Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dortmund loopt topprioriteit mis en schuift Haller omhoog op verlanglijstje'

Laatste update:

Newcastle United heeft Hugo Ekitike binnen. Volgens diverse Franse media betalen the Magpies liefst 36 miljoen euro (plus 10 miljoen aan eenvoudig te behalen bonussen en een doorverkooppercentage van 15 procent) aan Stade Reims voor het negentienjarige supertalent. Ekitike was ook topprioriteit om de aanval van Borussia Dortmund van nieuw elan, maar de Duitse club zal nu zijn focus moeten verleggen. Volgens journalist Manuel Veth van Transfermarkt wordt Sébastien Haller daarom de nieuwe nummer één op het prioriteitenlijstje.

Ekitike, die in zijn enige volledige seizoen in de Ligue 1 goed was voor 10 doelpunten in 24 competitiewedstrijden, werd al enige tijd begeerd door Newcastle en gaat de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis worden. Het record staat momenteel nog op naam van Joelinton, die in het seizoen 2019/20 overkwam van TSG Hoffenheim (44 miljoen euro). Afgelopen winter stootte Bruno Guimarães zijn collega-Braziliaan met 42,1 miljoen nét niet van de troon; Ekitike doet dat met bijna 50 miljoen wél.

De meest scorende tienerspits in Europa wil Kylian Mbappé evenaren

Lees artikel

Dortmund, dat met de komst van recordaankoop Karim Adeyemii de aanvalsbezetting al versterkte, wil echter nog meer om Erling Braut Haaland te doen vergeten. Haller wordt door het mislopen van Ekitike de gedroomde aanwinst. De spits van Ajax is één van de twee namen die komend seizoen in het Signal Iduna Park actief moest zijn, naast Sasa Kalajdzic (VfB Stuttgart). Namen van beide heren zingen echter ook rond in Bayern München, dat in moet spelen op de vertrekwens van aanvalsleider Robert Lewandowski.

Half mei maakte Sport1 de interesse van Dortmund in Haller al bekend. De topscorer van het afgelopen Eredivisie-seizoen mag naar verluidt voor 35 miljoen euro vertrekken bij Ajax, waar zijn contract doorloopt tot medio 2025. Volgens de Duitse televisiezender moet Dortmund wel eerst iemand van de hand doen, waarbij de naam van verdediger Manuel Akanyi naar voren komt. In december was er volgens BILD ook al interesse vanuit het Rührgebied, maar werd deze nooit concreet.

Zie jij Sébastien Haller deze zomer vertrekken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik breng 'm weg met de bakfiets. Prima spits, maar als je gaan cashen moet je dat wel doen en doorselecteren. Zeker gezien het beleid: eerst verkopen, dan aankopen

2 juni 2022 om 09:11

35 miljoen is inderdaad een flink bedrag dat je voor hem kan krijgen. Het probleem is als Ajax zijnde moet je ook om de prijzen willen spelen. En wie kan je voor die prijs terughalen?

2 juni 2022 om 09:21

@bergkampfigo Brobbey zou een prima optie zijn. Desnoods Tadic in de punt en je haalt Bergijn erbij voor op de flanken.

Een beter bod op Haller dan na dit seizoen ga je echt niet meer krijgen na hoe hij in de Champions League gepresteerd heeft. Ik denk dat de 2e helft van het seizoen wel typerend is voor het type spits dat hij is.

2 juni 2022 om 09:53

Mochten ze er 40 voor kunnen vangen, dan kunnen ze zowel Bergwijn (25) als Brobbey (15) voor halen. Dan wordt je imo per saldo beter.

2 juni 2022 om 10:06

Daar word je veel beter van!! Direct doen, als zal 25 voor Bergwijn wel wat weinig zijn misschien?

2 juni 2022 om 10:26

In de winter vroeg spurs ook 25, toen had hij een langer contract, meer speeltijd en hij had net 2 belangrijke goals gescoord, in de winter ziin spelers ook altijd duurder. Zou het vreemd vinden als 25 nu te weinig zou zijn.

2 juni 2022 om 13:13

Brobbey natuurlijk, en dan een nieuwe achtervanger scouten. Tadic in de punt ben ik geen fan van, dat is een korte-termijn oplossing.

Verder eens met Jonkero. Je moet nu cashen op Haller. Financieel is het gewoon onverantwoord om dat niet te doen.

2 juni 2022 om 09:11

Prima spits, je moet er wel minimaal 20 miljoen aan verdienen. De marktwaarde van Haller wordt door heel veel Nederlandse voetbalfans naar beneden gehaald, maar 7 wedstrijden op rij in de CL scoren (12 doelpunten), is gewoon een mooie statistiek. Daarnaast topscoorder in Nederland. Ik zou zeggen 50 miljoen, minder niet.

In het buitenland tellen namelijk alleen doelpunten, meevoetballen is een stuk minder belangrijk als spits. En die doelpunten maakt Haller bijna altijd (op West Ham na).

2 juni 2022 om 09:28

Ik snap het ook niet zo als ik eerlijk ben KouweArie. Haller heeft misschien niet de techniek van een super spits maar hij schiet ze er wel in. Uitstekende statistieken in zowel de Eredivisie als de Champions League en dat laatste is echt niet zo makkelijk als dat je denkt. Juist spelers als Anthony en Tadic moeten het hebben van een echte spits. Iemand die een bal kan vasthouden en kan kaatsen of door spelen, om er vervolgens weer te staan als er een rebound komt of een voorzet. Haller maakt gewoon altijd doelpunten.

2 juni 2022 om 09:55

Hij is wel topscoorder in Nederland met MAAR 21 doelpunten. Dit terwijl je ook nog bij de ploeg speelt die veruit de meeste doelpunten maakt. Ik den dat Klaas Jan Huntelaar met zijn huidige leeftijd nog wel tot dit aantal had kunnen komen. Dit zijn echt geen statistieken waar je echt trots op mag zijn. (in de CL natuurlijk wel goede statistieken !!)

2 juni 2022 om 10:05



Janssen ik ben het wel met jou eens.
Ik denk dat Haller dit kunstje niet kan bij Dortmund.
Haller zal persoonlijk een goed seizoen gedraaid hebben hoor, maar hoe belangrijk was hij in de eredivisie?
Zijn er cijfers te vinden hoe vaak hij de beslissende of de eerste heeft gemaakt en niet de 4 de zeg maar.
Ik denk dat je hier echt een gevalletje Jorgensen heb. Maar ja das mijn gevoel.

Laten we hem in de eredivie met Openda vergelijken.
Waar ajax 98 goals voor heeft haller er 21 van gemaakt. Dat is toch bedroevend weinig voor een spits.

Vitesse heeft 42 doelpunten voor en Openda scoort er 18. Die prestatie is veel knapper toch?
Daarnast schiet Openda meer ballen op de goal.

Ze hebben beide ongeveer 84 pogingen gedaan. Haller schoier er 42 op goal waarvan Openda 52.

Uiteraard heeft Haller het in de CL voortreffelijk gedaan en daar zal de Euforie vandaan komen.

Nogmaals voor mij is het een geval Jorgensen

2 juni 2022 om 10:05

Joh Janssen Haller liep qua g/a meer dan 1 op 1 dit seizoen en dan is jouw relaas 'ja maar Ajax scoort altijd veel!!'. Ajax is de meest succesvolle ploeg geweest van de jaren '10. Hoe vaak hebben ze de topscorer geleverd naast nu Haller? 1 keer Tadic?

2 juni 2022 om 10:14

Maar heeft ook veel simpele kansen gemist en wordt nooit beter dan dit. Brobbey liep tijdens zijn leenperiode ook zo goed als 1 op 1.

2 juni 2022 om 10:23

Bongiorno dat is 1 keer geweest en iemand met 35 doelpunten.
Hoe vaak is iemand topscoorder geweest met 21 doelpunten of minder?
Dat is ook maar 3 keer geweest.
Dat hij topscoorder is geworden wil niet zeggen dat het super knap is toch?
Want dan moet je verder gaan kijken.
Hoeveel doelpunten hadden de teams toen toen de andere topscoorder werden.

Georgios Giakoumakis Had er 26 en hoeveel doelpunten had vvv voor bijvoorbeeld? 46

2 juni 2022 om 10:26

De vergelijking met Openda is natuurlijk ook hartstikke krom. Ajax speelt grotendeels op de helft van de tegenstander met veel lopende mensen. Haller staat daar meestal tussen 2 centrale verdedigers en nog een nummer 6 vlak voor z’n neus. Daarnaast staan de backs tegen een team als Ajax vaak meer centraal. De ruimte wordt zo enorm beperkt voor hem.

Openda daarentegen heeft met zijn Vitesse precies het spel dat hem zo gevaarlijk maakt. Met z’n snelheid heeft hij natuurlijk baat bij de vele ruimtes die hij krijgt in de omschakeling én is het fijn voor hem dat hij in een 2 spitsen systeem speelt. Als enkele spits is Openda natuurlijk weer minder.

Haller heeft het hartstikke goed gedaan bij Ajax, enorm belangrijk. Echter moet je wel cashen als dat kan in mijn ogen.

40 miljoen/35 miljoen ga je nooit meer krijgen voor hem. Is volgens mij ook 28/27, dus dit is qua marktwaarde z’n piek.

2 juni 2022 om 10:42

@bliek: Je vergelijking met Jorgensen gaat wat mij betreft wel een beetje mank. Misschien wel voor de Eredivisie, maar niet voor de CL. Dat is wel echt andere koek. Dat zeggende, hoop ik (volgens mij als een van de weinige) dat Haller gewoon blijft. In de 16 is hij dodelijk effectief en hebben sinds Kluivert niet meer zo'n afmaker gehad. Natuurlijk, als de biedingen door het dak gaan, moet je wel accepteren. Maar hoop persoonlijk dat hij gewoon blijft.

2 juni 2022 om 10:44

@janssen jouw “MAAR” 21 doelpunten geeft ook een vertekend beeld. Als Haller al die penalties had mogen nemen die Tadic voor zijn rekening naam was hij waarschijnlijk op 30+ geëindigd. Dat bijvoorbeeld een Suarez van een kaliber was ben ik ermee eens, maar laten we aub niet doen alsof Haller er niks van kan en minder is dan Huntelaar. Dat ik me kan heugen heeft Huntelaar geen 10+ in een CL seizoen gemaakt.

2 juni 2022 om 10:56

4ever4

Mijn vergelijking met Jorgensen is meer op het feit dat ik 1 top jaar verwacht en dat het daarna doodbloed.
Ik wil ze niet vergelijken met Europese prestaties of iets dergelijks. Ik ben bang dat als hij aanblijft de waarde volgend jaar een stuk minder gaat zijn.

Maar nogmaals dat is mijn gevoel.

2 juni 2022 om 11:01

BR7

De vergelijking is natuurlijk niet zo krom.
Maar er is altijd wel wat te vinden aan beide kanten. Als spits van Ajax wordt er meer van je verwacht als spits van Vitesse.
Dat je als spits van Ajax meer op de tegenstander zouden de cijfers qua schoten op de goal ook hoger kunnen zijn. Daarnaast heb je nog pasnauwkeurigheid en dergelijke.

Als spits word iig doelpunten van je verwacht en als je die vergelijking pakt zijn de cijgers van Openda beter dan die van Haller. Puur eredivisie.

In de CL heeft hij nogmaals meer dan prima gepresteerd.

Ik ben geen Fan van hem en mij vermoede is als je hem nog een jaar laat staan het alleen maar minder wordt. Maar ja dat is een aanname

2 juni 2022 om 11:13

Daar gaat het dus mis, jij interpreteert de statistieken zonder naar het spel te kijken. De tegenstanders van Ajax zijn vaak erg in de weer met Haller, hierdoor komen andere in de mogelijkheid tot scoren, dus je kan het ook anders stellen.

2 juni 2022 om 11:56

Kouwe

Ja en de tegenstanders van Openda geven hem vrije doorgang.
Duidelijk verhaal

2 juni 2022 om 12:38

@bliek: Dan begrijp ik je vergelijking. Ik heb zelf dat gevoel niet, zolang 'we' maar niet van hem verwachten dat hij de bal op de middenlijn ophaalt en acties maakt. Met Anthony op de flank (of een dergelijke speler) die de voorzet geeft, zal Haller denk ik blijven shinen. Maar ja, dat is weer mijn gevoel. Daar kopen we niets voor.

2 juni 2022 om 12:41

50 miljoen lijkt mij een overdreven hoog bedrag voor deze man.
Ik denk dat je met 35 miljoen in je handjes mag knijpen. Dortmund zal ook heus wel de statistieken bestuderen en de video's HOE hij scoort. Daarnaast is 21 goals in de eredivisie voor een spits van Ajax niet bijzonder gezien het aantal kansen dat ze krijgen.

2 juni 2022 om 12:56

@4ever4

We gaan het beleven.
Eind volgend seizoen gaan we eens kijken wie er het meest gevoelig is

2 juni 2022 om 13:18

@janssen

Van mij mag Haller direct verkocht worden, maar hij is topscorer geworden zonder penalties te nemen. Dat is ook nog wel ff belangrijk. Dus die statistiek had, als Tadic niet hoger in de pikorde had gestaan, nog een stuk beter kunnen zijn.

Voor mij gaat het gewoon om het veldspel. In een goed functionerend ajax, met goede aanvoer, scoort Haller erg goed. In een slechter functionerend Ajax presteert Haller ook direct heel veel minder. Dat kunnen we, zeker komend seizoen, gewoon niet hebben. Brobbey past daar beter in wat mij betreft, die is beter met strijden en iets creëren met zijn rug naar de goal. Dus zowel op sportief als financieel gebied, ondanks de mooie statistieken: nu verkopen.

2 juni 2022 om 13:19

@ikweetalles

Ajax levert bijna nooit een topscorer, kijk de jaren er maar op na. Ook niet in succesjaren. De goals zijn altijd erg verspreid onder veel spelers.

2 juni 2022 om 13:21

Niet mee eens. Ajax is juist het team waar andere spelers ook veel scoren. Haller wordt dan gebruikt als kapstok. 21 goals is dus prima. Daarbij graaft bijna elke ploeg zich in tegen Ajax dus zo makkelijk is het niet scoren.

2 juni 2022 om 14:14

Ajax is totaalvoetbal en iedereen kan scoren bij Ajax volgens mij heeft die ook wel een paar assistjes naast de 21 doelpunten. Edit: @ Johanvlerksen je hebt het beter verwoord

2 juni 2022 om 13:08

Vind het ongelovelijk hoe er over onze topscorer gesproken wordt. Hij heeft je kampioen gemaakt vergeet dat niet.

Newcastle is goed bezig, uitstekend speler die ze hier binnenhalen. Dat gaat echt nog wel een boeiend project worden. Dortmund mag Haller zeker halen, miljoen of 40? Proberen Bayern en Dortmund tegen elkaar uit te spelen.

2 juni 2022 om 09:07

Ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat Bayern Haller als 1e spits ziet als Lewandowski weg gaat. En Bayern is geen club die 30+ gaat betalen voor een pinchitter..

2 juni 2022 om 09:12

Tsja, misschien dat ze Mane als de vervanger zien in de aanval van Lewa en dan Haller erbij doen geen idee. Maar dit is wel het moment om te cashen op Haller natuurlijk. 35-40m en je doet het prima.

2 juni 2022 om 09:20

Bayern heeft vaker met een spits als Haller gespeeld, denk aan Mandzukic en Gomez. Die krijgen vaak genoeg een voorzet op maat om te scoren bij Bayern. Al is van Lewandowski naar Haller wel een enorme downgrade. Denk ook niet dat ze echt interesse in hem hebben.

2 juni 2022 om 09:28

Beetje rare vergelijking. Spelers als Gomez en vooral Mandzukic zijn gewoon stukken beter en pasten veel beter bij Bayern. Haller naar Bayern daar geloof ik niks van.

2 juni 2022 om 10:00

De statistieken van zo’n Mandzukic waren nou echt niet echt zo heel geweldig. Goede spits natuurlijk maar niet meer dan dat. Toch won hij met Bayern de CL. Ik vind nu niet dat Haller het zoveel slechter doet/deed dan Mandzukic destijds. Bij Frankfurt pakte hij flink wat goals mee ondanks de scoringsdrift van Jovic en Rebic? Ook zijn goals in de CL bewijzen gewoon dat je enorm veel aan hem hebt als je hem goed gebruikt.

2 juni 2022 om 13:23

Zou bizar zijn. Westham was hartstikke blij met de 22 miljoen die Ajax betaalde voor Haller en moet je nu zien, straks maken we nog winst ook!

2 juni 2022 om 09:10

Inderdaad een uitstekende aankoop. Goed om te zien dat ze niet allemaal vedettes met grote namen proberen binnen te halen, maar zich juist heel gericht versterken met spelers die het team beter maken. Ben benieuwd wat ze deze zomer nog meer gaan doen.

2 juni 2022 om 09:29

N.chelsea

Voor mij ook een verbazing. Dacht NCU gaat nu net als PSG met geld smijten en allemaal overbodige of uitgebluste vedettes halen.

Knap als zij zo rustig blijven doorselecteren en gerichte aankopen met jonge aankomende sterren.

2 juni 2022 om 10:47

Hetzelfde PSG dat net met wereldster Mbappe verlengd heeft en Nuno Mendes aangetrokken heeft. En vorige zomer oa Donarumma & Hakimi binnenhaalde?

Welke uitgebluste vedetten heeft PSG dan gehaald? Thiago Silva was gewoon een meerwaarde, net zoals Ibrahimovic. Messi kan je over discussieren maar die kwam er eind seizoen wat door en sloot het seizoen af met 6 goals en 14 assists(voor zijn doen weinig, maar hij heeft de lat de afgelopen 15 jaren dan ook bizar hoog gelegd). Keylor Navas is gewoon nog een topkeeper.

Ik kom eigenlijk niet veel verder dan Wijnaldum & Ramos.. Eventueel kan je Buffon nog in dat lijstje zetten. Veel verder qua 'overbodige of uitgebluste vedettes' kom ik toch niet hoor...

2 juni 2022 om 09:32

Guimeraes was ook een fantastische aankoop waar clubs als Arsenal en de Spurs die een goede centrale middenvelder missen lagen te slapen.

2 juni 2022 om 11:06

Poohhh ja Guimaraes heeft ons, Arsenal, zelfs nog flink pijn gedaan. Speelde echt erg goed toen die pot. Je kan zeggen wat je wilt, maar er wordt wel zeer gericht ingekocht bij Newcastle.

2 juni 2022 om 11:07

Als mede Arsenal supporter moet ik hem wel gelijk geven hoor, ze zitten daar weer te slapen. Transfervrije spelers zoals Tolisso en Dybala zijn ook hele interessante goede opties voor Arsenal maar reken maar niet op enige actie. Dat wordt weer een seizoen kijken naar Xhaka.

2 juni 2022 om 11:15

Aan Dybala hebben we ook niets denk ik. Is geen speler die op 10 kan, maar ook geen speler die alleen in de spits kan. Tolisso zou ik wel zeker toejuichen. Ook al mocht het tegenvallen en geen basiskracht worden, in de breedte is het ook echt nodig.

2 juni 2022 om 11:22

@consy: ik heb liever dat Arsenal genoemd wordt voor spelers als Frenkie de Jong of Youri Tielemans, dan dat ze komen aanzetten met een overbetaalde Tolisso hoor.

Kamara, die naar Aston Villa is, had wel een degelijke versterking geweest. Kan zowel als verdedigende middenvelder spelen en als centrale verdediger. Dat leek me dan een veel betere optie dan een Tolisso.

Dybala is op papier een heerlijke naam maar lijkt me nogal onhaalbaar. Die blijft denk ik gewoon in Italie (inter) of, al hoop ik van niet, gaat naar Tottenham omwille van Conte.

En het ging me trouwens niet over welke speler wel of niet maar gewoon om het feit dat Feno, weeral, vanuit het niets zo een sneaky sneer naar Arsenal moet geven. Lijkt wel een obsessie voor hem.

2 juni 2022 om 13:31

Arsenal was bezig met Vlahovic, terwijl die daar netjes voor bedankte, en melde zich daarom niet bij Guimeraes. Klinkt heel overtuigend, not. Arsenal had hem ook kunnen aantrekken, maar ze liggen vaak te slapen met betrekking tot transfervrije en goedkope, goede spelers zoals Consy verwoord. Tielemans willen hebben, maar niet Tolisso, Arsenal mag blij zijn als ze een speler als Tolisso weten te strikken die een stuk beter is dan Xhaka.

40 miljoen vragen en 35 accepteren en weer door, meteen brobbey strikken met dit geld

Voor 35 miljoen verkopen, Brobbey & Bergwijn halen en je hebt echt fantastische zaken gedaan. Haller is natuurlijk héél belangrijk geweest en veel gescoord. Maar ik irriteer me (wat aan mij kan liggen) toch echt vaak aan zijn voetballende vermogens. Met Tadic én Haller is het ook wel heel statisch.

2 juni 2022 om 09:11

Nou dat ligt niet aan jou hoor. Ik irriteer me ook kapot aan zijn voetballende non vermogen. Als die niet scoort heb je niks aan hem.

2 juni 2022 om 09:17

Niet alleen het voetballende onvermogen, maar vooral het totale gebrek aan wilskracht en motivatie wanneer het even niet loopt is schrijnend. Met zo'n fysiek moet je dat juist benutten als het voetballend niet loopt, maar hij verliest doodleuk kopduels tegen spelers die een kop kleiner zijn. Lijkt me ook een speler die 100 procent vertrouwen nodig heeft om goed te kunnen zijn, en je zag dat zodra Brobbey in zijn nek hijgde, hij er helemaal niks meer van kon in de tweede seizoenshelft.

2 juni 2022 om 09:33

Nouja Haller is op de balans voor ongeveer 4,5mln afschrijving transfersommen + salaris. Als dat wegvalt heb je dus die ruimte om het weer in te vullen en met de transferwinst kan je eventueel iets doen. Zo makkelijk is het dus niet. Ik hoef Bergwijn niet perse te zien als ik heel eerlijk ben, met name gezien de prijs. Brobbey zie ik graag komen, gewoon een leuk joch en een Ajacied in hart en nieren, al is zijn hoofd wel op hol gebracht 2 jaar terug, hij mag leren.

Ik denk dat Ajax moet gaan kijken of er ergens een goedkopere buitenspeler is, want prijzen boven de 15 mln moeten echt uitzonderlijk blijven en niet ieder jaar (meermaals) terugkomen. Dan gaat het financieel op termijn echt mis

2 juni 2022 om 09:39

Ik zie persoonlijk de noodzaak om Bergwijn te halen niet. Linksbuiten is vrijwel enige positie waar je opties hebt. Tadic is de MVP van Eredivisie op die positie, je hebt geïnvesteerd in Daramy die al 100+ profwedstrijden heeft. Ünüvar bij Jong Ajax had een seizoen met 16 doelpunten en 13 assists en plekje in KKD team van het seizoen. Van Axel Dongen is een groot talent wat komend seizoen in Jong Ajax veel kan spelen als hij fit blijft maar voor wie route naar Ajax 1 eigenlijk ook open moet liggen. Gegarandeerd kwaliteit met Tadic, meer directheid met Daramy en creatieve passer erachter met Ünüvar. Dan heb je ervaring en twee jonge spelers die al paar seizoenen profvoetbal spelen erachter. Zie liever op rechtsbuiten een speler erbij komen. Antony zal als hij blijft waarschijnlijk laatste jaar bij Ajax ingaan, zit geen rechtsbuiten achter die zo dicht op Ajax 1 zit als Daramy, Ünüvar of Van Axel Dongen tenzij je Berghuis/ihattaren daar wilt spelen maar dan heb je met Tadic als basisspeler waarschijnlijk te weinig snelheid voorin en gaat het statisch worden. Zie zelf sowieso liefste Berghuis op 10 en op termijn hopelijk Ihattaren ook.

2 juni 2022 om 09:52

@Wolterx, Eens met je stuk. Alleen zou ik een aanval met Bergwijn - Tadic - Antony ook wel lekker vinden. Heeft 1 van die 3 het niet breng je Brobbey in.

2 juni 2022 om 10:40

Zou zeker lekker zijn maar we zijn als club absoluut niet ver genoeg om een aanval van ruim in de 70 miljoen (met back-ups) te kunnen rechtvaardigen met bijkomend gevolg dat jong talent geen waarde kan creëren wat weer nodig is om aankopen te kunnen rechtvaardigen.

Bergwijn +/- 20(?), Tadic (13,7), Antony (16+) is al goede 50 miljoen en dan ga ik uit van sommen waarbij bonussen niet behaald zijn. Daramy (12), Brobbey (10+) en nog een nieuwe rechtsbuiten nodig maar for arguments sake zetten we er even Ihattaren (+/- 2,5 meen ik) neer. Dat is bizar veel geld voor een club met vast inkomsten van Ajax. Is zaak dat waarde gecreëerd blijft worden, op spelers als Tadic en Blind kan je sportieve waarde wel afstrepen tegen transfersom maar jong talent moet waarde creëren voor Ajax imo. Bergwijn voor 20 halen met alle kosten ernaast is niet waar je geld doet verdienen als Ajax zijnde. Die moet al in waarde verdubbelen dan. Zie op dit moment heel veel zwakkere plekken in selectie dan linksbuiten, Bergwijn zou heel interessant zijn geweest als nieuwe CL opzet er is met significant meer geld uit CL. Dan kan je makkelijker zo'n risico nemen dan nu na coronatijd en afgelopen zomer amper verkocht te hebben.

2 juni 2022 om 10:41

Met Bergwijn haal je een speler die op meerdere posities voorin uit de voeten kan. Dat is een heerlijke luxe. Ajax 1 is voor Ünüvar en Axel Dongen echt nog een te grote stap en Daramy heeft in z'n wedstrijden voor Ajax 1 nog geen goeie minuut gespeeld, dus begrijp zelf je optimisme over de huidige bezetting niet zo goed.

2 juni 2022 om 10:42

MVP op linksbuiten? Gakpo overlegd qua speelminuten betere statistieken (26-16 over seizoen), heeft de wereld aan zn voeten. Ik vind dat Tadic kwalitatief is ingehaald door Gakpo,al zal dat niet makkelijk toegeven zijn voor sommigen.

2 juni 2022 om 10:45

Jij leek me al nooit iemand die door feiten overtuigd kon worden, maar zoek anders even op google 'mvp Eredivisie' op.

2 juni 2022 om 10:51

Ja, MVP van Eredivisie. Dat is geen mening maar simpelweg wie meeste directe betrokkenheid bij een doelpunt heeft. Tadic met 32 eindigde hier op eerste plek. Boven Haller (28), Karlsson (28), Gakpo (25) en Van Wolfswinkel (24). Is geen kwestie van wie wie ik liever zie maar pure output. Wie je de betere speler vind kan over gediscussieerd worden met Gakpo die specifieke kwaliteiten heeft die andere niet hebben en Tadic weer bizar is wat betreft creëren schietkansen. Dat zal ook een kwestie smaak worden. Maar Tadic met 32 g/a in Eredivisie was de MVP.

2 juni 2022 om 10:57

Ünüvar heeft 75 profwedstrijden in de benen, komt net van seizoen met 29 g/a. Als je dat soort spelers niet eens meer kans gaat geven kan je net zo goed stoppen met Jong Ajax want dan is het geen opleidingsteam maar manier om wat wisselgeld te verdienen met uitstroom naar andere clubs. Gravenberch, Timber en recent Taylor waren toen ze in Ajax 1 gezet werden ook 'niet klaar' maar je moet die spelers simpelweg kans geven en aan benodigde niveau laten wennen. Tuurlijk gaat Ünüvar niet zoals Tadic 30+ g/a halen eerste jaar, maar zo'n seizoen 'belonen' met een topaankoop die 2 jaar lang geen ruimte laat op die positie is ook omgekeerde effect. Daramy heeft voor Ajax 367 minuten mogen spelen, goed voor 3g3a. Is verre van afgewerkt product maar die jongen brengt wel iets anders dan de andere buitenspeler met zijn directheid en dribbel. Je kan als Ajax zijnde niet gaten in selectie hebben en dan gewoon voor luxe opties voorin gaan omdat je jonge spelers te onbewezen vind nog. Dan werk je jezelf in recordtijd financiële rotzooi in.

2 juni 2022 om 11:30

Wat als Daramy niet goed genoeg blijkt te zijn? Dan heb je daar dus al niets aan. Dan kom je met Unuvar aanzetten als back-up, maar is hij er al klaar voor? Gezien z'n statistieken wel, maar het is niet voor niets dat hij nog altijd niet de stap naar Ajax 1 heeft gemaakt. Mocht Brobbey of Tadic er dan uitliggen, zit je al met een probleem.

Bergwijn kan daarnaast ook prima op rechts, dus dan heb je het met Tadic, Brobbey, Antony, Bergwijn, Daramy en Unuvar prima voor elkaar. Mocht Antony na volgend jaar vertrekken dan heb je Bergwijn ook al lekker binnen en zijn jongens als Unuvar en Axel misschien alweer een stuk verder.

2 juni 2022 om 11:34

Toegeven? Hoe kan je iets toegeven als het door jou als mening gebracht wordt? Ik ben het daar namelijk ook totaal niet mee eens, maar als jij dat niet vindt dan hoef je toch niks toe te geven?

2 juni 2022 om 11:52

"wat als Daramy niet goed genoeg blijkt te zijn?" Dan zal hij voorbij gestreefd worden door andere spelers. Maar is ook kwestie van goed genoeg voor wat? Als basisspeler/om Tadic eruit te spelen? Dat is een stuk moeilijker dan van waarde zijn bij blessures en invalbeurten. Daar twijfel ik niet aan of hij goed genoeg is, speelde in Deense top tussen 17 en 19 goed, maakte verschil daar ook steeds vaker naar einde toe en heeft Europese ervaring + interlandervaring. Hij is dit jaar 20 geworden dus nog jong genoeg, zeker voor speler die nu jaartje in buitenland speelt. Na 70 minuten tegen een vermoeide back met zijn snelheid en directheid heb je een wapen, ook als ruimte valt kan hij van waarde zijn.
"dan kom je met Unuvar aanzetten als back-up, maar is hij er al klaar voor? Gezien z'n statistieken wel, maar het is niet voor niets dat hij nog altijd niet de stap naar Ajax 1 heeft gemaakt." Je komt er maar op één manier achter of hij er klaar voor is en dat is door hem te testen in het eerste. Hij is back-up van Tadic en Daramy dan, afgelopen seizoen speelde Tadic in Eredivisie volgensmij 27(!) keer volle 90 minuten en slechts 1 keer minder dan 60 minuten. Sterker nog in de CL nooit gewisseld, beker 3x volle 90 minuten en JC schaal ook volle 90 minuten. Als je als back-up van Tadic speelt moet je het simpelweg doen met 50 minuten per maand als je geluk hebt. Dat aantal zal langzaamaan oplopen maar kan je perfect invullen met Daramy/ünüvar imo (in Eredivisie zeker, CL is andere koek). Iemand als Noa Lang kwam ook tot geen minuten als back-up van Tadic die periode en bleek 12 maanden later toch een heel goed niveau te hebben. Maar je ontwikkelen als jonge speler gaat met mindere wedstrijden, momentopnames en kansen. Daar is nu door hoe fit Tadic is al weinig maar met optie Bergwijn erbij gaat dat terug naar praktisch 0. En zou het enorm zonde vinden als potentiële waarde op transfermarkt voor schijntje of gratis de deur uit loopt om die reden.

Bergwijn op rechts zie ik minder zitten, vind hem daarvoor te afhankelijk van rechterbeen waardoor hij meer buitenom moet gaan en als Haller vertrekt zal effectiviteit van voorzetten ook minder worden vrees ik. Zelfde heb ik met spitspositie eigenlijk. Hij is net iets te duur om hem niet op zijn beste positie te gebruiken imo.

2 juni 2022 om 09:51

Ik vind zijn houding als het allemaal niet loopt ook bagger slecht, zo'n Tadic blijft dan gewoon met de kop omhoog alles proberen wat kan, Nico, Martinez, Timber bijvoorbeeld ook. Bij Haller gaat de kop omlaag en zie je hem de rest van de wedstrijd niet meer, echt een waardeloze mentaliteit heeft die gozer.

2 juni 2022 om 09:55

Helemaal eens. Zodra je 35 miljoen kan pakken voor deze man dan moet je dat direct doen. Het is een bruikbare maar zeker niet onvervangbaar lijkt me. Vraag me alleen of die 35 miljoen ook wel op gaat komen. De andere clubs zullen toch ook scouts hebben...

2 juni 2022 om 10:03

Helemaal mee eens en dan eventueel Suarez polsen of hij terug wilt komen voor de backup spits en als coach voor Brobbey. Dan heb je inderdaad uitstekende zaken gedaan en heb je maximaal geprofiteerd van het goede seizoen van Haller.

Neeeee, blijf bij Ajax of ga in hemelsnaam ergens anders naartoe...

2 juni 2022 om 09:19

Hahah je zou maar van Haaland naar Haller moeten gaan, het enige dat ze beide hebben is een H, A en L in de naam.

Ik mag toch echt hopen da we Haller met een goed bod verkopen. Heeft echt een super seizoen gedraaid, maar je merkt toch de laatste maanden dat hij erg afhankelijk is van een goed draaiend elftal. Bij Ajax zie ik toch liever een spits die zelf ook ruimte en kansen kan creëren.

Ik denk inderdaad ook dat Brobbey meer potentie bezit dan Haller regelmatig laat zien. De vraag is alleen of Haller komende seizoenen blijft presteren zoals afgelopen seizoen, want dan kan je hem beter houden. Statistisch is er gewoon niks op hem aan te merken qua rendement. In de top gaat het er niet om dat het er mooi uitziet. Je moet blessure vrij blijven en leveren, en dat doet hij.

2 juni 2022 om 09:49

Ben ik niet met je eens. Haller is alleen bij Newcastle mislukt en bij FC Utrecht, Duitsland en Ajax laat hij prima cijfers zien. Brobbey heeft bij Leipzig nog geen deuk in een pakje boter geschoten. Ook kan brobbey geen 90 minuten voetballen. Ajax moet sowieso een nieuwe eerste spits kopen en dat is niet Brobbey. Als ze hem kunnen kopen voor max 10 miljoen, dan kun je m kopen als tweede spits, zo niet lekker schakelen naar een Zirkzee

2 juni 2022 om 09:52

Bij Utrecht scoorde hij alleen penalties?

2 juni 2022 om 09:54

Hoezo is Brobbey dat niet?

2 juni 2022 om 10:12

Wat een flauwekul allemaal. Haller speelde voor West Ham, niet voor Newcastle. Dat duidt wel het level van betrokkenheid waarop je zit. Brobbey kan geen negentig minuten voetballen? Ook iets dat je volledig verzint.

Verkopen voor 35/40 miljoen (wat haalbaar moet zijn)
Vervolgens een deal maken met Brobbey, kopen voor 10 miljoen, alles wat daarboven komt is voor hem zelf.
Dan proberen Suarez gek te maken voor 1 tot 2 jaartjes Ajax, zodat hij Brobbey de kneepjes van het vak kan leren.

Wat een rare en toch negatieve reacties rondom Haller.
Liever een redelijk onbewezen en ook zelden fitte Brobbey als vervanger en zelfs als gelijkwaardige of betere vervanger zien.
Ben benieuwd, wat is Haller onderschat imo zeg.

2 juni 2022 om 09:50

Klopt, terwijl Haller het in de Bundesliga ook gewoon heeft laten zien! Mensen zijn Brobbey blind, Haller is een uitstekende spits en dat heeft die ook gewoon bewezen. Van mij mag die lekker blijven en mag Brobbey ook lekker in Leipzig blijven.

2 juni 2022 om 09:57

Haller is alleen leuk als het bij de rest van het team loopt en hij daardoor kan scoren, voetballend heb je helemaal niks aan hem, elke aanval die via hem loopt, loopt stuk omdat hij passes achter de man geeft. Verder is zijn mentaliteit echt waardeloos, als het niet loopt bij hem gaat de kop omlaag en zie je hem de rest van de wedstrijd niet.

2 juni 2022 om 12:53

En een Brobbey die zelden fit is en/of zoch niet in de basis kon spelen bij een Leipzig is beter?

Zo'n jaar maakt Haller nooit meer dus als ze meer dan 30 bieden gewoon verkopen

Een bod van €35mil moet je niet eens over twijfelen. Heb eerlijk gezegd nooit gezien wat er nou zo bijzonder is aan Haller, maar goed, dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Ik heb vanaf één of twee wedstrijden van hem te hebben gezien, Haller altijd al een hele beperkte spits gevonden. Haller kan ze best erin schieten, maar ook ontiegelijk grote kansen missen. Het is een spits waaraan je je spel moet aanpassen, i.p.v. eentje die flexibel is. Ik vraag me ook dan daardoor alleen maar af of hij volgend seizoen ook zo kan renderen als dit seizoen. Brobbey heb ik altijd al de completere spits gevonden.

35 miljoen euro voor Haller is echt een koopje. Voor minder dan 50 miljoen zou ik hem niet laten gaan. Je moet nu juist cashen aangezien hij afgelopen seizoen de Champions League aan flarden heeft geschoten.

Hopelijk heeft Ajax geleerd van het Dolberg Debacle. Overmars die na het jaar waarin onder Bosz de EL finale gehaald wordt een bod van 50 Miljoen op Dolberg afwijst. En voor hoeveel is Dolberg uiteindelijk verkocht. "Maar 20 miljoen". Hopelijk is dit wel een goede les geweest en laat Ajax dit niet nog een keer gebeuren. 35 Miljoen moet je gewoon accepteren en niet eens proberen er meer uit te halen

Ja, 40 miljoen graag. Misschien zelfs 35, liever iets meer. Ik zag dat Haller op dit moment virtueel in de top 30 van de Ballon d’or ranking staat. Eigenlijk prachtig en krankzinnig tegelijkertijd. Die moet je nu echt cashen.

Naast het feit dat je flink voor Haller casht, zul je ook van zijn salaris af zijn. Dit kun je gebruiken om Bergwijn, Wijndal (blind door schuiven naar nummer 6 positie)en Brobbey te halen. Daarnaast zou ik ook een extra centrum verdediger halen.

Maar het name de jeugd door schuiven.

Even een vraag tussendoor. Wanneer verwachten ze het stadion op de toekomst klaar te hebben?

Mocht je Haller voor een bedrag van 35 miljoen kunnen verkopen en dan zoals veel genoemd Brobbey en Bergwijn kunnen halen. Doe je naar mijn idee hele goede zaken. Ik ben sowieso erg benieuwd wat het idee van Schreuder is komende jaren.

Newcastle krijgt straks wel een heerlijk elftal zeg! Nu nog even Antony en Timber ophalen bij Ajax voor gesamenlijk 50 miljoen.

Ik zou hem verkopen voor 35 mil, hij
Kan zo maar een minder Europees zeizoen draaien, en dan krijg je dat bedrag er echt niet meer voor, zie het geval met neres

Mocht Ajax voor deze brekebeen 30+ kunnen vangen, zou ik zeggen: direct doen! En van dat geld kun je vast en zeker een prima vervanger halen die beter in het spel van Ajax past. Brobbey is een optie, maar je kunt van dat verkoopbedrag 2 voor de prijs van 1 halen!



Persoonlijk hoop ik dat we Haller niet verkopen, ik weet dat iedereen idolaat is van Brobbey maar er is gene enkele garantie dat ie terug komt, die "liefdesverklaring" tussen hem en Ajax maakt de onderhandelings positie van Redbull alleen maar sterker. En persoonlijk heb ik ook zo mijn twijfels of Bergwijn toegevoegde waarde is, bij PSV vond ik hem degelijk maar niet iets spectaculair. Net zoals voor Brobbey geldt voor hem hetzelfde dat hij onder contract staat bij de Spurs (die ook niet de makkelijkste zijn qua onderhandelingen). En dus de kans reã«el is dat wanneer Haller verkocht wordt dat zowel Brobby en Bergwijn niet komen en we dus de sjaak zijn.

Daarnaast staat Haller ook gewoon garant voor een x aantal goals, en met de waarschijnlijke leegloop van kwaliteit en ervaring behoudt ik hem toch liever. Tenslotte vind ik het ook wel prettig om een grote fysiek sterkte spits te hebben, want er zullen ongetwijfeld (met name Europees) weer wedstrijden aankomen waarin het voetballend om wat redenen dan ook niet loopt, en dan is goed dat we hem ook als optie hebben.

Haller is een spits over wie jezelf verbaast dat ie zoveel goals heeft gemaakt als je kijkt naar zijn voetballende kwaliteiten. Vanaf de blessure van Anthony is het echt dramatisch wat ie laat zien qua gemaakte doelpunten. Brobbey voegt wat dat betreft voetballend meer toe. Haller is gewoon een ouderwetse spits. Heb je geweldige buitenspelers die de bal op maat geven dan kan je hem benutten. Heb je die niet dan heb je ook niets aan Haller. Zijn je geweldige buitenspelers uit vorm of geblesseerd dan heb je gelijk niets meer aan je spits. Om die reden vind ik dat Ajax Haller moet verkopen als dat kan. Of je dan per se Brobbey moet halen weet ik niet, hij is serieus blessuregevoelig. Voor 15 miljoen zou ik het niet doen eerlijk gezegd.

Juiste moment voor Ajax om door te selecteren. Toen Haller gehaald werd was iedereen er van overtuigt dat Ajax nooit meer zou ontvangen bij een verkoop. Hij heeft geleverd, vooral in zijn eerste 12 maanden, nu flink winst maken en investeren in 2 andere spelers die je voor dit bedrag kunt halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren