Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dortmund gaat met bijna 80 miljoen tot het gaatje voor Haller

Laatste update:

Borussia Dortmund en Ajax hebben een mondeling akkoord bereikt over Sébastien Haller, meldt De Telegraaf. Volgens Ajax-watcher Mike Verweij bedraagt de transfersom 31 miljoen euro plus 4 miljoen euro aan min of meer gegarandeerde bonussen. Een eerste bod van 33 miljoen euro werd door Ajax nog afgewezen. Volgens BILD werd eerder al een persoonlijk akkoord bereikt met Haller. De aanvaller heeft zijn vakantie in Ivoorkust onderbroken om de transfer af te ronden. De Duitse boulevardkrant weet dat Haller per jaar elf miljoen euro gaat opstrijken.

Woensdagochtend komt BILD met meer details naar buiten over de aanstaande transfer van Haller. De spits van Ajax wordt een financiële klapper, daar hij een jaarsalaris van elf miljoen euro tegemoet kan zien. Gezien het vierjarige contract - Haller gaat tekenen tot medio 2026 - komt BVB dat op een totaal van 44 miljoen euro te staan aan salaris. Door de afkoopsom van 35 miljoen euro is met de transfer 79 miljoen euro gemoeid. Haller wordt dan ook gezien als absolute nummer één spits als vervanger van de naar Manchester City vertrokken Erling Braut Haaland. BILD spreekt van een contract voor vijf jaar, Verweij meldt een vierjarig contract.

Zowel Ajax als Dortmund hebben water bij de wijn gedaan. Waar Ajax rond de 37 miljoen euro verlangde voor Haller, leek Dortmund vooralsnog niet verder te willen gaan dan 33 miljoen. Een eerste bod van de Duitsers werd door Ajax afgeslagen. Fabrizio Romano meldde woensdagochtend eveneens een deal van 35 miljoen euro. Volgens Verweij gaat het om een vast bedrag van 31 miljoen euro plus 4 miljoen euro aan bonussen. Voor de aanvalsleider ligt een contract voor vier jaar klaar. Dortmund zou zich al voorbereiden op de medische keuring en de presentatie.

FC Utrecht
Ook FC Utrecht wrijft zich in de handen met de transfer van Haller. De Domstedelingen namen de spits in 2015 na een huurperiode voor 750.000 euro over van Auxerre. Na een avontuur bij Eintracht Frankfurt werd hij voor vijftig miljoen euro weggeplukt door West Ham United, waar hij in 54 wedstrijden 14 keer het net wist te vinden. In totaal hield Utrecht door een afkoopsom, bonussen, doorverkooppercentage en opleidingsvergoedingen al bijna twintig miljoen euro over aan Haller. Ditmaal strijkt de club enkele tonnen aan opleidingsvergoeding op.

Haller is niet de enige transferklapper voor Dortmund deze window. Eerder verzekerde de nummer twee van het afgelopen Bundesliga-seizoen zich al van de komst van Nico Schlotterbeck (SC Freiburg), Niklas Süle (Bayern München), Karim Adeyemi (Red Bull Salzburg), Jayden Braaf (Manchester City) en Salih Özcan (1. FC Köln). Indien Dortmund onverhoopt niet tot een akkoord zou zijn gekomen met Haller, diende Gonçalo Ramos als plan B, aldus Record. De 21-jarige spits maakte vorig seizoen 7 doelpunten in 29 competitiewedstrijden namens Benfica. De Portugese topclub lijkt het jeugdproduct alleen tegen een torenhoge som te willen laten gaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, 100 miljoen inclusief salaris in contractjaren. Als we zo gaan rekenen...

22 juni 2022 om 09:49

Ja haha, ik voel me heel dom dat ik even dacht dat Ajax 100 miljoen zou krijgen voor Haller....

22 juni 2022 om 09:53

Je bent niet de enige😅 denk wel dat een aantal mensen de fiets van stal kunnen halen😂

22 juni 2022 om 09:59

31 miljoen plus bonussen. Had denk ik eerlijk gezegd nog meer in gezeten. Maar ben er niet ontevreden over.

22 juni 2022 om 10:02

Hmmm, net stond er 100 miljoen, nu nog maar 80. Als er elk half uur 20 miljoen afgaat hebben we over 2 uur niets meer.

22 juni 2022 om 10:06

@jlp40, inderdaad, stop de persen en wel onmiddellijk...

22 juni 2022 om 10:17

Jaartje van af gehaald

22 juni 2022 om 09:50

Das toch niet heel gek. Deden we dat maar vaker. Dit is tenminste een realistisch beeld van een investering in een speler.

Eigenlijk zou het nog veel transparanter moeten en ook de geldstromen die richting zaakwaarnemers, premiers etc gaan.

22 juni 2022 om 10:06

Hoezo dat dan? Het gaat ons toch helemaal niets aan wat de salariskosten van Dortmund of van welke club dan ook zijn, laat staan dat wij iets te maken hebben met wat Haller of welke voetballer dan ook verdient. Zie echt niet in waarom een salaris van wie dan ook bekend zou moeten zijn.

22 juni 2022 om 10:15

@LW88, Alleen salaris hoort niet bij de investering. Staat heel ergens anders op de P&L en voor salaris levert hij een prestatie.

22 juni 2022 om 10:19

Ja als we zo gaan redeneren zouden transfersommen ook besloten blijven, en kunnen clubs ook beter altijd besloten trainen. Voetbal staat of valt met de interesse van het publiek, anders is het snel afgelopen met die grote salarissen in de voetbalwereld. Spelers en andere medewerkers hebben er dus een direct belang bij dat supporters op de hoogte worden gehouden van dit soort dingen.

22 juni 2022 om 11:09

Het gaat mij er niet om of alles openbaar is. Het gaat erom dat je een realistisch beeld krijgt. Bij sommige transfers is er een transfersom, bonussen, een tekenbonus, gespreide betaling, salaris, doorverkooppercentage, etc. Als je daar maar de helft van weet, dan weet je eigenlijk niks.

22 juni 2022 om 11:53

Omdat transparantie de gehele voetbalwereld, waarin met bizarre bedragen word gesmeten, goed zou doen. Ik zie niet in waarom mensen, en zeker supporters van de betreffende clubs, hier geen inzage in mogen hebben. Het kan geen kwaad om mensen wat beter te laten begrijpen over wat voor bedragen het nou daadwerkelijk gaat.

22 juni 2022 om 12:00

Omdat je ook nog zoiets hebt van privacy wetgevingen? Hoezo geeft jouw werkgever niet transparant aan de buitenwereld aan wat jouw salaris is en dat van je collega's? Ik vind het zo raar dat supporters maar alles willen weten, maar dan geschrokken gaan reageren als een voetballer weer eens berooft wordt, of gewelddadig overvallen wordt in zijn huis.

22 juni 2022 om 12:12

"omdat transparantie de gehele voetbalwereld, waarin met bizarre bedragen word gesmeten, goed zou doen"

Transparantie doet juist géén goed. Vind het best apart dat je het tegendeel beweert. Transparantie en dat alles maar in het openbaar of openlijk verifieerbaar zou zijn is een zwaar blok aan het been van diegenen die verantwoordelijkheid dragen en die moeten besturen. Want besturen in volledige transparantie is net zoiets als dat jij constant gaat leven in een glazen huis. Op een gegeven moment kan jij je werk niet meer doen en je kunt niet meer jezelf zijn.

Kijk anders eens naar de politiek. De ellende in onze politiek heeft een enorme vlucht genomen sinds dat onganse idee is ontstaan dat bv de kabinetsformatie niet meer via de Koning mag plaatsvinden, maar dat formateurs en informateurs ter verantwoording geroepen worden bij de Tweede kamer. Wat kregen we: formateurs die vleugellam zijn, geremd en niet vrijuit kunnen spreken, allerlei toestanden die altijd onderdeel waren van de politiek (en dat nog steeds zijn) komen opeens aan de oppervlakte en dan moeten politici gaan huichelen om hun gespeelde verontwaardiging aan hun achterban te tonen. Maar er worden al heel lang altijd 'omtzigtjes' kalt gestellt en verwijderd als dat potentiele splijtzwammen zijn voor regeren. Maar ineens moesten ze allemaal krokodillentranen plengen voor die bühne. Want dat is het gewoon. Als alles transparant moet zijn en open, dan krijg je louter bühne praatjes en windowdressing. Oftewel, als je transparantie denkt te hebben krijg je juist alleen maar meer rookgordijnen. En door dat gedoe rond Omtzigt hebben we dus een jaar geen kabinet gehad en is ons land langzamerhand aan het afglijden naar een onbestuurbare moloch met tig fracties. Allemaal omdat het allemaal 'transparanter' moet. .... Allemaal onzin.

Nee, de realiteit is dat alles in de openbaarheid moeten doen verlammend werkt. Het levert vooral nadelen op en geen voordelen. Soms moet je in het geniep of geheim iets doen om iets voor elkaar te krijgen of te veranderen. Als dat niet meer kan, en we toegeven aan die 'transparantie'-fetisj, raken we meer kwijt dan we ooit kunnen winnen hiermee.

Want dat mensen het opeens 'begrijpen' dat speler X elf miljoen per seizoen toucheert, en zijn zaakwaarnemers daar tien miljoen bij krijgen, dat vind ik een wel heel erg naïeve gedachte eigenlijk. Mensen zitten zo niet in elkaar.

22 juni 2022 om 12:28

@Troy010 van Iedereen in dienst van de overheid zoals ambtenaren, zorg personeel, onderwijs enz. Is de salaris tabel vrij opvraagbaar. Dus behoorlijk transparant. Daar is een rede voor die vrij gelijk staat aan iedereen in het voetbal! Zou niet raar zijn als dit breder getrokken wordt!

22 juni 2022 om 12:39

@constant kante
Het werkt inderdaad verlammend op de huidige gang van zaken. Heb je er weleens bij stil gestaan dat jou hele argument niet opgaat wanneer men niet tevreden is met die gang van zaken? Het werkt verlammend omdat deze generatie niet zo makkelijk voor de gek word gehouden mede door alle informatievoorzieningen? Het werkt verlammend op deze kapitalistische moordende consumeer machine die we zijn geworden en ik vind het heerlijk.

22 juni 2022 om 12:44

En owja, de realiteit is dat de wereld veranderd, sneller dan ooit. En dat de huidige generatie politiek niet weet om te gaan met transparantie zegt meer over de huidige politiek. Over een aantal generaties weten we niet beter. En dat gedoe met de koning heeft voor onze vriend bernard goed uitgepakt toen.

22 juni 2022 om 13:33

Ik las dat John van Loen niet zag waarom Haller zou verkassen, anders anders dan ‘het ontbreken van het gevoel de absolute nummer 1 te zijn’. Nou John, elke maand helemaal kleurenblind worden als je loonstrookje op de mat valt lijkt me bijvoorbeeld ook een prima reden 🤓

22 juni 2022 om 14:22

"heb je er weleens bij stil gestaan dat jou hele argument niet opgaat wanneer men niet tevreden is met die gang van zaken?"

Het volk is pas tevreden als het gratis bier krijgt en ze kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Daarnaast, uit 'onvrede' dingen gaan veranderen en dan met onganse ideeën komen die de problemen en onvrede diametraal verergeren heeft niets met goede dingen te maken. Maar met onbegaanbare wegen die nergens meer heen leiden.

Overigens, ik zie dat jij het met mij eens bent en dat jij ook beseft dat dit dus louter verlamming, stilstand en dus achteruitgang oplevert. Alleen merk ik merkwaardig genoeg dat jij, om mij totaal onbekende redenen, hier juist chaos en verlamming toejuicht. En kennelijk ook al ten prooi bent gevallen aan informatiekanalen die hele bizarre propaganda verspreid om hier de boel te frustreren, traineren en verlammen. Wat is dat toch met mensen? Waar komt dat hooliganisme en dat ondermijnende karakter en noodzaak vandaan? Is dit nou werkelijk het eindresultaat van ruim 70 jaar extreme welvaart, vooruitgang, vrede, welzijn, vrijheid en voortschrijdende ontwikkeling? Dat er dan mensen opstaan die in die onmetelijke luxe opgroeiden, zich daaraan jarenlang hebben gelaafd, maar nu volgevreten zijn en uit pure verveling en nozemgedrag een beetje overal op beginnen te schijten, om het schijten, zichzelf gaan presenteren als nepintellectuelen met de pretense dat iedere onbenul evenveel te zeggen heeft over virussen als virologen, evenveel over grondrechten als de rechters in de Hoge Raad en evenveel van het runnen van een multinational als de voorzitters van de Raden van Bestuur. Serieus? Dan stel ik vooral vast dat een heleboel mensen conform DSM V een bijzonder groot probleem hebben. En als ik sommige mensen schuimbekkend op TV bezig zie vraag ik me echt af per wanneer het acceptabel is geworden om jezelf als dorpsgek te presenteren in het openbaar en dat de schaamte daarvoor is verdwenen. Ik denk sinds Fortuyn. Nou Pim, en bedankt he kerel.

Nee, dat gelul over die Schwaab, WEF en zo is gewoon wappiecomplot idiotie, maar als ik al die mensen zie die tegenwoordig zonder enige géne staan te verkondigen dat zij zichzelf echt erger behandelt voelen dan de Joden in de jaren '30 en '40, dan kan die 'great Reset' wat mij betreft echt niet snel genoeg beginnen. Ik zou zelf voorstellen, om een begin te maken, om iedereen die vind dat wij hier moordende kapitalisten zijn die satanische pedofiele netwerken onderhouden en het hier allemaal zo kut geregeld is een enkele reis te geven naar Rusland, China of voor mijn part Yemen. Met stempel in paspoort dat terugkomen verboden is. Als het hier echt een rokende puinzooi is dat op het punt staat om een burgeroorlog te ontketenen, dan zou ik je heil beter gaan zoeken in een autocratie en de democratie en rechtsstaat hier lekker met rust te laten. Zodat we verder kunnen met mensen die wél inzien dat we hier in Nederland ongeveer in het paradijs leven. Hier heerst de grootste vrijheid die je in de wereld ongeveer kunt wensen. En nóg staan er mensen aan de zijlijn te roepen dat het hier erger is dan Auschwitz. Ga dan lekker weg!

22 juni 2022 om 14:23

" En dat de huidige generatie politiek niet weet om te gaan met transparantie zegt meer over de huidige politiek."

Het zegt iets over de huidige generatie. Niet de politiek.

23 juni 2022 om 00:00

Nogmaals, een heleboel bla bla en moeilijke woorden om vervolgens helemaal niks te zeggen. Wat jij dus totaal niet lijkt te begrijpen is dat het overgrote gedeelte op deze aarde helemaal niet heeft geprofiteerd van die 70 jaar vooruitgang waar jij het over hebt. Vanuit jou perceptie is het allemaal heel veel beter idd. De rest vd wereld heeft eronder te leiden. Dat is de reden dak ik chaow toejuich. Zodat dit o zo mooie verzadigde en uitgemolken systeem eens op de schop kan. Leuk dat het in jouw kleine wereldje werkt. De rest van de wereld is het er vast niet mee eens.

En die huidige generatie die de vruchten aan het plukken is van jarenlang politiek falen is het gewoon zat. Studieschulden pas op je 28e afbetaald en je aanbetaling op je huis ergens ver in je 30e.

23 juni 2022 om 00:03

En owja, leuk dat je van mij gelijk een complotdenker maakt omdat ik dit systeem helemaal niet zo goed vind als jij.. Heb je weer lekker zondag met lubach lopen kijken 😂

23 juni 2022 om 13:19

"nogmaals, een heleboel bla bla en moeilijke woorden om vervolgens helemaal niks te zeggen."

Dat is jouw inhoudelijke reactie op wat ik zei? Okay, helder. Je zegt dus dat je gewoon geen inhoudelijke argumenten hebt. Waarmee mijn visie over jouw decadentie dus klopt.

"wat jij dus totaal niet lijkt te begrijpen is dat het overgrote gedeelte op deze aarde helemaal niet heeft geprofiteerd van die 70 jaar vooruitgang waar jij het over hebt."

Want als jij wilt beweren dat jij niet geprofiteerd hebt van 70 jaar welvaart, vrede, luxe en bijna totale vrijheid, dan ben je niet alleen blind, je bent ook ondankbaar en, belangrijker nog, kennelijk onwetend van het feit dat jou vooral dankbaarheid past en het geluk dat gepaard gaat met het feit dat je hier alles hebt wat je maar wilt wensen plus nog veel meer. Maar kennelijk is dat voor jou allemaal nog niet genoeg,... Want dat het alleen voor mij goed zou zijn is apekool. Het gaat in NL voor verreweg de meeste mensen gewoon geweldig.

Echt puur nihilisme dat je bedrijft. Wat je ook erkend trouwens, met je oproep tot chaos. Het is hooliganisme. Van het ergste soort. Jij wil alleen maar dingen kapot maken óm het kapot maken. Dat zeg je bijna letterlijk. Maar wat is jouw visie dan? Hoe moet het dan allemala geregeld worden volgens jou? Je loopt alleen maar te zeiken en klagen, en je eigen nestje te bevuilen. En daarvan geef je dan weer anderen de schuld. Waar is jouw verantwoordelijkheid? Waar is jouw maatschappijzin? Hoe moet NL er volgens jou uit gana zien dan? Denk je daar weleens over na überhaupt of blijft het allemala beperkt tot alles neersabelen, overal op schijten en dan terug komen met "ja ja ja bla bla bla"?

Ik heb geen problemen met mensen die dingen aankaarten of serieus willen veranderen met een idee. Ik wil dat zelf ook namelijk. Maar dat anti intellectuele gereutel van halve gare hooligans en nihilisten komt me de neus uit inmiddels. Tijd dat de dienstplicht weer ingevoerd wordt. Zou jongetjes zoals jou goed doen. Wellicht wordt dat dankzij Poetin eindelijk realiteit. En dát zou ik dan de allerbeste ironie die bestaat vinden.

En ja, je hele toontje en de nonsens die je hier neerzet is duidelijk niet die van een helder denkend progressief nee. Chaos is inderdaad onderdeel van de complotdenkers. En jij zegt dat jij er geen van bent? Ik heb daar in je bijdragen nog geen enkele aanwijzing voor gezien. Integendeel. Alles wijst daarop. Dus dat ligt dan echt aan jou.

23 juni 2022 om 20:32

Ik had helemaal geen zin om inhoudelijk op je te reageren. Je neemt een bewering en creëert er een hele identiteit van iemand omheen. Je doet je voor als heel snugger maar gaat verder weer niet op mijn punt in.Vanuit jouw kleine wereld en perceptie gaat het inderdaad geweldig. In Nederland. De wereld is een heel klein beetje groter en die gruwelheden van 70 jaar geleden waar je het constant maar hebt gebeuren nog steeds. Al sinds de dekolonisatie die net na de oorlog plaats vond. Franz Venon heeft daar een heel goed boek over geschreven.Verder nog een klein dingetje over die o zo boeiende welvaart waar je het over hebt. En die economische groei en welvaart heeft verder echt helemaal niks met de politiek in Nederland te maken. De hele economie draait op consumentenvertrouwen en daar heeft de fed een hele mooie oplossing voor gevonden in de vorm van quantative easing. En daar plukken we vandaag de dag en de komende 10 jaar de vruchten van.Jongetjes als ik de dienstplicht in zodat jij lekker verder kan met diezelfde onderdrukking waar je o zo blind voor bent geworden.

22 juni 2022 om 10:08

jimmy86
Dat is exact de manier waarop penningmeesteres en leden van de RvC rekenen. Want zo moet dat ook namelijk. Dit is hoe een transfer intern in de boekhouding wordt verwerkt. Want anders weet je straks ook niet meer of je voldoende financiële ruimte hebt als je spelers haalt.

22 juni 2022 om 10:19

Constant, dat is allemaal waar, maar laten we het dan voortaan bij alle transfers doen en niet enkel om een sensatie-titel te fabriceren.

22 juni 2022 om 11:31

Zelf doe ik weleens pogingen om dit soort calculaties te presenteren. Zo heb ik ook ooit eens voorgerekend dat het echec Sulejmani Ajax helemaal geen 16,5 miljoen heeft gekost, maar meer dan 32 miljoen. 16,5 transfersom, ruim 12 miljoen salaris plus nog een aantal miljoen aan de schimmige zaakwaarnemers van Sulejmani. Dat word je hier niet in dank afgenomen.
Evenmin als je hier keurig voorrekent hoe financiële verslaggeving werkt en hoe penningmeesters van clubs zaken doen. Dat PSV bv boekhoudkundig maar een miniem verlies leidt op Bruma. Omdat diens transfersom voor een groot deel afgeschreven is en hij volgend seizoen nog maar voor 2,4 miljoen op de balans staat. Dus als PSV vier miljoen voor hem vangt medio 2023, wordt eigenlijk zelfs een kleine winst geboekt. Dan krijg je een hoop mensen over je heen die je uitfoeteren dat je onzin verkoopt. Want twaalf miljoen betaald en vier gevangen: 'ik kan tellen hoor, dat is gewoon acht miljoen verlies!'....

Enfin, op zich wel met je eens. Ik vind het best goed dat je calculeert wat een transfer in totaal als investering betekend. Dan zie je alles bij elkaar wat iets 'kost'. Al is de nuance dat spelers meestal voor het einde van hun contract alweer vertrekken, én vaak contracten zo zijn opgesteld dat het salaris oploopt gedurende het contract en het hoogste bedrag in de laatste seizoenen wordt betaald. Dus dan hoeven clubs vaak alsnog dat salaris niet uit te betalen. En die ruimte komt dan weer vrij in je salaris gebouw.

22 juni 2022 om 12:14

@ Constant kante

Ik begrijp je punt en uitleg, echter wat je vergeet te vermelden is dat in dit geval Bruma sportief niks heeft opgebracht. En financieel ook (nog) niet. Je haalt een speler zodat hij de club sportief kan helpen en eventueel later met winst te verkopen. Dus hij kost PSV alleen maar geld.

Je koopt ook geen dure auto en zet het vervolgens in de garage omdat het van alles en nog wat mankeert. En ondertussen afschrijven en wordt het minder waard

Sulejmani heeft zeker heel veel geld kost. Meer dan die 16 miljoen. Verschil met Bruma is echter dat hij sportief bijgedragen heeft en zo Ajax 3 kampioenschappen bezorgd. Betekent ook CL deelname en dus miljoenen inkomsten. Dus ergens heeft hij zichzelf (een beetje) terugverdiend.

22 juni 2022 om 12:52

@Constant Weet jij toevallig ook of herwaardering is toegestaan binnen de voetballerij of sport in z'n algeheel?

22 juni 2022 om 13:52

"ik begrijp je punt en uitleg, echter wat je vergeet te vermelden is dat in dit geval Bruma sportief niks heeft opgebracht. En financieel ook (nog) niet.'

Ik vergeet niets. Ik noemde dat niet omdat ik me afvraag waar jij op baseert dat hij 'sportief niets heeft opgebracht'. In welke zin? Met hem won PSV geen landstitel of zo? Je lijkt daarop te doelen met je Sulejmani verwijzing. Dat vind ik heel tricky. Dan reduceer je sowieso per definitie ongeveer 90% van alle spelers in de eredivisie tot sportieve mislukkingen. En dan heeft een club als Ajax dus tussen 2004 en 2011 alleen maar een heleboel geld uitgegeven aan sportief waardeloze spelers. Terwijl dan opeens, in mei 2011, een aantal spelers, alsnog, wél een sportieve positieve waarde gingen vertegenwoordigen. Zou wat zijn zeg, als Twente die pot destijds had gewonnen dan, want dan waren diezelfde spelers die nu wel sportieve waarde hadden, alsnog sportief waardeloos geweest.

Oftewel het is een veel te enge en beperkte visie om het louter aan landstitels te koppelen.

Maar goed, hier ging het niet om. Het gaat erom dat supporters zich niet realiseren dat het voor een club vaak om veel en veel meer geld gaat dan men zich kan voorstellen bij grote transfers. En niet of Bruma nou sportief iets opgebracht heeft. Want als je zijn cijfers erbij pakt, hij heeft het puur op dat vlak (en ingedachte dat zijn meeste duels onder Schmidt bestonden uit late invalbeurten en weinig speeltijd) niet eens zo slecht gedaan. Maar ook daar kan dan weer een nuance overheen. Bruma is het perfecte voorbeeld van hoe statistieken vaak een totaal ander beeld geven van de realiteit. Want die Bruma was natuurlijk een hopeloze struikelaar en anti voetballer, bijna. Briljante acties afwisselen met genante missers en blunders. Dat zie je nooit terug in statistieken.

22 juni 2022 om 14:01

Consy

Om eerlijk te zijn, ik weet het niet zeker. Vermoed van niet. Omdat herwaardering toch vooral gaat om inschattingen van toekomstige ontwikkelingen en niet op herleidbare feiten (zoals een betaalde transfersom).

22 juni 2022 om 14:48

@ Constant kante

Ik reageer op jouw stuk omdat jij daarin zelf Bruma, Suleimani, Ajax en PSV aanhaalt.

Clubs als PSV en Ajax hebben de primaire taak om kampioen te worden en het liefst in de CL spelen omdat daar grof geld verdiend kan worden en de spelers zich kunnen meten met de allerbesten= worden beter en meer waard.

Daarom halen PSV en Ajax spelers als Sulejmani en Bruma om hen te helpen deze doelstellingen te behalen. PSV met Bruma is dat niet gelukt en Ajax met Sulejmani wel. Dus puur een kosten vs baten vs doelstellingen verhaal.

En in mijn stuk zei ik expliciet dat Sulejmani sportief bijgedragen heeft aan de 3 kampioenschappen van Ajax plus CL deelname. Nergens zeg ik dat hij daar in z'n eentje verantwoordelijk voor is.

Over jouw laatste stuk kan ik mij beter in vinden. Voetballers kosten inderdaad meer dan alleen een transfersom. Al kunnen we onmogelijk weten hoeveel precies. Clubs zetten (terecht) de contracten van spelers niet online. We moeten dus afgaan op wat een Mike Verweij, Driessen te melden hebben.

22 juni 2022 om 15:03

"over jouw laatste stuk kan ik mij beter in vinden. Voetballers kosten inderdaad meer dan alleen een transfersom. Al kunnen we onmogelijk weten hoeveel precies. Clubs zetten (terecht) de contracten van spelers niet online. We moeten dus afgaan op wat een Mike Verweij, Driessen te melden hebben."

Het is totaal niet nodig af te gaan op wat journalisten zeggen. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf. We kennen weliswaar niet de exacte inhoud van de contracten, maar dingen als salaris, tekenbonussen, afkoopsommen en de fees voor agenten moeten gewoon in de jaarcijfers worden opgenomen. En zijn dus openbaar. Dat Ajax, vb, bijna vijftien miljoen euro over het vorige boekjaar betaalde aan fees en bonussen voor agenten, is gewoon bekend hoor. Ook zonder Valentijn Driessen.

22 juni 2022 om 15:14

"ik reageer op jouw stuk omdat jij daarin zelf Bruma, Suleimani, Ajax en PSV aanhaalt."

Prima verder, niks mis mee.
Alleen waren context en insteek waarin ik die namen aanhaalde een andere dan die van jou door een link te leggen tussen het grote geld en sportief succes.

En dat Ajax en PSV primair om prijzen spelen, dat is geen rare opmerking. Heb je gelijk in. Maar met die link met succes (dus een speler mag veel kosten, als je maar een titel haalt en als je geen titel haalt is, gecharcheerd gezegd, iedereen een miskoop, dat is heel erg zwart-wit denken. Niet heel erg nuttig ook verder, vind ik. Sowieso ook al niet omdat je zelf ook al aangeeft, Sulejmani deed het niet in zijn eentje. Dus wat heeft het dan voor zin om in jouw context van die koppeling met successen, dan over individuele spelers te beginnen vraag ik me af?

Mijn insteek was dat er hier op VZ altijd heel erg veel gegoocheld wordt met cijfers en geld en dat mensen de meest vergaande en soms bizarre conclusies willen verbinden aan iets waarvan ze, in essentie, geen kaas gegeten hebben én ook aantoonbaar niet snappen. In dat kader noemde ik Bruma als voorbeeld.

Maar zo had ik evengoed Guardado kunnen noemen. Gehaald voor ruim drie miljoen en voor 2,5 miljoen verkocht aan Betis. Dus ja, zeg het maar. PSV werd wel kampioen met hem,...

22 juni 2022 om 15:33

@ Constant kante

Mbt jouw comment #167

Ja je hebt zeker gelijk dat Ajax beursgenoteerd is en dus veel cijfers bekend zijn.
Wel zijn het meestal totaalcijfers. In jaarverslagen worden geen cijfers vermeldt van individuele spelers mbt salaris, tekenbonus, makelaarskosten, etc.
Transfer van bijv. Haller staat als 25 miljoen in de boeken. Wie Ajax goed volgt weet dat dit te maken heeft met het feit de club met factoring bedrijven werkt. Die nemen zo'n transfer over en krijgen een stukje van de taart. Zowel inkomend als uitgaande transfers.

22 juni 2022 om 16:22

@constant kante

Mbt jouw comment #168

"prima verder, niks mis mee.
Alleen waren context en insteek waarin ik die namen aanhaalde een andere dan die van jou door een link te leggen tussen het grote geld en sportief succes."

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Hoe sneller hoe beter. En dan meteen doorpakken, het valt me op dat er nog weinig beweging is terwijl de voorbereiding er alweer aan zit te komen.

22 juni 2022 om 09:54

Qua binnenkomende transfers zal er ook wel wat afhangen van deze transfer. Dus als dit een done deal is, zullen nieuwe spelers snel volgen.

22 juni 2022 om 09:54

Dat dacht ik ook over PSV en plots binnen 2 dagen ineens Benitez en Hoever. Transfers nemen meer tijd in beslag dan je denkt. Kan zomaar zijn dat na het vertrek van Haller Ajax ineens 2/3 spelers aan trekt. Beetje geduld.

22 juni 2022 om 09:55

Zou me inderdaad niet verbazen als Brobbey nog deze week wordt aangetrokken hoor.

22 juni 2022 om 10:21

Indien Ajax 18 miljoen zou gaan betalen vor Brobbey, dan zou ik dat absurd vinden. Daar moet je niet meer voor betalen dan 10 miljoen en hem anders niet halen. Bovendien vind ik dat je daarnaast een kopsterke spits moet hebben om in de laatste fase iets te forceren. Wat dat betreft denk ik dat Ajax Haller zeker zal gaan missen. Ik zie dan ook wel iets in het halen van Jorgen Strand Larsen. Als hij bij Groningen 14 keer kan scoren, dan schiet hij er bij Ajax ook wel 14 in omdat je daar meer kansen krijgt. Ik heb vertrouwen in de spits Huntelaar dat hij dadelijk met een verrassing gaat komen.

22 juni 2022 om 11:04

Een super belofte van RB leipzig met nog 4 jarig contract voor slechts 18 miljoen binnen kunnen trekken moeten ze direct doen.
Het is puur het verleden dat in de weg staat bij deze transfer.

22 juni 2022 om 11:13

@Pettersson

18 is wellicht wat teveel, maar dat is de vraagprijs. Daar gaat nog wel wat vanaf. De grote vraag is waar je een betere spits gaat halen voor pakweg 15 miljoen. Ik zou het niet weten. Ik denk dat Brobbey, als hij geen verleden bij Ajax zou hebben, zo die 15 miljoen waard zou zijn.

22 juni 2022 om 11:35

Spetterson

Ajax zoekt als ik jou lees dus gewoon naar Luuk de Jong. Zou als ik Ajax was toch een poging wagen. Ze hebben hem eerder ook al eens benaderd, en als ze meer salaris bieden dan PSV zouden ze hem zomaar binnen kunnen halen.

22 juni 2022 om 11:46

Vernon, maar Brobbey heeft wel een verleden bij Ajax en is daar gratis vertrokken. Dan ga je een jaar later geen 18 miljoen voor hem betalen. Ik vind Brobbey een prima speler, maar zoals velen aangeven ook blessure gevoelig als hij veel wedstrijden achter elkaar 90 minuten moet spelen. Tot 10 miljoen prima, maar daarboven: niet aan beginnen en doorzoeken. Overigens hebben we ook Rasmussen nog.
Constant kante, ik ben op zoek naar een spits waardoor je ook van spelsysteem kunt wisselen als het niet loopt. Met een grote kopsterke spits kun je van systeem wisselen als je daarnaast bijvoorbeeld Brobbey of Bergwijn in de spits zou hebben. Luuk de Jong zou ik niet meer aan beginnen. Heeft geen restwaarde meer. Jorgen Strand Larsen heeft dat wel en speelde vorig seizoen goed, HOe zou die gaan spelen met betere spelers om zich heen en als hij meer kansen gaat krijgen. Het is een gok, maar indien betaalbaar een gok die je zou kunnen nemen.

22 juni 2022 om 12:00

"vernon, maar Brobbey heeft wel een verleden bij Ajax en is daar gratis vertrokken. Dan ga je een jaar later geen 18 miljoen voor hem betalen. I"

Dát vind ik dus ook. Roep dat al tijden. Ik vind exact hetzelfde trouwens met dat onganse idee dat Ajax die Bergwijn wil halen. Ik juich dat toe hoor! Prima als Ajax de hoofdprijs plus jackpot neerlegt voor een speler die ze zelf hadden opgeleid (en weggestuurd) om knarsetandend te moeten toezien hoe de concurrent er 30 miljoen voor ving. En dan zelf alsnog eventjes bijna dat bedrag ook zelf nog een keer op tafel leggen. Wanbeleid is zelden evidenter en transparanter geweest.

En dan nog: ik heb die Bergwijn ongeveer een jaar of vijf intensief gevolgd. Hij is snel, sterk, technisch aardig onderlegd (maar geen puntgave technicus). Maar mist het echte scorende vermogen, dat Torinstinct. 29 goals in 116 wedstrijden. Hij mist koelbloedigheid en rust. Ook in de echte kleine ruimtes (we weten allemaal dat Ajax standaard op de helft van de tegenstander speelt) is hij geen hele sterke speler. Mij verbaasd die hele Ajax hausse om hem volledig. Kijk, zo'n Anthony is veel meer een Ajaxspeler dan Bergwijn. Die is dan minder snel en stukken minder sterk maar Antony is veel technischer én scoort makkelijker.

Maar bottom line, Ajax blaast uiteindeljik de eigen jeugdopleiding totaal op als ze maar spelers terug blijven kopen, jeugd constant laten vertrekken omdat die geen kansen meer krijgt en nu zelfs spelers voor enorme bedragen gaat kopen die ze zelf opgeleid hadden. De naam van Donyell Malen wordt ook al genoemd namelijk. Echt een ongans idee van Ajax. Ik mag echt voor die club hopen dat de RvC doet wat zij behoort te doen en over deze transfers een veto uitspreken.

22 juni 2022 om 12:38

@Constant, Antony is minder snel? Antony is echt bloed snel.. Verder heeft Bergwijn in zijn laatst volledige jaar bij PSV ongeveer dezelfde cijfers als Gakpo nu. Dat hij in Engeland mindere cijfers heeft is vrij logisch. Dat heeft een Tadic ook namelijk.

22 juni 2022 om 13:25

Voor het koppen in eventueel de laaste minuten halen we luuk nog even op 😜😂

22 juni 2022 om 14:28

Bergwijn ongeveer zelfde cijfers als Gakpo? Sorry, maar dat is volgens mij niet zo. Daarnaast, en dat is mijn punt, gapko is een koele afmaker. Kijk even naar de goals. Bergwijn heeft dat gewoon veel minder dan Gakpo.

En ik zei niet dat Anthony 'traag' is. Ik zei minder snel (dan Bergwijn). Bovendien veel minder sterk. Bergwijn liep spelers er soms letterlijk af met zijn fysiek. Dat heeft Anthony niet.

22 juni 2022 om 16:36

Bergwijn was bij PSV in alle competities goed voor 31 goals en 41 assists in 149 duels (0,66 goalcontributies per 90 min. teruggerekend naar aantal speelminuten). Gakpo scoort op dat vlak met 42 goals en 33 assists in 134 duels (0,81 contributies per 90 min.) inderdaad wel significant beter, Gakpo is wel wat koelbloediger voor de goal ja. Moet wel zeggen dat Bergwijn een dik jaartje jonger echt doorbrak als basisspeler dan Gakpo (net 19 jaar vs. enkele maanden 20). Het laatste anderhalve seizoen van Bergwijn bij PSV kwam hij met 21 goals en 26 assists (0,79 contributies per 90 min.) ook wel beter uit de verf natuurlijk. Anyway, laten we hopen dat hij zijn topvorm van Oranje in zijn koffer meeneemt als hij inderdaad naar Amsterdam komt

Netto 11 miljoen? Hij heeft het echt goed gedaan bij Ajax, maar dit vind ik echt ongelooflijk slecht beleid van Dortmund hoor. Totaal geen restwaarde nog eens ook.

22 juni 2022 om 09:50

Compleet gestoord. Maar ja, Malen halen vond ik ook al een teken van slecht beleid.

22 juni 2022 om 10:06

Jullie blijven in het verleden hangen, de omzet van Borusia is van 110 miljoen (2010) naar 360 gestegen (2022). Topspitsen kosten rond of boven de 100 miljoen, 40 is dus een prima bedrag voor een goede spits als Haller. Verder verdienen topspelers 20 + miljoen per seizoen, dan is 11 een prima bedrag voor een spits net daar onder. Voor 100 miljoen moet hij 40 doelpunten (2 miljoen) maken en 20 assist (1 miljoen) in een topcompetitie, dat gaat het makkelijk lukken in 3 jaar en dus doe je het goed.

22 juni 2022 om 10:31

Ja, die vlieger van topspelers verdienen 20 miljoen gaat natuurlijk niet op als Haaland net aan 8 miljoen per jaar verdiende. Als je dan 11 aan Haller gaat uitgeven per jaar ben je raar bezig.

22 juni 2022 om 10:57

Toch wel slecht onderhandeld van Ajax, als je ziet hoe erg Haller in salaris omhoog gaat en als je het vergelijkt met het salaris van de rest van de spelers verdient haller nu het meeste. Meestal blijft er dus meer salaris budget over als er een lage transfersom is. Dat hoge salaris had helemaal niet gehoeven om haller over te halen maar dit kunnen ze dus puur bieden doordat er nog zo veel budget over was na de transfersom. Als ajax dit dus meer uit had geperst hadden ze dus echt nog wel 10 miljoen meer er uit kunnen persen en had Dortmund het echt nog wel gelukt om haller voor 9 miljoen perjaar te laten tekenen en dan was hij nog steeds grootverdiener geweest.

22 juni 2022 om 11:18

@rayvg volgens mij werkt het niet helemaal zo. Juist Haller heeft een betere onderhandelingspositie bij Ajax omdat het significant beter gaat verdienen bij Dortmund. Juist als Dortmund maar net aan beter zou betalen, zou Ajax meer dwars kunnen zitten omdat Haller z'n financiële vooruitgang minimaal is.

22 juni 2022 om 11:36

@norgenederland Haaland kreeg bij Dortmund een gelimiteerde transfersom toch? Hij had waarschijnlijk ook meer kunnen verdienen als dat niet in het contract had hoeven te staan.

22 juni 2022 om 11:59

@myvision ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Waarom zal Haller met ajax moeten onderhandelen? Wat Rayvg hier zegt begrijp ik volkomen. Als je weet dat Dortmund 100 miljoen op de plank heeft liggen 35 mil voor jou is en 65 mil voor Haller had dan beter gekund. Had ajax z'n poot stijf gehouden bij bijvoorbeeld 50 mil dan had Dortmund waarschijnlijk 50 mil salaris over 4 jaar aan Haller geboden en ik denk dat hij dat ook wel geaccepteerd had.

22 juni 2022 om 09:57

Welke spits met evenveel goals het afgelopen seizoen wil er bij Dortmund spelen? Club is de laatste tijd ook niet zo spectaculair meer..

22 juni 2022 om 09:57

Een vrij beperkte voetballer als Haller verdient gewoon in zijn gehele carrière straks rond de 60/70 miljoen.. 😅

22 juni 2022 om 10:02

Haaland verdiende ongeveer 8 miljoen per jaar. Ik ben echt verbijsterd haha, maar ja lekker voor Haller natuurlijk.

22 juni 2022 om 10:10

Netto? Dat staat er niet, maar ik neem aan van niet. Zou wel een schandalig bedrag zijn als het om een netto bedrag zou gaan.

22 juni 2022 om 10:15

Dat stond er +/- 10 min geleden toch echt Constant kante.

22 juni 2022 om 10:15



@constant kante. Dat staat er wel toch? Lijkt me verder ook sterk, is evenveel als de topspelers (laten we zeggen buiten de top 20 bestbetaalde) van de Premier League verdient.

Edit: netto is nu weggehaald.

22 juni 2022 om 10:34

Dit kan geen netto zijn, want dan klopt het rekensommetje niet (35 + 4*11 = (bijna) 80), dan zou daar nog belasting bovenop komen voor Dortmund

22 juni 2022 om 10:50

@njfromvol. Er stond dan ook eerst 100 miljoen. Zou fijn zijn @VZ als jullie oude versie inzichtelijk zouden maken bij artikels.

22 juni 2022 om 11:20

heren, jullie hebben gelijk. Er stond in eerste instantie 'netto'. Dat was een vergissing. Op zich iets menselijks wel. Iets dat 'niet zou moeten' maar zoals we allemaal ook wel weten in de praktijk gewoon weleens voorkomt.

Maar, op zich is best te bedenken dat 'netto' waarschijnlijk niet zou kunnen kloppen, naar mijn bescheiden mening.

Hoe dan ook, gisteren werd geopperd dat er eigenlijk geen goede redenen waren waarom een Haller Ajax zou verlaten voor Dortmund. Mij lijkt dat met een gage van elf miljoen er op zichzelf al meer dan voldoende reden bestaat om deze overstap te maken.

22 juni 2022 om 11:29

"Maar, op zich is best te bedenken dat 'netto' waarschijnlijk niet zou kunnen kloppen, naar mijn bescheiden mening."

Mee eens maar aan de andere kant is er niet veel wat mij in de voetbalwereld nog zal doen verbazen...🙃

22 juni 2022 om 11:37

Je bent zo afgestompt en murw inmiddels? Ik laat me nog steeds heerlijk verrassen vaak. Dat maakt het leven wel een stuk interessanter moet ik zeggen. Gewoon je ouderwets over dingen verwonderen houdt je jong.

22 juni 2022 om 12:06

Ja, om dat punt te bereiken heb ik jaren over gedaan en teveel gezien en beleefd... Ik heb er geen last van hoor, ik omarm het...
Het zijn niet de (alleen) de verassingen die je vormen in het leven maar ik denk dat ik dat jou niet hoef te vertellen..😉

In mijn gedrag ben ik trouwens nog wel jong van geest, al zeg ik het zelf..

22 juni 2022 om 10:23

Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit netto is. Dat zou ook hun eigen rekensommetje om zeep helpen trouwens.

22 juni 2022 om 10:42

Ik geef je gelijk.. maar aan de andere kant. Dat werdt ook gezegd toen hij naar ajax kwam

22 juni 2022 om 11:15

Dat is natuurlijk bruto. Ze vertellen hoeveel Dortmund uit geeft aan Haller, dus dan moet het bruto zijn.

Netto jaarsalaris van 11 miljoen euro voor Haller?! De tering Bvb is gek

22 juni 2022 om 10:37

Niet normaal. Ze verwachten waarschijnlijk echt dat Haller Haaland eventjes op gaat volgen.

Wat een bedrag. 11 miljoen per jaar(!) Ik dacht lange tijd dat Ajax van het zelfde kaliber was als Dortmund, maar Ajax betaalt niet eens de helft daarvan aan hun sterspelers.

22 juni 2022 om 10:00

We hebben afgelopen seizoen wel gezien dat Dortmund zich totaal niet met Ajax kon meten. Ik vind het beleid altijd discutabel en van weinig creativiteit getuigen als je na een afslachting van Ajax naderhand terugkomt om maar de beste spelers van dat tweeluik te halen. Ziyech naar Chelsea idem en na Real-Ajax leek Real een lange tijd geïnteresseerd in Donny.

22 juni 2022 om 10:04

Nounou, Dortmund is ook gwn Europese subtop.
Hebben wel even wat mindere jaren idd. Deze transfer kan ik ook totaal niet begrijpen.. Ook nog 11 mln, dat moet toch een fout zijn????

22 juni 2022 om 10:06

Ajax is dat denk ik ook. Ik weet ook wel dat afgelopen tweeluik een incident was voor Dortmund maar de afslachting was een feit haha.

22 juni 2022 om 10:14

Één zwaluw maakt natuurlijk geen zomer MyVision. Dortmund presteert normaal gesproken veel constanter in Europa dan dat Ajax dat doet.

22 juni 2022 om 10:51

Nee maar dat sterkt het punt van me alleen al dat in het seizoen dat ze het niet kunnen maar bij het team aankloppen voor spelers dat hun een half jaar geleden totaal de vernieling in speelde.

22 juni 2022 om 11:24

@norgenederland,

ln de laatste 5 jaar, 2x groepsfase uitgeschakeld, 2x achtste finale, 1x kwartfinale
Ajax 3x groepsfase uitgeschakeld, 1x achtste finale, 1 x halve finale.

Dus Het verschil is heel klein.

22 juni 2022 om 10:03

Ze kunnen nu een paar keer mee met het niveau van Dortmund(afgelopen jaar zelfs een stuk beter dan Dortmund), maar zijn natuurlijk niet van hetzelfde kaliber. Dortmund heeft veel meer geld te besteden, betere competitie en een fantastische aanhang en stadion.

22 juni 2022 om 10:12

Ach ja, halverwege de jaren '90 heeft Ajax Dortmund ook al 2x v/d "mat getikt" en ik ben er van overtuigt dat dat in de toekomst nogmaals zal gebeuren..

22 juni 2022 om 10:20

Nooit gezien en ook geen behoefte aan, bijna 30 jaar geleden. Leuk dat jij daar van overtuigt bent, niemand weet het op dit moment.

22 juni 2022 om 10:31

Ik als tijdreiziger weet dat wel Red maar daar wil ik niet over uitweiden anders krijg ik allerlei onbenullige verzoekjes in mijn inbox...

Lekker snel gehandeld, nu is het tijd voor aankopen. Belachelijk salaris trouwens. Maar als Schulz 6 miljoen krijgt dan valt het wel weer mee.

Haha. Jullie hadden me VZ. Ik dacht ff dat Dortmund gek was geworden. Maar het is inclusief zijn salaris tot en met 2027. Mooie truc.

22 juni 2022 om 09:57

Met 11 miljoen aan salaris betalen is Dortmund nog steeds gek geworden.

22 juni 2022 om 09:58

Ze zijn nog steeds gek geworden. Een 4-jarig contract met zo’n krankzinnig salaris voor een spits als Haller. Dortmund zit echt vast aan de ketting als hij niet presteert, want Haller gaat dan niet weg lijkt me.

35 miljoen voor een 28-jarige spits die waarschijnlijk net het beste seizoen uit zijn leven heeft gedraaid is een prima bedrag. Ik vind het wel jammer dat hij vertrekt. Haller is een garantie op goals, als hij zou blijven weet je gewoon dat je als Ajax zijnde volgend jaar verzekerd bent van minimaal twintig goals. Bovendien scoorde hij vaak in wedstrijden tegen belangrijke tegenstanders. In potentie biedt Brobbey meer, omdat hij een aanspeelpunt is, zorgt voor meer diepte en makkelijker mee kan in het spel. Maar uiteindelijk is zijn fitheid het grote vraagteken bij hem.

22 juni 2022 om 10:40

Haller heeft het in de CL buitengewoon goed gedaan maar in de competitie valt het allemaal nog wel mee toch? Ajax heeft in het verleden toch meestal spitsen gehad die veel vaker scoren. En als Haller niet scoort blijft er niet heel veel over. Wat je zelf ook al zegt, Brobbey lijkt me in potentie veel beter.

22 juni 2022 om 11:41

Niet alleen spitsen die evenveel of meer scoorden, maar vooral ook spitsen die passen in de Ajaxschool. Dus, die niet alleen maar afmaken en eindstation zijn, maar die ook meevoetballen. Aanspeelpunt zijn, ballen vasthouden, betrokken zijn bij het spel, daar een wezenlijke en belangrijke bijdrage in leveren en gewoon onderdeel zijn van het spel. Haller is dat allemaal totaal niet. Haal de goals weg en wat blijft er dan over?

22 juni 2022 om 16:52



Je hebt deels gelijk Ruiz. Het klopt dat Haller in de Eredivisie zeker niet altijd even overtuigend was. Maar uiteindelijk scoort hij er 21 in de competitie, en in de twaalf jaar voordat we met Huntelaar, Suarez en Pantelic verwend waren, is alleen Arek Milik daarin geslaagd. En die speelde ook nog meer wedstrijden en mocht de strafschoppen nmen. Andere puntaanvallers lukte dat niet, alleen een Tadic die vanaf links kwam en veel strafschoppen mocht nemen tikte meer goals aan. Brobbey is in potentie ook gewoon beter, maar zijn fitheid blijft zorgelijk. Ik vermoed dat komend seizoen Ajax en PSV er een erg spannende titelrace van gaan maken. De kampioen zal weinig punten mogen morsen en ik vermoed dat 85-88 punten nodig zijn om komend jaar kampioen te worden. Dan heb je een zekere vorm van zekerheid nodig. En als Brobbey er de helft van het seizoen uitligt, is dat een risico.

22 juni 2022 om 17:13

Fitheid is zeker erg belangrijk, daarom was Ten Hag ook zo dol op Tadic natuurlijk, die is absoluut nooit geblesseerd. Over Tadic gesproken, die kun je ook prima in de spits zetten wanneer Brobbey eruit ligt toch? Ik vind Tadic sowieso meer een spits dan een buitenspeler. Hij heeft de kracht, techniek en overzicht maar mist een beetje pure snelheid (hoewel hij dit in Nederland prima weet te compenseren vanwege die andere kwaliteiten die subliem zijn). Ofwel, ik denk niet dat er heel veel aan de hand is als Brobbey niet fit is .

11 miljoen netto? Ongelooflijk zeg flink bedrag voor Haller. Ook nog is bijna 40 miljoen aan transferbedrag. Weet niet of dit de ideale vervanger is voor Haaland. Met elke spits zouden ze achteruit gaan maar met Haller meer dan met anderen. Wel goed onderhandeld door Ajax en natuurlijk gebruik gemaakt van de CL goals van Haller. Als je in totaliteit bijna 70 miljoen hebt betaald voor Haller en Malen ga je het Bayern nooit moeilijk maken.

22 juni 2022 om 10:01

Voor Malen wel fijn. Dit is een andere type spits en ook een gradatie minder. Afgrijselijk wanbeleid van Dortmund dit

22 juni 2022 om 10:02

Die snerende zin "maar met Haller meer dan met anderen.' Totaal onnodig en nergens op gebaseerd. Welke 'anderen' die haalbaar zijn voor Dortmund zouden minder achteruitgang zijn dan?

22 juni 2022 om 10:06

Ik vind Haller gewoon best een beperkte spits voor een club als Dortmund. Dat heeft niks met sneren te maken. Er zijn denk ik best wel wat spelers die beter bij Dortmund zouden passen. Of dat voor 35 miljoen kan weet ik niet.

Isak hadden ze natuurlijk kunnen behouden. Maar ja die kost nu 80 miljoen. Jonathan David bijv? Moreno? In mindere mate misschien Depay of Firmino voor korte termijn? Zijn een paar namen die nu naar boven komen maar zullen ongetwijfeld meer opties zijn.

Haller is natuurlijk wel Bundesliga proven. Maar meer natuurlijk ook niet. Vind hem tekort komen voor een ploeg als Dortmund. Vooral voor 35 miljoen en een netto salaris van 11 miljoen. Dat is gewoon erg veel.

‘We hebben afgelopen seizoen wel gezien dat Dortmund zich totaal niet met Ajax kon meten.’ Als je dit al baseert op 2 duels dan ga ik niet eens met je discussiëren.

22 juni 2022 om 10:58

Bijzonder want op andere topics zie ik van je dat de prestaties van Ajax in de poulefase CL weer niets voorstelden want Dortmund zat in een slecht jaar. Dortmund is gewoon weer tweede van Duitsland maar afgelopen CL seizoen 2 maatjes te klein voor Ajax. Zo erg is het niet maar ze hadden die wedstrijden nog wel 10x kunnen spelen, Dortmund had ze niet gewonnen. Die voorbeelden die je noemt zijn prima alternatieven maar zoals je zegt of te duur of gewoon niets beter dus vind je punt 'minder achteruitgang door anderen' wel verworpen.

22 juni 2022 om 11:16

Ach die Arsenal890 is totaal niet serieus te nemen bagatelliseert vaak de prestaties van Ajax de tegenstander uit vorm of speelden slecht of zaten in een makkelijk poule ach laat gaan , ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat ajax Haller zo makkelijk laat gaan is gewoon een hele goede spits , totaal 65 wedstrijden en 47 goals ik zie niet dat er snel een spits gaat komen die het beter doet , plus dat ajax veel te lang wacht met aankopen voorbereiding is al begonnen en nog niet concreets , ik denk dat het op deze manier een zwaar seizoen gaat worden .

22 juni 2022 om 17:43

Hahaha 2 Ajax fans zijn op hun pikkie getrapt dat hun voormalig spitsie hier ‘beledigd’ wordt. Arsenal890 je hebt helemaal gelijk dat je met Haller meer stappen terugdoet dan met andere spitsen. €35 miljoen transfersom is al veel geld, maar kan ik nog begrijpen. Maar als je 11 miljoen euro salaris biedt, kan je serieus bijna elke spits buiten de top 10 van Europa halen. Je kan Schick of Jonathan David halen. Een andere die in me opkomt die ook sterk is als Haller, maar voetballend veeeeel meer brengt is Duvan Zapata. Aan hem ben je ook nog lagere transfersom + minder salaris kwijt.

Prima deal voor Ajax. Was erg goed als je kijkt naar zijn rendement. Maar hij was niet onomstreden en toch geen echte Ajax spits. Brobbey is veel gewilder en was ook al erg belangrijk. Bergwijn erbij en aanvallend zit je prima in mijn ogen.

22 juni 2022 om 09:56

Het probleem met Brobbey wat afgelopen seizoen ook nog bleek zijn zijn blessures en uithoudingsvermogen. Hij is goed, maar hij kan nog steeds bijna geen wedstrijd vol maken. Ik vind het mooi dat hij uit de jeugd van Ajax komt en Nederlands is, maar daar kun je echt niet op leunen. Goede jonge spitsen zijn echter niet makkelijk te vinden. Misschien Tadic als eerste spits en Brobbey als backup, en dan rouleren.

Dat is inclusief salaris een bedrag van 90 miljoen te veel. Hij heeft eerder al bewezen niet op niveau mee te kunnen. En buiten een zeer gelukkige, boven kunnen, eerste seizoenshelft geen potten kunnen breken. Ook niet in de Nederlandse competitie. Die gaat het niet fixen in Duitsland. Maar als zw dat willen betalen strik er om en snel weg laten gaan.

11 miljoen netto (!!). Heel bizar, groot gelijk dat Haller zijn vakantie direct onderbreekt om zo snel mogelijk een krabbel te zetten. Leuke transfer, ik denk dat hij het degelijk gaat doen bij Dortmund. Zal geen ongelooflijke stats halen.

Elf miljoen netto voor Haller? Ze zijn helemaal gek geworden bij Dortmund. Want ik neem aan dat de belastingen daar ook wel boven de 30% zullen liggen.

22 juni 2022 om 09:53

Snel gezocht kom ik zelfs op een belastingtarief van 45% (!). Is dus een bruto salaris van 20 miljoen haha. Wow.

22 juni 2022 om 12:14

Ze bedoelen bruto! Anders klopt het bedrag ook niet, netto is inmiddels weggehaald, maar goed ook bruto verdien ik wel eens minder dan 11 miljoen. Absurd bedrag alsnog.

Die cijfers van Goncalo Ramos zijn de cijfers die hij haalde voor het eerste van Benfica, niet voor de beloften. Speelde vorig seizoen 29 competitiewedstrijden en was daarin goed voor 7 goals en 2 assists.

Wat een absurd salaris, mochten Ajax en Dortmund er qua transfersom niet uitkomen dan stel ik voor dat Haller zelf het verschil bij legt 😉. Zie het als een investering die hij dan in 3 maand heeft terug verdient...

Edit; als deze transfersom aan H2 te danken is dan zijn ze wat mij betreft geslaagd voor de eerste test.

Ajax is de enige club in de wereld waar men blij is dat een speler die 34 keer gescoord heeft en dan weggaat. Buitenom dat is dit denk ik wel een fantastische deal voor Ajax, maar dan moet er wel op korte termijn snel doorgepakt worden met Bergwijn en Brobbey en misschien zelfs een tweede spits.

Oei, dit vind ik toch erg veel salaris voor een Haller en niet goed gedaan van Dortmund waar ze juist wel bezig waren met goede en jonge aankopen als Schlotterback, Ademnyi, Braaf en Ozcan. Haller past totaal niet in het rijtje en ik ben bang dat Haller er daar met moeite tot 10 Bundesliga goals zal komen.
Hebben ze dan niets geleerd van de vorige Eredivisie aankoop Malen voor 30 mljoen die welgeteld 5? goals heeft gemaakt.

22 juni 2022 om 09:58

Anderzijds heeft Haller aangetoond dat hij in een goedlopend (kwalitatief minder) team tot de 15 BL-doelpunten kon aantikken. Dus ik heb daar wel vertrouwen in als hij in zijn kracht benut wordt. Het ziet er allemaal niet zo spectaculair aan, maar hij laat al 1.5 seizoen op rij zien dat hij wel dat ene doelpuntje maakt in de wedstrijd. Daar gaat het om uiteindelijk. Anders kan je zo mooi voetballen als een Depay (scoorde wel veel in de Ligue 1) of Traore, maar de doelpunten moeten er wel continu inblijven gaan.



Goede promotie voor ajax ook. Wanneer je carriã¨re niet helemaal lekker gaat even een periode bij Ajax presteren en daarna, naar ik aanneem, een mooie (financiele) vervolgstap maken. Hopelijk is de volgende in zo'n traject Bergwijn en / of Mo. Blijft toch mooi onze rol in het internationale voetbal te zien.

Gek hoor. Haller gaat 9 mln netto verdienen, Gravenberch 10 mln bruto en Lewandowski de tweede beste spits van de wereld (dit jaar dan) 9 miljoen (bruto/netto)? Tuurlijk tekent Lewa het zelf en zit Barca in nood, maar dat geeft ff aan dat de markt compleet scheef is op dit moment.

Gaan we voortaan ook salarissen meerekenen in de transfersom? Waarschijnlijk krijgt hij zoveel omdat Haaland z’n hoge salaris wegvalt. 31 + 4m is minder dan ik dacht eigenlijk.

Nou Dortmund is dus echt overtuigd van Haller. wat een bedrag zeg. Ben benieuwd, wie hem daar gaat bedienen.

Ondanks dat Dortmund zich goed aan het versterken is, weegt het verlies van Haaland denk ik toch zwaarder. Alhoewel ik wel benieuwd ben naar Adeyemi.

Besef even dat WHU, Ajax en nu Dortmund samen meer dan 100 mln aan transfersom hebben betaald voor Haller (weet even niet wat Frankfurt aan Utrecht betaalde). Nooit gedacht dat dit kon.

22 juni 2022 om 10:01

Ik meen gelezen te hebben dat Frankfurt destijds €12 miljoen aan Utrecht heeft betaald en dat de verdiensten in de tussentijd door doorverkoop is opgelopen tot €17,5 miljoen..

22 juni 2022 om 11:25

Nja, zo werkt het niet. Als jij een supermarkt een fles water bij de groothandel inkoopt (50 cent) en vervolgens verkoopt aan een souvenirwinkel (1 euro), die verkoopt hem weer door aan de de toerist voor 2.50 euro. Die fles water is dan geen 4 euro waard. Dat impliceer je ook niet direct wellicht, maar het optellen heeft niet zoveel zin. Zijn 4 verschillende partijen die elk max. hun eigen bedrag kwijt zijn.

Ik snap het salaris van Haller wel. Deze man kan hun gewoon kampioen maken als hij goed bedient wordt. Vooral nu Lewandoski wilt vertrekt bij Bayern. En het erop lijkt dat Dortmund eindelijk zijn verdediging op orde heeft.
Malen op de vleugel hopelijk nog. Ben benieuwd naar het Bundesliga seizoen, de race voor de titel wordt spannender dan ooit

22 juni 2022 om 10:03

Ben vooral benieuwd naar Adeyemi. Ik zit er misschien helemaal naast, maar ik zie daar op dit moment wel echt een toekomstig topspits in. Haller met Adeyemi/Malen in een 2 spitsen systeem wellicht?

22 juni 2022 om 11:29

Zie dat wel gebeuren. Of Haller as CS en Adeyemi en Malen op de flanken

11miljoen netto per jaar? Geloof er niks van. Zal wel gewoon bruto zijn. En anders zijn ze helemaal gestoord daar in Duitsland.

Te veel betalen is geen slim beleid waarin Borussia Dortmund momenteel (te) goed in is. De financiële situatie ziet er allesbehalve rooskleurig uit met de verliezen die ze hebben geleden. Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren.

35 is een prima bedrag! Persoonlijk denk ik dat het een grote flop gaat worden, al heeft hij bij Eintracht prima gepresteerd en werd hij voor 50 miljoen overgenomen door West Ham, waar hij vervolgens totaal flopt. Leuk die 11 goals in de CL, maar dat gaat hem never nooit meer lukken. Buiten zijn goals om bij Ajax is het gewoon een huis tuin en keuken spits.

Logisch dat Ajax hem dan niet kan behouden. 11 miljoen per jaar is echt absurd veel voor een speler als Haller.

Kan me niet voorstellen dat Dortmund 11 miljoen NETTO! Gaat betalen. Bij Ajax krijgt hij nog niet de helft bruto. Zou wel heel dom zijn, of ontzettend slim onderhandeld door zijn zaakwaarnemer 🤔

Snap heel goed dat Haller de stap wil maken.
Lijkt me wel een beetje raar mocht dit waar zijn dat Dortmund dan moeilijk doet over 4 miljoen extra aan transfersom.

Dit is toch echt een win-win situatie. Haller mag Ajax dankbaar zijn gezien die na een jaartje Ajax heerlijk z'n bankrekening gaat spekken en Ajax mag Haller dankbaar zijn na al zijn goals. Echt een succestransfer gebleken, veel mensen hier waren Ajax aan het uitlachen met dat recordbedrag 1,5 jaar geleden dat ze voor hem neerlegden. Andere spelers uit topcompetities zien dit ook dus het kan voor Ajax nog weleens voordelig uitwerken de komende jaren.

22 juni 2022 om 11:19

Erge is dat die mensen hem ook nog steeds afdoen als een miskleun die er niks van kan. Nou we gaan zijn doelpunten nog missen. Hele goede transfer dit op het juiste moment en we zijn hem idd dankbaar voor zijn vele goals. Hoop dat hij daar ook gaat presteren.

Jeetje, 11 miljoen per jaar. Dat is echt fors. Maar wel een mooie stap voor Haller, het is hem zeker gegund. Bij Ajax helaas nooit de waardering gekregen die hij verdiende en ook ik heb hier en daar weleens kritiek gehad op Haller, maar zo slecht als velen deden voorkomen vond ik hem ook weer niet.

Alleen in de laatste 8 à 10 wedstrijden van het afgelopen seizoen vond ik hem slecht, maar daarvoor was hij altijd gewoon prima bij Ajax. En heeft gewoon altijd gedaan waarvoor Ajax hem haalde: veel goals gemaakt, maar is ook belangrijk geweest voor het spel als aanspeelpunt en nog best wel wat assists afgeleverd. Als je naar de statistieken van Haller kijkt, heeft hij het gewoon goed gedaan bij Ajax: 65 wedstrijden, 47 goals en 16 assists alle competities bij elkaar in 1,5 jaar tijd en dat betekend dus dat Haller bij 63 goals is betrokken in 65 wedstrijden bij Ajax en gewoon bijna 1 op 1 loopt op dat gebied.

Daarvoor was hij gehaald en dat heeft hij gewoon goed gedaan. Zijn ook gewoon hele goede statistieken. Dat Ajax Haller nu verkoopt snap ik ook wel, want doordat hij in de CL veel indruk heeft gemaakt staat hij sowieso al in de spotlights bij bepaalde clubs en Haller heeft natuurlijk ook gewoon nog een goede naam doordat hij in Duitsland natuurlijk eerder goed gepresteerd heeft bij Eintracht Frankfurt en dit was gewoon het ideale moment om hem te verkopen.

Haller heeft de afgelopen jaren sowieso al goed verdiend bij Eintracht Frankfurt, West Ham United en Ajax en weet dat hij bij de laatste 2 clubs rond de 5 miljoen per jaar verdiende. Nu gaat hij dus het dubbele verdienen en maakt hij ook gewoon de stap naar een prachtige club van een goed niveau en ik hoop dat hij het goed zal doen, al denk ik dat het wel goed zal komen.

Natuurlijk is hij veel minder dan Haaland en zal de druk groot zijn, maar ik denk dat het wel goed komt. Denk dat Dortmund tekort zal komen om het Bayern München lastig te maken, maar zullen vast wel met o.a. Bayer Leverkusen, RB Leipzig, etc. strijden om plek 2.

Kobel
Aankoop
Süle
Schlotterbac
Guerreiro
Bellingham
Özcan
Adeyemi
Reus
Aankoop
Haller

Top transfer!! Hoogstwaarschijnlijk gaan ze met 2 spitsen spelen. Targetman Haller met daarom heen Adeyemi/Malen. Met Reus erachter. Nu zou Dortmund er goed aan doen om Raum binnen te halen en Knauff terughalen van verhuur.

Dit is echt veel te veel geld voor een spits als Haller. Ben zo blij dat hij bij Ajax die goals erin prikte. Ajax heeft hem precies op het juiste moment verkocht, ook nog met winst.

Bundesliga is meer zwoegen en vergt meer conditie. Haller is fysiek sterk, maar hele wedstrijd zwoegen en dan ook nog scoren zal lastig worden voor hem.

Tja, ik denk wellicht te simpel, maar volgens mij zou Haller ook tevreden zijn met 6 miljoen per jaar….

Nou, het geld is binnen, nu ff doorpakken en een paar aanwinsten binnenhalen, voor andere clubs met de spelers er vandoor gaan!

"de Duitse boulevardkrant weet dat Haller per jaar elf miljoen euro gaat opstrijken.".... dat is net zoiets als wanneer Valentijn Driessen iets zegt.....dat moet je ook in twijfel trekken.
Ik verwacht niet dat hij 11 miljoen gaat verdienen..

Ik hoop voor ze dat ze niet vergeten hem in te schrijven voor de Cl, wordt een duur grapje anders

De meeste ajacieden realiseren zich het niet, maar Haller gaat echt gemist als kiespijn worden. Ja. Brobbey heeft het goed gedaan dit jaar. Maar hij gaaat over een heel seizoen zeker niet fit zijn en helemaal niet 80%+ van alle wedstrijden spelen. Ajax had met Haller eindelijk een spits die rendeerde op alle gebieden. Als Haller de strafschoppen mocht nemen, was zijn gemiddelde in de eredivisie nog beter.

22 juni 2022 om 10:55

Je weet dat gemist als kiespijn betekent dat je blij bent dat je er vanaf bent? Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik loop liever niet te lang rond met kiespijn...

22 juni 2022 om 12:14

Jullie hebben helemaal gelijk, laten we het erop houden dat ik mijn koffie nog niet heb gehad .

22 juni 2022 om 12:21

No worries, je lacht iig niet mee als een boer met kiespijn..😉

22 juni 2022 om 11:15

Gemist als kiespijn betekent wat anders vriend. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik ga hem missen maar deze kans kan je hem niet ontnemen en Ajax moet nu dat geld pakken. Brobbey gaat het niet in z’n eentje kunnen maar tadic is er ook nog

22 juni 2022 om 11:46

"de meeste ajacieden realiseren zich het niet, maar Haller gaat echt gemist als kiespijn worden."

Even dacht ik, eindelijk iemand die wél gewoon zijn gezonde waarneming en verstand gebruikt, maar helaas pindakaas. Het gaat gewoon om iemand die het gezegde 'iemand kunnen missen als kiespijn' niet door heeft óf iemand die intens kan genieten van kiespijn.

Hoe gaat Haller functioneren in een team dat in de omschakeling speelt en in een competitie waar veel moet worden gelopen? Ik zie het niet. Ik zie Haller echt uitsluitend als eindpunt na een aanval. Messcherpe voorzet, op tijd de loopactie, op het goede plekkie staan en intikken. Dat is een grote kwaliteit. Echter, ik heb van Haller letterlijk niets gezien bij Ajax waarvan ik dacht: he, dat kan ie ook. Laat ik het zo zeggen: als Haller werd betrokken in de opbouw moest meestal iedereen als een gek terug sprinten. Ik overdrijf hier, maar dit is dan nog eredivisie niveau. Na de blessure van Anthony heeft ie er nog eentje gemaakt: een slecht ingeschoten penalty. Geen idee waarom ze BVB denken dat ie Haaland kan vervangen, het is gewoon een totaal andere voetballer. Ook niet gewoon minder snel, maar totaal niet snel.

22 juni 2022 om 11:02

Dat hebben we bij West Ham gezien hoe hij speelt in een team dat op de omschakeling speelt. Dat kan hij niet. Ik denk dat hij vooral nuttig gaat zijn tegen de kleinere clubs waar Dortmund een overwicht heeft.

Zijn die zuipfeesten al begonnen in Dortmund ofzo, wat een bedrag om nog maar te zwijgen van dat salaris.
Hoop voor Dortmund dat hij net als bij Ajax een goed eindstation kan worden anders word dit de grootste miskleun ooit daar.
Ben nu wel benieuwd voor hoeveel ze Brobbey terug halen.

35 miljoen voor haller 24 voor gravenberg dat schiet alweer lekker op nu eens doorpakken naar binnenkomende transfers want ik zie Anthony ook nog wel vertrekken
Aan het eind van de rit voor een mega bedrag want man united zal op een gegeven moment wel moeten.

22 juni 2022 om 12:17

Als Antony ook gaat Henry, dan moet het wel echt klaar zijn met de verkopen toch? Anders krijgt Schreuder echt een uitgekleed Ajax. Brobbey en Bergwijn erbij daar reken ik wel op, maar als daar tegenover Gravenberch, Antony en Haller staan die weggaan, is de balans in ieder geval niet dat je beter bent geworden denk ik. Ik hoop zelf dat Nico nog blijft.

11 miljoen per jaar voor zo'n beperkte spits. Hilarisch.

Waar blijven de vervangers voor Mazraoui, Gravenberch, Haller en als toevoeging nog een extra spits, keeper, linksback, middenvelder en centrale verdediger?De stilte die nu heerst qua transfers is nooit een goed teken. Brobbey, Bergwijn en Wijndal willen ook duidelijkheid en door. Ik schat de technische leiding van PSV op dit moment een stuk hoger in. Ze hadden Overmars een training en geldboete kunnen geven voor zijn daden en hem op zijn plek laten zitten.

22 juni 2022 om 12:33

@richardrep Wat een onzin PSV heeft ook nog geen vervanger voor Bruma, Gotze, Zahavi en Romero . Niet lang geleden werden de aankopen pas in eind Juli of Augustus gedaan, Nu beginnen mensen als jou al in Juni te zeiken dat het te lang duurd

Denk dat overmars er nog veel meer uit had kunnen halen als hij er nog had gezeten. Dortmund is het even kwijt na haaland. Die zijn flink in paniek daar had overmars zeker gebruik van gemaakt.

Hahaha, Haller wordt door half NL afgebrand als lompe spits die nooit meer zo een seizoen gaat draaien als de vorige. Maar strijkt €11 miljoen(waarschijnlijk bruto) op. Dikke middelvinger van Haller naar iedereen zeg!!

22 juni 2022 om 14:31

Hoezo? Hij blijft toch nog steeds gewoon een lompe spits? Of ben je nu soms je eigen frustraties via Haller aan het kanaliseren??

22 juni 2022 om 18:01

Lompe spits? Hij is juist voor zijn lengte totaal niet lomp. Beste spits sinds Suarez die wij hebben gehad. Die Braziliaanse spits bij jullie is pas lomp.

23 juni 2022 om 13:04

" Hij is juist voor zijn lengte totaal niet lomp."

Ik vind hem lomp. Ook voor zijn lengte. Weet niet of jij alleen de samenvattingen kijkt en alleen zijn doelpunten ziet, maar als je hem ziet voetballen, zijn balaannames, het feit dat hij ondanks zijn lengte eigenlijk niet heel sterk in de duels is en ook geen kopspecialist maken hem gewoon een hele gebrekkige en beperkte speler.

En het punt dat ik maak is dat een lompe spits die één seizoen boven zichzelf uit stijgt en best veel goals maakt (21 goals bij Ajax maken is op zichzelf geen indrukwekkend aantal) niet daardoor opeens niet meer lomp zou zijn. Dat lompe dat verandert daardoor niet uiteraard.

Ook het feit dat jij hem de beste sinds Suarez noemt vind ik geen sterk argument. Dat zegt meer over al die spitsen die Ajax dan sinds Suarez had dan dat het iets positiefs unieks over Haller zegt.

En tenslotte, al is die Vinicius de lompste voetballer aller tijden, dan nog doet dat op zichzelf echt helemaal niks af aan de lompheid van Haller. En we hadden het over Haller en niet over hoe lomp of niet lomp (in vergelijking) andere spitsen dan wel niet zijn. Joh, ben gewoon blij met deze deal! Ajax casht met deze deal nagenoeg het gehele salaris dat die Haller bij Ajax heeft gevangen terug en met zijn goals in de CL heeft hij Ajax miljoenen opgeleverd. Maar als jij vindt dat dit een type spits is dat bij Ajax past dan hebben jij en ik een totaal ander beeld van het type spts (en voetbal) dat bij Ajax past. Want een lompe houwdegen als Haller dankt zijn hele status aan het feit dat hij aardig scoorde. Aardig, niet eens top. Haal dat weg en je hebt niets over. Dat je dat zelf niet hebt gezien in twee seizoenen zegt voldoende. Van Basten, Cruijff, Ronald de Boer, Zlatan en dan ..... Haller??? Please...

11 miljoen per jaar? Die stap kan je hem ook niet ontnemen, wat een geld.

Echt jammer vind ik dit. Haller paste namelijk perfect bij Ajax. Had graag nog een seizoen van hem genoten. Sympathieke vent en een geweldige afmaker. Helaas maar tegen 11 miljoen per jaar kan Ajax niet opboksen. Succes bij Dortmund Haller!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren