Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax aan het denken gezet met nieuwe verhoogde aanbieding vanuit Engeland

Laatste update:

Arsenal maakt serieus werk van de komst van Lisandro Martínez. De Amsterdammers wezen een eerste bod van dertig miljoen euro af, maar volgens De Telegraaf hebben the Gunners een nieuw verhoogd bod van veertig miljoen euro, inclusief bonussen, op de 24-jarige verdediger uitgebracht.

Arsenal maakte halverwege juni de komst van Fabio Vieira wereldkundig: de middenvelder wordt voor een bedrag van 35 miljoen euro – dat nog met 5 miljoen euro kan oplopen door bonussen – overgenomen van FC Porto. De ploeg van trainer Mikel Arteta wil nu doorpakken op de transfermarkt en richt nadrukkelijk de pijlen op Martínez. Arsenal is gecharmeerd van de Argentijn omdat hij zowel op de linksbackpositie als in het centrum van de verdediging uit de voeten kan. De selectie van Arsenal herbergt momenteel Ben White, Gabriel, Kieran Tierney en Nuno Tavares die op die posities uit de voeten kunnen.

Ajax heeft volgens The Athletic een bod van rond de dertig miljoen euro direct naar de prullenbak verwezen. Voor Arsenal was dat nog maar het begin van de onderhandelingen, want de Londenaren laten zich niet afschrikken door het negatieve antwoord uit Amsterdam. De Engelse grootmacht 'pusht' om Martínez los te weken en heeft volgens De Telegraaf, dat refereert aan 'bronnen rondom Arsenal' een nieuw bod van veertig miljoen euro (inclusief bonussen) op de verdediger uitgebracht.

Martínez werd door Ajax in de zomer van 2019 voor zeven miljoen euro overgenomen van het Argentijnse Defensa y Justicia, nadat hij eerder voor Newell’s Old Boys had gespeeld. De zevenvoudig Argentijns international ontpopte zich tot steunpilaar bij de Amsterdammers, waar hij naast als linksback en centrumverdediger ook op het middenveld speelde. Martínez heeft inmiddels 118 wedstrijden voor Ajax achter zijn naam staan en ligt nog vast tot medio 2025.

Zie jij Lisandro Martinez deze zomer vertrekken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor 45 miljoen mag je hem laten gaan, voor minder niet. Martinez is voetballend en verdedigend geweldig.

17 juni 2022 om 19:21

Ook niet, absoluut niet laten gaan. Ik hou liever Martinez dan timber.

17 juni 2022 om 19:54

Ik snap dat ook nooit: voor 45 miljoen mag je hem hebben.... Wij als supporters hebben niks aan geld en dit is gegarandeerd de beste speler op deze positie die al ingespeeld is bij Ajax. Dat geld boeit mij echt niets. Al is het 100 miljoen. Ik verkoop mijn vrouw toch ook niet voor 45 miljoen om erna wat anders te zoeken waar je totaal niet van weet of dat bevalt?!

17 juni 2022 om 19:57

45 mil voor m’n vrouw? Waar kan ik tekenen?

17 juni 2022 om 20:00

Als iemand mij 45 miljoen biedt voor mijn vrouw ga ik wel een hele uitgebreide zoektocht houden voor een vervanger! :-)

Proefweken, testdagen, talentendagen noem maar op. ;-)

17 juni 2022 om 20:03

Nou Danny, met zo een saldo hoef je niet eens te zoeken. Ze komen allemaal op je af, alleen niet die types met de juiste intenties. 🤭

17 juni 2022 om 20:10

dan weet ik niet wat voor vrouw jij hebt, maar voor 45 miljoen mag je mijn vrouw zeker kopen. ik breng haar nog persoonlijk naar je toe

17 juni 2022 om 20:38

Het zal wel 35 miljoen worden en dan is hij weg. Het word wel een flinke leegloop zo. Hopelijk komt er ook snel wat goeds voor terug.

17 juni 2022 om 20:44

Het probleem is dat Ajax kwa salaris nog niet kan concurreren met premier leaugue clubs.
Als Martinez 4/5 miljoen elders kan gaan verdienen en hij krijgt ondanks een ( zijn insziens) mooi transferbod en Ajax laat hem niet gaan ,terwijl hij zelf wil, met een ontevreden speler.
Dat is nog steeds het lot van Ajax, kwa voetbal kunnen ze met de Europese top concurreren maar met salaris nog lang niet en dat gaat ook voorlopig niet gebeuren

17 juni 2022 om 21:25

Met Engeland niet en met clubs als Real, Barca, Psg en Bayern ook niet. Maar alle overige clubs doet Ajax niet onder. Tuurlijk hebben bepaalde spelers (vaak spitsen) een uitzondering, maar dat geldt niet voor verdedigers. De salarissen van Blind, Tadic en Haller zijn echt wel Europese subtop salarissen. Tadic moest salaris inleveren als hij zou zijn overgestapt naar Milan. Dat zegt denk ik voldoende.

17 juni 2022 om 21:37

Geen idee of dat waar is hoor. Maar Milan betaalt sommige een goeie 10 miljoen per jaar. Het zal dan meer zijn dat Milan tadic gewoon geen hoog salaris zou willen geven. Qua salarissen loopt Ajax flink achter maar goed daar kunnen zij ook niks aan doen.

17 juni 2022 om 23:02

Voor 45 miljoen had ik de koffers nu al gepakt 😂😂.

17 juni 2022 om 23:28

Je vergeet dat het niet alleen om salaris gaat maar ook om de competitie.. tegen wie speel je liever: volendam, VVV,RKC, PSV en Feyenoord of Nottingham Forrest, Everton Liverpool en United?

Ajax fans doen altijd alsof ajax kan concurreren met buitenlandse (sub)topclubs, terwijl je niet alleen met de club concureert maar ook met de competitie, het land, de stad of klimaat... het gaat niet alleen maar om het salaris

18 juni 2022 om 00:50

Op basis waarvan vind je Martinez beter? Martinez is soms kwetsbaar in de 1-op-1 en is ten opzichte van Timber minder snel. Voor de rest moet je dit duo koste wat kost behouden. Durf zelf te stellen dat Timber Martinez 1 van de beste, zo niet het best voetballende duo achterin is van de wereld. Grootste minpunt blijft hun lengte, zeker bij standaardsituaties van de tegenstander ben je gewoon kwetsbaar (wel gebleken in de CL).

18 juni 2022 om 01:05

Eens dat lengte hun grootste tekortkoming is voor de meeste clubs. Voor Ajax zijn ze echter perfect. Voetballend top, pit, snelheid, felheid en lekker doordekkend. Echte moderne wendbare verdedigers die prima met 60 meter in de rug kunnen verdedigen.

Als ik Sanchez of de Ligt nu soms zie dan schrik ik toch wel. Vooral bij Sanchez hebben ze het wendbare en zijn snelheid compleet om zeep geholpen om hem sterker te maken. Krijg je er een logge houthakker voor terug..

19 juni 2022 om 12:00

Dat Ajax qua salaris niet kan concurreren met clubs uit de PL, klopt voor een groot deel. Echter, Martinez - geldt ook voor meerdere spelers - heeft een contract tot 2025. Dus Ajax kan gewoon besluiten Martinez niet voor komend seizoen te verkopen. Je gaat de groepsfase CL in, en dan heb je het duo Martinez/timber gewoon nodig. Dus laat je het sportieve prevaleren. Naast dat goede optredens het komende WK Ajax ook nog eens geen windeieren kan leggen, want dan worden dit soort spelers alleen maar meer waard. Dus gaat de kost voor de baat. Want gaat Martinez, zal Blind weer LCV worden. En we weten inmiddels wel wat voor cruciale consequenties dat gaat hebben. Zowel in de CL, als ook in de Eredivisie. Al snap ik best dat Ajax financieel graag een klapper wil gaan maken op de transfermarkt, maar laat dat niet ten koste gaan van de teamsterkte komend seizoen. Dat geld komt heus wel een keer. En waarschijnlijk veel meer dan nu.

27 juni 2022 om 15:01

45 miljoen is veel geld, maar ik weet ook niet zo wie je dan als linker centrale verdediger zou moeten gaan halen. Je kunt denk ik niet gaan spelen met Rensch, Timber, Blind en Wijndal. Wat dat betreft zie ik dan liever Anthony vertrekken voor 45 miljoen dan Martinez. Immers op de positie van Anthony zou ook Mo kunnen gaan spelen als die blijkt helemaal fit te zijn. Op de positie van Martinez zou ik het echt niet weten.

27 juni 2022 om 15:31

Sws, sterk duo. fundament van je elftal. Gaat ook net lekker in Europa en met de coefficient (waardoor Ajax ook meer tv-gelden incasseert). Ik zou niet het hele elftal uit elkaar trekken.

27 juni 2022 om 15:40

Gewoon niet verkopen. Ook niet voor 60 mlj . Ajax loop zo leeg en we krijgen een bar slecht seizoen.

27 juni 2022 om 16:15

Ajax kan toch gewoon met Martinez een deal maken? Ten eerste, hij heeft gewoon een contract tot 2025. Ten tweede, na een goed WK wordt zijn transfersom alleen maar hoger. Ten derde: wie moet hem vervangen? Blind? Aub niet doen. Straks Schuurs er ook weer bij en dan krijgen we Atalanta uit scenario's. Net nu het achter prima stond met Mazraoui, Timber, Martinez en Tagliafico. Straks Rensch _ komt veel en veel te kort - Timber, Blind en Wijndal. En zo wil je de CL in? Word je achterin geslacht!

27 juni 2022 om 16:41

Precies. Beiden moet je koste wat het kost behouden. Ook geen goede alternatieven op het moment, dus mogen absoluut niet weg.

17 juni 2022 om 19:22

Waarom voor 45 miljoen dan wel? Het is niet alsof je makkelijk een vervanger gaat vinden. Minimaal 60 miljoen vragen en dan maar zien welke gek er komt om dit op tafel te leggen.

17 juni 2022 om 19:24

Niemand..

17 juni 2022 om 19:26

Prima toch? Blijft ie lekker in Amsterdam.

17 juni 2022 om 19:29

Zeker.

17 juni 2022 om 19:32

Heb je wel een ontevreden speler door een niet realistisch bedrag te vragen en hem een stap naar de premier league te ontzeggen

17 juni 2022 om 19:37

Dat betwijfel ik gezien zijn langdurige contract, of er moeten afspraken over zijn gemaakt toen hij werd aangetrokken.

17 juni 2022 om 19:40

Dat ontevreden speler wordt er altijd bijgehaald, ja 3 weken, daarna beseft de speler ook dat hij gewoon weer zijn best moet doen om in beeld te blijven.

17 juni 2022 om 19:52

ARamsey, als je zo denkt kun je nooit nee zeggen als er een grotere club komt. Dan zouden alleen City, ManU, Liverpool, Chelsea, Real, PSG en wellicht Bayern, Juve en Barca nog aanbiedingen kunnen afslaan.
Dat is natuurlijk ook niet realistisch.

17 juni 2022 om 19:54

Ik snap dat hij een langdurig contract heeft maar 60 miljoen is niet realistisch voor Martinez. Hij is een uitstekende verdediger maar als je het niet wekelijks laat zien in een topcompetitie, als Kounde, wordt er geen 60 miljoen betaald

17 juni 2022 om 19:55

Maar Ramsey, zo reageer je toch ook niet als Chelsea voor een speler van jullie komt?

17 juni 2022 om 19:56

Tuurlijk kan je nee zeggen. Maar als een goed/realistisch bod gedaan wordt op Martinez zal dit wel geaccepteerd worden omdat beide partijen er dan vrede mee hebben

17 juni 2022 om 19:57

Zolang het bod realistisch is + extra voor een stap naar een “concurrent“ vind ik dat prima

17 juni 2022 om 20:00

Maar waarom? Jij wordt zwakker, de concurrent sterker en 'een zak geld kan niet scoren'.

17 juni 2022 om 20:03

Arsenal is geen concurrent van Ajax. Stel Chelsea wilt Saka kopen komt daar wel een flinke som geld bij van 15-20 miljoen. Van een 70-80 miljoen moet het te doen zijn om een waardige opvolger van Saka te vinden

17 juni 2022 om 20:26

Frenkie en de Ligt lieten het ook alleen zien in de eredivisie en de CL, die gingen voor 75+

17 juni 2022 om 20:28

En zo wordt het steeds hoger. Als Arsenal 20 miljoen zou bieden zouden we zeggen: kom maar met 40 miljoen. Bieden ze 30, zeggen wij 60. Ergens ligt een soort “reeele” marktwaarde. En dan moet ook Ajax gaan nadenken wat ze willen.

17 juni 2022 om 20:29

En zo wordt het steeds hoger. Als Arsenal 20 miljoen zou bieden zouden we zeggen: kom maar met 40 miljoen. Bieden ze 30, zeggen wij 60. Ergens ligt een soort “reeele” marktwaarde. En dan moet ook Ajax gaan nadenken wat ze willen.

17 juni 2022 om 20:31

70-80 miljoen voor Saka? Als Leeds al 50 miljoen voor spelers als Philips kan vragen dan kun je gewoon rustig 150 miljoen vragen aan een concurrent. Een van de grootste talenten die in Engeland rondloopt die nu al vergelijkbare stats haalt als bijvoorbeeld Mane.. dan ga je overigens van het principe uit dat je absoluut niet wilt verkopen.

17 juni 2022 om 22:41

Frenkie en de Ligt waren op dat moment exceptioneel en stonden dat jaar ook het team van het jaar. Martinez heeft het niveau van de Ligt in dat jaar nog niet aangetikt en is “al” 24

17 juni 2022 om 23:51

Dat was voor Coronaz de prijzen zijn gezakt. Die gingen na 2 super seizoen in europa en waren jonger en grotere talenten. En contractduur kan ook nog invloed hebben

19 juni 2022 om 12:48

Op den duur moet je als Ajax ook gewoon gaan kijken wat de opties zijn. Heel goede speler, maar besef wel dat je met €45 mlj op drie posities voor €15 mlj kunt verbeteren.
Ik denk dat Ajax met dat geld echt wel spelers moet kunnen halen waarmee we de CL in kunnen gaan. Zelfde verhaal met Anthony, prima speler maar als het juiste bedrag wordt geboden waarmee je bijvoorbeeld Bergwijn en Brobbey kunt halen en wellicht nog over houdt, dan moet je het toch echt gaan overwegen.

19 juni 2022 om 14:45

@Robur Je kan niet het volledig bedrag herinvesteren, dus als je iemand verkoopt voor 45 miljoen kan je niet opnieuw 45 miljoen uitgeven. Zo gaat er tot 10% naar de spelersmakelaar en ook nog 5% aan solidariteitsbijdrage (jeugdteams)

27 juni 2022 om 15:09

Martinez is behoorlijk wat beter dan Senesi maar die kun je wel oppikken voor 15 a 20 Mio en verzwak je de tegenstander ook nog eens....ik zou zeggen Martinez mag weg voor 50 Mio en 5 mio variabel. Arsenal wil wel erg graag dus die laten hem niet lopen voor de laatste 10 a 15 Mio. Zou wel wat zijn wanneer Ajax nee blijft zeggen dat is pas ambitie. Overigens kennen we ook het verhaal Neres waar een chinese club 35 Mio bood,,,,, Ajax nee zei en het seizoen er op speelde hij nauwelijks tja.... weg 20 Mio waarde. Dat moet je ook meenemen in je verhaal. Je zou ook nog kunnnen kijken of je Alderweiredl niet voor de neus van Marc Netto kunt wegkapen en wellicht is Denswill nog een optie (wel een linkspoot en doet het erg goed bij zijn club).

27 juni 2022 om 16:17

Tagliafico heeft toch ook nooit verzaakt na zijn gekeerde transfer naar Barcelona?

17 juni 2022 om 19:26

We krijgen aankomend seizoen al een lastig genoeg seizoen. Teveel problemen/spelers weg momenteel. Martinez moet voor elk bedrag blijven behalve dat wat buiten proportioneel is zoals 50 miljoen oid. Trainer weg, overmars weg. Mazraoui gratis de deur uit. Onana gratis weg, gravenberch voor een stuiver weg. Nico zal je voor een stuiver moeten gaan missen. Hoe zit het met de oorlos situatie, heeft ajax al geld gevangen voor neres die weg is? Of voor promes die weg is? Zo niet moet je helemaal iedereen behouden gezien je minder budget hebt. Liefst hou ik alles nu zoals het is maar ik verwacht antony al te zien vertrekken. Dus martinez alleen weg als we er echt teveel voor kunnen cashen en anders even volgend jaar terug komen zodat alles weer beter op oorde is. Anders is het ook een valse start voor schreuder en heb je daar straks ook weer onrust halverwege het seizoen.

17 juni 2022 om 20:56

50 miljoen is natuurlijk niet buitenproportioneel meer voor Ajax.

17 juni 2022 om 22:00

@rayvg

Juist omdat het toch al lastig wordt moet je nu gaan cashen op sommige spelers. Stel je hebt een kloteseizoen en je wordt tweede. Haller, Antony, Martinez, ze zijn dan allemaal vele miljoenen minder waard. Zeker Haller moet je nu verkopen, maar als je goed kan cashen op Alvarez dan moet je dat nu doen. Hij gaat toch niet bijtekenen.

27 juni 2022 om 17:54

Zo is het rayvg !
Toch is Martinez op moment zooo moeielijk te vervangen voor Ajax dat het onveraantwoord is om hem dit jaar te verkopen!!
Eigenlijk liefst niemand meer verkopen dit jaar!
Eerst overwinteren in CL!! Dit is 20mil.+ +sportieve aspect!!
Na het WK pas, max. Nico & Alvarez verkopen!
in '23, na een goed saisoen, kan Ajax vlink cashen en de nodige spelers alvast halen!

17 juni 2022 om 21:38

Eerlijk als de speler ze zinnen op een vertrek zet vergeet dan maar dat ie 110% inzet gaat geven kijk maar naar een Onana dat wil
Je niet hebben hij heeft veel gebracht maar als een speler wilt laat hem gaan

17 juni 2022 om 22:35

45 mlj is veel te weinig. Ajax moet voortaan echt hogere bedragen vragen voor welke speler dan ook. Anders wordt het nooit wat om de echte Europese top te halen. En let maar op dat er best clubs bereid zijn om veel meer te betalen.

19 juni 2022 om 11:39

Veel te weinig....wat een grap. Handjes dichtknijpen als je dit er ooit voor zou vangen.

17 juni 2022 om 22:43

Heeft teveel overtredingen nodig en in de EPL met meer fysieke spelers zal die dat nog meer gaan doen dan in de eredivisie.

17 juni 2022 om 23:04

Sja, dat verzin je toch echt zelf hoor. Heeft afgelopen seizoen slechts 18 overtredingen genoteerd (in zo'n 2000 minuten slechts door blessureleed, dat wel). Maar ook qua aantal overtredingen per 90min. scoort Martinez niet bijzonder hoog. Dat is misschien de beeldvorming in jouw hoofd, maar dat is zeker niet de werkelijkheid. Bron: eredivisie.nl

19 juni 2022 om 10:47

Komt ie weer met zijn zelfbedachte statistieken haha, een Senesi bijvoorbeeld zit al op 26. Trauner zit ook hoger.

27 juni 2022 om 14:52

Die 45 miljoen komt nu wel steeds dichterbij. Benieuwd wat er in zit. Zie hem niet graag vertrekken..

27 juni 2022 om 15:28

Zou voor ons echt een welkome versterking zijn. We gaan het afwachten.

27 juni 2022 om 17:21

Wat laten Ajax, PSV en Feyenoord toch hun goud haantjes makkelijk gaan zeg.
Ondanks de veel te hoge bedragen die Ajax (natuurlijk mooi) ontvangt.
Aankomend seizoen is Europees gezien misschien wel de belangrijkste seizoen van de Eredivisie van de afgelopen 20 en komende 20 jaar. Nog één zo goed seizoen en pakken wat mooie plekken in de CL en EL.

Weer onverwachts target opeens. Martinez wil blijkbaar zelf graag komen en we hebben nog een linksbenige centrale verdediger nodig waarbij het voordeel is dat hij ook linksachter zou kunnen spelen. Arteta wisselt tijdens wedstrijden ook nog wel eens naar een 3 at the back en in dat systeem zou Martinez denk ik ook goed zijn. 30 miljoen dus al afgewezen, dat lijkt erop alsof Ajax dus niet wil verkopen. Meer dan 35-40 miljoen zou Arsenal ook niet moeten betalen vind ik. Arsenal lijkt dus wel echt sluw te werk te gaan deze zomer en ze zijn wel echt serieus naar m’n gevoel! Zouden die geruchten dan toch waar zijn dat Kroenke 200 miljoen beschikbaar heeft gesteld voor Arteta? Tielemans en Jesus zullen samen ongeveer 75-80 miljoen zijn. Dan willen ze nog een buitenspeler.

17 juni 2022 om 19:21

Arsenal gaat er vol voor, zou wel eens de beste window in decennia kunnen worden - als het allemaal lukt wat ze willen. Overigens is deze positie geen prio denk ik, want we zitten vrij ruim. Tomi kan ook lcb spelen, Tierney ook en in nood zelfs Saliba.

17 juni 2022 om 19:23

Klopt alleen een back up linksback is wel echt nodig.. Daarnaast wil Arteta het liefst 2 linksbenige verdedigers en 2 rechtsbenige..

17 juni 2022 om 19:31

Hoe bedoel je, zelfs Saliba? Ik zou die jongen er gewoon bij houden als derde centrale man achter White en Gabriel. Vele malen beter dan een Holding of wat er ook voor sukkels hebben rondgelopen de afgelopen jaren.

17 juni 2022 om 19:38

Alleen kunnen we helaas niet altijd op Tomi rekenen.

17 juni 2022 om 19:48

Ik denk dat ze bij Arsenal een mooie kans zien om zich weer structureel in de top 4 te spelen.
Liverpool en City ga je niet direct voorbij, maar United is een puinhoop en een half elftal aan spelers kwijt. Bij Chelsea is het nog maar afwachten wat er na het vertrek van Abramovic mogelijk is (die kwamen jaarlijks 150 miljoen te kort wat hij netjes aanvulde, dat zullen de durf capitalisten die nu eigenaar zijn echt niet gaan doen) en die zijn of raken een paar sleutel spelers kwijt en de achterstand op de Spurs was al minimaal.

17 juni 2022 om 20:04

Tilburg, Hickey als backup voor Tierney.

BR, ik zie Saliba het liefst op zijn vertrouwde plek groeien en eventueel als backup rb, daarna pas lcb.

17 juni 2022 om 19:22

Ik vind het echt heerlijk dat al deze targets uit het niets komen. Het geeft toch een gevoel van voldoening dat ze deze transfers uit het niets doen, net als Liverpool de laatste jaren een beetje. Als we volgend seizoen Martinez en Salina als backup hebben die White en Gabriel gaan pushen dan gaan ze echt het beste uit elkaar kunnen halen. Holding gewoon als 5e CV houden, die vind dat wel prima.

17 juni 2022 om 19:24

Maar als je Martinez wil hebben met dit contract dan zit je veel te laag momenteel. Ik zie Arsenal dat niet kunnen/willen betalen. Jij doet alsof hij al binnen is.

17 juni 2022 om 19:32

Nou Arsenal wilt dat niet betalen. Als je het over bedragen van 50/60 miljoen hebt..

17 juni 2022 om 21:28

Mooizo, dan vist Arsenal dus mooi achter het net en blijft Martinez nog een jaar bij ons. Mij hoor je niet klagen

17 juni 2022 om 21:49

Mij ook niet!

17 juni 2022 om 22:28

Snap ik ook wel, voor die prijs zou het een erg dure koop wezen voor Arsenal. Maar met een driejarig contract moet Ajax gewoon hoog in de boom zitten als ze voor zo'n sterkhouder aankloppen. Zeker als de geïntegreerde ploeg uit Engeland komt. Volgende zomer dan maar wellicht haha?

17 juni 2022 om 23:03

Ja ik denk persoonlijk ook dat Martinez in Spanje beter tot zijn recht komt. Ik vind het wel een goede speler dus als Arsenal een deal voor Max 40 miljoen zou kunnen sluiten dan zou dat prima zijn voor ons. Maar vanuit Ajax perspectief is het logisch dat ze hem niet kwijt willen en dat ze waarschijnlijk pas gaan nadenken vanaf 50m+. Wij hebben nu Saliba, White en Gabriel en dan nog Holding als back up en Tomiyasu die ook centraal kan spelen dus hij is ook niet perse noodzakelijk. Arteta houdt van spelers die op meerdere posities kunnen spelen om tijdens een wedstrijd ook tactisch aanpassingen te kunnen maken. Dus in dat opzicht zou het wel een goede match zijn denk ik. We gaan het zien..

17 juni 2022 om 19:24

35 tot 40 gaat niet genoeg zijn, Argentijns international, heeft zich bewezen in de CL en nog 3 jaar contract, zou mij hogelijk verbazen alsAjax hem voor minder dan 45 miljoen laat gaan

17 juni 2022 om 19:25

Ja dan gaat het lastig worden. Dat heeft dan met name te maken dat Ajax niet wilt verkopen want 40 miljoen is voor Ajax ook gewoon een hele mooie prijs normaal gesproken voor een centrale verdediger.

17 juni 2022 om 21:00

Maar niet zo maar een centrale verdediger. International en een contract voor nog 3 seizoenen. Ajax hoeft niet te verkopen en zeker niet voor 30 miljoen.

17 juni 2022 om 19:32

Martinez heb je dus totaal niet nodig na mijn mening. Je hebt al 4 opties waarvan 3 echt veel moeten gaan spelen. In nood Tierney bijv nog. Dus liever Jesus, Tielemans, linksback back up en een rechtsbuiten. Martinez zou dan 4de optie worden en kost je veel geld.

17 juni 2022 om 19:40

Waarom gaan we nou niet een keer er vanuit dat Arsenal het held voor die spelers gaat neerleggen. Wie weet man..

17 juni 2022 om 19:41

Ik geloof dat heus wel hoor. Alleen je prioriteiten kosten veel geld. Dus ga je toch geen 40-50 of 60 miljoen betalen voor een 4de optie?

17 juni 2022 om 20:04

Vooralsnog is het een bod geweest van 30. We gaan het zien.

17 juni 2022 om 20:41

Tierney is veel geblesseerd ,Tomi kan een heel seizoen niet aan want is hem afgelopen seizoen ook te veel geworden.
Dan heb je soares nog tjaa die heeft echt goede wedstrijden maar is echt een typische Arsenal speler die als je de wedstrijd domineert een kapitale fout maakt en de wedstrijd helemaal kantelt zelfde geldt voor Tavares die nog veel te wild en onrustig is.
Dan val je al gauw terug op Xhaka op linksback dat is het laatste wat je wil

17 juni 2022 om 20:46

Nu roep je veel posities door elkaar. Martinez is een cv en vangt geen tierney of Tomi op. Martinez zal dan als cv gehaald worden waar je al 3 betere hebt. Dan is een back up voor rechts en links belangrijker.

17 juni 2022 om 21:04

Martinez en Gabriel voor de lcb plek, maar hij kan ook lfb en ook als verdedigende middenvelder. Heerlijk om te zien dat we voor spelers gaan die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Arteta gaf eerder al eens aan dat hij op elke positie 2 basiswaardige spelers wil hebben en het lijkt nu ook uitgevoerd te gaan worden. Be excited Wellicht dat Martinez ook gevormd kan worden voor de rol die Zinchenko vervult, die naam verdwijnt nu naar de achtergrond lijkt het.

17 juni 2022 om 21:50

Het klinkt tot nu toe allemaal goed en het lijkt erop dat we eindelijk een vol ervoor gaan ipv dat trage gedoe. Martinez zie ik dan echter niet zo zitten. Geweldige speler, maar niet nodig. Kan als linkspoot idd concurreren met Gabriel, mja als linksback weet ik niet of het super is. Heb ik liever een echte back.
Maar goed, eerst Jesus binnenhalen, daarna wss Tielemans en dan zien we wel.

Hoofdprijs vragen! Staat hoog aangeschreven, gedoodverfde toekomstig leider in Argentinië. Ontzettend fel, soms misschien iets te, maar echt een groot talent. Zou meer dan Sanchez op moeten leveren als je het mij vraagt. Zeker met Engelse clubs hoog in de boom gaan zitten.

35 miljoen + wat bonussen en hoppa Arsenal heeft hem tenminste als Martinez weg wilt

17 juni 2022 om 21:02

Gaat niet genoeg zijn. Sterkhouder en een onbetwiste basisplaats. Ik denk eerder richting de 50 (incl bonussen).

30 miljoen met 3 jaar contract, het is nog geen 1 april hé jongens. We kunnen Arsenal wel hebben denk ik. Ik zie hem niet vertrekken, tenzij Arsenal met 50 mil komt. En dat betwijfel ik terwijl je Gabriel al in huis hebt.

17 juni 2022 om 19:23

Het probleem is dat hij zelf graag deze stap wil maken

17 juni 2022 om 19:25

Het is dan zijn probleem dat hijzelf een contract tot en met 2025 heeft getekend. Ze zullen het dubbele moeten bieden.

17 juni 2022 om 19:27

Ik denk dat hij ervoor open staat, maar meer ook niet. Denk niet dat hij herrie gaat schoppen als Ajax hoog in de boom gaat zitten. We merken het wel. Hij heeft dit jaar nog verlengd dus onder de 50 is iedereen kansloos.

17 juni 2022 om 19:27

Dat is helemaal geen probleem, mocht de transfer niet doorgaan zal hij 3 weken kwaad zijn, daarna zal hij ook beseffen dat hij gewoon weer aan het werk moet. En hij kan er ook niet met de pet naar gooien ander gaat hij niet naar het WK

17 juni 2022 om 19:33

Waarschijnlijk niet, al is er sinds zijn blessure wel wat ruis op de lijn gekomen, voornamelijk met de medische staf

17 juni 2022 om 22:24

De gekte in deze voetbalwereld is bizar. 30 miljoen voor een centrale verdediger van een Nederlandse club, zonder echt potentie de absoluut beste te zijn op positie. Toe eens, dat is ongekend veel!

Zonde als Martínez vertrekt bij Ajax, zou hem graag nog een jaar bij Ajax willen zien. Zelf heeft hij echter aangegeven een volgende stap te willen maken en hij ziet Arsenal als een erg interessante optie

17 juni 2022 om 20:05

Waar heeft hij dat aangegeven?

18 juni 2022 om 03:36

Aan bronnen dicht bij het vuur

Staat nog drie jaar vast. De absolute hoofdprijs vragen dus, want Ajax hoeft, kan en mag niet het gehele framewerk verkopen. Als ze zo gek zijn om 60 miljoen+ te betalen, dan kan je het moeilijk weigeren maar 30 miljoen is veel te weinig voor dit contract. Wie had dat verwacht trouwens he, in het allereerste begin van seizoen 19-20 weet ik nog hoe ontzettend veel kritiek op hem en Alvarez er was.

17 juni 2022 om 19:42

Ja aan de ene kant wel, aan de andere kant zal je er nooit meer dan 35-40 voor krijgen. Hij is te klein als verdediger en scoort te weinig als middenvelder. Hele goede speler voor ons maar als je de juiste prijs krijgt. je weet sowieso dat de NL competitie nooit kan bieden wat ze in Spanje en Engeland wel kunnen. Hopelijk kan de scouting wel weer wat leuks binnenhalen want anders is het armoe troef in de verdediging op de linker positie.

17 juni 2022 om 19:55

'' scoort te weinig als middenvelder.'' - Je kijkt toch niet echt naar doelpunten als je dit bedoelt, toch?! Een verdediger of verdedigende middenvelder.. Die te weinig scoort..?

18 juni 2022 om 00:26

Helemaal eens myvision!
Ajax hoeft niet per se te verkopen en Martinez is een dragende speler plus hij heeft nog een contract dat 3 jaar doorloopt. Alles aan doen om hem te behouden.

En ook proberen om Timber en Alvarez te behouden. Onze Bermuda Driehoek is zo belangrijk voor Ajax. Alleen als clubs de jackpot bieden, anders niet.

Erg goede voetballer die zeker bij Arsenal zou passen, maar met White, Gabriel en Saliba heb je 3 hele goede centrale verdedigers en Holding wat verdedigend prima is nog achter de hand. Er is wel veel interesse in Gabriel en Saliba dus misschien zal één van de twee vertrekken als hij binnen gehaald wordt. Toch zie ik liever nog een links en rechtsback komen voor backup want Tomiyasu en Tierney missen de nodige wedstrijden en de backups zijn bij lange na niet van niveau.

Gaan we niet doen. Timber en Martinez zijn niet te koop. Alleen Tagliafico en Haller zijn te koop. Over Alv arez en Antony valt te onderhandelen...

17 juni 2022 om 20:43

Haller is ook niet te koop......gelukkig. Wil je zonder spits spelen ofzo?

17 juni 2022 om 21:50

Zeker niet, maar Haller is nu dankzij de CL hot. Ik zou dat graag willen verzilveren en naast Brobbey kan er dan nog een spits gekocht worden.

Persoonlijk vind ik Haller minder bij het Ajax spelletje passen....

17 juni 2022 om 22:12

Haller 100% verkopen nu. Je kan nu winst op hem maken, komend seizoen wordt toch prut, en dan is ie zomaar de helft waard. Dief van je eigen portemonnee als je hem nu niet verkoopt.

Meteen accepteren, want Magallan is weer terug!

Nee zonder dollen, Ajax moet hem proberen te behouden, en als dat niet lukt pas gaan onderhandelen vanaf 40-45 mln. Is nog relatief jong, international, voetballend en verdedigend sterk en bovendien een echte krijger.

Het is geen 2015 meer. Ajax heeft de laatste jaren beter gepresteerd dan Arsenal, ze kunnen mooi elders op zoek naar koopjes. Deze jongen ligt nog jaren vast, heeft recent bijgetekend en is een belangrijke speler voor Ajax. Er is geen nood om hem te verkopen, dus ik zie hem niet naar een club als Arsenal gaan. Tenzij ze echt met absurde bedragen gaan strooien, maar 30 miljoen is niet zo'n bedrag.

17 juni 2022 om 19:28

En toch blijft van Ajax naar Arsenal voor de meeste spelers gewoon een stap omhoog omdat je in de beste competitie ter wereld kan spelen en er gewoon veel meer ogen op je gericht zijn. Als Ajax niet wilt verkopen dan snap ik dat ze geen 30 miljoen accepteren maar 60 miljoen voor Martinez gaat niemand betalen. Als hij zelf graag wil dan had hij z’n contract niet moeten verlengen..

17 juni 2022 om 19:38

De Champions League is de beste competitie van de wereld. En daar speelt Arsenal niet in.
Verder hoeft Ajax niet te verkopen. Er is geen reden om mee te denken met de kopende club. Die jongen heeft afgelopen oktober een nieuw contract getekend dat nog drie jaar door loopt. Er is absoluut geen man overboord als deze zomer geen club 60 miljoen voor Martinez wil betalen. Iets wat je overigens totaal niet kunt onderbouwen, omdat je maar wat gokt. Wat ik overigens ook doe. Maar Ajax heeft aardig wat sterkere kaarten in de hand dan Arsenal. Dus als Arsenal niet aan een buitensporige prijs wil voldoen, waarom zou Ajax hem van de hand doen?

17 juni 2022 om 19:40

De CL is een toernooi geen competitie. De PL is de beste competitie van de wereld en elke speler met een beetje ambitie zou niets liever willen dan spelen in de PL.

17 juni 2022 om 19:48

De Champions League is dus minder een liga dan de Premier League? U-huh. Is de lucht ook rood en is je gras blauw?

17 juni 2022 om 19:49

De CL is een toernooi, net zoals de bekers etc. Je kiest geen club puur op basis van een aantal CL wedstrijden. Je speelt liever 38 wedstrijden op hoog niveau in de PL. Spelers willen liever een dik salaris en spelen in de beste competitie van de wereld dan in een matige competitie, lager salaris en een groepsfase CL.

17 juni 2022 om 19:50

Ajax speelt over het algemeen ook maar 6 potjes in de CL. Afgelopen seizoen tegen geen enkele toptegenstander gespeelt. In de PL speel je standaard tegen 4/5 topclubs in het seizoen.

17 juni 2022 om 19:59

Ja je gaat compleet voorbij aan het punt? Als iemand zegt dat 60 miljoen te hoog is dan duiken jullie er als dolle honden bovenop. Ajax staat volledig vrij om dat te vragen als ze niet willen verkopen.. niemand maakt daar een probleem van. Ook niemand zegt dat Ajax mee moet denken met Arsenal. Maar vanuit Arsenal perpectief is 60 miljoen inderdaad te hoog en ik zie ook geen enkele club dat betalen wat dus goed zou zijn voor Ajax.. daarnaast heel je punt van de CL tja.. dan kun je ook beargumenteren dat je beter bij Celtic kan spelen want die worden kampioen van Schotland en spelen misschien ook wel CL.. goed voorbeeld is misschien wel die jongen van Porto die maar al te graag naar Arsenal wilde. Vanaf buitenaf is het makkelijk om te zeggen dat Arsenal geen topclub is maar als voetballer die daadwerkelijk de kans krijgt om op zo’n niveau bij zo’n grote club te spelen is dat toch anders. Bij Ajax spelen is overigens ook gewoon erg mooi maar veel spelers willen uiteindelijk toch wel naar een topcompetitie na een aantal jaar.

17 juni 2022 om 21:05

Lang verhaal kort is dat hij een contract tot en met 2025 heeft getekend bij Ajax. Dus Ajax hoeft inderdaad niet met hem mee te denken, dat moet Arsenal. En dat doen ze door de hoofdprijs te betalen. Simpel.

17 juni 2022 om 22:15

@tilburg

Klopt, zeker omdat ze nu al in de CL hebben gespeeld en ze dat komend seizoen echt niet beter gaan doen. Als ik een speler van buiten was, zou ik misschien wel Ajax prefereren boven Arsenal, meer speeltijd, en CL. Maar dat heeft Martinez al meegemaakt. Dan is de stap naar de PL gewoon een stap omhoog.

Wat een onzin zeg. Arsenal heeft totaal niet een cv nodig. Met White, Gabriel en Saliba heb je al 3 hele goeie en met holding ook nog een 4de optie. Back up linksback, Tielemans, Jesus en een rechtsbuiten zijn nodig. Jesus is bijna rond las ik en Tielemans ook al dacht.

17 juni 2022 om 19:31

Nou ja als je Holding kan verkopen voor 20 miljoen en je haalt Martinez voor 40 dan ga je er op vooruit, heb je gelijk een back up linksback en de verdedigers die Arteta wilt. Alleen zoals mensen hierboven al zeggen wil Ajax niet verkopen en dan moet je idiote bedragen gaan betalen. Ik vind 40 miljoen voor Martinez al best veel namelijk.

17 juni 2022 om 19:37

Tja zoveel qua kwaliteit scheelt het ook niet vindt je niet? Daarnaast heeft holding nog een homegrown status. Maar als je echt alle andere prioriteiten hebt gehaald, en je kunt Holding echt verkopen voor 20 miljoen. Kans lijkt mij klein trouwens maar dan is het idd een goede optie.

17 juni 2022 om 21:54

Hoe zit het eigk met homegrown? Saka, Smith Rowe, Nketiah, Ramsdale en dan houdt het op mocht Holding gaan?

17 juni 2022 om 23:09

Je moet er 8 hebben. White, Ramsdale, ESR, Saka, Eddie, Martinelli en Saliba zijn er al 7. Holding als hij blijft is 8. Balogun als hij blijft is er een. Karl Hein wordt 3de keeper en is ook homegrown en er lopen nog genoeg spelers in de jeugd die misschien naar het 1ste worden gehaald. Dus dat is geen probleem.

19 juni 2022 om 11:42

8 wist ik idd, maar wist niet dat Martinelli en Saliba meetelden.

17 juni 2022 om 19:57

Veel Engelse Arsenal fans zijn er van overtuigd dat hij ook wordt gehaald als backup voor de linksback positie. Lijkt me dat we dan beter een daadwerkelijke linksback kunnen halen. Tielemans is volgens hetzelfde bericht van deze Ornstein afhankelijk van een eventuele transfer van Xhaka.

17 juni 2022 om 20:05

Dat lijkt mij erg vreemd idd. Dan kun je beter Zinchenko of Hickey halen. Maar goed, dat wordt even afwachten. Denk dat die qua prijs kwaliteit ook het beste zijn. Ik hoop echt van harte dat Xkaka dan eindelijk weg gaat en Tielemans gaat komen. Dat is een flinke upgrade.

17 juni 2022 om 20:46

Op reddit zijn ze er echt van overtuigd dat hij à la Tomiyasu gebruikt gaat worden als linksback. Wat mij betreft is Zinchenko dan een veel betere optie. De interesse in Hickey is overigens door Ornstein volledig ontkent. Zou een verzonnen verhaal zijn van de Italiaanse media.

Dit is wel wat Arsenal nodig heeft, maar ik hoop dat hij in Amsterdam blijft.

17 juni 2022 om 19:39

Arsenal heeft Gabriel, Saliba en White. Dus waarom heeft Arsenal Martinez nodig?

17 juni 2022 om 21:07

4 basiswaardige cb's, precies wat we moeten hebben.

17 juni 2022 om 21:15

Daar ga je geen 50 miljoen aan uitgeven aan een 4de cv. Daarnaast zijn je andere posities nog niet voorzien. Die zijn belangrijker dan een 4de cv.

17 juni 2022 om 21:51

Gabriel heeft niet, het gemene wat martinez wel heeft

17 juni 2022 om 22:02

Als ik de journalisten moet geloven willen ze alle spelers waar nu interesse in lijkt te zijn ook daadwerkelijk halen. Dus Jesus, Tielemans, Martinez en Raphinha (en wie weet nog wel meer). We hebben 1mio aan wekelijks salaris bespaard, dit is daarom mogelijk zo blijkt.

17 juni 2022 om 22:26

Gabriel is veruit onze beste verdediger. Echt klinklare onzin. Je volgt Arsenal dan ook totaal niet want anders kun je dit niet zeggen namelijk.

Klinkt best goed Samcro. Al hoeft Martinez van mij echt niet. Kost 40-50 miljoen en dat is echt teveel voor een 4de back up.

18 juni 2022 om 11:50

White is niet te missen.

18 juni 2022 om 16:19

Raphinha zou dom zijn. Kost 70 miljoen euro en kan alleen op rechtsbuiten spelen, waar je ook al Saka hebt. Kun je veel beter Gnabry halen die ook op links kan en rechts en veel multifunctioneler is. Tielemans ben ik ook niet zo van gechameerd van. Zou daar eerder Neves of Ruiz van halen.

Naar mijn mening de beste verdediger van de Nederlandse competitie. Heeft bovendien een hele goede cross. Martinez heeft het in zich om een hele goede speler te worden. Geniet iedere keer als ik hem zie verdedigen.

Als Arsenal niet opgeeft dan komt die transfer echt wel rond. Zeker als Martinez zelf heel graag naar Arsenal wil. Ajax kan hem niet te koste van alles behouden. Je wilt geen ontevreden spelers in de selectie en als Arsenal met een hoger bod komt dan zullen ze elkaar wel gaan vinden.

17 juni 2022 om 20:01

In het artikel staat dat hij er voor open staat, niet dat hij heel graag wil. Ze kunnen hem overigens wel gewoon aan zijn contract tot 2025 houden. Heeft hij zelf met zijn volle verstand getekend lijkt me.

17 juni 2022 om 20:25

Nou ja dat is gewoon slecht overgenomen want dit is het originele bericht: “Martinez is keen on the move”.

17 juni 2022 om 20:43

En ajax kan ook niet het hele basis elftal laten gaan. Heel simpel.

17 juni 2022 om 20:58

Dat is inderdaad het voornaamste punt. Als Ajax niet zoveel spelers kwijt zou raken dan was 40 miljoen voor Martinez gewoon een heel mooi bedrag.

Heel eerlijk vind ik dit echt een behoorlijk prima bod. Ik wil Martinez niet kwijt, maar het is wel iets wat je serieus moet overwegen om hier mee verder te onderhandelen. Ajax is en blijft een club die de sterren van de toekomst opleid en eerlijk is eerlijk, hoewel geen CL is de stap naar de premier league en naar Arsenal gewoon een serieus mooie stap.
Wat mij betreft bespreekt Ajax met Martinez wat hij precies wil en onderhandelen ze het netjes uit als Martinez wilt gaan. Hij heeft zijn waarde, is belangrijk voor Ajax maar het is ook een kwestie van gunnen en als Ajax-zijnde weer door ontwikkelen

17 juni 2022 om 21:02

Wauw, dat gunnen. Ik gun Ajax of de absolute hoofdprijs of de absolute topspelers op het veld. We zijn niet de Action van het voetbal. Arsenal moet gewoon de portemonnee trekken als ze onze kwaliteit op het veld willen en anders gewoon de garnituur waar zij t mee doen.

20 juni 2022 om 08:44

Nouja, 30 miljoen voor Martinez is echt een serieus openingsbod vind ik hoor. Als dat rond de 40 miljoen wordt dan is dat een prima prijs voor Martinez. Dan laat ik de keus graag bij hem en vissen wij toch weer een nieuw talent op die we verder ontwikkelen zoals onze visie voorschrijft?

Ik denk dat je echt de weg kwijt bent als je jezelf de 'action van het voetbal' noemt als er biedingen van 30 miljoen tot die categorie worden genoemd. Ik heb persoonlijk meer moeite met de biedingen van Bayern op Gravenberch en het moeilijk doen daar dan met dit bod van Arsenal. Dit noem ik vrij serieus onderhandelen

Voor dat bedrag breng ik hem op de fiets. Zeker een hele waardevolle speler maar 30 miljoen is absurd hoog. Dat kan Ajax niet weigeren

27 juni 2022 om 15:13

Hou op zeg. 30 miljoen met een 3 jarig contract is niet veel voor een ajaxspeler.

Hier hebben we helemaal niks aan. Lcv is geen prioriteit, bovendien moet je veel en veel te betalen voor hem. 30 miljoen is al het absolute maximum als je het mij vraagt. Dat gaat Ajax nooit doen, dat is wel duidelijk.

Mooi doorschakelen naar andere posities, laat hem maar mooi in Amsterdam.

Dit zou een rare aankoop zijn. Ik vind het een redelijk overschatte speler en denk niet dat hij Arsenal beter maakt. Meer dan 30 miljoen is ook te duur.

17 juni 2022 om 20:35

Dacht ik van Veltman naar de Premier league ook niet maar hij houd zich daar nog vrij goed staande vaak genoeg basisspeler en geregeld een assist of een goaltje

Ik ben geen ajacied en vind martinez bloed irritant maar ik vind martinez veruit de beste verdediger op de nl velde . En vind daarom ook 30 miljoen minimaal 20 te weinig. Dit is de enige speler in Nederland van wie ik het de absolute Europese top vind. Een timber bijvoorbeeld vind ik stukken minder nog maar kan nog groeien en is jong. Als ik ajax was zou ik gewoon 60 miljoen vragen wat hij ook waar js

Denk niet dat Ajax te lang vast moet houden aan dat imago die ze nu aan het creeeren zijn. Het imago van club die alleen maar belachelijke sommen geld vraagt voor haar spelers en anders alles afwijst en spelers wijst op hun contract. Ook als ze willen vertrekken. Iedereen wil de jackpot vangen dat is niet gek, maar het is niet elk jaar feest. Je kunt niet verwachten om iedereen voor 70 miljoen euro te verkopen. Ik zie ook belachelijke bedragen genoemd worden voor Antony. Ajax overschat zichzelf.

17 juni 2022 om 20:42

Daar gaat het toch helemaal niet om? Er zijn al sterkhouders weg. Je kan moeilijk je hele elftal laten vertrekken. En je snapt toch wel dat de media die bedragen verzint wat Antony betreft Of is het puur om Ajax te bashen.

Ajax gaat nooit bedragen de media in gooien en dat weet je zelf ook dondersgoed.

Gaat Ajax zelf ook nog spelers kopen of wat?

Moet ik lachen of huilen. Leuk geprobeerd Gunners! Zoek even door. Martinez moet sowieso niet naar de PL, maar naar La Liga. Zou die beter kunnen renderen..

17 juni 2022 om 20:57

Dat denk ik ook. Hij is wel erg klein voor een centrale verdediger in Engeland en als je dan Gabriel ziet dan is het ook wel een groot verschil in stijl qua verdedigen:

Niet verkopen. Punt. Je moet het fundament (timber/martinez) nu absoluut niet laten gaan. Of er moeten bedragen op tafel komen die voor F. de Jong en De Ligt zijn betaald. Maar je moet ook naar je sportieve ambities kijken. Overwinteren in de CL en minimaal tweede eindigen in de eindrangschikking Eredivisie. Want dan speel je weer CL. En dan heb je zelf kunnen ontdekken welke spelers vanuit de jeugd zijn doorgebroken en/of je lucratieve inkomende transfers hebt kunnen realiseren. Voorbeeld: reserve Brobbey bij Leipzig is te koop voor 18 miljoen. En dat is dus niet voor een Argentijns (komend) international. En voor reserve Bergwijn moet ook minimaal 30 miljoen op tafel komen. Dus Ajax moet de prijzen ook aanpassen. Met in het achterhoofd: wie worden de vervangers? Schuurs/blind?? Toch maar niet doen....

Absoluut niet laten gaan, zou echt balen als supporter wanneer we zowel Nico als Martinez verliezen. 30M is overigens echt een lachwekkend bod, 45 komt eerst dan nog de bonussen erbij. Zowel Timber als Martinez zijn op dit moment onvervangbaar tenzij de absolute hoofdprijs komt.

Martinez wil ik niet kwijt, maar ik heb niets te willen en zelfs Ajax heeft niets te willen. Dit is het lot van Nederlandse clubs en Ajax in het bijzonder en wel om twee redenen
1. Ajax presteert op het hoogste niveau (CL) en als je dat redelijk tot goed doet dan wordt er aan je spelers getrokken.
2) deze reden is misschien nog veelzeggender. Als de voetbalvereniging niet genoeg winst maakt, zal de directie er op de aandeelhoudersvergadering van Ajax NV er flink van langs krijgen. Dan zal er worden gezegd dat de (stijging) van de winst hoger had kunnen uitvallen.

Het zou jammer voor Ajax en z’n ambities zijn mocht hij vertrekken maar door het oog van de speler begrijp ik het wel... eredivisie versus premielegue is echt geen keuze cambuur uit of pak hem beet coventry of wolves uit ik had het wel geweten!

Arsenal of welke (sub)topclub gaat hem misbruiken op linksachter. Ajax hoeft niet te verkopen. Redelijk lang contract. Volgend seizoen is 30 miljoen prima, nu niet. Wat wordt ik trouwens schijtziek van Bayern met die lage aanbiedingen en dan bonussen. Niet alleen bij Ajax maar ook bij Liverpool. En dan ondertussen de speler al lekker gemaakt hebben met een contractvoorstel.

100 miljoen, want het is een PL club. Laat die engelse clubs maar betalen.

Als je kijkt naar de Portugese clubs die Darwin voor 100M, Vitinha en nog 1 verkopen voor 40M vind ik dat Ajax ook best wel hoog in de boom mag zitten. Martinez is linksbenig en ook nog zeer goed. Idem voor Timber, Antony, enz. Gewoon hoog vragen.

Het is toch de zotte dat Ajax met 35 miljoen genoegen moet nemen. 50-60 miljoen lijkt me wel op z’n plaats…

Voor dat bedrag moet Ajax hem gewoon aan zijn contract houden. En waarom zou je als Martinez zijnde naar Arsenal gaan? Dat sportief gezien ook niet echt ambitieus. Die kan straks ook nog wel naar een mooie topclub in Spanje of Italië waar je voor de titel speelt en de Champions League in kan.

Als Martinez in de top van Portugal zou spelen zouden die veel meer vragen. En krijgen. No way dat ie voor 30 miljoen weg mag.

Strik erom en meegeven. 30 miljoen al veel te veel voor zo’n speler. Snap dat je ‘m als ajax zijnde wilt houden, snap niet dat je als arsenal zijnde denkt dat je beter wordt met hem.

19 juni 2022 om 09:24

Ben het met je eens Pan. Prima voor in de eredivisie maar met hem gaat Arsenal het gat met de top zeker niet dichten. Maakt je zeker niet beter.

19 juni 2022 om 10:42

Ik las het gerucht dat arteta hem ook als cdm zou zien en dat zou ik niet eens zo heel gek vindeb gezien zijn voetballende kwaliteiten

19 juni 2022 om 10:48

Tempo in de premier league ligt veel hoger dan in de Eredivisie, ben benieuwd of hij dat aan kan. Tijd zal het leren

19 juni 2022 om 20:57

Linksback eerder lijkt me, Tierney kan je niet op bouwen helaas.

Ik blijf erbij, gewoon de hoofdprijs vragen. Vraag 45, krijg je uiteindelijk rond de 40. Ajax weer geld, Arsenal zijn toptarget, Martinez zijn droomtransfer. Ik zie alleen maar winnaars.

Als je elke week naar Ajax kijkt, dan weet je dat Martinez in dit Ajax onmisbaar is voor de grote wedstrijden. Tegen de kleine clubjes red je het ook wel met Blind in het centrum, maar tegen de top 3 en in Europa kun je niet zonder hem. Dus als Ajax op niveau wil blijven presteren, moeten ze hem echt niet verkopen.

Goed dat Arsenal doorpakt. Martinez zou echt een topaankoop zijn!

Gaat niet om Martinez maar om de vervanger die op scouting lijstje staat: haalbaar en goed? Dan is t eenvoudig lijkt me. Maar 40mln + moet je vervanger voor kunnen halen lijkt me. Misschien eens een scout naar Frankrijk sturen, grossieren in goede verdedigers

27 juni 2022 om 15:19

Misschien mengen in de strijd om Zagadou van Dortmund. Transfervrij, 23 jaar. Man United en Nice worden eraan gekoppeld maar met uitzicht op speeltijd en CL misschien wel haalbaar. Weet alleen niet wat die verdiend.

28 juni 2022 om 08:45

Of die Carmo van Braga. Ook een interessante.

40 miljoen dan doe je er toch gelijk een strik omheen? Geen slechte speler, maar wel overschat. Ik denk niet dat hij echt Arsenal beter maakt. Veel te veel geld voor een backup.

27 juni 2022 om 14:57

Als Arsenal fan vertrouw ik in Arteta en Edu. Sinds zij samenwerken hebben ze vrijwel alleen maar spelers gehaald met een idee en die bij de speelstijl pasten. Daarnaast gaven we jarenlang amper geld uit dus of we nou 30 of 40 betalen maakt mij niet uit.. Hij kan ook op meerdere posities spelen en ik houd van zijn mentaliteit! Als Arteta vind dat Martinez past binnen wat hij wil dan heb ik er ook vertrouwen in!

Snap 40 miljoen echt totaal niet. Martinez zal 4de verdediger worden achter White, Gabriel en Saliba. Andere posities hebben prioriteit. Oa Raphina, Tielemans en back ups voor links-en rechts back. Daarna kun je pas verder kijken maar nu is het na mijn mening teveel en ben ook weer niet zo onder de indruk van hem.

27 juni 2022 om 14:59

Martinez is de back up linksback en links cv. Cedric blijft dus vergeet een rechtsback. Daarnaast staat Raphina er los van aangezien ze deze week weer een meeting hebben met Leeds en al 45 miljoen hebben geboden. Kroenke schuift een keer dus ik heb er geen problemen mee.

27 juni 2022 om 15:01

Martinez vind ik dus totaal geen linksback. Tierney is vaak geblesseerd dan kun je dus beter eentje halen die wel gewoon goed is als linksback en niet een halve. Ja 45, maar daar moet nog 20 bij en dan ook nog Tielemans. Van cedric ben ik ook niet overtuigd. Kost je teveel punten omdat Tomi vaak geblesseerd is. Dat zal ook gebeuren bij links als je Martinez haalt.

27 juni 2022 om 15:12

Las net dat Leeds ons bod van 50 + 10 miljoen (pond) aan Add ons geaccepteerd heeft en dat het nu aan Raphinha en met name Barcelona ligt of die wel of niet komt.

On: Zie Martinez wel graag komen. Arteta zal echt wel wat in hem zien. Die jongen zal een beetje de zelfde rol gaan spelen als Tomiyasu geloof ik wat we erg misten na zijn lange blessure vorig seizoen.

plus je kan hem op 3 posities neerzetten wat ook niet onderschat moet worden met het drukke schema wat we dit komend seizoen gaan krijgen met de EL en WK erbij.

27 juni 2022 om 16:54

Waar heb je dat gelezen dan? En is dat een betrouwbare bron?

27 juni 2022 om 15:03

@arsenl890: Ik snap jouw bericht niet. Dat Arsenal al veel opties heeft op die positie maakt Martinez, of welke andere speler dan ook niet opeens goedkoper. En misschien moet je iets meer naar Martinez kijken, want dat doe je blijkbaar niet als je niet van hem onder de indruk bent. Of je hebt er niet zo veel verstand van, dat kan natuurlijk ook.

27 juni 2022 om 15:07

Het is duidelijk dat je mijn bericht niet begrijpt idd. Ik zeg dat Arsenal al 3 goeie en betere opties heeft achterin. Dan is 40+ miljoen veel geld voor een speler die niet een prioriteit is. Andere posities hebben meer prioriteit. Dat is toch weinig lastigs aan? Ik heb vaak genoeg naar Martinez gekeken. Ik vind het niet heel bijzonder en is toch wat overschat. Is ook al 24 dus een jong talent is het ook niet meer. Altijd fijn hè als iemand een andere mening heeft en dat je dan meteen zegt dat die er misschien geen verstand van heeft. Altijd leuk discussiëren.

27 juni 2022 om 15:54

Je zegt dat je 40 miljoen niet snapt, dus dat is dan te veel voor een speler als Martinez. Als je het zo uitlegt als je nu doet, had je moeten zeggen dat je de transfer van Martinez niet snapt, omdat hij dus niet nodig is.

Ik vind dat Martinez wel iets beter is dan 'niets bijzonders'. En 24 jaar is niet heel erg jong inderdaad, maar het is ook niet zo dat hij nog maar een jaartje of 3 mee zou kunnen he.

Maar goed, van mij hoeft Martinez ook niet weg, liever niet zelfs, dus als jij Arsenal van kunt overtuigen om hem niet te kopen, bedankt!

27 juni 2022 om 16:10

Waarschijnlijk wilt Arteta graan twee rechtsbenige Rcb's en twee linksbenige Lcb's. Dan heb je met White/saliba en Gabriel/martinez wel een lekker centrum staan ook met blessures en schorsingen. Ik moet er niet meer aan denken om een clown als Holding of iets dergelijks te zien dus het is geen slecht idee. 40 miljoen is dan misschien wel te veel van het goede maar als ik zo naar het salaris van Jesus kijk dan sporen ze bij Arsenal sowieso niet.

Niet doen man...je verkoopt je hele team weer... sta je in de CL straks voor spek en bonen mee te doen. Je moet weer iets nieuws halen wat er niet meteen staat... niet doen

Tja, voor het juiste bedrag is iedereen te koop. Ik vind Blind links centraal beter dan Martinez in je opbouw. Op linksachter ben ik geen fan van Blind. Dan heb je Wijndal/tagliafico voor de linksback positie en moet je een nieuwe linker centrale verdediger halen. Voor 40-45 miljoen moet je hem gewoon laten gaan, uiteindelijk gaat het om de centen (helaas...) voor de Nederlandse clubs.

27 juni 2022 om 15:03

Verdedigend ga je er tig keer op achteruit met blind in plaats van martinez.

27 juni 2022 om 15:15

Ik denk van niet, als je Timber ernaast kunt houden. Maar goed, dit zijn allemaal meningen en ieder die van zichzelf natuurlijk. Martinez is moeilijk te vervangen, daarover zullen wij het allemaal eens zijn.

27 juni 2022 om 16:23

Klopt helemaal. Je moet gewoon Martinez, Timber en Antony dit seizoen er bij houden. Mazraoui en waarschijnlijk Tagliafico zijn al vertrokken, dus ga er nu al op achteruit. Rensch op rechtsback hebben we vaak genoeg zien stumperen, en van Wijndal moet je maar afwachten of dat een voltreffer wordt, want Ajax is toch even andere koek dan AZ. Daarnaast, na het WK krijg je waarschijnlijk veel meer voor deze drie spelers. Dus zoek nu alvast naar vervangers voor volgend seizoen. Blind op LCV. In plaats van Martinez. Hoeveel ga je er dan op achteruit? Buiten dat, Ajax krijgt al 40 miljoen startgeld voor groepsfase CL. Je hoeft niet een van het supertrio te verkopen. Dus niet doen. Maar ik zie de penningmeesteres alweer verlekkerd kijken...;-)

Nou als Ajax serieus twijfelt hierover dan mogen de ambities naar beneden bijgesteld worden. Ik zie basisspelers simpel vertrekken maar tot nu toe is er nog geen enkele goede vervanger teruggekomen. Het zou mij niks verbazen als straks de halve basis is verkocht ,maar geen Bergwijn en geen Brobby en geen adequate vervanger voor Martinez /Tagliafico en ook nog steeds geen topkeeper in de selectie. Dat foto gedoe van Marc was jammer, maar de zogenaamde H2 mag zijn veters nog niet eens strikken qua vakwerk.

Dat is een lastige... Vind maar eens een linksbenige speler die voetballend zo sterk is. Blind zou daar kunnen, maar dat is verdedigend wel een niveautje minder. Die zie ik bovendien alleen nog in een Pirlo-rolletje bij Ajax. Aan de andere kant is 40 miljoen voor Martinez wel een fiks bedrag hoor. Alvarez en Nico zullen ook mogelijk nog wel vertrekken. Dan gaan we van grinta weer naar een Hollands teampje... op zich ook wel weer leuk.

Pasveer
Rensch
Timber
Blind
Wijndal
Klaassen
Taylor
Berghuis
Bergwijn
Brobbey
Tadic
27 juni 2022 om 15:19

Dit is een elftal met allemaal keurige jongens op posities waar je juist felheid en duelkracht wilt. Als je Tagliafico, Martinez en Alvarez laat gaan en je zet op hun plek Blind, Wijndal en Taylor, dan ga je er voetballend misschien op vooruit, maar op fysiek gebied een niveautje of 3 naar beneden. Dat gaat je in de eredivisie niet zo zeer opbreken omdat in de eredivisie allemaal keurige jongemannen spelen, maar in de CL en in de topwedstrijden in de eredivisie heb je die felheid echt nodig. Zeker als het voetballend een keer niet lukt, dan moet t op een andere manier en dat zie ik met deze jongens niet gebeuren om eerlijk te zijn.

Ik voel steeds meer een gigantisch tussenjaar aankomen bij Ajax. Spelen we straks met een achterhoede Rensch, Timber, Blind en Wijndal. Ik blijf me erover verbazen dat zo'n beetje elke speler van Ajax bij half Europa op de radar staat terwijl de 2 absolute smaakmakers in mijn ogen van PSV, Sangare en Gakpo het compleet stil rond is. Het verschil tussen 40 miljoen van Arsenal en 50 wat Ajax wilt zal wel overbrugd worden dus de leegloop gaat vrolijk verder. H en H blinken voorlopig uit in alles wat Ten Hag in 4,5 jaar heeft opgebouwd te verkopen en ik begin oprecht medelijden met Schreuder te krijgen.

27 juni 2022 om 15:05

@ajaxclub

Ik ga er vanuit dat als je oprecht 40 miljoen vangt voor Martinez, dat er een waardige vervanger wordt aangetrokken.

Als je daadwerkelijk met die verdediging aan moet treden in de CL dan kan je die poulewedstrijden net zo goed schriftelijk af doen en lijkt het me dat het kampioenschap naar PSV (of Feyenoord?) zal gaan.

27 juni 2022 om 15:08

Mij hoor je niet klagen. Sangare en Gakpo behouden is beter dan welke aankoop dan ook. Maar Arsenal had/heeft ook interesse in Gakpo, nooit dat die 2x ~40 miljoen kunnen neertellen voor 2 spelers, nadat ze ook net Gabriel Jesus voor veel geld hebben gekocht.
Met je eens dat Schreuder het zwaar gaat krijgen. Naast dat ik hem niet echt geschikt vind voor de rol, wordt ook even de halve basis verkocht en is er weinig automatisme in het team over. Voordeel/nadeel voor PSV en Ajax is wel, dat ze beide een nieuwe trainer hebben en wisselingen in de selectie. Misschien Feyenoord de lachende 3e?

27 juni 2022 om 15:10

Denk dat dit geen bod is van 40 miljoen gegarandeerd. Eerder een 35 + 5m bijvoorbeeld wat je erg veel ziet tegenwoordig. Als Ajax echt 50m gegarandeerd wilt dan moet Arsenal het gewoon opgeven. Absurd bedrag namelijk voor Martinez die waarschijnlijk niet voor de basis wordt gehaald al snap ik dat Ajax het vraagt als ze hem niet kwijt willen..

Ajax is met Mazraoui, Gravenberch en Haller al 3 basisspelers kwijt. 40 miljoen is een hoop geld, maar geen uitzinnig hoog bedrag waar je absoluut geen nee tegen kan zeggen. Ik zou geen basisspelers meer laten vertrekken als die waanzinnig hoge bedragen niet komen. Intussen is het misschien wel goed om je als Ajax zijnde alvast te oriënteren op vervangers.

27 juni 2022 om 15:14

Precies, gewoon op minimaal 50 mil mikken. Ajax zou niet slim zijn mochten ze niet hoger mikken. Ze hebben al belangrijke spelers zien vertrekken. Nog meer zou killing kunnen zijn. En volgens mij hoeven ze ook niet meer dus lekker hogere bedragen vragen. 50 mil voor Marti, 60 mil voor Antony.

27 juni 2022 om 15:56

Misschien kunnen we hem toch voor 40 miljoen verkopen en dan sturen we gewoon die andere Lisandro naar London, wellicht trappen ze er in

Verhoogd aanbieding? Arsenal heeft helemaal nooit een eerste bod gedaan. Dat bleek ook al onzin te zijn. En dan volgens dit bericht ook ineens van 30 naar 40 miljoen verhogen? Dat doet geen enkele club.

27 juni 2022 om 15:07

40 including add ons. Zou dus ook 35 + 5 kunnen zijn. En Ornstein bevestigd dat bod van Arsenal trouwens. Veel betrouwbaarder ga je ze niet krijgen omtrent Arsenal..

Martinez is geweldig, terrecht Blind van die positie afgespeeld. Het duo met Timber is misschien wel het beste duo bij Ajax ooit. Hoewel dit duo alleen rendeert, met naar mijn mening, een Alvarez voor hun. Die zuigt een hoop op voor ze.

Ik denk overigens wel dit Arsenal dit type verdediger mist en hij een groot succes kan worden, al hoop ik dat hij liever blijft uiteraard

27 juni 2022 om 15:19

Timber Martinez is een heerlijk duo, maar duo's Vertonghen en Alderweireld, de Ligt en Sanchez en 2019 de Ligt en Blind waren ook zeker geweldige duo's.

27 juni 2022 om 15:31

En Ajax heeft nog een mooi verleden met roemrijke elftallen die grote prijzen wonnen. Laten we de duo’s van die teams ook maar meetellen. Martinez en Timber is een prachtduo, maar nog even niet het beste duo ooit.

27 juni 2022 om 15:33

Sanchez Viergever was zelfs nog beter dan Sanchez de Ligt.

27 juni 2022 om 15:54

Wat te denken van Danny Blind & Frank Rijkaard, dat is mijn persoonlijke favoriete duo..

27 juni 2022 om 16:25

Is eigenlijk net voor mijn tijd geweest, ik was toen 5/6. Niet echt de leeftijd waarop ik elke wedstrijd keek. Heb wel veel wedstrijden van die tijd terug gekeken, en heerlijk duo, maar dan zie je natuurlijk alleen de hoogtepunten.

Uiteindelijk is iedereen bij Ajax te koop natuurlijk. Je hebt al wat spelers die ook op die positie kunnen spelen. Inventariseren of deze het gat kunnen opvullen (blind centraal, Wijndal op LB) en anders moet je de markt op. Met 40/45 Mlj en hopelijk een schaduwlijstje moet dat lukken zou je denken. Dan houdt je nog heel wat miljoenen over zodat je heel sterk staat op de transfermarkt.

Ik geloof hier niks van ze hebben daar 4 goeie verdedigers lopen en in de lucht wordt hij vermoord in de PL

Ajax is met Gravenberch, Mazraoui en Haller al drie basisspelers kwijt. Er gaan flink wat geruchten over het vertrek van Martinez naar Arsenal en Antony naar Manchester United. Mocht een van deze twee spelers vertrekken dan zal Ajax flink moeten handelen op de transfermarkt. Daarbij zullen nieuwe spelers ook moeten wennen. Ik voorzie een minder jaar voor Ajax, kampioenschap staat op het spel.

27 juni 2022 om 15:13

Kampioen wordt je wel. Feyenoord en PSV versterken zich met Hilgers, Taabouni, Wieffer, Savio en Simons terwijl Ajax op kanonnen als Bergwijn, Brobbey en Wijndal inzet. Gasten die niet veel tijd nodig hebben om hun stempel in de Eredivisie te drukken

27 juni 2022 om 15:22

Leuk dat je Savio en Simons benoemt, heb je ze ooit zien spelen voor langere periode en weet je dan al zeker dat ze PSV niet naar een hoger niveau gaan brengen? Zo lang PSV Gakpo en Sangaré weet te behouden of daarvoor goede vervangers weet te halen, LdJ haalt en nog een topversterking achterin (en ik weet zeker dat er goede spelers gaan komen) + het aantrekken met potentieel de beste keeper van de eredivisie, dan heeft PSV gewoon een kampioenswaardig elftal. Niet zo neerbuigend doen naar de aankopen van je concurrent, vorig jaar met minimaal verschil kampioen geworden met een selectie die beter was dan de selectie van komend jaar van Ajax.

27 juni 2022 om 15:24

@bundy_sr

Vooralsnog zijn die ‘kanonnen’ nog niet bevestigd en dreigt enkel een leegloop bij Ajax. Er zullen heus wel versterkingen komen, maar die komen pas na 1 juli. Net zoals bij Feyenoord en PSV overigens: ook die zullen, vanwege het boekjaar, pas na 1 juli de ‘kanonnen’ aantrekken.

Overigens wel heel makkelijk om Wieffer en Savio te benoemen maar voor het gemak een Gnonto en James Rodriguez niet te benoemen. Dat zijn momenteel enkel nog geruchten, maar Wijndal, Bergwijn en Brobbey zijn dat ook vooralsnog.

27 juni 2022 om 15:26

Ik ben er niet zeker van dat Ajax kampioen gaat worden. Ik zie redelijk wat belangrijke spelers vertrekken bij Ajax. Mee eens dat Brobbey er meteen zal staan, die loopt al wat jaren rond bij Ajax. Maar Bergwijn en Wijndal is nog maar afwachten.

Echter hoor ik niets voor de rechtsbackpositie. Wie gaat daar staan? Rensch?
Wie is de vervanger voor Gravenberch? Gaan Taylor of Kudus het onderling uitvechten?

Ik verwacht dat Feyenoord niet gaat meedoen om de titel. Die zullen met Malacia, Senesi en wellicht Sinissterra redelijk wat belangrijke spelers verliezen en hebben geen middelen om dat adequaat op te vangen.

PSV daarentegen is wel goed bezig. Het lijkt erop dat Gakpo en Sangara blijven, daarnaast halen ze redelijk wat versterkingen. Ook versterkingen voor in de breedte, wat erg belangrijk is. Ook daar ontbrak het aan bij PSV afgelopen seizoen. Ik zie ze zeker voor de titel gaan dit jaar.

27 juni 2022 om 15:33

Ajax gaat echt niet zomaar kampioen worden. Nieuwe trainer die zich moet bewijzen, leeggekocht elftal, nieuwe aankopen moeten nog komen. Volgens mij wordt het een heel spannende driestrijd komend jaar.

27 juni 2022 om 15:35

De transferwindow is net open, waarom lijkt het erop dat Gakpo en Sangare gaan blijven? Volgens mij komt de echte golf aan transfers gewoon nog. Er zijn nog een paar maanden over.

27 juni 2022 om 15:53

Is natuurlijk niet zeker. Maar vanuit interviews met clubwatchers en met van Nistelrooij komt naar voren dat Gakpo en Sangare open staan voor een langer verblijf bij PSV. Het is daarnaast opvallend stil rond die twee.

Gakpo moet natuurlijk spelen om in aanmerking te komen voor een WK-selectie. Sangare zie ik eerder vertrekken, maar ook rondom zijn persoon blijft het redelijk stil. Al hebben we inderdaad nog 2 volle maanden.

27 juni 2022 om 16:36

@rubentje,

Je zegt zelf dat hij niet mag oordelen over spelers waarvan hij niet weet wat ze kunnen laten zien, maar vervolgens ga je wel oordelen over de selectie van Ajax, waarvan je helemaal niet weet hoe die eruit gaat zien. Daarbij is Gravenberch al vervangen door Taylor en heeft Ajax Bergwijn aangekocht. Haller moet vervangen worden en Mazraoui. Daar heeft Ajax nog genoeg geld voor.

En Ajax is niet met minimaal verschil kampioen geworden, we speelden de laatste wedstrijd nog gelijk, omdat we al kampioen waren. En hadden er nog eentje meer gelijk mogen spelen. Dus ruim genoeg als het niet aankomt op de laatste wedstrijd. Daarbij moet je ook rekening houden dat Ajax heel lange tijd sterkhouders als Pasveer, Martinez, Timber & Antony heeft gemist.

Ik zie Arsenal wel meedoen om de titel als ze zo doorgaan met City Liverpool zou mooie ontwikkeling voor de ploeg zijn. Lisandro Jesus geen misselijk namen.

27 juni 2022 om 15:14

Deze transfers dichten ineens een gat van meer dan 20 punten?

27 juni 2022 om 15:38

Ik ben het niet met Aqua1 eens, maar mochten de transfers van Martinez en Raphinha worden afgerond naast Jesus en de al eerder gedane transfers, dan ben je wel echt een heel groot eind in de goede richting.

27 juni 2022 om 15:20

Dat is heel optimistisch. Champions League halen is een realistische doelstelling voor Arsenal.

27 juni 2022 om 15:40

CL hebben we dit jaar nodig, anders gaan we problemen krijgen met essentiële contractverlengingen

27 juni 2022 om 15:47

Absoluut. Als Arteta komend seizoen geen Champions League haalt en met resultaten komt dan mag hij vertrekken. We hebben dan namelijk 2 transferwindows enorm veel geld uitgegeven zonder resultaat.

27 juni 2022 om 15:24

@aqua,

Jesus is de reserve-spits bij City (wat hij altijd verdienstelijk heeft gedaan) en Martinez komt van Ajax. Dat zijn echt geen spelers die zoveel verschil gaan maken, waardoor Arsenal kampioen gaat worden.

Dit seizoen zal City denk ik gewoon weer kampioen worden. Ik denk niet dat Diaz het werk van Mané even gaat overnemen.

Mané was toch echt wel een klasse apart, samen met Salah.

27 juni 2022 om 15:32

Liverpool en City staan (zelfs met de nieuwe aankopen als Martinez en Jesus) te ver van Arsenal af. Ik verwacht wel dat Arsenal mee gaat doen om de CL-plekken. Chelsea en Spurs zijn nu directe concurrrenten. Manchester United blijft achter qua transfers. Die verwacht ik op een 6e/7e plek als er niets veranderd op transfergebied.

Ik heb zo'n idee dat wanneer Arsenal komt met 45 miljoen vast plus 5 miljoen aan bonussen (totaal 50 miljoen), dat Ajax akkoord zal gaan. Het risico is dan te groot om nee te zeggen, wetende dat het je later niet meer krijgt.

Arsenal vind ik persoonlijk een hele mooie club. Qua cultuur en speelstijl zou het zeker passen bij Martinez. Er is wel een maar; Martinez gaat dan CL inruilen voor El.
En voor Arsenal is het verdomd lastig om een grote prijs te pakken in Engeland en bij de top-4 eindigen voor CL ticket. Qua competitie is natuurlijk top om in de PL te spelen.

Maar het liefst blijft Martinez bij Ajax natuurlijk. Grote kans dat Nico weggaat en dan wil je nog wat Zuid-Amerikaans gif in de ploeg houden.

Er is voor Ajax totaal geen noodzaak om Martínez te verkopen. Plus ze hebben al veel basisspelers voor (te) lage bedragen laten vertrekken deze transferperiode. Zolang er geen bod van minimaal 50 miljoen euro exclusief bonussen wordt gedaan hoef je hier dus helemaal niet over na te denken. Ter vergelijking, voor een prutser als Ben White heeft Arsenal doodleuk 58,5 miljoen euro betaald. Bovendien, als Manchester United ook daadwerkelijk geïnteresseerd is kan Ajax die 50+ miljoen euro ook gemakkelijk voor hem krijgen.

27 juni 2022 om 17:17

Als je Ben White een prutser vindt dan kijk je waarschijnlijk niet naar Arsenal.

Arsenal één groot macht zal toch wel mee vallen. Wanneer voor het laatst kampioen in de tijd van Bergkamp ergens begin 2000. Niet doen zo houdt je weinig echte toppers over. Hij is nog jong over twee drie jaar krijgt ook nog genoeg geld voor hem.

27 juni 2022 om 17:22

Over 3jaar krijgen ze niks, dan is zijn contact teneinde en is die 27. Hij gaat denk ik niet zo contract verlengen. Ook al doet die het wel, elk jaar krijg je minder geld voor hem

Martinez stond zelf toch open voor Arsenal? En een paar dagen geleden las ik hier een artikel dat wat Schreuder betreft alleen een vertrek van Antony en Timber onbespreekbaar is, tenzij er natuurlijk niet te weigeren bedragen op tafel komen. Dat geld voor elke club denk ik. Dan denk ik dat Ajax en Arsenal elkaar moeten kunnen vinden tussen de 40 en 45 miljoen

27 juni 2022 om 15:36

Niet alleen Antony en Timber. Martinez hoorde ook tot dat rijtje. Alleen bij torenhoge niet te weigeren bedragen mogen ze weg. En als je ziet voor hoeveel een Botman weg gaat. Martinez is wel een tandje beter. Niet laten gaan dus.

27 juni 2022 om 16:24

Dat klinkt wel leuk, maar wat gaat Ajax doen als Martinez na zijn vakantie het kantoor van Schreuder of Hamstra binnenstapt en een officieel transferverzoek indient omdat hij toch echt naar Engeland wil. Dan gaat Ajax een speler aan zijn contract houden die weg wil?

Wat heeft Botman opgebracht? Retorisch

Ajax moet gewoon net als Bayern zeggen dat Timber, Martinez en Anthony NIET te koop zijn!!

Als de verangers van Overmars toch zo stom zijn om te gaan onderhandelen dan vrees ik dat het verlies groter zal zijn dan het bedrag dat je NU kan vangen. Kijk maar hoe Ajax met hangen en wurgen het einde van het afgelopen seizoen heeft gehaald. Bovendien kan het zomaar zijn dat er waardevermindering van de selectie ontstaat en je in december al uitgeschakeld bent in de CL (vierde plaats met pech) en voor het kampioenschap.
Je wilt verder reiken in de CL, dan moet je vooral je beste spelers verkopen. Natuurlijk moet ook Ajax wat verkopen, al denken sommige van niet. Maar je hebt al twee verkocht. Hou het daarbij

27 juni 2022 om 15:30

Nou ja 50 voor Martinez vragen en 80 voor Antony komt toch op hetzelfde neer als niet willen verkopen. Ajax zou wel idioot zijn om zulke bedragen te weigeren voor de kwaliteit van deze spelers. Ze zijn goed maar niet zo goed..

27 juni 2022 om 15:47

Arsenal. MU, en nog Chelsea en xxx
Barcelona, Juve
Dortmund
hebben een flinke deuk opgelopen. Slechte prestaties. waardevermindering van hun spelers, minder inkomsten van sponsoren? boze fans. Deze clubs Moeten, al kunnen ze het zich misschien amper permitteren forse bedragen neer gaan tellen voor nieuwe spelers.
Als je de Ligt en de Jong voor zoveel hebt laten gaan, moet je dit ook nu nastreven.
Ajax presteert op het veld in Europa top, maar vraagt voor zijn spelers veel te lage bedragen.
De nieuwe technische man is een rookie, terwijl hij al lang met Overmars heeft mogen samenwerken

27 juni 2022 om 15:36

Alles wat is opgebouwd de afgelopen jaren kan redelijk snel weer worden afgebroken.
Mochten Martinez/timber/anthony (een van die drie, 2 of alle 3) vertrekken dan gaat overwinteren in de CL erg lastig worden. En de afgelopen jaren is het budget wel gebaseerd op overwintering CL.

Daarnaast moeten alle nieuwe spelers ook wennen in Amsterdam, dan moet je hopen dat ze er direct staan.

Interessant jaar in de Eredivisie.

40 a 45 mil? Direct doen!
Prima verdediger, bikkelhard en snapt het spelletje goed. Maar is ook vervangbaar.

Mooi de prijs wat laten opdrijven tegen elkaar

27 juni 2022 om 15:41

En wie stel jij als vervanger dan voor????

Ik kan hem niet noemen.. en Arsenal ook niet want anders waren ze daar wel voor gegaan?

27 juni 2022 om 16:45

Als ik dat zo pan klaar had was ik vermoedelijk scout geweest bij Ajax.
Neem aan dat zij een mega scoutingsnetwerk hebben lopen.

Veldmate tovert wel een Argentijn uit de hoge hoed met kilersinstinct

Heb hier een beetje dubbele gevoelens bij. Ajax moet dit verhoogde bod van 40 miljoen ook niet accepteren, maar als Arsenal richting de 50 miljoen gaat dan zou ik het wel weer overwegen. Het nadeel is dan wel, dat als je Martinez verkoopt wie haal je ervoor terug?

Goede en haalbare opties zijn momenteel schaars voor Ajax. In de Eredivisie zie ik niet zo gauw een goede vervanger voor Martinez en in de rest van Europa eigenlijk ook niet. Het enigste wat mij dan binnenschiet is Davinson Sánchez terughalen, want die schommelt al jaren tussen bank en basis bij Tottenham Hotspur maar is wel een compleet andere type dan Martinez.

Martinez speelt natuurlijk linkscentraal en is linksbenig en Sánchez is rechtsbenig. Maakt voor hem denk ik niet zoveel uit of hij rechts of links speelt. En Sánchez en Martinez zijn verdedigend beide meedogenloos, maar voetballend is Sánchez natuurlijk wel veel minder dan Martinez. Met Martinez heb je eigenlijk een soort extra middenvelder als je opbouwt en dat heb je met Sánchez toch minder.

Of Ajax moet dan weer gaan scouten in Zuid-Amerika. Heb het idee dat Ajax dat nu minder gaat doen nu Overmars weg is en ik vind het goed dat er vooral naar Nederlandse-spelers wordt gekeken, maar hoop ook dat ze gewoon blijven loeren op talenten in Zuid-Amerika zoals Martinez, Antony, Neres, Sánchez, etc. dat allemaal waren.

27 juni 2022 om 15:45

Sanchez zou een mooie optie zijn als vervanger maar onderhandelen met Levy en Spurs wetende dat we een grote zak geld hebben is natuurlijk kansloos. Die starten waarschijnlijk pas bij 30M.

27 juni 2022 om 16:17

Facundo Medina wordt ook vaak genoemd door supporters en kan me niet voorstellen dat hij niet op een lijstje staat. Ik moest ook meteen aan hem denken als potentiele vervanger. Hij lijkt echt heel erg op Martinez qua type. En Marseille wilt hem ook hebben, maar die kunnen wij wel aan.

27 juni 2022 om 16:27

Ik vond Martinez nog beter dan dat Sanchez was, Martinez kan veel beter voetballen. Sanchez was dan wel iets sneller en groter.

Als hij ook weggaat dan kan Ajax de praatjes over aansluiting behouden met de (sub)top v Europa ook afschaffen. Dan is het niet meer geloofwaardig. Martinez heeft net bijgetekend, ajax heeft honderden miljoenen op de bank dus hij hoeft niet weg voor het geld. Na het WK zal hij meer waard zijn.

40-45 miljoen.. maar wie ga je ervoor terug krijgen..en als dat je een kampioenschap kost volgend seizoen .. dan ben je je 45 miljoen gelijk weer kwijt aan gederfde inkomsten uit de Champions League.. Met alle respect..blind is goed.. maar voor het centrum en de manier waarop Ajax speelt.. hoog verdedigend .. toch eigenlijk te traag. Dus dan moet je toch ergens weer een of ander "beest" vandaan zien te halen die er gelijk staat. En dan nog heb je taalbarrières. Dan hoop ik toch stiekem dat Tagliafico niet gaat en dat hij centraal kan spelen. Maar of dat een tweede Chivu is (ging van linksachter naar Centraal en was werelds), betwijfel ik toch. Maar die killers mentaliteit heb je toch wel nodig..

Dus tja.. ik weet niet of je met al die wijzigingen in de verdediging dit moet willen???

27 juni 2022 om 15:43

Nee hoor de 2e plaat geeft ook rechtstreeks plaatsing voor de champignons leauge.

27 juni 2022 om 15:46

Zover is het nog niet hè, dan moet Nederland aan het einde van dit seizoen op de 6e plek staan op de coefficentenlijst.

Tis een hoop geld, maar als je steeds sterkhouders verkoopt komt er een moment waarop de vervangers die je haalt miskopen blijken en dat is wel een flink risico. Sowieso kan hij toch nog wel een jaartje blijven?

27 juni 2022 om 15:51

Dat ben ik volledig met je eens Migi. Ajax (of welke NLse club dan ook) moeten mikken op spelers die zich nog niet bewezen hebben op een hoger niveau. Dat zijn immers spelers die nog haalbaar zijn. Daar kunnen op een gegeven moment missers tussen zitten.

27 juni 2022 om 16:16

Je gokt ook met weinig geld. Alleen met Timber ga je het wel voelen met zijn 2 jaar contract. Dan gok je dus met iets van 25 miljoen. Martinez ligt nog langer vast, als hij zijn niveau blijft halen is 50 mil nog steeds realistisch. Iemand als Ake zou wel een topspeler zijn voor ons maar die kunnen we niet halen bijvoorbeeld. Dus lekker hoog in de boom zitten.

27 juni 2022 om 16:52

Ja precies, net wat messino ook zegt. Ajax moet het hebben van ruwe diamanten uit het buitenland en eigen jeugd. Hoeveel geld Ajax ook heeft, de gearriveerde toppers komen niet naar onze competitie, dus bijna elke grote inkomende transfer brengt wat risico mee.

Martinez is een geweldige speler, sportief zou het een flinke aderlating zijn. Maar denk dat je voor 45 á 50 miljoen hem toch het beste kan laten gaan. Lisandro is klaar voor een stap omhoog, en als je Wijndal haalt kan je met het centrum Timber en Blind spelen en Wijndal en een aankoop op de backposities. Eventueel kan je Sanchez terug proberen te halen om te concurreren met Blind, waarbij Blind ook op de back of zelfs in noodgevallen op 6 ingezet kan worden. Schuurs en Rensch nog achter de hand, verdedigend ben je dan redelijk goed bezet.

Ik denk dat we er sowieso rekening mee moeten houden dat dit een moeizaam seizoen gaat worden voor Ajax. Succescoach Ten Hag en het technische hart die voor de successen zorgde is pleite, er gaan een aantal bepalende spelers weg en andere bepalende spelers beginnen oud te worden. Het is te hopen dat je de CL poulefase nog een keer door kan komen, dan pak je weer lekker wat centen en lig je op koers om kwaliteit in te kunnen kopen en door te selecteren. Dit jaar en misschien ook volgend seizoen zal toch een soort van overgangsfase gaan worden ben ik bang.

27 juni 2022 om 16:09

Dat lees ik vaker: Blind op dce positie van Martinez, en Wijndal op die van Tagliafico. En Rensch op rechtsback. Pak het telraam er dan maar bij....

27 juni 2022 om 16:13

Zolang je zorgt dat je een basiswaardige CV achter de hand hebt om met Blind te concurreren lijkt me dan een prima oplossing. Rensch is niet goed genoeg voor de basis, ook daar heb je een sterke aankoop nodig.

AUB laat het trio Martinez/timber/alvarez intact dit seizoen, eindelijk verdedigende stabiliteit en een trio dat elkaar perfect aanvult. Alleen Antony zou ik nog laten vertrekken bij een bod van 60m+ zodat er meer ruimte is voor doorstroom na de komst van Bergwijn.

Ajax moet waken voor een ware exodus. Martinez zal zelf ook wel wat in de melk te brokkelen hebben nu er een behoorlijk bedrag geboden is. Met het oog op het WK zal hij deze stap wel willen maken. Dat geldt evenzo voor Anthony. Je in de basis spelen bij een Europese topclub brengt je hoger op de ladder van de nationale selectie.

Liever niet weg maar 40 is toch een geweldig bedrag.
Dan moet je maar met Blind en Timber centraal spelen anders weet ik het ook niet.

Wat heb je aan een zak met geld als je belangrijkste verdediger vertrekt.

Zou toch heerlijk zijn als Arsenal White/saliba op RCB heeft en Gabriel/martinez op LCB volgend seizoen. Gabriel is wel de beste centrale verdediger bij Arsenal dus weet niet of Martinez hem er zo uit kan spelen. Maar ja met alle blessures bij Arsenal en natuurlijk de schorsingen van Gabriel moet speeltijd eigenlijk geen probleem zijn. Iemand als Holding kwam ook altijd aan veel wedstrijden terwijl je die het liefst op de tribune hebt.

Aan het denken gezet? Pas bij 60 miljoen en het direct binnen kunnen halen van een adequate vervanger - niet Blind op die positie! - kunnen Ajax aan het denken zetten. Althans, als je het komend seizoen mee wilt doen om de prijzen.

Arsenal is wel serieus, zodanig serieus dat ik me afvraag of we niet te weinig vragen. 50 mil vind ik geen jackpot voor Licha, hij is een topper. Volgend jaar kun je ook 50 miljoen krijgen met zijn contract. En Man Utd kijkt ook mee. Hopelijk gaat de vraagprijs omhoog, want Arsenal heeft duidelijk de centjes liggen, kijken of ze echt business willen doen.

Een vervangende LCV met de voetbalkwaliteiten van Licha vind je niet. Vind je echt niet. Dan kan je nog beter Timber eerder laten gaan. Poeh, wie zou je moeten halen in zijn plaats? Sanchez terughalen?

40mio is al best een mooi bedrag. Je moet hem ook die kans geven om die stap te maken na 3 jaar. 40mio + 5mio aan makkelijk te behalen bonussen zou mooi zijn denk ik. Kan je Nico met 1/2 jaar verlengen want ik denk niet dat er grote ploegen voor hem in de rij staan momenteel. Daarnaast zou ik Campagnaro van Newels old boys ophalen voor een paar miljoen. Jong talent die je dan kan klaarstomen. Liever dan Wijndal als je het mij vraagt.

Ajax denkt altijd de hoofdprijs te krijgen voor hun spelers maar bij de concurrentie spelers kopen willen ze voor een dubbeltje op de eerste rij.
40 mil take it or leave it die martinez is nooit meer waard dan die vieira wat ze gehaald hebben van porto die staat namelijk bekend als groot talent.

27 juni 2022 om 17:44

En Martinez kan er niets van hou op man wie bepaald wat hij waard is jij toch niet hoop ik , laat ze maar flink betalen en anders blijft hij lekker in Amsterdam

Koopmeiners als vervanger dan?

Weet niet of Ajax ergens een goede verdediger uit de hoge hoed kan toveren die momenteel in Jong Ajax speelt. Misschien Rensch omtoveren tot centrum verdediger? Als die minstens zo goed is, dan strik eromheen en verkopen die hap. Martinez is felle verdediger, maar ik vind hem geen categorie Sanchez, De Ligt of Timber. Maakt nog vaak foutjes in topwedstrijden waar het erop of eronder is. Rensch naast Timber. Alleen dan moet je als Ajax zijnde wel een extra verdediger halen die bij mogelijke blessure hen kan vervangen. Schuurs is misschien wel een goeie vervanger in de competitie, maar voor de CL heb je wel eentje nodig met iets meer ervaring. Of anders Blind achterin. Dan 2 backs vanuit de jeugd doorschuiven. Wijndal halen is sws dan een must, zodat je Blind naar centrum kan schuiven.

Ik kan mij niet voorstellen dat Ajax dit niet gaat doen.
40 miljoen plus bonussen voor iemand die 7 miljoen gekost heeft is natuurlijk een buitenkans om geld te verdienen.
Helaas moet je wel constateren met al deze verkopen en nog mogelijke verkopen en aankopen dat Ajax op een eerste seizoenshelft afstevend die niet leuk gaat worden voor ze! het geluk zou kunnen zijn dat het niet de helft van de wedstrijden zijn en na het WK in die periode nog een hoop te repareren is met inkomende transfers....
Toekomst zal het leren maar ik denk dat deze deal gewoon plaats gaat vinden.

Nee toch, dit zou echt een drama zijn, niet alleen zijn voetballende kwaliteiten maar ook zijn temperament is bepalend in de achterhoede. Ajax heeft het top gedaan met het aantrekken van die zuid Amerikanen, die brengen meer gif en zijn m.i. Cruciaal in de successen van Ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren