Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hans Kraay jr. ziet belangrijkste zomertransfer van PSV op onverwachte plek

Laatste update:

De aanstelling van Ruud van Nistelrooij heeft volgens Hans Kraay junior de weg geplaveid naar de tot dusver succesvolle transferzomer van PSV. De analist zag elke van de zogeheten topaankopen van de voorbije weken écht overtuigd worden na een gesprek met de nieuwe trainer , zo vertelt hij bij Voetbalpraat. Collega-analist Sjoerd Mossou vermoedt echter dat 'een kantelmoment in Amsterdam' ook flink heeft meegespeeld.

PSV kent tot dusver een uiterst succesvolle zomerse transferperiode. De voorbije twee weken werden er maar liefst zes aanwinsten gepresenteerd, waarvan diverse namen van formaat. Boy Waterman, Walter Benítez, Xavi Simons, Ki-Jana Hoever, Luuk de Jong en Guus Til sloten zich allen aan bij de Eindhovenaren en de credits daarvoor mogen volgens Kraay jr. grotendeels naar Van Nistelrooij.

"Hij is nu zijn geld al waard", begint Kraay jr. over de 46-jarige oud-spits, die voor zijn eerste klus als hoofdtrainer op het hoogste niveau staat. "De manier waarop hij zó ongelooflijk snel Xavi Simons over de streep trekt - dat is gewoon zijn vader Regilio Simons over de streep trekken, die heel kritisch is - en hoe hij dat doet met Luuk de Jong, waar ook flink aan getrokken werd... na één gesprek zijn spelers om." Presentator Vincent Schildkamp plaatst echter een kanttekening. "Is het technische gedeelte niet vooral de verdienste van John de Jong (technisch directeur van PSV, red.)?" "Ja", vindt Kraay jr. wel, "maar je hoort het aan Guus Til, aan Simons, aan De Jong: 'Na anderhalf uur met Ruud wilde ik'."

Mossou denkt niet dat het alleen Van Nistelrooij is; ook de turbulente tijden in Amsterdam spelen volgens hem een rol. "Ik denk dat die aankopen herkennen dat, als er een plan achter zit, ze een goede kans maken tegen Ajax. Ajax is toch een club in transitie. Nieuwe trainer, nieuwe technische leiding, een hele hoop nieuwe spelers. Je ziet dat er in Amsterdam een kantelmoment is. Toch wel meer dan twee jaar geleden (toen de onlangs naar Benfica vertrokken Roger Schmidt aan het roer kwam bij PSV, red.). Daar anticipeert Eindhoven op."

Tafelgenoot Freek Jansen merkt op 'dat bij PSV dezelfde dingen gebeuren'. "Ook een nieuwe trainer. Ook een nieuwe algemeen directeur. Ook veel nieuwe spelers. Alleen zijn zij echt de jager, en zetten zij vol de aanval in. En ze willen ook investeren om minimaal die tweede plek veilig te stellen." Kraay junior durft in dat verband een boude claim te doen: "Als Cody Gakpo en Ibrahim Sangaré blijven is PSV titelfavoriet."

Wie is komend seizoen titelfavoriet in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

" Ajax is toch een club in transitie. Nieuwe trainer, nieuwe technische leiding, een hele hoop nieuwe spelers "

Ben ik nou gek of zijn veel van die dingen ook bij PSV aan de hand.......koekoek.

Voor de mensen die denken dat ik vergeet dat Jansen zegt dat het ook bij psv zo is. Daar gaat het mij niet om. Ik hebben uitzending ook gekeken.
Ik reageer op Mossou. Die het gewoon van 1 kant zit te bekijken

4 juli 2022 om 21:46

En een hoop nieuwe spelers valt ook reuze mee. 3 gerichte aankopen die meteen inzetbaar zijn en 1 a 2 talentjes. Lijkt eerder op valse hoop, haha

4 juli 2022 om 21:46

@Soccerfan_1 ik dacht exact hetzelfde. Hansie Hansie is weer op dreef.

5 juli 2022 om 06:30

Ik begrijp niet helemaal wat Hansie Hansie hiermee te maken heeft, want het is een uitspraak van Sjoerd Mossou dat hier wordt aangehaald

4 juli 2022 om 21:46

Staat ook in de tekst, mét uitleg en argument.

4 juli 2022 om 22:57

Daar gaat het mij niet om. Kijk ff reactie hier onder

4 juli 2022 om 21:47

Soccerfan_1 koekoek . Dat staat ook letterlijk in de tekst..

4 juli 2022 om 21:52

Ja Soccerfan heeft het vaak over dat anderen het artikel niet zouden lezen, valt mij vaker op dat hij dat ook wel eens vergeet

4 juli 2022 om 22:55

Nee dat vergeet ik niet. Ik heb het hele artikel gelezen en de uitzending ook gezien vriend. Die opmerking over psv kwam pas veel later, door iemand anders dus.
Het gaat mij om die opmerking van Mossou en hem alleen. Die gast bekijkt het van 1 kant. Jansen die kijkt gelukkig ff iets verder.

4 juli 2022 om 21:50

Ajax blijft titelfavoriet met zo’n begroting en een transfermarkt die nog zolang open is. We moeten niet eens willen gezien worden als titelkandidaat, kan alleen maar tegenvallen ;-)

4 juli 2022 om 22:24

PSV moet gewoon elk jaar meedoen om het kampioenschap, punt. Die ambitie moet je toch ook uitspreken. Intern zal nu ook wel uitgesproken zijn dat de CL gehaald moet worden om een volgende stap te zetten.

4 juli 2022 om 23:15

De cl kun je volgens mij volgend seizoen ook met de 2e plek pakken. Het blijft dus maar een klein verschil in miljoenen volgens mij eerste of 2e. Als PSV dit jaar door de voorronde komt zou dat ook top zijn! Kampioen worden is natuurlijk fantastisch en een prachtig feest voor de supporters. Maar uiteindelijk zijn die cl miljoenen toch iets wat de club echt verder kan helpen.

De ambitie hebben is leuk maar Ajax heeft gewoon veel meer geld. Tot nu toe word ik niet heel bang van Ajax. Maar de transferperiode is niet afgelopen, als je ziet dat zij spelers voor 30 miljoen halen tegenwoordig dan is dat naar mijn mening wel lastig om tegen op te boksen.

PSV moet er gewoon volop op inzetten om als team/club te groeien. Ik denk niet dat van Nistelrooy faalt als hij 2e wordt.

4 juli 2022 om 21:59

Echt lachwekkend inderdaad. Ajax is de club om op te jagen en PSV kan niet voor het 5e jaar op rij geen titel pakken, en zal dus hongerig zijn. Maar Ajax heeft nog steeds een enorm sterke kern, en veel ervaring. Er wordt gedaan alsof we niks over houden, maar Ajax heeft volgend jaar met Timber, Blind, Wijndal, Klaassen, Berghuis, Antony, Tadic en Bergwijn een voor nationaal niveau ontzettend goede selectie. PSV zet nu in rap tempo een prima selectie neer, maar de verdediging is nog steeds zwak. Wat er ook bij beide nog gaat gebeuren, Ajax en PSV zullen toch wel weer om de titel strijden. Afgelopen seizoen werd Ajax ook pas in speelronde 33 kampioen terwijl ze over het gehele seizoen gewoon veel beter waren. Maar laat de media maar lekker de druk bij PSV neer leggen, dat is nooit ongunstig.

4 juli 2022 om 22:12

Mijn objectieve mening is dat ajax een zwakke technische directie heeft met hamstra en huntelaar, en dit zie je terug deze Window. Bij psv zijn rvn en brands 2 mannen met een netwerk, ervaring en charisma.
Die trainer van ajax heeft nog geen indruk achtergelaten in zijn carrière, dat kan ook een factor zijn. Er hangt iets negatiefs om hem heen, dat heeft ruud, ook onervaren, niet. Tot slot heeft ajax een immens probleem achterin als martinez vertrekt. Daar moeten 2 a 3 spelers bij. Dus voor mij wordt het seizoen heel spannend en beslist op details

4 juli 2022 om 22:22

Waarom doen Hamstra en Huntelaar het dan slecht? Heb je daar ook argumenten bij? Haller voor 35 miljoen verkopen vind ik prima. Gravenberch ook. Bergwijn is ook een top aankoop, ook voor 30 miljoen. Martinez verliezen is zwaar kloten, maar daar komt zoals altijd ook wel weer wat voor terug.

4 juli 2022 om 22:25

Omdat ze tot nu toe alleen t lijstje van overmars afwerken. Er is niets unieks en dit gaat hen opbreken. Ook denk ik dat overmars beter had onderhandeld, maar mijn grootste kritiek is dus hun eendimensionale benadering

4 juli 2022 om 22:27

Als Gakpo en Sangare vertrekken heeft PSV ook een heel charmant probleem. Ook met deze charismatische leiders ga je nog niet de helft van die kwaliteit terugkrijgen.

Ja, bij Ajax is van alles aan de hand, maar bij PSV is het ook direct vanaf dag 1 alle kaarten op tafel, aangezien de CL gehaald moet worden.

4 juli 2022 om 22:30

Daar heb je een punt, maar dan kom ik terug op mijn punt: de tandem brands rvn is een stuk sterker dan hamstra huntelaar. Ook feyenoord heeft met arnesen een sterke technische directie. Dat zie ik ajax op termijn opbreken.

4 juli 2022 om 22:33

Dat kan zeker zo zijn, sterker nog, dat denk ik ook. Desalniettemin zegt dat voorlopig nog niets. Je weet hoe opportunistisch de voetbalwereld is. Als PSV er in de laatste voorronde van de CL uitvliegt door wijfelend optreden van de verdediging, had Brands/De Jong moeten investeren in de verdediging.

4 juli 2022 om 22:35

Het lijstje van Overmars? Overmars werkt net als H2 met de scouting, die gaan toch niet ineens andere spelers aandragen omdat er nieuwe mensen zijn die moeten onderhandelen?

4 juli 2022 om 22:39

Overmars had veel meer inbreng dan alleen luisteren naar de scouting, hij heeft zelf ook een immens netwerk. Of denk je dat de spelers die Antwerp nu heeft aangetrokken door hun scouting komt? Tuurlijk niet, veel is de hand van overmars.

4 juli 2022 om 22:51

Nou psv is het ook maar afwachten. Ik vind luuk de jong en guus til nou ook geen wereldtop. Geef mij maar bergwijn en wijndal dan als de 2 directe versterkingen. De rest zijn ook transfervrije keepers en talenten die nog weinig hebben laten zien.

4 juli 2022 om 23:03

Transfervrije keeper die nog weinig heeft laten zien? Dan zullen alle verhalen vast niet waar zijn en zul jij hem op de voet hebben gevolgd😅. Bergwijn en Wijndal zijn prima versterkingen, maar die vergelijking met PSV slaat sowieso nergens op. Wij hadden een nieuwe keeper en spits nodig en ik durf nu al
met zekerheid te zeggen dat we daar 100% op vooruit gaan. Het bestuur snapt iig dat ze gericht moet versterken (tot nu toe) en niet zomaar een lijstje namen afgaan.

4 juli 2022 om 23:07

@bochherief , je weet over duidelijk niet waar je het over hebt. Overmars was inderdaad een onderhandelaar, maar de scouts die het meeste werk deden zitten er nog steeds. Je onderschat Huntelaar nogal.

4 juli 2022 om 23:23

"Mijn objectieve mening "😅? Een mening kan niet objectief zijn, waarom zet je dat er in hemelsnaam bij?

4 juli 2022 om 23:34

Omdat ik geen clubvoorkeur heb

5 juli 2022 om 00:09

“Charmant probleem” is ook een mooie.

5 juli 2022 om 06:19

@psvlld
Ik hoop met je mee dat Benitez een goede keeper is. En geloof ook zeker dat hij wat kan.

Echter is het wel raar dat een goede keeper bij een subtop als Benfica:
Niet eerder al door een grotere club wordt gekocht, contract niet door Benfica wordt verlengd en hij vervolgens een stap naar beneden doet voor speeltijd.

Hij zal best een buitenkansje zijn. En wellicht net als een Pasveer een schot in de roos, maar de stappen die hij nu heeft gezet laten niet ziet dat hij echt zo goed is (nogmaals, waarom dan een stap terug en waarom is er geen grote club op af gegaan)

5 juli 2022 om 06:35

@Isel: PSG had ook interesse in Benitez. Dus dan is er wel een goede club op af gegaan. Niet als eerste keeper trouwens, moge dat duidelijk zijn

Ik denk dat PSV spontaan de beste keeper van de Eredivisie heeft (met Bijlow natuurlijk) en hiermee ver boven de rest staat. De rest van de doelmannen vind ik niet wat. Benitez heeft duidelijk voor een zekere basisplaats gekozen hier. Gewoon de verstandige keuze.

5 juli 2022 om 09:15

@bochherief,

Denk dat het Netwerk van Huntelaar ook wel groot is, net zoals zijn charisma.
Ruud van Nistelrooij noem je in 1 zin met ervaring?!

Wat voor negatiefs hangt er precies om Schreuder heen dan? Want ik vind dat absoluut niet.
Ajax heeft absoluut geen probleem achterin, omdat Ajax dan maar 1 speler nodig heeft.
LB: Wijndal/nico
LCV: Aankoop/blind
RCV: Timber/schuurs
RB: Klaiber/rensch.

Blijkbaar doet Klaiber het absurd goed op trainingen en gaat hij als RB fungeren dit seizoen.

5 juli 2022 om 06:29

Klopt. Het is echter al aangekaart door Freek Jansen. Het is ook niet voor niets een discussie. En Freek heeft helemaal gelijk. Bij beide clubs gebeurt hetzelfde. Alleen pakt PSV door. Fantastisch om te zien. Wat, voor Eredivisie-begrippen, komt daar een geweldig team te staan zeg!

5 juli 2022 om 11:29

Dat zegt Freek Jansen toch ook in de laatste alinea?!

Deels goede aankopen, maar ik schat de selectie van Ajax toch gemiddeld nog hoger in dan die van psv. Ervan uitgaande dat Bergwijn en Brobbey nog komen en er niet nog veel meer gaan lopen.

4 juli 2022 om 21:49

Als ajax de rest behoud wel. Zodra het centrale duo vertrekt is t toch lastig op te vangen denk ik

4 juli 2022 om 21:52

Het zou natuurlijk ook gek zijn dat als je als Ajax supporter zou zeggen dat je PSV hoger inschat. ik zou ook nooit gaan zeggen dat ik Ajax hoger inschat dan PSV.

4 juli 2022 om 22:01

Hoezo is dat gek Lampen? Sommige supporters kunnen gewoon objectief kijken i.p.v. subjectief. Ajax heeft de afgelopen jaren een dominantie in Nederland, maar voor Frank de Boer was het gewoon PSV die domineerde in de Eredivisie. Als supporter van een andere club kan je dat gewoon constateren

5 juli 2022 om 06:47

Wat een onzin lampen! Als ik de selectie van psv hoger zou inschatten zou ik dat zeggen. Waarom niet? Dat heet kop in t zand steken. Psv is leuk bezig op de transfermarkt, maar echte toppers zijn t niet. Bergwijn en Luuk de Jong is bijvoorbeeld een wereld van kwaliteit verschil.

5 juli 2022 om 07:24

Afgelooen seizoen nog niet geleerd dat je niet sterker hoeft te zijn als Ajax, maar als 2de club ook grote kans hebt? Hun keeper brak hen op, maar het superieure Ajax werdt pas op speeldag 33 kampioen. Het had makkelijk ook anders kunnen lopen, ondanks de mindere selectie van PSV.

4 juli 2022 om 23:40

Op dit moment wel. Maar let op mij woorden. Er gaat veel meer kwaliteit weg dan dat er voor terugkomt. Daarnaast hebben we een net niet trainer. Als je al kijkt hoe hij met veruit het beste spelermateriaal in België alleen door de play-offs kampioen werd. Ik ben niet optimistisch....

5 juli 2022 om 01:22

Je doet hier de prestatie van Schreuder wel wat te kort hoor. Je wordt in België ook altijd kampioen door de playoffs, en in zowel de reguliere competitie als in die playoffs heeft Schreuder gewoon een indrukwekkende inhaalslag gecompleteerd, ondanks dat de selectie inderdaad de beste was.

5 juli 2022 om 06:53

@Jan met de korte. Van Nistelrooy heeft nog helemaal niets laten zien en moet alles nog leren. Laten we de trainers al helemaal maar niet vergelijken.

5 juli 2022 om 06:24

Opzich niet gek toch? Op elke positie heeft Ajax de betere speler op de spits positie na aangezien Ajax nog een spits moet aantrekken. Als Brobbey lukt is die positie ongeveer gelijk.

Psv heeft een aantal uitstekende spelers rondlopen, maar op die spits na zou de psv speler eigenlijk altijd de tweede optie zijn..

Het is weer heerlijk opportunistisch over de aankopen. Ze moeten het nog bewijzen. Ben het we compleet met Kraay eens dat het echt voor het eerst is dat elke aankoop het over ‘het gesprek met de trainer heeft’. Dat heb ik hier zelf geloof ik ook al opgemerkt. Ze weten het project van het ‘nieuwe’ PSV in ieder geval goed te verkopen.

5 juli 2022 om 06:55

Tis allemaal perceptie, nu nog om zien te zetten in klinkende prestaties

We zullen zien hoe het loopt. De tramsfermarkt loopt nog tot 1 september. Er kan nog genoeg gebeuren dus we kunnen er nog weinig van zeggen

Het is natuurlijk afwachten hoe het team inelkaar gaat vallen maar ik heb er vertrouwen in. vooral blij met Luuk en Benitez.

Ik sla nu Psv hoger aan dan Ajax . Maar de verschil is niet zo groot. Maar ik zou het ook mooi vinden als Feyenoord ook dicht bij komt word de eredivisie alleen maar mooier

4 juli 2022 om 22:01

Op basis van wat?

5 juli 2022 om 06:58

Voor hoede en middenveld zeer sterk. Moet dan wel Gapko en Noni blijven

4 juli 2022 om 22:29

Bij Feyenoord zijn voorlopig 60 doelpunten de deur uitgelopen, dus daar hoeven we op dit moment niet op te rekenen.

Bij PSV wordt er nu al een aanname gedaan op basis van namen. Het moet eerst nog maar eens in elkaar vallen. Het is en blijft een raar spelletje, dat voetballen.

4 juli 2022 om 22:35

Je slaat PSV hoger aan dan Ajax op dit moment? Bergwijn wordt deze week medisch gekeurd en volgens Duitse media hopen Leipzig en Ajax uiterlijk zondag een akkoord te hebben over Brobbey.
Dan heb je een voorhoede met Antony, Tadic en Bergwijn, in de back up Ihattaran, Brobbey en Daramy en dan reken ik voor het gemak maar even Berghuis als middenvelder die de positie op 8 gaat overnemen van Gravenberch. Tuurlijk heeft PSV met Madueke, De Jong en Gakpo ook een leuke voorhoede maar ik zou niet weten op basis waarvan PSV er beter voor staat dat Ajax.

5 juli 2022 om 06:31

Op basis waarvan zou je psv nu hoger inschatten dan Ajax? Begrijp me niet verkeerd; ben blij dat psv stappen maakt. Wordt iedereen uiteindelijk beter van.

Maar op de spits positie na staat ajax overal ‘voor’.
Benitez kan mogelijk een goede aankoop worden, maar Pasveer heeft al bewezen een topkeeper te zijn. Benitez doet een stap terug, waarom is dat?

5 juli 2022 om 06:41

Dan heb jij vast een fikse clubvoorkeur. Benitez heeft meer laten zien dan Pasveer, wat ik geen goede doelman vindt (heeft zeker wel een geweldige periode gehad afgelopen seizoen. Maar kom op, je speelt met een wisselkeepee van PSV ook he). Het middenveld van PSV lijkt mij ook beter dan die van Ajax. Achterin wint Ajax weer van PSV. Kortom: Het is nog hartstikke koffiedik loeren. Het ligt zo vreselijk dicht bij elkaar

5 juli 2022 om 06:38

Het gaat tussen PSV en Ajax. En vast een coinflip weer, net als afgelopen seizoen. De meest gelukkige wordt kampioen, het verschil met de rest is te groot. En heb Slot hoog zitten, maar ik zie die selectie niet zich echt in de top mengen. Het is gewoon een pak minder. Zeker met het vertrek van Sinisterra

Wel knap dat hans nu al weet wie er titelfavoriet is terwijl de markt nog 2 maanden open is

Tsjah PSV moet wel, Ajax verliest haar topspelers en PSV lijkt vooralsnog ze te behouden. Dit zou een goed moment zijn om weer eens een echte prijs te pakken.

5 juli 2022 om 06:33

Wie zijn die topspelers? Pasveer, martinez, timber, alvarez, antony en tadic zijn de dragende spelers van dit team. Met een ervaren topper als Blind er ook nog naast. Nico gaat weg. Maar wordt uitstekend opgevangen. Gravenberch is een talent, maar nog niet onmogelijk om te vervangen.

Ach we moeten het nog maar zien bij en met PSV. Dat ze snel en optijd in actie moeten komen ivm de CL voorrondes is een gegeven. Maar op Benitez en De Jong is het niet bepaald om er warm van te worden. Simons heeft niemand nog zien voetballen volgens mij en is meer een social media fenomeen, Hoever is gehuurd voor een jaar en met Til heb je een scorende kracht voor op de bank. Ook met Van Nistelrooij is het nog maar afwachten hoe het gaat. Mocht bijvoorbeeld de 1e voorronde al niet worden overleefd zal het een zwaar jaar worden.

4 juli 2022 om 23:03

Erg negatieve afspiegeling. Met 1-3 spelers kan de kwaliteit vaak erg omhoog gaan. Benitez en de Jong zijn ervaren spelers die voor PSV begrippen goede spelers lijken. Alles is mooi dubbel bezet. Met guus Til komen er een hoop goals bij en Hoever en Simons lijken grote talenten.

Ik denk dat ze er echt op vooruit zullen gaan.

4 juli 2022 om 23:21

Ja, net zoals we ook voorgaande jaren steevast over PSV dachten dat ze mee gingen doen om de titel/voor sommige PSV de topfavoriet was?

4 juli 2022 om 23:28

Vorig seizoen was iedereen misschien positief door de overwinning op Ajax maar dat seizoen ervoor zeker niet en daarvoor ook niet denk ik. Daarnaast waar heb je het over, ik heb helemaal nergens beweerd dat Ajax niet titelkandidaat nummer 1 is. Ik zeg dat de kwaliteit van de selectie omhoog lijkt te gaan of ben je dat niet met me eens? Het verschil was vorig seizoen ook niet heel groot het is niet dat PSV een hele selectie moet vervangen. Sterker nog als je er nu een goede centrale verdediger bijzet dan denk ik dat er weinig zwakke plekken in je team zitten.

PSV haalt 2 ervaren spelers en vervangt daar mee 2 van de slechtste spelers. Zahavi bakte er weinig van en Luuk de Jong kan dat opvangen als hij presteert zoals ik gewend ben van hem bij PSV. Drommel waardeloze keeper met het cv van Benitez moet PSV er toch op vooruit gaan. Hoever groot Nederlands talent op een positie waarop PSV ook problemen heeft. Simons en Til op het middenveld geven je veel opties.

Het verschil is dat bij Ajax de steunpilaren weg vallen en bij Psv (nog) niet. En dat ze na een paar jaar geen schaal ook wel wat meer honger hebben naar een titel als in Amsterdam.

4 juli 2022 om 22:39

Voorlopig staat het vertrokken aantal steunpilaren op één, dus dat valt mee.

4 juli 2022 om 22:48

Welke steunpilaren zijn er weg gevallen dan? Haller? Die lijkt vervangen te worden door Bergwijn en Brobbey nou daar wordt je niet slechter van. Gravenberch? Volgens mij heeft Berghuis afgelopen seizoen zijn beste wedstrijden gespeeld als zijn vervanger op de 8 positie op het middenveld. Mazraoui ben ik wel met je eens, een klein risico dat Ajax dit in eerste instantie wil proberen op te vangen met Rensch en Regeer maar mocht dit in de voorbereiding tegen vallen zal Ajax zeker nog tijdig een nieuwe rechtsback binnen halen. En tot slot gaan er inderdaad veel geruchten over Martinez waar zowel Arsenal als United achteraan gaan maar als Ajax dat handig uitspeelt en de transfersom zou inderdaad richting de 50 miljoen gaan heb je in 1 klap weer een smak geld waarmee je de achterhoede kan versterken. Volgens mij ziet het er allemaal niet zo slecht uit bij Ajax.

4 juli 2022 om 23:49

Hoewel Haller soms verschrikkelijk was om naar te kijken was hij altijd fit en belangrijk in de wedstrijden tegen moeilijke tegenstanders. Dan is dat nogal een groot verschil met Brobbey die nog nooit een hele wedstrijd heeft gespeeld. Martinez die de verdediging neerzet en bijna een nieuw record heeft neergezet wat betreft minste tegengoals ga je ook echt missen, daar kan geen bedrag tegen op maar voor +/- 50 M moet je hem wel weg doen. Maar de grootste verandering is toch de trainer. Ik heb geen vertrouwen in Schreuder waar ik het wel zie zitten in v Nistelrooy

In Eindhoven wordt gewoon zoals de laatste jaren het geval is alweer van alles gekocht. Schmidt kocht twee complete elftallen bij elkaar en ruudje gaat gewoon op dezelfde voet verder. En de eigen talenten worden weer de herdgang afgejaagd. De Jong en Simons hartstikke leuk, maar waarom niet gewoon verder met Vertessen en Bakayoko

4 juli 2022 om 22:51

Omdat Vertessen niet goed genoeg is en Bakayoko voor het eerst dit jaar erbij zit. Zo moeilijk is het niet hoor. Stroomt genoeg jeugd door bij PSV de laatste jaren.

4 juli 2022 om 23:01

"in Eindhoven wordt gewoon zoals de laatste jaren het geval is alweer van alles gekocht."

Ach, hou op man. De bedragen waar PSV voor koopt zijn peanuts vergeleken bij de bedragen die Ajax uitgeeft.
2017-2018: PSV 13,5 miljoen - Ajax 26 miljoen
2018-2019: PSV 37 miljoen - Ajax 51 miljoen
2019-2020: PSV 31,5 miljoen - Ajax 55,2 miljoen
2020-2021: PSV 17,5 miljoen - Ajax 63,25 miljoen
2021-2022: PSV 12 miljoen - Ajax 18,5 miljoen
2022-2023: PSV tot nu toe 7 miljoen - wat zal Ajax alleen al voor Bergwijn en Brobbey gaan betalen?

"de Jong en Simons hartstikke leuk, maar waarom niet gewoon verder met Vertessen en Bakayoko "

Die krijgen heus hun kansen wel. Maar Vertessen is tot dusver gewoon nog niet goeg genoeg gebleken en Bakayoko is net 19. Daar kun je (nog) geen elftal omheen bouwen dat meedoet om de titel en overwintering in de Cl.

Verder spelen er genoeg eigen talenten bij PSV. Teze, Obispo, Mauro, Madueke, Gakpo en Vertessen zijn allemaal doorgestroomd uit de eigen jeugd of op z'n minst vanuit Jong PSV.

5 juli 2022 om 02:17

Om Marc Overmars maar te quoten: 'En wat is dat netto?' ofwel- wat zijn de netto transferuitgaven geweest?

5 juli 2022 om 06:51

Als je die cijfers in verhouding tot begroting zet. En hetzelfde doet in verhouding tot de inkomsten uit transfers, dan heeft psv beduidend meer uitgegeven aan transfers.

Wel belachelijk veel voor haller en bergwijn, maar haller heeft ajax al winst op gemaakt.

Als Brobbey komt en alleen Martinez gaat nog weg, dan maak ik mij alleen centraal achterin nog zorgen. Zelfs Anthony is met Mo en Bergwijn wel te vervangen. Blind met Timber vind ik centraal wel kwetsbaar en dan natuurlijk niet door Timber.Maar ik ben ook zeker onder de indruk van de aankopen van PSV. Als er geen verkopen meer plaatsvinden bij PSV dan schat ik in dat we de spannendste titelstrijd in jaren krijgen.

Lachwekkend. Alsof we in Amsterdam bang worden van Waterman en Til, Hoever en Simons moeten zich nog bewijzen en Luuk de Jong is een uiterst effectieve speler, maar heeft ook zijn duidelijke tekortkomingen. Het lijkt een leuke transferzomer, maar dat wordt jaarlijks van PSV gezegd. Eerst zien, dan geloven. Maar als Ajax uiteindelijk Wijndal, Bergwijn en Brobbey haalt en er op Martinez na niemand meer vertrekt, maak ik mij weinig zorgen.

5 juli 2022 om 07:37

Waarom niet. Iedereen blijft maar de fout maken om deze clubs met elkaar te vergelijken, maar je moet ze met de sndere 16 clubs vergelijken en dan steken ze er allebei bovenuit. Het gaat dus om consistentie. Met een betere keeper en spits is psv er gewoon op vooruit gegaan. Ajax is voorlopig achteruit gegaan. Titel werd op dag 33 pas beslist. Reken je kansen dus maar uit...

Feyenoord gaat gewoon weer bovenin meedoen. De lijstjes zullen echt wel klaarliggen en als de transfers van Malacia en Sinisterra zijn afgerond heeft Feyenoord meer budget om de selectie te versterken. Taabouni en Wieffer zijn leuke breedteversterkingen maar de echte directe versterkingen komen nog wel. Maatsen zal niet de enige linksback op het lijstje zijn. En met een vertrek van Sinisterra is natuurlijk ook rekening gehouden dus daar komt ook versterking. Net als op 10. 7 Augustus hoeft de selectie pas rond te zijn. En ik heb vertrouwen in de scouting dat ze voor weinig geld weer goede spelers halen. Je kunt voor een half miljoen al kwaliteit halen kijk maar naar Aursnes. Voor mij de belangrijkste speler van afgelopen seizoen

Beetje simpel dit van Kraay. De Jong is een jaar lang met Simons bezig geweest. Ik ben blij dat PSV de selectie snel rond probeert te krijgen, maar of het allemaal voltreffers zijn moet nog blijken. Ajax is denk ik nog steeds favoriet, maar ik ben voorlopig blij met wat De Jong binnenhaalt.

Hahahaha hans kraay heeft een zonnesteek volgens mij en wel leuk om jullie enthousiasme te zien na een paar aankoopjes. Eentje zei het goed alleen benitez en de jong zijn topaankopen. Til denkt na het oproepen voor dat hij goed is geworden maar stelt nier veel voor alleen nationaal tegen de kleintjes. Hij is eigenlijk een rat want hij hij oranje aan slot te danken en speelde laatste half jaar bar slecht en toch speelde hij als een soort favorietje en kijk hoe hij hem Bedankt. En of til of simons gaat op tien spelen. Eentje zit sws op de bank. Haha Van Nistelrooij is geen garantie op succes lampen dus niet teveel door je psv bril kijken. Vandaar dat ze angstig rutten erbij hebben als stok achter de deur. Noem in Nederland een een speler met meer rendement en ervaring als Tadic? En een betere verdediger dan Timber die is er ook niet. Ga maar eerst een keertje weer echt proberen mee te doen en probeer die flaters van de voorrondes elk jaar weer weg te spoelen door een keertje weer mee te doen en dan nog ff kijken of je de poule wel doorkomt. Hoelang is Madueke al een talent? Bakayoko is bijna even goed. Hoelang is hij dit jaar fit? Gaan jullie gakpo weer naar Bayern en Liverpool praten? News flash zelfs milan wil hem niet alleen leeds meld zich. En onze ballenvanger Sangare heeft duelkracht maar kan niet voetballen bij de top. Newcastle wil hem ja maar de echte top niet. Rond de 30 zou ik blij zijn en johan vleminx hem laten brengen. Howdoe hea

5 juli 2022 om 06:46

Wat denigrerend allemaal. En wat gruwelijk veel fouten en simpele aannames. Je mag best vinden dat Ajax veel beter is (newsflash: Ik vind van niet). Het is gelijk aan elkaar. Bij PSV lijken nu wel betere en logischere dingen te gebeuren. Meer met een plan. En de aankopen tonen dit goed aan.

Til en Hoever zijn geen kwaliteitsinjecties trouwens. Dat zijn gewoon prima breedteversterkingen

Nee zijn feiten. De waarheid is soms hard en na zoveel jaar geen Kampioen en geen CL ben je veel van je magie van vroeger verloren. Hoe het voorheen ronaldo en romario was zit je nu met vinicius. alleen de johan cruyf schaal vanwege een rode kaart en laat gestarte voorbereiding en spelers nog niet fit was. Bekerfinale besloot ten hag om haller te passeren was Mazraoui niet fit en maakte hij een fout met onana. Maar is
juist denigrerend van jou om te denken dat je met deze aankopen ff gaan aanhaken of na jaren geen CL en een beetje overheidssteun. Haha Als er een betere club was voor simons dan was hij daar hij gaat niveaus lager om zeker te spelen. Em als luuk de jong zo goed was had Sevilla hem wel teruggenomen en spartak met til. Zijn de mannen die de bank warm houden bij het Nederlands elftal. Kijk je wel voetbal? En Bergwijn is die snelle doelgerichte spits die het elke wedstrijd in de basis laat zien. 1 positie is beter en dat is benitez tegenover de bejaarde keepers. Ik geef je nu al op een blaadje dat luuk de jong weer gaat mekkeren en zielig doen bij de scheids. En martinez dadelijk weg en dan weet je niet wie er komt? Depay mag ook weg psv kan hem niet betalen als hij naar Amsterdam komt ga je dan overstappen fanboy?

5 juli 2022 om 08:20

@toto: Naast dat jij niet snapt hoe je op iemand reageren moet (knap, want zo moeilijk is deze site niet), doe je wederom veel foute aannames. Ik ben allereerst geen PSV-fan. Dus het fanboy-gedeelte snap ik al niet. Ik neem aan dat jij in Amsterdam geboren bent en Ajacied bent, want anders ben jij denk ik een fanboy.

Ik denk inderdaad dat PSV aanhaakt. Afgelopen seizoen vond ik hen al niet minder spelen dan Ajax en qua team vond ik het verschil ook verwaarloosbaar. Het grote verschil was de trainer. Dat grote verschil lijkt nu weg (al blijft dat nog gissen).

Wat betreft jouw redenen waarom spelers voor PSV hebben gekozen: Lees ze zelfs s.v.p. eens terug en kom dan met een inhoudelijke reactie. Dit slaat natuurlijk nergens op.

Ach, onder Schmidt weer ook flink gekocht, bijna een heel elftal in 2 jaar eb toen zei ook iedereen dat ze kampioen gingen worden. Van Nistelrooy moet toch ook nog bewijzen of hij een goede trainer is?

5 juli 2022 om 08:14

PSV heeft elk jaar wel aankopen waarvan je ze naar de titel schrijft. Gotze was op papier ook een absolute topper. En dat soort aankopen mag je toch ook wel verwachten als je voor de titel wil gaan? Verwacht wel een mager seizoen. Psv en Ajax zijn flink vernieuwd in management en Feyenoord is vrijwel helemaal leeggelopen. Word wat hoor

Ik zat eens te denken over die Simons. Er heerst een hele hype om die jongen, maar heeft eigenlijk nog niks laten zien. Het feit dat hij voor PSV kiest is eigenlijk best een risico wat hij neemt. Redt hij het hier niet, dan staan de grote clubs niet meer voor hem in de rij en zal zijn carrière waarschijnlijk verder gaan bij een degradatiekandidaat in Spanje of Duitsland. Hij moet het nu echt laten zien! Hoever ken ik niet goed genoeg en Luuk de Jong kan zeer goed koppen, maar is voetballend beperkt.

PSV beseft dat ze een jongen vd club mogelijkheden moeten geven en dat dit seizoen de schaal en daarmee CL voetbal moeten worden behaald om niet een herhaling te krijgen van wat er onder de laatste trainers is gebeurd. PSV moet dus wel. En dat een grote naam die nu coach is helpt is duidelijk. Dat de Jong weinig toevoegt aan technisch beleid is al jaren duidelijk. Dat Brands er zit zal ook helpen. Feit blijft, PSV MOET. De druk zal enorm zijn dit seizoen in Eindhoven beginnende met de CL campagne.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren