Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal bereikt akkoord voor 52 miljoen euro en en strikt Gabriel Jesus tot 2027

Laatste update:

De transfer van Gabriel Jesus naar Arsenal is definitief rond, zo meldt Fabrizio Romano. De aanvaller van Manchester City komt voor een gegarandeerd bedrag van 45 miljoen pond, omgerekend ruim 52 miljoen euro, over naar het Emirates Stadium. Arsenal is volledig rond met City en heeft ook een akkoord met Jesus bereikt over alle persoonlijke voorwaarden. De Braziliaan verbindt zich tot medio 2027 aan Arsenal en kan een jaarsalaris van zestien miljoen euro tegemoet zien. Bij kwalificatie voor de Champions League komt daar een miljoen bij.

Arsenal is erbij gebaat om zaken te doen in de aanvalslinie. Met het vertrek van Pierre-Emerick Aubameyang (naar Barcelona) en Alexandre Lacazette (naar Olympique Lyon) werd de spoeling dun in de punt van de aanval. Jesus kiest door de komst van Erling Braut Haaland naar Manchester eieren voor zijn geld en gaat voor speeltijd in Londen. De aanvaller had bij Manchester City nog een contract tot volgend jaar zomer.

De transfer van Jesus naar Arsenal betekent een hereniging met Mikel Arteta. De manager werkte eerder tussen 2016 en 2019 als assistent van Josep Guardiola bij City, waar hij de Braziliaans international al onder zijn hoede had. "Hij heeft heel veel spelers beter gemaakt. Als ik na de training wilde afwerken, ging ik naar hem toe en hielp hij mij", sprak Jesus in het verleden lovend over Arteta. "Hij is een fantastische kerel en een fantastische manager. Iedereen weet dat binnen de club, de mensen lopen met hem weg."

Jesus liet de mogelijkheid om naar Tottenham Hotspur of Paris Saint-Germain te gaan lopen om bij Arsenal aan de slag te gaan. De Zuid-Amerikaan krijgt daar mogelijk gezelschap van zijn landgenoot Raphinha, met wie Arsenal ook druk bezig is. De vleugelspeler van Leeds United heeft over interesse sowieso niet te klagen, daar Barcelona, Tottenham en Chelsea op het vinkentouw zitten. Raphinha moet een vast bedrag van 75 miljoen euro, waarover niet valt te onderhandelen, opbrengen.

Is dit een goede zet van Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

16 miljoen is echt veel te veel geld, voor welke speler dan ook maar al helemaal voor Jesus.

22 juni 2022 om 08:48

Helemaal mee eens, dit is absurd voor een speler van dit kaliber. Ik laat me graag verassen maar verwacht niet dat hij de verlosser is voor Arsenal.

22 juni 2022 om 10:08

Zeker, had verder graag gezien dat Arsenal ook voor Tolisso zou gaan. Die is transfervrij en een betere speler dan Xhaka.. Zo houd je toch weinig over in het salarishuis als je hiermee gaat beginnen.

22 juni 2022 om 10:16

1mio per week is er minimaal aan ruimte zonder verkopen.

22 juni 2022 om 10:37

Teveel geld voor Jesus, maar we moeten wel investeren in een Tolisso die wanneer voor het laatst fit was?

22 juni 2022 om 10:59

@coco: Tolisso speelde de afgelopen 3 seizoenen 75 wedstrijden voor Bayern. Ik denk niet dat fitheid zijn grote probleem was de laatste seizoenen maar gewoon dat er (veel) betere spelers op zijn plaats spelen bij Bayern.

Ik denk trouwens niet dat Tolisso zoveel beter is dan een Xkaka... beetje lood om oud ijzer vrees ik.

24 juni 2022 om 22:32

Miste in die 3 seizoenen 53 wwedstrijden door blessures. Sinds hij bij bayern kwam in 2017 miste hij 95 wedstrijden door blessures. Lijkt me toch dat het stukje fitheid wel degelijk een issue is hier toch.

24 juni 2022 om 22:39

@thenry_228 De reden dat Tolisso transfervrij is vertrokken omdat hij zoveel blessures en pech heeft gehad en daardoor nooit een vaste waarde is geworden. Hij was ontzettend goed, maar zijn blessures deden hem de das om.

Ik zou als Arsenal zijnde daar echt niet aan beginnen.

25 juni 2022 om 00:10

THemry_228 Tolisso kon goed voetballen wanneer die fit was, maar blessures hebben hem gewoon genekt. Zoals hier boven al aangegeven werd heeft hij bijna 100 matches gemist door blessureleed. Had echt een topmiddenvelder kunnen zijn. Als Arsenal zijnde zou ik dat risico niet nemen. Laat Tolisso terug naar Lyon gaan.

27 juni 2022 om 02:51

Precies, met Tolisso haal je een Diaby 2.0 op. Ook Kallstrom, Rosicky en Cazorla zijn al dergelijke dossiers geweest bij Arsenal. Moeten ze niet aan beginnen.

22 juni 2022 om 09:14

2 aankopen gedaan en 2 keer de hoofdprijs betaald, er moet toch een keer iemand uit zijn functie gegooid worden daar?

22 juni 2022 om 09:18

Er staat 16 mil en kan 17 worden bij plaatsing CL. Maar verderopnstaat 220k psr week? Dat zou neerkomen 11,5 miljoen exclusief bonussen? Ik snap er niks van. Als hij 16 mil zou verdienen dan ligt het meer rond de 300k per week. Tegenstrijdige bedragen in dit item

22 juni 2022 om 09:19

Er staat dat hij q6 miljoen kan verdienen, maar verder in de tekst staat dat hij 220K kan verdienen. Wat niet neerkomt op 16... Ik vind het maar een raar bericht.

22 juni 2022 om 09:27

In de Engelse media wordt altijd het salaris incl bonussen gepakt, zo zou Willian destijds ook rond de 300k verdienen wat uiteindelijk 100k aan bonussen was - die nooit gehaald zijn.

Arsenal heeft afgelopen jaren 1mio per week aan salarissen bespaard, dikke prima als ze daar nu gebruik van maken om Jesus en Raphinha over te halen te komen. Dat gezeur om salaris altijd, we spelen geen CL dus zullen op een andere manier de spelers moeten verleiden.

22 juni 2022 om 09:26

gouden eieren zijn dat! Is inderdaad veel en veel te veel. Goeie speler, maar geen absolute topper

22 juni 2022 om 09:30

Is inderdaad veel geld, maar snap niet waarom sommigen zo negatief doen over Jesus. Heeft toch 159 wedstrijden ervaring bij City, 58 doelpunten gemaakt, en is nog maar 25. Hij heeft zich al in de Permier League en Champions League bewezen, dus denk dat deze man echt van veel waarde kan zijn voor Arsenal. Zeker wanneer je hem wat vertrouwen en ritme gaat geven, iets wat hij bij City eigenlijk nooit gehad heeft.

En ja dit is een bizar hoog salaris, maar voor de echte wereldtoppers betaal je tegenwoordig minimaal 20 miljoen salaris, dus vind dit niet eens zo'n heel gekke deal voor Arsenal.

22 juni 2022 om 09:59

220k per week is echt geen gek salaris hoor in de PL. Dat verdiende Lacazette ook ongeveer. Bij United verdienen er een stuk of 8 meer dan dat. Bij Arsenal is het, het hoogste salaris..

22 juni 2022 om 11:10

Klopt niet. Het gaat om 220.000 per week, wat neerkomt op ongeveer 11 mln per jaar ofzo.

22 juni 2022 om 13:32

Is niks tegenover Mbappe die 50 mil per jaar gaat verdienen plus 100 mil tekengeld
Alles word meer en duurder

24 juni 2022 om 22:50

Dan jerft City Haaland bijna gratis

25 juni 2022 om 09:15

Kun je nagaan hoe graag hij naar Arsenal wilde... De Gunners moeten zijn huidige salaris van 5m verdrievoudigen om hem ervan te overtuigen naar Londen te komen. Nee, die stond echt te springen om voor Arsenal te tekenen

26 juni 2022 om 19:32

Ik vind het ook veel te veel, maar aan de andere kant verdient een speler als Coman bij Bayern ook 19 miljoen per jaar.

Heb opzich geen probleem met het type spits dat Jesus is, ik denk dat hij zeker zou passen in het Arteta-systeem.

Wel moet ik toegeven dat het experiment Arsenal-monstersalarissen keer op keer faalt. We zullen zien hoe het in dit geval eindigt...

22 juni 2022 om 08:54

220k per week is echt geen monstersalaris. Daar kijk je pas tegen aan vanaf 300k per week.

22 juni 2022 om 08:59

Hey Arsenalfanehv, Mag ik vragen waar jij werkt en of er nog vacatures zijn?

22 juni 2022 om 09:06

Als je aan 16 miljoen per jaar wil geraken dan moet je boven de 300.000 gaan.

22 juni 2022 om 09:20

Maar in de tekst staat dat hij 220K per week kan verdienen, waar ze dan 16M vandaan halen is mij onbekend.

22 juni 2022 om 09:44

Zal wel met bonussen zijn dan ga ik van uit.

22 juni 2022 om 09:48

Kan je ook omdraaien. Ze zeggen dat hij 16 miljoen gaat verdienen, waar ze die 220k van vandaan halen is me onbekend.

22 juni 2022 om 11:11

Nee, overal staat 220, dus die 16 per jaar klopt niet. Met bonussen ga je daarnaast echt geen 5 mln extra verdienen.

27 juni 2022 om 02:59

Waarom kan er geen 5 miljoen bonus in zitten? X aantal shirts verkopen, topscorer of winst van de PL/FA cup/ League cup of EL, x aantal wedstrijden gespeeld, minimaal aantal goals/assists, geen schorsingen/blessures.

Even snel een aantal opties die, wanneer je ze natuurlijk behaald, best bij elkaar 5 miljoen kunnen opleveren. Als plaatsing CL alleen al 1 miljoen oplevert..

22 juni 2022 om 11:12

Dit is geen monstersalaris. Natuurlijk erg veel, maar het gaat om 220.000. Dat is een ander verhaal dan de 350/400 van Ozil en Auba.



60 miljoen voor een 1 jarig contract? Dat is wel bizar. Jesus is een prima spits, maar wat een geld.. Plus dat salaris er nog bij. Lijkt mij wat te extreem allemaal. Arsenal moet oppassen met zulke deals. Spelers denken lekker hun zakken te vullen zonder 100 te geven.

22 juni 2022 om 08:53

Dit dus! Krijgen we t zelfde verhaal weer als ze 1 keer tegen stribbelen dat ze weer 2 jaar een contract uitzitten zonder te willen spelen

22 juni 2022 om 11:01

Nee, aangezien Jesus 220 per week zal verdienen. Auba en Ozil zaten op 350/400. Daarnaast waren die allebei 30 of al in de 30, daar waar Jesus 25 jaar is.

22 juni 2022 om 09:06

Wie zegt dat hij niet 100x% wilt geven? Ik denk juist dat Jesus zich als 1e spits wilt laten zien wat hij kan. (Salaris is overigens wel bizar mocht dit werkelijk zo zijn).

22 juni 2022 om 09:21

Ik zeg niet dat hij dat niet wilt. Ik zeg alleen dat die kans gewoon aanwezig is. Helemaal Brazilianen hebben er vaak een handje van. Hoop voor Arsenal dat het slaagt, maar stel Jesus speelt moeizaam, dan kan hij ook gaan denken van "och, lekker geld pakken en prima". Dan krijg je weer aubameyang praktijken.

22 juni 2022 om 18:47

Dat valt toch wel mee met brazilianen? Ronaldinho, Adriano en Neymar miss maar verder? Meestal zijn het gwn hele goede voetballers die leven voor het voetbal? Voor elk Adriano is er een Rivaldo, Roberto Carlos, Ze Roberto te vinden

23 juni 2022 om 00:46

Gabriel Jesus was de nummer 1 spits (terecht ook toendertijds) in aanloop naar het vorige WK en verdiende ook zijn transfer naar Man City. Daar is het niet helemaal uit de verf gekomen, misschien omdat hij niet goed genoeg is, misschien omdat hij niet helemaal geschikt was voor het spel van Guardiola…. Maar het is wel gewoon een goede speler die echt nog wel potentie heeft om meer te kunnen dan wat hij tot nu toe heeft laten zien. Bij Brazilie en voorheen Palmeiras speelde hij ook veel meer vrijuit, maakte hij acties. Bij City had ik het idee dat hij echt een Aguero 0.1 moest zijn en vooral in de box te vinden moest zijn. Hij gaat vol voor zijn WK kansen met deze stap terug. En ik hoop ook dat hij zijn vorm weer herpakt want ik zie het liefst Richarlison of hem in de spits.

23 juni 2022 om 11:22

@brasileiro.

Dat is wel allemaal positief .

Bij City is het niveau natuurlijk ook wel absurd hoog. En niet iedereen kan uit de voeten met het systeem van Pep natuurlijk. Die vrijheid die je benoemt, heb je bij Pep nooit echt. Plus Gabriel Jesus heeft bij City ook erg veel wedstrijden op rechtsbuiten moeten spelen. Dat vind ik ook nog wel een wezenlijk verschil met de spitspositie, waardoor het ook wel logisch is dat hij minder in scoringspositie komt.

27 juni 2022 om 03:13

@Brasileiro: prima verwoord! Toch opvallend dat Brazilie voor de rol als centrumspits keuze heeft uit een Richarlison die niet in de absolute top speelt (en daar wellicht ook niet zou spelen/uitblinken) en een vooralsnog eeuwig talent als Gabriel Jesus die het ook een niveau lager moet proberen. Hiervoor ook al Luis Fabiano, Vagner Love, Pato en Hulk. Allemaal meer dan prima spitsen, maar zo zie je maar weer hoe magisch Ronaldo O Fenomeno wel niet is geweest!

Voor Arsenal vind ik dit overigens een prima deal. Eindelijk weer eens een speler waar nog toekomst in zit, bekend met de trainer en dat verschil in salaris ben je anders toch wel kwijt in de transfersom die je normaliter voor een spits van Brazilie en City betaald wanneer deze nog meer dan 1jr vastligt.

Raphina is het ook gewoon waard om voor te gaan, gaat je wat kosten maar laat bij Brazilie zien echt klasse te hebben. Voor 125 miljoen krijgt Arsenal en dan gewoon 2 directe versterkingen voor terug die Arsenal ook echt weer omhoog zullen helpen. Voor Ben White en Aron Ramsdale hebben ze ook flink moeten dokken, belachelijk vond iedereen dat, nu de steunpilaren van de ploeg waar je nog jaren mee verder kan.

27 juni 2022 om 10:28

Nadeel bij Raphinha is wel dat hij op de plek van Saka speelt. Dan moet je dus Raphinha of Saka op een onnatuurlijke positie laten spelen.

22 juni 2022 om 10:01

60 miljoen gaat ook niet gebeuren. Kijk ff de bronnen die gebruikt worden. 220k per week salaris is echt niet extreem veel.

22 juni 2022 om 15:59

60 miljoen. dat is toch ook wat sommige Ajacieden denk dat Antony waard is?

16 miljoen ? Dat kan echt niet kloppen. Volgens mij deelt arsenal niet zulke contracten uit. Jesus is wel een goede speler maar 16 miljoen is wel echt iets teveel vsn het goede. Hoeveel verdiende ozil destijds?

22 juni 2022 om 09:24

Kan me het ook niet voorstellen. Daarnaast is de genoemde som in dit artikel ook nergens benoemd door betrouwbare insiders. Er wordt gesproken dat Arsenal rond de 35m pond heeft geboden, en dat de verwachting is dat City met 45m euro wel akkoord zal gaan.

60 miljoen euro voor een contract dat een jaar doorloopt... Dat is echt een gigantisch bedrag. Moet wel zeggen dat ik Jesus een uitstekende spits vind. Volgend mij ook 20 G/A in 28 wedstrijden in de Premier League dit seizoen.

22 juni 2022 om 09:09

Goed onderhandeld van City. In NL ben je bijna gratis als je nog maar 1 jaar hebt.

22 juni 2022 om 09:33

Jesus heeft zich dan ook al wel in de PL bewezen. Dan ben je gewoon meer waard vooral als er ook meerdere clubs interesse hebben.

Ik vind Jesus zo'n aparte speler. Op zijn best is hij echt wereldklasse, maar soms lijkt het hem totaal niet te boeien. Alsof hij niet de ambitie heeft een van de besten te worden. Met de juiste mentaliteit kan hij echt een topspits worden. Misschien als hij bij Arsenal de man wordt dat hij zich belangrijker gaat voelen en het serieuzer gaat nemen. Ik hoop het wel. Ben gecharmeerd van beide Jesus en Arsenal.

Lijkt mij echt een topaankoop. Is nog maar 25, heeft heel veel ervaring in de PL en denk dat hij met het vertrouwen echt wel goed kan gaan presteren. Is ook na Mbappe en Haaland de meest scorende spits onder de 26 ofs dacht ik? 220K is ook geen astronomisch bedrag dus beetje overdreven titel. Of is het 16 miljoen per jaar? Dat is wel iets anders natuurlijk. Kan ik mij niet voorstellen.

22 juni 2022 om 09:04

Ik neem aan dat ze 320.000 per week bedoelen.

22 juni 2022 om 09:05

Dat zou het eerder zijn denk ik. Maar dat is wel heel erg veel moet ik zeggen. 2 ton snap ik nog maar 3 ton is wel teveel als dat waar zou zijn.

22 juni 2022 om 09:38

Die 100k bestaat uit prestatie gerelateerde bonussen lijkt me.

22 juni 2022 om 10:02

320k per week onmogelijk. Dat is gewoon 100% uitgesloten. Auba zat op 300k per week en die was twee keer topscorer PL geworden en FA cup voor ons gewonnen..

Jesus staat in de belangstelling van meerdere clubs en dan moet je hem wel overhalen op salaris. Helemaal als je geen CL speelt.

Ik snap dat mensen denken aan Ozil of Auba. Maar we geven het aan iemand in zijn mid 20 en niet op zijn 30 of eind 20.

Auba en Ozil hadden een groter salaris.

Heel blij als dit rond komt, ik denk dat hij gaat exploderen bij ons.
Raphinha - Jesus - Saka en daarachter Vieira - Partey - Odegaard ziet er heel prettig uit.

22 juni 2022 om 09:15

Dat is de endgame waarbij ball retention je defensieve strategie is. Ik acht ons daar nog (lang) niet goed genoeg voor. Jesus en Viera zijn wel heerlijke spelers voor zo’n filosofie.

22 juni 2022 om 09:33

Hoe eerder ze op elkaar ingespeeld raken hoe beter, de eerste 5 wedstrijden zijn geschikt om dat te doen als ze de voorbereiding zo geoefend hebben.

22 juni 2022 om 09:29

Veel te aanvallend. Tielemans voor Vieira. Xhaka als back-up voor Tielemans en Vieira als back-up voor Odegaard.

22 juni 2022 om 09:34

Klopt, je moet het wellicht niet doen tegen de top 4-6 maar het is op papier wel om van te watertanden. Dan zet idd Tielemans erin voor Vieira (of een andere CM als die gehaald wordt) en heb je wat meer balans, maar het zou zonde zijn als je deze 6 niet een keer samen op het veld gaat zien.

22 juni 2022 om 09:38

Absoluut. Maar dat dacht ik ook van Odegaard samen met Smith-Rowe op het middenveld. Maar dat ging helaas helemaal mis. Is Arsenal trouwens nog wel geïnteresseerd in Tielemans. Ik zie niks meer voorbij komen.

22 juni 2022 om 10:02

Gelezen dat de interesse in Tielemans bekoeld is, dat ze nu eerst voor andere targets als Jesus en Raphinha gaan, maar dat ze er vertrouwen in hebben dat ze op een later moment nog Tielemans kunnen strikken, mede omdat er geen verdere interesse in hem lijkt te zijn.

22 juni 2022 om 17:32

Fabian Ruiz zou ook een interessante optie zijn. Ik denk zelfs beter dan Tielemans. Staat ook nog maar tot 2023 onder contract. Tielemans vind ik veels te nonchalant.

23 juni 2022 om 11:28

@shqiptarks

Maar Odegaard samen met Smith-Rowe is natuurlijk ook slechts 1 a 2 wedstrijden geprobeerd.. Dat is natuurlijk niet veel. In mijn optiek kan het zeker wel werken. Alleen het nadeel is dat zoiets alleen werkt met Partey. En dat baart mij nog wel wat zorgen. Als Partey geblesseerd is, werkt onze hele speelwijze niet meer.. En we hebben geen back-up voor hem. En Partey is nogal eens geblesseerd...

23 juni 2022 om 11:27

@samcro.

Maar kan Raphinha op linksbuiten? Want bij Leeds speelt hij toch echt op rechts. En ook Saka is het beste op rechts. Dus dat vind ik nog wel een issue..
En ik denk dat het middenveld dan te ''slap'' is. Vieira is natuurlijk een type Bernardo Silva, dus die zal het fysiek nog wel lastig krijgen. En moet zich natuurlijk aanpassen .

Overigens, wil Arteta een aanval vol linkspoten? Raphinha, Saka, Vieira, Odegaard, Xhaka, Pepe (voorlopig)! Aardig wat haha.

23 juni 2022 om 15:36

Raphinha heeft vaak genoeg op links gespeeld, alleen zijn laatste seizoen(en?) wel op rechts idd. Saka was onze beste man op lb, lcm en nu op rw dus ik denk dat die best uit de voeten kan op lw ook.

Linksbenige spelers zijn vaak creatiever dan rechtsbenige, logische keuzes dus

Zijn net een hele tijd bezig geweest om het salarishuis weer in orde te krijgen. Lijkt me echt heel sterk dat hij daadwerkelijk zoveel gaat verdienen.De, wat Arsenal betreft, betrouwbare journalisten komen uit op 150.000 tot 200.000£ per week.

22 juni 2022 om 09:30

Idem voor de transfersom toch? Is de eerste keer dat ik een transfersom van 60 miljoen lees... Meestal lees ik 45-50 miljoen + eventueel bonussen. Groot verschil.

Maar dan is er minder sensatie natuurlijk...

Ik vind het een moeilijke. Het is echt geen speler die Arsenal naar grote hoogtes gaat duwen, anders laat City hem ook niet gaan, maar wel iemand die nuttig kan zijn in verband met CL voetbal. Al is het wel echt heel veel geld voor iemand van zijn kwaliteiten (en dan heb ik het over zijn salaris).

En er liggen wel kansen volgend seizoen voor Arsenal. City en Liverpool zijn een categorie te hoog maar verder is een top 4 plek mogelijk. Tottenham vind ik een iets beter team hebben (zeker als er nog een goede centrale verdediger bij komt) en Chelsea gaat het lastig krijgen komend seizoen denk ik.

22 juni 2022 om 10:42

Had je ooit gedacht dat Salah, Henderson, Robertson, Mane, Firmino en Matip dat zouden doen voor Liverpool?

Een speler hoeft het niet in ze 1tje te doen.

25 juni 2022 om 10:06

Nogal een vreemde vergelijking. Die spelers hebben het laten zien bij Liverpool op het moment dat ze daar terecht kwamen.

Jesus heeft laten zien niet voldoende te zijn bij City (voor een basisplek). En dan kan je met salah bij Chelsea komen aanzetten maar die was toen 20.

27 juni 2022 om 14:07

Wat zou het verschil dan zijn als Jesus het laat zien op het moment dat hij bij Arsenal komt? Of heb je een glazen bol?

Bizar salaris en transferbedrag. Je zou zeggen dat ze na Özil en Aubameyang hun lesje wil geleerd hebben. En dan ook nog voor een speler die veel minder goed is. Los van het geld heb ik ook mijn twijfels bij Jesus. Is geen topspits.

22 juni 2022 om 09:19

Ozil en Auba kregen rond hun 30 zo’n contract. Jesus is nog maar 25.
Lesje geleerd.

22 juni 2022 om 09:29

Heb je dan een beter alternatief voor Arsenal? Want, newsflash, Arsenal is momenteel ook geen absolute top... dus een een spits als Jesus is gewoon een prima versterking voor Arsenal. We komen van Lacazette (max 15 goals per seizoen) en Auba (die de laatste 2 seizoenen amper scoorde).

Wij kunnen nu eenmaal niet in de vijver 'niveau Haaland-Mbappe' vissen...

22 juni 2022 om 10:12

Ik had liever Vlahovic of Nunez gezien. Ik vind Jesus niet slecht, maar duidelijk minder. Denk niet eens dat hij veel beter is dan Lacazette. Zijn stats zijn alleen goed omdat hij bij City speelt. Daar zou elke willekeurige spits goede cijfers halen.

22 juni 2022 om 10:21

Ik had ook liever Haaland gezien, maar het is wel handig als we allemaal realistisch blijven als we spelers voor clubs gaan noemen. Vlahovic wilde niet komen, Nunez was onhaalbaar.

22 juni 2022 om 11:04

Vlahovic is geprobeerd, maar wilde niet. Nunez kost 100 mln en zit nu bij Liverpool. Kansloos dus. Daarnaast heeft die jongen één goed seizoen gehad, hoezo is die nu dan al zo geweldig??

Jesus heeft het bij City prima gedaan. Lang niet altijd basis gestaan, maar wel prima statistieken per 90 minuten. Voor Arsenal echt wel een hele goede spits. Ik heb er ook alle vertrouwen in dat hij beter wordt aangezien hij echt 1e spits zal worden. Daarnaast met 25 jaar nog een hele toekomst voor zich.

En tot slot.. Hij krijgt wss 220 per week. Ozil en Auba zaten op 350/400 per week. Groot verschil.

Hadden beter Isak kunnen halen. Heeft meer potentie en is goedkoper. Voor City prima natuurlijk als ze 60 miljoen euro krijgen. Hopelijk krijgen ze dat ook voor Sterling en kunnen ze dan Gnabry of Leao halen als vervanger.

22 juni 2022 om 09:26

Isak kost 80 miljoen (clausule) en scoort gemiddeld zowat 12 goals per seizoen in La Liga... Jesus is (minstens) 20 miljoen goedkoper, PL proven en scoort meer dan Isak.

Bovendien stel ik me ernstige vragen bij de correctheid van dit artikel... Er wordt gesproken van een loon van 16 miljoen per jaar maar vervolgens schrijft men over een weekloon van 220k, wat overeenstemt met een jaarloon van 10,5 miljoen. Toch een wezenlijk verschil.

Daarnaast wordt er gesproken van een transfersom van 60 miljoen, daar waar in andere 'geruchten-artikels' steevast gesproken werd van 45 - 50 miljoen + eventuele bonussen.

Kortom, even afwachten maar zou wel een goede versterking zijn voor Arsenal. Wij kunnen nu eenmaal niet in de categorie spelers boven niveau Gabriel Jesus vissen momenteel.

22 juni 2022 om 09:32

Waar wordt dat dan op gebaseerd? Op helemaal niks. Isak heeft afgelopen seizoen 6 doelpunten gemaakt in Laliga. Kost ook 80 miljoen en is een ongelooflijk groot risico. Jesus kent de competitie en heeft na Mbappe en Haaland het meeste gescoord onder de 26 ofs dacht ik. Kost ook 20-30 miljoen minder dus dat is gewoon een meer dan prima aankoop.

22 juni 2022 om 17:38

Isak kost helemaal geen 80 miljoen euro. Dat is zijn clausule, maar dat wil niet zeggen dat Sociedad niet met minder genoegen neemt.

22 juni 2022 om 18:06

Sociedad wou hem niet verkopen en wees naar de clausule van 80 miljoen. Oftewel maak je geen kans om hem te halen als je niet 80 miljoen behaald.

22 juni 2022 om 09:36

Zermatt, ik heb lang gepleit voor Isak, maar die is zeker niet goedkoper. Ik denk dat ze met Jesus een heel goede speler binnen halen, hij heeft al met Arteta gewerkt en dat zal 1 vd redenen zijn dat hij voor ons kiest want er zullen genoeg ploegen zijn die wel CL kunnen bieden waar hij ook heen kan. Isak mag altijd volgende zomer nog komen, diepte is altijd goed.

22 juni 2022 om 09:51

Waarom kom je met Isak aan? Leuke speler, maar toch verre van het niveau voor onder de top 2 in Engeland? Heeft ook niet de potentie om dat niveau in de toekomst te gaan aantikken.

22 juni 2022 om 10:02

Juist heel geschikt voor het niveau onder de top 2 in Engeland en ook onder nog 5 andere. Isak komt niet in de buurt idd.

Mocht dit kloppen dan is Arsenal niet bang om de portemonnee te trekken. Jesus kan wel nog jaren mee maar ik vind dit toch wel erg gortig.

Hij heeft de verwachtingen niet waargemaakt bij City, is niet de finisher waar op werd gehoopt. Voor een aanvaller veel te weinig goals gemaakt

22 juni 2022 om 10:11

Meest scorende speler onder 25 na Mbappe en Haaland.

22 juni 2022 om 10:57

Niet geheel verrassend bij City, wel?

22 juni 2022 om 11:03

Gezien hij daar nooit onomstreden basisspeler was en het dus ook vaak met invalbeurten moest doen toch een knappe statistiek, nee?

Daarnaast komt Arsenal van een Lacazette die nooit meer dan 15 PL goals wist te maken...

22 juni 2022 om 11:29

Geen garantie dat Jesus dat wel gaat doen toch?
Denk wel dat Jesus meer invloed & baat zal hebben op het spel van Arsenal. Als vaste kracht (in de basis) zal hem ook wel ten goede komen denk ik. Maar het sowieso afwachten hoe Arsenal & Jesus het seizoen ingaan & of hij zich wel gemakkelijk aanpast aan het team.

22 juni 2022 om 11:32

Ik zie Arsenal steeds meer spelen zoals City doet dus dat aanpassen zal soepel gaan verwacht ik. Hij zal vooral moeten zorgen dat ie klinisch is, want we missen doelpunten.

23 juni 2022 om 11:38

@takemehome.

Dat is natuurlijk altijd zo . Ik hoop het in ieder geval heel erg, want we hebben wel echt een spits nodig!

Wat betreft de posts van sommigen, o.a. degene waar jij weer op reageert, vind ik de kritiek wel een beetje overdreven. ''ja het is makkelijk scoren bij City'' en ''maakt het team totaal niet sterker, net-niet spits''. Dat soort kreten zijn wel wat ongefundeerd vind ik.

Gabriel Jesus moet bij ons gaan bewijzen dat hij meer kan scoren (mits hij komt natuurlijk). Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar er zijn wel redenen waarom hij bij City ook minder scoorde dan vooraf gedacht. Hij was vaak niet onbetwist namelijk en mensen vergeten hoe vaak Gabriel Jesus op rechtsbuiten moest spelen. Dan is het logisch dat hij ''minder'' scoort, aangezien hij daar een heel erg dienende rol had.

Vanuit Arsenals perspectief is het, gezien de beschikbare spelers, dan wel een goede aankoop toch?
- Juiste leeftijd (25), waarmee hij direct van waarde kan zijn
- Reeds 6 jaar PL ervaring, dus hij kent de competitie en je kunt ervan uitgaan dat hij het niveau aan kan
- Kan zich bij ons op 1 positie focussen, waardoor hij daar nog in kan groeien
- Is voetballend sterk, wat voor het spel van Arsenal prettig is
- Heeft in 159 PL wedstrijden (wat echt niet altijd 90 minuten is) toch 51 goals en en 32 assists. Dat zijn geen monsterlijke stats, maar ook niet slecht (zeker gezien hij dus niet altijd als spits speelde en de hoeveelheid speelminuten per seizoen).

Technisch directeur bij Arsenal.... Er zullen weinig mensen zijn die het slechter doen dan de afgelopen jaren.

Of spelers die al na een top carriere veelvuldig zijn versleten worden gehaald.
Of spelers voor een veel en veel te hoog bedrag.

22 juni 2022 om 10:01

Onze vorige technische directeur Sanlehi kocht Pepe voor 80 miljoen euro.de huidige Edu doet het redelijk. Krijgt veel geld van de eigenaren en soms zit er een paar missers bij.

22 juni 2022 om 11:05

Edu zit er nog niet zo lang en heeft bijvoorbeeld spelers binnengehaald als Partey, Gabriel, Odegaard, Ramsdale, Tomi. Vieria is op het oog ook een goede aankoop.. dus zo slecht doet hij het echt niet..

Hij kwam echt als een sensatie binnen de prem, als 19 jarige verving hij moeiteloos Aguero destijds met het aantal goals dat hij maakte. Hij heeft niet die stijgende lijn vast kunnen houden. Ik had toen verwacht dat hij een top 5 spits zou zijn op dit moment. Misschien ook goed want anders had Arsenal hem nooit kunnen halen en hopelijk wordt hij bij ons alsnog een top 5 spits.

Goede speler hoor voor Arsenal. Als je hem een heel seizoen het vertrouwen geeft voorin schiet hij er tussen de 12 en 16 in. Daarnaast erg beweeglijk en ook goed bruikbaar in de counter. Zeker een upgrade t.o.v. Lacazette. Met Nketiah en Jesus is de spitspositie dan rond. Als ze nog Tielemans weten te halen dan kan Arsenal denk ik meedoen om de top 4, vooral omdat Chelsea en United het niet makkelijk zullen hebben volgend jaar. Dat zullen tevens ook je grootste concurrenten zijn om de 4e plek, samen met Tottenham

Arsenal gaat voor hetzelfde niveau, niet meedoen aan de top.. de toon is gezet als je overschatte Jesus gaan kopen

22 juni 2022 om 14:24

Van Lacazette naar Jesus is geen flinke stap wil je zeggen? Alsof het huidige Arsenal zo maar even de wereldtop aantrekt, denk even na.

Martinelli, Jesus en Saka is wel een heerlijke voorhoede. Gaat Arsenal met de punt naar voren of achteren spelen op het middenveld? Ik zou punt naar achter Partey zetten en ervoor Vieira, Smith-Rowe en Odegaard rouleren/laten vechten voor wie er basisspelers worden. Wel zou ik nog een vleugelaanvaller halen als ik Arsenal was. Pepe zou ik gewoon verkopen. Het zou me niets verbazen als ze zich alsnog (terecht) gaan melden voor Gakpo..

22 juni 2022 om 09:52

Arsenal gaat zich niet melden voor Gakpo hoor. Op links heb je Martinelli en ESR, spits jesus en Nketiah en op rechts gaan ze Pépé verkopen en Raphinha ophalen en dan heb je Saka ook nog op rechts.

22 juni 2022 om 10:13

Ik denk dat Gakpo de backup optie is voor als Raphinha niet lukt.

22 juni 2022 om 11:16

Hoop dat Raphinha niet lukt, maar dat is meer omdat ik hem graag bij Barca zou willen zien .

22 juni 2022 om 11:24

Snap ik maar het lijkt erop dat Barca niet verder kan gaan dan 40mio en Arsenal heeft gisteren een officieel bod bij Leeds neergelegd. Het bod is afgewezen maar het lijkt me niet dat je gaat bieden als je weet dat de speler sws niet wil komen.

22 juni 2022 om 11:39

Gakpo is wel echt stukken minder dan Raphina. Is bij PSV vaak genoeg onzichtbaar (vooral in toppers). Laat Cody nog maar een jaar in Eindhoven. Daarnaast is hij ook niet beter dan ESR en Martinelli.

22 juni 2022 om 11:46

Shqiptarks, zeker waar, maar ik zou hem best willen zien komen. Kan wellicht ook nog omgeturnd worden tot #9 imo, hij heeft er de karakteristieken voor.

Verbaasd mij niets, bord op schoot scouting. Een wisselspeler van een grotere club aantrekken voor een gigantisch bedrag en salaris. Jesus is een prima speler, maar had liever een andere type spits gezien. Iemand met meer lengte en fysiek. Nogmaals, wel een prima speler en hopelijk wordt er van de coach verwacht dat die na drie seizoenen en honderden miljoenen te hebben mogen investeren een keer de CL kan halen.

22 juni 2022 om 10:13

Welke spits had jij graag zien komen als je Vlahovic (mislukt) en Nunez (onhaalbaar) niet meeneemt?

CL is de eis dit seizoen.

22 juni 2022 om 14:28

De meest logische/beste keus is vaak ook de saaiste keus. Arsenal moet juist niet gokken maar voor bewezen materiaal gaan. Osimhen, Isak, Nunez, stuk voor stuk ga je een gok aan, zelfs Haaland zal moeten bewijzen dat hij de Premier League aankan. Ik denk dat je van de jonge begeerde spitsen enkel Mbappe risicoloos kan kopen, die kan belachelijk goed voetballen.

Jesus heeft zich tenminste aangepast, je weet wat hij kan laten zien in de Premier League, en voor Arsenal is dat gewoon een magistrale speler.

Wenger werd bekritiseerd omdat hij te zuinig was en niet de portemonnee wilde trekken. Sinds zijn vertrek is het beleid van jaren compleet vernietigd door veel te veel geld te betalen voor middelmaat aan voetballers.

Jesus is dan wel weer eentje waarbij je een keer de portemonnee kan trekken, maar Arsenal heeft toch de imago van een club als station voor net niet voetballers.

22 juni 2022 om 10:36

Wie is middelmaat bij Arsenal? Laatste twee seizoenen veel goede versterkingen gehaald. Valt me op dat outsiders de enige zijn die ieder keer reppen hoe slecht het wel niet is terwijl we al een tijdje in een stijgende lijn zitten.

22 juni 2022 om 10:42

soma, maakt niet uit toch? Ik zie veel Arsenalfans hun energie stoppen in overtuigen van anderen over het nieuwe beleid en dat ze op de goede weg zijn. Verspilde energie imo, die overtuig je pas als het op het veld ook zichtbaar is.

22 juni 2022 om 10:45

Je hebt gelijk, inderdaad verspilde moeite.

22 juni 2022 om 11:36

Dat is omdat men di-rect verandering & resultaat willen zien. Men snapt niet dat als een club van binnen uit verrot is &/of wanbeleid wordt gevoerd, dat het een hoop tijd, moeite & geld kost om alles om te gooien & weer op de juiste rit te krijgen.Voorbeelden zijn toch wel AC Milan, Liverpool, Inter, Arsenal & United nu (zo snel uit mijn hoofd). Zijn toch clubs die jaren lang afgleden of zijn afgegleden.Toen Klopp bij Liverpool kwam duurde het ook een jaar of 3 voor zijn grootste successen.Liverpool won haar eerste PL titel & haar 19e titel pas na 30 jaar!! Tussendoor nog wel een CL 2005, maar voor de rest duurde het ook een eeuwigheid voor een grootse prijs!We leven in een tijd waarbij geduld ernstig op de proef wordt gesteld, maar men het niet kan uithouden. Je voelt, merkt & ziet het zowaar overal om je heen..

Geweldige aankoop in mijn ogen, mocht het allemaal doorgaan. 25 jaar, goede statistieken en kost geen 100 mln ofzo zoals Nunez. Daarnaast zijn er verder ook echt echt geen betere opties.
Denk dat hij echt gaat verrassen als 1e spits die het volle vertrouwen krijgt.

Wordt echt een heerlijk team als bv Raphinha en een linksback nog komen. De meeste rond de 24/25 met wat uitschieters omlaag vooral. Potentie genoeg dus.

23 juni 2022 om 11:44

@gooner4.

Het geraamte krijgt dan inderdaad vorm!

Over Raphinha twijfel ik nog wel eigenlijk. Waar willen we hem laten spelen dan? Want bij Leeds speelt hij in principe op rechts.. en daar speelt Saka bij ons. En Saka vind ik absoluut niet minder. Dus moet Raphinha dan op links? Dat is dan best een grote gok, aangezien hij daar nauwelijks tot nooit speelt en ook nog eens zelf een linkspoot is.

In mijn optiek moet er ook nog wel wat meer bij. Een linksback is inderdaad belangrijk, maar een back-up rechtsback ook in mijn optiek. En een CM is ook een must. Xhaka hoort een back-up te zijn. Zeker gezien het spel dat Arteta wil spelen, waarin Xhaka gewoon een vertragende factor is (ondanks dat hij prima speelde). Plus, onze afhankelijkheid van Partey is erg, erg groot...! En laat dat nou net de speler zijn waar we geen vervanger voor hebben en waar het erop lijkt dat we ook geen vervanger gaan halen.. Het middenveld is dan dus nog wel een klein beetje een zorgenkindje vind ik.

23 juni 2022 om 14:16

Denk dat een concurrent voor Saka wel goed is, aangezien we daar nu niemand hebben (of Pepe nu weggaat of niet). Met Raphinha en Saka zit je dan wel goed. Enige waar ik moeite mee heb is de prijs. Je haalt iemand van 70mln voor de basis, dus zou Saka hier in principe voor moeten wijken terwijl hij ook echt hoort te spelen.. Concurrentie is goed, maar in deze ben ik ook nog een beetje zoekende (voornamelijk door het bedrag).
Gnabry zou me beter lijken, al zit hij volgens mij erg hoog in de boom qua salaris.

Back-up rechts hebben we met Cedric en White. Vind dat eigenlijk goed genoeg. Een cm lijkt me idd ook wel erg nodig, al heb ik het idee dat Arteta Odegaard een plekje gaat laten zakken en hem naast Partey gaat laten spelen. Probleem hierbij is dat ik Partey totaal geen cvm vindt. Verdedigend oké, maar verre van een Kanté. Daarnaast is die gozer om de haverklap geblesseerd.

Ik zie Jesus graag komen, maar vind de bedragen waarover gesproken wordt in dit artikel wel wat absurd. Ik heb sowieso altijd wat argwaan bij het aantrekken van wisselspelers van andere Engelse topclubs. Willian, Mhikitaryan, David Luis, etc zijn allemaal geen succes geweest en helpen Arsenal nauwelijks verder.

22 juni 2022 om 13:16

Die zijn toch niet te vergelijken? Willian en Luiz waren 30 ofzo

22 juni 2022 om 13:27

Kwa leeftijd niet nee, maar net als Jesus zijn het spelers die bij hun club op een zijspoor zijn belandt. Wisselspelers halen van andere Engelse clubs pakken vaak gewoon niet goed uit. Hopelijk geldt dat niet voor Jesus, maar voor zo een hoog bedrag worden de verwachtingen wel erg hoog.

22 juni 2022 om 13:51

Jesus is niet de juiste speler om eerste spits te zijn. Hij is eigenlijk niet eens echt een spits en komt liever vanaf de flanken. Als tweede spits oke maar niet halen als eerste spits.

22 juni 2022 om 16:39

Niet mee eens. Het is gewoon een spits die aardig compleet is. Heeft prima statistieken bij City en als vaste nr 9 denk ik dat hij het top gaat doen bij Arsenal.

En daarnaast is er helemaal niets beschikbaat wat beter zou zijn en er is toch echt een spits nodig.

22 juni 2022 om 16:41

Het bedrag wat hier benoemd wordt klopt volgens mij niet. Als het goed is wordt het 40/50mln.

En wat Jesus betreft; hij komt van de absolute top af he, dus dat hij daar net tekort komt wil niet zeggen dat hij niet goed genoeg is voor ons. Luiz en Willian kwamen van een Chelsea wat ongeveer hetzelfde niveau was. Die jongens konden de subtop al niet meer aan.

27 juni 2022 om 00:29

Hij is geen speler die een team als Arsenal op sleeptouw gaat nemen als spits. Hij speelde niet eens altijd in een team waar hij de enige “spits†was. Hij is een vleugelspeler en scoorde 8 goals waarvan 4 in één wedstrijd ergens op het einde. Hij heeft genoeg wedstrijden gespeeld en nooit meer dan 14goals gescoord in de competitie. Jullie hebben een dominante voetballende spits nodig of een echte killer. Vind ik hem een slechte speler? Zeker niet, goede speler maar niet als spits.

Veel te veel geld voor een speler die best goed is maar niet eens een echte spits is. Mensen vergeten dat hij zelf ook liever op de flanken speelt. Scoort te weinig over een heel seizoen en mist te veel kansen.

Arsenal kan beter een echte spits halen want dat is iets wat zij echt nodig hebben.

22 juni 2022 om 14:31

Alsof die er zijn, niemand biedt de garantie in deze competitie als een Harry Kane dat kan. Ja Benzema en Lewandowski, maar die zijn natuurlijk niet haalbaar.

Je moet wel weten waar je staat. Jesus is een veel kleiner risico dan bijvoorbeeld Osimhen. Je speelt niet zomaar zo lang voor Pep, dan kan je meer dan de gemiddelde aanvaller.

Ben het met je eens dat hij zich nog als killer moet ontwikkelen, maar wellicht kan dat juist goed bij Arsenal waar hij de grote man kan zijn.

22 juni 2022 om 22:29

Het zijn zijn eigen woorden dat hij vanaf de flank wilt spelen he. Heeft hij zelf aangegeven bij de nationale manager van Brazilië, hij wil geen spits zijn blijkbaar en scoort ook te weinig om een 1ste spits te zijn bij een grote club. In een twee spitsen systeem misschien maar dat spelen jullie niet.

Je eerste spits moet er toch gewoon staan en presteren, jullie kunnen nu toch niet gaan wachten tot spelers zich misschien gaan ontwikkelen in iets? Hij is oud genoeg om te zien dat hij sowieso geen echte spits is. Goede speler dat wel.

23 juni 2022 om 09:30

We werden door ons eigen falen op 2pnt 5e afgelopen seizoen, wij kunnen prima wachten want de concurrentie voor top 4 is zich niet bepaald aan het versterken tot nu toe.

23 juni 2022 om 11:55

@mothespur.

Ik ben het deels met je eens wat betreft de doelpunten. Maar dat hij 1x blijkbaar bij de coach van Brazilië heeft aangegeven op de flank te willen spelen, betekent toch niets? Bij City heeft hij dat namelijk nooit gezegd. Sterker nog, daar heb ik ook berichten gelezen dat hij juist liever in het centrum wilde spelen, maar op rechtsbuiten speelde omdat Pep dat van hem vroeg en hij het team wou helpen. Dus tja, wat is waarheid? Bij Palmeiras was hij ook de spits overigens.

En je moet dus ook niet vergeten dat hij bij City dus ook niet altijd in de spits speelde en niet monsterlijk veel minuten maakte over een heel seizoen. Dat zet het aantal goals/assists ook wel een beetje in perspectief. Samen met dat hij dus geregeld ook op rechtsbuiten moest spelen en daarin bij Pep heel erg gedisciplineerd moet zijn.

159 PL wedstrijden, 9.304 minuten speeltijd, 51 goals en 32 assists.

Tussen de 1.671 en 2.026 speelminuten per seizoen, met 28-34 wedstrijden. Dus dat is qua minuten niet veel.

Dat betekent inderdaad niet direct dat hij bij ons met bijvoorbeeld 3.200 speelminuten, opeens 10 goals en 5 assists meer zou maken bij wijze van spreken. Maar de kans is wel gewoon reëel dat zijn productie hoger kan. Plus 6 jaar PL ervaring en toch slechts 25 jaar oud. Dat vind ik niet slecht.

27 juni 2022 om 00:34

Nooit meer dan 14 goals in de competitie bij een team wat super veel kansen voor je creëert en daar speelde hij 32 wedstrijden volgens mij. Hij is geen echte spits en dat kun je ook de laatste tijd zien want hij is naar de rechterflank gegaan. Prima breedte dat wel gezien de 5 wissels volgend seizoen.

27 juni 2022 om 07:55

0,9 non-penalty goals per 90min, waarmee hij net onder Henry en Aguero staat. Over zijn hele carrière in de PL gemeten. Beter dan een hele hoop spitsen die hier allemaal aanbeden worden. Ik snap dat niet-afsenalfans hem graag naar beneden praten, maar dit zijn dingen die je niet kunt ontkennen.

27 juni 2022 om 15:27

Mensen vermelden alleen dat het makkelijk scoren is omdat City veel kansen creëert , maar gaan voorbij aan het feit dat de druk ook enorm hoog ligt om te presteren in de minuten die je wel krijgt.

Als je nooit het volledige vertrouwen geniet en er dus telkens naast staat, dan is het gewoon lastig om momentum te kweken. Helemaal als spits moet je de tijd krijgen.

Toen hij tegen het einde wat vaker mocht starten kwam er een hattrick tevoorschijn tegen Watford.

Hele, hele goede aankoop van Arsenal. Ik begrijp niet dat wij voor die duikelaar Sterling gaan en Jesus zonder slag of stoot naar Arsenal laten vertrekken.

24 juni 2022 om 22:19

Idd ja, had em graag bij Madrid gezien alleen gezien zn non eu status werd dat niks. Maar Chelsea kon beter voor Jesus gaan ja ipv diver Sterling. Maar wie halen jullie Dembele nog binnen, ook niet verkeerd.

24 juni 2022 om 22:21

Jesus en Vieira vind ik goede transfers voor Arsenal. Hopelijk komt Martinez ook en wellicht nog een buitenspeler. Ik ben al best optimistisch voor komend seizoen. Denk echt dat Arsenal een selectie heeft om weer CL te spelen.

24 juni 2022 om 23:19

Zo optimistisch kun je denk ik pas in september zijn als alle teams uit gewinkeld zijn. Tot nu toe heb ik een hoop van Arsenal gezien, maar weer niet het beste van het beste. Ze zullen er ongetwijfeld dicht tegenaan zitten, maar Chelsea moet wel echt steken laten vallen om er niet op vooruit te gaan deze zomer (praktisch iedere speler is beter dan Lukaku en Christensen die met tegenzin in hun lijf op het veld staan) en Tottenham hebben zich ook enorm goed versterkt + die hebben nu een preseason met Conte om aan zijn tactiek te werken.

Ook United zal weer dichter tegen de top 4 aanschurken dan afgelopen seizoen. Het gaat een spannend seizoen worden in ieder geval.

24 juni 2022 om 22:28

Snap niet wat Tuchel in Sterling ziet. Jesus zou juist perfect passen. En ook Raphina zie ik liever komen. Beide jonger en willen werken voor het team.

24 juni 2022 om 23:15

Ik zie het ook niet, ik hoop dat hij weet wat hij doet. Ik ga er van uit dat hij het weet, want in mijn ogen doet hij eigenlijk nooit iets waar we achteraf van zeggen dat het een blunder was. Ik ben benieuwd, ik maak me er meer zorgen om dat die Amerikaan overal met zijn lange neus tussenzit en ondertussen al afgeschilderd wordt alsof hij honkbalplaatjes aan het ruilen is ipv spelers aankopen die voor tientallen miljoenen ponden aan waarde vertegenwoordigen..

24 juni 2022 om 22:30

In wie is Chelsea naast Sterling en de Ligt verder geïnteresseerd dat je weet? Ik zie heel weinig voorbij komen.

24 juni 2022 om 22:55

Kounde en Dembele?

24 juni 2022 om 23:13

Sterling, De Ligt, Kounde, Jesus, Skriniar, Dumfries, Koulibaly.. Eigenlijk in iedereen.. Ik heb al zoveel namen voorbij zien komen. Zoals het er vandaag voor staat wil Tuchel De Ligt en Sterling, dat zijn zijn grote prioriteiten. Kounde zou een potentiele aanwinst van de club zijn, vooral Marina wilde die transfer er doorheen drukken. Dembele staat in de wachtrij, want we gaan eerst kijken of Sterling haalbaar is. Bovendien heeft Dembele nog steeds niet gezegd dat hij Barcelona wil verlaten.

24 juni 2022 om 23:24

Ja die heb ik ook wel gezien, maar niet ergens mee gevorderd ofzo. Dembele moet voor 1 juli een keuze maken dacht ik?

24 juni 2022 om 23:48

Nee, Boehly wilde eerst Lukaku de deur uit hebben en de reorganisatie van het bestuur geregeld hebben. Chelsea gaat nu net beginnen met concreet worden bij de targets.

Jong bewezen in de premier leauge en vooral niet lui. Heerlijke speler voor ons arsenal . 16m is idd aan de hoge kant maar dat is imo voor elke speler . Hopen dat die ons aan de doelpunten kan helpen dan heeft niemand over zijn salaris.

Coyg! Rapinha next?

24 juni 2022 om 22:36

Raphinha next inderdaad.

24 juni 2022 om 22:41

Martinez en Tielemans daarna. Welk cijfer geef jij de window als dat allemaal doorgaat? Komt voor mij toch wel dik in de 9.

24 juni 2022 om 22:46

Een 9 is een goede weerspiegeling. Een 10 is alleen mogelijk als je Haaland of Mbappe haalt en ieder zwakke plek vervangt, zelfs de tweede keuzes
Dan zou je Cedric, Tavares, Elneny en Xhaka vervangen.

Ik zelf geef het een 8,5. Nog iets te veel middelmaat in de selectie. Maar dat kan je een zomer daarna wel wegtrekken.

24 juni 2022 om 23:15

Als je dat allemaal een 9 vindt, dan vind ik met alle respect dat een kinderhand dan wel snel gevuld is. Als je Jesus op negen zet en Martinez op linksback, dan denk ik dat je beide spelers ook niet op hun beste positie zet.

24 juni 2022 om 23:22

Soma, precies, die 4 spelers zijn de volgende op de lijst (Holding ook, maar dan moet er nog iemand bij imo) en misschien hebben we voor Xhaka al wel vervanging als we Tielemans erbij hebben. Vieira wordt dan zijn backup.

25 juni 2022 om 00:02

In het verleden zei je dat Arsenal niet voor Tielemans zou moeten gaan, waarom ben je nu bijgedraaid?

25 juni 2022 om 00:20

Ik ben niet helemaal overtuigd van Tielemans om eerlijk te zijn. Zie liever Fabian Ruiz..

25 juni 2022 om 08:03

Tilburg, ik heb te weinig van Ruiz gezien om goed te vergelijken. Heb mezelf erbij neergelegd dat ze bij Arsenal tegenwoordig een elite talent-ID hebben, alles wat door de deur komt is goed 😃

25 juni 2022 om 10:39

Ja maar als ze Tielemans zo graag wilden hebben dan hadden ze hem toch al binnengehaald? Bijna geen interesse en hij kost rond de 25 miljoen.. ik denk namelijk dat Arsenal ook twijfelt.

25 juni 2022 om 11:40

Classic om niet op mijn vraag in te gaan, als je met feiten komt dan in Samcro vaak ineens stil. Verder eens met Tilburg, ik denk dat veel clubs twijfelen.

27 juni 2022 om 07:58

Tilburg, ik denk dat ze rond zijn met Tielemans, maar eerst haast willen maken met de prio targets en later in de window alsnog terug komen bij Tielemans.

Feno, eat shit.

24 juni 2022 om 22:51

Fabrizio zegt dat Arsenal nog moet onderhandelen met Jesus dus die 16 miljoen is vooralsnog ook maar uit de lucht gegrepen..



Bord op schoot scouting, erg veel geld qua transfersom en salaris. Geen verkeerde speler, prima speler zelfs, maar het is geen pure nummer negen. Zal het bij Arsenal ook een stuk lastiger krijgen dan bij City waar die meer kwaliteit om zich heen had en ik denk dat die bij Arsenal juist iets minder aansluiting en spelers om zich heen zal hebben, omdat Arsenal niet zo hoog staat op het veld dan City. Had liever een kapstok speler gezien die kopsterk is en ook prima een bal kan vasthouden, want dat is wel nodig met die vele voetballende en technische spelers die Arsenal heeft. Hopelijk halen ze nog een pure nummer negen zodat Jesus eromheen kan spelen, maar ik denk dat dit niet gaat gebeuren.

24 juni 2022 om 22:53

Ja ben ik het wel mee eens. Aan de andere kant waren er ook niet super veel goede opties voor Arsenal en is Jesus een spits die al gewend is aan de PL en veel ervaring heeft. Daarnaast kent hij Arteta al wat ook een voordeel is. Dat salaris valt nog te bezien, Jesus en Arsenal zijn nog niet rond.

24 juni 2022 om 22:56

Ik denk dat een type Jesus best kan werken. Arsenal speelde afgelopen seizoen met heel veel pressie en Jesus laat zien graag te willen werken. Daarbij denk ik dat hij bij Arsenal iets wat meer ruimte krijgt om zijn actie te maken en op de counter te spelen. Ik weet niet hoe klinisch hij is en hoe goed hij als aanspeelpunt fungeert, maar hoop dat hij dat ook kan.

25 juni 2022 om 00:04

We gaan het zien, het is in ieder geval kwalitatief gezien een betere speler dan eerdere ''topaankopen'' zoals Lacazette of Pepe. Benieuwd of ze nog meer transfers gaan doen. Ik denk dat er nog nooit zoveel concurrentie zal zijn voor de bovenste plekken als aankomend seizoen.

Mooie deal! Alleen vind ik zijn doelpunt aantal alleen niet indrukwekkend.

Hopen dat Arsenal nu de focus legt op een goede cm/ cvm want zonder Partey was het verschrikkelijk! Ook zonder Tierney was het overigens niet best, maar minder urgent. Hoop dus dat een Tielemans en een LB erbij komen en dat Tavares lekker de deur uit gaat. Raphina zou ik pas halen als Pepe is vertrokken.

2 down 3 to go

Zat er al een tijdje aan te komen natuurlijk maar blij dat we dan toch echt deze transfer over de streep gaan trekken ondanks de concurrentie van Spurs want tja, zonder CL zouden wij het heel moeilijk krijgen op de transfermarkt. Aldus de kenners

Nu Raphinha (akkoord met Leeds zijn we geloof ik al), Martinez en Tielemans waar we ook al persoonlijk mee akkoord zijn als de geruchten kloppen en we gaan mooie dingen zien.

Coyg!

Arsenal gaat een beetje op.de braziliaanse tour op zich niks mis mee met Gabriel, Martinelli en die nieuwe Braziliaan en nu nog Jesus kan er in communicatie tenminste niks misgaan zou je zeggen.
Als Raphinna ook nog komt begin je in potentie wel een leuk team te krijgen ook voor het 2de plan alleen 75 mil voor Raphinna is vrij fors dan zou je Pepe ook in de deal kunnen betrekken wat eigenlijk zonde is want ik heb nog steeds wel vertrouwen erin dat Pepe het in zich heeft alleen zal die dan 10 a 15 wedstrijden achter elkaar moeten spelen ook als er eens 1 of 2 mindere wedstrijden tussen zitten.

16 miljoen salaris pff dat is wel veel te veel voor een speler zoals Jesus. Dan moet hij het echt gaan laten zien en meer dan 20 goals maken in de competitie. Bij City overtuigde hij niet echt in de spits. Werd ook meer gebruikt als rechtsbuiten dan echt in de spits. Tja hopelijk kan hij het wel laten zien als spits bij Arsenal. Als ze nog Tielemans en Raphinha binnen halen dan heeft Arsenal een prima selectie om te strijden voor die top 4 of zelfs meer.

Een hoop geld, maar ze kunnen het hebben en hopelijk kan hij ze dat zetje geven wat ze nodig hebben.

Toptransfer wel een hoge salaris maar ik heb vertrouwen erin dat hij gaat leveren 🤙ðŸ¾ðŸ¤™ðŸ¾

Dat je 52 miljoen betaald oké. Maar 16 miljoen salaris is wel extreem gortig. Niettemin is Arsenal goed bezig deze window. Op naar de Top 4!

Een voordeel Gakpo zullen ze nu wel niet meer halen.

25 juni 2022 om 08:05

Nee, die zal wel naar Leeds gaan als Raphinha daar weg gaat.

25 juni 2022 om 10:41

Gakpo gaat toch niet naar Leeds. Arsenal had interesse in Gakpo maar was nooit een prioriteit maar stond op een schaduwlijstje..

26 juni 2022 om 19:32

Om 2 stappen terug te doen? Leeds is echt 2 stappen achteruit beter dat hij blijft wil hij stap omhoog doen.

Heel erg tevreden met Gabriel Jesus. Toen ik hoorde van de links, was dat voor mij eigenlijk de droomkandidaat om de spits van Arsenal te worden. Hield het niet voor mogelijk, maar ik verwacht dat hij precies de spits is die past in het systeem van Arteta en dat hij gaat exploderen qua doelpuntenproductie omdat hij, in tegenstelling tot bij City, nu een onbetwiste basisspeler zal zijn. Op het niveau waar Arsenal nu zit, hadden wij het niet beter kunnen treffen dan Gabriel Jesus. Ik ben blij dat de benodigde inspanningen zijn gedaan om hem binnen te halen ipv dat je suf geld gaat besparen en daarmee precies niemand binnenhaalt.

En als je dan ook nog eens Raphinha weet te strikken, dan zijn dat echt twee hele grote slagen op de transfermarkt. Meer dan genoeg Leeds gezien om te weten dat Raphinha echt heel ver gaat komen.

Toch wel een momentje dit hoor als Arsenalfan. Dit zijn transfers waar ik lang op heb gehoopt. In deze droge markt een bewezen Premier League spits (gewoon 6!! jaar PL ervaring) en slechts 25 jaar oud, bij de titelhouder weg mogen halen.

Nu op naar Raphinha zodat ik mijn UI zo kan laten. Coyg!

26 juni 2022 om 20:10

Not gonna lie. Was teleurgesteld dat we Isak niet hadden gehaald in januari.
Vond Jesus in eerste instantie niet de spits die we nodig hadden maar als je ziet dat Pool voor Nunez is gegaan en Osimhen hetzelfde kost. Dan laat maar. Te veel gaten die opgevuld moeten worden.

26 juni 2022 om 20:24

Isak die softie? Die scoort nog minder hoor, en verricht defensief te weinig werk. Groot talent, maar ik zie hem echt niet in Engeland zijn stempel drukken op de korte termijn.

Jesus is perfect voor Arsenal, dat graag over de grond voetbalt en veel aan positiewisselingen doet, en tegenwoordig ook een fout wil forceren bij de tegenstander door druk te zetten.

Wat heeft City ooit voor hem betaald?

26 juni 2022 om 20:27

City paid a reported fee of £27 million/€33 million, plus add-ons. Wikipedia.

52 miljoen euro voor een eenjarig contract? 16/17 miljoen aan salaris? Je zou denken dat ze Mbappe aanschaffen, maar het is een bankzitter van City. Hopen dat dit geen Özil/Sanchez verhaal wordt.

26 juni 2022 om 21:31

Salaris is 190k pond per week las ik net. Dat is geen 16 miljoen. Daarnaast snap ik niet wat je bedoelt met een Sanchez verhaal want dat was zowat de beste speler in de PL in een paar jaar voor Arsenal. En als je de Mbappe saga een beetje had gevolgd dan had je die bedragen wel 4x mogen doen.. een bankzitter van City die 41 wedstrijden heeft gespeeld.

27 juni 2022 om 10:13

1. In het artikel stond 16 miljoen + 1 miljoen als ze CL halen
2. Het gaat niet om hoe goed iemand is, het gaat om spelers een monstersalaris geven waardoor je moeilijk van ze af gaat komen en waardoor spelers sneller gedemotiveerd raken omdat ze toch als koning op het veld worden behandeld. En het zorgt voor scheve verhoudingen. Özil was ook een van de beste spelers ooit voor Arsenal, had bijna assist-record op z’n naam geschreven met gare spitsen. Alsnog beiden problemen opgeleverd na een tijdje.

Blijkbaar was deze Jesus Ancelotti's favoriet om de aanval te versterken. Alleen helaas door de non-EU regels, en Vinicius bijvoorbeeld nog niet aan een Spaans passpoort kan komen, was het onmogelijk om voor deze Jesus te gaan. Had hem heel graag bij Real gezien. Perfecte back-up die ook rechtsbuiten kan spelen. Niet vies van hard werken. Denk dat Arsenal voor hun begrippen echt een topspits binnen hebben gehaald. Proef bij Arsenal sowieso dat ze All-in gaan. Ze hebben die speler al van Porto en blijkbaar zijn ze ook bezig met Raphinha en Lisandro Martinez. Alleen Arteta mag dan wel wat meer laten zien als die zulke spelers krijgt.

Eindelijk is ie er dan hoor! Jesus is een top aankoop voor Arsenal.

Hier gaat arsenal er flink op vooruit. Auba en lacazette toch net minder geleverd dan gehoopt. Jesus is een prima spits.

Denk niet dat Jesus Arsenal CL voetbal gaat bezorgen. Talentvolle voetballer maar mist vaak aardig wat kansen voor er een keer eentje invliegt. Daarnaast vind ik 16 miljoen per jaar wel heel erg gortig voor een speler als Jesus. Ben benieuwd of dit niet voor wrijving in de selectie gaat zorgen. Als een Saka bijvoorbeeld wilt verlengen gaat hij minimaal rond hetzelfde bedrag zitten. Ben bang dat dit niet goed gaat uitpakken voor Arsenal.

27 juni 2022 om 00:05

Jesus hoeft dat dan ook niet in z’n eentje te doen. Hopelijk nog Raphina en Martinez erbij en eventueel Tielemans dan staat er een goede selectie. En het salaris blijkt 190k pond per week te zijn dat is dus rond de 11 miljoen bruto. Denk dat Saka rond de 150k kan verdienen als hij verlengd wat voor een jongen van 20 gewoon enorm veel is..

Duidelijk dat Arteta zijn selectie wil aanvullen met multifunctionele spelers, die zowel binnen een wedstrijd als wisselend per wedstrijd op verschillende posities uit de voeten kunnen. Raphinha en Martinez passen ook binnen dat profiel. Op eerste oog zeer goede aankoop, al is een speler als Jesus moeilijk in te schatten omdat hij al die jaren in een enorm sterk team heeft gespeeld, waar je als spits eerder van dienst bent als je uit positie loopt (ruimte trekt voor anderen), dan dat je beoordeeld wordt op je productie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren