Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag heeft beet: Eriksen bereikt mondeling akkoord met Manchester United

Laatste update:

Christian Eriksen heeft een mondeling akkoord bereikt met Manchester United, zo meldt The Athletic. De dertigjarige spelmaker komt transfervrij over van Brentford en tekent een contract voor drie seizoenen op Old Trafford. De Deens international kon ook kiezen voor een langer verblijf bij the Bees, maar heeft nu dus de knoop doorgehakt.

Eriksen tekende afgelopen winter voor een half seizoen bij Brentford, waardoor hij per 1 juli transfervrij kon vertrekken. De middenvelder zou zich er echter zeer op zijn gemak voelen, onder meer vanwege de aanwezigheid van hoofdtrainer Thomas Frank en een vijftal ploeggenoten, allen afkomstig uit Denemarken. Bij Manchester United gaat Eriksen echter een flink hoger salaris opstrijken. Ten Hag ziet in de voormalig Ajacied een gedroomd duo op het middenveld met een transfertarget nummer één Frenkie de Jong.

Eriksen kwam afgelopen seizoen tot elf wedstrijden in de Premier League namens Brentford, waarvan tien als basisspeler. Daarin wist hij eenmaal te scoren en leverde hij vier assists. Na zijn hartstilstand op het EK mocht Eriksen niet meer in Italië spelen en werd zijn contract bij Internazionale ontbonden. Verschillende clubs toonden interesse, waarbij Brentford aan het langste eind trok. In West-Londen kwam Eriksen in een Deense enclave terecht. Naast manager Frank staan ook Jonas Lössl, Mads Bech Sørensen, Mathias Jørgensen, Mads Roerslev, Mathias Jensen en Christian Nørgaard er onder contract.

Tussen 2013 en 2020 speelde Eriksen voor Tottenham Hotspur, dat ook op de markt was voor zijn voormalig nummer tien, maar manager Antonio Conte heeft zijn middenveld inmiddels al ingevuld met Rodrigo Bentancur en Bissouma, die onlangs voor 29 miljoen overkwam van Brighton & Hove Albion. Eriksen speelde in totaal 226 Premier League-duels voor Tottenham, waarin hij goed was voor 51 doelpunten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een toppertje zeg!! Bruno Fernandes samen met Eriksen op het middenveld!!

4 juli 2022 om 13:27

Dit vind ik nou een goede transfer! Niet alleen omdat ie "goedkoop" is op te pikken...maar vooral omdat ik denk dat Eriksen echt de perfecte verlenging van Ten Hag in het veld gaat zijn.

4 juli 2022 om 13:55

Wat is er zo goed aan dan? Prime Eriksen kon niet eens het verschil zijn bij tottenham, hoe gaat een over de hill eriksen utd bijstaan in hun missie om de top 3 aan te vallen? Tenzij ik hem beschouw als een backup aanwinst, doet deze transfer mij ernstig twijfelen aan ten hags visie.

4 juli 2022 om 14:15

Ja die visie.... De kans bestaat natuurlijk dat jij er meer verstand van hebt dan Ten Hag...

4 juli 2022 om 14:50

Volgens mij is Eriksen de man met de meeste assists in de PL na De Bruyne op het moment. Terwijl die voor z’n halve seizoen bij Brentford al 1,5 of 2 jaar weg was. Dus ‘niet eens het verschil maken bij Tottenham’ lijkt mij wat misplaatst

4 juli 2022 om 15:41

Dat Tottenham was hopeloos, vrij moeilijk om daar als middenvelder het verschil te maken. Beetje zoals De Jong en dit Barcelona.

4 juli 2022 om 16:32

Assists op wie als CR7 weg gaat? En het is vrijwel zeker dat hij weggaat.

4 juli 2022 om 13:42

Don't forget Donny.
Die hebben ze ook nog en was bijna onaantastbaar onder Ten Hag.

4 juli 2022 om 13:46

Ik voel een beetje een copy/paste van Ajax aankomen, met Eriksen in de rol van Schone, Frenkie als Frenkie en Fernandes als vd Beek/ziyech. En dan heb je de echte vd Beek natuurlijk ook nog. Grootste vraagteken wordt dan de spits positie lijkt me

4 juli 2022 om 13:53

Mijn hemel wat aanvallend. Heb je wel ov er Balans na gedacht?

4 juli 2022 om 14:08

Nouja met Schone en Frenkie ging dat in de Cl ook meer dan prima. Maar goed, of je dit in de PL werkend krijgt is de vraag.

4 juli 2022 om 14:10

Mee eens Soccerfan. Ik zie Ten Hag hier nadenken over hoe hij aantrekkelijk spel op de mat kan leggen door zo veel mogelijk voetballende en aanvallende spelers te halen. Dat kon hij bij Ajax doen omdat die in de Nederlandse competitie alleen tegen de toppers weerstand hebben. In Engeland is elke wedstrijd een strijd. Ik die daarom bij City en Liverpool meer balans in het team. En dat begint bij een achterhoede die stabiel is en weinig kansen weggeeft. Martinez is een goede speler maar of hij dat ook in de Premier Leaque kan volhouden?
Ook bij Schreuder zie je dat hij veel denkt aan aanvallende spelers, terwijl de achterhoede bij Ajax de achiileshiel is.psv haalt met Luuk de Jong een zeer goede kopper en dat doet Utrecht met Dost. Dat gaat Ajax zeer pijn doen bij corners en vrije trappen. Trainers moeten eens leren dat als je geen doelpunten tegen krijgt je een wedstrijd niet verliest.

4 juli 2022 om 14:44

Zie eeder Bruno naar de rechterkant verhuizen. En dan Eriksen creatief achter spits.
De Jong en (helaas)Fred of SMT voor de "balans"
Maar zie ten Hag het ook wel doen met vd Beek en de Jong als controleurs.

4 juli 2022 om 13:45

Benieuwd wat voor slager achter Bruno en Eriksen moeten staan als je zo aanvallend wilt spelen.

4 juli 2022 om 14:03

Zo te lezen Frenkie en Chris. Neem aan ook nog Bruno. Gaat idd niet werken.
En weer geen basus voor Donny. Die kan onderhand terug gekocht worden door Ajax voor 30M.

4 juli 2022 om 14:23

Vd Beek is sowieso niet goed genoeg voor de basis van United maar wie weet krijgt hij nu meer speeltijd als Ten Hag af en toe rouleert

4 juli 2022 om 15:23

Stel ze aub samen op tegen ons en dan schrijf ik alvast 6 punten op

5 juli 2022 om 13:01

Vind Casemiro wel passen bij utd eigenlijk

4 juli 2022 om 16:22

Nou, daar ga je ook niet meteen de oorlog mee winnen. Goede speler, maar nou niet de top aankoop die je verwacht van Manutd.

Zal mij benieuwen! Had kleine hoop dat ie misschien wel naar amsterdam zou komen…

4 juli 2022 om 13:16

Wat een aanwinst voor United, hier gaan ze veel plezier aan hebben!

4 juli 2022 om 13:21

Die hoop zou al lang weg moeten zijn omdat hij al meerdere keren heeft aangegeven in Engeland te willen blijven?

4 juli 2022 om 15:54

Locl

Zal mij ook benieuwen!

Wie had paar jaar geleden verwacht dit te horen bij een wedstrijd van Man U.

De Gea geeft de bal aan Martinez, Martinez past naar Malacia.
Malacia stormt op en past naar Erikssen, Erikssen naar Frenkie.
Frenkie naar Donny
Donny steekbal op Ronaldo..

4 juli 2022 om 16:35

Steekbal op Ronaldo....en hier loopt het fout af want....ronaldo is er niet.

Aardig middenveld krijgt United zo veel beter dan vorige jaren, Frenkie verdedigend met daarvoor Eriksen en Fernandes.

4 juli 2022 om 13:18

Is het al rond met Frenkie dan? Dat is mij even ontgaan dan.

4 juli 2022 om 13:19

Maar heb je dan niet allemaal een beetje van hetzelfde? Alle drie komen ze graag in de bal en hebben ze de bal. Allemaal niet echt van zulke krachtpatsers, in bepaalde wedstrijden ga je dat wel missen.

4 juli 2022 om 13:25

Uhm nee totaal niet dezelfde spelers. Frenkie is veel meer verdedigend. Bruno en Eriksen meer aanvallend.

4 juli 2022 om 13:32

Ik heb niks gezegd over aanvallend en verdedigend, alleen over het type speler. Ze willen allemaal de bal, komen allemaal in de bal, dat is best veel van hetzelfde. Echt verdedigend is Frenkie nou ook weer niet, komt alleen de bal ophalen vanuit achterin. Met 2 aanvallende middenvelders heb je wel iemand nodig die verdedigend alle gaten dichtloopt en overal vervelend tussenzit, dat is Frenkie niet echt, hij maakt juist ook veel dribbels naar voren.

4 juli 2022 om 13:40

Daarnaast heeft Eriksen niet het loopvermogen om als centrale middenvelder te fungeren. Dan heb je een relatief langzame middenvelder die eigenlijk alleen iets toevoegt aan de bal. Overigens vind ik Eriksen sowieso het beste renderen achter de aanval en daar loopt Fernandes ook.

Verder ben ik het met je eens. Dat in de bal komen gaat denk ik wel goed. Ze hebben immers alle drie ook het overzicht om tussen de linies te lopen en ze kunnen allemaal die pass geven. Echter kom je inderdaad op andere aspecten te veel tekort. Het fysieke, het loopvermogen; dat heb je ook nodig voor een gebalanceerd middenveld.

4 juli 2022 om 13:47

Mideenveld Frenky schone Zyech vergeten? En dan Eriksen in plaats van Schone, en Fernandez ipv Zyech. En daarbij zitten er nog wel een paar andere middenvelders bij united. Dit middenveld is alvast om te smullen.

4 juli 2022 om 13:59

Alleen speelde Ziyech niet op het middenveld toen, het middenveld was Frenkie, Schöne en van de Beek. Ziyech speelde als rechtsbuiten.

4 juli 2022 om 14:02

Het was Van de Beek, Schöne en Frenkie. Ziyech was rechtsbuiten. Maar die situatie is natuurlijk nooit te vergelijken. Dat jaar speelde je gewoon elk weekend tegen eredivisieclubs en was je de bovenliggende partij. 1x in de 2 weken een potje Champions League en soms nog wel meer tijd er tussen... In de premier league speel je bijna elke week een lastige wedstrijd, vorig seizoen kon elke tegenstander het united lastig maken.

4 juli 2022 om 14:10

Misschien stilistisch wat overeenkomsten. Maar niet om te dissen ofzo, maar wat er rond liep op het middenveld van United was kwalitatief niet goed genoeg. Eriksen en FdJ brengen wel kwaliteit, aan Ten Hag om dat te laten werken.

4 juli 2022 om 13:19

Ik denk dat ten hag gewoon weer met 2 controleurs gaat spelen dus eriksen zal wissel starten of naast frenkie, al is dat wel erg aanvallend.

On: het is hem erg gegund, hopelijk maakt hij veel minuten en wint die eindelijk een prijs in Engeland

4 juli 2022 om 13:31

Ik begrijp Ajaxnl wel...een sterk type makalele of Casemiro lijkt te ontbreken op dit toch wel technische en lichte middenveld... Misschien haalt ie Alvaraez wel hahahahahahaa

4 juli 2022 om 13:36

Zou ook niet gek zijn nee, Alvarez en Frenkie verdedigend met daarvoor Fernandes.

4 juli 2022 om 13:40

Was United niet al bezig met Sangare? Lijkt me de perfecte puzzel voor dit elftal, enorme kracht, straalt rust uit en verovert constant balen.

4 juli 2022 om 13:46

United mag sangare voor 80 mil wel kopen

4 juli 2022 om 13:47

Sangare en Alvarez zijn echt niet beter dan McTominay hoor.

4 juli 2022 om 14:01

Jij onderschat hier de Eredivisie of overschat de Premier League denk ik. Zowel Sangare als Alvarez zijn echt wel beter dan Mctominay. Echt een beperkte speler is dat.

4 juli 2022 om 14:04

Waar is Mctominay dan precies goed in? Hij komt eigenlijk te kort in alles. Sangaré en Alvarez zijn in ieder geval in 1 ding heel goed en dat is het de tegenstander zo moeilijk mogelijk maken op het middenveld. Constant er bovenop zitten, veel duels winnen, veel gaten dichtlopen.

4 juli 2022 om 15:01

Ik denk dat je het net netjes opschrijft. Hij is extreem goed in overal net te kort komen. Ik zie Sangare wel graag naar United gaan eigenlijk, dat scheelt weer in de concurrentie. Alvarez houd ik graag bij Ajax, tenzij we Sangare kunnen halen en Alvarez voor meer kunnen verkopen

Wat jij?

4 juli 2022 om 15:09

Sangaré zou wel mooi zijn ja, doet ten hag toch nog iets goeds voor ajax 😛. Maar niet voor te veel geld

Eriksen, Martinez, Malacia en Frenkie en dan is je transferbudget (140 miljoen) al ongeveer op. Weet niet of je hier veel sterker van wordt. Allemaal ex-eredivisiespelers met ongeveer dezelfde kwaliteiten

4 juli 2022 om 13:18

als het goed is wordt het budget versterkt met uitgaande transfers zoals bailly, jones en pereira. Hopelijk dat er hierdoor nog een aanvaller erbij wordt gehaald. en ik dacht dat het budget hoger dan 140 lag nav het gelekte gesprek met Richard Arnold (CEO)

4 juli 2022 om 13:50

Toch wordt dit wel problematisch. Eriksen heeft bepaalde kwaliteiten, maar is toch echt wel over z'n top heen en zal moeten concurreren met Bruno Fernandes. Qua niveau denk ik simpelweg niet dat Malacia en Martinez dermate veel gaan toevoegen dat het algemene niveau omhoog gaat. Eigenlijk vind ik alleen De Jong echt essentieel, omdat ze daar ook daadwerkelijk kwaliteit nodig hebben. Hij levert namelijk defensieve arbeid en kan het spel verdelen voor de verdediging. Daardoor komt Maguire ook minder vaak in de problemen aan de bal.

En hoeveel kun je verwachten van Bailly, Jones en Pereira? Jones is ook alweer 30 jaar en speelde het afgelopen seizoen slechts 191 minuten voor het eerste elftal. Het seizoen ervoor slechts 562 en het seizoen daarvoor slechts 1.713. Ondanks z'n nationaliteit gaat geen club daar een bedrag voor betalen dat ook maar enigszins zoden aan de dijk zet. Bailly heeft nog geen 500 minuten gespeeld dit seizoen en ook vorig seizoen kwam hij tot slechts 1.700 speelminuten. Pereira is uberhaupt nooit relevant geweest bij Manchester United en maakte tijdens z'n verhuurperiodes ook nauwelijks indruk. Als je als club meer dan 10 miljoen euro voor 1 van hen spendeert, ben je als club compleet gek.

4 juli 2022 om 14:09

Voor de breedte is Eriksen een uitstekende versterking!

4 juli 2022 om 14:34

Waarom die bescherming tegenover Frenkie..technisch kon hij al moeilijk mee in de top laliga..nu wordt het technisch en fysiek..snelheid heeft hij wel..maar als hij gaat trainen op fysiek..gaat z'n snelheid eraf..
Vergaande glorie...
Nederland kan zich beter mikken op: Gravenbergh, Lang en Bergwijn+ Gakpo

4 juli 2022 om 14:51

Want spelers als Bernardo Silva en David Silva zijn of waren fysiek erg sterk....

4 juli 2022 om 21:05

Versterkt met Jones en Bailly? Hahaha met hoeveel? 20 aardappelen en een kilo uien? 🙈

4 juli 2022 om 13:19

Dezelfde kwaliteiten? Hoe kan je nou weer Frenkie en Eriksen in dezelfde categorie zetten als Malacia en in mindere mate Martinez? Frenkie en Eriksen hebben zich al bewezen in de top.

4 juli 2022 om 13:19

Dezelfde kwaliteiten? Een nummer 10, CV, LB en cvm. Totaal verschillende kwaliteiten. Wat betreft Eriksen, zeker voor de breedte natuurlijk een hele goede optie erbij. Transfervrij heel begrijpelijk dat United dit doet.

4 juli 2022 om 13:20

Daar moeten ze het nou eenmaal mee doen. De echt goede spelers gaan niet meer naar man utd.

4 juli 2022 om 13:52

Dat is natuurlijk onzin. Het blijft Manchester United waar we het over hebben en ondanks het verval wisten ze nog steeds spelers als Pogba, Varane, Sancho, Cavani, Bruno Fernandes, Ronaldo enz. naar de club te halen. Het probleem is het beleid, niet de aantrekkingskracht.

4 juli 2022 om 14:52

Dat zeg ik. De echte goede spelers gaan niet meer naar Man Utd. Cavani en Ronaldo zijn op hun retour, waarbij Ronaldo er alleen maar heen ging omdat het zijn oude club was. Daar heeft hij nu al spijt van. Pogba is veel te wisselvallig en kun je niet op bouwen. Bruno is een uitzondering en de rest wordt ik niet heel erg warm van. Nee 10 jaar lang is het totale chaos bij die club. Af en toe zal er heus nog wel een goede speler naartoe gaan, maar dat heeft dan meer te maken dat andere clubs al voorzien zijn. Mochten clubs als city, Liverpool en Chelsea dezelfde speler willen dan zal die speler nooit naar Man Utd gaan. Die tijd is voorbij.

4 juli 2022 om 13:20

Met aankopen als Pogba, Lukaku, Di Maria, Cavani, Falcao, Maguire en Varane ging het namelijk allemaal wel goed? Met het aanstellen van EtH is er ingezet op een andere instelling en visie. Juist hij heeft de afgelopen jaren bewezen dat een grote naam op papier niet meteen voetballend beter is.

4 juli 2022 om 13:56

Maar dit is geen Ajax en de Premier League is geen Eredivisie. Manchester United is een (veel) grotere club in een veel grotere competitie en waar het ook absoluut niet van een leien dakje gaat. Misschien niet de meest populaire mening voor een deel hier, maar het is toch echt een stuk minder moeilijk om een aanwinst voor Ajax te halen dan een aanwinst voor Manchester United. Ajax haalt nota bene voor 30 miljoen euro een speler die min of meer geflopt is bij Tottenham.

4 juli 2022 om 14:13

Gast, een team bouwen & neerzetten gaat niet direct hoe jij het voor ogen ziet.
Soms moet je een stapje terug nemen om vervolgens 2 stappen vooruit te komen!
Kortom, met spelers die nu zijn gehaald top 4 proberen te behalen & dan weer herinvesteren.

4 juli 2022 om 13:33

Niet alles gaat meteen in 1 jaar betaald worden he. Ik las dat als de FDJ deal doorgaat, dat die ook over 5 jaar betaald zal worden, wat United meer ruimte en lucht geeft voor deze transferperiode.

4 juli 2022 om 13:37

Dezelfde kwaliteiten? Je bedoelt dat het allemaal goede voetballers zijn?

4 juli 2022 om 14:49

Eriksen Martinez en de Jong zijn duidelijk betere spelers dan wat er nu rond loopt. Dusja...wel versterkingen.

Eriksen heeft PL ervaring en is nog steeds erg goede speler. Frenkie vind ik ook een topper. Komt toch ook niet van een klein clupje vandaan. Maakt imo niet uit dat ze in de eredivisie gespeeld hebben. Het gaat erom wat voor spelers het nu zijn. Ten Hag gaat wel een systeem creëren met deze spelers.

4 juli 2022 om 15:08

Helemaal mee eens. Alleen Frenkie is directe versterking. En Eriksen voor de breedte. Die andere twee is gewoon doodzonde. Malacia heeft drie linksbacks voor zich die beter zijn dan hem en ook Martinez gaat niet basis spelen. Ten Hag lijkt wel te denken dat ie nog bij ajax zit, dan zijn dit versterkingen. Niet bij United.

4 juli 2022 om 15:24

2 voetballende middenvelders die dat heel anders invullen en ook nog eens vanuit een andere positie en een CV en een Back, hoe hebben zij allemaal dezelfde kwaliteiten?

Transfervrij is dit toch een geweldige zet van EtH !
Ik twijfel, is dit iets voor in de basis of voor op de bank?

4 juli 2022 om 13:16

Ik denk Basis! Maar je kent ETH, die is niet bang om te rouleren haha!

4 juli 2022 om 13:35

Ik ga uit van de bank, aangezien hij net als Bruno meer en aanvallende speler is (een soort van 10) en geen box to box. Daarvoor komt ie verdedigend gewoon tekort.

4 juli 2022 om 13:43

Zou die niet dezelfde rol naast frenkie kunnen invullen als schone dat destijds deedd?

Mooie vervolg stap voor eriksen, volledig zelf afgedwongen met een geweldig seizoen. Hopelijk kan hij bij manchester ook wat moois neerzetten.

Lekker hoor, goeie speler! 10 Hag is goed bezig

Eriksen is een extreem goede voetballer, maar als je een ene bruno fernandes hebt is deze man misschien ietwat overbodig? Ik zie ze namelijk niet samen in een team staan

De nieuwe nummer 7 van Manchester United.

4 juli 2022 om 13:59

Dat zou oliedom zijn. Eriksen is al niet de snelste speler en heeft het loopvermogen niet voor die positie. Ook in defensieve zin is het niet de meest nuttige speler. Als hij niet te duur is qua salaris e.d. snap ik wel waarom ze hem nemen, maar Eriksen kun je eigenlijk alleen gebruiken als nummer 10.

Middenveld met Frenkie, Eriksen en Fernandes. Heerlijk als je daarvoor CR7 nog kan behouden, kan dit wel eens een mooi seizoen worden met ETH aan het roer.

4 juli 2022 om 13:17

Denk niet dat dat echt een goed middenveld is. Je hebt totaal geen balans. En gaan Fernandes en Eriksen veel mee terug dan? Ik denk niet dat je met dat middenveld veel potten kan breken.

4 juli 2022 om 13:20

Eriksen speelde bij Tottenham ook veel wedstrijden laag op het middenveld. Heeft mischien tijd nodig, maar ik denk dat het prima kan werken met Frenkie, Eriksen en daarvoor Bruno. Wat een verschil in voetballend vermogen met voorgaande jaren.

4 juli 2022 om 13:25

Je hebt alsnog balans nodig. James, Kroos en Modric werkte ook voor geen meter in 15/16. Werd je ook compleet overlopen en hadden we verloren met 0-4 in de Clasico. Casemiro was echt cruciaal voor die CL 3 peat. En daarnaast weet ik niet of Eriksen nog het fysiek heeft om constant terug te gaan lopen.

4 juli 2022 om 13:37

Dat denk ik ook niet nee. Tussen Frenkie (mits ie komt) en Bruno heb je een nummer 8 nodig, meer een box to box speler, en dat is Eriksen niet. Ik vermoed dat Eriksen als backup voor Bruno komt.

4 juli 2022 om 14:02

@nl_modric - Maar hoe moet dat structureel gaan werken dan? Eriksen en Fernandes zijn niet van het verdedigen en bovendien is Eriksen ook te langzaam. Als je het dan een keer zwaar hebt (en dat heeft United de laatste jaren nog weleens), heb je tussen aanval en verdediging enkel De Jong. Die kan dat onmogelijk allemaal dichtlopen. Puur voetbaltechnisch gezien natuurlijk heerlijk, maar zoals Modricmagic al aangeeft denk ik dat de balans dan volledig zoek is. Tegen ploegen als dat van City en Liverpool wordt je dan volledig overlopen op het middenveld.

4 juli 2022 om 14:03

In 2019 had je F. de Jong staan naast een 33 jarige Lasse Schonë bij Ajax.
Als je Eriksen de instructies geeft om niet te diep te gaan, gaat dat prima.

4 juli 2022 om 14:27

Toch hebben die 2 voor het grootste gedeelte in de Eredivisie gespeeld. Daarnaast had je ook een Ziyech en Van de Beek die wel mee teruggingen. Daarbij zag je het gebrek van Schã¶ne ook wel als het niveau steeds hoger ging. In de Premier League of CL gaat dat echt niet werken hoor. Wat denk je waarom City Rodri daar heeft staan en Liverpool heeft dat met Fabinho. Dat soort spelers zijn blijkbaar nog steeds heel erg onderschat hier.

4 juli 2022 om 15:13

Het kan werken als je voetballend top bent zoals barca met iniesta busquets en xavi of ajax 2019, je haalt niet bijna een cl finale met een flut middenveld ook al speelden zij voornamelijk in de eredivisie.

Ten hag laat de vleugelspelers echt wel mee terug verdedigen zoals Antony en Ziyech maar ook tadic bijvoorbeeld.

De vraag is echter wie er nog zullen komen en of het middenveld met frenkie eriksen en Bruno voetballend goed genoeg is. Ook benieuwd of ze Antony nog weten te strikken want daarmee halen ze direct een speler die prima meeverdedigd, snel genoeg is en diepgang heeft, iets dat utd mist imo.

4 juli 2022 om 13:18

Ik verwacht niet dat ze alle 3 tegelijk gaan spelen. Dan word je verdedigend gewoon overlopen.. En al helemaal als je Maguire centraal hebt staan. Denk dat dit eerder een aankoop is voor de breedte/concurrentie voor Bruno. United moet echt een verdedigend monster halen ala Ndidi, Kante o.i.d. Daarnaast mogen ze ook nog echt een aantal centrale verdedigers halen, mits Tuanzebe niet meer welkom is

4 juli 2022 om 13:18

Ten hag gaat sowieso met 2 controlerende middenvelders spelen, dus dat wordt lastig.

Op zich leuk voor een de breedte, maar man man man wat is het pijnlijk om een United fan te zijn zeg. Er kunnen gewoon geen echte toppers meer worden aangetrokken blijkbaar.

4 juli 2022 om 13:28

Vergis je niet; Eriksen is topniveau en zeker niet slechts 'leuk voor de breedte'.

4 juli 2022 om 13:33

Ik laat me graag verrassen. Was bij inter over het algemeen gewoon bankzitter.

4 juli 2022 om 14:03

Eriksen was al een paar seizoenen geen topniveau meer. Die heeft z'n beste dagen wel gewoon achter zich. Dat neemt niet weg dat hij nog steeds specifieke kwaliteiten heeft, maar Eriksen in z'n totaliteit als voetballer topniveau noemen is nogal subjectief afgaande op de afgelopen jaren.

4 juli 2022 om 15:11

Sorry, maar nee. Is hij beter dan wat er nu op zijn positie staat? Nee.

4 juli 2022 om 15:26

Ik denk dat Eriksen op 8 heel goed kan renderen, beetje zoals Berghuis vorig seizoen bij Ajax. Het voetbal van Conte werkte gewoon heel erg niet voor Eriksen.

Prima gewoon als vervanger van Lingard. Bruno was afgelopen seizoen echt matig. Concurrentie daar kan dan geen kwaad. Ze hebben dus Malacia en Eriksen zo goed als binnen. Ik mag alleen hopen dat ze bij United ook gaan kijken naar een verdedigende middenvelder. Anders moeten ze weer aankomen met Mctominay...

4 juli 2022 om 13:17

Vervanger voor Lingard? Je bedoelt Mata.

4 juli 2022 om 13:19

Ik schat Mata en Lingard allebei als 10. Maar was inderdaad Mata vergeten.

4 juli 2022 om 13:32

Mctominay zal gewoon gaan spelen en veel ook. Ik snap niet dat mensen hem nog steeds af blijven schrijven, het zal wel tendens zijn.

4 juli 2022 om 13:36

Ik kijk elke wedstrijd van United (ja, pijnlijk) en ik word ook niet warm van mct hoor. Hij is inderdaad niet zo dramatisch als sommigen willen doen voorkomen, maar echt veel voegt ie ook niet toe. Hoewel ik er wel in geloof dat eth hem goed in z’n kracht kan gaan gebruiken. Naast Frenkie (mocht die komen) zou het wel eens een leuk duo kunnen worden.

4 juli 2022 om 13:38

skes14, maar dat is ook juist, geef hem een systeem om te excelleren en je zult pas zien wat voor speler hij kan zijn.

4 juli 2022 om 13:44

Volledig met je eens Samcro! Ook buiten Nederlandse voetbalfans om zie ik veel negatieve reacties over Scott, terwijl dat in mijn ogen volledig onterecht is. Heeft bij zowel United als Schotland laten zien dat hij een behoorlijk niveau aan kan tikken. Wat je zegt, mits hij een passende rol in een passend systeem heeft.

4 juli 2022 om 14:07

Mctominay heeft een beetje hetzelfde als Henderson. Het zijn niet de meest sierlijke spelers en ook Henderson werd meermaals afgeschreven tot Liverpool een succes werd. Wel kunnen ze erg nuttig voor een ploeg zijn als de spelers om hen heen goed renderen. Mctominay werkt hard, kan redelijk passen (niet geweldig natuurlijk) en heeft een tomeloze inzet. Geen geweldenaar, maar zeker een nuttige kracht en je ziet bij Henderson hoe belangrijk dat kan zijn als ervaring ook z'n intrede gaat doen. Die wordt nu wel al een aantal jaren op waarde geschat.

4 juli 2022 om 15:13

Helemaal eens. Net als ooit Darren Fletcher een zeer ondergewaarde speler. Die jongen kan alles. Zo nuttig. Heerlijke pass en dat onverzettelijke wat United juist zo mist.

Ze zouden de focus op de verdediging moeten leggen en dan met name de Cv's. Tenzij Ten Hag weer een seizoen met Maguire (als aanvoerder) wilt aantreden, dan is ie met kerst weer thuis

Geen idee wat ik hiervan moet vinden. Was een leuke speler voor zijn hartaanval, maar heb hem niet-echt gevolgd het afgelopen seizoen bij Brentford. Zie hem ook niet zo snel een plekje veroveren met Bruno en mogelijk ook Frenkie op het middenveld. Kan me goed voorstellen dat Ten Hag liever een verdedigend monster erbij zet. Al met al een leuke speler voor in de breedte

4 juli 2022 om 13:58

Brentford stond op degraderen en Eriksen kwam en ze beleven er in.

4 juli 2022 om 14:10

Dat is wel erg simpel geredeneerd. Brentford eindigde 13 punten boven de degradatiestreep. Dat komt echt niet enkel door Eriksen.

4 juli 2022 om 14:39

Precies, en kijk waar ze stonden voor Eriksen en wat voor impact hij had. Of google even Eriksen saved Brentford

Oprecht een leuke stap, zullen de fans van de Spurs niet zo blij mee zijn maar ach..
Eriksen is gewoon een top voetballer dit zag je wel bij Brentford, ik vind deze stap ook niet meer dan logisch.

4 juli 2022 om 13:36

Toch wel tekenend dat een oud-speler van ze liever naar een concurrent gaat die EL speelt dan naar zijn oude club die CL speelt.

Spurs haalt sws enkel spelers van EL niveau, waar blijven die grote namen die ze verder moeten helpen in de CL zelf?

4 juli 2022 om 13:47

Eens, misschien toch niet helemaal lekker weggegaan nadat hij van spurs naar Inter ging?

4 juli 2022 om 15:56

Bissouma en Richarlison zijn gewoon goede transfers, snap niet hoe je die van EL niveau kunt noemen.

4 juli 2022 om 16:00

Ach kom op. Jij vindt ze dus van CL niveau terwijl ze daar alles nog te bewijzen hebben, komend van Brighton en Everton? Je zou bijna denken dat Spurs EL gehaald heeft en Utd CL als je de namen ziet waar ze mee in verband gebracht worden.

4 juli 2022 om 16:37

1 ding is zeker als je bij Spurs tekent; je komt heel, heel, héél moeilijk weg met die voorzitter daar. Ik denk dat Eriksen daar niet nog een keer zin in heeft

4 juli 2022 om 18:22

Richarlison is toch gewoon een aanwinst voor iedere club onder Liverpool en City? Nu een stap omhoog met betere spelers om zich heen zal die zelf ook weer beter spelen. Bissouma is een prima twaalfde, dertiende man die ook wel regelmatig in basis kan spelen. Perisic is van niveau net onder de absolute top.

Absurde slechte aankoop als je ambities hebt om voor de titel te strijden. Zelfs voor top 4 is dit niet goed genoeg.

4 juli 2022 om 13:18

Nou ja hij komt gewoon transfervrij over hoor. En je had toch een vervanger voor Lingard nodig. Dan kan je hem prima erbij hebben. Wel is het nog steeds vaag dat ze geen fatsoenlijke verdedigende middenvelder halen.

Sinds ten Hag heeft getekent vist United in een heel klein vijvertje. Er lopen zo veel goede spelers rond en United kijkt alleen naar Eredivisie of ex Eredivisie spelers.

4 juli 2022 om 14:15

Dat is inderdaad wel zorgelijk. Ik wil nog niet heel snel conclusies trekken, maar Ten Hag doet toch weer waar veel Nederlandse coaches tegenwoordig de fout mee ingaan. Als je dan shopt bij een Barcelona voor De Jong of bij wijze van spreken een Juventus voor De Ligt (puur even als voorbeeld), dan is het zo vreemd niet. Dan haal je twee spelers op die bewezen hebben zich staande te houden op dat niveau. Echter haalt hij nu Malacia en werd United in verband gebracht met Antony en nu Martinez. Daar ga je naar mijn mening gewoon niet heel erg op vooruit. Dan merk je dat supporters gelijk in de verdediging schieten, maar het betreft hier een worstelend bolwerk in de Premier League, geen dominante ploeg in de Eredivisie.

4 juli 2022 om 15:12

Ze kijken naar spelers die in het spelletje van Ten Hag passen. Daar passen niet alle spelers in. Wij kijken graag naar "namen" maar daar kijkt ten hag niet naar. Goede speler zijn is niet genoeg, je moet in dat pulletje passen.

4 juli 2022 om 15:20

Vind ik echt onzin. Alsof ten Hag zijn ploeg zo bijzonder laat spelen dat er maar een handje vol spelers daarin passen.

4 juli 2022 om 15:33

Ja en nee, imo zijn er maar weinig spelers momenteel slim genoeg om in een systeem te voetballen en maar weinig coaches die het goed kunnen overbrengen naar de spelers. Het is meer people management dan tactiek lijkt het. Dus dat ten hag dan kiest voor spelers die een zekerheidje zijn om zijn plan te volgen en geloven vind ik logisch.

Alle spelers die erbij komen zijn getalenteerd en ze kunnen heel snel beter worden. Robertson van Hull City vergeten?

4 juli 2022 om 15:49

Er zijn helemaal niet te weinig spelers slim genoeg om in een systeem te spelen, als de manager het maar goed over brengt en erin slijpt. Daarnaast vind ik een transfer vanuit de Eredivisie(malacia, Athony, Martniez die bijv genoemd worden) naar de PL helemaal geen zekerheidje. Ook al werken ze met een trainer die ze kennen. Het niveau verschil is zo, dat zelfs een speler als Ziyech het lastig heeft.

4 juli 2022 om 18:23

Ik vind van wel en Ziyech is precies zo'n voorbeeld. Die kan niet in een team komen waarin hij niet links of recht ondersteund zou moeten worden. Type Ozil die ook altijd even zijn mannetje liet lopen. Coutinho daarentegen leerde het spelletje wel.

Jij legt het verschil tussen competities, ik leg het op individueel vlak. Als ik Ziyech zie zie ik Ziyech, niet #1 eredivise speler van 2018 of iets dergelijks. Malacia zie ik als Dumfries, leren, geloven en werken totdat je er vast in staat, de andere twee zuid-amerikaanse krijgers zoals Suarez, die hebben inzet voor 2 en komen er op basis van strijd als je uitgaat van hun potentie.

Als je niet wil geloven in groeipotentie in een kwestie van maanden, dan houd het hier op

Als erbij staat dat het "The Atlethic" is geloof ik er in 1e instantie weinig van.

Zou wel een mooie aanvulling zijn van het middenveld van ManU.

4 juli 2022 om 13:26

The Athletic is doorgaans een prima bron....

4 juli 2022 om 13:33

Als je The Athletic niet gelooft dan blijft er heel weinig over.

Aankoop van niets als ik eerlijk ben.. In de tijd toen ze voor het eerst interesse kregen was Eriksen een nuttige aankoop, nu is dat echt niet meer het geval! Volgend jaar willen ze weer Europa League spelen ofzo?

Wat een middenveld kan Man UTD straks hebben, Eriksen, Bruno en Frenkie.

4 juli 2022 om 13:22

Dan moet je er iig veel maken, want je krijgt er heel veel tegen.

4 juli 2022 om 14:16

Precies. Ik mag hopen dat ze Eriksen als back-up voor Fernandes gehaald hebben, want De Jong is geen zekerheid zolang hij niet getekend heeft en je kunt niet met Eriksen als centrale middenvelder aankomen als je daarvoor ook nog Fernandes hebt.

Leuke transfervrije aankoop voor Uniited, maar dit is voor de breedte/bank neem ik aan? Eriksen zal Bruno Fernandes er zeker niet gaan uitspelen. Met Malacia en Eriksen zijn de 1e 2 binnen. wie zullen er volgen?

Als back-up wel prima denk ik. Transfervrij, dus niets te verliezen.
Benieuwd of United nog met wat betere namen komt. Malacia prima aankoop voor 15 mln. Eriksen prima transfervrij maar dan?
Natuurlijk is er nog genoeg tijd voor Ten Hag, maar hoop voor hem dat hij niet te lang op de Jong gaat gokken. Daarnaast mag hij ook wel eens even kijken naar wat andere spelers als Eredivisie of (ex-Ajax) spelers. Al zo vaak gebeurt dat een trainer ten onder gaat door dit soort taferelen.

Jammer, ik had hem heel graag bij Ajax gezien en tegelijkertijd houdt het wel mooi ruimte voor onze talenten. Succes bij Man Utd!

4 juli 2022 om 15:10

Bij Ajax gezien? Op de bank? Ajax heeft al genoeg middenvelders.

4 juli 2022 om 15:43

Persoonlijk vind ik het middenveld onze zwakste linie maar ik hoop dat Taylor en Kudus ons gaan verrassen, ik zou wel graag een type Schone of gewoon een sterke CM zien. We hebben Alvarez verdedigend en verder veel aanvallend, maar niet echt iets er tussenin. Niet dat Eriksen dat dan wel is maar dat terzijde. Ik vind Eriksen echt een stuk beter dan bv Klaassen en meer toevoegen.

Dat is al een goed transfer. Transfervrij en bied extra mogelijkheden. Natuurlijk lang niet genoeg. Nu Frenkie en nog een spits zoeken. Denk dat Ten Haag CVM niet nodig heeft tenzij hij Martinez wil gebruiken.

Bruno kan zijn borst nat gaan maken, want ik denk dat Eriksen hem uit de basis speelt. Die zou best wel eens kunnen vertrekken in de winterstop. Zijn doorzettingsvermogen is die van een luiaard

Ik denk dat dit een uitstekende aankoop is. Zeker tegen de kleinere ploegen kan je in de volgende opstelling gaan spelen (er even van uitgaande dat de andere transfers ook rond komen).

Tegen de grotere clubs kan je Eriksen ook vervangen door Fred/mctominay die als taak krijgen ballen af te pakken, gaten dicht te lopen en de bal in te leveren bij de Jong. Daarnaast kan Eriksen Fernandes het vuur aan de schenen leggen, dat zal in hem ook weer het beste naar boven brengen.

De Gea
Wan Bissaka
Varane
Martinez
Shaw/Malacia
Eriksen
Fernandes
Frenkie
Sanches
Ronaldo
Rashford

Eriksen als AM, Frenkie controlerend en Bruno in de Ziyech rol. Dan heb je met Sancho op LW en Ronaldo (mits hij blijft) echt iets om naar uit te kijken. En dan is het echt cruciaal om een goede stofzuiger te halen, ietswat eigenlijk al jaren ontbreekt bij United. Donny, Fred en die Schot kunnen die rol niet vervullen.

Denk dat Ronaldo nu wel wil blijven. Een middenveld met Fernandes en eriksen samen kan toch helemaal niet? Veel te langzaam en in de omschakeling van de tegenstander zijn ze niet te zien. Daar gaat Maguire t nog druk krijgen

Uitstekende en goedkope aankoop voor de breedte. Ben benieuwd of dit dan ook betekent dat Frenkie de Jong niet komt. Een middenveld met Eriksen, Frenkie De Jong en Bruno Fernandes is wel erg light voor de Premier League. Denk dat Eriksen dan ook vooral als backup voor Frenkie en Bruno Fernandes gehaald zal zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren