Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schreuder ziet niet wat Ten Hag zag: Ajax zet deur naar vertrek Álvarez open

Laatste update:

Ajax staat deze zomer open voor een vertrek van Edson Álvarez, bevestigen De Telegraaf en Voetbal International. De Mexicaan was onder Erik ten Hag nog een belangrijke spil in de basiself van de Amsterdammers, maar past minder naadloos in de plannen van zijn opvolger Alfred Schreuder. Álvarez geniet veelvuldige interesse uit Engeland en Duitsland - alleen mag hij niet voor een appel en ei weg.

Álvarez maakte in juli 2019 de overstap van América naar Ajax, dat destijds vijftien miljoen euro voor hem neertelde. De 55-voudig international werd gezien als de opvolger van centrale verdediger Matthijs de Ligt, die naar Juventus was vertrokken. Álvarez kon achterin echter geen potten breken en Ten Hag gaf in zijn debuutseizoen doorgaans de voorkeur aan een centrum van Joël Veltman en Daley Blind. De kersverse manager van Manchester United begon Álvarez vooral als defensieve middenvelder te gebruiken; zijn favoriete positie, zo gaf hij te kennen.

In zijn nieuwe rol groeide Álvarez uit tot vaste naam op het startformulier bij de Amsterdammers. Afgelopen seizoen poogde Stade Rennes de 24-jarige voor twintig miljoen los te weken uit de hoofdstad, maar toenmalig technisch directeur Marc Overmars gaf geen duimbreed toe. Niet veel later brak Ajax het contract van Álvarez met één jaar open, tot medio 2025. Alle factoren bij elkaar genomen heeft het huidige technisch duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de Mexicaan getaxeerd op dertig miljoen euro.

RB Leipzig is naar verluidt nadrukkelijk in de markt voor Álvarez. Die Roten Bullen beschouwen de eventuele transfer vanwege financiële overwegingen echter als losstaand van de onderhandelingen over Brian Brobbey, die de omgekeerde weg moet bewandelen. Ook dient interesse voor Àlvarez vanuit de Premier League zich steeds meer aan. Volgens BILD zou Ajax Ilia Gruev in het vizier hebben als mogelijke opvolger. De verdedigende middenvelder maakte afgelopen seizoen indruk bij het Werder Bremen dat promoveerde naar de Bundesliga.

Zie jij Edson Álvarez deze zomer vertrekken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou nog eens een domme keuze zijn, creeer even nog een probleem op het middenveld... Ik zie niet wat Ajax ziet in schreuder in iedergeval. Zet die deur maar weer voor hem open in dat geval...

23 juni 2022 om 09:53

Voor 30 miljoen moet je hem gewoon weg doen, hij is verdedigend goed, maar voetballend ook dermate slecht dat hij je af en toe ook gewoon goals kost door een bal zomaar in iemands voeten te schuiven of zichzelf vast te dribbelen.

Daarnaast heb je hem in 95% van de wedstrijden in de Eredivisie echt totaal niet nodig en werkte Schöne - De Jong ook meer dan prima.

Ik zie Schreuder wel met Berghuis - Taylor spelen. Ook wordt nog steeds Moriba nadrukkelijk genoemd, Schreuder is gecharmeerd van hem. Lijkt me ook een prima koppel met Berghuis/taylor.

23 juni 2022 om 09:57

Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin balverlies van Alvarez een doelpunt inleidde. Alleen de 1-1 tegen Roma, wat een grotere fout van Scherpen was. Zijn passnauwkeurigheid is volgens mij heel hoog.

23 juni 2022 om 10:00

Bovendien legt Schreuder uit dat hij door de as wilt opbouwen. Dat gaat gewoon een stuk lastiger met Alvarez op 6. Tegenstanders lieten afgelopen seizoen al standaard Alvarez vrij zodat het spel stroperig werd. Als je dan ook nog met Haller en Klaassen speelt wordt het wel enorm lastig voetballen. Mooi dat daar aan gewerkt wordt.

Als je voor Haller en Alvarez samen 65 miljoen pakt en je behoudt Timber, Martinez en Antony dan doe je gewoon uitstekende zaken. Supporters schreeuwen ongeduldig om aankopen maar lijken niet te beseffen dat er geen aankoop kan tippen aan een langer verblijf van deze spelers.

23 juni 2022 om 10:03

Suarez7 zijn passnauwkeurigheid ligt hoog omdat hij vrijgelaten wordt door tegenstanders en alles op safe speelt.

Echter vertraagt hij het spel ook enorm en hoewel zijn verdedigende impact op de ploeg geen uitleg nodig heeft snap ik Schreuder wel dat hij bij opbouwen door de as niet als eerste aan Alvarez denkt.

Zou wat mij betreft voor 30 miljoen net als Haller door de voordeur mogen vertrekken.

23 juni 2022 om 10:04

Precies Orgineel. Alvarez en Haller zijn enorm belangrijk geweest de afgelopen 1.5 jaar bij Ten Hag, maar zijn in mijn ogen ook de eerste spelers die vervangen moeten worden. Zijn fysiek goed, maar voetballend beperkt. Als Schreuder het niet in die 2 ziet zitten dan moet je ze gewoon verkopen nu ze veel waard zijn.

23 juni 2022 om 10:06

@origineel,

Zelfs als je van plan bent om door de as op te bouwen, dan moet je allereerst gaan beschikken over types als Frenkie de Jong. En die kosten een hoop geld. Daarnaast heb je als je Alvarez laat gaan helemaal geen B plan meer toch?

23 juni 2022 om 10:06

Je kan prima door de as opbouwen met een breker. Dan moeten je middenvelders wat lager komen te staan. Zoals een Real Madrid doet met Modric en Kroos. Ik ben het wel met je eens dat een type-Rodri of Busquets op 6 ideaal is, maar die ga je niet krijgen.

23 juni 2022 om 10:07

Martinez is toch het cement tussen de stenen? Hij zorgt juist voor de balans. Blind doorschuiven naar die positie lijkt me geen optie i.v.m. zijn kwetsbaarheid in fysiek opzicht. Je hebt gewoon een sloper nodig en laat Alvarez er nou eentje zijn die toevallig ook nog eens een aardig balletje kan trappen? Zeker Europees een onmisbare schakel.

23 juni 2022 om 10:10

Als hij het spelt stroperig maakt dan is het net een speler die op het lijf geschreven is van Schreuders doodsaaie spel.

23 juni 2022 om 10:17

Ben echt benieuwd naar Ajax komend seizoen. Hoor van zoveel mensen dat Schreuder echt verschrikkelijk voetbal speelt.. Heeft Ten Hag zo mooi gebouwd aan een geweldige ploeg die zich weer heeft laten zien in Europa, krijg je dadelijk zo'n Frank de Boer achtige taferelen.

23 juni 2022 om 10:18

Mocht Schreuder dit gezegd hebben, is mijn vertrouwen in Schreuder gelijk verdwenen. Natuurlijk is Alvarez niet de opbouwer in het team. Het is degene die in de omschakeling de tegenaanval eruit haalt. Daarnaast staat hij net voor de verdediging bij lange ballen achteruit waardoor hij koppend veel weghaalt. Dat doet hij ook bij corners van de tegenstanders. Alvarez is ook belangrijk bij eigen corners en vrije trappen omdat hij met zijn hoofd een doelpunt kan scoren en dat ook in de eindfase van vorig seizoen heeft gedaan. Het verkopen van Alvarez zou een blunder van jewelste zijn. Mijn voorspelling is dan dat Ajax heel veel meer tegen doelpunten gaat krijgen. Hopelijk gaan Huntelaar en Hamstra hiervoor liggen.

23 juni 2022 om 10:19

Ik ben zo blij dat veel mensen hier niet de onderhandelingen voor Ajax mogen doen. Ajax speelt toevallig ook nlg Champions League he. Natuurlijk laat je een basisspeler, international, van 24 die nog 3 jaar vast ligt niet voor 30 miljoen gaan. Ajax heeft het geld voor dit seizoen met Gravenberch en Haller wel binnengeharkt. Alvarez is zeer belangrijk gebleken en dan ga je voor de absolute hoofdprijs op de prime van zijn carrière. 20 miljoen per contractjaar is prima, kom je op zo'n 60 miljoen. Nee, dat vindt niemand hem waard maar het is wel de positie van Ajax die niet alles altijd maar hoeft te gunnen. Logischer zou één of andere ruilconstructie met Brobbey zijn mocht Leipzig voor Alvarez willen gaan.

23 juni 2022 om 10:23

Scheelt dat het spel dit seizoen ook al maanden verschrikkelijk was. Dat krijg je ook als je over de flanken opbouwt en spelers als Alvarez, Klaassen en Haller in de as zet.

Een plan B is trouwens helemaal niet zo belangrijk als een uitstekend plan A ontwikkelen. In de Eredivisie moeten we 90% van de wedstrijden zelf het spel maken en zelfs in Europa graven clubs zich steeds vaker in. Dan kan je maar beter zorgen dat je daar een antwoord op hebt. Plan B hebben we afgelopen maanden gezien, liefst nooit meer..

23 juni 2022 om 10:26

@suarez7, balverlies idd niet (waarbij hij ook bijna de veilige balletjes breed en terug geeft en voetballend weinig brengt) maar verdedigend / positioneel maakt hij tegen Benfica wel 2 fouten waar een goal uit komt. Uit stapt hij in waar hij mee moet lopen en thuis maakt hij wel een hele domme overtreding waarna uit de vrijetrap gescoord wordt.

23 juni 2022 om 10:30

Tja als je hem wilt houden dan moet je dat lekker vragen. Voor 30 miljoen zijn er zoveel betere middenvelders beschikbaar dan Alvarez wat een prima werker is in je elftal maar totaal geen bijzondere voetballer.. Bissouma ging voor 28m die is al jaren een van de beste verdedigende middenvelders in de PL. Tielemans kost 30 miljoen, zelfs Lucas Torreira vind ik niet minder en die is voor 15 miljoen op te halen. Het ligt er gewoon puur aan wat Ajax wilt. Wil je hem houden dan vraag je zo’n bedrag.. Sangare zou ruim 30m moeten kosten die vind ik op cvm toch een paar klassen beter dan Alvarez.. Bentancur ging naar Spurs voor 24m, ook een betere speler. Een speler als Haller die vooral qua doelpunten indruk maakte afgelopen seizoen gaat voor 31m vast bedrag en dat is een spits die veel meer liet zien dan Alvarez. Dus als je hem wilt verkopen dan betwijfel ik of dat voor 30m al gaat lukken. Vind het een hoog bedrag voor een speler die hard werkt en leuk meedoet..

23 juni 2022 om 10:32

Mensen doen alsof Alvarez elke bal lek schopt maar hij is gewoon hardstikke prima in de opbouw, is echt erg gegroeid daar. Dat verhaal dat hij zogenaamd meer ballen inlevert dan hij tegenhoudt is ook echt zo een na-prater verhaaltje geworden van jongens die zelf niet kijken volgens mij. Pak maar eens je pen en papier er bij en ga maar eens strepen hoeveel ballen hij zou verneuken, dats is amper wat. Voert het zelfs beter uit dan dat je daar een klaassen ook wel bekend als kaatsen neer zet. Die bood zich niet eens aan en was vooral aan het verstoppen, alvarez is Altijd aanspeelbaar en dijnst niet weg/ is niet bang om de bal te verliezen. Nee hij zal niemand met een body feint ala martinez de jong of gravenberch op het verkeerde been zetten om vervolgens 1,5 linie door te crossen met een dribbel maar hij speelt gewoon elke bal van a naar B en nee ook niet van A naar A ala klaassen als hij daar speelt. Buiten dat, hoe chill is het voor spelers voorin helemaal ala Tadic, om niet elke keer helemaal terug om te schakelen naar eigen helft om vervolgens weer helemaal vanaf daar te moeten aanvallen doordat alvarez er voor zorgt dat je die bal steeds weer op hun helft afgepakt/terug veroverd heeft omdat hij veelal overal tussen komt.

23 juni 2022 om 10:35

Klaassen is dan ook geen speciale voetballer. Hooguit gemiddeld en in een topcompetitie degradatiekandidaat/middenmoot niveau.. Alvarez is echt niet slecht maar als het tempo omhoog gaat in een sterke competitie denk ik dat hij handelingssnelheid tekort komt..

23 juni 2022 om 10:37

Eens. Snap ook niet dat mensen proberen zichzelf wijs te maken dat Schreuder een geweldige trainer is voor Ajax, ze baseren dat vooral op non-argumenten. Jan Wouters was ook een geweldige assistent maar een flut-hoofdtrainer. Ook in het interview waren het vooral open deuren, niemand is groter dan de club, het wij-gevoel is belangrijk, de mens achter de speler wil ik zien. Leken wel gejatte teksten van andere trainers. En zo’n man mag dan beleid gaan bepalen omtrent aan- en verkoop.

23 juni 2022 om 10:41

Dat lijkt me een vrij redelijke verwachting Tilburg013 aangezien hij bij ons al tekort komt als het tempo in balbezit omhoog moet.

Het is een a typische Ajax speler die altijd met 100% passie en overtuiging erin gaat en verdedigend van absoluut topniveau is. Denk dat zijn kwaliteiten net als bij Nico daarom een beetje geromantiseerd worden.

23 juni 2022 om 10:45

Volgens mij heeft er in dit hele topic nog niemand gezegd dat Schreuder een geweldige trainer voor Ajax is..

Toch knap dat je het interview wel gezien hebt maar het stukje dat hij niet over aankopen en verkopen gaat gemist hebt.

23 juni 2022 om 10:49

Helemaal gelijk SPettersson.
Alvares is een soort Jan Wouters achtige speler destijds in het grote Ajax van Cruijff. Hij is een meester in ballen afpakken en een goede werker net voor de verdediging. Hij heeft Daley Blind meerdere keren goed geholpen als hij snelheid te kort kwam. En is idd koppent ook gevaarlijk voor het doel. Hij moet alleen de bal steeds inleveren bij een Blind ofzo die opbouwend veel beter is. Maar in een uitgebalanceerd team heb je dit soort spelers nodig.

23 juni 2022 om 10:51

@origineel: Ten eerste komt hij bij ons niet tekort en tweede doe je alsof het tempo van Ajax als seniorenvoetbal is in vergelijking met andere clubs in Europa terwijl Ajax juist zo moeilijk te grijpen is voor de absolute top doordat we zo'n hoog tempo spelen. Ik vraag me af waarom mensen hun eigen club zo naar beneden praten met "bij ons komt hij 'al' tekort".

23 juni 2022 om 11:05

Gewoon Timber terughalen. Alvarez heeft driejarig contract, dus nu nog goed geld aan te verdienen. Of verlengen of weg doen lijkt me.

23 juni 2022 om 11:15

Dit vindt ik nou precies “ on point “ zo denk ik er ook over!!

23 juni 2022 om 11:15

Myvision ik praat mijn club helemaal niet naar beneden. Ben al sinds de jaren 90 trouw supporter en ben zelden zo trots geweest op Ajax dan recente jaren.

Je snapt zelf toch ook wel dat het spel in de Premier League 90 minuten op en neer golft. Dat is heel anders voetballen dan tegen clubs die zich massaal ingraven.

Verdedigend zal hij zich daar makkelijk staande houden maar voetballend heb ik daar mijn twijfels bij.

Welk hoge tempo heb jij dan gezien? Ik vind het allemaal wel meevallen dat hoge tempo. Onze linkerflank kwam amper vooruit, met Alvarez en Klaassen miste we creativiteit en na de blessure van Antony was er zo weinig tempo en diepgang dat Ten Hag van kolere maar 442 is gaan spelen.

Ik dacht trouwens dat een beetje kritisch naar je eigen clubje kijken niet perse slecht hoeft te zijn. Zeker een club die uitspreekt tot de beste 16 clubs van Europa te willen behoren mag best wel eens kritisch benadert worden lijkt me.

23 juni 2022 om 11:19

Ik vind het trouwens hoopvol dat al die dingen die ik benoem ook door de staf gezien wordt.

Met Tadic en Blind in de as heb je ten eerste véél meer voetbal in je as. En ten tweede heb je dan op de linkerflank ruimte voor een modernere linksback en de snelle Bergwijn.

Volgens mij ga je er als elftal dan flink op vooruit. Mits je de restverdediging met Daley op 6 wel op orde krijgt. Dat is waar ik me het meest om druk maak.

23 juni 2022 om 11:26

@origineel met Blind op 6 ga je een beetje terug naar het middenveld zoals met Schöne in het CL halve finale seizoen, wat je zegt inderdaad, je moet een verdediging hebben die staat als een huis die de traagheid van Blind (/schöne) kan opvangen. Met Timber en Martinez zit dat wel goed, maar maak me druk om LB en RB.

23 juni 2022 om 11:45

Door de as opbouwen zonder een type Alvarez is hartstikke leuk. Worden alle CL wedstrijden straks 5-3 of 4-4. Lekker run and gun voetbal gaan spelen.

23 juni 2022 om 11:49

Probleem is niet alleen de counter met blind op 6 maar dat hij voetballend ook direct tegenvalt. Hij heeft namelijk ook moeite met zichzelf vrij spelen op die positie. Juist vanuit achteruit is hij belangrijk met zijn passing omdat hij daar vaak de vrije man een linie verderop kan vinden, ook zie je dat hij graag het spel voor zich wil hebben om die bal snel te kunnen geve,. en vanaf de 6 positie staat hij vaak met zn rug naar die kant van het veld en moet hij zichzelf eerst vrij draaien voor hij die bal kan spelen. Bij het nederlands elftal en laatste keren bij ajax heeft hij laten zien daar moeite mee te hebben. Je zag vaak dat hij zich daardoor veelste ver tussen de cv's liet zakken zodat hij alsnog het spel voor zich kon creeeren alleen dat je daardoor dus een gat krijgt omdat je een middenvelder mist. Ook heeft hij niet de snelheid om aan te sluiten bij de aanval wat weer belangrijk is om vervolgens weer onder de bal aanspeelbaar te zijn maar ook om 2e ballen te winnen, je zag hem dan vaak elke keer net te laat achter de feiten aanlopen waardoor je ook die counters weer tegen krijgt. Je ziet de laatste tijd ook vanuit linksback dat tadic de bal niet in gespeeld krijgt van blind op het moment dat hij niet al helemaal open staat wanneer hij de bal krijgt en het spel voor zich heeft. De bal ging dan onnodig terug naar martinez die hem weer richting timber en mazraoui speelde.

23 juni 2022 om 13:54

Hehe, ik verbaas me door al die positieve reacties maar eindelijk eentje met nuance. Alvarez is geen slechte speler, er zijn veel teams die een type als hij kunnen gebruiken. Maar voor Ajax is hij gewoon een beperkte speler, waar wij twee niveaus beter kunnen vinden.

Dat moet ik ten Hag wel nageven, hij heeft hier zowaar nog de marktwaarde kunnen verdubbelen, maar dan moeten we niet opeens gek gaan doen en hem koste wat het kost houden. Dan heeft hij voor niets basis gestaan de laatste 18 maanden. Wachten op een PL club die komt en meteen cashen, en een goede vervanger met zachte voeten ophalen. Ik denk trouwens dat Zerrouki het zeker na een jaar al beter in zou vullen.

23 juni 2022 om 09:53

Taylor Berghuis Klaassen kudus, wellicht dat met de komst van Bergwijn tadic op 10 gezet gaat worden. Wellicht blind centraal, Martinez naar cvm? Genoeg opties zonder Alvarez echter is het wel een hele goede speler die ik liever zou behouden.

23 juni 2022 om 10:11

Dan liever Blind op cvm en Martinez gewoon lekker achterin met Timber laten staan.

23 juni 2022 om 10:14

Wees maar zeker dat hij Blind gaat proberen als CVM, iets wat hij ook met vormer probeerde. Alleen moet je dan wel hopen dat Alvarez nog niet verkocht is als hij, net als bij vormer, tot de conclusie komt dat dat niet gaat werken.

23 juni 2022 om 10:15

Dat worden dan wel 5-10 extra tegengoals door de lucht komend seizoen. Martinez-Timber kon zo'n groot succes worden, omdat hun enige zwakke punt door Alvarez werd gemaskeerd. Daarnaast kan je de aanvallende corners gewoon teruggeven aan de tegenstander, want daar gaat Ajax dan zo mogelijk nóg slechter in presteren dan vorig seizoen.

23 juni 2022 om 10:21

Martinez-Timber werd een groot succes omdat ze 1240 meter van hun eigen goal verdedigden. Een verloren kopduel kon daarom nog hartstikke goed gecorrigeerd worden. Ook verloren zowel Timber als Martinez gewoon niet veel kopduels.

23 juni 2022 om 10:22

Met als verschil dat Vormer altijd een nummer 10 of nummer 8 is geweest zo ver ik mij herinner, en Blind speler van het jaar als cvm is geweest een eeuw geleden.

23 juni 2022 om 10:22

@lierse, probeer me nou niet bang te maken ;-). Blind als enige verdedigende middenvelder... Elke keer als de tegenstander een counter begint kan ik dan beter wegzappen.

23 juni 2022 om 10:24

Het klopt dat hij een tijd erg goed heeft gespeeld als CVM. Maar toen speelden we ooit tegen Salzburg in 2014... En daar bleken de gebreken van het hele team, maar ook van Blind als controlleur. Jaren later heeft hij meerdere keren laten zien niet te kunnen spelen als enige controlleur. Met Alvarez naast hem speelde hij nog wel uitstekende wedstrijden in 20/21, maar als enige controlleur is het gewoon te kwetsbaar.

23 juni 2022 om 10:29

@ajaxxxlove.. Daarom zei ik ook Enige zwakke punt. Ajax is het enige team in de (sub)top in europa met zo'n klein centraal duo. Dat kan alleen als je (1) ver van je eigen doel blijft en (2) er andere spelers met lengte compenseren bij dode spelmomenten en wanneer je naar achteren gedrukt wordt. Dat laatste wil schreuder dus blijkbaar teniet doen. Ajax kon 3 jaar terug met Frankie en Schone spelen, maar toen had je De Ligt met kopkracht achterin.

23 juni 2022 om 10:50

@ayrshire: Blind is al aardig op leeftijd maar een eeuw geleden is het nog niet hoor

23 juni 2022 om 13:16

Gezien de uitspraken van Schreuder (opbouwen door het midden, Blind kan op meer posities, we zoeken een linksback) denk ik dat Blind naar CVM of CV (martinez doorschuiven) gaat.

23 juni 2022 om 10:07

Misschien heeft Ajax wel een goede voetballende controleur op het oog

23 juni 2022 om 10:43

Martinez is gekocht als vervanger van Tagliafigo. Alvarez als vervanger van de Ligt.
Beiden floreren op een totaal andere positie dan waarvoor ze zijn aangetrokken.
Blind werd gehaald als CV en staat linksback.

Denk dat Ajax dan beter een aanvallende middenvelder kan aantrekken. Zul je zien dat ze dan de voetballende controleur hebben vastgelegd

23 juni 2022 om 10:10

Als je Alvarez voor 30 miljoen verkoopt kun je daar Koopmeiners voor halen en hou je nog geld over.

23 juni 2022 om 10:11

Atalanta gaat een basisspeler waar ze meer dan 15 miljoen voor betaald hebben na een goed eerste seizoen echt niet voor veel minder dan 30 miljoen laten gaan hoor.

23 juni 2022 om 10:21

En Ajax doet dat met Alvarez even zo goed niet. Ligt nog 3 jaar vast.

23 juni 2022 om 10:31

@myvision.. maar blijkbaar heeft Alvarez een trainer die het niet in hem ziet zitten. Dat drukt de prijs wel natuurlijk.

23 juni 2022 om 10:55

@denuanceman/ Even wat nuance aanbrengen: nergens is duidelijk geworden dat Schreuder het niet ziet zitten in Alvarez eerlijk gezegd, het is (nog) niet meer dan een gerucht van De Telegraaf vooralsnog. In zijn eerste interview heeft hij meerdere posities en spelers specifiek genoemd maar met geen woord gerept over Alvarez, dus ik hou nog wel even een slag om de arm. Zelf zie ik Edson liefst gewoon nog een jaar blijven. Verdedigend veruit onze beste middenvelder en aan de bal ook wel veel vooruit gegaan afgelopen 1,5 jaar.

23 juni 2022 om 11:03

Hehe.. eindelijk iemand met een genuanceerd geluid haha. Nou neem ik de telegraaf eigenlijk nooit echt serieus. Alleen is het wel een publiek geheim dat schreuder het lek naar de telegraaf was. Dus alles over wat schreuder wil en denkt is juist het enige nieuws van de telegraaf dat ik wél serieus neem.

23 juni 2022 om 11:03

Lierse, weet jij hoe de situatie van Witsel op dit moment is bij Dortmund? Zijn contract loopt toch af? Ajax zou misschien eens de stoute schoenen aan moeten trekken om hem te benaderen als vervanger van Alvarez want dan ga je er nog op vooruit ook (als Witsel enigszins niveau weet te houden).

23 juni 2022 om 11:06

Koopmeiners is nou ook niet echt een fantastische speler. Ik zou liever inzetten op andere spelers en zeker als je 20+ zou willen betalen.

23 juni 2022 om 11:28

@consy Hmm, Ik zou Alvarez toch niet voor Witsel willen ruilen, tenzij ik van Dortmund ben.

23 juni 2022 om 11:33

@consy: Die heeft inderdaad een aflopend contract maar kon op serieuze interesse van Olympique Marseille en Atletico Madrid rekenen. Fabrizio Romano meldt overigens al een akkoord met Atleti voor een éénjarig contract aldaar.

23 juni 2022 om 11:44

Zonde, had dat wel een goede optie gevonden hoor als Alvarez vertrekt. Geen idee of hij zelf wel interesse zou hebben natuurlijk want als Atletico komt dan sta je 1-0 achter.

23 juni 2022 om 13:59

Van Koopmeiners word ik nou ook niet bepaald blij moet ik zeggen, voor dat geld wat ie kost (20-25 toch wel). Ik ben nu wel een beetje klaar met al die Nederlanders, als iemand als Martinez 7 miljoen kost dan kijk ik liever naar Zuid-Amerika ervoor. En dan noem ik even een gigant: Danilo dos Santos de Oliveira.

23 juni 2022 om 10:22

4-2-3-1 zal Schreuder weer willen spelen. Net als in 18/19 met 2x een voetballende 8. Als Frenkie en Schöne. Pasveer - Rensch - Timber - Martinez - Wijndal/Blind - Taylor/Blind - Kudus/Klaassen - Berghuis - Antony - Tadic - Bergwijn. Zoiets denk ik. Ik zou Alvarez overigens ook niet snel weg doen. Vind dat je sowieso een echte ballen afpakken moet hebben in je selectie.

23 juni 2022 om 10:41

Hangt ervan af wat hij op kan brengen en wie je binnen kan halen. Als je bijvoorbeeld Eriksen kan binnenhengelen heb je gewoon veel meer voetbal in je team. Je kan moeilijk zeggen dat het Ajax middenveld overtuigde de tweede seizoenshelft. Als je daar dan 25-30 miljoen voor kunt vangen ma je je handen dichtknijpen.

23 juni 2022 om 10:48

Wie overtuigde wel de laatste 10 wedstrijden?

23 juni 2022 om 10:50

te veel voetbal is ook niet goed. Alvarez was juist zo belangrijk op momenten van balverlies. Veroverde enorm veel ballen en was goed in de duels. Als je 3 voetballers op het middenveld zet, dan verlies je dat stukje duelkracht. Dat gaat prima in de eredivisie, maar in de CL en in de toppers in de eredivisie gaat je dat punten kosten. Denk dat de waarde van een voetballer als Alvarez gewoon onderschat wordt. Kijk ook eens naar Casemiro. Niet per se de meest goede voetballer, maar wel een speler die zorgde voor balans op het middenveld en uiteindelijk bijna onmisbaar bij de CL winsten van Real.

23 juni 2022 om 11:49

Eriksen zou geweldig zijn maar die schijnt gewoon in Engeland te willen voetballen.

23 juni 2022 om 12:02

Tadic kwa wilskracht maar het zijn er niet veel geweest. Maar volgens mij heeft dat ook met het voetbal van ten Hag te maken. Het werd echt betonvoetbal, er viel nauwelijks maarte kijken en daarin speelt een type als Alvarez wel een rol. Hij heeft best verdedigende kwaliteiten die je in de CL een ronde verder kunnen brengen en dus 10 miljoen extra kan opleveren maar in de NL competitie heb je er niet veel aan.

23 juni 2022 om 10:49

Volgens mij heeft Ajax ook successen behaald onder een type als Alvarez. Het kan, maar vergt een andere invulling. Denk maar aan de tijd met Larse Schone op die plaats.
Toen stond de verdediging anders.

23 juni 2022 om 10:49

Inderdaad. Schreuder nu al zat. Lekker naïef a la Bosz een middenveld met Berghuis, Tadic en Klaassen anders? Alvarez maakt het spel van Ajax zoveel volwassener. ongelooflijk als dit waar is. Bijdehandje ook met z'n Champions League.

23 juni 2022 om 10:58

Ik ben mensen zoals jij eigenlijk ook wel zat, geef die man eens gewoon de kans, hij heeft 1 interview gegeven en mensen hebben hun mening alweer klaar.

23 juni 2022 om 11:14

Echt he. Wat een verschikkelijk wijsneuzen zitten er bij de supporters van Ajax. Ik ben zelf ook voor Ajax maar irriteer me er echt mateloos aan.

23 juni 2022 om 11:36

Ik vraag me af wie hier nou het "bijdehandje" is, Schreuder of een anonieme gebruiker op Voetbalzone die -zonder het interview daadwerkelijk te kijken nota bene- zijn ongezouten mening al voor de voorbereiding klaar heeft staan... Ik zie Edson ook graag blijven overigens hoor, maar irriteer me echt aan de toon die sommige van onze supporters altijd maar aanslaan. Niet achter je club staan maar direct als een verwend kind overal tegenaan schoppen als iets je niet zint.

23 juni 2022 om 11:51

Eens alledrie, Schreuder moet een kans krijgen en weet er meer van dan wij. Bovendien is dit een gerucht.

Maar inhoudelijk: denken jullie niet dat we een goede verdedigende middenvelder nodig hebben? Ik denk van wel.

23 juni 2022 om 12:02

Ik denk persoonlijk dat er een vervanger zal worden aangetrokken. Wellicht een iets ander type, of die Braziliaan uit België die pas aan PSV en Ajax gelinkt werd. Groot, sterk en prima aan de bal zo op het eerste oog. Echt een type Sangare.

23 juni 2022 om 11:44

Als dit de reden voor zijn vertrek zou zijn, dan krijg ik nog meer vertrouwen in Schreuder. Alvarez is een harde werker, prima instelling, maar technisch zeer beperkt. Op zijn positie hoort bij Ajax een spelverdeler te staan. Alvarez is een balafpakker.

23 juni 2022 om 13:53

@ray

???

Het is een schande dat misschien wel de slechtst voetballende 6 (alvarez) op de mondiale betaald voetbalvelden bij Ajax op 6 speelt, waar Ajax juist aan de bal moet zien te domineren, opbouwen onder wat druk, onder druk uit moet zien te voetballen, en niet alleen via de flanken aanvallen, maar juist vanuit de as en dan uitwaaieren. Juist bij een club als Ajax heb je de meeste technische, snel handelende en makkelijk combinerende spelers op het middenveld nodig, met net als relatief voetballend sterke Cv's, ook een voetballend sterke 6.

Daar was onder Ten Hag en met name met Alvarez (en Klaassen daarbij) geen enkele sprake van; steevast het middenveld mijden en alleen via de flanken en dus heel voorspelbaar en eenzijdig 'opbouwen', en dan de buitenspeler die de voorzet geeft.

Ben enorm blij dat Ten Hag weg is, eindelijk weer kans op gevariëerde voetballen en combinatiespel.

Lastig om te zeggen of dit een goede of een slechte keuze is. In het jaar waarin Ajax de halve finale van de CL haalde, speelden ze met de Jong, Schone en van de Beek op het middenveld of met de Jong, van de Beek en Ziyech en was een breker als Alvarez niet nodig. Durf alleen niet te zeggen of dit ook opgaat voor het huidige Ajax.

23 juni 2022 om 10:01

Toen had je een fenomenale De Jong en De Ligt. En de ondergrens van dit Ajax ligt een stuk hoger. Fans vergeten vaak de 6-2 tegen Feyenoord, de 3-0 bij PSV of nederlagen tegen Heracles en AZ waar ons hele middenveld overlopen werd. Sterker nog, dat gebeurde ook in de tweede halve finale tegen Spurs. Uiteindelijk is dat middenveld een stuk beter dan het huidige middenveld, maar het wordt nogal geromantiseerd. Je hebt echt hele goeie spelers nodig.

23 juni 2022 om 10:11

En voordat ik reacties krijg over de 2-1 tegen Eagles, de 0-0 tegen Heracles etcetera. Kijk die wedstrijden terug. Daar wordt je helemaal overlopen, in tegenstelling tot de keren puntverlies dit seizoen. Niet dat dit middenveld beter is, absoluut niet zelfs, maar je kan het ook erg romantiseren. Als een team met topspelers al zulke wedstrijden kent, laat staan een kwalitatief minder team.

23 juni 2022 om 10:12

Dat ligt toch ook volledig aan de manier waarop Schreuder ze wilt laten voetballen en het materiaal wat hij heeft? Afgelopen seizoen werkte het echt heel goed want Alvarez zakte bij balbezit gewoon in waardoor de backs veel gebruikt werden om het spel op te bouwen en dat kon ook met spelers als Mazraoui en Blind die heel goed kunnen voetballen. Timber en Martinez konden op die manier ook hun momenten kiezen om in te schuiven want Alvarez zakte dan gewoon in. Verdedigend stond hij absoluut z'n mannetje. Nieuwe situatie is, dat Mazraoui weg is, Blind volgens velen hier niet meer kan op linksback en Schreuder misschien anders wilt voetballen.... dus ik durf ook niet te zeggen of het slim of niet slim is. Afgelopen seizoen was de waarde van Alvarez voor mij in elk geval wel duidelijk.

23 juni 2022 om 10:17

Heel mooi verwoord Brasileiro.

Alvarez is een topper die wellicht beter tot zijn recht komt bij een defensievere ploeg. Zeker nu we dit seizoen door de as gaan opbouwen.

23 juni 2022 om 10:34

Brasileiro

Met een mogelijke Wijndal links en rechts Rensch / Regeer (vooral hij zou Mazzroui rol over kunnen nemen) zou je weer over de flanken goed kunnen opbouwen.

Twee voetballende 6 is te kwetsbaar.

Pff ik hou mijn hart vast, heb eerlijk gezegd echt weinig vertrouwen in Schreuder.
Uitspraken van jongens als Tadic, Ziyech geven wel wat vertrouwen...

Schreuder gaat keihard falen bij Ajax. Bij Brugge was het voetbal ook niet goed en ook bij Hoffenheim en Twente had hij problemen. Dit is absoluut geen Ten Hag waar iedereen bij GAE, Bayern en FC Utrecht lovend over hem was en hij die teams ook boven zich zelf uit heeft laten stijgen.

23 juni 2022 om 10:06

Hoe kun je nu al iemand af zeiken.
Brugge is geen Ajax he.
Geef de man een kans, over Ten Hag waren er ook veel die er geen hoge pet van hadden en we weten het resultaat.

23 juni 2022 om 10:08

Haha, jij zegt "veel"; ik denk dat na het eerste halfjaar 99,9 procent Ten Hag weg wou hebben :-).

23 juni 2022 om 10:14

Ten Hag liet teams boven zichzelf uitstijgen. Kan me nog Ajax - Utrecht herinneren, Ajax was kansloos tegen zijn gameplan. Hetzelfde met Slot tijdens Ajax - AZ in 2020, had wel 0-6 kunnen zijn. Schreuder heeft als hoofdtrainer vrijwel niets laten zien, ik krijg er Marcel Keizer vibes van. Hoop dat ik er helemaal naast zit hoor, maar dat onzinnige gehype gaat nergens over.

23 juni 2022 om 10:23

Marcel Keizer heeft toch echt een hoop meer laten zien. Die is echt gebukt gegaan onder de puinzooi van toentertijd, maar die had ik in rustig vaarwater echt langer willen zien.

23 juni 2022 om 11:55

Marcel Keizer ging gebukt onder de tragedie en nasleep van Nouri.

23 juni 2022 om 12:07

@Suarez 7 Is dat zo?Nou bedoel ik gelijk je oordeel klaar hebben, geef die man toch een kans

23 juni 2022 om 12:42

Schreuder heeft het bij Hoffenheim ook best aardig gedaan toch?
Als ik me dat seizoen goed herinner waren de geluiden daar vooraf ook dat het moeilijk zou worden om Nagelsmann op te volgen maar uiteindelijk deed Hoffenheim het dat seizoen boven verwachting goed.

23 juni 2022 om 11:01

Heee bundy, daar ben je weer met al je aannamens. Schreuder heeft het als hoofdtrainer zeker niet goed gedaan, maar de vergelijkiing met Ten Hag moet je niet maken. Geef Schreuder een kans.

23 juni 2022 om 11:44

@ Bundy_sr

Of Schreuder gaat falen of slagen bij Ajax weet niemand natuurlijk. Wel heb ik oprecht mijn bedenkingen. Nu versterkt door dit verhaal over Alvarez.

Eerst Haller die direct betrokken is bij 63 goals in 66 wedstrijden bij Ajax zo makkelijk wegdoen en nu wil hij ook het cement tussen de stenen verkopen ( Alvarez). Ik zie het voor mij dat hij met een middenveld Taylor-Blind-Berghuis gaat spelen. Ajax wordt echt omver geblazen. Letterlijk met huid en haar opgegeten. Zeker Europees.

Alvarez zou ik echt ten koste van alles behouden. Begin van het jaar zag ik een lijstje voorbijkomen waarin hij in de top-5 stond als beste balveroveraars van Europa. En we weten dat Ajax vaak naar voren gaat, met veel spelers. De backs spelen vaak als extra aanvallers. Dan is het noodzakelijk dat je iemand hebt zoals Alvarez die als poortwachter dient.

Ik hoop echt dat het niet waar is dit verhaal over Alvarez.

23 juni 2022 om 11:56

Ik denk dat veel mensen onterecht aannemen dat er geld in overvloed is. Er wordt op CL begroot en de covid situatie heeft er flink ingehakt.

Als je er dan vanuit gaat dat er flink verkocht moet worden en er maar enkele spelers veel geld waard zijn moet je keuzes gaan maken.

Wie zou jij het liefst zien vertrekken dan? Haller, Gravenberch, Alvarez, Timber, Martinez of Antony. En dan houdt het wel ver op met hoge transferbedragen.

23 juni 2022 om 12:43

Klopt inderdaad. Tijdens het presenteren van de halfjaarcijfers in december, werd al aangekondigd dat Ajax dit boekjaar rode cijfers zal schrijven.
Ajax mistte een hoop inkomsten door covid inderdaad.

Van de dragende spelers zie ik na verkoop van Haller het liefst niemand meer vertrekken. Ajax heeft met het bereiken van de CL al minimaal 40 miljoen verdiend Plus 35 Haller plus 20 van Gravenberch= bijna 100 miljoen.

Uiteraard proberen Magallan, Pierie, Bande en eventueel Schuurs te verkopen. A is het voor het salarishuis.
Nico gaat naar ik verwacht sowieso weg.

Namen als Antony, Tmber, Martinez alleen verkopen als Ajax de absolute jackpot aangeboden krijgt.

23 juni 2022 om 12:56

Ik ben het met je eens dat we Antony, Timber en Martinez alleen voor belachelijke bedragen weg moeten doen.

Die 40 miljoen voor de CL zit trouwens al in de begroting dus die heb je nodig om je salarissen etc te kunnen betalen.

Dan heb je zo'n 55 miljoen over terwijl je Bergwijn, Brobbey en een linksback gaat kopen. En dan spreken ze nog over een 2e spits en eventueel een rechtsback wanneer Rensch en Regeer hun kans niet pakken tijdens de voorbereiding.

Dan zou 30 miljoen voor Alvarez niet slecht uitkomen denk ik. Met een beetje scouting moet je voor een miljoen of 12 toch een prima opvolger kunnen vinden.

23 juni 2022 om 13:11

Ik moet even mijzelf corrigeren; ik was natuurlijk helemaal vergeten dat Ajax sinds vorig jaar met een giga begroting van 160 miljoen werkt. Dat betekent dat het meer geld nodig heeft om de begroting sluitend te maken.

In dit geval sluit ik een verkoop van Alvarez en bijv Antony of Martinez niet uit.
Helemaal als ik lees dat Bergwijn alleen al minimaal 25 miljoen moet kosten.

Ik begrijp jouw insteek nu beter. Het is natuurlijk wel balen voor ons als liefhebbers. Je wilt niet Ajax iedere jaar de beste spelers verliest.
Ik ben benieuwd wie er verkocht en gekocht worden...

Hm, bleek uiteindelijk toch wel een hele belangrijke speler... benieuwd wie Schreuder er dan wil zetten. Taylor? Klaassen? Martinez? Timber? Regeer?

23 juni 2022 om 10:12

Zou liever Alvarez houden en Klaassen verkopen dan Klaassen op 6. Voetballend verschilt het niet heel veel maar verdedigend is Alvarez 100 keer beter.

Schreuder zei nog niet te weten of hij met de punt naar voren of achteren wilt spelen. Met de punt naar achter zie ik Blind wel op 6 belanden. Toen Schreuder werd gevraagd welke posities eventueel versterkt moeten worden zei hij als eerst linksback. Benoemde toen de opties en zei er snel achteraan dat hij Blind als cv en cvm ook heel goed vind.

Aangezien Martinez de betere lcv is, Alvarez mag vertrekken én Schreuder door de as wilt opbouwen lijkt het me vrij waarschijnlijk dat Blind onze 6 wordt. Wat denken jullie?

23 juni 2022 om 10:25

Ik denk precies hetzelfde, en bij gebrek aan interesse zie ik het contract van Tagliafico nog worden opengebroken dat hij de linksback weer wordt.

Ik word overigens niet blij van Blind als CVM, daar heeft hij al zo lang niet meer naar behoren gespeeld, dat we dat niet meer zouden moeten doen imo.

23 juni 2022 om 10:28

Met de punt naar achteren krijg je idd veel voetbal met Blind op 6, maar verdedigend vraag je dan wel om problemen.

23 juni 2022 om 10:29

Sorry, ik vind Klaassen voetbaltechnisch veel beter dan Alvarez. Dat gezegd hebbende is er 0 reden om een van de twee te laten gaan want je hebt ze beiden heel hard nodig komend jaar.

Als hij nu al zo gaat beginnen, met de automatismes eruit slopen, denk ik dat je beter alvast weer afscheid van Alfred kan nemen. Zie niet in waarom je dit zou doen.

23 juni 2022 om 10:37

Hotsince

"met de automatismes eruit slopen"

Ik ben geen fan van Schreuder, maar dit is toch al aan de hand... Mazzroui, Gravenberch en Haller zijn al weg. Dus je moet sowieso opnieuw beginnen. Bergwijn komt er mogelijk bij. Dus alles is anders.

Hopelijk krijgt hij Ihattaren ook scherp zoals hij ook Ziyech triggerde.

23 juni 2022 om 11:52

Ja zeker dat het al gebeurt, maar dan kan je degene die intact kunnen blijven naar mijn inziens beter niet aanraken. Maz en Haller opvangen gaat al lastig zat worden, Gravenberch zie ik wel goedkomen. Nog mooier als Ajax Ziyech zou halen, mag weg bij Chelsea en Ziyech is een gevoelsmens. 30 miljoen en kijken waar het je brengt, dan heb je echt een monster voorhoede met Bergwijn Antony Ziyech en Tadic met veel positiewisselingen.

Dit is enorm zorgelijk.

Nou als er een andere breker op het middenveld beter past bij het spel van Schreuder is dat prima. Alvarez was goed maar niet geweldig zo eerlijk moeten we ook weer zijn. En met Leipzig een deal maken dat zij 15 miljoen overmaken plus Brobbey dan hebben ze een deal 😃.

Zou dan wel als Ajax zijnde ook voor een Zirkzee gaan omdat je gewoon twee spitsen nodig hebt en je met twee jonge jongens nu eenmaal weet dat er een flinke dip in kan komen dan heb je ten minste een alternatief.

Ben wel benieuwd wat voor alternatief Schreuder ziet voor Alvarez want een Blind op die positie werkte ook niet echt en een Koopmeiners ga je niet aantrekken want die moest iets van 30 miljoen gaan kosten en dat is echt veel te veel voor Ajax.

23 juni 2022 om 10:08

En als Koopmeiners daarnaast zo speelt als bij NL, nou, laat het dan maar zitten. Kun je net zo goed Alvarez houden. Zie ik ook liever een Jerdy Schouten komen. Of zullen ze wat zien in het terughalen van Quinten Timber voor die positie? Hoewel je daar ook nog niet op kan bouwen.

23 juni 2022 om 10:27

Ja als je zo gaat redeneren. Gravenberch en Donny zitten niet eens bij het Nederlands elftal en die speelde allebei basis bij Ajax..

23 juni 2022 om 10:41

Bbl98

Waarom Schouten? Heb jij hem veel gevolgd in Italie? Ik niet, daarom wel benieuwd. Wat ik gezien heb, niet het gevoel deze jongen past bij Ajax en laat team beter voetballen.

Q Timber, zie ik te kort komen op die positie. Zo jammer dat die jongen niet wil focussen op rechtsback positie. Zie in hem echt type Mazzroui die op die plek ver kan komen.

23 juni 2022 om 13:19

Ajax wil volgens mij ook nog Moriba. Je zal ook Moriba en Brobbey kunnen ruilen voor Alvarez. Qua marktwaarde kom je dan op redelijk gelijkwaardige prijzen.

Ik lees vaak dat het vertrek van Alvarez gerechtvaardigd zou zijn, omdat we onze grootste recente successen beleefden zonder een balafpakker op het middenveld. Gewezen wordt dan op 18/19 en soms in mindere mate op 16/17. Ik vind dat zo een krankzinnige vergelijking. In 18/19 had je een Frenkie de Jong die gigantisch veel duels won en een sloper als De Ligt erachter. En hoe goed ik Timber ook vind, hij is echt niet zo goed als De Ligt was in 2019. Uiteindelijk moet je een balafpakker hebben als je zo aanvallend speelt als Ajax doet. We zijn de voorbije jaren zo vaak in het mes gelopen van de tegenstander. Kijk even naar het aantal tegendoelpunten dit seizoen. 19. Net geen clubrecord. En dan ook nog het grootste deel tegen met Onana op goal en blessures achterin.

23 juni 2022 om 10:03

Ik ben het op alle punten eens alleen over Timber niet. Ik denk dat het twee totaal verschillende verdedigers zijn maar ik schat Timber wel echt heel hoog in. Ongekend talent achterin. Ben het wel eens met het feit dat de breker nodig is omdat de Ligt meer duelkracht heeft.

23 juni 2022 om 10:04

Ik vind Timber ook geweldig. Voetballend is hij ook veel beter dan De Ligt. Maar hoe De Ligt verdedigde in 2019... Die haalde zoveel aanvallen eruit. Het was echt een geweldige breker.

23 juni 2022 om 10:26

De Ligt speelde topwedstrijden tegen Bayern, Madrid, Juventus waar ze wonnen door hem.. EK gespeeld, EL finale, CL halve finale. En dat allemaal op een leeftijd van 18 a 19 jaar. Timber komt niet in de buurt van seizoen 18/19 de Ligt ook al heeft hij veel potentie en is hij ook goed..

23 juni 2022 om 10:07

En dat terwijl het laatste grootste succes je een balafpakker had in Davids, daarmee werd de CL gewonnen. En als je kijkt naar het Ned. elftal dan werden de laatste succes geboekt met een blok op het middenveld.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Schreuder een andere balafpakker in gedachten heeft.

Dit is misschien wel het slechtste wat je kan doen als nieuwe coach zijnde. Alvarez is ongelooflijk belangrijk voor Ajax. Door 1 echte balafpakker te hebben worden de andere 2 aanvallendere middenvelders enorm ontlast op verdedigend gebied, en dit is heel waardevol voor dit soort spelers. Ik hoop echt dat dit niet waar is.

Lijkt me onzin, Alvarez heeft zich al bewezen en er zit geen soortgelijke speler in het team.

Zulk wandelgangen nieuws zegt natuurkijk helemaal niets; maar aan alles voel ik dat Schreuder en Ajax geen goede match is.

Ik lees 30 miljoen plus, lijkt me dan eerder een "Tagliafico-verhaal" te worden , dan een "Gravenberch-verhaal. Maar als ze er 30 miljoen plus voor kunnen krijgen, moeten ze het dus doen." Wat de gek er voor geeft natuurlijk, maar in de overspannen voetbalwereld is dat een wetmatigheid. Totdat Follow the Money dit echt gaat onderzoeken en de Amerikaanse overheid er zich mee gaat bemoeien natuurlijk.

De aanstelling van Schreuder zou voor de rest van de Eredivisie een zegen kunnen zijn, in ieder geval een jaar weer wat nivellering en een ander team wat de CL miljoenen binnenhaalt. De enige controleur in de selectie mag weg, terwijl hij broodnodig is met backs die niet kunnen verdedigen, lekker man. Ben benieuwd of hij tijdens een eventueel lastige Europese pot er ook een 3-5-2 uit gaat gooien met Antony als wingback.

23 juni 2022 om 11:04

Als je 30 miljoen vangt voor Alvarez kun je ook een controleur terughalen, dat je hem verkoopt betekent niet dat je geen aankopen meer gaat doen..

23 juni 2022 om 11:34

Zoals hieronder al werd gezegd zie ik niemand Alvarez oppikken voor 30 miljoen, terwijl je voor dat geld ook Bissouma kon halen die PL-proven is. De enige die gek genoeg kan zijn is Ten Hag, in combinatie met het incapabele bestuur van United. Zou wel weer een meesterlijke deal van Ajax zijn, als je Alvarez onverwachts voor de hoofdprijs verkoopt en dan iemand als die Souza van Lommel binnenhaalt.

Of dit een hele slimme zet is weet ik ook niet… Toch je enige echte breker op het middenveld. Iets wat vrij belangrijk is met de huidige aanval en backs.

Twijfelachtig. Enerzijds is dit een speler die Ajax in het verleden vaak miste en daardoor verdedigend zwak stond (zie het Ajax onder Bosz). Anderzijds zie je in het opbouwende spel van Ajax dat ze soms een man missen, Alvarez is dan nergens te bekennen of uitermate slecht in de opbouw. Grootste risico is dat er al veel verschuivingen zijn in dit Ajax, waarschijnlijk verliezen ze al 3 a 4 basisspelers. Dan is het verstandig om de kern aan te houden en geleidelijk door te selecteren (er van uitgaande dat Schreuder aan andere type wenst op Cvm).

Met het vertrek van Gravenberch is er ruimte om voor een middenveld met een linker- en rechtermiddenvelder te spelen. Met Berghuis, Klaassen, Kudus, Taylor als opties. Juist dan heb je behoefte aan een DMF en ben ik benieuwd of je nu een betere vindt dan Alvarez.

Ten eerste vraag ik me of Schreuder echt niets ziet in Alvarez, of dat dit gewoon weer lekkere clickbait-titels zijn voor de media. Het zou me namelijk niet verbazen als Alvarez het na 3 jaar ook tijd vindt voor een volgende stap, waar hij de voorbijgaande transferperiodes ook een aantal keer dichtbij was.
Ten tweede, mocht Alvarez inderdaad vertrekken dan denk ik dat er beweging is op het schaduwlijstje van de scouting vwb een nummer 6. Las eerder al over Koopmeiners en in dit artikel staat iets over Gruev. Beide zijn wel andere types dan Alvarez, want het zijn meer voetballende nummers 6. Op zich niet zo gek, want het is Ajax - iedereen moet kunnen voetballen (lees: goed aan de bal zijn, technisch vaardig en kunnen passen), daarna komt pas de rest. Alvarez is in dat opzicht geen typische Ajax-speler en zou het dus niet heel gek vinden als er wordt gekeken naar een voetballende 6, zeker als er clubs zijn die goed geld voor Alvarez willen neerleggen.
Als laatste punt, als Schreuder echt niets ziet in Alvarez dan gaat hij de Kerst niet halen. Het domste wat je kunt doen is aan een succesvol elftal sleutelen en 'je stempel willen drukken' door het slot op de verdediging weg te halen. Ik wens Schreuder veel succes en hoop dat hij niet teveel geldingsdrang heeft als nieuwe trainer van Ajax

Als RB Leipzig voor Brobbey 18 miljoen wil, mogen ze Alvarez kopen voor 65 miljoen. Aan andere clubs wel gewoon 30-35 miljoen vragen

Wel apart dat Alvarez nu ineens weg mag...

Is een van de spelers met continuïteit in goed spelen en is een goede balafpakker en ruimer.

Echt jammer.

Timber er voor terug van Utrecht. Alvarez was verantwoordelijk voor vele kleine beslissende foutjes afgelopen seizoen.

Mag Busquets niet weg bij barca? Misschien interessant

Snap dat Ajax het vraagt hoor maar welke club is zo dom om 30 miljoen voor Alvarez te betalen. Daarvoor kon je Bissouma ophalen..

Vind het echt een dramatische keuze als Ajax ook Alvarez verkoopt, deze jongen is veel belangrijker dan mensen denken leuk dat die aan de bal minder is daar hebben we 9 andere spelers voor die dat wel kunnen. Zonder Alvarez op 6 is de balans totaal weg en vallen er gaten op het middenveld. We hebben bijna geen tegendoelpunten gehad vorig seizoen door de driehoek Timber,Martinez en Alvarez terwijl dat vaak anders is geweest. Als je een 6 wilt die kan voetballen en verdedigen kom je uit bij de wereldtop en die zijn niet haalbaar. Of je moet misschien een leuke speler scouten uit Argentinië of Brazilie maar ze liggen niet voor het oprapen.

Haller weg, Edson weg. Dan verlies je toch makkelijker kopduels bij standaardsituaties

Ok dan staat Schreuder bij mij al 1-0 achter. Als je niet ziet hoe belangrijk hij is op dat middenveld. Koekoek.

23 juni 2022 om 13:24

Bijzondere reactie idd. Ten Hag heeft jaren gewerkt om een zeer efficiënt en effectieve speelwijze te realiseren rondom de huidige selectie. Je zou achterlijk zijn omdat eigenhandig te ommantelen door direct je stempel te willen drukken door een sterkhouder in de verkoop te zetten om anders te gaan spelen.

Mooi dat Leipzich hem wil. Gaan wij ook de hoofdprijs vragen, zie Brobbey.

Ik denk dat als ze dit doen, ze ook meteen doorpakken en dan Timber willen gaan halen. Puur gokken dat Kudus weer een goede vorm krijgt is te risicovol en verder hebben ze sowieso niemand op opa Blind na (maar dat kan alleen tegen het rechterrijtje in de eredivisie) om die positie in te vullen op CL niveau.

Wat extra geld bijleggen met Brobbey en Ajax komt er wel uit

Ik zie dit Schreuder niet zeggen in dit artikel. Gewoon pure speculatie van de telegraaf en mensen schieten gelijk in de stress. Alvarez gaat echt wel een keer weg. Onder Ten Hag wou hij eigenlijk al weg. Tja ik weet het niet. Het is een nuttige kracht en ik ben er eigenlijk best fan van. Hoeft van mij niet perse weg.

Haha dit stemt mij wel tevreden eigenlijk. Moet wel de kanttekening bij dat ik niet voor Ajax be. Alfred moet lekker proberen het wiel opnieuw uit te vinden en alles om te gooien.

gareth bale naar ajax...? of doe ik nu heel gek ? als hij bij cardiff zou willen spelen en ik snap dat het komt, omdat het in wales ligt.. maar bij ajax speel je champions leauge, we zoeken een spits, hij kan er weer plezier vinden in het spelletje, omdat hij veel gaat scoren. ik denk dat het best logisch kan zijn.

Dan kan Schreuder gelijk z'n spullen pakken, Alvarez is onvervangbaar een soortgelijk vervanger hebben we niet en met die dwergen achterin is hij ook nodig bij standaardsituaties. Ik zie 10x liever Blind of Klaassen vertrekken waar het beste van af is.

Ongelofelijk stom hem te laten vertrekken. Die houdt het niet lang vol deze nieuwe trainer

Alvarez ook nog weg? Pff, dat word wel heel lastig deze zomer allemaal.

Nico mag ook nog weg. Plus de spelers die al verkocht zijn. Hoop dat Huntelaar en Hamstra in staat zijn goede vervangers te halen. Want zo gaan er wel erg veel spelers weg. Anthony en Martinez die in de belangstelling staan.

Kan je weer opnieuw beginnen met bouwen. Natuurlijk Spelers als Tadic, Blind, Martinez etc zijn er nog.
Maar voor Blind en Tadic gaan de jaren ook wel een keer tellen.

Het enige voordeel is dat je een gevulde portemonnee krijgt om te shoppen als Ajax zijnde. Maar dan moet je nog wel de juiste spelers kunnen overtuigen om naar Ajax te komen. En maar afwachten of ze zich direct kunnen aanpassen aan het leven in een ander land, klimaat etc.

Velen vergissen zich dat niet elke speler creatief en super technisch moet zijn. Een breker als Alvarez is minstens zo belangrijk. Als Alvarez weg mag gaan, zou ik geen slimme zet vinden. Zometeen hebben we weer een team vol met nette jongens joh.

Tedn hag zag het eerst ook niet zitten in Alvarez, pas na de wedstrijd van Oranje tegen Mexico en na een gesprek met Gaal, die zei dat het zelfmoord was als je Europees speelt zonder een slot op de deur. Daarna kwam Alvarez erin en is er nooit meer uitgeweest.
Ajax viel vaak aan zonder nadenken en de tegenstander counterde vrij

Titel: Schreuder ziet niet wat Ten Hag zag in Alvarez
Artikel: rept geen woord over Schreuder.

Pure clickbait titel weer. Hoeveel minnetjes wil VZ achter hun naam hebben?

Ik maak me toch wel zorgen, Alvarez is een hele nuttige schakel op het middenveld en voor de verdediging. Zorgt dat we ook nog iets van kopkracht hebben bij standaard situaties tegen. Zeker met twee centrale verdedigers zonder lengte. Met Gravenberch en Haller gaat er al veel fysieke kracht uit het elftal. Met allemaal lichtvoetige prima-donna’s gaan we geen succes hebben.

Het lijkt wel de ultieme droom van De Telegraaf deze zomer. Dat belooft meestal weinig goeds voor het seizoen voor ons als supporters. En straks gaat dezelfde Telegraaf schrijven dat er niet goed is ingekocht, geen fysieke kracht is en de trainer er niks van snapt. Eerst op het schild hijsen en dan laten vallen als een baksteen en genieten van de puinhoop waar je over mag schrijven.

Volgens mij moet je blij zijn met iemand als Avares in je elftal. Verzaakt nooit, gaat altijd voorop in de strijd en geeft altijd de volle 100%. Zo’n speler zet je bijna altijd als eerste op het wedstrijdformulier toch?

Nou Schreuder ga jij even snel fietsen Alvarez is een heerlijke speler !!

Ik ben nooit een fan geweest van Schreuder als hoofdcoach bij Ajax. Als assistent prima, maar meer ook niet. En nu dit soort keuzes? Alvarez moet blijven, Schreuder mag alweer vertrekken hoor, met zijn afbraakvoetbal bij Brugge.

23 juni 2022 om 12:46

Rutger, haal rustig adem. Nog niemand is weg en misschien heeft Ajax wel een hele goede vervanger op het oog. In mijn ogen is Alvarez namelijk te vervangen...

Ik word helemaal gek van dit bericht. Wie is die hele Schreuder? Zou ongelooflijk dom zijn, zie ook niet zomaar een vervanger. Evt misschien Quinten Timber... Met Alvarez verlies je gringa, super discipline en trouwens is vertrek van Martinez dan ook waarschijnlijker, aangezien ze beste vrienden zijn.

Ik lees al allerlei dingen zoals: deze trainer houdt het niet lang vol, die haalt de kerst niet blabla.
Lezen we ergens dat Schreuder dit zelf zegt?
Dit is wandelgangen nieuws. En als dat het niet is; dan zou ik hem laten gaan voor 30 miljoen ja.

In CL wedstrijden een bruikbare speler, maar in de Eredivisie (op een paar wedstrijden na) heb je er niks aan. Ik heb me toch verbaasd telkens hoe slecht die aan de bal is. Vertraagd het spel enorm.

Laten we het allemaal maar even afwachten. Ajax kennende staat er gewoon weer een goed team op het veld volgend jaar.

Weer een trainer die de verdediging wilt verwaarlozen bij Ajax wat al zo velen voor hem ook deden. Ten Hag had het mede door Alvarez verdedigend goed voor elkaar. Schreuder snapt niet dat je ook stevige verdegende spelers die voetballend misschien minder zijn in je team moet hebben. Kijk maar naar de grote Europese clubs.

Ik zeg dan Erik haal Alvarez dan naar United, daar krijgt hij dan tenminste wel respect van zijn trainer.

Maar hoop dat hij blijft en zichzelf weer het elftal in speelt zodat Schreuder niet om hem heen kan.

En ik hoop dat Nico ook bij Ajax blijft.

Ik krijg nu al buikpijn van die schreuder.
Hoe kan El Machin niet in je plannen passen.
TenHag heeft altijd de vechtlust van de latino's geprezen .heeft schreuder de laatste wedstrijden van ajex gekeken. Woe was het die op het laatst Ajax met zijn doelpunten over de streep trok ?

Schreuder ziet het goed! Ben benieuwd of er vervangers op staan die ook weer Nederlands zijn. Dit is echt lekker nieuws. Er kan weer een puur Ajax waardig elftal staan met voetbal in de as, toppie.

23 juni 2022 om 16:11

Taylor en Klaassen als dubbele 6 of als Wijndal komt kun je met Blind langs Klaassen, of zelfs Berghuis op die positie. Voor de Eredivisie best leuk allemaal, in de Champions League heb je Alvarez gewoon nodig.

Pasveer
Rensch
Timber
Martinez
Blind
Klaassen
Taylor
Antony
Berghuis
Bergwijn*
Tadic
23 juni 2022 om 16:34

Dat zegt iedereen, maar is dat wel zo? We hebben een Europese finale gehaald zonder breker, en een nog grotere halve finale zonder breker. Het enige wat je met Alvarez inlevert is luchtduels, daar wint ie er veel van (75%). En als die luchtduels steeds balverlies betekenen, dan is zijn bijdrage dus helemaal niks. Hij wint 43% van zijn grondduels in de CL, seizoen ervoor 50%. Is dat de fantastische 'breker' waar iedereen het over heeft? De feiten zeggen wat anders.

Begin steeds minder vertrouwen te krijgen in schreuder. Juist als je met zoveel
Mensen in de aanval bent, heb je een type
Alvarez nodig

Als ik Schreuder wad zou ik wat beschijdener zijn. Als ten Hag, Alvarez belangrijk vond, dan is ie belangrijk. ten Hag heeft fantastisch gepresteerd met AJAX

Zou echt een aderlating zijn! Mag aannemen dat er dan nog een topmiddenvelder bij komt. Blind kan wel naar het middenveld maar heb liever een sloper op 6!

Leuk dit, we gaan dus de enige verdedigende middenvelder verkopen? Is al zo vaak gebleken hoe kwetsbaar Ajax is als Alvarez niet speelt.

Prima.. klaassen een linie naar achterhalen op 6 en vd beek terughalen voor de plek van klaassen

Aan de andere kant haal je wel alle zuid Amerikaanse gif weg met tagliafico en alvarez .. heb je alleen martinez nog

Begin mij wel een beetje zorgen te maken om Ajax op dit moment: haller,Gravenberch,mazroui al weg onzeker Anthony,martineztimber en Alvarez .... wil Ajax wel kampioen worden of louter cashen nu? Vind de huidige bedrijfsvoering zorgelijk of is er bepaald dat ze een te grote broek aan hadden?

Alvarez niet verkopen! Onmisbare schakel op t middenveld met z’n balveroveringen, solide spel en gif. Als Schreuder m niet nodig heeft begin ik me serieus zorgen te maken voor komend seizoen.

Blind kan dit evt ook opvangen met een Taylor. Beiden verdedigend goed, hebben ook overzicht en een goede pass zeker door de as van het veld. Dan hoeft Blind ook minder meters te maken. In dat geval zou het fijn zijn als we Tagliafico langer kunnen vastleggen.

Belachelijk dat Schreuder Alvarez weg wil doen. Ik vrees een Peter Bosz 2.0. Aanvallen en dominant spelen en dan maar hopen dat de vele kansen die je weggeeft er niet in gaan. Ajax speelde altijd veel te diep en Alvarez kon dat nog een beetje corrigeren. Als Ajax supporter heb ik mij dood geïrriteerd aan de slechte organisatie bij balverlies onder Ten Hag. Dat was eigenlijk in het succesvolle seizoen ook al het geval, maar de beste keeper van Europa op dat moment verbloemde veel. Ik heb er weinig vertrouwen in met Schreuder maar hoop op mijn ongelijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren