Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Haaland kijkt bij officiële presentatie uit naar klik met ‘geweldig talent’

Laatste update:

Erling Braut Haaland is maandag officieel gepresenteerd bij Manchester City. De superspits heeft een contract getekend tot medio 2027 en komt voor een slordige zestig miljoen euro over van Borussia Dortmund. In mei van dit jaar werd al een overeenstemming bereikt tussen City en Haaland, nadat de Engelse grootmacht de ontsnappingsclausule in het contract van de Noor had geactiveerd. De deal maakt een einde aan de zoektocht van de club naar een opvolger voor recordtopscorer Sergio Agüero, die vorig jaar zomer transfervrij naar Barcelona vertrok.

Bekijk hier het eerste interview van Haaland als speler van Manchester City.

In zijn eerste interview op de clubkanalen van City zegt Haaland 'op de juiste plek te zijn om zijn ambities waar te maken'. "Dit is een trotse dag voor mij en mijn familie", aldus de doelpuntenmachine, die zondagavond nog tweemaal trefzeker was in het Nations League-duel met Zweden (3-2). Haaland's vader, Alf-Inge, droeg tussen 2000 en 2003 de clubkleuren van City en fungeerde tevens als aanvoerder. "Ik heb altijd naar City gekeken. Je kunt niet anders dan hun speelstijl bewonderen. Het is enerverend, ze creëren veel kansen. Dat past perfect bij een speler als ik."

Haaland laat Borussia Dortmund achter zich met weergaloze cijfers. In tweeënhalf jaar kwam de aanvalsleider tot 86 goals in 89 wedstrijden. De Noor kijkt er naar uit om met Josep Guardiola samen te mogen werken. "Er zitten zoveel spelers van wereldklasse in deze ploeg en Guardiola is een van de beste managers aller tijden, dus ik geloof dat ik op de juiste plek ben om mijn ambities waar te maken", gaat Haaland verder. "Ik wil goals maken, prijzen winnen en mezelf verbeteren als voetballer en ik heb er alle vertrouwen in dat ik dat hier kan doen. Dit is een geweldige stap voor mij en ik kan niet wachten om in de voorbereiding aan de slag te gaan."

Foden
Ook Phil Foden kan rekenen op lovende woorden van Haaland. De twee hadden vorig jaar april tijdens de kwartfinale van de Champions League een uiterst vriendelijk onderonsje op het veld. Haaland hoopt dezelfde successen te behalen als Foden, die met zijn 22 jaar al vier Premier League-titels op zak heeft. "Zolang ik me kan herinneren, kijk ik wedstrijden van City. Natuurlijk zie ik dan ook Phil in actie, hij is een geweldige speler", aldus Haaland. "Phil is een talent omdat hij nog zo jong is, maar hij is fantastisch. Hij moet zich nog verder ontwikkelen en dan kunnen we echt met elkaar praten."

Beelden van de knuffelende Haaland en Foden gingen al snel viral.

Haaland meldt zich op 1 juli bij zijn nieuwe club. Momenteel is de spits met de nationale ploeg van Noorwegen op pad in het kader van de Nations League. De noren bleven in de laatste zes interlands ongeslagen en waren maandagavond met 3-2 te sterk voor buurman Zweden. Een week geleden was de ploeg van Stale Solbakken eveneens te sterk voor de Zweden (1-2) en ook toen wist Haaland tweemaal het net te vinden. In zijn laatste zeven officiële wedstrijden voor club en land wist de sterspeler negen keer het net te vinden.

Hoeveel doelpunten gaat Haaland komend seizoen maken namens Manchester City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Haaland, Mahrez, De Bruyne, Fhoden en Bernardo Silva. Dat is toch gewoon fraude en zou moeten verboden worden? #grensoverschrijdend

13 juni 2022 om 11:58

Je zou denken van wel, maar eindstand zal het wel weer geen CL opleveren 😜

13 juni 2022 om 12:03

Bundy

Zie Man C ook als grootste kanshebbers voor winst CL.
Volgens de voorzitter komen er nog een paar transfers aan.

13 juni 2022 om 13:18

@MeKrillin Ik verwacht een vervanger voor Fernandinho en eventueel voor Mendy op LB. Dat zullen vermoedelijk geen hele spannende transfers worden

13 juni 2022 om 13:34

Maar waar is een goede (extra) linksback te vinden? Real heeft Mendy en zoekt al tijden een 2e als opvolger van de te lang door gegaan Marcelo. Nu Marcelo is vertrokken is er nog steeds niemand.

13 juni 2022 om 13:39

Een echte goede LB is lastig te vinden. Een back-up is al een heel stuk makkelijker. Mendy is toch de vervanger van Marcelo of presteert hij niet meer?

13 juni 2022 om 13:57

Mendy doet het prima en als backup talent Guti naar voren schuiven kan prima toch? Zeker nu Rudiger is gehaald kan je Alaba als pure nood ook LB zetten!

13 juni 2022 om 13:57

Op LB kunnen zowel Alaba, als Nacho als Rudiger spelen en allemaal op een bovengemiddeld niveau. Nacho kan overal achterin spelen, Rudiger heeft bij Roma ook heel goed op LB gestaan en Alaba heeft dat jarenlang bij Bayern gedaan als 1 van de beste van de wereld. Dus er is wel iemand (er zijn er zelfs 3). Belangrijker zijn een extra rechtsbuiten en een extra spits denk ik eerlijk gezegd @sergioramoshm

13 juni 2022 om 16:03

Als PSG toch Mourinho aanstelt, kan City nu net zo goed al stoppen

13 juni 2022 om 16:21

Rudiger is rechtsbenig en heeft volgens transfermarkt 2x in zijn carriere op links gestaan. You sure?

14 juni 2022 om 09:06

Alaba heb volgens mij in zijn contract staan dat ie geen linksback hoeft te spelen 😂.

14 juni 2022 om 20:44

Reguilon misschien terug halen.

Als City nu de CL niet wint weet ik het ook niet meer. Makkelijker kan City het Guardiola bijna niet meer maken

13 juni 2022 om 12:00

Wellicht dat City anders nog kan overwegen om de beker zelf te kopen, mocht het weer niet lukken.

13 juni 2022 om 12:01

Restant van de topclubs zullen zich ook versterken, je praat er veel te makkelijk over, alsof Haaland alleen de CL gaat pakken voor City.

13 juni 2022 om 12:05

@Shevanr7 Haaland is toch niet de enige goede speler? City heeft de beste en duurste selectie ter wereld. Met deze geweldige spits erbij hebben ze letterlijk alles in huis en zijn er eigenlijk geen excuses meer

13 juni 2022 om 12:05

Shevanr7

Dat valt mee.

Bayern gaat vermoedelijk Lewa kwijtraken. Wie kan hem zomaar vervangen.
Barca zit nog in transitie
PSG niet functionerende voorhoede
Juve is middelmaat
Real M blijft outsider, maar missen wel paar cruciale spelers
Chelsea gaat ook naar opbouw (raken oa Lukaku, Christensen, Rudriger etc kwijt)
Liverpool lijkt nu wel slagvaardig met Nunez maar kijken wie er nog meer weg gaan (salah?)

City raakt niemand kwijt en gaat zichzelf versterken.

13 juni 2022 om 12:22

Misschien krijgt city nu ook wel een ''niet functionerende voorhoeden''

13 juni 2022 om 12:44

Nou ja, ongelijk heeft hij toch niet? Moet je eens zien wat hij tot z'n beschikking heeft. Die hebben inmiddels de meeste posities zelfs driedubbel bezet. Niets ten nadele van Guardiola verder, maar de excuses waren eigenlijk vorig jaar al op. Geen coach kreeg zoveel middelen tot z'n beschikking als krijgt Guardiola bij City. Natuurlijk heb je mazzel nodig in de CL (dat hebben we dit jaar heel goed kunnen zien), maar geluk dwing je ook deels af.

13 juni 2022 om 12:52

Real outsider noemen.. man man man, heeft men nog steeds niks geleerd van het verleden??

13 juni 2022 om 13:36

Real mist cruciale spelers? Zoals waar?
Ze winnen dit seizoen de CL en er is niemand noemenswaardig vertrokken en wél al sterker geworden met Rudiger en Tchouameni. Ze zijn daarnaast nog niet klaar gezien er in de voorhoede ook nog 1 a 2 spelers bij komen en ik verwacht ook nog een extra back.

13 juni 2022 om 13:46

Je kopt hem zelf al in, voornamelijk een wereldklasse rechtsbuiten en rechtsback. Dan moet er alleen (op termijn) nog een toekomstige opvolger van Benzema worden gehaald

13 juni 2022 om 13:54

Wereldklasse rechtsbuiten is niet eens nodig. Dat was Pedro ook niet in het machtig Barca tijdperk. Als ik zie hoeveel kwaliteit daar rondloopt op het middenveld met Kroos, Modric, Casemiro, Valverde, Camavinga en die nieuwe jongen, dan ben je imo altijd kanshebber voor een prijs. Al helemaal wanneer je voorin ook nog eens het koppel Vinicius - Benzema hebt rondlopen. Maargoed, laat de mensen Real maar blijven onderschatten.

13 juni 2022 om 14:02

Zonder hebben we het ook geweldig gedaan. Rodrygo heeft flinke stappen gemaakt en Valverde heeft de laatste maanden constant op wereldniveau gepresteerd. Ik zie daar dus geen problemen als er niemand komt.
Alleen qua luxe in de breedte mag er wat bij. Op rechtsback is het inderdaad treurig als Carvajal er niet is als Nacho al centraal gepositioneerd staat maar nu daar Rudiger bij is gekomen is dat opzich ook al gedekt. Je hebt daarnaast ook nog alleskunner Vazquez al noem ik hem liever nietsnut gezien ik verre van fan ben.

Zoals gezegd qua luxe zou het leuk zijn als er een wereldtopper bij komt maar is het perse noodzakelijk? Denk het niet.

13 juni 2022 om 14:20



Sergioramos

Inderdaad belangrijkste is een kwalitatieve rechtsbuiten. En aantal back-up posities voor oa rechtsback, back-up voor Modric, back-up rechtsbuiten en back-up voor Benzema.



13 juni 2022 om 16:55

Back up voor modric? Dat is/kan ceballos al en daarnaast hebben we al 7 middenvelders..

13 juni 2022 om 19:56

De spelers van Real hebben de ervaring van het winnen van CL's. Ze weten dat ze nooit moeten opgeven. Ik dicht City, PSG, Liverpool en Real even veel kans op de CL volgend jaar. Het is gewoon een loterij het moet ook een beetje meezitten

13 juni 2022 om 12:01

Liverpool heeft zich dit seizoen redelijk gelijkwaardig getoond en is ook niet verkeerd bezig op de transfermarkt. Bovendien heeft Haaland ook regelmatig last van (lichte) blessures. Maar de breedte van de selectie van City is wel ongekend.

13 juni 2022 om 12:06

Dan heeft Pep met City gefaald als coach zoals ik al zei iedere coach was de laan uitstuurt als die geen Pep heten en geen CL had gepakt..

13 juni 2022 om 12:10

Het duurt nu wel erg lang idd. Volgens mij zit Guardiola er al weer 6 jaar. Flick, Klopp, Zidane, Tuchel, Ancelotti, allemaal hebben ze de CL gepakt met minder materiaal dan Guardiola

13 juni 2022 om 12:24

Onzin natuurlijk, City heeft al een paar keren het puntenrecord in de competitie verbroken onder hem. Dat doe je niet zomaar in de PL. Elke coach zou daar op handen gedragen worden met die prestaties.

Wat niet wilt zeggen dat de druk voor een CL zege nu wel erg groot begint te worden op Pep;

13 juni 2022 om 12:31

Buffalo, mag ik je eraan herinneren dat onder mancini en pellegrini de PL titel ook gewoon gewonnnen werd. Pep is gehaald om de CL te winnen, 6 jaar niet gelukt met 1 miljard investering is een wanprestatie. Hetzelfde bij bayern, de trainers voor en na hem winnen wel de CL. Ik vind dat we pep langs dezelfde meetlat moeten leggen als alle andere trainers

13 juni 2022 om 12:32

Kampioen worden als je de afgelopen jaren veruit het meeste geld in je selectie pompt is toch geen uitmuntende prestatie? Het is een schande dat met zulke uitgaven je geen CL weet te pakken, zeker als het ook nog eens persoonlijke tactische slechte keuzes zijn van Pep.

13 juni 2022 om 12:32

Denk dat het ook wel gaat gebeuren. Ik verwacht helaas dat City de komende jaren gaat domineren.

13 juni 2022 om 12:33

Dat doe je wel zomaar met zo'n team, waarbij zowat elke speler minimaal 50 mil kost. Liverpool met Klopp haalt ook vaak de 90 punten en is ook kampioen geworden. Je doet alsof de PL super moeilijk is (dat ie het op een goed voetballende manier doet, dat is dan wel weer netjes ja). Laat em maar eens de CL winnen na zoveel jaar en een miljard aan uitgaven, dat is andere koek!

13 juni 2022 om 12:34

Guardiola doet het gewoon geweldig bij City in de competitie. Niks tegen in te brengen. In de CL stelt hij wel teleur de laatste jaren. Maar dat mensen die prestaties in de competitie gaan bagatelliseren door die CL-prestaties vind ik echt niet te begrijpen.

13 juni 2022 om 12:47

@_buffalo_ - Uiteraard wel met diezelfde nuance. Als je ziet hoeveel er gespendeerd is, mag je ook wel een beetje vuurwerk verwachten, niet? Dat een andere club dat met bijna net zoveel geld niet gepresteerd heeft, zegt meer over het beleid van die andere club in Manchester. De excuses zijn inmiddels wel op. Zeker nu Haaland ook nog eens die kant op komt.

13 juni 2022 om 12:52

Met goed voetbal en enorme puntenaantallen meerdere keren de PL winnen is niet "netjes", maar een topprestatie. Ook als je een hoop geld hebt. We kennen allemaal de miljoenen/miljardenselecties die niet goed voetballen en die geen hoofdprijzen winnen.

Die CL is een probleem, maar ook een beetje een loterij. Als je nog 10 keer over twee wedstrijden zo speelt als tegen Real Madrid, dan wint Real geen een keer meer. Maar het valt een keer zo en je ligt er uit. Dat gebeurt in de CL nou eenmaal sneller dan in de PL.

13 juni 2022 om 12:53

@Lierse1997 Dat doen de coaches van clubs als Bayern en PSG ook al jaren met de duurste selectie uit hun competities. Razendknappe prestatie dan van die coaches

13 juni 2022 om 12:54

@Vernon Voor City valt het ieder jaar zo. Dan is het geen pech meer

13 juni 2022 om 13:09

@Japie Als we kijken naar Net Spend dan zien we dat United City ondertussen al voorbij is. City heeft niet verreweg de duurste selectie van Engeland. Als we kijken naar de selectiewaarde dan heeft City met 950m wel degelijk een enorme concurrent met Liverpool, waarvan de selectie wordt geschat op 900m. Bayern en zeker PSG steven ver boven de concurrentie uit qua selectiewaarde en begroting. Dat is een vergelijking van jan lul

13 juni 2022 om 13:10

Eens dat Guardiola ietwat overschat wordt, maar doe nou niet of die andere trainers zo geweldig zijn en of waren. Uiteindelijk is elke trainer afhankelijk van zijn materiaal. Flick had echt wel een geweldige selectie ter beschikking met Bayern (lewandowski, Muller, Gnabry, Coman, Coutinho, Perisic, Kimmich, Goretzka, Thiago, Davies, Boateng, Hernandez Alaba, Pavard, Neuer). Laten we kijken hoe die het bij Duitsland gaat doen op grote eindtoernooien.

Zidane won 3x op rij de CL, prestatie van topniveau. Maar ook met een geweldig Real. Ben benieuwd of een Zidane bijv. een Man United aan de praat had kunnen krijgen of PSG de CL had kunnen bezorgen. Ancelotti heeft in de CL enorme successen geboekt maar won bijv. ook maar 1 Serie A titel in ruim 10 jaar tijd. En heeft gewerkt bij Milan en Juve. Hoor je nooit iemand over. Werd bij Bayern ontslagen, omdat het spel nergens op leek.

Tuchel vind ik een absolute topper, maar qua prijzen palmares is het nog wat karig. En Klopp heeft waanzinnige prestaties geleverd, maar is uiteindelijk ook maar 1x kampioen geworden de laatste 10 jaar. Heeft bij Liverpool ook het complete elftal naar zijn hand gezet.

Wel vind ik deze trainers allemaal redelijk gelijkwaardig, van mij hadden Mourinho, Simeone en Nagelsmann er ook nog wel bij gemogen. Maar zo zal ieder weer zijn eigen voorkeur hebben.

13 juni 2022 om 13:12

@bocherief Dat is wel een beetje appels met peren vergelijken. Mancini werd 1x kampioen tussen 2009-2013 en werd in de CL volledig afgeslacht in de groepsfase. Pellegrini werd 1x kampioen in 3 jaar met veel minder punten dan Pep. Guardiola werd 4x kampioen in 5 jaar tijd, waarbij verschillende league records werden verbroken. Het niveau dat City aantikt onder Pep is van een ander niveau dat van Pellegrini en zeker het City onder Mancini

13 juni 2022 om 13:13

@japie

PSG heeft ook een aantal titels misgelopen (lille en Monaco) wonnen er bijv. nog 2. Verder heeft City de laatste 5 jaar minder gespendeerd dan United en Arsenal en maar heel iets meer dan Liverpool. Zo vanzelfsprekend is het allemaal niet. Je hebt gezien met Juve hoe snel het tij weer kan keren (en dat zelfs met Ronaldo erbij). Van Bayern blijft ook nog steeds waanzinnig knap dat ze zolang op rij kampioen worden. Het respect is daar van veel mensen echt ver te zoeken. Dortmund spendeert de laatste 10 jaar minstens net zo veel, als het niet meer is. Dat Dortmund het zelf dan steeds weggeeft is hun probleem. Ook Leipzig heeft de laatste 5 jaar niet minder gespendeerd dan Bayern.

13 juni 2022 om 13:17

@silva

Maar er mag wel gezegd worden dat Pep enorm zwak presteert in de CL met City. Nou ik vind een halve finale er uitgaan tegen Real of een CL finale verliezen op zich best logisch, maar verliezen van Monaco, Lyon en Spurs mag je eigenlijk niet overkomen.

13 juni 2022 om 13:20

Neem je jezelf echt serieus als je de concurrentie van Chelsea, Liverpool, Man U, Arsenal en Tottenham gaat vergelijken met teams als Leipzig, Dortmund, Marseille en Monaco vraag ik me dan af?

Want je paradepaardje, de hoeveelheid geld dat die teams uitgeven, zou er toch voor moeten zorgen dat die eerst genoemde teams veel sterker zijn?

13 juni 2022 om 13:25

@DerKaiser Ik ben kritisch geweest op Pep in de CL. Zeker innde eerste seizoenen toen het af en toe echt nergens op leek (Monaco uit, Spurs uit, Lyon, Liverpool uit). Vorig jaar (finale) hebben ze laten zien dat ze het wel kunnen en dit seizoen leek het erg sterk op dat ze in de finale zouden staan. Ik denk dat City is gegroeid en steeds dichterbij zullen komen. Het ontslaan van Pep geeft alles behalve zekerheid dat het met Manchester City gaat pukken. Laten we niet vergeten dat het spelen van een CL finale voor een club die hem nooit nooit heeft gewonnen anders is dan een Real Madrid. Die staan vol zelfvertrouwen op het veld.

13 juni 2022 om 13:27

@Silva, ook wel belachelijk inderdaad dat mensen gaan doen alsof een club die de laatste twee jaar de finale en de halve finale van de CL gehaald heeft, faalt…

13 juni 2022 om 13:34



@lierse

Met alle respect maar Leipzig en Dortmund zijn geen ruk minder dan teams als Man United, Arsenal en Spurs. Leipzig veegde de vloer 2 jaar geleden aan met Spurs en hield Man United vorig jaar nog onder zich in de poulefase van de CL. Arsenal presteert Europees toch ook al jaren niks meer. Frankfurt notabene rechterrijtje van de BL wint ook gewoon van West Ham 2x die meededen om een CL ticket. Over Franse clubs kan ik minder goed oordelen. En natuurlijk is er in Engeland wat meer concurrentie, maar dat je als Bayern zijnde al 10 jaar kampioen wordt is gewoon een enorme prestatie van formaat.

13 juni 2022 om 13:41

Arsenal, Man U en spurs stellen in de competitie dan ook niks voor in vergelijking met City. De absolute top in Duitsland kan je vergelijken met de subtop in Engeland en dan heeft zelfs de middenmoot nog meer te besteden dan teams als Dortmund en Leipzig.

Bayern is een koning met twee ogen in het land der blinden, van echte concurrentie is er geen sprake. En als die er zal komen dan zal dat eerder door een verzwakking van Bayern komen dan door een versterking van Dortmund of Leipzig. Als je serieus de concurrentie van Bayern met die van City vergelijkt dan heb je gewoon een aversie tegen city. Wat trouwens niet wegneemt dat het knap is wat ze daar doen. Maar dat is eerder de club. Als coach is het een stuk minder indrukwekkend dan kampioen worden in Engeland.

13 juni 2022 om 13:42

@DerKaiser Bayern heeft absoluut fantastisch gepresteerd de afgelopen 10 jaar. Het gaat er volgens mij meer meer om dat in de mindere jaren ze alsnog niet tot het einde uitgedaagd zijn door een Dortmund of Leipzig. Liverpool maakt er met City een spannende titelstrijd van dat tot in de 90 punten oploopt om de winnaar te bepalen. Daarnaadt heeft Chelsea de kwaliteit en de potentie om dat te kunnen doen. United heeft de mogelijkheden om financieel oom mee te doen maar lopen sportief gezien nog (ver) achter

13 juni 2022 om 13:53

@silva

Meestal duurt het tot speelronde 20 en dan haken clubs als Leipzig weer af. Of clubs als Leverkusen of Gladbach bij een goed seizoen. Kon me herinneren dat Bosz in december 2020 nog bovenaan stond (verliezen laatste minuut van Bayern thuis) maar daarna stortte het compleet in. Of Dortmund onder Favre wat met Hakimi en Sancho aan de rechterkant een enorm sterk elftal had en vervolgens een 10 punten voorsprong weggeeft waardoor het Bayern van Kovac toch nog kampioen werd met maar iets van 78 punten. Maar voor de rest wel met je eens.

@lierse

Als je het op die manier gaat vergelijken heb je natuurlijk gelijk. United, Spurs en Arsenal zijn in principe subtop (achter City, Liverpool en Chelsea), terwijl in Duitsland de top achter Bayern (dortmund, Leipzig, Leverkusen) eigenlijk niveau Engelse subtop is. Laat staan de financiële mogelijkheden die ze hebben. Is echt ongekend zelfs clubs als Everton en West Ham kunnen meer spenderen dan clubs als Leverkusen, Napoli of Sevilla. Maar aan de ene kant spendeert Bayern ook veel mindere dan de complete Engelse-top 6. Hun netto uitgaven is maar iets van 120 miljoen (laatste 5 jaar). Dat is echt extreem weinig. Toch horen ze al ruim 10 jaar bij de absolute top.

13 juni 2022 om 14:04

@silvacity, "het ontslaan van pep geeft alles behalve zekerheid dat het met city gaat lukken"
Ik zou me niet zo'n zorgen maken, city is groter dan pep, city won voor pep en na pep. Zowel bij barca als bij bayern werd de CL gewonnen nadat pep weg was.

13 juni 2022 om 14:06

Alleen een gigantische knuppel vindt het niet winnen van de CL een wanprestatie. Sowieso valt het (voetbal)verstand van mensen in twijfel te trekken die de CL als maatstaf pakken. Dan begrijp je er zó ontzettend weinig van.

Hoe vaak hebben Mancini en Pellegrini de PL gewonnen?

13 juni 2022 om 14:11

@Lierse1997 City heeft weer vele malen meer gespendeerd dan Bayern dus dan komt het toch ophetzelfde neer? Nu gaan mensen dan over de laatse 5 jaar kijken bij City maar dan neem je bv een Kevin De Bruyne al niet mee in de uitgaven

13 juni 2022 om 14:12

@Almagover Tja, dan kan ik ook gaan zeggen alleen een knuppel vindt het winnen van een competitie met de duurste selectie ter wereld een bijzondere prestatie

13 juni 2022 om 14:13

Heel de PL geeft veel uit.

13 juni 2022 om 14:13

almogaver PL winnen is gene kunst, als je meeste geld erin hebt gepompt en je breedste beste selectie van de wereld hebt. vind ik PL winnen geen grote prestatie.

13 juni 2022 om 14:16

Almogaver, je lijkt wel een excusesboek te hebben opengeslagen voor pep. Feit is dat hij voor de CL winst is binnengehaald, 1 miljard heeft geïnvesteerd, en niet eens close is gekomen. Dat hij nog aanblijft komt door de Spaanse directie, zijn vrienden uit barca. Elk andere trainer was de laan uitgestuurd en dat weet jij ook wel

13 juni 2022 om 14:19



Vanaf welke periode hebben jullie het precies? Zowel United als Arsenal gaven gewoon flink meer uit dan City laatste 5 jaar. Eigenlijk moet United zich kapot schamen dat ze al jaren niet meer mee doen om de titel. Maar ook Arsenal is blijkbaar een koning van de uitgaven. Vaak voor middelmaat teveel betalen.

13 juni 2022 om 14:27

@Bocherief City valt of staat niet met Pep. De club zou gewoon doorgaan. Ik verwacht echter niet dat een andere coach opeens wel de CL zou winnen. Mancini en Pellegrini waren mijlenver verwijderd van CL winst kijkende naar het niveau dat ze haalden. Pellegrini kwam met de bus parkeren tegen Real nog redelijk ver. Het valt op dat ambitieuze clubs als PSG en City de CL nog niet gewonnen hebben. Men onderschat hoe belangrijk ervaring is als het om het winnen van de CL gaat. Real en Bayern staan altijd vol zelfvertrouwen op het veld in de CL

13 juni 2022 om 14:30

@Japie Als City veruit de beste en meest waardevolle selectie van de competitie zou hebben en een keer kampioen zou worden met een punt of 78 dan is dat geen bijzondere prestatie nee. Wordt je 4x kampioen met 90-100 punten met Liverpool dat een vergelijkbare selectie heeft als concurrent en Chelsea die ook in de buurt komen qua selectiewaarde dan wordt het toch een ander verhaal.

13 juni 2022 om 14:46

Kaiser big spender van de laatste tien jaar op de transfermarkt was Manchester City. The Citizens gaven in de periode 2010-2019 liefst 1,6 miljard euro uit aan transfers, meer dan elke andere club.

13 juni 2022 om 15:34

@Aqua Qua Net Spend zijn de verschillen al een stuk kleiner. United spendeerd de laatste jaren ongeveer net zoveel als Man City

13 juni 2022 om 17:21

@Lierse1997 Veel is een ruim begrip. De clubs kunnen veel uitgeven, maar City geeft het meeste uit

13 juni 2022 om 17:22

@Silvacity Liverpool heeft veel minder gespendeerd dan City

13 juni 2022 om 18:27

@japie Liverpool heeft een selectiewaarde van 900m en City van 950m. De selecties zijn redelijk aan elkaar gewaagd. Er is dus wel degelijk spraken van serieuze concurrentie. Ook als we kijken naar hoe Liverpool in de competitie en in Europa presteert. Dat Liverpool dat heeft bereikt door scherper in te kopen is knap, maar dat maakt de concurrentie niet minder. Daarnaast heeft Manchester United City ingehaald qua Net Spend (uitgaven min inkomsten uit transfers). United en City hebben ongeveer evenveel uitgegeven. Het heeft daarom geen zin om te zeggen dat City veel meer heeft uitgegeven. Ook qua salarishuis verscheelt het allemaal niet veel.

13 juni 2022 om 19:57

Dus dat zijn betere trainers?

13 juni 2022 om 20:18

Een keer finale gehaald, dit jaar met gigantisch veel pech in de halve finale eruit gevlogen na 178 minuten te hebben gedomineerd. Maar volgens jou "niet eens close".

Tegen zoveel stupiditeit valt gewoon niet op te boksen.

Hoe vaak hebben andere trainers 'm ook alweer gewonnen? Hoeveel heeft Man Utd er ook alweer ingepompt?

13 juni 2022 om 21:08

Niemand die utd van goed beleid of managerschap beticht, almogaver. Lekker goedkoop scoren. We hebben t over liverpool, real, bayern. Daar ben je stelselmatig stil over omdat het niet in je straatje past. Ik weet voldoende

13 juni 2022 om 23:13

Ik ben er helemaal niet stil over, dat jij moeite hebt met begrijpend lezen is niet mijn fout. Dat jij dingen uit je duim zuigt, is ook niet mijn fout.

14 juni 2022 om 14:09

Iedere coach die een selectie als die van Manchester City tot zn beschikking krijgt zou geweldig moeten presteren, anders ben je wel een ongelooflijke prutser. Er worden nooit topspelers weggeroofd door andere clubs en ieder jaar gooit de eigenaar een gigantische bak geld in de club. Als je zonder blikken of blozen 117.500.000 euro voor Grealish af kan tikken, en jaarsalarissen van 25.000.000 aan de Bruyne en Haaland kan bieden dan is vrij makkelijk werken.

13 juni 2022 om 12:18

Japie, jij bent ook echt een vasthangende langspeelplaat he? Ik wist al voordat ik dit bericht opende deze reactie van jou zou zien. Word je daar nou zelf nooit moe van? In dezelfde comments blijven hangen. (City en geld, Frenkie of De Ligt).

On: Alsof Real, Liverpool, PSG en Bayern zich niet versterken en sowieso kanshebbers zijn.

13 juni 2022 om 12:33

On: het verschil is dat de clubs die je noemt de CL gewoon wel winnen. Uitzondering is psg, maar ook daar zit een matige coach die terecht de laan wordt uitgestuurd. Moet je opletten met een Zidane of mourinho straks, die gaan hem ook winnen hoor. Pep en poch maken systemen en structuren belangrijker dan het doel: meer scoren dan je tegenstander en die beker pakken

13 juni 2022 om 12:49

Maar buiten PSG hebben die clubs 'm ook daadwerkelijk gewonnen in de afgelopen jaren. Om het dan gelijk op de man te spelen is ook wat onnodig, want hij heeft hier wel een punt. Het is ook niet zo dat hij Guardiola helemaal loopt af te branden. Hij brengt alleen wel een nuance aan die zeker hout snijdt.

13 juni 2022 om 12:49

Er kan natuurlijk maar 1 club ieder jaar de CL pakken. En de afgelopen jaren komt City steevast bij minimaal de kwartfinale. Voor het winnen van de CL komt natuurlijk ook een tikkeltje geluk bij kijken. Zie de wedstrijd tegen Real dit jaar. 2 doelpunten tegen in de blessure tijd, waaronder een weergaloze kopbal van een speler van 1.70.

13 juni 2022 om 12:51

Ik hang net zo vast als de langspeelplaat van City. Kopen, kopen, kopen en nooit de CL winnen

13 juni 2022 om 13:15

Ze kopen allemaal. Real, Liverpool, PSG, City, United, Arsenal, Juve, Barca. Het zijn allemaal koopclubs. Dat maakt de prestaties van Villarreal, Monaco, Ajax etc de recente jaren ook zo mooi. Met relatief gezien beperkt budget enorm ver komen. Of in de EL. Dat 2 volksclubs als Frankfurt en Rangers daar de finale spelen in plaats van ploegen als Barcelona, Leipzig of West Ham. Die compleet veel gespendeerd hebben. Maar de voetbalwereld is 20 jaar geleden al kapot gegaan. Dat begint al met het feit door de toplanden zoveel tickets te geven waardoor er enorme denivellering is ontstaan.

13 juni 2022 om 12:34

@japie_krekel Guardiola vindt wel een manier hoor om toch weer de CL mis te lopen!

13 juni 2022 om 12:37

Alleen hangt het winnen niet alleen af van City maar heb je ploegen als Real, Bayeren en Liverpool die het Guatdiola zeker niet makkelijk gaan maken.

13 juni 2022 om 12:48

Dit is een open deur van heb ik jou daar. Elk team heeft te maken concurrentie. Desondanks winnen andere trainers wel de CL met minder materiaal en budget.

13 juni 2022 om 12:50

Daar hebben die teams die jij noemt toch ook mee te maken? En die hebben wel allemaal vrij recent de CL gepakt

13 juni 2022 om 13:05

Als afgelopen seizoen ons iets heeft geleerd is dat je niet de beste selectie nodig hebt om de CL te winnen. Het gaat om zelfvertrouwen, ervaring, winnaarsmentaliteit en af en toe een beetje geluk. Uiteraard moet je dan wel een selectie te hebben dat enigzins kan concurreren om dat voor elkaar te krijgen op CL niveau.

Wat een cijfers heeft deze gast, ongekend. Voor hem zelf leuk dat hij gaat spelen bij een topclub, en de club waar je pa gespeeld heeft. Voor City is dit echt een werelddeal, 65 miljoen ‘maar’. Als je dit vergelijkt wat Liverpool neer legt voor hun nieuwe spits..

13 juni 2022 om 11:58

Zal toch ook nog wel tekengeld, een fee voor de zaakwaarnemer en een dik salaris bij komen kijken?

13 juni 2022 om 11:59

Dat zal bij Nunez (minus het tekengeld) ook wel het geval zijn?

13 juni 2022 om 12:01

Nunez gaat sowieso veel, veel minder verdienen dan Haaland.

13 juni 2022 om 12:01

Ik wou net zeggen, weet wel ongeveer zeker dat City uiteindelijk veel meer kwijt is aan Haaland dan Liverpool aan Nunez. Die salariseisen waren niet mals (en tekengeld wss ook niet), was niet voor niks dat uiteindelijk alle topclubs afhaakten, dat was niet om zijn transfersom en ook niet omdat ze twijfelden aan zijn kwaliteiten

13 juni 2022 om 12:02

@Japie, dat gebeurt bij elke transfer. Dat is dus ook in deze niets uitzonderlijk. 65 voor Haaland of een 100m Nuñez. Ik had het wel geweten

13 juni 2022 om 12:03

@Etihad Zeker waar, maar Haaland is momenteel een top 5 spits dus daar zal het wel hoger liggen. Wel een goede deal verder natuurlijk. Al zou hij 120 miljoen kosten, dan was het nog een goede deal. Toch heb ik ook wel vertrouwen in de aankoop van Nunez. Bijna alles wat Liverpool koopt de laatste jaren is raak. De transfersom voor Van Dijk vond iedereen destijds ook belachelijk en nu heeft niemand het daar meer over omdat Van Dijk die transfersom waar heeft gemaakt

13 juni 2022 om 12:07

Niemand vond dat belachelijk, hij werd de duurste verdediger aller tijden, maar dat was niet gek met zijn kwaliteiten

13 juni 2022 om 12:08

Nunez is dan ook veel veel minder goed dan Haaland tot op heden. Vrij logisch dus.

13 juni 2022 om 12:13

@Woutballoh Er waren toen toch echt enorme twijfels hoor. Toen hoorde je argumenten van bizar veel geld voor een verdediger die zich alleen bij Southampton heeft bewezen. City bv vond het ook teveel geld destijds en die haakten af

13 juni 2022 om 12:50

Belachelijk was dat van dijk voor een schijntje op te halen was door ajax, en dat Frank de boer de voorkeur gaf voor de duurdere Mike van der hoorn.
Ik ben fan van Haaland, zo'n fenomeen nu al. Als hij de records van messi en cr7 niet eruit schiet, dan snap ik er niks van.

13 juni 2022 om 13:55

Voordeel of wellicht ook nadeel dat Liverpool niet zo extreem veel heeft uitgegeven is ook wel de leeftijd van vele spelers. Ze moeten flink gaan doorselecteren in de toekomst en dat gaat veel geld kosten. Mané en Salah zijn 2 ontzettend belangrijke spelers maar ook redelijk oud en krijg je weinig voor, ze willen nu zelfs weg dus dan is daar geen houden aan. Om die te vervangen ga je extreem veel uit moeten geven ten aanzien van ontvangen. Jota zie ik niet als vervanger daar hij wel goed is maar niet hun niveau, hetzelfde voor Diaz.
Milner, Thiago, Henderson, Matip en Firmino zijn ook 30 en ouder en gaan ook niet nog jaren mee. Dit kan je dus wel weerleggen op waarom er minder uit is gegaan als andere ploegen. Daar het gemiddelde bij Liverpool erg hoog is ten aan zien van andere toppers.

Real heeft afscheid genomen van 3 30ers (bale, Isco en Marcelo) en daarvoor geef je miljoenen uit om aankomende jaren voorzien te zijn, die stap moet Liverpool nog maken en dat kost gewoon geld. Real heeft nu qua zwakte met leeftijd Benzema, Modric, Kroos en Casemiro staan waarvan de middenvelders eigenlijk al gedekt zijn met Camavinga, Tchouameni en Valverde.

Ook Real stond laag qua uitgaves maar gaan dat dit jaar verwacht ik niet halen en flink stijgen.

14 juni 2022 om 14:26

Haaland 25 miljoen salaris, (Nunez 10 miljoen Salaris).

Haaland
Transfersom 65 milj
Pappa Haaland + 20 milj
Zaakwaarnemer + 20 milj

Haaland 5 year contract
(Nunez 6 year contract)

Wie de beste deal heeft kunnen we aan het eind van het jaar pas zien ipv er voor.

13 juni 2022 om 11:59

Ja dan ben je denk ik nog vergeten wat city gaat betalen aan zn vader, komt nog minimaal het dubbele bij kijken

13 juni 2022 om 12:01

klopt. is een koopje. Momenteel veruit de beste spits ter wereld en wordt alleen maar beter.

13 juni 2022 om 12:02

Veruit de beste spits ter wereld? Benzema en Lewandowski doen volgens mij ook een aardige gooi.

13 juni 2022 om 12:06

Beste spits ter wereld? Heeft hij er al eens 10 ingelegd in de champions league? Topscoorder van Duitsland?
Nope, hij gaat rn mag zich eerst nog bewijzen

13 juni 2022 om 12:06

En dan te bedenken dat Benzema waarschijnlijk ballon d’or gaat winnen, maar Haaland is de beste spits, yeah right.

13 juni 2022 om 12:39

@WoutBalloh, hij heeft er vorig jaar 10 ingelegd. Ondanks dat zijn Lewandowski en Benzema momenteel betere spitsen, maar dat is ook niet erg, Haaland is nog jong.

13 juni 2022 om 12:58

wat een onzin zeg. Benzema en Lewandowski spelen bij veel betere clubs met veel betere spelers om zich heen. Haaland is gewoon veruit de beste. Let maar op als ie volgend jaar goede spelers om zich heen heeft zul je het wel zien.

13 juni 2022 om 13:02

Ik denk dat het naief is om te denken dat Haaland onderaan de streep niet veel duurder gaat zijn dan Nunez. Nu vind ik 100 miljoen euro ook veel te veel geld voor een spits die het nog maar 1 seizoen echt op de heupen heeft, maar als je al dat gedoe omtrent Haaland hoort, kun je er wel vanuit gaan dat die 75 miljoen euro slechts het begin van het prijskaartje is. Niet voor niets haakten andere clubs af.

14 juni 2022 om 14:28

Haaland 25 miljoen salaris, (Nunez 10 miljoen Salaris).

Haaland
Transfersom 65 milj
Pappa Haaland + 20 milj
Zaakwaarnemer + 20 milj

Haaland 5 year contract
(Nunez 6 year contract)

Wie de beste deal heeft kunnen we aan het eind van het jaar pas zien ipv er voor.

13 juni 2022 om 12:55

@messibazoer

Een tijdje terug las ik dat het tekengeld meer is dan de transfersom en dat er een clausule in zijn contract staat waardoor hij voor een soortgelijk bedrag ook weer doorverkocht kan worden. Als dat allemaal klopt dan weet City dus nu al dat ze geen winst op hem gaan maken.

Sportief is het een fantastische deal, want Haaland is een van de 3 beste spitsen in de wereld nu. Financieel gaat City er niet direct voordeel aan halen. Wellicht wel indirect, door marketing en prestaties.

13 juni 2022 om 19:20

Deze man gaat aan het einde van zijn contract 300 miljoen gekost hebben.
Tekengeld voor raiola’s nabestaanden in dit geval. Papa haaland krijgt 10 miljoen de transfersom voor Dortmund. De bonussen en ze zeggen 500000 aan salaris. Nunez is een schijntje in vergelijking van wat deze jongen city gaat kosten

Geweldig Haaland in de Premier League, zo prachtig om te zien, ben een enorme Haaland fan en denk oprecht dat deze jongen het record van Salah kan overtreffen volgens seizoen! Wat een held deze Haaland en een leuke verschijning om te volgen 😍

13 juni 2022 om 12:02

klopt. Fantastische speler en niet van dat nare vedettengedrag. Kan Depay nog een voorbeeld aan nemen.

13 juni 2022 om 12:13

Niet mee eens, Haaland heeft aardig vedettegedrag en wil echt als de koning behandelt worden, ook in het uitgaansleven is Haaland best een arrogant mannetje! Maar integenstelling tot Depay laat Haaland het wel zien wekelijks en maakt hij zijn arrogante gedrag ook waar op het veld, dus zolang hij blijft presteren hoor je niemand klagen!

13 juni 2022 om 12:16

Fijn dat jij het woning tekort probeert op te lossen door Depay rent free in je hoofd te laten wonen.

13 juni 2022 om 12:58

Waar komt toch die antipathie jegens Depay vandaan? Als sportman zie ik geen enkele reden om tegen hem te zijn. Werkt keihard, toen hij revalideerde ging hij ook als een maniak.

Is het het hoedje? Is het omdat hij een mening heeft? Laat dat toch lekker gaan man. Hij is een voetballer. Prima als je hem een slechte speler vindt, maar die paar dingetjes buiten het veld doen er toch niet toe.

13 juni 2022 om 13:03

Vernon, wat kan mij het schelen of iemand een mening heeft. Vind ik juist goed. Vind Depay gewoon een naar verwaand ventje. Niet alleen om dat hoedje. Ook zoals ie bv over Promes praat. Zonder enig besef van zijn voorbeeldfunctie. Zijn gedrag in het veld en ga zo maar door.

en zo geweldig vind ik hem als voetballer helemaal niet. Mag de veters van Haaland nog niet strikken

13 juni 2022 om 13:06

@robert

Ja, zoals hij praat over Promes is niet fraai, dat klopt. Denk eerder dat dat een gebrek aan intelligentie is, of iets anders in die sfeer. Maar daar zijn er in de voetballerij een hoop van. Babel is ook niet goed bij zijn paasei, om maar iemand te noemen. Noa Lang roept ook gekke dingen. Kan ook niet anders, die lui staan in de spotlights omdat ze kunnen voetballen, niet omdat ze slim of maatschappelijk constructief ingesteld zijn. Dus dan zitten er altijd een paar bij die het niet helemaal begrijpen.

13 juni 2022 om 14:17

@robert41 Laat me raden? En Van Gaal vind je niet verwaand en zich wel geweldig gedragen in zijn voorbeeldfunctie?

13 juni 2022 om 21:35

Japie.... huh? Waar heb jij het over? Staat die in de spits dan?

Toch ben ik benieuwd naar zn spel MC. Hij zal veel in de 16 blijven staan, en daar ligt toch niet mega zijn kracht, toch?
Had hem liever naast Benzema gezien

13 juni 2022 om 12:14

Ben benieuwd naar Haaland bij City, naar mijn idee is hij op zn best met wat meer ruimte (counter/reactie voetbal).al heb ik hem natuurlijk nog nooit bij een ploeg zien spelen, die speelt zoals man city, dus het is nergens op gebaseerd.. hahaha Feit is dat Haaland bij city wel veel in de zestien van de tegenstander speelt, dus zal genoeg kansen krijgen!

13 juni 2022 om 12:59

Bij City werken gewoon professionals die weten waar de kracht van Haaland ligt. Ze gaan echt niet al dit geld neerleggen om hem vervolgens op de verkeerde plek te zetten.

13 juni 2022 om 13:07

@vernon - Da's wel wat te makkelijk. Als dat zo was, zou je toch denken dat ze niet honderden miljoenen moesten spenderen aan twee posities in de verdediging omdat de aankopen toch tegenvielen. Nu denk ik overigens dat Haaland in elk systeem wel rendeert hoor en het is ook niet zo dat City nooit ruimte achter een verdediging creeert.

13 juni 2022 om 13:46

Wie vielen er tegen dan? Sagna, Zabaleta, Clichy, Kolarov, Demichelis die allemaal vertrokken en ouder waren dan 30? Daar zijn Dias, Laporte, Stones, Walker en Csncelo voor terug gekomen. Danilo was als back-up gehaald en werd met winst verkocht. Uiteindelijk zijn ook Kompany en Otamendi nog vertrokken waardoor Ake voor terug is gekomen.

13 juni 2022 om 14:12

Wel moest Bravo vervangen worden door Ederson. En in de defensie zijn ook veel verschuivingen geweest. Stones bijv. vind ik nog altijd een onbegrijpelijke aankoop. Verder waren echt niet alle aankopen een schot in de roos op het begin hoor. Nolito bijvoorbeeld. Grealish vind ik ook nog steeds een lachwekkende aankoop.

13 juni 2022 om 14:21

En Mendy dan? 50 miljoen voor betaald en niet komen met het gevangenis-argument, want daarvoor was hij al geen vaste basisspeler. Komt gewoon tekort. Wel grappig dat je hem eruitlaat. Waarom halen ze eigenlijk Grealish voor 100 miljoen, terwijl City in de aanval erg sterk is? Bij Barcelona werken ook professionals, waarom haalden ze Coutinho voor 150 miljoen (past totaal niet in het spel van Barca)? Het is allemaal niet zo zwart wit als je denkt Vernon.

13 juni 2022 om 14:37

Laten we niet vergeten dan Mendy 2 jaar geblesseerd is geweest. Dat was een geweldenaar bij Monaco. Maar goed hij heeft niet gebracht wat er van hem werd verwacht. Bravo is natuurlijk zeker overduidelijk een miskoop gebleken. De reden waarom ik reageer is omdat er een bepaald idee heerst dat City elk jaarbde verdediging volledig vervangt vanwege slechte prestaties. Dat is niet hoe het is gegaan. Grealishbis weer een andere discussie. Dan gaan we het totaalpakket van alle aankopen bekijken. Dat is niet waarom ik reageer

13 juni 2022 om 17:57

@sirius en madridista

Oke, terecht punt. Er worden soms spelers gehaald die niet passen, dat klopt. Wel denk ik dat het met spitsen en centrale verdedigers overzichtelijker is dan op andere posities. Je moet geen trage balvaste spits kopen als je een counterploeg bent. Maar goed net als Sirius denk ik dat Haaland overal wel rendeert. Die gast is zo goed.

Wat een monster speler is dit zeg, echt ongekend wat hij presteert op nog maar 21 jarige leeftijd. Die gaat de PL aan gorten schieten en het wordt wel eens tijd dat ze ook de CL gaan winnen (wat ik ze overigens niet gun als olieclub want fair gaat het allemaal totaal niet), dit team is nu wel echt giga compleet. En ben trouwens wel benieuwd of die clausule voor later nog officieel bevestigd gaat worden.

Haha, nog een topspeler erbij, en toch zal Guardiola geen CL winnen. De beste man is koopziek en zal dat ook blijven tot hij zijn natte droom van het winnen van de CL kan realiseren. En dat lukt hem niet, de vermeende “topcoach”. Een falend tacticus, die de CL alleen kon winnen met een buitenaardse Messi. Zet Pipo de clown of Piertje en Moffel voor deze selectie en ze worden ook fluitend kampioen. Guardiola is lichtjaren verwijderd van de echte toptrainers zoals Ancelotti en Herr Kloppo. Coaches die geen miljard hoeven uit te geven om de competitie of de CL te winnen. Coaches die de beste speler allen tijden, Lionel Messi, niet nodig hebben om de CL te winnen. Dit zijn de echte meester-tactici.

13 juni 2022 om 12:37

City zag er niet uit onder Mancini, wonnen weliswaar een prijs of prijzen. Maar in de laatste 5 jaren 4 titels winnen is niet voor iedereen weggelegd. Ferguson was de laatste trainer die zoiets kon flikken door 13 titels in 25 jaar tijd te winnen.

13 juni 2022 om 12:54

@volgasvoetbal

Dat vind ik zo'n dooddoener, dat Pipo de Clown de CL kan winnen met City. Ten eerste is dit niet eens realistisch en zal dit nooit gebeuren, ten tweede zou City geen 20 miljoen euro per jaar betalen als iedereen dezelfde job kan uitvoeren.

Dat Pep dringend de CL moet winnen is ook wel waar, heeft veel mogen spenderen. Desondanks heeft hij in een recordperiode veel records verbroken in de PL wat toch de meesten als de beste competitie ter wereld zien. Heeft op 6 jaar City doen domineren in Engeland, waar het vroeger altijd een twee of 3 strijd was voor de titel. Nu komt enkel Liverpool in de buurt en volgt de rest op respectabele afstand.

Sir Alex Ferguson won ook 'maar' 2x de CL in 27 jaar en wordt toch gezien als één van de beste coaches aller tijden (en terecht). Ik heb zowat de indruk dat iedereen die Pep's prestaties willen onderuithalen oftewel Madridistas zijn, of te wel een persoonlijke afkeur jegens Pep hebben.

Iedereen die objectief kan beredeneren kan concluderen dat Pep echt wel een game-changing coach is (weliswaar gebaseerd op Johan Cruyff) die voor altijd in de geschiedenis van het voetbal herinnerd zal worden.

Dat City een CL moet winnen, daar kan ik mee inkomen. Hem afschilderen als een flutcoach, nope.

13 juni 2022 om 13:12

@fcbinsider1899 - Ik ben het verder volledig met je eens hoor, maar je moet ook niet vergeten dat Guardiola beduidend meer heeft gekregen dan eigenlijk elke andere coach in de geschiedenis van de Premier League. Het is duizelingwekkend wat hij heeft mogen spenderen. Dan mag je echt wel wat records doen sneuvelen.

Daarom vind ik het ook altijd onnodig als men ineens Manchester United aan gaat halen, die ook erg veel gespendeerd hebben. Dat is weliswaar zo, maar dat beleid kon niet heel veel slechter als je het zelfs zou proberen. Dat staat volledig los van City.

Guardiola is natuurlijk geen flutcoach, maar ook Guardiola is gewoon een mens. Z'n kracht is om een speelstijl te implementeren en dat kan niet iedere coach zo goed, maar we moeten ook niet gaan doen alsof de man een voetbal-god is. Ook Guardiola is gewoon afhankelijk van de middelen die hij tot z'n beschikking krijgt.

13 juni 2022 om 13:34

Ik denk dat Guardiola bij een laagvlieger wel wat moois kan neerzetten. Zijn manier van voetbal gaat altijd uit van eigen kracht waardoor je makkelijker kan over presteren. Zal zich hier en daar moeten aanpassen.
Bayern wilde ook niet dat Pep wegging en City is ook erg blij met hem. Clubs die veel vragen van hun trainers.

13 juni 2022 om 13:40

@sirius

Kijk met deze uitleg kan ik mee leven, dat is natuurlijk ieders mening en de kijk op voetbal is voor iedereen anders.

Ben het volledig met je eens, het is natuurlijk wel zo dat Guardiola niet bij een crisisploeg terecht kwam.

Hij weet echter wel de juiste spelers te halen voor het spel dat hij wil spelen. Veel topclubs (inclusief 'mijn' Barça) hebben de voorbije jaren toch ook met geld gesmeten zonder dat daar een echte visie achter zat.

13 juni 2022 om 14:20

Maar Barca is toch ook gewoon vrij recent een aantal keer kampioen geworden net als City?

13 juni 2022 om 14:35

@japie_krekel

Ja dat klopt en dat is ook een belangrijke prijs! Na Guardiola was het toch echter 3 jaar niets in de CL bij Barcelona terwijl het in zijn periode winnaar, halve finale, winnaar , halve finale was.

Met wat meer geluk aan zijn zijde had hij met Barça 4x op rij de CL kunnen winnen. In het seizoen 2009/2010 gaan we eruit met een onterecht afgekeurde van Bojan in de terugwedstrijd tegen Inter. In het seizoen 2011/2012 hebben we het laten liggen in de heenwedstrijd tegen Chelsea. Duizenden kansen bij een gevoetbald en niet kunnen scoren(2x doelhout, 1 maal van de lijn gehaald en meerdere wereldreddingen van Cech).

Maar goed, dat was eigenlijk de discussie niet.

13 juni 2022 om 14:40

En zo win je in 2009 weer omdat Chelsea toen flink genaaid is in de halve finale tegen jullie. Zo kan je alles wel weer krom praten. De rode kaart van Motta sloeg bijv. ook nergens op. Inter moest de gehele wedstrijd met een man minder spelen.

13 juni 2022 om 14:52

@derkaiser123

Iedereen onthoud alleen de terugwedstrijd op Stamford Bridge, maar niemand spreekt over de heenwedstrijd in Camp Nou waar Henry de 1-0 binnen te duwen heeft maar omver geduwd wordt door Ashley Cole en geen penalty(+ rode kaart) krijgt.

Maar ik begrijp je argument wel, het is idd teveel als'en. Maar het kon absoluut wel.

13 juni 2022 om 17:26

@FCBInsider Ik doelde meer op dat je zei dat er meer een idee zit achter het beleid van City de afgelopen jaren, maar City komt ook niet verder dan de landstitel. Iets wat Barca afgelopen decennium ook meerdere malen is gelukt

13 juni 2022 om 18:34

@sirius Het is zeker waar natuurlijk dat City een groot budget heeft om de selectie bij elkaar te krijgen. Maar is deze City selectie dan zoveel beter dan het grote United uit de jaren 90 en 00, The Invincibles, het Chelsea van Mourinho of het Liverpool van Klopp? Dat denk ik niet. Er zit een verschil tussen het beoordelen van het transferbeleid van een club en het beoordelen van wat een coach presteert met een bepaalde selectie.

13 juni 2022 om 18:39

@japie City groeit als club en komt steeds een stapje verder. Waar City onder Mancini nog werd weggevaagd door Dortmund in de groepsfase komen ze nu bijna 2x achter elkaar in de CL finale. Ik denk dat het helpt als je als club al meerdere keren de CL hebt gewonnen. Of nog mooier net als Real Madrid de CL al een paar keer hebt gepakt. Het verbaast mij ook niet dat PSG de CL ook nog niet heeft gewonnen. Debuterende clubs in de CL finale schijnen ook bijna altijd te verliezen. Dat zijn misschien ook wel signalen dat ervaring doorslaggevend kan zijn in de CL. Ook kijkende naar afgelopen seizoen was het niet het fantastische spel van Real Madrid dat ze de CL heeft bezorgd, maar juist de winnaarsmentaliteit, het zelfvertrouwen en het spelen vanuit de omschakeling. Het is nu al 2x op rij dat een counter team de CL wint (chelsea en Real).

14 juni 2022 om 10:13

@japie_krekel

Ja dat klopt en dat vind ik nog steeds, ze komen steeds wel dichter bij die CL. Ook al komen ze niet verder dan die domestic cups & leagues. Je ziet toch dat City een elite club is geworden die bij de beste clubs ter wereld hoort. Iets wat je pakweg 7-8 jaar geleden niet kon zeggen.

Kijk Japie, je verhaal over budget en spenden enzovoort klopt allemaal dat is niet gelogen. Alleen is het een te kortzichtige mening en hou je andere zaken buiten.

13 juni 2022 om 13:03

Wie zijn Piertje en Moffel?

Dit wordt al jaren geroepen, over allerlei grote clubs. Zo'n goede selectie, elke trainer wint daarmee. En dat gebeurt dan vervolgens niet. Kijk alleen al bij United hoeveel geld daar uitgegeven is.

Ik ben totaal geen City of Pep-fan, maar wat hij laat zien bij City is gewoon uitstekend. Veel titels, met mooi voetbal en veel punten. De CL is niet gelukt maar als je ziet hoe ze dit jaar uitgeschakeld worden, dan is dat gewoon bizar. Dat gebeurt eens in de 100 keer.

In knock-outtoernooien valt het soms op een onverwachte manier.

13 juni 2022 om 13:16

Je hebt wel een punt hoor, maar United gebruiken om de prestaties van Guardiola bij City op die manier in kaart te brengen is niet de manier. Die club zit zeker in een top 10 met slechtste beleid als het Europese clubs betreft. Als die club niet schatrijk was, waren ze waarschijnlijk twee keer gedegradeerd.

Dat neemt overigens niet weg dat Guardiola het zonder meer goed doet (vooral in de Premier League), maar het is ook weer niet zo dat hij spreekwoordelijke wonderen verricht naar mijn mening. Geen coach in de geschiedenis van het voetbal heeft zoveel middelen ter beschikking gesteld gekregen dan Guardiola bij City. Dat is wel degelijk een flinke nuance.

13 juni 2022 om 18:00

Tuurlijk, met veel geld is het makkelijker dan met minder geld. Toch zie je dat het geld soms ook echt verkwanseld wordt, omdat er zoveel van is, dat alle creativiteit weg is. Misschien een oud voorbeeld, maar Carroll bij Liverpool. Dan heb je zoveel geld te besteden, en dan doe je dat. Gelukkig is het nu veel beter bij Liverpool.

13 juni 2022 om 13:50

Fluitend kampioen tegenover een Liverpool dat 92 punten haalt en de afgelopen jaren 2x de CL finale wist te halen? Je kan jezelf toch niet serieus nemen met dat soort opmerkingen. Overigens heeft Ancelotti ook de nodige kritiek gehad op het spel en resultaten in de competitie de afgelopen jaren. Top coach die dit ervaren Real Madrid helemaal op heeft kunnen laden voor de CL. Maar pakt hij 100npunten met City? Dat verwacht ik niet. Denk dat zijn kracht elders ligt.

13 juni 2022 om 14:09

Ancelotti zat zon 8 jaar bij Milan met absolute topspelers als Kaka, Sheva, Maldini, Nesta, Seedorf, Pirlo etc. Won maar 1 landstitel. Daar en tegen wel top gepresteerd in de CL. Maar in de competitie heeft Ancelotti nooit echt top gepresteerd in mijn optiek. Bij Bayern, PSG, Milan, Everton en Napoli waren het echt geen bijzondere prestaties in ieder geval.

13 juni 2022 om 18:01

Goed verhaal

Wachten totdat Jesus wordt verkocht. Haaland neemt nummer 9 over maar moet wachten. Gaat niet lang meer duren voordat Jesus ergens bijtekent.

"Zolang ik me kan herinneren, kijk ik wedstrijden van City."

Bij veel spelers zouden we lachen en t niet geloven, maar hij bij hen is t nog geloofwardig ook 😝😝

13 juni 2022 om 13:04

Ja precies, al die praatjes altijd, maar in dit geval zal het zeker kloppen. ben heel benieuwd hoe lang hij blijft, want in zijn contract zit al een duidelijke ontsnappingsclausule, althans, dat lazen we vorige maand. Maar voor nu is het een mooie match.

Welcome home Haaland junior!!

Wat n gehypte speler Haaland dit Haaland dat lijkt wel of ie n prive mediateam heeft.

13 juni 2022 om 14:14

Kijk z'n statistieken nog eens ff na, hoezo gehypet?

Heel benieuwd naar Haaland bij City. Hij is een speler die ruimte nodig heeft en bij City krijgt ie dat toch veel minder. Hij zal, onder Guardiola, natuurlijk wel beter worden, vooral tactisch, maar of hij daar zal escaleren, ik weet het niet.
Nogmaals, ik ben benieuwd naar wat Pep met hem van plan is. Een iet wat andere speelstijl? Met meer verticale pasjes?

13 juni 2022 om 14:16

Pep zet hem op linksbuiten en laat Foden nog steeds als spits spelen

13 juni 2022 om 14:22

Is toch te hopen dat hij Haaland bepaalde vrijheid heeft en niet vol propt met volle opdrachten.

13 juni 2022 om 14:45

Haaland gaat leren hoe je als een Benzema moet spelen. Droppen, aannemen, de bal spelen naar een ploeggenoot en daarna de zestien in rennen. Wat Lukaku niet wilde doen onder Tuchel.

Mocht Haaland dat niet kunnen en willen dan wordt het spelen op de vleugels zoals David Villa en Henry dat eerder moesten doen. En Jesus ook.

13 juni 2022 om 15:10

Wat betreft jouw eerste alinea:
Als het zo is dan gaat het niet werken. Je moet bepaalde inzicht/overzicht en spel intelligentie hebben om te kunnen doen wat Benz doet. En Haaland, die kan veel, maar dit zit er niet in.

13 juni 2022 om 15:31

Kane was op zijn 22e een pure afmaker en heeft het geleerd om als valse 9 te spelen onder Poch. Waarom zou Haaland het niet lukken?

Laat het hem maar proberen om een moderne 9 te zijn, dat zowel het spel kan maken met de rug naar zijn doel en kan afwerken.

13 juni 2022 om 15:41

Kane was voetballend altijd wel redelijk, niet als Benzema natuurlijk.. Nogal een verschil met Haaland die afwacht en in the box in actie komt en eigenlijk in de omschakeling met zijn snelheid op zijn best is.

13 juni 2022 om 16:36

Precies wat Aqua zegt, Kane was voetballend altijd wel okay.

Ben er een beetje verbaast over hoe logisch deze transfer eigenlijk is, terwijl ook genoeg vooraanstaande mensen hem met overtuiging eerder naar Real, Barcelona, Bayern of zelfs United schreven. Gisteren de wedstrijd Noorwegen - Zweden weer speciaal voor hem gekeken, en zijn aanstekelijke zelfvertrouwen is ook gewoon de hele reden om tijdens zo'n wedstrijd continu te kijken waar hij mee bezig is. Voorafgaand aan de wedstrijd tijdens het volkslied staat hij met een haast idioot fanatieke grijs de boel een beetje in zich op te nemen, en je weet dan eigenlijk al dat hij weer gaat vlammen. Wat moet het toch lekker zijn om zo bewust te zijn van je eigen kwaliteiten! Persoonlijk denk ik dat hij mits fit de Premier League aan gort schiet de komende jaren, en zeker als United-fan die hem het Rood-Wit-Zwarte-tenue dat hij ook als Noor vaak genoeg aantrekt veel beter/liever had zien staan, is dat een vreselijk vooruitzicht. Vooral omdat hij ondertussen van City best eens in z'n eentje een veel sympathieker elftal kan maken waar mensen niet zozeer iets met City hebben, maar het hém meer gunnen. Zo'n speler had City na het verstrek van David Silva en Sergio Agüero in mijn ogen niet echt meer, maar Haaland brengt dat voor mij in ieder geval terug. Gelukkig lopen er echter nog steeds genoeg types als Sterling, Stones, Foden en Laporte bij City rond om al die sympathie, althans voor mij, weer wat te compenseren.

Haha hij heeft het over een talent, maar hij is zelf jonger dan Foden 😃

Als hij zich echt wil meten met Messi en Ronaldo, en die record uit de boeken wil schieten moet hij er minstens 30 maken in de premier league. Hij heeft de kwaliteit er voor. Wel jammer dat een mbappe dan bij PSG blijft hangen, de beste spelers wil je getest zien worden in de beste competities

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren