Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax is na groen licht uit Italië dicht bij volgende topversterking

Laatste update:

De kansen in de strijd om Owen Wijndal lijken in het voordeel van Ajax gekeerd, zo meldt Fabrizio Romano. De Amsterdammers werken 'met een positief gevoel' aan een deal met zowel de 22-jarige linksback als zijn werkgever AZ. Ajax lijkt inmiddels niets meer te vrezen te hebben van de concurrentie uit Italië, daar twee belangrijke kandidaten zich volledig teruggetrokken hebben.

De berichtgeving van Romano is opvallend, omdat De Telegraaf enkele dagen eerder nog beren op de weg zag tussen Ajax en Wijndal. De vleugelverdediger zou te hoge salariseisen hebben en daarmee een overgang bemoeilijken, maar volgens Romano is er geen vuiltje aan de lucht. Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar onderhouden de laatste dagen 'positief' contact met de zaakwaarnemer van Wijndal, José Fortes Rodriguez. Wijndal werd de voorbije tijd ook nadrukkelijk gelinkt aan onder meer Napoli en Juventus.

De elfvoudig Oranje-international staat al langere tijd op de radar bij Ajax. De aanvoerder van AZ verlengde afgelopen seizoen zijn contract bij de Alkmaarders en mag daardoor nu voor tien miljoen euro vertrekken. Met het vertrek van Sébastien Haller maakt Ajax geld vrij voor onder andere de eventuele komst van Wijndal. De Frans-Ivoriaanse spits verkast voor een bedrag van om en nabij de 35 miljoen euro naar Borussia Dortmund. Ook Nicolás Tagliafico mag vertrekken uit Amsterdam, waardoor er een plekje vrijkomt links in de defensie voor Wijndal. Ook Daley Blind en Lisandro Martínez kunnen uit de voeten op die positie.

Ajax is bezig aan een roerige transferperiode, waarin Steven Bergwijn en Brian Brobbey de voorhoede moeten komen versterken. De Amsterdammers hebben volgens The Athletic een akkoord op hoofdlijnen met Tottenham Hotspur over Bergwijn, die ongeveer 25 miljoen euro zal kosten. De Telegraaf meldde deze week dat de komst van Brobbey veel minder zeker is. RB Leipzig hing een prijskaartje van liefst achttien miljoen euro om diens nek.

Zou Owen Wijndal een goede versterking zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je nu nog Brobbey erbij kunt kopen haal je deze transferperiode 3 Nederlands internationals erbij.
Dan kun je wel spreken over 1 van de beste transferperiode's sinds lange tijd (op papier)

26 juni 2022 om 12:01

Daar kan je dan alleen van spreken als je Antony, Timber en Martinez weet te behouden. Tenzij ze echt voor bizarre bedragen weg gaan.

26 juni 2022 om 13:42

Klopt, maar dat die alleen voor bizarre bedragen (lees 60 miljoen) weggaan is wel een feit. En dus als ze al weggaan, is het alsnog een van de beste transferperiode's ooit.

26 juni 2022 om 14:16

Dat is geen feit, dat is een aanname van jou, kan best dat je gelijk krijgt (alhoewel ik dat betwijfel) maar voorlopig is het nog geen feit

26 juni 2022 om 14:29

Dankjewel voor deze toevoeging alwetende. Je snapt prima wat hij bedoelde. En die spelers gaan never nooit niet voor minder weg en met zo’n selectie kan je ver komen in de CL. Alleen jammer dat dan zo’n B-trainer voor de groep staat.

26 juni 2022 om 14:31

Ja, op papier of qua inkomsten de beste transferperiode. Als die gasten weggaan houd je gewoon een zwakker team over dan vorig seizoen. Dan ben ik als fan echt niet over the moon dat we wat winst hebben gemaakt

26 juni 2022 om 14:35

Voorlopig is het juist nog een feit. Ze zijn toch (nog steeds) niet weg? Van mij mag je het betwijfelen aar biedingen rond de 50 miljoen zijn al afgeslagen en hoe later we in de transferwindow gaan komen, hoe meer Ajax gaat vragen. Tel daar bij op dat we eigenlijk al het maximaal aantal sterkhouders kwijt zijn geraakt deze window.

26 juni 2022 om 18:05

Anthony kan wel weg. We hebben Ihatarran en Berghuis. Die moeten ook gaan spelen.

26 juni 2022 om 12:01

Waarom zijn Nederlanders per definitie een goede transfer. Ik noem Promes, Vloet en in mindere mate Labyad.
Voor mij mag de rvc per direct afstappen van die focus op nederlanders.

26 juni 2022 om 12:10

Promes speelde een uitstekend eerste seizoen en was clubtopscorer in de Eredivisie en in de Champions League. Dat het na de coronatijd bergafwaarts is gegaan, mede door allerlei randzaken, doet daar niet aan af. Zelfs toen heeft hij sporadisch nog waarde gehad.

26 juni 2022 om 12:10

Oigatimha. Wellicht omdat je een band wilt houden met je achterban? Verder snap ik je voorbeelden niet echt, alsof raaij aan het insinueren is dat je met Nederlandse jongens geen problemen hebt? Ik vind persoonlijk dat je als Nederlandse club altijd Nederlandse jongen op nummer 1 moet hebben staan. Zo'n vreemdelingenlegioen vind ik altijd 3x niks

26 juni 2022 om 12:26

Buitenlandse spelers kunnen ook loyaal zijn en een band met de fans opbouwen Ducktaildo. Kijk naar Kashia bij Vitesse en nu Tadic bij Ajax. Ik zal er vast nog wel wat vergeten zijn.

26 juni 2022 om 12:46

@Naalvies: dat kan zeker (Litmanen om maar even iemand te noemen) maar persoonlijk zie ik wel graag een team dat voor een flink deel Nederlands is. In het theoretische geval dat Ajax 5 seizoenen lang met 11 Zuid-Amerikanen speelt, dan haak ik af.

26 juni 2022 om 13:30

Hij speelde niet zo goed als jij zegt hoor. Het was vooral Ziyech die de ballen op een presenteerblaadje neerlegde.

26 juni 2022 om 13:43

Promes heeft zichzelf in de CL makkelijk terugverdiend dus dat was inderdaad een goede transfer, zeker een prachtkoppel met Ziyech.

26 juni 2022 om 13:50

Wanneer die 11 zuid amerikanen het voetbal op de mat leggen van het barca van Xavi en iniesta en de nieuwe ronaldinho er tussen zou lopen kan ik er wel mee leven

26 juni 2022 om 13:50

Arsenal presteerde het eens om met 11 niet-Engelse spelers te spelen. Ik zie bij juventus ook het liefst veel Italianen spelen. Als de Fifa nog eens een regel wil toespassen dan zou ik de 6+5 regel toejuichen. 6 spelers uit eigen land. En voor ajax is het juist een teken dat het heel erg goed gaat, Nederlandse internationals die de voorkeur hebben voor ajax ipv buitenland. Dat is lang geleden

26 juni 2022 om 15:09

Tja als je met de salarissen Mee kan. Dan kunnen ze net zo goed in NL voetballen. Bij Ajax elk jaar gegarandeerd landskampioen zijn of voor een subtopper ergens anders.

26 juni 2022 om 15:47

Niet per definitie maar Ajax vind het ook belangrijk om een goede binding met het Nederlandse publiek te houden. De Nederlandse identiteit en uitstraling van de club speelt daarin een belangrijke rol.

Verder zijn spelers als Blind en Klaassen wel degelijk goede aanwinsten gebleken. Zelfs Promes heeft het aardig gedaan voordat de problemen om hem persoonlijk de kop op staken.

26 juni 2022 om 12:10

Laten we vooral even wachten met juichen tot Brobbey, Bergwijn en Wijndal ook daadwerkelijk getekend hebben. Het zou niet de eerste keer zijn dat Ajax (of überhaupt een voetbalclub) denkt dichtbij de komst van een speler te zijn om het vervolgens alsnog last-minute in het water te zien vallen.

26 juni 2022 om 12:11

@raaijkeweske voorlopig hebben ze nog helemaal niks

26 juni 2022 om 12:12

Laten we even nuchter blijven Raaijke. Respectievelijk Bergwijn en Brobbey zitten in een uitzichtloze situatie bij clubs van het niveau dat Ajax minimaal wil nastreven. Gewogen en te licht bevonden. Van Wijndal is het ook maar helemaal de vraag hoe hij gaat acteren op een hoger niveau.

26 juni 2022 om 13:37

@naalvies: Als je bij één club niet slaagt, betekent dat niet meteen dat je te licht bent. Kan ook gewoon niet matchen met de club. Bergkamp mislukte ook bij Inter, bij Arsenal werd hij een legende.

26 juni 2022 om 14:14

Af en toe wel ja. Maar laten we niet doen alsof we Bergwijn en Brobbey kopen en 10 andere gegadigden aftroeven.

26 juni 2022 om 14:19

Alleen Brobbey heeft zich al bewezen bij Ajax. Dan haal je een speler waar je nu al van weet of deze een match is. Wijndal moet ik nog maar zien, ben daar zelf niet weg van. Bergwijn is voor mij een ideale aankoop mocht dat lukken. Snelheid, sterk en ook International die daar een erg hoog niveau haalt.

26 juni 2022 om 14:29

Wat een onzin. Ajax speelt toch meer het type voetbal dat bij die spelers past. Oranje speelt soms ook op een hoger niveau dan Spurs en dan is Bergwijn vaak de beste. Ik heb het idee dat bij jou het glas met opzet halfleeg is.

26 juni 2022 om 14:46

Ik wil best geloven dat ze gaan slagen hoor, alleen moeten we niet doen alsof we spelers binnenhalen die door de hele Europese top begeerd worden. Dat sentiment heerst er nu een beetje rondom Bergwijn na een handjevol goede interlands. Bij jou is het glas wel erg halfvol…

26 juni 2022 om 12:15

Ik moet het allemaal nog zien. Voorlopig hebben we nog helemaal niemand binnen. Van die 3 vind ik wijndal toch de minst belangrijke. Eerst maar eens Brobbey en Bergwijn binnenhalen.

26 juni 2022 om 14:02

Van Bergwijn is al bekend dat die vanaf vrijdag getekend kan worden. Kan oas vanaf 1 Juli ivm boekjaar.

26 juni 2022 om 12:49

Jezus het roemen van 3 Nederlandse (paar wedstrijdjes) internationals, waarin Brobbey niet eens volwaardig is. Lachwekkend om dat recht te lukken maar een geweldig transferperiode. Zo kan je elke transferperiode geweldig bestempelen.. Begrijp me niet verkeerd, Bergwijn zijn geweldig zijn, maar de overige 2 moeten het nog maar laten zien.. en als Ajax nou vol stond vd buitenlanders, had ik het ook nog wel begrepen maar Ajax heeft meer dan genoeg Nederlanders in de basis en bank, dus daar hoef je het ook niet meer voor te doen.Bergwijn is een grote stap vooruit. Overige 2 niet per definitie.

26 juni 2022 om 13:04

Tov wie is Bergwijn een grote stap vooruit?

26 juni 2022 om 13:21

Niet wie, maar voor Ajax in het algemeen.

26 juni 2022 om 14:20

Maar Brobbey heeft het toch laten zien bij Ajax of vind jij dat niet genoeg?? Bijna elke buitenlandse speler is een risico en afwachten en bij Brobbey juist een stuk minder.

26 juni 2022 om 14:40

Juist Brobbey heeft aangetoond een aanvulling te zijn ja. Van Bergwijn weten we dat officieel nog niet, al denk ik dat hij zeker wat gaat toevoegen. Maar als je de voorhoede van afgelopen jaren van Ajax ziet, dan hoef je niet vrij minderwaardig te spreken over het feit dat het voor Ajax een grote stap vooruit is. We hadden een topscorer in de CL in ons elftal, we hebben met Antony een van de meest gewilde buitens in ons elftal en Tadic, Huntelaar, Neres en zelfs Promes hebben het in de afgelopen seizoenen internationaal erg goed gedaan dus het is maar afwachten of Bergwijn dat evenaart, al zie ik dat rooskleurig in.

26 juni 2022 om 14:34

3 internationals? Wijndal is op dit moment nu met 3 of 4 op de LB. En Brobbey is nog nooit opgeroepen. Het halen van bv een Berghuis, Tadic, Blind was natuurlijk veel spectaculairder.

26 juni 2022 om 14:42

Beste? We gaan heel flink achteruit. Champions Leauge is kansloos, PSV betere selectie en kampioen...

26 juni 2022 om 17:56

Psv betere selectie ? Zelfs wanneer Timber, Nico, Martinez, Alvarez en eventueel Antony nog vetrekken kun je nog een mooi elftal samenstellen. Ook de drie genoemde aankopen kunnen het goed gaan doen voor Ajax Al hoop ik persoonlijk dat Nico en Martinez nog een jaartje blijven, ben ik wel echt fan van.

Nr 3 achter Blind en Nico? Die laatste mag weg, hoeft niet weg, maar is er überhaupt vraag naar hem?

26 juni 2022 om 12:00

Ja, is veel interesse in Nico volgens Romano.

26 juni 2022 om 12:02

Blind en Tagliafico zitten ook nog in de top van het salarishuis. Als je Wijndal erbij hebt is de linksbackpositie helemaal duur en zal Schreuder een grote uitdaging hebben om deze drie heren te managen aangezien er dan 2 op de bank komen. Ik vraag mij ook af of er concrete interesse is in Tagliafico. Wil al een paar jaar weg, maar er kwam geen enkele club. Afgelopen seizoen heeft hij ook zijn visitekaartje niet afgegeven

26 juni 2022 om 12:08

Hoe moet Tagliafio zijn visitekaartje afgeven met zo weinig minuten? Hij heeft het in de minuten die hij kreeg toch prima gedaan?

26 juni 2022 om 12:14

Dat is dus precies wat ik zeg de wedstrijden die ik dit seizoen van Tagliafico vond ik hem niet stabiel genoeg voor het niveau wat Ajax wilt nastreven

26 juni 2022 om 12:43

Nou dan heb jij totaal geen verstand van voetbal. Je merkte duidelijk als nico erin kwam wat voor energie dat gaf.. En snelheid Daley blind is op links back alleen goed met voetballen opbouwen.. Meer niet maar nico brengt snelheid en slimheid met zich mee. En gretigheid natuurijk

26 juni 2022 om 13:11

Ik zie Tagliafico vaak zijn man laten lopen. En als het even niet loopt wil hij nog wel eens tegen een kaart aanlopen zoals in de JC Schaal tegen PSV afgelopen seizoen

26 juni 2022 om 13:16

En laat gaten ontstaan op links. Als Tagli speelt moet je als tegenstander een snelle rechtsbuiten neerzetten. Ongetwijfeld krijg je aardig wat kansen.

26 juni 2022 om 13:24

Met Blind linksachter krijg je ook elke wedstrijd kansen tegen. Waarschijnlijk nog wel meer dan met Tagliafico

26 juni 2022 om 13:44

Als dat zo was geweest dan had Nico wel wat vaker gespeeld denk je niet?

26 juni 2022 om 14:06

Als dat zo was dan hadden we niet maar 6/7 goals tegen de eerste seizoenshelft. Blind is niet snel, maar hij anticipeert en doseert zijn aanvallende impulsen. Ontzettend slimme speler.

Op zich prima speler voor ajax alleen weet ik niet wat de prijs is die AZ vraagt?

26 juni 2022 om 12:00

Ik denk rond de €15 miljoen. Veel mensen spreken over clausule van €10 miljoen, maar ik denk dat deze nog niet geldig is deze transferwindow.

26 juni 2022 om 14:04

Voor die bedragen is het al bij voorbaat een miskoop. En daar komt dan blijkbaar ook nog eens een hoog salaris bovenop. Dat moet je gewoon niet willen voor een linksback die 2de of 3de keus wordt.

26 juni 2022 om 14:05

Die zal ook wel na 1 juli ingaan. Dus vandaar dat alles nog ff oo zich laat wachten.

Op zich blij mee, zie wel potentie in hem. Maar het is wel (weer) erg stil betreft Tagliafico. Straks zit je met beide.. Ah lees nu net dat er juist wel veel interesse is voor Tagliafico 😅

Hoezo pakken ze bij Ajax nou niet gewoon door. Vind 10 miljoen voor Wijndal die nog altijd pas 22 is echt een mooie prijs. En ze willen wachten tot Nico weg is misschien, maar waarom zouden ze? Die heeft amper gespeeld afgelopen seizoen terwijl Wijndal voor de basis wordt gehaald. Dus welke reden (anders dan geen interesse) is er om zo lang te wachten.

26 juni 2022 om 12:00

Ze pakken nu toch juist door? Als ik het goed begrijp hebben ze nu positieve gesprekken gehad met zowel AZ als Wijndal.

26 juni 2022 om 12:05

Het zou kunnen hoor, maar het gaat echt al maanden over Wijndal. Dan vinden ze de prijs te hoog, dan zijn salaris. Die had toch al 5x verkocht kunnen zijn aan een andere club voor mijn gevoel. Misschien zit ik er naast hoor en wil bijv. AZ of Wijndal zelf nog rustig nadenken/onderhandelen, maar voor mijn gevoel wil Ajax Wijndal niet heel graag.

26 juni 2022 om 12:15

Er zijn ook al meerdere prima alternatieven voorbij gekomen afgelopen maanden. Het moet allemaal wel in het salarishuis passen.

Bovendien wilt Nico al jaren weg dus eerst maar even afwachten. Het schijnt wel dat hij eerst een erg matige zaakwaarnemer had die hij nu dus vervangen heeft. Hopelijk vind deze topper een mooie club.

26 juni 2022 om 12:25

@orgineel, Het salarishuis is nu echt niet het probleem lijkt me. Haller verdiende naar verluid meer dan 5 miljoen. Dus met Onana, Mazraoui, Gravenberch en Haller valt er gewoon dik 10 miljoen weg. Tagliafico is ook veel belangstelling voor lees ik nu net, en die verdient nu echt niet minder dan dat Wijndal straks gaat verdienen.

26 juni 2022 om 12:39

Messibazoer dat weten we dus helemaal niet. Aangezien Juve ook interesse had zou het me niets verbazen als ze eerst zo hoog mogelijk in de boom gingen zitten.

En dat we het geld hebben betekent niet dat we het maar over de balk moeten smijten voor een speler die zich echt nog zal moeten bewijzen in Amsterdam.

26 juni 2022 om 13:04

@messibazoer. En nog even, je hebt natuurlijk gelijk dat ze nu (tov van eerst) juist doorpakken. Maar het deze transfersoap is wel al echt lang bezig. Maar mijn eerste reactie had misschien beter gepast onder een bericht waarin bijv. gemeld wordt dat Ajax weer iets te gortig vindt.

26 juni 2022 om 13:22

@Justus, Snap wat je bedoelt inderdaad. Gaat al een aardige tijd. Beetje hetzelfde als Bergwijn/Ajax en De Jong/PSV

26 juni 2022 om 13:44

@messibazoer. Exact! Alleen Bergwijn snap ik (heel duur) en De Jong speelt Sevilla het keihard. Ik vind 10 miljoen voor Wijndal richting de goedkope kant. Maar aan het einde van de zomer zal alles wel duidelijk worden, welke achterliggende redenen er zijn/waren.

26 juni 2022 om 12:01

Ze wachten met transfers tot 1 juli.

26 juni 2022 om 12:09

Maar dat betekent niet dat je niet een akkoord kan hebben voor 1 juli. Want dat zie je wel vaker, dat ze wachten tot 1 juli met het officieel maken. Maar als die Italiaanse clubs hadden gewild, of misschien zelfs PSV (Max lijkt te vertrekken) hadden die voor mijn gevoel Wijndal voor de neus van Ajax kunnen weggrissen. Dat bedoel ik met, niet doorpakken. Maar misschien heeft Wijndal wel aangegeven alleen naar Ajax te willen, dat kan ook.

26 juni 2022 om 12:41

Wijndal kan prima al een afspraak met Ajax hebben en dat ze druk bezig zijn maar het stil houden. Dan kan een PSV hem echt niet meer weg grissen. Mensen denken allemaal te weten hoe het achter de schermen gaat. Dat constant Doorpakken gebruiken gaat niet op want wij weten niet hoe erg ze er mee bezig zijn achter de schermen. Dat wij in de media niks horen wil niet zeggen dat er niks gebeurt.
Vaak zat gehad dat er ineens een verassing om de hoek kwam kijken waar de media nog niet eens iets van wist.

26 juni 2022 om 13:07

@soccerfan_1. Klopt, zeg ik ook hierboven dat het niet allemaal aan Ajax ligt perse, er zijn nog 2 partijen (wijndal en AZ) en dan nog zaakwaarnemer(s). Ik denk niet te weten hoe het achter de schermen gaat, maar dat is wat ik maak van de berichtgeving in de media. Ik ben de eerste die erkent dat het ook anders kan zitten, maar met alle berichten die we tot nu toe hebben gezien zijn andere conclusies toch iets onlogischer?

"mensen denken allemaal te weten hoe het achter de schermen gaat." klopt dat dat niet zo is, maar met dat als argument kun je elke discussie meteen stoppen natuurlijk En daarom proberen we zo goed mogelijk conclusies te trekken uit berichtgeving in de media.

26 juni 2022 om 13:21

Was het niet PSV die aan de haal ging met Ronaldo toen ze hem figuurlijk voor de neus van Ajax oppikten van Schiphol?

26 juni 2022 om 13:26

Kijk wijze woorden. Irriteer me ook een beetje aan iedereen die wel denkt te weten wat er speelt. Blijft gissen

26 juni 2022 om 12:16

Laat ze eerst eens doorpakken met Brobbey en Bergwijn . Veel belangrijker.

26 juni 2022 om 12:42

Bergwijn deal is al zo goed als rond toch. Zowel Ajax als Spurs watchers melden een akkoord tussen de clubs en Bergwijn is ook in Amsterdam momenteel. Deze transfer zal in juli gelijk bekend worden gemaakt neem ik aan.

26 juni 2022 om 13:09

Bergwijn zou ik als PSV-er echt van balen. Weet dat clubliefde bijna niet meer bestaat (al zie ik Gakpo echt nooit voor Ajax en Feyenoord spelen bijvoorbeeld, Net als Bijlow niet voor andere club dan Feyenoord) maar Bergwijn leek altijd perfect op zijn plek bij PSV. Goede band met de harde kern etc., doet dan toch een beetje pijn.

26 juni 2022 om 21:48

Kan ik wel begrijpen ja, maar Bergwijn blijft toch een Amsterdammer die jullie uit de Ajax jeugd hebben opgepikt, dat is toch net iets anders dan Gakpo of Bijlow bijvoorbeeld. Dat zijn echt clubmannen die zijn geboren en getogen in de stad.

26 juni 2022 om 12:38

Wijndal voor de basis? En heilige Blind dan?

26 juni 2022 om 12:45

Ik denk dat Schreuder het zeker gaat proberen om Blind op het middenveld te posteren ook (als Wijndal inderdaad komt), dat schemerde wel een beetje door uit zijn interview. Maar sowieso hoort Blind daarnaast ook bij de eerste 2 keuzes op zowel LCV als LB, die zal dus echt wel tot voldoende speeltijd blijven komen.

26 juni 2022 om 13:35

Het komt ook doordat er zoveel geruchten de wereld in verspreid worden. Veel sport journalisten denken dan iets te weten, komt op VZ te staan en een dag later denkt een andere journalist weer iets anders te weten waardoor het lijkt alsof het erg lang duurt. Alle geruchten komen op dit soort websites te staan waarvan denk ik de helft niet waar of anders is.

Tja dat zat er aan te komen..
Mooie stap voor hem, al had ik hem ook wel bij een club als Sevilla willen zien spelen.

Gelukkig heeft AZ al met Kerkez en de Wit goede vervangers in huis. Hopelijk pakt AZ nog een mooi doorverkoopclausule in de deal. Uiteraard zal Ajax hem voor het veelvoudige gaan verkopen in de toekomst.

26 juni 2022 om 12:13

Ik zie nu pas dat die Kerkez in de play-offs zoveel heeft gespeeld. Zag bij de AZ fans op Twitter al steeds dat ze hem wilde zien (dus Wijndal mocht weg voor een zak centen) maar snapte niet waarom ze zoveel vertrouwen hadden in iemand van 18. Zat zelfs op de bank van Hongarije bij die 0-4 in Engeland. Kan jij mij (of iemand die hem beter kent) wat meer over hem vertellen? Wat doet een Hongaar van 18 bij AZ en hoe goed is hij?

26 juni 2022 om 13:45

Twee jaar geleden nam ac Milan hem over van een Hongaarse club, toen hij al jeugdinternational was. Trainde met het eerste mee, en speelde z'n wedstrijden in -21. Had weinig uitzicht op kans in het eerste dus heeft AZ hem kunnen overnemen voor zo'n 2 miljoen afgelopen winter. Wetende dat Wijndal waarschijnlijk met z'n laatste maanden bij de club bezig was.

Is een hele energie, snelle en enthousiaste linksback. Enigzins te vergelijken met hoe Wijndal de eerste twee jaren speelde voordat hij aanvoerder werd.(vind wijndal afgelopen seizoen een stuk minder energiek en meer gedoseerd spelen) Fel in de duels en veel drang naar voren. Toen Kerkez de nacompetitie speelde zag je dat de ploeg weer meer energie kreeg door hem, door zijn aanstekelijke enthousiasme en gretigheid.
Moet volgens de pascal Jansen wel verdedigend stappen maken, vooral door meer op z'n benen te blijven staan en minder tackles te maken.

Wordt denk ik enorm genieten voor volgers van de eredivisie om hem komend seizoen te zien spelen.

10 miljoen voor Wijndal, wat een topdeal. Vind het aanvallend een heerlijke speler die hetzelfde kan doen als Mazraoui deed op rechts. Kan Blind tweede viool spelen en afbouwen en Nico een mooie stap maken. Normaal ben ik er op tegen dat je je indirecte concurrentie "leegkoopt" maar dit vind ik nog niet zo n vreemde deal voor alle partijen.

26 juni 2022 om 12:36

Sorry, totaal niet mee eens. Mazraoui is wat mij betreft aanvallend in alles beter dan Wijndal: techniek, positionering, loopacties, passing. Nee ik vind Wijndal helaas doorgaans behoorlijk rechttoe-rechtaan voetballen.

26 juni 2022 om 13:37

Dat deel ik met je Murki! Wijndal heeft wat meer snelheid, maar verder is Mazroui wel een stuk beter, ook als je het op verdedigend vlak gaat bekijken.

26 juni 2022 om 14:09

Ik had nog liever Malacia gehad voor een hogere prijs dan Wijndal. Wijndal is nog niet half zo goed als Mazraoui.

26 juni 2022 om 12:41

Ajax is echt geweldig bezig de laatste jaren op sportief gebied. Maar ook zakelijk, op transfergebied en marketingwise ontstijgt het de concurrentie in NL. De vele negatieve berichten lijken een reflex te zijn uit onmacht en verdriet. Ajax haalt aanvoerders weg van de competitie zonder dat ze van een basisplek zeker zijn. Een Wijndal is toch qua statuur en ervaring wat anders dan een Hoever. Bergwijn is na Depay de beste aanvaller van NL. Als Antony nog voor de hoofdprijs wordt verkocht heb je met de verwachte Tadic, Bergwijn, Brobbey, Ihattaren en Berghuis een serieuze voorhoede. Het is niet normaal meer.

26 juni 2022 om 13:33

Overdrijven is ook een vak he... brobbey heeft ook nog als te bewijzen en nog weinig laten zien. Ihattaren ben ik erg benieuwd naar, gaat alles goed is er geen probleem, moet hij gaan banken dan ben ik benieuwd hoe dit zich ontwikkeld. Bergwijn is natuurlijk een prima versterking. Berghuis heeft zijn momenten maar moet stabieler zijn, zakte toch weg aan het einde van het seizoen.

Geen Brobbey. Niet goed genoeg.
Wijndal wordt het ook niet denk ik, al wil Az wel van hem af. Hij heeft zichzelf in de voet geschoten door te verlengen. Daarom deed hij de laatste wedstrijden ook niet mee, "geblesseerd". Verlengen op zich is niet slecht, maar als je daarna direct wordt verkocht of verhuurd (xavi) dan is dat iets anders.
Gravenberch heeft daarom niet verlengd
Ik denk dat wijndal een afleidingsmanoeuvre is van Ajax

Iedereen drukt Wijndal in de strot bij Ajax, maar zo'n geweldenaar vind ik het niet.

Vorig seizoen bij wedstrijden echt heel zwak, vooral in verdedigend opzicht.
En na een X aantal jaar Eredivisie verwacht je toch wat meer stabiliteit.
Heel leuk dat blinde naar voren rennen maar je eerste taak is toch echt verdedigen.

26 juni 2022 om 12:04

Maar een moderne back is verdedigend toch sws matig? Kijk eens naar Nous en Blind. Ze voegen wel veel toe aanvallend. Denk dat Wijndal daarin heel veel kan toevoegen. Had behoorlijk wat assists vorig seizoen volgens mij en viel het hele seizoen aanvallend op. Past perfect bij een dominant spelende ploeg als Ajax.

26 juni 2022 om 12:11

Mazraoui is verdedigend toch niet matig? Allerminst zelfs. Fysiek misschien geen best in lijf-aan-lijf gevechten, maar een prima verdediger. En Blind verdedigt altijd goed vooruit

26 juni 2022 om 13:05

AZ was had ook wel veel zwakke wedstrijden. Ik denk met een beter team om hem heen dat hij het wel goed zou doen bij Ajax. Hij kan zich tenminste sneller aanpassen dan iemand uit het buitenland dus ik denk dat het op dit moment de beste optie is voor Ajax.

26 juni 2022 om 13:10

Blind is verdedigend toch ook enorm matig? 12 assists is niet niks, en tegen 14 vd 18 ploegen hoef je toch niet echt met je backs te verdedigen, de eventuele counters worden wel door de cv's opgelost.

Owen zou een hele goeie zijn als vervanger voor blind dan heb je ook nog eens een goeie back up met nico als wijndal aan het begin nog niet goed draait

26 juni 2022 om 13:01

Nico en Blind zijn beide betere backs. Dus Wijndal is op dit moment nr3. Daarnaast vraag ik me af of hij onder druk kan presteren. Ik vond hem dit seizoen niet zo bijzonder. En het is geen talent meer, dus hij moet er gelijk kunnen staan.

26 juni 2022 om 14:11

Precies! En bij Oranje behoort hij ook altijd tot de slechtste spelers op het veld, als hij überhaupt al speelt.

Als Ajax Wijndal, Brobbey en Bergwijn binnenhaalt en daartegenover (belangrijke) spelers als Mazraoui, Gravenberch, Haller en Antony (zie hem uiteindelijk wel vertrekken) kwijtraakt dan heeft Ajax naar mijn mening gewoon een prima eerste transferperiode onder Hamstra en Huntelaar achter de rug.

Moeten er naar mijn mening wel alles aan blijven doen om Timber, Martinez en Álvarez (ook al schijnt Schreuder niet echt gecharmeerd van hem te zijn) te behouden. Dan heb je misschien hier en daar alleen nog wat aankopen nodig in de breedte, aangezien spelers als Klaiber en Schuurs (en Tagliafico ook, maar daar heb je dan misschien Wijndal voor en sowieso Blind en Salah Edinne) misschien ook kunnen vertrekken.

Pasveer
Regeer
Timber
Martinez
Wijndal
Álvarez
Taylor
Tadic
Berghuis
Bergwijn
Brobbey
26 juni 2022 om 12:12

Je bent 4 basis spelers met iets extra’s kwijt!!

26 juni 2022 om 12:31

Dat is ook zo, maar als je Antony verkoopt en Bergwijn ervoor terughaalt (die transfer is al vrijwel zeker) ga je er nauwelijks op achteruit. Haller heeft zeker zijn waarde gehad en vind het ook jammer dat hij vertrekt, maar dit bod was niet te weigeren (naar mijn mening) en met Brobbey haal je een prima vervanger in huis al moet er dan ook nog een 2de spits bijkomen en dan zit je ook gewoon prima.

Gravenberch is altijd als een extreem groot talent omschreven en talent heeft hij zeker, maar zo extreem goed vond ik hem nou ook weer niet. Tegen het einde van het afgelopen seizoen, de laatste 8 à 12 wedstrijden, vond ik hem goed spelen maar verder was het altijd maar oké vond ik. En met Taylor heb je een prima vervanger in huis die tegen het einde van het afgelopen seizoen ook gewoon goed speelde in belangrijke wedstrijden tegen o.a. AZ, NEC, SC Heerenveen, FC Groningen, etc.

Enkel het vertrek van Mazraoui zal je naar mijn mening echt gaan voelen. Rensch ben ik geen fan van en die deed het goed toen hij pas aansloot bij Ajax 1, maar die is daarna slechter gaan spelen en ik zie ook geen back in hem. Regeer vond ik dan wel goed in Jong Ajax als back en deed het in de wedstrijden die hij als back speelde in Ajax 1 ook prima, maar hij is van oorsprong een middenvelder en is (net als Rensch) eigenlijk een risico maar wie weet weet hij te verrassen en ik hoop van wel, want ben meer gecharmeerd van Regeer dan Rensch.

En heb Regeer nu ook als back opgesteld omdat Ajax de rechtsbackpositie intern wilt gaan opvangen schijnbaar. Klaiber reken ik niet mee, want met alle respect: Klaiber is gewoon geldverspilling geweest, puur opvulling en alleen bij Ajax terechtgekomen door ten Hag.

26 juni 2022 om 12:33

C'est la vie.

Dat zal bij succes altijd blijven gebeuren. Belangrijkste is dat je er goed op voorbereid bent en de juiste vervangers doorschuift en/of aantrekt.

Met een type Wijndal denk ik dat dit wel het geval is. Verdedigend is het niet echt super maar voetballend is hij meer dan prima. Aangezien we aanvallend en dominant willen spelen denk ik dat het een goede match kan zijn. Bovendien heeft hij ondertussen al jaren ervaring en komt hij als aanvoerder over. Dan heb je toch de nodige bagage.

26 juni 2022 om 12:18

Tja als. Voorlopig is er nog helemaal niemand binnen en zowel dan lijkt het erop dat ze de hoofdprijs betalen. Dus hoe goed is dat dan. Laten we nog maar even afwachten.

26 juni 2022 om 13:03

Ik zit nog steeds te wachten op de vervanger van Neres.

Brobbey en Bergwijn zouden goede aankopen zijn. Heb mijn twijfels over Wijndal. Wat zeggen de AZ supporters? Is Wijndal goed genoeg voor Ajax?

26 juni 2022 om 12:16

Natuurlijk is hij goed genoeg. Ajax is vrijwel iedere wedstrijd beter en in de aanval.kan je hem prima gebruiken voor de overlap.

26 juni 2022 om 12:21

Dat is waar idd. Ben benieuwd.

26 juni 2022 om 12:42

Dat zeiden ze ook over Max bij PSV. Het is wel gebleken dat je verdedigend wel iets moet kunnen om te slagen. Hoop en verwacht wel dat Wijndal een paar tandjes beter is dan Max op dat gebied.

26 juni 2022 om 13:35

Mauro Jr. Kan die positie beter invullen dan max.

26 juni 2022 om 13:51

Beter dan Max sowieso. Wie niet?

26 juni 2022 om 12:21

Ik denk het wel, zeker gezien het feit dat Ajax ook altijd aanvallend wil spelen.
Uiteraard zie ik hem liever niet naar Ajax gaan, maar zorgaanbod die dingen nu eenmaal

26 juni 2022 om 12:22

Ah precies. Zit wat in.

26 juni 2022 om 12:23

Hij gaat het goed doen bij Ajax. Zoals ik hieronder aangeef wordt Wijndal “assist topscorer” volgend seizoen bij Ajax met rond de 15-20 assists. Jammer inderdaad dat hij naar Ajax gaat, zoals Feyenoord Berghuis aan Ajax kwijtraakte. Tegenwoordig moeten wij dat maar accepteren. Ajax heeft veel aantrekkingskracht voor spelers van Feyenoord, AZ en alles daaronder.

26 juni 2022 om 18:44

@alckmariaaz Ik lees anders op Azfanpage behoorlijk veel kritische noten over het spel van Wijndal. Vooral wanneer je verder het seizoen terug ingaat. Het zou al een tijdje stil staan in zijn ontwikkeling en soms aanvoerder-onwaardig overkomen.

Wellicht heeft hij een nieuwe prikkel nodig, maar ik ben nog niet overtuigd van zijn kwaliteiten.

Vind de term 'topversterking' een beetje voorbarig. Geen idee of Wijndal in Europa ook het niveau aan gaat kunnen. Voor Eredivisie begrippen een prima speler, maar ik moet het nog zien als hij in de CL komt te voetballen.

26 juni 2022 om 12:22

Dat kan je van elke speler die Ajax aantrekt zeggen. Ajax kan niet even bewezen CL-vedettes kopen van een Europese subtopclub. Ook een Tagliafico, Alvarez, Martinez, Schuurs, Ziyech etc. hadden nog helemaal niks in de CL laten zien.

26 juni 2022 om 12:32

Klopt, maar Wijndal zien we wekelijk spelen, die andere jongens niet. Ziyech was al jaren uitblinker in de Eredivisie, dat is Wijndal niet vind ik.

Ik snap de twijfels rondom Wijndal niet zo. Fantastische stats voor een back afgelopen seizoen. Wijndal haalt iedere wedstrijd 5-10 keer de achterlijn, ook tegen Feyenoord, Ajax, PSV en in Europa. Verdedigend soms wat minder maar over het algemeen ook zeer stabiel. Zeker in de Eredivisie lijkt mij een aanvallende back essentieel voor Ajax. Zonder de tandem Wijndal-Karlsson waren wij dit seizoen op plek 7-8 geëindigd denk ik. Ik denk dat Wijndal de assistenkoning van Ajax gaat worden komend seizoen.

26 juni 2022 om 13:17

Er loopt ook nog ene Tadic rond. Geeft ook weleens een assistje. Wijndal zou er een hoop kunnen geven maar koning wordt hij niet.

26 juni 2022 om 17:13

Ik kan mij goed vinden in wat AlckmariaAZ zegt. Wijndal is een van e beste Nederlandse backs die er momenteel is. Het feit dat hij als sterkhouder bij Alkmaar zo presteert gaat hem alleen maar helpen als hij straks ook ontzettende goede voetballers om zich heen heeft. Niet lullig bedoeld naar AZ, maar laten we eerlijk zijn, er is wel een kwaliteitsverschil. Ik denk dat Wijndal bij Ajax die stap extra kan maken om een echte topper te worden.

Voir volgend weekend hebben wij er 3 a 4 spelers bij en niet de minste let maar op!!!!

Mijn enige vraag is: waar ga je Blind neerzetten. Als je Wijndal haalt, haal je hem voor de basis. Prima linksback met potentie. Maar wordt Blind dan de nieuwe CVM of CV? En als je Bergwijn haalt (zeker goeie speler), waar zet je dan Tadic neer? In de spits? Of gaan we dan nu 5-3-2 spelen met Rensch-Timber-Martinez-Blind-Wijndal-Alvarez-Klaas... ?

Ben benieuwd wanneer het allemaal definitief is, nu Bergwijn nog en ik denk dat Brobbey te duur is.
18 miljoen is gewoon erg veel maar denk dat Ajax dit verlies moet nemen en Brobbey moet halen.
Tot nu toe hebben we helemaal geen spits en een 2de spits

Wijndal is gewoon een goede back up voor Blind. Blind gaat zeker nog 2 seizoenen mee en dan kan Wijndal met alle respect klaar worden gestoomd

26 juni 2022 om 12:44

Wat denk je nou zelf? Je gaat wijndal echt niet 2 seizoenen als back up gebruiken om hem zogenaamd klaar te stomen.

26 juni 2022 om 12:58

Hij moet 15 miljoen kosten en dan denk jij dat hij back-up wordt voor Blind?
Stel Blind speelt nog 2 seizoenen dan heeft Wijndal 2 seizoenen verloren en Ajax betaalt 2 seizoenen een gods vermogen aan een speler die niet speelt.
Gok eerder dat Timber of Martinez eind vh jaar weg zijn zodat Blind centraal gaat staan, samen met Timber of Martinez

Ajax is gewoon aan het wachten tot 1 juli vanwege het boekjaar lijkt me. Vandaar dat er zo 'weinig' gebeurd. Na 1 juli zal hoop ik in rap tempo veel concreet transfernieuws naar buiten komen. O.t. wijndal, bergwijn, brobbey en mogelijk zirkzee ook nog? Wauw dit zou dan een van de beste transferperiodes ooit betekenen

Hopelijk word dit niet weer een AZ speler die het niet gaat redden bij een stap hogerop.
Afgelopen seizoen was niet goed, maar dit kan wel een goede stap zijn voor hem. Ajax moet door selecteren en de concurrentie aangaan met Blind en/ of Nico wordt hij iig niet slechter van.

Topversterking?

Redelijke back, niks meer niks minder.

Wees gewoon weer eens des Ajax en kijk naar je jeugd, waar al jaren aan voorbij wordt gegaan, alleen uit nood komen te spelen.

Je hebt Salah-Eddine en Baas. Iets minder ver dan Wijndal, maar beter, ook qua types.

26 juni 2022 om 16:45

Salah-Edine met 25 wedstrijden voor Jong Ajax (1 goal 1 assist) en 1 voor Ajax 1 is beter dan Wijndal?

26 juni 2022 om 17:55

Dat is inderdaad een beetje overdreven, al begrijp ik wel wat hij bedoelt qua types. Wijndal is een back die vooral aan de zijlijn moet blijven, Salah-Eddine en Baas spelen meer aan de binnenkant, inverted backs/verkapte middenvelders. In combinatie met Bergwijn denk ik echter dat Wijndal prima gaat renderen. Met Tadic wellicht niet.

Was ook lachwekkend geweest als Juventus of Napoli voor Wijndal zouden gaan.. hooguit 8 miljoen waard.

Groen licht uit Italië? Dacht even dat er een transfer aanstaande was uit de Italiaanse competitie, maar is gewoon een breedte versterking. Dus nog even afwachten of er echte versterkingen aanstaande zijn....

Ik blijf steeds overal lezen dat Ajax bezig is met spelers maar tot nu toe zijn er alleen maar spelers weggegaan en er is niemand voor in de plaats teruggekomen terwijl voor de meeste clubs de voorbereiding al begonnen is of op het punt van beginnen staat. Ajax staat er over het algemeen om bekend om relatief lang te treuzelen met transfers en nu Overmars weg is en er minder ervaren mensen over de transfers gaan, lijkt het nog langer te duren. Je weet als Ajax zijnde dat dit waarschijnlijk een overgangsjaar wordt omdat Ajax, naast de egocentrische idioten die transfervrij vertrokken en Ajax geen transfersom opleveren, ook nog eens meer spelers dan normaal zal zien weggaan en dus eigenlijk een deel van de vertrokken spelers zal moeten vervangen met minder geld. Onana, Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico, Gravenberch, Alvarez, Haller, Antony zijn allemaal spelers die Ajax wist dat ze zou kunnen verliezen en bijna de helft daarvan is dus inderdaad al weg of bijna weg. Blijkbaar kan Ajax bijna alleen maar reactief handelen in plaats van af en toe preventief te handelen.

26 juni 2022 om 13:53

@VinRoo dat heeft niets met treuzelen te maken maar met het boekjaar, dat loopt tm 30 juni.

Dit zou Ajax toch te denken moeten geven dat Juventus én Napoli zich helemaal hebben teruggetrokken. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Wacht Ajax nou met spelers presenteren? Totdat het 1 juli is, ik las dat Bergwijn al rond was op VZ (of zo goed als).

Wijndal was bij AZ al d3 dragende speler die met ,op en schouder boven de rest uitstak dus was het een kwestie van tijd voor een vervolgstap. Word het Ajax dan wens ik hem succes en als het buitenland wordt, ook.

Ik zie echt niet waarom Wijndal zo gehyped wordt. Ontzettend overschat en verdedigend zwak tot doorsnee. Zit totaal geen agressie in, deze jongen is nog niet de helft zo goed als Tagliafico. Volgens mij staren veel mensen zich blind op het plaatje en het feit dat deze jongen Nederlands is. Maar verder vind ik het een typische AZ-speler: te veel servet om de verwachtingen van een tafellaken waar te maken.

26 juni 2022 om 15:20

Gomez , ik ben het volledig eens hoor leuk al die assists maar hij is verdediger en dat beheerst hij toch veel minder als Tagliafico , en opbouwend en met het voetbal van achteruit mag hij de veters nog niet strikken van Blind , ik begrijp ook niets van deze aankoop

Wijndal wil dus enkel en alleen naar Ajax, mooi. Hij werd in de onderlinge wedstrijd ook hartelijk begroet door Tadic, Brobbey, Timber etc. dus dit loopt al een tijdje. Zijn agent schijnt ook af te zien van zijn commissie, wat natuurlijk nog mooier is. Zo lang hij niet meer dan 10 miljoen kost vind ik het een prima versterking voor de komende 3-4 jaar.

Zou Wijndal geen versterking noemen. Meer een aanvulling op de selectie. Valt mij tegen van Ajax (H2 in het bijzonder) dat het eigen jeugd Salah-Eddine of Baas geen eerlijke kans geeft voordat het miljoenen uitgeeft aan een back die de nodige twijfels oproept.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren