Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sky: Bayern gaat torenhoog in de boom zitten met vraagprijs voor Lewandowski

Laatste update:

Bayern München laat Robert Lewandowski niet voor een appel en een ei naar Barcelona gaan. Volgens Sky Sports wil der Rekordmeister zestig miljoen euro overgemaakt zien vanuit Spanje, anderhalf keer zo veel als het laatste bod van de Catalanen bedroeg. Als Barcelona niet bereid is om aan de vraagprijs te voldoen, lijkt het niet onaannemelijk dat Lewandowski ook in zijn laatste contractjaar in München voetbalt.

Volgens de Duitse afdeling van Sky Sports meldde Barcelona zich donderdag bij Bayern met een bod van ruim 40 miljoen euro. BILD maakte hier 35 van. De Duitse landskampioen geeft echter geen duimbreed toe en wil een veel hoger bedrag zien voor zijn topschutter. Het contract van Lewandowski loopt nog een jaar door en de clubleiding heeft al meermaals duidelijk laten weten dat Bayern van plan is om de Pool daaraan te houden.

Technisch directeur Hasan Salihamidzic liet deze week aan Sky Sports weten dat hij erop rekent dat Lewandowski zich 'gewoon' weer zal melden bij de eerste training van het nieuwe seizoen. "Dat verwacht ik tenminste wel", aldus de bestuurder. Salihamidzic voegde daaraan toe recentelijk 'een goed gesprek' te hebben gehad met Pini Zahavi (de zaakwaarnemer van Lewandowski) op het Spaanse eiland Mallorca. De oud-middenvelder weigerde in te gaan op details daarvan.

Half mei maakte Salihadmidzic de vertrekwens van Lewandowski wereldkundig. "Iets in mij is verdwenen. Ik wil Bayern verlaten om meer emoties mee te maken in mijn leven", luidde de tekst uitleg van de 33-jarige spits niet veel later, die hij verstrekte in een podcast van het Poolse Onet Sport. Barcelona begon zich al snel aan te dienen als voornaamste gegadigde voor Lewandowski. Een eerste bod van 32 miljoen euro werd al snel van de hand gewezen en ook de meest recente poging zette geen zoden aan de dijk. Bayern zou onder meer Sasa Kalajdzic (VfB Stuttgart) op het oog hebben om een eventueel vertrek van Lewandowski op te vangen, terwijl Sadio Mané al bij Liverpool werd opgepikt om de Beierse aanval van nieuw elan te voorzien.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij elk hernieuwd bod wordt de vraagprijs hoger met 10 miljoen euro. Weet niet of dit puur verzinsels zijn van de media of dat Bayern dit ook echt doet.

26 juni 2022 om 20:09

Denk zelf dat het verzinsels zijn, maar goed ik heb geen inkijk in de onderhandelingen. De media heeft die inkijk ook niet en zijn puur aan het speculeren vanwege de lengte van de onderhandelingen.

Wat zullen ze spijt krijgen als Lewa in zijn laatste jaar letterlijk geen moeite meer gaat doen. Die denkt ook als ik niet weg mag, dan zullen jullie het voelen ook.

26 juni 2022 om 20:08

Daar is hij professional genoeg voor, zodra hij weer op trainingsveld staat geeft hij 100% voor Bayern

26 juni 2022 om 20:15

Dat kun je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.

26 juni 2022 om 20:35

Lewandowski is een gedisciplineerd prof die al jaren 100% geeft. Tot hijzelf mij het tegendeel bewijst is er voor mij iig geen enkele reden om het niet met zekerheid te kunnen zeggen.

26 juni 2022 om 20:39

Want je bent Lewandowski z’n broertje? Het is al onprofessioneel hoe hij de media opzocht om een breuk te forceren.

27 juni 2022 om 00:12

Nee, ik ben zijn vader. Die man is al zijn hele carrière een beest. Die kan volgend seizoen transfervrij flink meer cashen als hij zich gewoon gedraagt.

27 juni 2022 om 15:12

Lewa wil als hij blijft gewoon alle prijzen weer pakken hoor, die gaat echt niet om zo iets zn carriere op het einde verneuken. Plus ronaldo of messi zullen zo goed als zeker zn kans op beste speler niet meer in de weg zitten. Dus daar zal hij nog wel een jaar voor willen gaan.

26 juni 2022 om 20:09

Liever dat, dan toegeven.

26 juni 2022 om 20:10

Dacht Spurs met kane ook ook dat kwam uit eindelijk goed... In begin raakte kane geen knikker...

26 juni 2022 om 20:18

Daar heeft Lewa ook niets aan. Hij kan beter een jaar lang z'n records en prijzenkast nog versterken.

26 juni 2022 om 20:26

Die luxe heeft Lewandowski helemaal niet. Hij is 33 jaar en op die leeftijd weet je nooit wat voor een invloed een slecht seizoen kan hebben. Daarnaast zijn contracten er niet voor niets.

26 juni 2022 om 21:03

Jij zou dat normaal vinden toch iemand die zoveel verdient om niks te doen

26 juni 2022 om 21:16

Gaat volgens mij niet gebeuren. Allereerst heeft Lewa getoond een top prof te zijn. Heeft al 2x geprobeerd te vertrekken, beide keren naar Madrid, en dat is 2x in het water gevallen. De eerste keer omdat Bayern niet wou meewerken en de tweede keer omdat Madrid niet mee wou in het verhaal. Heeft niemand ooit aan zijn prestaties gezien. Ten tweede is die vent erg bezig met zijn nalatenschap en beseft hij maar al te goed dat zijn tijd om een gouden bal te winnen en verdere records aan gort te schieten kleiner en kleiner wordt. Als laatste nog het feit dat hoe beter hij presteert des te mooiere aanbiedingen hij over 12 maanden kan verwachten wanneer hij dan uit zijn contract loopt.

26 juni 2022 om 22:04

Heeft Lewandowski uiteindelijk vooral zichzelf mee, en hij zal snugger genoeg zijn om zich dat te beseffen. Wel kan ik mij voorstellen dat het er gezien al zijn uitspraken over het langer blijven bij Bayern niet gezelliger op gaat worden...

Gewoon 44 miljoen plus 5 aan bonus en dan accepteren ze het waarschijnlijk toch wel. Zo niet dan gewoon lekker voor iemand anders gaan. Want 60 miljoen is toch wel wat teveel.

Ik vraag me serieus af waar ze bij Barcelona mee bezg zijn. Lewandowski is een topspits, maar word in Augustus 34. 1 jarig contract, 40 miljoen euro. Zal niet voor een appel en een ei komen. Restwaarde nul. Zal wel aan mij liggen.

26 juni 2022 om 20:10

Wat wil je met restwaarde? We hebben iemand nodig die er meteen staat, die 30/40 goals maakt zodat we ver kunnen komen in de CL en weer voor de titel kunnen spelen.. Dat levert veel meer geld op dan nog een speler met restwaarde.. We hebben genoeg talenten die restwaarde hebben, en een lewa is zo fit, dit speelt nog zo 3/4 jaar op topniveau.

26 juni 2022 om 20:15

Vergeet niet dat de aanvoer bij Bayern veel beter is dan bij Barcelona. Met matige aanvoer rendeert Lewan ook minder, zie Polen. Verwacht maar geen 40 goals van Lewan.

26 juni 2022 om 20:30

Waarom heb je iemand nodig die er direct staat dan? Een Lewandowski doet de financiele situatie echt geen goed hoor. Zelfs als de resultaten niet tegenvallen, zit er een limiet op datgene waar dit Barcelona toe in staat is, ook met een Lewandowski. Bovendien haalt Arsenallz ook een goed punt aan. Een speler als Lewandowski scoort ongetwijfeld overal, maar niet zo abnormaal veel als de aanvoer maar matig is. Eigenlijk zit Barcelona sowieso niet in een situatie waarin het verantwoord geld uit kan geven. Elke 10 miljoen zijn er 10 te veel. Daar kun je nog zoveel andere argumenten voor aanhalen, maar schijnbaar snappen veel supporters nog steeds niet dat de situatie wel degelijk een heel groot probleem is.

26 juni 2022 om 20:41

Want Dembele, Fati, Torres, Frenkie, Pedri zijn vergelijkbaar met Zurkowski, Linetty, Szymanski en Zielinski? 4 van de 5 ken ik niet eens.

26 juni 2022 om 21:01

Dembele speelt er over 4 dagen niet meer. Met Fati moeten we het maar zien of hij überhaupt voor lange tijd fit kan blijven en Torres is ook niet echt iemand die assists geeft. En met De Jong moeten we natuurlijk afwachten of hij bij United gaat blijven.

26 juni 2022 om 21:18

Maar geloof je dan echt dat de kans op de titel aanzienlijk beter wordt met Lewa? Ik denk dat helemaal niet namelijk. Dan is het dus weggegooid geld want ik zie de prestaties van Barca niet dusdanig stijgen dat hij de investering verantwoord.

26 juni 2022 om 21:22

Nee dat hebben we gezien dat restwaarde niks uitmaakt. Door Coutinho, Griezmann en Dembele is al een half miljard verdampt. En dan nog een hele lijst die ze voor de hoofdprijs gekocht hebben en voor een appel en ei hebben laten gaan. Dit is juist de reden dat ze in de financiële problemen zitten, dusja wat maakt restwaarde uit inderdaad.

26 juni 2022 om 21:35

Barcelona eindigt sowieso wel in de top 4, waarom dan met verstandig met geld omgaan? Ze staan meer dan een miljard in het rood. CL halen ze toch wel, dus waarom 40 miljoen betalen voor een topspits in plaats van iemand die meer restwaarde heeft? Barcelona moet nu enkel denken aan talenten, restwaarde en de toekomst en niets op de korte termijn gooien. De CL winnen doen ze toch niet.

26 juni 2022 om 23:04

@R.Vatros Lewa nog 4 jaar op topniveau, je gelooft het zelf nog ook?

26 juni 2022 om 23:36

Lewa kan je toch niet vergelijken met die spelers die jij noemt :'

Keurig, laat dat Barca maar lekker gefrustreerd raken, samen met die Lewandowski.

26 juni 2022 om 20:21

Begrijp je reactie heel goed dit deed Barca letterlijk jaren met Arsenal speler zijn hoofd op hol laten slaan door achter de rug met de speler te praten..

26 juni 2022 om 20:31

Ja, vuil clubje is het. Onze legend afgepakt, want zonder dat gedoe was hij denk ik best bereid te blijven. Ze trokken hem zelfs een shirt over zijn hoofd, walgelijke figuren.

26 juni 2022 om 21:33

Niet zo gefrustreerd doen over Fabregas, die was vanwege zijn verleden en roots toch wel een keer terug gegaan naar Barca.

27 juni 2022 om 15:10

Fabregas is letterlijk opgeleid foor Barcelona, waarom zo gefrustreerd? Zonder die opleiding was hij wellicht nooit bij Arsenal terechtgekomen.

Ik snap dit gewoon niet als Bayern zijnde. Je hebt een speler die transfervrij is gekomen van de aartsrivaal. Heeft belachelijk veel goals gemaakt, heeft altijd gepresteerd. Zegt al maanden dat hij nog een keer in het buitenland wilt spelen, en alsnog stelt Bayern zich zo kinderachtig op. Ja, hij heeft een contract maar Lewa is ondertussen toch wel een clublegende geworden, waarom hem dan niet gewoon laten gaan voor een bedrag van 30/40 miljoen.. Gun die jongen zijn buitenlandse avontuur, zodat ze ook nog goed uit elkaar kunnen gaan en geen onnodig gezeur gaan krijgen met elkaar. Het is niet zo dat hij gratis de deur uit loopt.. Je krijgt nog een prachtig bedrag ook voor iemand van die leeftijd..

26 juni 2022 om 20:22

Stelt zich kinderachtig op? Er is gewoon een contract. Bayern kan vragen wat ze willen, dat is hun goed recht. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Met Lewa in het team maak je ieder jaar gewoon kans op de champions league. Natuurlijk laten ze hem niet gaan voor minder dan de hoofdprijs.

26 juni 2022 om 20:38

@ Heddeum

Kinderachtig niet nee, maar een liefdadigheidsinstelling? Dat verwacht Bayern anders wel bij alle inkomende transfers. Van liefde is zeker geen sprake bij Bayern. Belachelijk hoe zij zich opstellen bij spelers met een vertrekwens. Wat een open deur dat Bayern in haar recht staat met een contract. Als een speler transfervrij vertrekt is het ondankbaar. De voetbalwereld verdedigt altijd de clubs alsof zij heilig zijn. Zelf hoop ik niet dat hij komt als het duurder is dan 30 miljoen. Barca kan het gewoon niet missen momenteel en al helemaal niet aan een speler die nog maximaal 2 jaar op dit niveau zal acteren.

26 juni 2022 om 20:45



Dat Bayern veel transfervrije spelers aantrekt (als dat al zo is) heeft meer te maken met slim beleid dan met "ondankbaarheid". Supporters vergeten vaak dat voetballers gewoon werknemers zijn. En een contract kan verlengt worden, uitgezeten worden, of opgekocht worden. Bayern kiest ervoor om te gokken op transfervrije spelers. Dat is hun goed recht. Maar dat betekend niet dat ze dus een speler moeten laten gaan puur omdat hij veel voor de club heeft betekend. Als Bayern niet had voldaan aan de salariseisen van Lewa op dat moment, was hij nooit bij Bayern gaan spelen. Clubliefde is er nog bij een zeldzame groep spelers en ook dat is te koop.

26 juni 2022 om 20:55

Dat zeg ik net, ja hij heeft nog een contract, maar hoe is 30/40 miljoen voor een speler van die leeftijd en een eenjarig contract een "liefdadigheidsinstelling"?

26 juni 2022 om 21:21

Omdat Bayern blijkbaar meer waarde aan hem hecht dan 30/40 miljoen. Als dat voor hem geboden wordt betekend niet dat Bayern maar akkoord moet gaan. En terecht. Als je Lewa in de gelederen heb kan je zo maar de champions league winnen, zeker als Bayern zijnde. Dat levert veel meer op dan 40 miljoen.

26 juni 2022 om 21:52

Als je afgaat op zijn leeftijd en maar een contract voor 1 jaar, dan lijkt 40 miljoen genoeg. Maar lewandowski is niet vervangbaar voor Bayern, dan gaat de prijs automatisch hoger moeten zijn.. Zelfs voor 80 miljoen vinden ze geen speler zoals hem. Wilt hij zich nog eens bewijzen in een andere competitie? Of spelen er misschien toch nog andere zaken mee waar wij niks van weten?

26 juni 2022 om 20:24

Haha, Lewandowski kan wensen wat hij wil maar hij tekende zelf dat contract tot 2023. Verder is hij een Ballon d'or runner-up en nog altijd goed voor 40 goals per seizoen. Niet meer dan logisch dat Bayern voet bij stuk houdt.

26 juni 2022 om 20:25

Natuurlijk snappen de Barca fans dit niet. Hoezo moet Bayern hem wat gunnen? Hij was er toch bij toen dat contract werd ondertekend? Bayern gaat niet eventje de concurrentie in Europa (misschien wel) de beste spits van het moment gunnen. Bayern houdt hem gewoon terecht aan zijn contract. Jaartje knallen met Mané. Misschien wel de CL willen al dan niet ver komen. Hebben ze die 40 miljoen ook

26 juni 2022 om 20:27



Barca fans denken dat elke topclub in Europe spelers moeten doneren aan het Catalaanse Hulpfonds. Bernardo Silva, Kounde, Lewandowski, Gaya, Rafinha, allemaal moeten ze voor 20 miljoen onder hun marktwaarde afgeleverd worden in het Camp Nou.

26 juni 2022 om 20:45

Net of Bayern dat zelf niet verwacht in veelvoud. Je weet dat Mane jonger is en een van de beste wingers van de wereld is. Bovendien is zijn marktwaarde 25 miljoen euro hoger. Iets met meten en twee maten.

26 juni 2022 om 20:33

Waarom snap je het niet? Bayern wil z'n topspits niet zomaar laten gaan. Iets zegt me dat je het heel wat beter had gesnapt als je geen Barcelona-fan was. Bayern is simpelweg niet van plan om een doelpuntenmachine zo makkelijk te laten gaan en daar valt wat voor te zeggen. Contracten zijn er niet voor niets en ze zijn ondertekend door beide partijen.

26 juni 2022 om 20:33

Kinderachtig? gunnen? Jezus het is geen liefdadigheidsinstelling Barca betaald het bedrag wat Bayern vraagt of Lewandowski wacht dat jaartje en gaat naar Barca. We moeten niet vergeten dat Bayern Lewandowski naar een hoger niveau heeft getild en niet andersom.

26 juni 2022 om 20:38

Dat is natuurlijk wel een wisselwerking. Beide partijen hebben genoeg aan elkaar gehad. Voor de rest is het contract leidend en die spreekt in het voordeel van Bayern.

26 juni 2022 om 21:19

Ze hebben genoeg aan elkaar gehad dat klopt maar Bayern zal er altijd wel gestaan hebben met of zonder Lewandowski. Voordat Lewandowski er kwam waren ze al een topclub en zal erna ook één blijven.

29 juni 2022 om 21:47

Dat lijkt me duidelijk. Die kopen ongetwijfeld wel weer een doelpuntenmaker.

26 juni 2022 om 20:40

Lewa is pools hij speelt in duitsland.. is al een buitenlands avontuur

26 juni 2022 om 20:43

Waarom moet iedereen Barca allemaal dingen gaan gunnen? Cristiano Ronaldo vertrok voor 100 miljoen naar Juventus. 60 miljoen is een marktconform bedrag.

26 juni 2022 om 20:45

Je bedoelt net zoals Barcelona twee zomers geleden met Messi deed?

Of moest Barcelona hem toen ook laten gaan?

26 juni 2022 om 20:56

Ja, vond ik van wel, maar goed. Blijkbaar ben ik één van de weinigen die clublegendes anders zou behandelen dan een doorsnee speler.

26 juni 2022 om 21:29

Vanuit jouw perspectief is het best logisch en als buitenstaander ben ik het ook wel met je eens. Maar dat een club als Bayern daar volledig anders instaat is ook wel logisch toch? Er zijn eigenlijk ook geen goede vervangers..

27 juni 2022 om 09:20

@r.vatos een club legende. Denk dat hij die status terecht is verloren. Een club legende zegt de dingen die Lewandowski heeft gezegd niet.

26 juni 2022 om 20:53

Ik snap dit juist totaal niet van Barcelona. Ze hebben geen geld te veel, gaan die jongen het hoofd gek maken en bieden dan ruim onder de vraagprijs van bayern. Alles is te veel voor een 34 jarige in de situatie waar Barcelona nu in zit, waarom dan toch al wel contact zoeken met die jongen?

26 juni 2022 om 20:57

Wat een onzin. Waarom moet je een speler voor minder verkopen dat dat zij denken dat hij waard is. Lewa heeft dit contract met zijn volle verstand getekend. Dan had hij maar niet moeten bijtekenen of een gelimiteerde afkoopsom moeten laten opnemen. Voetbalclubs zijn gewoon bedrijven en bedrijven willen zo veel mogelijk geld. En 20 miljoen verschil is een hoop geld, ook voor Bayern

26 juni 2022 om 21:37

De aartsrivaal van Dortmund is Schalke.

26 juni 2022 om 21:42

Van oudsher aartsrivaal nummer 1, maar tegenwoordig is Bayern ook een rivaal. Bron: wikipedia Dortmund

26 juni 2022 om 22:08

Je levert dan natuurlijk alleen wel zo'n 40 a 50 goals per seizoen in, zie maar eens een spits voor minder dan 30/40 miljoen aan te trekken die net zo allejezus veel scoort.

26 juni 2022 om 22:14

Hij speelt toch al in het buitenland? Of is Duitsland een provincie van Polen?

27 juni 2022 om 16:29

Wat zit je nou bijdehand te doen... Iemand die al 10+ jaar in Duitsland speelt, die ziet Duitsland ook als zijn thuis, en dat bedoel ik dan dus met "buitenland proberen".

27 juni 2022 om 09:17

@R.Vatros waarom Lewandowski iets gunnen na alles wat hij in de media heeft gezegd? Dat is dom van hem en heeft deze situatie gecreëerd. Bayern wordt geleid door mensen met een Bayern hart, dan krijg je dit. Eigen schuld. Voor 50 miljoen gaat die gewoon ook weg denk ik hoor. Het is ook logisch dat Bayern gewoon goed geld wil zien voor hun topschutter. Lewandowski dacht dat hij de baas was, en nu laat zijn baas gewoon zien wie werkelijk de baas is

Goed bezig Bayern. Gewoon lekker hoog in de boom zitten. Jullie willen hem graag aan zijn contact houden wat begrijpelijk is… Lewa wil zo graag weg laat hem dan maar zelf het verschil bij leggen. Barca 45 en lewa zelf een miljoen of 10/15 en het probleem is opgelost. Alleen al om die zure zahavi

Iemand tegen z'n wil in Munchen houden is ook geen garantie voor succes zou je zeggen. Als dank voor de afgelopen jaren zou je een beetje medewerking verwachten.

26 juni 2022 om 20:16

Ze willen hem niet tegen zijn wil houden, ze willen dat barca voldoet aan de vraagprijs. Staat ook letterlijk in de tekst. 40 miljoen vind Bayern te weinig die willen minimaal 50 volgens een aantal bladen. In deze tekst staat 60 maar dat lijkt mij sterk om dat er al weken over 50 werd gesproken

26 juni 2022 om 20:52

50 miljoen is belachelijk voor een 1 jarig contract. Als Bayern tot de winter wacht krijg je er nog maar 20 voor.

26 juni 2022 om 22:09

En wat krijgt de kampioen van Duitsland aan premies? Ik denk dat Bayern het geboden transfer bedrag al terug verdient aan premies dankzij de goals van Lewa.

26 juni 2022 om 20:19

Dank zit wel in zijn loonstrookje.

26 juni 2022 om 21:14

Maar zij willen toch aan verdienen dat is toch vrij normaal niet zomaar laten gaan hij zou aan bayern moeten beetje denken die waren ook altijd goed voor hem

Ik vind dat Bayern niet zou moeilijk moet doen. Dit heeft geen zin. Tuurlijk is contract is een contract. Maar je moet ook kijken naar het sportieve plaatje. Lewa is een professionel, maar tegen zijn zin zal hij zijn wedstrijden spelen, hij zal minder gemotiveerd zijn. Is zonde. En bovendien je moet zo'n Grote speler die zoveel voor de club heeft betekend deze transfer ook gunnen. En dat mis ik bij zulke grote clubs. Hij heeft zich altijd als een gentleman gedragen zowel binnen als buiten het veld. Records na records verbroken laat hem gewoon naar zijn droomclub gaan. Laat het gaan joh. Met mane heb je al een vervanger. En dan gaat die volgend jaar gratis mee. Nu kan je nog miljoenen pakken. Dus 1 +1 is 2

26 juni 2022 om 20:26

Lewandowski mag gewoon vertrekken van Bayern, maar dan voor het bedrag dat zij willen. Zolang Barca blijft aankloppen met 40 miljoen krijgen ze een 'nein' voorgeschoteld. Niet meer dan logisch.

26 juni 2022 om 20:39

Bayern moet helemaal niets. Als Barca hem zo graag wilt moeten ze hem uitkopen. Of als Lewa graag wilt moet hij bij betalen. Minder gemotiveerd zijn vanwege dit is gewoon werk weigeren. Als dat gebeurt dan heeft Bayern elk recht om salaris te onthouden. Dit is niet het spel dat je wilt spelen.

Ik begrijp echt niks van de denkwijze van Barcelona . 2 seizoenen geleden danken ze Suarez ( die in mijn ogen niks minder was/is ) dan Lewa af . Nu gaan ze voor een speler op leeftijd die vanuit een heel andere cultuur komt , de taal niet spreekt . Begrijp me niet verkeerd Lewa is een geweldenaar , maar ik betwijfel of hij de oplossing is voor een zwalkende ploeg als Barcelona .

26 juni 2022 om 20:36

Suarez verdiende iets van 20+ miljoen per jaar en Barcelona stond op omvallen. De situatie is nu wat anders, al kunnen ze een Lewandowski eigenlijk nog steeds niet betalen met geld wat er ook daadwerkelijk is. Suarez was overigens ook al in verval, terwijl dat bij Lewandowski (nog) niet het geval is.

26 juni 2022 om 20:49

De situatie is wat anders ?? De spelers worden gedwongen om de helft van hun salaris in te leveren . Lewandowski komt van een geoliede machine ( Bayern ) terecht bij een zwalkend elftal , dat gokt op een paar tieners als Gavi/pedri/fati .

26 juni 2022 om 20:46

Ga je nu serieus beweren dat Suarez nog even goed is als Lewandowski?

26 juni 2022 om 20:54

Nee dat beweer ik niet . Maar 2 a 3 jaar geleden was hij niet minder dan Lewa nu is . Maar ik zal er niet raar van op kijken als hij het zelfde lot ondergaat als Messi bij PSG .

26 juni 2022 om 20:57

Dan snap ik die was/is in je zinsconstructie niet echt.

En dat was hij wel al hoor. Degelijk jaar bij Atletico gehad maar je had er ook echt toen al niks meer aan buiten goals maken (wat uiteraard belangrijk is).

26 juni 2022 om 21:02

Ja ik begrijp wat je bedoeld met Was/is . Hij is op dit moment minder dan Lewa .maar de Suarez die 3 jaar geleden weg ging bij Barca was in mijn ogen niet minder .

Wat hoop ik dat barca deze transfer laat gaan. Haal Raphinha van Leeds, probeer Denbele te behouden, haal Kounde en of Koulibaly, een rechtsback, miss Bernardo Silva en werk aan een mooi stabiel geheel ipv 50 of 60 voor Lewa

26 juni 2022 om 20:37

Dus eigenlijk zeg je dat Barcelona even 200-250 miljoen euro uit moet geven? Heb je gemist wat er in de afgelopen twee jaar bij Barcelona is gebeurd?

27 juni 2022 om 16:31

Heb jij even gemist dat er een injectie komt van 200 miljoen voor transfers deze zomer?

27 juni 2022 om 18:00

Welk injectie? Ik kan alleen Frenkie eventueel bedenken. Verder kan Barca alleen aan geld komen als het een deel van club verkoopt, wat ten koste gaat van toekomst groei, doordat ontvangen bedragen dan gedeelt moeten worden en zeggenschap binnen de club deels in handen van andere komen. Geen fijn vooruitzicht lijkt me...

29 juni 2022 om 21:44

@r.vatros - Waar komt die 'injectie' vandaan dan? Je zou dan namelijk ook denken dat ze niet zoveel moeite hadden om spelers in te schrijven. Ik ben benieuwd naar jouw uitleg. Als je doelt op die 25 procent TV-geld en een groot deel van de marketing en portretrechten; dat is geen injectie. De club verkoopt delen van zichzelf om het hoofd boven water te houden en investeert dat in de selectie in plaats van de schulden. Oliedom.

Gewoon lekker doorgaan met Aubameyang & Torres, want 60M is bizar veel voor Lewandowski. Het zou gekke werk zijn als Barcelona dit alsnog neerlegt.

Lijkt me niet meer dan logisch, die gaan Barcelona niet sponsoren uiteraard. Lewa staat garant voor een bult goals, daar mag dan ook voor betaald worden..

Dus hem zelf transfervrij weghalen bij Dortmund en dan denken dat je voor een spits die 34 wordt en nog 1 jaar contract heeft nog 60 miljoen kan vragen. Salihamidzic kan zich beter met andere zaken bezig gaan houden. Hij wil geen cent te veel uitgeven, maar wel heel veel verdienen. Daardoor is hij Alaba al kwijtgeraakt en Sule kreeg ook geen verbeterd contract. Hetzelfde lijkt nu ook te gaan gebeuren met Gnabry waardoor die na dit seizoen ook transfervrij de deur uitloopt. Dat hij zich eens bezighoudt met het verlengen van contracten van de goede spelers. Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat Coman eindelijk zijn verbeterde contract kreeg. Salihamidzic is geen makkelijke TD

26 juni 2022 om 21:19

Weet je dat Bayern Dortmund met een renteloze lening van een faillissement heeft gered in 2003 ?? Dat Dortmund nog bestaat heeft het mede aan Bayern te danken .

Sorry hoor maar bij Barca snappen ze er dan nog weinig van lijkt me. Wil je de dure spelers weg hebben of salaris laten inleveren maar dan ga je wel 30 miljoen bieden voor een oude spits wie nog een jaar contract heeft. Die zal ook niet voor 1 miljoen bruto per jaar op de loonlijst komen. Soms denk je toch echt wat voor kwaliteiten moet je allemaal hebben om bij een voetbalclub te kunnen werken.

Laat Ajax hier ook een voorbeeld aan nemen. Betalen i.p.v. bijna gratis halen! Zie handelwijze Spurs. Je weet als club dat je daar niemand voor een schappelijk prijsje weet weg te halen. Het volle pond. En als je eenmaal zo bekend staat komen ze ook niet met een bod dat nergens op slaat.

Barcelona doet moeilijk tegen United, Bayern doet moeilijk tegen Barcelona en zo blijven we bezig.

27 juni 2022 om 09:09

Barcelona is absoluut wanhopig. Ze moeten nog Keissie en Christensen inschrijven. Azpi en Alonso een voorstel doen en ook over Lewa en Raphina hebben. Als De Jong blijft moeten ze onderhandelen om zijn salaris te verlagen.

Zoals ik gisteren al schreef; Bayern is erg hypocriet. Ja, zo wordt het spel gespeeld. Ze maakten Ryan de kop gek met een belachelijk salaris. Deden Ajax een ondermaatse basisaanbieding met daarop bonussen. Nu is er een speler van hen die weg wil en belangrijk is, krijgen ze een zelfde bod qua constructie van Barcelona en willen ze niet mee in diezelfde constructie en meer geld. Hypocrisie ten top. Maar zo werkt het in het voetbal en in het leven. Om te kotsen. En dit zal wel weer uit z’n verband getrokken of belachelijk gemaakt worden door fanboys die alles wat NL of ex-ED is naar beneden praten maar die reacties lees ik toch niet. Dus bespaar je de moeite.

Hopelijk trekt Barca zich terug, want ik wil geen Lewandowski zien bij Barca. Te oud, nog steeds top maar dit is zinloos. Je hebt Auba en Ansu. Zoek eens iemand die complementair is met die twee. En asap Dembele lozen.

27 juni 2022 om 16:32

Wat heeft ansu met lewa te maken? Je hebt één spits in de selectie die goed genoeg is en dan is auba. Je speelt 60+ wedstrijden in een seizoen..

27 juni 2022 om 20:26

Ik wil gewoon geen Lewandowski zien bij Barca, die is te oud geworden om bij een team te spelen in opbouw. Waar leg jij een link met Ansu puur en alleen omdat ik hem vermeld? Ik bedoel alleen maar dat de focus op hem moet liggen, want hij is het grootste talent van de selectie op aanvallend gebied. Samen met Pedri moeten zij de focus points worden van dit nieuwe Barca. Een 34-jarige spits halen is daarom echt zinloos voor de toekomst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren