Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay kraakt keuze Van Gaal: ‘Ik zou hem oproepen als ik bondscoach was’

Laatste update:

Memphis Depay kan zich niet vinden in de keuze van Louis van Gaal om Georginio Wijnaldum niet op te roepen voor het Nederlands elftal. Oranje werkt de komende weken vier wedstrijden af in het kader van de Nations League en Van Gaal vindt het niet nodig tijdens die wedstrijden gebruik te maken van de middenvelder van Paris Saint-Germain. “Ik zou hem oproepen als ik bondscoach was”, laat Depay in gesprek met de NOS merken wat hij van die keuze vindt.

Wijnaldum heeft van Van Gaal te horen gekregen dat hij niet welkom is voor de komende interlands van het Nederlands elftal. De 31-jarige middenvelder van PSG heeft de vorige interlands geen goede indruk achtergelaten bij de bondscoach. “Georginio heeft niet geleverd”, zo liet Van Gaal maandag tijdens de persconferentie zijn licht schijnen over de eerdere prestaties van Wijnaldum. “We hebben zes kwalificatieduels gespeeld en hij speelde er vijf”, vervolgde de bondscoach. “Ik heb hem drie keer gewisseld. Ik vind dat je fit moet zijn bij het Nederlands elftal. Het is geen revalidatiecentrum, geen psychotherapeutisch centrum.”

Depay is een andere mening toegedaan. "Ik zou hem oproepen als ik bondscoach was”, zo is de aanvaller van Barcelona stellig. “Ik vind wel dat hij hier veel heeft laten zien en erbij hoort.” Wijnaldum speelde in zijn carrière tot dusver 86 interlands en bezet daarmee de dertiende plek op de ranglijst van spelers met de meeste interlands voor het Nederlands elftal. Hij deelt die plek met Marc Overmars en hoeft van de huidige internationals alleen Daley Blind voor zich te dulden. “Ik vind dat hij veel strepen heeft hier. Er is ook nog een verschil tussen niet bij de eerste elf zitten of helemaal niet in de selectie”, zo gaat Depay verder.

“De naam Wijnaldum vind ik in de selectie horen. Ik heb geen twijfels dat die weer gaat komen. Het is nu klote voor Gini, maar ik denk dat hij er snel weer bijzit. Wij gaan verder met bouwen”, aldus Depay, die zich altijd verheugd op het spelen van wedstrijden met het Nederlands elftal. “Het voelt als een warm bad.” De aanvaller van Barcelona heeft nog geen kriebels in zijn buik voor het WK, dat eind dit jaar plaatsvindt. “Dat duurt nog wel even. Na de zomervakantie gaat het komen.” Depay kan de komende interlands werken aan zijn doelpuntenmoyenne. De spits heeft nog 25 doelpunten nodig om topscorer aller tijden te worden van Oranje.

Vind jij het terecht dat Georginio Wijnaldum niet is opgeroepen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

statistieken liegen niet

31 mei 2022 om 16:28

Ik denk dat Depay even zijn klep moet houden en zich bezig moet houden met voetballen, dan maakt ons Louis wel gewoon de keuzes aangezien hij eindverantwoordelijk is.

31 mei 2022 om 17:04



Als hem de vraag gesteld wordt of hij Wijnaldum wel zou selecteren.........hij geeft dan gewoon antwoord. De opmerking dat hij de keuze van LvG "kraakt" is de gebruikelijke clickbait van VZ, dat wil niet zeggen dat Depay zich met het keuze beleid bezig houdt toch.

Gezien de andere keuzes van de bondscoach kan je je afvragen welke logica daar achter zit - maar dat is idd zijn verantwoordelijkheid.

31 mei 2022 om 17:27

Eens met Erasmus. Ik vind het wel mooi als spelers op een normale, niet-opgefokte manier gewoon antwoord durven geven op zo'n vraag. De mediatraining zou ook van die vlakke ontwijkende antwoorden op kunnen leveren. Dit vind ik mooier.

31 mei 2022 om 17:41

"Zijn klep moet houden"...echt? Hij geeft zijn mening, meer niet, op een normale manier. Itt sommigen dus.

31 mei 2022 om 18:15

Memphis wil misschien een prijs winnen. Dat gaat niet lukken als een bondscoach allemaal rare keuzes maakt dus natuurlijk mag hij uitspreken wat hij hiervan vindt

31 mei 2022 om 18:38

Wellicht als Memphis dan in het veld niet allemaal rare keuzes maakt kan het nog wat worden met een prijs.

31 mei 2022 om 18:53

Denk niet dat de topscorer van Oranje het probleem is.

31 mei 2022 om 19:01

Deze keuze is vooral voor Louis: kijk mij stoer zijn ik laat Gini buiten de selectie..

Die jongen had wel wat meer krediet verdient en lijkt mij alles behalve een stoorzender op de bank.. belachelijke keuze van Van Gaal om over die rug van Gini interessanr te willen doen.

31 mei 2022 om 19:02

Memphis is een van de weinige spelers die structureel levert in Oranje. Die doet waar hij voor wordt opgesteld en dat is beslissend zijn met doelpunten

31 mei 2022 om 17:02

31 wedstrijden, 1 goal, 3 assist, niks aan gelogen inderdaad. Hij hoort er op het moment zeker niet bij.

31 mei 2022 om 17:16

Klopt maar dat is al heel lang zo in het geval van Wijnaldum. Depay heb je voetballend trouwens ook geen reet aan en zou ook wel thuis kunnen blijven.

31 mei 2022 om 18:16

Op hoeveel goals en assists staan onze andere middenvelders?

31 mei 2022 om 18:40

Guus Til 15 goals & 3 assists

31 mei 2022 om 19:02

En hoeveel daarvan waren de 3 of 4 nul tegen VVV en Pec?

Wijnaldum is nog altijd 2 klassen beter dan Til en op en top prof..

31 mei 2022 om 19:03

Klopt maar dat rendement had hij bij PSG niet behaald waarschijnlijk. 15 minuten speeltijd zou al heel wat zijn voor hem daar

31 mei 2022 om 20:38

Net als Wijnaldum dan dus Krekel. Niet dat ik Til nou zo graag daar ziet. Wijnaldum heeft duidelijk de verkeerde club gekozen...

31 mei 2022 om 21:25

Wijnaldum speelt in met een kampioensteam in de Farmers League. Dus zelfs dan is de 3 of 4 nog tegen VVV steeds indrukwekkender dan wat hij laat zien.

31 mei 2022 om 22:35

Dat zegt dan ook wat over Messi

ja logisch dat depay dit zegt, hoort bij die clique binnen het nederlands elftal.
maar gelukkig trekt van gaal gewoon zijn eigen weg

31 mei 2022 om 16:02

Van Gaal trekt zeker zijn eigen weg. Neemt Vincent Jansen meet, BMI, Teze, Schouten. Mischien dat je deze niet hoeft te wisselen vanuit conditie maar vanuit kwaliteit maar ja het is zijn eigen weg idd.

Het totale plaatje is bij v Gaal gewoon niet te volgen en dan krijg je dat ook spelers het gevoel krijgen dat het niet klopt en dat moet geen issue gaan worden.

31 mei 2022 om 16:05

Ik kan Louis prima volgen hoor, niet spelen bij je club is geen plek in Oranje. Easy.

31 mei 2022 om 16:13

@030fcu, Dat is de reden niet hoor. Van Gaal zei zelf dat hij daar allang is van afgestapt. Anders had Bergwijn er natuurlijk ook niet bij gezeten. Het is gewoon dat hij onder Van Gaal niet presteert bij het Nederlands Elftal.

31 mei 2022 om 16:14

Bergwijn, Cillessen en Ake ook maar thuislaten dan. Die hebben minder gespeeld dan Wijnaldum. En hoe verklaar je de selectie van Vincent Janssen?

31 mei 2022 om 16:15

Ja, het is de downside van kiezen voor geld ipv voetbalPlus zijn prestaties in het NL elftal waren inderdaad ondermaats. Maar vlak niet uit dat dit een manier is van Van Gaal om Wijnaldum extra te triggeren…

31 mei 2022 om 16:19

Sirius. Je kan zeggen wat je wil, maar Vincent Janssen heeft natuurlijk wel aardig wat wedstrijden gespeeld dit seizoen? Dus voor hem gaat deze noemer niet op.

31 mei 2022 om 16:19

@giannini: Dat dus. En de laatste interlands speelde hij ook als een drol dus ik geef Van Gaal groot gelijk.

31 mei 2022 om 16:19

@Sirius dat is ook een aparte keus, maar neemt niet weg dat Wijnaldum nu thuis laten, een prima keus is. Genoeg andere geselecteerd (met dezelfde ervaring als Wijnaldum). En die wel spelen.

31 mei 2022 om 17:57

@sirius

Van Gaal heeft gezegd dat hij bij Janssen een bepaald type spel heeft gezien waar hij naar op zoek is. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar dat kan natuurlijk wel een verklaring zijn. Dat zo'n speler past in een bepaald spelsysteem wat hij wil uitproberen. Bij Ajax hadden we ooit die spits die van ADO gehaald was. Die kon ook niet voetballen maar om een of andere reden werkte dat wel.

31 mei 2022 om 22:15

Dimitri Bulykin? Dat werkte toch ook weer niet zó fantastisch? Of laat mij geheugen me nu in de steek?

31 mei 2022 om 16:14

Je bedoeld de clique die Nederland naar het WK gebracht heeft, de clique die het NL weer liet voetballen, toen het zo goed als dood was, dus idd vrij logisch wat Depay hier zegt, het is dus meer helaas dat van Gaal KKD spelers selecteert

31 mei 2022 om 16:18

@Snipez14 wie zijn de KKD spelers dan?

31 mei 2022 om 16:30

Snipez. Gewoon onderdeel van het elftal. Volgens mij is het hun 2x niet gelukt om zich te kwalificeren? Dus om dit WK nu hoogstpersoonlijk in hun schoenen te schuiven?

1 juni 2022 om 08:55

Je bedoeld die clique die het liet afweten tegen Tsjechie ?? Onze vedettes haha,altijd al een dienende speler geweest wijnaldum saai om na te kijken niks bijzonders

31 mei 2022 om 18:27

@OREELY, kom ben eens flink, welke
" clique" bedoel je...

31 mei 2022 om 21:04

Zal ik hem voor je inkoppen, zodat je je racisme kaart weer kunt trekken. Hij bedoelt de Clique die ook vi boycot vanwege vermeend racisme.

1 juni 2022 om 15:51

@Rochus, alleen het feit dat je de domme niks zeggende woorden "racisme kaart" gebruikt, zegt in principe dan weer alles over hoe je in elkaar zit.
En voor het geval dat mij van nog meer gaat betichten, want ik voel hem al aankomen :
BLM....zijn de initialen van mijn heel jong overleden dochter

31 mei 2022 om 20:00

idd de 3 gekleurde die samen beslissen bij wie ze voor de microfoon gaan staan, en de rest van het elftal meeslepen in deze woke idioterie.

31 mei 2022 om 20:14

Volwassen

1 juni 2022 om 00:01

@wimhorst

Fijn dat we gedurende de eeuw zoveel leuke termen verzonnen hebben om racisme per definitie weg te wuiven.

De ironie dat de racisme-kaart ook een gecoinde term was juist om racisten te omschrijven die de problemen van hun land wijten aan immigraten gebaseerd op de bekende Engelse politicus die dat deed.

Mooi hoe dat is omgedraaid niet? Ach dat zal mijn 'wokeness' liggen dat ik overduidelijke hersenspoeling herken.

1 juni 2022 om 15:56

,@Herosennin44, denk je echt dat ze dit willen horen, de waarheid. Nee joh ze geven veel liever af op mensen die toevallig een donker kleurtje hebben..Ik zie het vooral als een reflex om hun eigen mislukte leventjes te camoufleren.

Ik hecht niet zo veel waarde aan welke spelers van Gaal nu wel of niet selecteerd. Van Gaal wil denk ik zo veel mogelijk in zijn ogen interessante spelers van dichtbij aan het werk zien. Zodat hij voor zich zelf een goede keuze kan maken voor de selectie die op het WK aktief zal zijn.

31 mei 2022 om 16:13

Ach, het is toch gewoon heel erg gek te noemen dat Vincent Janssen überhaupt op een lijstje staat? Je zou dan nog eerder Thijs Dallinga of Thom Verheydt kunnen oproepen. Jerdy Schouten mocht best een kansje krijgen. Bruno Martins Indi is gewoon wreed om mee te nemen, want die gozer gaat geen seconde spelen op het WK. We hebben hem toch al genoeg 'aan het werk gezien'? Hij flopte bij Porto, degradeerde met Stoke, hangende pootjes terug naar Nederland en nu blinkt ie niet eens uit voor AZ. Totaal gebrek aan ontwikkeling en ik zie niet wat dat dan bijdraagt terwijl je al zo veel goede centrale verdedigers hebt. Snap dat wat kwalificatieduels leuk kunnen zijn voor Jong Oranje, maar om Botman kan je echt niet meer heen als optie achterin hoor.

31 mei 2022 om 21:31

Het feit dat Janssen oproepen een grote grap is, zorgt er in mijn optiek niet voor dat Wijnaldum erbij moet zijn.

Dat die een beetje selectief is met zijn eisen om iemand te oproepen, ben ik het dan wel eens.

1 juni 2022 om 07:58

@bongiorno
Botman is een goede verdediger in een bepaald systeem. Bij jong Oranje was hij niet zo bijzonder doordat hij moest verdedigen met ruimte in zijn rug. Schuurs deed dit bij Jong Oranje beter. Terwijl Botman weer beter presteert bij zijn club omdat die op een andere manier speelt.

1 juni 2022 om 10:52

Binnen een 5-3-2 denk ik dat Botman uitstekend wat meer achter zou kunnen blijven en uit kan blinken.

31 mei 2022 om 16:24

Ik begrijp alle heisa ook echt niet. Het zijn oefenwedstrijden. Om speler te testen. Kijken of er een geschikte kandidaat tussen zit. Er zijn nog zelfs een aantal maanden te spelen voordat het WK start. Geen idee waarom iedereen denkt dat dit het team is van het WK.

31 mei 2022 om 18:03

De Nations League biedt toch ook nog een extra kans op plaatsing voor het EK? Volgens mij is die juist bedacht zodat er daadwerkelijk iets op het spel staat, in plaats van al die echte oefenwedstrijden waar je voor nop speelt.

31 mei 2022 om 18:51

Volgens mij win je niks met de nations league. Het is puur een speciaal naampje voor een oefenwedstrijd. Het enige goede aan dit is dat grote landen wel tegen elkaar spelen. In plaats van kleinere landen. En mocht het alsnog wel een extra kans geven tot kwalificatie. Hoor je je als Nederland zijnde gewoon normaal te plaatsen. Ter aller tijden.

Dit is gewoon een wake-up call, verlaat Paris voor een ploeg waar die wel speelt (feyenoord??). Als hij daar weer speelt en fit wordt, speelt hij gewoon op het WK.

31 mei 2022 om 15:56

Op zich geen gek idee, terug naar Feyenoord. Voor het geld hoeft hij het niet te doen, en kan zeker van meerwaarde zijn. Alleen is hij pas 31 jaar en kan dus nog wat jaartjes mee. Dus ik zie het hem niet zo snel doen.

31 mei 2022 om 16:09

Joh, Wijnaldum is 31 en verdient 9.5 miljoen per jaar bij Paris. Staat daar nog twee jaar onder contract. Jij denkt dat die gozer twintig miljoen euro gaat laten liggen om weer lekker tegen Excelsior en Volendam te komen ballen? Je bent gek hoor. Als ie 33 is dan staat Feyenoord nog net zo goed met de armen wijd open.

31 mei 2022 om 16:49

Haha dit dus. Wijnaldum zou echt totaal gestoord zijn. Zou het wel heel erg leuk vinden als ie nog terugkeert.

31 mei 2022 om 19:00

Als hij terug gaat naar Nederland dan gaat hij naar PSV, daar heeft hij zijn beste tijd gehad

31 mei 2022 om 16:33

@VitesseASR, Verbaasd me dat je er vaak naast zit, er zitten spelers in de selectie die minder dan Wijnaldum gespeeld hebben, hij is ook niet thuis gelaten omdat hij bij Paris speelt, dat zou helemaal nergens op slaan.

1 juni 2022 om 09:41

Waarom zit ik er vaak naast als ik vragen mag? Als Wijnaldum fit en in vorm is, is het gewoon een erg goede speler. Soms moet je spelers op scherp zetten en laten weten dat het allemaal niet vanzelf gaat.

Depay is natuurlijk als de dood dat Van Gaal straks echt gaat selecteren op basis van vorm bij de club, dan speelt hij geen interland meer

31 mei 2022 om 16:31



Ik snap ook gewoon niet waarom iedereen weer valt over de keuzes van Louis, hij heeft ons verdomme naar de halve finale geleid met een elftal die naar mijn inziens blij moest zijn met überhaupt een halve finale. Louis is zelfingenomen, maar van mij mag het. Hij heeft mij als supporter van het NL elftal onvergetelijke herinneren gebracht en daar zal ik hem altijd dankbaar voor zijn. Dus Louis! Mijn zegen heb je (niet dat het hem wat boeit) maar alsnog!

31 mei 2022 om 18:48

Dat afbraak "voetbal" vond je dat onvergetelijk....🤣🤣. Er waren maar 2 zaken onvergetelijk..die belachelijk duik in het "zwembad" van Ribben tegen Mexico waar ze die onterechte pingel kregen, en het feit dat de "kenners" allemaal bakzeil moesten halen vanwege de wereldprestatie van Stefan de Vrij. Verder was het van een vreselijk slecht niveau

31 mei 2022 om 18:19

Dan kan je straks niemand meer selecteren. Als we naar vorm gaan kijken dan moet je dus Memphis, Frenkie en De Ligt ook passeren. Dan kan je met een Eredivisie elftal aantreden

31 mei 2022 om 18:23

Zou wel een beetje ondankbaar zijn ten opzichte van Memphis. Speelt zeker niet groots bij Barca, maar voor NL heeft ie veel betekent en is ie van grote waarde. Zijn statistieken voor NL liegen absoluut niet.

Snap best dat hij zo denkt over zijn vriend, die ga je natuurlijk niet afvallen. Objectief gezien speelt Wijnaldum natuurlijk een heel slecht seizoen, dit kon hij ook niet maskeren tijdens zijn optredens in Oranje. Verder maakte ik uit de woorden van van Gaal op dat Wijnaldum niet de meest sociale lieve bankzitter is waardoor het een gevaar vormt voor de sfeer in de groep (zie de problemen met Huntelaar en van Persie in 2012, in mindere mate ook Van der Vaart destijds). Dan snap ik enigszins wel dat hij nu niet opgeroepen wordt, voor de basis komt hij namelijk heel erg te kort op dit moment.

Hoezo? Dan kan die toch met Frenkie en Klaassen zn wijsvingers in zn oren doen na een gescoorde penalty?

31 mei 2022 om 16:10

Je weet dat dat een religieus iets is? Hij zoekt een moment van stilte voor een dankgebed. Kan ik alleen maar respect voor hebben.

31 mei 2022 om 16:20

Was mij daar niet van bewust, vooral omdat hij dit begon te doen na opmerkingen over zijn hoed volgens mij. Als het inderdaad iets religieus is dan neem ik het terug.

Daarbij gezegd, ik denk dat dit is als 'ik hoor mijn haters niet'

31 mei 2022 om 16:22

Als dit bij Depay iets religieus is, kan ik ook over water lopen.

31 mei 2022 om 16:34

Is helemaal niet religieus, hij heeft een keer uitgelegd dat dit een gebaar is naar de dove kinderen van een goed doel die hij sponsort.

31 mei 2022 om 16:44

@hakkie2: Man man man, waar haal je deze onzin vandaan joh! Uit de grote duim gezogen? Precies wat MVB-PSV zegt. Hij vraagt daarmee aandacht voor het goede doel dat hij steunt. Ook iets om respect voor te hebben, maar totaal niets religieus.

31 mei 2022 om 16:52

De reden dat dhr. Depay deze celebration uitvoert komt voort uit zijn overtuiging omtrent het doof / blind zijn voor de mening van de buitenwereld. Van een religieuze intentie is er geen sprake van. Daarnaast heb ik nauwe contacten met de familie Depay, wat ook het bovenstaande bevestigt.

31 mei 2022 om 17:19

😄😄😄😄 Je kletst onzin.

31 mei 2022 om 17:43

Als je Depay Vingers Oren googlet, is de eerste hit sportnieuws van 5 mei 2018 en daar zegt hij toch echt dat het religieus is.

"Een vraag die de afgelopen tijd vaak gesteld werd, was waarom Memphis z'n vingers in z'n oren deed als hij scoorde. 'Ik luister alleen naar God', wil hij er mee zeggen. ''Ik ben geen religieus persoon in de zin dat ik elke week naar de kerk ga, of kruisjes sla, dat is voor iedereen anders. God is overal. Ik heb echt een relatie met God.’’"

Klopt van geen kant. Als je dan ziet dat zijn concurrenten oa Til en Klaasen zijn, kun je het ook niet serieus nemen.

31 mei 2022 om 16:32

Til is een aanvallende speler dus een andere positie en Klaassen laat het gewoon zien bij Ajax, mede door hem zijn we kampioen geworden.

31 mei 2022 om 18:41

Gini heeft zijn beste wedstrijden gespeeld op 10 voor Oranje, Het is niet te bevatten de voorkeur krijgt, die heeft na zijn goede begin echt niks meer laten zien

1 juni 2022 om 09:03

Daar gaat het al mis met wat je men denkt ! Gini is geen 10 totaal niet creatief geen goed afstandschot,

1 juni 2022 om 10:23

Gini heeft zijn goede wedstrijden bij liverpool gespeeld, bij orange was hij altijd erg matig

Heeft Davids hier misschien ook een rol in gespeeld???

Logisch want Depay is er als de kippen bij om te zorgen dat de Gullit quote wordt gehaald in het Nederlands elftal. Er is lang geroepen dat men keuzes niet snappen omdat spelers niet aan spelen toekomen bij hun club, nu wordt hierop beoordeeld en is het nog niet goed.

31 mei 2022 om 16:06

Er wordt selectief op speelminuten beoordeeld. Natuurlijk is het dan niet goed.

31 mei 2022 om 16:14

Wat is de ‘Gullit quote’?

31 mei 2022 om 18:25

Liever de Gullit quote dan de Vincent Janssen quote

Gelukkig is hij geen bondscaoch, laat hij zich eerst maar eens bezighouden met zichzelf. Nog werk genoeg aan de winkel....

Dit is gewoon Van Gaal's manier om Wijnaldum duidelijk te maken dat hij snel een club moet zoeken waarbij hij meer speelt en beter tot z'n recht komt. Komt goed.

31 mei 2022 om 16:29

En Bergwijn belonen omdat hij amper minuten maakt? Totale onzin dat het om de speeltijd van Wijnaldum gaat.

31 mei 2022 om 16:30

Bergwijn speelt goed in Oranje, Wijnaldum niet. Daar gaat het ''niet leveren'' over, en daar valt best iets voor te zeggen.

31 mei 2022 om 16:36

Dat had ik inderdaad wel door, maar er word hier gezegd dat hij naar een andere club moet gaan om meer minuten te maken en waar hij tot zijn recht komt, dat is niet het geval, Wijnaldum is inderdaad erg zwak in het Nederlandse elftal afgelopen wedstrijden.

31 mei 2022 om 17:05

Wijnaldum scoort elke keer als ie speelt voor NL..

31 mei 2022 om 17:11

Khalid. Dan is Wijnaldum dus topscorer allertijden van het Nederlands elftal?

31 mei 2022 om 19:13

Onzin Khalid, 26 goals in 86 interlands… hoe bedoel je hij scoort elke keer….

31 mei 2022 om 21:25

"en Bergwijn belonen omdat hij amper minuten maakt?"

Totaal ander geval. Wijnaldum is een speler waar je 90 minuten op moet kunnen bouwen, Bergwijn is meer van de momenten. Aan Bergwijn heb je ook als hij bij z'n club weinig speelt nog altijd een bruikbare invaller. Iemand als Wijnaldum heeft toch meer ritme nodig.

Memphis heeft geluk dat Xavi nog medelijden had met hem en dat Barca nergens meer voor speelde anders had hij ook geen minuut meer gespeeld. Beide hebben de verkeerde club gekozen en hebben een transfer nodig om topfit te zijn bij het WK.

Memphis heeft nog 12 doelpunten nodig om topscoorder aller tijden te worden. Depay staat op 39, Van Persie op 50.

31 mei 2022 om 16:38

Moet te doen zijn met de Nations League, Vriendschappelijke wedstrijden en het WK, lachen als Nederland oefent tegen San Marino waar Depay 5 keer tegen scoort haha.

31 mei 2022 om 16:47

Topscoorder aller tijden worden is ook afhankelijk van in welke generatie je opgroeit. Zo heb je bijvoorbeeld een tijd gehad dat je Kluivert, Van Nistelrooij, Makaay en Hasselbaink in de selectie had. Hoewel je dan in een luxepositie zit kan er ook maar 1 tegelijk scoren.

31 mei 2022 om 17:17

Ja dacht al, hoe komen ze nou aan 25 doelpunten

Maar je bent geen bondscoach. Je bent een redelijk goede voetballer voor het huidige Barcelona en hebt al je focus nodig om goede wedstrijden te kunnen spelen in het Nederlands Elftal. Je bent zeker geen tactisch meesterbrein.

Laat het denkwerk nu maar aan Van Gaal over.

Hopen dat Memphis zelf hetzelfde lot wacht. Kunnen ze samen van Gaal binnenkort van van alles berichten. Doe mij maar Brobbey en Gakpho

Vriendjes wil je er altijd bij hebben natuurlijk .Als je Depay vraagt of Gini presteert bij oranje zal zijn antwoord zijn natuurlijk. Wijnaldum laat al tijden niks zien in oranje en het is ook logisch dat hij nu niet wordt opgeroepen.

Je gaat je eigen billenmaatje natuurlijk niet afkraken.

31 mei 2022 om 18:27

Klopt. Kijk naar Van Gaal en zijn billenmaatje Blind

1 juni 2022 om 08:46

Two wrongs don't make a right, ongeacht hoe je Memphis overal altijd ook loopt ter verdedigen.

Wijnaldum heeft al een lange tijd niks meer bijgedragen bij het Nederlands elftal. Nu heeft hij mega weinig minuten gemaakt dit seizoen. Op basis waarvan zou hij dan mee moeten gaan? Omdat het dan blijkbaar een 'gezellige' jongen is? Of omdat hij een leider is in de kleedkamer?

Is zijn mening net zoals Van Gaal altijd zijn mening laat gelden.


Ik geef ze beide trouwens geen ongelijk.

Van Gaal wil iets triggeren bij Gini zoals misschien naar een andere Club enDepay neemt het voor zn medespeler op.

Wijnaldum zijn tijd is voorbij in het Nederlandse elftal tijd dat Depay het accepteert, knap dat Louis er ook schijt aan heeft, we kennen hem ook niet anders.

De reden dat Wijnaldum zoveel interlands heeft is vanwege het gebrek aan kwaliteit.

Leuke draver, kan mee hobbelen als het goed gaat. Voor de rest gewoon een hele middelmatige speler. Heeft geen steekbal, matige aanname, geen bijzonder schot, weinig overzicht, werkt altijd spel vertragend.

Kan wel erg goed onzichtbaar zijn en af en toe scoren.

31 mei 2022 om 18:29

Dat geldt voor al onze internationals op Van Dijk en De Vrij na. Die staan er allemaal in bij gebrek aan beter dus daar is Wijnaldum niet speciaal in

31 mei 2022 om 18:43

Beste Japie, dat begrijp ik.
Alleen wordt het door Depay als een argument gebruikt. Hij moet er maar bij zijn , want hij heeft al veel interlands op zijn naam. Vandaar dat ik dit aankaart.

Het aantal interlands van Wijnaldum is bijna een belediging voor de spelers van afgelopen generaties.

31 mei 2022 om 19:05

Klopt zeker en hij zal niet goed spelen bij PSG, maar hij is toch niet minder dan Guus Til en Clasie?

31 mei 2022 om 18:45

Dit vind ik zo'n domme reden om te op te noemen. Iedereen speelt vanwege gebrek aan beter. Als er betere Nlse verdedigers zijn dan Virgil dan speelt hij ook niet.

31 mei 2022 om 19:10

Nogmaals, dit wordt als argument gebruikt om Wijnaldum op te roepen. Let op, het is een beetje verkapt beschreven, maar komt het wel op neer. Daarvan zeg ik dus, het aantal interlands is totaal niet relevant gezien de selecties van afgelopen jaren.

31 mei 2022 om 20:14

En het feit dat hij basisspeler was van Liverpool dat een titel veroverde en een CL? Hoeveel van de afgelopen 20 doelpunten van oranje was Wijnaldum betrokken?

31 mei 2022 om 21:15

Dit is dezelfde misvatting als die van Depay: enkel kijken naar het verleden. Op dit moment ziet Van Gaal het niet in Wijnaldum zitten en Depay geeft eigenlijk aan dat zijn 'status' doorslaggevend moet zijn ("de naam Wijnaldum hoort in de selectie", "hij heeft veel strepen hier", zegt hij) in plaats van vorm.

31 mei 2022 om 22:38

Die misvatting geldt ook voor Frenkie en De Ligt die drie jaar geleden voor het laatst indrukwekkend presteerden

En zo lult iedereen in zijn eigen straatje......

Natuurlijk zegt Depay dit. Als Depay bondscoach zou zijn zou hij zijn vriendjes Promes , Babel , en Van Aanholt ook oproepen. Wijnaldum heeft gewoon een dramatisch seizoen bij PSG en bij Oranje was hij de laatste wedstrijden ook gewoon slecht.

31 mei 2022 om 17:23

Sinds wanneer zijn Promes en Van Aanholt vriendjes van Depay? Volgens mij zijn het allemaal collega's van elkaar...

31 mei 2022 om 18:15

Zijn vriendjes van elkaar. Daarom zijn ze buiten de voetbal ook vaak genoeg samen op vakantie geweest. Iedereen weet dat het allemaal vriendjes van elkaar zijn of je moet het niet willen zien.

31 mei 2022 om 19:42

Nou hup dan stuur even de link van 3 artikelen dat ze met elkaar op vakantie zijn geweest. Memphis moet wel mee zijn gegaan...ik heb het ernstig vermoeden dat je niks kan vinden.

31 mei 2022 om 20:43

Nou hup zo praat je misschien tegen je hond droeftoeter. Maar als je hun op instagram zou volgen had je het geweten. Niet alles staat in de “media”

Dit gaat gevolgen hebben voor Depay. Dit soort meningen moet je binnenboord ventileren. Gaat van Gaal niet pikken en terecht.

De kwaliteiten van Wijnaldum zijn niet veranderd. Na een trainingskamp met Oranje is deze man gewoon van meerwaarde. Wat mij betreft hoort hij erbij, ongeacht zijn situatie bij PSG

Ik vind dat depay beter ff zen mond moet houden, en het een keer laten zien tegen de grote tegenstanders

1 juni 2022 om 07:10

Precies ja…. Anders wisselen voor Vincent Jansen toch???

Maar jij bent geen bondscoach.

Dit noemen we door selecteren.

Wijnaldum speelde zijn laatste interlands echt niet goed. Maar om als trainer hem dan zo af te vallen is niet netjes. Depay geeft zijn mening, en dat mag jij doen.

Ik hoor geen echte argumenten van Depay. Wijnaldum heeft voor het geld van PSG gekozen met het grote risico dat zijn speeltijd in het geding zou komen. Anders dan in bijv. Engeland worden er in Frankrijk geen 2/3 wedstrijden per week gespeeld en wordt er dus minder gebruik gemaakt van de breedte van een selectie. Wijnaldum heeft een duidelijke boodschap gekregen voor het WK: spelen en als een transfer daarvoor nodig is dan de keuze maken of flink verdienen bij PSG en geen WK of elders spelen en kans op WK deelname vergroten.

Wijnaldum heeft een fenomenale carrière gehad voor zijn kwaliteiten. Het klikte bij Liverpool maar Klopp begreep, en Wijnaldum zelf denk ik niet, dat hij niet onmisbaar was. Sterker nog, Klopp liet 'm gewoon gratis de deur uitlopen. Als het bij Oranje heel goed draait - zoals bij Liverpool vaak het geval was - kan Wijnaldum prima meevoetballen, maar hij heeft niet de kwaliteiten om het team enigszins bij de hand te nemen. En als het dan ook nog eens even persoonlijk minder gaat, dan is het al heel snel helemaal niet goed genoeg meer.

Bizar zo'n stemmingmakerij kop boven een artikel.
Memphis "kraakt" niemand, hij geeft gewoon netjes een en objectief antwoord op een vraag.
Stel dezelfde vraag aan, van Dijk en die geeft dan hetzelfde antwoord, staat er 100% zeker een andere, vooral normale en genuanceerde kop, boven het artikel.
Ik heb bewust de reactie niet gelezen...Maar kan me nu al weer voorstellen wat de Derksen adepten zullen schreeuwen.
Voebalzone dit hebben jullie toch niet nodig om hetzelfde lage niveau als VP aan te nemen. Kom Op zeg, dat is toch niet nodig.

Natuurlijk zegt Depay dat, het zijn matties, maar hij weet zelf ook heus wel dat je bij je club moet spelen om in aanmerking te komen. Dat LvG daarnaast onbegrijpelijke keuzes maakt in het selecteren van spelers staat hier los van.

Is zijn beste maatje die elkaar opzoeken dus Depay is niet objectief. Waar bemoeid hij zich mee...

31 mei 2022 om 19:15

Zelfde geld voor jouw, jij bent ook nooit objectief in PSG en Messi topics, waar bemoei jij je dan mee? 😏

Ja maar jij bent geen bondscoach.... Als jullie slecht presteren is het zijn reputatie niet die van jou Depay. Jij zal nog wel worden opgeroepen omdat er niks beter is voor Oranje.

Maar die cilissen speelt toch ook al mnd niet....Tja van Gaal en zijn nonsens "argumenten"

Logisch dat Memphis het voor zijn vriend opneemt. Anderzijds had het volkomen logisch geweest als hij hetzelfde behandelt zou worden. Veel te weinig gepresteerd en leunt op zn verleden. De hiërarchie moet snel veranderen bij dit NL’s elftal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren