Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spel is op de wagen: United en Barcelona starten gesprekken over Frenkie

Laatste update:

Manchester United is de gesprekken gestart met Barcelona over een transfer van Frenkie de Jong, meldt Fabrizio Romano. De middenvelder moet naar verluidt zo'n 85 miljoen euro kosten. De Jong, die bij Barça nog een contract heeft tot medio 2026, gaf onlangs aan graag in Catalonië te willen blijven. Volgens Britse media bereidt ook Arsenal een bod voor op de middenvelder van het Nederlands elftal.

Na weken van discrete pogingen en timide benaderingen tussen agenten en tussenpersonen, zou Manchester United nu hebben besloten rechtstreeks de stap te zetten naar Barcelona om over de contractsituatie van De Jong te spreken. Een officieel bod ligt er nog niet. Clubs die geïnteresseerd zijn in de middenvelder moeten denken aan een startbedrag van rond de 85 miljoen euro. The Athletic meldde afgelopen zaterdag nog dat Erik ten Hag De Jong tot nummer één doelwit had gebombardeerd bij zijn nieuwe club, nadat geruchten over verregaande interesse al weken de kop opstaken.

Volgens journalist en Barça-watcher Gerard Romero zou Barcelona niet onwelwillend tegenover een vertrek van De Jong staan, vanwege de enorme stempel die hij op het salarishuis drukt. Bij zijn komst van Ajax kwam de geboren Gorinchemmer een jaarlijks bedrag van twaalf miljoen euro netto overeen met de club. Een verlaging daarvan is - naar het woord van Romero - de enige manier voor De Jong om bij de Catalanen te kunnen blijven. Zelf staat De Jong niet te springen om een vertrek. "Het liefst blijf ik gewoon bij Barcelona", zei hij vorige week in gesprek met het Algemeen Dagblad.

De Jong wil graag Champions League-voetbal spelen, iets dat door de tweede plaats van afgelopen seizoen mogelijk is bij Barcelona. Manchester United speelt door de teleurstellende zesde plek na de zomerstop niet in het miljardenbal, maar in de Europa League. Wel kan hij bij United herenigd worden met Ten Hag, de trainer die aan de basis stond van zijn doorbraak bij Ajax. Ten Hag ziet De Jong dan ook graag naar Old Trafford komen. Stadgenoot Manchester City is volgens bronnen bij de club niet meer in de markt voor de Barcelona-speler.

United staat op het punt om deze zomer Paul Pogba en Nemanja Matic te verliezen, waardoor er gaten moeten worden opgevuld op het middenveld. Scott McTominay en Fred lieten afgelopen seizoen zien vaak een goede combinatie te zijn, maar een gebrek aan kracht speelde het elftal van Ole Gunnar Solskjaer en Ralf Rangnick vaak parten. Volgens the Mirror is United niet de enige gegadigde voor De Jong. Ook Arsenal zou een bod voorbereiden op de Oranje-international. Mike Arteta sprak al eerder zijn waardering uit voor de spelmaker van Barcelona.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In mijn ogen is Frenkie maximaal 40/50m waard op dit moment, maar ik zou rond de 100m vragen aangezien er bij United toch geen mensen met verstand van voetbal zitten in dat bestuur en dat bedrag makkelijk aftikken.

1 juni 2022 om 12:55

Precies, die leggen zo 100 miljoen op tafel. En terecht.

1 juni 2022 om 13:01

Als Barca zijnde.. verkopen! Leuke speler maar ondertussen al 4 jaar in Barcelona en in potentie kunnen we blijven praten maar de beste man is straks 26. Premier League gaat sneller waardoor hij niet meer alle tijd en ruimte heeft om een balletje breed te spelen. Hiervoor “ Maurootje “ hieronder de credits geven dat hij dit ook inziet.

Tijd voor een nieuwe stap. Barca weer geld in het laatje en Frenkie onder ten hag hopelijk samen met Kante domineren

1 juni 2022 om 13:12

Hij is net 25 geworden en ook vrij recent zijn derde seizoen afgerond in Barcelona.

1 juni 2022 om 13:16

@talisca23
Ik hoop ook dat ze Frenkie verkopen, dan hoef ik niet meer naar Barcelona te kijken.

1 juni 2022 om 14:37

"tijd voor een nieuwe stap. Barca weer geld in het laatje en Frenkie onder ten hag hopelijk samen met Kante domineren"

Als Ten Hag dan maar wel slim genoeg is om Frenkie op zijn eigen plek neer te zetten en de rest van het team grotendeels om hem heen neerzet. Want als je Frenkie gebruikt zoals bij Barcelona het geval was, als rechtermiddenvelder of als vooruitgeschoven aanvallende pion, dan gaat het niks worden.

Frenkie de Jong heeft zijn allerbeste periode gekend in 2019. Succesjaar van Ajax. Toen speelde hij als linker controleur met een controleur naast zich. Dus niet als enige verdedigende middenvelder maar links in een blok van twee. De linksback moet dan standaard diep gaan staan, waarna Frenkie de ruimte die dan vrij komt op linksachter gebruikt om heel simpel aan de bal te komen en van daaruit het spel op te bouwen. Met dribbels, korte passes of positiespelletjes.

Als je Frenkie zo gebruikt excelleert hij, misschien wel de beste van heel Europa, op die positie. Hij dirigeerde op die manier Ajax in dat succesvolle seizoen én hij dirigeerde ook oranje. Want ook Koeman liet hem exact op die manier spelen.

Maar als je hem als aanvallende middenvelder wilt gebruiken dan komen zijn tekortkomingen pijnlijk aan het licht. Hij is niet heel sterk zodra de ruimtes kleiner worden. Het maakt zijn onstopbare dribbels onmogelijk en hij mist dat echte raffinement om in die ruimtes aan bod te komen. Ook heeft hij geen goede lange bal of passing. Dus een echte spelverdeler die constant het spel verlegt met diepe ballen is hij ook niet.

Dus United, hij zou een revelatie kunnen worden, maar dan moet hij echt in zijn kracht gezet worden. Anders wordt het ook bij United een teleurstelling.

1 juni 2022 om 15:13

Frenkie was toch echt niet de dirigent bij dat Ajax. Hij was de verbindingspeler, maar hij dirigeerde Ajax toch echt niet. Dat maakte sommige media ervan. De daadwerkelijke dirigent was iemand anders.

1 juni 2022 om 15:26

Jeroentje

Vervang het woordje 'dirigent' dan gewoon voor spelmaker. Voor mijn part regisseur. Wellicht dat je het dan wel eens bent, als jij een andere definitie van dat woord prefereert.

Voor mij was hij dat unieke seizoen de dirigent van Ajax. Hij maakte de muziek, vanaf de linksback plek. Ook i oranje trouwens, die periode. Op exact dezelfde plek en invulling met diep gaande en staande linksback en Frenkie die dan inzakte op die plek. Daar kon hij heel simpel aan de bal komen omdat zijn tegenstander hem niet zo diep op eigen helft volgde.

1 juni 2022 om 15:32

Intussen 3 jaar bij Barcelona, geen 4. Niet alles mooier maken dan het is he. 4 jaar geleden draaide hij een superseizoen met Ajax.

1 juni 2022 om 15:38

In de sport maakt elke sporter weleens een top seizoen mee en dat heeft hij en heel Ajax gehad. En daarna was het over kijk de wedstrijd tegen duitsland maar eens terug. Zelfde als Tom du Moulin een keer de mazzel gehad en daarna nooit meer gepresteerd. Die sprintster idem dito.

1 juni 2022 om 15:39

Huh? Frenkie de spelmaker? Deze ontgaat me effe, de spelmaker van Ajax was destijds toch heel duidelijk Ziyech, toch echt niet Frenkie. Spelmaker word normaliter gebruikt voor een creatieve speler,het zogenaamde brein, dan kan je toch onmogelijk zeggen dat uitgerekend Frenkie dit was. Nee sorry, in mijn optiek waren de 2 absolute vormgevers Ziyech en Tadic, de rest volgde in hun kielzog. Frenkie zou ik niet op dat niveau plaatsen dat seizoen. Je hebt Frenkie toch echt iets ye hoog zitten en plaats hem nu zelfs boven Tadic en Ziyech lijkt het, en dat is vrij absurd. Frenkie was een controleur, geen spelmaker en al helemaal niet "de regisseur". Die titel mogen Tadic en Ziyech dragen.

1 juni 2022 om 18:15

"huh? Frenkie de spelmaker? Deze ontgaat me effe, de spelmaker van Ajax was destijds toch heel duidelijk Ziyech,"

"nee sorry, in mijn optiek waren de 2 absolute vormgevers Ziyech en Tadic"

Ziyech is als 'spelmaker' bij Ajax nimmer uit de verf gekomen. EtH liet hem in zijn desastreuse eerste seizoen op het middenveld spelen, vooral als rechtshalf, en dat liep voor geen meter. Omdat Ziyech niet in staat bleek op die positie constant te presteren en de lakens uit te delen. Het was niet voor niets dat EtH hem in zijn tweede seizoen op rechtsbuiten zette. Daarmee verdween de zwakte in de as en kon Ziyech meer vanuit een vrije rol zijn dingen doen.
Bovendien, echte 'spelmakers' etc. die lijden uiteraard niet 35 keer per wedstrijd balverlies. Zals Frenkie. Die raakt zelden een bal kwijt. En nee, dat Ziyech zo vaak balverlies lijdt omdat hij zoveel risico in zijn spel zou leggen is een drogreden. De meeste keren balverlies van hem waren gewoon verloren duels of slordigheidjes. Ook dat is een reden dat Tuchel Ziyech nooit als vaste basisspeler gebruikt zelfs na twee seizoenen Chelsea.

"je hebt Frenkie toch echt iets ye hoog zitten en plaats hem nu zelfs boven Tadic en Ziyech lijkt het, en dat is vrij absurd."

Dat zijn jouw conclusies, ik zeg nergens dat hij 'boven Ziyech en Tadic staat'. Prima als je mij afrekent over dingen die ik zeg, maar over dingen die jij zegt moet je bij jezelf te rade. Wat ik zei is dat Frenkie de dirigent was van Ajax. Voetballen (bij Ajax zoals jij ook wel weet) begint achterin. Zo spelen ze al vanaf de F-jes. Van achteren zorgvuldig opbouwen. Daar spelen Tadic en Ziyech niet. Die staan links- en rechtsbuiten. Dus de toon en het ritme werden dor Frenkie aangegeven. Niet door de eindstations. Dat maakt Frenkie de dirigent.

En als je liever een semantische discussie zou willen voeren over wat dirigenten, spelmakers, vormgevers, etc exact zijn of moeten zijn, ook prima, maar dat Frenkie niet instrumenteel was voor het spel van Ajax dat seizoen (én in oranje, waar Tadic en Ziyech geen deel van uitmaakten trouwens) dat ben ik fundamenteel oneens met jou.

1 juni 2022 om 19:19

"Bovendien, echte 'spelmakers' etc. die lijden uiteraard niet 35 keer per wedstrijd balverlies"

Hahaha, was natuurlijk wachten op de grijsgedraaide balverlies hetze. Je weet dat KDB, Trent, Neymar meer balverlies hadden per seizoen vergeleken met Ziyech? Sofascore is je vriend.

Nee Frenkie had minder balverlies omdat hij ook nooit risico nam, veilig balletjes breed. Ziyech had, zoals elke creatieveling , balverlies die hij compenseerde met letterlijk de meeste gecreëerde kansen als Eredivisie speler.

Dat jij de speler, die én meeste gecreëerde kansen tig seizoenen op rij én meeste assists als middenvelder weigert als spelmaker te zien zegt genoeg over door wat voor brilletje jij kijkt in deze. Moeilijk om je serieus te nemen in deze discussie. Zeggen dat Ziyech als spelmaker bij Ajax niet uit de verf kwam is als zeggen dat Messi als doelpunten maker niet uit de verf kwam bij Barca. Ronduit absurd en vooral aantoonbaar onjuist.

1 juni 2022 om 19:24

"Ook dat is een reden dat Tuchel Ziyech nooit als vaste basisspeler gebruikt zelfs na twee seizoenen Chelsea"

En jij bepaalt waarom Tuchel z'n 2 Duitse zoons in de basis zet ipv Ziyech? En waarom werd hij, ondanks deze afschuwelijke statistieken, gekocht door Chelsea bekend door hun zéér kritische scoutingssysteem? Ooit Tuchel of Lampard horen janken over Ziyech z'n balverlies? Je weet dat KDB relatief meer balverlies heeft per 90 min in de Prem vergeleken met Ziyech? Of je het wilt of niet: Ziyech was simpelweg de spelmaker bij Ajax. Nog nooit heb ik iemand, zijn vele afzeikers inclusief, dát horen betwisten overigens

1 juni 2022 om 20:35

Frenkie in een ajax systeem dan floreert en excelleert hij, net als vd beek, ziyech, klaasse , blind. Deze jongens zijn goed geworden in het systeem dat ajax al jaren speelt, zodra dat niet gespeelt wordt zijn ze gewoon middelmaat

1 juni 2022 om 23:15

Hahahah juist verkopen en Memphis..sinds dat zij er zijn is Barca naar de klote

1 juni 2022 om 12:58

Ik weet het niet hoor. Ik denk dat zijn marktwaarde toch rond de 70M ligt en dat zeg ik niet omdat ik een fan van FDJ ben, want dat ben ik zeker niet. Nog maar 25 jaar en heeft toch al wat status opgebouw. Hij heeft een langdurig contract en heeft bewezen dat hij wereldklasse KAN zijn (kijk zijn ajax seizoen of een aantal optredens bij NL) ook is zijn profiel gecombineerd met zijn leeftijd heel moeilijk te vinden en is hij tenslotte een op en top professional.

1 juni 2022 om 13:00

Geen weldenkende club zou 70 miljoen betalen voor een speler die in grote wedstrijden de status: onzichtbaar, heeft. Echt niet. 40 a 50 is een goede prijs.

1 juni 2022 om 13:03

Tja en je bevestigt mijn punt hier eigenlijk. Hoeveel weldenkende clubs zijn er nu eigenlijk? Clubs die 80M aan maguire besteden? Toevallig hebben we het over deze club ðŸ˜. En dat terzijde is hij in de huidige markt zeker meer waard dan 40-50 miljoen hoor. Is gewoon mijn mening met al die gekke bedragen van tegenwoordig.

1 juni 2022 om 13:30

Maar die gekke bedragen zie je toch niet zo zeer voor middenvelders. Bij gevallen waar dat wel het geval is geweest (pogba 105m, Coutinho 120m, Frenkie 85M) heeft geen enkele van die namen hun prijskaartje waargemaakt. Deze zomer is Tchouameni veruit de beste middenvelder die beschikbaar is op de transfermarkt en die moet volgens Monaco tussen de 70 en 80 miljoen kosten. Dan is meer dan 50 miljoen voor Frenkie imo gewoon een grap. Dat was ie 3 jaar terug niet waard en nu ook niet. Als je dan andere middenvelders ziet verkassen als Bruno voor 50M, deze zomer wellicht Sanchez voor 25M, Camavinga 31M, Sabitzer 15M, Odegaard 35M, De Paul 30M, Locatelli 30M etc dan denk ik dat je zeer blij mag zijn als je 50M voor De Jong krijgt. Ik sluit overigens niet uit dat het daadwerkelijk veel meer wordt want zo achterlijk zijn ze wel bij United maar dat hij dat ook waard is ben ik het niet mee eens.

1 juni 2022 om 13:45

Wie is weldenkend? Als je kijkt naar de transfers van o.a. Lukaku, Hazard, Coutinho, Grealish, Dembélé, Griezmann, Félix enz. enz. dan kun je niet sprekend van veel weldenkenden....

1 juni 2022 om 14:12

Dit vind ik altijd zo mooi van de Frenkie criticasters, totaal geen logica: “kan er geen hout van, een postbode die enkel achteruit speelt! Onzichtbaar! Al jarenlang niets gedaan! En een enorm salaris!â€

Je hoort dat en denkt van “Nou nou, wat een ramp van een speler zeg. Daar zou je hoogstens wellicht 5 mil-â€

“50 miljoen voor zie onzichtbare postbode! Dat is een eerlijke prijs.â€

1 juni 2022 om 14:12

Tchouameni zal dus falen, vanwege zijn hoge prijskaartje net zoals Coutinho, De Jong en Pogba. Geen goed vooruitzicht haha. Middenvelders hebben aangetoond dat hoe duurder ze zijn, hoe slechter ze uiteindelijk bij hun nieuwe presteren.

1 juni 2022 om 14:31

@ Ajaja: De transfer van Hazard hoort niet in je lijstje, maar voor de rest heb je gelijk dat er hier en daar wat veel is betaald. Aan de andere kant zijn er ook bedragen betaald omdat je verwacht dat bepaalde spelers gaan presteren en niemand, maar dan ook niemand kon voorzien dat ze zo door het ijs zouden zakken. Ik had tenminste altijd wel gedacht dat Lukaku, Coutinho, Dembele, Griezmann en Felix de pannen van het dak zouden gaan spelen. Grealish had ik geen hoge pet van op, dat dan weer wel, maar het falen van de rest was toch totaal niet verwacht.

1 juni 2022 om 13:01

er is een flinke shuffle gekomen op bestuurlijk en technisch niveau, dus denk dat dat soort taferelen niet meer veel voor gaan komen

1 juni 2022 om 13:03

Ik zou nu ook zeker geen 85 miljoen betalen voor Frenkie als ik United was. Bij Barca zijn ze er ook noet rouwig om mocht hij vertrekken. En ik vraag me af of Frenkie wel geschikt is voor de PL. Als ik United was zou ik voor Ruben Neves gaan. Die moet geloof ik de helft van dit bedrag kosten. En heeft zichzelf ook al bewezen in de PL

1 juni 2022 om 13:26

Ik denk dat 60 miljoen euro wel het maximale is. Manchester United heeft ook een budget en is er wel het een en ander wat daar moet gebeuren. Het blijft Engeland dus onmogelijk is het niet, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Barcelona break-even speelt.

1 juni 2022 om 13:30

Hij heeft zelf aangegeven dat hij bij Barca wil blijven. Xavi ziet het ook nog in hem zitten.
Dan zou ik als ik hem was lekker blijven zitten en mij niet laten dwingen.

1 juni 2022 om 13:32

Dat moet je ook met een korreltje zout nemen. Een trainer/club zegt niet gauw dat ze een speler willen zien vertrekken aangezien dat de vraagprijs niet ten goede komt

1 juni 2022 om 13:49

Ik denk dat Xavi hem er wel graag bijhoudt, maar het was wel duidelijk dat Laporta hem maar wat graag verkoopt. Je laat geen kiertje openstaan als je een speler wilt behouden. Die probeerde gewoon iets van de onderhandelingspositie te redden, al trapt geen enkele club natuurlijk in dergelijke woorden.

1 juni 2022 om 15:09

Ik vind dit altijd zo leuk om te lezen. Meneer Is Uahshsh bepaald even dat Frenkie 40/50 miljoen waard is. Hoe bepaal jij dat dan? Basisspeler bij Barça en oranje. Een ontzettend belangrijke speler, die jong is en nog een lang contract heeft.

1 juni 2022 om 15:41

Niks belangrijk aan als hij zo belangrijk was had hij meer moeten laten zien, veel meer. En bij oranje ook een drama.

1 juni 2022 om 17:57

Ja maar helaas, de markt is compleet op zn gat gevallen, al een tijdje. Het gaat nergens meer over. 🤷â€â™‚ï¸

Voorheen was er nog een lijn, de prijzen die stapsgewijs omhoog gingen. Maar nu? Nah nu is het gewoon een en al onzin. Vooral na psg dirty transfer van Neymar voor 222 miljoen. Man, 222 miljoen, echt absurd!

1 juni 2022 om 20:49

Vind ik ook. Hoop voor Barcelona dat ze iemand vinden die veel meer voor de Jong wil betalen dan hij werkelijk waard is. Dus iemand zoals zij was drie jaar geleden.
Barcelona is nu wel verstandig geworden. Want haar motto met betrekking tot Frenkie de Jong is nu: Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Snap niet waarom United wil blijven pushen. Hij wil niet eens naar de club. Daar heb je dan toch niks aan. En als die weg gaat wil die het liefst naar een club die wel CL voetbal speelt. Ik zou als United zijnde naar spelers zoeken die wel naar de club willen komen.

1 juni 2022 om 12:56

Barca wil duidelijk van hem af omdat hij een flink bedrag oplevert en bij United zit Ten Hag. Die zal hem in zijn kracht gebruiken en belangrijk maken. Ik zie het echt wel gebeuren. Als Barca hem koste wat kost wilde houden was het een ander verhaal maar die hebben inmiddels ook Kessie nog.

1 juni 2022 om 18:01

Grappige club, mes que un club zeggen ze dan haha. Koeman weg gepest, Pjanic onzin ruildeal, bedelen bij Umtiti en co om het contract aan te passen, Messi weg gejaagd, en nu Frenkie opeens willen weg pushen om geld te innen. 🤦

1 juni 2022 om 12:58

Tuurlijk geeft hij aan dst hij liever bij barca wilt blijven. Maar als de club je wegnwilt, moet je overstappen op plan B. Waarbij Ten Hag een mooi praatje kan maken om Frenkie te overtuigen.

Welke clubs in Europa heb je altijd zekerheid voor CL??
Als ze goed investeren en goed spelen. Kunnen ze jaar erop CL spelen met United.

Als je speler als de Jong kan halen. Zou ik er zeker voor gaan. Wat heb je aan spelers die kwalitatief niet goed genoeg zijn. Maar wel voor United willen spelen. Daar hebben we er al te veel van

1 juni 2022 om 13:34

PSG, Bayern, Liverpool, City, Madrid en Barca. Bij die 4 eerste zie ik hem wellicht ook nog terecht komen. Alleen niet voor de huidige vraagprijs.

1 juni 2022 om 14:08

Zijn er 6 idd. Waar hij zeker niet naar Real zal gaan. En PSG een slechte keuze zal zijn. Zeker als Barca van je af wilt. En Bayern altijd kampioen wordt.
Er valt altijd wel wat over te zeggen.
Wat ik ermee bedoel is, is die zogenaamde eis om elk jaar CL te willen spelen. Kun je er ook voor spelen om het jaar erop CL te spelen. Dan kon hij net zo goed bij Aiax blijven

1 juni 2022 om 13:30

Ik denk dat dat heel snel verandert als de club van hem af wil. Puur op basis van z'n talent en kwaliteiten zouden ze hem vast willen behouden, maar hij vertegenwoordigt waarde en verdient een salaris waar z'n prestaties (nog) niet naar zijn. Bovendien speelt er op zijn eigenlijke positie een ander. Op het moment dat zo'n president de deur voor een transfer open laat staan, weet je vaak wel hoe laat het is. Als ze een speler niet kwijt willen, zijn ze veel resoluter. Die Laporte weet natuurlijk ook dat de club het geld hard nodig heeft en dat gaat ten koste van de onderhandelingspositie. Tja, dan kom je met sterke woorden waarbij de deur op een kiertje word gezet, terwijl die deur in werkelijkheid wagenwijd openstaat.

Hij zal bij Barca niet de onbetwiste speler op het middenrif zijn, mede omdat hij verkeerd gebruikt word. Onder ten Hag was hij wel heel erg goed, dus lijkt mij een prima keuze. Nu investeren kan goed uitpakken. Weet alleen niet of hij het leven in Barcelona wil verlaten, want dat bevalt hem wel prima heb ik het idee.

Maar gaat die united echt beter maken

1 juni 2022 om 13:33

Ja. United heeft geen verdedigende middenvelder meer en bij Matic was het beste er allang vanaf. Fred en Mctominay zijn niet echt verdedigende middenvelders. De Jong hoeft dus niet eens in topvorm te zijn om iets toe te voegen aan dit United. Dat middenveld is buiten Bruno Fernandes echt heel pover momenteel.

1 juni 2022 om 13:35

De Jong is naar mijn mening ook absoluut geen verdedigende middenvelder.

1 juni 2022 om 13:46

Maar op die positie alsnog een stuk beter dan "McFred". Een hele vooruitgang dus.

1 juni 2022 om 13:47

Het is geen beuker die alles weghaalt, maar hij verricht wel aardig wat verdedigende arbeid en kan het spel voor de verdediging bepalen. Dat is al heel wat meer dan de overgebleven middenvelders. Op die manier hoeft Maguire ook niet meer te voetballen. Dat scheelt ook al heel wat.

1 juni 2022 om 15:10

Het halve middenveld van United vertrekt, dus ten opzichte van wat er nog is zeker wel. Of hij de speler is die het gat richting de top gaat dichten weet ik niet, hij brengt in iedergeval een stukje creativiteit in de opbouw.

1 juni 2022 om 15:43

Nee, dat deed hij bij Barcelona ook niet en Engeland is nog meer fysiek en dat heeft hij niet. Als ze tegen hem op lopen ligt hij al op de grond.

Als ik Liverpool was zou ik inspringen.
Het gerucht gaat dat Keita voor 38.000.000 pond naar PSG gaat.

Dan zou ik heel snel €49.000.000 naar Barcelona sturen. Zou prachtig kunnen spelen met Thiago en Fabinho. Of afwisselen met Henderson...

1 juni 2022 om 12:59

Zou wel slim zijn van Liverpool.Dan kun je Henderson en/of Thiago altijd nog als backup houden.

1 juni 2022 om 13:01

Thiago als backup (banken) voor Frenkie, denk dat er diezelfde avond nog rellen uitbreken in Merseyside.

1 juni 2022 om 13:11

Thiago backup voor frenkie? Ik heb alles gezien op vz hoor.

1 juni 2022 om 14:01

Thiago is mateloos populair in Liverpool, is naar mijn mening ook eenzelfde type als Frenkie. die zie ik niet samenspelen

1 juni 2022 om 14:09

Thiago is toch 90% van de tijd geblesseerd dus ja...

1 juni 2022 om 13:35

Het zou kunnen, maar ze hebben De Jong niet per se nodig. Wel zou hij er kunnen passen.

Ik zou dit toe juichen. De snelheid vd BPL dwingt Frenkie om niet meer te treuzelen maar vaker direct door te spelen en ook vaker naar voren toe te voetballen. Manu ook mooie club. Had bij Chelsea ook gekund.

Voor dat geld kun je ook Noa Lang kopen. Die maakt de Premier League wel ff hot.

Vraag me af wat die zelf wil. Hij heeft wel gezegd dat die wil blijven, snap wel dat die dat zegt. Of dit waar is zullen we nog maar moeten afwachten.

Zijn genoeg clubs waar die prima tussen kan passen als die goed gebruikt gaat worden

Frenkie zal de boeken in gaan als 1 van of misschien zelfs de slechtste aankoop ooit in Laliga, zeker als je naar dat prijskaartje kijkt. Daarnaast gaat hij van een CL club naar een EL club, dat kan nooit een goed teken zijn maar hij zal wel graag onder Ten Hag willen spelen, daar bij Manutd gaat nu het 1 en ander gebeuren deze zomer. In barcelona zullen ze frenkie echt niet missen, die hebben meerdere middenvelders daar rondlopen die beter dan hem zijn. De Laliga is te hoog gegrepen voor frenkie

1 juni 2022 om 12:59

Denk dat Hazard daar wel eerder voor in aanmerking komt. Heeft net wat meer wedstrijden gespeeld dan Mbappe volgend seizoen zal doen in het shirt van Real Madrid😉. En dat voor 115 miljoen

1 juni 2022 om 13:27

Kuc kuch, Gareth Bale? Kuch kuch.

1 juni 2022 om 13:29

Gareth Bale heeft natuurlijk een duit gekost, maar heeft ook wel geleverd. Vind hem sowieso niet de grootste miskoop, toch belangrijk geweest in de CL

1 juni 2022 om 14:14

Bale heeft het echt wel laten zien, dan zou ik eerder uitkomen bij hazard, Coutinho, of James Rodriguez

1 juni 2022 om 15:39

Bale heeft veel gekost, zowel qua transfersom als qua salaris. Met 0 transferopbrengst vind ik zijn paar successen voor RM (want die heeft hij absoluut wel gehad) bijzonder duur betaald. Snap dan het populistisch gebrabbel over FdJ niet. Die knul wordt verkeerd gebruikt bij Barca en bij een verkoop zal Barca relatief weinig verlies maken.

1 juni 2022 om 13:01

Nou daar hebben we de berg drek die je verwacht in de panelen ook weer te pakken.

In zn eerste jaar speler van het jaar geworden. Verder is ie niet goed gebruikt. Nog steeds een topspeler.

Hem als grootste miskoop bechouwen en zelf hazard in je team hebben. Wat een grap.

Overigens is het gewoon La Liga en niet de La Liga.

1 juni 2022 om 13:04

De fans kozen Messi tot speler van het jaar, de directie en een handjevol journalisten dachten aan de commerciële belangen en dus kozen ze miljoenen aankoop Frenkie tot Speler van het jaar. Zegt dus helemaal niets. Voor die prijs? Heeft hij idd te weinig gebracht. Daar heeft de Madrid woordvoerder hierboven een terecht punt m.i.

1 juni 2022 om 13:08

Hij speelde toch prima in zn eerste jaar of niet? Nu een minder jaar, maar ook een andere rol die niet bij m past.

Hij is niet de grootste miskoop ooit en is ook niet te slecht voor la liga

1 juni 2022 om 13:11

Zou het misschien aan de speler zelf liggen? Ziyech wordt niet goed gebruikt, Donny niet, Frenkie niet. Wanneer eens stoppen met het handje boven het hoofd houden? Voor de bedragen die zijn betaald mag best wat verwacht worden. Als je je niet eens kunt aanpassen aan een simpele posititewijziging dan ben je gewoon niet goed genoeg. Het is niet alsof Frenkie van middenvelder naar de spitspositie is gegaan.

1 juni 2022 om 13:14

Prima is te weinig voor 80 miljoen. Speelde trouwens vaak op z'n favoriete positie dus dat grijsgedraaide excuus kan de prullenbak in. Netto, onder aan de streep heeft hij te weinig gebracht afgelopen 3 seizoenen voor die 80 miljoen.

Grootste miskoop is idd wat overdreven, wél overduidelijk niet het gewenste niveau voor de absolute wereldtop. 1 leuk seizoen Ajax veranderd dit niet

1 juni 2022 om 13:17

Ziyech functioneert uitstekend bij Chelsea. Telkens als hij in de basis staat doet ie t heel goed. Creëert ontzettend veel gevaar.

Als je Ronaldo controlerende middenvelder maakt functioneert ie ook niet meer. Dat is geen criterium. Sommige spelers hebben hele specifieke kwaliteiten.

Vd beek komt te kort. De ligt is ook nog niet top. Maar bij de jong ligt dat anders wat mij betreft. En ik snap dat hij niet goed.genoeg heeft gepresteerd, maar dat is iets anders dan slechtste aankoop ooit in la liga.

1 juni 2022 om 13:17

Ligt ook aan de speler, alleen sommige mensen willen dat niet accepteren en komen dan met de meest rare smoesjes aan.

1 juni 2022 om 13:22

Ziyech heeft in twee seizoenen PL 10 keer de volle 90 minuten gespeeld. Ziyech is een prachtige voetballer maar mede door blessures is hij in 2 seizoenen nog niet eens in de buurt geweest van zijn Ajax-niveau.

1 juni 2022 om 13:26

Ziyech haalt niet eens de stats van Nicolas Pépé die nou niet zoveel meer heeft gespeeld..

1 juni 2022 om 13:37

Je favoriete pispaal Ziyech heeft in omgerekend 48 wedstrijden, 24 goals assists, voor een van nature spelmaker die het liefst vanaf een vrij rol op het middenveld opereert, gewoon degelijke cijfers hoor. Of is de befaamde "1 uit 2 club" nu opeens een schande ofzoiets?

Geen enkele aanvaller rendeert goed in dit Tuchel systeem trouwens.

1 juni 2022 om 14:48

Omgerekend. Tja zo ken ik er nog meer. Zoals ik al zei, Pépé heeft in omgerekend 72 potjes, 48 goals en assists, die noemen jullie allemaal een flop. Veel beter gedaan dan Ziyech in dat opzicht.. Als je bij iedereen de stats gaat omrekenen naar 90 minuten dan is het ook lekker makkelijk.. ik ga toch ook niet zeggen dat Pépé dus bijna 1 op 1 loopt..

1 juni 2022 om 15:00

"die noemen jullie allemaal een flop"


Waar heb je mij dit ooit zien zeggen? En omrekenen is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld, iemand gaan beoordelen op hoeveelheid wedstrijden totaal terwijl je weet dat hij vaak korte invalbeurten heeft is vrij lachwekkend. Pepe is een aanvaller, Ziyech een spelmaker, dus kap eens met je Pepe Ziyech obsessie want Ziyech heeft aanzienlijk meer gecreëerde kansen, staat top 3 qua ratio bij Chelsea. Feiten die jou niet uitkomen, verdraai of bagetaliseer je.

1 juni 2022 om 15:03

"iemand met 37 invalbeurten van 4 minuten is wmbt inderdaad vergelijkbaar met een speler met 37 volledige 90 minuten wedstrijden, want omrekenen is stom"

Aldus Tilburg013.

1 juni 2022 om 15:21

"je favoriete pispaal Ziyech heeft in omgerekend 48 wedstrijden, 24 goals assists, voor een van nature spelmaker die het liefst vanaf een vrij rol op het middenveld opereert"

Ziyech. De van nature spelmaker in een tijdperk waarin de 'natuurlijke spelmakers' eigenlijk nergens meer echte bestaansrecht hebben omdat het voetbal dermate is geëvolueerd dat fysieke kwaliteiten veel meer dan vroeger de toon zetten. De van nature spelmaker die bij Ajax nooit als spelmaker uit de verf kwam (ook niet toen EtH hem constant als rechtshalf liet spelen achter Neres), maar pas rendeerde toen hij aan de zijkant geposteerd werd.

Die Ziyech heeft, zeg jij, eigenlijk nog best aardige statistiekjes. Maar daarmee wordt ook direct duidelijk dat statistieken, als je ze zo op zichzelf en los van context opvoert, eigenlijk heel weinig zeggen. En zeker geen waarheid aantonen. Want de trainer van Chelsea kent die statistieken ook. Donders goed zelfs. En behalve het onfortuin dat Ziyech had met veel blessures, valt toch op dat Ziyech, uiteindelijk geen vaste basisplaats heeft. En heel vaak op de bank zit. En dan kun je je toch afvragen hoe dat nu kan allemaal. Want zoals jij zwaait met losse statistiekjes, dan lijkt het alsof Ziyech dé grote ster van Chelsea is. terwijl die trainer hem dagelijks aan het werk ziet en toch andere spelers beter vindt dan Ziyech. Ondanks deze 'degelijke cijfers'??? Daar is dan, waarschijnlijk, toch iets aan de hand nietwaar? Want dat Ziyech door Tuchel aan de kant wordt gehouden vooral dat heeft vast niet te maken met het feit dat Ziyech weigert om slokjes water te nemen als het warm is. Of zie jij dat anders?

Dat aanvallers, zoals jij stelt, niet goed reneren, onder Tuchel dat snap ik niet. Chelsea scoort de meeste goals in de PL, op City en Liverpool na. Dus Tuchel weet kennelijk wél hoe je teams laat scoren. En dat alleen aanvallers kunnen en moeten scoren is flauwekul. Het team moet scoren. Al doet de linksback dat! En daarin is Tuchel dus geslaagd. Dat het ten koste ging van speeltijd voor Ziyech, dat kan zo zijn. Maar dat Tuchel er geen bal van zou snappen daarvoor zijn door jou geen steekhoudende argumenten aangedragen.

1 juni 2022 om 15:48

Waar zeg ik dat Tuchel er niks van snapt? En ja de aanvallers renderen niet, noem 1 aanvaller met 20+ goals? Juist. Onmogelijk bij dit Chelsea.

Gaan zeggen dat de toen al beste speler van de Eredivisie Ziyech, pas dankzij ETH rendeerde is echt lachwekkend. Hou op hoor. Bij Twente al 30+ goals assists in een seizoen ondanks schijt team. Zeggen dat de speler met elk jaar de meest gecreëerde kansen "niet uit de verf kwam" riekt naar trollen. Wàt een onzin zeg. Hoe verzin je het gast. Och nee, Frenkie was volgens jou de "spelmaker". Vandaar.

Antwoord op je opsomming dat ik Ziyech als dé ster zou afschilderen (ofzoiets) en dat het gek was dat hij niet speelde dus wat speelde er dan volgens mij? Duits. Zijn 2 favorietjes zijn Duits net zoals Tuchel zelf. Zelfs bij zaadpotten niet gewisseld.

Je reactie hierboven zit vol met zelf ingevulde aannames en overdreven claims. Nauwelijks serieus te nemen om eerlijk te zijn. Ja, 24 goals assists uit 48 wedstrijden is voor een spelmaker (die meeste wedstrijden Eredivisie als middenvelder speelde, dus ja feitelijk gezien spelmaker) gewoon degelijk. Jij ziet dit blijkbaar anders. Vreemd.

1 juni 2022 om 16:01

Dat zeg ik niet. Maar om gaan rekenen naar 90 minuten en zeggen dat Ziyech 1 op 2 loopt is gewoon cherry-picking.. Ziyech heeft het gewoon niet goed gedaan. Zoals ik al zei, Pépé haalt 2x zo goede stats in dat opzicht. Is hij dan ook 2x zo goed als Ziyech? Jij pakt twee uiterste in 90 minuten en 4 minuten..

1 juni 2022 om 16:12

Ah, dus feitelijk omrekenen is nu opeens Cherry picking? Maar je grijsgedraaide vergelijking tussen aanvaller Pepe en spelmaker Ziyech is geen cherrypicken? Tuurlijk is hij niet 2x zo goed, ze spelen allebei gewoon een andere rol. De één moet scoren, en de ander kansen creëren. En ja, feitelijke constatering: hij is betrokken bij 24 goals in 48 in wedstrijden, en dat is wel degelijk goed volgens de 1 uit 2 criteria. Jouw mening, die je brengt als feit, veranderd hier niks aan.

1 juni 2022 om 16:24

Spelen precies dezelfde positie namelijk rechtsbuiten.. er is ook een reden dat iemand niet in de basis staat. Een subersub zou zomaar per minuten meer goals kunnen maken dan Ronaldo of Benzema maar dat zegt toch helemaal niks? Nketiah bijvoorbeeld..

1 juni 2022 om 16:38

Bij Tuchel is een Duitse nationaliteit al genoeg reden om iemand basis te zetten. Dezelfde positie betekent niet dezelfde rol hé? Zie Mbappe en Di Maria die eerst allebei op de flanken speelden maar volstrekt andere rol hadden. Idem voor Messi en Neymar bij Barca: zelfde positie naam volstrekt andere rol. Een supersub vergelijken met iemand die grotendeels dit seizoen als basisspeler begon is wederom vrij apart.

1 juni 2022 om 16:41

Frenkie zou bij Chelsea ook genoeg banken met middenvelders als Kante en Kovacic etc. Dat zegt dus weinig verder

1 juni 2022 om 18:20

Je moet wel stront in je ogen hebben of geobsedeerd zijn als je denkt dat een coach Kovacic boven de jong zou verkiezen. Fdj en Kante zouden gwn samen er in staan.

1 juni 2022 om 18:21

"waar zeg ik dat Tuchel er niks van snapt? En ja de aanvallers renderen niet, noem 1 aanvaller met 20+ goals? Juist. Onmogelijk bij dit Chelsea."

Je zegt: Ziyech zoveel minuten zoveel goals, en elders ook nog 'tuchel laat geen enkele aanvaller renderen met zijn systeem.' Dus dáár zeg jij dat, en op zijn minst insinueer jij dat ook. Want wat zou anders in vredesnaam jouw reden kunnen zijn dat je zei wat je zei?? Dit is de enige logische gevolgtrekking uit jouw opmerkingen.

En nogmaals, al had Chelsea geen enkele aanvaller die meer dan vijf goals maakt, maar ze maken op twee teams na de meeste goals van de PL, wat is dan jouw punt??? Het enige doel van de trainer is je aanvallers laten renderen?? Sorry maar ik vind je reposte bijzonder merkwaardig. Of ben je alleen geintereseerd in monologen en heb je mijn reactie gewoon niet gelezen??

"zeggen dat de speler met elk jaar de meest gecreëerde kansen "niet uit de verf kwam" riekt naar trollen. Wàt een onzin zeg. Hoe verzin je het gast. Och nee, Frenkie was volgens jou de "spelmaker". Vandaar."

'riekt naar trollen' is inhoudsloos, een drogreden en vooral een indicatie van een gebrek aan steekhoudende argumenten. Gewoon steevast 'onzin!' roepen: heel sterk!

1 juni 2022 om 19:28

Lees anders mijn reactie nog een keer terug en probeer het dan nog eens want dit is gewoon dusdanig slap dat serieus reageren van mijn kant tijdverspilling is.

Ik zei aanvallers renderen niet onder Tuchel @Chelsea, waarna jij dit eerst kwam betwisten, en dan opeens begint over "ja maar team scoort toch veel???" Was natuurlijk niet mijn punt

1 juni 2022 om 13:04

Voeg onder andere Coutinho, Dembele en Hazard maar toe aan dat rijtje.

1 juni 2022 om 13:36

Hou op kerel. Met Hazard, Grizzi en Coutinho zijn er in de afgelopen 4 jaar al 3 grotere bij 2 clubs van de 20 geweest. Grapjurk

De Laliga, lieve hemel

1 juni 2022 om 13:52

Ik denk dat Hazard, Kaka, Couthino, Dembele en Martinez waren alle nog slechter aankopen dan Frenkie

1 juni 2022 om 14:45

Je kan de plank niet meer mis slaan dan nu.
Toen Frenkie arriveerde in Barcelona, werd hij het eerste seizoen meer als flankspeler gebruikt dan op de juiste plek (6 of 8)

Barca is een mank team met een veel te smalle selectie. Verwachten dat je middenvelder het verschil gaat maken is ijdele hoop.

Tot op vandaag heeft hij Busquets voor zich staan op beste positie.
Denk dat het meer wanbeleid van Barcelona is dan de kwaliteiten van Frenkie.

1 juni 2022 om 15:21

Dat is wel heel gekleurd. United is nog steeds een van de grootste clubs ter wereld. Daar doen een paar matige jaren niets aan af. Ga buiten Europa vragen wat de drie grootste clubs zijn en iedereen zet United op de lijstje.

Daarnaast is hij ook niet mislukt bij Barca, zelfs niet voor de prijskaartje. Hij is alleen niet een groot succes geworden, uiteindelijk is hij gewoon 3 jaar lang basisspeler geweest, dan val je niet onder de miskopen.
Als je hem een cijfer moet geven wordt het een zesje of een kleine zeven, blonk zelden echt uit, maar is ook niet echt door de mand gevallen. De algehele malaise waar Barca in zit waardoor de prestaties van het team in zijn geheel tegenvallen kun je hem moeilijk verwijten. Het is in iedergeval geen zware onvoldoende wat hem tot een van de slechtste aankopen ooit zou maken. Hij is alleen niet zoals sommigen hier hadden gedacht of gehoopt doorgegroeid naar een van de beste middenvelders ter wereld of misschien wel ooit, in dat opzicht is hij inderdaad niet geslaagd.

1 juni 2022 om 15:45

Bij Manchester word het nog triester fysiek veel zwaarder.

1 juni 2022 om 17:14

Gelukkig is jouw naam InsideRMadrid en niet InsideFCBarcelona, want je hetb er totaal geen kaas van gegeten. Jovic en Hazard zijn slechts 2 voorbeelden die al hoger op die zogenaamde lijst van je staan.

1 juni 2022 om 19:27

Jovic ook al inderdaad. Wat een onzinnige reactie weer zeg

1 juni 2022 om 18:30

Coutinho, Griezmann, Dembele, Umtiti, Joao Felix, Hazard, James, etc.?

1 juni 2022 om 18:40

Haha overdrijven is ook een vak

Als hij 'zelfs'bij Barça niet excelleert vraag ik me af hoe hij mee zou moeten kunnen in de PL.

1 juni 2022 om 13:01

Dit is een onjuiste stelling vind ik. Ik heb toch het gevoel dat hoe beter je team op elkaar ingespeeld is (zie city) hoe makkelijk je speelt binnen zo een team dan in een team met puinhoop (barca). Een sterling, wijnaldum, henderson, milner enz zijn spelers die helemaal niet gaan uitblinken bij barca terwijl ze wel gewoon gexecelleert hebben/hadden bij hun clubs omdat ze gewoon geolide machines zijn.

1 juni 2022 om 13:18

Klopt, maar de spelers die jij opnoemt zijn niet gelanceerd als een ultieme sterspeler en verdeler. Frenkie wel, en daarom denk ik niet dat de PL en United in het bijzonder iets voor hem is.

1 juni 2022 om 13:57

Frenkie wordt bij united toch ook niet gelanceerd als ultieme sterspeler en spelverdeler? Hij wordt gezien als een belangrijke target omdat ten Hag en Frenkie elkaar kennen.
Bovendien kan juist verandering van omgeving voor een boost zorgen. Het komt wel vaker voor dat spelers uit Spanje ineens in Engeland wereld top worden terwijl ze dat in La Liga zeker nog niet waren.

1 juni 2022 om 16:43

Je gaat toch geen 90 miljoen betalen voor een speler die je niet als sterspeler ziet?

1 juni 2022 om 17:00

Ken je Manchester United en de Engelse media toevallig of niet? Maar je favoriete pispaal komt voorbij dus je móet wel reageren hè..

1 juni 2022 om 18:25

Geen pispaal hoor. Gewoon een overhypte speler waar in Nederland 1001 en 1 excuses voor worden gezocht als hij weer eebs een teleurstellende wedstrijd afwerkt. Dat ligt aan alles en iedereen behalve aan Frenkie

1 juni 2022 om 13:58

Bergkamp excelleerde zelfs niet in het Italiaanse voetbal van de jaren 90. Wie heeft het daar nog over?

1 juni 2022 om 14:16

Verschil is dat Bergkamp daarvoor 7 seizoenen bij Ajax liet zien hoe uitzonderlijk goed hij wss terwijl Frenkie vrij letterlijk na 1 leuk volledig seizoen gekocht werd door Barca en het slechtste transferbeleid in hun geschiedenis.

En Serie A jaren 90 was natuurlijk ijzersterk. In de jaren daarvoor met Platini etc zelfs dé sterkste competitie ter wereld.

Als barca hem verkoopt kunnen ze mooi het bedrag rechtstreeks naar ajax terugstorteren of dortmund/liverpool. Allemaal nog niet afbetaald.

Als ik alle berichten zo lees zit Ten Hag in een tunnelvisie wat betreft Frenkie en ziet hij in hem de absolute oplossing voor zijn nieuwe elftal. Dit, terwijl Frenkie eigenlijk helemaal niet wil, en er daarnaast veel meer problemen zijn binnen de selectie van United. In de tussentijd zijn fantastische opties om de selectie te versterken als Schlotterbeck (20m naar Dortmund), Porro (8,5m naar Sporting), Mendes (40m naar PSG, overeenkomst viel te kapen), Kamara (transfervrij naar Aston Villa) en Adeyemi (35m naar Dortmund) nu verdwenen, en is de kans groot dat Ten Hag straks toch weer volledig afhankelijk is van spelers als Maguire, Dalot, Shaw, McTominay en voor de doelpunten van een met alle respect 38 jarige Ronaldo.

PS: Wie met gezond verstand de zin ‘Scott McTominay en Fred lieten afgelopen seizoen zien vaak een goede combinatie te zijn, maar een gebrek aan kracht speelde het elftal van Ole Gunnar Solskjaer en Ralf Rangnick vaak parten.’ In dit artikel heeft opgesteld/gefabriceerd moeten ze meteen ontslaan.

1 juni 2022 om 13:41

Ik vind die opsomming van spelers wel wat subjectief. Zo'n Porro kost slechts 8,5 miljoen euro en verkast met alle respect naar Sporting. Het zijn buiten Mendes allemaal van die spelers waarvan je helemaal niet weet of ze iets voor United gaan doen. Je kunt zeggen van De Jong wat je wilt, maar die gaat wel iets toevoegen aan United. Ze hebben geen controlerende middenvelder die voor de verdediging speelt en de huidige middenvelders zijn echt matig. Ik snap dus wel dat ze voor die positie een naam willen aantrekken en geen "knaap" van 20 jaar die alles nog moet laten zien.

1 juni 2022 om 16:16

Zijn dat echt opties die united verder helpen? Porro en Kamara sowieso niet. Mendes misschien wel, maar volgens mij ligt op de linksback positie het probleem niet. i.i.g niet de positie in het elftal waar direct iemand nodig is. Adeyemi is ook een beetje een vraagteken. Is uiteindelijk een speler uit een kleine competitie die het daar goed deed maar de slagingskans van spelers uit Oostenrijk zal niet heel anders zijn dan die uit Nederland. Dat was een aankoop die ze hadden kunnen doen als het eltal stond en dan zien wat het wordt. Dan heb je Schlotterbeck misschien, die heb ik niet vaak genoeg zien spelen, maar is uiteindelijk ook een speler zonder Europese ervaring die nu een stap zet naar het niveau net onder de top, toch een niveau waar United juist weer van weg wil gaan. Sowieso is Maguire die daar nu loopt natuurlijk ook geen top, maar het is ook niet zo dat hij er helemaal niets van kan. Ze kunnen met het "beperkte" budget denk ik beter 2 of 3 top aankopen doen, met name op het middenveld en een aanvaller, dan dat ze voor 20-30 miljoen een hele rits andere net niet spelers binnenhalen.

1 juni 2022 om 20:01

@sirius, @london Calling; En dat is dus de denkfout in mijn ogen waarom United al jaren zo in de shit zit. Het halen van topspelers en 'namen' om direct de oplossing te zijn. Deze huidige selectie heeft daardoor inmiddels een totale cultuuromslag nodig om überhaupt een kans te krijgen in de volgende seizoenen weer echt aan te kunnen haken. Er is momenteel namelijk een totale disbalans tussen status en prestaties. Want natuurlijk zouden spelers als een Maguire, Dalot, Mctominay of Shaw nog steeds heel nuttig kunnen zijn, wil het niet dat ook deze een totaal verkeerd zelfbeeld en mentaliteit hebben ontwikkeld waar (persoonlijke) ambitie en zelfreflectie geen prioriteiten meer zijn, gebaseerd op andere zaken dan voetbalprestaties.

En aangezien deze selectie nu zo in scherven ligt, is de kans dat een transfer slaagt sowieso al kleiner. Van de 6/7 30 á 40 miljoen transfers, zullen er misschien 3 slagen. Van de 2/3 topspelers van 80+, waarschijnlijk maar 1. Is het dan verstandig om een speler die zwaar zit te twijfelen voor een astronomisch bedrag te halen, en met afstand het meeste te betalen? Wetende dat je bij een mislukking weer in een Pogba/Maguire-scenario beland, waar je vastzit aan een speler vanwege status/contract/transfersom en er daardoor geen snelle verandering kan plaatsvinden? Daarom wil ik het liefst zo veel mogelijk in- en uitgaande transfers zien, en jeugd doorgeschoven zien worden, om écht iets te veranderen. En dat gaat niet, ookal zou ik het willen, met allemaal topspelers van 80 miljoen.

Alsjeblieft Arsenal, stap hier tussen. Frenkie is dé oplossing om weer aan te haken bij de top. Kan samen met Partey een dodelijk duo vormen. Nr. 1 en 2 van afgelopen seizoen mbt take-on succes rate. Beiden leveren verdedigend ontzettend veel werk en kunnen de voorste 5 spelers de rust en ruimte geven om vol aan te vallen. Pleur die €80 miljoen maar op tafel.

1 juni 2022 om 13:43

Heeft Arsenal het geld dan? Ik neem aan dat ze nog een paar posities moeten versterken, dus die willen vast niet hun volledige budget aan 1 speler spenderen. Overigens denk ik dat een club De Jong al voor 20 miljoen euro minder heeft, maar z'n salaris kan ook een dingetje zijn voor Arsenal.

1 juni 2022 om 13:58

Arsenal heeft het geld sws, het is alleen de vraag of je voor 1 speler je hele salarishuis weer op de schop moet gaan gooien. Ik zie Frenkie heel erg graag komen, de perfecte toevoeging voor ons middenveld om Xhaka te vervangen.

1 juni 2022 om 14:07

Transferbudget is altijd speculatie, men men heeft het over zo’n €200 miljoen. Ook afhankelijk van uitgaande transfers. Salarishuis is in ieder geval flink opgeschoond en je moet met Frenkie niet all-in gaan en dit weer overhoop gooien. Maar ik denk dat je met 250k tot 280k wel kan aankloppen bij Frenkie. Daarnaast moet je voor dit soort targets wel risico’s nemen. Liverpool is terug aan de top gekomen door alles te willen geven voor Virgil van Dijk (en Allison). Anders kom je er niet tussen en geef je hetzelfde geld uiteindelijk uit aan een Pepe…

1 juni 2022 om 17:05

Grootverdieners bij ons krijgen 200k, ik weet niet of je dan meteen minimaal 50k hoger moet gaan zitten. Virgil kreeg dit ook niet meteen toen hij bij Liverpool kwam en krijgt nu alsnog 'maar' 220k geloof ik, oke hij kwam van een kleinere club dan Barca.

We moeten Saka ook gaan verlengen, die zal misschien niet direct 200k eisen maar zulke salarissen nodigen wel uit tot scheve gezichten als de rest zo rond de 100 zit. Frenkie heeft nog voldoende te bewijzen, komt niet als gearriveerde topper binnen.

1 juni 2022 om 14:35

Leuke is dat Frenkie gewoon een haalbaar target is want hij is financieel haalbaar voor Arsenal en daarnaast meen ik me te herinneren dat hij Arsenal fan is (of althans fan is van het voetbal waarvoor Arsenal staat).

Barcelona wil verkopen dus als je hem voor 60-70 miljoen kan halen, doe je als Arsenal een uitstekende zaak en koop je een uitstekende middenvelder, met potentieel om een elite speler te worden.

Nadeel is dat dit een serieuze hap uit het budget is en we dienen ook nog altijd een (top) aanvaller te kopen (jesus?). Maar als je als Arsenal zijnde De Jong en Jesus kan halen, dan ga je er altijd op vooruit. Daarnaast komt Saliba terug en zijn er wel nog enkele interessante free agents (belotti, Tolisso,..).

Maar ik verwacht dat hij naar United gaat hoor, omwille van Ten Hag. Ach ja, United heeft veel meer nodig dat De Jong om een rol van betekenis te spelen dus zou er als Arsenal fan niet van wakker liggen.

1 juni 2022 om 15:19

CM en Spitsenpositie zijn de belangrijkste posities om te versterken. Gnabry zou een andere droomaankoop zijn, maar dan moet Pepe wel voor goede prijs verkocht worden denk ik. Daarnaast een veelzijdige back (hickey wordt genoemd) en wellicht een back-up LCV. Dan is de selectie compleet.

Waarom als Man united zijnde voor Frenkie gaan, terwijl hij openlijk aangeeft liever in het warme Barcelona te blijven? Dit kan toch niet goed gaan. Je zou als club toch alleen maar gemotiveerde spelers willen halen. Ze zijn wanhopig daar in Manchester

1 juni 2022 om 14:14

Dat 'liever bij Barcelona blijven' was ook meer in het algemeen. Echter wordt het natuurlijk een ander verhaal als de president je maar wat graag verkoopt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat De Jong bij een eventuele overgang niet gemotiveerd is.

1 juni 2022 om 14:26

En wat moet Frenkie zeggen? Ik wil naar United en weg uit Barca? Wat als het niet lukt dan zit Barca toch met een speler die er niet wil zijn dus als je speler kan je nooit iets goed zeggen.

Pffff ben bang dat we komende dagen elke dag een topic zullen krijgen over FdJ naar Man U.

Please mocht het serieus zijn, graag snel (liefst vandaag) deal rond krijgen. Anders wordt het een lange zomer......

on. Man U moet ook wel echt een goede verdedigende middenvelder erbij. Alleen FdJ zal niet genoeg zijn.

Dat is echt vreselijk balen als hij gaat, voor mij moet F de Jong gewoon blijven en elke wedstrijd basis staan.

1 juni 2022 om 14:17

Zolang Mbappe naar barca komt in 2025 en jullie weer afwijst net als Neymar dat keer op keer deed ben ik er tevreden mee....

1 juni 2022 om 15:24

Wat is je punt?

Nou, dat kan voor Ten Hag wel eens een duur grapje worden. Daardoor blijft er weinig budget meer over voor andere versterkingen. Want Ajax b.v., gaat Timber echt niet voor een appel en ei verkopen. En de selectie van Man. Utd. moet echt rigoureus in de steigers. Hoe dan ook, interessante ontwikkelingen; mits waar....

1 juni 2022 om 14:15

Je lost toch niet alles in een jaar op. Dat wordt sowieso een meerjarenplan. Ten Hag moet zorgen dat er in ieder geval sprake is van progressie. Als hij vierde wordt, is het eerste seizoen eigenlijk al geslaagd.

De Jong is absoluut een uitstekende speler, maar niet het type waar united om dit moment behoefte aan heeft. Denk dat de eerste versterking een goeie verdedigende middenvelder moet zijn. Een breker met voetballend vermogen. Phillips van Leeds, Rice van West Ham. Iemand die ook naast het voetballende vermogen een goed fysiek heeft.

Dat zou de eerste prioriteit moeten zijn, De Jong is heel leuk als het goed gaat, maar niet het type om united bij de hand te nemen.

1 juni 2022 om 14:20

Zo'n breker kunnen ze beter in het buitenland halen. Dat scheelt je waarschijnlijk zo'n 20-30 miljoen euro. Er moeten sowieso twee middenvelders bij.

1 juni 2022 om 14:28

Het zou voor United heel goed zijn om back to the roots te gaan: Inzetten op een Britse spelerskern. Rice zou daarin inderdaad een perfecte keuze zijn. Of Bellingham.

1 juni 2022 om 16:15

Precies. United moet weer inzetten op de beste Britse spelers. De kern moet weten wat het is om voor united te spelen, en niet komen om zakken te vullen en dansfilmpjes maken.

1 juni 2022 om 21:46

Het probleem is dat die beste Britse spelers een veelvoud kosten van een van kwaliteit een soortgelijke speler in het buitenland. Niet voor niets zijn veel Engelse topploegen 'vreemdelingenlegioenen'. Het probleem bij United is dat het een bij elkaar geraapt zooitje is zonder visie. Nationaliteit heeft daar verder weinig mee van doen.

Dom als Utd Frenkie voor zoveel geld haalt. Zeker nu dat Barca financieel niet in orde is en het geld hard nodig heeft voor Lewandoski en dergelijke. Utd moet maximaal 50mil bieden geen cent meer. Het is niet dat veel clubs achter Frenkie aanzit en als hij Barca verlaat (wat hij echt niet wilt) is het enkel voor ten Hag. Luxe positie Utd.

1 juni 2022 om 14:17

Ik mag toch hopen dat ze in Manchester in ieder geval slim genoeg zijn om te beseffen dat de onderhandelingspositie van Barcelona niet bepaald goed is.

Mjoa... Dubbel beetje. Frenkie heeft wel kwaliteiten om te kunnen excelleren bij Barça, maar aan de andere kant is het geen speler die onmisbaar bij ons is. Dat is er maar eentje en dat is Pedri op dit moment.

Als je er 85 miljoen of meer voor kunt krijgen (zou echt alles eruit knijpen als ik Alemany was), dan is het beter dat je hem laat gaan. Die 85 miljoen (of meer) kunnen we echt gebruiken zonder dat we serieus in kwaliteit inboeten.

1 juni 2022 om 19:29

Zou je hem verkopen voor 50-60 miljoen?

2 juni 2022 om 09:49

@real8madrid

Moeilijke... Ik zie het niet gebeuren dat hij vertrekt hoor voor 50-60 miljoen, die is nog altijd meer waard. United kennende betaalt altijd teveel, dus daar moet je van profiteren als Barça zijnde.

Ik zou zeggen minimum 70 miljoen euro en dan maak je er nog verlies op ook. Alleen heb je wel ineens een grote salarispost minder.

United moet niet achter spelers lopen die niet willen komen. Ook al wil Barça af van hem hij wil daar niet weg. Dit zal zoveelste transfer zijn van United van een speler die binnen een jaar of twee weer weg wilt.

Kom op 85 miljoen is toch absurd voor deze speler. Hij heeft niks gepresteerd bij Barcelona en op het EK. En een veelbelovend talent is hij ook niet meer met zijn 25. Na zijn contract is ie 30 of er dichtbij. Die transferbedragen leg je doorgaans niet neer voor een speler die zo vaak een 4 haalt.

Dan lees ik over opties als Ruben Neves, wat ik absoluut eerder zou doen. Die is net zo oud en voor minder dan de helft op te halen. Die levert 100 zeker meer rendement, zeker in de PL. Het probleem is echter dan Ten Hag ongetwijfeld door een gekleurde bril kijkt, die wil gewoon weer koste wat kost met een oude bekende werken en zoals met zoveel trainers van onze bodem is dat vaak het probleem.

Frenkie is niet goed genoeg voor Barcelona (zo toont hij al drie seizoenen aan) en gaat ook in het krachtpatsersvoetbal van de Premier League verzuipen. Succes, Frenk!

Zinloze actie om FdJ te moeten overtuigen, hij heft geen zin maar beide clubs pushen om verschillende redenen, United omdat ze een statement willen maken dat ze alsnog ‘grote namen’ kunnen aantrekken en Barca omdat ze het geld heel hard nodig hebben.
AUB United, maak niet een zelfde fout als bij Pogba, persoonlijk zie ik FdJ niet als topspeler die het verschil voor United gaat maken, heb persoonlijk liever dat ten Hag James Garner en Donny probeert en de kans geven.

Spendeer die 85 mln beter, ik bedoel, als je 120 mln te besteden hebt, dit als vast bedrag wat nog kan oplopen door eventuele verkoop van spelers, gebruik deze 85 mln dan eerst om Pau Torres (+/- Eur 45 mln) en Darwin Nunez (+/- Eur 80 mln volgens Engelse pers) lost te weken, dan heb je tenminste 2 toppers in huis.

Mocht je dan spelers weten te verkopen, zeg een Chong, Martial, Amad, Pereira, Wan-Bissaka, Tuanzebe, Mengi, Bially en natuurlijk Phil Jones (maar dat is ijdele hoop denk ik), dan kan je van die inkomsten eventueel Max Aarons van Norwich binnenhalen en een goedkoop op te halen tijdelijke oplossing voor het middenveld, een beetje zoals ze bij Cavani en CR7 hebben gedaan, weinig afkoopsom maar een riant salaris, met het vertrek van Cavani, Matic, Mata en vandaag Pogba is er zo’n 600.000 salaris per week vrij gekomen..

Opvallend. Times schreef juist vanmorgen nog dat Frenkie de Jong heeft bedankt voor United.

Eth laat hem weer op zijn positie spelen waar hij in z'n kracht speelt en niemand kent hem beter dan eth. Gaat daar weer van achteruit spelen en beslissend zijn in de opbouw, is bij Barca bijna niet gedaan, hij gaat bij Manu zeker weer opbloeien en gaan we weer genieten,Mark my words

1 juni 2022 om 15:07

Precies dreetje888, Ten Hag weet exact hoe hij Frenkie moet laten renderen en zal het team opbouwen rond een defensief blok van twee waar Frenkie links speelt en van achteren uit kan gaan opbouwen.

Mocht het waar zijn, heel snel verkopen. Lintje erom en weg ermee.
Heeft in de verste verte niet gebracht wat hem wordt toegeschreven. Op een enkele wedstrijd na structureel onder de maat.
En ik zie de onzin reactie alweer staan:
" op zijn eigen plek" ...Ik denk dat de meeste zelden Barça hebben gezien, anders zou men die aantoonbare nonsens niet schrijven. Hij heeft zó vaak op zijn favoriete plek mogen starten en gespeeld, maar telkens zakt hij zeer zwaar door het ijs. 30x per wedstrijd een balletje terug kan ik ook nog wel.
Hij is door Koeman constant een hand boven het hoofd gehouden, gelukkig wisselde Xavi hem wél geregeld. En als er niet zoveel blessures waren geweest had hij, terecht, heel wat minder gespeeld de laatste mnd.
Nee, hij is vreselijk tegen gevallen helaas.

1 juni 2022 om 15:29

"" op zijn eigen plek" ...ik denk dat de meeste zelden Barça hebben gezien, anders zou men die aantoonbare nonsens niet schrijven. Hij heeft zó vaak op zijn favoriete plek mogen starten en gespeeld, maar telkens zakt hij zeer zwaar door het ijs. 30x per wedstrijd een balletje terug kan ik ook nog wel."

Nope. Barcelona speelde en speelt niet met een blok van twee controleurs maar met de punt naar achteren. Dan moet Frenkie dus aanvallend spelen. Dat ligt hem veel minder. Maar zijn positie was dus linkse controleur in een blok van twee en dat speelde hij bij Barcelona nooit.
Dus die mensen die zeggen 'zijn eigen positie' spreken geen onzin maar slaan de spijker op zijn kop.

@voetbalzone wat is dit voor zin? "scott Mctominay en Fred lieten afgelopen seizoen zien vaak een goede combinatie te zijn, maar een gebrek aan kracht speelde het elftal van Ole Gunnar Solskjaer en Ralf Rangnick vaak parten." Mcfred is het meest waardeloze duo ooit op het middenveld en United is juist een fysiek elftal met veel lange spelers.

1 juni 2022 om 19:30

Maar zijn wel beide fysiek sterker dan Frenkie dus dat maakt die zin al helemaal lachwekkend

Volgens mij heeft hij nog een contract tot 2025 en geeft hij zelf aan in Barcelona te willen blijven.... Heeft de speler zelf ook nog iets te zeggen, of gaat het alleen maar om de €€€???

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren