Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax bereikt akkoord over Steven Bergwijn en verpulvert transferrecord

Laatste update:

De transfer van Steven Bergwijn naar Ajax is in een stroomversnelling geraakt. De Telegraaf en transferexpert Fabrizio Romano melden dinsdag dat het papierwerk rondom de van Tottenham Hotspur afkomstige aanvaller is afgerond. Bergwijn meldt zich woensdag voor de medische keuring bij Ajax, dat hem voor vijf jaar gaat vastleggen. Volgens Romano ontvangt Tottenham 30 miljoen euro voor de Nederlander, al houdt Verweij het op 32,5 miljoen euro.

Technisch manager Gerry Hamstra bereikte zondagavond al een mondeling akkoord met zijn collega Fabio Paratici van Tottenham over de transfer van Bergwijn. De afspraken die door de directeuren waren gemaakt moesten nog wel op papier worden gezet door juristen. De Telegraaf meldt dat algemeen directeur Edwin van der Sar in een video-gesprek met Tottenham-voorzitter Daniel Levy de laatste plooien heeft weten glad te strijken. Ajax betaalt in totaal 32,5 miljoen euro voor Bergwijn en mag dat bedrag over vier termijnen uitsmeren.

Bergwijn wordt met het gemoeide transferbedrag de duurste speler in de Eredivisie aller tijden. Ajax was al vijf weken op hoofdlijnen akkoord met de aanvaller, maar slaagde er tot zondagavond niet in om ook rond te komen met Tottenham Hotspur. Het was dus wachten tot beide clubs het mondelinge akkoord daadwerkelijk op papier konden zetten. Ajax dacht eerder al een akkoord te kunnen bereiken over een transfersom van 25 miljoen euro, maar Tottenham wilde vervolgens het onderste uit de kan halen. Bergwijn moet uiteindelijk nu alsnog de overstap naar Ajax maken voor een recordbedrag van ruim dertig miljoen euro.

Dat Bergwijn naar Amsterdam komt is al lang geen verrassing meer. Met de aanstaande verkoop van Sébastien Haller naar Borussia Dortmund heeft de technische leiding van Ajax goedkeuring van de raad van commissarissen en financieel directeur Susan Lenderink om zijn eigen transferrecord te breken (waar dat in januari nog werd geblokkeerd). Het Amsterdamse aankooprecord stond eerder op naam van Haller, die anderhalf jaar geleden voor een bedrag van 22,5 miljoen euro werd overgenomen van West Ham United. Achteraf een werelddeal voor Ajax, dat nu 31 miljoen euro (plus 4 miljoen euro aan vrijwel zeker bonussen) bijschrijft voor de Frans-Ivoriaanse spits.

Volgens De Telegraaf acht de rvc van Ajax de 32,5 miljoen euro voor Bergwijn verantwoord. Daarbij kijkt men naar de recente transfer van Luis Sinisterra naar Leeds United. Feyenoord ontvangt maximaal dertig miljoen euro voor de aanvaller. De rvc is van mening dat dergelijke bedragen nou eenmaal normaal zijn voor topaanvallers. Daarnaast leeft de verwachting dat Bergwijn voor een hoger bedrag kan worden verkocht, daar hij dit seizoen de kans krijgt zich te bewijzen in de Champions League. Daarnaast is de vleugelaanvaller zo goed als zeker van een plaats in de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal.

Steven Bergwijn heeft met Ajax de juiste keuze gemaakt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax verhoogt de financiële lat weer! Hele goede speler voor een mega bedrag. Enige voordeel is dat Ajax spelers altijd voor meer kan verkopen dan de meeste andere clubs, dus over een aantal jaar kan Bergwijn als die goed presteert dit bedrag zo weer terug opleveren.Heb wel het idee dat ze financieel niet echt op safe spelen. Als ze bijvoorbeeld al moeten verkopen om geen verlies te maken (wat Overmars vorig jaar zei). Ben benieuwd wat er dan gebeurt als het even tegen zit (jaar geen CL, spelers die weinig waarde vertegenwoordigen). Zitten er nog talenten aan te komen a la Timber en Gravenberch die veel op kunnen gaan leveren?

5 juli 2022 om 19:13

De vraag is alleen of en wat voor een doorverkooppercentage er is afgesproken. Verder wel blij mee, want er moest wel wat gebeuren.
Alleen mis je nu nog steeds wel doelpunten in mijn ogen, want een echte afmaker is het natuurlijk niet.

5 juli 2022 om 21:45

Er moet zeker wat gebeuren qua versterking, echter vind ik dit onverantwoord van Ajax. Niets ten nadele van Bergwijn, maar Ajax is groot geworden door een gedegen en verantwoord beleid te voeren. En 30 plus miljoen euro uitgeven aan 1 speler die 2,5 jaar op de bank zat bij de Spurs kan echt niet.

We komen net uit een periode van ruim 2 jaar Corona ellende. En we hebben gezien wat er gebeurt met inkomsten en transfersommen wanneer de markt even niet meewerkt. Persoonlijk vind ik dat Ajax moet blijven vissen in vijvers tot maximaal 15-20 miljoen. Sanchez, Antony, Milik, Martinez, Alvarez, etc, zijn ook gevist uit zo'n vijver en leveren ook een hoop geld op.

Een ander punt wat mij zorgen baart is het salarishuis. Die blijft ook alleen maar stijgen. Begroting is nu 160 miljoen en er wordt uitgegaan van ieder jaar CL deelname/inkomsten. Dat lijkt mij risicovol. Mist Ajax een jaar CL dan zal het veel inkomsten missen en spelers worden dan minder waard, omdat zij dan niet in de CL actief zijn. Het eigenvermogen zal dan snel verdampen.

Ajax moet beseffen dat Nederland een klein land is en hierdoor zijn de inkomsten veel minder dan de top-5 competitie. Hier krijgt Ajax 9 miljoen aan tv-geld en in Engeland krijgt de nummer 20 ruim 100 miljoen. Ajax kan ook geen beroep doen op een Sjeik of andere rijke eigenaar. Dus gewoon vol focus op de jeugdopleiding en verantwoord aankopen doen.

5 juli 2022 om 23:00

Zelf zie ik het toch net iets anders. Juist door alleen je toptargets binnen te halen in plaats van plan B,C en D blijven we op dit niveau presteren. Liever Bergwijn voor 30 en Brobbey voor 18 dan 5-6 aankopen van 8-10 miljoen per stuk waarvan de meeste gewoon gokjes zijn. Gokjes terwijl we een vrachtlading aan talent hebben om te ontwikkelen.

Jongens als Regeer, Rensch, Taylor en beide Mo's moeten dit seizoen hun volgende stappen gaan zetten. Met een beetje geluk kunnen we hier Naci, Salah-Edinne, Fitz-Jim en Axel Dongen aan toevoegen.

Ik zie het liefst alleen absolute toppers voor ons niveau, de rest van de plekken mogen opgevuld worden door talenten die hun plekje afgedwongen hebben.

5 juli 2022 om 23:11

Vergeet overigens niet dat er met Gravenberch, Nous, Onana, Nico, Martinez en wie weet wie er nog volgen een enorme druk van het salarishuis gegaan is. Dat de Rvc eerder dit jaar de transfer van Bergwijn liet afketsen geeft wel aan dat ze de financiele kant goed bewaken. Dus ik vind dat ze wel iets meer vertrouwen verdienen.

5 juli 2022 om 19:20

Dit is nu eenmaal de ingeslagen weg: budgetteren obv CL inkomsten en inkomsten vanuit transfers. Als je dit niet meer mee gaat nemen kom je weer uit in het F de Boer tijdperk waar je vrij weinig kan doen aan salarissen en transfers. Toentertijd was dat een noodzakelijk beleid, maar zolang deze transfers bekostigd kunnen worden met die CL inkomsten en uitgaande transfers, moeten ze de Overmars lijn zeker vasthouden.Talenten hoeven daarnaast niet uit de jeugdopleiding te komen. Goed scouten in Zuid-Amerika levert ook genoeg op.

5 juli 2022 om 19:20

Die Hamstra en Huntelaar laten zich enorm piepelen. Meer dan 30 miljoen voor Bergwijn en straks meer dan 15 miljoen voor Brobbey. Dan ben je 50 miljoen kwijt voor twee aanvallers, dat is een enorm risico. Ajax verliest deze zomer vijf a zes basisspelers, dus ze moeten het geld veel meer spreiden dan dat ze nu doen. Waar zijn de nieuwe keeper, RB, CV, en middenvelder(s)?

5 juli 2022 om 19:36

Ze nemen juist weinig risico door spelers te halen die je kent en zelfs 1 die voor je gespeeld heeft. Daarbij vergeet je denk ik de noodzaak voorin. Haller verkocht en Anthony is in gesprek. Dan moet je toch een. Oei we spits en vleugel als prio zien? Deze zitten nu niet in je jeugd elftallen van dat niveau. Ook is de transfermarkt net open en lijken we Martinez ook voor 50 kwijt te raken.

5 juli 2022 om 19:38

Hoezo een CV? Voorlopig hebben we Timber/Martinez nog gewoon. Mocht een van die twee vertrekken dan komt er een sloot geld binnen dat we weer kunnen investeren. Een RB ben ik met je eens. Als keeper voorlopig Pasveer het vertrouwen geven lijkt me.

5 juli 2022 om 19:38

Geef ze de tijd het is nog lang voor de competitie begint, en hoezo moeten ze het geld meer spreiden , neem aan dat ze zelf wel weten wat ze kunnen uitgeven. En tadic in de spits is ook niet verkeerd lijkt me

5 juli 2022 om 19:25

Ik vraag me serieus af of bergwijn ooit nog winst gaat opleveren, we zullen het ooit wel zien.
Denk dat vooral Engelse clubs 2x achter hun oren krabben aangezien hij het niet gehaald heeft bij tottenham.

5 juli 2022 om 19:56

Haller verkopen ze toch ook gewoon weer met winst

5 juli 2022 om 20:11

Bergwijn hoeft ook niet per see winst op te leveren (zou uiteraard wel lekker zijn), als hij Ajax maar aan titels en volgende rondes CL helpt. Net als een Tadic of Blind. Rond de 30 miljoen is hij over 3 jaar sowieso nog wel waard (tenzij hij helemaal door de mand valt).

5 juli 2022 om 19:26

Ajax moet niet meer denken aan verkopen denk ik. Stroomt genoeg geld binnen bij Ajax, Maar goed kost tijd om die denkwijze eruit te krijgen

5 juli 2022 om 19:29

https :// www . voetbalzone . nl / doc.asp?uid=371401

Dit haal je in huis voor 30+ mln
Maakt niet uit Steven, je bent de nieuwe held...

5 juli 2022 om 19:33

Wat een speler hè, briljant dat we dit gewoon kunnen doen, even 30 miljoen aftikken alsof het niks is. Heerlijk, let's go Stevie :-)

5 juli 2022 om 19:39

Voor PSV is deze deal ook wel lekker. Volgens Rik Elfrink kan de club er een paar miljoen aan doorverkoop overhouden net zoals bij Scamacca

5 juli 2022 om 19:42

Doorverkoop % gaat toch pas over de winst die er gemaakt wordt op de speler.. en die is er niet?

5 juli 2022 om 20:05

Ligt er maar net aan wat de afspraak is. Als Rik het meldt dan zal het wel waar zijn.

6 juli 2022 om 10:22

Gaat hier om een opleidingsvergoeding (of solidariteitsvergoeding zoals Elfrink het omschrijft) van 3,75 procent - wat neerkomt op 1,1 a 1,2 miljoen euro voor PSV inderdaad.

Veel geld maar prima. Was op zijn 21e al een van de beste van de Eredivisie. Daarnaast zie je in de interlands dat hij gewoon een klasse voetballer is, ook nog altijd maar 24. Mocht die zijn goede vorm laten zien kan die zomaar over 2 a 3 jaar weer voor +/- 30 miljoen de deur uitlopen. Snap de heisa niet helemaal over de hoogte van het bedrag in de vorige topics.

5 juli 2022 om 19:18

Bij PSV vond ik hem niet heel bijzonder en bij de Spurs ook niet. In Oranje speelt hij de laatste tijd wel uitstekend. Weet hij bij Ajax zo effectief te zijn, met name in de CL wedstrijden natuurlijk is dit een topaankoop van Ajax

5 juli 2022 om 19:20

Bij Spurs kan ik in komen. Bij PSV laatste seizoenen bijna elke 90 min assist of doelpunt zijn wel redelijke cijfers zou ik denken

5 juli 2022 om 19:35

@SanMarcos
Wat ik mij vooral uit dat seizoen kan herinneren is dat hij ook erg veel kansen miste. Daarnaast die opmerking van hem bij zijn presentatie bij de Spurs over ajax zit mij nog steeds niet helemaal lekker vooral niet nu hij met hangende pootjes terug kom naar Amsterdam.
De laatste tijd laat hij leuke dingen zien in het Nederlands elftal. Maar denk jij nu dat ajax met een 2 spitsen systeem gaat spelen? Ik denk het niet, dus ik moet het nog maar zien of hij het bij ajax (Europees) kan laten zien.
Ik hoop het wel natuurlijk en dan is die opmerking van hem snel vergeten en vergeven

5 juli 2022 om 19:39

@sanmarcos Ik kan me herinneren dat Berghuis bij Feyenoord soortgelijke cijfers als Bergwijn haalde, maar misschien vergis ik me daarin dan

5 juli 2022 om 19:42

@son goku, ach haller miste ook veel kansen en werd alsnog topscorer. Ik denk dat bergwijn links komt en tadic in de spits

5 juli 2022 om 20:07

Eens Japie. Vond hem in de tijd dat hij nog bij PSV speelde al zwaar overschat. Bizar dat PSV er toen 30m voor kreeg, en nog veel gekker dat Spurs er nu ook weer 30m voor krijgt.

5 juli 2022 om 21:52

Japie
Bij PSV niet heel bijzonder? gek dat Spurs dan 30 miljoen betaald voor en niet zo bijzondere speler , het is geen wereldtopper maar gewoon een uitstekende speler hoor en dat hij het in de PL niet heeft gered dat gebeurd meerdere spelers hoor .

6 juli 2022 om 07:54

Ik vond juist Malen degene die erg veel kansen mistte, en dus ook overschat was. Bergwijn is echt wel een klasse beter dan Donyell.

6 juli 2022 om 09:54

@sloep01 Dat is toch geen argument? United betaalde 80 miljoen voor Maguire. Geld zegt niks over de kwaliteit. Niet dat Bergwijn er niks van kon ofzo, maar ik vond hem niet heel bijzonder

6 juli 2022 om 10:57

(japie)
Jij komt altijd met het kul argument wat een speler heeft gekost punt 1 daar kan de speler geen ene moer aan doen en punt twee maak jij ze altijd met de grond gelijk dat ze niet presteren naar het geld wat ze hebben gekost ook daar kunnen ze geen moer aan doen een club wil spelers hebben en soms voldoen ze niet in jouw ogen omdat ze nl zoveeeeeeel hebben gekost dat noem ik nl geen argument , ik vind trouwens Maguire geen slechte verdediger ik kijk er gewoon anders naar toen Leicerter kampioen werd was hij dat seizoen gekozen tot de beste verdediger maar hij koste 80 miljoen en hij kan er niets van omdat hij in de ogen van de mensen niet uitblinkt bij united ik heb zat hele goede wedstrijden gezien van hem hoor pff

6 juli 2022 om 11:24

30 miljoen voor een speler die niet goed genoeg is voor de PL maar wel voor de Mickey Mouse league is natuurlijk knettergek!

Wat een bedrag... vraag me af of ze niet teveel betalen en of hij echt nodig is..

5 juli 2022 om 19:15

Tussen €30,- en €32.500.000,- voor Bergwijn is prima. Ik zelf hoop dat het rond de €30,- ligt, maar kan mij dat niet voorstellen. Je zag hoe erg je de diepgang van Antony mistte vorig jaar.

5 juli 2022 om 19:31

Haha wat je prima vindt. Ik vind het veel te veel voor een bank zitter. Schat hem meer rondt de 20 mil in.

5 juli 2022 om 21:36

je ziet ook spelers uit de eredivisie vertrekken en die kosten ongeveer 25 miljoen. Dan is 32.5 miljoen voor een Oranje internationaal , met PL ervaring niet een erg hoog bedrag

Word steeds meer.
hopen dat dat het waard is.

32,5 mil.. wellicht dat die 2,5 mil extra het doorverkoop percentage afloopt wat Tottenham nog wou hebben..

Bizar veel geld maarja laat het nu dan maar rondkomen.

5 juli 2022 om 19:21

Of omdat Ajax in 4 termijnen wou betalen en Tottenham over 2 wou ontvangen dat er 2,5 extra word betaald..

Verwacht 2,5 mil aan eventuele bonussen. Een hoop geld, maar wat een kanon van een aankoop zeg!

Ik heb nu even een tijdje de berichten gevolgd maar is dit niet veel te veel zo'n gozer of zijn er Ajacieden die hier anders over denken?

5 juli 2022 om 19:18

Heel veel geld, maar Ajax heeft gelukkig een aardige buffer. Voor Nederlandse clubs is dit het jaar van de waarheid. Veel Europese punten betekent twee gegarandeerde CL-plekken. Goede reden dus om dit jaar beetje scherp aan de wind te varen

5 juli 2022 om 19:19

Heb je goede alternatieven? Die ook willen komen? Zonder er teveel kwaliteit op te verliezen?

5 juli 2022 om 19:20

Of het teveel is dat kunnen we bij Ajax nog niet zeggen. Haller zou te duur zijn en nooit meer winst opleveren en zie. Dat het erg veel geld is en weer een record is waar maar Ajax ziet hem als een speler die past in rijtje Tadic, Blind en je kent hem. Dus ze verwachten minder risico en daar hebben ze meer voor over.

Ook ik vind het wel erg veel geld maar soms krijg je meer en betaal je meer. Ben wel erg blij met Bergwijn als speler en denk echt dat we een uitstekende speler met veel kwaliteit erbij hebben.

5 juli 2022 om 19:22

Sowieso erg duur. Voor 25 miljoen had ik er een beter gevoel bij. Aan de anderen kant is de kans dat hij slaagt wel nagenoeg 100%. Dan zou je over 2-3 jaar minimaal quitte moeten kunnen spelen. Aan de hoge kant maar alsnog wel blij mee.

5 juli 2022 om 19:22

Je moet nu juist investeren om de voorsprong op de concurrentie te behouden.

5 juli 2022 om 21:18

De beloningen in de CL worden binnenkort verdubbeld, met een goede selectie profiteer je daar optimaal van.

Tevens worden daardoor de verkoopprijzen van voetballers ook weer hoger.
Heeft veel geld gekost, maar de beoogde diepgang heb je binnen en nu maar hopen dat Antony blijft.

Dan heb je een geweldige selectie, wel goede vervanger voor Martinez ophalen.
Yerry Mina is voor 20 miljoen op te halen bij Everton, hebben we gelijk ook weer lengte in de achterhoede.

5 juli 2022 om 20:13

Ja veel geld en de bedragen zijn al jaren belachelijk. Maar als je naar de huidige markt en de strategie van ajax kijkt (kwaliteit, groeipotentie en liefste ook nog ervaring en Nederlands/jeugd ajax), dan zijn zowel de keuze als het bedrag helaas logisch. Er zijn weinig alternatieven in die specifieke categorie. We zouden het eventueel nog kunnen proberen bij Malen als Brobbey niet lukt.

Gefeliciteerd. Nu op zoek naar een vervanger voor Martinez (die denk ik ook weggaat, helaas)

5 juli 2022 om 19:15

Davinson Sanchez terughalen?

5 juli 2022 om 19:22

Hebben een lcv nodig dus ik verwacht daar eerder iemand met een voorkeur voor de linker voet.

5 juli 2022 om 19:37

Nee, geen linkspoot met een goede trap. Dan zou Koopmeiners een alternatief kunnen zijn. Maar ik heb liever een man met agressie. zoals Martinez en Tagliafico.

5 juli 2022 om 19:46

Nee aub geen zaken meer doen met de spurs! Ook niet meer verkopen aan ze!

6 juli 2022 om 00:36

Inderdaad. Of anders een Spurs-tax hanteren. Eriksen en Vertonghen voor hele schappelijke bedragen aan ze verkocht, en dan alsnog zo opstellen.

6 juli 2022 om 07:56

Nou van mij mag Ajax gerust nog verkopen aan de Spurs. Maar inderdaad dan wel voor hogere bedragen dan andere geïnteresseerde clubs.

5 juli 2022 om 20:16

Je zou kunnen kiezen voor Blind. Natuurlijk niet snel maar je hebt Timber daarnaast. Met wat daarachter zit qua jeugd (bijv. Rensch) zou een aankoop fijn zijn, maar minder noodzakelijk dan een aantal andere plekken.

6 juli 2022 om 09:45

Blind heeft bewezen dat hij het niet kan. Zeer zwak in de lucht zwak op snelheid, zwakke fysieke kracht. Hij heeft slechts 1 ding en dat is zijn trap. Op basis hiervan ongeschikt als laatste man. Behalve als hij tegen een Ned. ploeg balt die slechts 1 ding wil: goals tegenhouden.
Ajax is achterin gewoon zeer zwak.
Keepers 2 oudjes is 1 teveel. (dad's army)
geen goede rechtsback; Rensch heeft vaak bewezen ongeschikt te zijn, Martinez weg dan zie je precies waar Ajax zwakte ligt
Voorin is het goed, Univar die erbij komt Anthony die er nog is en Bergwijn. Brobbey overbodig, dan een speler die je erin brengt in de 80ste minuut, als het moet. (misschien Huntelaar)

Hèhè eindelijk. Dit heeft lang geduurd. Mooie versterking voor ons aller Ajax

Ik houd er niet van om te schelden maar jeeminee wat een geld, ben benieuwd wat er nog meer bij gaat komen, brobbey hoeft niet meer van mij dus nog een andere spits wss een verdediger en evt een middenvelder. Ben benieuwd

Het is een goede speler, maar zoveel geld voor een positie waar je aanvoerder nu staat en meestal MvP is? Ik vind het prima verder, maar verwacht niet veel winst op hem in de toekomst.

5 juli 2022 om 19:14

Je kunt echt wel schuiven met die spelers. Geeft juist een stuk meer mogelijkheden deze aankoop. We hebben op dit moment nog steeds geen spits namelijk.

Pfoe, wel een flink bedrag zeg.

Niet zo gek lang geleden waren we blij als we een speler verkochten voor deze prijs!

En dan te bedenken dat we aan het begin van de coronacrisis dachten dat de prijzen allemaal zouden zakken.

5 juli 2022 om 19:17

Maar je kunt tijden niet echt met elkaar vergelijken,er zit nu ook veel meer geld in het voetbal,transfers boven de 100 miljoen schrikken we ook niet meer van,je ziet dat goede spelers nu meer verdienen dan sommige legendarische spelers 10 jaar geleden...

32.5m gekkenwerk voor de Nederlandse competitie. Ajax neemt hier een gigantische gok. Bergwijn heeft amper gespeeld afgelopen 2 jaar en niet het verschil gemaakt tegen de kleinere PL clubs. Waarom zou hij dit in de CL wel doen? Voor 32.5m moet hij ervoor zorgen dat ajax de kwartfinale haalt, lijkt me.

5 juli 2022 om 19:16

@bocherief Waarschijnlijk zei je dat vorig jaar ook bij de 22 Miljoen voor Haller ?

5 juli 2022 om 19:20

Bij PSV ook nog wisselvallig voor ie naar Engeland ging. Denk wel dat ie stabieler is geworden met de jaren. Trainen met Son,Kane wordt je niet slechter van. Eerst s 10 wedstrijden achter elkaar zien. Want das idd lang geleden dat Bergwijn zo'n geringe serie achter elkaar gespeeld heeft. Zn top ligt heel hoog. Toch ook vaak onopvallend. We gaan het zien. 30 meloenen is bizar veel.

Pfff.... En morgen blijken er zeker weer hobbels op de weg, en overmorgen is het weer rond... Ik geloof het pas als Ajax het zelf meldt

Zeker een mooie transfer en een kwaliteitsimpuls maar of die op de plek van bergwijn nodig is? Ik heb er mijn vragen bij. Ik denk dat ze zich beter hadden kunnen versterken op de plekken waar spelers staan te vertrekken. Maar goed ik wens stevie al het beste toe. Alleen hoop ik dat ie tegen psv zijn klasse even achterwege laat 🤣🤣

Prima aanwinst en eindelijk een snelle winger naast Antony! Dat was broodnodig als je vorig jaar zag. Zeker toen Antony weg viel. Dan was het op de flanken echt te voorspelbaar en moest Ten Hag schakelen naar een andere opstelling. Met Bergwijn, Tadic en Antony zit je echt top.

Eindelijk, kijk maar dat Hamstra en Huntelaar grote succes hebben geboekt, maar ik dacht eerder dat ze te licht zouden zijn voor grote werk die Overmars deed. Op gegeven moment leren ze ook beter zaken te doen met grote clubs, nu Brobbey terughalen van RB Leipzig..... wordt ook wel lastig, maar Ajax is bereid toch 25 miljoen neertellen voor Brobbey? Dat is ook grote vraag.

5 juli 2022 om 19:23

Hoe is dit een succes? Dit is toch gewoon een topdeal voor Spurs?

5 juli 2022 om 19:37

32,5 miljoen (!) betalen voor Bergwijn is niet echt knap. Eerder slecht uit onderhandeld door Ajax

5 juli 2022 om 19:48

Everton en man u boden 40

5 juli 2022 om 20:14

Is dat zo? Zou me niet verbazen als Levy dat gerucht zelf de wereld ingeslingerd heeft.

5 juli 2022 om 19:39

Brobbey mooi terug naar zijn lievelings werkgever. Geen cent aan uitgeven.er is nog meer jeugdig talent bij Ajax. Laat die maar doorstromen.

Ik vind het maar veel geld voor een bankzitter. Moet het nog maar zien.

Werk aan de winkel voor H2, want onderhandelen (met Levy) lijkt niet hun sterkste punt.
Ik krijg het idee dat Overmars dit voor hooguit 25 miljoen rond zou krijgen.
Ook aan uitgaande transfers lijkt, ondanks kortlopende contracten, ook niet het maximale uit gehaald te worden.

5 juli 2022 om 19:18

Overmars heeft het zeker 2 keer geprobeerd maar het lukte hem niet voor de 25 Miljoen

Het is veel geld zeg!! Maar we moeten gewoon next level denken!! We zijn trots dat we dit soort bedragen kunnen leggen, punt uit!!

Vond Bergwijn bij ons altijd een heerlijke speler. en ook bij Oranje onder Van gaal doet hij het goed. dit is echt een toptransfer voor Ajax. gaan veel plezier beleven aan Bergwijn.

Ik voel hem niet voor dat bedrag, maar laat me graag verassen!

Gewoon een hele sterke aanwinst. Veel geld voor een Nederlandse club maar in deze markt is hij dit zeker waard imo.

32,5M voor een speler waar geen plek voor is in de basis tenzij Tadic in de spits gaat spelen of Antony verkocht word. Wat een incompetente zooi is het bij Ajax ineens.

5 juli 2022 om 19:26

Een voorhoede met Bergwijn, Tadic en Antony lijkt me alles behalve incompetent. Dat is ongekende klasse voor ED begrippen.

5 juli 2022 om 20:31

incompetent my ass. Dit is heerlijk. Ik voel gewoon jaloezie in jouw reactie.

ajax gewoon moet dit gewoon niet doen. Bergwijn is het op dit moment in mijn ogen niet waard, en als dit een paar x fout gaat zit je straks qua financiële huishouding weer in het pre overmars tijdperk.

20 procent inflatie mensen. Hoop geld voor een bankzitter.

Beter laat dan nooit. Nooit meer onderhandelen met dit Tottenham. Hopelijk is hij net als Haller het geld waard.
Overwinteren in de Champions League is een mutst

En laat de Spurs nu nog maar eens een keer voor een Ajax speler terugkomen !!

Zal is tjjd worden, we willen allemaal zoveel mogelijk hebben voor onze spelers maar dat gepest van Levi is echt van de ergste graad.
Ajax moet echt doorpakken hoor want moet zeker 2 spitsen bij.
Ik zie Brobbey niet komen maar wie moeten we dan halen

Ben ik nu de enige die bedrag uitgeven voor Ajax te hoog vind?

5 juli 2022 om 19:19

Ja, hij bent de enige. Alle reacties hierboven spreken over een koopje.

5 juli 2022 om 19:37

Als je een mooie woning op een perfecte plek wilt kopen dan moet je ook flink overbieden, of als je jouw droomauto ziet met een lage KM stand. Maar in beide gevallen ben je dat al gauw weer vergeten als je het kunt betalen. Soms moet je wat teveel betalen voor iets wat je heel graag wilt hebben .

Lachwekkend beleid natuurlijk van Ajax. Weggestuurde jeugdspeler nu voor 30 miljoen terughalen (wat natuurlijk veel te veel is voor bergwijn) die bij PSV ook geen bijzonder rendement had. Goede voetballer natuurlijk, maar dit is veel te veel geld voor hem.

Veel te veel geld voor een speler die met alle respect bij drie verschillende trainers op de bank heeft gezeten in Londen. En nu niet beginnen over die oefenpotjes van Oranje afgelopen maand. PSV heeft ondertussen voor 3 miljoen 25 doelpunten gekocht...

Grappig dat Van der Sar de deal heeft moeten afronden. Toch iets overtuigender dan Huntelaar blijkbaar.

Wat een geld zeg. Er vanuit gaande dat hij zeker zo’n vier miljoen bruto per jaar verdient kost deze speler je rond de 45 miljoen over een periode van drie jaar. Een hele hoop geld, zelfs voor Ajax.

5 juli 2022 om 19:22

scheelt wel dat hij nog maar 24 is, dus mocht hij het naar behoren doen is er een grote kans dat je minimaal hetzelfde er nog voor terugkrijgt in de toekomst.

Ik weet dat het boekhoudkundig zo niet werkt maar je hebt nu Bergwijn ipv Haller.
Gevoelsmatig lijkt dit een goede ruil. Hopelijk maakt hij het waar.

5 juli 2022 om 19:31

naja bergwijn is totaal geen doelpuntenmachine. Waar Haller ze er toch wel makkelijk in legt. Wat dat betreft missen we nog steeds wel een echte afmaker.

He he eindelijk rond nu brobbey en wijndal nog . En die timber van Utrecht op nog ophalen dan is het mooi geweest

Lol dadelijk hebben ze 60 mil uitgegeven aan twee spelers uit eigen jeugd. Ik snap wel dat ajax bergwijn wil halen maar ik vind het bedrag wel heel gortig. Hii voetbalde bij oranje misschien uitstekend maar dat was niet altijd tegen top landen en het rendement viel me nog wel mee.

Hoop voor ajax dat hij hen dubbel en dwars terugbetaald en de cl ver laat komen, ik ben benieuwd wat weinig speelminuten met hem hebben gedaan.

Ik vraag mij wel af op welke positie hij komt te spelen. Ik zie hem het liefste in een 2 spitsen systeem. Maar je kunt hem ook in de spits of vanaf links laten spelen. Het zal vooral belangrijk zijn welke rol Tadic krijgt.

Bergwijn is een goede speler maar ik vind dat Ajax teveel heeft betaald. Voor dat bedrag en zijn salaris kan je veel spelers aantrekken.
En voor de mensen die zeggen dat ajax altijd goed kan verkopen.
Dit is een speler die zeg maar geflopt is in Engeland, dus hij moet wel extreem goed spelen in de CL en op het WK wil daar een Engelse club nog een dik bedrag op tafel leggen voor hem. En daarnaast is hij dan ook weer wat ouder geworden.
Bergwijn is zeker welkom in Amsterdam maar voor dit geld had ik verder gekeken naar een andere speler.

Met dit prijskaartje zijn de verwachtingen meteen torenhoog, komt ajax niet door de groepsfase of komt Bergwijn niet verder dan 5 goals en 7 assists krijg je de critici over je heen.

32 miljoen voor Bergwijn wat een idiote bedrag voor ene speler dat mislukt is bij Spurs en bij PSV niet constant vond en rendement matige was.

Huntelaar met als zijn ervaring als onderhandelaar... Oke, hij was niet alleen, maar ze hebben zich hier flink de loef laten afsteken. Die was echt wel voor een paar mill minder op te halen.
Goede aanwinst wel.

5 juli 2022 om 19:42

Hij heeft Berwijn in ieder geval wel binnen ! en Haller ook voor een top bedrag verkocht . Bovendien zitten ze bij Martinez inmiddels al weer op 45 Miljoen en dat zal hoger uitvallen , dus voordat je probeert Huntelaar belachelijk te maken zou ik eerst even goed nadenken

Boekhoudkundig gewoon slim gedaan door Ajax. Hierdoor heb je weliswaar 2 jaar langer afschrijvingen maar liever 8 miljoen in jaar 3 en 4 dan 16 miljoen in jaar 1 en 2. Ik hoop wel dat ze de prijs voor Martinez wat gaan verhogen, je ziet hoeveel je moet betalen als je haast hebt. Maar ik hoop dat ie het waar maakt. Nu niet dom gaan doen wbt Brobbey, en lekker een maand wachten. Dan is ie miljoenen minder waard. We komen nu echt los deze week, nu nog Taylor en Timber verlengen.

5 juli 2022 om 19:39

Dan ben je er vanaf is van allen tijden de termijnen, is niets iets nieuws ofzo. Blijft het achterlijk vinden 32 voor een rendement loze speler

30 miljoen is erg veel geld. Maar wanneer hij twee jaar goed presteerde met Ajax in de CL kan je hem voor meer verkopen. Of zal de financiële crisis die er aan zit te komen ook invloed gaan hebben op het voetbal ?

Wat een afgunst weer in de reacties, klasse boys! Gewoon een marktconform bedrag voor een goede speler die de afgelopen wedstrijden een van, zo niet de beste speler was tijdens de wedstrijden van het Nederlands Elftal. Blijkbaar is het moeilijk te verdragen dat Ajax middels goed beleid de rest van de clubs in de Micky Mouse competitie ver achter zich laat. Het wordt weer een mooi seizoen mede-Ajacieden, waarin we zullen domineren!

5 juli 2022 om 20:25

Hij was afgelopen wedstrijden idd de beste speler, echter heeft die ook al 22 interlands op z'n naam staan. Daarvan nu dus 4/5 sterke potten, dus beetje voorbarig om op basis van die paar potten uit te gaan en compleet voorbij gaan aan de afgelopen jaren spurs. Zeker afgelopen jaar heeft die nauwelijks indruk gemaakt en was 't rendement alleen aanwezig in de pot tegen leicester. Gwn afwachten hoe die 't gaat doen, te voorbarig om nu al conclusies trekken hoe die 't gaat doen.

Poeh, dat is wel heel veel geld voor Bergwijn zeg. Van de andere kant, als je ziet dat je voor hetzelfde geld Sinisterra had kunnen hebben, dan is Bergwijn toch wel 3 klassen beter.

5 juli 2022 om 21:19

Haller verkocht voor 35 miljoen.....lekker hoor.

6 juli 2022 om 00:38

Ajax gaat Brobbey echt niet kopen voor 25 miljoen hoor.

Weinig mensen die 30 miljoen voor Sinistera veel vinden, maar wel veel mensen die 30 miljoen voor Bergwijn veel vinden.

Sorry, maar Bergwijn heeft zich naar mijn mening meer bewezen.

5 juli 2022 om 20:52

Bergwijn heeft bewezen de Engelse subtop niet aan te kunnen.
Nu is het de beurt aan Luis om het in Engeland te proberen.

6 juli 2022 om 00:39

Dan zal ‘ie na Leeds een volgende stap moeten maken, want die behoren natuurlijk bij lange na niet tot de subtop.

Nou verkoop je Haller voor een mooi bedrag om vervolgens zowat dat gehele bedrag in Bergwijn te stoppen... Is dat niet wat zonde?
Zou je niet denken dat er in Zuid Amerika soortgelijke spelers rondlopen voor de helft van de prijs?
Ik snap dat Ajax wat meer Nederlanders in de selectie wil en dat heb zijn prijs maar kom op, er zijn grenzen toch...

Nu met dit megabedrag ga ik ervanuit dat Ajax niet die 18 miljoen voor Brobbey neerlegt (ook geen 10 miljoen trouwens), dat wordt te gek.
Doe lekker Tadic in de spits met Bergwijn en Antony op de flanken.

5 juli 2022 om 20:30

4 termijnen..... je snapt toch wel dat dat bedrag niet in 1 keer betaald gaat worden dus er nu genoeg ruimte is voor meer inkomende spelers.

5 juli 2022 om 20:39

In 4 termijnen of in 1x, dat maak niet uit. Het geld ligt er dus je kan net zo goed in 1x betalen.

Het gaat mij om de speler, die ik geen topper vind en dus geen 30 miljoen waard vind.

Sowieso, wat moet je met Brobbey? Hij is duur, geen geweldenaar en dat kunstje dat die Ajax eerder heeft geflikt, dat zal die in de toekomst gewoon weer doen, dat ligt in het aard van het beestje.
Tadic is de beste spits die Ajax zich kan wensen.

5 juli 2022 om 21:13

Zo werkt dat niet. Voor het financiele plaatje is het voor Ajax beter in 4 termijnen te betalen dan in 1 keer hoor.
En wie heeft het over Brobbey? Ik niet hoor. Die moeten ze ook niet kopen voor die prijs die die gasten willen. Zijn meer spitsen op de wereld waar nu nog genoeg geld voor is.

Luister goed naar deze woorden. Ajax maakt hier grote fouten onder huntelaar en co. Belachelijk dat ze zoveel geld uitgeven aan een bankspeler van Tottenham. Weinig tot geen minuten gemaakt daar. Ik zie het al voor me hoe hiermee het Ajax tijdperk van de laatste jaren valt. Psv zie ik kampioen worden met al die gerichte aankopen. Ik had liever gezien dat Ajax wat zuiniger om ging met hun geld aangezien er misschien wel magere jaren zullen komen. Volgens mij heeft zelfs Benfica en Porto nooit zulke bedragen uitgegeven aan 1 speler.

5 juli 2022 om 21:00

Ik heb geluisterd maar ben het volledig met je oneens 😂

Psv doet gerichte aankopen?
- Die doelman lijkt een top aankoop
- Til is niet van het niveau Gotze dus daar ga je op achteruit
- Simons heeft nog niks bewezen en mag/kan je dit jaar nog niet super veel van verwachten (wel een prima aankoop voor de toekomst)
- Luuk prima spits maar is wel afhankelijk van de aanvoer, met Madueke en Gakpo op de flanken verwacht ik niet dat ie heel veel ballen krijgt die zullen allemaal van Mauro moeten komen.


Als laatste zeg je dat de Portugese clubs nooit zulke bedragen hebben neergeteld, dat komt omdat de Portugese clubs met vage/louche deals werkten waarbij ze slecht een x aantal % van de transfer rechten aankochten.

Daarnaast kosten Darwin al 34 mil en zijn bedragen rond de 20 miljoen daar een stuk normaler dan hier in Nederland.

Versterking voor de selectie. Jong genoeg om in de toekomst een hogere transferwaarde te vertegenwoordigen, zeker als hij blijft voetballen als hij de laatste maanden deed. Goed gedaan door Ajax en het geld van Haller is uitermate goed besteed.

4 termijnen. lekker hoor. Eindelijk Bergwijn binnen. Al denk ik nog steeds dat Overmars er minder voor had betaald.

Moeten de technisch nieuwe directeuren van Ajax zijn die onervaren zijn als wat met geld en die hebzuchtige idioot Levy laat ze veel te veel betalen. Even voor de duidelijkheid: ten eerste is Bergwijn volgens Transfermarkt 18 miljoen euro waard. Ajax betaalt Spurs 32,5 miljoen euro. Ten tweede speelde Bergwijn lang niet zoveel als hij zou moeten, dus dat devalueerde hem, zoals Transfermarkt ook laat zien. Ten derde wilde Bergwijn zelf niet bij de Spurs blijven omdat hij zelf ook vond dat hij niet genoeg gewaardeerd werd én ook zo werd behandeld door de Spurs. Dat had ook een negatief effect op zijn transferwaarde. Ten vierde, toen de Spurs enkele jaren geleden een bod uitbrachten op Davinson Sanchez, accepteerde Ajax meteen het eerste bod van 40 miljoen euro dat Spurs deed als blijk van goede wil en om een goede verstandhouding te behouden. Waar is het teken van goede wil en verstandhouding van Spurs nu dan? Ten vijfde, werden in 2020 niet alle clubs ''erg hard geraakt'' door Covid, of zo beweerden ze, wat zou betekenen dat de belachelijke transfersommen naar verwachting zouden worden verlaagd, zodat het voetbal terug zou keren naar een meer ''normaal'' niveau ? Wat is daar dan mee gebeurd? Ten slotte en als belangrijkste, hoe kan een speler die op deze manier wordt behandeld en alleen maar gedevalueerd is sinds zijn aankomst bij Spurs, die club winst bezorgen? Hebben de onervaren technisch directeuren van Ajax (hamstra en Huntelaar) het verkloot of heeft Levy heel diep in zijn joodse roots gegraven om een manier te vinden om dat geld van Ajax te krijgen?

5 juli 2022 om 21:18

Volgens transfermarkt. Want dat is leidend?

5 juli 2022 om 21:23

Ajax accepteerde helemaal niet meteen het eerste bod. En 45 miljoen was destijds ook nog eens een dik record voor Ajax dus niet doen alsof Ajax een kado heeft gegeven.

Blijf het erg veel geld vinden , nu maar hopen dat hij gelukkig word in Amsterdam .. en in de CL prachtige dingen laat zien.
Vind dit persoonlijk een fijner gevoel geven , dan Brobbey terug kopen voor een gigantisch bedrag .
Zou het doen , maar dan geen top salaris voor Brobbey.. hij moest en zou toch weg ??

Ik wacht nog heel even met juichen en met mijn visie op deze transfer als het echt officieel is. Maar word hier wel heel erg blij van. Hopelijk snel het definitieve bericht.

Vind het eigenlijk teveel geld, aan de andere kant vind ik ook dat ze voor Haller meer geld hebben gekregen dan ik dacht.

Dat is meer geld dan de hele begroting van AZ van vorig seizoen. Dit is toch wel erg ziek hoor.
Als je dan toch dat geld neer wil leggen zijn er sowieso ook wel betere spelers te vinden denk ik.

15 miljoen had ik begrijpelijk gevonden. Maar Kampioen word je ook zonder Bergwijn. En in de CL haal je wederom hooguit de kwartfinales als de loting in de poulefase meezit. Ook vraag ik me af of je hem ooit nog voor meer geld verkocht krijgt.

Beetje onnodige aankoop dit. Koop dan 2 Brazilianen van 15 miljoen per stuk.

Ben ook nog steeds niet overtuigd van Bergwijn. Niet voor niets een bankzitter bij een Engelse subtopper. En ook bij PSV was hij veel te wisselvallig.

De volgende keer wanneer Tottenham interesse toont in een speler van Ajax een extra hoog bedrag vragen. Tottenham tax.

6 juli 2022 om 00:42

Inderdaad. Voor de Spurs is het vanaf nu standaard 5 miljoen extra.

Je kan er dus met dit exorbitante bedrag vanuit gaan dat Hamstra/huntelaar niet het sociopathische onderhandelingstalent hebben van een Overmars. Toch wel jammer...

Ajax zit gewoon al op een hoger niveau dan de rest in Nederland ( of België ). Waar andere clubs eigenlijk laag moeten inkopen om toch enkele miljoenen winst te hopen maken, kunnen zijn zich al die bedragen permitteren om hun ploeg te versterken.
Ik vind Bergwijn niks speciaal. En 30 miljoen is zowat het max wat gelijk wie zou betalen. Maar Ajax draait (zeer) goed, dat voetbalt makkelijker, ook voor hem. Als hij er toch redelijk wat in legt, dan behoudt hij die prijs toch min of meer en Ajax heeft er het plezier van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren