Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pasveer geeft Onana flinke schop na: ‘Geen echte topsporter’

Laatste update:

Remko Pasveer heeft geen goed woord over voor de manier waarop André Onana zich afgelopen seizoen gedroeg bij Ajax. De 38-jarige goalie stoorde zich aan de egoïstische houding van zijn collegadoelman, die in november terugkeerde van zijn dopingschorsing. "André trok na zijn schorsing zijn eigen plan, zei niet zoveel en daar hadden sommige jongens ook last van", zegt Pasveer in gesprek met Helden Magazine.

Maarten Stekelenburg raakte heel vroeg in het seizoen geblesseerd, waarna Pasveer vanaf eind augustus de eerste keeper onder Erik ten Hag was. Toen ook Pasveer geblesseerd raakte, koos de inmiddels vertrokken coach voor Onana. Opvallend was dat het aantal tegengoals gigantisch toenam vanaf het moment dat de Kameroener het doel ging verdedigen. "Als je niet alleen met jezelf bezig bent, maar ook met je achterhoede, dan komt die bal misschien niet in de buurt van het doel", zoekt Pasveer naar een verklaring.

"André heeft enorm veel talent, heeft een goede fase meegemaakt bij Ajax, maar was op het laatst vooral met zichzelf bezig", aldus Pasveer. "Ik kan alleen oordelen over wat ik heb gezien. En dan vind ik niet dat hij een echte topsporter is, maar misschien was dat voor de dopingzaak heel anders. Hij is in mijn ogen niet iemand die alles wil doen om beter te worden."

Ook de supporters van Ajax namen aanstoot aan de houding van Onana, die in zijn laatste duel tegen Sparta Rotterdam (2-1 winst) uitgefloten werd door zijn eigen publiek. Na afloop weigerde de goalie de fans te bedanken en zei hij voor de camera van ESPN: "I don't give a shit", over het publiek. Het leidde tot behoorlijk wat ophef in Amsterdam en werd het einde van Onana onder de lat bij Ajax. Stekelenburg keerde in de finale van de TOTO KNVB Beker tegen PSV (2-1 verlies) terug. Onana zat volgens Ten Hag vanwege een liesblessure niet bij de selectie, en kwam daar het restant van het seizoen ook niet meer bij. Onana lijkt transfervrij op weg naar Internazionale, al is die transfer nog steeds niet bevestigd, terwijl Pasveer nog een seizoen vastligt bij Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Begrijp niet wat deze opmerkingen toevoegen op een bewuste trap na dan.

14 juni 2022 om 18:15

Tsja is niet nodig idd, vooral een iemand die wat jaartjes meedraait zou beter moeten weten.
Ach waarschijnlijk denkt onana toch "i don t give a shit" 😉

14 juni 2022 om 18:19

Ja ik denk juist door die reactie aan zijn hele mimiek te zien dat het hem wel degelijk wat heeft gedaan. Maar zijn trots staat in de weg om dat toe te geven.

14 juni 2022 om 19:19

Klopt inderdaad. Het is gewoon ontzettend jammer hoe het allemaal gelopen is. En wat Pasveer hier zegt is precies wat de Ajax supporters allang wisten. Op een gegeven moment was Onana eerder een stoorzender dan een versterking. Je zag aan alles dat hij met zijn hoofd allang weg was. Gewoon een jaar te lang in Amsterdam gebleven.

Toch had ik het netjes gevonden als Pasveer hier zich op de vlakte had gehouden. Het zijn beroepsgenoten en beiden hebben Ajax geholpen om kampioen te worden.

14 juni 2022 om 20:02

en ja, mijn moeder zei nog, doe het nou niet ...

14 juni 2022 om 20:12

Pasveer wordt erover geinterviewd en geeft gewoon een open & eerlijk antwoord. Het had niet gehoeven, maar Pasveer lijkt me niet iemand die er graag omheen draait.

Van Onana vind ik het zo ongelooflijk jammer! Ik was echt fan van de keeper Onana en vind hem nog steeds de beste bij Ajax sinds vd Sar. Zijn reddingen waren spectaculair en hij heeft Ajax meermaals op de been gehouden in de CL. Ik betwijfel of er een product op de markt waardoor je zo kunt keepen, dus ik ga er vanuit dat het er qua talent zeker nog in zit. Zijn focus is zijn valkuil en dit i.c.m. een keiharde switch van held tot verbannen zijn doet zijn prestaties en zelfvertrouwen geen goede. Dan verlengd ook Handanovic nog eens bij Inter en speelt hij een dramastische Africa Cup, wat iedereen dan maar "lekker vind voor hem". Het is nu ook wel weer eens tijd dat we Onana een 2e kans gaan geven, hij heeft Ajax en het Nederlandse voetbal namelijk wel degelijk een dienst bewezen.

14 juni 2022 om 23:57

Interview of niet, het is wel makkelijk , pas als hij weg is, erover praten. Laf hoor!
Pasveer mag Onana’s schoenen nog niet strikken.

15 juni 2022 om 10:12

@mvbfan: Ben jij bij elk moment geweest dat Pasveer en Onana samen waren? Ik denk het niet, dus je weet helemaal niet of hij er nu pas over praat. Misschien heeft Pasveer dit veel vaker tegen Onana gezegd, maar heeft die er niets mee gedaan.

14 juni 2022 om 18:20

Moeten opmerkingen wat toevoegen dan? Hij wordt gewoon geïnterviewd en geeft daarbij zijn mening.

14 juni 2022 om 18:23

Nee dat hoeft niet, maar je kan je wel afvragen waarom Pasveer dit zegt. Hij komt niet over als iemand die niet nadenkt over zijn woorden. Zo'n trap na is nergens goed voor. Hij heeft vast gelijk, maar wat heb je er aan.

14 juni 2022 om 18:29

Nee hij heeft er zelf niets aan. Maar er is ook geen woord aan gelogen. Ben wel blij met het interview want het bevestigde mijn vermoedens. Onana is gewoon een enorme lamlul.

14 juni 2022 om 18:32

Wat je er aan hebt is een reeel beeld van iemand die dit bewust heeft meegemaakt ipv de Telegraaf die van alles roept maar niets weet. Zegt iemand niets dan heeft ie geen persoonlijkheid of een mening beantwoord iemand de vraag wel oprecht dan moet ie dat niet doen. Kom op, hij krijgt een vraag en heeft hier een oprecht antwoord op. En ik vind dat eerlijk gezegd meer waarde dan zeggen daar vind ik niets van of dat is geweest bla bla

14 juni 2022 om 18:34

Elk woord van Pasveer is doordacht 3n ook ik zag een zeer ongemotiveerde Onana onder de lat staan die al afscheid had genomen van Ajax. Het is geen trap na maar legde de feiten op een rij en hij was het die blunderde tegen Benfica, niemand anders.

14 juni 2022 om 19:26

En/of Pasveer is een slechte collega.. Dat laatste is op meer plekken al bewezen, al wordt dergelijk gedrag hier ook wel eens uitgelegd als winnaarsmentaliteit. Pasveer heeft ‘last’ van een ‘keepers syndroom’. Dat zijn eigengereide gasten die nietsontziend kunnen zijn. Heeft wel iets, ik vind hem echter een verschrikkelijke vent, maar dat zal hem weinig deren denk ik ;-)

15 juni 2022 om 11:10

Klopt, was een fout van onana, ook al sprong de verdediger niet eens mee met de aanvaller van benfica.
Misschien moeten we het dan ook over de 2 doelpunten in Lissabon hebben ...twee keer fout van pasveer

15 juni 2022 om 21:35

Waterreus moet gruwelijk zijn geweest. Hele nare man

15 juni 2022 om 22:15

Ja die fout tegen Benfica was echt bizar. Gewoon aan de verkeerde kant van de speler opspringen, in plaats van aan de kant waar de bal vandaan kwam. Echt ongekend.

14 juni 2022 om 18:34

In dit geval voegt een trap na vrij veel toe: Onana was gewoon een slappe zak die niet meer serieus met zijn sport bezig was, dat dachten we al, dat zagen we al, maar nu krijgen we het ook bevestigd van een medespeler. Dit lijkt me van alle mogelijke trappen na wel de meest terechte die geplaatst kan worden van het afgelopen seizoen Eredivisie (alhoewel, misschien zijn er andere kandidaten) en ik als ajacied vind het wel degelijk iets toevoegen (een glimlach op mijn gezicht op zijn minst).

15 juni 2022 om 09:01

Dus je hebt de mening (n=1) van een teamspeler nodig hierover om definitief te weten dat Onana er met de pet naar gooide? Merkwaardig. Ik vind het prima trouwens dat Pasveer niet om de hete brei heen draait, maar het is wel makkelijk scoren nu zijn concurrent ook daadwerkelijk weg is. Het heeft iets achterbaks. Zou hem dit tijdens het seizoen gevraagd worden dan zou hij er niet op in zijn gegaan.

14 juni 2022 om 18:37

Prima dat we weten wat we eigenlijk wel wisten: Onana heeft er na zijn dopinginname een bende van gemaakt. En het is best dat zoiets nog eens aangestipt wordt. Zodat de Onana fans ook weer eens met feiten om de oren worden geslingerd. Want er waren nog steeds een paar die dachten dat Onana serieus voor en met Ajax bezig was. Hij heeft de uitschakeling tegen Benfica grotendeels op zijn conto en was een van de stoorzenders van Ajax naar het moeizame kampioenschap. De volgende club kan hier nu rekening mee houden. By the way: is hij al ergens officieel gecontracteerd?

14 juni 2022 om 18:40

Wij kennen de vraagstelling niet. Als ze letterlijk vroegen wat hij van Onana vond dan vind ik het juist heel veel toevoegen. Hij bevestigt namelijk wat een groot deel van de supporters al dacht. En daar kan ik nu gelukkig wel om lachen.

14 juni 2022 om 18:43

Wat het toevoegt is dat Pasveer met dit interview zichzelf, zonder het daadwerkelijk te zeggen, op een voetstuk wil plaatsen. Pasveer de oude veteraan die de 40 nadert maar wel oh zo een geweldige prof is, ten opzichte van jonge hond Onana die de kantjes er vanaf liep het laatste half jaar. Ik kan nooit zo goed tegen dit soort gasten, bij PSV was het ook al gezeik met Pasveer en zijn gebrek aan collegialiteit.

14 juni 2022 om 18:50

Joshuak als er 1 ajacied oncollegiaal was, was dat Onana. Herinner je je de blikken van Blind en Klaassen. Onana werd serieus uitgekotst. Pasveer niet. Die zag je een goede band hebben met veel verschillende spelers.

14 juni 2022 om 19:12

Dat Onana er de afgelopen zes maanden met de pet naar heeft gegooid is natuurlijk een feit, maar wat Pasveer hier doet is ook verre van collegiaal. Dat het nu een leuke gozer is (die iets teveel in zichzelf is gaan geloven) kan heel goed, maar we zullen zien of dat in de toekomst ook zo blijft wanneer Ajax een nieuwe dure keeper haalt en Pasveer weer op het bankje mag plaatsnemen zoals bij PSV.

14 juni 2022 om 19:39

Niet collegiaal, we moeten de feiten niet gaan verdraaien. Onana heeft met zijn negatieve houding zijn ploeggenoten in de steek gelaten en niemand anders.

14 juni 2022 om 19:42

Ik weet niet of jij werkt, maar als je je voor 100% inzet en een collega dag in dag uit de kantjes eraf loopt....., tja, dan trek je waarschijnlijk ook een keer je mond open.

14 juni 2022 om 20:21

Pasveer heeft geen goede band met andere spelers, Pasveer is echt een enorme narcist die volledig met eigen gewin bezig is.

14 juni 2022 om 20:24

Dat is niet wat ik zag in de beelden na wedstrijden. Dan leek hij goed te kunnen omgaan met medespelers. Onana daarentegen liep er altijd verloren en wat eenzaam bij.

15 juni 2022 om 11:12

Ja, dan bespreek je dat onderling of met de leidinggevende ...never nooit met de pers.

15 juni 2022 om 22:17

@janta

Ze kunnen toch ook allebei oncollegiaal zijn. Onana was het zeker, maar deze trap na van Onana vind ik ook niet chic.

14 juni 2022 om 18:44

De bevestiging voor veel fans dat ze het toch goed zagen. Hij had ons bijna het kampioenschap gekost en kostte ons de cl

14 juni 2022 om 23:59

Wat een onzin! Toevallig als het ze zi uitkomt. Zonder Onana was Ajax in het superjaar nooit zo ver gekomen.

14 juni 2022 om 18:46

Pasveer moet juist blij zijn met Onana. Als Onana niet was geschorst had hij heel het seizoen op de bank gezeten

14 juni 2022 om 18:49

Wat heeft dat te maken met het feit dat Pasveer vind dat Onana geen topsport mentaliteit had afgelopen half jaar?

14 juni 2022 om 18:54

Als Onana een topmentaliteit had gehad, dan had Pasveer de bank kunnen warm houden dus ik zou dit soort teksten lekker voor me houden, maar een wit voetje halen over de rug van een verguisde speler valt altijd wel lekker bij de buhne natuurlijk

14 juni 2022 om 18:59

Als inderdaad, wat dus niet het geval is, toch?

14 juni 2022 om 19:02

Klopt, maar dan zou ik als teamgenoot dankbaar zijn voor de kans die mijn collega voor me heeft gecreerd. Beiden denken we daar blijkbaar anders over

14 juni 2022 om 19:41

En in tegenstelling met Onana heeft Pasveer het uitstekend gedaan.

14 juni 2022 om 19:46

Dan denk ik dat je toch niet helemaal snapt wat er in een topsporter om gaat. Pasveer kan toch moeilijk "blij" zijn dat Onana geen topsporter is, enkel en alleen omdat Pasveer om die reden kon spelen. Dan moet je als topsporter (pasveer) dus de gebreken van een collega (onana) zien als iets positiefs. Dat is toch innerlijk tegenstrijdig. Een topsporter moet blij zijn als hij speelt vanwege zijn eigen kwaliteiten, niet vanwege het falen van een ander.

14 juni 2022 om 21:50

Pasveer hoeft toch niemand dankbaar te zijn, die gozer heeft dankzij zijn mentaliteit toch nog op topniveau in Nederland gekeept wat weinig voor mogelijk hielden. Niet zoveel zeuren en hard werken. Met een beetje geluk komt je kans en als een concurrent iets doms doet kun je het alsnog verpesten. Dat heeft hij op het begin na misschien absoluut niet gedaan.

15 juni 2022 om 10:56

Jaar dat Ajax in de CL goed deed, was Onana de man. Zulke reddingen heeft pasveer nooit gemaakt. Pasveer is een goede keeper, maar moet zijn mening voor zich houden. Niet professioneel naschoppen.

14 juni 2022 om 18:54

'begrijp niet wat deze opmerkingen toevoegen'. Kijkje in de keuken wellicht? Een verklaring waarom de achterhoede als een kaartenhuis in elkaar viel toen Onana er in kwam? Welke inzichten had je op gehoopt toen je dit artikel aanklikte om te lezen dan?

14 juni 2022 om 19:51

Als hem zijn mening wordt gevraagd over Onana, moet hij dan gaan liegen?

15 juni 2022 om 22:20

Alsof er geen tussenvorm is. Je kan ook gewoon bepaalde dingen niet zeggen. Dan lieg je niet, dan hou je iets voor je. Dat doen we allemaal. Als je vrouw vraagt of ze een dikke kont heeft, dan zeg je ook niet "ja, het ziet er echt niet uit in vergelijking tot 15 jaar geleden".

14 juni 2022 om 21:13

Dat de man niet meer hoeft te rekenen op een terugkeer. Dat voegt het toe....
En hij speelde zelf de grote onschuld.

15 juni 2022 om 11:04

Precies, dit zegt veel meer over de persoon Pasveer dan over Onana. Ik vermoed dat het vooral gaat om zieltjes winnen bij de supporters van ajax ...wat volgens mij ook best goed is gelukt als ik de reacties lees.

15 juni 2022 om 23:25

@boris19, nou het zeker waarde zijn opmerking. Want dat hij niet met andere spelers meer optrok was precies wat we zelf ook dachten maar niet zeker wisten!

Het wordt nu gewoon bevestigd. Die Onana is een eerste klas flapdrol door zich zo te gedragen!
Gewoon iemand die puur voor het geld kwam. Maar ik heb het al eerder gezegd en blijf het herhalen hij gaat het niet redden!

Niet omdat hij de kwaliteit heeft gewoon omdat het een luie kwal is die enkel met zichzelf bezig is.
In Italië doet hij dat een paar keer en breken ze hem in 2.

Maar ook dat zal hem niet boeien want hij heeft zijn zakken dan al ruim gevuld!

Ach, ik geef Onana geen ongelijk. Pakken wat je pakken kan en wegwezen. Als de club je niet goed genoeg vind doen ze je ook makkelijk weg. Voor wat moet je loyaliteit tonen? De supporters? Ook die kunnen de pot op. Volgend seizoen juichen ze weer voor iemand anders.

14 juni 2022 om 18:15

Het ligt wel iets genuanceerder dan dat maar ik geef je wel gelijk, het is en blijft topsport en van sympathie kan je niet eten.

14 juni 2022 om 18:19

Loyaliteit is ook niet vereist, maar professionaliteit wel. Ajax betaalt zijn salaris, hebben zelfs die dopingepisode gehad, en dan mag je daarna verwachten dat iemand gewoon als professional traint en speelt.

14 juni 2022 om 18:38

Ajax betaalde hem door in de hoop dat hij zijn contract zou verlengen en ze misschien nig wat centjes aan hem konden verdienen. Heeft helaas voor hen verkeerd uitgepakt. Daarnaast, als hij zo onprofessioneel was, waarom zat hij steeds toch bij de selectie van ten Hag? Als het allemaal zo erg was en hij zich niet hield aan zijn contractuele taken en verplichtingen richting de club dan hadden ze hem allang al gekort op zijn salaris of wat dan ook.

14 juni 2022 om 18:51

Lonely. Ajax betaalde hem door omdat dat de contractuele afspraak was en zij wel gewoon professioneel waren. Ze hebben m toch uiteindelijk bij de terugkeer van Stekelenburg redelijk snel uit de wedstrijd selectie gegooid? Dat doe je niet met een Onana die lekker mee draait hoor. Maar ga maar eens juridisch bewijzen dat iemand minder goed traint en wedstrijden speelt, dat ga je als club zijnde natuurlijk niet winnen

14 juni 2022 om 20:04

Omdat Pasveer en Stekelenburg geblesseerd waren en er geen keeper meer over was behalve Gorter. En die is er gewoon nog niet.

Bovendien is "niet hard genoeg trainen" heel moeilijk aan te tonen. Dit is de mening van Pasveer, die hoeft niks te bewijzen. Als je iemands salaris kort moet dat wel.

14 juni 2022 om 18:40

Haha Linley dat is toch geen instelling. Ten eerste, waar voetbal je voor als topsporter? Misschien voor de clubs, misschien voor de fans, maar in eerste instantie voor je eigen ontwikkeling, je eigen prestaties, je eigen carrière. Dit gedrag van Onana is slecht voor al die drie: hij werd een slechtere keeper, presteerde ondermaats en zag zijn carrière verder in het slop komen. Nu las ik dat zelfs Inter met Handanovic heeft verlengd. Denk je dat dat gebeurd was als Onana zijn eigen carrière serieus had genomen bij Ajax? Dus kortom, loyaliteit aan zichzelf moest hij tonen, maar in plaats daarvan liet Onana zijn eigen karakter zichzelf in de weg zitten.

14 juni 2022 om 19:39

Loyaliteit tonen??? Het gaat niet eens om loyaliteit. Het is professioneel zijn Doe je werk gewoon goed als je fors betaald word, zeker als die fans de gene zijn die elke week op de tribune zitten en daar dus eigenlijk aan mee betalen, als je dan zegt van i don't give a shit, zit er gewoon iets los.

14 juni 2022 om 19:54

Inderdaad die houding van hem was nog het ergste. En ik geloof ook niet dat hij per ongeluk doping heeft gebruikt.. ik hoop dat hij bij Inter flopt en lekker een paar jaar op de bank gaat zitten daar, misschien leert hij dan wat nederigheid is

14 juni 2022 om 19:53

Zoals hierboven Leidsehood en Binny ook zeggen, doet Onana - naast Ajax - ook en vooral zichzelf tekort. Een gebrek aan loyaliteit, professionaliteit en collegialiteit wordt door andere clubs ook gezien en meegenomen in de afweging of ze je als een versterking zien en je dus voor grof geld willen inlijven (transfersom en/of tekengeld en salaris). Ook je toekomstige teamgenoten kennen je reputatie. Dat werkt allemaal niet echt mee. Dus nog los van loyaliteit aan je huidige club en hun supporters, wat je daarvan ook mag vinden, ben je ook gewoon je eigen carrière aan het vernachelen.

15 juni 2022 om 16:08

je vergeet dat het ook niet in zijn eigenbelang is om zo weg te gaan. Dit straalt toch op hem af, en als je voor maximaal salaris over de lengte van je loopbaan wil gaan dan haal je toch meer uit je carriere door topsport-mentaliteit te hebben dan door er zo met de pet naar te gooien en niet loyaal te zijn. Zou me niets verbazen als hij flink in aanzien is gedaald en straks bij Inter de bank warm mag houden (als die transfer nog doorgaat).

Kijk Pasveer zegt gewoon waar het op staat, en in deze geef ik hem 100 procent gelijk. De houding die Onana heeft verbaasd me dan ook niets, en dat teamgenoten daar ‘last’ van ervaren begrijp ik ook wel. Ik vind het zo jammer dat hij op deze manier weg is gegaan, Onana was mijn favoriete speler bij Ajax omdat ik zelf keeper ben en probeer te leren van zijn spel want daar was hij fantastisch in. Nogmaals jammer

14 juni 2022 om 18:17

Ik geloof ook direct dat hij gelijk heeft, maar ik hou niet zo van natrappen. Je hebt hier helemaal niks aan als Pasveer, behalve als hij misschien wil scoren bij de supporters.

14 juni 2022 om 18:25

Dat ligt er wel aan. Zeggen waar het op staat doe je tegen degene in kwestie en niet tegen de krant. Als hij Onana ook zo heeft aangesproken en deze zijn gedrag niet aanpaste heeft hij helemaal gelijk. Als hij dit niet heeft gedaan en nu pas zijn mond op trekt is het vooral een trap na.

14 juni 2022 om 18:33

Dat zou ik inderdaad niet weten dus kunnen we er niet over oordelen. Tevens is het ook nog wel de vraag hoe het intervieuw echt verlopen is.

14 juni 2022 om 18:36

Als er in een interview naar gevraagd wordt mag je daar gewoon antwoord opgeven. Pasveer is duidelijk van nature niet politiek correct ingesteld en geeft gewoon zijn visie over de zaak. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben, inplaats van een antwoord geven ala Mark Rutte.

14 juni 2022 om 18:43

Beetje respectloos als je mij vraagt. Pasveer zal nooit zo goed worden als een Onana die op zijn best was en die ons de europa league finale en CL halve finale toebracht.

14 juni 2022 om 19:08

Juist respectloos van Onana, je moet je gewoon professioneel opstellen en gedragen als je onder contract staat bij ajax. Zijn gebrek aan respect kan ajax het kampioenschap kosten en heeft ajax ook een flinke transfersom mis gelopen.

14 juni 2022 om 20:27

Kom op, Onana heeft mijn zijn totale gebrek aan inzet Pasveer en de rest van zijn collega's bijna het kampioenschap gekost. Hoe kan je nou hier Onana gaan verdedigen Carribean? En begrijp me niet verkeerd, Onana was ooit fantastisch, maar dat is niet het punt. Pasveer is op dit moment beter en zeker een betere Ajax speler geweest afgelopen jaar. Onana liet zichzelf en zijn collega's stikken.

14 juni 2022 om 19:53

Exact. Je zag bij één van de laatste duels dat de selectie het publiek ging bedanken en er onder diverse spelers behoorlijke irritatie was omtrent de houding van Onana. Jammer, heb voor zijn dopingschorsing enorm genoten van zijn katachtige reflexen en persoonlijkheid in en buiten de lijnen. Het is jammer maar dit einde heeft hij zelf toch écht bewerkstelligd.

15 juni 2022 om 10:59

Gewoon niet professioneel, zelfs in het bedrijfleven doe je dit niet. Komt altyd als een boemerang terug.

Snap de frustratie maar spreek dit dan ook onderling uit. Of meld dit ook eerder in media , nu komt het als natrappen over terwijl ik inhoudelijk hetzelfde over Onana vind

14 juni 2022 om 18:17

Ik vind dit soort reacties wel interessant, dat geeft wat meer inzicht in dingen of bevestigd wat je ook dacht. Kijk als het je maatje is doe je dit niet, maar als je niets met die persoon hebt, tja wat maakt het uit? Hij is toch weg

14 juni 2022 om 18:22

Geef je zeker gelijk in maar mij part mag je dit ook kenbaar maken eerder. Snap jou ook volledig daar niet van

14 juni 2022 om 18:27

Ja dat is de tegenzijde inderdaad, een principe kwestie.

Oke pasveer, kan je ook je mond eerder open doen ipv de moraalridder spelen nu? Trappen na geven kunnen we allemaal namelijk. Kansloos.

14 juni 2022 om 18:38

Waarom zou hij dat doen? Je hoeft niet iedereen te confronteren met je mening. Tenzij iemand erom vraagt wat nu dus gebeurt in het interview.

14 juni 2022 om 18:45

1) Wie zegt dat hij dat niet heeft gedaan? De blikken van Klaassen en Blind naar Onana waren duidelijk: het team was klaar met hem. Dat moet Onana geweten hebben. 2) Het is niet de verantwoordelijkheid van Pasveer dat Onana professioneel is. Onana was geen broekie meer, die koos zelf voor de weg van de minste weerstand, met zijn volle volwassen verstand. 3) Dit is niet moraalridder, dit is gewoon feitelijk benoemen dat Onana zijn werk niet serieus nam. Hoe is dat moraalridder? 4) Trappen nageven kunnen we allemaal? Doe dan. Wie zou jij in godesnaam een interessante en relevante trap na kunnen geven waar in de krant over geschreven wordt? Ik lees graag mee namelijk, dus succes. Het gaat hier over Ajax, niet over de plaatselijke groenteboer he, dus het is nieuws wanneer een speler zich niet normaal gedraagt.

Op het veld liep hij er al mee alsof hij er totaal geen zin meer in had, daarbuiten dus ook. Onbegrijpelijk als je ziet wat Ajax voor hem betekent heeft. Trieste gozer.

14 juni 2022 om 18:21

Wat heeft Ajax dan precies voor hem betekend? Vind dat altijd een beetje krom. Ajax handelt ook niet uit liefdadigheid

14 juni 2022 om 18:24

Ajax heeft hem toch een podium geboden? Onana heeft jaren lang geroepen dat Ajax de enige topclub (zijn woorden) was die een donkere keeper had. We kunnen er lang en kort over praten. Onana koos voor zichzelf, wat kan en mag maar niet netjes is in mijn ogen, maar had zich daarna gewoon proffesioneler moeten opstellen. Als Pasveer zegt dat anderen er last van hebben geloof ik dat meteen. Zie de reacties van Blind en Klaassen bijvoorbeeld.

14 juni 2022 om 18:25

Ze hadden hem eruit kunnen schoppen na de dopingaffaire en evt nog een schadevergoeding kunnen claimen. Wat deed Ajax? Ze betaalden zijn salaris door en boden hem zelfs een nieuw contract.

14 juni 2022 om 18:28

Door Cillessen intern te vervangen en hem te laten staan terwijl Krul werd gehaald als vervanger. Op basis van Jong Ajax zou hij er nooit in staan, dus hij mag best dankbaar zijn dat ie een serieuze kans heeft gekregen. Elke blunder die bestaat in het voetbal, heeft hij gemaakt in de kkd.

14 juni 2022 om 18:32

Ajax heeft hem een podium geboden ja. Maar zoals ik zeg, dat doen ze toch niet uit liefdadigheid? Dat doen ze om er sportief en financieel de vruchten van te plukken. Dat is logisch, maar ik vind het altijd onzin dat een speler de club dan wat verschuldigd zou zijn en andersom niet

14 juni 2022 om 18:38

Het gaat toch helemaal niet om het feit dat Ajax financieel niet de vruchten heeft kunnen plukken? Het gaat om het feit dat Onana zich als een kleuter opstelde richting de supporters en schijnbaar ook richting de selectie. Kijk 1 keer het verschil met Mazraoui's laatste jaar. Dat is hoe je je gedraagt. Als jij je team zo zwaar benadeeld hebt met een dopingschorsing halverwege een seizoen en dan met zo'n instelling terug komt een jaar later dan ben je gewoon niet professioneel bezig. Daar waren duidelijk irritaties over bij de spelers.

14 juni 2022 om 19:00

Precies, daar ben ik het ook mee eens. Ik vind 'als je ziet wat Ajax voor hem betekend heeft' alleen onzin, want ze hebben hem niet opgesteld omdat het een aardige jongen is

14 juni 2022 om 19:16

@bobiku: Ajax is voor hem door het vuur gegaan voor en tijdens zijn dopingschorsing, iets wat 100% Onana's eigen schuld was, en waar Ajax er ook voor had kunnen kiezen het hard te spelen. Tuurlijk hoopte Ajax op wederkerige loyaliteit, maar in plaats daarvan heeft Onana zich alleen nog maar onprofessioneel en schofterig gedragen. Dat is hem zeker te verwijten en deze karaktereigenschap zal er ook voor zorgen dat Onana nooit een topkeeper gaat worden, terwijl hij daar wel het talent voor heeft.

Eeuwig zonde. Had een echte held kunnen worden, in plaats daarvan is hij één van de meest gehate Ajacieden uit de recente geschiedenis.

14 juni 2022 om 19:25

Wat dacht je van salaris doorbetalen tijdens zijn dopingschorsing? Kans gegeven als jonge keeper. Dat je je contract niet verlengt is 1, maar dat je maar gewoon wat aankloot laatste halfjaar is kansloos natuurlijk.

14 juni 2022 om 19:32

Ajax schaarde zich achter hem, geloofde in zijn onschuld. Ik had het ongepast gevonden als ze hem dan niét hadden doorbetaald. Kans geven als jonge keeper doet Ajax gewoon vanuit eigenbelang. Dat hij wat aankloot is verder inderdaad belachelijk

14 juni 2022 om 21:29

Als Ajax zijn salaris niet had door betaald was dat gewoon terecht. Ajax betaald hem geen 2 miljoen per jaar om een pilletje te nemen om vervolgens een jaar niet te kunnen spelen.

16 juni 2022 om 17:26

Als je dit nu nog niet begrijpt houdt het voor jou wel een beetje op nu.

Je kunt niet zeggen dat hij liegt. De organisatie was ook gewoon loos na een tijdje. Des te knapper dat je zelfs in die periode amper wat laat liggen. Organiseren was sowieso nooit het sterkste punt van Onana vind ik, maar zijn reflexen zijn wel van wereldklasse. Als dat ook wegvalt, dan is Pasveer gewoon de betere keeper. Veel beter zelfs.

Onana is wel degelijk een topsporter die ervoor heeft gekozen toen de onderhandelingen over contractverlenging vastliepen te kiezen voor een stap hogerop.

14 juni 2022 om 18:21

Ja en daarmee ga je voorbij aan het punt. Pasveer vindt de opstelling van Onana in het laatste half jaar niet passen bij een topsporter. Daar gaat het om.

14 juni 2022 om 18:35

Gaat om zijn instelling, niet om het feit dat hij weg wilde. Niet voor niks dat hij uit de selectie is gegooid onder het mom van "blessure". Je zag na sparta thuis zichtbaar de irritaties bij de halve ploeg toen Onana direct de kleedkamer in dook en niet de supporters ging bedanken.

14 juni 2022 om 19:45

Waarom volgde er dan geen disciplinaire maatregelen toen Daley Blind na zijn wissel tegen Feyenoord de kleedkamer indook en na de overwinning niet terug op het veld verscheen. Dat noem ik geen instelling voor een profvoetballer. Dat was toen een zeer zwakke instelling van Blind. Het feit dat hij door supporters als echte Ajacied wordt gezien doet er dan niet toe

14 juni 2022 om 21:32

Blind was er na de wedstrijd gewoon bij hoor. Nu verzin je gewoon zelf dingen. Dat Blind baalde is toen ook veel discussie over geweest. Blind geeft de week erna wel weer alles en biedt zijn verontschuldigingen aan na de wedstrijd. Waar Onana letterlijk zegt dat hij geen fuck om Ajax geeft en schijnbaar ook niet meer zijn best deed op trainingen.

15 juni 2022 om 22:22

Miki

Er is een groot verschil tussen een voorbeeldprof die misschien een keer een baaldag heeft, en iemand die er structureel met de pet naar gooit. Die eerste zal op begrip van zijn team kunnen rekenen. De tweede niet.

Zo kennen we Pasveer weer. In zijn tijd na PSV durfde die ook pas de media op te zoeken.

Ik geef André Onana geen ongelijk over zijn laatste halfjaar bij Ajax. Ik bedoel hij is van publiekslieveling gezonken tot persona non grata wat ik toch niet helemaal snap. Voor zijn periode was die werkelijk waar echt fantastisch en durf wel te zeggen dat hij een van de spelers is die Ajax totaal heeft doen groeien in waar zij nu staan. Iedereen vergeet ook maar wat een jaar lang spelen en trainen zonder teamgenoten met je kan doen. Nu heeft hij in Spanje voor zichzelf getraind een maand of 4 lang en geen salaris ontvangen en alles zelf bekostigd wat iedereen ook vergeet.

14 juni 2022 om 18:28

Ik vind het heel raar dat jij Onana geen ongelijk geeft, naast de supporters heeft Onana toch ook nog collega's? Mensen die hem hebben geholpen met zijn dopingschorsing en hem gesteund hebben? En een maand of 4 lang geen salaris ontvangen? Ik dacht dat hij gewoon door betaald kreeg ( al kan ik mij hierin vergissen

14 juni 2022 om 18:49

Wat Onana heeft gedaan is niet goed en zal ik ook niet goedpraten. De supporters zijn hierin niet zo relevant in mijn beleving daar dit dezelfde supporters zijn die openlijk het vertrouwen uitspreken in jongens als Promes. Wanneer je dat doet ben je al niet helemaal goed bij je hoofd na wat er allemaal is gebeurt. Onana heeft toentertijd uit zichzelf gezegd dat hij die periode geen salaris wilde ontvangen van Ajax, iets wat veel mensen vergeten of niet willen weten.

14 juni 2022 om 18:52

Je hebt het toch zelf over het publiek in je eerste zin ? En waarom ben je niet goed bij je hoofd als je vertrouwen in iemand uitspreekt die nog niet veroordeeld is ? Over dat salaris heb ik nooit iets gelezen maar als jij het zegt geloof ik je best.

15 juni 2022 om 22:25

@daanson

Als er iemand van zeer zware criminaliteit verdacht wordt, en er is al belastende informatie uitgelekt, dan kan je je als supporter ook gewoon op de vlakte houden, in de zin van "we wachten het proces af". Openlijk je vertrouwen uit gaan spreken vind ik dan ook nogal vreemd. Het is niet alsof het een vage roddel is dat Promes een rolletje pepermunt heeft gestolen.

14 juni 2022 om 18:54

Hij is gewoon doorbetaald, lees je eerst eens in voordat je hier onzin komt verkondigen. De reden dat Onana tot persona non grata gebombardeerd is, komt omdat hij zelf een absoluut waardeloze en schandalige instelling heeft laten zien Niet alleen tegen de supporters, maar dus blijkbaar ook tegen medespelers.Na de schorsing werd hij regelmatig toegezongen, tot het moment dat hij zich als een idioot ging gedragen, toen was het klaar voor heel veel supporters. En terecht.

14 juni 2022 om 19:01

Ik vond het al heel raar dat ik het nergens gelezen had. Verder helemaal eens met jou

15 juni 2022 om 22:26

Ik lees hierboven iemand anders stellig vertellen dat Onana zelf niet doorbetaald wilde worden. Is er ergens een bron waar we kunnen zien hoe het zit?

14 juni 2022 om 18:54

Vind je het heel gek dat het publiek hem als persona non grata ziet? Er zit al wat irritatie omdat het erop leek dat hij zijn contract niet wilde verlengen, en vervolgens komt daar ook die dopingschorsing overheen.

Maar eigenlijk doet het er helemaal niet toe wat het publiek van hem vindt. Of ze hem nou op handen dragen of elke wedstrijd uitfluiten: Ajax is de werkgever die hem zijn salaris betaalt. Ajax is de partij die hem tijdens de dopingaffaire onvoorwaardelijk heeft bijgestaan. Ten Hag heeft hem opnieuw een kans gegeven in het eerste elftal. En dan gedraag je je zo? Dat is toch wel zo enorm onfatsoenlijk. Dat je dat publiek niet meer ziet zitten, oké, maar heb op z'n minst de professionaliteit om netjes de volle 100% inzet te geven voor de club die jou altijd heeft gesteund en zo zwaar benadeeld is door jouw dopinggebruik.

Die Pasveer is wel enorm in zichzelf gaan geloven he sinds die een paar keer de 0 heeft gehouden in stadions zonder publiek. Het zou hem sieren dit soort dingen binnenkamers te houden, zeker als je kritiek gaat leveren op een ex-collega die zoveel meer voor Ajax heeft betekent dan hijzelf ooit zal doen.

14 juni 2022 om 18:29

Geloof je teveel in je zelf als je je mening geeft? Zoals je nu zelf ook doet ? Pasveer wordt een vraag gesteld en daar geeft die antwoord op beter als dat achterbakse gedoe allemaal.

14 juni 2022 om 20:54

Het verschil is dat Pasveer onder contract staat bij een club, die een omstreden beslissing heeft moeten nemen door toedoen van een blessure van hemzelf (in een fase waar de prijzen worden verdeeld)? Laat staan dat je als collega van dichtbij hebt kunnen meemaken wat voor shit zo een jongen terecht/onterecht over zich heen heeft gekregen. Dan vind ik dat je vooral als ervaren speler hier slimmer mee om moet gaan en je moet focussen om komend seizoen minimaal hetzelfde te presteren. Vooral dat laatste is geen zekerheidje.

14 juni 2022 om 19:43

@ Fckorsou , Als je in +/- 23 wedstrijden maar 5 goals tegen krijgt , en maar liefst 20 keer de nul houdt , wat een grappenmaker ben jij zeg

14 juni 2022 om 20:12

Heel knap, maar dat was ook een heel ander Ajax onder hele andere omstandigheden. Er wordt heel veel gewezen naar Onana, maar het feit dat het na de winter moeizamer ging had vooral te maken met de vele wisselingen in de gehele achterste linie. Gek genoeg toen de druk erop kwam tegen Benfica brak deze “topsporter” zijn hand en was hij gewoon schuldig aan een tegendoelpunt waardoor je wordt uitgeschakeld (Onana ondanks schorsing nooit geblesseerd geweest). Pasveer moet gewoon hopen dat hij nog zo een serie kan neerzetten, want wat mij betreft is dat totaal geen zekerheid.

Beetje laf dit van Pasveer. Hij had niet zoveel babbels toen Onana er nog was. Daarbij heeft Ajax het als werkgever ook niet 100% goed gedaan in de onderhandelingen/waardering naar Onana toe op het moment dat hij wereldtop was. Anders had hij direct bijgetekend en was er van deze soap nooit sprake geweest. Denk namelijk dat de waarheid in wie hier precies fout zit nog weleens een stuk meer in het midden kan liggen dan vele denken. En wat Pasveer betreft heb ik liever dat hij volgend seizoen bewijst dat vorig seizoen geen incidenteel goed seizoen was en dus komend seizoen ook staat. En wat het natrappen na een directe collega die net weg is vind ik niet heel sterk.

De blessure van Pasveer, maar ook de blessures van andere spelers in de defensie van Ajax waardoor de stabiliteit wegdroop zijn helaas de reden geweest dat het Europees na de winterstop al zo snel klaar was. Erg zonde want ik zag Ajax wel de halve finale van de CL halen als alles binnen de club wat rustiger en stabieler bleef (zie ook de vleesgeworden triestheid Marc Overmars).

14 juni 2022 om 18:38

Nou ja, Liverpool uitschakelen was wel lastig geworden, ook al was iedereen fit

Lekker onnodig natrappen. Als Pasveer dit vond had hij het gerust kunnen zeggen toen Onana er nog rond liep.

Op zich zegt hij niets verkeerd en toch bekruipt mij ook het gevoel van "rustaahgg".

Soms zie ik die waanzinnige reddingen tegen Lewa weer voorbij komen en dan besef ik wel hoe onana in goede doen een enorm belangrijk ingredient is van dat geweldige seizoen.

Wat ben je dan een vreselijk achterbaks persoon als pasveer zijnde. Als je ook maar iets van karakter zou hebben zeg je dat Onana in zijn gezicht. Hoe triest als mens ben je dan om via e.o.a. medium een trap na te geven.

14 juni 2022 om 19:27

Wie zegt dat hij dat niet heeft gedaan.

Het verschil tussen de Onana van voor zijn schorsing en na zijn schorsing is dan ook werkelijk waar gigantisch. Van felbegeerd en gerespecteerd in de CL en met grote afstand de beste van de Eredivisie tot een rookie die leek alsof die weer net uit Jong Ajax kwam. Alleen dit keer zonder motivatie en concentratie met zijn koppie er totaal niet bij. Zal die dan echt zijn tijd uitgezeten hebben?

ik wil nog een stap verder gaan. Ik denk dar Onana bewust soms niet bij een bal kon.
Merkwaardig omdat Ajax hem steunde, maar misschien niet genoeg in zijn ogen.
Wat er allemaal speelde weet ik niet, maar dat hij de zaak fleste was voor mij duidelijk

Ik vind het vooral slecht gemaneged. Als een speler dit ziet hoort de technische staf dit ook te zien en had dus veel eerder kunnen/moeten ingrijpen, niet pas na Sparta. Hij had met zijn gedrag bij een topclub dus nooit meer onder de lat mogen staan. Hoe kan je als doelman niet bezig zijn met coachen van je verdediging bijvoorbeeld? Dan ben je inderdaad topsport onwaardig in mijn ogen

14 juni 2022 om 19:09

En tijdens het seizoen is het “we kunnen het goed vinden met elkaar” dan denk ik van dan help je elkaar toch en praat je over dingen wat beter kan of moet? Niet in de media dingen roepen over je concurrentie terwijl je niks heb gezegd tegen hem over zijn houding..

14 juni 2022 om 19:59

Daar heb je absoluut een punt maar wellicht is dit intern wel besproken, anders is het wel mosterd na de maaltijd.

14 juni 2022 om 20:33

Eens en een goede toevoeging. Als Pasveer gelijk heeft, hadden Ten Hag en de staf dit anders moeten aanpakken. Impliciete kritiek van Pasveer.

Van dit soort type mensen moet je ver blijven , nu dat hij weg is wil je iets over hem zeggen? 🤡

Pasveer mag de veters niet eens strikken van Onana man.
Je praat niet negatief over je (ex) collega's!!! Wat er ook is gebeurd!!
Voor mij mag hij Pasveer nu de pot op.

"Als je niet alleen met jezelf bezig bent, maar ook met je achterhoede, dan komt die bal misschien niet in de buurt van het doel"

Dit dus. Onana communiceert niet. Pasveer is continu aan het coachen.

14 juni 2022 om 20:51

Precies he, overduidelijk

Persoonlijk heb ik het boek "Onana" afgesloten. Van af het moment dat hij betrapt is met doping was de koek op. Er is een duidelijke voor en na in deze affaire. Van een speler die geliefd was tot een keeper die achter de gordijnen in de bus zit omdat hij geen zin had in alle commotie na dat de club terug kwam van een overwinning in de Kuip. André is vertrokken en de rest interesseert me eigenlijk niet meer zo. Wat Pasveer nu aangeeft lijkt me duidelijk en zal waarschijnlijk ook door andere spelers worden bevestigd. Onana zou deze berichten kunnen tegenspreken, maar de harde feiten liegen er niet om. Na dat Pasveer geblesseerd kwam het schip bijna niet meer heel aan...En daar gaat het eigenlijk nog het meeste om. Met Onana op doel leek de achterhoede als Zwitserse gatenkaas. Het seizoen 21-22 is afgesloten met een schaal en voor de rest kijk ik al naar de toekomst. André Onana heeft mij als fan veel plezier gebracht, maar was sinds zijn doping affaire een vooral een stoorzender. Dus als ik zijn naam hoor ben ik positief maar zeer zeker ook teleurgesteld. Op naar het volgende seizoen!

Kinderachtig en onnodig. Straalt onzekerheid uit.

Ik wil niet iedereen over één kam scheren, maar hollanders zijn wel echt sneaky met dit soort dingen. In je gezicht zeggen ze niks. Zodra je weg bent dan durven z eje voor alles uit te maken. Het is zo typisch. Je ziet het op internet, op de werkvloer overal eigenlijk. Dit had meneer Pasveer meteen moeten zeggen. Zowel tegeb Onana als in de media. Dit is gewoon zielig!!

Ik vond Pasveer in zijn PSV-tijd een druiloor. Steeds maar in de media huilen dat hij een basisplaats wilde, terwijl Zoet in die tijd echt een betere keeper was dan hij. Maar in deze fase van zijn carriere vind ik wel dat Pasveer honderd procent recht van spreken heeft.

Remko Pasveer is nooit een geweldenaar geweest. Pas op z'n 20e z'n debuut gemaakt als profvoetballer. Daarna vijf jaar lang amper iets gespeeld als reservekeeper van Twente en Heracles. Na twee jaar eerste divisie met Go Ahead Eagles werd hij pas kort voor z'n 27e voor de eerste keer basisspeler van een eredivisieclub, Heracles.

Maar op z'n 38e was hij plotseling de uitstekende (tijdelijke) eerste keeper van Ajax, die zelfs in de selectie van Oranje zat. Terwijl bijna al zijn generatiegenoten allang met pensioen waren. Dat lukt je alleen als je er echt keihard voor gewerkt hebt.

Als je dan dagelijks van dichtbij toe moet kijken terwijl Onana, in de aanleg uiteraard een oneindig veel betere keeper, z'n carriere vergooit, dan mag je daar best iets van zeggen. Dat vind ik geen schop na, dat vind ik nuttig advies waar Onana misschien maar beter even naar kan luisteren.

14 juni 2022 om 20:53

Hoef er niks meer bij te zeggen, je verwoord t heel goed. Pasveer heeft vooral het van zijn harde werk moeten hebben. Als je dan een Onana ziet met dat talent maar zich zo gedraagt ja dan zou ik daar ook van walgen.

14 juni 2022 om 22:52

Tegen hem in zijn gezicht dan. Niet zo janken in de media nu hij weg is. Is gewoon zielig. Oo ik heb het zo zwaa rgehad en moest o zO hard werken.

Vroeger noemde we dit matennaaierij! Nog vroeger waren dit de bruinhemden. Wat een vuile oncollegiale streek. Die twee komen elkaar nog wel tegen denk ik. Wil ik graag op de eerste rij !

Hahaha die Pasveer, bij Ajax en dan gelijk een grote mond. Zullen eens kijken na einde Carriere Onana en Pasveer wie de meeste prijzen gewonnen heeft. Denk we kunnen allemaal wel raden wie dat zal zijn. Als Onana is vorm is, mag pasveer niet eens zijn schoenen poetsen. Ajax moet hem hierop aanspreken, zou ga je niet met collegas of Ex collegas om. Normen en waarden ver te zoeken, maar zie Overmars is dat bij Ajax ook niet echt aanwezig.

Ik snap niet zo goed waarom mensen vallen over de woorden van Pasveer. Remko komt op mij over als iemand die al jaren een eerlijk antwoord geeft op wat hem gevraagd wordt en er daarnaast niet voor terugdeinst om iemand te corrigeren. Anders is het allemaal politiek correct. Ik vind het wel leuk om eens reacties van spelers te lezen waarmee niet alles met de mantel der liefde bedekt wordt.

Zo kan ik mij nog herinneren dat Tannane een gele kaart kreeg tegen ADO, ging tieren tegen de scheids en daarop een rode kaart ontving. Pasveer zei daar gelijk wat van tegen Tannane, waarop hij ook nog wat woorden voor Pasveer over had.

"Zegt de amateur keeper"

Wat Pasveer zegt/doet zo zijn de meeste hier! Onderling de "grootste" vrienden en zodra je je rug keert steken ze je.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren