Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sky: Ajax en Leipzig zoeken compromis om Brobbey-deal te laten slagen

Laatste update:

Ajax en RB Leipzig hebben nog steeds geen definitieve overeenstemming bereikt over de transfersom van Brian Brobbey. Volgens Sky Deutschland zijn beide clubs momenteel aan het pokeren over het bedrag dat voor de aanvaller moet worden betaald. Ajax weigert te voldoen aan de vraagprijs van 25 miljoen euro, waardoor er volgens berichtgeving vanuit Duitsland aan een compromis wordt gewerkt.

De Telegraaf wist zaterdag al te melden dat de leiding van Ajax niet verder wenst te gaan dan vijftien miljoen euro voor Brobbey, die in de tweede helft van afgelopen seizoen op huurbasis in Amsterdam speelde. Er is desondanks goede hoop dat er korte termijn witte rook zal verschijnen. Sky verwacht niet dat Brobbey dinsdag bij Leipzig aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint.

De Telegraaf: Gat van miljoenen in onderhandelingen tussen Ajax en Leipzig

Er is een verschil van 10 miljoen euro tussen de vraagprijs en wat Ajax wil bieden.Lees artikel

Clubwatcher Mike Verweij repte zaterdag over een constructie met een doorverkooppercentage, om zo de transfer van Brobbey te laten slagen. Een andere optie is dat Leipzig de vraagprijs flink laat zakken, maar daar ziet het er voorlopig niet naar uit. De aanvaller is al wel tot een persoonlijk akkoord gekomen met Ajax. De twintigjarige centrumspits wil zich tot medio 2027 verbinden aan zijn voormalige club, die hij vorig jaar transfervrij verruilde voor Leipzig.

Brobbey wil in ieder geval niet meer terugkeren naar Leipzig. In het oosten van Duitsland verpieterde hij al een jaar op de bank, waarna Ajax hem in januari op huurbasis terughaalde. Met zeven goals in elf Eredivisie-optredens had Brobbey een grote bijdrage in het 36e landskampioenschap dat in mei gevierd werd. Voor die doelpunten gebruikte hij slechts 396 speelminuten: één goal per 57 minuten.

Begint Brian Brobbey bij Ajax aan het nieuwe seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het schept een gevaarlijk precedent om veel (?) geld uit te geven voor een jeugdspeler die weg wilde voor het geld. 12,5m en anders 15m zou genoeg moeten zijn. Ik hoop toch wel dat er een plan b is?

3 juli 2022 om 08:56

Ik geloof niet zo in dat precedent. De omstandigheden zijn nu vrij uniek. Een speler die bij Ajax als basisspeler wordt gezien maar in het buitenland zo overduidelijk verkeerd zat. Dat gebeurt niet zomaar nog een keer, de kans is vele malen groter dat jonge spelers die na een overstap mislukken, door Ajax helemaal niet teruggekocht willen worden.

3 juli 2022 om 12:52

Maar waarom wordt hij als basisspeler gezien? Hij is altijd geblesseerd en heeft geen conditie om 90 minuten te spelen, laat staan 2x per week waaronder zware CL wedstrijden. Verder is hij 19 dus een terugslag zal vast ook nog komen.daar kun je toch niet op bouwen? Hooguit een goede sub, maar voor dat geld en zijn loyaliteitsverleden moet Ajax hier gewoon een streep doorheen trekken.
Er zijn 4 basisspelers weg, 3 spitsen en aan 2 spelers wordt nog getrokken. Je kunt niet 2 maanden lang deze onzinsoap door laten sudderen. Doorspoelen en blik op een ander.

3 juli 2022 om 18:32

@oigatinha

Hij scoorde geloof ik eens per 59 minuten. En als je geblesseerd bent duurt het even om je conditie op te bouwen. Ik zou niet weten waarom hij, als hij een tijdje goed kan trainen, geen volle wedstrijden kan spelen.

Je kan inderdaad niet alleen op hem bouwen, je zal een andere spits erbij moeten hebben. Maar dat moet sowieso, 2 spitsen. Met Brobbey heb je er alvast 1.

3 juli 2022 om 08:58

Ze moeten zich niet gek laten maken door Leipzig. 15 miljoen en anders niet. Leipzig heeft ook niks aan een ongelukkige speler op de bank. Ik ben sowieso klaar met al die berichtgeving omtrent Bergwijn en Brobbey. Dan weer wel dan weer niet en ga zo maar door. Ik wacht wel op het officiële bericht.

3 juli 2022 om 09:37

Maar Leipzig is toch ook niet gek om 10 miljoen onder de vraagprijs te gaan zitten, voor een speler die dit gewoon waard is?..

3 juli 2022 om 09:46

Tja. Ik hoor steeds dat Ajax spelers die weg willen wél moet verkopen omdat ze anders ontevreden blijven. Ik las dat hier bijvoorbeeld bij Antony. En die is nog een gegarandeerde basisspeler bij Ajax. Wat gaat het met de waarde van Brobbey doen als hij, als reservespeler, ontevreden op de bank gaat zitten?

3 juli 2022 om 09:50

Tja leipzig bepaalt wat zij schappelijk vinden. Doet ajax toch ook bij anthony? Of moet ze die ook voor minder verkopen nu? Het werkt wel 2 kanten op.

3 juli 2022 om 09:54

@STB040 iedereen kan een vraagprijs bedenken. Dat wil echter niet zeggen dat die klopt. Als je voor Brobbey 25 milj vraagt…wat was Haller dan wel niet waard?

3 juli 2022 om 09:56

Waard is?
Op basis van paar goede potten?
Kan geen 90 volmaken, nee 12 mln is zat

3 juli 2022 om 09:57

@Kenada, maar Anthony is basis speler en international. Brobbey is wisselspeler, heeft/had nog niet de inhoud om een hele wedstrijd te spelen en is (vooralsnog) niet eens international bij een land met een groot spitse probleem!

3 juli 2022 om 10:01

Leipzig bepaalt, Ajax heeft daar weinig van te vinden verder. Brobbey kunnen ze vast wel aan een andere ploeg slijten, alleen betaalt Ajax er achterlijk veel meer voor. Dan zal Leipzig gek zijn water bij de wijn te doen.

3 juli 2022 om 10:05

@Tipptopp beetje makkelijk inkoppen dit .. iedereen kan ook een bod doen, wil niet zeggen dat die klopt.

Brobbey is in alles een betere voetballer dan Haller (vind ik), technischer, beter meevoetballend, jonger, meer potentie om uit te groeien. Haller was voornamelijk een echte nummer 9, die moeite had met een bal aannemen.

Als jullie het niet willen betalen zie ik PSV graag een poging doen hoor, mag van mij zo bij ons in de spits staan.

3 juli 2022 om 10:17

STB040

Hoe wil je dat PSV 25 mil gaat betalen?

Wat geld bieden en wat Philips stereo installaties?

On. ik zou verder kijken. Max 12 mil.
Anders pech voor Brobbey, hoe graag ik hem ook terug wil zien.

3 juli 2022 om 10:48

MrKrillin, lol broek aangetrokken deze ochtend ?! Ze zoeken een compromis, dus rond 20 ben je er ook. Ik verwacht of sangara of gapko nog wel weg, minimaal 35 miljoen in het laatje. Is het opgelost wua financien volgens mij toch?

Zeg niet dat ze het moeten doen, maar beidehand over geen geld bij PSV is weer totaal onnodig.

3 juli 2022 om 11:30

@stb040
Los van het geld zou Brobbey zin hebben in Conference League voetbal?

3 juli 2022 om 11:34

Dat denk ik niet haha!, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik hoop voor jullie dat hij komt, echter is het natuurlijk niet gek dat Leipzig niet zomaar met alles instemt.

3 juli 2022 om 12:00

@stb040
Thanks dat je het grapje zo sportief opvat.
En van mij hoeft Leipzig niet overal mee in te stemmen. Ze hebben nog een langdurig contract met Brobbey.

3 juli 2022 om 12:59

Mantitty, dat is nou juist het onderhandelspel. Ajax weet ook dat andere ploegen minder betalen. Leipzig weet dat ook. Dus als Leipzig de deal met Ajax laat klappen, schieten ze zichzelf ook in de voet. Ze zullen ergens in het midden moeten gaan zitten. Als andere clubs 8 willen betalen, zal Ajax daar boven moeten gaan zitten. Maar 25 is dan absurd.

3 juli 2022 om 19:17

Hoop dat PSV het doet. Echt een smak geldt voor een speler waarbij zijn lijf de power niet aan kan. Daardoor raakt hij heel snel geblesseerd. Van axel dongen heeft een soort gelijk probleem. Verwacht dat dit pas gaat veranderen als beide heren een aantal jaar verder zijn.

4 juli 2022 om 02:19

Ik vind niet dat hij wegging voor het geld. Die coach die hem haalde was ineens weg. Hij ging echt voor een kans. En ja, daarbij verdiende hij meer dan bij ajax. Maar er lag echt een plan.

Zou een gouden deal zijn voor Leipzig. Een gratis speler voor 25 miljoen terugverkopen, 1 jaar na dato. Aangezien hin transfervrij kwam zou ik het netjes vinden als Leipzig tevreden is met 15-18 miljoen, is ook veel geld. Maar goed, dat zeg ik natuurlijk vanuit mijn ajax hart.

3 juli 2022 om 08:55

Ik zou niet weten waarom het netjes zou zijn. Je hebt een redelijk talent binnen je gelederen. Gratis. Je kan er wellicht mee cashen (al moet hij dan wel weer spelen gaan of verhuurd worden). Ik zou de gok nemen. Kijken of je hem elders voor meer zou kunnen slijten. Je bent Ajax werkelijk niets verschuldigd

3 juli 2022 om 08:57

De grote vraag is of andere clubs hem ook willen. Ik vraag het me erg af. Hij past bij Ajax, maar past hij ook ergens anders? Deze twee clubs lijken tot elkaar veroordeeld in dit geval.

3 juli 2022 om 09:06

Ik ook hoor. Al vind ik hem wel beter dan Haller (en jonger), dus ik zou de gok zeker durven nemen. Dortmund heeft nu fiks overbetaald voor een matige spits, terwijl ze voor minder geld een jongere en betere konden halen. En met dat in het achterhoofd denk ik dat je met Brobbey veel meer cashen kan

3 juli 2022 om 09:15

Er is geen club die 20, laat staan 25 miljoen voor hem gaat betalen. Ajax staat in mijn ogen best sterk hier. Leipzig heeft niks aan een ongelukkige speler, er zijn voor zover ik weet geen andere kapers op de kust (Brobbey wil ook niks anders) en ze kunnen nu gewoon 15 miljoen winst pakken met niks doen. Ajax zou gek zijn als ze meer betalen, wat mij betreft verder kijken dan.

3 juli 2022 om 09:20

Hij past bij Ajax maar past hij oom ergens anders??? Wat een onzin zeg, alsof spits zijn bij Ajax iets heel bijzonders is en anders dan anders. Als hij goed genoeg is voor Ajax dan kan hij ook bij Club Brugge in de spits of bij PSV of bij Villareal of bij Lazio Roma.. Waarom moeten Ajax fans altijd doen alsof het voetbal dat Ajax speelt een andere sport is ofzo, hahaha echt lachwekkend dit soort opmerkingen

3 juli 2022 om 09:36

@Lio: Ik denk eerder dat hij bedoelde dat Ajax de enige is die hem kent en bereid is er goed voor te betalen. Het Ajax-spel is inderdaad niet een bijzonder iets. De helft van dd clubs heeft dezelfde filosofie en speelwijze natuurlijk. Het lijkt me niet dat iemand denkt dat Ajax iets bijzonders speelt. Geheel trainerafhankelijk wat je als club speelt

3 juli 2022 om 09:42

Dat jij graag gelijk je eigen conclusie trekt is jouw gebrek. Er spelen echter, zeker in het geval van Brobbey, ook andere factoren dan het spel een rol. Hij kan blijkbaar niet aarden in het buitenland, hij wil zelf graag bij Ajax/ in Amsterdam zijn, de tegenstanders in de eredivisie zijn simpelweg een stuk minder dan die in Duitsland, Spanje en Italië. Bovendien is hij natuurlijk wel gewend aan hoe Ajax speelt en zijn mede-spelers. Dus logisch dat hij daar beter rendeert. Dat heeft niks te maken met dat Het Ajax spel zo anders is, maar met het aanpassingsvermogen van Brobbey

3 juli 2022 om 09:56

@mangalitsa ik ben totaal geen Haller fan, mAar ik val soms af en toe uit m’n stoel hoe opgehemeld Bobbrey nu langzaam aan wordt. Zelfde geld voor Ihattaran. De feiten zijn dat maar 11 wedstrijdjes heeft gespeeld en daarin 7 keer heeft gescoord terwijl verdikkie Haller alleen al 10 keer heeft gescoord in de CL, de zwaarste competitie ter wereld. Brobbey mag daar alleen naar van dromen. Hij is echt nog niet beter dan Haller. Laat hem eerst maar eens een jaartje knallen. De overige feiten zijn dat Brobbey is mislukt in het buitenland terwijl Haller wel slaagde bij Frankfurt(?)

3 juli 2022 om 09:58

Eens hoor, maar die betalen ook geen 25 miljoen

3 juli 2022 om 10:12

@Mauro: Ik hemel Brobbey niet op. Ik vind het ook geen topper. Alleen Haller vind ik zwakker

3 juli 2022 om 18:34

@lionaldinho.

Chill man. Hij zal heus ergens anders passen, maar die moeten dan ook zoveel willen betalen. En dat vraag ik me ernstig af. Ik Zie PSV of Club Brugge dat niet doen, van Villareal weet ik het niet maar vraag ik het me af.

Bij Leipzig paste hij in elk geval niet, zoveel weten we al. Dus hij past niet overal, zoals sommige spelers.

4 juli 2022 om 08:24

@mangalitsa,

Voor welke "matige" spits hebben ze flink overbetaald?
11 goals in 8 wedstrijden Cl.
topscorer in de competitie.

Hij is juist een geweldige spits, echte afmaker, maar hij moet aanvoer krijgen.

3 juli 2022 om 09:55

Ajax moet gewoon zijn poot stijf houden. Wat Leipzig vraagt is belachelijk. Zij zijn in totaal nu 6 miljoen kwijt (3 salaris, 3 tekenbonus). Als ik Ajax was lekker 10 miljoen bieden of afwachten. Brobbert geeft zelf al aan Leipzig niet meer te zien zitten, kennelijk. Dus in augustus kan Leipzig 4 miljoen winst maken of weer 1.5 mil aan salaris aftikken bij een speler bij jou weer minder waard wordt omdat hij niet speelt.

3 juli 2022 om 12:52

25 miljoen is gewoon een belachlijk bedrag voor een bankzitter uit Duitsland. Slaat werkelijk nergens op. Depay moet dat ook opbrengen. Een international van Barcelona.

Brobbey wilde toch perse naar Leipzig?
Lekker genieten van het Duitse leven..

3 juli 2022 om 09:15

Wat is er mis met het Duitse leven? Rare opmerking.

3 juli 2022 om 09:18

Het Duitse leven niks, maar leipzig is geen München of Berlijn. Daar gebeurt het niet

3 juli 2022 om 09:25

Korenaar, wat een knappe conclusie dat er wat mis is met het Duitse leven.
Staat er niet en bedoel ik ook niet. Dit gaat logischerwijs om de bijzondere keuze die Brobbey heeft gemaakt. Hij heeft veel gedaan om niet te hoeven bijtekenen in Amsterdam en mag nu bij zijn nieuwe vrienden op de bank gaan zitten.
Fijn voor Leipzig en fijn voor Brobbey..

3 juli 2022 om 09:47

Ben je wel eens in Leipzig geweest? Is een prachtige stad waar het je aan niets ontbreekt. Niets meer over van het grauwe Oost Duitsland. Hypermodern stadion en Red Bull heeft prima trainingsfaciliteiten. Amsterdam is ook een mooie stad maar er zijn veel meer mooie steden in Nederland. Net zoals er in Duitsland meer is dan Berlijn en Munchen.

3 juli 2022 om 09:55

Ik ben gek op "het Duitse leven"..
Ik ga regelmatig naar Berlijn .
Ik vermoed echter dat het onderwerp van dit verhaal er anders over denkt.
Hij geeft ook aan graag terug naar Amsterdam te gaan.
Dat maakt zijn keuze voor het snelle geld alleen maar bijzonderder.

3 juli 2022 om 09:56

Dan heb jij deze hele soap niet gevolgd. Brobbey heeft al tijd willen blijven maar is toch behoorlijk overtuigd door zijn zaakwaarnemer. Dat zag je tijdens onderhandelingen vooral daarna. En dan komen de verhalen dat hij daar zelf bij was maar dat wil niet zeggen dat hij er vanuit gevoetbald heel anders over dacht.

3 juli 2022 om 09:17

Ben het ermee eens. Hoe jammer het ook is. Het signaal wat wordt afgegeven vind ik belangrijk. Er zijn meer spitsen dan Brobbey. Las ergens dat Batshuayi 10 miljoen kost, laat het 15 zijn. Ophalen die vent!

3 juli 2022 om 12:58

Wat moet je nu met Batshuayi? Die is inmiddels ook al 27 of zo. Ben het wel met je eens dat 25 mln belachlijk veel is. Barcelona vraagt dat ook voor Depay. Bankzitter Duitsland vergeleken met International Barcelona... tja. Ze mogen vragen wat ze willen. Hoop dat dit een signaal is naar als die gelukzoekers die met 18 al naar het buitenland willen. Bij Ajax is het zo slecht nog niet.

3 juli 2022 om 09:21

Precies...maar ik snap Ajax eigenlijk niet. Ik zou een speler die perse gratis weg wilde en ging, niet voor dat geld terughalen. Ipv dat het geld zou opleveren als hij een jaar verlengd had, kost het Ajax nu heel veel (teveel?) geld.
Maarja...misschien dat Leipzig hem dan niet gewild had.

Er zijn toch wel andere spitsen te halen ? Of toch de eigen jeugd een kans geven.

3 juli 2022 om 13:00

Helemaal mee eens. Denk dat 15 mln al teveel is voor een speler die per se weg wilde en het allemaal beter wist. 25 mln slaat helemaal nergens op voor een bankzitter uit Duitsland. Dan ben je uitgepraat. Snel doorschakelen.

3 juli 2022 om 10:04

Wat zal ie lachen: 2x tekengeld, 2x ophoging van salaris en uiteindelijk maar een half jaartje van het Duitse leven genoten. Idem voor z'n management.

3 juli 2022 om 10:10

Ik snap Ajax wel want ondanks zijn matige conditie en zijn vele blessures had hij een hoog rendement..

3 juli 2022 om 10:14

Ten eerste: mag hopen dat Ajax hem geen tekengeld meer aanbiedt als die nu terugkomt. Ten tweede denk niet dat z’n management lacht, want manager van de eerste transfer ligt in z’n kist

3 juli 2022 om 10:17

Ik snap Ajax ook absoluut. Je weet wat je binnenhaalt: doelpunten, gretigheid, veel talent en een potentieel ontzettend hoge transferwaarde. Ik verwacht wel dat hij binnen enkele jaren de onomstreden spits is in oranje.
Maar je geeft toch aan dat Ajax anders moet investeren, zoals in Rasmussen en Regeer? Ik zie meer potentie in Brobbey dan in Haller eerlijk gezegd.

3 juli 2022 om 10:21

HotSince, een management is meer dan alleen Raiola. Of dacht dat hij alles alleen deed en de spelers nu geen management hebben?
Datzelfde management maakt zich ook gewoon hard voor tekengeld natuurlijk.

Niet doen. Deze jongen is een prima spits maar niet om voor meer dan 15 miljoen terug te kopen.
Wie sluit uit dat hij Ajax in 2027 weer de op dezelfde manier gaat verlaten?

3 juli 2022 om 09:01

Precies, steek die centen maar in Rasmussen.
Die is duidelijk toe aan een volgende stap.

3 juli 2022 om 09:20

Als hij tot die tijd 5x topscorer wordt in de competitie is 15 miljoen een koopje gebleken

3 juli 2022 om 09:22

Maar ze vragen 25 miljoen ipv 15 miljoen.

3 juli 2022 om 10:11

Brobbey wil geen 5 jaar blijven.
Is een broodvoetballer die zeer regelmatig geblesseerd is dus vijf keer topscorer worden lijkt onhaalbaar.
Neemt niet weg dat hij belangrijk voor Ajax was dit jaar..

3 juli 2022 om 10:21

Als hij 2 of 3 keer topscorer wordt van de ED dan staan clubs weer in de rij voor hem. Die gaat echt geen 5 jaar ED spelen. Dit is voor hem een stapje opzij om daarna weer naar de Europese topcompetities te gaan.

3 juli 2022 om 13:03

Ja en wat als ie toch niet zo goed blijkt te zijn. Hij zat natuurlijk ook niet voor niks op de bank bij Leipzig. Hij heeft zich nog niet echt bewezen

Blijf dit toch matig beleid vinden. Kwalitatief zal Brobbey zeker het een en ander toe voegen, maar puur principieel moet je dit toch niet willen. Eerst de club verlaten en dan voor 15 miljoen plus weer terug willen halen, bizar. Zou Overmars dit ook gedaan hebben?

3 juli 2022 om 08:59

Die 15 vind ik ook teveel, maar dat principe kan me gestolen worden. Hij past bij de club, voor een goede prijs moet je hem gewoon halen.

3 juli 2022 om 13:04

Ja maar ze vragen geen 15 maar 25 miljoen

3 juli 2022 om 18:36

Zou kunnen, de berichten verschillen. Voor 25 miljoen gaat ie bij Leipzig een salaris blijven opstrijken op bank of tribune. Dat weet Leipzig ook. Dus ik kan het me niet voorstellen.

3 juli 2022 om 09:01

Zeker. Principes heb je alleen jezelf mee. Het is gewoon een goede aankoop en je weet wat je aan hem hebt. Vergelijkbare spits is simpelweg op dit moment niet in zicht. Ik zou het juist goed beleid vinden door eenmalig je principes opzij te zetten en gewoon te denken aan het teambelang. Het is gewoon een versterking.

3 juli 2022 om 09:09

Korte termijn denken dus. Wat je op langere termijn doet is een verkeerd signaal afgeven aan de jeugd mijns inziens. Maar goed, er is zat jeugd over bij Ajax, dus dat is geen reuze probleem ofzo. Toch had ik het niet gewild denk ik, zo zou ik ook Berghuis niet terug willen zien haha.
Klopt het dat Brobbey zo blessuregevoelig is? Dacht gister zoiets te lezen.

3 juli 2022 om 09:28

Door eenmalig iemand terug te halen geef je echt niet direct een verkeerd signaal af. Alsof de jeugd nu echt eerder transfervrij gaat vertrekken, omdat ze denken dat ze toch wel terug gehaald worden. Dit is een uitzondering. Brobbey is niet gelukkig, Ajax weet wat ze aan hem hebben, alternatieven zijn niet in zicht en Ajax heeft geen spits.

3 juli 2022 om 09:34

Dan verschillen we daarin van mening. Ik denk dat je wel degelijk een verkeerd signaal afgeeft. Ook als club. RB Leipzig lacht zich in het knuistje.

Verder wel met je eens dat er niet veel alternatieven beschikbaar zijn.

3 juli 2022 om 09:59

@Gluubster, signaal af geven werkt zo niet. Iedereen die dit volgt snapt van deze uitzonderlijke situatie en dit zal echt niet snel weer gebeuren. Daarnaast moet je vooral kijken of Brobbey je nr.1 spits is en wat je daarvoor over hebt even zonder emotie maar vanuit keuze. Zou erg slecht beleid zijn om hem de beste optie te vinden maar op basis van emotie dit niet te doen.

3 juli 2022 om 10:37

Thamike: dat ben ik wel eens. Zaken boven emoties, zeker in de topsport. Touche haha. Ik denk dat ik meer als plaatsvervangend supporter zat te denken; zie ook mijn voorbeeld van Berghuis(al was dat een andere situatie, het zou mij niks bevallen mocht hij terug keren).

Daarbij mijn vraag aan jou: vind jij Brobbey #1 spits voor Ajax? Zeker voor dit soort prijzen?

3 juli 2022 om 18:42

@gluubster

Ik denk ook dat dat signaal wel mee valt, het is een vrij bijzondere samenloop van omstandigheden. Gebeurt echt niet snel meer dat een speler zo weg gaat, zo snel mislukt, maar wel teruggehuurd kan worden en dan weer zo bevalt dat je hem wil kopen (en ook iemand nodig hebt op die plek).

Zelf denk ik niet dat Brobbey de onbetwiste nummer 1 kan en moet zijn. Hij is jong en moet niet de druk hebben dat het team alleen van hem afhankelijk is, dus er moet een goede tweede spits bij in mijn ogen.

4 juli 2022 om 08:43

@gluubstertj,

van mij mag Ajax een verkeerd signaal afgeven, geld dan wel alleen voor spelers die jonger dan 20 zijn en gemiddeld 1 keer per 59 minuten scoren.

Deze zijn schaarster dan graan

3 juli 2022 om 09:03

Mafioso mino heeft het verlengen van Brobbey twee jaar voorkomen.
Brobbey ging voor het snelle geld.

3 juli 2022 om 09:59

Yja ik denk dat als die komt nu meer salaris zal hebben dan had ie verlengd had in eerste instantie en evt upgrades tussen door. Dus fancieel was het voor zijn zakken erg goed geweest.

3 juli 2022 om 13:06

Weet je dat wel zeker? Ze hebben hem vorige jaar een hele goede aanbieding gedaan om te voorkomen dat ie weg zou gaan....

3 juli 2022 om 18:44

Als ik het goed begrepen heb was dat aanbod van Ajax een heel goed aanbod, voor een jonge speler dan. Bij Leipzig werd hij een stuk vorstelijker beloond, een aantal keer zoveel als bij Ajax. Nu is hij een jaar ouder, meer laten zien in Ajax 1, en ligt alles anders.

3 juli 2022 om 09:20

Maar feit blijft wel dat Ajax een spits nodig heeft. Je bent nu wel weliswaar onnodig veel geld kwijt, maar wel aan iemand die de club kent en al semi heeft bewezen te passen in het elftal met een neusje voor de goal. Bovendien nog jong met een hoog restwaarde. Die 15-25 miljoen kan je ook neerleggen aan iemand die straks moeite heeft met aanpassen, en tegenvalt. Kan Brobbey ook gebeuren, maar je betaalt wat mij betreft voor doelpunten en bijdrage in het veld, niet wat achter de schermen heeft plaatsgevonden. Kortom, dat geld ben je sowieso toch wel kwijt aan een spits.

3 juli 2022 om 13:08

Snap ik wel maar voor een bankzitter uit Duitsland betaal je toch geen 25 miljoen. Bij Leipzig zijn ze gek. Voor dat bedrag zijn er betere spelers. Dat moet bv Depay ook opbrengen

3 juli 2022 om 09:21

Ajax is al eens principieel geweest. Dat kost ze nu 15+ miljoen. Als de technische leiding echt denkt dat Brobbey de spits van de toekomst is dan zullen ze over de brug moeten komen. Persoonlijk begrijp ik de Brobbey hype overigens niet zo.

3 juli 2022 om 13:01

Het is gewoon een slechte deal. Die jongen is constant geblesseerd en heeft geen conditie op 90 minuten te spelen, laat staan 2x per week. En is ook nog eens niet loyaal. Iedereen zegt maar dat je hem voor veel meer weer verkoopt, maar ik betwijfel het. Klasse heeft hij, maar de rest dus niet. Dit wordt de nieuwe Sulimani qua geld.

Lekker laten lopen, laat die Duitsers het maar hoog in hun bol hebben.. wat een grap die vraagprijs. Nooit meer dan 10 miljoen en anders doorschakelen.

3 juli 2022 om 09:33

Hoezo hoog in de bol? Leg mij dat dan eens uit.Een Anthony moet voor 60/65, een martinez voor 50+ maar leipzig mag het niet te hoog hebben met max 10?

3 juli 2022 om 09:38

Dat is het magische met twee maten meten waar zo'n beetje elke supporter zich schuldig aan maakt.

Als genoeg mensen het maar roepen zal het vanzelf wel enigszins van invloed zijn op de prijs of hoe er naar een speler gekeken wordt. Persoonlijk vind ik Martinez veel meer geld waard dan Antony. Die gaat ook verder komen in z'n carrière, Mark my words.

3 juli 2022 om 09:47

Groot verschil tussen Brobbey en Martinez en Anthony is dat de laatste twee basiskrachten zijn. Brobbey is in Leipzig tribuneklant

3 juli 2022 om 09:53

@Gluubster, respect voor jouw objectieve reactie door het te hebben over elke supporter en niet specifiek over Ajax supporters. Want dat is waar: elke supporter heeft een mening over hoeveel een speler waard is. En als er meer wordt betaald, is de club gek.

On topic: ik heb er geen problemen mee als Ajax een redelijk bedrag betaalt voor Brobbey. Ik denk namelijk niet dat het een precedent schept. Brobbey wilde op het eind niet eens naar Leipzig en had er vanaf dag 1 spijt van.

Daarnaast is hij gewend aan Ajax en kan hij er meteen staan. Je weet wat je aan hem hebt. De vraag is wat Leipzig redelijk vindt. Hem dwingen daar te blijven zal zijn waarde ook geen goed doen.

Hij verpieterde al een jaar op de bank bij Leipzig. Vandaag is hij precies een jaar en 2 dagen geleden getransfereerd naar Leipzig. Hij heeft het laatste half jaar bij Ajax gespeeld, dan kun je toch nooit ook een jaar verpieteren op de bank..:

Ik verwacht dat er gegoocheld wordt met de vergoeding voor de zaakwaarnemer(s). In theorie zouden die in een jaar tijd 2x flink cashen, dus ik denk dat beide clubs willen dat hiervan afgezien wordt. Zeker nu Raiola overleden is

Veels te veel geld. Zou hem lekker laten gaan en kijken voor andere opties.

Leuke speler hoor, Brobbey, maar voor dit soort prijzen heb je spitsen die betere "pure afmakers" zijn.
Hij heeft, onder invloed van Raiola, een hele domme keuze gemaakt. Het is niet aan Ajax om hem ten koste van alles een tweede kans te geven

3 juli 2022 om 09:10

Brobbey is non stop geblesseerd heeft weinig conditie en is niet Loyaal.
Daarbij geef je een waardeloos signaal af.

Next!!

Wat vreselijk.. Ajax laat zich gewoon in de luren leggen en wat een signaal geven ze af aan de eigen jeugd?
Wil je transfervrij weg? Prima we kopen je wel terug. Snap niet dat ze zich zo blindstaren op Brobby had meer verwacht

3 juli 2022 om 09:18

Hoewel ik het eens ben in de regel in algemeen vind ik Brobbey daar wel de uitzondering. Heeft zich vorig seizoen goed bewezen, kent de club en ligt goed in de groep. Wel inderdaad een max van 15 miljoen waar Brobbey tekent zonder premies en de club alleen kan verlaten met een transfersom.

In principe heeft Bergwijn ook de club transfervrij verloren. Zo zijn er tal andere voorbeelden zoals Hoever, Simons etc.

Eens, steek je geld in loyale jeugd.
Beloon Rasmussen, Regeer en anderen

Door een flink doorverkoop percentage word het nog lucratiever. Dit dossier word steeds pijnlijker voor ajax

Niet meer dan 15 miljoen. Eigenlijk is dat al teveel. Laat Brobbey maar lekker meebetalen anders. Hij wild graag naar Duitsland en liet Ajax achter zich. Nu heeft hij spijt, laat hem dan ook een kerel zijn en meebetalen.

Ging hij niet naar Leipzig omdat uit de contractvoorstellen van Ajax niet genoeg waardering bleek volgens hem en Raiola? Serieuze vraag trouwens. In dat geval uit principe alleen al doorschakelen naar andere opties. Dit zou alleen maar het signaal afgeven aan andere spelers dat ze lekker uit hun contract kunnen lopen en ergens anders kunnen kijken of het daar beter is voor meer centen, Ajax koopt ze toch wel terug.

Memphis voor 25 miljoen op te pikken bij Barca. Doet het goed met Bergwijn in het NL elftal.

3 juli 2022 om 09:13

Wat denk je nou dat Memphis, Bergwijn en Ihattaren met z’n drieën in het Ajax shirt gaan spelen? Jij bent Leipzig.

Ajax is stom bezig.
Er zijn teveel fans tegen zijn komst. Als het niet loopt, zal hij worden uitgefloten en met hem de directie.
Over zijn kwaliteit:
als hij zo goed was dan zouden alle clubs dus slapen
Hij heeft diepte in zijn spel. Koop dan een kurketrekker
Hij kan niet koppen en geen man passeren.
Haal dan Malen. Leidt Ajax tegenwoordig geen aanvallers meer op?
Hamstra Sar jullie zullen sneuvelen als je hem terughaalt, terwijl niemand vol lof is. Voor hem 10 anderen.
Zelf Flemming is beter

3 juli 2022 om 09:15

Zeer eens, onbegrijpelijk dat H2 dit ook maar overweegt.
Wel beschouwt is Brobbey de laatste 3 jaar geblesseerd en nooit conditioneel goed genoeg geweest..volgens mij doet Rasmussen het prima bij jong.

3 juli 2022 om 09:22

(993410). Met een beetje pech zijn er straks 6 basisspelers weg Ajax zal toch wat moeten want met deze uitgeholde selectie ga je geen hoge ogen gooien in de competitie en zeker in de CL niet , lekker blijven treuzelen zoals vaker had Bergwijn in januari gehaald nu is hij 10 miljoen duurder nu is onze spits ook weg en gisteren gekeken tegen Paderborn nou een goede keeper zou ook geen overbodige luxe zijn de ene bejaarde is al weer geblesseerd en die er gisteren instond is nou ook niet echt je van het .

3 juli 2022 om 09:32

Jij heb het over zes maar deze situatie van Brobbey komt zelden voor.
Brobbey heeft twee jaar perse niet willen verlengen om snel te kunnen cashen.
Ajax moet aantrekkelijk genoeg zijn om ze te kunnen binden.

3 juli 2022 om 09:45

Ja daar heb je wel een punt maar nu hebben we helemaal geen spits , en over een maand begint de competitie , Ajax moet onderhand wel haast maken met een spits dan maar een ander en geen Brobby maar niet gaan zitten wachten aub

3 juli 2022 om 10:08

Ik moet ook bekennen dat ik geen alternatief weet.
Eigenlijk moeten ze een spits hebben die handig in de zestien is. (suarez bv)
En in de kleine ruimte en goed mee kan voetballen.
Ik hoop wel dat Rasmussen een eerlijke kans krijgt want die laat wel veel zien..

3 juli 2022 om 11:36

Ja die vind ik ook wel een goede hoor hoor maar je gaat ook de CL in en dan zou ik het jammer vinden dat zo’n jochie gelijk verzuipt , maat het is zeker een groot talent .

3 juli 2022 om 11:40

Ja kan niet als enige spits.
Misschien maar iets uit zuid Amerika halen.

Lijkt te lang duren dit dossier. Net als Bergwijn. Voor je t weet gaat er een ander mee aan de haal.
Kan ook zijn dat Ajax ondertussen stiekem met een ander bezig is. Zul je zien, halen ze Gnonto of hoe heet die knakker voor 8 miljoen.

Het had ook voor 100 miljoen gekund zoals pogba. Valt dus best mee. Alleen niet nog een x gratis de deur uit!

Het wordt tijd dat Ajax voorlopig even afhaakt. Die Duitsers weten dat Ajax te graag wil dus drijven ze de prijs absurd op. Laat Brobbey dit zelf maar even oplossen. Als hij een probleemgeval voor RBL wordt dan willen ze alsnog wel van hem af toch. Hij moet gewoon amok gaan maken. Ik zou als Ajax nu doorschakelen naar andere opties, dat had Overmars allang gedaan. Het transferwindow is nog lang open dus Brobbey kan altijd nog. Hij kent Ajax doorr en door, hoeft niet te wennen en dus medio Augustus komen kan ook prima. Sowieso heb je nog een tweede spits nodig naast Brobbey dus waar blijft H2 met een topper uit de hoge hoed.

3 juli 2022 om 09:28

Whow, een speler bij Ajax zou eens op die manier amok moeten schoppen. Dan was je hier aan het schelden en tieren over het gedrag van die speler. Maar Brobbey mag het wel van je.

3 juli 2022 om 09:58

Ten eerste heeft Brobbey de situatie zelf gecreeerd. Mag ie ook wel aan de oplossing gaan werken. Ten tweede is Ajax een stuk realistischer en vraagt geen 25 miljoen voor een ontevreden bankzitter die transfervrij is binnengekomen en de club per se wil verlaten. Dei zou Ajax voor onder de 10 laten gaan. RBL is gewoon te greedy bezig.

3 juli 2022 om 10:13

Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft. Leipzig is helemaal niets verplicht. Die proberen er zoveel mogelijk uit te halen. En als Brobbey zijn aandeel in de oplossing amok maken is zoals jij voorstelt dan zou ik als Ajax nog maar eens goed nadenken of ik hem wel terug zou willen halen. En laten we even reel zijn. Ajax vraagt ook de hoofdprijs voor zijn spelers. Kijk nu weer eens naar Martinez. En dat is hun goed recht net zoals het Leipzig's goed recht is.

3 juli 2022 om 09:30

Maar als je langer wacht dan heb je meer kans dat andere clubs komen (als hij zo geweldig is als de hype het laat voorkomen) of RBL weet dat Ajax hem toch wil hebben en door de tijdsdruk de prijs juist wel hoger wordt.
RBL heeft hem transfervrij overgenomen dus er is geen kapitaal vernietiging als hij daar blijft als reservespeler.

Domme, domme Brobbey. Hoe kun je je nu op 19 jarige leeftijd door geld laten leiden. Dacht hij nou echt dat hij en een veel zwaardere competitie wel zou slagen. Hij bleef net overeind in de eredivisie (wat niet zo gek is op zijn leeftijd). Misschien eens een zaakwaarnemer zoeken die het beste met je carriere voor heeft en niet alleen met jou, en zijn, bankrekening.

Vraag me af wat de alternatieven zijn. Ajax moet een spits hebben die duidelijk een versterking is. Met Brobbey weet je wat je krijgt, al ben ik geen fan van hem; hij maakt zn doelpunten wel. Wat zijn de alternatieven voor 15/20 waar je hierbij ook zeker van bent??

Weet je, complete spits die Brobbey hoor... maar je moet je niet laten bespelen door Leipzig. 10 miljoen max en anders succes ermee. Leipzig zit vooralsnog niet op Brobbey te wachten, je hebt een vrij dure speler in je gelederen, Brobbey wilt weg, Brobbey ging for free naar Leipzig.... aub doe normaal als Ajax zijnde. Genoeg redenen om het dan gewoon niet te doen. Dan maar gaan voor een Latino spits.

3 juli 2022 om 10:02

Nee juist niet.
Geen complete spits.
Alleen snel op de eerste meters, geen passeerbeweging, geen conditie enz enz

Een bankzitter van Leipzig zal niet gauw op de radar staan van vermogende clubs die 25 miljoen voor hem willen betalen. Daarvoor heeft hij ook te weinig bij Ajax en Oranje gespeeld. Het geluk van Ajax is dat er geen WK is nu. Als hij daarin wel speeltijd zou krijgen en misschien zou scoren, dan is Ajax kansloos.

Hij wil zelf per se naar Ajax (het is de enige CL club waar hij sowieso speeltijd gaat krijgen), dan zit er niks anders op dan water bij de wijn doen. Een deel zelf afkopen, een doorverkoop percentage... Leipzig is hoe dan ook spekkoper, ze hebben hem voor niks gehaald en krijgen minstens 15 miljoen voor hem. En meer is hij ook niet waard, ik vind hem zo'n speler die vooral als invaller nuttig is. Niet de ideale vaste spits bij Ajax.

Ik snap Ajax hier niet in. Deze speler heeft Ajax twee jaar geleden een oor aangenaaid. Is toen transfervrij vertrokken om dik poen te pakken in Duitsland. Nu wil Ajax koste van kost deze speler terug kopen. Ajax is toch veel te groot voor deze speler? Je laat je als club toch niet zo behandelen door deze beperkte speler?

3 juli 2022 om 11:02

Helemaal mee eens raza.
Daarnaast wilde Ajax zelf geen optie tot koop toen Brobbey werd gehuurd. Lekker afkappen en zoek wat anders.
Brobbey best wel veel rendement, maar ook te vaak geblesseerd. 25M is sowieso lachwekkend.

15 mio is teveel voor deze speler. Heeft zeker talent maar is o zo blessure gevoelig en dat al op deze leeftijd.... jammer dat het niet is gelukt en weer door

Ajax moet gewoon voor Joshua Zrkzee gaan, een stuk goedkoper en heeft bewezen dat hij ook goals kan maken, Brobby liep vorig jaar voor niets de deur uit omdat hij geen geduld had en nu zouden ze penning zestien voor hem moeten betalen, niet aan beginnen, straks loopt alle jeugd voir niets de deur uit.

3 juli 2022 om 10:00

Weet ik niet, is dat een spits die goed in de kleine ruimte is?

3 juli 2022 om 10:28

Zirkzee ben ik niet kapot van, dan liever tadic spits en Rasmussen als backup.

Brobbey mogen ze ook houden voor meer dan 15 mil.. wellicht dat je hem nog een jaartje zou kunnen huren.

Op een gegeven moment moet je als Ajax zijnde gewoon zeggen: Tot hier en niet verder. Ik zie hem graag komen maar niet voor een absurd hoor bedrag. We moeten ook niet vergeten dat hij nog nooit een hele wedstrijd heeft gespeeld.

15 miljoen lijkt mij een mooi bedrag, voor meer moet je hem niet oppikken.
Wel ergens belachelijk natuurlijk, Leipzig kaapt hem weg transfervrij ok hem half jaar later te verhuren en dan 25 miljoen voor te vragen.
Het is hun goed recht, en slim bekeken natuurlijk.
Maar dan ook tegen hun zeggen als zij in de toekomst aankloppen voor een speler je ook astronomische bedragen gaat vragen.

3 juli 2022 om 10:21

Ajax vraagt toch ook hoge bedragen als ze verkopen🤦🼠iedere club doet dat.
Maar omdat een speler is die ajax wilt moet hij weer voor een appel een ei op te halen zijn. En ze hebben hem niet weggekaapt, brobbey zelf die verlengde zijn contract meerdere malen niet.

3 juli 2022 om 11:15

Ik zeg toch ook goed bekeken en is hun goed recht. 🙈
Het is toch ook belachelijk dat je 25 vraagt, voor een speler waar weinig naar wordt omgekeken?
Even je anti Ajax brilletje afzetten.

3 juli 2022 om 12:27

Heb geen anti ajax bril maak je maar geen zorgen. Het toch nu om brobby, dus logisch dat dit over ajax gaat. Hoelang is het contract van brobby nog, ongeacht of er naar hem omgekeken wordt.
En vergeet niet dat hij zichzelf in deze situatie heeft genesteld.

Hele rare situatie, zou je als ajax ook niet moeten wilen als opleidingsclub, wat het natuurlijk wel steeds minder word, want het meeste kopen ze nu. Hij wou zo graag weg en nu terughalen voor heel veel geld echt absurd

Die Duitsers snappen niets van Ajax. Verkopen voor weinig Haller met enorm goed stats aan Dortmund. En halen een bankzitter bij Leipzig terug. Die nog niets bewezen heeft. Denk dat een groot deel van de wereld zo kijkt. Hoop voor Ajax dat ze goed zitten bij Brobby. Maar er moet nog wel iets bij. Zeker een spits met gegarandeerd rendement. En een back-up

3 juli 2022 om 10:23

Brobbey heeft afgelopen jaar bewezen een hoog rendement te hebben.
Was ook belangrijk ondanks zijn blessures en matige conditie..

Het probleem is dat een goede Ajaxspits (goed in de kleine ruimte en een goede meevoetballer) moeilijk te vinden is.

3 juli 2022 om 12:28

Haller weinig? ... dit was een no brainer, ze gaan zo transfersom nooit meer krijgen voor hem.
Ideaale situatie nadat hij veel goals maakte in de CL campagne.

Begint allemaal vervelend te worden zo. Als je hem persé wilt hebben dan zul je door de zure appel moeten bijten. Anders doorschakelen. Maar liever niet die Pipo uit Portugal.

Denk ook niet dat Ajax nog eens snel zakendoet met Leipzig.

3 juli 2022 om 11:43

Tuurlijk, Leipzig is hier het grote probleem.
Volgens mij was het Brobbey die koste wat kost naar Leipzig wilde en nu met hangende pootjes terug wilt.
Leipzig heeft een jonge spits met enorme potentie en een langdurig contact in huis, die zijn nu eenmaal niet goedkoop.

3 juli 2022 om 16:48

Misschien dat Ajax naar andere clubs toe zich ook zo moet gaan gedragen? Niet netjes misschien maar het kan wel extra veel geld opleveren

Wat een cliché, bij onderhandelingen is het altijd compromissen sluiten. Het maken van miljoenentransfers is het nu eenmaal lastiger dan het binnenhalen van een transfervrije speler. We zullen nog even geduld moeten hebben maar heb er veel vertrouwen in dat het technische duo de nodige nieuwe kwaliteitsimpulsen aan de selectie gaat toevoegen.

Denk dat als leipzig de prijs laat zaken dat ze er een doorverkooppercentage bij eisen.
Het blijft natuurlijk een jonge aanvaller met grote potentie met een langdurig contact.

Aftikken bij het juiste gevoel en bedrag , verder als voorbeeld voor de jeugd houden hoe het kan lopen als je in het voetbal de verkeerde keus maakt ,gewoon thuis halen onze verloren zoon

Kan Brobbey zijn contract eenzijdig beã«indigen? Wie kan daar iets zinnigs over zeggen? Uiteraard kan Ajax dan bijdragen in mogelijke kosten???
Het blijkt eens temeer dat veel jeugdige spelers maar aan éã©n ding denken en dat is zo snel mogelijk rijk worden. Ik zie in dit geval Brobbey niet naar Ajax komen. Hij zal nu op de blaren moeten gaan zitten.
Hij had als voorbeeld Donny van de Beek, dat werd ook tot nu toe geen succes …

Ajax moet Leipzig vooral niet laten merken dat ze deze egoist zo graag terugwillen. Voor veel minder kunnen ze beter een topper in zuid smerika zoeken. Julian Alvarez van River plate heeft man city 23 miljoen gekost en die was voetballer van het jaar in zuid amerika.

Uit principe zou ik het al niet doen. Breel Embolo is voor 10 miljoen op te halen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren