Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Utrecht gaat stunt voltooien: akkoord met Bas Dost kwestie van tijd

Laatste update:

Bas Dost wordt de nieuwe aanvalsleider van FC Utrecht. Voetbal International weet dat de Domstedelingen dicht bij een akkoord zijn met de 33-jarige spits, die deze zomer transfervrij vertrekt bij Club Brugge. Daarmee keert Dost tien jaar na zijn vertrek naar het buitenland terug in de Eredivisie. Naar verluidt is een officiële presentatie een kwestie van tijd.

Het weekblad onthulde afgelopen week al dat Utrecht nadrukkelijk in de markt was voor de boomlange spits, net als FC Emmen en Feyenoord. Dost begon zijn professionele loopbaan in 2007 bij Emmen, dat daarmee hoopte een psychologisch slaatje te slaan. Feyenoord zocht en zoekt nog altijd naar aanvallende versterkingen na de uittocht van zowel Bryan Linssen als Cyriel Dessers. Momenteel geldt alleen Danilo als serieuze optie voor de spitspositie in Rotterdam, waardoor de komst van Dost uitkomst zou bieden.

Voetbal International voegt daar nu aan toe dat Dost tevens concrete interesse genoot vanuit de Bundesliga. De achttienvoudig Oranje-international kende er bij VfL Wolfsburg en Eintracht Frankfurt wisselende successen. Toch kiest Dost voor een carrièrevervolg bij Utrecht, dat nog op zoek was naar een afmaker: Tasos Douvikas en Henk Veerman wisten tot op heden nog geen potten te breken. Eerder deze week verzekerde de club uit de Domstad zich ook al van aanvallend elan met Daishawn Redan, die op huurbasis overkomt van Hertha BSC.

Dost en Redan zijn slechts twee namen die onderdeel uitmaken van de flinke selectierenovatie in Utrecht. Deze transferwindow verzekerde het team van Henk Fraser zich verder al van de komst van Taylor Booth (Bayern München), Luuk Brouwers (Go Ahead Eagles), Nick Viergever (Greuther Fürth), Vasilis Barkas (Celtic), Calvin Raatsie (Ajax) en Joshua Rawlins (Perth Glory). Daarnaast staat ook Nordin Amrabat op de nominatie om de Utrechters te versterken, alleen ligt zijn club AEK Athene momenteel nog dwars. Ramon Hendriks behoorde in eerste instantie ook tot het lijstje versterkingen. De verdediger van Feyenoord zou door Utrecht gehuurd worden inclusief optie tot koop, maar scheurde op vakantie zijn kruisband af.

Vind jij Bas Dost een versterking voor FC Utrecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wauw goede aankoop van utrecht

30 juni 2022 om 10:54

Veerman gaat hoogstwaarschijnlijk naar Volendam. Dan hou je 2 spitsen over. Als ik het goed heb begrepen Utrecht 352of532 spelen

30 juni 2022 om 11:04

Wellicht een 4-4-2 met Douvikas als schaduwspits om Dost heen?

30 juni 2022 om 11:20

@dhr.utreg1
Dat meen je niet haha, we waren bij Heerenveen erg blij waren dat Henk weg ging. Misschien wel de beste uitgaande transfer in jaren qua ergernissen die er nu niet meer zijn haha. Toch wel echt een miskoop van Utrecht, maar goed dat hadden meerdere Feanfans van te voren al kunnen vertellen.

Met betrekking tot Bast Dost vind ik het toch wel jammer dat hij niet kiest voor Heerenveen, toch een van de topspitsen die we gehad hebben...

30 juni 2022 om 11:42

Stunt? Dit is duidelijk een spits op zijn retour, hij is al een dagje ouder tenslotten en afgelopen jaar bij Brugge was nou niet echt indrukwekkend te noemen...dus een wisselspeler bij Brugge (niveautje AZ, Twente) die nu bij Utrecht tekent. Klinkt voor mij als een doodnormale gang van zaken.

30 juni 2022 om 11:53

@splijtzwam samen, ik denk dat douvikas beter gaat renderen met een grote bliksemafleider naast hem.

30 juni 2022 om 11:58

Brugge niveau AZ en Twente noemen gaat wel ver vind je niet?

Waarom het zo negatief bekijken?! Probeer het positieve erin te zien. De eredivisie lijkt aantrekkelijke te worden voor bepaalde spelers die anders misschien in het buitenland zouden rondzwerven.

Alleen maar een positief iets imo

30 juni 2022 om 13:40

@dhr.utreg1.. Maar een half jaar geleden ging hij nog naar de club van zijn dromen met een emotionele transfer. En nu wil hij al weg?

30 juni 2022 om 12:24

Ik kijk wel echt uit naar dit Eredivisieseizoen. Veel leuke namen die gehaald worden, ook door de kleinere clubs. Dat komt de competitie alleen maar ten goede

Wat een stunt zeg
Bij Brugge amper gespeeld
Dalijk 2 trage spitsen

30 juni 2022 om 10:53

Haha, schei toch uit. Afgelopen seizoen in 26 matches meegedaan, elfmaal basis, twaalf treffers...Edit; Hij is inderdaad niet de snelste...

30 juni 2022 om 11:06

Begrijp sws niet zo goed wat snelheid te maken heeft mrt een goede spits zijn, zolang je uiteindelijk maar op de juiste plek staat.

Utrecht speelt vrijwel nooit op de counter (wellicht alleen tegen ajax en PSV.)
Tegen feye zijn vaak redelijk gelijkopgaande wedstrijden, dus dan heb je meer aan een aanspeelpunt dsn een snelle spits.

Daarnaast waren Huntelaar, Dessers en Pelle bijv. Ook niet supersnel en die hebben het toch ook aardig gedaan.

30 juni 2022 om 13:02

Een extra versnelling op de laatste meters maakt dikwijls het verschil tussen onderschept worden door een centrale verdediger en één-op-één tegen de keeper staan. Mbappé's hele carrière berust hierop.

30 juni 2022 om 11:28

Veerman is absoluut niet traag hoor. Het lijkt zo door zijn ietwat lompe lichaam, maar hij is aardig rap.

30 juni 2022 om 13:06

Ja, maar dat is niet wat voetbal456123 bedoelde.

30 juni 2022 om 11:39

Balk, Douvikas, Veerman, Dost, Mahi, Redan, Sylla, wellicht gaan ze wel 424 spelen aankomend seizoen.

30 juni 2022 om 11:44

Ik heb laatst begrepen dat balk verhuurd is aan cambuur en mahi vaak geblesseerd is. Dan alsnog hou je wel veel aanvallers over

30 juni 2022 om 11:45

Balk is al verhuurd aan Cambuur. Veerman vertrekt wellicht ook nog nu Dost erbij komt.

30 juni 2022 om 13:02

woord ''stunt'' wordt te snel gebruikt.
Dit is geen stunt maar gewoon een leuke transfer.

De eredivisie is gas aan het geven! Mooi hoor

30 juni 2022 om 14:19

Inderdaad Yilmax, Dost, Xavi Simons, Bergwijn (hopelijk), Gnonto (hopelijk), Danilo (die ik zeker voor Feyenoord gewoon een aanwinst vind), Adekanye, Tannane, Benitez en dan vergeet ik er nog een paar. Dan zal volgende week echt nog wel wat gaan gebeuren. Ook het rechterrijtje gaat sterker worden. Dat komt de competitie alleen maar ten goede. Man wat heb ik er weer zin in!

30 juni 2022 om 17:15

Dost over the hill, Xavi nog nauwelijks bewezen, Bergwijn moet nog maar blijken, Danilo geen zekerheidje, Gnonto kan vergeten worden. Tannane, tja. Ik wil het allemaal niet naar beneden praten, maar indrukwekkend vind ik het nog niet hoor.

30 juni 2022 om 17:22

Dost 12 doelpunten in 11 wedstrijden gaat van een Belgische topclub naar een Nederlandse subtopper, Simons heeft 10 wedstrijden met Messi op het veld gestaan en gespeeld bij een van de grootste clubs ter wereld als 19 jarige, Bergwijn is oranje international en heeft het al lang en breed laten zien, Danilo is bijna topscorer van de eredivisie geworden, Gnonto kan inderdaad wel vergeten worden en Tannane ben ik absoluut geen fan van maar heeft wel hele mooie dingen laten zien. Het is maar hoe je het bekijkt Gold2najax. Ik denk dat de eredivisie er met deze jongens nog steeds op vooruit gaat. En ik neem aan dat je Yilmaz (1,5 seizoen geleden nog topscorer van Frankrijk vertrekt naar een laaggeklasseerde eredivisie club) en Benitez (top3 keeper van Frankrijk afgelopen seizoen) voor de goede orde maar even niet noemt?

Gelukkig heeft 'ie al een rood witte pyjama!

On: Logge spits zonder diepte, alleen goed als ie bediend wordt. Dat is makkelijker met De Ketelaere dan met de selectie van FCU. Benieuwd wat er gaat gebeuren met Douvikas.

Dan wil je niet naar Feyenoord maar wel naar Utrecht. Dat snap ik eerlijk gezegd niet? Gun hem wel het beste en neem hem zeker in mijn scorito team op😎

30 juni 2022 om 10:52

Bij Feyenoord is de garantie op speeltijd veel minder.
Zijn concurrent is Veerman bij Utrecht. is precies een kopie alleen iets minder dus de kans dat hij speelt bij Utrecht is vele malen groter.
Denk dat hij op een leeftijd is dat hij wil gaan spelen laatste jaren van zijn carrière.

Daarnaast moet je afvragen of Dost een type is dat wel bij Feyenoord past voor de basis..

30 juni 2022 om 11:39

Hoezo niet? Onder slot speelt Feyenoord aardig aanvallend.

Om over scorito te spreken. Iedereen kiest toch eerder Dost dan Danilo?

En om bij scorito te blijven:
Dost-Utrecht
Wolfswinkel-Twente
Burak-Fortuna
Brobbey-Ajax?
Locadia-Go ahead?
Veerman-Volendam?

En dan heb je gakpo, sinistera, tadic, Antony? Nog

Kan mooi worden!

30 juni 2022 om 11:42

Shenkie,

Jep ik zou in eerste instantie ook voor Dost kiezen, maar niet in dit systeem. Bij Feyenoord wordt er verwacht dat er druk gezet wordt dus loopvermogen is wel handig.
Dost past gewoon niet in dat systeem.

Ik denk dat Danilo niet de eerste spits wordt van Feyenoord ik denk dat Feyenoord nog wel een andere spits haalt.

30 juni 2022 om 10:58

Niet heel gek toch? Als er al werd aangegeven dat er nog een spits gehaald gaat worden is het perspectief als 3de spits/pinchhitter niet heel aantrekkelijk

30 juni 2022 om 11:07

Ben hier alleen maar blij om haha. Ik zie dan liever dat Feyenoord dat zoontje van van Persie een kans geeft dan dat ze Dost erin zetten haha

30 juni 2022 om 11:23

Wees blij. Dost is niet het niveau dat je na zou moeten streven. Bovendien totaal niet interessant met het oog op waarde in je selectie.

Vindt Utrecht qua transferbeleid echt dramatisch. Halen de ene na de andere flop uit het buitenland op en hebben dan weer een veel te brede selectie. Dost zal best goals maken, maar echt bouwen op de toekomst doen ze niet daar.

Mooie versterking voor Utrecht. Ook leuk dat hij weer in Nederland komt voetballen

Veerman en Dost. Snelheid, een actie, beweging. Mooi spitsenduo.

Kom op zeg, dit is toch geen speler (meer) voor Utrecht? Tenminste geen basis. Ik kan het aankoopbeleid van Utrecht al jaren niet meer begrijpen. Zo ook dit niet.

30 juni 2022 om 11:02

@Mangalitsa Ik vind het een prima aankoop. Ziet er naar uit dat we met twee spitsen zullen gaan spelen. Dost met Douvikas eromheen zou wel eens goed kunnen werken.

Mag Henk Veerman zijn droomclub nu na een halfjaar alweer verlaten? Dan zal Volendam zich wel snel melden.

Het woordje stunt verliest ook wel een beetje de lading op deze manier. Het is nou niet zo alsof er nou nog echt grotere clubs interesse hadden in Bas Dost, ook een Feyenoord had geen interesse meer.

30 juni 2022 om 11:05

Ik las pas een leuk gesprek onder een andere post waar dit ook al ter sprake kwam (te pas en te onpas smijten met de term stunt). Toen is er besloten bij te houden welke van de 2 woorden er het meest gebruikt gaat worden deze window. ‘Stunt’ of ‘reëel’.

Verder ook met je eens. Emmen had wel een kleine stunt geweest, puur door het verschil in niveau met Club Brugge. Utrecht is waarschijnlijk gewoon omdat Dost geen betere club ziet met zoveel kans op speelminuten.

Leuk om te zien dat de algemene kwaliteit van de eredivisie omhoog gaat, zeker dit seizoen als je kijkt dat ook subtoppers en zelfs degradatieploegen spelers van behoorlijk formaat halen

Ik gun het die van seumeren inmiddels wel zeg...al jaren pompt ie er geld in dat eigenlijk erfenis voor zn kids is, al jaren heeft Utrecht daardoor te goeie spelers voor de statuur van de club en al jaren komt er te weinig uit...die mogen met Fraser wel een keer 3e worden.

30 juni 2022 om 10:52

Welke "te goeie" spelers hebben daar gespeeld dan?

30 juni 2022 om 10:54

Ik vind juist dat ondanks al het geld wat er in gepompt word, dat ze nu toch voor het tweede jaar op rij een matige selectie hebben..

30 juni 2022 om 12:02

Precies, zonder spelers die nou echt marktwaarde vertegenwoordigden. Je kan dus nergens aan verdienen.

30 juni 2022 om 12:49

Daar gaat het ook mis bij FC Utrecht. Bord-op-schoot-scouting en korte termijn beleid waardoor de club na al die jaren nog steeds afhankelijk is van z'n suikeroom. Ze kopen ervaren krachten op waar niet meer aan is te verdienen en het zijn veelal spelers die elders mislukt zijn en/of richting de herfst van hun carriere gaan. Daarnaast zit er ook geen tactisch idee achter het aankoopbeleid.

Verder snap ik wel wat Clarkkent2 bedoelt. Er voetballen spelers bij FC Utrecht die ze nooit zouden kunnen betalen zonder Van Seumeren. Overigens ook wel kwalijk dat er na al die jaren nog steeds geen groeifundament staat. De club verdampt veel geld voor de korte termijn en zet daar eigenlijk maar hele gewone resultaten tegenover.

Van Seumeren heeft ook niet het eeuwige leven en FC Utrecht heeft niet eeuwig Van Seumeren (of een andere suikeroom). Die komen gewoon serieus in de problemen als de geldkraan dichtgaat. Niet zozeer op financieel vlak, maar er zullen flinke bezuinigingen moeten komen en dat gaat veel invloed hebben op de resultaten. Utrecht oogt visieloos.

30 juni 2022 om 11:08

3e? Utrecht? Gaan ze eindelijk de top 3 aanvallen? Nu even serieus. Utrecht is in geen velden of wegen top 3 materiaal. Die zullen altijd bivakkeren tussen plek 5 en 9 met af en toe een uitschieter omhoog (4) of omlaag. Is absoluut geen schande overigens met de potentie van de club. Staan al jaren op de plek waar ze horen, al is hun spel wel wisselvallig.

Alweer een stunt!

OT: benieuwd wat ie nog kan, voetballend matig maar altijd een neusje voor de goal. Hopelijk voor Utrecht net zo’n impact als Van Wolfswinkel bij Twente.

Wordt steeds beter de eredivisie. Mooie transfer, aanzien van onze competitie groeit op deze manier echt. Frankrijk moet onze target worden op de coefficientenlijst

Dit is zeker een mooie stunt van Utrecht.
Begint een hele mooie transfer zomer te worden zo in de eredivisie.

30 juni 2022 om 11:16

Zouden naast elkaar kunnen spelen, Douvikas stond afgelopen seizoen steeds alleen voorin. Een 4-4-2 opstelling is mogelijk ook wat Fraser gaat proberen in de voorbereiding en die opstelling mag van mij terugkeren bij FcU.

30 juni 2022 om 12:42

Dan wordt het wel erg stroperig. Ter Avest is nou niet bepaald geweldig aan de bal en gaat echt niet veel meer dan 2 assists per seizoen geven. Ook vanaf het middenveld heb je enkel met Timber iemand die spitsen zo nu en dan in stelling kan brengen. Ramselaar heeft oogkleppen op en kijkt enkel naar het vijandelijke doel. Douvikas is ook niet echt overtuigend.

30 juni 2022 om 16:18

V/d Streek achter de spitsen kan prima en zal dan ook wel zijn goaltjes pakken.
Het is balen dat Ramselaar geblesseerd is geraakt anders hadden ze die dit jaar verkocht voor nog een mooi bedrag en dan dat weer geïnvesteerd in het middenveld te versterken.

Leuke transferperiode dit jaar, Yilmaz naar Fortuna, Dost naar Utrecht, Simons naar PSV, die Italiaanse jongen naar Feyenoord, hopelijk Brobbey/Bergwijn naar Ajax. Wordt denk ik een interessant en spectaculair Eredivisie seizoen.

30 juni 2022 om 11:12

Kieftenbeld naar emmen

30 juni 2022 om 12:39

Grappig... Brenet wacht zeer waarschijnlijk op Turkije of iets dergelijks. Die zie ik niet meer tekenen in de Eredivisie. Ajax komt niet, PSV en Feyenoord zijn geen optie meer en als hij wou blijven, had hij inmiddels wel bij FC Twente getekend. Die wil duidelijk zo min mogelijk salaris inleveren.

Weer een grote naam naar een kleinere Eredivisieclub. We zijn echt goed bezig in Nederland. Gaat een heel leuk jaar worden

Wat een stunt! Ik heb altijd het gevoel dat utrecht maar een paar spelers koopt zonder enig idee

Eredivisie wordt hoppi spang komend seizoen.

Toch een aantal prima spitsen in de eredivisie zo. Weet alleen niet of dit de juiste spits is voor Utrecht

Utrecht lijkt, met alle respect, wel een Turkse club! Overal oude uitgerangeerde spelers voor (waarschijnlijk) veel geld binnen halen terwijl ze al lang en breed over de hil zijn.

30 juni 2022 om 13:50

Hahah zo mooi hoe beperkt sommige mensen zijn in het zelf bedenken van grappen of opmerkingen, maar 1 google search laat zien dat ze op dit moment 3 spelers boven de 30 hebben, waar Henk Veerman richting Volendam gaat en Bas Dost dus komt.
Van de Maarel (eigen jeugd) speelt al z'n hele leven bij de club en nu met Viergever en Dost krijg je er 2 dertigers bij.

De rest die zijn aangetrokken zijn de volgende leeftijden:

Vasilis Barkas - 28 jaar
Luuk Brouwers - 24 jaar
Daishawn Redan - 21 jaar
Taylor Booth - 21 jaar
Calvin Raatsie - 20 jaar
Rocco Robert Shein - 18 jaar
Joshuwa Rawlins - 18 jaar

Zie je ongeveer waar je de fout in gaat?

Had toch gehoopt dat hij terug naar Emmen ging omdat Emmen hem harder nodiger had dan FCU

Nu Bazoer nog die is ook bij Utrecht opgedoken.

30 juni 2022 om 12:36

Die traint net als Troupee mee. Dat zegt verder niets. Het lijkt me sterk dat hij ineens weer bij Utrecht tekent. Dan had hij namelijk net zo goed bij Vitesse kunnen blijven. Ik denk dat Bazoer op het buitenland of de Nederlandse top 3 mikt.

Leuke aankoop voor Utrecht, zelf vind ik het dan toch jammer dat hij niet terug gaat naar Emmen.

Heel erg benieuwd. Sowieso einde oefening voor Veerman en Mahi mag denk ik ook naar een nieuwe club uitkijken

Typische Utrecht aankoop. 'grote' namen zoals Elia, Emanuelson nu Dost halen. Tot op heden is het alles behalve een succesformule geweest. Ben benieuwd of Dost het wel gaat waarmaken.

Tja, is geen wereldtopper meer maar lijkt me voor Utrecht een prima aanwinst... Gewoon een bewezen goal-maker en dat is iets wat we al tijden missen.

Veerman zal dan vast weer vetrekken en hoop dat Dost dan samen met Douvikas voorin mag spelen, zie Douvikas sowieso meer als iemand die er rond moet hangen en lekker mag sleuren ipv de specifieke spits zoals hij nu steeds gebruikt wordt.

Neemt niet weg dat ik weer een 'we kopen van alles en nog wat' gevoel krijg deze transferperiode, hopelijk vertrekt er nog eea definitief en valt alles een beetje in elkaar qua logica.

We zijn wel aan het stunten met zijn alle zeg. Een 33-jarige transfervrije Bas Dost ophalen is niet stunten. Hij komt de kort voor de top, nou dan de subtop. Niks speciaals aan.

Het dynamische duo Veerman/Dost waar menig verdediger van zal bibberen

30 juni 2022 om 11:09

Zolang er lange ballen worden gespeeld, heb je wel een berucht kopsterk duo voorin.

30 juni 2022 om 11:42

Daar vergist iedereen zich in bij veerman, ondanks zijn lengte wint hij vrij weinig duels en kan hij niet zo goed koppen. Dost uiteraard wel

30 juni 2022 om 11:29

Je moet Douvikas (beweeglijk) en Dost (afmaker) eerder als complementair duo zien, waarbij Redan en Veerman 2 goede backups zijn die ook ieder hun eigen stijl hebben.

Ik snap dit alleen als veerman weg gaat. Zou echt niet weten wat je met beide moet. Douvikas om dost heen lijkt me wel aardig.

30 juni 2022 om 11:15

Schijnt dat Volendam hem mogelijk wilt terughalen, dus nu Dost komt lijkt me dat die deal ook snel afgerond gaat worden.

Jammer dat hij naar Utrecht gaat. Had nog steeds goede hoop dat hij naar Emmen zou komen. Dat was pas echt een stunt geweest. Maar wellicht doet hij dat nog wel in de toekomst.

En nu niet weer torenhoge ambities gaan roepen, maar eerst eens kijken wat er gebeurd met een nieuwe coach en halve spelersgroep-vernieuwing.

Is elke transfer tegenwoordig een stunt? Dit is toch een normale transfer? Als Emmen Bos Dost had binnen kunnen halen was het een stuntje geweest. Vraag me wel af wat er nu met Henk Veerman gebeurd. Dat is toch wel hetzelfde soort spits.

Dost met Douvikas is een prima duo. Veerman en Redan kan je dan als backups gebruiken. Vindt dit niet zulke gekke transfers van FC Utrecht hoor. Met Dost en Brouwer voegen ze in ieder geval minimaal 20 Eredivisiegoals toe. Nog een goede rechtsback halen (klaiber of Zeefuik huren) en zie ze wel in de top5 eindigen.

30 juni 2022 om 11:44

Klaiber terughalen om met Ter Avest te laten rouleren zou top zijn. Ik denk dat Veerman wel vertrekt als Dost helemaal rond is. Utrecht heeft ook nog Mahi voor die positie.

30 juni 2022 om 12:34

Utrecht zal toch echt wel aanvoer moeten hebben, want met alleen Douvikas ga je Dost niet in stelling brengen. Ter Avest is vooral een verdediger. Die kan aanvallend niet bijster veel. Ramselaar schiet ze er liever zelf in. Dan mis je toch de juiste afstelling voorin. Dan heb je eigenlijk alleen Mahi die zo nu en dan een assist geeft.

30 juni 2022 om 14:26

@sirius Met alle respect, maar vorig seizoen was de aanvoer naar voren echt het probleem niet. In de meeste wedstrijden hadden we zat kansen.. echter stonden er een paar in het veld waarvan je zelfs wist dat als het 1 op 1 op de keeper was dat hij er toch niet in zou gaan..

30 juni 2022 om 15:06

Dat is echt niet het enige probleem. De beeldvorming is het grote probleem bij FC Utrecht. Als je dit op een rijtje zet: Janssen, Van Der Hoorn, Warmerdam, Ter Avest, Maher, Timber, Ramselaar, Gustafson, Van De Streek, Douvikas, Mahi, dan lijkt het op papier een hele goede ploeg omdat veel van hen al een naam in Nederland hebben.

Echter is het kwalitatief heel gewoontjes. Het zijn simpelweg subtop-voetballers met geen enkele uitschieter naar boven. Ook de leeftijd ligt vrij hoog waarbij veel spelers al aan hun plafond zitten of hebben gezeten. Ja, misschien zou Maher nog een stapje kunnen maken, maar die zie ik ook niet zomaar een basisplaats bemachtigen in de Nederlandse top. Dan is Timber de uitzondering. Die speelt goed en heeft een overgroot deel van z'n carriere nog voor zich. Ook de enige speler waarbij de potentie hoger ligt.

De selectie is ook ongetwijfeld niet goedkoop. Het ontbreekt Utrecht aan visie en creativiteit. Het is korte termijn beleid en al het geld gaat daaraan op. Intussen is er nog steeds geen groeifundament en op het moment dat de geldkraan dichtgaat, kun je vooralsnog de klok erop gelijkzetten dat Utrecht nog maar incidenteel in de subtop mee gaat doen. Daar moet echt wel het nodige gaan veranderen voordat het te laat is.

Utrecht heeft er inmiddels een handje van om in mijn ogen dure bekende namen te halen waarvan de kans dat ze gaan excelleren niet heel erg groot meer is. Waarom kan zo'n club niet gewoon de opleiding en gedegen scouting het werk laten doen?

30 juni 2022 om 15:07

Korte termijn beleid en wellicht een gebrek aan kennis op de juiste plekken.

30 juni 2022 om 16:00

Dat zit er dik in ja. Maar zo'n "beleid" kost ook gewoon veel geld. Want een Dost komt niet voor een habbekrats voetballen.

30 juni 2022 om 16:11

Mee eens. Utrecht heeft sowieso een relatief dure selectie met nauwelijks restwaarde. Ik denk dan ook dat Utrecht echt een serieus probleem heeft als de suikeroom stopt. Ik weet niet of het aan Van Seumeren zelf ligt of aan het technisch apparaat, maar er is nog geen moment geprobeerd om een fundament te leggen waarin Utrecht zonder extern geld kan. Het is ook niet zo dat het huidige beleid per se nodig is, want zo geweldig presteert Utrecht zeker niet.

Ervan uitgaande dat Utrecht volgens de normale 'modellen' werkt in 50 tot 70 procent van de begroting spendeert aan het spelersbudget (laten we uitgaan van 55 procent voor het gemak), dan ligt dat budget op zo'n 12,1 miljoen euro. Dat is bijna 5 miljoen euro meer dan FC Twente te besteden had, dat 21 punten boven Utrecht eindigde.

Dat zegt niet zozeer ontzettend veel, maar ik denk dat FC Twente heel wat meer kan met 5 miljoen euro extra. Dat laat wel zien dat er echt dingen misgaan bij Utrecht, want er staat ook geen waarde op het veld. FC Utrecht staat stil en dat is sowieso kwalijk als de focus continu op de korte termijn ligt.

De aanval van Utrecht wordt zo wel heel erg statisch

Gelukkig haalt Utrecht bijna alleen maar transfervrije spelers, dan kun je zulke gokjes wel wagen!
Ben benieuwd wat hij nog kan, slechter dan veerman kan iig niet.

Verdamme!!!
Gesprekken gevoerd, rust gegeven, weer gesprekken gevoerd, rust gegeven, Feyenoord melde zich, weer gesprekken gevoerd, rust gegeven.
Ondertussen blijven herhalen dat hij voor Emmen belangrijk wil zijn, maar nog de tijd nodig heeft, want Besiktas had ook interesse in hem en alle andere 10.000 spitsen.

Wachten, wachten, ...gesprek gevoerd, ultimatum gesteld..... Utrecht it is...

100% zijn eigen keuze, maar ^&%^& Emmen wat heb je hier ongelofelijk lopen kloten en slapen!

Veerman straks naar Volendam en wat is er voor Emmen te vinden?
Paul Gladon?

Dan trek nu de portemonee maar stevig en haal in godsnaam Locadia binnen!

Helemaal klaar met die afwachtende houding van ons in de eredivisie.
Na onze degradatie hadden wij de selectie rond in een vloek en een zucht

30 juni 2022 om 12:29

Je moet niet voorbijgaan aan het gegeven dat Emmen buiten Eredivisie-voetbal niet heel veel te bieden heeft. Als clubs als Utrecht zich gaan melden voor dezelfde speler, is de kans nou eenmaal zeer klein dat de betreffende speler toch bij Emmen tekent. Je weet natuurlijk ook niet wat er achter de schermen gebeurt. Als Dost toch afwacht of het gras elders groener is, kun je als Emmen zijnde niets. Dan is het ook vrij duidelijk dat de speler wacht op iets anders. Ik denk dus niet dat Emmen iets te verwijten valt.

30 juni 2022 om 14:38

Je hoopt dat als een speler 10x zegt tijdens zijn hele carrière dat hij ooit terug wil en wil afsluiten bij zijn club hij dit ook meent.

Financieel gezien heeft Emmen meer te bieden dan de doorgaande clubs uit de rechterrij onderin. Een Araujo en Pena verdienen bij Emmen meer dan de duurste spelers van Groningen en Heerenveen.

Bij ons is op dat gebied heel veel mogelijk.

Laten we hopen op een plan b.
Locadia ofzo

30 juni 2022 om 15:10

Het blijft wel een lastig gegeven, aangezien wij niet het volledige plaatje voor ons hebben. Zoveel zegt dat namelijk niet. FC Emmen heeft namelijk ook veel spelers die in relatieve zin behoorlijk weinig verdienen, in tegenstelling tot pakweg een FC Groningen en in mindere mate Heerenveen. Ook de aantrekkingskracht ligt hoger bij die twee genoemde clubs. Het zou mij niets verbazen als de gehele selectie van Emmen beduidend minder kost.

30 juni 2022 om 21:15

Denk dat dat wel een feit is. Maar dan gaat het nog om het stukje...
Levensverhaal Bas Dost!

2 amateursclubs zagen het niet in je zitten, vanuit een 3e amateurclub kom je toch bij Fc Emmen uit.
Groot gebracht en groot gemaakt waardoor je de stap naar de eredivisie kon maken.

Je noemt overal dat Emmen je thuis is en dat je daar ooit zal terugkeren.

Dan ben je 33 en je hebt je miljoenen binnen en in de grote competities gespeeld.
Wat is het dan, dat je alsnog naar een Utrecht wil en geen Feyenoord?
En dan vanuit daar de vraag, waarom niet naar Emmen?

Maar goed...
We moeten door

Veel negatieve reacties hier. Voor Utrecht gewoon een prima spits en transfervrij.
Als Nordin Amrabat ook nog komt, hebben ze een ervaren selectie met een paar jonge talenten ertussen. Mooie mix.

Stunt stunt stunt. Alles is een stunt. Een 33-jarige Bas Dost die in de Belgische top niet meer aan spelen komt wil naar Utrecht? Stunt! Wat is de volgende stunt? Ard van Peppen gaan trainersfunctie bekleden bij Duitse derdeklasser? Stunt stunt stunt. Powered by...

Dit is geen stunt. Dit is een vrij logische move. Feyenoord zet duidelijk in op Gnonto. Dost was mijns inziens welkom geweest bij Ajax (nu zal ik gezeur krijgen) als pinchhitter.

Het woord 'stunt' is weer hot hoor. Knap werk, maar stunt? De enige stunt van deze transferperiode staat op naam van Fortuna, voor de rest heb ik nog geen stunt gezien.

30 juni 2022 om 12:40

Benitez naar PSV is ook een stunt. Als je als eredivisieclub een van de betere Ligue1 keepers kan halen

30 juni 2022 om 12:53

Ik vind het knap, geen stunt. In ieder geval een hele verbetering ten opzichte van wat er stond en wellicht de beste keeper van de ED.

30 juni 2022 om 13:03

Ik ben bang dat als PSV ook nog Luuk de Jong (geen topspits maar schiet er in de Eredivisie 100% 20 in) haalt en Sangare en Gakpo weet te behouden dat ze een serieuze gooi gaan doen naar de titel. topkeeper, topspits, ijzersterk blok op het middenveld met Sangare-Veerman, en voorin met Gakpo en Madueke extra scorend vermogen.

Waarom spreken we van een stunt? Bas is gewoon afgedaald naar het niveau van FC Utrecht. De kop zou moeten zijn: "Utrecht geeft Dost de kans om weer te vlammen als vanouds". Of " Dost grijpt de kans op zijn carrière weer uit het slop te halen bij Utrecht".

Zo'n enorme stunt is dit toch niet? Hij zat op een gegeven moment op de bank bij Club Brugge en Dost is ook alweer 33 jaar. Overigens denk ik wel dat hij er nog aardig wat in gaat leggen mits er aanvoer is bij Utrecht, maar een stunt gaat me ook wel weer wat te ver. Dit is wel zo'n beetje waar je Bas Dost zou verwachten na Club Brugge.

halen, halen, halen, daar is Utrecht zeer bedreven in. Vooral spelers met een vorstelijk salaris, maar het wordt nooit wat. plaats 5 tot en met 8 is heel matig voor het spelersmateriaal wat ze jaar in jaar uit aantrekken. Wat gaat daar toch mis

30 juni 2022 om 13:54

Er zijn ook 5/6 clubs met meer geld dan Utrecht, dus zo gek is plek 5 t/m 8 niet.

30 juni 2022 om 16:16

Utrecht 7e begroting. Laatse jaren geëindigd als 7e, 6e, 6e, 6e, 5e, 4e en 5e. Ik zie niks vreemds.

30 juni 2022 om 16:23

Wie zijn die clubs dan? FC Utrecht had het afgelopen seizoen de 7de begroting van Nederland. Echter had Utrecht minimaal(!) 5 miljoen euro meer te besteden betreft het spelersbudget dan FC Twente, terwijl het minimaal gelijk is aan Vitesse. Puur op basis van het spelersbudget is Utrecht eigenlijk verplicht om voor de plekken 4-6 te spelen. Echter zijn ze een straatlengte achter plaats 4 en 5 geeindigd en had de nummer 6 ook 4 punten meer. Het helpt ook niet dat het ieder jaar over die top 3 aanvallen gaat.

30 juni 2022 om 17:49

Utrecht speelt ook ieder jaar om plek 4-6. Aleen afgelopen jaar 7e. Zie nog steeds niks geks.

Zuidam blijft strooien met de centen van Van Seumeren. Een halfjaartje na de komst van Veerman haal je Dost binnen... Uiteraard is de Club Brugge-spits Een vooruitgang, maar er lijkt geen enkele gedachte achter de transferstrategie van Zuidam te zitten. Behalve ieder jaar een vracht aan middenvelders binnenhalen.

30 juni 2022 om 16:12

Utrecht haalt hun meeste spelers transfervrij binnen of voor een appel en een ei.
Als ze dan Kerk (6m), Klaiber (4,2m), Labyad (6m), Gavory (3,5m), Haller (+/-20m).....etc voor flinke bedragen verkopen kun je best wat gratis ervaring van Dost gebruiken.
Over Timber die transfervrij gehaald is gaan ook geruchten dat hij binnen een jaar voor veel geld verkocht kan worden.
Bovendien heeft Utrecht twee selecties op de twee hoogste niveaus en zijn veel namen die opgepikt worden voor jong Utrecht.
Frans stopt er genoeg in maar heeft ook genoeg verdiend met bovengenoemde transfers plus die van Mertens, Strootman, Wolfswinkel, Letchert, Boymans, de Ridder, Bulthuis, vdHoorn, Asare, Kali, Amrabat, Vorm, Ramselaar, Toornstra......
Laat Frans maar schuiven.

Stunt gaat wel een beetje erg ver. Is wel enigszins over zijn top heen. Heeft echt een prima loopbaan gehad bij mooie clubs. Ook Utrecht is een mooie club om je carriere af te bouwen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren