Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester City ontvangt verhoogde aanbieding voor Raheem Sterling

Laatste update:

Manchester City kan een verhoogd bod van Chelsea verwachten op Raheem Sterling, zo meldt Fabrizio Romano. De Londenaren zaten met een eerste aanbieding van 30 miljoen euro ver af van de vraagprijs van 40 miljoen euro, maar geven dus niet op. Gianluca Di Marzio onthulde een week geleden dat Sterling bovenaan het verlanglijstje van manager Thomas Tuchel, die een vervanger zoekt voor Romelu Lukaku. Bij City lijken de nodige wijzigingen in de voorhoede plaats te vinden. De club neemt in ieder geval afscheid van Gabriel Jesus (voor 52 miljoen euro naar Arsenal).

De 27-jarige Sterling heeft wel oren naar een avontuur bij Chelsea, niet in de laatste plaats omdat hij dan terugkeert naar zijn geboortestad. De snelle vleugelspits is in de ogen van Tuchel een geschikte kandidaat om het gat in de voorhoede op te vullen dat de vertrekkende Romelu Lukaku achterlaat. Ook Ousmane Dembélé, wiens contract eind juni afloopt bij Barcelona, zou op het wensenlijstje van de oefenmeester staan; Chelsea heeft echter twijfels vanwege de blessuregevoeligheid van de Fransman.

Verder hopen de Londenaren zich ook in verdedigend opzicht te versterken. Volgens Di Marzio praat Chelsea serieus met Juventus over Matthijs de Ligt, voor wie 45 miljoen euro plus Timo Werner als ruilspeler wordt geboden. Al sinds afgelopen transferzomer is Chelsea verder bezig om Jules Koundé los te weken bij Sevilla. Daarnaast liet Di Marzio de naam van Nathan Aké vallen. Tuchel zou ‘groot fan’ zijn van de Nederlandse stopper, die in juli 2011 instroomde in de jeugdopleiding van Chelsea. Het is overigens niet duidelijk of ook Aké zelf zit te wachten op een transfer.

Begin juni maakte manager Josep Guardiola nog duidelijk dat hij Aké graag wil behouden. De centrale verdediger kwam afgelopen seizoen in 27 officiële wedstrijden in actie voor de ploeg van Guardiola; veel meer dan in het seizoen 2020/21, waarin hij slechts tien officiële wedstrijden speelde. Aké werd twee jaar geleden voor circa 45 miljoen euro door Manchester City overgenomen van Bournemouth.

Zie jij Raheem Sterling bij Chelsea tekenen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens de media is Tuchel fan van zo'n 30 spelers. Maar helaas lijkt het als het om Sterling gaat waar te zijn. Hij is beter dan Werner en Pulisic aan de linkerkant. Maar is imo niet goed genoeg voor het niveau waar je naartoe wilt gaan. Weinig overzicht en mist zo af en toe dikke kansen. Dus deze aankoop kan me alleen verbazen.

19 juni 2022 om 16:26

Nouja, ik ben ook niet de allergrootste Sterling fan, maar als je hem voor 40 miljoen kunt krijgen, is het echt een koopje. Het is in ieder geval ook een upgrade ten opzichte van Lukaku in ons systeem. Hij zou best kunnen redeneren als we de juiste aankopen doen.

19 juni 2022 om 16:35

40 miljoen is geen slechte prijs idd. En hij zou nu in zijn prime moeten zitten. Als je Dembele nog kan toevoegen zou het wel wat kunnen worden met die twee.

19 juni 2022 om 16:41

Sterling heeft nog een contract voor één jaar en lijkt niet te willen verlengen, en is ook geen basisspeler bij City. 40 miljoen is niet goed maar ook niet slecht, ik zou zeggen marktconform.

19 juni 2022 om 16:48

Naja, Pep wilde hem wilde behouden en heeft daarnaast gewoon vergelijkbare statistieken als Sadio Mane in de Premier League en die haal je ook voor een soort gelijk bedrag.

19 juni 2022 om 19:42

Sterling is geen winnaar en mist op beslissende momenten dat heeft tienvaak genoeg gezien. Als Chelsea wilt winnen dan moeten ze dat doen met winnaars

19 juni 2022 om 20:09

Ik moet nog maar zien of Sterling een echte upgrade is tov Pulisic of Werner. Hij is ook verre van een killer en dat is wel wat we nu nodig hebben. Zodra Lukaku opgerot is begint het transferfeest! We gaan het zien!

19 juni 2022 om 16:29

Scoort ook te weinig. die gast heeft altijd 3 maanden een sterke periode en dan valt hij weer terug

19 juni 2022 om 16:46

Is wel tweede op de topscorerslijst van City met 13 goals achter De Bruyne (15 goals). Ligt het aan hem of ligt het dan aan City dat hij te weinig scoort? 40 miljoen zal echt een koopje zijn als je iemand die nog maar 27 is, flink CL ervaring heeft, en al meerdere seizoenen de dubbele cijfers haalt in goals en/of assists.

19 juni 2022 om 16:51

Het ligt aan hem. Zet Son bij City en die maakt er eenvoudig 25 durf ik te beweren. Dat de overige flankspelers van City nog slechter zijn in doelpunten maken, is niet meteen een kwaliteit van Sterling.

19 juni 2022 om 17:14

Klopt. Son zou echt geweldig zijn voor City

19 juni 2022 om 20:57

Het heeft ook te maken met de stijl van Man City. De wingers leggen de bal vaak af i.p.v. dat ze voor een doelpunt gaan. Mahrez was bij Leicester mega productief, maar bij City valt het redelijk mee. Toevallig was hij dit seizoen wel goed voor 20+ goals over alle competities

Als de namen lees van spelers aan wie Chelsea gelinkt word, word dit echt een zwaar teleurstellend transferzomer. Zet nou gewoon vaart achter de komsgt van Dembele en ga voor een Nkuku. Ook achterin is het een leegloop en nog helemaal niks ervoor terug. En dan lees je de naam van Aké...

19 juni 2022 om 16:35

Nkunku is voor minimaal 100 miljoen op te halen. Tenzij RB Leipzig in ene de prijs drastisch omlaag haalt, zie ik ons echt niet happen.

Van wat ik had gelezen, moet er intern nog het een en ander moeten worden gefixt. De Lukaku situatie, achterstallig loon van medewerkers door de opgelegde sancties bijvoorbeeld.

Verder zou Chelsea achter de schermen druk bezig zijn met het volgend seizoen (bronnen: Fabrizio Romano, Nathan Gissing) het is denk ik echt even afwachten.

19 juni 2022 om 17:45

Schijnt dat TT veel invloed heeft gekregen in de transfer zaken van Chelsea van de nieuwe eigenaren.. Dus dit zijn daadwerkelijk gerichte aankopen..

19 juni 2022 om 19:08

Enig idee of ze nog in de markt zijn voor Jesus?

19 juni 2022 om 20:21

Interesse ligt op een laag pitje. Hij was aangeboden, maar Arsenal ligt vooralsnog op pole position als ik de Engelse tabloids mag geloven.

19 juni 2022 om 20:21

Volgens Sky is Chelsea nog altijd geïnteresseerd, maar mag toch hopen dat het niet door gaat. Kwam er bij City niet helemaal uit en als je met City mee wilt doen om de titel, moet je niet hun mislukte spelers gaan overnemen.

20 juni 2022 om 12:56

Nouna heeft het toch aardig gedaan. Nooit het volle vertrouwen als spits gekregen. Denk als hij dit krijgt dat hij echt kan verrassen. Daarnaast is er amper iets op de markt qua spitsen. Wie ga je halen als Lukaku vertrekt? Havertz en Werner heb je dan, lijkt me helemaal niet iets waar je City mee gaat bijhalen.

19 juni 2022 om 19:43

Oh boohoo... Chelzea geeft dit jaar maar 100 miljoen uit.. tjee.. wat een armoe... misschien eens naar de jeugd kijken? Nepsupporter

19 juni 2022 om 20:16

Haha echt he, of jarenlang geleund of dirty oilmoney van Abramo, vonden ze allemaal prima en cool. Nu is het opeens anders voor ze en zie ze meteen klagen.

19 juni 2022 om 20:23

Reece James, Mason Mount, Chalobah, Hudson-Odoi en Loftus-Cheeck zijn gewoon volwaardige selectieleden lol.

19 juni 2022 om 20:25

Ik mag hopen dat 1979 niet voor je geboortejaar staat, maar goed.

Ik weet niet of je het allemaal de laatste jaren een beetje gevolgd hebt, maar er breekt genoeg jeugd door bij Chelsea. Mount, James, Hudson-Odoi, Chalopbah hebben al aardig wat minuten gemaakt. En ook Abraham en Christensen waren spelers van de eerste selectie. Of vind je dat ze 23 spelers uit eigen jeugd moeten hebben? Noem eens een topclub die er nog meer heeft dan Chelsea

19 juni 2022 om 21:58

Hahahaha sinds wanneer huurt voetbalzone komedianten in want dit is super lachwekkend. Barca die op eigen houtje snel terug in de top gaat komenXD. Boehly zit er net een maand en mensen denken nu al te weten hoe hij de club gaat runnen. Niet wetende dat Boehly heeft getekend om een x bedrag per jaar minimaal te besteden, 10 jaar geen geld uit de club kan halen en er voor 1.75 miljard aan geld is om in de club te stoppen voor onder andere het jeugdcomplex station etc. Zullen we Boehly eerst even de tijd geven voordat alle meningen al klaar staan?

19 juni 2022 om 22:15

Hahahah ja je geliefde club is zo goed bezig de laatste jaren nog even een extra lening er tegenaan en het geld gebruiken voor spelers zal ze vast goed doenXD. Hoeveel hoop heb jij nog op prijzen na het vertrek van Messi door het geweldige beleid van de club? En als we de selecties is naast elkaar zetten is Chelsea alles behalve een downgrade op dit moment. Er moeten zeker weer wat verdedigers bij komen maar laten we nou niet doen alsof Barca zo een geweldige selectie heeft.

19 juni 2022 om 22:31

Vooral lekker blijven dromen jij komt er welXD @Voetbalzone bedankt voor het vermaak mbt het inhuren van komedianten.

20 juni 2022 om 08:50

Hoe is het geen vooruitgang in letterlijk elk opzicht, behalve het weer?

- Chelsea heeft een betere manager
- Betere spelers om mee samen te werken.
- Een veel betere jeugdopleiding.
- Europees een veel grotere kans om mooie dingen te doen.
- Een nieuwe eigenaar die zich volledig moet bewijzen en daardoor de randvoorwaarden kan creëren om succesvol te zijn en te blijven!

Ik snap het, ik moet niet happen op dit soort triestige reacties, maar ik trap er toch weer in.. Die treurige reacties over het verleden laten precies zien hoe mager het vooruitzicht op de toekomst is..

Is dit dan niks voor Bayern mochten Sane en/of Gnabry vertrekken? 40 miljoen is niet veel.

19 juni 2022 om 16:30

Die hebben net Mané aangetrokken.

19 juni 2022 om 16:32

Zolang Bayern geen spits aantrekt zal Mane gewoon in de spits starten.

Dat zou ik toejuichen. Sterling is van grote waarde geweest maar verdiend erg veel en is te wisselvallig. Als Sterling vertrekt moet City wel een speler halen met diepgang en snelheid voor op de vleugel. Die heb je dan namelijk niet meer, als Jesus ook vertrekt. Laat Dembele dan maar naar City komen.

19 juni 2022 om 21:53

Dembele heeft onwijs veel kwaliteit. Maar oh oh wat blessuregevoelig. Die is echt niet klaar voor een grote rol bij City dat eigenlijk altijd meedoet om 4 prijzen. Als die voor een acceptabel salaris op te pikken is kan je het altijd doen natuurlijk, maar het is wel een groot risico.

Ik vind Sterling nu eens echt drie keer niks. Hij is snel en heeft an sich nog een vrij goede positionering met momenten. Daartegenover staat wel dat hij overzicht mist, vaak gigantische kansen mist en ook nog eens een kwal van een duikelaar is. Leuk voor de subtop als ster of leuk als bankzitter, maar als je serieuze ambities hebt als topteam kan dit gewoon echt geen leidende speler zijn voor een team.

19 juni 2022 om 16:32

Ik vind het een vreselijke voetballer. Dat verongelijkte gezicht als hij wéér na een duikeling niets krijgt, daarvan krijg ik echt jeuk. De man kan best aardig voetballen (of in ieder geval, een paar jaar geleden kon hij dat), maar dat gedrag is echt walgelijk.

19 juni 2022 om 16:38

Sterling is al jaren niet meer de ster die hij was in zijn vroege periode bij city en liverpool. Ik zie hem ook niets toevoegen aan Chelsea- weer een niet-spits die kansen verprutst en voor wie eigenlijk geen plek is binnen de tactiek.

19 juni 2022 om 16:44

Ik zie hem ook graag vertrekken. Hij is ook één van de grootverdieners achter Haaland, Kevin en Grealish. Hij heeft wel een wapen dat ontbreekt bij elke speler binnen City, dat is zijn diepgang. Dat heeft Chelsea echter genoeg. Ruil Werner voor Sterling en je ziet geen verschil. Daarnaast is het inderdaad een, vaak erg verongelijkte, kwal van een speler. Ik snap niet wat Chelsea in hem ziet.

19 juni 2022 om 17:26

Toch scoort Sterling meer goals per minuut dan Werner. En Gourdiola is wel fan van hem, staat er regelmatig in en volgens mij wou hem destijds al naar Bayern halen.. ik vind ook dat Sterling de laatste jaren juist doelgerichter is geworden en minder met oogkleppen op speelt. Voor 40 miljoen zou ik zo een speler zeker niet laten schieten.. denk alleen dat United hem beter kan gebruiken dan Chelsea

19 juni 2022 om 19:21

Drie keer niks vind ik wel zeer overtrokken. Was een van de sterren bij Liverpool samen met Sturridge en Suarez op een jonge leeftijd en bij City en het Engelse nationale team altijd een belangrijke kracht geweest die veel scoort en vaak fit is. City wordt ook gezien als een van de beste clubs in de laatste jaren. Daar speel je niet voor als je drie keer niks bent en wordt je gewoon verkocht (er zijn genoeg voorbeelden). Nu wil Chelsea hem, de subtop voor Sterling is dan ook onzinnig.

19 juni 2022 om 19:27

Chelsea wilde ook ooit Danny Drinkwater, dus dat zegt me op zich niet zoveel.

20 juni 2022 om 12:30

Drie keer niks is wel overdreven. Ik deel jou mening niet. Het is geen spectaculaire voetballer, maar hij heeft zeker rendement en ik denk dat weinig deze statistieken.

Heeft prima Premier League statistieken nog:

2021-22
Wedstrijden: 30
Goals: 13
Assists: 5

2020-21
Wedstrijden: 31
Goals: 10
Assists: 7

2019-20
Wedstrijden: 33
Goals: 20
Assists: 1

2018-19
Wedstrijden: 34
Goals: 17
Assists: 10

2017-18
Wedstrijden: 33
Goals: 18
Assists: 11

20 juni 2022 om 16:56

Respect dat je de statistieken met spaties zo mooi overzichtelijk hebt gekregen. Is toch vaak een ramp met deze reageerfunctie.

21 juni 2022 om 09:34

Haha, is wel even een puzzel inderdaad

26 juni 2022 om 12:00

Leuke selectie-opvulling voor de echte topclub. Als dat je steraanvaller moet voorstellen dan mag je blij zijn met de top 4.

27 juni 2022 om 10:22

@lierse

Dat is wel wat anders dan 3x niks

Inderdaad, prima voetballer, maar niet een steraanvaller voor een top4 club. Daaronder kan hij zeker wel van toegevoegde waarde zijn.

Leuke speler maar als je hiervoor Lukaku laat gaan, dan kan je beter een manager zoeken die Lukaku wel aan de praat krijgt. We hebben kwaliteit nodig voorin, niet nog meer middelmaat zoals wat we nu hebben. De prioriteit lijkt mij overigens een doelpuntenmaker en de verdediging...

19 juni 2022 om 16:42

En weer in een cirkel belanden? Deze selectie heeft o.a al aangetrokken spelers van Sarri, Conte, Lampard en Mourinho.

Tuchel is een topcoach die je nu gewoon de tijd moet geven met zijn eigen aankopen en keuzes. Als je kijkt naar een City en Liverpool zijn die selecties helemaal aan de hand van de managers geselecteerd.

19 juni 2022 om 19:48

Als dit zijn keuzes zijn dan kunnen we hem beter nu laten gaan hoor. Kwaliteit vervangen voor middelmaat, daar kopen we niets mee. Helemaal niet, nu we een half elftal te vervangen hebben.

Het is niet mijn favoriete speler, maar een betere spits ga je deze zomer niet krijgen dan een gemotiveerde Lukaku. Ook gewoon zonde als je bedenkt dat we financieel een stuk minder sterk zijn en nog zoveel kwaliteit moeten aantrekken.

19 juni 2022 om 16:45

We hebben op dit moment te veel posities die je als prioriteit kunt zien. Centraal achterin hebben we bijna niemand meer, geen spits die kan scoren en de vleugels zijn ook 10x niks.

19 juni 2022 om 19:10

Achterin lijkt me ook erg zorgelijk. Daar hebben ze er 2 a 3 nodig.

19 juni 2022 om 20:26

@Viswoestijn, wat mij betreft is het nu wel eens klaar met dat constante rouleren van managers. Op de korte termijn heeft het ons de meest succesvolle club van Engeland gemaakt, maar je merkt dat het op de lange termijn ons gewoon de kop gekost heeft. Chelsea had nu gelijkwaardig moeten zijn aan Manchester City of daar zelfs boven moeten staan, dat we daar nu niet staan komt mede door het constant wegwerken van de manager als hij 3 mindere maanden had.

19 juni 2022 om 20:30

Ligt ook wel gewoon aan de managers. Mourinho, Tuchel en Conte zijn alle drie toptrainers maar Mourinho is duidelijk over datum, Conte kan sinds Juventus nergens echt lang blijven zitten en persoonlijk denk ik dat Tuchel in dat straatje gaat eindigen en vooral een korte termijn man blijkt te zijn.

Guardiola en Klopp zijn toch uitzonderingen qua duurzaamheid in de Engelse top.

19 juni 2022 om 20:51

Conte kan prima blijven zitten, als hij gesteund wordt. Dat werd hij niet en dus werd het een zooi. Mourinho werd net zo min gesteund, hij is bij zijn laatste drie clubs keer op keer niet gesteund overigens, en nu is hij “over the hill” ondanks dat hij toch keer op keer finales haalt en prijzen pakt.. Het is nu aan de nieuwe eigenaar om Tuchel te steunen zoals Klopp en Guardiola gesteund zijn. Bij Klopp duurde het 3 jaar voor hij zijn eerste prijs won, Guardiola mag oneindig veel geld in de zoektocht naar de CL pompen.. Het zou fijn zijn als Chelsea dat vertrouwen ook eens aan onze manager geeft, dat heeft Abramovich helaas nooit gedaan.

19 juni 2022 om 21:57

Als Conte gesteund wordt gaat die meer en meer eisen. Het is elke keer hetzelfde liedje met hem. Laat Tuchel nou gewoon een keer zitten want zoals je zegt, de randvoorwaarden en geduld zijn belangrijk en kunnen behoorlijk gaan lonen. Zeker bij ploegen met een goed budget en sterke jeugdopleiding (die Chelsea uiteraard heeft).

19 juni 2022 om 22:03

Mourinho is over datum ja. Dat blijkt ondertussen wel. Ik ben een gigantische fan van hem, maar dat moet je gewoon kunnen erkennen.

19 juni 2022 om 22:19

Dan heb ik het trouwens wel over een rol in de absolute top. Bij alles daaronder kan hij zeker nog een grote meerwaarde betekenen.

20 juni 2022 om 07:29

Volgens mij heeft dat weinig met de roulaties te maken, maar met met alle mislukte top transfers. Hoeveel geld is er wel niet weggegooid aan een Kepa, Werner, Havertz, Pulisic, Lukaku en ga zo maar door.

Ik zie Tuchel graag blijven maar niet als hij met nog meer middelmaat aankomt zetten. Want middelmaat aantrekken dat heeft ons de kop gekost.

20 juni 2022 om 07:49

Onderdeel daarvan is het ontbreken van een stabiele technische rode draad door de club's recente verleden toch? We hebben in 2018 onze TD "verloren" en sindsdien 4 verschillende managers gehad. Het scoutingsapparaat van Chelsea heeft de kans gehad om zich te bewijzen en heeft gruwelijk gefaald. Ze hebben spelers gehaald die niet passen bij het Engelse voetbal of niet passen bij wat de manager die er op dat moment zit graag wil zien! We hebben een TD nodig en een manager die voor de lange termijn wil blijven zitten om eens een beetje een visie te ontwikkelen en een lijn te krijgen in wat belangrijk is voor het team. Dan moet je ongeacht wie hij wil wel een manager de kans geven. Die kans heeft Tuchel nog niet gehad en ik vind dat hij op basis van zijn prestaties zeker het voordeel van de twijfel hoort te krijgen!

Er zijn zeker factoren te benoemen die heel verzachtend werken (de transfer van Kepa zou niet gebeurd zijn als Courtois zich aan zijn afspraken zou hebben gehouden, Lukaku die voor 5 jaar tekent en na 6 maanden alweer begint te mokken dat hij terug wil en ga zo maar door..)

Overigens ben ik het niet met je eens dat Havertz middelmaat is. Havertz is jong en gaat een grote speler voor Chelsea worden, daar twijfel ik niet aan. Hij heeft hele goede periodes gekend dit seizoen, maar we moeten ook eerlijk zijn dat de omstandigheden om te presteren er gewoon niet waren dit jaar. Blessures (van hem of van zijn meest belangrijke teamgenoten) en dat gedoe met de overname hebben er bijna voor gezorgd dat we uit de top 4 gelazerd zijn, dat heeft onze vorm (en ook die van hem) de nek omgedraaid!

"Om het gat in te vullen wat Lukaku achterlaat?
Lukaku is een centrumspits, zover ik weet is Sterling echt een linksbuiten. Haal er dan een echte spits voor terug, snap dit echt niet.. of wordt er puur gegokt op een Broja en Havertz. Daarnaast ben ik ook geen grote fan van Sterling, snel maar geen overzicht

19 juni 2022 om 20:36

Spitspositie zal denk ik gewoon ingevuld worden door Havertz en Werner. Tuchel zal die twee blijven opstellen maakt niet uit hoe slecht ze zijn.

20 juni 2022 om 13:20

Welke spits moet Chelsea anders halen? Haaland is naar City, Nunez naar Liverpool, Lewandowski wilt naar Barca. Dan kom je automatisch uit bij spelers als Osimhen, Schick, Gouriri (die van Nice), Ben Yedder, noem maar op. Die zijn niet beter dan Werner, Havertz of Lukaku. Kane is onhaalbaar.

Als Sterling en/of Dembele worden gehaald dan zou ik als ik Ziyech was toch z.s.m. naar een andere club gaan. Het is duidelijk dat hij Tuchel het niet in hem ziet zitten of dat hij gewoon niet goed genoeg is..

19 juni 2022 om 17:37

Ik wilde dit inderdaad net opperen. En eigenlijk niet alleen als een van beide wordt gehaald, maar nu sowieso al. Het getuigd niet echt van vertrouwen in Ziyech als Tuchel dit zegt. Aangezien Ten Hag toch al op de Ajax tour is... Als ik Ziyech was zou ik een telefoontje wagen.

40 miljoen voor Sterling, ik weet niet of dat een stunt is. Vandaag speelt hij een wedstrijd en denk je, dat hij wel 80 miljoen waard is. En morgen speelt hij en vraag je je af wat je bezielde om er 40 roebel voor te betalen. Nou ja, als hij constant gaat voetballen, ipv 1 goeie pot af te wisselen met 2 of 3 slechte, dan kan hij Chelsea wel beter maken op de vleugel.

Ik denk dat Sterling eerder de vervanger van Werner is dan van Lukaku. Sterling heeft zich trouwens wel goed ontwikkeld onder Guardiola en is blijkbaar nog altijd maar 27 jaar oud.

26 juni 2022 om 10:57

Ik snap die reacties ook niet dat ze Sterling overrated vinden. Ja hij mist kansen (denk dat men extra hard is toen hij die kans voor open goal miste tegen Lyon volgens mij), maar statistisch gezien is het nog steeds een van de beste wingers in de Premier League. Een van de weinige Engelse spelers die zowel levert op nationaal als internationaal niveau. Ik heb ook niet zoveel met hem nadat hij wegging bij Liverpool en voor het grote geld aanging bij City (toen gaf hij in dat interview echt een bs reden waarom hij wegging van Liverpool), maar de kritiek op hem is vaker onterecht dan terecht. Als je hem voor 40 miljoen kunt halen, dan zal ik het gelijk doen.

26 juni 2022 om 11:44

Ach, over City zal ik me weinig zorgen maken met de home grown regeling. Die hebben inmiddels zoveel jonge spelers lopen in de jeugdopleiding die ze dan bij de selectie roepen om aan die home grown regeling te voldoen. Uiteindelijk krijgen die jongens toch amper tot geen kansen. En als het niet lukt, dan hallen ze gewoon een Engelse speler binnen voor een groot bedrag, zie Grealish en in de toekomst Phillips voor 53 miljoen incl bonussen (45 miljoen pond).

26 juni 2022 om 11:45

City heeft opzich een redelijke Engelse kern. Walker, Stones, Carson, Foden, Grealish, Phillips en dan heb is Aké ook nog homegrown. Er zitten ook nog wat jonge talenten waarvan ik Cole Palmer wel als potentiële basisklant/tweede kracht zie. Dan heb je verder natuurlijk nog wat talenten.

sterling is een aparte speler, vaak zijn dit soort gasten uit het rijtje walcott, lennon, sturridge, rashford van die ren-je-rot mannetjes met hier en daar een uitschieter maar verder niet heel goed.
sterling (man city krijgt ook wel heel veel kansen met hun selectie + voetbal) heeft ook rendement over een langere periode nu.

weet niet hoe hij het bij chelsea zou doen, maar als city zijnde zou je deze man ook niet missen denk ik.

26 juni 2022 om 13:18

Als je het dan toch over stats hebt. Walcott 108 goals en 78 assists in 397 wedstrijden voor Arsenal. Rashford heeft 303 wedstrijden en 93 goals en 57 assists. Dus zoveel verschil zit daar niet in. Sterling heeft wel stuk betere stats maar die speelde dan ook wel in veel betere elftallen en was ouder toen hij bij City kwam dan Rashford en Walcott toen ze begonnen te spelen.

Moet Chelsea niet doen. Vind hem zwaar overrated, maar goed in Engeland prijzen ze snel iemand de hemel in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren