Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV wacht op goedkeuring en neemt Til over: ED en VI onthullen transfersom

Laatste update:

Guus Til staat op het punt om officieel speler van PSV te worden. De aanvallende middenvelder zal volgens het Eindhovens Dagblad en Voetbal International gekocht worden van Spartak Moskou voor een bedrag van een kleine vier miljoen euro. De deal is nog niet rond omdat de voetbalbonden nog hun fiat moeten geven.

Spartak Moskou, PSV en de speler zelf zijn het erover eens dat Til naar het Philips Stadion zal verkassen en daar een contract gaat ondertekenen dat hem tot medio 2026 aan de Eindhovenaren verbonden houdt. Er moet echter gewacht worden op bericht vanuit diverse voetbalbonden, omdat er handelssancties gelden tegen Rusland en er eigenlijk geen betaalverkeer mogelijk zou moeten zijn. Juristen in Rusland zeggen echter dat de constructie die nu bedacht is, gewoon is toegestaan.

PSV wil de transfer afwikkelen via een betaalrekening buiten Rusland en betrokkenen laten aan het Eindhovens Dagblad weten dat ze uitgaan van de rechtsgeldigheid van deze constructie. De Nederlandse, Russische én Europese voetbalbonden moeten echter nog hun goedkeuring geven en uiteindelijk ook de inschrijving regelen. Daar wordt nu naar gekeken. Mocht het toch zo zijn dat de transfer van Til op deze manier geen doorgang kan vinden, dan kan PSV nog besluiten om hem een jaar te huren en volgend jaar alsnog een koopovereenkomst in orde te maken. Dat scenario wordt nu echter niet uitgewerkt.

Als alle puntjes op de i zijn gezet en de bonden akkoord zijn, tekent Til dus in Eindhoven en geeft hij andere geïnteresseerde clubs als Feyenoord en Royal Antwerp nul op het rekest. De aanvallende middenvelder speelde vorig seizoen op huurbasis wel al in Rotterdam-Zuid, maar heeft er dus niet voor gekozen om daar verder te gaan. In De Kuip kwam Til tot 21 doelpunten in 49 officiële wedstrijden.

Til brak door bij AZ, waar hij na drie seizoenen in het eerste elftal voor een miljoenenbedrag naar Spartak Moskou verkaste. In Rusland kon de nummer 10 echter maar moeilijk aarden en dus besloot Spartak om hem in het seizoen 2020/21 aan Freiburg te verhuren. Nadat het Duitse avontuur ook geen succes werd voor Til, bood een verhuur aan Feyenoord uitkomst. In Rotterdam zette hij zich op de kaart door voornamelijk in de Conference League vaak te scoren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 juli 2022 om 17:13

Nog geen 4 miljoen inclusief alle bonussen voor een jongen van 24 + international (of dat terecht is laat ik even in het midden) en topscoorder van Feyenoord. Waar je Doan voor het dubbele gaat verkopen.

3 juli 2022 om 17:16

Dat van Doan vind ik echt heel knap, prachtig bedrag. Til is denk meer waard dan 4 miljoen, dus in die zin is het best. Maar geen speler waar je echt blij van wordt dat die komt.

3 juli 2022 om 17:52

Inderdaad, 3 miljoen wat dus met bonussen kan oplopen tot 4. Dat is een vergelijkbaar bedrag als wat PSV een aantal jaar terug voor Ryan thomas heeft betaald en nu haal je de topscoorder van Feyenoord ervoor, een fijne persoonlijkheid, van 24 jaar en een type middenvelder dat je nog niet in de selectie had. Mooie deal dus.

3 juli 2022 om 18:06

Laten we zeggen dat Til een breedte aankoop word. Dan is 4mil nog steeds een koopje

3 juli 2022 om 18:26

Til zou ook transfervrij over kunnen komen lol.
Maar nu kost hij 4 miljoen

3 juli 2022 om 18:47

@cocqie. 3 miljoen zelfs, met 1 miljoen aan bonussen eventueel erbij. Meestal is dat wel pas als ze X aantal wedstrijden/minuten maken of bijv. kampioen worden, dus als die miljoen betaald moet worden is hij het per definitie al waard (er vanuit gaande dat het echt prestatiebonussen zijn).

3 juli 2022 om 18:48

@micheal90. Transfervrij voor 1 jaar ja, soort verkapte huur waar het verschil is dat het gratis is, en de verhurende (russische en Oekrainse) club niks te willen heeft. En zijn contract met Spartak wordt dan met een jaar verlengd. Of denk je dat jij het beter weet dan alle clubs van de EU en dat ze niet doorhebben dat ze spelers gratis kunnen overnemen

3 juli 2022 om 18:50

Nergens gelezen dat hij transfervrij zou komen. Heeft gewoon nog een contract in Moskou. Was eerder wel sprake van huur met optie tot koop. Nu dus gekocht, hartstikke mooie deal voor PSV!

4 juli 2022 om 09:35

Voor de Eredivisie prima, maar hij kan het tempo van Oranje en eventueel CL-voetbal niet aan. Ook aan de bal is het allemaal maar magertjes. Ik had eigenlijk ook verwacht dat PSV wat hoger zou mikken, al heb je voor die 4 miljoen wel zo'n 10 doelpunten per seizoen in de Eredivisie.

Dus via via geeft psv rusland steun 😜

3 juli 2022 om 17:37

Schandalig! Uit de competitie gooien ! 😂

3 juli 2022 om 18:37

Lach er maar mee. De gewone Nederlander piept en kraakt door de sancties en psv heeft er ronduit schijt aan. Of het nu psv is of in het verleden bijvoorbeeld Ajax die vlogen tijdens Corona. Regels schijnen niet voor voetbalclubs te gelden.

3 juli 2022 om 18:45

Hoe zuur kun je zijn Rochus.

Regels zijn er soms om te volgen en soms om te overtreden. Vooral zelf blijven nadenken ipv klakkeloos iets of iemand volgen, dat heeft vaker voor (grote) fouten gezorgd.

3 juli 2022 om 18:50

Zit niet zo te janken man. Alsof die club van Putin is.

3 juli 2022 om 19:09

@Rochus, hier moet ik je gelijk in geven. Rusland is een oorlogszuchtige staat en hier moeten we echt alles tegen doen. Mijn vlaggetje is ook tegen Rusland he.
Als de bond haar solidariteit toont (wat ik eigenlijk wel verwacht) zal de transfer niet doorgaan en terecht!
Ik hoop echt dat die oorlog snel stopt.

3 juli 2022 om 19:27

Zo kan je nog wel even doorgaan met boycotten... Mensenrechten worden overal ter wereld geschonden

3 juli 2022 om 19:33

Dan moet ik een Russisch vlaggetje doen. Want net als de Russen vind ik Amerika een oorlogszuchtige staat waar we alles tegen moeten doen. Niet in de laatste plaats door het feit dat vrijwel iedere oorlog ergens iets met de VS te maken heeft. Naar mijn mening moeten we daar vooral niet achteraan lopen.

3 juli 2022 om 19:36

Dan moet je bij die westerse overheden zijn, die nutteloze sancties uitvoeren. Ja nutteloos. Kijk maar eens hoe ze Iran er onder hebben gekregen (niet dus voor de duidelijkheid).

3 juli 2022 om 19:44

Mooi hoe de psv’ers zich laten kennen. Als het hun club aangaat is alles geoorloofd.

3 juli 2022 om 20:03

Wat ben jij zuur zeg. Voetbal en politiek horen gescheiden te zijn en te blijven. Mooi dat PSV nu door externe factoren de topscorer van een top drie club voor een fooi ophalen kan. Mand nu.

3 juli 2022 om 20:14

Mij verwijten dat ik zuur ben, gekker moet het niet worden. Zegt veel over jullie moreel kompas.

3 juli 2022 om 20:53

@rochus, en als je kijkt vanuit het perspectief van Til? Vind jij dan dat hij een jaar moet wegrotten daar in het oosten of gun je hem wel een veilige omgeving om te voetballen. Om het even welke club het dan is.

3 juli 2022 om 21:41

PSV steunt Rusland niet. Dit gaat over de voetbalclub in Moskou. En die zijn tegen de oorlog. En het geld komt ook niet in Rusland terecht, maar op een buitenlandse rekening. Wat onze overheid doet is Rusland sponsoren door nog steeds gas af te nemen. Daarmee spek je de kas van Putin en dus de oorlog.

3 juli 2022 om 21:42

Dus Israëlische spelers halen kan dat wel prem? Of spelers kopen van clubs uit de MLS?

3 juli 2022 om 22:37

Prem, wat een oorlogstaal, wat een haat.
Dualiteit en polarisatie ten top.
Je klinkt net als onze oorlogszuchtige leiders. Eng gewoon.

4 juli 2022 om 01:56

@Nijogeth. Sorry, maar dan slaat een russisch vlaggetje nog steeds nergens op. Aangezien je ook hen een oorlogszuchtige staat vind…

4 juli 2022 om 06:52

Hij mag zo en zo ergens anders spelen het aankomende seizoen maar dan op huurbasis. PSV kan het ook gewoon netjes spelen door Til het eerste jaar te huren en dan over te nemen.

4 juli 2022 om 07:42

Intelligent,DE PSVers.. alszijnde 1 groep met 1 kwade gedachte. Ik ben t inhoudelijk met je eens. En voor PSV. Wat nu? Ik vind sommige Ajacieden wat geprikkeld en geïrriteerd reageren op PSV topics. Sommige Ajacieden prijzen het doorpakken van PSV. Niet alles over 1 kam scheren. Mensen zijn de nuance kwijt. DE boeren ,ook zoiets. Net of alle boeren t zelfde zijn,t zelfde denken en allemaal wereldvreemde zieltjes met 3 koeien,2 varkens en 4 kippen zijn die van toeten nog blazen weten.

4 juli 2022 om 07:44

Lucagio, mijn idee. Zo zou ik t ook oplossen. Optie tot koop bedingen die PSV als eerste lichten mag. Klaar. Wat een gedoe allemaal dit. Foei.

4 juli 2022 om 07:47

Prem is soms wat onhandig maar iig wel oprecht. Lekker makkelijk om hem in een hoekje te drijven. Ik steun Prem en kan me niet schelen wat andere doen.

4 juli 2022 om 07:55

Hoezo niet dan? Juridisch klopt het niet?

4 juli 2022 om 07:58

@ Lucagio, En dan gaat er geen geld die kant op als je eerst huurt en dan koopt? Huur is gratis? of mag 1 miljoen wel voor huur en 3 niet voor koop?

PSV of iedere andere club heeft zich gewoon te houden aan de regels van de FIFA in deze. En geen enkele club hoeft roomser te zijn dan de Paus.

3 juli 2022 om 18:22

Had nog niet over nagedacht. Maar het blijft wel bijzonder dat voetbal weer denkt een uitzondering in handen te hebben om toch zaken te doen met Rusland. Wat vinden we er van als deze constructies ook gebruikt worden om wapen en olie en andere goederen te verhandelen met Rusland? Dan is de wereld te klein...

3 juli 2022 om 18:28

Guus Til kan een belangrijk wapen zijn maar niet te vergelijken met wapenhandel. Desalniettemin ben ik ook niet kapot van dit gerommel.

3 juli 2022 om 18:46

Nee klopt, wij verhandelen alleen wapens en dergelijke goederen aan Oekraine......

3 juli 2022 om 19:45

Wat heeft dat met de boycot met Rusland te maken?

3 juli 2022 om 20:59

Er wordt gewoon in olie gehandeld. Gazprom wordt geboycot maar Gazprom Energy niet. En er zijn nog andere tussenhandelaren. Daar koopt o.a. NL gewoon de olie van. Complottheorie? Nee hoor, mainstream media (in de vorm van het programma Dit Was Het op NPO1) legde het enkele weken geleden haarfijn uit.

3 juli 2022 om 20:56

Niet anders dan al die EU landen, et cetera die zogenaamd sancties opgelegd hebben (tegen bijvoorbeeld Gazprom) maar via zusterbedrijven (Gazprom Energy) gewoon zaken doen. Allemaal voor de bühne. Het schijnheilige Westen moet natuurlijk het volk achter de agenda krijgen. Rusland is al zo lang als ik leef de boef volgens het Westen. Zelf zijn ze geopolitiek minimaal net zo vies bezig geweest. Wanneer Russen hen daar op wijzen dan noemen ze dat anti-Westerse propaganda. Maar is het wat zij doen dan? Geen enkel land is heilig. Maar zo hypocriet als de VS en de EU-lidstaten zie je ze niet. On: Prima transfer voor PSV. Voor mij toch wel de absolute titelkandidaat. Ajax laat het echt liggen deze transferperiode. Daarnaast maakt PSV i.m.o. sinds jaren een serieuze kans om het hoofdtoernooi van de CL te halen. Gefeliciteerd iedereen die PSV support.

4 juli 2022 om 01:59

@drl80. Misschien moet je je toch nog eens gaan verdiepen in wat geschiedenis enzo.

Hmm, ik weet niet hoe kapot ik er van ben dat PSV allemaal mazen in de wet aan het zoeken is. Vind ik moeilijk! Ik vind een kleine 4 miljoen overigens meer dan een prima bedrag.

3 juli 2022 om 17:35

Mazen in de wet? Waar heb je het over?

3 juli 2022 om 19:23

Hij heeft het erover dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat je vanuit Europa 3-4 mio mag overmaken naar een Russische rekening, maar PSV het nu via een omweg toch gewoon doet, ondanks dat het dus niet mag van de wet.

3 juli 2022 om 20:10

Weet niet of dat echt letterlijk verboden is, er wordt nog steeds verschrikkelijk veel gehandeld met Rusland. Russische clubs hebben ook deze zomer al spelers gekocht van(jorge Carrascal door Cska) en verkocht (emil Bohinen aan Salernita bijv.) aan buitenlandse clubs. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Zou dat allemaal niet mogen volgens de wet? En ben wel benieuwd naar die wet dan.

4 juli 2022 om 17:05

Volgens mij ondertussen verboden. Vind het zelf onzin, die club kan er ook niks aan doen.

Ik weet niet of ik hier gelukkig mee ben. Omwille van voetbal tóch handelen met Rusland (entiteiten in Rusland). Erg grijs gebied, wat mij betreft had PSV zich hier van gedistantieerd, alhoewel ik niet weet hoe dan wel te handelen

3 juli 2022 om 17:18

Het is moeilijk...
Als je alle transfers verbiedt dan dwing je een speler te blijven spelen in een land in een staat van oorlog. Daarnaast zou de speler in problemen komen wanneer hij vertrekt met een lopend contract. Doe de spelers geen rechtzaken mbt contractbreuk aan. Guus Til, Jorrit Hendrix en Promes hebben geen enkele schuld aan die oorlog.
Daarnaast kan de Fifa Russische clubs ook niet dwingen om alle buitenlanders transfervrij te laten vertrekken.
Oorlog maakt alles moeilijk.... en de Oekrainers hebben het nog moeilijker

4 juli 2022 om 02:01

Nou ja, ik denk dat als iemand dat kan, dat dat dan de fifa is. Daarnaast kunnen spelers ook hun contract inleveren of iets dergelijks.

3 juli 2022 om 17:23

Handelen met Rusland gebeurt nog steeds ondanks de ‘sancties’. Nederland staat in top 5 van landen die het meeste gas hebben gekocht sinds 24 februari. Alles is voor de bühne.

3 juli 2022 om 17:29

Ah oké.. Omdat anderen het doen, mag ik het ook.. Ik zit niet te wachten op onzinnige discussies hieromtrent. Niet alles is voor de bühne..

3 juli 2022 om 17:52

Als je niet zit te wachten op 'onzinnige' discussie dan kun je beter niet inloggen bij Voetbalzone, laat staan een reactie plaatsen waarin jezelf aangeeft dat het grijs gebied is.

4 juli 2022 om 02:02

Ok. Zullen we dan meteen stoppen met gas inkopen? Kijken hoe je dan reageert. Snap dat dit lastig uit te leggen is en dus voor sommigen lastig te begrijpen, maar dit moet helaas nog even doorgaan.

3 juli 2022 om 17:27

@mantitty houd toch op joh. De mensen die voor deze oorlog zorgen moeten aangepakt worden niet het hele land. Lekker de Poetin's, Selensky's, Biden's en Rutte's aanpakken, boycotten whatever. Dat zijn de duivels. Dat politiek correcte getetter allemaal is echt zwaar hypocriet

3 juli 2022 om 18:28

Je opsomming had na 'Poetin' moeten stoppen.

3 juli 2022 om 18:32

Ik heb eerder het idee dat opmerking als die van jou de nieuwe politieke correctheid is. Niet tegen de regering zijn lijkt tegenwoordig niet meer te mogen.

Ik ben het niet met alles eens maar sta wel achter de regering.

3 juli 2022 om 18:51

Nee Est, absoluut niet. Sterker nog. Ik zou Rutte, Selensky en Biden op 1 zetten en vooruit Poetin mag er ook nog bij.
Ach ja, het is maar net welke informatiebronnen je volgt. Het is 1 groot circus, alle leiders zijn clowns.
Ik sluit me bij Reqengi aan en mijn advies is om te stoppen met aandacht geven aan deze leiders en alles wat ze doen. Ja klinkt vreemd, maar geloof me, dit is het beste wat we kunnen doen.
Samen weer bouwen aan een fijne samenleving met je buren en focussen op je naaste omgeving. Al die leugens, angstpropaganda en onzuiverheden laten voor wat het is.

3 juli 2022 om 19:46

@toss precies dit dus! We moeten weer bouwen op elkaar. Juist elkaar versterken ipv van die corrupte leiders en haatzaaiende media te volgen. Het gros van de mens kan wel normaal met elkaar omgaan en helpt elkaar waar nodig/mogelijk helaas doet de media hun best om ons te verzwakken en uit elkaar te drijven. Helaas zijn er te veel goedgelovige die hier in trappen en mee worden gezogen in de misère. Samen staan we echt sterk. Laten we beginnen met het steunen van de boeren!

3 juli 2022 om 20:18

Toss zet anders een aluminium hoedje op. Met je complot denken. Er zijn nu eenmaal regels. Als die je niet bevallen heb je alle vrijheid om weg te gaan. Doe dat gewoon, wordt Nederland alleen maar beter van.

3 juli 2022 om 21:46

Na Putin moeten stoppen. Zelensky is niet corrupt zoals onze media 3 jaar terug liep te verkondigen? Dus die hoort er gewoon bij. En Rutte past daar ook prima tussen vind ik.

3 juli 2022 om 22:41

Rochus, jij gaat mensen weer belachelijk maken en stigmatiseren.
Hier moet je echt mee stoppen. Infantiel en zwak. Of kan je alleen een stoere jongen zijn achter je keyboard....en dan over moreel kompas durven praten, nou die van jou is duidelijk stuk.
Je lijkt zelfs mensen die anders denken uit te willen sluiten, lieve jongen die je bent. Dergelijke mensen staat onze geschiedenis vol van....

Ik ben sowieso vrij, met of zonder regels, daar hoef ik niet voor weg te gaan. Ik ben een vrij mens en geen slaaf of gevangene. Ik zorg goed voor mezelf en mijn medemens en denk zelf goed na.
Vrije wil boven alles.
Echter ik vraag me af of jij werkelijk weet wat vrije wil betekend.

4 juli 2022 om 11:08

Je leeft in Nederland in een samenleving. Die wordt / is beheersbaar door regels (wetten en regelgeving) bepaald door een democratie gekozen regering. Als je dat niet bevalt dan moet je weggaan en niet tegen een democratie ingaan door het overtreden van regels omdat JIJ dat nodig vindt. Dat is de definitie van a-sociaal gedrag. Dat maakt mij niet stoer vanachter een toetsenbord, dat maakt jou niet geschikt om in de NL samenleving te participeren. Zal wel een harde boodschap voor je zijn, maar dat is de waarheid.

8 a 9 miljoen pakken voor Doan en voor 4 miljoen guus Til terughalen. Netjes hoor. Nu nog wijnaldum en marlos van shaktar donetsk.

Een kleine 4 miljoen is gewoon een keurige som. Voor Til is het beter omdat hij niet meer in de spagaat zit van werken voor een club in een land waarmee Nederland momenteel geen vriendschappelijke relatie heeft.
Handel drijven met een Rusland in oorlog is problematisch vanuit een moreel oogpunt... maar de menselijke factor, de speler, is niet te verwaarlozen in deze.
Voor Feyenoord natuurlijk spijtig. Dit bedrag hadden de Rotterdammers ook eenvoudig bijeen kunnen sprokkkelen.

Ik word echt niet warm van Guus Til. Vind hem enorm beperkt en niet iemand die het niveau omhoog krikt. Maar er moet wel bedacht worden dat ze het hele speelschema er doorheen gaan drukken voor en na het WK. Dus een brede selectie is belangrijk, en de waarde van Til is denk wel meer dan de 4 miljoen die die kost. Maar zie hem niet echt veel beter worden, moet het namelijk vooral hebben van z’n loopvermogen. Scoort veel maar niet door zn goede schot.

Zeer onethisch van PSV. Handelsverboden met Rusland en dan ga je op een shady manier via een buitenlandse rekening alsnog een Russische club spekken met 4 miljoen euro.

Keurig hoor.

3 juli 2022 om 17:25

Mwa, je kan ook stellen dat ze een Nederlander voor 4 miljoen “bevrijden” uit Rusland.

3 juli 2022 om 17:29

Til mag voor iedere club tekenen die hij wil zonder iets met Spartak te overleggen. 'Bevrijden' gaat hier dus niet op. Je spreekt Europees af om geen zaken te doen met Russische bedrijven, daar valt een BVO ook onder. Zeker gezien de moeite en de omwegen die PSV hier moet bewandelen weet je al al dat ze fout bezig zijn.

3 juli 2022 om 17:39

Ik overdrijf natuurlijk een beetje, maar ik neem aan dat PSV gewoon de regels volgt en huren een alternatief is. Til noch PSV kan iets aan de situatie daar doen en aangezien het ook nog eens een Nederlander betreft snap ik de ophef hierover niet zo.

3 juli 2022 om 18:02

Wat een onzin Mafa, Til mag helemaal niet zomaar voor iedere club tekenen zonder te overleggen? Waarom bestaat de Russische competitie dan nog als iedereen vogelvrij is? Je lult maar in de ruimte.

3 juli 2022 om 18:55

Contracten zijn opgeschort, dus dat kan wel degelijk.

3 juli 2022 om 19:38

Hij mag het komende seizoen, net als afgelopen seizoen voor elke club gaan spelen, die hem een salaris wil betalen.

3 juli 2022 om 17:26

Ja want alles wat Russisch is, is fout en moet aamgepakt worden toch. Man man man, de hypocrisie ook he. Ongekend!

En daarnaast Psv wil enkel een Nederlandse speler terughalen en hem een carriere vervolg gunnen in de Eredivisie.

3 juli 2022 om 17:30

@Sociofan1 precies dit dus!

3 juli 2022 om 18:48

Het gaat er niet om dat alles wat Russisch is aangepakt moet worden. Het gaat erom dat PSV nu een maas in de wet zoekt om een afspraken te omzeilen. Dat hij Nederlands is maakt niet uit. Maar hé, als het om voetbal gaat mag alles volgens sommige supporters...

3 juli 2022 om 20:35

@kyle66. Zijn al talloze transferssommen betaald aan en door Russische clubs door/aan buitenlandse clubs.

3 juli 2022 om 17:43

Zeer smerig, want iedereen herrinerd zich de dag nog dat Spartak Oekraïne binnen viel en vele slachtoffers achter liet.

3 juli 2022 om 20:28

Domme reactie. Zullen we dan ook stoppen met de oorlog herdenken. Vrijwel iedereen die daar een actieve herinnering aan heeft leeft niet meer. Of waarom stil staan bij het slavernijverleden. Niemand heeft dat ooit meegemaakt. Is exact hetzelfde.

4 mil voor til heeft feyenoord zitten slapen

Feyenoord kan geen vier miljoen ophoesten en PSV lukt dat makkelijk. Die kunnen zelfs meer dan tien miljoen voor een speler neerleggen. Ajax kan zelfs twintig miljoen voor een speler neerleggen. Het verschil in budget tussen Feyenoord en die twee clubs is gigantisch. Hoop ooit eens mee te maken dat Feyenoord in ieder geval eens eenzelfde budget als dat van PSV kan evenaren, wellicht dat de slapende reus dan eindelijk eens ontwaakt, maar zonder een nieuw stadion heb ik er weinig vertrouwen in.

3 juli 2022 om 17:37

Feyenoord kan het wel maar wilt het niet neerleggen voor Til.

3 juli 2022 om 18:16

Precies dit. Feyenoord geeft zn geld uit aan de posities waar het echt nodig is. Til kun je makkelijk vervangen door Toornstra/Aursnes dus 4 miljoen zou dan echt weggegooid geld zijn.

3 juli 2022 om 18:17

@rbn_
Denk je? Ik denk dat Feyenoord dat niet kan maar ook niet zou willen. Is toch weinig geld en met het geld wat ze hebben zijn ze druk bezig met Gnonto.

@suc6magnet,
Zo makkelijk kun je Til ook niet vervangen hoor. Aursnes is een verdedigende middenvelder dus geen idee waarom je die noemt. Toornstra is te blessuregevoelig. Til ga je niet missen qua voetballend vermogen maar hij scoort er wel echt veel. Dat scorend vermogen moet je toch echt wel opvangen.

3 juli 2022 om 20:49

@arsenal890

Ja, ik meen mij te herinneren dat eerste instantie het budget 5 miljoen is, daarnaast 40-50% van de verkopen. Met Linssen zou je 520k erbij hebben maar daarvan is Wieffer gehaald dus hou je zo'n 5 miljoen euro over. Morgen of overmorgen zal Malacia definitief worden, wat resulteert in 6 miljoen euro extra om te investeren.

Wat betreft Til, ik ben nooit zo'n liefhebber van hem geweest. In en na de groepsfase van de conference league heeft hij niet meer gescoord in de conference league. In de eerste seizoenshelft scoorde hij redelijk vaak in de Eredivisie maar in 2022 maar 5 maal. Zodra zijn scorend vermogen, zoals in 2022 wegvalt dan heb je vrijwel niks meer aan Til. Voetballend is hij enorm beperkt, zijn handelingssnelheid is niet zo hoog en over zijn creativiteit hoeven we het helemaal niet te hebben.

Straks heeft Feyenoord een budget van 11 miljoen euro maar ik verwacht dat Senesi nog zal vertrekken, denk dat wij daar minimaal 12 miljoen euro voor krijgen. Zou je zo'n 4.8 miljoen euro overhouden. Zou je +/- 15 miljoen euro aan transfers kunnen besteden. Als Feyenoord erin slaagt zoals Maatsen op huurbasis (eerste instantie) te halen, misschien 1 of 2 spelers te huren (zoals vorig seizoen) dan kan je voor gerichte aankopen iets meer miljoenen neerleggen.

Misschien kan fenenoord naast Hendrix ook een paar spelers terughalen uit Rusland.
Momenteel zitten Promes en Vilhena nog daar.
Op te halen voor een prikje...

3 juli 2022 om 17:33

Ik denk niet dat Promes binnenkort naar Nederland zal komen. Die leek het trouwens de laatste wedstrijden in Rusland ook prima naar zijn zin te hebben. Vilhena zou wel een goeie zijn. Heeft het in Spanje prima gedaan en zou ook een mooie opvolger van kokcu kunnen zijn

3 juli 2022 om 20:08

Promes komt mogelijk binnenkort wel naar Nederland. Maar niet om te voetballen...

Vind het een slechte voetballer maar wel topscorer van Feyenoord, vrij jong en toch maar 4 miljoen. PSV doet goede zaken, prima gok

3 juli 2022 om 17:50

Eens, voor dit bedrag het gokje wel waard. En hij brengt iets aan ons elftal wat we nog niet hadden: diepgang vanuit het middenveld. Alleen Van Ginkel heeft dat, maar die kan je eigenlijk al niet meer meerekenen, geen schande, maar door z'n blessures en het ouder worden flink in niveau gedaald

Til is geen CL niveau. Als PSV die ambitie weer heeft zul je toch betere spelers moeten halen.

3 juli 2022 om 17:51

Ze gaan niet voor niets voor Wijnaldum.

3 juli 2022 om 18:00

Ik ben het met je eens. Guus Til is een leuke speler voor de breedte, maar niet iemand die het niveau van het basiselftal naar een hoger niveau gaat tillen. Dan is 4 miljoen + een waarschijnlijk fors salaris gewoon te veel geld. Zeker gezien de huidige bezetting op het middenveld; we hebben op die linie dieptekwaliteit nodig. Breedtekwaliteit hebben we al genoeg

3 juli 2022 om 18:32

Til scoorde 21 goals in 49 wedstrijden voor Feyenoord. Gotze Guti Sangare samen een stuk of 10. In combinatie met Luuk lijkt me dit een type die PSV goed gebruiken kan. Vooral als het voetballenderwijs niet lukt. Hoge ballen op Luuk die ze klaar kan leggen voor de inkomende Til

3 juli 2022 om 20:12

Ik kan je lezing volgen maar op het moment dat Til niet scoort heb je ook echt helemaal niks aan hem. Ik zie dan bijvoorbeeld liever dat PSV Pereiro terughaalt die vanuit het middenveld dezelfde stats kan overleggen en er als bonus nog een schepje bovenop doet in de wedstrijden waar het er echt om gaat. Hierbij ook gelijk een gratis transfertip aan Feyenoord: haal Pereiro. Is zeker niet duurder dan Til en die jongen vond het prima vertoeven in Nederland

Ik zou als psv’er blijer zijn met Doan dan met Til.

3 juli 2022 om 18:12

Doan verkoop je voor het dubbele waar je Til voor haalt. Allebei spelers die niet voor de basis gehaald zijn. Doan kon je nog ook gebruiken op rechtsbuiten, maar daar heb je nu al 2 opties. Prima gok voor die 4 miljoen.

4 juli 2022 om 08:10

Hoezo? Op links hebben we met Madueke, Bakayoko en evt nog Savio opties genoeg en als middenvelder heb je niets aan hem als je met twee achten en een zes speelt. Doan heeft de diepgang van een luciferdoosje, wat Til wel te bieden heeft en dat combineert met een doelpuntenbetrokkenheid van ruim 1 op 2. Ik ben ook geen fan van het type Til, maar dat men zo de neus voor deze jongen - 24 jaar en gewoon Nederlands international - ophaalt snap ik niet. Om het even in perspectief te plaatsen: als topscorer van Feyenoord legde deze jongen er meer in dan bijvoorbeeld Tadic, zijn Amsterdamse evenknie Klaassen en zelfs meer dan Veerman en Götze samen.

Iedereen die zegt dat psv Rusland steunt nu hebben zeker niet door dat feyenoord hetzelfde heeft gedaan. Zij hebben heen toch ook niet teruggedtuurd in.maart toen oorloog begon. Neem aan dat ze huursom hebben overmaakt naar rusland

Bah. PSV laat zich hier zien hoor. Vrijwel geen bedrijf handelt met Rusland. PSV wel... ga maar eens hard nadenken

Dit is toch geen versterking voor Psv maar goed kan de bank warm houden en af en toe invallen als er iemand geblesseerd raakt

3 juli 2022 om 19:42

@mitch, ik vind het absoluut een versterking voor de selectie van PSV. Let wel, voor de selectie! Het is een prima speler om op te stellen wanneer niet iedereen fit is, een soort van ideale twaalfde man met zijn diepgang en scorende vermogen. Het zou me niet verbazen als Til ook dit seizoen weer een aantal hele belangrijke doelpunten gaat maken, dat neusje voor de goal heeft hij zeker.

3 juli 2022 om 21:51

Dat is jou mening en je goed recht maar ik vindt het niets, althans niet voor Psv begrippen.
Begon bij Feyenoord goed maar daarna afgezakt naar beneden peil.
Wat ik al zei goed voor de bank.

ik snap niet wat Psv hiermee aan moet. Een hele goede speler voror de sub top.
Alhoewel,
Psv heeft nogal spelers gehad met een grote gok, die succesvol waren. Meestal speelden ze in de spits
Venngoor, Nilis, Nistelrooi, Eijkelkamp enz

Twee zaken die me opvallen:
1. Mensen vallen hier veel (al dan niet terecht) over het feit dat psv handelt met 'n Russische club. Moreel verwerpelijk, en an sich ben ik het daar mee eens, vanwege dezelfde reden als iedereen dat vindt. Echter, Spartak is gewoon eigendom van de heer Leonid Fedun. Ja, een (ooit?) vermogende Rus, en 1 van de weinigen die sinds de start van de invasie zich openlijk uitspreekt tegen de oorlog en ook verbaal tegen Putin ingaat. Volgens mij betaalt hij best een prijs voor zijn principes, omdat Putin naar verluidt allerlei toegang tot de beste man z'n eigen assets/eigendommen aan het afsnijden is, behalve spartak. Zo'n (relatief lage) sale van 4mio komt de club en uiteindelijk hem dus wel goed uit. Maar goed dan hebben we dat wel even duidelijk.
2. Ik zie hier best veel mensen afgeven op de aankoop. Is Til nou ZO'N slechte speler?? Bij az was hij volgens mij prima, anders kom je niet ff bij Spartak terecht... En bij Feyenoord was hij toch ook niet zo slecht? Heb hem vorig jaar niet echt goed gevolgd, vandaar dat ik nu even het sentiment niet begrijp. Lijkt wel of dit de slechtste speler sinds tijden is... 🙄🤷

Er mag toch helemaal geen geld naar Rusland overgemaakt worden ?

3 juli 2022 om 20:17

Ik weet niet of jij weet hoeveel fossiele brandstoffen er sinds de oorlog nog naar europa (met nederland relatief klein land maar absoluut 4e qua centen) zijn gekomen maar laat ik het zo stellen.. ongeveer 272488714 Tilletjes. Beter maken we ons daar ook net zo druk over als dat de meesten hier over PSV met Til

Mensen kunnen wel neerbuigend lopen doen maar dit zijn geen verfijnde mooie nummer 10 spelers net als Klaassen wel lopers die ruimte crieeren en goals maken die hebben gevoel voor de ruimte en het gogme in de afronding. Zulke spelers als ze het hele jaar spelen staan garant voor 8/12 goals. Wij zijn in Nederland verwend qua wat we van een middenvelder verwachten maar dit zijn type spelers die je toch zeker in je selectie wil hebben en die ook zo maar een hele fase basis speler kan zijn (of zelfs het hele seizoen.

Spartak Moskou is geen onderdeel van het leger he wereldvreemde clowns.
Promes wel snel door sluizen naar rusland maar dit weer veroordelen.
Stelletje hypocriete asbakken

3 juli 2022 om 23:35

Oh, ik dacht dat het juist andersom was held. Ajax veroordelen over Promes, Labyad en Corona maar dit is geen enkel probleem l. Niet de zaken omdraaien aangezien je volgorde niet klopt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren