Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brobbey over Oranje-selectie: ‘Ik denk dat iedereen verbaasd was’

Laatste update:

Zijn naam werd veelvuldig genoemd rond het Nederlands elftal, maar een uitnodiging van Louis van Gaal ontving Brian Brobbey niet. Het belang van Jong Oranje speelt ook een rol, zo vertelde de bondscoach maandag tijdens de persconferentie. En dus koos Van Gaal opvallend genoeg voor Vincent Janssen als een van de zeven aanvallers in de definitieve selectie. Iets waar ook Brobbey geen rekening mee had gehouden.

"Ik denk dat iedereen verbaasd was", steekt de spits van RB Leipzig van wal bij de NOS. "Ik ken hem nog van AZ, waar hij met mijn broer (Derrick Luckassen, red.) speelde. Destijds was het een heel goede spits, maar ik weet niet hoe hij het de laatste jaren doet. Al met al ben ik blij voor hem en wens ik hem natuurlijk ook succes met zijn trouwerij." Janssen stapt op 5 juni in het huwelijksbootje met zijn geliefde en sluit om die reden pas op 7 juni aan bij Oranje. Hij mist de Nations League-wedstrijd tegen België van aanstaande vrijdag.

Van Gaal gaf maandag tijdens de persconferentie tekst en uitleg bij zijn selectie. De bondscoach gaf toe Brobbey te willen uitnodigen. "Maar ik ben bondscoach van het Nederlands voetbal. Ik moet zorgen dat Jong Oranje zich ook kwalificeert. Dan moet ik toch die spelers juist in Jong Oranje laten spelen? Het is toch heel belangrijk voor die generatie dat ze een EK gaan spelen? Dan hebben ze de ervaring van een toernooi", aldus Van Gaal. Ook Jong Oranje verzamelde zich deze week in Zeist. De ploeg van Erwin van de Looi speelt de komende weken drie EK-kwalificatiewedstrijden.

Over zijn kansen bij het grote Oranje maakt Brobbey zich geen zorgen. "Als ik zo door blijf gaan, dan weet ik dat zeker. En dan pak ik 'm ook. Maar laten we ons eerst maar eens kwalificeren met Jong Oranje. Ik denk dat de trainer van 1 dat ook wil." Jong Oranje speelt vrijdag tegen Moldavië en treedt vervolgens aan tegen Gibraltar (7 juni) en Wales (11 juni). Als het team van Van der Looi alle wedstrijden wint is het rechtstreeks geplaatst voor het EK 2023 in Roemenië en Georgië. Momenteel is Zwitserland groepshoofd. Jong Oranje volgt op twee punten en heeft een wedstrijd minder gespeeld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap er ook niks van eigenlijk Brobbey is veel beter dan Vincent janssen. vooral qua fysiek ook heb je op een WK met al die reuzen verdedigers meer aan Brobbey.

31 mei 2022 om 20:03

Niemand snapt het, en er is ook geen enkele uitleg denkbaar waardoor iemand het wel gaat snappen.

31 mei 2022 om 20:06

Dat niemand dit snapt is denk ik de reden dat Louis Janssen geselecteerd heeft ipv Brobbey. omdat de grote Louis het wel snapt

31 mei 2022 om 20:15

Louis van Gaal heeft anders nooit Vincent Janssen getraind, maar misschien bedoel je wel de hele technische staf. Ik snap alle commotie niet echt eigenlijk, kleine vijver heeft Nederland gewoon.

31 mei 2022 om 20:48

Wellicht een kleine vijver, maar niet zo klein dat je een falende spits in Mexico moet gaan selecteren. De Jong, Zirkzee, Brobbey of Piroe hebben een veel beter seizoen gedraaid en ook nog eens op een hoger niveau. Het is gewoon een uiterst merkwaardige keuze en het is niet zo dat Oranje onder Van Gaal al zo overtuigt. Zo vreselijk veel beter dan onder Frank de Boer is het niet en daar waar De Boer gefileerd werd door dit soort blunders en het niet goed kennen van spelersnamen, komt Van Gaal er ineens mee weg. Dat is wel de omgekeerde wereld, ook al heeft Van Gaal een veel beter verleden als coach.

31 mei 2022 om 20:03

Brobbey moet eerst maar eens een paar achter elkaar 90 minuten spelen. Het aantal volledige wedstrijden dat hij heeft gespeeld op het hoogste niveau zijn op 1 hand te tellen (op 1 vinger zelfs).

31 mei 2022 om 20:05

Wat vond je van wat hij inhoudelijk bracht tijdens de minuten die hij speelde? Ik vond het zeer overtuigend. Waarom moet hij volledige wedstrijden spelen?

31 mei 2022 om 20:11

Precies. Brobbey heeft in zijn grote teen meer talent waar Vincent Jansen van mag dromen.

31 mei 2022 om 20:17

Hij heeft zeker wat belangrijke goals gemaakt. Maar ik vind dat je het voor Oranje wel iets langer moet laten zien dan ongeveer 5 basisplaatsen en wat invalbeurten. Daarnaast moet je echt wel in staat zijn om 90 minuten te kunnen spelen (dat noemde van Gaal zelfs als reden bij Wijnaldum), en de bekerwedstrijd tegen PSV is de enige wedstrijd in een geheel seizoen waarin Brobbey daadwerkelijk 90 minuten heeft gespeeld.

31 mei 2022 om 20:23

Ik zou het met je eens zijn als dat de beoogde rol zou zijn. Ik denk dat de keuze voor Janssen in vergelijking met Brobbey vooral apart is. Zou ik Brobbey starten? Nee. Maar is hij een beduidend betere invaller dan Janssen? Zeker.

31 mei 2022 om 20:24

Ik vind Brobbey een groot talent en denk ook zeker dat hij bij de beste spitsen van Nederland hoort. Waarom hij de voorkeur zou moeten krijgen boven Zirkzee weet ik niet. Ik denk niet dat zij elkaar veel ontlopen.Ik heb het gisteren ook al benoemd, maar doe het hier nog een keer. Normaal als er discussies ontstaan of er iemand klaar is voor oranje zijn speelminuten in de competie niet voldoende, nee dan moet er CL ervaring zijn. Dezelfde mensen die dat altijd roepen zijn nu ineens overtuigd van Brobbey. Met nog geen 400 minuten eredivisie en slechts 108 minuten CL. Nogmaals ik vind het een goede speler, maar als er de volgende keer een talent van PSV, Feyenoord of AZ op de deur klopt hoop ik dat er door die mensen met dezelfde bril naar gekeken wordt.

31 mei 2022 om 20:43

Enige reden dat Brobbey geen hele wedstrijden speelt is omdat hij moet concurreren met de beste spits van de eredivise (haller)

31 mei 2022 om 20:53

Hij had problemen met het volbrengen van de 90 minuten voordat hij naar Duitsland vertrokken. Bij terugkomst had hij geen problemen met zijn inhoud.

31 mei 2022 om 20:55

Laten we Brobbey nou niet gaan ophemelen, de kans is aanwezig dat hij komend jaar amper speelt, wat heb je dan aan die gast?

31 mei 2022 om 20:57

De meest productieve, niet de beste. Dat gezegd hebbende, Brobbey is dan klaarblijkelijk niet goed genoeg?

31 mei 2022 om 21:00

Waarom hij volledige wedstrijden moet spelen? Is dit een retorische vraag of zijn we nu op het punt aangebroken dat we moeten gaan discussieren waarom het nuttig is als een voetballer in staat is om volledige wedstrijden te spelen?

31 mei 2022 om 21:16

Idd, hoe houd ie het vol op een toernooi dan? Daar speel je toch kort op elkaar.
Ik vind het vrij vroeg nog voor Brobby maar hij komt er wel.

31 mei 2022 om 20:04

Van Gaal lijkt te denken dat het goed is als Brobbey Jong Oranje helpt te kwalificeren, zodat die generatie het EK kan gaan spelen. Als Jong Oranje geen belangrijke wedstrijden had dan zat Brobbey erbij.

1 juni 2022 om 06:35

Had ik ook vreemd gevonden. Piroe speelt wel altijd basis. Piroe laat zien in vorm te zijn. Die had opgeroepen moeten worden. Met Piroe zat je Jong Oranje ook niet in de weg. Janssen is een belachelijke keuze.

31 mei 2022 om 20:10

@lampen - Je kan veel vinden van Janssen, maar het is wel een spits die ook redelijk bonkig en fysiek is. Dat was ook zijn kracht eigenlijk, want meeste van zijn goals en acties bij Oranje en AZ bestond ook veel uit trek en sleur werk. Alleen is Brobbey veel doelgerichter, sneller, en heeft een betere techniek.

31 mei 2022 om 20:18

Het WK is dan ook niet aankomende week maar pas het einde van dit jaar. Als hij zo doorgaat zal hij er tegen die tijd vast wel bij zitten!

1 juni 2022 om 06:52

hoe moet hij doorgaan dan? hij gaat nu toch eerst terug naar duitsland? en voorlopig heeft ie daar ook geen basisplaats, en je weet hoe louis daar over denkt

1 juni 2022 om 07:35

Zorgen dat hij of daar speelt of toch door Ajax wordt overgenomen.

1 juni 2022 om 09:21

Domme keuze dus van Meneer Brobbey om gewoon niet bij te tekenen bij ajax,snap dat gewoon nu komt hij op hangende pootjes terug..

31 mei 2022 om 21:26

Misschien zoekt van Gaal een andere type spits. In de tijd dat Jansen wel werd geselecteerd maakte hij veel goals voor AZ. Van Gaal wil denk ik zelf zien hoe Jansen zich staande houdt en of hij wellicht nog van waarde kan zijn. Kan hij eigenlijk ook als rechtsbuiten fungeren? Want dan zou ik de selectie snappen. Want ja, ik denk ook dat LvG ook andere en betere opties heeft dan Jansen.

1 juni 2022 om 10:22

Ik begrijp het wel. Een EK met jong oranje is heel belangrijk voor de ontwikkeling van jonge spelers. Ook zie ik Brobbey niet als 1e spits van Oranje, maar als 3e achter Depay en Weghorst. Nu zullen velen wel zeggen Brobbey is beter als Weghorst. Mag je vinden, maar de statistieken zeggen anders. Weghorst heeft heel wat doelpunten gemaakt in bijv de Bundesliga, terwijl Brobbey daar geen deuk in een pakje boter schiet tot nu toe. Ook doet Weghorst het goed in de PL. Wat is dan beter voor Brobbey? Ik gok jong oranje en snap van Gaal wel

Brobbey komt er wel zoals hij zelf aangeeft.
Eerst nog maar even vlammen bij jong en zich daar laten gelden als grote meneer.

Iedereen was in ieder geval verbaast over de selectie van Jansen. Of men het er unaniem over eens is dat die plek voor brobbey was weet ik niet. Zirkzee verdiend denk ik ook wel een kans, speelde volgens mij een goed seizoen.

31 mei 2022 om 20:09

Zirkzee of Brobbey is me om het even als het alternatief Vincent Janssen is.

Louis wil graag anders zijn en bewijzen dat hij dingen ziet die wij niet zien..

Als Brobby de spits voor de toekomst is voor Oranje dan had hij er gewoon bij moeten zitten..

We moeten ook weer niet doen alsof deze Brobbey een geweldenaar is.
Het is gewoon een beperkte speler en ik betwijfel of die een hoger niveau dan de Eredivisie aan kan.
Maar inderdaad, hij zou nog wel de voorkeur boven Janssen moeten krijgen.

31 mei 2022 om 20:20

Op basis van wat zeg je dit? Heeft tegen Roma en Lille gescoord met de weinige minuten die hij kreeg. Hij is sterk, snel, kan een bal aannemen, breed leggen, koppen. Vertel mij waarin hij beperkt is?

31 mei 2022 om 20:24

Maar mist ook nog veel opgelegde kansen hoor.

31 mei 2022 om 20:52

Brobbey is op zich wel goed, maar ik ben het wel deels met Raubaht eens dat we niet moeten gaan doen alsof hij ineens de geweldige spits is. Nog niet zolang geleden wist hij werkelijk 0 indruk te maken bij Leipzig. Natuurlijk spelen er factoren mee, maar Brobbey heeft natuurlijk alles nog te bewijzen, zowel bij Ajax als op een hoger niveau.

En dan zal je zien dat hij niet eens in de basis bij jong wordt gezet. God wat is dat een slechte coach zeg met zijn abacadabra tactieken die hij zelf verzonnen heeft. Mensen op de verkeerde plek zet, goede spelers op de bank zet. Nee ik zou als ik Brobbey was mij lekker afmelden en wachten tot het grote Oranje weer een keer langskomt dan naar zoâ´n druiloor als v/d Looij te moeten luisteren.

31 mei 2022 om 20:20

Plaats zich wel voor de tweede keer voor het jeugd EK though. Kun je van zijn voorgangers niet zeggen. Merk wel dat je redelijk geirriteerd raakt wanneer je over Van de Looi praat, gezien je eerdere reacties over Erwin. Maar ja, heeft wel de hoogste puntgemiddelde van alle Jong Oranje coaches bij elkaar (op Mark Wotte na, maar die heeft maar 9 wedstrijden voor Jong gecoached). Daarnaast stromen jongens door naar het grote Oranje. Ben voornamelijk in de laatste paar interlands niet geheel gecharmeerd van zijn opstellingen, maar blijkbaar haalt hij er succes mee. Dus je kunt wel huilen, maar wees blij dat we tenminste weer wat successen hebben gehaald. Laatste keer dat Oranje voor een eindtoernooi was gekwalificeerd, was in 2013 met Cor Pot.

31 mei 2022 om 20:56

Hij heeft dan ook aan materiaal niets te klagen. Daar waar z'n voorgangers het met niet al te beste generaties moesten doen, heeft hij toch behoorlijk wat te kiezen. De meeste posities zijn zelfs dubbel tot driedubbel bezet door talenten met een zeer behoorlijk niveau. Met dat materiaal is plaatsen voor het jeugd EK een 'must'. Bovendien kun je de doorstroming richting het grote Oranje toch nauwelijks op het conto van Van De Looi schrijven. Daar zijn de clubs en de spelers zelf bijna volledig verantwoordelijk voor. De wedstrijden van Jong Oranje worden toch vooral beslist door individuele kwaliteiten. Als ploeg is het werkelijk los zand naar mijn mening.

31 mei 2022 om 21:09

@sirius - Valt wel mee. Lees vaak genoeg dat "deze generatie tegenvalt" of "waar zijn de grote talenten" wanneer de selectie wordt bekendgemaakt voor Jong Oranje (ook al zitten er wat goede spelers tussen, maar dat ter zijde). Voornamelijk tegen Jong Frankrijk werd Jong Oranje helemaal kansloos geacht. Maar toch gewonnen. En met betrekking tot de doorstroming, daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar lees vaak genoeg hier dat Jong Oranje ofzo een opleiding moet zijn voor het grote Oranje, wat ik zelf een nonsens argument vind, want opleiden doe je bij de club, en niet bij een paar interlands met Jong Oranje. Dat is een te korte periode om echt jezelf door te ontwikkelen. Maar om die criteria mee te nemen, zijn er genoeg jongens overgeheveld naar het grote Oranje, dus dan kan die criteria ook worden afgevinkt.

Ondanks dat ik in Brobbey een speler zie die het elftal veel kleur kan geven vind ik het eigenlijk vreemd dat steeds zijn naam wordt genoemd voor het Oranje. Super uitstraling maar niks voor mekaar gekregen in Leipzig en nu spits op de bank bij Ajax.

En dan ook nog gaan trouwen die Janssen haha. Dan zou ik al meteen zeggen, graag of niet

Brobby is belangrijk voor Jong Oranje, LVG gebruikt de nations league om wat jongens aan het werk te zien. Is toch prima. Waar maakt iedereen zich zo druk om? Brobby zie ik nog wel meegaan naar het WK, zijn tijd komt echt nog wel. Van Gaal heeft niet veel keuze qua spitsen, Weghorst en Luuk de Jong zijn prima voor de laatste 10 minuten

31 mei 2022 om 20:41

Inderdaad, mensen lijken te denken dat zijn plek in de selectie van Jong Oranje op dit moment betekent dat hij dus ook niet mee kan/zal gaan naar het WK. Het ligt anders: plaatst Jong Oranje zich - al dan niet dankzij de inzet van Brobbey - dan kan Brobbey, mits hij goed blijft presteren, mee naar het WK en kan hij daarvoor gewoon in de (korte) voorbereiding meedraaien. LvG weet heus wel wat Brobbey kan en daar kun je ook scouts voor op de tribune laten plaatsnemen tijdens de eerste seizoenshelft. Vervolgens zou Brobbey uiteraard óók nog naar het EK voor Jong Oranje mee kunnen. Het is niet of-of.

31 mei 2022 om 20:51

@scirea1897 - Alleen kun je gewoon twijfelen om watvoor reden Janssen is gekozen en waarom hij uberhaupt op de schaduwlijst staat van Oranje. Hoorde Louis zeggen dat dat mede komt omdat Blind met hem heeft samengewerkt, maar dat was in de tijd dat het terecht was dat Janssen erbij zat. Omdat zijn prestaties bij AZ ongekend was en nog regelmatig speelminuten kreeg bij de Spurs. Daarna was het ook snel naar beneden gegaan. Als je puur naar spitsen kijkt, dan was Piroe een logische keus geweest. 47 wedstrijden, 24 goals en 6 assists bij een middenmoter als Swansea in de Championship (wat ik qua competitie hoger inschat dan de Liga Bbmx). Is daarnaast ook niet jong genoeg meer voor Jong Oranje (22 jaar). Anders Brobbey of Zirkzee meegenomen naar de eerst en had Erwin gewoon Dallinga of Azarkan moeten gaan. Met Zirkzee/brobbey en Boadu heeft Erwin genoeg keus en maakt Redan ook altijd wel zijn goals voor Jong Oranje. Zal echter de uitverkiezing voor Brobbey redelijk onterecht vinden, mede omdat hij geen basisspeler was bij Ajax. Heeft het wel goed gedaan wanneer hij inviel, maar dan zal de uitverkiezing voor Piroe of Zirkzee meer terecht zijn.

Janssen niet geschikt en brobbey nog niet geschikt voor oranje

Het zou toch ook onbegrijpelijk zijn als Brobbey (nu al) erbij zou zitten. Heeft een paar belangrijke ballen erin geknald/getikt, maar die jongen komt net kijken, heeft nog niet eens een basisplaat bij Ajax en blinkt eigenlijk nergens echt in uit. Nu moet ik eerlijk zeggen dat wel alles beter is dan Vincent Janssen, maar als je Brobbey erbij wil dan heb je echt een Ajax-bril op.

Lees veel verontwaardigde berichten over Brobbey, maar ik vind het ontbreken van Geertruida en Veerman minstens zo opvallend.

31 mei 2022 om 22:23

Veerman heeft zich al meerdere keren met vage (ofja onverklaarbare) afgemeld. Denk dat de coach wel klaar is met deze luiaard. Die moet eerst maar is 10km in een wedstrijd kunnen leggen. Sjokt er maar een beetje bij in Eindhoven. Heeft een super pass/assist in huis maar mentaliteit van niks. Heeft niet voor niks geen vaste basisplaats bij Psv.

1 juni 2022 om 07:18

Begon als invaller, maar heeft vrij kort daarna een basisplek veroverd en speelde op een enkele keer na bijna alles. En dat jong oranje verhaal is al weer even geleden en staat compleet los van het huidige grote oranje onder van Gaal. Heb de afgelopen 2 seizoenen voor m’n werk continu PSV gevolgd en jouw verhaal over sjokken en gebrek aan mentaliteit herken ik me echt totaal niet in. Heeft in dat half jaar al bewezen veel verder te zijn dan sommigen overal roepen. En nee, ik ben zeker geen supporter, maar het wrok bij jou lijkt wel erg hoog te zitten.

1 juni 2022 om 20:52

Hoi AidenMcGeady leuk dat je even reageer op mijn post. Wrok is een groot woord maar hij staat bij mijn wel al op min 1 door zijn afmeldingen zodat ik hem wat kritischer beoordeel.

Even opgezocht maar heeft inderdaard 1015 minuten gemaakt over 15 wedstrijden. Dat is toch 70 minuten per wedstrijd en maar 3 gemist. Voor mijn gevoel stond die vaak wissel en/of werd die vroegtijdig gewisseld. Had hem zef ook gekocht in mijn coach van het jaar team omdat ik weet dat die wel kan presteren en veel assists in huis kan hebben.
Alleen loopt die er ook vaak beetje verloren bij en mist die enorm veel gif.

Als jij hem intensief heb gevolgd weet je dan ook soms hoeveel km die maakt in een wedstrijd? Wel benieuwd naar.

Al met al toch nog lang niet goed genoeg voor het grote oranje? Geertruida mee eens die verdiend het echt!

1 juni 2022 om 01:48

Nou ja, als van Gaal nou van Rhijn had opgeroepen op rechtsback, dan waren er ook vast wel verontwaardigde berichten om Geertruida.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren