Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pogba noemt weeksalaris van 350.000 euro in eigen documentaire ‘niets’

Laatste update:

Paul Pogba heeft openlijk zijn ongenoegen geuit over de contractonderhandelingen met Manchester United. De middenvelder vertrekt deze zomer transfervrij, maar had vorig jaar de mogelijkheid om zijn aflopende contract te verlengen bij de Engelse grootmacht. Volgens Pogba heeft United echter 'nooit een aanbieding gedaan'. In de documentaire The Pogmentary, die vrijdag op Amazon Prime wordt uitgebracht, spreekt de Fransman zijn ongenoegen uit over het onvermogen van United om hem langer binnenboord te houden.

Pogba lijkt zijn carrière te vervolgen bij Juventus, de club die hij tussen 2012 en 2016 ook al diende. Naar verluidt ligt er een contract klaar voor vier seizoenen voor de 29-jarige middenvelder. Ook United had volgend seizoen graag de beschikking gehad over Pogba, maar deed volgens de Frans international een aanbod waar onvoldoende waardering uit sprak. "Ze bluffen", is te horen in een vrijgegeven scene uit de documentaire waarin Pogba in gesprek is met zijn inmiddels overleden zaakwaarnemer Mino Raiola. "Hoe kan je zeggen dat je een speler absoluut wil houden en hem niets aanbieden? Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.”

De middenvelder zou na zes jaar op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging en een nieuwe omgeving. Na onder meer drie prijzen te hebben gewonnen onder José Mourinho staat Pogba voor een terugkeer bij de club die hem tien jaar geleden ook al overnam van United. "Mijn gedachtegang is om Manchester United te laten zien dat ze een fout hebben gemaakt door te wachten om mij een nieuw contract te geven", zei hij verder in een uittreksel dat werd ingezien door the Athletic. "En om andere clubs te laten zien dat Manchester een fout heeft gemaakt door mij geen contract aan te bieden."

United probeerde het contract van Pogba vorig jaar zomer te verlengen onder verbeterde voorwaarden. Zo zou de middenvelder 350.000 euro per week gaan verdienen, maar dat was dus niet voldoende voor de Fransman. In de documentaire is te zien hoe Pogba, terwijl hij door de straten van Miami rijdt, een telefoongesprek voert met Raiola. De inmiddels overleden belangenbehartiger legt de middenvelder het aanbod met het riante weeksalaris voor, maar Pogba is duidelijk niet onder de indruk van het voorstel en liet dat middels bovenstaande bewoordingen weten. Vermoedelijk wordt zijn overgang naar Juventus begin juli wereldkundig gemaakt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben blij dat ik een modaal salaris verdien. Als men geld niet meer in waarde weet te waarderen, dan leef je pas in armoede, ook al zwem je in het geld.

16 juni 2022 om 14:36

Mwahh is heel nobel gezegd van je maar je liegt dat je barst.... Ieder mens wil meer. Dat zit in onze aard en die drang is ook gewoon goed en gezond.....mits je niet door slaat.

16 juni 2022 om 14:38

Is het niet een kwestie van verschillende definities van armoede?

16 juni 2022 om 15:11

Afshin, ik denk dat je wat beter moet lezen en wat dieper moet nadenken over de woorden van Moes. Niet ieder mens wil meer in kapitalistische zin, echt niet. Jij dus waarschijnlijk wel, wat ook echt geen probleem is, dat is jouw goed recht. Maar geloof me er komt een dag dat je er anders over gaat denken, kwestie van ouder worden en levenservaring.

Als je de waarde van geld niet meer kent dan leef je echt in (mentale) armoede.

16 juni 2022 om 15:18

Ik ben realistisch. En geen idealistische dromer. Jezelf wijs maken dat iemand die veel geld heeft daardoor maar de waarde van geld niet kent is zelfvoldoening.
Maar onder populisten moet altijd dat beeld leven van de "gewone" man met een minimuminkomen, die genaaid wordt door "de elite". En dat geld hebben blijkbaar een teken is dat je de waarde van geld maar niet zal kennen
Gewoon onzin.

16 juni 2022 om 15:42

Afshin

Kennelijk denk je dat als jij zo bent, dat iedereen zo is. Dat is gewoon niet zo. Er zijn ook zeker mensen met veel geld die heel goed de waarde van geld weten, en dus ook dat geld uiteindelijk gewoonweg veel minder belangrijk is dan andere zaken. Tuurlijk, als je echt arm bent, dan is geld belangrijk. Maar vanaf een bepaald punt niet meer. En dat merk je pas echt als er bijvoorbeeld serieuze gezondheidsklachten zijn. Geld boeit dan echt heel weinig.

16 juni 2022 om 15:46

Dat geld belangrijk is, sluit t andere niet uit. Dus ik snap die opmerking niet zo goed. Wat heeft geld met gezondheid te maken?
Ik zeg toch niet dat t t enige is...

Ik vind t alleen zo goedkoop scoren hoe ieder persoon die veel geld heeft maar weggezet wordt als iemand die niks om geld geeft...

16 juni 2022 om 15:48

De gewone man met een minimiminkomen heeft intrisiek evenveel waarde als de voetballer. Wanneer marktwerking als religie wordt belijdt en er een scheefgroei plaatsvind is het niet gek dat mensen daar wat van vinden. Uiteindelijk wint niemand, want de een leeft in relatieve armoede en de ander zonder realiteitszin. Zou zelf goed kunnen leven met lagere seizoenskaartkosten, lagere salarissen in de voetballerij, lagere abbonementskosten etc. aangezien ik geen waarde zie in het verheerlijken nog toestaan van een kleine groep mensen die hier exorbitant rijk van worden. Lang verhaal kort: het mag een onsje minder.

16 juni 2022 om 16:02

Helemaal niet ieder mens wil per se meer geld. Het feit dat veel mensen dat niet kunnen bevatten is een veeg teken.

16 juni 2022 om 16:32

Afshin, de spreekbuis vd mensheid die laat wel even zien dat hij weet hoe iedereen in het leven staat. Het volgende is dat hij aan zal geven dat als je anders denkt dan hij, dat je dan liegt. Dan ben je niet goed hoor.

16 juni 2022 om 16:59

Maar Afshin, dat is wel heel generaliserend want dit doet hij toch helemaal niet? Als je 350k per week bestempelt als niks dan is het niet gek als mensen je een clown vinden. Blijkbaar snapt pogba niet hoe belachelijk veel geld dat is. Een rijk man met een armoedige kijk op het leven.

16 juni 2022 om 18:14

Afshin, niet ieder mens met geld wordt zo weggezet. Het gaat hier om een specifiek geval, namelijk de reactie van Pogba op een bedrag.
Er zijn zat mensen met geld die de waarde ervan kennen. Dan kun je enorm genieten van de mogelijkheden die geld bied. Maar mochten die mensen al hun geld verliezen dan hangt hun gevoel van gelukkig zijn daar niet van af.

16 juni 2022 om 21:32

Eens. Wel ligt de macht in de handen van het publiek. Wij zijn bereid om zoveel geld te betalen om alles te kunnen volgen en kiezen deels voor de bedrijven die sponsoren. Enige manier om het minder te laten worden is een salary cap of massaal voetbal op het hoogste niveau links te laten liggen.

16 juni 2022 om 21:53

@afshin

Oh dat laatste ben ik ook zeker met je eens, maar dat zei ik ook al in #32.

Ik reageerde vooral op jouw "ieder mens wil meer." Dat is gewoon niet waar. Er zijn zat mensen die dat niet willen, of onbelangrijk vinden en alleen meer verdienen als het zo uit komt. Een vriend van mij promoveerde in de biologie en werd daarna postbode, want hij had geen zin in ingewikkeld werk. Hij wilde liever vrijheid, beweging. En hij weigerde een uitkering toen hij geen baan had, want hij had genoeg geld om zelf te overbruggen. Etc etc.

16 juni 2022 om 21:55

@jack

Ik denk dat heel veel mensen daar mee kunnen leven. Maar je noemt zelf al het sleutelwoord: marktwerking. Al die kaartjes, shirtjes, reclameinkomsten, etc, dat geld moet ergens naartoe. Gaat het niet naar spelers dan gaat het naar bonden en bestuurders.

Enige oplossing zou zijn gewoon dikke vette belasting erop gooien. Maar dat past niet in ons systeem. Ik ben helemaal voor kapitalisme, maar de voetbalwereld is inderdaad een uitwas daarvan.

16 juni 2022 om 21:56

@samcro, te laat, zie #10: "je liegt dat je barst.... Ieder mens wil meer"

16 juni 2022 om 15:12

Wanneer je als mens aangeeft dat iemand je "niets" aanbiedt en er "geen waardering uit spreekt" wanneer iemand je 350000 in de week aan salaris biedt ben je echt van het padje af.

Daarnaast weet hij zelf ook wel dat hij niet de beste speler op de velden is. Het lef...

16 juni 2022 om 16:24

Is toch ook weinig daar hoef je met een modaal salaris ook maar 10 jaar voor te werken, dat weeksalaris.

16 juni 2022 om 22:04

Deze gozer heeft gewoon een wanprestatie geleverd in zijn periode bij Man United. Zonde om deze clown in het mooie tenue van Juventus te zien. Laat hem lekker samen met die andere pias Dembele naar PSG gaan.

16 juni 2022 om 16:44

Die kan op een tegeltje hoor Moesh13. Ik zou zeggen, mijn ideale salaris is modaal keer twee. En dan leven in een land met een hoge levenskwaliteit zoals Nederland (of in een tropisch land met hogere koopkracht en een westers salaris via een westerse werkgever, maar dan moet de overheid niet te corrupt zijn dan word je ook gek). Dan kan je heel goed leven, huis kopen, op vakantie, je wat luxe veroorloven, maar nog wel in touch met de realiteit, normale psyche, een gevoel van voldoening van je werk, en niet te extravagant. Wat je Pogba hier hoort zeggen is mentale armoede, absoluut mee eens. Maar goed, hopelijk is Pogba er zelf wel gelukkig mee, als je hem ziet voetballen vraag je je dat wel af.

Over overschatte spelers gesproken. Deze man kan wel in het rijtje van meest overschatte spelers ooit denk ik. Mooi dat de opruiming begonnen is bij United. Dit soort slapzakken die eens in de 15 wedstrijden wat leuks doen voegen helemaal niets toe.

16 juni 2022 om 14:37

Dat is het hè, in de basis echt wel een hele goede voetballer. Maar de echte klasse komt er zelden / veel te weinig uit voor wat er van hem verwacht wordt en wat hij verdient.

16 juni 2022 om 14:49

Pogba van united wel ja maar de pogba van Juventus en Frankijk is zeker niet overschat

16 juni 2022 om 14:57



Nee, maar het zou wel leuk zijn als hij er ook wat van bakte na die 3 weken op een toernooi elke 2 jaar. Ontzettend overschatte voetballer die zijn bedrag nooit waard is geweest. Zoals een Man U supporter het zo mooi zei " Bedankt voor die ene helft tegen Manchester City "

16 juni 2022 om 15:16

Pogba is alleen goed als Kante/vidal achter hem spelen om zijn fouten op te ruimen

16 juni 2022 om 15:24

@tuinned13,

Dat zal allemaal best. Maar iedereen heeft natuurlijk kritiek op hem deels ook terecht, maar ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat gasten als Xavi, Iniesta, Modric, de Bruyne etc. dit United wel aan prijzen kunnen helpen. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat Pogba zo meedraait bij Barca, Real of Bayern op het middenveld.

16 juni 2022 om 19:01

Aan prijzen helpen is dan ook wel een uiterste. Je kan er wel vanuit gaan dat die namen consistent zouden ballen week in week uit, dat was bij Pogba ook lang niet het geval.

18 juni 2022 om 20:12

@memphis en Harun
Pogba is bij lange na niet de middenvelder die jullie hem doen lijken. Ook bij Juventus niet. Hij mag daat oo zijn blote knieen Vidal en Pirlo, Marchisio bedanken die het mogelijk maakten dat zo een matige speler plots 'wat leek'. Ik denk persoonlijk dat Pogba zijn fanvase aan zijn marketing te danken heeft. Dit kan niet van zijn voetbalkwaliteiten komen. Voor mij de meest overschatte speler van afgelopen 20 jaar. En ik denk niet dat hij vij zijn volgende club hier verandering in gaat brengen.

16 juni 2022 om 15:27

Ik vind overschat niet perse het juiste woord. Pogba heeft overduidelijk de kwaliteiten maar is niet constant en laat het maar weinig zien. Zou me niks verbazen als hij het goed gaat doen bij Juve. Heb geen enkele speler gezien die echt beter is geworden bij United de laatste jaren..

16 juni 2022 om 15:30

Die hebben we hier ook lopen en dan vinden we ze fenomenaal

16 juni 2022 om 16:34

Hier als in, hier in Rotterdam?

16 juni 2022 om 17:48

Wie dan? Frenkie zeker? Frenkie echt een veel betere speler dan Pogba. Zou 100x liever Frenkie in mijn team hebben dan zo een luie gozer die geen meter teveel loopt.

16 juni 2022 om 15:43

Bij Juventus en Frankrijk is hij echt wel geweldig... zou het niet aan united kunnen liggen?

16 juni 2022 om 16:00

Met Ligard, Pogba, Cavani, Matic al weg zijn ze bij Man U volgens mij al de juiste weg ingeslagen.

Het zal nu een kwestie zijn om van de overbodige "ballast" af te geraken, denk aan Bailly, Martial, Greenwood, Jones, Wan etc

Er moet sowieso een CV, creatieve CM & aanvaller bij deze zomer om iet of wat in de buurt van de Top 4 te kunnen komen volgend jaar.

Nooit een aanbieding gedaan, hoe kan je hem niets bieden.

En dan lees je 350k per week. Het is echt ongelooflijk wat voor plaat sommige voetballers voor hun kop hebben.

16 juni 2022 om 19:35

Los van de werkelijkheid, sommige voetballers. Ik weet nog een interview met de Beckhams, waarin David voor een auto gewoon een zaak binnenging en er 1 aanwees. Kijken naar een prijs deed hij nooit, hij wist niet eens wat zo'n auto kostte.

16 juni 2022 om 21:49

Ja dat geloof ik graag, en dat is decadent, maar wat mij betreft niet zo erg. Als je zo rijk bent dan hoef je ook niet meer te kijken. Deze uitspraken van Pogba vind ik storender.

In Nederland ook wel een aardig voorbeeld gehad. De baas van de landmacht ging bij Feyenoord langs, en vroeg de spelers wat zij dachten dat een soldaat verdiende. Die spelers hadden daar ook een totaal verkeerd beeld van en schrokken echt van hoe weinig dat was. En die gasten riskeren hun leven ipv een balletje trappen.

"en om andere clubs te laten zien dat Manchester een fout heeft gemaakt door mij geen contract aan te bieden."

De enige fout die ze hebben begaan is om mooiweer voetballers als Pogba uberhaupt een contract aan te bieden in eerste instantie. Kan al met al toch wel concluderen dat dit samen met het Barca trio (dembele, Coutinho en Griezmann) de meest waardeloze mega aankopen ooit zijn geweest.

Probleem met Pogba is dat hij bij Manchester nooit een goeie balafpakker ala Kante had, die hij wel bij Frankrijk had waardoor hij zelf ook stukken beter speelde. Dat hij goed kan voetballen kan iedereen wel zien. Dat zagen we wel bij Juventus. Nu is het zaak om naast Pogba een zelfde soort speler neer te zetten als bij Frankrijk..

16 juni 2022 om 14:38

Onzin. Hij speelde vaak zat met spelers als Matic, Fred of Mctominay. Of zelfs met 2 tegelijk. Allen natuurlijk niet van niveau Kante, maar wel heel defensief ingesteld waardoor Pogba vrij kon aanvallen

16 juni 2022 om 14:41

Ga je nou zeggen dat Pogba 6 jaar lang dramatisch speelde omdat er geen CVM naast hem stond?
Waarom liet Ronaldo het wel zien dit seizoen? Waarom stond Bruno er wel gelijk?

Tuurlijk heeft hij kwalitieiten. Maar daar liet hij te weinig van zien.

16 juni 2022 om 14:50

@caine, de kans was enorm groot dat Frankrijk dat wk zonder Pogba ook wel gewonnen had hoor. Was geen bepalende factor toen met alle respect.

Ik had Pogba ook geen aanbiedingen gedaan als United zijnde. Gedateerde voetballer die teert op goed spel van 7 jaar geleden ofzo.. veel te traag aan de bal en niet wendbaar genoeg.. gewoon geflopt bij United. Maar het ligt natuurlijk nooit aan de speler zelf, slappe instelling.

16 juni 2022 om 15:44

Ze hebben hem wel een aanbieding gedaan, 350k per week. Maar dat vindt hij "niks".

“The Pogmentary”. Wauw wat is dit erg zeg.

Je had ook de afgelopen jaren aan United kunnen laten zien waarom het gerechtvaardigd was 100 miljoen voor jou te betalen + salaris. Fijn voor hem dat hij hier motivatie uit kan halen (nu nog waarmaken), maar beetje rare uitspraken van zijn kant. Je verwacht het van onderbetaalde/ondergewaardeerde spelers, maar hij is het tegenovergestelde van die 2.

Vreemd verhaal dit haha, ik weet niet wat ik heb gelezen. Hebben ze nu wel of niet een aanbieding gedaan?

Heeft zichzelf altijd beter gevonden dan wat wij van hem vonden. Bloedhekel gehad aan zijn nonchalante houding op het veld soms, waande zich vaak de 10 van het team wat hij nooit is geweest. Kan echt goed voetballen als je hem gebruikt op zijn kwaliteiten, maar bij United lukte het echt nooit voor een langere periode.

16 juni 2022 om 15:07

Pogba heeft alleen een zeer indrukwekkend fysiek gestel. That's it, zelfs in zijn allerbeste dagen en periodes heeft hij niet kunnen laten zien wereldtop te zijn. Alleen 1.5 jaar in een zeer zeer dominant Juve, meer niet. WK met Frankrijk was echt niet bijzonder van zijn kant. Bij United drama drama drama. Zit zoals we zeggen geen goede kop op.

Beetje gênant is het, als je het mij vraagt. Zoveel geld en dan nee zeggen, ook nog als je helemaal niet meer zo goed speelt. Durf ook te wedden dat hij dat bij juventus ook helemaal niet krijgt.

Het wordt echt tijd om deze man snel te laten vertrekken. Hij is echt een stoorzender binnen de club. Meerdere trainers hebben het met hem geprobeerd maar het lag altijd aan Jan en alleman. Goede voetballer als hij in vorm is maar wat een misselijke man, die kun je beter kwijt dan rijk zijn.

Wat een clown is dit toch. Zoveel talent, wat ie dan weer nooit ten toon stelt. Geeft ie keer een mooie steekbal, teert ie daar weer een heel seizoen op. En maar dansen. Zou perfect bij PSG passen. Lekker insta filmpjes opnemen en dansjes doen na een krappe 1-0 tegen de lamme en de blinde. Een zege voor United om deze jongen snel kwijt te zijn.

16 juni 2022 om 16:22

Dansen is manier van vieren, het tonen van blijdschap na een goal is vgm niks raars aan. Waarom is dat voor jou een probleem?

Zou ook niet weten waarom ze hem een nieuw contract zouden aanbieden. Als er iemand onder zn kunnen presteert is hij het wel. Wat heeft ie United nou gebracht in die zes jaar. 10 goede potjes?

Pogba heeft weinig memorabele momenten gehad in de afgelopen 6 jaar, deels door blessures deels door zwakke teamgenoten. Maar iemand met zijn kwaliteiten had natuurlijk veel meer moeten laten zien. Hij is toch niet de nieuwe Yaya Toure geworden in de prem, hopelijk doet hij het goed bij zijn nieuwe club

Een woord: walgelijk.
Als je zo reageert op 350k per week ben je een walgelijk figuur. Gadverdamme. Vond Pogba altijd al maar een showpony, maar hoe hij zich hier laat kennen is echt heel lelijk. Ik geloof niet dat een Ngolo Kante bijvoorbeeld zo zou reageren (overigens ook een veel betere speler). Ik hoop dat die Pogba wegkwijnt bij Juve en gun hem geen enkele prijs. Goed van Ten Hag dat hij dit bv’tje opruimt.

Forza Paul. Zijn transfer is echt een must aangezien SMS te moeilijk te kopen is.

16 juni 2022 om 16:46

Scott Mc Stominay?

17 juni 2022 om 01:16

Al die afkortingen tegenwoordig, wie kan dit nog volgen?

17 juni 2022 om 09:35

Ik heb oprecht geen idee wie wordt bedoeld

Dit valt me tegen van Pogba. Maar goed, voor 350k per week kan United wel 1 of 2 spelers halen die meer laten zien dan hij de afgelopen tijd heeft laten zien. Ik wens hem veel geluk in Turijn.

Geen waardering lees ik... bij waardering moet je toch ook iets gedaan hebben waardoor je gewaardeerd wordt? Heeft geen kloten laten zien bij united, geen deuk in een pakje boter getrapt, nog te slecht om als slecht voorbeeld te dienen. Je moet je de ogen uit de kop schamen als je zulke uitspraken doet. Als ie nou de sterren van de hemel speelt dan..... o nee dan is 350.000 per week nog veel en veel te veel... voetbalwereld is verdorven, bedorven! Betaal alle spelers maar een ton per jaar minder, kijk eens wat je daar van kan doen! En ja een speler kan ook echt wel van 2 ton per jaar leven.. de arbeiders doen het van een 1 zesde of 1 vijfde deel daarvan...

350.000 per week vind meneer te weinig, ik vind het eerder te veel voor deze gehypte speler

haha, niets. Oftewel 15 miljoen per jaar.

Weet je wat echt niets is? Zijn prestaties bij Manchester United. Heeft er in principe niks van gebakken, zeker niet voor een speler met zijn talent.

Wat een verwend snotjonk. Hij heeft zich zelf zo stevig op een voetstuk, dat hij denkt dat hij tonnen per week waard is. Hij heeft gewoon keihard gefaald, nul geleverd en ManU was eigenlijk koekoek dat ze uberhaupt nog zo ver wilden gaan.

Al een geluk dat United niet in slaagde om zijn contract te verlengen. Pogba is het symbool van post SAF periode en heeft zijn verwachtingen nooit waargemaakt. Het is een toernooi speler en kan niet een jaar lang op topniveau spelen maar wil wel topsalaris verdienen.

Ik ben wel blij dat hij weg is. Liet het veel en veel te weinig zien. Is geen slechte voetballer, absoluut niet, maar hoe weinig hij heeft laten zien in de afgelopen jaren (bij United) is echt schrikbarend... En nee, dan accepteer ik het excuus dat hij iemand naast zich miste niet. Met zijn kwaliteiten liet hij voetballende gewoon te weinig zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren