Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verweij onthult het bod van Ajax op Bergwijn dat Tottenham ‘lachend afwijst’

Laatste update:

Ajax zet ook deze transferwindow volledig in op de komst van Steven Bergwijn. De aanvaller, die afgelopen winter ook al de hoogste prioriteit was in Amsterdam, komt bij Tottenham Hotspur amper aan spelen toe. Volgens De Telegraaf heeft de club uit Noord-Londen inmiddels een nieuw bod ontvangen van de Amsterdammers. Vrijdagavond onthult journalist Mike Verweij tijdens de podcast Kick-off dat Ajax een bod van vijftien miljoen euro plus bonussen heeft neergelegd in Londen. Die aanbieding is echter 'lachend naar de prullenbak verwezen' door the Spurs.

Tottenham en Ajax vochten afgelopen winter tot de laatste snik om Bergwijn. De club uit Noord-Londen wees begin januari een bod van achttien miljoen euro van Ajax af. Bergwijn kwam niet veel later in een krankzinnige rollercoaster terecht door in een korte invalbeurt tegen Leicester City (2-3 winst) twee beslissende goals in blessuretijd te maken. Antonio Conte benadrukte vervolgens nogmaals dat Bergwijn niet mocht vertrekken en zette de Oranje-international in de basis tegen Chelsea. Uiteindelijk zou hij echter slechts 140 minuten in actie komen in het restant van het seizoen.

Toenmalig directeur voetbalzaken Marc Overmars was bereid om met min of meer gegarandeerde bonussen tot 22 miljoen euro te gaan. Het bleek niet voldoende voor Tottenham, dat minimaal 25 miljoen euro verlangde voor de buitenspeler. Uiteindelijk liepen de onderhandelingen stuk en bleef het voor Ajax qua winteraanwinsten bij Biran Brobbey en Mohamed Ihattaren. Dat Ajax de hoop niet heeft opgegeven blijkt nu andermaal. Volgens De Telegraaf heeft Ajax een nieuw bod neergelegd bij Tottenham. Hoe hoog het bedrag is wordt niet bekendgemaakt. Bergwijn is naar verluidt voor zo'n twintig miljoen euro op te halen.

Volgens Verweij ligt het doorgaan van een deal in handen van financieel directeur Susan Lenderink. "Bergwijn zelf staat open voor een overstap naar Ajax en een salarisindicatie heeft aangegeven dat een contract voor vijf jaar tussen speler en club een formaliteit is", aldus Verweij. Begin dit jaar stak Lenderink een stokje voor de komst van Bergwijn, daar het haar te gortig werd. Tottenham mikte in eerste instantie op dertig miljoen euro, het bedrag dat in 2020 aan PSV werd betaald. Uiteindelijk zakte de club naar 25 miljoen, maar zo ver wilde Ajax niet gaan. Van een transfer kwam het dan ook niet.

Met Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar als nieuwe technisch verantwoordelijken moet Alfred Schreuder volgend seizoen alsnog de beschikking krijgen over Bergwijn. Verwacht wordt dat Ajax de aanvaller voor twintig miljoen euro kan overnemen, mede doordat Tottenham zijn beloftes niet heeft waargemaakt richting Bergwijn. Dat Huntelaar en Hamstra voor goedkeuring bij Lenderink en de Raad van Commissarissen langs moeten zorgt voor de nodige vertraging. "Er kunnen andere kapers op de kust komen. Ajax speelt met vuur", stelt Verweij. "Tijdens de Nations League staat Bergwijn op het hoogste podium in de etalage." Bergwijn zelf, die zich momenteel met Oranje voorbereidt op de Nations League-duels, ziet een overstap naar Ajax wel zitten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit wordt onze nieuwe recordtransfer, 25-30m moet genoeg zijn.

3 juni 2022 om 07:07

Lijkt me helemaal prima. Ik denk echt dat hij het helemaal waar gaat maken bij Ajax als hij komt. Is pas 24 dus die verkoop je over 2-3 jaar ook nog met winst, of je speelt quitte. Juich deze transfer enorm toe.

3 juni 2022 om 07:43

Helemaal prima ? Ventje heeft 2 goede interlands gespeeld in de laatste 9 maanden. Wat ik nooit begrijp is waarom hier wel belachelijk veel geld voor kan worden uitgegeven. Maar ze een echte Ajacied als Mazraoui in eerste instantie een hele slechte aanbieding doen? Wat is het idee daarachter? Nu ook weer je salarishuishouding op zijn kop zetten voor een relatief beperkte speler, heel ver van prima wat mij betreft.

3 juni 2022 om 07:48

Wanneer hebben ze Mazraoui een slecht aanbieding gedaan dan? In zijn jeugd bedoel je? Dat is alweer zoveel jaar geleden en blijft blijkbaar terugkomen. Wie zegt dat hij destijds een dergelijk goed contract verdiende? Ik kan me nog heugen dat hij in de jeugd lang niet altijd goed was. Dat kwartje is pas later gevallen. De laatste jaren werd hij mijns inziens juist enorm gewaardeerd.

3 juni 2022 om 07:53

Nee ik heb het over de laatste aanbieding die Ajax heeft gedaan, die was in eerste instantie zo slecht dat Mazraoui verlengen nooit meer heeft overwogen.

3 juni 2022 om 07:55

Je bedoelt toen Mazraoui de concurrentie strijd had verloren op rechts, op de bank zat en nonstop geblesseerd was? Toen bedoel je? Wat gek dat Ajax hem toen geen 2/3 miljoen heeft geboden.

3 juni 2022 om 07:56

Je bedoeld toen men Mazraoui niet eens als meerwaarde zag?
Denk jij nou echt dat Ajax er niet alles aan heeft gedaan om hem te behouden?
Werd onmogelijk op een gegeven moment want al bood je hem 7 miloen pj aan als Bayern zich meldt, dan ben je weg.

3 juni 2022 om 07:57

Baradona vergeet erbij te zeggen dat Nous na 17 jaar Ajax wat anders wilde. Maar dan wordt het verhaal minder spannend.
Daarnaast hebben we tijdens de blessure van Antony kunnen zien dat we geen enkele speler met snelheid en diepte in zijn spel hebben. Wat mij betreft is Bergwijn een welkome aanvulling.

3 juni 2022 om 08:08

Ik denk ook wel dat hij het waar gaat maken bij Ajax enigszins helaas. Ging bij ons weg in een seizoen toen het minder draaide. Nu bij Ajax komt hij in een goed team terecht en zal hij waarschijnlijk de draad weer oppakken van zijn goede seizoenen bij PSV.

3 juni 2022 om 08:28

Baradona, noem me 1 speler uit de stal van raiola die in de afgelopen tijd heeft bijgetekend bij ajax.

3 juni 2022 om 08:33

Gravenberch tekende bij na een jaar slopende onderhandelingen. Ajax was er toen enorm vroeg bij, was er veel aan gelegen om hem te houden, maar kreeg met alle moeite toen er maar een jaar bij. Dat is ook de reden dat zijn vertrek nu onvermijdelijk is. Raiola in dienst nemen is weten dat je als Ajax zijnde gaat verliezen. De bedragen die hij eist, kan Ajax niet zomaar ophoesten en in het buitenland kunnen spelers dat vaak makkelijk verdienen. Kluivert, Brobbey, Gravenberch, Mazraoui: het is altijd hetzelfde liedje. Het is het recht van de speler om zo een gehaaide onderhandelaar in dienst te nemen, maar mensen als Baradona die op onderbuikgevoelens zonder enige kennis van feiten dan de Ajax-directie aanpakken irriteren me mateloos. Waarom denk je dat Ajax er met spelers als Martinez en Alvarez laatst zo makkelijk uitkwam? Dat Timber eerst ook al goed verlengde en de signalen nu goed zijn. Dat na 2019 er direct een verlenging klaarlag voor Ziyech en hij binnen een dag eruit was met Ajax. Of dat Rensch direct een verbeterd vierjarig contract aangeboden kreeg en tekende.

3 juni 2022 om 09:54

@pieterpost

Of hij in een goed team terecht gaat komen, is nog afwachten. Ajax gaat veel spelers verliezen. En een nieuwe trainer die nieuw is op dit niveau.

3 juni 2022 om 10:25



Ik snap niet dat mensen telkens Mazraoui erbij betrekken om aan te halen dat Ajax niet genoeg salaris aanbiedt aan 'echte ajacieden'. Mazraoui heeft jarenlang aangetoond dat hij erg blessuregevoelig en snel ziek is. Je gaat toch niet iemand die zowat de helft van de wedstrijden niet fit is de #1/2/3 verdiener maken binnen je elftal? Niemand buiten mazraoui en Ajax weet de exacte aanbieding die hij kreeg, maar ik heb een sterke vermoeden dat hij een hele mooie aanbieding kreeg voor iemand die zo vaak geblesseerd is.



3 juni 2022 om 11:07

Hoop niet dat ze meer dan 20 miljoen gaan betalen. Dat krijg je nooit meer terug, of hij moet Ajax naar CL winst schieten.

@voetbalzone, of gooi de artikelen over voetbal vrouwen en de vleeskeuring verkiezing open of plaats het gewoon niet op de site, eigenlijk nog beter.

3 juni 2022 om 11:57

Mazraoui verdient 10 miljoen per jaar bij Bayern Munchen. Dat is toch totaal onrealistisch voor Ajax? Helemaal voor een rechtsback.

3 juni 2022 om 22:05

‘Ventje’ is een jongeman die het verder geschopt heeft dan jij ooit in je leven zal doen. Hoef je niet zo denigrerend ventje te noemen. Je mag vinden wat je wil, maar ik vind het nog steeds helemaal prima. Sterker nog, ik juich de transfer enorm toe. Omdat ik echt denk dat hij een hoop toe gaat voegen aan Ajax. Ajax kan misschien wel goedkoper een buitenspeler krijgen, maar dan heb je een stuk minder zekerheid.

3 juni 2022 om 07:41

Wat mij betreft harstikke welkom in de eredivisie! Een echte smaakmaker.
Hij heeft al bij Ajax gespeeld in de jeugd he, daarna bij PSV zich in de kijker gespeeld

3 juni 2022 om 08:49

In de Eredivisie inderdaad wel een toevoeging. Je kunt je alleen wel afvragen of het verstandig is een speler te halen die er werkelijk niets van gebakken heeft in Engeland. Het excuus van de aanwezigheid van Son en Kane wat veel mensen aanhalen, vind ik altijd wat zwakjes, aangezien dat hem ook in staat zou moeten stellen om grote ruimtes in te duiken. Bergwijn is naar mijn mening weer zo'n typische aanvaller die het allemaal net niet heeft voor grote ploegen in top-competities.

3 juni 2022 om 09:30

Als je Bogarde van de bank kunt krijgen dan moet er heel wat gebeuren, vraag maar aan Chelsea..

Bergwijn is natuurlijk een hele goede speler voor Ajax. Vraag me wel af welke spelers nu vertrekken? Ze leggen het bod neer omdat een andere aanvaller dus zo goed als weg is?

3 juni 2022 om 11:11

Op een of andere manier denk ik dat Bergwijn gaat floppen. Heeft het nergens bijzonder goed gedaan en dat de Eredivisie dan een optie is zegt eigenlijk wel genoeg. 25-30 miljoen is ook teveel. Als Ajax zijnde zou je 18 miljoen als max. Moetne bieden.

3 juni 2022 om 11:31

@ bamiworst hij heeft alleen bij PSV gespeeld voordat hij naar Tottenham ging en deed het daar uitstekend. Als jij zegt hij heeft het nergens bijzonder goed gedaan waar doel jij dan op?

Ik zie bergwijn als de bijna ideale schaduwspits/nummer 10 achter Haller, dan kan Tadic of daramy op links berghuis of Anthony

3 juni 2022 om 11:59

Hij heeft alleen bij PSV en Tottenham gespeeld. Bij PSV heeft hij het prima gedaan. Bij Spurs geen kans gehad..Nergens bijzonder goed gedaan is wel een beetje overdreven

Als hij bij Ajax elke week gaat spelen dan weet ik zeker dat het één van de beste spelers van de Eredivisie zal zijn

3 juni 2022 om 08:16

@Jizzy, trek er maar 10 miljoen vanaf. In de Winter bood Ajax 18 miljoen. Allereerst is een winter transfer altijd duurder, en sindsdien heeft hij slechts 140 minuten gespeeld. Die gaat voor 13-15 miljoen de deur uit.

3 juni 2022 om 08:20

Maar voor die 18 miljoen deden ze hem niet weg, dus rare logica dat het bedrag dat ze zullen accepteren nu lager zou zijn dan de niet geaccepteerde 18 miljoen omdat die in de winter is geboden.....

3 juni 2022 om 08:28

Ze wouden 25 hebben dus misschien is 15-20 nu in de zomer een acceptabel bod

3 juni 2022 om 08:32

Vergeet niet dat je moet onderhandelen met meneer Levy

3 juni 2022 om 08:33

Hoezo rare logica? Hij heeft nu een korter contract, weer een halfjaar amper gespeeld dus is in waarde gewoon gedaald. Zelf vind ik 13 tot 15 wel een beetje rooskleurig geschat maar 18 miljoen zou wat mij betreft een prima bedrag zijn.

3 juni 2022 om 08:52

Ik zou het echt onverstandig vinden om meer te betalen dan 15-18 miljoen. Hij heeft werkelijk niets laten zien buiten een paar incidentele wedstrijden en het ziet er niet naar uit dat hij daar nog veel aan spelen toe gaat komen. Daar ga je toch niet het maximale voor neertellen?

3 juni 2022 om 08:57

@fr010frdam

Geen rare logica, juist hele realistische logica. In de winter wilde ze hem perse niet laten vertrekken en zat Tottenham dus hoog in de boom. Ajax wilde, toen de nood hoog was, al niet verder gaan dan 18 miljoen.

- Tottenham gaat de markt op, moet spelers verkopen, dus Bergwijn zal daar zeker voor op de nominatie staan.
- Tottenham gaat een vleugel speler halen, de speeltijd voor Bergwijn zal nog meer slinken.
- Bergwijn werd aan zijn contract gehouden, speelde 140 minuten, die zal (veel) meer druk gaan zetten dan dat hij afgelopen winter deed.
- Ajax heeft nu (veel) meer opties en (veel) meer tijd, die zullen absoluut niet meer gaan bieden, dan zoeken ze wel verder.

En als laatste, dit is een zomer transfer welke over het algemeen altijd 20-40% goedkoper uitvallen.

Al met al, buiten dat ik geloof dat je nooit meer dan 15 miljoen moet betalen, Geloof ik niet dat hiij meer zou moeten kosten.

3 juni 2022 om 10:31

Nogal wat aannames. Het is niet in steen gegoten dat transfers in de winter duurder zijn. Mij lijkt dit sowieso voornamelijk op te gaan voor basisspelers en niet voor spelers die al nauwelijks speelden. Situatie is voor Tottenham nauwelijks veranderd.

3 juni 2022 om 11:25

Denk niet dat Levy onder de indruk zal zijn van een bergwijn die druk komt zetten….

3 juni 2022 om 12:18

Dan ga je er vanuit dat die 18 miljoen in de buurt zat van wat ze willen hebben.

3 juni 2022 om 13:52

Er staat toch in de tekst dat ze 25 vroegen en Ajax 22 bood. Zijn waarde werd eind vorig jaar trouwens op 18 miljoen geschat. Nu we weer 6 maanden verder zijn kan dit nooit meer zijn geworden. Maar goed, het gaat steeds vaker over geld en minder over wat een speler toevoegt aan het sportieve. Een jammere ontwikkeling.

Ik denk dat Bergwijn een buitenkansje kan blijken. Een kaliber speler die je normaal niet terughaalt naar de Eredivisie en waar je je elftal omheen kan bouwen. Zoals Tadic en Blind ooit gehaald werden voor veel geld. Ik heb liever dat ze iets meer betalen voor plan A dan dat ze bij een veel minder plan B uitkomen. Bovendien begint de slijt op Blind wel erg serieuze vormen aan te nemen. Tadic kan in de as nog makkelijk 2 jaar mee maar een nieuwe sterkhouder is meer dan welkom.

3 juni 2022 om 08:53

Maar waar gaat hij spelen dan? Tadic is onbetwist basisspeler, dus die speelt hij er niet uit. Dan moet Tadic naar de punt maar daar is hij toch ook niet altijd even sterk? En bovendien lijkt me dat voor Brobbey een reden om niet te komen. Het lijkt me sterk dat Bergwijn akkoord gaat met een bankzittersrol eerlijk gezegd. En Ajax betaalt ook geen 20 miljoen voor een bankzitter natuurlijk. Goede speler, dat wel. Als ik Bergwijn was had ik lekker geprobeerd een stapje terug te doen in een top 5 competitie ipv weer naar de Eredivisie.

3 juni 2022 om 09:12

@fossen,

Is dat zo dat Ajax geen geld uit durft te geven aan een brede selectie?

Promes werd gekocht terwijl Tadic+neres al aanwezig waren.
Klaassen+kudus werden in dezelfde transferperiode gekocht, Terwijl het jaar ervoor Alvarez+martinez als CVM speelden en Gravenberch zijn debuut al had gemaakt.
Antony werd gekocht terwijl Tadic + Neres op de flanken stonden
Daramy werd gekocht toen we Antony + Tadic op de flanken hadden
Berghuis werd gekocht terwijl Klaassen op 10, en de flanken dubbel bezet waren.

3 juni 2022 om 09:22

Tussen geen geld uitgeven en een miljoen of 20 aan een bankzitter uitgeven zit nog wel een verschil natuurlijk. Buiten dat, als Bergwijn bij Spurs op de bank kan zitten, waarom zou hij dat dan bij Ajax doen? Dat vraag ik me af. Als Ajax hem voor een vast bedrag van 15 plus nog wat bonussen nu kan halen zie ik het wel gebeuren. Maar als het echt richting de 20 blijft gaan of er zelfs overheen lijkt me dat vrij bijzonder voor een wisselspeler.

3 juni 2022 om 12:00

Kans is natuurlijk aanwezig dat Haller of Antony vertrekt en dan komt er zeker ruimte in de basis.

3 juni 2022 om 09:37

Lijkt mijn iets te veel voor een bankspeler van Spurs.

3 juni 2022 om 09:38

Sowieso beneden de 25 miljoen euro. Dat is wat Tottenham namelijk eerder vroeg en Ajax afwees. Nu een half jaar verder waarin Bergwijn amper speelde gaat Ajax echt niet meer betalen.

3 juni 2022 om 13:34

Lekker man, Quincy Promes de deur uit, haal je een nieuw probleem binnen. Afgelopen weekend stond hij ook weer lekker te chillen met JoeyAK en Biggidaggoe die zwaar in het drugsmilieu zitten, onlangs neergeschoten en vrijgelaten na het ontvoeren van een vrouw en kind en het mishandelen van een vrouw met een vuurwapen en kokend heet water en tevens op een dodenlijst staan. Ajax weet ze wel uit te zoeken.. chapeau. Haal lekker normale jongens binnen die zich daar niet mee bezighouden aub..

3 juni 2022 om 14:56

Bergwijn?

Dat zijn wel verontrustende berichten dan. Met Promes, Labyad, Onana, Overmars en Bogarde hebben we wel even voldoende negatieve PR gehad lijkt me. Mocht Bergwijn echt in dat milieu zitten moet je hem nooit halen natuurlijk.

3 juni 2022 om 14:58

Lees net dat de vraagprijs volgens ESPN 25 miljoen bedraagt. Dus als Ajax een bod van rond de 16 heeft neergelegd en Spurs countert met 25 moet dit wel goed gaan komen lijkt me. Al weet je het met Levy nooit.

Wat een onzin lekker laten gaan willen de jackpot.. voor een speler die ze niet eens gebruiken 15 tot 20 mil en meer zou ik niet bieden dan maar voor iemand anders gaan.

3 juni 2022 om 07:21

Aan de andere kant is hij pas 24 dus de kans dat je echt verlies maakt in de toekomst is klein.

3 juni 2022 om 08:53

Maar hij heeft al wel aardig wat ervaring en komt totaal niet mee in het aanvallende spel in Engeland. Ik denk persoonlijk niet dat Bergwijn heel erg verwijderd is van z'n plafond, ondanks het feit dat hij pas 24 jaar is.

3 juni 2022 om 10:07

Sulejmani was nog jonger toen hij naar Amsterdam kwam.
Leeftijd is niet bepalend of je verlies maakt op een speler of niet. Bergwijn mist wedstrijdritme en lijkt me wat te breed geworden in Engeland. Het is altijd maar de vraag hoe zo'n jongen het gaat doen.

3 juni 2022 om 13:20

Uiteraard is het afwachten hoe het uitpakt inderdaad. Al scheelt het een hoop wanneer een trainer de spelers in hun kracht laat spelen. Zie Haller in Engeland (2-spitsen systeem) en Haller bij Ajax in een 4-3-3 systeem waarbij hij goed bediend wordt door met name Antony en Tadic.

Voordeel is dat Bergwijn op alle posities voorin kan spelen. En daar Ajax gemiddeld meer dan 45 wedstrijden speelt per seizoen, zie ik zeker kansen.
Bovendien is Bergwijn erg snel en heeft diepte in zijn spel.
Maar dan moet de prijs wel redelijk zijn. Dus geen buitensporige bedragen. Dan beter naar alternatieven kijken onder de 20 miljoen.

Ik denk dat Bergwijn beter een stapje lager in een top 5 competitie kan geen spelen dan terug naar de Eredivisie. In de minuten die hij krijgt toch altijd heel redelijk. Misschien is hij wat voor Sevilla of Betis? Al snap ik het ergens ook voor zijn kansen op het WK.

3 juni 2022 om 07:46

Je maakt een grapje toch?
Sevilla.. OK. Misschien enigszins verglijkbaar niveau met Ajax maar Betis..? Waarom zou je naar een kleinere club gaan waar je mag hopen dat ze zich kwalificeren voor de Europa Leauge? Leuk, 6 potjes per jaar tegen Barca, Real en Atletico, maar verder? Kom dan naar Ajax. Grote kans op minimaal 6 potjes in de CL, dicht bij huis en familie, een prima salaris en spelen om het kampioenschap.

3 juni 2022 om 08:23

Betis is 5 de geworden in Spanje, de Spaanse beker gewonnen en halve finale van de Europa League gehaald. En je woont in een warm land en en fantastische stad. We moeten doen alsof Betis veel minder is dan Ajax je mist alleen de CL

3 juni 2022 om 08:28

omdat je daar wel in een grote competitie speelt tegen betere tegenstanders dan bij Ajax. Waarom zou je weer het rondje om de kerk willen doen en richting Deventer, Nijmegen, Groningen, Emmen etc etc te gaan terwijl er zoveel betere tegenstand is de wereld.
Kan jij je direct laten zien tegen de clubs waar topclubs ook tegen spelen.
Zeker wanneer je in Engeland blijft bij een middenmotor heb je meer interessante wedstrijden dan die 2 tegenstanders die Ajax in de Champions League poule treft (en de 3e die vaak niet zo boeiend is)

3 juni 2022 om 08:38

Betis werd al in de achtste finale uitgeschakeld door Frankfurt

3 juni 2022 om 08:40

@losblancos ik zie het, mijn fout!!

3 juni 2022 om 08:43

Als je zo blijft redeneren kunnen we beter ons voetbal opdoeken. Ajax staat inmiddels 14e of zo op de UEFA ranglijst en ook PSV en Feyenoord timmeren weer aan de weg. Normaal gesproken zal onze competitie daar ook sterker van worden de komende jaren. En waarom zou je altijd tegen die brede Henkies uit Engeland willen voetballen? Middenmoot Engeland volgt ook bijna niemand.

3 juni 2022 om 08:59

Artikel uit 2020 van AD: duel tussen Bournemouth en Crystal Palace trok 3,9 miljoen kijkers bij de BBC 😁. Was dan wel een uitzondering omdat het voetbal toen net hervat werd en op open net gezet werd, maar het geeft wel een indicatie dat de stelling 'bijna niemand volgt middenmoot in Engeland' volkomen onjuist is.

3 juni 2022 om 09:16

Persoonlijk vind ik daar geen reet aan en denk ook niet dat veel Nederlanders daar naar kijken. Dat de PL meer kijkcijfers heeft dat weet iedereen, maar ook wij moeten ambitieus zijn als voetballand. Kijk naar wat er gebeurde met de kijkcijfers vanuit Mexico voor PSV toen Lozano en Guti excelleerde bij ons.

3 juni 2022 om 11:41

Betis heeft een topjaar gehad. Maar volgend seizoen kunnen ze als het beetje misgaat om degradatie spelen. Ajax is bijna gegarandeerd van CL als straks de nr2 ook een rechtstreeekse plek krijgt.

3 juni 2022 om 11:42

Leuk die 8 potjes tegen Dortmund, Sporting, Besiktas en Benfica. Zit niet eens 1 topclub bij..

20 miljoen ex bonussen moet ook de max zijn. Anders beter scouten naar talenten. Stel hij mislukt of raakt zwaar geblesseerd verdampt het vermogen als sneeuw voor de zon.

3 juni 2022 om 08:19

15 miljoen moet de Max zijn toch? Het is geen winter transfer dus normaliter altijd goedkoper. Daarnaast wilden ze hem perse houden maar speelde hij slechts 140 minuten dus zal hij zelf veel meer druk zetten. Daarnaast heeft Tottenham aangegeven de markt op te gaan waardoor Bergwijn meer en meer overbodig word..

3 juni 2022 om 11:25

Waarom überhaupt? Ik weet dat Ajax het geld heeft, maar het huidige verdienmodel werkt zo bizar goed. De scouting is al jaren van prima niveau. Alle spelers gaan met winst weg. Ik zie niet wat bergwijn precies toevoegt.

Berwijn - Tadic - Anthony. Het zou een leuke aanval zijn. Kun je Haller verkopen, Bergwijn er voor terug. Dan ga je er denk ik flink op vooruit, komt ook omdat ik Tadic het beste vind renderen in de spits!

3 juni 2022 om 07:40

Dit is zeker geen verkeerde voorhoede. En ik ben het met je eens dat ik Tadic in het centrum beter rendeert. Alleen zou ik als Ajax niet meer dan de al geboden 22 miljoen bieden. Misschien is nu 20 zelfs de max aangezien Tottenham hem toch amper heeft gebruikt na de dit kalenderjaar.

3 juni 2022 om 08:11

Tadic rendeert zeker niet het beste in de spits. Ik snap niet dat mensen dat niet zien. Ja hij heeft in dat championsleague jaar een paar keer geweldig gespeeld in de spits. Maar als je gaat kijken naar zijn statistieken dan is hij beter op links of op 10.

3 juni 2022 om 08:12

Tadic heeft toch zelf aangegeven niet meer in de spits te willen spelen. Wanneer heeft hij voor het laatst echt meerdere wedstrijden in de spits gestaan ?

3 juni 2022 om 08:17

Eens dat Tadic beter op zijn plek is in de spits, maar voor het tijdperk Tadic lijkt me het komend seizoen een overgangsperiode. Heeft zijn beste tijd wel gehad naar mijn mening.

3 juni 2022 om 08:31

@gunnerfan. Meen je dat? Bergwijn gaat never zoveel doelpunten maken als Haller. Tadic wordt traag. Slechte aankoop

3 juni 2022 om 09:06

Mwa, Tadic is ontzettend bal vast. En heeft altijd het overzicht in de kleine ruimte waar door de rest beter tot zijn recht komt. Daardoor zal Bergwijn en Anthony en een aanvallende middenvelder beter renderen. Daarnaast zal Tadic zijn doelpuntjes ook nog eens mee pakken. Ik denk daarom dat dit de beste optie is. Mits Tadic dit zelf ook wil, zoals hier boven is aangegeven heeft hij geen zin om constant 2 verdedigers in zijn nek te hebben.

3 juni 2022 om 09:00

Bergwijn kan ook uit de voeten als spits dus ze zouden in de wedstrijd regelmatig van positie kunnen wisselen. Dit zou inderdaad een droomaanval zijn. Daarnaast zou ik bijvoorbeeld een Verheijen vanuit ADO halen of een andere kopsterke spits(type Luuk de jong). Die kun je gebruiken in de wedstrijden dat het op slot zit en je iets moet forceren.. overigens verwacht ik veel van Ihatarren aankomend seizoen en gaat hij hopelijk Antony het lastig maken en zelfs vervangen als hij wordt verkocht?!

3 juni 2022 om 11:02

Ik zou dan Tadic als 10 neerzetten en Brobbey in de spits dan heb je meteen extreme diepgang en heel veel snelheid en kracht in je voorhoede. Heb je meteen veel wissel opties en zit je voorin helemaal goed.

3 juni 2022 om 11:22

En als dan Daramy, van Axel Dongen en Ihattaren nog wat stappen gaan zetten zit het best goed voorin.

Ik zie de meerwaarde van deze speler voor ajac nog steeds niet. Heeft het nu bij het Nederlands elftal 3x leuk gedaan, maar bij tottenham echt niks noemenswaardig gepresteerd (op die 2 goals in blessuretijd na) en veelal bankzitter

3 juni 2022 om 07:18

Echt een ajaxspeler. Ik zie hem zeker slagen bij ajax. Past goed in het spelletje. Wordt bij NL ook steeds belangrijker en zijn beste jaren moeten nog komen

3 juni 2022 om 07:28

Is gewoon te goed voor de ED dus de meerwaarde zal er wel degelijk zijn.
Zeker als Tadic naar 10 vertrekt. Bergwijn en Antony op de flanken met Broby / Haller in de spits is een ongekende luxe. Aan de aanval zal het niet liggen.

3 juni 2022 om 07:36

Tadic gaat niet naar de 10. Spits of gewoon op links

3 juni 2022 om 07:48

We zien wel. Kan me niet voorstellen dat Bergwijn bank en Haller is nog niet weg.

3 juni 2022 om 08:01

En Daramy? Valt me op
dat een speler die voor 12MIO is binnen gehaald behoorlijk snel wordt afgeschreven. Ik beschuldig jou er niet van hoor, maar zie zijn naam nooit meer vallen dus vraag het me oprecht af.

3 juni 2022 om 08:36

Nieuwe coach nieuwe kansen?
Hij kan zichzelf uiteraard in de kijker spelen.
Voor hetzelfde gedt bloeit hij helemaal op. Dat kan.

3 juni 2022 om 08:40

Daramy zal zich vanaf de bank de basis in moeten spelen. Heeft nog niet aangetoond dat we het risico kunnen nemen om te gokken op een jaar basis voor hem.

3 juni 2022 om 07:36

Denk je dat iemand die de pannen van het dak speelt bij Spurs op een transfer naar Ajax zit te wachten? Goeiemorgen zeg.

3 juni 2022 om 07:49

Hij heeft sinds 1 januari letterlijk 1 keer 90 minuten gespeeld in de competitie. In totaal heeft hij niet eens 900 minuten gespeeld in alle competities. Ik denk wel dat hij op meer speelminuten zit te wachten. En bovendien staat in de tekst dat hij zelf aangeeft open te staan voor een transfer naar Ajax.

3 juni 2022 om 08:07

Snap je gevoel, dat hen ik ook. Maar Tadic was een beetje het zelfde liedje.

3 juni 2022 om 08:46

Tadic heeft veel meer voetballend vermogen dan Bergwijn, dat zag je al bij Groningen en Twente en later ook bij Southampton. Ik weet wel 99% zeker dat Bergwijn niet in de buurt gaat komen van de statistieken van Tadic bij Ajax.

4 juni 2022 om 10:12

Inmiddels heeft hij het al 4x leuk gedaan. De Belgen op een hoopje gespeeld. Ik zag alleen nog maar armen en benen uit de stofwolk komen, terwijl Bergwijn mestvee bal aan de voetbal het spelen was. Maar goed, een meerwaarde voor Ajax hoeft hij niet te zijn natuurlijk.

Komen ze weer met die hetze tegen lenderink. Als de boel financieel in elkaar flikkert door onverantwoord financieel beleid lopen verweij en co-sukkels vooraan om daarover te zagen. Laat haar maar lekker tegengas geven tegen absurde bedragen, en ervoor zorgen dat er geen geld meer verspild wordt maar alleen echte versterkingen worden aangetrokken. Magallan keert ook nog steeds terug omdat een ander hem niet wil....

De Spurs hebben volkomen gelijk. Ajax smacht naar Bergwijn, dus due komen nog wel 3x met een bod. Ajax moet gewoon op ziek naar een alternatief voor op de vleugels. Bergwijn wordt een te duur project en buiten dat vind ik hem ook niet zo geweldig. Deed het leuk bij Psv, maar ook daar was hij niet zo bepalend als bijv Depay. En daarvan weten we ook, dat hij tekort komt in de échte top.

3 juni 2022 om 08:16

Is Bergwijn ook de man die je wel moet hebben en is het risico voor 25 mil niet te hoog?
Met alle respect hoor hij heeft een transfer verdiend in zijn psv tijd en maakt het niet waar.
Speelt bijna niet en mag wat wedstrijden in Oranje doen.
Ik kan me niet voorstellen dat je voor een 20 mil een buitenspeler kan vinden die en misschien wel jonger is en nog meer potentie ook.
Het enige nadeel is dan alleen dat hij de Nederlandse competitie niet ken. Eeen anthony is toen voor 15 mil gekomen.

Een Karllson pakt ook de cijfers die Bergwijn in Nederland gaat pakken. Europees is het altijd weer afwachten natuurlijk.

Los van het feit dat ik het als PSV supporter een waardeloze stap vind naar Ajax, zou deze transfer vanuit het oogpunt van Bergwijn ook een enorm gebrek aan ambitie zijn. Zeker als je al meerdere keren kampioen bent geweest en het nu voor die paar potjes CL doet. Het is geen schande dat het niet is gelukt in de Premier League, maar met een La liga, Bundesliga en Serie A zijn er nog voldoende mooie clubs waar hij echt een hele belangrijke basisspeler kan zijn (milan, Inter, Villareal, Sevilla, Dortmund).

Overigens weet ik niet wat die Filip Kostic zou moeten kosten, maar dat zou me toch een ideale vervanger van Tadic zijn zeg.

3 juni 2022 om 07:55

Kostic schijnt voor 15 mln te mogen vertrekken. In dat geval betaal ik de verzendkosten wel

3 juni 2022 om 08:45

Echte klasbak inderdaad. Juve en Inter zitten achter hem aan dus dat is een kansloze missie helaas.

Dit toont ook maar weer aan waarom je voor Bergwijn misschien iets meer moet betalen dan hij waard is. Verreweg de meeste spelers die er in de Eredivisie met kop en schouders bovenuit steken willen helemaal niet in Nederland voetballen.

Bergwijn hoeft niet per se weg, dus Levy zal - net zoals anders - hoog in de boom gaan zitten. Het gaat wel om een 24-jarige Oranje international met nog genoeg potentie. Ajax wil graag, dus laat ze maar circa 30 miljoen aftikken.

3 juni 2022 om 07:53

Heb jij aandelen Spurs of zo?

3 juni 2022 om 09:12

Nee, maar zo beredeneren ook Ajacieden ook. Zoals al gezegd: Bergwijn hoeft niet per se en Ajax wil hem graag. Dat bleek al in de winterstop, dus laat ze maar betalen.

3 juni 2022 om 07:56

Spurs vroeg in Januari al 25 miljoen. In de winter had Bergwijn een langer contract, hij kreeg iets meer speelminuten en had net 2 belangrijke doelpunten gescoord. Bovendien zijn spelers in de winter altijd duurder..30 miljoen ga je er nooit voor krijgen.

3 juni 2022 om 07:59

Haha, veel plezier met deze dure bankzitter dan. Spurs heeft ook geld nodig en Bergwijn 1 van de spelers waar je nog iets voor krijgt. Inmiddels 6e aanvaller ofzo?

3 juni 2022 om 10:05

Dit is een beetje alsof Daramy in dezelfde rol blijft bij Ajax als ie nu heeft en dat we er dan over twee jaar twintig miljoen voor vragen. Absurd.

Ben normaal zelf niet zo kapot van leenspelers, maar zou Ajax Bergwijn niet voor een seizoen kunnen huren ( optie tot koop)? Tottenham heeft klaarblijkelijk dusdanig veel vertrouwen in hem, anders zouden ze niet zo moeilijk doen, Bergwijn komt aan spelen toe richting het wk en Ajax heeft een goede speler voor een seizoen en kan iemand klaarstomen voor het jaar daarna als het niks wordt, tevens ga je bij een aankoop van ong. 25 mil ook niet enorm aan hem verdienen

3 juni 2022 om 07:49

Ze hebben helemaal geen vertrouwen in hem dat is wel te zien aan de speeltijd.. Reden dat ze moeilijk deden is omdat er al een aantal spelers vertrokken in januari en Conte al klaagde over te weinig aankopen toen.

Ik zou het toejuichen, met zijn snelheid enz altijd een versterking.

Zal hij wel gemotiveerd zijn in de Eredivisie? Ik betwijfel het. Komt puur voor CL en zijn kansen in Oranje.

Dan ga je van de grootste competitie van Europa weer terug naar de ED, ik kan mij haast niet voorstellen dat een Bergwijn dat zou willen. Het getuigt ook van weinig ambitie als hij dat zou doen.

3 juni 2022 om 11:04

Maar soms kan je beter een stap terug zetten om daarna weer twee stappen vooruit te maken. Als hij weer veel speelt bij bv Ajax kan hij weer uitblinken en als je dan in de CL veel goede dingen laat zien komt een andere kans daarna weer vanzelf.

Snap veel spelers nog steeds niet. Bij een topclub in Nederland gespeeld, kampioen geworden, CL gespeeld en dan na amper gespeeld te hebben in het buitenland toch weer terugkomen om dingen te doen die je al hebt gedaan. Ieder z’n ding, maar ik snap het persoonlijk nooit zo goed..

3 juni 2022 om 08:48

Ajax is gewoon een droom club voor menig speler! Inclusief Steven. 😉

3 juni 2022 om 11:45

Ja dat is prima. Ieder z’n ding zei ik ook. Maar als je niet veel meer te bewijzen hebt in Nederland dan snap ik het dus niet zo goed.

3 juni 2022 om 11:05

Zeg dat wel. Ook vooral om de 6/8 wedstrijdjes CL wat soms ook gewoon tegen 0 topclubs is zoals afgelopen jaar. Dan kun je toch beter naar subtop gaan in PL, Duitsland of Spanje? Dan speel je tenminste in een topcompetitie. Dat lijkt mij ook veel belangrijker toch? Maar schijnbaar niet voor iedereen.

3 juni 2022 om 11:52

Een WK is ook maar 7 wedstrijden (als je finale haalt), niet altijd tegen top landen. Maar gaat erom op allerhoogste hoogste nivo te spelen in meest presticieuze competitie

3 juni 2022 om 12:12

Je zegt het zelf al. Allerhoogste niveau in de beste competitie. Dan ga je toch niet terug naar de eredivisie? Je snapt toch zelf ook wel het verschil tussen een wk en tussen eredivisie met wat CL wedstrijden? Hele slechte vergelijking na mijn mening. In de topcompetities spelen zonder CL is nog aantrekkelijker dan in een matige competitie met wel CL.

20 miljoen lijkt me veel te gortig. Bij PSV was hij al niet zo goed. 10 miljoen lijkt me beter

Ik vind het een groot bedrag en daarmee een groot risico voor een middelmatige speler.

Maar dan willen ze uiteindelijk naar Bergwijn op links, Antony op rechts en Tadic in de spits? En daarachter op “10” Berghuis.

Als je als Ajax zijnde mee wilt spelen in europa zul je het geld moeten laten rollen. Wil je die coefficenten pakken voor 2 rechtstreekse plaatsen in CL, dan zullen alle clubs die europees gaan spelen geld moeten gaan pompen. En niet lopen janken om 4 mil voor dessers.

Ik denk daarom dat je Bergwijn, Wijndal en Brobbey moet halen. Ongeacht of er 2 mil bij moet.

PSV, AZ, Feijenoord en fc Twente zullen moeten investeren.

3 tickets CL hoe gruwelijk zou dat zijn!!

Neeeee alsjeblieft niet zeg. Zo vindt ik er geen hol meer aan om supporter te zijn van Ajax. Stop eens met een psver te halen man, ja hij heb ook in de jeugd bij ajax gespeeld maar ging weg naar psv, dan mot je hem niet terug halen. Zo irritant dit, hopelijk wilt levy meer geld en gaat het niet door.
Er zijn toch wel ajax talenten die die positie ook in kunnen vullen, anders een talent kopen, ajax staat hoog aangeschreven op het moment, dat moet echt wel kunnen.

3 juni 2022 om 09:09

Bergwijn is meteen 1 van de beste spelers in de Eredivisie, waarom zou je die niet halen omdat hij ook bij PSV gespeeld heeft? Wat maakt dat in godsnaam uit?

3 juni 2022 om 10:35

Nah, ik vindt niet dat je zoiets moet doen, tenzij het niveau Ronaldo/Romario betreft.

Voor zoveel geld best een risico als je het mij vraagt, Bergwijn is een goede speler maar voor het niveau dat Ajax nastreeft zal hij toch meer doelpunten moeten maken. Bergwijn heeft absoluut kwaliteiten maar bij PSV vond ik al dat hij iets te vaak kansen miste en bij Tottenham is dat allemaal niet veel beter geworden. Vraag me overigens af wat PSV nog zal overhouden aan deze transfer.

3 juni 2022 om 09:27

Vind ook niet van ambitie getuigen als Bergwijn zijnde. Je kan toch ook naar een club van het kaliber Sevilla, Milan, Dortmund / Leverkusen, etc. Daar speelt ie ook CL en in een betere competitie.

3 juni 2022 om 09:52

Ligt eraan hoe je het bekijkt, Ajax is een mooie club om jezelf weer op de kaart te zetten. Hij kent de Eredivisie en weet dat hij ook de kans krijgt om Europees iets te laten zien. Na een succesvolle periode bij Ajax kom je bij een Europese topclub toch anders binnen dan wanneer je een paar jaar op de bank hebt gezeten bij Tottenham.

Prima aankoop voor Ajax. Vond em alsie mag mee doen bij Spurs ook helemaal niet slecht. Sowiesl schiet ie de Eredivisie probleemloos aan gort. Wel erg duur overigens.

Wel mooi hoe iedereen het erover heeft dat je het voor "die prijs" beter niet kunt doen en dat het te duur is, terwijl er helemaal geen hoogte van het bod in de tekst staat. Het eerste bod bedraagt volgens Engelse bronnen overigens 15 miljoen, Spurs zou ondertussen een tegenbod hebben gedaan en het balletje ligt weer bij Ajax.

En Bergwijn is gewoon de volgende Nederlandse speler die flopt in een top 5 competitie. Ik snap ook niet dat iedereen zo positief is over deze jongen, op basis waarvan? Voor de Eredivisie een prima speler maar hier trek je toch never nooit niet meer als 20 miljoen voor uit als Ajax zijnde? Bij PSV cijfermatig nooit echt uitblinken met dubbele cijfers. Ook bij Tottenham zouden er met zoveel wedstrijden die ze daar spelen meer minuten in moeten zitten ook met de aanwezigheid van Son en Kane die regrmaltig wel wat mankeren met kleine blessures ook.

3 juni 2022 om 09:54

Onzin. Bergwijn is een speler die bij minstens 20 goals betrokken was in zijn laatste jaren bij PSV. In 18/19 14 goals en 12 assists dat zijn betere cijfers als die van bijvoorbeeld Sinisterra dit seizoen Het seizoen ervoor 8 goals en 11 assists, maar was toen voor de winterstop met name wissel en in zijn laatste halve seizoen 5 goals en 10 assists. Mij lijkt het een uitstekende speler voor Ajax.

Bergwijn moet niet naar Ajax gaan. Hij moet het lekker in een grote competitie gaan zoeken en wellicht een stapje omlaag doen in de PL naar een club als Leicester of Villa. In de Nederlandse competitie heeft hij vrij weinig meer te zoeken.

Ik heb de Bergwijn van PSV niet helder meer op m'n netvlies, maar ik herinner me hem niet als een speler die veel diep gaat zonder bal. Herinner ik me hem nu helemaal verkeerd?
Diepgang zonder bal is wat Ajax mistte toen Antony weg viel. Om de één of andere reden heeft Daramy nooit echt de kans gehad om dit echt toe te voegen. Wat er sowieso met die jongen moet gebeuren vraag ik me af. Het was een dure aankoop en als Bergwijn komt zal hij derde keus zijn op linksbuiten.

Ik sta achter de aankoop, maar niet achter de speler. Maar na 5 pogingen moet dit wel lukken. Hopelijk is dit niet gelinkt aan een vertrek van onze sterkhouders. Tadic centraal is wel iets om je vingers bij af te likken, eindelijk een top nummer 10 erin.

Zou een topaankoop voor Ajax zijn, maar ik begrijp niet dat hij nu ak terugwil naar de Eredivisie. Die kan toch makkelijk in iedere topcompetitie aan de slag.

Bod is al van tafel geveegd door de Spurs er zijn meerdere clubs die hem willen hebben, zullen dus veel meer moeten bieden.

'mijn' Ajax gaat natuurlijk weer treuzelen tot ze een ons wegen en het af laten ketsen op principes. Ik hoop dat ze eens snel doorpakken als ze iemand echt willen i.p.v. te wachten tot er iemand is die wel meteen doorpakt.vlak Newcastle ook niet uit om maar wat te noemen.

3 juni 2022 om 21:43

Nee niet mee eens. Lekker wachten tot het juiste bedrag en zo niet ja jammer dan next. Voet bij stuk houden. Anders ga je elke keer een teveel betalen.

Snap echt niet op basis van wat Ajax hem zo graag wil hebben. Laat al 3 seizoenen op rij zien het niveau in Engeland niet aan te kunnen, en heeft eigenlijk maar 1 echt goed seizoen gehad in Eindhoven. Het is ook nooit een begenadigd talent geweest, vooral snel en vrij sterk. Als je hem voor een prikkie op kan halen dan snap ik 'm maar voor 20 miljoen?? Het zegt ook veel dat er geen enkele andere club van naam zich heeft gemeld voor zover ik weet.

Ajax speelt met vuur zegt hij. Net zoals laatst werd gezegd dat Ajax liet te slapen bij wijndal. Wees professioneel man wat is dit voor onzin. Als er kapers op de kust zijn dat heb je altijd. De prijs moet goed zijn, zo niet verder gaan. Dat is toch niet met vuur spelen.



Bergwijn gaat echt niet op z'n 24 e weer tegen RKC en Volendam spelen. Nog 8 jaar te vroeg.

Hoeveel verwachten ze dan te krijgen voor een wisselspeler?

4 juni 2022 om 13:43

Het blijft bijzonder dat Ajacieden zou wisselvallig reageren. Scherpen is als reservekeeper die enorm tekort kwam voor 5 miljoen verkocht, maar voor een Oranje international van 24 die de topscoorder van de PL voor zich heeft mag een appel en een ei geboden worden.
Tussen de 25 en 30 miljoen blijft de vraagprijs.

Nu moeten de vrij kleine namen van technisch hart van Ajax zich gaan bewijzen. Adagium van Overmars was: we moeten aanvallend aankopen, op z'n Ajax. Als The Hunter en Gerri Hiemstra nu met fooien gaan strooien voor de belangrijkste target van volgend seizoen, dan zijn ze te licht. Waar is Campos? Ja, bij Psg...

Geen discussie meer Ajax moet gewoon hard voor Bergwijn gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren