Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Botman maakt officieel droomtransfer naar Newcastle voor 37 miljoen euro

Laatste update:

Sven Botman maakt definitief de overstap naar Newcastle United. Lille OSC incasseert een bedrag van 37 miljoen voor de 22-jarige centrumverdediger, die in Engeland tot medio 2027 tekent. Ajax bedong in 2020 een doorverkooppercentage van tien procent en casht zodoende nogmaals 2,9 miljoen euro (na de aanvankelijke transfersom van 9 miljoen euro).

Botman liet op zijn Instagram weten erg dankbaar te zijn voor zijn tijd bij Lille. "Ik ben heel blij dat ik twee jaar heb mogen spelen met de badge van Lille op mijn borst. Het is een ongelofelijke reis geweest met twee grote prijzen en herinneringen die ik nooit zal vergeten. Dank je wel Lille voor alles", luidde het dankwoord van Botman.

Lille telde in de zomer van 2020 acht miljoen euro neer om Botman los te weken bij Ajax, nadat hij een jaar op huurbasis voor sc Heerenveen had gespeeld. De linksbenige mandekker speelde sindsdien 79 wedstrijden voor les Dogues, met wie hij in het seizoen 2020/21 kampioen van Frankrijk werd en afgelopen jaargang in de Champions League speelde. Aanvankelijk lag AC Milan voorop in de strijd om de handtekening van Botman, die zich de afgelopen weken alsnog liet overtuigen door het verhaal van Newcastle.

In de som van 37 miljoen euro zit ook een klein deel aan eventuele bonussen besloten. Botman, twaalfvoudig Jong Oranje-international, wordt daarmee een van de duurste aankopen ooit van the Magpies, die vorig jaar in handen vielen van een puissant rijk Saudi-Arabisch consortium onder leiding van de Saudische kroonprins Mohammed bin Salman.

Even dreigde Newcastle United afgelopen seizoen te degraderen uit de Premier League, maar in januari trokken de Saudische bewindvoerders al de portemonnee om dat te voorkomen. De toen net aangestelde Eddie Howe verwelkomde onder meer Bruno Guimarães (voor 40 miljoen euro overgenomen van Olympique Lyon), Chris Wood (30 miljoen euro van Burnley) en Kieran Trippier (15 miljoen euro van Atlético Madrid) en behaalde met het compleet vernieuwde elftal uiteindelijk een verdienstelijke elfde plaats in de Premier League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maakte een goede indruk op me bij Heerenveen maar zo een spectaculaire ontwikkeling had ik nooit verwacht. Enorm knap

24 juni 2022 om 19:47

Inderdaad. Goede keuze ook, newcastle gaat komend seizoen hoge ogen gooien. Ik vind hun beleid een stuk beter dan die van city of utd. Met gerichte aankopen je team versterken. Denk stiekem dat ze Europees gaan halen, althans dat gun ik ze heel erg

24 juni 2022 om 19:49

Wat is er mis met het beleid van City? Volgens mij hebben die hele goede inkopen gedaan laatste jaren.

24 juni 2022 om 19:52

@bochherief Ik ben benieuwd. Ik heb geen hoge pet op van die geldschieter van Newcastle als persoon, maar er lijkt wel een idee achter te zitten

24 juni 2022 om 19:52

Walcott/basdemanaz
Ik vind als je 2 miljard investeert, verplicht bent om in 6 pogingen minimaal 1x de CL te winnen. Daarnaast zijn er genoeg miskopen geweest: mendy, otamendi, bravo, sane, jesus, ferran etc. Tot slot, de spelers worden gekocht voor minimaal 50 miljoen per stuk, vaak voor de bank.

24 juni 2022 om 19:54

Japie, ik snap je zorgen over de eigenaren, maar ja, zo zijn er meer eigenaren waar een luchtje aan zit. Ik vind t iig mooi dat ze geen gekke dingen doen, maar echt een beleid hebben uitgestippeld. Daar kan ik bewondering voor hebben

24 juni 2022 om 19:55

Sane en Ferran zijn absoluut geen miskopen. Die hebben ze voor meer geld kunnen verkopen. Het enige smetje is inderdaad nog geen CL, maar dat betekent niet dat het beleid niet goed is.

24 juni 2022 om 19:55

Hoe is Sane een miskoop? 86g/a in 135 wedstrijden. En Jesus doet het ook prima. Tikt ook bijna de 100 goals aan. In de laatste 5 jaar kun je alleen Grealish en Danilo als miskoop beschrijven.

24 juni 2022 om 20:03

Walcott/d.costa
Jullie mening is duidelijk, we dwalen af van het onderwerp, namelijk botman en newcastle utd. Ik vind newcastle gezond beleid voeren, ben blij dat ze in kapitaalkrachtige handen zijn, dat was wel anders onder Shepherd.

24 juni 2022 om 20:19

@bochherief Ze hadden de CL natuurlijk best een keer kunnen winnen. Maar ik krijg hier wel eens het idee of er elk jaar 6 championesleagues te verdelen zijn in plaats van dat het winnen daarvan een unieke gebeurtenis is.

Op basis van de totale uitgaven in die periode (salaris en transfers) was City ook niet de club die het meeste uit gaf, dat waren Real, Barca, Bayern, United en PSG en ik meen daarna pas City. Het kan niet zo zijn dat die clubs allemaal falen wanneer ze de CL niet winnen. Een groot voetballand als Italie (juventus is recent een beetje uit die lijst gevallen) heeft bijvoorbeeld al ruim 10 jaar geen CL winnaar meer heeft gehad.

24 juni 2022 om 20:38

Maar City doet toch goeie aankopen? United is een ander verhaal

24 juni 2022 om 20:47

City is juist het ultieme voorbeeld van gerichte aankopen doen. Misschien de eerste jaren wat minder. Maar bijna iedereen die ze kopen slaagt daar ook. Overigens vind ik dit geen geweldige aankoop voor 40 miljoen. Een speler die niet eens bij het Nederlands Elftal zit.. Ferran is met winst verkocht, Jesus heeft z’n waarde zeker gehad en wordt met winst verkocht. Sane was ook gewoon goed en zo ongeveer voor hetzelfde bedrag verkocht. Otamendi is enorm belangrijk geweest voor City een aantal jaar. Als ik aan miskopen denk dan zijn het Bravo, Mendy en Mangala en wellicht Grealish..

24 juni 2022 om 20:56

@tilburg013 Dat zegt natuurlijk niet altijd wat. Vincent Janssen zit er bv wel bij en Wijnaldum niet, dus daar moet je je als club niet blind op staren. Dat zegt niet altrijd wat over kwaliteit. Kijk hoe lang bij Frankrijk Giroud de voorkeur kreeg boven Benzema

24 juni 2022 om 20:56

Helemaal eens @ London Calling!
Ik vind City juist een uitstekend beleid voeren. Halen over het algemeen hele goede spelers en spelen het beste voetbal van Engeland en Europa. En met dat beleid hebben ze ook 4 van de 5 laatste PL kampioenschappen gewonnen.

Om CL te winnen, heb je ook een beetje geluk nodig.

On;
mooie transfer voor Botman. Hij heeft zich knap ontwikkeld en wordt nu beloond met een prachtige stap naar de PL. Ik lees net dat Ajax meeprofiteert; bijna 3 miljoen via doorverkoop percentage. Hier bovenop komt nog de opleidingsvergoeding. Top gedaan!

24 juni 2022 om 22:54

@bochherief: In hoeverre is dit beleid van Newcastle een keuze, en in hoeverre is dit beleid noodzakelijk? Dat die club na de overnamn door die Saudi's geld als kraanwater heeft is duidelijk, maar de echte topspelers willen meer dan geld en zullen pas willen komen als club in een positie zit waar het om Europees voetbal kan strijden, bij voorkeur zelfs Champions League voetbal speelt of kan afdwingen.
Newcastle zal een tijdje in die vijver van de subtop moeten vissen om de club op het niveau te krijgen waar de topspelers van deze wereld potentie in zien.

25 juni 2022 om 06:20

Airbags
What city in 2008 wel goed deed was een topspeler als Robinho foppen om daar te tekenen, en zo kwamen langzaam de grote namen. Zet er een goede trainer op en zo bouw je het succes. Dat beleid van city (2008-pak m beet 2015) is hoe newcastle het aan zou moeten pakken

25 juni 2022 om 12:26

Tj niet bij het nederlands elftal hij hoort er natuurlijk wel bij ipv ake of teze of martins indi, maar wel te licht voor de basis met de vrij van dijk de ligt natuurlijk ook geen schande maar zeker wel de 4e cv van nederland voor mij

28 juni 2022 om 22:15

Nu wel. Eerder kochten ze wel blind, dan hadden ze Aguero, Dzeko, Balotelli, Tevez, Adebayor en Santa Cruz tegelijk onder contract staan. Beetje heftig. Newcastle doet het nu van begins af aan heel zorgvuldig. Best slim, en het kweekt ook niet zoveel haat als die grote koopwoede. Met het oog op de gunfactor ook wel verstandig. Qua uitstraling scheelt dat wel, want terecht of niet, ik zie City toch nooit meer echt als mooie club

29 juni 2022 om 00:20

Komt toch ook wel door dat nietszeggende stadion van nu, als ze het oude mainroad nog hadden was dat ook anders. En city was nooit een sleeping giant zoals een newcastle of everton dat bv wel zijn.
Maar ik begrijp je volledig, heb zelf ook nog steeds niks met chelsea, psg, psv, leverkusen etc

24 juni 2022 om 20:10

Hmm kan niet met riuimte in z’n rug spelen althans heel moeilijk. Beperkt bewegingsvrijheid backs of er moet een snelle CV naast. Hoop toch niet dat ze met kont id zestien gaan spelen. Maar goed, ontwikkelen kan altijd nog.

24 juni 2022 om 20:26

Botman en Bakker gaan geen concurrentie vormen, zijn te beperkt. Timber is niet helemaal een generatiegenoot.

24 juni 2022 om 20:38

Bakker en botman zijn 10 klasses minder. Timber is op dit moment nog een klasse minder.

24 juni 2022 om 21:50

@myvision, je bent weer eens onbegrijpelijk voor me. Botman is 22, Bakker 21 en Timber is 20. Hoezo zijn dat geen generatiegenoten, er zit amper twee jaar tussen die mannen...

25 juni 2022 om 09:55

Botman als hij zich doorontwikkeld wel. Maar Bakker?? is toch gewoon een back hoezo concurrent voor Cv?

28 juni 2022 om 22:14

My vision bakker is eigenlijk een linksback toch? Dan zou die eerder met malacia of wijndal moeten strijden

25 juni 2022 om 01:19

Gewoon ook een slechte zet van Overmars, mag je hier vast niet zeggen want sommigen hebben hem heilig verklaard. Maar nogmaals: een slechte transfer van de toenmalige TD.

25 juni 2022 om 01:30

Is iedereen die niet slaagt bij Ajax en via een omweg wel, te dupe van wanbeleid? Beetje overdreven. Dit is een redelijke houten Klaas die het Ajax spelletje kennelijk niet ligt of in ieder geval er te kort voor komt. Anders had hij net als Schuurs achter Timber gezeten, die is namelijk 3 klassen beter.

25 juni 2022 om 09:57

Drie klassen beter zelfs. Dus Timber gaat weg voor rond de 120 miljoen als het een beetje meezit. Ik ben benieuwd

25 juni 2022 om 14:21

Wat is er slecht aan? Die jongen wilde perse spelen en had grotere en betere spelers voor zich. Niet goed genoeg voor de basis en dan kijk je verder. Hij ontwikkelt zich en maakt een mooie grote transfer. Niks raars aan. Gewoonste zaak van de wereld. Dat Ajax daar zoveel geld voor kreeg is al heel wat.

28 juni 2022 om 22:02

Is dat zo, Lille bied 10 miljoen voor een speler die op punt stond verhuurd te worden maar nog nooit in het 1e van Ajax gespeeld heeft. Niet veel later troffen de 2 clubs elkaar voor de Europacup maar beide wedstrijden werden overtuigend verloren door Lille. Vertel mij maar wat Overmars verkeerd gedaan heeft.

28 juni 2022 om 22:16

@JWD81 Vind schuurs nou ook weer geen geweldenaar als hij speelt zit je toch wel met je billen geknepen

28 juni 2022 om 23:12

Schuurs is wat wisselvallig maar vind hem niet veel slechter dan Botman.

40 mio, wat een geweldige deal voor Lille. Heeft Ajax hem dan niet te makkelijk/snel laten gaan vraag ik me af?

24 juni 2022 om 19:47

Als je kijkt naar het huidige centrum had hij zowel Timber als Martinez er niet uitgespeeld, die zijn simpelweg beter. Hij heeft dus een erg goede keuze gemaakt om zich elders te ontwikkelen.

24 juni 2022 om 19:49

Dus Martinez is meer dan 40 miljoen waard.

24 juni 2022 om 19:52

Botman is ook geen 40 miljoen waard. Ongekend slecht beleid van Newcastle hier. Je kunt van die 40 miljoen zoveel betere centrum verdedigers halen.

24 juni 2022 om 19:52

Ook Botman is dat niet waard. Dat is wat die gekken er voor over hebben. Martinez vind ik ook we echt beter dan Botman.

24 juni 2022 om 19:57

Denk het wel.
Martinez is aan de bal beter waardoor Ajax met hoe ze willen voetballen meer aan hem heeft. Met name in de Eredivisie.

Botman is wat dat betreft een beetje een on-nederlandse verdediger, en wat er dan beter is hangt vooral van je smaak af

24 juni 2022 om 19:59

Zowel Botman als Martinez hebben een contract tot en met 2025 dat afgekocht moet worden. Botman is alleen met z'n 22 twee jaar jonger dan Martinez. Ik schat Martinez en Ajax hoger in dan Botman en Lille dus denk wel dat Martinez voor een absolute hoofdprijs zou gaat als hij weg gaat en dat is meer dan 40 miljoen.

24 juni 2022 om 20:12

Fijn dat je ajax hoger inschat, maar de Franse competitie schat ik een stuk hoger in dan de Nederlandse en dat bepaalt de prijs. Martinez voor meer dan 40 is waanzin, zo ook antony voor meer dan 50.

24 juni 2022 om 20:28

Als ze worden verkocht gaan ze toch echt voor die prijzen of hoger weg, maar ze worden denk ik deze zomer niet verkocht. Daarbij is Martinez een international van Argentinië. Ik denk dat buiten alle anti-Ajacieden als jij om vrijwel iedereen Martinez en Ajax hoger inschat dan jij Bochherief.

24 juni 2022 om 20:31

Een stuk hoger nog wel, ondanks dat Feyenoord Marseille eruit knalt en Ajax de kampioen daarvoor. Redelijk gelijk, liggen qua coëfficiënten ook zeer dichtbij als het laatste jaar wegvalt.

24 juni 2022 om 20:39

En toch winnen alle Nederlandse clubs continu van franse clubs....

24 juni 2022 om 20:50

PSV en Vitesse verloren gewoon van Monaco en Rennes anders.

24 juni 2022 om 20:50

@allez Paris, wie zou Newcastle dan beter kunnen halen voor 40 miljoen of minder?

24 juni 2022 om 20:59

SterkeJerke,

Saliba, Kimpembe, Koulibaly, Ake zijn allemaal voor 40 miljoen of zelfs minder op te halen. Deze verdedigers zijn toch wel van een andere klasse dan Botman.

Nou is het de vraag of deze spelers ook echt geïnteresseerd zijn in een club die vooralsnog meedoet in de middenmoot van de Premier League.

Maar als je als club ambitieus bent zou ik voor deze namen gaan.

24 juni 2022 om 21:30

Allemaal voor minder op te halen? Dat betwijfel ik. Saliba misschien wel gezien zijn contractduur maar Kimpembe zit bij PSG en die laten niemand zomaar gaan, Koulibaly moest een jaar of 2 geleden nog 100mio kosten en Ake is voor meer dan 40mio gehaald pasgeleden.

24 juni 2022 om 21:54

Tja, ik heb het niet verzonnen. Hun transferwaarde wordt zo geschat op transfermarkt.com. Of dit realistisch is, is wat anders. Transferwaarden zijn sowiezo moeilijk in te schatten. Wie had gedacht dat Liverpool zomaar even 100 miljoen neerlegt voor een spits die 1 leuk seizoen heeft gehad.

25 juni 2022 om 00:31

Klopt, wat mij betreft minimaal 50 miljoen. @Lothar

28 juni 2022 om 22:19

@bochherief qua prijzen ben ik dat niet zo zeer met je eens. Kijk bvb wat de ligt en de jong opgeleverd hebben is ook niet voor niks toch? En vind je het ook waanzin dat eem gakpo voor minimaal 40mil verkocht moet worden?

28 juni 2022 om 22:27

Ik kijk wel regelmatig naar de Franse competitie en ik weet zeker dat de top4 van Nederland moeiteloos mee kan. Je hebt PSG dan een hele tijd niets en dan komt de rest dat niet veel voor elkaar onderdoet.

28 juni 2022 om 23:52

Jeffrey en janta
De Franse competitie is een kweekvijver van talent waarbij meer spelers slagen bij topclubs dan de Nederlandse spelers uit de eredivisie. In de breedte is ligue 1 ook sterker. Allemaal zaken die bepalen dat spelers voor hogere bedragen verkocht worden.
De ligt en frenkie was mooi verkocht, absoluut. Maar doet niet af aan de trend dat Franse spelers voor hogere bedragen weggaan.

29 juni 2022 om 10:43

Blijkbaar heb jij ook amper wedstrijden uit de Franse competitie gezien. Ajax speelde landskampioen Lille van het veld en Feyenoord liet geen spaan heel van Marseille en dat is geen toeval.

24 juni 2022 om 19:48

Tja, Ajax heeft sinds het vertrek van Botman ook geen verkeerde centrale verdedigers gehad met een Lisandro Martinez en een Timber. Die hadden Botman zijn ontwikkeling vast in de weg gestaan. Is gewoon prima gelopen zo dus. Wel jammer dat hij niet voor Milan kiest. Als centrale verdediger bijleren bij de club van Maldini. Maarja het zullen de Engelse centen geweest zijn.

24 juni 2022 om 19:50

Bij Ajax was hij gewoon nog bankzitter geweest, dus dan was hij dat nooit waard geworden. Ook voor komend jaar lijkt er geen basisplek vrij in het verdedigende centrum, dus verhuren had ook niet geholpen.

24 juni 2022 om 19:50

Niet alle spelers komen onder een bepaald speltype uit de verf, Botman was bij Ajax simpelweg niet goed genoeg omdat er daar andere dingen worden gevraagd dan bij Lille, had overigens ook niet verwacht dat hij het zo goed zal doen, maar vind niet dat Ajax hem te vroeg heeft laten gaan, zelf gaf hij overigens een tijdje geleden ook te kennen dat zijn kwaliteiten niet goed passen in het type spel wat Ajax wil spelen en wat ze van hun verdedigers verlangen.

24 juni 2022 om 19:50

Hij past niet bij Ajax. Hij heeft een defensief ingesteld elftal nodig waar de verdedigers met hun kont in de goal hangen. Vandaar dat hij bij Lille prima tot zijn recht komt. Sorry, ik ga de woorden van Affelay even kopiëren, maar Botman heeft ook echt de draaicirkel van een vrachtwagen.

24 juni 2022 om 20:25

Nou De Ligt is misschien van hetzelfde formaat als Botman in lengte en breedte, maar toch heeft De Ligt een betere handelingssnelheid. De Ligt is wat meer behendig, wat verfijnder ook. Past uiteindelijk toch meer bij Ajax dan Botman vind ik.

24 juni 2022 om 21:12

De Ligt was altijd veel meer een Ajaxspeler dan Botman. De Ligt was in middenbouw ook een prima middenvelder die toen hij fysiek veel groeide naar achter ging, naar mate hij ouder werd is voetballende element meer naar achter geschoven en meer mandekker geworden. Botman was in jeugd ook al pure CV die beste was in duels, redelijk snel was maar niet wendbaar en vreselijk snel terug greep naar lange bal onder druk (die hij trouwens wel prima beheerst). Die heeft ook nooit Ajax 1 gehaald en niet zonder reden.

24 juni 2022 om 20:03

Nee hoor, bij ajax had hij zich nooit zo ontwikkeld. Heel ander spelletje, was hij niet aan de bak gekomen. Bij lille was hij duidelijk beter op zn plek

24 juni 2022 om 20:17

Nee, want Martinez vind ik persoonlijk beter en is misschien wel 50 miljoen waard. Daarnaast is Ajax na zijn vertrek 2 keer landskampioen geworden en is het 1 keer overwinterd in de CL, dus sportief heeft het sowieso niks uitgemaakt.

24 juni 2022 om 20:39

Is geen speler die met ruimte in zijn rug kan spelen. Je kan je afvragen waarom Ajax bij hem is uitgekomen.

25 juni 2022 om 01:33

Daar moet je de PL bonus wel vanaf halen. Milan wilde geen 40 miljoen betalen, groot gelijk. In de PL kost een middelmatige speler al gauw 40 miljoen.

28 juni 2022 om 23:31

Ja, maar zeg dat maar niet hier want dan bedoezel je de legacy van de heilige Overmars.

Denk dat hij zich wel goed staande kan houden in de PL. Of hij nou de verdediger is waarmee je de top 4 kan aanvallen.. ik twijfel maar laat me graag verrassen.

28 juni 2022 om 22:48

Ik denk ook niet dat Newcastle de top 4 gaat aanvallen. Linkerrijtje mogen ze blij mee zijn.

Wordt leuk om Botman te volgen in de Prem. Newcastle is een mooie stap en ik zie ze komende jaren volop meedoen in de strijd om Europees voetbal. Ik vind Guimaraes ook echt een topper.

Jammer, had graag weer een Nederlander bij Milan gezien maar begrijpelijk dat je niet 40 miljoen neer legt voor Botman. Newcastle blijft natuurlijk ook een mooie stap voor hem, benieuwd hoe hij zich staande houdt in Engeland.

Hm, toch vrij matige stap. Was volgens velen hier rijp voor de top toch. Premier League is natuurlijk prachtcompetitie maar ik denk dat hij niet snel bij de (sub)top terecht komt. Voetballend niet goed genoeg, sowieso vrij beperkte verdediger.

24 juni 2022 om 20:00

Scheelt dat Lascelles, Schar en Burn ook voetballend niet goed zijn.

24 juni 2022 om 20:02

Newcastle gaat met al het geld en de aankopen die ze doen natuurlijk wel mee doen in de subtop en de top de komende jaren (of dat is in ieder geval de bedoeling), ze staan nu eigenlijk waar City een jaar of 10-15 geleden stond.
Wat dat betreft is het een leuke stap voor hem, en mogelijk kan hij meegroeien met de club naar de top, misschien zoals Kompany ooit bij City.

24 juni 2022 om 20:13

Zou kunnen. Maar dan moet Newcastle een afbraakvoetbalversie van City worden want juist vanwege het dominante voetbal met veel ruimte in de rug is de reden waarom Botman bij Ajax niet mee kon. Botman is voor een huidige Newcastle waarschijnlijk best prima op z'n plek, maar als het vaak beter dan de tegenstander wil zijn dan heeft hij er weinig te zoeken.

24 juni 2022 om 20:29

Dat hoeft natuurlijk niet, daar lag de kracht van Kompany om die er maar weer bij te pakken ook niet.
In een elftal waar voor de rest veel voetbal in zit kunnen 1 of 2 spelers die dat minder hebben juist ook heel goed werken. Denk bijvoorbeeld aan de rol van Alvarez binnen Ajax.

24 juni 2022 om 21:00

MyVision, wellicht dat het aan je voorbij is gegaan, maar op basis van de laatste 20 PL wedstrijden (dus nadat alle winteraankopen erbij kwamen) hebben ze de meeste punten op Liverpool en City na gehaald.

24 juni 2022 om 21:02

@myvision Ik vind dat altijd een beetje onzin. Blind kan ook niet met ruimte in zijn rug spelen, maar Ajax heeft andere spelers om dat probleem op te lossen

28 juni 2022 om 22:57

Er zijn wel meer clubs in Engeland met veel geld. Eddie Howe is een prima coach maar niet de man die ze naar de top gaat brengen. Clubs als City, Liverpool, Chelsea, Spurs en Arsenal zie ik ze niet snel inhalen. United in principe ook niet maar dat is nog onzeker. Dus je hebt sowieso 5-6 clubs die moeilijk in te halen zijn. En dan ook nog rekening houden met clubs als Wolves, Leicester en West Ham. Wellicht gaan Villa en Everton ook weer beter presteren. Zal niet makkelijk zijn. Voorlopig betalen ze veel geld voor middelmaat (Wood, Targett, Botman).

24 juni 2022 om 20:51

Newcastle gaat denk ik vrij snel aansluiten bij de subtop met hun budget. Hoe is Botman rijp voor de top? Zit niet eens bij het Nederlands Elftal en vind 40 miljoen ook vrij hoog..

Ja 40 miljoen. Precies de reden waarom Botman niet naar Milan gaat. Ze wilde hem graag hebben maar niet voor 40 miljoen. Hetzelfde gaat waarschijnlijk gebeuren met Renato Sanches waar Milan ook niet aan de 30 miljoen vraag prijs kan voldoen. Benieuwd hoe Botman zich staande houdt in de Premier league. Hangt toch een stevig prijskaartje aan en moet zich nu wel bewijzen.

24 juni 2022 om 19:50

Daar zie je de gevolgen van de covid crisis bij bepaalde clubs maar opvallend genoeg kunnen de olieclubs lekker doorgaan met geld strooien. Dat is gewoon jammer. Milan was toch een mooie club voor hem en CL voetbal maar nee liever geen europees voetbal maar vast wel meer oliecenten. Apart gebeuren.

Is het netjes op welke manier we bij NUFC aan het geld komen? Nee. Ben ik blij met deze transfer? Ja. Elke transfer voelt zo tegenstrijdig. Dat buiten beschouwing gelaten is deze transfer echt een noodzakelijke en hele goede. Sterk, prima aan de bal en goed inzicht!

24 juni 2022 om 20:02

Persoonlijk vind ik Newcastle een prachtige club met historie maar Socio heeft wel gelijk wat betreft het voetbal wordt verpest. Ac Milan is namelijk ook een club met historie en de beste voetballers hebben er gespeeld. Wonen en werken in Italië lijkt mij prachtig.. maar dan komt Newcastle aan met veel poen en dan is het feestje klaar. Laten we niet vergeten dat Botman never naar Newcastle zou gaan zonder deze rijke oliesjeiks.

24 juni 2022 om 22:06

@jogaburrito, Botman is geen wereldtopper die alleen voor het geld naar Newcastle gaat terwijl hij bv ook Real Madrid of City had kunnen kiezen dus dat hij never zou gaan lijkt me overdreven. Hij is niet van niveau dat hij onbetwist basis zou zijn bij Milan. Gini maakte 7 jaar geleden ook de stap naar Newcastle. Het blijft toch wel Premier League, in de ogen van velen de mooiste competitie, waarin altijd al geld zat.

Speeltijd, betere/mooiere competitie (subjectief maar velen denken zo), dat zijn naast geld prima redenen.

28 juni 2022 om 23:35

Joga, je zou voor de grap even moeten opzoeken hoe Milan er voor stond voor miljardair Berlusconi de club over nam in 1986 en in de club begon te investeren.

Een groot deel van Milans geschiedenis komt ook door een rijke investeerder. Omdat dat langer geleden is pleit het hen niet ineens vrij van de zonde die je Newcastle verwijt.

29 juni 2022 om 00:32

True!
Maar milan was eerder wel een grootmacht natuurlijk in 63 en 69 ook al de ec1! En puur dmv omkoping terug gezet en in een dal geraakt. En hoe hypocriet ook I know, vind ik een investeerder uit eigen land veel minder raar/gek/vuil, en hij komt zelfs niet alleen uit eigen land, maar zelfs uit de stad.

Voor Botman een leuke transfer maar zie maar weer de gevolgen van een nieuwe olieclub. De klassieke Milan die verslagen wordt en hij die een transfer naar Newcastle verkiest boven het mooie Milan, die ook nog de CL ingaat. Waar is je ambitie denk ik dan. Heel apart, maar agh zal daar vast meer salaris krijgen. Newcastle gaf ook al meteen na de overname 100 mil uit in de winter, waar hebben we het over zeg en zo hypocriet vd FA om die overname toe te laten. Zure ontwikkeling maar wat vinden vele het geweldig.

24 juni 2022 om 19:51

Botman kiest sowieso de weg van de minste weerstand en dus weet hij dat hij zijn beperkingen heeft. Aan de ene kant heel slim, aan de andere kant niet super ambitieus inderdaad. Ik kan clubs als Newcastle ook niet echt waarderen, hoop dat het allemaal hopeloos faalt daar.

24 juni 2022 om 22:05

@myvision, hij kan zijn carrière toch rustig opbouwen? Kijk naar een Wijnaldum die via Newcastle bij Liverpool terecht is gekomen. Ik vind dit een slimme stap van Botman. Beter dan een Ziyech en van de Beek, die amper aan spelen toekomen.

24 juni 2022 om 22:46

Zo is het ook Gelbe. Ik denk dat het per geval wel steeds anders is en het moet nog maar uitwijzen of dit verstandiger is dan Donny en Ziyech. Beide hebben/hadden ook een beetje pech met de coaches. Zo denk ik dat komend seizoen Donny weer back on track gaat zijn, Ziyech had beter een andere club kunnen kiezen maar die kan nu altijd nog naar die gradatie clubs subtop/middenmoot of zelfs daaronder. Dus zo dom is die stap niet. Een Ziyech weet dat hij zo terug kan naar Ajax, Botman weet dat die daar nooit terug naartoe zal kunnen.

24 juni 2022 om 19:54

Maar sociofan het klopt wel dat de olieclubs het verpesten maar berlusconi deed dit natuurlijk ook bij AC op dezelfde manier.

24 juni 2022 om 19:57

Dat is helaas wel zo.. maar kan zijn transfer naar Newcastle wel begrijpen, hij zal daar veel minuten maken. Bij Ac Milan staat het al redelijk goed achterin.

24 juni 2022 om 20:01

@Socio dit ligt puur aan Milan, hadden al agreement met speler, had dan ff door gepakt en je had een deal kunnen sluiten met Newcastle voor zeker minder dan 40 mil. Maar nee, de nieuwe eigenaren zitten te staren naar de Scudetto, denkende dat de taak al voorbracht is en zitten zich vol te stouwen met Pizza, man, ga wat doen joh. Zelfde geld Sanches, ook al rond met speler. Lille wilde ook akkoord maar door lange wachten komt PSG aanbod, betalen paar miljoentjes meer, en ook die is waarschijnlijk weg.. niet zo zeer door smijten van geld vd andere clubs maar het getreuzel van de eigenaren bij Milan..

24 juni 2022 om 20:53

Omdat AC Milan gewoon een enorm sterk centraal duo heeft staan misschien? En in de PL spelen is ook geen straf. Beste competitie van de wereld. Newcastle is daarnaast gewoon een grote club met een mooie aanhang. Ze hebben ook de potentie om mee te doen met clubs als Arsenal, Spurs en United..

24 juni 2022 om 22:36

Milan en andere Italiaanse clubs leggen het al meerdere jaren af tegen Engelse clubs.
Milan die voorgaand afgelopen seizoen in ieder geval 7 jaar geen CL heeft gespeeld

Uitstekende aankoop van Newcastle, denk dat Botman goed zal passen in de PL. Newcastle is goed bezig met aankopen!

24 juni 2022 om 19:56

Ja, die doen best verstandige aankopen. Moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd ben van Howe.

40M voor Botman en 15M voor Malacia ... terwijl die bij het NL 11tal zit. Volgens mij doet Feyenoord iets niet helemaal goed.

24 juni 2022 om 22:20

verschil contractduur, contractwaarde, competitie en CL ervaring

Dit vindt ik nou een toffe transfer !

Ondanks dat Botman geen spectaculaire speler is om naar te kijken, dit maakt Newcastle wel weer een stukje leuker om te volgen !

Met dank aan Redbird, eigenaren van Milan. Juve haalt Pogba, Inter haalt Lukaku en Milan, Milan zit aan de zijlijn door Redbird. Ze zitten maar te treuzelen en treuzelen, alleen contract van Maldini laat staan overige transfers waardoor ze alle spelers mislopen, man wat waardeloos.. Botman vind ik niet zo erg, wat defensief hoeft er eigenlijk niet zoveel bij, maar vooral Sanches is zwaar klote. Die gaat nu waarschijnlijk naar PSG… nu al klaar met de nieuwe eigenaar, hopelijk valt Milan ooit weer in handen van een Italiaan; die zal ongetwijfeld regeren met passie ipv alleen winst willen maken..
Ook jammer voor Botman want ben overtuigd dat hij veel liever naar Milan wilde. Maar ook hij kan niet eeuwig wachten dus snap het heel goed van zijn kant

28 juni 2022 om 22:17

Ik vind Milan veel leuker als ze niet al die gearriveerde namen willen kopen maar juist met verrassingen en onbekendere namen komen.

Jammer, ik was erg benieuwd bij de pushmelding of het Milan of Newcastle zou zijn geworden. Ik had hem liever bij Milan gezien.

Hele mooie stap voor Botman, en ik denk ook de juiste keus. Bij Newcastle United zal hij denk ik sowieso in de basis staan, dat zou bij AC Milan voor hem veel moeilijker worden. Want met Kalulu en Tomori heeft AC Milan al een centrum staan dat staat als een huis en die zou hij er echt niet even uitspelen en wat heel misschien een voordeel zou kunnen zijn is dat Kjaer op de weg terug is na een zware blessure en dat Romagnoli transfervrij zal vertrekken.

Maar dan zou Botman hooguit 3de of zelfs 4de keus zijn en dus geen basisspeler bij AC Milan. En bij Newcastle United zijn ze gewoon aan een mooi project bezig, en dan bedoel ik meer sportief. Hebben natuurlijk een steenrijke eigenaar en hoe hij zijn geld heeft verdiend laat ik nu even niet meetellen, maar Newcastle kan nu gewoon veel geld uitgeven en kunnen gewoon veel inkopen doordat ze de afgelopen jaren weinig hebben geïnvesteerd maar veel inkomsten hebben gehad onder de vorige eigenaar.

Newcastle investeert tot nu toe ook gewoon zeer gericht. Botman is daar een voorbeeld van, maar in januari natuurlijk Trippier, Bruno Guimarães, Burn en Targett (op huurbasis) en alleen Wood vond ik echt een rare aankoop. En naast Botman deze zomer zal of heeft Newcastle volgens mij ook Hugo Etikite aangetrokken en dat is ook gewoon een zeer goede en verstandige aankoop, aangezien dit een hele jonge speler is met veel potentie en wederom een gerichte aankoop is.

En natuurlijk hebben Trippier, Botman, Guimarães, Wood, Etikite, etc. forse bedragen gekost (zo'n 20 tot 40 miljoen), maar ze doen het wel met beleid en kijken echt wat ze nodig hebben. Ook zijn dit soort bedragen tegenwoordig niet extreem veel, want er zijn clubs die veel meer betalen voor spelers en kan mij teams als Bournemouth, Crystal Palace herinneren die jaren terug soortgelijke bedragen betaalden voor spelers als Solanke, Ibe, Benteke, etc.

Dan doet Newcastle het veel beter en gerichter.

Was altijd al beter dan schuurs.

Maar blijkbaar heeft schuurs familie rondlopen bj ajax ofzo. Want kan me niet voorstellen dat mensen ooit meer zagen in hem dab in Botman.

24 juni 2022 om 20:05

Ik weet niet of mensen dat ooit zagen, de concurenten van Botman waren met name Blind en Martinez.

24 juni 2022 om 20:15

Vraag me af of zelfs nu Botman echt beter is dan Schuurs. In ieder geval niet voor het voetbal dat een dominante ploeg als Ajax speelt.

24 juni 2022 om 21:05

Correctie: hij is op bepaalde vlakken beter dan Schuurs. Bij Ajax worden spelers meer beoordeeld op wat ze niet kunnen. Geloof me, Botman had het hier nog slechter gedaan. Bij Jong Oranje vind ik Schuurs ook bijna altijd een betere indruk maken. Botman heeft gewoon echt een geweldige club en competitie gekozen, dat wordt zo erg onderschat. 100% van zijn kwaliteiten kwam daar naar voren.

Mooie club. Bij Newcastle moet ik toch altijd denken aan de film "Goal". Welcome to the tunes!

Wat een bedrag! Zal er nog wat doorverkoop %/ opleiding inzitten voor Ajax?

Dat is verdorie nog eens een klapper. Had even niet in het vizier dat het zo stormachtig ging met deze jongen.

Wat dat betreft ook wel een beetje een klacht tegen Oranje’s s scouts dat iemand als Teze voorrang krijgt op Botman. €40M man, dat gaat Teze nooit opbrengen.

24 juni 2022 om 20:42

Dag gomes1psv,

Ik ben van mening dat je een beetje een kromme vergelijking trekt. Tete is toch meer een speler die doorgaans op rechtsback speelt? Botman is meer een speler die speelt centraal achterin. Helaas voor Botman maar fijn voor ons als Nederlander is dat wij ook Van Dijk, de Vrij, de Ligt, Timber en Ake in de gelederen hebben. Hierdoor komt Botman wat minder snel in het Nederlands elftal, omdat hij deze geweldenaren voor zich moet dulden.

Rechtsachter is de spoeling wat dunner dus zal daar een speler sneller worden opgeroepen. Als Tete centrale verdediger was geweest was die ook niet opgeroepen.

25 juni 2022 om 12:11

Teze en Tete zijn natuurlijk niet dezelfde persoon. Teze is wel degelijk een centrale verdediger en Tete inderdaad een RB, Tete zal aankomend seizoen weer in de PL te bewonderen zijn bij Fulham maar of hij in de basis zal staan is nog maar de vraag.

De vergelijking van gomes1psv is dus helemaal niet krom, omdat het om Teze gaat.

25 juni 2022 om 12:50

Ahja ik heb twee spelers door elkaar heen gehaald excuses! Ik bedoelde uiteraard Teze in plaats van Tete.

Maar Teze speelt doorgaans toch ook als rechtsback? Tenminste dat dacht ik bij het schrijven van mijn bovenstaande bijdrage. Ik weet in elk geval dat hij ook als rechtsback kan spelen. Wellicht is hij voor die positie meer bij het Nederlandse elftal gehaald. Of vanwege zijn multi inzetbaarheid. Maar wetende dat jullie PSV veel volgen zouden jullie dit wel beter weten dan ik.

In elk geval bedankt voor het aanmerken van mijn schrijffout. Ik hoop dat ik hiermee niet teveel verwarring heb gezaaid.

Mijn wel gemeende excuses!

Lille had hem in de winter moeten verkopen. Was toen een bod van meer dan 50 miljoen. Lekker dat Ajax meeprofiteert. Er komt nog een opleidingsvergoeding bij van ruim een miljoen, dus dat is lekker. En ben heel benieuwd hoe Botman het daar gaat doen, met een beetje geluk speel je over 3 jaar gewoon Europees. Mooi project.

Mooi hoe deze jongen zich ontwikkelt. Had het bij Ajax waarschijnlijk niet gered met Martinez en Timber als concurrenten. Ook mooi voor Ajax, dat een kleine 3 miljoen aan deze transfer overhoudt.

Zo zie je maar dat Ajax nu heel hoog in de boom moet gaan zitten voor Martinez, Timber en Antony. Er wordt gewoon nog veel betaald voor spelers, zie ook Tchouameni. Haller en Gravenberch heb je m.i. al voor te weinig verkocht.

Nu Newastle een rijke club is, is het opeens een toptransfer? Laat me niet lachen. Newastle United is hetzelfde als Lille. Lille is zelfs misschien beter

40 miljoen vond ik al veel te veel. Dus ben er niet rouwig om. Aan de andere kant had ik graag een Nederlander bij Milan gehad.

28 juni 2022 om 22:14

Ik zie Senesi wel naar Milan gaan.

Leuk, en waar staat hij in het nederlands elftal? Zoveel geld voor een potentiële verdediger. In de PL moet hij het eerst maar laten zien.

Een verdediger die een toptransfer maakt voor bijna 40 miljoen maar niet eens in aanmerking komt voor Oranje zegt veel over de kwaliteit die we defensief momenteel hebben. Benieuwd of hij mee kan in de intensiteit van de PL.

Ajax krijgt 10% van 37/39 miljoen dus dat maakt 3,7/3,9 miljoen en niet 2,9 miljoen VZ. Even aanpassen. Lekker extra geld voor Ajax. Had hem graag bij Ajax gezien na een huur bij Heerenveen meen ik. Wellicht hadden ze dan meer gepakt. Maar al met al toch zo’n 12 miljoen gepakt op een zelf opgeleide speler waar ze het schijnbaar niet in zagen zitten. En bij Ajax zien ze het vast beter dan ik. Dus goed gedaan. Nu naar Newcastle United, als sinds begin jaren ‘90 “mijn” cluppie in Engeland.

25 juni 2022 om 14:24

Mensen weten het verhaal niet. Hij wilde perse spelen. Dat kon bij Ajax niet aangezien er een paar hele goede betere spelers voor hem zaten. Toen heeft hij voor Lille gekozen omdat hij daar wel basisspeler zou worden. Die jongen heeft er zelf voor gekozen.

25 juni 2022 om 14:49

Doorverkoop percentage gaat meestal over het bedrag boven de aankoopprijs. Met de opleidingsvergoeding erbij opgeteld zul je wel aan 4 miljoen zitten trouwens.

Geweldig voor Botman . Zeer benieuwd of hij de PL aankan.

Had hem graag bij AC Milan gezien, maar het avontuur met Newcastle United is ook erg mooi. Bovendien heeft hij vrijwel zeker een basisplaats, want de huidige centrale verdedigers bij Newcastle United zijn Premier League-onwaardig.

Jammer dat Botman naar zo een club gaat dat onder de hoeden van de sjeik is.... Zag hem liever bij een andere club... Milan had wel mooie club voor Botman geweest.

Ik had eerder gekozen voor Senesi. Lijkt me veel stabieler en kost misschien de helft. Botman heeft me nooit overtuigd.

29 juni 2022 om 11:44

Senesi veel stabieler dan Botman? Op basis waarvan. Senesi is alles behalve stabieler dan Botman in mijn ogen. Die heeft gewoon een constante stijgende lijn te pakken in zijn ontwikkeling en speelt bij Lille ook gewoon alles. Is daar gewoon één van de betere spelers en zelfs kampioen geworden met dat team tegen het grote Psg...

Zo, dat is een flinke stap. Als die daar snel basis weet te spelen en de stap kan maken naar een grotere club begint zijn carrière een beetje op die van Wijnaldum en Van Dijk te lijken. Potentieel international?

29 juni 2022 om 11:43

Vast wel potentieel international, voor op de bank gok ik. Van Dijk, De Ligt, De Vrij. Ze zijn alle 3 sowieso al stukken beter dan hem. Dan heb je nog een gigant van een talent in de naam van Timber en vind ik persoonlijk Teze en Geertruida ook hele goede stappen maken.

Dan loopt er nog een Aké rond, die echt een concurrent voor hem is. Benieuwd hoe/of Botman veel gaat spelen in het grote Oranje.

29 juni 2022 om 11:54

Helemaal eens met je reactie! We kunnen inmiddels wel stellen dat het verdedigende probleem die we een tijd hadden voorlopig wel is opgelost zo.

29 juni 2022 om 12:21

Eens. En op de backs doen de backs het nu ook best aardig. Dumfries doet het goed in Italië, evenals Karsdorp. Dan heb je nog Frimpong die het uitstekend doet bij Leverkusen.

Op de linkerkant heb je een Wijndal die het bij AZ Goed doet, hopelijk maakt hij de stap naar Ajax zodat hij internationaal meer vlieguren op het hoogste niveau gaat maken. En Malacia die het overigens ook uitstekend doet bij Feyenoord en op het punt staat te vertrekken.

Bakker doet het ''aardig'' bij Leverkusen, maar ik zie het niet zo in hem zitten persoonlijk. Weet niet waar dat vandaan komt, maar goed.

Overigens vind ik dat er nog wel wat spelers het aardig goed doen. St.juste is gewoon een goede Rcv/rb die zijn transfer te pakken heeft nu. Razendsnel ook nog eens.
Dan heb je nog een Struijk die het op meerdere posities naar behoren doet in de BPL bij Leeds.

En zelfs één van de spelers waar ik het totaal niet op heb doet het goed in de BPL: Veltman.

Benieuwd hoe hij het gaat doen. En vooral ook hoe Newcastle het gaat doen. Daar moet echt wel nog wat mooie aankopen bij, voordat ze een aanval richting de top 6 kunnen maken denk ik... Zeker in aanvallend opzich.

Burn is overigens ook een goede linksbenige CV. Benieuwd hoe/of hij dan nog gaat spelen. Heeft toch ook voldoende rust gebracht bij Newcastle. En volgens mij kan Burn wel linksback, ondanks zijn gigantische lengte. Maar daar hebben ze volgens mij ook nog een Targett (of was die gehuurd?)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren