Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ralf Rangnick kiest voor onmiddellijk vertrek bij Manchester United

Laatste update:

Ralf Rangnick vertrekt per direct bij Manchester United, zo brengt de Engelse club zondag officieel naar buiten. De interim-manager, die na de komst van Erik ten Hag verder zou gaan als technisch adviseur op Old Trafford, is zelf tot dat besluit gekomen. Rangnick vindt zijn baan als bondscoach van Oostenrijk te veeleisend om dat te combineren met zijn werkzaamheden bij the Red Devils.

Rangnick bracht het nieuws over zijn vertrek zondag zelf naar buiten op een persconferentie van de Oostenrijkse nationale ploeg. Kort daarop heeft Manchester United een statement naar buiten gebracht over het einde van de samenwerking met de Duitser. "Wij willen Ralf bedanken voor zijn werk als interim-manager in de afgelopen zes maanden. Met wederzijds goedvinden richt Ralf zich vanaf heden puur en alleen op zijn nieuwe rol als bondscoach van Oostenrijk. Hierdoor zal hij niet doorgaan als technisch adviseur op Old Trafford. Wij wensen Ralf het allerbeste met het volgende hoofdstuk in zijn loopbaan."

Rangnick werd begin december vorig jaar aangesteld als opvolger van de ontslagen Ole Gunnar Solskjaer. Wat volgde was een periode met zeer wisselende resultaten en de nodige kritiek op het spel van Manchester United. Rangnick zat vorige week zondag voor het laatst op de bank, toen met 1-0 werd verloren van Crystal Palace. Hij verlaat de club met de zesde plaats, waardoor Ten Hag volgend seizoen met zijn nieuwe werkgever in de Europa League speelt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 mei 2022 om 15:42

Volgens El Fenomeno heeft Rangnick toch echt wel alles uit de selectie gehaald en beter gepresteerd dan Solskjaer!

29 mei 2022 om 16:50

Geen idee wat er precies achter de schermen zich afspeelt. Het lijkt mij dat Ragnick er in ging voor de lange termijn, maar misschien is het zeggenschap van Woodward en co toch de groot. Misschien koos die daarom wel eieren voor zijn geld. Maar persoonlijk denk ik ook dat Ragnick meer geschikt is voor het Duitse voetbal (als man achter de schermen). Ondanks redelijke prestaties als coach is het geen Klopp of Tuchel qua coach. Die hebben veel meer passie en energie.

29 mei 2022 om 17:34

Of de komst van Ten Hag speelt nog een rol. Sowieso is het denk ik voor alle partijen tegen gevallen, de samenwerking met Rangnick. Dan kan je misschien beter met een nieuwe trainer en een schone lei beginnen.

29 mei 2022 om 15:44

Dit dus. Heeft helemaal niks klaar gespeeld bij United en slechter dan Solksjear gepresteerd. Net wanneer je denkt dat je een ervaren adviseur hebt die verstand van voetbal zou hebben, rent ie door naar zijn volgende baan. Verloren half jaar voor United dankzij deze man.

29 mei 2022 om 15:57

Eens! Als adviseur wordt je dan niet serieus genomen nadat jezelf op de stoel van een trainer hebt gezeten en slecht hebt gepresteerd.
Misschien heeft Rangnick meer verstand van Duits voetbal. Zou mij niks verbazen als hij daar weer aan de slag gaat.

Ik ben benieuwd of Ten Hag wellicht een dezelfde rol gaat krijgen als Alex Ferguson eerder. Dus een soort van trainer, manager en TD in 1 functie.

29 mei 2022 om 20:46

Helemaal mee eens. Hij heeft United niet verder geholpen in het afgelopen halfjaar als coach. En nu hij als adviseur mag gaan fungeren. Iets dat wat meer bij hem past als je de verhalen mag geloven dan gaat hij er vandoor. Er zal inderdaad wel het een en ander achter de schermen gebeurt zijn.

29 mei 2022 om 16:00

De grote tacticus. Ik ben zelden ZO teleurgesteld. Die man had toch lovende kritieken. Letterlijk NIETS is beter gedaan onder zijn leiding.

29 mei 2022 om 16:36

Hahaha deze man zeg, kwam binnen, werd zogenaamd als goedheilige gezien van de gegenpressing, de zogenaamde professeur van de Klopps en Tuchels. Uhmm nou wat geweldig gedaan hoor. Het is bijna lachwekkend gewoon. En vaak ook steeds smoesjes hebben, sneu.

Wat een man, hoog van de toren blazen. En dan vertrekken. Lulletje rozenwater

29 mei 2022 om 15:49

Had ook niet het idee dat Ten Hag heel erg op een samenwerking met Ragnick zat te wachten. Gaf in een interview aan nog niet met hem te hebben gesproken en liet tussen neus en lippen door blijken, dat ook niet echt nodig te vinden. Dus wat dat betreft speelt er misschien wel meer achter de schermen, waardoor Ragnick nu "eieren voor z'n geld kiest".

30 mei 2022 om 15:37

United heeft juist met succes coaches gefaald. Louis van Gaal, Mourinho? Dan deed Solskjear het in mijn ogen nog het beste. Hij bracht rust, stabiliteit en redelijke resultaten.

Dat is denk ik niet lekker voor Ten Hag. Rangnick schijnt toch wel een zware stem gehad te hebben in zijn komst.

29 mei 2022 om 15:47

Ten Hag heeft van zichzelf toch ook best een zware heesachtige stem? Ik denk dat het niet zozeer een probleem is dat Rangnick weg gaat want Ten Hag moet het toch allemaal zelf gaan doen met zijn stem.

29 mei 2022 om 15:49

Ik denk dat het prettig is voor ten hag. Hij wist in ieder interview te vertellen hoe het moet en wat ten Hag nodig heeft maar hij heeft zelf zeer ondermaats gepresteerd.

29 mei 2022 om 15:53

ik denk persoonlijk dat ten Hag helemaal niet zat te wachten op een consultant als Ragnick. Heeft niks weten te bewerkstelligen bij United, en weet dat Ragnick zelf ook. Gaat nu weg omdat hij weet dat Ten Hag zijn eigen stem gaat laten gelden.

29 mei 2022 om 15:55

Welnee, hoe kom je erbij? Ik denk eerder dat ten Hag juist niet zo'n grote rol voor Rangnick in gedachte had als waar Rangnick op hoopte. Over die rol was ten Hag laatst nog specifiek ambigue.

29 mei 2022 om 15:56

Dat is natuurlijk onzin. Ten Hag is al een aantal jaar nadrukkelijk in beeld. Voor Rangnick kwam hadden ze al geïnformeerd

29 mei 2022 om 17:37

@messibazoer

Dat boeit voor Ten Hag toch niet. Het gaat erom wat hij straks aan hem heeft. En het lijkt erop dat dat niet zoveel is. Een of andere vage adviserende rol van een man die als trainer niks gepresteerd heeft.

30 mei 2022 om 14:46

Ik vind het sowieso een beetje schrijnend hoe iedereen uit dat Red Bull concern omhoog word gepraat alsof ze heilige woorden aan het prediken zijn. Het (Red Bull) is gewoon een scoutingsmachine met een enorm netwerk door alle scouts en data, zowel binnen als buiten het voetbal. Uiteindelijk zijn al die coaches en assistenten ondanks een bepaalde positie ook maar mensen op de goede plek, op het juiste moment. Ik bedoel: Wat heeft deze Rangnick als coach nou echt gepresteerd dan? Hetzelfde geldt eigenlijk voor al die assistenten en jeugdtrainers uit het Red Bull concern die zijn doorgeschoven of verkast. Sommigen doen het leuk, anderen zakken door het ijs. Ik vind het allemaal maar een hype. Overigens waren veel van die coaches ook weggeplukt bij andere clubs.

Zal Erik nu Overmars gaan opperen?

Dit kom je van te voren ook weten. De beste man heeft een mooie carriere, maar als trainer zie ik hem liever nooit meer langs de lijn.

Je kan ook niet iemand adviseren als je er zelf niet gepresteerd hebt.

Ronaldo doorschuiven als technisch adviseur, net als Mbappe bij PSG.

29 mei 2022 om 15:45

Dat van Mbappe is toch al weerlegd?

30 mei 2022 om 14:49

Dat leek me sowieso een heel sterk verhaal. Je moet als club wel helemaal van de wijs zijn om een speler mee te laten bepalen in het technische beleid. Technisch directeurs zijn hele dagen met zo'n functie bezig en een profvoetballer met een overvol programma zou dat er zomaar even bij kunnen doen? Gewoon een leuk verzinsel van journalisten, lijkt me.

29 mei 2022 om 15:56

Ronaldo heeft geen hoog IQ dus nee dat word hem niet

29 mei 2022 om 15:58

Jij hebt een IQ test bij Ronaldo gehouden? Hoe hoog is zijn IQ dan? Ben nu wel benieuwd.

29 mei 2022 om 19:17

Asjeblieft niet..

Maakt plek voor overmars

29 mei 2022 om 15:50

Helemaal niet. Je weet dat Overmars al met een mooi project bezig is he. Koekoek.

29 mei 2022 om 15:57

Ja een project die hij zo inruilt voor een 10voudig salaris. Maar denk eerlijk gezegt dat het daar nog te vroeg voor is een hereniging tussen beide heren.

29 mei 2022 om 16:16

Overmars in Engeland, met hetgeen dat er bij Ajax is gebeurt. Dat word lache met die media daar.

Waren 6 leuke maanden.. Dit kon je op voorhand toch begrijpen dat t lastig/niet te combineren is? Deze man is niet de ideale match gebleken voor ManU..

29 mei 2022 om 15:47

Ik weet nog dat er veel mensen op social media zo optimistisch waren omdat hij de “duitse†voetbal stijl zou hebben bedacht. Nouja jammer maar denk dat het voor Utd beter is als ze iemand halen die full time beschikbaar is.

Denk dat het meer komt omdat ten Hag in wat interviews had laten doorschemeren niet zoveel zin te hebben om met nog een extra persoon te overleggen over transfers.

Die man is letterlijk vernederd door die club. Als ik Ten Hag was zou ik die hele selectie omgooien die club en die kleedkamer is te giftig.

29 mei 2022 om 15:59

Denk dat dat moelijk gaat met een kleine 150 miljoen om te spenderen aan transfers. Maar je hebt wel gelijk er moet nog een boel gebeuren wil United zich scharen tussen de grote jongens

En zo staat Ten Hag er weer alleen voor, tegenover de hiërarchie van United die alles prioriteit geeft behalve een goed voetbalteam bouwen.. Ik snap wel dat Rangnick dit zinkende schip verlaat, hier moet je niets mee te maken willen hebben

29 mei 2022 om 16:12

Nee, dan maar helemaal niemand proberen naar United te halen & de boel nog enigszins proberen te redden toch?

& die man heeft wel geteld maar 1 ding bij United gedaan sinds zijn komst..
Alleen maar vertellen hoe erg/slecht het wel niet is gesteld met de club. Maar zelf nog iets van z’n hand laten zien, ho maar.

30 mei 2022 om 14:53

Nou ja, Rangnick heeft er natuurlijk wel helemaal niets van gebakken. Onder zijn leiding ging United nog beduidend slechter spelen dan onder Solskjaer. Rangnick wist niet eens hoe hij moest gaan spelen en veranderde zo'n beetje om de week van tactiek. Natuurlijk is de organisatie bij United waardeloos, maar Rangnick heeft wel degelijk staan stuntelen.

30 mei 2022 om 16:39

Het was zeker niet goed, maar welke speelstijl zou wel werken? Je zult ergens moeten beginnen met een pijn trekken. Onder Solksjaer kwam United niet verder dan: “Doe maar jongens, dat is lachen! Doe waar je zin in hebt!†en dat heeft ze geen reet opgeleverd. Ze zijn verder en verder achterop geraakt. Daarom begrijp ik ook niet dat Ten Hag naar United is gegaan, hij is geen tacticus die meerdere speelstijlen kan hanteren. Ik zie hem ook niet lang bij United blijven.

31 mei 2022 om 14:14

Wat je in ieder geval niet moet doen, is een Wan-Bissaka op laten komen terwijl hij niet kan aanvallen, Maguire laten opbouwen terwijl hij dat niet kan, verwachten van Fred dat hij wel even het spel verlegt en denken dat een Bruno Fernandes rendeert met een speler voor zich die alle ballen opeist.

Wil je een back laten aanvallen? Dan speel je met een back die kan aanvallen. Wil je een centrale verdediger laten opbouwen? Dan speel je met een centrale verdediger die kan opbouwen. Wil je een middenvelder die het spel verlegt, dan stel je er 1 op die dat ook daadwerkelijk goed kan. Wil je dat Bruno Fernandes niet verzuipt? Dan posteer je hem naast Ronaldo in plaats van erachter, of je zorgt ervoor dat Ronaldo niet meer gaat zwerven zodat Bruno Fernandes weer het aanspeelpunt in z'n eigen zone is.

Verder vind ik 'meerdere speelstijlen hanteren' voor interpretatie vatbaar. Ten Hag heeft zo'n beetje elke variant van de 4-3-3 bij Ajax geimplementeerd. Het probleem is dan ook niet zozeer het gebrek aan meerdere formaties, maar een gebrek aan logica in het technische beleid bij United. Daar valt en staat de toekomst van de coach mee bij United, dus ook bij Ten Hag. Maar goed, dit allemaal is mijn mening.

Beter zo, dan kan hij ten Hag niet voor zijn voeten lopen en onzinnige adviezen geven.

Kon je van te voren al aan zien komen. Bondscoach zijn en nog actief zijn als consultant voor een club als Manchester United lijkt me iets te veel van het goede. Ten hag krijgt nu wel meer vrijheid lijkt mij, als hij er maar voor waakt om een hele nederlandse enclave aan te trekken zie ik het nieuwe seizoen positief tegemoet. Althans positiever dan het afgelopen seizoen. Ragnick heeft naast de grote schoonmaak, die echt duidelijk nodig was(!), niet echt veel neergezeg qua sportief aspect. Resultaten werden niet behaald en het spel was niet om aan te zien.

Wel echt gewoon een flop van een aanstelling geweest. Kreeg er nooit een duidelijk systeem of enige stabiliteit in en in het begin liet hij Ronaldo wat minder renderen.

Duidelijk eerder een voetbalprofessor dan een voetbaltrainer (voor het hoogste niveau).

Tja deze kerel was nog slechter dan Solskjaer en dan ook vertrekken haha

Tja, toch wel opmerkelijk. Misschien was United er ook wel niet zo van gediend dat hij zijn werkzaamheden ging combineren met het bondscoachschap.
Achteraf is die interim job dan ook vrij nutteloos geweest.

ben er niet rouwerig om hij heb manu kapot gemaakt met ze spel en inzicht

Mooi zo. Voegt in mijn ogen niks toe bij United!

Joris Mathijssen en Tim Gillissen zijn beschikbaar!

Mooi, united laat eindelijk eens wat beleid zien. Nu nog een handvol spelers zien te lozen die niet hun stinkende best willen doen voor de club en misschien 1 of 2 gerichte aankopen doen en dan kan het weer over voetbal gaan bij Manchester United.

Aan de comments te zien heeft bijna niemand het seizoen gevolgd van United. Ragnick heeft de fans duidelijk verteld wat er allemaal mis is bij de club. Ook was hij maar een interim coach. Het seizoen was al zowat afgeschreven zodra Ole werd ontslagen. Ragnick heeft United gewoon een dienst bewezen door iedereen te exposen binnen de club. Van spelers, tot het beleid, tot de medische afdeling, etc.

29 mei 2022 om 16:51

Barcaboy,

Het leek mij niet de bedoeling dat hij het nog veel slechter zou doen dan OGS dat seizoen.
Als hij al iets bewezen heeft, dan is het wel dat hij er helemaal niks van kan!

29 mei 2022 om 16:58

Tja, exposen of niet, hij heeft echt helemaal niets bereikt binnen de club. Niemand leek hem en die assistent met die veel te grote ear pods ook maar een beetje serieus te nemen.
Als je 'rake' dingen zegt maar vervolgens niks verandert, doet de boodschap er niet toe.

Voor Ten Hag alleen maar goed dat hij meer ruimte krijgt om zijn stempel te drukken. Hoop wel dat de top van United hem die ruimte ook echt geeft en gunt.

29 mei 2022 om 17:56

De problemen zijn bij United veel groter dan een coach. Rangnick heeft gewoon de boel opgeblazen. De slechte resultaten waren al jaren aan de gang, en ligt 100% aan de spelers. Deze groep heeft elke coach voor de bus gegooid. De meeste spelers zaten al maanden met hun gedachten bij hun volgende transfer. De club was gebroken en Rangnick heeft iedereen gewoon laten weten dat het gewoon een puinhoop is. Hij was nogmaals maar een consultant en had geen link met de clubs. De meeste United fans zijn over het algemeen gewoon heel tevreden over hem hoor. Hij was de eerste stap richting een reset want zonder hem, zat United nu 100% met Pochettino opgescheept.

29 mei 2022 om 17:43

Waarom noemt iedereen hem Ragnick? Echt opvallend hoeveel mensen dit doen.

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is iedereen exposen en dan met slechte resultaten er vandoor gaan, niet echt een succesverhaal. Hij was de trainer. Die kan prima binnen de club aangeven wat er mis is, maar zijn hoofdtaak is het elftal laten presteren. Dat hij nu naar buiten toe alles heeft benoemd, is volgens mij niet echt een prestatie.

29 mei 2022 om 17:56

Ja want niemand wist dat de mensen achter het beleid ongeschikt waren...

29 mei 2022 om 18:02

Je bewijst met je comment dat je niks hebt gezien dit seizoen. Niks mis mee, maar gaan niet doen alsof je weet waar je over praat. De situatie bij United was gewoon onmogelijk om in te werken voor welke coach dan ook. Hij wist vanaf de eerste week al dat de sfeer zo ontzettend slecht was dat hij zelfs zijn tactiek moest aanpassen om het team tegemoet te komen. Deze spelers zijn gewoon op de belangrijke plekken niet goed genoeg en zouden bij geen enkel ander topteam in de selectie zitten. Daarnaast kwamen veel spelers dankzij 3 jaar vriendjespolitiek van Ole gewoon dagelijks naar training wetende dat ze toch niet aan de bak komen. Daarnaast een team vol met spelers die gekocht zijn onder verschillende coaches, verschillende culturen en mismatches. Heel makkelijk gezegd dat je dan beter had moeten presteren.

29 mei 2022 om 18:25

Dan hij zijn tactiek aan moest passen heeft dus helemaal niks te maken met de sfeer bij de club. Als je halverwege het seizoen instapt weet je dat je een selectie krijgt dat niet van jouw is en als de spelers dan niet in jouw tactiek passen moet je je tactiek aanpassen aan de spelers. Daarin is Rangnick trouwens compleet in mislukt, want door zijn vreemde beslissingen gingen de spelers juist slechter presteren.'

''...daarnaast kwamen veel spelers dankzij 3 jaar vriendjespolitiek van Ole gewoon dagelijks naar training wetende dat ze toch niet aan de bak komen.''

Dat was ook onder Rangnick het geval. Ook onder hem kwamen sommige spelers alleen voor de training naar de club. Dus doe niet alsof Rangnick bij elke speler zo betrokken was.

''daarnaast een team vol met spelers die gekocht zijn onder verschillende coaches, verschillende culturen en mismatches.''

Dat wist hij ook toen hij instapte. Wat hadden jij en hij verwacht dat Rangnick in de winter 11 nieuwe spelers zou krijgen die hij wilt? En dat over verschillende culturen is al helemaal een kulargument. Dat is al jaren zo in het voetbal en elke trainer heeft spelers met verschillende nationaliteiten en culturen in zijn ploeg.

31 mei 2022 om 14:18

De fans wisten allang wat er mis was. Daar hebben ze de coach echt niet voor nodig. Die moet gewoon zorgen dat hij z'n zaakjes op orde heeft en op z'n minst zorgt dat het niet nog slechter wordt. Daarin is Rangnick hopeloos gefaald.

Deze man was sinds zijn aanstelling bij Oostenrijk aan het solliciteren om ontslagen te worden om zo een vergoeding mee te pakken. Goed van United om hier niet in te trappen.

Slechtste coach die United ooit gehad heeft.
Mooi dat hij weg is. Had er ook geen vertrouwen in dat hij goede adviezen zou geven.

Nu Tuchel nog en dan kan die Volgas hype ook weer lekker naar de prullenmand. Oh wacht je hebt die gekkerd bij Liverpool ook nog.

Ook heel apart dan United hem al als adviseur had vastgelegd. Mits er geen kliknis met de coach en deze daar ook voor open staat heb je als club weinig aan een adviseur.

Inpakken, wegwezen, welkom Erik ten Hag.

Dit is voor Ten Hag niet erg. Die Rangnick heeft er niks van gebakken en het is sowieso raar als Ten Hag en zijn staf dan naar zijn pijpen zou moeten dansen.

Onbegrijpelijk. Eindelijk iemand die zegt waar het op staat die trappen ze er natuurlijk snel uit. Zn echte job moest nog beginnen, en daar had ik toch wel goede hoop op.
En nee hij heeft niet zelf ontslag genomen. Denk dat ten Hag het bij dat eerste interview ook al wist.

Mooi, die kerel snapt en kan er echt helemaal niks van.

Maar eric mag hem altijd bellen voor advies

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren