Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV-aanwinst raakt meteen gevoelige snaar met uitspraak over kampioenschap

Laatste update:

Bij PSV wordt achter de schermen hard gewerkt aan de selectie voor komend seizoen. De Eindhovenaren verzekerden zich met Ki-Jana Hoever, Boy Waterman en Walter Benítez al van de nodige versterkingen, waarbij met name de komst van laatstgenoemde tot veel optimisme leidt. De van OGC Nice overgekomen doelman moet de onbetwiste nummer één worden onder de lat. Een positie waar afgelopen seizoen vaak in negatieve zin over werd gesproken rond het Philips Stadion. Benítez is vastberaden om te slagen bij PSV.

Afgelopen weekend stond Benítez voor het eerst tussen de palen bij zijn nieuwe werkgever, toen PSV met 6-0 te sterk bleek voor de Duitse vijfdeklasser BW Löhne. De goalie speelde een helft mee en hield zijn doel dus schoon. "Ik wil doorgroeien door heel veel wedstrijden te spelen. Dat ik mezelf er kan ontwikkelen is de belangrijkste reden bij mijn keuze voor PSV. Ik wil een nog betere versie van mezelf worden", verklaart de Argentijn in gesprek met De Telegraaf. "PSV is in Argentinië nog steeds een club met een grote historie, die geschiedenis heeft geschreven in Europa. Het is in elke geval een club met naam, die ze in mijn thuisland zullen volgen."

Ondanks zijn uitstekende cijfers in dienst van OGC Nice - Benítez hield afgelopen seizoen 14 keer de nul in 37 competitiewedstrijden - lijkt een plek in de nationale ploeg van Argentinië voorlopig te hoog gegrepen. "Ik doe gewoon mijn best en wacht tot die uitnodiging een keer komt. Dan zal ik alles geven. Sinds de komst van de nieuwe bondscoach is er in de rangorde van de keepers wel wat veranderd. Ze hebben me verteld, dat ik nu op een lijst sta om geselecteerd te kunnen worden", aldus Benítez, die gezien zijn Franse nationaliteit ook voor de nationale ploeg van Frankrijk uit zou kunnen komen. "Of ik dat doe, hangt van het moment af waarop er een uitnodiging komt. Voorlopig hoef ik nog geen knoop door te hakken."

Benítez hoopt zich met zijn stap naar PSV in de kijker te spelen bij bondscoach Lionel Scaloni. Daarvoor is het wel van belang om prijzen te pakken, weet de sluitpost. "Mij is bekend dat PSV al vier jaar geen kampioen is geworden", raakt Benítez meteen een gevoelige snaar. De doelman raakte overtuigd na een gesprek met technisch directeur John de Jong en trainer Ruud van Nistelrooij en hoopt in Eindhoven vol voor de prijzen te spelen. "Ze hadden het over het ’project PSV’, waarin ik zo goed zou passen. Wat dat project is? Plaatsing voor de Champions League en de titel pakken. Dat zijn de doelen. Ik wil mijn beste seizoen laten zien bij PSV en prijzen pakken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi, want volgend jaar hoop ik dat PSV al 5 jaar geen kampioen is geworden
Maar de CL mogen ze zeker wel halen, dat zou tof zijn en het Nl's voetbal echt vooruit helpen!
Topaanwinst voor PSV, erg knap gedaan!

27 juni 2022 om 11:35

Als PSV komend seizoen weer geen kampioen wordt begint het toch wel droevig te worden. Zou toch wel wat druk op moeten liggen zou je zeggen.

27 juni 2022 om 11:48

Nou, ik vind dit soort uitspraken altijd erg makkelijk. Want jij zegt dat wanneer PSV weer geen kampioen wordt dat slecht is van PSV. En een hoop andere zeggen dat het heel slecht van Ajax is als ze met zoveel geld op de bankrekening niet elk jaar kampioen worden. En er kan er toch maar eentje kampioen worden. En als nr 2 eindigen, kort achter de kampioen, is niet per definitie heel erg slecht.

27 juni 2022 om 12:10

Dit is het minst belangrijke seizoen voor psv mbt het kampioenschap. Eerste of tweede maakt namelijk qua CL plaatsing niks meer uit volgend jaar. Terwijl dat het belangrijkste jaar is ivm nieuwe opzet CL en verdeling van de gelden. Dit jaar de CL halen is eerder een must voor de Eindhovenaren. Anders wordt het financiële gat wel heel groot. Neem aan dat ze niet met geld blijven strooien bij de Jumbo.

27 juni 2022 om 12:17

@MISTERAFCA dat financiële gat kan wel groter worden, maar in de Eredivisie gaat dat weinig tot geen verschil maken. Als PSV 90% van de wedstrijden wint blijft het meedoen om de titel. Daarnaast begroot PSV op EL

27 juni 2022 om 12:23

@Andres13, Grappig dat je dit nu zegt. Want afgelopen seizoen hoorde ik onder ander jou steen en been klagen over de financiële verschillen. En dat dat de reden was dat Ajax kampioen werd. Maar nu maakt dat toch niet zoveel uit als ik jou reactie lees.

27 juni 2022 om 12:48

Misterafca

"dit jaar de CL halen is eerder een must voor de Eindhovenaren. Anders wordt het financiële gat wel heel groot. Neem aan dat ze niet met geld blijven strooien bij de Jumbo."

Gat wel heel groot? Ach, dat is allemaal zwaar relatief. Ajax heeft nu drie seizoenen veel meer inkomsten gehad dan PSV. Maar daar staat ook tegenover dat Ajax een veelvoud uitgeeft van wat PSV uitgeeft. Want een omzet draaien van 150 miljoen lijkt indrukwekkend, maar als je bedenkt dat de vaste kosten voor Ajax de 100 miljoen ver overstijgen en de feitelijke winst elk jaar wordt gevormd door de inkomsten uit de CL en transferwinsten (die een incidenteel en geen structureel karakter hebben omdat er operationeel nog steeds verlies gedraaid wordt), dan valt het met dat 'gat' allemaal enorm mee. Laat ik het zo zeggen, als Ajax twee jaar geen inkomsten uit de CL haalt dan is het eigen vermogen weg.

Het valt allemaal wel mee wat jij beweert. Kijk anders naar afgelopen seizoen. Ajax heeft toch een enorm financieel gat met PSV? En dan nog is er een VAR beslissing voor nodig om Ajax de titel te laten pakken. Dus sportief is het verschil in ieder geval zeker niet enorm, eerder miniem. Dat zou jou ook te denken moeten geven.

27 juni 2022 om 13:05

VAR beslissing nodig? Laat je niet zo kennen, onnodige (en onjuiste) provocatie. Verder is dat gat inderdaad maar een moment opname die met goed beleid en een paar kampioenschappen weer omgedraaid kan worden, maar zo optimistisch ben ik nog niet. Eerst deze transferperiode afwachten.

27 juni 2022 om 13:10

Ik vind zijn reacties zeker niet altijd kinderachtig. Snap wel een beetje dat als het over de suprematie van Ajax gaat PSVsupporters over dat ene moment bij de onderlinge wedstrijd hebben. Al jaren geen kampioen en bij een gelijkspel was dat al anders geweest hoogstwaarschijnlijk. Desalniettemin moeten we ook mans genoeg zijn om toe te geven dat PSV het niet zou verdienen over 34 wedstrijden kampioen te zijn. Eerste seizoenshelft verliezen we de toppers met 4 en 5-0. Uit bij Twente gaan we als een doos met luxe gebakjes het veld in. Moeten naar onszelf kijken uiteindelijk.

Maar het blijft wel een moment. Makelie zei dat ie dacht dat de bal over lijn was maar afging op z'n assistent die niet vlagde omdat Blind in zijn gezichtsveld liep en vervolgens een VAR die het niet goed waarnemen kan omdat de desbetreffende camera niet goed kon laten zien of ie er helemaal over was.
Ik zat met een gezelschap te kijken die voor Ajax en PSV waren en als die goal zou afgekeurd worden zou niemand t er nog over hebben. Iedereen inde huiskamer zei ja ja ja,die bal is over de lijn. Ajacieden die al baalden, PSVers die elkaar de boks gaven en plotseling: Goal. Ik geloof niet dat wij de enigen waren die het zo beleefd hebben. Enfin,gedane zaken nemen geen keer.

27 juni 2022 om 13:16

@messibazoer Het is wel een feit dat Ajax de eerste seizoenhelft iedereen wegspeelde en na de winterstop qua resultaten enorm stabiel was. Dat is mede door hun brede selectie. PSV won maar 1 van de 6 topwedstrijden en verloor er 4. Dat heeft het verschil gemaakt. Ajax had spelers die wisten hoe het is om belangrijke wedstrijden te beslissen en het waren de dure krachten (Tadic, Blind, Haller etc) die het team onder hun hoede nemen. Die persoonlijkheden mist PSV omdat ze hier niet in investeerden. Liever besteden ze het geld in Mwene, Drommel en dat soort spelers

27 juni 2022 om 13:28

Het ene seizoen staat Ajax 2 punten voor op PSV, een ander 16. Al met al is het net als in andere competities: wie het meeste geld heeft maakt de grootste kans op het kampioenschap. En net als in die andere competities wint er soms een ander. Dat kan PSV zijn, maar ook Feijenoord. Want die beschikken over de beste trainer. Zo heeft ieder zijn eigen wapens;-).

27 juni 2022 om 13:28

Even om te nuanceren. Het eigen vermogen bestaat uit liquide middelen en de balanswaarde van de selectie (transfersom minus afschrijving transfersom).
Die 'vaste' kosten van 100mln zit dus ook een enorm bedrag aan afschrijving vergoedingssommen in.

Ik zie ook niet perse een supergroot gat tussen PSV en Ajax, hoewel ik het jaarverslag van PSV nog nooit heb doorgenomen.

27 juni 2022 om 13:47

Ik kan sowieso niks met die oude koeien uit de sloot halen. Toen Ajax verloor van De Graafschap riep iedereen in Eindhoven: aan het eind is de kampioen de terechte kampioen. En daar hadden ze gelijk in. En nu zijn we aan het piepen over 1 VAR-beslissing. Sneu.

27 juni 2022 om 13:49

@constant:
Laat ik het zo zeggen, als Ajax twee jaar geen inkomsten uit de CL haalt dan is het eigen vermogen weg.

Dat is natuurlijk zever en waarschijnlijk gebaseerd op het ene jaar met volop Corona-impact, als het al ergens op gebaseerd is. Ajax draait echt geen netto verlies van 100m+ wanneer het zich een jaar niet voor de CL plaatst...

Wel met je eens dat (1) Ajax een financieel wat grote broek aanheeft (qua salarissen met name) en (2) dat het financiele verschil met PSV niet enorm meer gaat uitmaken qua rangschikking/kampioenschap. Je zal iets sneller zaken kunnen doen qua transfers maar qua harde punten vertaald het zich tot weinig verschil op het veld omdat de overige teams nog veel verder achter liggen.

27 juni 2022 om 15:16

Mayke

"dat is natuurlijk zever en waarschijnlijk gebaseerd op het ene jaar met volop Corona-impact, als het al ergens op gebaseerd is. Ajax draait echt geen netto verlies van 100m+ wanneer het zich een jaar niet voor de CL plaatst..."

Natuurlijk zever,...? Aha. Mogen we misschien ook weten waaróm het 'natuurlijk zever' is? Want nu is het gewoon een blote ontkenning. Dus leg mij maar eens uit waarom het zever is en waarom dat 'natuurlijk' zo is. Ben benieuwd.

Zeker gezien het feit dat je, curieus genoeg, nota bene ook zelf nog aangeeft dat je het wel 'eens' bent met mij. Wat wel vaker gebeurd hier hoor. De Pavlov hier bij veel mensen is om eerst mij persoonlijk aan te vallen, daarna te roepen dat álles wat ik zeg onzin is en zelfs leugens (zonder dat duidelijk wordt gemaakt wat de leugens zijn en hoe het dan wel zou zitten allemaal), om dan te besluiten dat ik op bepaalde delen toch weer wel gelijk heb. Heel bijzonder.

Anyway, ik hoor graag wat dan precies volgens jou de zever is en waarom dat 'natuurlijk' zo is.

27 juni 2022 om 15:17

"ik kan sowieso niks met die oude koeien uit de sloot halen. Toen Ajax verloor van De Graafschap riep iedereen in Eindhoven: aan het eind is de kampioen de terechte kampioen. En daar hadden ze gelijk in"

Maar waarom dan zelf oude koeien uit de sloot halen die verder ook helemaal niets te maken hebben met wat ik aanhaal? Dan haal je toch juist je eigen verhaal onderuit???

27 juni 2022 om 15:46

@constant: de zever leek me vrij duidelijk omschreven...
1) Ajax heeft een eigen vermogen van 200m+
2) Ajax leidt geen 100m+ verlies als ze zich een keer niet plaatsen voor de Cl

Conclusie: Ajax heeft binnen 2 jaar geen eigen vermogen wanneer ze zich niet plaatsen voor de CL = zever...

27 juni 2022 om 16:49

mayke

Nee. De 'zever' van jou was niet alleen niet duidelijk omschreven, die was gewoon NIET omschreven.

1) 220 miljoen per medio 2021 om precies te zijn. Je weet dat EV géén banksaldo is? Eigen vermogen omvat daarnaast niet alleen bezittingen maar ook de schulden (en afschrijvingen)?

2) Hoezo draait Ajax geen 100 miljoen 'verlies' als ze de CL niet halen? Waar baseer je dat op? Heb je dat ergens berekend dan precies, hoeveel dat dan wel aan verlies oplevert? Want naast die 45 miljoen startgeld grijpen, dat is natuurlijk maar het begin hé. Want naast dat gat dat je dus in één keer moet vullen (waarbij de kans om dat gat te vullen met reguliere inkomsten nihil is (waar moet dat extra geld vandaan gehaald worden in een verzadigde en al leeg gezogen markt???) lopen je afschrijvingen gewoon door. En vergeet niet, laatst suggereerde iemand ook al net als jij nu dat alles vooral te maken heeft met de torenhoge afschrijvingslast die Ajax moet dragen. Maar daarmee wek je de suggestie alsof Ajax dus vanaf komend seizoen gaat stoppen met het aantrekken van (dure) spelers. Want er is uiteraard geen andere manier om van je torenhoge last af te komen dan door geen spelers meer te kopen. Bijvoorbeeld door weer eens echt de eigen jeugd kansen te geven wellicht? Bijkomend voordeel daarvan zou kunnen zijn dat die jeugdspelers, zoals Brobbey, niet weglopen waarna je nota bene je eigen jeugdspeler moet terugkopen. maar, we weten allebei dat dit nooit gaat gebeuren. Uiteraard gaat Ajax ook deze zomer weer flink inslaan en een paar dure spelers halen. Waarmee dus ook vast staat dat de afschrijvingslast torenhoog zal blijven. En dat betekent dus ook dat dit bijdraagt aan dat verlies.

Daarnaast, ook jij gaat er heel simpel aan voorbij dat de kostenstructuur die Ajax meetornt, volgens het model dat vd Sar heeft geleerd bij die cursus in de VS, gewoon gedragen moet worden, ook in de seizoenen dat Ajax geen CL inkomsten heeft. Dus ook dat betekent dat het bedrag aan verlies veel hoger uitvalt dan jij denkt dat het zal vallen. En dan gaat het dus wel degelijk richting de 100 miljoen. Okay, als je punaises wilt poetsen, prima, dan is het niet exact 100 miljoen. Maar het ligt echt een flink stuk boven die 45 miljoen die je sowieso dus rood schrijft zodra je de CL niet haalt. Als jouw stelling is, ach boeiend: we kunnen echt wel drie keer 75 miljoen verlies pakken want dat is ongeveer wat nu ons EV is, dan ben je niet allen kortzichtig maar daarnaast besef je niet wat een impact een jaar geen CL inkomsten heeft voorajax.

En ook jij bent waarschijnljik nog in de waan dat Ajax 'helemaal niet hoeft te verkopen' om financieel uit te komen elk seizoen. Die waan houdt welk meer Ajax supporters in een soort ijzeren greep. Want dat Ajax alleen in een Corona seizoen voor 55 miljoen aan spelers moest verkopen, dat is echt een misvatting. Ajax moet dat élk seizoen! En als dat lukt, draait Ajax financieel break even. Dat was geen uitvloeisel van Corona. Dát is het framework van het model dat door vd Sar is geïmplementeerd bij Ajax. En dat is dus enerzijds de basis geweest van het succes, maar anderzijds ook een potentiële bom onder het gehele gebeuren. Ik snap wel dat zoveel supporters in dat verband hun ogen liever sluiten voor de realiteit omdat het makkelijker is om te roepen dat ik een idioot ben en dat ik hier leugens verspreid. Maar het is nu eenmaal wat het is.

Dus: nope, niks 'zever', en al helemaal niet met dat Coronajaar zoals jij beweert. Ajax heeft financieel een té grote broek aan, en jij bent dat eens met mij. Dan is het afvangen van vliegjes (okay prima dan is het bijna in twee jaar maar drie jaar dan, nou jeetje wat een 'zever' dan zeg, ....) best goedkoop en makkelijk. Zeker als je het eigenlijk gewoon met mij eens bent. Zoals wel vaker blijkt bij mensen die mij hier aanvallen. Blijkt dat ze inhoudelijk het eigenlijk wel eens zijn.

Fijne avond dus nog.

27 juni 2022 om 17:38

Haha wat ben je toch een mooie kerel Constant.

Ten eerste staat in mijn eerste post gewoon heel duidelijk dat het zever is om aan te nemen dat Ajax 100m+ verlies leidt wanneer het geen CL speelt.
Ten tweede poneer jezelf een ongeloofwaardige stelling en leg je vervolgens de bewijslast daarvoor bij een ander om het dan maar te ontkrachten
Ten derde: Tja als je uiteindelijk ieder 'commentaar' in je eigen straatje probeert te praten is volgens die logica inderdaad vast iedereen het er uiteindelijk mee eens.

In de eerste post zeg ik duidelijk dat ik het er mee eens ben dat de kostenlast (te) hoog is, maar dat het EV in 2 jaar zou verdampen 'zever' is. En dat is het ook Ja we zijn het erover eens dat Ajax een te grote broek aan heeft. Alleen zijn we het niet bepaald eens over de maat van die broek. En het vaststellen van de exacte maat is wat lastig met Corona in de afgelopen jaren en wisselende transferinkomsten, maar dat CL de broek vult met 100M ben ik het inderdaad pertinent niet mee eens.

Hopelijk hoeven we de komende jaren daar geen feitelijk bewijs voor te ondervinden en plaatst Ajax zich de komende jaren gewoon voor de CL, maar als we voor het gemak het laatste jaarverslag van 20/21 pakken:
- Ajax verdiende iets minder dan 50M aan de CL. Dit is relatief 'laag' omdat ze er in de groepsfase al uit gingen en omdat er geen publiek was ivm corona. Dit jaar ligt dat rond de 70M door overleven groepsfase en de stadioninkomsten+meer winstpartijen.

Maar goed als de inkomsten 50M zijn (en dat jaar was het verlies 8M, inclusief de bijdrage aan het eredivisie Corona-fonds en inclusief lege tribunes voor een groot deel van het seizoen) dan kan je toch op je vingers natellen dat een eventueel verlies door geen deelname geen 100M is zonder de boekhouder uit te gaan hangen? Daarnaast kan ik dan nog een hele boom op gaan zetten over spelersbonussen, directiebonussen, stadionkosten die je niet hebt als je niet speelt of belastingen op winst&verlies etc. Of wellicht over het feit dat als je je niet voor de CL plaatst er ook in de EL nog wel wat valt te verdienen etc. Maar dat lijkt me dan weer niet nodig om aan te tonen dat je verlies nooit 100m+ kan zijn.

27 juni 2022 om 18:37

Vernon het zure is dat t in de onderlinge (6punten)wedstrijd was. Maar goed, zand erover en op naar komend seizoen.

27 juni 2022 om 19:34

Ik heb me even verdiept in de jaarcijfers van vorig jaar.
Afschrijving vergoedingssommen is 60mln per jaar. Ik weet niet precies wat daar in zit, maar schat in dat de selectiewaarde op basis van transfersommen nog weleens dik boven de 100 miljoen kan liggen. Dit is dan eigen vermogen + de liquide middelen die Ajax nog heeft.
Website zegt het volgende: De vergoedingssommen zijn gedaald met € 22,8 miljoen naar € 138,5 miljoen door uitgaande transfers van spelers en gestegen afschrijvingslasten.

Verder als opbrengsten:
- seizoenskaarten 11mln
- business seats 13mln
- losse kaarten 5mln
- Europese tickets afhankelijk van kwalificatie 2mln per wedstrijd
- premies Europese competities afhankelijk van toernooi + ronde
- partnerships +/- 30 mln
- televisie inkomsten +/- 10 mln afhankelijk van Europese competities
- Merchandising 22 mln

Kosten:
- inkoopwaarde merchandising 14 mln
- lonen 95 mln
- afschrijving activa 12 mln
- overige bedrijfskosten 35 mln

Dan kom ik op een operationele begroting van:
92 mln + Europese inkomsten
en kosten om en nabij de 155 mln.

Als je dan de transferbalans er bij gaat pakken wordt die dus wel belangrijk.
Inschatting is dus dat je verliezen leidt van +/- 60mln als je geen Europees speelt en wel CL salarissen betaald. In de praktijk zal Ajax altijd wel ongeveer 10mln binnen halen via de EL + recettes en zal de salarispost in geval van EL ook 10-15mln lager liggen.

Inschatting is dat (exclusief transfers) dat Ajax in geval van geen CL maar wel EL ongeveer 35-40 mln verlies lijdt.

Alleen maar goed zijn mentaliteit.psv moet gewoon altijd strijden voor kampioenschap ondanks dat Ajax groter en rijker is zijn ze normaal gesproken beter dan de andere 16.

Wel echt een topversterking dit. Ook transfervrij. AL transfer van dit seizoen?

Zal spannend (not) gevecht worden met Drommel. Lijkt mij beste om hem te vehuren, zodat je volgend jaar mogelijk nog knap transferbedrag kan ontvangen. Alleen op de bank zitten, zal niet goed zijn voor zijn transferwaarde.

Bijv aan een AZ of Vitesse (beide matige keepers vind ik).

27 juni 2022 om 11:07

@krillin, ik zou Drommel toch liever niet naar AZ zien komen, hij oogt echt onzeker.
Hadden wij Understal maar haha, die van Twente, wat een beest in de goal vind ik hem toch.

27 juni 2022 om 11:13



@prem_93

Bij AZ toch minder druk dan PSV. Mogelijk is Drommel dan ook minder onzeker. Is wel een meevoetballende keeper.



27 juni 2022 om 11:15

Dat klopt zeker, AZ is geen PSV of Ajax inderdaad. Maar juist op basis van vorig seizoen heb ik geen hoge pet van hem op. Toch zijn goede keepers zeldzaam.
Die jongen van Sparta vorig jaar was ik echt positief over. Helaas is die alweer weg.

27 juni 2022 om 14:25

@mrkrillin - Mua, dit had hij bij FC Twente ook wel. Hij heeft 1 stabiel seizoen gedraaid in de Keuken Kampioen Divisie. Als het gaat, dan is Drommel zeker een puntenpakker in meerdere facetten. Echter houdt hij dat altijd hooguit een half seizoen vol en loopt vervolgens weer een paar maanden enorm te schutteren. Ik ben dan ook niet heel verrast over z'n eerste jaar bij Psv.

27 juni 2022 om 11:08

Vindahl is nog hartstikke jong (24 jaar) voor een keeper. Daarnaast is hij pas één seizoen onze eerste doelman. Ik hoop dat AZ hem nog een jaar de kans geeft. Ik zie de potentie met soms fantastische reddingen alleen is hij nog te onrustig in zijn hoofd. Nu hij gewend is aan Alkmaar en de Eredivisie hoop ik dat hij stappen gaat zetten.

27 juni 2022 om 11:22

@alcjmariaaz

Je hebt gelijk, de jongen verdient natuurlijk nog een kans. Na 1 seizoen afschrijven is niet goed.
Eigenlijk had dit ook voor v Drommel moeten gelden, alleen de versterking die gehaald is, is gewoon veel beter. Daar is het voor hem nu al klaar.

27 juni 2022 om 11:13

Je hebt als topclub ook een goede tweede doelman nodig (ook voor de trainingen) dus ik denk niet dat ze Drommel gaan verhuren.

27 juni 2022 om 11:23

Boy Waterman 2e keeper maken en iemand uit Jong PSV de 3e keeper.

27 juni 2022 om 11:43

Waterman is echt gehaald als 3e, kan me niet voorstellen dat PSV hem doorschuift als 2e. Maar met Drommel zit je dan wel te kijken, eigenlijk niet goed genoeg voor PSV, maar normaal gesproken wel beter dan Waterman. En in de jeugd schijnt ook niet heel veel rond te lopen om door te schuiven, wat ik begreep.

27 juni 2022 om 15:09

De keeper van Jong houden ze bewust daar zodat deze wedstrijdritme en ervaring op kan bouwen.

27 juni 2022 om 11:51

Ja, want AZ en Vitesse zouden heel graag hun eigen matige keeper inwisselen voor een matige keeper van PSV, zodat deze zich misschien ooit kan ontwikkelen tot een iets minder matige keeper, die PSV dan weer gaat verkopen.

Lijkt me echt topbeleid!

27 juni 2022 om 11:56

Paul

Bro!!! Ik probeer jouw club een beetje te helpen. Hoopte dat Max hier ook aan het lezen is

Maar zonder dollen, v Drommel is toch wel stuk beter dan die 2 anderen? Bij een AZ zouden ze een constructie kunnen doen met optie tot koop voor aankoopbedrag bijv.
Ik zie hem daar bjv beter passen en verder ontwikkelen.

27 juni 2022 om 12:01

Ik vind Drommel niet heel veel beter dan de andere 2, zeker niet beter als die van AZ. Ik denk dat het voor Drommel veel beter is om ergens in het buitenland, weg van alle Nederlandse media, te proberen om zichzelf te ontwikkelen. Hij moet voorlopig niet aan Oranje denken en proberen zijn vader in toom te houden zodat die niet meer van die tenenkrommende interviews geeft.

27 juni 2022 om 11:58

Wat schieten ze daar mee op. Dan gaan ze een onder contract staande matige keeper voor een gehuurde matige keeper vervangen!

Drommel is seizoenen lang afgekraakt. Vervolgens begint hij aan een zeer sterke periode bij Twente. Ineens zag men in hem de toekomstig Oranje keeper. Zelfs Bijlow was een ballenvanger vergeleken met hem. Psv tast flink in de buidel en na een seizoen is het alweer over en uit.

Marciano is ook geen topkeeper, maar naarmate hij wedstrijdritme kreeg en vertrouwen zag je hem toch gedurende het seizoen groeien als vervanger van Bijlow.

Pasveer was in zijn eerste (twee) seizoen(en) bij Vitesse de grootste grabbelaar onder het keepersgilde. Zelfs die Duitser die bij Liverpool onder de lat stond tijdens de CL finale zal gedacht hebben, er zijn nog slechtere keepers. Weet niet hoe of wat, maar Pasveer is ineens een zeer betrouwbare goede keeper. Zowel zijn laatste seizoenen bij Vitesse als zijn eerste seizoen bij Ajax. En dat in de nadagen van zijn carrière.

Misschien als PSV Drommel had laten staan en ook aankomend seizoen de kans had gegeven, de investering niet voor niks was geweest. Misschien dat Drommel idd maar een eendagsvlieg was en er geen hout van kan. Maar door het aantrekken van deze keeper is de investering in rook opgegaan.

Hij zegt gewoon waar het op staat. Hij is gehaald om PSV weer kampioen te maken na 4 jaar tijd. Benieuwd wat PSV nog meer gaat doen om dit doel te behalen. Door de vertroeteltalenten Hoever, Xavi en Savinho loop ik nog niet zo warm voor 'project Psv'. Hopen dat ook PSV na 1 juli in de versnelling gaat rondom het halen van versterkingen die PSV ook op de lange termijn kunnen versterken op het veld en in de portemonnee.

27 juni 2022 om 12:00

Wat gaat er gebeuren met madueke? Als hij niet een heel seizoen fit is wordt het wel heel erg leunen op gakpo

27 juni 2022 om 12:11

Dat was het afgelopen jaar ook al zo.

27 juni 2022 om 12:14

Madueke is deze zomer druk bezig geweest met fitter worden, met het oog sterker aan nieuwe seizoen beginnen. Voor mij de vaste rechtsbuiten met bakayoko daarachter. Savinho mag van mijn naar jong PSV tot hij laat zien van meerwaarde te kunnen zijn.

Wat is dit voor titel? Gevoelige snaar? Iedere PSV supporter weet dat Ajax de laatste jaren misschien wel het beste elftal had in de afgelopen 25 jaar. Daarnaast hadden we ook wat pech met de tactische onkunde van Mark van Bommel en Roger Schmidt die soms hele vreemde keuzes konden maken.

27 juni 2022 om 11:38

Neemt niet weg dat het teleurstellende jaren zijn geweest. Ik zal als PSV supporter nooit tevreden zijn met een tweede plaats.

27 juni 2022 om 11:43

Dat klopt. Ik ben ook niet tevreden, maar ben wel een realist. De afgelopen jaren moest PSV opboksen tegen een sterk Ajax. Overigens heel goed dat Benitez en van Nistelrooy uitspreken dat PSV kampioen moet worden. Dit past ook bij de club PSV. Dat miste ik helaas bij Schmidt.

27 juni 2022 om 14:15

Ten Hag en Schmidt zijn weg dus de strijd ligt weer helemaal open.

27 juni 2022 om 14:57

De kwaliteit van de Ajax selectie is nauwelijks veranderd, misschien straks wel ten nadele van psv.

27 juni 2022 om 15:08

Andres13

"dat klopt. Ik ben ook niet tevreden, maar ben wel een realist. De afgelopen jaren moest PSV opboksen tegen een sterk Ajax."

Klopt ja, financieel heeft Ajax nu het primaat. Het is echter de laatste 40 jaar zo dat dan weer PSV, dan weer Ajax en dan weer PSV dat primaat heeft. Conjunctuur heet dat. Dus als je realistisch bent weet je dat deze situatie zich ook weer zo gaat ontwikkelen dat PSV weer het primaat krijgt en Ajax dan weer even een stapje terug doet. Ik heb nog geen enkele aanwijzing gezien dat het dit keer anders zal gaan. Tenzij Ajax deel gaat nemen aan de Super League, omdat dát gaat over bedragen waar de CL nu niet aan kan tippen én omdat het in dat geval anders dan de CL inkomsten zal gaan om structurele inkomsten, is de marge nog steeds zodanig dat Ajax nooit het niveau van Bayern kan halen. Daar is de Nederlandse markt simpelweg te klein voor en de huidige 'rijkdom' van Ajax te ontoereikend. De Europese subtop draait de dubbele omzet die Ajax draait en een begroting die drie keer groter is dan nu. Het is voor Ajax zo goed als onmogelijk om die economische en financiële groei te realiseren die Ajax de Bayern status zou kunnen geven.

"overigens heel goed dat Benitez en van Nistelrooy uitspreken dat PSV kampioen moet worden. Dit past ook bij de club PSV. Dat miste ik helaas bij Schmidt."

PSV was en is een topclub, maar wel een provinciale club. En dat is overigens geen kritiek. Het is te prijzen en juist iets waar elke supporter van PSV trots op kan zijn. Zoveel succes, zoveel gepresteerd in Nederland, maar toch gewoon gebleven, en juist alle kenmerken van een familieclub behouden. Daarnaast, PSV hanteert toch ondanks alle successen nog steeds gewoon het karakter van een gemiddelde Eindhovenaar: een hardwerkende, serieuze man die niet houdt van rare fratsen, drukdoenerij en al helemaal niet van die stoere praatjes voor de bühne. Gewoon normaal doen! En daar hoort bij dat wij die nonsens praatjes over '"ja maar je wil kampioen worden dus dan MOET je dat ook overal roepen en zeggen. Ja dat MOET ja!" aan onze laarzen lappen. Dat soort praatjes hoort bij ander clubs. Uit de Randstad. Daar waar praatjes kennelijk wel gaatjes vullen. Maar daar hebben we in Eindhoven dikke schijt aan. Wij laten heel graag onze concurrent lekker veel praten en roepen. Waarna wij de titels aaneen regen en daar zelfs liedjes over maakten. Want vooraf dingen Moeten roepen omdat je daarmee kennelijk iets kunt bereiken wat je anders niet zou kunnen bereiken, dat is de grootste flauwekul die er ooit is bedacht. En ik wijs eventjes op 24 landstitels als bewijs. En de rest: pffff, ik zeg: minder praatjes hebben en méér doen.

27 juni 2022 om 15:40

Constant kante. Ik vind de mooie cultuur die PSV eens had toch wel veranderd de laatste jaren, in negatieve zin. Er onstond met name een zeikerige en excuus cultuur. Hopelijk verdwijnt die onder het huidge bewind weer.

Als PSV zijnde is het doel gewoon altijd om kampioen te worden. Ongeacht financiële verschillen. Dat moet je ook gewoon uitspreken.

27 juni 2022 om 16:52

" Dat moet je ook gewoon uitspreken."

Haha, Benzema, houd ik een heel betoog dat het niet hoeft, kom ji weer hiermee, ....??
Maar nog even, hoezo dan??? Van wie moet dat precies? Waar staat dat?
Wat is in essentie dan zó fout aan zeggen: Wij zijn PSV en we gaan voor het hoogste en dus willen we meedoen om alle prijzen, want dan doen we altijd?

27 juni 2022 om 18:29

Omdat de doelstelling duidelijk moet zijn imo. Dat hoef je niet elke week te zeggen maar voorafgaand aan het seizoen vind ik dat als supporter wel prettig. Zoals Ruud dat heeft gedaan is perfect. Schmidt heb ik dat nooit horen zeggen. En dan is men al snel tevreden met een 2e plaats. Vergeet niet dat ze met Schmidt wilde verlengen he.

27 juni 2022 om 12:55

Andres13

"iedere PSV supporter weet dat Ajax de laatste jaren misschien wel het beste elftal had in de afgelopen 25 jaar. "

Nou, ik ben een PSV supporter die de afgelopen 25 jaar betere Ajax elftallen heeft gezien. Maar dan ook écht een stuk beter dan de huidige Ajax selectie.

Maar dat van die gevoelige snaar dat gaat sowieso nergens over. PSV moet altijd kampioen worden. Sowieso. Ongeacht welk team Ajax heeft samengesteld. Dus als hij zegt dat PSV kampioen moet worden dan zegt hij niets gevoeligs, maar iets volstrekt normaals. Kijk naar afgelopen seizoen. Eerste seizoenshelft tikte Ajax iedereen van het veld. Ook in de CL. Maar na de winterstop is Ajax bijna geïmplodeerd en was PSV maar een VAR besluit verwijderd van een landstitel. Ajax mocht wat dat betreft van geluk spreken dat PSV al zoveel punten had laten liggen, want anders had PSV ondanks die financiële suprematie van Ajax gewoon de titel gepakt. Dus de verschillen zijn gewoon totaal niet zo groot als menig Ajax supporter wel niet denkt.

27 juni 2022 om 14:32

Met die handsbal van mauro was psv nog steeds geen kampioen geweest, dus wel meer dan 1 VAR beslissing. Daarnaast kan je ook stellen dat psv geluk heeft gehad dat Ajax ze in de 1ste seizoenshelft niet al op 8 punten had gezet. Ajax was in die fase veel sterker, maar speelde wonder boven wonder bijvoorbeeld 2 keer 0-0 op rij tegen go ahead en haracles (waar de VAR tegen zat trouwens) terwijl ze wel Dortmund en psv met grote cijfers van het spel speelde rond die weken.

27 juni 2022 om 14:54

"daarnaast kan je ook stellen dat psv geluk heeft gehad dat Ajax ze in de 1ste seizoenshelft niet al op 8 punten had gezet. '

In feite kan álles gesteld worden. En als ik hier lees op VZ is dat exact wat velen hier doen. Gewoon álles stellen, ongeacht wat dan ook.

Maar wat jij bedoelt te stellen in dit geval pleit juist tegen Ajax. Want in die eerste seizoenshelft speelde Ajax iedereen kapot. Dus dat Ajax PSV niet op een enorme achterstand heeft gezet is uiteraard geen verdienste van Ajax, maar die van PSV! Ajax kan zelf PSV maar in twee duels op achterstand zetten. Als PSV de rest wint, kan Ajax daar niets aan doen én dat is daarnaast ook niet iets dat Ajax 'doet'. Dus wat jij hier geluk noemt, is dus de kwaliteit van PSV (namelijk een prima selectie met uitstekende voetballers). En omgekeerd, wil jij beweren dat de nagenoeg totale implosie van Ajax (en hoe er nauwelijks nog fatsoenlijk gevoetbald werd door Ajax en van zoveel ploegen werd verloren (en in de slotfase ook een aantal keer met hangen en wurgen een late zege werd gepakt) jou géén zorgen heeft gebaard??

Nee, mijn stelling is gewoon dat het 'sportieve gat' tussen PSV en Ajax gewoon totaal niet zó enorm is als velen hier beweren. Als jij vindt dat dit gat wél zo groot is, dan is dat jouw mening, maar dan verschillen wij op dat vlak van opinie. Nogmaals, als je ondanks zoveel geld en zoveel salaris dat je betaald de VAR nodig hebt om de titel veilig te stellen, dan vind ik dat bijzonder opmerkelijk.

27 juni 2022 om 15:00

“Ongeacht welk team Ajax heeft samengesteld moet psv sowieso kampioen worden” ….. je bedoelt de ambitie hebben. Als er een club echt zoveel sterker is, dan is moeten een kansloze missie.

27 juni 2022 om 15:21

"als er een club echt zoveel sterker is, dan is moeten een kansloze missie."

Wat ons verdeeld houdt is dat ik vind dat PSV elk seizoen kampioen moet worden. Ambities hebben daar heb ik weinig mee. Ik heb vooral iets met resultaten. En dat Ajax als club nu zoveel sterker is dat het bij voorbaat een kansloze missie zou zijn voor PSV, dat zie ik niet. Ik zou zeggen, kijk even naar afgelopen seizoen. Ik heb hierboven al uit de doeken gedaan hoe miniem (eigenlijk verwaarloosbaar) het verschil is. Ajax is gewoon niet zoveel sterker dat PSV niet elk seizoen kampioen moet kunnen worden. En dat maakt die missie, bij voorbaat, alles behalve kansloos.

Of vindt jij dat Ajax zó veel sterker is dat PSV maar beter vooraf voor plek twee kan gaan? Echt waar??

27 juni 2022 om 13:43

Vergeet ook niet dat we dit seizoen voor het eerst sinds jaren weer een competitieve selectie lijken te krijgen bij aanvang seizoen. Van Bommel werd in zijn eerste seizoen tweede met een zeer respectabel puntenaantal. Maar die selectie was op orde. Daarna begonnen de drama jaren. Ik vind de hoofdtrainers daar niet hoofdverantwoordelijk voor. Het was een gebrek aan kwaliteit. Bij de eerste elf, en in de breedte.

Als ik toch terugdenk aan dat jaar waarin godzijdank de competitie werd stopgezet... wat een compleet afgeroomd en kwaliteitsarm elftal was dat zeg. Het heeft veel te lang geduurd voordat we de boel weer enigzins op de rit hadden. En dan ben ik Schmidt zelfs zeer dankbaar dat hij Boscagli en Guti bijvoorbeeld aan de praat heeft gekregen, en Mauro ontdekte als back. Scheelt je toch drie broodnodige aankopen.

Komend seizoen is het eerste seizoen sinds Bommel 2 dat ik weer eens kampioensverwachtingen heb. Ajax staat daar los van. Zo'n doelstelling ' kampioen worden ' is leuk, maar dan moet je wel eerst zelf de zaakjes op orde hebben. We hebben overigens nog wel een spits nodig. Gebrek aan scorend vermogen brak ons afgelopen seizoen (naast Drommel) ook op.

27 juni 2022 om 15:02

Dus als een trainer bepaalde spelers aan de praat krijgt ligt het aan de trainer, maar als hij bepaalde spelers niet aan de praat krijgt ligt het aan de spelers? Zo kan een trainer weinig fout doen inderdaad. Schmidt en ook van Bommel hadden veel meer uit hun selecties kunnen halen dan dat ze gedaan hebben.

Het is ook wat voorbarig om te stellen dat er een competitieve selectie staat. Benitez lijkt een goede transfer maar daarnaast worden er wat jeugdspelers gehuurd en zijn er al enkele basisspelers weg waar nog geen vervanger voor gehaald is.

28 juni 2022 om 14:36

Benzema, je trekt mijn comment ultiem in het extreme. Laten we niet net doen alsof Van Bommel in het tweede seizoen een adequate selectie had. Die was rampzalig. Niet eens één eerste elftal-waardig linksback. Eerste seizoen Schmidt was de selectie ook niet op orde. Tweede seizoen Schmidt al beter, maar veel te smal.

Goede spelers maken andere spelers ook beter. Veel meer nog dan de trainer invloed heeft. Zet Hendrix naast Guardado en hij is een zeer nuttige stofzuiger. Zet hem naast Rosario en het lijkt nergens op. Andersom geldt dat voor Rosario ook, die het nu als stofzuiger op het middenveld goed doet in Frankrijk. Zo kan ik er nog wel meer noemen, maar je begrijpt wat ik bedoel. Scheelt gewoon enorm als je jongens in je team hebt waar de rest zich aan kan optrekken.

De selectie was veel te smal, waardoor bij blessures het algehele niveau kelderde. Door Corona kreeg de fitheid van sommige spelers ook een enorme knauw. En dat was niet op te vangen. Ook hebben nieuwe spelers even een aanpassingsperiode nodig. Jonge talenten hebben tijd nodig om te groeien, en kunnen niet een heel seizoen honderd procent belast worden. Wat dat betreft staan we er nu beter voor.

Dat is de nuance.

Belangrijker, ik schrijf dat de trainers niet /hoofd/verantwoordelijk zijn. Dat pleit hen allebei geenszins vrij. Ze zijn zeker wel medeverantwoordelijk. Van Bommel maakte beginnersfouten, en Schmidt heeft met dat gare 4222 en zijn gesjeesde wissels direct impact op verliesbeurten gehad.

Wat betreft de huidige selectie hadden we vorig seizoen twee achilleshielen: keeper en spits. Als we de boel een beetje bij elkaar kunnen houden hebben we nu dus alleen nog die spits nodig en dan staat er een competitieve eerste 11. Qua breedte lijkt het huren te worden vooralsnog. Maar laat me graag verrassen zolang de transferwindow open is. Men lijkt in ieder geval voor aanvang voorrondes CL alles op orde te willen hebben deze keer.

Ben benieuwd naar deze keeper. Zo belangrijk om een betrouwbare doelman te hebben. Misschien wel de belangrijkste positie in het voetbal. Je kan 2/3 schitterende goals maken maar als je keeper overal onderdoor duikt dan verlies je een wedstrijd alsnog. Overigens verwacht ik dit jaar weer een vrij eenvoudig kampioenschap van Ajax. Pas wanneer PSV groepsfase CL haalt kan het financieel concurreren met Ajax. Dan kan PSV ook echt de selectie versterken met aankopen van 15-20 miljoen. Nu zie ik nog een te groot verschil in de kwaliteit van spelers van Ajax t.o.v. de rest.

27 juni 2022 om 11:10

Als ik heel eerlijk ben zie ik Ajax te eigenwijs zijn. Eigenlijk zou PSV geen concurrentie moeten zijn gezien de financiele verschillen maar in de praktijk zijn ze dat wel. Het lijkt wel alsof ze bij PSV snappen dat ze minder zijn en goede keuzes maken om dat verschil te overbruggen en bij Ajax is de filosofie heilig en die wordt domweg niet door ontwikkelt. Ik bedoel we hebben veel dure spelers gehaald, veel aankopen gedaan, maar hoeveel functioneren er niet, hoeveel worden er al supersnel weer afgeschreven? Er zijn echt tientallen miljoenen gespendeerd door Ajax aan spelers die niet succesvol bleken, die versneld zijn verkocht. PSV heeft dat uiteraard ook, maar gevoelsmatig wel in mindere mate en vorig jaar wist Schmidt zelfs afgeschreven spelers nog succesvol te maken.
Bij Ajax worden Schuurs, Haller, Klaiber, Rensch, Daramy en uiteraard Pierie en Magallan gewoon afgezeken .. dat is echt kapitaalvernietiging

27 juni 2022 om 11:19

En Haller en Schuurs ga je gewoon met dikke winst verkopen. En je kunt ook niet zeggen dat Haller niet gepresteerd heeft. Wat dan gevoelsmatig overblijft heeft eigenlijk geen poot om op te staan. Ajax is volgend seizoen ook gewoon weer de favoriet ondanks dat ze spelers gaan kwijtraken en de spierballen taal van PSV.

27 juni 2022 om 11:30

Haller en Rensch hebben gewoon goed gepresteerd en ook Schuurs is een nuttige reservespeler gebleken. Daramy viel tot nu toe niet mee, maar die moet je ook de tijd geven. Het is niet zijn schuld dat Ajax in paniek veel te veel voor hem betaald heeft.

Dat PSV geen concurrent van Ajax zou moeten zijn ben ik niet met je eens. Ze zijn namelijk allebei rijk genoeg om van ploegen als Go Ahead Eagles en FC Groningen te winnen, vandaar ook dat de verschillen afgelopen seizoen zo klein waren.

27 juni 2022 om 11:31

Miskopen komen overal voor en vooral de Ajaxfilosofie maakt Ajax daarvoor minder gevoelig voor deze miskopen: er zijn constant 2-4 spelers voor elke positie waardoor tegenvallers ook onmiddellijk aan de kant geschoven worden. Dus hoeft Ajax niet door met een niet presterende speler want de concurrent voor zijn positie speelt... Daarbij kan Ajax door zijn financiele positie ook snel een nieuwe speler aantrekken als het dreigt in de problemen te komen.....

27 juni 2022 om 11:41

Maar dan heeft psv met bruma, maxi romero, baumgartl, doan, guti, etc. misschien nog wel meer kapitaal vernietigd terwijl ze minder geld hebben. Daarnaast snap ik niet hoe een Rensch kapitaalvernietiging kan zijn als het gewoon een prima talent uit eigen jeugd is die 0 euro heeft gekost. Idem met Schuurs die misschien 2 miljoen was. Ook Haller is opeens een miskoop terwijl hij 2 keer van enorme waarde is geweest in de landstital en met redelijk dikke winst nog is verkocht ondanks zijn leeftijd. Daarnaast lijkt Ajax nu Brobbey, Ihattaren, wijndal en bergwijn te kopen. Gewoon 4 Nederlandse spelers die jong zijn en tegen het Nederlands elftal aanzitten (Ihattaren 1 jaar terug dan). Lijken me gewoon 3 goede transfers en ook gewoon een goede investering van je geld. Dat terwijl psv 3 talentjes huurt en 2 transfervrije keepers haalt (wel 1 goede natuurlijk). Lijkt me dat Ajax de betere zaken doet.

27 juni 2022 om 11:48

@zytto34 PSV heeft ook veel kapitaal op het veld staan, maar willen dat niet verkopen om sportief meer kans te hebben. Als je Gakpo, Sangare, Madueke etc verkoopt zul je nooit waardige vervangers kunnen halen die er gelijk staan. Als PSV deze in huis houdt, kan dat ook een hele goede transferperiode zijn.

27 juni 2022 om 12:06

Ja, alleen het zal vast niet erg goed doen voor de motivatie als er continue negatieve geluiden over de spelers zijn.
Haller doet het gewoon goed, Schuurs in mijn optiek ook, Klaiber is prima voor back-up, Rensch en Daramy prima talenten en Pierie en Magallan zijn ook prima back-ups. Mijn mening, of ze basiswaardig zijn is een andere discussie, of ze bij Ajax passen ook.
Ik zie Ajax ook als favoriet overigens, maar dan moet je het wel waarmaken natuurlijk. Voordeel is dat als we 6e eindigen op de coeffientenlijst en 2e worden dat het ook wel prima is.

27 juni 2022 om 12:07

Dat is exact mijn punt, voor Ajax is het wel een probleem want de financiele positie is ook weer niet dusdanig dat je jezelf continue miskopen kunt veroorloven

27 juni 2022 om 12:12

Toch is dat wél wat Ajax bijna elk jaar heeft: de sterkhouders kwijtraken dan wel verkopen. En tóch gaan ze ook voor de sportieve winst.

27 juni 2022 om 12:12

@Zytto als je Ihattaren benoemd, moet je ook Veerman erbij nemen. Nederlandse speler die in 19 wedstrijden al bij 11 goals betrokken is. Samen met Benitez zijn dat al 2 goede ‘aankopen’ geweest voor het nieuwe seizoen. Er zal nog wat bij moeten maar dat zal wel komen in de loop van de aankomende weken, net zoals dit ook het geval is met Brobbey, Wijndal en Bergwijn. Met andere woorden, onmogelijk om nu al te zeggen wie betere zaken doet. Het ziet er voor beide tot nu toe rooskleurig uit.

27 juni 2022 om 12:13

@magikhetwete, je weet dat Ajax ruim in de zwarte cijfers zit als je alle verkopen en aankopen vergelijkt?

27 juni 2022 om 12:16

@Psvlld, ik denk dat Zytto het niet zo zeer over de huidige transferperiode heeft maar over de laatste jaren.

27 juni 2022 om 12:32

Magikhetwete als jij Haller, Schuurs (jeugdtransfer) of Rensch (eigen jeugd) als miskoop bestempelt dan zullen er nog velen gaan volgen denk ik. Een speler die topscorer van de groepsfase CL wordt, topscorer van de Eredivisie wordt en naar Dortmund vertrekt voor 35 miljoen dan vraag ik me af wanneer je geen miskoop bent. Dat Haller qua veldspel meer kon toevoegen ben ik het 100% met je eens, maar als je puur naar de cijfers kijkt is het de beste spits sinds Suarez (muv Tadic als gelegenheidsspits). Sterker nog dan is elke speler denk ik een miskoop.

27 juni 2022 om 12:34

Dat o.b.v. het verschil in financiële slagkracht PSV eigenlijk geen concurrent zou mogen zijn van Ajax vind ik echt onzin. Dat zou dan alleen tot uiting kunnen komen in die 2 wedstrijden per jaar dat ze tegen elkaar spelen, de rest speelt PSV gewoon met een ruim grotere begroting en zouden ze dus met twee vingers in de neus moeten winnen. Zo werkt het gewoon niet als je kijkt over een heel seizoen. PSV en Ajax zouden altijd geduchte tegenstanders moeten zijn, en een grotere afstand in punten dan 4-6 is gewoon slecht van de nummer twee. Dat werkt beide kanten op.

Ajax had afgelopen seizoen voor het eerst in tijden weer te maken met onrust vanuit het management, en te maken met rommelig verloop van verlengen van contracten van bepalende spelers. Nu zijn er veel spelers weg en is er een nieuwe trainer, dus ik moet het maar zien dit jaar. Historisch gezien zijn dat de momenten dat de andere club het stokje weer overneemt.

27 juni 2022 om 12:40

Andres, eens hoor, maar ging me meer om als je puur kijkt naar de aankopen. Ajax haalt waarschijnlijk 4 Nederlandse spelers tussen 20-24 die zich al bewezen hebben in de top van de Eredivisie (tel Ihattaren mee omdat zijn optie gelicht gaat worden en vorig seizoen niet in de Eredivisie heeft gespeeld) en de potentie hebben om met Oranje naar het WK te gaan. Dat terwijl psv 3 talenten huurt met heel weinig ervaring op het hoogste niveau zonder optie tot koop en daarnaast nog 2 transfervrije keepers haalt. Ze zijn beiden ook evenveel basiskrachten verloren. Dan kan je wat mij betreft moeilijk zeggen dat psv een betere transferperiode heeft. Moeten de transfers natuurlijk wel rond komen, maar de meeste schijnen al zo goed als zeker te zijn, maar worden over 1 juli heen getild.

27 juni 2022 om 12:59

Kyle66

"je weet dat Ajax ruim in de zwarte cijfers zit als je alle verkopen en aankopen vergelijkt?'

Als je alle aankopen en verkopen van John de Jong op een rijtje zet dan resteert een positief saldo. Van een miljoentje of 50 ongeveer. Als hij deze zomer Gakpo verkoopt, gaat dit bedrag richting de 100 miljoen plus.

Dat is op zijn minst opvallend te noemen aangezien iedereen hier overal voetstoots roept dat JdJ alleen maar geld verbrand heeft.

27 juni 2022 om 13:37

Ja absoluut. Ik probeer alleen altijd 1,2 of 3 lagen dieper te kijken. Het valt me op dat Ajax verandert is en niet altijd op een positieve manier. Er wordt op een bepaalde manier extreem gefocust op het resultaat en het proces, de visie feitelijk de kracht van Ajax is steeds iets meer losgelaten. Op dit moment lijkt het alsof Ajax niet meer durft te verliezen en je moet durven verliezen om te kunnen winnen.
In de basis is het goed om gerichte aankopen te doen om de selectie te versterken, maar je moet wel altijd de balans in de gaten houden en toetsen of het past bij de identiteit die je voor ogen hebt en de visie die je hebt. Ajax is in mijn optiek enigszins afgezakt. Het Ajax dat sprankelde haalde de halve finale van de CL, maar was een van de jongste elftallen ooit, op dit moment presteert Ajax 'minder' en is het niet meer piepjong. Kort door de bocht is de potentie er iets meer uit en zijn de kosten voor de selectie hoog. Daar wilt Ajax nu nog Bergwijn, Brobbey en Wijndal aan toevoegen. Als die voor rond de 50mln gehaald worden is dat een post van 10mln afschrijving vergoedingssommen op de begroting. Dat is best veel.
Ajax staat er echt goed voor, maar ik geloof heilig dat ze scherp moeten blijven en zich niet perse veel fouten kunnen veroorloven

27 juni 2022 om 13:40

Ik zei nergens miskopen he? Ik zei dat ze worden afgezeken. Ajax heeft de laatste jaren gewoon veel geld aan transfersommen uitgegeven en veel spelers passen totaal niet en zijn al weer weg en de 3 namen die jij noemt worden in meer of mindere mate afgezeken omdat ze zogenaamd niet goed genoeg zijn. Ik ben het daar dus, net als jij, fundamenteel mee oneens. Het zijn goede spelers met waarde voor de club en we als fans moeten ze ook eens zo gaan behandelen en gaan zorgen dat we het beste uit onze spelers halen ipv ze naar beneden praten.

27 juni 2022 om 13:41

Ik zie het iets anders; de begroting bepaalt niet of je wint maar heeft invloed op je winstkansen. Als PSV vs bv Groningen speelt is de begroting x4, bij Ajax is dat x8.
Als Ajax dan 75% kans op 3pnt heeft en PSV 70% gaat dat over een heel seizoen gewoon punten schelen. Het is puur statistiek op de 'grote' getallen.

27 juni 2022 om 18:46

Daar ben ik t wel mee eens. Scheelt als je Bergwijn er nog ff bij kan gooien of Bakayoko. Dat zijn net die procenten meer kans op winst. Toch komen er meer elementen bij die van invloed kunnen zijn. We gaan t zien.

Natuurlijk kan Psv ook kampioen worden, net als Ajax en Feyenoord.
Het gaat immers niet om hoeveel geld je op de bank hebt, maar om de 11 spelers op het veld, aangevuld met een aantal wisselspelers.
Belangrijkste is nu plaatsing CL en niet net als vorig jaar steeds een divisie lager en uitschakleing en vervolgens tevreden zijn

27 juni 2022 om 11:11

Wil hier wel even wat nuancering aanbrengen in je verhaal. Een poule met Monaco en Sociedad vind ik persoonlijk geen schande. Hetzelfde geldt voor een eliminatie tegen Leicester City.

27 juni 2022 om 11:17

Dat is wat Cas1 bedoeld, PSV (voetbalfans) zijn dus tevreden met de een, na de andere uitschakeling van PSV. Jij bent daar een duidelijk voorbeeld van.

27 juni 2022 om 11:38

Niemand is er tevreden over de uitschakelingen maar het zijn teams van een vergelijkbaar of hoger niveau dan kan je gewoon verliezen.we worden er nu niet uitgegooid door teams uit Griekenland of Oost-Europa.

27 juni 2022 om 11:48

Het geen schande vinden is iets anders dan er tevreden mee zijn. Zo vermoeiend dit soort reacties

27 juni 2022 om 11:51

@diegelbereds, Het gaat om de manier waarop. Tegen Monaco speel je 2 zaadpotten, waar je had moeten winnen. Tegen Sociedad word je ook weggespeeld door eigen onkunde, ze hadden zeker thuis moeten winnen. En tegen Leicester zie je naar voren komen dat de selectie te krap was, zodra je gaat wisselen, komt er zware middelmaat in en verlies je. Dat je van Benfica niet wint, ondanks dat je beter lijkt, kan ik nog inkomen. Die spelen gewoon lelijk resultaatvoetbal waar Nederland (lees: PSV en Ajax) niet het juiste antwoord op hebben. Dat is een zware loting en ondanks dat ik baal, kan ik daarmee leven. Maar in de EL had je gewoon ver moeten komen en nog wat geld kunnen verdienen. ECL is letterlijk een derderangs competitie in de ogen van de Uefa, getuige ook het ontbreken van een VAR tot aan de halve finale.

27 juni 2022 om 11:52

Hoe ga je van "geen schande" zo snel naar 'tevreden met'? Natuurlijk is niemand hier tevreden mee, maar uitgeschakeld worden door Sociedad, Monaco en Leicester is nou eenmaal geen schande. Zo simpel is het. Betekent niet dat je niet de ambitie moet hebben om wel verder te komen.

27 juni 2022 om 11:20

Ik snap die eerste zin niet echt. De hoeveelheid geld heeft een vrij grote invloed op de 11 spelers op het veld en die op de bank. Ik denk dat geld verreweg de belangrijkste factor is in het boeken van succes in het voetbal. En met ik denk, bedoel ik eigenlijk ik weet het zeker.

27 juni 2022 om 11:31

Ik denk dat zowel geld als een goede trainer de grootste factoren zijn. Kijk naar een United, heel veel geld voor spelers en de bank maar speelt vrij ruk onder meerdere coaches. Een PSG idem dito, geen internationale prijzen ondanks bakken met geld. Een trainer zorgt ervoor dat het aangeleverde spelersmateriaal goed werkt of een fiasco wordt.

27 juni 2022 om 11:55

Je vergelijking met PSG gaat in die zin niet helemaal op, dat ze internationaal moeten concurreren met clubs die net zo goed enorm veel geld te besteden hebben. Nationaal hebben ze daar geen last van en worden ze dus ook vrijwel elk seizoen kampioen. Internationaal moeten ze het opnemen tegen Real, City, Bayern etc, clubs met vergelijkbare portemonnees. Wel met je eens dat een goede trainer daarin het verschil kan maken, maar wel alleen als de verschillen niet al te groot zijn. Ook een goede trainer maakt van een financieel kleinere club geen structurele wereldtop.

27 juni 2022 om 12:03

Deels wel, maar je zit niet in de PL waar je 6 clubs hebt met enorm veel geld en waar de weerstand uit de middenmoot en onderste regionen zelf nog zwaar is. We hebben het over de Eredivisie en daar moet PSV van elke club buiten Ajax kunnen winnen en dus is er zeker een enorm grote kans om kampioen te worden

27 juni 2022 om 12:07

Een trainer is ook belangrijk, maar ook daar speelt geld een rol. Guardiola zal nooit trainer worden van een Nederlandse club, ook niet van Ajax, terwijl hij er toch erg goed zou passen. Ik denk dat ie Ajax vast ook een mooie club vindt, maar als ie dan ziet wat ie zou verdienen, moet ie hartelijk lachen en vliegt ie weg in z'n gouden privéjet. Je wint niet alles met geld, anderen hebben het immers ook, maar je ziet bij PSG toch wel een gigantische progressie sinds ze een oneindige hoeveelheid geld hebben.

27 juni 2022 om 11:29

Gooi er anders de dooddoener in dat je nog nooit een zak geld hebt zien scoren. Kan de rest weer over hun nek gaan.
Als je het verband tussen het hebben van geld en het hebben van kwaliteit op het veld niet ziet, heb je er weinig van begrepen.

27 juni 2022 om 11:34



Heeft PSG de CL gewonnen dit jaar?
Heeft PSG de CL gewonnen vorig jaar
Heeft City de CL gewonnen enz

Heeft Feyenoord met zeer beperkte middelen niet geweldig gepresteerd. Zo goed dat hun league een succes is. Zo goed dat ik me al zat te verheugen op hun wedstrijden.
Hou toch eens op om te wijzen naar geld.
Natuurlijk speelt het een rol, maar het is een rol, niet meer dan dat.
Je kan je natuurlijk daar blind op staren en je beklagen en excuses te zoeken. Ik vind dat zooooo slap.

BTW, ik schrijf hun League omdat zij het hebben gemaakt. In ieder geval voor ons

27 juni 2022 om 11:39

Nee, en Heracles (als voorbeeld van een club met minder geld) heeft ook niet mee gestreden om de titel.
Over hoe meer wedstrijden het gaat, hoe belangrijker de rol van geld is. Leuk dat je dus allemaal bekertoernooien opnoemt. Structureel ben je gewoon gigantisch in het voordeel wanneer je meer geld te besteden hebt. Dat wil niet zeggen dat je incidenteel niet kan verliezen.
Dat PSV nu bezig is met transfervrije spelers en huurlingen, en Ajax vermoedelijk het transferrecord weer gaat verbreken met Bergwijn, zegt wat dat betreft al genoeg. Ajax kan in een compleet andere vijver visser vwb versterkingen

27 juni 2022 om 12:09

@Cas1 haha wat een onzin joh. De enige reden dat PSG niet de CL wint is omdat er nog 5/6 teams bakken met geld uitgeven. Kijk de laatste 3 CL winnaars en hun 3 voorgaande transferzomers even: Real Madrid 386 miljoen euro. Chelsea 500 miljoen euro. Bayern 265 miljoen euro. Maar nee, geld speelt 'slechts een rol'. Ja hoor. De laatste keer dat een club de CL won die niet bakken geld uitgaf was Porto in 2004 (!).

PSV is toch ook niet erg ambitieus. Ik heb vorige week geleerd dat je alles moet willen winnen waaraan je meedoet. De ambitie van PSV zou dus moeten zijn om de CL (waar de voorronde gewoon deel van uitmaakt) te winnen. (sarcasme uit)

On: ben echt razend benieuwd naar deze man. In mijn ogen heeft hij een goede uitstraling! Dat is alvast een plus voor een keeper.

27 juni 2022 om 11:12

Hoezo sarcasme? Als je aan een toernooi meedoet, dan moet je hem ook willen winnen, zelfs als dit onmogelijk lijkt.

27 juni 2022 om 11:17

Naar weten is dit een erg goeie keeper maar als ik hem zo op die foto zie straalt hij niet erg veel uit. Maar 1 foto hoeft natuurlijk niets te zeggen.

27 juni 2022 om 11:29

Ik heb ook andere foto's gezien waar hij niet zou misstaan tussen de leden van de Mayans. Kwam tijdens de oefenwedstrijd ook heel zelfverzekerd over. Speelde de bal wel een keer gevaarlijk voor de goal langs na Obispo waar door ik gelijk Mvogo flashbacks kreeg. We kunnen nu absoluut geen blunder gebruiken want dan staat die keepers positie gelijk weer ter discussie en onder druk van buitenaf.

Hoezo gevoelige snaar? Ze spelen nu tweede viool doordat Ajax jaarlijks Champions League speelt. Toen PSV gegarandeerd Champions League speelde heeft Ajax een tijd weinig in te brengen gehad, zo gaat dat nu eenmaal. Het kan vriezen en dooien. In Nederland is de verdeling van de gelden of het geografisch voordeel van Ajax niet zo groot dat PSV definitief afhaakt en nooit meer aan kan sluiten.

27 juni 2022 om 11:20

Dit wordt al 30 jaar geroepen. Toch weet PSV op sportief vlak bij te benen. Ja ajax is 3 keer kampioen geweest de afgelopen 4 jaar maar de 4 jaar ervoor PSV ook 3 keer.

27 juni 2022 om 11:25

Ik zie nu dat ik het belangrijkste woord in mijn verhaal vergeten was. Ik geloof juist niet dat PSV ooit definitief zal afhaken.

27 juni 2022 om 11:28

Hoogmoed komt voor den val.. Het waren maar 2 punten. Seizoen ervoor 17. Ik zie juist een inhaalslag. In de toppers 2e seizoenshelft zat de arbitrage niet mee. Was dat wel zo ben je eral. Piepdun lijntje wil ik ermee aangeven. Ajax terecht kampioen hoor ,wij verdienden de titel niet over 34 wedstrijden, maar doe niet alsof het voor eeuwig bekeken is. Rome viel ook ooit😜.

27 juni 2022 om 11:33

Ik vind het ook altijd vrij bijzonder dat gedaan wordt alsof Ajax een alleenheerser is. PSV is net zo goed als Ajax in staat om van zo goed als alle tegenstanders te winnen waardoor je het verschil kunt maken in de toppers en constant presteren. Je zal dus, op incidenten na, nooit gigantische verschillen moeten hebben en dus altijd spanning. Kleine details zijn dan inderdaad soms heel doorslaggevend.

27 juni 2022 om 11:35

Geen woord aan gelogen JK👌🏼

27 juni 2022 om 11:58

@JK, sterker nog, denk dat de toppers zelf (als je die gelijk houdt of zelfs verliest) niet eens de doorslag zijn. Wedstrijden op kunstgras (voor beide teams), zondagmiddag 12:15 (voor ajax), uitwedstrijden bij bepaalde teams die ineens 200% van hun kunnen laten zien, zorgen voor onverwacht puntverlies. Neem daarbij vermoeidheid, blessures en mindere motivatie ("dit lukt wel op 65%), en die 2 onderlinge duels doen er nog amper toe. Maar normaal gesproken kunnen zowel Ajax als PSV alles winnen van de andere 16 en zouden die toppers het verschil moeten maken.

27 juni 2022 om 12:08

Ik denk wel dat Ajax kampioen geworden is door juist de toppers te winnen dit seizoen. Verder heeft PSV ook last van t 1 en ander gehad. Veel gekwakkel met blessures maar ook hoe we de uitwedstrijd bij Twente ingaan. Stonden we na 20 minuten met 3-0 achter.. dat mag natuurlijk nooit,helemaal niet op die manier en op dat moment. Ook denken, we doen t wel ff.

Goed zo. Ambitie moet je durven uitspreken.

Ik lees nu dat er een grote kans is dat James Rodriguez naar PSV zal gaan. Dat zal een klapper zijn zeg.

Bron: Rik Elfink

27 juni 2022 om 12:14

Ik las t ook een uurtje geleden. Hoop namen maar op de keeper en rechtsback na nog geen doorgehakte knopen. Die had ik wel verwacht over bijvoorbeeld Simons. Vrijdag kwam dat al naar buiten. Simons onderweg naar... Maar nog geen witte rook. Stilte voor de storm? Wie zal t zeggen. Denk wel dat er meer doortastendheid is dan vorig seizoen.

27 juni 2022 om 12:25

Ik heb ergens gelezen dat PSV wacht met echt geld uitgeven tot na 1 juli vanwege het boekjaar. Beetje het zelfde verhaal als Ajax met Bergwijn.

Ajax is natuurlijk de gedoodverfde favoriet. Maar PSV is behoorlijk sterk bezig en heeft 1 achilleshiel toch al flink versterkt (doelman). Tonen een behoorlijke ambitie om alles uit komend seizoen te halen en ik denk dat ze zomaar flink kunnen gaan verrassen.

Gevoelige snaar? Is die prijzendroogte zo’n taboe dan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren