Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brobbey keert met zichtbare tegenzin terug op trainingsveld RB Leipzig

Laatste update:

Brian Brobbey heeft zich dinsdag gemeld op het trainingsveld van RB Leipzig. De spits, die er geen geheim van maakt te willen terugkeren naar Ajax, is begonnen aan zijn voorbereiding op het nieuwe seizoen. In een video van journalist Philipp Hinze van Sky Sport De lijkt het erop dat Brobbey geen trek meer heeft in de trainingen bij Leipzig.

Terwijl andere spelers aandacht geven aan het applaudisserende publiek slentert Brobbey op de achtergrond tergend langzaam het veld op. Ook kijkt hij niet eens om en staart hij enkele seconden naar het gras. Brobbey heeft al enige tijd een persoonlijk akkoord met Ajax, maar de clubs kwamen er tot op heden nog niet uit. Leipzig verlangt naar verluidt liefst 25 miljoen euro voor de spits, terwijl de Amsterdammers maximaal 15 willen betalen.

Brobbey stapte vorig seizoen nog transfervrij over naar Leipzig, maar kreeg al snel spijt van de overgang. In de eerste seizoenshelft kwam hij tot 14 officiële wedstrijden voor de club, waarin hij maar 252 minuten speelde. Daarin gaf hij drie assists. In Duitsland ligt hij nog vast tot medio 2025. Na de winterstop speelde Brobbey een belangrijke rol voor Ajax in de Eredivisie. In elf competitie wedstrijden wist de Amsterdammer zeven keer te scoren.

Hinze meldt verder dat Leipzig Yvon Mvogo wel vrij heeft gegeven voor zijn uitgaande transfer. De sluitpost, die de afgelopen twee seizoenen 54 duels voor PSV keepte, ontbrak dinsdag op de training van de club. L'Équipe meldde onlangs al dat Mvogo een transfer naar FC Lorient gaat maken. De Zwitserse doelman kan zich na twee lastige jaren in Eindhoven gaan bewijzen in de Ligue 1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 juli 2022 om 12:32

Ik heb helemaal niks met de manier waarop Brobbey in dit verhaal staat, en zou hem Ajax zijnde nooit terug halen. Maar dit is wel heel ver gezocht , zo loopt die jongen gewoon.

5 juli 2022 om 12:40

Is ook pure sensatie dit van de Duitsers.

5 juli 2022 om 12:51

Enerzijds was hij oud genoeg toen hij tekende daar. Wijs betwijfel ik maar dat hoeft ook niet, hij kan goed voetballen en is binnen de lijnen slim zat. Anderzijds heeft zijn zaakwaarnemer natuurlijk ontzettend lang aangestuurd op een situatie bij Ajax waar ze niet meer uitkwamen. Een fout die Raiola vaak maakte, wedstrijdjes ver plassen / machtsspelletjes ‘in het belang van zijn cliënt’, maar zover onredelijke eisen doordouwen dat er een patstelling ontstond om vervolgens te gaan leuren bij andere clubs. Idem met Kluivert. En dan roepen ja de speler is altijd vrij om te kiezen. Maar goed. Toen kon Brobbey ineens 3 miljoen tekengeld krijgen in Oost-Duitsland en 3 miljoen salaris, zou jij nee zeggen op je 20e? Dat betwijfel ik. Nu lees ik steeds dat Ruud van Nistelrooy geroemd wordt omdat hij spelers in een oriënteerd gesprek zo’n fijn gevoel geeft. Dat onder meer Luuk de Jong op basis daarvan naar Eindhoven komt. Maar wat nou als Van Nistelrooy ineens zou vertrekken en PSV twee andere spitsen zou aantrekken. Zouden mensen dan hard oordelen over het gebrek aan motivatie van Luuk? Dat denk ik niet. Dat was letterlijk de situatie van Brobbey in Leipzig vorig jaar. Kijk Brobbey moet zich gewoon inzetten voor zijn werkgever hoor. Maar als zijn situatie daar uitzichtloos is en ze wilden desondanks 25 miljoen op tafel zien, laat ze hem dan maar aan een andere club proberen te slijten. Denk dat Ajax vrij sterk staat in deze onderhandeling.

5 juli 2022 om 13:14

@manodedios Je hebt zeker een punt, maar je bent het toch ook wel met me eens dat deze houding niemand helpt, maar vooral zichzelf niet. Doe je best, laat zien wat je waard bent en houdt je teleurstelling voor jezelf of voor je dierbare thuis. Ik denk dat Leipzig ook niet heel blij is met deze situatie en er een heel ander beeld bij had toen Brobbey kwam. Wat moet je als club dan? Verkopen is dan waarschijnlijk de beste optie, maar niet voor een appel en een ei, daarnaast moet je ook weer een vervanger halen. En Brobbey? Keihard werken, fit blijven en hopen dat de clubs eruit komen, wat waarschijnlijk ook wel gaat lukken.

5 juli 2022 om 13:26

Dat zeg ik, Brobbey moet zich inzetten voor zijn werkgever. Ik zeg overigens niet dat hij dat niet doet op basis van dit berichtje.

5 juli 2022 om 13:43

Romarky

"wat moet je als club dan? Verkopen is dan waarschijnlijk de beste optie, maar niet voor een appel en een ei, daarnaast moet je ook weer een vervanger halen"

De club lacht. Heeft een speler gratis opgepikt en kan nu dik cashen.
Ze hebben amper betaald (3 mil tekengeld) dus vervanger halen kunnen zij sws. Het is niet dat zij groot transfersom betaald hadden voor Brobbey.

Hopelijk doet de club wat water bij de wijn en komen zij uit ergens rond de 15 mil (nog steeds bizar veel).

5 juli 2022 om 13:54

Ja lastig, jongen was jong en zakenwaarnemers ruiken graag geld… Gaf hem ene kant is ongelijk.

5 juli 2022 om 15:01

Misschien is dit ook een voorbeeld voor andere jeugdspelers, die niet hun contract willen verlengen of het onderste uit de kan willen hebben, terwijl ze nog niks hebben laten zien.

Ik heb eerlijk gezegd ook niet begrepen waarom ze Brobby gehuurd hebben. Voor die 1 of twee doelpunten, vaak waren dat doelpunten toen de wedstrijd al beslist was

5 juli 2022 om 15:22

@Mtardelli grappig in mijn beleving is Brobbey essentieel gebleken in het binnenslepen van de landstitel. cruciale goals tegen PSV en NEC schieten me zo even te binnen, wellicht zijn er meer. Zonder blessure had zijn stempel op het halve seizoen ongetwijfeld nog duidelijker geweest. Was blij met hem als invaller. Geen 25 miljoen waard, dat niet.

5 juli 2022 om 12:36

Leipzig zit waarschijnlijk zo hoog in de boom omdat ze vorig jaar Brobbey en Raiola een hele dikke tekenpremie hebben betaald en dat nu terug willen zien. Als Ajax zijnde nooit meer dan 10 miljoen betalen en het verschil dat overblijft mag Brobbey dan zelf bijlappen als ie echt zo graag wil.

5 juli 2022 om 12:51

Ik verwacht dat Ajax nu gaat doorschakelen. 10 miljoen met een doorverkooppercentage zou al veel zijn, maar bedragen van 25 miljoen gaat Ajax niet betalen. Nu zal het erop aankomen hoe de scouting en H2 bij Ajax hun werk doen. Ajax was geinteresseerd in Gnonto en misschien moet je die nu wel halen. Dan hou je nog geld over voor een hele sterke linker centrale verdediger en door naast nog een rechtsback. Voorin zit het wel goed als Bergwijn komt en Mo verder fit wordt door veel te spelen. Achterin heb ik grote twijfels en daar zou ik graag goede versterkingen zien komen.

5 juli 2022 om 14:24

@markv,

In wat voor een onrealistische wereld leef jij? Denk jij dat die jongen 5 miljoen op zijn rekening heeft staan om even het verschil af te tikken. Denk dat hij niet eens zoveel geld heeft en al zou hij het hebben dan staat het waarschijnlijk niet op zijn bankrekening.

Erg vervelende situatie voor Brobbey en Ajax. Maar supporters moeten stoppen met huilen, hij heeft nou eenmaal een fout gemaakt en het bestuur van Ajax heeft hem blijkbaar vergeven. Dan kun je door blijven zeuren en met zulk soort belachelijke bedragen aan komen, maar er is niemand die een speler voor zo weinig geld gaat verkopen. Legt die er volgend seizoen 15-20 in, dan is hij minstens het dubbele waard. Lijkt me niet heel onrealistisch gezien zijn prestaties vorig half seizoen.

5 juli 2022 om 15:21

Zou goed zijn als Ajax nu verder kijkt naar een goedkoper alternatief voor Brobbey. Met een speler die zichtbaar met de pest in zijn lijf op het veld loopt en de enige kandidaat die verder kijkt zou de prijs van de speler zo maar eens kunnen dalen. Zou ook zo geregisseerd kunnen zijn door Brobbey en Ajax.

5 juli 2022 om 15:58

@memphisdepay waar moet hij er die 15-20 inleggen, vanaf de reservebank? RB kan hem verhuren wellicht, een gok die als het goed uitpakt zijn marktwaarde kan opschroeven. maar een koper ga je niet vinden voor 25 miljoen. als Ajax zijnde zou ik heel rustig achterover leunen in deze. die vraagprijs komt 100% vanzelf naar beneden.

5 juli 2022 om 16:28

@manodedios,

Afgelopen seizoen legde hij er 7 in vanaf de reservebank met ook nog is een blessure. Daarnaast reservebank? volgens mij vertrekt Haller binnekort en loopt het niet over van de spitsen.

Nu vind ik 25 miljoen inderdaad ook veel. Maar ik vind het terecht dat Leipzig op een hoog bedrag inzet met een doorverkooppercentage, omdat je eigenlijk al weet dat het een potentieel goudmijntje is. 10 miljoen vind ik echter een lachertje, zoveel kostten Lammers en Traore bijvoorbeeld ook.

Achterover leunen kan best, maar Ajax is niet de enige club in de wereld. Als ik Leipzig was zou ik me niet van de wijs laten brengen in ieder geval, Ajax doet nog wel water bij de wijn. Want een spits als Brobbey vind je ook niet zo snel.

5 juli 2022 om 16:54

Brobbey gaat geen reet meer uitvoeren joh. Hij kan aan Winston Bogarde vragen hoe je dat aanpakt.

5 juli 2022 om 12:37

ik begrijp Leipzig niet zo goed. Natuurlijk mogen ze vragen wat ze willen maar hij heeft bij Leipzig 0 toegevoegde waarde. Komt helemaal niet aan spelen toe. Waarom dan toch die 25 mln vragen. Dat staat toch helemaal niet in verhouding.

5 juli 2022 om 12:43

Ja precies. Als ze nou 25 miljoen voor hem hadden betaald, dan snap ik het nog enigzins, maar die jongen is transfervrij gekomen. Brobbey wil overduidelijk graag terug. Dan komt er een club langs die 15 miljoen neer wil leggen en vervolgens vraag je 25 miljoen. Echt een absurd bedrag.

5 juli 2022 om 12:51

Bankzitter in Duitsland. Die nog niks bewezen heeft. Ze vragen voor Depay bij Barcelona ook 25 mln.

Denk dat ie een berg tekengeld ontvangen heeft

5 juli 2022 om 12:54

Martinez is voor (volgens mij) 6 miljoen naar Ajax gekomen. Hij wil graag weg naar Engeland. Wat is voor hem dan een normale prijs ? 6 miljoen + 15 miljoen ? Of gaan er bij hem andere regels gelden ? Brobbey is daarbij ook nog een spits, en voor spitsen wordt over het algemeen meer betaald dan voor verdedigers.
Ik heb toch steeds het gevoel dat supporters (van Ajax) alles wat gehaald wordt te duur is en te goedkoop de deur uit gaat.

5 juli 2022 om 12:59

Janssen wat roep jij nu allemaal?? wat een kromme vergelijking. Martinez is basisspeler bij Ajax. Heeft zich in het argentijnse elftal gespeeld en er zijn 2 clubs die tegen elkaar opbieden.

Brobbey is bankzitter bij de nummer 4 van Duitsland

5 juli 2022 om 13:05

@janssen: Ben je nou oprecht Martinez met Brobbey aan het vergelijken? Hoeveel wedstrijden heeft Brobbey 90 minuten gespeeld?

Natuurlijk hebben alle supporters, soms tegen het irrationele aan, een mening over een transfersom. Je wil dat je club zo min mogelijk spendeert en als ze verkopen het maximale eruit halen. Je weet dat beide handelingen je club in de toekomst meer zullen brengen. Dat klinkt toch volkomen logisch?

5 juli 2022 om 13:10

Martinez is onbetwist basisspeler en veel ervaring in de CL. Totaal andere situatie dus.

5 juli 2022 om 13:13

Janssen je begrijpt hoop ik toch wel het verschil tussen een onbetwiste basisspeler en een speler die niet in de plannen voorkomt? Als je dan een vergelijking wil maken, vergelijk Brobbey met Daramy bijvoorbeeld, of Martinez met André Silva. Transfermarkt schat Martinez op 32 en Brobbey op 9. Nou zegt dat niet alles maar als richtlijn geeft het aan dat RB echt te hoog in de boom zit (vraagprijs Ajax is factor 1,5 - vraagprijs Red Bull is factor 2,5). Begrijp dat jij het prettig vindt om dat op Ajax supporters te gooien. En ergens is het ook wel logisch dat fans graag zien dat hun club alles goedkoop binnenhaalt en duur verkoopt. Die redelijkheid is soms ver te zoeken. Maar in dit geval ben ik het niet zo met je eens. Zeker RB heeft alle recht te vragen wat ze willen. Alleen zal echt geen enkele club 25 miljoen betalen voor Brobbey omdat het gewoon ver van marktconform is. Dat kun jij dus ook niet gaan vergelijken met een Argentijns international waar door twee topclubs uit de Premier League aan getrokken wordt. En dan was RB zo snugger om hem een topsalaris te bieden dus kan hij op z’n Bogardes in 5 jaar 15 miljoen binnen harken met niks doen. Geloof niet dat iemand daar wijzer van wordt. Tenzij er meer clubs dringen om Brobbey over te nemen, of hij onderdeel is van de toekomstplannen van RB, zou het verstandig van ze zijn om hem met een redelijke winst te verkopen en die salarispost vrij te maken. Hardnekkig vasthouden aan meer dan 15 miljoen pure winst (na aftrek salaris en tekengeld), lijkt me wat overdreven na een jaar waarin je hem niet nodig had.

5 juli 2022 om 13:28

Ik begrijp Leipzig wel. Brobbey is een jong maar groot aanvallend talent met een langlopend contract. Die kan normaal gesproken alleen nog maar meer waard worden.

5 juli 2022 om 13:32

Die wordt alleen maar meer waard als hij gaat spelen. Goed spelen doe je ook door de best mogelijke omstandigheden te creeeren. Als Leipzig niet wil verkopen aan Ajax voor onder de 20 -25 miljoen is dat hun goed recht echter moet hij hoe dan ook gaan spelen en het plezier terug krijgen anders gaan ze er niets op verdienen.

5 juli 2022 om 13:33

Dat had Juventus ook kunnen zeggen van Ihattaren. Maar die zagen ook in dat ze hem niet nodig hadden en het na een transfervrije overname misschien niet realistisch was om 10 miljoen te vragen.

5 juli 2022 om 14:03

In dat geval hoort Ajax voor Anthony ook 35 miljoen te vragen ipv 60 miljoen. Als we puur op marktwaarde gaan berekenen.

5 juli 2022 om 14:19

@derkaiser, wat bedoel je? Er is al 40 geboden op Anthony maar volgens jou is ie 35 waard Jij bepaald de marktwaarde niet he, dat doet de markt.

5 juli 2022 om 14:32

Ja man, Ajax supporters zijn daarin echt uniek. Supporters van andere clubs willen het liefst dat hun sterkhouders vertrekken voor een appel en een ei namelijk. En hebben daarnaast ook graag dat hun club de hoofdprijs voor nieuwe spelers betaalt... Bijzonder hoor hoe je dit weet te brengen. Zit de haat/jaloezie/afgunst diep?

5 juli 2022 om 14:32

Ik reageerde op manodelios. Die vind dat Leipzig teveel vraagt omdat de marktwaarde volgens Transfermarkt van Brobbey op 9 miljoen zit en Leipzif dus 25 miljoen vraagt (ruim 2,5 zoveel dus). Terwijl Ajax precies hetzelfde doet voor Anthony (mw, 35 miljoen) vraagprijs rond de 60 miljoen.

5 juli 2022 om 14:50

Martinez is een basisspeler en brobbey niet eens een speler die mag invallen.....zoek de verschillen...

5 juli 2022 om 15:30

@derkaiser123 dan ga je wel makkelijk voorbij aan het feit dat manodedios ook benoemt dat meespeelt in hoeverre een speler belangrijk is voor je basiselftal. overigens, 25/9= factor 2,8 en 60/35= 1,7 .. in die verhoudingen zou Ajax’ vraagprijs voor Antony 96 miljoen zijn. zie je nu het verschil? als Red Bull de Antony factor zou aanhouden (wat me persoonlijk overdreven lijkt voor een wisselspeler), dan zou je uitkomen op 9x1,7= 15 miljoen vraagprijs en een akkoord bereiken op 10 met doorverkooppercentage, of 12/13 wellicht. dat lijkt me wat realistischer. maar nogmaals, RB moet vragen wat het wil, denk alleen niet dat ze er veel wijzer van worden als ze als resultaat met een dure ontevreden bankzitter overblijven. Dan zakt die vraagprijs in de winter wel, let maar op.

5 juli 2022 om 12:37

We vergeten voor het gemak dat een speler uit eigen jeugd qua salaris niet in de buurt komt van aangekochte spelers. Jij zou natuurlijk de salaris die hij bij Leipzig kon verdienen laten liggen als je hem was.

Je kan het ook anders bekijken vanuit zijn perspectief, bij Ajax had hij niet veel kans op speeltijd omdat Haller net gehaald werd voor veel geld, bovendien kon hij veel extra verdienen vergeleken met wat hij bij Ajax kon verdienen.

5 juli 2022 om 12:52

dat weet ik zo net nog niet. Overmars is erg ver gegaan voor hem qua salaris.

Maar misschien weet jij meer. Vertel?

5 juli 2022 om 13:05

Ik zou het zeker niet laten liggen alleen ik zou wel de verantwoording pakken voor mijn daden. In plaats van mij als een klein kind op te stellen

5 juli 2022 om 13:08

Die gozer had nog niets laten zien bij Ajax op het hoogste niveau. Veel te hoog van de toren geblazen en nu met hangende pootjes terug willen komen. Voor mij hoeft het niet.

5 juli 2022 om 13:11

Hij kon bij Leipzig 2 miljoen per jaar verdienen (las ik) en Ajax wilde niet zo ver gaan. Hij heeft vast zijn lesje ook geleerd, maar Ajax ook als ze hem besluiten terug te kopen, want dan had je net zo goed die miljoen extra kunnen betalen wat hij wilde verdienen voor zijn vertrek en dan had je op de miljoenen die je nu inlevert als je hem haalt kunnen besparen.

5 juli 2022 om 13:30

De cijfers die naar buiten kwamen - betrouwbaar of niet - zijn vrij helder. Ajax bood 1 miljoen salaris en RB 3

5 juli 2022 om 13:46

@Callee5
Ajax haalde Haller pas nadat (na anderhalf jaar gepoogd te hebben het contract met Brobbey te verlengen) het bekend werd dat Brobbey niet van plan was om bij te tekenen.

5 juli 2022 om 12:38

Met zijn volle verstand een contract getekend bij Leipzig tegen een ongetwijfeld zeer volwassen salaris dan moet je je ook een beetje volwassen opstellen.
Het zou toch een brevet van onvermogen zijn als je als Ajax zijnde deze jongen tegen een giga-bedrag gaat terug halen.

5 juli 2022 om 12:53

klopt. Gaan ze ook niet doen. Daarom traint ie mee bij Leipzig.

5 juli 2022 om 12:38

Alleen op dit filmpje komt hij toch gewoon het trainingsveld opgelopen? Vlak achter zijn ploeggenoot? Ik vind dit nogal overtrokken vanuit de media. Als iedereen aan het warmlopen was en hij slungelt er achteraan dan snap ik dat het weinig inzet toont. Maar dit is niks bijzonders.

5 juli 2022 om 12:45

Eigen schuld, had hij een jaartje eerder moeten nadenken.
Of als hij zo graag terug wil zijn ploeg wat meer prikkelen om hem te halen en desnoods zijn eigen voorwaarden maar wat laten zakken.

5 juli 2022 om 12:48

Ach, kan zo'n jongen van 18 er nu heel veel aan doen. Die leeftijd zeer beïnvloedbaar, heeft een beslissing genomen en kan daar toch spijt van hebben. Voor Ajax is dit gewoon nieuwe
situatie, hmwat wil je betalen voor een spits?

5 juli 2022 om 13:11

Helemaal mee eens.
We hebben het over een jongen van 18 die een contract voor 3 miljoen netto per jaar onder zijn neus krijgt alsof er hier iemand anders is die bij zo'n bedrag niet ongeveer blind zou tekenen. Als de slechtste beslissing die we met zijn allen in ons leven kunnen maken zou zijn dat we ja zeggen tegen zo'n contract zijn alle problemen in de maatschappij zo opgelost.

5 juli 2022 om 12:49

Ook wel heel slecht begeleid hoor! Iedereen inclusief Brobbey wilde dat hij bij Ajax bleef, maar iemand kon daar aanzienlijk minder mee verdienen…

5 juli 2022 om 12:55

klopt... wel jammer voor hem dat ie er niet meer is. Hij zou dit varkentje vast en zeker wel even gewassen hebben

5 juli 2022 om 13:24

En nu moet je ook een grote jongen zijn. Je wilde een groot salaris verdienen; daar passen verantwoordelijkheden bij zoals inzet tonen voor de club die je salaris betaalt.

5 juli 2022 om 13:34

Maarja mensen maken weleens fouten. Zeker op jonge leeftijd en als ze hoog in de gevoelens zitten. En ook de zaakwaarnemers hebben vast veel op hem in gepraat

5 juli 2022 om 13:37

Beetje triest dat een jongen van 18 geen fouten mag maken. Lijkt net of het gros van de reageerders op deze site het dik voor elkaar had op de 18e en altijd de juiste keuzes maakten, die waarschijnlijk minder moeilijk waren dan die van brobbey. Ik in ieder geval niet. Heb een prima leven, maar ging niet zonder vallen en opstaan en ook wel gepaard met een verkeerde keuze hier en daar. Vind het in ieder geval mooi dat hij het erkent.

5 juli 2022 om 14:17

Wat een misgunners hier. Brobbey staat buiten wat de clubs doen, die zien hem als een geldzak. Brobbey wilt weg, en een club als Leipzig heeft niks aan een ongemotiveerde/ongelukkige voetballer. Hij wilt minuten maken en mee naar het WK. Triest dat mensen hier niet verder kunnen denken dan hun neus lang is. Je kan in feite zijn carriere kapotmaken als ze financien boven ontwikkeling zet. Leipzig zou beter Brobbey verkopen voor 15 miljoen. Ze hebben Brobbey al transfervrij gekregen en ineens vraag je 25 miljoen, omdat je weet dat Ajax hem wilt kopen. Smerig spel wordt er gespeeld. Je weet die jongen wilt mee naar WK. Dan ga je toch niet het bedrag omhoog schroeven. Zaken doen met Leipzig verdient geen schoonheidsprijs. Natuurlijk Brobbey had zelf moeten blijven, maar ik zou in de toekomst geen zaken meer doen met Leipzig. Bergwijn kost 30 miljoen en Brobbey heeft amper ervaring en die kost 25 miljoen? Zelf aarzen ze op een transfervrije speler. Best hypocriet als je objectief analyseert. Brobbey wilt spelen, of het bij Leipzig is of Ajax. Haller mag je dan ook qua prijs omhoog schroeven, gooi er maar 20 miljoen bovenop, als de Duitsers zo spelen, dan mogen ze diep in buidel tasten.

5 juli 2022 om 21:14

@erodinho hoezo moet Leipzig hem het gunnen? Heeft een fikse soms tekengeld gekregen met daarbovenop een top salaris. Als club mag je dan wel wat inzet eisen, en als ze hem echt talentvol vinden en niet willen verkopen, dan vraag je de hoofdprijs. Zo werkt het voetbal toch? Niet Leipzig is fout, maar Brobbey zelf. Het is nu aan hem om ballen te tonen en zich te bewijzen in de voorbereiding bij Leipzig.

5 juli 2022 om 17:06

Onzin zo werkt de voetballerij nou eenmaal als de ene club jou geen goed perspectief bied is het logische dat je je heil ergens anders zoekt en al zeker met een riante salaris verhoging. Lekker Ajax achter je laten brobbey en voor je kansen gaan in Duitsland als je die kansen niet krijgt op termijn dropt de vraagprijs zeker en zal er vast een club aankloppen die wel volledig in jou kwaliteiten geloofd, want 1 ding is zeker een beest ben je!!! en bedankt voor het binnenhalen van het kampioenschap vorig seizoen, want als de meeste supporters vergeet ik niet snel

Tsja.. hij heeft er zelf voor gekozen! Ik hoop dat er wat meer jeugdspelers dankbaarder worden naar hun club toe, en niet zo snel voor het buitenland gaan kiezen..

5 juli 2022 om 12:36

@Supportert dat is wel heel eenzijdig bekeken. Je redeneert net als velen hier enkel vanuit het perspectief van de club. Brobbey zag destijds weinig perspectief tot speeltijd. Vervolgens komt er een kans op: betere competitie, meer speeltijd gezien Leipzig met 2 spitsen speelt, CL overwinteren vaste prik daar is en ook nog eens meer salaris. Bij Ajax blijven is echt geen harde garantie op doorbreken, zie de vele jeugdspelers die uitzwaaien. Dus redeneren alsof het bij Ajax altijd koek en ei is, is onredelijk. Ik vind dit ook wel een zwakte bod van Brobbey zelf. In plaats van piepen en om Ajax huilen kan ie zich daar ook bewijzen - nu sta je toch bij de clubs hogerop bekend als een crybaby. Zo vroeg mogelijk naar het buitenland gaan is juist goed op zich, gezien de top 5 van NL je altijd weer opvangt als dat niet slaagt zie hier maar weer. Bruma, Rekik, van Aanholt, Malen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit is slappe hap om te piepen en te huilen om Ajax. Nieuwe ronde nieuwe kansen bij Leipzig - kop op en daar bikkelen moet ie. Ajax beleid is ook krom - transfervrij laten gaan om later voor 15 miljoen terug te halen terwijl er veel betere opties zijn voor dat bedrag en die er wel meteen staan.

5 juli 2022 om 13:25

"cl overwinteren vaste prik" is natuurlijk niet het geval. RB Leipzig is vier keer in de CL uitgekomen in de (nog prille) geschiedenis van de club, waarvan het tweemaal overwinterde. Vorig jaar zakten ze ook af naar de EL na de winterstop en het seizoen ervoor werden ze in de 1/8 finale direct uitgeschakeld. Champions League spelen is in de huidige tijd wel een grote kans met Leipzig (gezien de vier Duitse tickets) maar standaard overwinteren natuurlijk niet.

5 juli 2022 om 14:35

Maar laatste 3 jaar halve finale CL, halve finale EL en 1/8ste finale CL. En 3de worden in een poule met City en PSG is geen schande, helemaal het feit dat Leipzig het zelf compleet liet liggen tegen PSG. Thuis gemiste penalty o.a.

5 juli 2022 om 13:56

gevalletje Iatharen, zaakwaarnemers en het grote geld. Misschien wil PSV hem omarmen :-)

5 juli 2022 om 15:36

Bij mo heeft de Zaakwaarnemer geadviseerd naar een kleinere club in Nederland te gaan. Wat is je punt.

Hij komt tenminste opdagen, hij had ook thuis kunnen blijven met een excuus zoals 'familieomstandigheden'...

5 juli 2022 om 12:33

Betekent niet dat dit wel goed is natuurlijk. Heeft zelf een contract getekend en krijgt heel goed betaald. Dan mag je wel een beetje inzet en enthousiasme naar de fans verwachten

5 juli 2022 om 13:25

Had hij exact hetzelfde loopje in een Ajax shirt gemaakt, werd het uitgelegd als koeltjes, nonchalant en vol zelfvertrouwen. Je ziet hiet gewoon brobbey zoals hij altijd is, maar met de transfersoap in het achterhoofd zien mensen hier van alles in.

5 juli 2022 om 13:02

Dat is de omgekeerde wereld, vind je ook niet?

Uiteraard is en blijft het zijn eigen schuld, maar het was/is nog maar een tiener en natuurlijk maken zij fouten. Daar horen zij van te leren en geen een tiener gaat vlekkeloos door zijn of haar tienerjaren. Altijd zitten er momenten bij waar zij spijt van hebben of een keuze die zij te snel hebben genomen. Dit geldt voor Brobbey ook. Ik vind het sneu om hem zo te zien. Of het zijn schuld is of niet. Ook al verdient hij miljoenen. Als je hem zo ziet lopen en als je hem bij Ajax zag met een lach..

5 juli 2022 om 12:34

Deels met je eens. Alleen kosten mijn tienerfouten geen 25 miljoen euro.. Hij heeft Ajax wel in een erg lastig pakket gebracht met die fout. Desalniettemin gun ik hem ook zeker de transfer naar Ajax om weer te voetballen met een glimlach.

Brobbey zijn eigen schuld.
Ook een signaal naar de rest van de jeugd in Nederland. Kies voor de lange termijn en niet voor de centen

5 juli 2022 om 12:54

Hij koos zeker niet voor centen, anders zou ajax het afgelopen jaar toch niet zijn salaris 100% hebben overgenomen?

5 juli 2022 om 13:06

Of Ajax hun schuld door hem niet op tijd voldoende vertrouwen te geven.. door Huntelaar voor hem te laten spelen en Haler aan te trekken en dan ook nog regelmatig Tadic in de spits begrijp ik wel dat hij destijds vertrok.. als je 4e keus wordt voor de spitspositie bij de club waar je bent opgeleid.. ik zou dan ook vertrekken al zou ik misschien eerder voor een verhuur gekozen hebben maar toch.. het siert hem tenminste dat hij eerlijk toegeeft dat hij terug wil..

5 juli 2022 om 13:51

@Lionaldinho84
Ajax heeft anderhalf jaar geprobeerd om het contract met Brobbey te verlengen. Pas nadat duidelijk werd dat Brobbey transfervrij wilde vertrekken, werd Haller aangetrokken.

5 juli 2022 om 15:55

Toch vetrok hij pas en tekende pas bij leipzig nadat Haler kwam

5 juli 2022 om 14:41

Deels eens met de laatste twee zinnen. Het gaat niet zozeer om waar ze voor kiezen, maar dat ze hun keuzes zelf overwegen en hun oren niet laten hangen naar hun omgeving en vooral de zaakwaarnemer(s). Overigens vind ik het wel wat te makkelijk om te stellen dat hij enkel voor de centen koos. Red Bull heeft doorgaans wel goede plannen met de talenten die ze aantrekken. Het is niet zo dat hij ergens met het tweede van pakweg een Chelsea of iets dergelijks mee moet doen.

5 juli 2022 om 14:56

Zoals ik het begrepen heb is dat hij idd overtuigd is door zijn zaakwaarnemen die zowel het financiele als de club die een goede opleiding heeft gebruikt heeft om hem te overtuigen. Brobbey heeft natuurlijk zijn keuze kunnen maken maar hij heeft ook aangegeven eigenlijk bij Ajax te willen blijven. Ik vind het ook een verantwoordleijkheid voor een zaakwaarnemer om daar meer naar te kijken en mee te nemen en de rust te bewaren ipv ineens gas erop.

Maar goed, dit is een les voor andere dit is een unieke aparte zaak geweest en iedereen maakt zijn eigen keuzes en de een is daar wat slimmer/verder in en kan dat beter dan de ander.

Vrij onprofessioneel wel hoor. Krijgt een enorm salaris nog steeds van de club en heeft zelf gekozen om weg te gaan. Dan kun je maar beter je stinkende best doen om er wat van te maken zodat je je kansen vergroot ipv als een klein kind te mokken. Zegt wel wat over de mentaliteit van Brobbey. 'T is ook niet dat ie ergens bij een oostblok club met min 15 moet trainen op een zandveld, maar gewoon bij een grote club met moderne faciliteiten.

5 juli 2022 om 12:40

Zelfde mentaliteit als zijn broer bij PSV

5 juli 2022 om 12:44

Za dus wel in de familie zitten. Erger me kapot aan die Luckassen met z’n uitspraken.

5 juli 2022 om 12:46

Al is dit wat betreft Brobbey wat kort door de bocht. Maar toch, heel vrolijk komt het zo niet echt over.

5 juli 2022 om 12:42

En heeft er gewoon zelf voor gekozen, kan je wel spijt hebben, maar wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. 0 medelijden mee en wat mij betreft schakelt Ajax door als hij daadwerkelijk meer dan 15 miljoen moet kosten.

5 juli 2022 om 12:43

Trap er niet in. Zo liep hij bij Ajax ook het traingsveld op. Zo loopt die jongen gewoon. Sensatie zoeken van de media.

5 juli 2022 om 12:43

Filmpje uberhaupt gekeken? Is letterlijk 5 seconden dat ze het veld op lopen, terwijl Brobbey ongeveer zelfde wandeltempo aanhoudt als de rest. Is verder niks te zien over de training zelf, dus behoorlijk wat aannames dat je hier maakt

5 juli 2022 om 12:45

Is toch niet het eerste bericht wat hierover vanuit Duitsland geschreven wordt? Voordat hij door Ajax gehuurd werd kwamen dit soort berichten ook al door, dat hij niet zijn best deed etc. Dit is dan wel een kort filmpje maar staat volgens mij niet op zichzelf.

5 juli 2022 om 12:46

Tja als zelfs 1 vd beste spelers ooit het doet....
Blijkbaar is het heel erg professioneel

5 juli 2022 om 13:11

Prima zo'n conclusie trekken op basis van aannames, snijdt echter geen hout.
De journalist zegt letterlijk: 'het lijkt erop'.
Niet inhoudelijk aan Brobbey gevraagd hoe die er nu zelf tegen aan kijkt, nee op basis van zijn houding (waarvan een aantal terecht zeggen dat hij deze houding altijd heeft), wordt geconcludeerd dat hij niet de juiste mentaliteit zou hebben. Verwonderlijk altijd.

5 juli 2022 om 13:24

Ik vind het argument van een enorm salaris altijd zo'n onzin. Alsof geld alles bepaalt in je leven. Als je veel verdient, mag je niet meer ongelukkig zijn? Ik denk dat hij zich gewoon grandioos vergist heeft en daar nu spijt van heeft. Kan prima.

5 juli 2022 om 14:34

Ik zeg niet dat hij niet ongelukkig mag zijn door zijn salaris, ik zeg dat hij niet ongemotiveerd zijn werk mag doen door zijn salaris. Groot verschil.

5 juli 2022 om 14:44

Dat mag hij wel want Red Bull Leipzig vraagt een onredelijke prijs voor hem.

5 juli 2022 om 15:26

A123 het is wat de gek ervoor betaald toch. De prijs staat bijna nooit gelijk aan de waarde. 80 miljoen voor Antony is ook bijna 2x te veel, maar Ajax vraagt t wel.

5 juli 2022 om 15:41

Een gebrekkige mentaliteit is altijd kwalijk. Daarmee kan je namelijk twijfel zaaien of je wel geschikt bent voor het professionele voetbal. Maar tegelijkertijd leidt ongelukkig zijn ook weer tot een gebrekkige mentaliteit. Denk dat we daar allemaal wel eens last van hebben: als je ergens ongelukkig bent, heb je ook niet altijd zin (en energie) om er iets beters van te maken. Het is aan jou om daar vervolgens t beste van te maken. Het getuigt dus ook ergens wel van een gebrekkige mentaliteit, mocht het zo zijn.

5 juli 2022 om 16:06

Boeiend, ik zou gewoon geen reet uitvoeren totdat ze me laten gaan. Zo gaat het ook altijd in de NBA.

5 juli 2022 om 14:44

Dit is juist slim van hem. Vergroot de kans dat hij goedkoop kan vertrekken. Als ik hem was zou ik net genoeg doen dat ze het geen werkweigering kunnen noemen en dat was het dan. Alsof Red Bull Leipzig zo'n sympathieke club is ook.

5 juli 2022 om 19:47

Hmm leipzig heeft betere faciliteiten dan Ajax, het is financieel ook een grotere club, met de steun van Red Bull

Sorry maar ik kan hier toch wel enigszins om grinniken. Het is wel een beetje Jantje huilt, Jantje lacht. Brobbey wilde met alle geweld transfervrij de deur uitlopen, negeerde royale contractaanbiedingen van Ajax en tekende bij RB Leipzig. Een nieuwe trainer een een verhuurbeurt aan zijn oude club verder en hij wil weer naar Amsterdam, wat me nogal labiel overkomt. En daar is Ajax ook bereid voor te betalen, maar is de verbazing groot als de Duitsers een vraagprijs van €25M aanhouden. Terwijl ze, wanneer Brobbey vorig jaar gewoon had bijgetekend bij Ajax tot medio 2025, dat bedrag evenzeer zouden hebben gevraagd als deze zomer een andere club zich meldde om hem over te nemen.

5 juli 2022 om 12:39

Verschil is dat hij nog niets heeft laten zien dat hij 25 miljoen waard is.

5 juli 2022 om 15:38

Hij heeft bij ajax en gemiddelde van 1,5 doelpunten per 90 minuten. Mede door hem kampioen geworden.

5 juli 2022 om 12:41

25 mln??? dat staat toch niet in verhuding man. Een bankzitter in Duitsland die nog niks bewezen heeft. Depay kost ook 25 mln

5 juli 2022 om 13:09

Ik heb Ajax-fans anders ook niet horen klagen toen Ajax spelers als Marin, Wöber, Kluivert en Dest voor bedragen verkocht die ver boven hun status/marktwaarde verantwoord waren.

5 juli 2022 om 13:49

Uiteraard is een vraagprijs altijd boven de marktwaarde. Dat lijkt me een gezond uitgangspunt. De vraag is: blijft het binnen het redelijke, of is het van God los? Uiteindelijk bepaalt de markt de werkelijke waarde. En ik kan jou verzekeren dat niet één club in de wereld onder de huidige omstandigheden 25 miljoen betaalt voor Brobbey. Ajax niet en niemand niet. En dan rest de vraag, is het slim van RB of dom om zo hoog in de boom te zitten. Als ze straks het seizoen beginnen met Brobbey die ze eigenlijk niet nodig hebben maar die wel flink verdient. Vind overigens dat je met Marin en Wober prima voorbeelden geeft, Kluivert en Dest maakten behoorlijk wat minuten als Nous weer eens in de lappenmand zat. Maar Marin en Wober spelers die bij Ajax niet onmisbaar waren en die weg mochten voor grofweg 8-10 miljoen. Meer dan hun marktwaarde wellicht maar in die gevallen binnen een redelijke marge daarboven. Kijk als Ajax 15+ voor een Wober of Marin zou vragen, dan kom je een beetje in die RB zone van gebrek aan realiteitszin.

5 juli 2022 om 14:02

Wober en Marin waren wisselspeler en gingen voor een bedrag weg dat nauwelijks onder of zelfs boven hun aankoopprijs lag, terwijl hun contracttermijn (uiteraard) korter was bij vertrek en hun waarde gedaald had moeten zijn. En op Dest en Kluivert heeft Ajax ook dik meer verdiend dan ze gezien hun mate van talent, status en contract hadden moeten opbrengen (sterk staaltje verkoopkunst van Overmars trouwens).

Wat misschien nog wel meer duidelijk maakt dat de verontwaardiging over RB Leipzigs vraagprijs selectief is, is de vergelijking tussen Antony en Brobbey. Beide hebben een contract bij hun club tot medio 2025. Brobbey was voor Ajax bij 8 goals betrokken in de ED (7 goals, 1 assists). Antony bij 12 (8 goals, 4 assists), maar had daar dubbel zoveel wedstrijden voor nodig dan zijn twee jaar jongere collega. Wat maakt het dan acceptabel dat Ajax een vraagprijs van €60M hanteert voor de Braziliaan en is het 'niet in verhouding' dat Leipzig €25M voor een snelle spierbonk met scorend vermogen en een langlopend contract wil?

5 juli 2022 om 14:38

Gomes; je spreekt jezelf tegen. Je geeft in je eerste zin precies het verschil al aan. Wober en Marin waren wisselspelers. Welnu; dat is Brobbey ook

5 juli 2022 om 15:41

Maar gingen die ook niet weg tegen een bedrag hoger dan de marktwaarde. Daarbij is brobbey een scorende aanvaller een nog jonger. Als je hem met daramy vergelijkt dan is hij met dan 2x zoveel waard.

5 juli 2022 om 15:44

@gomes1psv je kunt toch niet met droge ogen beweren dat hij dat waard is? ik zal je alvast zeggen dat er geen club is die piekert om dat voor hem te betalen onder de huidige omstandigheden. bewijs zal snel geleverd worden: of hij blijft in dienst van RB, of ze zakken drastisch met hun vraagprijs, ik vermoed Max 15 voor het interessant wordt voor andere clubs. 60 voor Antony is veel, maar dichter bij de realiteit. vraagprijzen zijn natuurlijk per definitie te hoog. maar ik denk dat er clubs zijn die tot 85% van de vraagprijs voor Antony willen voldoen (≈ 50 miljoen), terwijl geen club bereid is meer dan 60% van de vraagprijs voor Brobbey te voldoen (≈ 15 miljoen). mocht er een club komen die 85% van de vraagprijs van Brobbey wil betalen (≈ 21 miljoen), dan heb jij het hartstikke goed gezien en kom ik je feliciteren en geef ik graag toe dat ik er volledig naast zat en RB het goed bekeken had.

5 juli 2022 om 15:50

@jansen uiteraard, Brobbey is ook twee keer zoveel waard als Daramy, misschien meer. Maar het gaat me niet om 1 op 1 kijken wie meer waard is, maar om spelers in een vergelijkbare situatie. Wat ik bedoel te zeggen is dat als Ajax Daramy zou willen verkopen (geloof niet dat dit het geval is) het niet realistisch zou zijn om nu 15 miljoen voor hem te vragen. 10 vragen en 7 krijgen zou redelijk zijn. 15 vragen lijkt me even onwerkelijk als 25 voor Brobbey.

5 juli 2022 om 16:35

@robert41: hoe is dat dan tegenspreken? Wober en Marin gingen toch ook voor een hoofdprijs de deur uit?

5 juli 2022 om 16:42

Ten eerste beweer ik ook niet dat hij dat waard is, ik constateer alleen dat Leipzig zijn huid op dezelfde manier duur verkoopt als Ajax doet met zijn spelers. Zoals Ajax hoog in de boom gaat zitten met Antony, doen de Duitsers dat evenzeer. En waarom niet? Ajax wil Brobbey liever dan dat zijn van hem af willen; ik denk ook helemaal niet dat RB hem gaat verkopen deze zomer. En ik denk evenmin dat Antony voor dat bedrag weggaat; clubs zijn niet achterlijk. Die gaan geen buitenspeler na een seizoen ED halen als-ie niet minstens 12 goals en 15 assists geeft in een league met FC Groningen, Go Ahead Eagles en Fortuna Sittard. Nog los van het circus fratsen dat je ermee in huis haalt.

5 juli 2022 om 19:02

@gomes, ik kan je alleen volgen in je uitspraak dat Leipzig bepaald welke prijs ze erop plakken. Alle andere vergelijkingen is echt onbegrijpelijk. Anthony een van de meest gewilde buiten spelers vergelijken met een jong talent wat bankzitten is bij Leipzig en dat proberen te staven met wat loze cijfers is bijna lachwekkend en maakt je betoog niet sterker.

Dus ga mee dat Leipzig de prijs bepaald en ze mogen verhogen tot ze een ons wegen en de rest er niet toe doet.

Ik snap niet dat Ajax dit doet als ik heel eerlijk ben.
Leipzig verdient ruim tien miljoen (transfersom - tekenbonus) aan een speler die nooit iets heeft gepresteerd. Brobbey heeft waarschijnlijk een hele mooie tekenbonus en loon gehad en Ajax haalt hem terug voor een gigantisch bedrag.
Goede speler, maar vind dit persoonlijk echt een gigantische middelvinger naar jeugdspelers die zich kapotwerken in de KKD maar totaal niet beloond worden met spelen in het eerste (ünuvar, Hansen bijvoorbeeld).

5 juli 2022 om 12:36

Leipzig verlangt meer dan tien miljoen euro. Denk dat 15 miljoen echt de bodemprijs is.

5 juli 2022 om 12:43

Psv... eens goed lezen. Hij schrijft transfersom - tekenbonus. Niet verlangt.
Ze verlangen 25 mln zoals je kunt lezen in het artikel

5 juli 2022 om 12:43

Toch vraag ik me af waarom Leipzig zo hoog in de boom gaat zitten... 18 tot 25 miljoen voor een speler waar je niets voor betaald hebt en die er helemaal niet wilt zijn. Als Ajax hem dan voor 10-15 miljoen terug wil kopen dan doe je dat toch meteen? Makkelijkst verdiende centen ooit. Als je hem laat blijven wordt zijn waarde waarschijnlijk alleen maar minder en zit je met zijn salaris.

5 juli 2022 om 12:48

@vesta
Lager gaan zitten kan altijd nog.
Ajax en Brobbey hebben hardop uitgesproken weer samen te willen werken, kijken hoever Leipzig kan gaan. Ik snap ze wel. Het is gewoon balen hoe Brobbey destijds heeft gehandeld.

5 juli 2022 om 13:01

Vesta; ik heb zo het vermoeden dat ze een grote berg tekengeld betaald hebben. Anders kan ik deze onrealistische prijs ook niet verklaren

5 juli 2022 om 14:33

@vesta - Brobbey is pas 20 jaar, verdient 3 miljoen euro netto per jaar, heeft momenteel nog een 3-jarig contract, hij staat te boek als best een groot talent en een club die zeer waarschijnlijk 30 miljoen euro betaalt voor toch wel een flop van Tottenham laten merken dat ze hem dolgraag willen hebben. Zou je dan rond de 12 miljoen euro of extra hoog in de boom gaan zitten in de wetenschap dat Ajax er nog wat af wil onderhandelen? Dat hij transfervrij naar Leipzig trok doet daar werkelijk niets aan af. Juist daardoor blijft een eventueel verlies beperkt tot salaris en tekengeld en dan kunnen ze een deel van het salaris nog terugkrijgen door hem te verhuren, mocht dat nodig zijn.

Wat een sensatiezoekerij zeg. Hij loopt gewoon rustig het veld op, meer niet. Gaat nog een soap worden dit, Ajax moet maar aan de vraagprijs van Leipzig voldoen, die hebben alle recht om te vragen wat ze willen. Ligt nog tot nota bene 2025 vast bij RB Leipzig.

5 juli 2022 om 12:45

volgens mij heeft Ajax ook al het recht dat niet te doen. 25 mln voor een bankzitter uit Duitsland slaat gewoon nergens op.

Ajax moet lekker doorschakelen. Voor dat bedrag is er genoeg talent te koop

5 juli 2022 om 12:51

Absoluut. Allebei de clubs staan in hun recht. Ben benieuwd wie Ajax nog meer op het scoutingslijstje heeft staan voor de spitspositie, naast Zirkzee.

Groot staaltje inlegkunde van de 'journalist', chapeau.
En voor de rest: Brobbey's eigen schuld. Iedereen voorspelde al dat hij daar geen eerste spits zou worden, en dan opeens wil hij terug terwijl Leipzig hem een flink salaris geeft. Die willen dan ook leuk aan je verdienen. Eigen schuld dikke bult.

Eigen schuld Brobeast! Moet wel eerlijk zeggen dat het stoer is dat hij komt opdagen en zich niet ziek meld o.I.d. Wat veel andere in zijn Silurische denk ik wel zouden doen, ook al is het je plicht om te verschijnen. Ik hoop nog steeds van harte dat hij terugkomt, maar zeker niet voor 25mio. We gaan het meemaken ben benieuwd

Leipzig schijnt 25 miljoen te willen. Ben benieuwd of dit nog rond komt. Ondanks dat Brobbey niet slim is geweest hoop ik wel dat hij terug keert bij Ajax.

5 juli 2022 om 12:37

Voor dat bedrag mag hij lekker daar blijven. 25 miljoen is buiten alle proporties.

Ja vriend, je tekent zelf een contract. Betaal maar een beetje mee aan de transfer zou ik zeggen.

Als Ajax zijnde zou ik het Brobbey-verhaal het komende decennium aan alle toekomstige talenten laat zien wat er kan gebeuren als je te snel voor het geld kiest.

Had hij daar maar geen contract moeten tekenen. Hij heeft zich gek laten maken door zijn zaakwaarnemer destijds. Maar goed andere jeugdspelers trekken hier toch geen lering uit. Deed hij immers zelf ook niet. Als hij echt naar Ajax wil dan betaalt hij maar mee.

5 juli 2022 om 12:47

jammer voor hem dat zijn zaakwaarnemer er niet meer is. Die zou het wel geregeld hebben voor hem.

5 juli 2022 om 14:27

Je bedoelt de zaakwaarnemer die de onderhandelingen anderhalf jaar lang heeft uitgerekt zodat hij uit z'n contract liep en hem nota bene naar Leipzig bracht? Die had hem waarschijnlijk naar Engeland of iets dergelijks gebracht.

7 juli 2022 om 21:53

Ja die ja.... kwal van een vent maar haalde altijd het onderste uit de kan voor de spelers.

Tja heeft die jongen helemaal zelf gedaan. Je hebt zelf die handtekening gezet bij Leipzig. Had ook gewoon bij Ajax kunnen verlengen, maar meneer wilde op jonge leeftijd liever multimiljonair zijn.

Arme jongen! Nou, tenminste kan je op de tribune net zo goed die twee miljoen per jaar pakken! Was het waard toch?

Tsjaa eigen schuld Meneer Brobbey, en als je echt zo graag terug wilt doe dan met Ajax een regeling regelen dat je 1/4 van de transfersom zelf betaald.

Wat een onzin allemaal. Dit is weer zoeken naar iets wat er niet is. Zo liep hij bij Ajax ook altijd het trainingsveld op.

5 juli 2022 om 12:48

eeuu.... das niet waar...

5 juli 2022 om 13:28

Ok dan liegen de beelden dus ……kuch.

7 juli 2022 om 21:53

Eeuuhh.... welke beelden? Kuch, kuch

Het is maar de vraag of hij echt in de plannen van Leipzig voorkomt. Als Ajax zijnde zou ik niet teveel bieden, het is niet zo dat de clubs in de rij staan

Valt toch wel mee qua zichtbare tegenzin? Hij komt nou eenmaal een beetje sloom over, ook bij Ajax.

Wat een verwende gast zeg. Heeft een wereldbaan, gaat die lopen sjokke en janken om zijn eigen keuzes. Nieuw seizoen. Leg je er bij neer als een volwassen vent nou hoor

Wat een loser. Toon op z’n minst is wat respect. Je hebt zelf met je volle verstand voor 3 miljoen per jaar getekend. Maar past wel een beetje bij deze generatie, weinig respect en als het niet loopt zoals ze willen dan geven ze maar op of gaan ze lastig doen. Snel wegwezen Brian..

5 juli 2022 om 14:24

Dit kan natuurlijk wel gewoon verzonnen zijn door een journalist die denkt iets te zien. Dat zou zeker niet de eerste keer zijn. Buiten dat zijn voetballers veel te afhankelijk van hun zaakwaarnemer. Hij gaf het zelf al toe, maar aan z'n acties kun je ook al zien dat hij niet bijster slim is. Dat wordt wel een probleem als je niet eens meer je eigen keuzes goed kunt overwegen. Zeker bij jongens die onder een vergrootglas liggen (in dit geval dus voetballers) valt die (met alle respect) domheid direct op. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat een voetballer bij voorbaat dom is of iets dergelijks, maar dat lijkt me duidelijk.

5 juli 2022 om 16:39

Ik heb bij hem dus juist wel het gevoel dat hij intelligent is.

Als de Duitsers door willen gaan met een ontevreden speler die ze toch niet gaan opstellen,prima.Lopen ze vele miljoenen mis. Mss even over hun ego stappen.

Ja misschien is dit wel gewoon de manier waarop hij loopt, geen idee. Neemt niet weg dat ik 0,0 medelijden met hem heb. Hij heeft met zijn volle verstand gekozen voor het geld in Leipzig (zou ik ook gedaan hebben) en wilt nu van diezelfde club ''eisen'' om hem te laten transfereren naar de club die hij een jaar geleden nog in de steek liet. Dit heeft hij helemaal aan zichzelf te danken.

Hoe onprofessioneel kun je zijn ? Eerst wilde meneer perse weg bij Ajax omdat hij het grote geld zag...en niet willen bijtekenen zodat Ajax nog wat vergoeding kreeg, daarna heel veel spijt hebben en met hangende pootjes terug willen, en nu met een zure kop gaan trainen omdat RBL terecht geld wil zien !

Neem je geluk vriend en ben blij met wat je hebt......iedere echte professioneel zou blij zijn met RBL !

5 juli 2022 om 13:27

Welke zure kop? Zo liep hij er bij Ajax ook bij. Trap er toch niet in joh

Dat het een verkeerde keuze was van Brobbey om te vertrekken is wel duidelijk en dat hij het liefst terug wil ook. Het is nu wel de vraag hoe Brobbey nu omgaat met de situatie; sjokken en mokken bij je loonbetaler lijkt me niet juist.

Ik lees ook nergens kritiek naar zijn zaakwaarnemer bijvoorbeeld... Uiteindelijk voor een groot deel verantwoordelijk dat deze speler naar Duitsland is gebracht. Is Brobbey bereidt om bijvoorbeeld voor een minimaal salaris bij Ajax aan de slag te gaan om zo misschien een paar miljoen te compenseren in de transfersom? Komt kamp Brobbey met een statement naar jeugd die op de rand staan om of door te breken of te vertrekken dat een jaar langer rijpen bij "je eigen club" ook een goede optie kan zijn?

Ik hoor nu al ruim een half jaar dat Brobbey zo ongelukkig is in Duitsland, maar ik wil graag een oplossing zien vanuit hem. Nu moet Ajax hem uit de brand helpen, nadat hij dat niet bij Ajax wilde doen.

Ik zie hem graag komen en ben ook fan van de speler; maar ik wil ook wel een beetje professionaliteit en volwassenheid terugzien bij hem. Hij pakt 2 miljoen op jaarbasis en loopt een beetje moeilijk te doen. Zet mij voor 2 mil op de steppe in Mongolië en ik ga mezelf vermaken hoor.

Ajax, begin hier niet aan, dat geintje wat die jullie geflikt heb zal die in de toekomst weer flikken, dat is het aard van het beestje.
Kijk naar zijn houding, die veranderd niet

Ik heb toch wel een beetje medelijden met Brobbey. Je merkte anderhalf jaar geleden dat hij het liefst bij Ajax wilde blijven. Wat mij dan benieuwd is waarom hij uiteindelijk voor Leipzig koos. Persoonlijk vind ik dat Leipzig wel erg hoog in de boom zit. Hij heeft niks gepresteerd toen hij bij hun speelde en andere clubs zijn niet geïnteresseerd. Als ik Ajax was zou ik niks boven de 10 miljoen betalen. Daarmee lijdt Leipzig geen verlies en zijn Brobbey en Ajax ook blij.

5 juli 2022 om 13:26

Iedereen weet waarom hij voor Leipzig koos. Raiola. Heel simpel.

5 juli 2022 om 16:24

Nou ja het is wel gewoon een top-3 club in Duitsland waar veel jonge talenten toch de kans krijgen. Daarnaast een veel sterkere competitie. Zo raar is die stap helemaal niet. Brobbey moet niet zoveel zeuren en gewoon voor zijn kans gaan. Poulsen ligt er een tijdje uit, van Sorloth willen ze af, Hwang is verkocht. Alleen Andre Silva is echt daadwerkelijk beter.

5 juli 2022 om 13:41

Waarom zou Leipzig dat bedrag niet vragen? Ze weten dat er geld te halen valt bij Ajax, de wil om deze transfer te regelen zit hem vooral bij Ajax en Brobbey, Brobbey is ontzettend jong dus heeft nog een behoorlijke potentie, heeft nog een langdurig contract. Dit alles maakt de positie van Brobbey en Ajax niet perse sterker ofzo. Goede zet van Leipzig om hem vorig seizoen gratis op te halen hahaha.

5 juli 2022 om 14:22

25 miljoen vragen voor een speler die je gratis haalt met mooie verhaaltjes van een coach ( die snel daarna zelf gevlogen is ) en die vervolgens niet laat spelen is belachelijk

5 juli 2022 om 14:19

Eigen schuld, dikke bult. Ik kan totaal geen medelijden voor die jongen opbrengen. Te vroeg dingen geeist, oren laten hangen richting zaakwaarnemer en entourage en na anderhalf jaar aankloten met de onderhandelingen binnen no-time van gedachten veranderen als je bij je volgende werkgever hebt getekend. Dan mag hij nog blij zijn dat z'n zaakwaarnemer hem niet naar Engeland bracht. Daar was hij letterlijk en figuurlijk nog veel verder van huis. Bij Leipzig heeft hij het niet eens zo slecht. Die willen dat soort talenten nog weleens een kans geven en in de Bundesliga haak je toch wat makkelijker aan.

5 juli 2022 om 18:01

Het gaat er niet om wat er betaald is, het gaat erom wat iemand waard is en wat je er op termijn voor denkt te kunnen krijgen.

8 juli 2022 om 10:55

Brobbey is op dit moment geen 25 miljoen waard en hij heeft niks gepresteerd in een half jaar bij Leipzig. Op termijn kan hij meer waard worden, maar vooralsnog heeft hij het alleen bij Ajax laten zien. Ajax moet gewoon verder kijken boven de 10 miljoen.

Situatie is heel simpel. Brobbey heeft totaal geen motivatie waardoor hij zeer waarschijnlijk niet zal worden opgesteld. Leipzig heeft eigenlijk ook geen zin in een gedemotiveeerde speler. Ajax zal sluw moeten afwachten tot het einde van de transferwidow en uiteindelijk toeslaan met een maximale bod van €15 miljoen. Ik denk dan dat beiden het heel goed gedaan hebben

5 juli 2022 om 14:14

Je denkt toch niet dat het zo werkt? Leipzig heeft die jongen transfervrij binnengehaald en de onderhandelingspositie van Ajax is niet heel sterk. Leipzig weet dat Ajax het geld heeft en ze hebben net hun spits aan Dortmund verkocht. Leipzig gaat dan echt niet ineens 10 miljoen euro zakken en Ajax laat goed merken dat ze Brobbey graag terug willen. De kans dat Brobbey een jaar al dan niet ongemotiveerd op de bank mag plaatsnemen bij Leipzig is groter dan dat Leipzig akkoord gaat met 15 miljoen euro als de vraagprijs daadwerkelijk 25 miljoen euro is. Bij Bergwijn was Ajax ook niet standvastig en betaalden ze ook de absolute hoofdprijs. Ajax komt waarschijnlijk wel over de brug met minimaal 20 miljoen euro.

5 juli 2022 om 14:54

@Sirius
"Bij Bergwijn was Ajax ook niet standvastig en betaalden ze ook de absolute hoofdprijs."
Wist niet dat het al rond was. Ik heb op de website van Ajax zelf nog niet gezien dat Bergwijn zijn handtekening onder een contract bij Ajax heeft gezet.

5 juli 2022 om 15:32

Als Brobbey zo'n speler is, dan lekker daar laten. Ook al zit het tegen, knokken en jezelf laten zien. Dit gedrag vertoond hij nu bij Leipzig, waarom dan straks niet als het even bij Ajax tegen zit?

Wat heb ik toch medelijden met deze jongen. Een beter contract getekend dan bij zijn oude club en nu treurig opkomen dagen...

Brobbey is profvoetballer en nog steeds speler van Leipzig. Het minste wat je kunt verwachten is dat hij gewoon doet waar hij goed voor betaald krijgt. Wijndal en Bergwijn trainen ook nog gewoon mee bij AZ en Tottenham en dat zullen ze gewoon blijven doen totdat de keuring plaatsvind en handtekeningen worden gezet. Teleurstellende instelling van Brobbey

Lekkere professionele houding…. Een jaar geleden bewust je contract tekenen en nu zielig lopen doen… Ga maar werken voor je centen en toon wat respect naar de werkgever die je luxe leventje mogelijk maakt

Iets met eigen schuld en een bult...? Je laten verleiden voor het grote geld kan soms/vaak verkeerd uitpakken. Maar ik snap ajax ook echt niet als ze hem terug zouden halen. Zo goed is hij helemaal niet.

Is ook een slecht signaal als Ajax hem nu voor een vermogen terug koopt. Dan kunnen andere jonge spelers ook denken dat ze voor een hoop centen weg kunnen gaan. Want Ajax koopt je later toch wel weer terug.

En dan wil je daar als Ajax zijnde nog 25 miljoen voor neerleggen? Een speler die zo duidelijk niet wil, dat gaat hij vast en zeker nog vaker doen in z’n carrière.. Heb je dus niets aan

15 miljoen euro vind ik eigenlijk al veel te veel. 25 miljoen euro is krankzinnig. Ajax wilde Brobbey te graag en dat heeft Leipzig heel goed door.

Wordt tijd dat Ajax Brobbey vergeet en op zoek gaat naar een vervanger van het kaliber Haller, eentje die zich al internationaal bewezen heeft.

5 juli 2022 om 14:10

Ajax moet wel oppassen dat het niet doorslaat in de aankopen. Het salarishuis gaat toch gestaag omhoog. Dat is nu vast nog geen probleem, maar als ze dit doorzetten is het een kwestie van tijd tot elke speler in de basis minimaal 3 miljoen euro per jaar verdient. De talenten die doorstromen kunnen dat waarschijnlijk ook in het buitenland verdienen en gaan dan ook hoog in de boom zitten als ze niet minder zijn. Voor je het weet heb je de eerste 5 reserves en basis dan al voor minimaal 48 miljoen euro per jaar in de boeken staan. Wat nu nog verantwoord is, kan in de toekomst snel omslaan al zal je risico's moeten nemen om te groeien.

5 juli 2022 om 14:21

Talenten verdienen dat niet zo snel meer in het buitenland. Veel clubs proberen juist de salarissen te drukken.

Overigens tekenen talenten al na hun zestiende verjaardag een contract, dan zijn er nauwelijks kapers op de kust. Teveel gevallen van jonge gasten die naar het buitenland gingen en waar we nooit meer iets van hoorde. Meeste jeugdspelers hebben er wel van geleerd dat je in Engeland bijvoorbeeld nauwelijks kansen krijgt om door te breken.

Het probleem bij Ajax zit hem juist in de eerste contract verlenging. Spelers kunnen Ajax te makkelijk aan het lijntje houden waarna Ajax ze gewoon door laat spelen tot ze op hun 19de uit contract lopen. Daar moet men harder in worden, niet verlengen wanneer je laatste jaar aanbreekt betekent verkopen. Werkt een speler niet mee, dan gewoon niet meer in het eerste laten spelen.

Het is juist daar waar het mis ging met Brobbey. Hij hield Ajax maar aan het lijntje en Ajax trapte erin. Bleef maar de relatie goedhouden, want misschien tekent hij wel bij, misschien komt hij ooit terug. En dan ook nog terug huren. Nu vraagt Leipzig 25 miljoen euro voor een spits die praktisch nog niks heeft laten zien. Het is echt te gek voor woorden wat Ajax allemaal investeert in Brobbey. Ajax moet er gewoon mee kappen, het begint echt onzin te worden. Er is totaal geen garantie dat Brobbey ooit een wereldspits wordt die meer dan Haller gaat opleveren.

Ach mensen,
zo lopen de meesten van ons ook na de vakantie!
Nog ff geen zin.
Kan toch

Een beetje half los van dit artikel (aangezien het simpele journalistiek is en ze wellicht zoeken naar een ongemotiveerde houding) blijft het toch een raar verhaal. Het laat ook zien hoe simpel voetballers in dit soort zaken staan. Zaken die toch een enorme impact op hun toekomst kunnen hebben.

Anderhalf jaar lang onderhandelen en vervolgens met de staart tussen de benen vertrekken omdat Ajax nog even wou wachten voordat ze een knaap van 18-19 jaar voor de leeuwen wouden gooien. En daar zit je dan met de gebakken peren. Oren laten hangen naar een zaakwaarnemer en een mooi verhaal.

Misschien mag hij nog blij zijn dat het Leipzig is. Die willen talenten nog weleens een kans geven. Mocht hij er dus niet wegkomen, zit hij bij Leipzig wellicht niet eens zo slecht. Zat hij nu in Engeland, dan had hij waarschijnlijk een veel groter probleem gehad. Dan kom je in die huurcarrousel terecht. Daar zit je op zijn leeftijd al helemaal niet op te wachten.

Je kan niet eens meer lopen en gelijk word er van alles gezegd wauuw😂.
Natuurlijk weer iedereen zijn verhaal willen doen

Eigen schuld dikke bult. Als Brobbey echt zo graag wil, legt hij zelf wat van de transfersom bij. Zijn idiote beslissing heeft Ajax namelijk al het nodige geld gekost, en hem opgeleverd. You can't have your cake and eat it to. Een goeie les voor zo'n jonge jongen.

Wat een prof deze jeugdige geldwolf.
Lekker laten zitten op de blaren.
Zijn eigen keuze geweest dus hij moet ook maar de verantwoordelijkheden nemen.
Komt nu over als een vreselijk verwend nest.

5 juli 2022 om 15:15

Laat hem maar lekker ongelukkig trainen daar. Eigen schuld dikke bult.

Was toch niet goed genoeg bij Ajax , deze had toch geen contract aangeboden die bij zijn status zou passen.
Nu heeft hij samen met Raiola deze blunder begaan ..
Maak er dan het beste van , en ga niet alles bij Ajax neerleggen.
Heeft ook nog eens een best bedrag gehad als tekengeld
En hij vond dat een Leipzig hem wel waardeerde ??
Lekker laten zitten , want zo goed vind ik hem niet .
Mentaal is hij in mijn beleving te zwak voor een club als Ajax

doorzettingsvermogen die Brobbey. Je krijgt dik en dik betaald, dus zet je gewoon in. Het zit tegen en meneer laat zijn kop hangen? Kom op zeg, die gozer heeft veel te leren zeg. Een echte prof, ook heb die leeftijd knokt voor zijn kans,

Vind het bijzonder hoe iedereen Brobbey de schuld geeft, van zijn vertrek. 1 de technisch directeur en de trainer die hem graag wilde hebben zijn vlak voor zijn komst verdwenen.
2 de toezeggingen en het plan dat Ajax nu heeft voor Brobbey is anders dan hetgeen dat ze destijds hadden voor Brobbey.

Logisch dat je dan toch vertrekt en logisch dat bij alle wijzigingen, hij er voor openstaat om terug te keren? Eerder slecht gemanaged door Ajax dan Brobbey zijn eigen schuld.

5 juli 2022 om 16:43

Natuurlijk is het zijn eigen schuld. Een typisch voorbeeld van een, niet meer dan redelijke, speler die weer eena geen geduld had om door te breken bij Ajax. Hij heeft zichzelf in deze positie gebracht en als prof hoort daar nu dan ook gewoon een professionele houding bij.

Wat een pannekoek is dat toch. Had dan in eerste instantie die transfer niet afgedwongen. Deze club betaalt je elke maand netjes, dus een ietwat andere houding zou wel gepast zijn. Uiteindelijk ben je gewoon een (niet al te intelligente)
prof, die een domme keuze gemaakt heeft.

Laat maar lekker in Leipzig staan. Als het niet voor 15 kan. Absoluut niet meer uitgeven aan een spits die zich nog moet bewijzen. Ik zou bij Chelsea informeren of je Batshuayi kan kopen en anders huren voor een bepaald bedrag. Loopt 30 juni volgend jaar uit z'n contract en lijkt me een spits die er in de eredivisie zeker 20 kan maken.

De meeste jongeren hebben geen geduld en zullen net als hem voor het snelle geld kiezen en hopen op een beter perspectief bij een ander. Beseffen dat blijven waar je zit vaak beter is is lastig als je jonger en impulsiever bent, zeker met een zaakwaarnemer die je anders influistert. En dan ben je, zeker als voetballer op een gegeven moment handelswaar. De handelswijze van Leipzig verdient nu echt geen schoonheidsprijs maar tegelijkertijd is dit (helaas) de standaard tegenwoordig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren