,5 miljoen euro voor Bergwijn en mag dat bedrag over vier termijnen uitsmeren.

Bergwijn wordt met het gemoeide transferbedrag de duurste speler in de Eredivisie aller tijden. Ajax was al vijf weken op hoofdlijnen akkoord met de aanvaller, maar slaagde er tot zondagavond niet in om ook rond te komen met Tottenham Hotspur. Het was dus wachten tot beide clubs het mondelinge akkoord daadwerkelijk op papier konden zetten. Ajax dacht eerder al een akkoord te kunnen bereiken over een transfersom van 25 miljoen euro, maar Tottenham wilde vervolgens het onderste uit de kan halen.

Dat Bergwijn naar Amsterdam komt is al lang geen verrassing meer. Met de aanstaande verkoop van Sébastien Haller naar Borussia Dortmund heeft de technische leiding van Ajax goedkeuring van de raad van commissarissen en financieel directeur Susan Lenderink om zijn eigen transferrecord te breken (waar dat in januari nog werd geblokkeerd). Het Amsterdamse aankooprecord stond eerder op naam van Haller, die anderhalf jaar geleden voor een bedrag van 22,5 miljoen euro werd overgenomen van West Ham United. Achteraf een werelddeal voor Ajax, dat nu 31 miljoen euro bijschrijft voor de Frans-Ivoriaanse spits.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Absurd bedrag voor een bankzitter.

8 juli 2022 om 10:06

Ajax heeft nu by far wel de beste aanval en middenveld van de Eredivisie. Daar komt niemand in de buurt.

8 juli 2022 om 10:07

Sarcasme mode on

8 juli 2022 om 10:08

In de breedte zeker, maar qua basis valt dat wel mee toch? Bergwijn/tadic/antony is niet 'by far' sterker dan Gakpo/de Jong/madueke lijkt me. Zelfde geldt voor een middenveld met Alvarez/taylor/berghuis tov Sangare/veerman/til (of Simons). Dat ligt volgens mij allemaal aardig dicht bij elkaar.

8 juli 2022 om 10:08

Zonder spits?

8 juli 2022 om 10:08

Het middenveld? Alvarez - Berghuis - Klaassen?

PSV heeft ook gewoon Sangaré - Veerman - Til/xavi Simons hé?

En de aanval van Ajax is indrukwekkend met Bergwijn - Tadic - Antony, maar Gakpo - Luuk de Jong - Madueke...

Vind die minstens even indrukwekkend bij PSV hoor.

8 juli 2022 om 10:08

Want Bergwijn is zoveel beter dan Haller?
Haller was veel gevaarlijker in de 16 dan Bergwijn hoor.

8 juli 2022 om 10:09

Dubbel, mag weg

8 juli 2022 om 10:09

Middenveld vind ik niet hoor. Als Sangaré bij PSV blijft zijn die minimaal gelijkwaardig. Maar goed, nog een dikke 7 week is de transfermarkt open, selecties zullen er wel heel anders uit gaan zien nog.

8 juli 2022 om 10:09

Ik probeer nu echt niet door een rood-witte bril te kijken maar hoe kom je erbij dat Ajax "by far" de beste aanval en middenveld heeft van de Ed?

Persoonlijk vind ik dat echt wel meevallen als je het vergelijkt met PSV. Aardig gelijkwaardig.

Mochten Gakpo en Sangare weggaan dan durf ik wel te stellen dat Ajax bij far de beste aanval en middenveld heeft. Daarintegen vertrekken er bij Ajax waarschijnlijk ook nog wel een paar dus ik denk dat het aardig close blijft.

8 juli 2022 om 10:10

Mocht Martinez nog vertrekken moet er achterin toch wel iets bij denk ik? Ach ja, zolang je altijd 1x meer scoort dan de tegenstander is er niks aan de hand.

8 juli 2022 om 10:10

Parelmoer is vroeg aan het bier

8 juli 2022 om 10:12

Ja en als Gakpo en Sangare vertrekken komt daar ook weer wat voor terug. Dus is het maar afwachten welke spelers er bij beide clubs op het veld staan in september

8 juli 2022 om 10:15

Ja van de eredivisie, dat is allemaal niet zo heel spannend met als enige concurrent PSV… en die wil ik niet eens uitvlakken. Daar heb ik ook hoge verwachtingen van met Gakpo, De Jong, Madueke en X.Simons .

8 juli 2022 om 10:15

Tadic gaat denk ik niet in de spits.
Er komt gewoon een aankoop

Het wordt eerder

Bergwijn-Brobbey of een ander-Antony

Tadic (10)
Klaassen Alvarez

Ik vind de aanval ook beter dan dat van Psv.

Het middenveld eerder gelijk maar zo een Tadic brengt zoveel rendement. Daar kan denk ik geen 1 PSV middenvelder aan tippen.

Sangara vind ik wel stukken beter dan Alvarez hoewel Alvarez zeer sterk speelt op het middenveld, omdat hij gewoon niet bemoeit met aanvallen.
Klaassen vind ik zelfde als Veerman of Til. Hoop stiekem ook gewon dat Klaassen bankt maar zal vast niet.


8 juli 2022 om 10:16

Inderdaad, als ze hiermee geen kampioen worden zou dat wel heel slecht zijn.

8 juli 2022 om 10:17

Bergwijn is beter dan Gakpo, Tadic is echt 1000 keer beter dan Luuk de Jong en Madueke is altijd geblesseerd en Antony is minstens net zo goed. Het middenveld van PSV is AZ-niveau.

8 juli 2022 om 10:20

By far is ook sterk overdreven. Wellicht kijken we er heel anders naar als het seizoen straks halverwege is en we meer kunnen zeggen over hoe deze spelers (zowel bij Ajax als bij PSV) samen klikken, maar wat ik nu op papier zie vind ik dat zowel Ajax als PSV voor eredivisieniveau echt een fantastische aanval heeft staan. Ik vind het persoonlijk genieten hoor, kwaliteit van de eredivisie lijkt echt omhoog te gaan.

8 juli 2022 om 10:31

Ik blijf het toch wel mooi vinden hoe een jongen als Madueke kan blijven teren op 1 veredeld oefenpotje, nog voor het seizoen was begonnen. Ik denk dat niemand zal ontkennen dat Madueke onwijs veel potentie heeft, maar wat heeft die jongen afgelopen seizoen nou verder laten zien dan? 2-3 leuke wedstrijden? Tuurlijk, blessures gooien roet in het eten, maar verder heeft Madueke naar mijn idee alles nog te bewijzen. Gakpo en Luuk de Jong staan buiten discussie lijkt me. Maar goed, welles-nietes doen over wie de beste selectie heeft is sowieso nutteloos, want volgens mij worden de wedstrijden op het veld beslist.

8 juli 2022 om 10:33

A123 zet je bril af man! Bergwijn beter dan Gakpo... Op basis van alle wedstrijden die hij gespeeld heeft afgelopen seizoenen? Tadic is geen echte spits dus die 1000 x beter vinden slaat als een lul op een drumstel. En het mid.... Ach wat heeft het ook voor zin om hier verder op te reageren...

8 juli 2022 om 10:35

Madueke aantal dagen geblesseerd seizoen 21/22 = 141. Antony aantal dagen geblesseerd seizoen 21/22 = 108. Bron: transfermarkt.

8 juli 2022 om 10:41

Sorry maar Ajax heeft op iedere positie een betere speler.

8 juli 2022 om 10:43

@afcaeric, Madueke heeft inmiddels gewoon 18 goals en 14 assists in 3200 minuten he, dat is elke 100 minuten bij een doelpunt betrokken. Afgelopen seizoen veel geblesseerd geweest maar het seizoen daarvoor als 18 jarige 7 goals en 6 assists in 956 minuten. Ter vergelijking: dat is 2x zo veel als Antony in afgelopen seizoen. Tuurlijk moet Madueke een heel seizoen fit blijven en zich dan over 34 wedstrijden bewijzen, maar doen alsof hij teert op een veredeld oefenpotje slaat nergens op.

8 juli 2022 om 10:45

Naja in principe heeft Tadic de afgelopen jaren alleen al cijfers waar PSV een hele voorhoede voor nodig heeft dus op papier zal Ajax zeker de beste aanval hebben maar met papier kan je niet in de toekomst kijken. Wel vind ik het een totaal verantwoorde herinvestering om Bergwijn voor dit bedrag te halen.

8 juli 2022 om 10:53

Rombomcu: Antony heeft één ernstige blessure gehad, Madueke heeft vier losse periodes met blessures gehad. Wijst erop dat Madueke blessuregevoelig is.

8 juli 2022 om 10:55

Gap ik ben ook blij met deze aankoop maar PSV zit er niet ver vanaf als het niet zelfs gelijkwaardig is. Gakpo en Luuk de Jong is niet misselijk voor een eredivisieteam. Wordt een spannend seizoen

8 juli 2022 om 10:59

Jij zet voor het gemak Berghuis op de bank ipv op 8?

8 juli 2022 om 11:02

Haha overdrijven is ook een vak 😂

8 juli 2022 om 11:03

Ja en Anthonny op 2 leuke potjes in de Cl

8 juli 2022 om 11:15

AfcaEric. Ik hoor ook al een heel seizoen hoe geweldig Kudus wel niet moet zijn, maar die heeft toch ook nog maar 0,0 laten zien?

8 juli 2022 om 11:19

Madueke heeft een slepende spierblessure gehad waarbij hij noodgedwongen door andere blessures in de voorhoede moest spelen voordat hij volledig de tijd had om te herstellen. Het waren niet allemaal losse blessures.

8 juli 2022 om 11:23

Dit soort discussie heeft geen enkele zin zolang je geen criteria vermeld op basis waarvan je een speler de beste vind. Dan is de beste een subjectief begrip en kan je de voorhoede van Feyenoord bij wijze van spreken ook als de beste aanmerken. Bovendien is het nog maar afwachten hoe die voorhoedes er in de praktijk gaan uitzien. Iedereen gaat er maar van uit dat Tadic in de spits zal gaan spelen, terwijl ik er niet van op ga kijken als Schreuder die op 10 gaat zetten. Bovendien hanteert Ajax een ander systeem en is de 10 bij Ajax in feite ook een voorhoedespeler. En dan wordt het al snel appels met peren vergelijken. Ik vind dat Ajax voorin heel veel kwaliteiten heeft en vooral veel scorend vermogen. En verwacht daarom dat de voorhoede, hoe die er ook uit zal gaan zien voor veel doelpunten zal gaan zorgen. Bij PSV bevindt de meeste kwaliteit zich ook voorin en aan het eind van het seizoen zal vanzelf blijken welke spelers het het best hebben gedaan.

8 juli 2022 om 11:33

Wie gaat er dan bij Ajax in de spits spelen?

8 juli 2022 om 11:43

Madueke was destijds gewoon invaller en kon dus lekker komen toen de verdeding vermoeid was. Antony stond nagenoeg altijd in de basis sinds zijn Ajax debuut.

Ik zie het als mensen die komen met Brobbey cijfers tov Haller.
Ja Brobbey is betrokken om het uur bij een goal, maar invallen is toch wat anders he.
Ff zien of hij dat ook kan vanuit de basis.

Neemt niet weg dat ik Madueke echt een goeie winger vindt, maar Antony vind ikzelf echt wel beter en betrouwbaarder. Heeft het ook op een hoger niveau laten zien.

8 juli 2022 om 11:47

Ajax gaat dus een spits kopen. Denk jij nou echt dat Haller verkocht wordt en niemand wordt gehaald?
Mensen die denken dat Bergwijn de vervanger van Haller is hebben het goed mis.
Er komt een spits wie het ook mag zijn. Mn gevoel zegt Brobbey.

8 juli 2022 om 11:47

Xavi Simons? Die jongen heeft zes invalbeurten gehad. Ik schat de andere drie hoger in hoor.

8 juli 2022 om 11:48

die is beter dan die nee die is beter dan die. wat een treurig draadje dit. ze zijn aan elkaar gewaagd. een wedstrijd kan je op individuele klasse winnen, maar over een seizoen gemeten gaat het om het sterkste team. daarom hoop ik dat martinez en sangrae blijven, eerder dan gakpo en Antony.

8 juli 2022 om 11:59

@Lee112, het gaat mij dan ook niet om de vergelijking Madueke/Antony, maar het feit dat Madueke wel wat meer heeft laten zien dan alleen een 'verdedeld oefenpotje'

8 juli 2022 om 12:28

Hahaha ook mijn eerste gedachte

8 juli 2022 om 12:32

Toch ziet parelmoer nog vlijmscherp eindtovernaar10.

8 juli 2022 om 12:36

Ajax heeft geen spits door de verkoop van Haller. Luuk de Jong is voetballend niet geweldig maar zal er voor PSV echt wel genoeg scoren. Wie moet dat bij Ajax gaan doen? Tadic vind ik als spits toch iets minder dan Haller.

8 juli 2022 om 12:42

Ik vind berghuis wel veel beter dan til/simons

8 juli 2022 om 12:45

Precies, dat was ook mijn gedachte. Ajax heeft geen spits en Antony gaat denk ik nog weg. Al hoop ik dat die blijft. Met Bergwijn en Antony samen kan Ajax ook eens een fatsoenlijke counter uitvoeren die niet gemiddeld drie minuten duurt zoals afgelopen seizoen

8 juli 2022 om 13:15

Bram psv84, wat dacht je van het feit dat LvG constant Bergwijn op linksbuiten verkiest boven Antony?

Ik vind de aanval van Ajax overigens niet "by far" de beste aanval in de Eredivisie, maar ik ben wel van mening dat we net een streepje voor hebben op PSV.

8 juli 2022 om 13:16

Tadic is een totaal andere speler dan de Jong. Ik hoop ook dat Tadic in de spits gaat spelen Tadic kwam vorig jaar al veel te kort. Door veel veel theater kwam hij hier vaak mee weg. 31 miljoen voor Bergwijn is natuurlijk een lachertje. Die bakte er bij psv al weinig van. Dus realistisch blijven

8 juli 2022 om 13:16

Fossen, volgens die redenatie is Brobbey de beste speler van de Eredivisie. Sterker nog een paar jaar geleden was Huntelaar dan nog de beste speler van de Eredivisie geweest. Het is nou eenmaal makkelijker scoren als je er later in gewisseld wordt.

8 juli 2022 om 13:18

Remco, ik verwacht persoonlijk dat het gewoon Taylor - Berghuis - Alvarez gaat worden, maar we gaan het zien.

8 juli 2022 om 13:20

"Bakte er bij PSV weinig van". Sorry hoor, Bergwijn was gewoon veruit jullie beste spelen. Bovendien is het niet voor niet zo dat LvG voor hen kiest in de basis en niet voor Gakpo.

8 juli 2022 om 13:24

Vergeet ons niet.

Wij hebben ook gewoon een goede opstelling.

???? - Danilo - Walemark

Aursnes - ????? - Kokcu

?????? - Senesi hopelijk - Gernot - Geertruida

8 juli 2022 om 14:31

Ik vind het ook wel vergelijkbaar met de aanval van psv. Misschien is de aanval nog wel completer aangezien De Jong de beste kopper van europa is en psv daarmee echt een groot voordeel heeft. en helemaal wanneer madueke blessurevrij blijft. Enige waar psv op moet letten is dat Gakpo en Madueke toch wel veel naar binnen trekken en voor eigen succes gaan.

8 juli 2022 om 14:33

Wahaha misschien omdat Anthony een Braziliaan is?

8 juli 2022 om 15:26

Bergwijn, Tadic en Anthony komen per seizoen slechts bij uitzondering (tadic 1x) boven de 15 goals in de ED uit, waarbij opgemerkt dat Antony en Tadic samen 'slechts' tot 21 kwamen. Ik ga ervanuit dat Parelmoer hier sarcastisch is, maar met twee explosieve straaljagers als Gakpo en Madueke en natuurlijk Luuk de Jong is PSV momenteel beter af. En als Klaassen, Taylor/berghuis en Alvarez het middenveld wordt in Amsterdam geldt hetzelfde.

8 juli 2022 om 15:29

Ajax heeft dit jaar ook weer CL inkomsten veilig gesteld en de kans is reeel volgend jaar ook, zelfs als ze geen kampioen worden. Ajax is kennelijk overtuigd van de kwaliteiten van Bergwijn, dat kunnen ze beter beoordelen dan ik. In dat licht vind ik het wel goed dat ze doorpakken en het niet (weer) laten klappen op een paar miljoen.

8 juli 2022 om 15:32

Bram, waarom is Tadic geen echte spits? Ajax heeft furore gemaakt in de CL met een weergaloze Tadic in de punt.

8 juli 2022 om 15:55

@Fossen, En wat precies heeft Gapko los van de Eredivisie in Europa laten zien dan? Het is zeker een gedreven speler, maar Europees gezien heeft Ajax zeker by far xe beste aanval nu.

8 juli 2022 om 16:15

Verwacht dat Antony nu wel verkocht wordt en wanneer Brobbey niet lukt wordt het gewoon Tadic in de spits, Bergwijn van links en Ihattaren van rechts dan heb je best een goede aanval, zeker als je aankoopbedragen bij elkaar op telt. Tadic 12 Mio, Bergwijn 32 Mio en Ihatteren (straks 2 Mio), dat is dus 46 Mio bij elkaar en gemiddeld gezien een koopje voor het niveau wat er dan staat).

8 juli 2022 om 19:40

Ik denk dat Antony vertrekt en de aanval Tadic-Bergwijn-Ihatarren wordt. Tadic en Bergwijn kunnen geregeld van positie wisselen. Ik zou Klaassen dan sowieso op 10 zetten om alle gaten in te duiken met Berghuis erachter die paasjes kan versturen als nr. “8” en Wijndal die overlapt. Ik geloof dat ik ergens las dat Schreuder Alvarez niet nodig acht dus dan Taylor als speler die 2-benig is voor de defensie spelen! Een echte 6 als slot op de deur zou mijn inziens wel noodzakelijk zijn om aan te trekken, want die zie ik niet in de selectie..

8 juli 2022 om 10:09

Blind was ook bankzitter bij Man Utd en Tadic kwam van een club dat in de onderste regionen van de PL speelde. En driekwart jaar later stonden ze in de halve finale CL.

8 juli 2022 om 10:12

Oke? Heeft Blind ook meer dan 30mio gekost?

8 juli 2022 om 10:22

9 miljoen minder, verdedigers kosten altijd minder dan aanvallers en rekening houdend met de inflatie tov van 4 jaar geleden vind ik het een vergelijkbare situatie.

8 juli 2022 om 10:24

Nee maar wel bijna 20. Aanvallers zijn nu eenmaal duurder dan verdedigers..

8 juli 2022 om 10:25

Blind was ook geen aanvaller. Het is absurd om 30 miljoen te moeten aftikken, maar je moet het wel in perspectief brengen. Het is nu jaren later na Blind zijn transfer van 15 miljoen, en het is in dit geval een aanvaller die basis staat in Oranje. Het is wat dat betreft vergelijkbaar.

8 juli 2022 om 11:05

En als je het dan verder in perspectief brengt denkt Al-Khelaifi '30 mil? Oh, dat zit nog in mn golfbroek die op dit moment in de wasmachine zit.'

8 juli 2022 om 11:23

Een 28-jarige Blind voor 20 mio of een 24-jarige Bergwijn voor 30 mio. Lijkt me dat je bij Bergwijn uiteindelijk meer terug gaat zien. Daarnaast zijn het beiden gewoon 2 toptransfers voor een club als Ajax en Blind was het dubbel en dwars waard (net als Bergwijn denk ik).

8 juli 2022 om 11:54

@bobson1982 😆. tja het is een berg geld maar na afgelopen jaren verschillende podcasts te hebben gehoord met vd sar, geelen, lenderink is wel duidelijk dat ajax goed weet wat het kan uitgeven en wat niet. vd sar & geelen werken aan de inkomstenkant, om het budget steeds op te krikken. en als de TD het te bont maakt trapt Lenderink op de rem. laat ze maar schuiven.

8 juli 2022 om 13:21

Bergwijn is met 24, natuurlijk ook veel jonger. Die kan je nog verkopen, waarbij dat bij Tadic en Blind nooit echt aan de orde was.

8 juli 2022 om 14:32

Blind zat inderdaad zijn laatste seizoen, ook door blessures, veel op de bank, maar is in 4 jaar toch tot 140 wedstrijden voor United gekomen waarvan hij in de meeste gevallen ook als basis speler begon.
Terwijl Bergwijn toch vooral als invaller zo nu en dan minuten mocht maken

8 juli 2022 om 14:52

Blind was daarvoor gewoon basis en heeft heel veel wedstrijden bij united gespeeld. Ten tijde van tadic was southampton gewoon 7e en 6e ofso geloof ik. Sinds tadic daar weg is ging het achteruit met de club.

8 juli 2022 om 10:10

32,5 miljoen euro voor Steven Bergwijn, door een club uit de Eredivisie.. Wat gebeurt er in godsnaam bij Ajax? Ze zijn de draad eventjes flink kwijt lijkt het. Dit geld gaan ze nooit meer voor hem terug zien en ik zie in hem ook absoluut niet de speler die het verschil gaat maken in de KO fase van de Champions League.. Door dit soort aankopen krijg je toch echt het idee dat er een hele onzekere periode aan zit te komen voor Ajax. Als ze nu een aantal jaren niet door de groepsfase heen komen in de Champions League, het is maar 2x gelukt in de afgelopen 10 jaar, dan zijn ze weer terug bij af en is al dat geld van ze compleet verdampt!

8 juli 2022 om 10:14

Hiezo niet? Is 24. 2 jaar goede statistieken zoals een Haller en hij gaat voor 50 weg

8 juli 2022 om 10:17

Ik denk dat onder Overmars ze nooit zover gegaan zouden zijn. Volgens mij werd er al 25mio geboden toen hij er nog zat? Dat deed mij al fronsen.

Ajax kan het makkelijk betalen op dit moment, maar als ze dat bij elke transfer gaan denken wordt de buffer toch snel kleiner. Helemaal als ze zoals jij aangeeft een keer of 2-3 niet ver komen Europees.

8 juli 2022 om 10:19

Ja, of 2 jaar leuke statistieken in de Eredivisie terwijl er Europees niet de resultaten behaald worden die voor Ajax nodig zijn en je krijgt er geen fluit meer voor.. Het optimisme rondom deze transfer van de Ajacieden is mooi om te zien, maar ik vind het een beetje ver gaan als ik heel eerlijk ben.

Bergwijn heeft nu een aantal leuke interlands gespeeld waardoor men hem beter inschat dan hij daadwerkelijk is ben ik bang. Als hij Ajax volgend seizoen naar een Europa League trofee schiet of een ronde verder helpt in de Champions League zal ik meteen mijn woorden innemen, maar zo op het eerste aanblik is dit een idiote transfer van een club die gokt met een hoeveelheid geld die ze de kop kan kosten.

8 juli 2022 om 10:20

@samcro, laten we hopen dat ze hier geen standaard gezet hebben voor hoe het nieuwe technische beleid van Ajax er uit gaat zien. Want dan gok ik dat de donkere jaren van omstreeks 2010 heel snel terug zullen komen..

8 juli 2022 om 10:21

Hoe wil je de statistieken van een buitenspeler vergelijken met die van een centrumspits?

8 juli 2022 om 10:25

Het optimisme zit hem vooral in het type speler. Je hebt aan het einde van het afgelopen seizoen kunnen zien dat wanneer Antony wegvalt, er echt veel te weinig snelheid bij Ajax voorin ligt. Een type Bergwijn helpt dan enorm. Dat er veel te veel geld voor Bergwijn betaald is ben ik helemaal met je eens, 31,5 voor een bankzitter van Spurs vind ik zelf vrij bizar. Ajax heeft een (te) sterke voorkeur voor Nederlandse spelers, dan wordt je markt vrij klein en ga je veel geld betalen voor Bergwijn en volgens de geruchten zitten we ook al veel te hoog voor Brobbey. Maargoed, uiteindelijk verkoop je deze zomer voor veel meer dan dat je inkoopt, en als supporter kan ik vrij weinig met die miljoenen. Dus dan blijft over dat ik blij ben met een speler van het kaliber en type Bergwijn, voor Ajax een mooie versterking .Al geef ik je dus volledig gelijk dat het te veel geld is.

8 juli 2022 om 10:27

Het is ze 2x gelukt in de laatste 4 jaar, maar 10 jaar komt natuurlijk beter uit voor je..
Daarnaast is Bergwijn ook niet de man die 30 goals moet gaan maken. Brobbey zal voor Haller komen, en Bergwijn zal misschien evt vervanger worden van Antony. Zo niet, verwacht ik dat Tadic op 10 gaat spelen. En als Brobbey dan binnen gehengeld wordt, dan heb je toch een aller aardigste aanval met Bergwijn, Tadic, Brobbey en Antony.

8 juli 2022 om 10:32

Wij krijgen nog miljoenen van F. de Jong, wij verkopen onze spelers voor een goede prijs en blijven opleiden.

We hebben met Haller, Gravenberch en aankomende transfer van Martinez 120 miljoen binnengehaald.
Daarvan is 32,5 uitgegeven, dus gewoon nog 87,5 miljoen daarvan over.
Daarbij kunnen we volgend jaar Timber weer voor een bedrag van 50+ verkopen, Antony 50+.
Wie duur verkoopt zal ook duur moeten kopen.
Ik koop liever een 24 jarige Bergwijn dan een 31-jarige Luuk de Jong.
Daar zit nog restwaarde op. En de Jong word niet beter dan hij was. Die gaat rustig op zijn retour.

8 juli 2022 om 10:35

Want 2x in de laatste vier jaar komt jou niet beter uit? Sinds ze Jol weggestuurd hebben en ze aan de “rebuild” begonnen zijn zijn ze 2x door de groepsfase van de Champions League gekomen. Daarom pak ik de afgelopen tien jaar en smokkel ik er al wat af voor je. Niemand zegt dat Bergwijn 30 goals moet maken, maar ik lees al een aantal keer dat “met Bergwijn Ajax wel van Benfica gewonnen zou hebben” en dat soort iffy history vind ik echt onzin. Zeker omdat het gebaseerd is op niet meer dan onderbuikgevoel. Bergwijn heeft het in de CL nooit laten zien en kon geen basisplek bemachtigen bij Tottenham.. Dan lijkt het me heel sterk dat juist hij de kwaliteiten heeft om Ajax een ronde verder te schieten..

8 juli 2022 om 10:42

Yoericfc,

Jou gedachten zijn ook vanuit een onderbuikgevoel.
Misschien past hij wel perfect bij Ajax en niet zo bij de Spurs, misschien flopt hij wel bij Ajax. Meningen over spelers komen altijd met onderbuikgevoel.

Dat bijna elke Ajacied blij is met deze komst en elke supporter van de concurrent het afzeikt en zegt dat het teveel is blablabla, zegt misschien ook wel genoeg.

Ik noem dat jaloezie want elke club in Nederland zal hem wel willen hebben.

8 juli 2022 om 10:46

10 Jaar is gewoon een vreemde termijn en die van 4 jaar is veel beter te begrijpen.

Sinds die halve finale is Ajax een andere club geworden zou je kunnen stellen.

8 juli 2022 om 10:48

Wat is er zo moeilijk aan Yoeri? Er is een dikke 50 miljoen dit transferwindow binnengehaald. Zeer waarschijnlijk wordt dat 100miljoen. Eventueel wordt dat 170 miljoen. Dit noemen we voorsorteren en verantwoord herinvesteren. Wij doen dat verstandig want wij hebben geen Russische miljardairs nodig gehad. Snap nooit zo dat supporters van Chelsea hier zo'n oordeel over kunnen hebben haha.

8 juli 2022 om 10:50

Dat zal vast wel, ik vind het kinderachtig om meteen terug te grijpen naar jaloezie als enige reden om kritisch te zijn op het armoedige beleid van Ajax. Ik heb geen club in Nederland, maar ik zie nog steeds niet in wat de meerwaarde is van deze transfer en wat het Ajax nu precies op moet gaan leveren. Je hebt aannames en je hebt aannames op basis van geziene feiten. Dat er hierboven iemand teruggrijpt naar de “snelheid” van Bergwijn vind ik grappig en precies wat ik bedoel. Heb je die jongen zien spelen de afgelopen 8 maanden? Hij is enorm gespierd geworden echt niet vreselijk snel (meer).. Als alle Ajacieden zulke ideeën hebben over hun nieuwe topaankoop dan zit de hele Arena binnen 4 maanden weer hun eigen speler uit te fluiten..

8 juli 2022 om 10:55

@myvision, en ik vind het heel kenmerkend en echt een zwaktebod voor jullie argumenten dat je niet gewoon bij Bergwijn en Ajax kunt blijven en terug moet grijpen naar de club die ik support.. Verantwoord herinvesteren? Dat moeten we nog maar zien. Uiteindelijk is het een discussie over de kwaliteiten van een speler waar ik van denk dat het gros van de mensen hem alleen gezien heeft tijdens de afgelopen 2 interlandperiodes.. Als men hem dit seizoen in actie had gezien bij Spurs, die spaarzame momenten dat hij mee mocht doen, dan denk ik dat jullie ook hadden gezien dat 32,5 miljoen echt bizar veel geld is voor deze speler..

8 juli 2022 om 10:59

Je hebt snel en snel natuurlijk. Bergwijn is geen Mbappe of Obefami Martins, maar hij is wel een stuk sneller dan een Tadic, Haller en Berghuis. En ja, dat heb ik ook in de afgelopen 8 maanden kunnen zien. Dus hij brengt die snelheid wel degelijk. Een linkerflank met Blind - Tadic is qua snelheid in vergelijking met Wijndal - Bergwijn gewoon een groot verschil. Verder vind ik het ook wat ver gaan om het te hebben over 'armoedig' beleid. Voorlopig is dit beleid uitermate succesvol. Mocht je gelijk krijgen en over 10 jaar lopen we voorin weer met de Hoessens van deze wereld, dan kunnen we concluderen dat het armoedig was. Maar voorlopig is het juist succesvol gebleken om wat meer geld uit te geven met een serie kampioenschappen en wat meer succes in Europa dan daarvoor. Als je naar de financiele cijfers van Ajax kijkt zie je dat een gok met een transfer Ajax niet direct in de problemen gaat brengen. Een aantal maal op rij geen CL halen doet dat wel. Tot slot denk ik dat de meesten het er over eens zijn dat 32,5 mil gewoon heel erg veel geld is voor deze speler, daar valt niet veel tegen in te brengen.

8 juli 2022 om 11:01

Het is onverantwoord om kapitalen dat je binnenkrijgt niet deels te herinvesteren. Ajax verkoopt ook voor steeds hogere bedragen, het is zeer reëel dat de 100miljoen weer wordt aangetikt. Vorig jaar was het record 25miljoen, nu weer 7 miljoen meer. Zo raar is het nier gezien ze vorige transfer zomer en afgelopen winter rustig aan hebben gedaan. Daarbij is het zo goed als zeker dat Antony minimaal het dubbele van Bergwijn gaat opleveren. Zoals ik als voorbeeld stel, Engelse clubs doen dit vaak het tegenovergestelde. Die geven meer uit dan dat ze organisch verdienen aan spelers en dat is een veel meer onverantwoorde manier, vooral wanneer je geldverstrekkers de stekker er uit trekken.

8 juli 2022 om 11:02

@Yoeri, als er 1 niet kan zeuren over armoedig beleid ben jij het wel.. De club die jij support haalt elk jaar voor grof geld spitsen en allemaal mislukken ze, eerst een rijke Rus nodig gehad, nu weer een ander.. Zonder die geldkraan was Chelsea net als vroeger gewoon een redelijke club, niet meer dan dat.. Laat Ajax maar schuiven met eigen vermogen en zelf verdiend geld, betaal liever 30 miljoen voor Bergwijn dan 105 voor Lukaku die na een jaar weer weg is, dat is pas armoedig

8 juli 2022 om 11:08

myvision, dat je verworven kapitaal moet herinvesteren is zeker waar, ook als prive persoon moet je imo zo min mogelijk geld op je bank hebben staan. Echter, 30mio plus voor een bankzitter die echt niet bijster veel heeft laten zien is gewoon absurd. Je kunt dus wel herinvesteren maar als je dat op deze manier doet, hoe verantwoord is het dan?

8 juli 2022 om 11:08

Yoericfc: Zoals je zelf al zegt is Ajax na Jol aan een rebuild begonnen. Dat heeft ook gewoon echt een jaar of 5 nodig gehad. Het is niet dat er meteen een topteam en financieel gezonde club stond na zijn ontslag. De Boer heeft daarna echt 5 jaar lang alles uit de jeugd moeten halen of mocht blij zijn met een Sana of Boerrigther voor 1 miljoen. Daarnaast snap ik niet waar je je druk om maakt. Voor Ajax gewoon een hele sterke transfer. Deze jongen was de beste speler van psv en had Heung Min Son, misschien wel de beste linksbuiten ter wereld dit seizoen, op zijn positie. Dat maakt hem nog geen slechte voetballer. Over Haller riep iedereen hetzelfde, die was nog 3 jaar ouder dan Bergwijn nu en raakte geen knikker bij West Ham met amper concurrentie. Bergwijn is voor Ajax gewoon een topper die ons verder gaat helpen en prijzen gaat opleveren.

8 juli 2022 om 11:18

Kokkie, precies dit wat Yoeri eerder dus aangeeft. Waarom over zijn club beginnen? Wat is het nut hiervan? Kan iemand dan niets meer over een andere club zeggen, telkens dat wijzen naar elkaar 'ja maar jij/jouw club deed dit'. We zitten toch niet meer op de basisschool?

8 juli 2022 om 11:31

Waar heb je het over. Als bergwijn 1-2 jaar goed presteert hebben ze het al makkelijk terug. En waarom zou hij het in godsnaam niet goed doen, op basis van wat? Hij is gewoon een hele goede speler en ja 30 mil is aan de hoge kant. Maar net alsof als ze 25 hadden betaald het een heel anders verhaal was ofzo.

8 juli 2022 om 11:37

Hoe verantwoord het is zal moeten blijken, want het is inderdaad heel veel geld. Ik zou zelf ook zeggen te veel geld. Maar als je het over bankzitter hebt moet je ook wel in ogenschouw nemen dat het niveau in de premier league gewoon heel veel hoger ligt, en een bankzitter bij een PL club gewoon een hele goede speler voor Ajax kan zijn. Blind was een bankzitter in de premier league (in ieder geval in dat laatste jaar), Haller was een flop bij West Ham en Tadic kende ook een lastige laatste 2 jaar bij Southampton. Klaassen maakte zelfs amper een minuut bij Everton. Allemaal spelers die bij Ajax sterkhouders waren of in ieder geval van goede waarde. Andersom waren jongens als Van de Beek en Ziyech sterkhouders bij een Ajax dat tot de halve finale CL reikte, maar komen die er in de PL ook niet echt tussen. Sterkste competitie ter wereld (maar dat weten jullie beter dan ik als volgers natuurlijk), en dat is geen schande. Qua niveau denk ik daarom dat Bergwijn ook gewoon een goede is voor Ajax, maar nogmaals je hebt helemaal gelijk dat het bedrag vrij absurd is.

8 juli 2022 om 11:38

@samcro
"Echter, 30mio plus voor een bankzitter die echt niet bijster veel heeft laten zien is gewoon absurd."
Bankzitter bij de ene club betekent toch niets als hij beter past bij een andere club?
Vooralsnog is het in mijn ogen niet absurd aangezien Ajax het geld "gewoon heeft". Het zou in mijn ogen pas absurd zijn als Ajax het geld niet zou hebben.

8 juli 2022 om 12:14

@samcro, van mij mag iedereen schreeuwen en zeggen wat ze willen over het beleid, voorlopig werpt dit armoedige beleid zijn vruchten af en zijn we er niet minder op geworden.. Het blijft veel geld maar in de voetbalwereld is dat normaal, 105 voor Lukaku is ook 50 of 60 miljoen teveel betaald, Bergwijn is misschien 10 teveel voor betaald in verhouding, wat is fan armoedig?

8 juli 2022 om 12:14

Q_asd, als jij tonnen hebt ga je toch ook geen 15 euro betalen voor een brood?

8 juli 2022 om 12:23

Armoedig beleid? Het zit je hoog merk ik. Je kan nog helemaal niet beoordelen of dit een verstandige keuze is en volgens mij heeft Ajax de laatste jaren laten zien dat het beleid meer dan prima is. Dat heeft o.a geleid tot goede prestaties in de CL en uiteindelijk het feit dat wij als Nederlandse club 30 miljoen kunnen neerleggen voor een speler. Zogenaamd armoedig beleid, toch zijn alle Ajacieden erg blij met deze aankoop en daarnaast hoe het is zijn algemeenheid gaat bij onze club. Bovendien, zoals hierboven al is aangegeven, spendeerd Ajax niet het volledige vermogen. Het is zelf slecht een klein gedeelte van de transferinkomsten die wij dit seizoen binnen halen.

8 juli 2022 om 12:50

@Samcro
"Q_asd, als jij tonnen hebt ga je toch ook geen 15 euro betalen voor een brood?"
Jij misschien niet maar mag ik zelf wel beslissen over mijn eigen portemonnee en wat ik het waard vind om uit te geven?
Overigens heb ik een paar jaar terug het equivalent van 10 euro voor een half volkoren brood neergeteld maar dat komt omdat in Indonesia toentertijd er weinig volkoren brood was.

8 juli 2022 om 13:25

YoeriCFC, ik vind het wel gaaf. Ajax toont gewoon ambitie door Bergwijn voor dit bedrag op te pikken. Een betere aanvaller ga je voor dat bedrag ook echt niet binnenhalen. De tijd dat je een Suarez voor 27 miljoen kon oppikken zijn we allang voorbij.

Uiteindelijk moet het kapitaal op het veld staan. Aan kapitaal op de bank hebben we niks.

8 juli 2022 om 10:16

Bankzitter🤣🤣 die staat gewoon in de basis bij Ajax hoor.

8 juli 2022 om 10:18

Ja slome, hij bedoelt dan ook een bankzitter van Tottenham.

8 juli 2022 om 10:18

Ja duh, ik denk niet dat ze 30mio plus uit gaan geven om hem op de bank te zetten jij wel?

8 juli 2022 om 10:26

Tjah Gabriel Jesus is ook een bankzitter bij City, helemaal nu Haaland erbij is. Dus die transfer naar Arsenal is dan helemaal absurd. De ene bankzitter is de andere niet dus ik hou je reactie aanpassen in 'deze bankzitter'.

8 juli 2022 om 10:35

Naast het feit dat ik echt walg van dit soort reacties die meteen wijzen naar de club waar de eerste reageerder fan van is, zal ik toch erop in gaan en zeggen dat Jesus een veeeeel betere speler is dan Bergwijn en ook veel meer gespeeld heeft. Dat je hem bankzitter noemt geeft al aan hoe goed je hem gevolgd hebt....

8 juli 2022 om 12:52

Net of ik weet waar jij fan van bent, zo vaak kom ik hier niet. Gelukkig bewijs je zelf precies mijn punt! Absurd bedrag voor een bankzitter hangt compleet af van welke bankzitter. Bergwijn is een bankzitter en Toornstra is een bankzitter. Maar daarmee houdt de vergelijking ook meteen op.

8 juli 2022 om 10:31

30 miljoen is echt niet zoveel meer in de huidige markt. Je betaald nu al 10 miljoen voor spelers als daramy.

8 juli 2022 om 10:39

30mio is niet veel voor een bankzitter van een PL club die nota bene op de bank gehouden wordt door een speler die jonger is dan hij zelf. En als kers op de taart is het een club uit de ED die dit bedrag voor die speler neerlegt, wat neerkomt op 20% van hun budget. Toen Ajax Sulejmani voor de helft binnen haalde stond iedereen op zijn kop, nu wordt het al normaal genoemd. Ajax kan het makkelijk betalen omdat ze goed verkopen en verkocht hebben, maar dit is niet normaal.

8 juli 2022 om 11:29

De vergelijking met Sulejmani gaat natuurlijk nogal mank. 15jaar geleden waren de budgetten nogal anders en wat mij betreft mag je ook best wat meer betalen voor een Nederlands international.

Ja het is heel veel geld en ik had zelf 25M meer reëel gevonden, maar moet je dan je droomkandidaat maar (weer) laten lopen voor 5M en 'gokken' op een tropische verrassing voor de helft van de prijs?

8 juli 2022 om 11:35

Bergwijn vergelijken met sulejmani. Logisch man. Bergwijn heeft in de eredivisie al bewezen dat hij tot de absolute top (van de ed) behoort. De top van Engeland is (voor nu) net even teveel gebleken. Sulejmani had het leuk gedaan bij een hooguit subtopper in de ed. Bovendien heeft bergwijn ook in het Nederlands elftal laten zien een toegevoegde waarde te zijn. Deze transfersom is een stuk beter te verantwoorden dan die van toen. Ik kan echt niet wachten tot Bergwijn mensen als jij de mond gaat snoeren.

8 juli 2022 om 12:16

skes14, je maakt mijn reactie tot iets heel anders dan wat ik ermee bedoel... Ik zeg dat het absurd is om zoveel geld te betalen, niet dat hij geen succes kan worden. Hier op vz moet je je comments tot in detail uitleggen en goed opletten dat je niet ook maar iets zegt dat gerelateerd kan worden aan iets anders dan wat je bedoelt want dan word je daarop gepakt. Ook zo'n verloederend puntje in de maatschappij, elkaar kraken.

8 juli 2022 om 12:18

Maykel, er was niemand anders dan Ajax met Bergwijn bezig en de window is nog maanden open. Waarom niet even wachten tot Spurs zenuwachtig wordt en Bergwijn daar duidelijk heeft laten merken dat ie naar Ajax wil zodat de prijs wellicht gedrukt kan worden? Als Bergwijn zo makkelijk geïntegreerd kan worden, want volgens velen is het een topspeler voor Ajax, dan hoeft ie ook niet per se de voorbereiding mee te draaien.

8 juli 2022 om 12:37

@samcro, en dan het risico lopen dat een andere PL hem ophaalt en je zelf niks hebt? Daarbij is het toch logisch dat je zsm je elftal compleet wilt hebben in de voorbereiding lijkt me, aangezien er best veel veranderd in onze selectie is het wel handig als je de beoogde basis 11 niet eind augustus pas klaar hebt

8 juli 2022 om 13:03

@Samcro: Everton was serieus geïnteresseerd en smijt ook met geld.

8 juli 2022 om 13:52

Tja, je betaalt ook 2,6 miljoen voor spelers als Jesper Karlsson, terwijl spelers als Madueke transfervrij in te lijven zijn. Dertig miljoen is gewoon erg veel voor een speler die in 60 Premier League wedstrijden niet verder kwam dan 7 goals en 6 assists. Ook z'n cijfers in de Europa League en Champions League zijn beneden peil. Ook Transfermarkt taxeerde z'n marktwaarde op 18 miljoen euro.

Tottenham heeft het gewoon goed gespeeld. Door zo makkelijk je kaarten op tafel te leggen, blijft zo'n Levy ermee wegkomen. Ajax betaalt nu gewoon de absolute hoofdprijs voor een reserve van Tottenham die in twee seizoenen dermate weinig heeft laten zien dat z'n waarde nooit gelijk heeft kunnen blijven. Dit is echt te veel geld voor een speler die tegenwoordig zeker niet zeldzaam is.

8 juli 2022 om 15:24

Samcro, Ajax heeft er blijkbaar vertrouwen in dat die 30 miljoen in goede investering is en derhalve is het al niet absurd. Daar waar zij het geld hebben en verwachten het geld terug te gaan verdienen. Of hij nou een bankzitter bij spurs is doet daar helemaal niks aan af. Als je toegeeft dat het een succes kan worden, geef je dus ook toe dat het uitgeven van dat geld helemaal niet zo absurd is. Als het een succes wordt verdienen ze hier namelijk gewoon dik geld aan. Je spreek jezelf een beetje tegen.

8 juli 2022 om 10:57

Ajax krijgt nu eigenlijk gewoon hun eigen handelswijze terug. Bergwijn presteerde bij Tottenham nou niet zo uitmuntend dat hij 30 miljoen waard is. Echter doen blijkbaar een paar goede wedstrijden in het Nationale team je waarde stijgen. Ajax doet altijd hetzelfde en is een meester in het hypen van spelers.

8 juli 2022 om 13:59

Ajax heeft dit gewoon heel slecht onderhandeld. Ten eerste wouden ze Bergwijn te graag en ten tweede lieten ze dat ook heel duidelijk merken. Ze bleven terugkomen en bleven opbieden. Tja, op die manier speel je Levy in de kaart. Ajax had na die 25 miljoen al moeten zeggen: "dan maar overschakelen op een ander."

Bergwijn is nou ook weer niet dermate goed dat je voor 25 miljoen geen gelijkwaardige speler ergens vandaan haalt. Nu betalen ze de absolute hoofdprijs voor een speler die geflopt is bij Tottenham en in goals en assists bij elkaar zo'n 1 op 5 loopt. Daar komt ongetwijfeld een salaris bij van meer dan 3 miljoen euro per jaar om nog maar te zwijgen over eventuele commissies en bonussen.

Na twee seizoenen ben je aan Bergwijn al een dermate hoog bedrag kwijt dat je dat er nooit meer uit gaat krijgen.

8 juli 2022 om 11:18

Ik quote uit het artikel:

"is ook bijzonder doelgericht"

Hebben die scouts van ajax andere beelden dan wij hebben? Volg Bergwijn sinds hij zijn debuut maakte bij PSV en als er één ding is wat hij niet heeft is het wel killerinstinct. Ergerde mij groen en geel aan alle kansen die deze man verprutste in zijn PSV tijd.

8 juli 2022 om 13:41

En toch heeft hij uitstekende statiatieken neergelegd bij psv

8 juli 2022 om 14:19

Vind je? We hebben het over doelgerichtheid (= doelpunten). Is in zijn PSV tijd maar één keer boven de 10 competitiegoals uitgekomen. dat vind ik niet doelgericht voor een speler die bij een topteam in de ED speelt.

8 juli 2022 om 14:22

Een Ajax met of zonder Bergwijn is een wereld van verschil. 32 Miljoen lijkt me hierbij prima besteed.

Als je met Tadic en Antony op de flanken blijft spelen heb je een Champions League waardige invaller die wat kan forceren, verder kan je eventuele blessures en schorsingen makkelijker opvangen. Dit geldt overigens ook voor de eredivisie, iedereen heeft het verschil met en zonder Antony kunnen zien. Het geeft Schreuder verder ook de mogelijkheid om met Tadic in de punt te spelen en Bergwijn vanaf links.

Het bedrag is relatief veel, maar hij is slechts 25 jaar en zou bij 2 goede seizoenen zomaar weer voor 40 mil verkocht kunnen worden. Ik ben bang dat Ajax (en later ook PSV) dit soort bedragen de komende jaren vaker op tafel moet gaan leggen willen ze mee blijven doen.

8 juli 2022 om 15:53

Normale gang van zaken in deze tijd. Prima prijs voor een goede speler.

8 juli 2022 om 16:06

Inderdaad een absurd bedrag, dat dachten wij allen ook over Haller. Bij Haller dacht ik zelfs dat ga je nooit meer terug verdienen gezien zijn leeftijd. Gezien de vorm van Bergwijn bij Oranje en het WK om de hoek, kan dit zomaar een pareltje worden en volgend jaar verkocht worden voor 50 miljoen.

Bedrag nog hoger dan gedacht. Gelukkig hebben wij er geen last van. Net als dat we uitgaande transfers liever niet hebben hoeveel geld dat ook is

Wel Leip dat Ajax even 32 miljoen kan aftikken voor een speler. laat maar weer zien wat voor goed beleid Ajax de laatste jaren aan het voeren is.

8 juli 2022 om 10:05

En nu niet meer aan het voeren is...

8 juli 2022 om 10:08

Zeiden mensen ook toen Haller kwam. Als Bergwijn clubtopscorer wordt en er 6 injaagt in de CL plus een goed WK speelt gaan er straks weer biedingen neergelegd worden van 50+ miljoen. Is altijd nog maar 24 jaar oud

8 juli 2022 om 10:08

Ach over een paar jaar verkoop je hem weer voor 50 a 60 miljoen bewijs van spreke.. heb je weer dikke winst

8 juli 2022 om 10:09

Lekker makkelijk roepen vanaf je toetsenboard. maar op basis van wat is het beleid van Ajax veranderd dan ?

8 juli 2022 om 10:10

@ErwinLont... ik vraag het me werkelijk af, ik zie PL teams hem niet meer snel halen omdat hij toch gefaald heeft bij tottenham.
Ze zullen wel 2x nadenken voor ze hem halen.
Maar we gaan het zien, benieuwd wat hij kan laten zien nu hij weer wekelijks gaat spelen.

8 juli 2022 om 10:10

Die kans is natuurlijk heel erg klein. Vorig jaar was een incident in de CL, dat gaan ze nooit weer mee maken. Je zag het al tegen Benfica, toen was er niets meer over van die groepsfase-vorm.

8 juli 2022 om 10:11

Ach ze hebben geld zat 200+ miljoen aan eigen vermogen en verkopen elk jaar voor minimaal 50 miljoen. Ik snap dit een keer wel. Zodra het maar niet veel vaker gebeurd.

8 juli 2022 om 10:15

@Ricotto Everton was nu ook in de markt voor Bergwijn. Als die komend seizoen gewoon een goed seizoen draait bij Ajax zullen dat soort clubs echt wel weer komen. Ik zeg niet dat je even 60 miljoen voor hem gaat krijgen. Maar geloof best dat je hem over een paar jaar voor minimaal het aankoopbedrag weer kan verkopen als die goed presteert.

8 juli 2022 om 10:19

Grappig hoe de meningen verschillen Steynkahrel. Ik vind dat Ajax fantastisch beleid voert. Precies in de lijn van het plan Cruijff. Enkel directe versterkingen (bergwijn/ Wijndal) en toptalenten (ihattaren/brobbey) kopen. De rest met eigen jeugd (unuvar,regeer oa) aanvullen. Ajax is misschien wel de eredivisieclub die de minste aankopen doet van allemaal en waarschijnlijk de meest positieve transferbalans van allemaal heeft als de transferperiode is afgelopen. Leg mij eens uit wat hier niet goed aan is?

8 juli 2022 om 10:33

@redisthecolour, dus wat was een incident? Die 6 sterke wedstrijden van Ajax in de groepsfase? Of die 2 helften tegen Benfica?

8 juli 2022 om 10:37

‘Ajax is misschien wel de eredivisieclub die minste aankopen doet van allemaal’ - nu ben ik heel benieuwd naar deze statistieken😅.. Lijktme totale onzin.

8 juli 2022 om 10:43

Psvild je kan toch op transfermarkt kijken? Ajax momenteel 1 aankoop: Bergwijn en 1 vrijwel zeker Wijndal. Hier zal waarschijnlijk nog een spits en een verdediger bijkomen en de optie op Ihattaren wordt warschijnlijk gelicht eind van het jaar. Verwacht jij meer? Groot contrast met bv PSV dat nu al 7 spelers gehaald heeft en nog niet klaar zegt te zijn.

8 juli 2022 om 10:45

Wat denk je zelf? Die 6 wedstrijden tegen matige tegenstanders in de groepsfase.

8 juli 2022 om 11:00

Je praat over ‘als de transferperiode is afgelopen’ terwijl die nog in volle gang is.. en de kans zeer waarschijnlijk is dat Ajax niet de minste spelers zal binnen halen vergeleken met andere clubs. Nogmaals, snap niet waar je dat op baseert. Verder noem je een aantal van 7 spelers bij PSV maar zijn er nog niet eens 2 daarvan ‘aankopen’, dus ook die vergelijking snap ik niet.

8 juli 2022 om 11:21

Transferperiode is inderdaad in volle gang inderdaad. Daarom zeg ik toch letterlijk Ajax is misschien wel de club die de minste aankopen doet van allemaal. Ik zeg toch duidelijk dat ik denk dat het bij Ajax bij 4 spelers blijft en waarschijnlijk later Ihattaren? Dat baseer ik op de reeds aanwezige spelers en wat nodig is. Lijkt me een vrij logisch scenario.
Denk jij dat Ajax meer spelers gaat halen dan?
Welke club denk jij dat er minder aankopen gaat doen?

8 juli 2022 om 11:51

Ach dat zeiden ze ook over Haller..
een PL club zal nooit meer voor hem komen omdat hij heeft gefaald bij West Ham..

Prima toch dan verkopen we hem aan Dortmund met winst 😉😜

8 juli 2022 om 11:52

Oh nu zijn het ineens matige tegenstanders. Net sprak je zelf nog over een sterke groepsfase-vorm. In die vorm hadden ze Benfica ook gewoon verslagen, iedereen zag dat Ajax na de winterstop niet meer in dezelfde flow zat.
Maar lekker makkelijk om een unieke prestatie van een NL club weer af te doen met matige tegenstanders. Vooraf zou Ajax het moeilijk krijgen om uberhaupt 2e te worden..

8 juli 2022 om 12:11

Je kan moeilijk ontkennen dat het gewoon matige tegenstanders zijn. Dat heeft niks te maken met het downgraden van de prestatie.

8 juli 2022 om 12:38

Het gemiddelde van de eredivisie clubs met aankopen, letterlijk aankopen waarvoor een transfersom betaald wordt, zalniet gemiddeld hoger zijn dan 4 spelers. Ik snap dat je misschien erbij plaatst, maar dat maakt de opmerking niet minder raar. Misschien komt van Dijk dit jaar nog hij PSV spelen.. De kans dat Ajax de minste aankopen heeft ‘van allemaal’ na deze transferperiode is namelijk net zo groot. Je roept iets en ik vraag om onderbouwing en vervolgens draai je alles om zodat ik het moet opzoeken en ik moet aangeven wat ik denk, makkelijk zo. Edit: Ik heb even de moeite genomen om op de transfermarkt te kijken, meeste teams hebben niet meer dan 1 of 2 spelers gekocht. Meeste van die teams hebben ten eerste niet het budget om spelers aan te kopen of zijn amper spelers vertrokken. Ik denk zelfs dat PSV dit seizoen met moeite 4 aankopen zal doen😅.

8 juli 2022 om 13:08

Als de kampioen van portugal en nummer 2 van duitsland matige tegenstanders zijn, blijven er heel weinig goede teams over. Ajax was vorig seizoen gewoon een van de 16 beste ploegen van Europa. Dat is gewoon erg knap als Nederlandse ploeg.

8 juli 2022 om 13:17

Gaat ie alleen aankopen met een transfersom meetellen haha. Die spelers die transfervrij komen ontvangen geen tekengeld en salaris zeker. En die huurspelers doen het ook voor niks als een soort stage zeker. Jezusmina wat een stom gelul. Die nemen ook geen plek in waar eigen jeugd zou kunnen spelen natuurlijk.

8 juli 2022 om 14:04

Voortaan misschien aankopen met ‘inkomende transfers’ vervangen, dan was deze hele discussie vermeden en was ik er niet eens op ingegaan. Als je spreekt over goed transferbeleid (wat Ajax zeker heeft) maar geen onderscheid maakt tussen verschillende inkomende transfers, maar gewoon alles over 1 kam scheert als ‘7 aankopen’, ja dan is het stom gelul inderdaad. Die 4 transfer wellicht van Ajax zijn 50mio+, dan kan je het wel hebben over maar ‘4’ maar zonder enige context.

8 juli 2022 om 14:05

@oortap - Wat is de kans dat dat gebeurt? Z'n rendement in de Premier League is net 1 op 5 en in Europees verband is z'n rendement nog beduidend slechter. Ook in Oranje loopt hij hooguit 1 op 5. Bergwijn scoort niet zo makkelijk. Ajax gaat natuurlijk ook weer een moment krijgen dat het een keer in een hele zware poule terechtkomt. Als het daar dan even tegenzit, is je selectie nog maar 80 procent ervan waard.

8 juli 2022 om 14:08

@henkiekoffie - Eigen vermogen is iets totaal anders dan kapitaal op de bank. Toch altijd weer grappig dat mensen naar het eigen vermogen wijzen. Om het simpel te maken: Het eigen vermogen = Bezittingen - Schulden (activa - Passiva).

8 juli 2022 om 10:10



Abnormaal hoog bedrag, waarvan 1.2 miljoen in ons laatje komt. Ben benieuwd of ze in Amsterdam de verdediging gaan aanpakken bij vertrek van Martinez. Blind centraal en Wijndal linksback?

8 juli 2022 om 10:14

Dat verwacht ik wel idd maar als Martinez verkocht gaat worden komt er zowiezo wat bij. Zou zo 1 2 3 niet weten wie maar laatste jaren is wel duidelijk dat Ajax haar scouting en beleid top is dus heb alle vertrouwen!

8 juli 2022 om 11:05

Medina

8 juli 2022 om 16:33

Zou die zin hebben om naar Ajax te gaan? Die kan wel wat hogerop volgens mij.

8 juli 2022 om 14:02

Als ze dit te vaak gaan doen voor spelers die je voor 60 procent daarvan ook binnen kunt halen (hebben ze al zo vaak gedaan), komen er vanzelf problemen. Bergwijn is nu de maatstaf voor elk talent en dan ligt de lat ook weer niet dermate hoog dat een talent daar niet in de buurt komt. De kans dat Bergwijn meer dan 3 miljoen euro netto per jaar verdient, is groot.

8 juli 2022 om 15:00

Ik weet niet of dit goed beleid is.
Het is wel heel veel geld voor een speler die 2e keus is bij de Spurs. Als je kijkt naar de bedragen waarvoor hun 2e keus normaal weg gaat (en ook die van vegrelijkbare clubs) dan is dat nooit 30 miljoen.

Daarnaast is de prijs kwaliteit voor Ajax begrippen hier toch wel een issue. Eerdere spelers die ze terug haalden als Blind, Tadic of Haller speelden toch een stuk meer dan hij deed, waar in ieder geval Blind op een vergelijkbaar niveau acteerde (op zijn laatste jaar na speelde hij toch 2/3 wedstrijden in de basis). Voor dit bedrag hadden ze Neres, Antony, Lozano en Sinisterra allemaal kunnen halen, en zulke jongens zullen er ook nu weer rondlopen in Zuid Amerika.

En ook financieel gezien gaat die de komende jaren best een aardige wissel trekken op de cijfers. Ajax moest al voor 50 miljoen per jaar verkopen om de afschrijvingslast op transfersommen te dekken. Ze zitten nu al bijna aan 45 miljoen uitgaven terwijl er eigenlijk nog een of twee versterkingen bij moeten (er is bijvoorbeeld nog geen echte spits). Je hoeft natuurlijk niet jaarlijks reserves op te bouwen, maar op het moment dat die jaarlijkse afschrijvingen op gaan lopen naar 60 of 70 miljoen per jaar wordt het wel lastig om nog winst te maken de komende jaren (dat hoeft natuurlijk niet elk jaar, maar perse goed beleid is dat niet)

Gigantisch bedrag. Goed onderhandeld van Spurs. Als hij de vorm van NL elftal gaat vinden enorme aanwinst voor de eredivisie. Haller zal hij niet kunnen bijbenen in de champignons league maar hij is nog jong.
Benieuwd hoeveel hij waard is over 2 /3 jaar.

8 juli 2022 om 10:57

Vraag is dan waarom ie bij Spurs niet rendeert en bij het NLs elftal wel. Ik vond hem bij PSV nooit zo heel bepalend en vond zijn vertrek zeker minder problematisch dan een Depay of Lozano… Hoop voor Ajax dat ie die 30+ waard gaat zijn… Blijf het toch een redelijke gok vinden, waar je ook voor minder vast een soortgelijke speler had kunnen vinden. Wellicht niet Nederlands, maar toch

8 juli 2022 om 14:12

In Oranje rendeert hij ook niet echt. Toevallig schoot hij er in de laatste wedstrijden 3 of zo in, maar Bergwijn heeft in 22 interlands 6 doelpunten gemaakt. 1 tegen Duitsland, 1 tegen Belgie, 1 tegen Polen, 2 tegen Denemarken en 1 tegen Noorwegen. Dit is gewoon de absolute hoofdprijs voor Bergwijn, vooral omdat z'n salaris zeer waarschijnlijk ook meer dan 3 miljoen euro netto is.

Wat een absurde spierballentaal van Ajax dit. Wie had ooit gedacht dat een Nederlandse club 32,5 miljoen voor een speler zou uitgeven? Te bedenken dat Sneijder ooit voor 27miljoen naar Real Madrid verhuisde

8 juli 2022 om 10:08

Totaal niet te vergelijken natuurlijk.

8 juli 2022 om 10:10

Weet ik wel natuurlijk, maar toch. Het blijft bizar veel geld voor een Nederlandse club

8 juli 2022 om 10:09

Ajax heeft zoveel geld dat het voor de andere Nederlandse clubs over het algemeen een onbegonnen zaak is. Ik zie Ajax de komende jaren niet buiten de top 2 vallen.

8 juli 2022 om 10:10

Dit zijn de uitspraken zeg, dit kan een blinde nog zien

8 juli 2022 om 10:11

Als je spelers als Bergwijn haalt dan valt het nog wel mee, die is echt niet veel beter dan Gakpo en Madueke.

8 juli 2022 om 10:15

Zolang ik voetbal kijk is Ajax uberhaupt weinig buiten de top 2 gevallen. In de laatste 20 jaar denk ik 2 of 3 keer? Corrigeer me als ik er naast zit. Dus dat lijkt me niet zo gek.

8 juli 2022 om 10:25

@henkiekoffie... ach zolang je.maar meer punten haalt in de overige 32 duels kan je ajax ook verslaan om de titel strijd, dat verschil gaat vast niet komen door de 2 onderlinge potjes.

8 juli 2022 om 10:34

@ewoud:

Twee keer inderdaad. Vierde in 2005-2006 en derde in 2008-2009.

8 juli 2022 om 11:30

Volgens mij finisht Ajax al 14 jaar op rij in de top 2, zelfs voor de topjaren onder Ten Hag lukte dit dus vrij eenvoudig. Dat is dus inderdaad geen hele gewaagde voorspelling.

8 juli 2022 om 11:31

@ricotto, afgelopen jaar had PSV geloof ik de meeste punten gehaald tegen de kleintjes. Dus verschil kan hem wel degelijk zitten in de onderlinge potten. Ajax heeft alle toppers gewonnen afgelopen jaar, PSV niet 1.

8 juli 2022 om 11:52

@cabinessence
En waarvan één keer dat ze uiteindelijk eerste werden via de play-offs ?

8 juli 2022 om 14:15

Je merkt dat Ajax het ook steeds moeilijker krijgt nu het meer te besteden heeft. De aanwinsten kosten doorgaans veel geld en op die manier worden de miskopen ook steeds duurder. Bovendien is het totaal niet bijzonder dat Ajax de komende jaren niet buiten de top 2 zou vallen. Dat gebeurt al decennia heel zelden.

8 juli 2022 om 10:15

En van Basten werd verkocht voor 1.7 miljoen gulden aan Milan...🙄

Andere tijden en totaal niet te vergelijken..

8 juli 2022 om 11:23

Natuurlijk is het niet te vergelijken. Het was gewoon om erbij stil te staan hoe de bedragen (ook in de Eredivise) gestegen zijn de afgelopen 15 jaar

8 juli 2022 om 15:19

Dat ben ik met jou eens tegenwoordig helemaal, spijtig genoeg is het nu bijna normaal maar vroeger kwam het ook voor in de vorm van uitschieters..

Ter vergelijk, de 1.7 miljoen gulden ( +/- € 750k 🙃 ) voor van Basten kwam omdat hij een clausule (toen al) in zijn contract had terwijl Cruijf 14 jaar eerder voor 6 miljoen gulden ( € 2.7 miljoen) richting Barça vertrok waarvan Cruijf de helft in eigen zak mocht steken.

Gullit vertrok in dezelfde periode als van Basten voor 17 miljoen gulden (€ 7.7 miljoen) en dat was toen voor een Nederlandse voetballer een monsterlijk bedrag..

Edit; voor de jonkies onderons heb ik de guldens omgerekend naar €, om & nabij..

32.5 miljoen is wel een heftig bedrag. Denken jullie dat hij bijvoorbeeld over 2 jaar voor 50 miljoen verkocht kan worden? Enkel topclubs leggen zulke bedragen op tafel en die zullen toch zijn tijd bij Tottenham in het achterhoofd hebben. Van de andere kant kun je het ook zo bekijken: Je hebt voor de komende 2-3 seizoenen een topspeler erbij die in de Eredivisie en Europa zeker een meerwaarde gaat zijn en kunt hem dan wellicht voor ongeveer hetzelfde bedrag verkopen aan een Premier League club of subtopper (sevilla, Dortmund, AS Roma).

8 juli 2022 om 10:22

Niet elke speler moet worden doorverkocht he. Tadic gaan we ook niet meer verkopen maar dat vind uiteraard niemand erg. Je zegt het zelf al, als hij de komende seizoenen een topspeler is voor Ajax, wat dus wel wordt verwacht, dan is dit bedrag te rechtvaardigen. Hij heeft ook voor 5 seizoenen getekend.

8 juli 2022 om 10:53

@bundy sr,

ik weet het niet hoor. Maar Westham, verre van een topclub, betaalde 50 mln. voor Haller. Er worden wel meer gekke bedragen betaald door niet topclubs, in buitenlandse competities.
Daarnaast maakt het mij vrij weinig uit wat spelers opleveren, maar vooral wat ze brengen (al is het natuurlijk altijd lekke om weinig verlies te maken op een miskoop).

Ben het wel volledig met je eens dat 32 mln echt een heftig bedrag is. Voor mijn gevoel had je daar een vleugelspeler en een spits voor kunnen aantrekken, die Ajax net zo veel, zo niet meer kunnen brengen als Bergwijn. Het waren dan wel geen Nederlanders geweest. En daar lijkt Ajax volledig in door te slaan. Perse Nederlanderse internationals, dan wel spelers die dicht tegen het nederlands elftal aanzitten. Had toch liever weer verassende aanwinsten gezien ipv perse nederlanders. Tadic heeft ons toch erg veel gebracht en is geen Nederlands international. Zelfde geldt voor een Martinez en ook een Antony.

8 juli 2022 om 11:53

Gewoon even kijken bij welke club Ten Hag over 2 jaar werkt, die koopt Stevie wel op voor 70 mil 🤪

Financieel gaat AJAX er dus niet op achteruit door de verkoop van SH. Goede deal dus

8 juli 2022 om 10:15

Haller hebben ze toch voor 22 miljoen gekocht. Dus ca 9 miljoen winst. Dan gaan ze er dus dik 20 miljoen op achteruit als je alleen deze 2 spelers meeneemt..

8 juli 2022 om 10:19

Dat zou je dus pas kunnen concluderen op het moment dat Bergwijn verkocht wordt.

8 juli 2022 om 10:46

@wanny,

Nee want Haller heeft ons naar de CL achtste finale geschoten, en daarbij, had Ajax afgelopen seizoen zonder spits moeten spelen dan ?
Haller verkocht voor 35 miljoen, Bergwijn gekocht voor 32,5. Dus ze gaan er niet op achteruit financieel.

8 juli 2022 om 10:24

Of het een goed deal is moet toch blijken op het veld? Of is dat bijzaak geworden?
Haller scoorde aan de lopende band in de Champions League. Die mis je daar absoluut.

8 juli 2022 om 10:48

Jansen Joenite,

Dat kan niet blijken op het veld, want je weet niet hoe hij het komende seizoen had gedaan.

Je kan het ook anders bekijken, Ajax had een spits nodig en legde geld neer voor Haller.
Haller draaide een mega seizoen (11 goals in de CL), wat hem in mijn ogen nooit meer zou lukken. Denk niet dat hij dit komend jaar herhaald had, dus verkopen op het hoogtepunt.
13 miljoen winst gemaakt en belangrijk geweest in ons kampioenschap en CL.

8 juli 2022 om 10:55

Dus kan je logischerwijs nog niet zeggen of het een goede deal is of niet..

8 juli 2022 om 14:16

Echter gaat Bergwijn er nooit(!) 20 in schieten in de Eredivisie en al helemaal niet 11 in de Champions League. De vergelijking met Haller gaat dus ook niet echt op.

Een hele goede speler voor Ajax echt een aanwinst. Alleen het bedrag is echt veelste hoog voor een bankzitter van Tottenham.

8 juli 2022 om 10:10

Son Kane Kuluvszeski daar is de aanval, niet gek dat je daar bankzitter ben, en ook als je hem dan bezig ziet in Oranje. Die Levy is gewoon keihard, en een vreselijke onderhandelaar, daar moet je proberen weg te blijven, maar over een paar jaar verkoop je Bergwijn weer met winst. Zie Haller.

8 juli 2022 om 10:22

Joh Kulusevski speelt er pas een halfjaar! Die is aangetrokken onder meer omdat spelers als Bergwijn simpelweg niet genoeg hebben gerendeerd.

8 juli 2022 om 16:39

Vreselijk om mee te onderhandelen ja, dat maakt hem juist geen vreselijke, maar een hele goede onderhandelaar.

Wat is het heerlijk om Ajacied te zijn. Wat een voorhoede staat er komend seizoen. Tadic als valse 9 in de spits, Bergwijn op Links, Ihatarren op 10 en Anthony op rechts. Nu al zo’n zin in de CL, dat wordt wederom domineren. Ik denk niet dat het lang zal duren voordat we 4 sterren op de borst hebben mede-Ajacieden! Let’s go!

8 juli 2022 om 10:12

Je weet niet eens wie je in de CL gaat tegen komen en je hebt het al over domineren.🤨

8 juli 2022 om 10:14

Haha, domineren in de CL. Vorig jaar is dat gelukt in een vrij matige poule. Ik zie ze dat niet nog een jaar doen, vooral niet met Schreuder aan het roer.

8 juli 2022 om 10:16

Want schreuder heeft al een pfficiele wedstrijd gespeeld met Ajax? Hij was de man die de opstellingen maakte voor ten hag toen het goed ging. Heeft tem hag zelf gezegd. Dus wat je nu zegt is voorbarig

8 juli 2022 om 10:25

Wat deed ten Hag dan? Die had ook vast wel wat inspraak wat betreft de opstelling. Ik zie Schreuder sowieso geen heel leuk voetbal spelen met Ajax. Het zal vooral in de CL wat meer resultaatvoetbal worden.

8 juli 2022 om 15:24

Elke keer als ajax wint ligt het zogenaamd altijd aan de tegenstander.. matig benfica, matig real madrid, matig bayern. Matig chelsea, matig valencia, matig juventus, matig sporting, matig Dortmund ga maar door. Ik snap het al, ajax is record kampioen van de eredivisie omdat de andere ploegen er geen hout van kunnen!

8 juli 2022 om 14:19

Domineren? Ajax wordt sinds die halve finale in de CL kwalitatief met het jaar slechter, terwijl ze meer zijn gaan uitgeven (al toucheren ze ook meer voor hun spelers). Er komt ook een moment dat Ajax wel weer een lastige poule gaat krijgen. Nu wil ik natuurlijk de prestatie van afgelopen jaar niet omlaag praten, maar Ajax heeft de laatste jaren weinig te klagen betreft de CL-loting.

Wel leuk voor hem dat hij naar een club gaat waar hij waarschijnlijk weer aan spelen zal gaan toekomen. Echter nooit gedacht dat hij naar Ajax zal gaan terugkomen, voornamelijk de uitspraken die hij heeft gedaan in het verleden dat hij Psv een warmere club vond en over dat Tottenham gebeuren, dat hij het leuk vond dat Ajax was uitgeschakeld. Ik denk dat hij toch is teruggekomen voor Nouri. En omdat Ajax natuurlijk het bedrag op tafel legde wat Levy wilde.

Het bedrag krijgen ze terug door andere spelers te verkopen en heb er 100 procent vertrouwen in dat bergwijn het heel goed gaat doen bij ajax. Met zijn kwaliteiten is eredivisie niks voor hem. Dus laten we zeggen over een jaartje of 2 naar Barcelona voor 100 miljoen haha?

8 juli 2022 om 11:05

Tja…. Denk dat we hetzelfde kunnen zeggen over Luuk de Jong en wellicht de andere aankopen…. De Eredivisie zal voornamelijk gaan tussen Ajax en PSV en ik zie momenteel geen andere ploeg dichterbij komen.
Punt is dat Bergwijn met Ajax moet gaan presteren in de CL. Daar ligt voor Ajax en PSV het grote geld.

8 juli 2022 om 11:57

Inderdaad, psv heeft hele goeie aankopen gedaan.. Maar dat komt door dat psv het erg slim heeft gedaan door ruud van nistelrooy na voren te schuiven als hoofdtrainer.. Legende plus hoofdtrainer wie wil er nou niet getraind worden door hem.. Maar inderdaad dit word een hele spannende seizoen.

Steven, welkom terug bij Ajax. Ik wens je veel succes!!!Ik hoop dat hij zeer waardevol gaat zijn voor Ajax. Wel een hoog prijskaartje, maar daar kan hij niets aan doen.Ik ben toch benieuwd hoe Ajax gaat voetballen het volgend seizoen.

Ajax communiceert een bedrag van 31.25 miljoen ipv de 32,5 miljoen van Telegraaf

8 juli 2022 om 10:13

Misschien nog de 1.2 die naar psv gaat?

8 juli 2022 om 10:17

Nee ze communiceren altijd het volledige bedrag wat later wordt verdeeld

8 juli 2022 om 10:27

Ahhh thanks voor de opheldering, was me niet geheel duidelijk👍🏻

8 juli 2022 om 14:20

Op Transfermarkt staat inderdaad ook 31,25 miljoen euro.

Het is absoluut bizar om te bedenken dat een club met in verhouding zo weinig inkomsten even 32 miljoen betaalt voor een speler. Ajax heeft genoeg geld op de bank, maar het vaste inkomen door tv-gelden is bijvoorbeeld bijzonder weinig. Ik heb absoluut niks met Ajax maar zo zie je maar dat financieel top beleid je echt ver kan brengen. Hopelijk kunnen meerdere clubs uit de Eredivisie deze weg inslaan om zo stabieler en groter te worden.

Ik vind het een goede transfer, maar zowel Bergwijn als Tadic vind ik als linksbuiten allebei het beste tot hun recht komen. Nu moet er een speler op een andere positie spelen en dat is zonde!

Eindelijk nu officieel dus welkom Steven!
Prima bedrag en een topversterking voor ons, 2 a 3 jaar vlammen in Amsterdam endan voor 40mil vertrekken met 2 kampioenschappen en hopelijk mooie run in de cl.
Straks een aanval met bergwijn tadic antony dat word smullen!!

Mooie aanwinst wel een aardig prijskaartje maar dat is de markt tegenwoordig. Nu nog een sterke spits erbij en posities aanvullen die United bij ons leegkoopt.

8 juli 2022 om 10:15

Nee, 32 miljoen voor een geflopte bankzitter is niet 'de markt tegenwoordig'. Dat is Ajax dat zich heeft laten piepelen.

8 juli 2022 om 10:19

Waarom bekijk je het negatief? Waarom iet een opgegroeide oranje international? Draait allemaal om vertrouwen krijgen zoals je ziet bij hem

8 juli 2022 om 10:25

Sorry, maar vijf goede interlands waarborgt geen 32 miljoen. Denk ik dat Bergwijn gaat slagen bij Ajax? Die kans is er zeker. Maar voor zo'n bedrag? Ik weet het niet.

8 juli 2022 om 10:33

Goed seizoentje in de CL en met Ajax op zijn Cv. haal je zo 50 miljoen op bij de verkoop van Bergwijn als dat ervan komt.

8 juli 2022 om 10:39

50 miljoen voor een pak 'm beet 26-jarige Bergwijn. Dan moet ie wel keihard slagen hoor.

Welkom bij de mooiste club van Nederland Steven!!
Dat we de komende jaren maar veel successen mogen hebben.

Zat de Telegraaf er mooi weer naast.

Dat is voor Bergwijn toch een stap terug van een Top competitie naar een competitie met maar 4 of 6 echte wedstrijden per jaar. En het is ook een bevestiging dat hij niet goed genoeg is voor een Top competitie. Gewogen en te licht bevonden. En Ajax heeft een gigantisch bedrag betaald voor een bankzitter.

8 juli 2022 om 11:09

Ja precies. Ik snap de euforie van de Ajacieden wel een beetje, maar Bergwijn heeft het na PSV absoluut niet laten zien, op een paar momenten na dan…. De Eredivisie moet ie wel aankunnen, maar ik vond hem nooit echt heel bijzonder en dat zeg ik niet nu ie naar Ajax gaat. Nu haal je hem binnen voor een mega bedrag….

Als je 2 jaar geleden vertelde dat Bergwijn, Berghuis en Ihatarren op een gegeven moment allemaal voor Ajax zou spelen, was je echt ziek in je bovenkamer.

Van der Sar in gesprek met 'shark ' Levy , dat zal wel een interessant gesprek zijn geweest. Als Bergwijn de lijn van Oranje kan doortrekken bij Ajax dan zie ik het met vertrouwen te gemoed.
Ajax moet denk ik zich nu meer zorgen maken op de achterste linie , een LCV zal nodig zijn

Wat een ontzettende dure aankoop zeg. Ajax is wel erg in paniek om toch overstag te gaan met de Spurs. In de winter was hij nog goedkoper zelfs. Het lijkt voor Ajax wel of hij de enige speler is, die wat op de vleugels kan.

En dan nu de vraag; waar gaat hij spelen? Hij heeft de voorkeur om vanaf links te spelen, dus dat zal betekenen dat Tadic nu gedwongen wordt in de spits te spelen, wat hij niet is, maar wat wel enkele keren goed uitpakte.

Brobbey zal nu wel de volgende ex-jeugdspeler worden, die Ajax voor veel geld gaat terugkopen. Best bijzonder eigenlijk!

8 juli 2022 om 11:37

In de winter was hij goedkoper, maar toen was Ajax natuurlijk ook nog niet zeker van de CL miljoenen. Of de miljoenen van Haller. Dus ondanks het verschil in prijs, was de gok in de winter wel degelijk een stuk groter geweest.

8 juli 2022 om 12:24

Dat snap ik en is ook logisch.
Maar winteraankopen zijn in de regel duurder dan zomeraankopen. Zijn contract was nu een half jaar korter, maar daarentegen ging de transferwaarde wel met 8,5 miljoen omhoog... Best apart, volgens mij !

8 juli 2022 om 13:58

Dat is waar, maar ik denk dat Bergwijn zich in de interlands wel goed in de kijker heeft gespeeld, en dat de noodzaak bij Spurs om te verkopen nu minder is omdat ze daar ook al weer wat nieuwe spelers hebben aangetrokken. Plus ze zullen onderhand wel beseft hebben hoe graag Ajax Bergwijn wilt, dus dan kom je uit op deze prijs denk ik.

Een volstrekt absurd bedrag maar types zoals myvision hier zullen het wel goedpraten met het gebruikelijke 'kapitaal op het veld'-verhaal. Dit is dus hoe je een club de vernieling in helpt. Bergwijn MOET slagen, honderd procent, en ik heb er opzich wel wat vertrouwen in, maar hij is gewoon geflopt bij Tottenham en heeft 2.5 zich niet ontwikkeld. Bij Oranje is het een heel ander systeem waar in wordt gespeeld en als puntje bij paaltje komt heeft ie 6 interlandgoals in 22 wedstrijden met nog een handjevol assists.

Ik weet het niet hoor. Er moeten wel andere opties zijn geweest.

8 juli 2022 om 10:30

Waarom zou de club naar de vernieling gaan? Als er geld is, kan je het uitgeven. Er werken financiële mensen, juristen en andere hoog geplaatste mensen bij Ajax. Maar Bongiorno weet wel hoe het zit natuurlijk. Je snapt wel dat er de laatste paar jaren genoeg CL geld, uitgaande transfers zijn geweest en diverse sponsor deals? Een gedeelte van dat geld kan je gebruiken om spelers te kopen, op de bank levert het toch niets op. Tevens wordt er door Bongiorno alleen naar statistieken gekeken en allerlei excuses gezocht waarom het een slechte aankoop is en er wel andere opties zijn geweest. Zullen we het eerst eens bekijken, ik heb er alle vertrouwen in!

8 juli 2022 om 10:35

Lekker makkelijk om te doen of ik gek ben en er verder nooit clubs in uitzonderlijk gezonde staat met een paar slechte transfers de vernieling in zijn geholpen.

Je hoeft van mij niet eens naar statistieken te kijken. Er is geen Tottenham fan die niet zou zeggen dat Bergwijn geflopt is bij ze.

8 juli 2022 om 10:44

Ik vraag me oprecht af welke clubs dat zijn dan? En kom dan niet met Barcelona aan. Daar wordt al 10 jaar slecht beleid gevoerd.

Je heb zelf de insteek je van de "domme" te houden door "types als MyVision" zullen dit wel goedpraten. Dit terwijl je zijn mening nog niet heb gehoord en met allerlei aannames komt in je bericht.

Vanuit Tottenham supporters zal er heus wel gezegd worden dat hij een flop is geweest. Daar werkt alles alleen iets anders dan in NL. Speel je daar 2 wedstrijden niet goed, je valt 25 minuten in en je heb niks gebracht, sta je er naast. In Nederland krijg je over het algemeen iets meer de kans je in het team te bewijzen en te wennen aan een systeem. We weten met zijn echt wel wat Bergwijn kan en heeft hij al bewezen in het verleden.

8 juli 2022 om 11:04

@bongiorno,

een club wordt niet de vernieling in geholpen door transfers. Een club wordt de vernieling in geholpen door structureel meer uitgeven dan er binnen komt. Dat is niet die transfer, immers dat is een eenmalige uitgave die over meerdere jaren wordt uitgesmeerd. Als er geen geld is doe je geen transfer. Veel te hoge salaris daarentegen helpen je vakkundig de vernieling in. Deze moet je als club doorbetalen, ook als er onvoldoende geld is. Die hoge salarissen hebben barca bv compleet de vernieling in geholpen. Iedereen kijkt maar naar de transfers en het mislukken van die spelers, maar het zijn de daaraan verbonden veel te hoge salarissen. Daar lekt ook echt steeds meer van naar buiten, zoals wat Messi kreeg, waarom ze Umtiti niet verkocht krijgen, bedrag wat de jong nog te goed heeft enz.

Als je vrees is dat Ajax de afgrond op zoekt door de salarissen die ze uitgeven, dan snap en deel ik je zorg. Vrees namelijk dat er te veel topsalarissen worden betaald. Dat mag wat minder.

8 juli 2022 om 12:37

Ja maar er wordt dus structureel niet meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Dus daar loopt je betoog al staak. Ook met het hoge bedrag voor Bergwijn spelen we op dit moment nog quite dus waar heb je het over?

8 juli 2022 om 10:45

(Bongiorno) Hoe vaak ga je nu nog posten dat het een absurt bedrag is voor Bergwijn we weten het nu wel hoor , wordt je onderhand niet moe van jezelf steeds dezelfde cd afdraaien , het is een hoop geld en toevallig kan onze club dat verantwoorden anders doen ze dat echt niet hoor .

"het is tekenend voor de ambitie van Steven dat hij ervoor kiest om de stap naar Ajax te maken." Bedoeld Schreuder hiermee dat Bergwijn streeft naar een niveau dat lager is dan dat hij momenteel speelt?

Begrijp me niet verkeerd, het is volkomen logisch om nu een (kleine?) stap terug te zetten om je vervolgens in de picture te spelen bij de écht grote clubs en dan weer een stap te maken, maar om dat nou te omschrijven als "tekenend voor de ambitie van Steven" lijkt me wat overdreven. Als hij écht ambitie had gehad, dan had hij nu een stap omhoog gemaakt.

8 juli 2022 om 10:16

Lijkt me niet dat een "echt grote club" snel bergwijn gaat kopen na dat hij het bij tottenham/in de PL niet gered heeft.
Dan had hij beter een stapje terug kunnen doen in de PL na mijn idee.

8 juli 2022 om 11:12

En precies om deze reden is die 30+ een veel te hoog bedrag…..

8 juli 2022 om 11:53

Haller? Gebeurt toch precies hetzelfde?

8 juli 2022 om 12:22

Haller heeft het bij Frankfurt en in de CL laten zien... bergwijn niet.

8 juli 2022 om 10:47

Hij zal salaris hebben ingeleverd hebben om naar Ajax te komen voor speeltijd. Er zijn spelers die liever bankzitter blijven om maar evenveel of meer te kunnen verdienen.

Haller (slecht spel, veel doelpunten) inleveren voor Bergwijn. Terwijl je al technisch goede spelers hebt lopen en juist doelpunten nodig hebt. Bergwijn is nooit iemand van de vele doelpunten geweest, even zijn doelpunten per jaar in de eredivisie op een rij vanaf dat hij basisspeler werd per seizoen; 2, 8, 14, 5. In de KNVB beker nooit gescoord. In de Europa league en champions league samen 2 doelpuntn (36 wedstrijden). Zijn doelpunten in de Premier League per seizoen; 3, 1, 3 in 60 wedstrijden.

8 juli 2022 om 10:16

Maar ze missen juist wel iemand met diepgang als Antony gaat vertrekken. Daar kan Bergwijn invulling aan geven.

8 juli 2022 om 11:39

Bergwijn komt toch ook niet ipv Haller? Waarom snappen sommige mensen dat niet. Brobbey moet uiteindelijk komen voor Haller. Niemand die bij Ajax verwacht dat Bergwijn er wel even 30+ in een seizoen in gaat janken.

8 juli 2022 om 13:35

Ik bedoel niet dat hij in zijn plaats komt, maar ik bedoel inleveren qua bedrag. Want ze krijgen ongeveer voor Haller wat ze betalen voor Bergwijn. Terwijl ik een Haller nu meer waarde toe vind voegen aan de selectie dan een Bergwijn. Gezien de kwaliteiten die er nu al op het veld staan. Dat bedoel ik.

8 juli 2022 om 14:00

Maar je kijkt dan wel enkel en alleen naar de cijfers qua goals / assists. Ik denk dat Bergwijn wel veel meer toevoegt aan enkel het spel van Ajax dan Haller deed. Als Haller niet scoorde, dan had je ook echt helemaal niks aan hem vond ik. Kan nog altijd op dit niveau geen bal fatsoenlijk aannemen als deze een beetje hard wordt ingespeeld. Werd vaak makkelijk aan de kant gezet ondanks zijn postuur, en hij was vrij log.

9 juli 2022 om 07:12

Ja maar precies dat bedoel ik. Je levert doelpunten in voor iemand die goed mee kan doen met het spel. Terwijl je met Berghuis, Tadic, Ihatarran en Antony al genoeg spelers hebben die dat kunnen. Wat ik bedoel is dat ze echt nog doelpunten in moeten kopen want die gaan ze van Haller missen.

8 juli 2022 om 11:50

@Woody2406
Haller heeft 21x gescoord in de eredivisie in het seizoen 2021/2022 voor Ajax.
Ajax heeft 98 doelpunten voor.
Dat betekent dus dat 98-21 = 77 doelpunten door andere spelers zijn gemaakt.

8 juli 2022 om 13:32

Ik vind 1/5 van alle doelpunten best wat

Veel geld maar wel gewoon iemand die broodnodig is. Op beide flanken heb je gewoon snelheid en onvoorspelbaarheid nodig. Tadic gewoon lekker in de as en dan heb je een prima aanval. Nu nog een spits vinden. Alleen Brobbey wordt wel lastig met zijn prijskaartje van 25 miljoen.

Chapeau Ajax, als PSV fan komt deze harder aan dan de transfer van Ihatarren. Als ze in Amsterdam bedragen over de 30 miljoen gaan uitgeven dan wordt het echt tijd om net als Real Madrid speciale anti-ajax clausules in contracten te laten zetten. Ik had er in ieder geval nooit rekening mee gehouden dat ze een voorhoede zouden kunnen opstellen met Ihatarren, Bergwijn en Berghuis. Nogmaals Chapeau…

8 juli 2022 om 10:45

"chapeau Ajax, als PSV fan komt deze harder aan dan de transfer van Ihatarren."

Absoluut niet mee eens. Dat Bergwijn naar Ajax gaat, vind ik niet erg. Hij is destijds gratis van Ajax naar PSV gegaan, PSV heeft 30 miljoen voor hem gekregen en nu is Ajax ruim 30 miljoen armer nadat ze hem terug hebben gehaald. Prima hoor. Maar Ihattaren is echt voor een fooi vertrokken bij PSV en, nog binnen hetzelfde seizoen, voor een fooi gehaald door Ajax. Dat vind ik veel pijnlijker.

8 juli 2022 om 10:57

(cabinessence)
Ja Ihattaren ik hoor niet anders dan lovende berichten over hen maar ook hier geld hij moet het nog wel waarmaken en als hij zijn talent wat hij ontegenzeggelijk heeft echt gaat benutten heeft Ajax voor een koopje een topspeler , maar of dat het echt gaat worden moeten we eerst nog zien hoor en dan snap ik wel dat jij dat eerder zonde vind dan dat Ajax bergwijn heeft gekocht .

8 juli 2022 om 12:55

De inbreng van Bergwijn bij PSV is vele malen groter geweest dan Ihattaren, waarvan we nog altijd moeten zien tot waar zijn talent kan reiken. Daarnaast moet je soms je verlies pakken, zeker gezien zijn gedrag naar de club. PSV moet gewoon zorgen dat ze als verkopende partij clausules in contracten laten zetten dat als een club OOIT een ex speler verkoopt aan Ajax, zij een boete moeten betalen. Dan hadden we dit soort situaties kunnen voorkomen of er zelf financieel flink beter van worden.

Ik dacht dat 020 zo'n goede jeugd opleiding had

8 juli 2022 om 10:33

Hij komt uit de ajax jeugd, knuppeltje, met je 020

8 juli 2022 om 11:55

Klopt! Zo goed dat wij 31.5 miljoen neerleggen voor onze eigen spelers :P

Ben zeer benieuwd of Bergwijn net zoveel doelpunten gaat maken als Haller. Denk zelf van niet eigenlijk. Maar voor Nl's elftla wel prettig dat ie veel gaat spelen. Misschien kan Ajax Depay ook nog aantrekken

8 juli 2022 om 10:50

"ben zeer benieuwd of Bergwijn net zoveel doelpunten gaat maken als Haller."

Lijkt me niet. Bergwijn is niet zo'n goalgetter. 31 Goals in 149 wedstrijden voor PSV. 8 Goals in 83 wedstrijden voor Tottenham.

8 juli 2022 om 11:59

Hij komt toch niet voor Haller....

8 juli 2022 om 12:25

Die vraag werd wel gesteld of hij net zoveel goals kan maken als haller😉 daar werd dan op geantwoord.

Fijn maar niet heel innovatieve scouting. Niet eens meer een versterking maar een vervanging van vertrokken spelers. De vraag is dus of dat nog komt want dat lijkt me zeer nodig. Zeker ivm vertrek Martinez

Vind dit echt overpriced voor een aanvaller die geen enkele garantie biedt voor veel goals.
Denk dat je voor dit bedrag veel betere opties had gehad

Beetje prijzig als je het mij vraagt. Hoop dat hij 't geld waard gaat zijn!

Heerlijke aankoop. Wel een beetje duur maar goed. Speelt bergwijn 2 seizoenen goed haal je dat er zo weer uit.

8 juli 2022 om 12:27

Dat is maar de vraag, in Engeland zou hij niet snel meer aan de bak komen nu hij bij totrenham gefaald heeft. We gaan t zien, ben benieuwd.

8 juli 2022 om 12:56

Waarom niet? Hij had Son en Kulusevski voor zich. Die speel je niet zomaar uit. Het ligt er helemaal aan hoe Ajax presteert in de CL. Doen we het goed pak je 30m ez.

Ajax maakt hier even een power statement!
Tikken gewoon even 32 miljoen neer voor een bankzitter. Ze hebben het geld dus waarom niet.
Kwa snelheid hebben ze een extra wapen voorin en dat gaat ze sterker maken. Dus voorin en op het middenveld zit het wel goed. Maar waarom niet kijken voor een degelijke keeper en schakelen naar een verdediger (grote kans dat Martinez weggaat)
Weet iemand meer info over dat soort aankopen?

Als ajax bergwijn als spits gaat gebruiken, dan wordt dit een miskoop. Bergwijn is geen spits. Hij moet op de plek van tadic spelen, maar ook tadic is geen spits. Dus ajax gaat heel veel doelpunten inleveren. Blijkbaar zijn die paar oefenwedstrijden (nations leaugue) met het nederlands elftal, voor ajax doorslaggevend geweest, om zoveel voor bergwijn te betalen. Terwijl hij mislukt is bij de spurs. Net zoals al heel veel landgenoten, maar dan ga je toch niet de hoofdprijs betalen.

Hele mooie aanwinst, helemaal in het plaatje van Cruyff, echter heeft deze beste man naar eigen zeggen nog nooit “een zak geld zien scoren”.
Natuurlijk is Bergwijn een goede speler die makkelijk meekomt in Nederland, maar hij was bij Tottenham bankzitter de gehele tijd, dan is zo’n 30 miljoen een heleboel geld voor een Nederlandse club.
De competitie gaat er op vooruit in ieder geval, PSV die fantastisch inkoopt, Ajax die zich goed versterkt, Feyenoord heeft middelen op de bank voor versterking. Het belooft wat voor komend seizoen.



ajax lijkt nu toch echt martinez helaas ook kwijt te raken.

hopelijk met deze nieuwe miljoenen rustig brobbey voor een fatsoenlijke prijs binnenhalen en een nieuwe lcv. ben bang dat met alleen blind voor deze positie het toch wel eens te dun kan zijn.

afgelopen jaar onwijs genoten van psv in de voorrondes van cl. hopelijk weten ze de groepsfase dit jaar wel te bereiken. aan de versterkingen mag het niet liggen. kijk er naar uit !!! mag het seizoen al bijna weer beginnen ??

ot: misschien dat onder overmars de prijs wat lager was uitgevallen (suggestief) maar ik ben wel blij dat de deal is rondgemaakt. was erg jammer geweest als deze periode bergwijn als toptarget aan onze neus voorbij was gegaan.



Mensen klagen over het bedrag maar Ajax heeft zichzelf door goed beleid in een positie gemanoeuvreerd dat dit soort bedragen neergeteld kunnen worden. Komt ook gewoon weer absurd veel binnen. Of je het aan Bergwijn moet uitgeven? Dat mag hij bewijzen. Toen Haller voor 22.5m werd aangetrokken waren de reacties hier exact hetzelfde. Ik hoop dat Antony blijft dan hebben we vleugels met enorm veel diepgang en snelheid. Tadic gaat gewoon vanuit de as opereren en dan kan je er nog meerdere kanten mee op ook: als valse spits (kan uitstekend een bal bij zich houden en meevoetballen) of als nummer 10 en je koopt een echte nummer 9 (of dat Brobbey of een ander wordt zal de praktijk uitwijzen). Als back-ups heb je Daramy, Ihatarren, Unuvar, van Axel Dongen en Hansen.

Is het ergens ook een beetje jaloezie dat Ajax zoveel kán uitgeven? Als je gewoon nuchter naar de situatie kijkt dan zie je toch gewoon dat dit komt vanwege uitstekend beleid de afgelopen jaren? Bergwijn is daarentegen slechts 24 jaar. Als hij in de CL en op het WK zelfs hoge ogen gaat gooien, kun je hem altijd met winst weer verkopen. Als het een gevalletje Daramy wordt die geen pepernoot raakt dan kun je pas echt commentaar leveren (en zelfs bij Daramy gun ik hem komend seizoen nog een serieuze kans). Jonge gozer met potentie zat. De allergrootste clubs betalen ook weleens heel veel geld voor spelers die niet renderen. Tja, risico van het vak. Je hebt als club ook bepaalde ambities die je voort wil zetten, dan moet je daar ook naar inkopen. Bergwijn is daarnaast ook multifunctioneel inzetbaar.

Brobbey hoeft voor mij niet per sé voor 20M teruggekocht te worden. Ik zou lekker scouten in Argentinie of Brazilie. Genoeg potentiele geweldenaren daar te vinden die nog minder kosten ook. En idemdito als je een vervanger zoekt voor Martinez (komt ook gewoon weer ''even'' 40/50m in het laatje).

Ajax moet gewoon zijn grenzen verleggen zoals Ten Hag dat ooit zei om de top van Europa pijn te gaan doen. Wij mogen trots zijn dat we dit soort bedragen kunnen aftikken. Dit betekent dat de Eredivisie ook aantrekkelijker wordt voor andere toppers. Uiteindelijk zal PSV indien in staat ook zijn grenzen verleggen om spelers boven de €15 miljoen binnen te gaan halen. Is alleen maar positief. Dat het absurde bedragen zijn ,zonder twijfel

Tsja.... als ik dat bedrag zie... dan denk ik wel: wowww. Had het echt niet lager gekund? Ik bedoel, Bergwijn is bankzitter bij de Spurs. Wat heeft hij daar nou laten zien? Ik wil hier niet mee zeggen dat ik hem niet ziet slagen bij ons, integendeel, ik denk dat hij bij ons zeerzeker kan slagen... maar wel 'kan'. In ieder geval vind ik het belachelijk veel geld, maar ik kan me voorstellen dat Ajax zsm een selectie op het veld wilt hebben. Aan de andere kant is het wel lekker dat we in staat zijn om zoveel geld voor een speler te kunnen uitgeven hahaha.

Steven, zet 'm op knul! Gaat vast goed komen!

8 juli 2022 om 11:03

@janter, maar dat is wat Ajax er voor over heeft en kan betalen. Net zoals wij ook speler verkopen voor erg veel geld. Ik snap ook niet dat een artikel over aanwinst Bergwijn iemand al triggert om alleen maar te zeggen dat hij belachelijk duur was. Wij hebben een fantastische speler erbij die we normaliter nooit maar echt nooit konden halen. Helamaal niet na zo n periode bij Oranje want dan gaan clubs hun bedragen overmaken alsof het niets is.

8 juli 2022 om 12:09

@Thamike; mag hopen dat Ajax het er voor over heeft haha. Maar is Bergwijn dan zo'n bijzondere speler? We hebben het wel over een Nederlandse club eah, die even meer dan 30 mln uitgeeft. Ik vind dat je dan wel echt voor Ajax begrippen een Europese absolute klasbak mag verwachten. En of Bergwijn dat is... geen idee.

Verder snap ik best dat genoeg mensen reageren op dit bedrag, want hee... meer dan 30 mln is nooit eerder voorgekomen en het is niet dat Haaland komt ofzo.

8 juli 2022 om 12:30

@janter, je moet niet vergeten dat voor de ED 30 miljoen veel is maar dat dit voor Europese top spelers echt een schijntje is. Ajax zit er ook tussen en wil je echt een speler die bij je past met de kwaliteiten die Berwijn heeft dan moet je juist in de buidel tasten van normaal gaat een speler niet weg uit de ED voor 30 miljoen en ontwikkelt zich en je koopt hem als Nederlandse club weer voor 30. In dat perspectief is dit echt prima.

Had Bergwijn zoals hij is met zijn kwaliteiten bij Bayern Munchen gespeeld met label talent dan had niemand gezegd dat het teveel is.

Haaland is 70 miljoen en redelijk goedkoop geacht door clausule. Haller was 22 miljoen. Maak maar eens een rijtje met spelers die voor rond de 30 gehaald zijn. Dan zie je dat Bergwijn niet eens zo slechte keuze is.

Bergwijn brobbey Antony
Tadic
Berghuis Alvarez😍

Hierin heb je alle facetten. Diepgang, techniek, balans, passing

8 juli 2022 om 11:43

En dan heb je unuvar en daramy nog achter de hand

8 juli 2022 om 11:56

Vergeet je Mootje niet

8 juli 2022 om 12:22

Ook dat idd

Veelste veel geld. Echt dit is zo zonde. Dit zijn Engelse bedragen voor spelers zoals Berwijn, daar moet je als Nederlandse club helemaal niet aan mee willen doen.

Heel stevig bedrag. Poeh! Maar het is ook dat Ajax heel goed weet te verkopen. Al zie ik het met Bergwijn zeker goed komen. Met eventueel Bergwijn-Tadic-antony heb je een uitstekende voorhoede. De grote vraag alleen is wat doet Ajax dan met Brobby? Gaat Tadic banken? Of Antony verkopen en Bergwijn vanaf rechts? Brobby nog vanaf de bank zijn minuten laten maken?

8 juli 2022 om 11:39

Of Tarief gaat banken is natuurlijk geen vraag, die gaat nooit banken. Waarom zou dat überhaupt een vraag zijn ?

In mijn ogen veel te veel geld en hadden ze beter twee andere spelers voor kunnen aantrekken. Ben wel benieuwd hoe ze dan gaan spelen op dit moment zal Tadic wel in de spits komen met Anthony en Bergwijn op de zijkanten.

Misschien een raar idee. Maar stel dat Anthony en martinez weg gaan. Kan je dan niet goedkoop malen ophalen bij bvb heb je een spits. En misschien een Ake overhalen om ook naar de eredivisie te komen ivm het WK!

8 juli 2022 om 11:45

Ake gaat naar Chelsea en staat daar straks in de basis. Niet elke Nederlandse speler is zoals Bergwijn die zo snel opgeeft in het buitenland

8 juli 2022 om 13:34

Of die blijft bij City. Begon daar toch wat meer te spelen.

Weer zo’n Nederlandse speler die mislukt is in het buitenland

Zou die nog steeds genieten dat Spursvan Ajax won?

Als hij de concurrentiestrijd niet wil aangaan of simpelweg het niveau niet heeft voor de Engelse competitie kiest hij maar weer voor potjes tegen Emmen Fortuna Sittard en het kunstgras van Cambuur en Excelsior. Jammer dat hij opgeeft op zijn 24ste en de concurrentiestrijd niet aan durft te gaan bij een Everton

8 juli 2022 om 11:58

Inderdaad. Jammer dat hij CL voetbal kiest boven vechten tegen degradatie.

8 juli 2022 om 12:20

Leuk pik die 6 wedstrijden CL, maar ik speel liever heel het seizoen in de PL tegen tegenstanders van niveau dan in onze zielige competitie. Jullie ajacieden zij sowieso niet serieus te nemen, ajax heeft 30m + betaald voor deze clown. En kijk jullie het nu al goed praten CL kiezen boven degradatie. Maar niet het wereld van een verschil in niveau in de competitie opnoemen?

8 juli 2022 om 12:29

Geduld loont uiteindelijk denk je dat VD Beek nog weg wil en mag bij United. Die gaat serieuze kansen bij United nu Ten Hag er zit. Ben niet verbaasd als die heel veel gaat spelen. Zelfs Sepp van den Berg wil gewoon bij Liverpool blijven om voor zijn kans te gaan. En als hij weer verhuurd wordt is het tweede niveau van Engeland nog aantrekkelijker dan onze Mickey mousr competitie Leuk hoor die 6 potjes CL voor Bergwijn. Maar verder heeft onze competitie hem helemaal niks te bieden.

Prima bedrag voor Bergwijn. Als je zelf veel wil ontvangen moet je ook niet zeuren als je dat mort betalen. Heerlijk dat Ajax dit gewoon op tafel kan leggen. Bergwijn gaat niet zoveel goals maken als Haller maar ik denk wel dat hij beter bij Ajax past. Laat ik het anders zeggen. Ik denk dat meer mensen van een speler als Bergwijn genieten dan van een Haller. Ook al heeft Haller het heel erg goed gedaan. Er mag van mij nog wel een verdediger en spits met lengte bij want volgens mij word het Luuk nu wel heel makkelijk gemaakt

‘Tekenend voor de ambitie’.. Ik zie dat niet als iets positiefs eerlijk gezegd. Hij zal het vast erg goed doen, zeker in de eredivisie. Ben wel benieuwd hoe Ajax het zonder spits gaat doen..

8 juli 2022 om 13:11

Is net hoe je het leest. Je kan het lezen als ambitieloos de PL verlaten of je kan het lezen als vol ambitie weer 90minuten willen spelen ipv je geld tellen op de bank

8 juli 2022 om 18:09

Dat kan ook in een andere competitie dan deze speeltuin, maar goed, eenieder leest het in eigen perspectief

Hahahah ze zijn helemaal t van padje af daar in Amsterdam. 30 mil + betalen voor de 24 jarige bergwijn…. hele grote risico. Ik weet niet waarom maar heb echt het gevoel dat ajax het niet gaat halen dit seizoen. Denk dat het vies gaat tegenvallen.

Hoop dat deze gigantische transfersom niet betekent dat Ajax nu het grootste gedeelte van zijn budget aan 1 speler heeft uitgegeven. Ze hebben nog een goede keeper nodig, niet die twee blessuregevoelige opa's en Gorter is een te groot risico qua leeftijd, er moet een fatsoenlijke CV bij want Schuurs kan er geen reet van en eigenlijk is Taylor iets te weinig voor een CM plek en op RB zijn Rensch en Regeer ook wat magertjes. Ook moet er nog een fatsoenlijke eerste spits bij of in ieder geval een fatsoenlijke inval spits die iets brengt wat de basisspits niet heeft. Buiten dat is de kwalitatieve breedte van de selectie toch ook wel wat mager, vooral wat buitenspelers betreft. Gaan ze nu ineens allemaal jeugdspelers doorschuiven die het dan qua breedte van de selectie allemaal moeten gaan oplossen zoals Regeer, Unuvar, Gorter, Setford, van Axel-Dongen, Misehouy, Aertssen, Hlynsson, Aning, Alvaro Henry, en Salah-Eddine?

8 juli 2022 om 12:39

Ajax gaat geen keeper halen. Dat hebben ze al gezegd. En deze 30 miljoen wordt in 4 termijnen betaald dus nee budget is niet grotendeels op

Tis ook niet te geloven hè. Altijd het “Ajax wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten “ nu betalen ze flink en dan is het weer niet goed.
Bergwijn kan straks weer voor flink worden doorverkocht.

Erg blij met deze transfer. Bergwijn hoort elke week te spelen. De concurrentie bij Spurs is beter, maar vond hem als invaller vaak indruk maken.

Hopelijk zal Bergwijn zijn topvorm vinden bij Ajax zodat hij met een goed gevoel naar het WK zal afreizen.

Steeds meer clubs proberen prijzen te kopen door voor absurde bedragen spelers te halen. Ajax begint er ook goed in te worden. Ze kunnen beter maar even stoppen met hun kritiek op "koopclubs"

Hopelijk nooit meer zo'n lange geruchten golf als deze transfer.
De onderhandelingen van Bergwijn en Brobbey zijn om gek van te worden.
Teveel vage berichten, en nu eindelijk eens een definitief bericht.
Nu moet Ajax doorpakken en breder kijken dan Brobbey.
Laat hem en Leipzig maar in zijn sop gaar koken met zijn tekenbonus van nog geen jaar geleden.

‘t Zal wel aan mij liggen, maar ik snap dit nooit zo: heb je dan geen vertrouwen in jezelf? Geen ambitie? Waarom ga je van de Spurs naar Ajax? Alleen maar om dat WK? Zodat je zeker weet dat je opgeroepen gaat worden?
Het zal vast niet zo zijn dat hij graag naar Emmen, Eagles, Excelsior (met alle respect voor de fans van deze clubs, ratel er gewoon even een paar op) gaat ipv Everton, Fulham, Bournemouth (ook hier die het eerst in me opkwamen).
Zou niet mijn keuze zijn geweest in ieder geval, alhoewel ik heel graag de keuze had gehad lol.

Ajax moet gewoon lekker voor Depay gaan en Wijnaldum. Kunnen we elke week het Nederlands elftal aanschouwen.

En nu kampioen worden dus.

weer een flanker erbij, waar blijft de afmaker? en de doelman en CV ????

Ben ik de enige die dit teveel geld vind voor Bergwijn, ik denk echt dat hij gaat floppen bij Ajax dat hij weinig doelpunten maakt maar ik laat me verassen

Eindelijk kan ik juichen. Ben er ontzettend blij mee. Met Bergwijn kun je zoveel variëren. Ik hoop alleen niet dat Ajax het hele transfer budget erdoorheen gejaagd heeft, want er moeten nog wel spelers komen vind ik. Ik denk dat Ajax met deze transfer vooral Europees verder kan komen. Ik hoop dat Bergwijn niet als spits is gehaald. Daar zie ik graag nog iemand anders voor komen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren