Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lewandowski heeft het totaal niet in Nations League maar haalt opgelucht adem

Laatste update:

Polen is de Nations League woensdagavond op het nippertje begonnen met een zege. In het openingsduel tegen Wales leken de Polen na grote missers van met name de veelbesproken Robert Lewandowski op weg naar een verrassende nederlaag, maar late doelpunten van Jakub Kaminski en Karol Swiderski brachten de uiteindelijk verdiende zege alsnog binnen: 2-1. Polen en Wales zijn in Groep 4 van de Nations League ingedeeld bij België en Nederland, die elkaar vrijdag treffen.

Lewandowski staat bij het Poolse nationale elftal meestal toch al in het middelpunt van de aandacht, maar vergrootte dat effect maandag door hard uit te halen naar Bayern München. Nadat hij op de persconferentie had verteld dat 'zijn tijdperk-Bayern klaar is', wilde de sterspeler zich volledig focussen op het voetbal met Polen. Aan de zijde van Wales was de grote man afwezig: Gareth Bale schoot zijn land eerder dit jaar naar de finale van de WK-play-offs, maar werd vanwege gebrekkige fitheid buiten de selectie gelaten tegen Polen.

De beste kansen in de eerste helft waren duidelijk voor de thuisploeg, met een prachtige solo van Lewandowski als hoogtepunt. De aanvalsleider speelde zich met een hakje door de benen bij Matthew Smith heerlijk vrij, maar kon met zijn schot Danny Ward niet verschalken. In de 52ste minuut kwam Wales brutaal op voorsprong dankzij een treffer van Jonathan Williams. De middenvelder van Crystal Palace kreeg de bal net buiten de zestien aangespeeld, controleerde en schoot in alle rust de 0-1 tegen de touwen. Hierna was Polen meer en meer aan zet, maar Lewandowski had opnieuw het vizier niet op scherp bij een één-op-één moment. De spits werd overigens ook terug gevlagd, maar deed nog wel een serieuze doelpoging.

In minuut 72 was daar dan ook de terechte gelijkmaker. Jakub Kaminski kwam vanaf de linkerflank naar binnen, draaide weg bij Chris Gunter en krulde de bal tussen twee verdedigers door langs keeper Wayne Hennessey: 1-1. Vlak voor tijd trok Polen zelfs de overwinning over de streep. Karol Swiderski kroonde zich tot matchwinner. Na een schot van Lewandowski kreeg de aanvaller, die actief is voor PAOK, via een aantal tegenstanders de bal voor zijn voeten. Meerdere Welshmen op de lijn konden zijn intikker niet voorkomen: 2-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lewa heeft het vrijwel nooit bij Polen. Ook wel logisch, met het type speler dat hij is heb je goede spelers om je heen nodig.

1 juni 2022 om 20:43

You dont say

1 juni 2022 om 20:49

Mwah, loopt gewoon netjes 1 uit 2 met Polen hoor. Wel eens dat hij het type spits is wat afhankelijk is van z'n teamgenoten en aanvoer, en bij Bayern krijg je feitelijk gezien by far de meeste hoeveelheid kansen per wedstrijd/seizoen. Maar zo heel matig doet hij het niet bij Polen hoor. Wel gaat hij zonder fenomenale Bayern service deze cijfers hoogstwaarschijnlijk niet meer halen

1 juni 2022 om 21:25

Ben wel benieuwd tegen welke tegenstanders hij die goals maakte. Als dat tegen fatsoenlijke tegenstanders is heb ik niks gezegd.

1 juni 2022 om 21:50

Sorry, maar heb echt betere dingen te doen, hieronder zit - overduidelijk - een hardcore fan die dit met alle plezier wil uitpluizen.... zolang het maar in z'n straatje past, uiteraard

1 juni 2022 om 20:57

Zijn doelpunten per wedstrijd is 0,58, Messi zit op 0,5 en Cristiano iets boven de 0,6. Hoezo heeft hij het niet? Liep zelfs nog 1 op 1 op het afgelopen EK.

1 juni 2022 om 21:08

Graag ook assists erbij aangezien Messi hierom bekend staat en goals alleen slechts 50% vertellen. Gaarne ook de cijfers, dus compleet inclusief assists, op eindtoernooien als je dan toch bezig bent om reclame te maken. Dank.

1 juni 2022 om 22:13

Je bent wel happig op iedereen cijfere te verzoeken he? Wat let je die zelf op te zoeken?

1 juni 2022 om 22:34

Domme vraag: ik ben geen Lewa fanboy. Vandaar

1 juni 2022 om 22:37

Nee je bent een Messi fanboy anders reageer je niet zo. Polen is daarnaast ook gewoon een heel middelmatig land. Een soort Peru. Terwijl Leo en Cristiano met topspelers spelen moet Lewandowski het doen met Bednarek en dat soort gasten.

1 juni 2022 om 22:52

Ah, kritiek op z'n heilige idool maakt je automatisch een Messi fanboy.... ondanks dat ik het net toevallig nog voor Lewa opnam. Veelzeggend over hoe ver je verwijderd bent van de realiteit.

Lewa is qua carrière, nu je toch wil vergelijken, trouwens wel een absolute grap vergeleken met Messi, afgelopen 3 leuke seizoenen veranderen dit natuurlijk niet. Vandaar je frustatie, begrijpelijk.

2 juni 2022 om 17:46

Ik zeg nergens dat ik Lewandowski beter vind dan Messi. Messi is sowieso paar klassen beter. Ronaldo ook. Maar ga niet doen als of Lewandowski niks presteert terwijl de cijfers compleet wat anders zeggen. Maar Benzema staat op basis van de laatste 10 jaar natuurlijk niet boven Lewandowski. Benzema is misschien een ietwat betere voetballer, maar Lewandowski is een veel betere afmaker. En als je Lewandowski buiten zijn doelpunten om matig vind dan heb je er ook geen kaas van gegeten.

2 juni 2022 om 19:11

Op basis van de laatste 10 jaar is Benzema de 3e eeuwige topscorer UCL KO fase, tevens 5 Champions League gewonnen, dus ja, Benzema staat feitelijk gezien natuurlijk boven Lewa. Tevens heeft Benz minder kansen nodig om te scoren en is hiermee dus, wederom, feitelijk gezien beter dan Lewa. "misschien een ietwat betere voetballer" nee, véél betere voetballer dan Lewa. It's not even close . Benzema wordt terecht gezien als de beste 9 van deze generatie, alleen selectief op goals kijken veranderd hier niks aan.

2 juni 2022 om 20:04

Dat is het sentiment van nu door een goed seizoen. 1 jaar terug vond bijna iedereen nog dat Lewandowski de gouden bal verdiende. En zowel Benzema als Lewandowski staan op 86 goals, waarbij Benzema bijna 80 wedstrijden meer speelde. Je verdraait de cijfers compeet.

2 juni 2022 om 20:38

Oh Lewa had een leuk seizoen dus kreeg ballon D'or shouts, maar zelfs toen al was 4 malig UCL winnaar Big Benz de beste spits van deze generatie volgens velen.

Waarom zit je wéér te liegen? Transfermarkt:

Benzema 142 UCL wedstrijden, 10376 minuten

Lewa: 106 wedstrijden, 9034 minuten

Oftewel Benzema heeft 36 wedstrijden meer, niet 80, en eindstand maar 1300 minuten meer, vergelijkbaar met ongeveer 15 wedstrijden meer gespeeld. Voor de rest heeft Benzema meer assists, en Lewa bijna 20 penalty's en Benz maar enkele. Feitelijk gezien presteerde Benz dus beter in fe UCL vergeleken met je idool. Daarom wordt hij dus terecht gezien als de betere spits. Benzema is kwaliteit, Lewa kwantiteit. (PS: stop met steeds bewust foute cijfers tonen.)

2 juni 2022 om 20:44

"Je verdraait de cijfers compeet"

Het smerige lef om dit te zeggen na je zelfverzonnen "80 wedstrijden meer" claim. Écht schaamteloos dit. Dat je je idool verdedigt, oké, maar steevast liegen om dit te doen is echt beneden alle peil.

2 juni 2022 om 20:55

Het is inderdaad rond de 40. Iets te snel getypt. Maar volgens mij beweer jij hier dat Benzema boven Lewandowski staat, terwijl ze op gelijke hoogte staan en Lewandowski dat ook nog eens met veel minder wedstrijden deed. In feite staat Lewandowski dus boven hem.

2 juni 2022 om 22:45

Nope. Feitelijk omgerekend 15 wedstrijden minder maar Benzema compenseert dit door méér assists én meer non penalty goals, én meer KO fase goals én meer halve finale goals. Dus Benzema blijft toch boven Lewa in de UCL.

Besef wat je doet: iemand die het nota bene opnam voor Lewa word door doorgeslagen fans zoals jou nu gedwongen om eindstand toch negatief over Lewa te praten. Je bewijst je idool geen dienst op deze wijze. Denk daar maar eens over na

2 juni 2022 om 23:14

We hadden het over CL goals. Maar fijn dat je alles zo recht gaat praten hoe jouw het uitkomt. We zullen zien als Lewandowski volgend jaar naar Barca gaat en dan flink boven Benzema eindigt op de topscorerslijst. En nee ik ben geen fanboy van Lewandowski. Hem de beste spits vinden, betekent niet automatisch dat je een fanboy bent.

3 juni 2022 om 00:58

Je bent wel degelijk een fanboy aangezien jij en bamiworst die vent onder elk artikel zitten te zuigen. En Lewa zonder Bayern service gaat zwaar worden vernederd door Benzema in La Liga. Gaat vrij gênant worden, opeens geen 5757 kansenop een presenteerblaadje per seizoen om af te maken. Benzema gaat laten zien waarom hij veel beter is dan tap in merchant Lewa.

In z'n laatste seizoen Dortmund slechts 27 goals, de helft van Bayern cijfers, dit bewijst hoe Lewa gedragen is door Bayern en Muller en puur dankzij Bayern zo vaak kon scoren

3 juni 2022 om 01:12



28 waren het. Maar je moet niet vergeten dat hij in het eerste seizoen bij Bayern maar tot 17 competitie doelpunten kwam. Dus misschien heeft Lewandowski zich ook gewoon extreem goed ontwikkeld bij Bayern? Overigens is 28 goals gewoon veel.benzema heeft buiten dit jaar om er nooit meer dan 30 gemaakt in een heel seizoen bij Real. We praten nu net of 28 goals weinig is, maar dat is gewoon uitzondelijk hoog. Spelers als Henry en Ronaldo Da Lima haalde dit niet eens elk seizoen in hun carriere.

3 juni 2022 om 14:34

Spelers als Henry en Ronaldo speelde dan ook niet in die Mickey Mouse competitie waar jan en alleman erop los scoren. Prime La Liga en Premier League vergelijken met de Buli. Zucht.
Tevens had met name Henry een shitload aan assists waardoor je vergelijking kant noch wal slaat.

Logisch dat Benzema er nooit meer dan 30 maakte aangezien zijn primaire rol ook niet scoren was hé? Geloof dat ik je dat nu al letterlijk 7x heb uit moeten leggen. Assists zijn voor mensen zoals jij volstrekt irrelevant, nutteloos en verdienen het niet om over gepraat te worden, ofzoiets.

Tuurlijk kan hij zich hebben ontwikkeld, maar feit blijft wel dat er geen team is wat hun spits zó veel kansen geeft om af te maken als dit Bayern. Zijn meerdere artikelen over geschreven. Aankomend seizoen zonder Bayern kan wel eens vies gaan tegenvallen, ik meen dit oprecht, niet om hem af te zeiken ofzo. Zet hem bij dit Chelsea, in de Premier League? Catastrofale blunder. You don't know what you got until it's gone...

3 juni 2022 om 15:42

Dat blijft gissen. Spelers als Son en Aubameyang waren paar klasse minder dan Lewandowski in de Bundesliga en werden ook topscorer in de PL. Alles van jouw is gebaseerd op een bepaalde fantasie waarvan we de werkelijkheid nooit zouden weten. Catastrofale blunder noem je het zelfs nog. Terwijl Lewandowski nooit een wedstrijd voor Chelsea zal gaan spelen.

1 juni 2022 om 21:37

Daarom vind ik Benzema beter. Hij is completer, een spits/spelmaker en de laatste jaren efficienter dan ooit.

1 juni 2022 om 21:48

Zeer zeker. Benzema is in voetballend opzicht subliem. Laat elke veel scorende spits eruit zien als een beperkte balletjes wachtende tap in merchant. Lewa zou nooit dat Real Madrid 2018-21, vol middelmaat, op z'n rug kunnen dragen. Lewa scoorde meer simpelweg omdat hij véél meer kansen per wedstrijd kreeg om af te maken. Toch beschouw ik Lewa na Benzema onbetwist als 2e spits van deze generatie. Sympathieke gozer ook

1 juni 2022 om 22:39

Benzema heeft bij topland Frankrijk mindere statistieken dan Lewandowski bij Polen. Zegt ook wel wat. 2 leuke seizoenen gehad en men doet net of hij een soort R9 is.

1 juni 2022 om 22:49

Onzin. En 3e eeuwige topscorer UCL, meeste assists ooit Real Madrid, 2e all time topscorer Real Madrid, bijna 650 g/a in z'n carrière heeft hij volgens jou in de afgelopen 2 seizoenen behaald?

En dan uitgerekend Ronaldo 9 noemen die al jarenlang Benzema in boven je idool Lewa plaatst. Ook dit seizoen weer meerdere malen gezegd dat Benz by far de beste spits is, en Ronaldo zei dit al jaren.

Lewa letterlijk pas afgelopen 3 seizoenen gehypt want fenomenale Bayern aanvoer. Benzema scoorde al in de UCL in 2005 toen Lewa nog voor FC Itrhxificivic speelde.
Levels.

Balletjes wachtende spits Lewa is in voetballend opzicht letterlijk een grap vergeleken met Benzema.

2 juni 2022 om 00:27

Hey Jeroentje, vermeld er anders ook even bij de Lewandowski eveneens 3de all time topscorer is en dat in bijna 40 wedstrijden minder. Ik snap dat best dat men Benzema en betere spits vindt en vice versa, maar hou het wel een beetje objectief.

2 juni 2022 om 01:13

NorgeNederland, vermeld daarbij ook dat Benzema zich jaren moest wegcijferen voor Ronaldo, Lewandowski al jaren de ster van het team was (bij Dortmund en Bayern) en dat Benzema maar 3 penals gescoord heeft in de CL. Zet Benzema in het carrierepad van Lewandowski en hij haalt dat soort cijfers ook. Benzema is voetballend een betere speler, daarom prefereer ik Benzema, hetzelfde is waarom de meeste mensen (ik ook) Messi beter vinden dan Ronaldo.

2 juni 2022 om 07:51

Ach diezelfde Lewandowski scoorde er ooit 4 namens Dortmund tegen Real in de tijden dat Benzema nog niet eens 10 league goals kon halen.

2 juni 2022 om 09:38

Ach, alsnog had Benzema dat seizoen natuurlijk meer assists en gecreëerde kansen dan Lewa. Afmaken, en daar houdt het feest op bij Lewa. Volledig afhankelijk van z'n teamgenoten, anders onzichtbaar.

Voor de rest ben je wederom aan het liegen aangezien Benzema in dat seizoen, 12/13, toevallig 11 La Liga goals had en het seizoen afsloot met 41 g/a totaal. Maar ach, een speler gaan definiëren op basis van welgeteld 1 wedstrijd. Vrij sneu

2 juni 2022 om 17:45

Poeh poeh 11 liga goals bij een topteam als Real Madrid. Dat is alles behalve bijzonder.

2 juni 2022 om 19:08

41 goals assists dat seizoen, waarvan 10 in de UCL, als valse 9 zijn natuurlijk mooie cijfers. Diet je pijn blijkbaar dat Benzema de beste spits is van deze generatie. Veelzeggend dat je wéér selectief over goals begint te zeiken terwijl Benzema z'n taak assisten was. Als ik over Lewa z'n jaarlijkse schamele assists ga beginnen wordt het vrij gênant. Afmaken, daar houdt het feest op voor een beperkte spits als Lewa.

2 juni 2022 om 20:05

Beperkte spits als Lewandowski. Ga je mond spoelen je hebt niks van voetbal begrepen. Benzema beter vinden is een mening. Geen vaststaand feit. Benzema de beste spits van deze generatie vinden is ook een mening. Voor de ene is het Zlatan, voor de ander Suarez, voor de ander Benzema en voor een ander weer een Lewandowski.

2 juni 2022 om 20:41

Effe dimmen gast, jij bepaalt niet wie hier z'n mond moet spoelen. Benzema is feitelijk gezien gewoon de meest succesvolle spits op het allerhoogste podium én heeft simpelweg het beste gepresteerd in fe allergrootste wedstrijden, daarom plaatsen veel mensen hem boven Ibra, Suarez, lewa etc. Omdat Benzema feitelijk gezien de meest succesvolle spits is. En vergeleken met Benz is Lewa feitelijk gezien zéér beperkt. Alleen al assists en gecreëerde kansen statistieken bewijzen dit. Tevens scoort Benz met beiden voeten etc

2 juni 2022 om 20:58

Met alle respect maar Lewandowski heeft ook in de grootste wedstrijden top gepresteerd en enorm veel belangrijke doelpunten gemaakt voor Bayern en Dortmund in grote wedstrijden. Benzema heeft dit seizoen (petje af) echt het verschil voor Real gemaakt. Maar in de jaren dat ze de CL wonnen was het toch vaak Bale of Ronaldo die de beslissende goals. Zon 3 jaar terug wouden Real fans Benzema nog kwijt en liever Lewandowski als spits. Dat Benzema opgeleefd is een feit, maar dat is vooral de laatste 2 jaar zo. Ben benieuwd of die het met Frankrijk nou een keer kan waar maken, weinig gepresteerd daar.

2 juni 2022 om 22:52

"Maar in de jaren dat ze de CL wonnen was het toch vaak Bale of Ronaldo die de beslissende goals"

Niet helemaal waar: uitgerekend tegen Bayern schoot Benz Madrid eigenhandig naar de finale met 2 goals in de halve finale, én brak de finale open door Karius op scherpe wijze af te straffen. Dat je Bale nu noemt op basis van 2 finale goals en Copa sprint in het achterhoofd is vrij opvallend want: Benzema heeft véél betere cijfers in de UCL totaal, UCL Ko fase, kwartfinales, én halve finales vergeleken met Bale. It's not even close. De 3e eeuwige topscorer UCL zou minder belangrijk zijn geweest dan Bale die niet eens top 30 is ofzo???? Really?

En je refereert nu naar letterlijk 1 seizoen dat ze Benz wouden lozen, 17/18, en zelfs Ronaldo werd uitgefloten door diezelfde fans dus dat zegt niks. De échte Madridistas wouden overigens nooit Lewa ipv van Benz simpelweg omdat hij niet dezelfde rol als Benz kon bekleden: gaten trekken, ruimtes en openingen creëren, kansen creëren, aanvallen opzetten, assisten, én scoren.

2 juni 2022 om 22:57

"Dat Benzema opgeleefd is een feit, maar dat is vooral de laatste 2 jaar zo. "

Laatste 2 jaar? Heeft sinds 18/19 gemiddeld 40 goals assists per seizoen, ondanks waardeloze aanvoer. En je bewijst nu letterlijk mijn punt: sinds Ronaldo weg is kan Benz eindelijk z'n échte spel spelen met als resultaat meer goals. Daarom is het oneerlijk om Benz puur op goals te vergelijken met Lewa aangezien Benz evident dus 9 jaar lang 2e viool speelde en niet als primaire aanspeel punt alle ballen ontving, terwijl Lewa wél z'n hele carrière als afmaker en primair aanspeelpunt fungeerde resulterend in uiteraard véél meer kansen om af te maken.

2 juni 2022 om 23:04

Dat Lewa een big game player onderschrijf ik direct, cijfers spreken voor zich. Maar de enige reden dat ik van positief naar negatief ging is omdat jij negatief over Benz begon, en ik dus genoodzaakt was hem te verdedigen, terwijl ik nota bene niet eens een Madrid fan ben (zie mijn reactie vanmiddag over pApA pErEz)

2 juni 2022 om 23:17

Wat maakt het nou uit voor welke club je bent? Als of ik wel voor Bayern ben. Heb liever dat ze alle wedstrijden verliezen in Duitsland, dan heb je tenminste eens een leuke titelstrijd. Ik zeg nergens dat ik Benzema geen geweldenaar vind, maar in mijn optiek is Lewandowski de betere. Daar doet een ultra goed seizoen van Benzema niks aan af. En top dat Benzema nu goed presteert, maar ik vond hem in de jaren van Ronaldo en Bale altijd de minste van de 3. Geen schande, misschien had die inderdaad meer een dienende rol. Maar de laatste 2 seizoen heeft Benzema mij in ieder geval overtuigt een top-5 aanvaller te zijn. Maar in mijn optiek staat Lewandowski er iets boven. Maar goed daar kunnen we eeuwenlang over gaan discusseren. Hier gaan we niet uitkomen.

3 juni 2022 om 01:01

Tja, Ronaldo boven Benz plaatsen want veel goals begrijp ik, maar Bale? Die werd letterlijk elk seizoen eruit gepresteerd qua cijfers door Benz ondanks dat hij vrij letterlijk als halve 10 én 9 fungeerde. Bale heeft zelden een beter seizoen gehad dan Benz, uiteraard wel extreem veel meer media aandacht want UK

3 juni 2022 om 01:14

Ja deels, maar Bale heeft wel geleverd in grote wedstrijden. Finale tegen Liverpool in 2018 was hij gewoon de man.

3 juni 2022 om 17:21

Ja, 'geleverd in grote wedstrijden' maakt je claim over dat Bale belangrijker was in grote wedstrijden dan Benz natuurlijk niet gelijk waar. Integendeel zelfs, cijfers spreken voor zich.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren