Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal onderbreekt training: ‘Dan waren we al wereldkampioen geweest’

Laatste update:

Louis van Gaal heeft maandag tijdens de training gehamerd op het belang van strafschoppen. De bondscoach van het Nederlands elftal stond in aanloop naar de Nations League-wedstrijd tegen Wales (dinsdag) stil bij het oefenen op de elfmetertrap. Van Gaal rekent erop dat de spelers van Oranje ook bij hun clubs gaan oefenen op strafschoppen. "Dat is op een WK ongelooflijk belangrijk, dat heb je gezien bij ons."

Van Gaal riep de spelers van het Nederlands elftal voor de boodschap speciaal bijeen tijdens de trainingssessie maandag. Oranje trainde het eerste kwartier open voor de aanwezige pers. Op beelden van ESPN is te zien hoe de bondscoach zijn spelers toespreekt. "Ook voor penalty's moet je je focus hebben", aldus de zeventigjarige oefenmeester. "Dat is een andere focus, maar ook daar moet je focus voor hebben. Dat doen we niet voor niets. En wat Frans (Hoek, keeperstrainer, red.) zegt: 'Wij hebben jullie te leen.' Je moet het ook bij je club gaan oefenen."

Van Gaal weet hoe het is om in een penaltyserie ten onder te gaan. Tijdens het WK van 2014 strandde Oranje in de halve finale tegen Argentinië. Ron Vlaar en Wesley Sneijder groeiden uit tot schlemiel door hun strafschop te missen. Uiteindelijk eindigde Oranje als derde, Argentinië verloor de finale van Duitsland. "Dit is op een WK ongelooflijk belangrijk, dat heb je gezien bij ons", doelt Van Gaal op het eindtoernooi in Brazilië. "Anders hadden we in de finale gestaan. En dan waren we al wereldkampioen geweest. Dat mag ons niet meer overkomen."

"We hebben de filosofie erachter verteld en dat moeten ze bij hun club ter harte nemen", ging Van Gaal op de persconferentie verder. "Het is een tactisch spel, ook het penalty's nemen. Die filosofie ga ik niet verklappen, want dan zouden we de tegenstanders sterker maken dan ze zijn. Dat zou niet handig zijn." Van Gaal stond mede aan de basis van een van de meest memorabele momenten uit de geschiedenis van Oranje, toen hij in 2014 in de kwartfinale tegen Costa Rica kort voor het verstrijken van de verlenging Tim Krul binnen de lijnen bracht voor Jasper Cillessen. Het bleek een gouden zet: Krul stopte twee strafschoppen.

"We gaan het ook vanuit de keepers belichten. Wij testen het nu, dat hebben we tijdens het vorige WK niet gedaan. Dan gaat het om de reactiesnelheid, maar ook om de reikwijdte. Maar ook hoe hij spelers uit de concentratie kan brengen. Maar ik zeg nou alweer teveel. Jullie vragen het, maar dat is niet slim. Nu gaan andere landen dat ook doen." Van Gaal weet niet of hij in de toekomst nogmaals zijn doelman gaat inwisselen voor een penaltyserie. "Dat hangt van de situatie af. Ik heb al gezegd dat we een penaltykiller zullen meenemen. Daarom doen we al die tests. Dan heb ik het over de keepers. De nemers moeten daar ook al mee bezig zijn bij hun clubs."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt oefenen totdat je er bij neervalt. Maar een penalty op een training is anders dan een penalty onder zo’n druk

13 juni 2022 om 13:59

Natuurlijk. Maar dan nog zou oefenen wel helpen. Als jij 500x hetzelfde oefent, zal je er heus wel beter van worden. Elke dag even 20x een penalty oefenen, lijkt mij toch geen opgave voor spelers die verder op een training na de dag vrij hebben.

13 juni 2022 om 14:00



Omdat op training niet om resultaat draait en in een wedstrijd wel, druk ja je kan het wel nabootsen maar dat is het dan wel. Oefenen is wel belangrijk natuurlijk.

13 juni 2022 om 14:01

Een penalty is op zulke belangrijke momenten vaak mentaal moeilijker dan fysiek inderdaad. Maar ik denk dat als je een penalty al 1000x hebt geoefend op trainingen en je echt gelooft in jezelf de mentale barriere weg kunt nemen. Veel oefenen icm een hoop zelfvertrouwen gaat zeker helpen. Misschien dat Louis de spelers een soort afvalrace laat doen, iedereen die scoort blijft in de verlenging staan en anders ga je er net als Cilessen af.

13 juni 2022 om 14:08

Dat geldt toch ook voor Federer en Nadal? Die slaan op de belangrijkste punten toch een goede service, ondanks dat de druk gigantisch is. Of Taylor die een dubbel raakt op het beslissende moment voor de wereldtitel.

Allemaal sporters die zo veel hebben geoefend, dat het een automatisme is geworden waar zelfs enorme druk geen vat op krijgt.

13 juni 2022 om 14:17

Eens dat bedoel ik ook, door er een automatisme van te maken en niet aan je zelf te gaan twijfelen, kun je die druk wegnemen. Druk is enkel mentaal. Wat Daley Blind mooi aanhaalde was dat de tegenstander ook druk ervaart, eigenlijk meer dan jij hebt. Als jij de bal hebt, dan bepaal jij. Dus de druk ligt bij de tegenstander, die geen invloed heeft op waar de bal naartoe gaat. Toen ging het over het inspelen van ballen met risico in de opbouw. Interessant stuk in de Cor Potcast.

13 juni 2022 om 14:18

Djokovic heeft twee keer de RG finale verloren van Nadal met een double fault als laatste punt. Druk en vermoeidheid zullen altijd een factor zijn.

13 juni 2022 om 14:20

Eens, al moet ik daarbij wel zeggen dat vaak bij tennis de services sneller achter elkaar geslagen worden. Waardoor vermoeidheid bij services een grotere rol speel dan bij penalty's naar mijn mening.

13 juni 2022 om 14:55

"Allemaal sporters die zo veel hebben geoefend, dat het een automatisme is geworden waar zelfs enorme druk geen vat op krijgt."

Availability bias. Mss waren er grotere talenten, maar zijn die net ten onder gegaan aan diezelfde druk. Die zie je natuurlijk niet, enkel de succesverhalen die met druk om kunnen blijven over.

Ben het er wel mee eens dat je zoveel mogelijk moet oefenen en dat dit zeker nuttig is.

13 juni 2022 om 15:09

Tennis is mentaal en fysiek dan ook een stuk zwaarder dan voetbal. Je bent volledig op je zelf aangerekend en wedstrijden duren vaak uren, zeker grote finales..

13 juni 2022 om 14:08

Met muscle memory kom je al een heel eind. Als je een bepaalde handeling zo vaak oefent dat het vanzelf gaat hebben zenuwen minder vat op je..

13 juni 2022 om 14:26

Maar dat doen ze al. Op trainingen vliegen alle ballen erin.
Maar in het echt zit er zoveel druk op. Die wandeling van de middenlijn naar de penaltystip, neerleggen van de bal, er gebeuren dan rare dingen in het hoofd van de spelers. En dan krijg je kortsluiting en mist Sneijder met zijn geweldige trap ineens een penalty.

13 juni 2022 om 14:56

Proberen dan de training zo functioneel mogelijk te maken. Ook de loop vanaf de middenlijn doen, visualiseren, schieten na de training (vermoeidheid nabootsen), ademhaling oefeningen.

Overeem doet bijvoorbeeld altijd de ademhaling oefeningen van Wim Hof voordat hij de ring inloopt. Hij voelt dan ontspanning en in het verleden liep hij met stress de ring in.

Rust pakken voordat je een aanloopt neemt. Vaak de spelers die niet een rust moment pakken schieten mis.

Dan heb je nog muscle memory waarop je idd kunt trainen. Altijd 1 penalty oefenen die je in de finale kunt nabootsen.

Wat voor 1 speler werkt, werkt voor een ander niet. Daarom zo veel mogelijk dingen proberen en trainen voor het moment waarop het moet.

13 juni 2022 om 14:23

Natuurlijk moet je er gewoon altijd op trainen maar op de training gaan er waarschijnlijk 18 van de 20 in. In een halve finale van het WK zal dat percentage stukken lager liggen door de gigantische druk die erbij komt kijken

13 juni 2022 om 14:32

Met deze redenatie kun je net zo goed ook geen vrije trappen meer trainen. Een goede penalty op de goede hoogte en snelheid is onhoudbaar, dus als je daarop traint. Zelfde geld voor vrije worpen met basketbal.

13 juni 2022 om 17:20

De druk kun je moeilijk trainen, maar de automatismen wel.
Het trainen van automatismen doen ze in vrijwel elke sport tot in de kleinste details, vaak tot ze er bij neervallen.
Wat dat betreft kan het voetbal niet compleet anders zijn dan alle andere sporten.

13 juni 2022 om 17:22

Het is net als darten. Op een podium met cameras is totaal anders dan thuis, maar dat betekent niet dat je je thuis niet de tandjes moet oefenen.

13 juni 2022 om 17:56

Nonsens, doe t dan maar 10000x extra. En dan nog een keer. En dan nog een keer. Net zolang tot het soort biljart is.
Doe een psychische test, stress? Geen penal. Etc etc.

13 juni 2022 om 18:37

Ja das waar.. waarom zou ik überhaupt eigenlijk trainen op voetbal .. zo'n oliedomme reactie...kijk naar Jaap Stam's penalty.. die liep naar de stip toe en was aan het bedenken in welke hoek hij ging schieten... geloof mij maar dat het helpt als je hem op een training al 500x in de linkerhoek hebt gejaagd dat je dat in ieder geval weet waar je hem gaat schieten dat je weet dat je het kunt.. wel eens van spiergeheugen gehoord?

Mag toch allang duidelijk zijn het belang van strafschoppen op een toernooi, als ze dit nu niet weten dan zijn ze niet serieus met hun sport bezig.

Trainen kan zeker, maar het blijft een loterij. Kwartfinale vliegen de strafschoppen er geweldig in en in de halve finale was het (door onder andere een andere samenstelling) het gewoon een stuk minder. Ron Beton zal nooit een goede penaltynemer worden, en dat Krul er niet meer in kon komen was natuurlijk ook wel een mentale klap voor het team. Wetende dat je de serie ingaat met een keeper die door de coach (terecht) afgeschreven werd en voor de tegenstander werkt dat natuurlijk als doping. Er is gewoon echt het maximale uit dat team gehaald dat toernooi en meer zat er gewoon echt niet in.

13 juni 2022 om 14:11

Eens, ik denk dat het wisselen in de kwartfinale een boost gaf en Costa Rica angst inboezemde, maar dat het in de halve finale juist een averechts effect had.

13 juni 2022 om 14:11

Het is geen loterij. Het is pure kunde. Kijk eens naar de penalties van Kane en probeer nog eens te beweren dat het een loterij is. Gewoon oefenen tot in den treure en mentaal sterk zijn, wat ook gewoon een kwaliteit is.

13 juni 2022 om 14:13

Kane kan van binnen omgaan met de spanning. Dat is zijn kunde, maar als je onder druk knikkende knieën krijgt, dan is dat niet te trainen. Dus voor dat soort spelers wel een loterij, hoeveel ze ook trainen

13 juni 2022 om 14:18

Een gebrek aan kwaliteit is geen loterij. Als je dat wel zo kwalificeert dan is de hele voetbalsport een loterij. En een loterij impliceert geluk.

En penalties draait niet om geluk. Het draait om de combinatie van enerzijds talent (zowel mentaal als fysiek) en anderzijds oefening.

13 juni 2022 om 14:22

Ik snap wat je zegt. De stelling is, zijn penalties te trainen. Ik zeg van niet omdat druk niet na te bootsen is. Degene die er wel mee om kan gaan, moet wel trainen op penalties. Dat is een kwaliteit ja. Maar het is niet zo, wat jij geloof ik beweert, dat Jasper die goed penalties kan nemen maar beeft als een rietje, ineens alles erin schiet in de halve finale omdat hij erop traint

13 juni 2022 om 14:26

@lierse1997, precies.
Ik kan er nooit met mijn hoofd bij als mensen zeggen dat penalties een loterij zijn.

Dus dan is Cillissen niet slecht in penalties stoppen, maar heeft hij gewoon altijd geen geluk ?
Dan is Kane niet ongelofelijk goed in penalties nemen, maar heeft hij gewoon altijd geluk ?

Als ik weet hoe ik de bal moet raken om hem in de kruising te jagen, dan kun je er een goede keeper in zetten, maar dan schiet ik ze er allemaal in.

13 juni 2022 om 14:26

Zo werkt training dan ook niet. Je kan er wel gewoon beter in worden en hetgeen wat je kan proberen te perfectioneren.

Mooi om weer die winnaarsmentaliteit te zien bij Van Gaal. De halve finale win je inderdaad schlemielig niet door die pengels, maar Van Gaal gaat er gewoon van uit dat hij als hij de finale had gehaald hem ook had gewonnen. We hebben weer een prachtige groep met een aantal wereldspelers, maar ik acht Van Gaal als de grote sterspeler van komend toernooi.

13 juni 2022 om 14:11

Raymond atteveld heeft ook een winnersmentaliteit en wint geen prijzen. Zo ook met lvg. Laten we ons niet blind staren op mentaliteit maar ook kijken naar kwaliteit. De groep is, doordat lvg selectiebeleid warrig is, wat weer komt omdat zijn staf een vriendenclub is, niet in balans. Onze verdediging is fenomenaal, depay is goed, de rest is ok. De tactiek werkt ook niet.
Penalties trainen is goed, maar je kan nooit de spanning nabootsen van de halve finale om het echie.

13 juni 2022 om 14:39

Een Champions League, een wereldcup, een UEFA Cup, 2x een Europese supercup, 3x een Nederlandse supercup, 1x een Duitse supercup, Duits kampioen, 2x Spaans kampioen, 4x Nederlands kampioen met oa 1x AZ, een Duitse beker, een Engelse beker, een Spaanse beker en een Nederlandse beker. Ehm, wat lul jij nou dan met je denigrerende opmerkingen over Atteveld? Ga even checken hoeveel trainers er in de wereld zoveel verscheiden prijzen hebben gewonnen als Van Gaal? Eigenlijk is de wereldcup voor landenteams het enige wat echt nog ontbreekt. Jij noemt het selectiebeleid warrig. Ik denk dat Van Gaal evenals bij zijn clubs, evenals in 2014, dingen allang gezien heeft die wij normale stervelingen (nog) niet zien. Hij denkt toch wel een stapje of 4-5 verder dan jij.

13 juni 2022 om 14:41

Hoppa, lekker negatief weer. Zo kent iedereen je weer.

13 juni 2022 om 14:48

Niet alleen negatief, ook nog eens zo'n ontzettende geschiedvervalsing. De man weet totaal niet over wie hij het heeft.

13 juni 2022 om 14:49

Myvision, de palmares die jij opnoemt, respecteer ik. Zullen we anders aad de mos bondscoach maken? Heeft ook een indrukwekkend palmares lang geleden.
In 2014 hebben we echt mazzel gehad hoor, tegen Spanje 1e helft rustten we normaal met 2-0 achterstand, tegen Mexico gezwijnd dankzij schwalbe van robben en tegen Costa Rica was het dubbeltje opgooien. Dat toernooi had 3x in ons nadeel beslist kunnen worden.

13 juni 2022 om 15:02

Bocherief. Jij zegt toch dat Louis geen prijzen wint? Zijn palmares zegt iets heel anders. Is toch niet erg om je uitspraak terug te nemen? Want je uitspraak was dus niet waar. Zelfde als je uitspraak dat Nederlanders sporters het niet kunnen waarmaken als het erom gaat. Zat je er ook naast, maar kan je het toch niet toegeven. Onderbuikgevoel heeft iedereen en iedereen gaat daar wel eens de fout mee in, is helemaal niet erg.

13 juni 2022 om 15:05

Ducktaildo, ik refereerde aan zinn prestaties bij het NL, maar ik wil best toegeven dat lvg als clubtrainer een indrukwekkend cv heeft, zeker. Dat het gros van die prijzen in de vorige eeuw is behaald, is een bijzaak. Dat hij niet het maximale rendement uit de groep haalt, lijkt me een gegeven obv mijn argumenten hierboven. Misschien wil je ook daarop inspringen

13 juni 2022 om 15:06

Bochherief, jij bent werkelijkwaar nog erger dan Prem. Je roept constant maar wat in het negatieve, vervolgens geeft iemand aan dat het anders is, maar terugkomen op je belachelijke statements, ho maar.

13 juni 2022 om 15:13

@bochherief, je glas is best wel half leeg he? Als Van Gaal met Ajax niet in 1996 tegen een team speelde dat straks stond van de dope, had hij wellicht nog een Champions League gewonnen. Als in 2014 Macherano niet met zijn uiterste krachtinspanning in de laatste minuut zijn anus scheurde om Robben van scoren af te houden, dan hadden we in de finale gestaan. Mascherano. 'de pijn was verschrikkelijk. Robben raakte de bal nog een keer, verloor een seconde en toen zag ik kans om in te grijpen. Ik had er ook uitgestuurd kunnen worden of het had een strafschop kunnen worden. Maar ik heb geluk gehad. Om in de finale te komen heb je soms een beetje geluk nodig.' Als telt niet in topsport, het palmares van Van Gaal wel en dus is je mond weer eens gesnoerd met je " Raymond atteveld heeft ook een winnersmentaliteit en wint geen prijzen. Zo ook met lvg." Louis van Gaal ziet niet de gebreken, maar de kwaliteiten en daarom zal ook jij nooit begrijpen waarom de balans goals versus tegengoals bij Blind altijd in het positieve uitslaat en zal jij 5 pure verdedigers achterin willen zien. Maar daarmee win je geen wedstrijden als tegen Belgie haha.

13 juni 2022 om 16:41

@bochherief, waarom vind je de verdediging fenomenaal, terwijl die verdediging altijd doelpunten tegen krijgt?

13 juni 2022 om 17:06

Ik vind de vrij, van dijk, de lift van wereldniveau en dumfries goed.
Malacia op links een talent
Onze keepers zijn ok tot zwak.
Dus individueel vind ik onze verdedigers ontzettend sterk.

Het is niet per sé het trainen op een strafschop hoor, ze zouden beter trainen op omgaan met druk. De vraag is, hoever kan je dat trainen en hoe maak je een dergelijk scenario op training?

De meeste strafschoppen die gemist worden, worden gemist omdat ze de zenuwen niet de baas zijn. Dat percentage dat te wijten valt aan slecht schieten kan je behelpen, dat ander is al moeilijker vind ik.

Je zou de Kuip kunnen afhuren , de supporters van Feyenoord uitnodigen en alle Ajacieden in de selectie één voor één strafschoppen laten nemen onder het gejoel ! Uiteraard niet haalbaar ;-)

Prima dat hij het doet maar ik geloof er niet zo in. Oranje heeft overigens helemaal geen goede nemers met een goede trap.

13 juni 2022 om 17:32

Natuurlijk helpt het hebben van een goede trap.
Maar in elke sport kun je automatismen trainen dus waarom zou het niet kunnen in het voetbal?
De druk is een stuk lastiger. Maar of het nou gaat om een service, een afsprong, het schaatsen van een bocht, het gooien van een dubbel in het darts, een pitch in het baseball, zelfs een keerpunt in het zwemmen is allemaal trainbar en te perfectioneren. Dus waarom zou een penalty dat niet zijn.

De druk van een WK kun je een stuk moeilijker trainen, maar dat zelfde geld net zo goed voor andere sporten en het is niet alsog er op grandslam finales of olympische spelen geen druk zou staan..

Niet iedereen kan of wil een penalty nemen . Als iedereen bereid was om een penalty te nemen , had Depay er niet zo veel gemist voor Oranje .

13 juni 2022 om 14:25

Depay heeft er vooral veel ingeschoten, topper

13 juni 2022 om 14:29

13 genomen, 3 gemist.
Bijna een kwart van de penalties mis. Is teveel.

Heel simpel, hard rechtdoor

1996, 1998, 2000 en 2014. Waarvan ik in 98 en 2000 vrij zeker was van de toernooizege als we de pingels hadden gewonnen. Het blijft wrang dat Oranje bekend staat om het voetballende vermogen en techniek, maar dat het nemen van een pingel zoveel moeite kost.

13 juni 2022 om 14:47

Eens. In 1998 en 2000 was Nederland absoluut het beste van het toernooi. Daar waar we in 1998 ook gewoon genaaid zijn omdat Van Hooijdonk een pengel had moeten hebben in de extra tijd van de reguliere wedstrijd. In 2000 waren we superschlemiel door Italie niet al in de wedstrijd te verslaan door gemiste pengels.

13 juni 2022 om 14:53

Finale tegen thuisland Frankrijk en jij denkt dat Nederland wel even gewonnen had? Was gewoon heel lastig geworden, die hadden sterren genoeg.

14 juni 2022 om 10:07

Maar Nl wel absoluut het sterkste team ter wereld in 98 en 2000

Misschien moet Louis ze eerst eens proberen bij te brengen dat als je al 90 minuten als een drol hebt lopen spelen je niet moet proberen om in de blessuretijd een penalty stijf in de kruising te willen schieten. Depay heeft nu in iets meer dan een jaar 3 keer gemist bij Nederland, tegen Turkije, Gibraltar en nu tegen Polen. Misschien net zoals Tadic op het laatst deed bij Ajax eens een stapje terug doen als je toch niet zo'n koelbloedige nemer lijkt te zijn als dat je zelf denkt. Maar goed dat zal wel een utopie zijn want met Depay is het: deze wedstrijd wordt gespeeld door Depay, geregisseerd door Depay met in de hoofdrol Memphis Depay.

13 juni 2022 om 17:04

Ajax heeft met Haller wel echt een goeie penalty nemer die ze er in iedere competitie intrapt. Slechts 1 penalty gemist. Zo'n Weghorst daarentegen. Die mist serieus gewoon bijna de helft van zijn penalty's. Frenkie, Bergwijn nemen ook bij hun club nooit penalty's, verdedigers moet je niet willen, tenzij ze Ramos heten. Tot mijn verbazing mist Klaassen dus 1/3 van zijn penalty's. Ik had altijd het idee dat hij ze strak inschoot. Berghuis heeft ook wel een goed percentage maar dat verschil tussen Tadic en Haller is veel groter dan Memphis dan wie dan ook in het Nederlands elftal

Penalty's kun je inderdaad oefenen. Als je er elke dag 20 neemt, zal je traptechniek verbeteren. De wedstrijdspanning kun je niet nabootsen. Dat is zo, maar hoe beter je de basisvaardigheden beheerst, hoe zelfverzekerder je in een wedstrijdsituatie bent.

Tsja trainen op penaltys... als je Courtois tegenover je hebt of pakweg Zoetebier dan maakt het toch wel verschil uit of een goede penalty neemt of niet. Feit blijft dat druk er een verschil in aanbrengt of niet en dat valt niet te trainen. Vind het dus onzin om er bewust mee aan de slag te gaan.

Die pingel is 80% spanning lijkt me. Ik kan ook prima een strafschop hard in de hoek schieten, maar zet met neer in de halve finale van een WK en ik poep in mijn tocht naar de stip 2 keer in m'n broek, krijg randje 16 een paniekaanval en ga bij het oppakken van de bal knockout van de stress. En dat kan je alleen leren door het te doen, met die spanning, in een wedstrijd.

Heerlijke uitleg. Bulkt van het zelfvertrouwen die Louis, zoals altijd. Hij is gewoon een verdomd goede trainer. Zelfs een people manager, maar wel op zijn eigen manier. Toch wel lachen geblazen, als je van zijn humor houdt.

Blijft toch de enige smet in de glansrijke carriere van Robben: dat hij de eerste penalty niet wou nemen en dat Vlaar het moest nemen omdat de rest het niet durfde.

13 juni 2022 om 17:08

De enige? Ik zou 2014 en zn gemiste pingel in de verlenging van de CL finale daar ook wel omder scharen. Ik wist overigens helemaal niet dat Vlar em daarom nam.

13 juni 2022 om 21:07

De enige smet? Dan ben je zijn gigantische falen tegen casillas in de wk finale zeker vergeten. Een 1 op 1 kans zo vern**ken, dat is niet voor velen weggelegd....

penalty's kan je zeker wel trainen/oefenen met je eigen club ook met Nederlands elftal oefen ook met verschillende keepers elke keeper is weer anders duikt anders wisel af continue verander continue van plek waar je schiet maak jezelf onvoorpelbaar, voor de 2 potige wisel dat ook af nogmaals maak je schot niet inschatbaar voor de keeper. bestudeer voortijds de tegenstander keeper welke richting hij geneigd te duiken is.
van de keeper kant zelfde verhaal eigenlijk moet het verhaal van je tegenstander kennen waar hun favourieten hoek is heb je dit allemaal gedaan dan is het verder een loterij ja maar dat is voor beide partijen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren