Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gattuso: ‘Ik racistisch? Waarom heb ik Bakayoko dan naar Napoli gehaald?’

Laatste update:

Gennaro Gattuso heeft zich zaterdag verdedigd tegen de racistische aantijgingen aan zijn adres. Nadat onder meer Sky Italia en Marca donderdag meldden dat de voormalig oefenmeester van onder meer AC Milan en Napoli de nieuwe trainer van Valencia wordt, hebben veel fans van Valencia zich uitgesproken tegen zijn komst vanwege zijn eerder in opraak geraakte opmerkingen. Gattuso reageert in gesprek met La Gazzetta dello Sport op de beschuldigingen. “Ik heb nooit iets tegen donkere spelers gehad.”

Meerdere media meldden deze week dat Gattuso zijn handtekening onder een contract tot medio 2024 bij Valencia zet, met de optie om de verbintenis met een jaar te verlengen. Maar niet iedereen bij Valencia zit te wachten op zijn komst. Zo hebben veel fans zich op sociale media uitgesproken tegen de komst van Gattuso. De 44-jarige Italiaan reageert door te stellen dat geen van de beschuldigingen klopt. “Mijn geschiedenis spreekt voor zich. Ben ik racistisch? Homofobisch? Xenofobisch (een afkeer voor vreemdelingen, red.)? Seksistisch? Zijn we gek geworden? Het is tijd om normaal te gaan doen.”

Gattuso vervolgt zijn relaas door dieper in te gaan op de beschuldigingen aan zijn adres en geeft een verklaring voor zijn eerder gemaakte opmerkingen. “Laten we beginnen om alles uit te leggen. Mijn opmerking over vrouwen heb ik gemaakt in de tijd dat Barbara Berlusconi haar intrede in het voetbal maakte en was bedoeld om het werk van Galliani te verdedigen. Zijn werk is hardhandig afgebroken.” Nadat in 2013 bekend werd dat de functie van Galliani deels werd overgenomen door Berlusconi liet Gattuso vlak erna van zich horen. “Ik denk dat er voor iemand als Galliani meer respect zou moeten zijn”, zo vertelde hij aan Radio Radio. “Ik zie vrouwen in het voetbal niet echt voor me. Ik vind het niet leuk om te zeggen maar het is zoals het is.”

Gattuso haalt een gebeurtenis in het verleden aan om zijn gelijk te bewijzen. “Ben ik racistisch? Waarom heb ik dan Bakayoko vastgelegd toen ik trainer was van Napoli? Ik heb nooit iets tegen donkere spelers gehad. Veel van hen zijn mijn teamgenoten en vrienden geweest.” De oefenmeester sluit af door te stellen dat hij klaar is met alle beschuldigingen. “Ik heb mijn carrière opgebouwd door hard te werken, inzet te leveren en veel te zweten. Niemand heeft me ooit iets cadeau gedaan. Ik zal niet langer meer toestaan dat mensen met vreselijke aantijgingen mijn werk hinderen.”

Vorig jaar dook de naam van Gattuso op bij Tottenham Hotspur, waar hij een van de topkandidaten was na het afhaken van Paulo Fonseca. Maar ook in Noord-Londen kwam het niet tot een samenwerking. Racistische uitspraken uit het verleden zouden daaraan ten grondslag hebben gelegen. Voorzitter Daniel Levy besloot de stekker uit de onderhandelingen te trekken na een opstand van supporters. Volgens Gattuso waren de supporters van Tottenham echter vooral tegen zijn komst door een eerdere aanvaring uit 2011 tussen hem en Joe Jordan, toenmalig assistent-trainer bij the Spurs. “Ik denk dat die beelden nog op hun netvlies staan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ken Gattuso natuurlijk alleen via interviews, anekdotes en wat andere oud-spelers over hem gezegd hebben. Maar in zijn tijd bij Milan, vooral als coach was het echt een man met een hart van goud. Vind het zelf dan ook moeilijk te geloven dat hij iets tegen donkere personen heeft... Wel jammer dat die vind dat vrouwen niet in het mannelijk voetbal kunnen passen in technische rollen. De kritiek op Barbara Berlusconi was 100% terecht vanwege haar als persoon, niet vanwege haar geslacht.

Over de beschuldigingen zelf kan ik geen enkele uitspraak maken, maar het feit dat je met zwarte spelers werkt/ze aantrekt, is natuurlijk totaal geen argument tegen het feit of je al dan niet een racist bent.

Uiteindelijk gewoon een drogreden à la “ja maar ik heb een vriend die…”.

4 juni 2022 om 17:52

Die laatste zin dacht ik ook meteen aan toen ik de titel las, geen goed argument iig. Maar ik denk niet dat er goede argumenten om iemand te overtuigen dat je niet racistisch bent. Zodra je eenmaal een stempel hebt raak je die ook niet zomaar kwijt, en dan maakt het niet eens uit of die beschuldigingen waar zijn of niet.

4 juni 2022 om 17:53

Die 'drogreden' heb ik altijd veel te vaak aangepakt gevonden. "ja je kan racistisch zijn als je zwarte vrienden hebt."
Sure je kan wat trekjes hebben, maar ik geloof niet dat iemand die zwaar racistisch is een boel zwarte vrienden heeft puur voor de bühne.
Mensen die daar op zouden vallen zijn ook relatief vaak de mensen die willen dat iets fout is met iemand en alles wat het tegendeel zou kunnen bewijzen per definitie zouden afwijzen

4 juni 2022 om 17:58

Als jou zwarte vrienden oké zijn met grappen over zwarte mensen of als je vrienden zoals braboneger hebt zie ik dat niet echt als ‘zwarte vrienden’. Vaak genoeg zijn het dat soort types die ze dan zwarte vrienden noemen.

4 juni 2022 om 17:59

Jij maakt er plots veel vrienden van, dat is niet wat het argument is. Verder kan je ook perfect een racist zijn ten opzichte van mensen die je kent zonder dat te zijn ten opzichte van mensen die je kent (zo ken ik zelf een aantal mensen bijvoorbeeld).

En om nog even af te sluiten. Zelfs de grootste racisten denken vaak pragmatisch. Als trainer kan je denken van bepaalde groepen wat je wil, maar als iemand uit zo een groep je team sterker maakt dan schuift dat vaak even op de achtergrond.

Ik ga trouwens nog even opmerken trouwens dat dit alles hypothetisch is en dus totaal niet over Gattuso gaat, want ik zou geen idee hebben wat hij al dan niet gedaan heeft.

4 juni 2022 om 18:01

Huh? Als Steven Brunswijk je vriend is is dat toch gewoon een zwarte vriend?

4 juni 2022 om 18:03

@lierse Jij brengt die zin er toch zelf in.
Ik quote: "uiteindelijk gewoon een drogreden à la “ja maar ik heb een vriend die…”."

En ik reageer op dat gedeelte van je comment. Ik vind dat gedeelte wel wat zwakjes.

Dat een trainer nog redenen kan hebben om het te verbergen is wat anders wat mij betreft. Maar ook ik ken die Gattuso niet persoonlijk en wil daarom niet ingaan over of hij racistisch is of niet

4 juni 2022 om 18:06

@aycaramaba

Dan moet ik je helaas toch mededelen dat het mij niet uitmaakt wat jij ziet als 'zwarte vrienden' of niet. Vriendschappen zijn een band tussen twee personen. Daar hoef jij geen toestemming voor te geven of niet. Dat bepalen alleen de mensen in de vriendschap.

En verder is het idee dat "oke zijn met grappen" nep-vriendschap zou zijn echt bizar natuurlijk. Als er iets is dat een staple is van goede vriendschappen is het wel banter. Vaak ontzettend persoonlijk.

Moet ik soms ook gaan doen alsof de wereld vergaat als er ooit een grap wordt gemaakt over Arabieren of Irak? Of mag ik wel meelachen. Ik kies in ieder geval voor het laatste. Ben ook een van de eerste die mijn eigen achtergrond en karakter door de zeik zou nemen. En over het algemeen is het ook het makkelijkst te genieten met mensen die dat ook kunnen, vind ik persoonlijk dan.

4 juni 2022 om 18:06

Mario Jawel alleen een heel slechte voorbeeld van een zwarte vriend.

4 juni 2022 om 18:16

Timmio dat klopt ook maar het is niet het meelachen, onderling met mijn vriendenkring kunnen we overal over lachen maar het is het feit dat dat soort mensen zich onderdanig opstellen tegenover hun blanke vrienden of zichzelf belachelijk maken door stereotypes te acteren. Zwarte mensen komen van over de hele wereld, leven in alle lagen van de samenleving, spreken verschillende talen maar een ding dat de meesten van ons gemeen hebben, is dat we worden beïnvloed door racisme en wat de mensen die ik beschrijf mss doen, is subtiel of schaamteloos partij kiezen tegen donkere mensen terwijl ze zelf donker zijn. Vandaar dat ik zeg dat je dat soort types niet echt zwarte vrienden kunt noemen.

4 juni 2022 om 18:21

Die types bestaan altijd, net zoals typen waar dat niet het geval bestaan. Elke situatie is er een apart. Aan het eind van de rit zijn dat soort grapjes alleen niet wat je vriendschap bepalen.
Want vriendschap is ook zo veel meer dan "we zitten zo nu en dan een keertje gezellig op dezelfde plek en dan kunnen we wel leuk praten enzo."

Er zijn ook heus wel mensen waar ik op een andere manier bevriend mee ben dan met anderen. Dat hoort er ergens ook wel bij en is verder oke,
maar ik ken genoeg mensen waar er onderling een verband bestaat waarbij beiden partijen bij wijze van spreken voor elkander zou sterven.
En als ik de vele tijd samen terugkijk, de vele uren aan beide kanten die nodig zijn voor emotionele ruimte, hulp met taken en eventueel financiele ondersteuning erop kan ik met volle zekerheid zeggen dat ik zo kan zeggen welke vriendschappen echt en hecht moeten zijn en welke alleen voor de feestsfeer. En daar horen zo nu en dan ook grappen over. Dat moet kunnen vind ik

4 juni 2022 om 18:26

Dan ben je vast geen neo-nazi die ieder mens met een ander kleurtje dood wil maar het spectrum is iets breder dan dat.

4 juni 2022 om 18:27

@timmio

Precies, een Marokkaanse vriend van me vindt grappen over Marokkanen erg leuk. Maar dat komt denk ik ook omdat hij van mij weet dat het grappen zijn. Ik denk dat we allemaal wel situaties kennen waarin iemand een "grap" maakt, maar waarvan een groot deel van de mensen wel aanvoelt dat het niet zomaar een onschuldige grap is. Het luistert allemaal nogal nauw.

Van Gattuso weet ik niks, ik lees in dit artikel ook niet welke racistische opmerkingen hij gemaakt zou hebben. Die opmerking over vrouwen in het voetbal vind ik wel lomp, maar dat is een ander onderwerp.

4 juni 2022 om 18:29

Dat moet sowieso kunnen, zeker als jullie een hechte band hebben. Zal voor velen een verrassing zijn dat ik zo ook hechte banden met mijn blanke vrienden heb maar ze weten ook dat ik geen blad voor de mond neem wnr ik het ergens niet mee eens ben, en zij mogen dat ook en daarom weten we wat we aan elkaar hebben. De mensen die ik beschreef ontkennen hun eigen achtergrond om een ander te plezieren, daar kan ik niet zo tegen.

4 juni 2022 om 18:29




Aan realmadrid he dat ben ik inderdaad niet. Die typen willen mij zelfs dood.

Sowieso is die groep tegenwoordig echt minuscuul. Zou me verbazen als je er ooit echt een tegen zou komen zonder actief te zoeken.

Edit: eerst even de verkeerde naam aan de reply toegevoegd (:
onhandig van me. Dus als iemand dit pas te laat ziet mijn excuses.
Deze comment was natuurlijk gericht aan de comment die het ineens over neo-nazi's heeft en niet die van aycaramba




4 juni 2022 om 18:34

@vernon. Ja dat is natuurlijk ook belangrijk. Als een of andere willekeurige gozer komt die je voor het eerst ooit ziet op een feestje en zo gedraagt is het natuurlijk anders dan als het van te voren overduidelijk is, maar dat is ook wel logisch.

En dat tweede komt inderdaad ook wel eens voor. Soms als grap die zo droog is dat het nooit begrepen zou worden door de rest en soms wegens onderliggende waarheid. Over het algemeen als je iemand op een gegeven moment kent is het wel goed te zien wat je aan ze hebt en welke van die opmerkingen ze menen.

@caramba. Haha ik geloof best wel dat jij ook witte vrienden hebt hoor. En geen blad voor de mond nemen is ook goed. Belangrijk natuurlijk. En die mensen die jij omschrijft is inderdaad soms wel een pijnlijk geval, maar we hoeven vind ik niet te doen alsof dat de algemene standaard is.

4 juni 2022 om 18:41

@aycaramba

Ja dat vind ik bij diezelfde Marokkaanse vriend ook weleens lastig. Hij is naast Marokkaan ook gewoon Nederlander, en heeft zijn kinderen Westerse namen gegeven om ze later niet onnodig met racisme of discriminatie in aanraking te laten komen. Maar hij is ook gewoon Marokkaan en heeft daar een huis. Beetje dubbel. Maar hij moet het vooral helemaal zelf weten.

4 juni 2022 om 18:51

Moet hij zeker zelf weten Vernon. Daaronder ligt toch wel een wat droevige verleden want hij wil wss niet dat zijn kinderen hetzelfde meemaken als hem en hun een makkelijkere toekomst geven, een soort bittersweet symphony. Je kunt namelijk welbespraakt, goed opgeleid en Nederlands zijn maar alsnog kan je naam je leven lastig maken, ik zou het nooit doen maar kan er wel begrip voor hebben. Het laat ook zien dat er zonder samenwerking geen vooruitgang is en inclusie en diversiteit belangrijk zijn.

4 juni 2022 om 19:05

@aycaramba, dus als zwarte mensen er gewoon mee lachen of het zich niet aantrekken dan zijn ze niet zwart genoeg of wat probeer je nu te zeggen?

5 juni 2022 om 00:54

@rochus: Als een voorbeeld van zwarte mensen zijn punt weerspreken.. ja dan telt het gewoon niet. Stel je eens voor dat de wereld iets meer genuanceerd is dan aycaramba denkt.

Overigens, ongeacht welk onderwerp of grap: van vrienden kun je het hebben. Daarom ben je vrienden.

4 juni 2022 om 18:14

Draai het eens om, hoe moet je dan bewijzen dat hij geen racistisch is? Is daar een zinnetje voor? Alles is tegenwoordig een drogreden maar alle kleine gebeurtenissen wat volgens sommige iemand een racist maakt is wel legit volgens de huidige maatschappij…Moet ELKE donker persoon dat ooit met hem samen heeft gewerkt dan voor hem getuigen bij de rechtbank met z’n hand op de bijbel en dan pas is het definitief geen racist? Mooi feitje is dat Bakayoko zelf op z’n insta story heeft benadrukt dat hij zelf vind dat Gattuso geen rascist is. Of telt dat niet? Heeft met veel donkere (Nederlanders) samen gespeeld en hebben niets over hem gehoord van; zelfs in huidige samenleving waar alles op tafel wordt gegooid. Wil niet zeggen dat hij brandschoon is, maar heeft heel veel plusjes achter z’n naam dat het geen racist is, ipv van minpunten..Als die Valencia fans nou eens met bewijzen kwamen..

4 juni 2022 om 18:21

Niet per se. Volgens mij zeg ik dat ook niet. Maar dat er geen goede opties zijn, betekent nog niet dat je maar met slechte argumenten moet komen aanzetten.

4 juni 2022 om 18:29

@maurootje

Wat ik sowieso raar vind is dat er in het artikel helemaal niet staat welke racistische opmerkingen hij gemaakt zou hebben. Alleen iets over vrouwen.

Ik vind verder de verdediging "waarom heb ik dan Bakayoko gehaald" niet sterk. Maar goed, lekker belangrijk. Die ene zin is niet waar het om gaat.

4 juni 2022 om 18:32

Omdat er geen goede zinnetjes zijn om je standpunt te verdedigen rondom wel of niet rascisme, blijven de slechte over… toch? Of moet je dan maar niets zeggen en het accepteren?. Vaak wel het beste, maar snap ik ook wel dat survival instinct optreed als mensen aan je stoelpoten zagen.Het is inderdaad lastig. Mij lijkt het beste om niet om elk dingetje rascisme te roepen en dat de mensen gaan nadenken voor dat ze iets op tafel gooien van;”hè, is dit wel zuivere koffie wat ik nu ga zeggen” Zo komen we met z’n alle vooruit en komen we ooit in een samenleving terecht waar we weer relax met elkaar kunnen omgaan.Lastig lastig. Dat vat het wel goed samen denk ik.

4 juni 2022 om 18:37

Toen ik in een sportzaak werkte kwam er een surinamer werken, en die werd op zijn eerste dag begeleid door een blanke jongen. Ik hoorde op een gegeven moment die blanke gast tegen de surinamer zeggen "we hadden jullie luie Surinamers nooit met kraaltjes uit de boom moeten lokken". Ik wilde direct ingrijpen, maar die Surinamer lag helemaal in een deuk. Beste vrienden geworden, die twee.

Lastig is inderdaad een goede samenvatting.

5 juni 2022 om 17:37

@vernon

In werkelijkheid valt het best mee hoe lastig het is. Als we ook vrij gemakkelijk onze woorden kunnen filteren als het onze baas betreft die wij gewoonweg een lul vinden, of als we bij oma op bezoek zijn, dan zou dit ook vrij gemakkelijk moeten zijn in andere situaties. Vooral nadat mensen melden dat ze iets liever niet hebben.

We kunnen best goed onze woorden contextualiseren en nuanceren als we willen en zeker als we er zelf profijt uit halen.

Punt is gewoon dat er een reden is dat we maar zo ver kunnen komen met ons stembereik en onze oren ook zo zijn ingesteld. Dat komt omdat niet alles wat we zeggen voor andermans oren bestemd is en dat beseffen, dat noem je respect hebben.

Misschien handig om er wat meer context bij te plaatsen VZ, Gattuso probeerde racistisch misbruik te bagatelliseren dat toenmalig Milan-teamgenoot Kevin-Prince Boateng in de Italiaanse stad Busto Arsizio in 2013 ontving, toen hij zei: "Er zijn geen racisten in Busto. Wat er gebeurde was de schuld van een groep imbecielen” dat is slecht geïnformeerd zijn maar niet zozeer racistisch, wel heel dom. Ik denk dat Seedorf Gattuso geen racist zou noemen namelijk. Mensen zijn eerder boos op hem door zijn seksistische opmerkingen waar wel draagvlak voor is.

5 juni 2022 om 12:41

gatusso en seedorf waren gewoon goede maats hoor, dat is destijds goed gedocumenteerd geweest in de Italiaanse media ( ik ben serie a liefhebber sinds de jaren 90 en lees de Italiaanse voetbalmedia)

Het is 9 jaar geleden. Wat een gedoe om niks.

4 juni 2022 om 18:01

Dit vind ik zelf de meest interessante opmerkingen die er zijn.

Binnen welke termijn is het nog wel een terecht gedoe?

4 juni 2022 om 18:03

Ik vind het altijd wat treurig om ver in de tijd terug te gaan om maar te zoeken naar opmerkingen of foute tweets. Mensen en meningen veranderen. Er zijn ook oud-KKK leden die er 9 jaar geleden nog vol inzaten maar die veranderd zijn. Moet je die ook nog steeds maar op hun vroegere daden afrekenen?

4 juni 2022 om 18:09

Ja, sowieso als hij strafbare feiten heeft begaan en laten we eerlijk wezen een lidmaatschap van de KKK is natuurlijk wel iets meer dan een jeugdzonde, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een KKK lid opeens gaat pleiten voor gelijke rechten voor iedereen

4 juni 2022 om 18:13

Waarom stel je aan mij een vraag zonder mijn vraag te beantwoorden? Is het een lastige vraag of heb je gewoon geen zin.

Ik zal zelf maar het goede voorbeeld geven dan, als die individuen een strafbaar feit gepleegd hebben wel ja.

4 juni 2022 om 18:16

In jouw geval zou ik het met je eens zijn wandering. KKK lid is niet iets wat je zomaar hebt gedaan, zelfs als je er naar afloop van bent veranderd.

Maar als iemand een jaar of 9 een keer een opmerking heeft gemaakt die onhandig was en waarschijnlijk goed bedoeld heeft het weinig zin om hem lastig te vallen. Die quote die ik eerder las, las meer weg als hoe velen spreken over hun achterban als er ooit problemen zijn geweest in het stadion. "dat zijn niet de echte supporters" en dat soort manieren van wegpraten.

Alsnog dom, en natuurlijk zijn die dorpsidioten nog altijd een onderdeel van je dorp, maar op basis van dat 9 jaar later op hem gaan vallen vind ik wat overdreven

4 juni 2022 om 18:19

Er is niet zoiets als een termijn. Maar als je na 9 jaar iemand nog afvalt op bepaalde uitspraken die die persoon heeft gedaan ben je een vrij treurig persoon en moet je echt wat eelt op je tere zieltje gaan kweken.

4 juni 2022 om 18:24

Er is geen termijn zeg je. Wat me sterk lijkt want je bepaalt er zelf 1 met 9 jaar. Geldt jouw redenatie ook nog bij 5 jaar? Bij 3 jaar? 6 maanden?

En waarom zouden Valencia-fans hem eerder moeten afvallen? Die kerel had niks met de club te maken. Nu wordt hij aangesteld, dan lijkt het me logisch dat ze zich er over uitspreken niet?

Heeft dus niks met een teer zieltje te maken, gewoon met het feit dat hij plots relevant is voor bepaalde mensen. Maar ja veel mensen steken dingen waar ze het niet mee eens zijn tegenwoordig maar op ‘een teer zieltje’, waarmee ze meteen impliceren dat ze zelf stoere viriele mannen zijn natuurlijk.

4 juni 2022 om 18:29

Gaat mij puur om de reactie van DR.Mario over de KKK. Wat de controverses over Gatuso betreft, ik wist niet eens dat die er was.

4 juni 2022 om 18:33

@dr Mario

Als er geen termijn is, dan kun je toch nog wel eerst verwachten dat iemand op zijn woorden terugkomt? Zoals pas bij die homo in Engeland, dat een oud-teamgenoot vroeger een homofobe tweet had geplaatst. Die gast zei direct dat hij toen jong was, dat het stom was, en dat hij zijn ploeggenoot steunt. Ben je gelijk klaar. Gattuso zou dan kunnen zeggen dat die oude opmerkingen stom waren. Maar dat zegt hij niet.

Overigens ben ik het eens met #4 van Aycaramba, die opmerkingen waren vooral dom en ongeinformeerd. Niet direct racistisch.

4 juni 2022 om 18:35

A, je bent weer op deze bijdehande toer. Je bent bij tijd en wijlen een van de meest vervelende personen op deze site. Je kunt je persoonlijke aanvallen en verkapte persoonlijke sneren ook gewoon weglaten, droeftoeter. Die heb je echt niet nodig om op een normale manier een discussie te voeren met iemand die een andere mening dan jijzelf heeft. Maar je bent zo lekker ruimdenkend. Nog ongesteld na de 1-4 pandoering gisteren?

Mijn redenatie heeft geen termijn. Die moet iedereen maar voor zichzelf weten. Ja, ik gooi mensen waar ik het niet mee eens ben op tere zieltjes, jij daarentegen gooit met irritante one-liners, persoonlijke beledigingen en sneren naar mensen met een andere mening. Verschil moet er zijn, mijn beste.

4 juni 2022 om 18:51

Als je vindt dat mensen die het niet met je eens zijn tere zieltjes hebben, dan suggereert dat toch tenminste dat je van jezelf vindt geen teer zieltje te hebben. Ik vind dat eerder een vaststelling dan een persoonlijke sneer. Maar dat zal aan mij liggen. Ook merk ik even op dat jij begonnen bent met mensen de uitspraak dat mensen met een andere mening een teer zieltje hebben, wat toch ook niet echt onderdeel is van een normale discussie, ook als een nogal inhoudsloze oneliner gezien kan worden en eigenlijk ook meteen als een sneer naar mensen met een andere mening. Om even je eigen woorden te gebruiken.

Verder vind ik het ook wel grappig dat je valt over die ene ‘persoonlijke sneer’, maar dan in diezelfde reactie maar liefst 5 persoonlijke sneren in 1 alinea weet te stoppen.

Ten slotte vind ik het ook jammer dat je niet op mijn vragen antwoordt en alleen op de laatste zin van die hele reactie focust.

4 juni 2022 om 18:56

Kom op zeg jij begint over termijnen en nu heeft je redenatie opeens geen termijn meer. En dan de wedstrijd van gisteren erbij halen, denk niet dat er heel veel zuider buren zijn die wakker zullen liggen van die uitslag. Net zo er niet heel veel Nederlanders zijn die nu na deze wedstrijd verwachten dat ze nu de finale gaan halen

4 juni 2022 om 19:12

Allebei reageren jullie niet tot nauwelijks inhoudelijk op het artikel. Laten we de discussie hier gewoon staken.

4 juni 2022 om 19:22

Wij reageren inhoudelijk op jouw reacties, maar jij hebt geen zin er op te antwoorden. Dan is het inderdaad het beste de 'discussie' te staken.

4 juni 2022 om 19:31

Doe mij een plezier en reageer gewoon niet meer op mijn reacties. Laat ik de jouwe ook links liggen. Dat lijkt mij voor beide partijen het beste.

ik kan me voorstellen dat gatusso wat foute uitspraken heeft gedaan in het verleden, maar (als outsider) ik zie hem niet als een racist. sowieso groot verschil tussen "echte" racisten en mensen die een keer een foute uitspraak doen vind ik!
het is nooit goed te keuren, daar niet van, maar het is ook genoeg reden om iemand nog een kans te geven.

Vroeger was je een racist wanneer je een kale kop had en luidkeels racistische leuzen eruit gooide. Tegenwoordig word je al gecanceld wanneer je zegt dat je koffie zwart is.

Geen idee of Gattuso een racist is of niet. Ik heb geen flauw benul waar deze aantijgingen vandaan komen of wat ie doorheen zijn leven al dan niet zou hebben gedaan of gezegd dus daar wil ik me ook niet over uitmaken maar dit is wel een bijzonder slechte verdediging Dit is maar net 1 trapje boven 'een boel van mijn vrienden zijn zwart'.

4 juni 2022 om 18:34

#4 geeft een goede uitleg. Als dat klopt en dat is alles, dan was het vooral dom. Maar niet direct racistisch.

5 juni 2022 om 12:43

doe eens een picture zoektocht op google Gattuso Seedorf, en je zal snel zien wat n goede buddies die 2 waren

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren