Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Joan Laporta spreekt in interview heldere taal over toekomst Frenkie de Jong

Laatste update:

Joan Laporta wil dat Frenkie de Jong voor Barcelona behouden blijft. De voorzitter van de Catalanen bevestigt in een interview met L'Esportiu dat de club diverse aanbiedingen heeft ontvangen voor de 25-jarige middenvelder, maar liever heeft dat hij niet uit Noordoost-Spanje vertrekt. Desondanks gooit Laporta met zijn woorden de deur naar een uittocht van De Jong niet compleet dicht.

De Jong, die in 2019 voor 86 miljoen euro overkwam van Ajax, zou schermen met interesse van meerdere topclubs. Zo wordt het Manchester United van Erik ten Hag nadrukkelijk genoemd als nieuwe bestemming, waar de technicus herenigd zou worden met zijn oude trainer. Ook aartsrivaal Manchester City - dat ten tijde van De Jongs transfer naar Barcelona al een gooi deed naar zijn diensten - is nog altijd zeer geïnteresseerd; Josep Guardiola wordt omschreven als 'een bewonderaar' van de veertigvoudig Oranje-international.

Laporta noemt geen namen van clubs, maar bevestigt tegenover het Catalaanse dagblad L'Esportiu wel degelijk dat er toenaderingen voor diverse selectiespelers zijn geweest - zo ook voor Frenkie. "De markt komt in beweging en we hebben ook spelers voor wie aanbiedingen zijn gekomen. Die krijgen ze omdat ze van hoge kwaliteit zijn. Frenkie heeft enorm veel kwaliteit. Hij kent ons systeem, en ja: hij is een gewilde speler op de markt en we hebben aanbiedingen ontvangen, maar ik denk dat hij bij Barça moet blijven."

Toch zet Laporta de deur naar een eventueel vertrek op een kier. "Op dit moment is alles open. De waarheid is dat er spelers zijn die verlengd hebben en die een heden en een toekomst hebben bij de club, en het moge duidelijk zijn dat we willen dat zij bij ons doorgaan. Er zijn ook andere spelers van hoge kwaliteit die aanbiedingen hebben gekregen - in dit geval hangt er een hoop af van fair play."

Volgens journalist en Barça-watcher Gerard Romero zou Barcelona niet onwelwillend tegenover een vertrek van De Jong staan, vanwege de enorme stempel die hij op het salarishuis drukt. Bij zijn komst van Ajax kwam de geboren Gorinchemmer een jaarlijks bedrag van twaalf miljoen euro netto overeen met de club. Een verlaging daarvan is - naar het woord van Romero - de enige manier voor De Jong om bij de Catalanen te kunnen blijven. Aangezien dat de grootste wens van de middenvelder is, is hij bereid om daarover in gesprek te gaan.

Zie jij Frenkie de Jong komende zomer bij Barcelona blijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat Laporta doet is echt de definitie van er wel doekjes om winden. Ik denk dat ie moet blijven, maar hij laat de kans wel bestaan. Meer doekjes erom winden kan bijna niet.

25 mei 2022 om 11:44

Kan ook met betrekking tot andere spelers zijn toch? Als Frenkie moet blijven dan moeten er anderen vertrekken….

25 mei 2022 om 11:50

Frenkie blijft 💯 procent wat Romano ook denkt te zeggen of te weten. Intern is de optie om de jong weg te doen helemaal niet aan de orde. Ik weet zeker hij en een paar bepalende spelers zullen het fundeMent zijn van een nieuwe barca tijdperk

25 mei 2022 om 12:02

Zo hou je de verkoopprijs wel hoog.

25 mei 2022 om 12:22

Frenkie zijn carriere loopt nog hopelijk 10 jaar door, maar om zich te onderscheiden, moet hij echt naar een topclub die meedoet om de prijzen. Het is gewoon te magertjes om maar met 1 prijs aan te komen. Zelfs Gravenberch, Timber, Rensch hebben meer prijzen gepakt nu. Ja als die blijven, pakken die gegarandeerd weer paar prijzen. Ik zou als ik hem was naar Bayern Munchen gaan of anders naar Liverpool of City. Daar heb je grotere kans om de CL te winnen en jezelf te onderscheiden van de rest en te meten met de beste.

25 mei 2022 om 13:09

Ik denk dat Laporte allang bewezen heeft dat hij niet zo betrouwbaar is in woord en daad. Daarnaast bepaalt de Jong zelf ook nog wel waar hij in de toekomst het liefst wil ballen.

frenkie is totaal niet onmisbaar. haal je gaya en een topverdediger in potentie(gvardiol) en je gaat er zo hard op vooruit.

25 mei 2022 om 11:46

Bij een verkoop van Depay, Braithwaite, Puig, Mingueza, Umtiti en Langlet is er nog meer mogelijk en komt er daarnaast meer ruimte in het salarishuis.. Goede verdediger, Back en nog een creatieve middenvelder van 28 dan kan je lekker gaan voetballen. Gavi is een leuke speler maar moet je de tijd gunnen want de laatste weken is het niet veel. Pedri is de enige met creativiteit. Kessi en de verdediger van Chelsea komen nog een cv kopen, linksback, creatieve speler en aanvaller en je hebt een prima team.

25 mei 2022 om 13:47

Komt er meer ruimte voor salaris? Bro leef jij onder een steen. Clubs als Chelsea, City, Bayern, PSG en zelfs Ajax kunnen salarissen betalen die prima van niveau zijn puur omdat ze jaarlijks meedoen in de CL. Clubs als Barcelona is zo verrot intern dat je daar weinig tot geen topspelers meer kunt halen. United heeft ook groot geld dus die kunnen spelers als Pogba en Ronaldo halen. Wie wilt er nu nog naar Barcelona. Naam is misschien leuk, maar voor je carriere moet je dat niet meer doen. Je pakt weinig tot geen prijzen en internationaal stel je geen reet meer voor. Dat mensen niet snappen dat Mbappe bijvoorbeeld bij PSG blijft. Stel je werkgever geeft ipv je huidige 3000 euro ineens 6000 euro. Blijf je dan of ga je voor minder voetballen. Die jochies zijn nu puur uit op geld. Prijzen pakken is leuk, maar geld is belangrijker. Als je jaarlijks 10 of 20 miljoen ken opstrijken en dat 10 jaar land. Is beter dan 1 miljoen en dat 10 jaar land. Eindstand je pakt einde van je carriere of 200 miljoen of 10 miljoen. Ja dat is enorm verschil.

25 mei 2022 om 11:47

Ik denk dat je er achter komt hoe onmisbaar Frenkie is als hij er niet meer is. Overgrote deel van de wedstrijden behoort hij tot de 3 beste spelers van Barcelona.

25 mei 2022 om 11:53

nee hoor @myvision en die stelling van bij de beste 3 spelers klopt enkel als hij in vorm is,wat hij zeker niet altijd is. Kessie komt en het middenveld staat al redelijk sterk. is zeker niet onmisbaar imo.

25 mei 2022 om 11:56

Ik denk dat je ‘overgrote’ verward met ‘kleinste’. Kan, mits in vorm, een prima speler zijn voor Barcelona, maar zeker niet onmisbaar.

25 mei 2022 om 12:27

@myvision

Helemaal eens met jou. Barca is in het buitenland mijn club en zie nagenoeg elke wedstrijd. Frenkie is zeer belangrijk voor Barca. Je ziet ook dat al zijn trainers van Valverde, Setien, Koeman tot Xavi hem als basisspeler inzetten. Onder de vorige trainers zelfs de meeste wedstrijden van alle spelers, waardoor hij op gegeven moment helemaal op was en blessures begon op te lopen.

In die 3 jaar Barca heeft hij:
140 wedstrijden gespeeld= gemiddeld 46 wedstrijden per seizoen
13 goals gemaakt
17 assists gegeven
-----------------
= totaal direct betrokken bij 30 goals
En dit voor een verdedigende middenvelder

Je zag ook in het jaar dat hij nog met Messi speelde dat er een enorme klik was tussen die twee. Messi zocht Frenkie geregeld op bij een assist/doelpunt. Om aan te geven dat een Messi de kwaliteiten herkent van Frenkie.

Probleem voor Frenkie is dat zolang Busquets daar speelt, hij niet op zijn favoriete positie kan spelen. Xavi wilt hem gebruiken als een soort nummer 10 en soms hangend links- of rechtsbuiten. Dat is niet de kracht van Frenkie.
Dus in die zin is het wellicht beter om naar een club te gaan waar hij als controleur kan spelen. Dat is goed voor zijn verdere ontwikkeling en goed voor Oranje.

En dat clubs als City, PSG en United geïnteresseerd zijn, zegt mij dat zij ook de kwaliteiten zien van Frenkie. Immers zijn dit de rijkste clubs en kunnen ieder andere speler halen.

25 mei 2022 om 12:36

In aanvallend opzicht drukt hij af en toe z'n stempel en dat is ook niet vreemd aangezien dat niet zijn specialiteit is maar wel op een positie staat waarbij dat een beetje verwacht word. Het is allereerst wanbeleid om zoveel geld te betalen voor een speler en hem niet op zijn positie te posteren.

Waar mensen echt aan voorbij gaan, is vooral zijn verdedigende arbeid. Daar waar Busquets geweldig aan de bal is (nog steeds), is z'n verdedigende inbreng echt minimaal en dat terwijl hij de eerste middenvelder hoort te zijn. Die verwaarloost 50 procent van zijn taak en dan kun je nog zo goed zijn aan de bal, maar dat compenseert niet de problemen die dat veroorzaakt.

Ik snap dat er kritiek is op De Jong, maar de nuance is vaak volledig zoek. Aan de bal mag men in Barcelona inderdaad meer van hem verwachten. Bij Oranje is hij (buiten twee mindere interlandperiodes eerder het afgelopen kalenderjaar) steevast 1 van de beste spelers op het veld. Dat laat wel zien dat als je hem goed gebruikt en hem op z'n eigen positie posteert, hij bijna altijd levert. Dat neemt niet weg dat De Jong bij Barcelona wel wat vrijer en minder plichtmatig mag spelen. Dan is hij namelijk echt heel goed.

25 mei 2022 om 12:49

@marc433 dat is naar mijn inziens ook meteen het probleem. Busquets speelt al sinds Frenkie zijn komst (altijd) op die positie en Frenkie heeft alle andere posities geprobeerd. En die waren heel eerlijk gezegd niet zijn beste posities. Hoe erg ik ook fan ben van Frenkie in topvorm, voornamelijk door zijn manier van spelen, heeft hij die belofte niet ingelost. Dat kan te maken hebben met allerlei redenen, maar feit blijft toch dat hij ‘oke’ presteert bij Barca, waarbij je van iemand met zijn prijskaartje en kwaliteiten gewoon veel meer kan en mag verwachten. Het valt me op dat veel mensen denken dat als je dit toegeeft je het opeens geen geweldige speler vindt. Sommige teams liggen bepaalde spelers gewoon niet, of verkeerde tijd, hoort erbij.

25 mei 2022 om 13:11

Natuurlijk kan hij veel beter. Dat hebben we ook gezien en dat zegt hijzelf ook. Hij is zeer kritisch en gaf zichzelf vorig seizoen bijv. een cijfer 6.

Echter verdient het wel wat nuance. Barca heeft in zeer korte tijd 4 trainers gehad, op bestuurlijk niveau was het een chaos. En niet te vergeten de blessures en de toppers die weggingen (messi, Suarez). Dat werkt niet prettig voor spelers.

De 'belofte' inlossen ligt eraan wat je er onder verstaat. Ik kan mij namelijk niet herinneren dat er een belofte is gedaan. Wat ik weet is dat Barca hem op basis van zijn spel als controleur (positie nummer 6) bij Ajax en Oranje is gehaald.
Dat hij vervolgens op veel posities is ingezet behalve zijn positie, vind ik de schuld van Barca zelf. Dan hadden ze hem niet moeten halen en is er ook geen sprake van eventueel een 'belofte' inlossen.

Ik bedoel een Lewandowski beoordeel je ook op zijn positie en niet als linksback of controleur.

Ik ben het wel met je eens dat bepaalde clubs en spelers niet met elkaar matchen. Dat kan aan speelstijl, trainer, systeem taal icm onrust liggen. Frenkie had iig te maken met onrust, systeem, trainerswissel en toppers die vertrokken zijn te maken bij Barca.

Trainers als Guardiola en Ten Hag geloven heilig in hem. Misschien geen gek idee om een stap te maken naar een van deze clubs.

25 mei 2022 om 13:46

Die nuance maak ik ook zeker hierboven. Maar tegenover die nuance, die terecht is, staan ook een heleboel argumenten waarom het voornamelijk NIET is gelopen zoals verwacht bij Frenkie. En al die argumenten die je opnoemt valt wat voor te zeggen in het voordeel van Frenkie, maar dat verandert uiteraard niks aan het feit. Gelukkig is Frenkie ook zo nuchter genoeg om dit zelf in te zien. Ik kan mij namelijk ook niet herinneren dat er ooit een club of fans blij zijn geweest met een speler van 86MIO die over drie seizoenen misschien een 6,5/7 haalt, ik vind het persoonlijk vrij mager. Iedereen ziet dat hij potentie heeft tot veel meer en hoop dat hij dit bij bijvoorbeeld City kan laten zien, dan zal die periode bij Barcelona heel snel vergeten zijn.

25 mei 2022 om 21:44

Mwoah, spelers als Coutinho, Dembele, Griezmann hebben tussen de 100 en 145 miljoen euro gekost en hebben hun transfersom nooit terugverdiend. En deze spelers komen nog wel van topcompetities vandaan.

Of Hazard, Bale, Pogba. En dan vergeet ik er een hoop. Allemaal spelers boven de 100 miljoen.

Dus dan komen we terug op het gedeelte dat soms een club niet bij een speler past. Kan gebeuren natuurlijk, want ook in het bedrijfsleven past een werkgever niet altijd. Zeker als de manager die jou heeft aangenomen net weer vertrekt.

Voor zijn ontwikkeling is het beter als hij naar een andere club gaat zodat hij op zijn positie kan spelen.

25 mei 2022 om 11:44

Idd zo interpreteer ik het ook. Slim van hem om Frenkie groter te maken dan hij werkelijk is. Maar denk niet dat de grote topclubs op Frenkie zitten te wachten. Veel betere spelers op zijn positie die nog eens goedkoper zijn.

25 mei 2022 om 11:51

@abdel.. Ik denk dat topclubs anders denken dan jij en dat de meeste Frenkie heel graag willen hebben.

25 mei 2022 om 12:17

Welke topclubs zijn dan geïnteresseerd? Ik hoorde laatst PSG, want dat had Mbappe gevraagd, maar weet niet of dat waar is.

25 mei 2022 om 12:19

@RM1335, PSG had ik niks over gehoord. Wel over Bayern, United en City.

25 mei 2022 om 12:45

Tja, noem een verdedigende middenvelder met een betere inbreng op een positie waar hij eigenlijk niet thuishoort. Busquets heeft z'n gehele carriere over dat rendement moeten doen en is in verdedigend opzicht eigenlijk nutteloos en dan speelt hij ook nog eens op z'n eigen positie. Met tunnelvisie kun je alles naar beneden praten, maar onderaan de streep is Frenkie de Jong statistisch een uitstekende toevoeging voor Barcelona. Aan de bal is hij natuurlijk minder dan Busquets, maar hoe goed die laatstgenoemde aan de bal ook is; het weegt niet op tegen de enorme verdedigende steken die hij structureel laat vallen. Barcelona is volledig afhankelijk van z'n twee centrale verdedigers en de werklust van Pedri en De Jong in verdedigend opzicht. Pijnlijk dan dat uitgerekend je verdedigende middenvelder compleet nutteloos is op dat gebied.

25 mei 2022 om 13:00

@Sirius Met alle respect voor Frenkie, maar dat is juist het
hele probleem. Wil jij mij nou echt vertellen dat het gemis van Pedri, Fati, Araujo en Pique (en Alba dit seizoen) net zo groot is als een Frenkie? Daar is Barca echt van afhankelijk en dat merk je ook meteen terug in het spel. Dit zijn doorgaans spelers die over het algemeen en indien fit niet zo snel gewisseld worden. Jongens zoals Torres, Frenkie, en zelfs Busquets vallen voor mij onder dezelfde noemer.

25 mei 2022 om 14:31

Ik haak specifiek in op die 6-positie. Nergens heb ik het over de al dan niet vervangbaarheid van De Jong bij Barcelona. Jordi Alba heeft overigens hetzelfde probleem als Busquets. Uitstekend als Barcelona de bal heeft, maar bijna nutteloos als ze moeten verdedigen. Ook Pique heeft echt een groot probleem als er ruimte achter hem ligt. Da's overigens ook geen schande gezien z'n leeftijd. Overigens ben ik het met je eens dat De Jong op 8 gewoon meedoet, meer niet. Ik vind het alleen altijd weer merkwaardig dat we hem op z'n aanvallende inbreng gaan beoordelen, terwijl Busquets nooit op z'n verdedigende inbreng (of een gebrek daaraan word beoordeeld). Die wisselwerking vind ik gewoon heel vreemd en de Barcelona-supporters hier doen daar vaak aan mee. Schijnbaar mag je verdedigend vreselijk veel steken laten vallen, zolang je maar een pass tussen de linies kunt geven. Ik snap dat er kritiek op De Jong is, maar bekritiseer 'm dan aan de hand van z'n kwaliteiten, niet aan de hand van een positie waar hij niet comfortabel is.

25 mei 2022 om 11:48

Daar lijkt het wel op. Vind dat United shirt hem trouwens mooi staan 😉 Hoe dan ook is Frenkie en Barca gewoon geen goed huwelijk. De stand van de zon en de maan werken niet in zijn voordeel. Lekker verkassen en opbouwen bij United en daar laten zien waarom je wel degelijk kunt uitblinken (zoals bij het NL elftal).

25 mei 2022 om 12:48

Tja, als hij in Barcelona niet op z'n positie kan spelen terwijl z'n concurrent bijna 0 verdedigende inbreng heeft, is verkassen gewoon verstandig. Echter denk ik dat De Jong te graag bij Barcelona blijft. Ik denk dat hij bij een Bayern of United direct op zijn positie geposteerd word en daar kunnen ze hem ook gebruiken.

25 mei 2022 om 13:21

Begin je nou alweer over zijn positie? Ongelooflijk. Waar heb jij kunnen zien dat hij een enkele nummer 6 is? Noem eens op want bij Ajax heeft hij daar namelijk nooit gespeeld. Dus heel interessant waar je dat hebt kunnen ontdekken. Je doet net of hij jarenlang als 6 heeft gespeeld in de punt naar achter

25 mei 2022 om 14:33

Bij Ajax was hij steevast de eerste middenvelder voor de verdediging (als hij niet centraal achterin speelde) en bij Oranje is hij dat ook. Wat voor naam je het beestje ook geeft, ook bij Ajax was hij de verdedigende controleur.

Barca wilt Lewa kopen maar gunt De Jong zijn huidige salaris niet? Haha.
Hij is weg denk ik en gaat naar Man Utd uiteindelijk.

Kijk ondanks dat Barca mijn favoriete club in spanje is had ik als Frenkie zijnde eieren voor me geld gekozen, Club word geleid door gekken en het zal gewoon niet beter worden tot er iemand de leiding krijgt die echt passie voor de club heeft

Frenkie heeft gewoon de verwachtingen niet waargemaakt (en het is niet onbegrijpelijk in de omstandigheden bij Barcelona) en Laporta benadrukt gewoon dat ie niet voor een appel en een ei mag vertrekken. Als Barcelona het slim speelt weten ze dat ze met de knotsgekke markt en het koopzieke United gewoon 70 miljoen kunnen krijgen voor Frenkie nu.

Ik hoop voornamelijk dat de Frenkie van zijn beste vorm nog een keer consistent zich laten zien, bij Barcelona of elders. Vooral met het oog op Oranje natuuurlijk.

Ik denk dat hij zal blijven omdat er geen enkele club is dat veel geld voor hem zal willen betalen en niet kan tippen aan het salaris wat hij bij Barcelona krijgt. Gevalletje Umtiti. Niet goed genoeg maar te duur voor andere.

25 mei 2022 om 11:51

Het helpt ook niet echt mee dat Nike een deel van zijn salaris betaald voor Barca.

25 mei 2022 om 12:05

Ik hoop het inderdaad ook. Iemand met een dik salaris wat niet voldoet mag wat mij betret nog lang bij Barcelona blijven.
De reden dat ik de vergelijking maak is door het enorme salaris. De Jong is dan weliswaar nog jong maar met zijn meer dan 10 miljoen per jaar aan salaris gaat denk ik geen club proberen te kijken of hij daar wel slaagd.

Ligt het aan mij of worden die fake foto's in andere shirts nu al behoorlijk irritant? We weten nog totaal niet of Frenkie weg gaat, en als hij al gaat, weten we niet waarheen. Maar er wordt al wel een foto gefabriceerd in een United shirt. Zag dat bij een ander topic over een andere speler ook al.

Hoewel Frenkie nog steeds van wereldklasse is en ik uiteraard hoop dat hij nog bij ons blijft en zijn niveau opkrikt, is het toch ook geen ramp mocht hij vertrekken. Het is in mijn ogen op dit moment geen speler die onmisbaar is voor Barcelona. Op dit moment is enkel Pedri (en in mindere mate Araujo) onmisbaar voor Barça.

25 mei 2022 om 13:14

Klopt, die twee moeten jullie echt vastklinken aan het stadion of zo, Pedri en Araujo zijn jullie beste spelers. En ik weet zeker dat Fati zich daar heel snel bij gaat voegen volgend seizoen in de zin van onmisbare kracht voor Barcelona. Hopelijk blijft hij wel fit want hij heeft al behoorlijk wat gedonder achter de rug. Maar in de clasico's mogen jullie hem wel rust geven hoor. Graag

25 mei 2022 om 13:34

@rm1335

Klopt, Fati was ik inderdaad vergeten (heeft niet vaak gespeeld dit seizoen). Als hij fit is hebben we terug wat scorend vermogen voorin met Aubameyang, Fati , Lewandowski (mocht zijn komst haalbaar zijn).

Echt lachwekkend hoe Nederlanders over Frenkie praten. Dan word bijvoorbeeld gezged over een Pogba, ja dat is echt een wereldspeler, maar die laat helemaal niks zien.

Frenkie moet gewoon op 6. Hoe hij bij Ajax speelde. Ik snap niet waarom Frenkie de enige middenvelder ter wereld moet zijn die letterlijk alles moet kunnen van de Nederlanders. Hij moet goals maken. Assists geven, verdedigden, aanvallen, box to box, tackelen, en ga zo maar door.

Frenkie is geen aanvallende middenvelder, gebruik hem dan ook niet zo en beoordeel hem dan helemaal niet zo. Frenkie is een controlerende middenvelder is het spel voor zich moet hebben. Iemand die een man meer situatie kan creëren door op eigen helft iemand uit te spelen. Daarnaast leest hij het spel ontzettend goed en is hij verdedigend en qua tackelen top. Daarnaast bezit hij over ontzettend veel snelheid.

Komt nou niet met die onzin van "ja, hij heeft op 6 gespeeld en dat was ook niks", omdat mensen dan gaan zeggen dat hij geen goals maakt. Hoeveel goals maakt een busquets of een Xavi? Je kan pressing spelen met Frenkie en het is ook nog iemand die je onder druk kan aanspelen.

25 mei 2022 om 11:54

Horen we deze argumenten niet al jaren? Het is inmiddels drie jaar geleden dat hij vertrok bij Ajax. Hij gaat de kans ook nooit krijgen om als een 6 te spelen omdat Xavi hem niet goed genoeg voor vind en nog steeds Busquets daar neerzet.

25 mei 2022 om 12:59

Toen ie met 4-0 uit won tegen Real had Xavi wel gelijk wil je zeggen? Te makkelijk dit.

25 mei 2022 om 13:15

Je doet net alsof hij al 3 jaar lang slecht is, maar hij was een tijdje gewoon de beste bij Barça ook.

25 mei 2022 om 13:34

Wanneer is hij de beste bij Barca geweest dan? Vorige jaren liep Messi er rond en dit seizoen is gewoon matig van Frenkie.

25 mei 2022 om 13:45

Hij is zowel door Koeman als door Xavi te licht bevonden op de zes positie. Anders zat Busquets al lang en breed op de bank voor hem.
En dan kan je wel zeggen dat niemand hem begrijpt maar op een gegeven moment moet je conclusies trekken.

25 mei 2022 om 13:54

Als je Busquets op de bank zet heb je binnen no time de fakkels en de hooivorken achter je aan, dus voor Koeman is het geen argument en Xavi gaat sowieso Busquets niet op de bank zetten.

Je kunt geen conclusies trekken imo...

25 mei 2022 om 14:04

Teon Frenkie net binnenkwam werd hij ook een paar op zes gezet en mocht Busquets op de bank zitten. Het was Koeman of de trainer voor hem die dat deed. Die ruimte is er wel.

En waarom zet Xavi Busquets niet op de bank? Ik denk niet zozeer door vriendjespolitiek maar omdat Busquets als zes de rol beter kan invullen.

25 mei 2022 om 14:40

De Jong is aan de bal natuurlijk niet zo goed als Busquets, maar ik acht de kans groot dat er dan wel eens een keer wat ballen worden weggehaald voordat de verdediging in actie moet komen. Dit Barcelona is aan de bal best sterk (alleen niet consistent), maar in verdedigend opzicht vreselijk kwetsbaar.

Araujo is uitstekend, Pique is ervaren maar echt langzaam geworden, Busquets heeft net als Alba nauwelijks verdedigende inbreng en aan een jongen als Dest heb je verdedigend ook vrij weinig. Barcelona is in verdedigend opzicht dus volledig afhankelijk van z'n centrale duo en de werklust van Pedri en De Jong.

Dat is wel een dingetje wat altijd onderbelicht blijft. Het is natuurlijk geen toeval dat hij bij Oranje (buiten twee slechte interlandperiodes vorig jaar) steevast 1 van de beste spelers op het veld is. Ik snap wel dat er kritiek is, vooral gezien z'n prijskaartje. Echter gaat veel kritiek ook veelal over z'n aanvallende inbreng, terwijl z'n concurrent op z'n eigen positie een verdedigende inbreng van bijna 0 heeft.

Ik vind die wisselwerking vreemd. Vooral omdat een Puig al 2,5 jaar word afgerekend op z'n gebrek aan verdedigende inbreng. Terecht natuurlijk, maar ook vreselijk selectief. Busquets heeft niet het loopvermogen om verder naar voren te voetballen, maar is als verdedigende middenvelder natuurlijk nutteloos. Dan heb je dus een controleur die aan de bal wellicht goed is, maar niets bijdraagt aan het verdedigende spel.

Xavi hecht waarde aan z'n voetballende kwaliteiten en daar valt wat voor te zeggen, maar ik vind het vreemd dat Xavi dan telkens aanhaalt dat ze veel ruimte weggeven zonder bal. Daar kiest hij bewust of onbewust namelijk zelf voor. Aan de bal zit dit Barcelona goed in elkaar, vooral gezien de omstandigheden. Echter zorgt dat voor veel ruimte tussen verdediging en middenveld. De tegenstander zal dus in veel wedstrijden altijd een paar 100 procent kansen krijgen.

25 mei 2022 om 16:39

Messi is natuurlijk buitencategorie..

25 mei 2022 om 16:40

@sirius

Eindelijk iemand die het snapt en ziet.. Precies dit dus.

25 mei 2022 om 12:00

Hahah ik zie echt bijna nooit iemand hier pogba wereldklasse zien noemen. Je lult uit je nek vriend.

25 mei 2022 om 13:16

Kijk je wel eens tv? Daar hoor je constant ook "Ja die Pogba laat het nu even niet zien, maar is wel wereldklasse", terwijl als Barca verliest is Frenkie altijd de lul.

Nog een voorbeeld, dybala. Over overschatte spelers gesproken. Valt mij gewoon op dat Buitenlandse spelers een stuk meer krediet hebben dan onze eigen jongens.

25 mei 2022 om 12:27

Jij praat alsof hij wekelijks spits staat. Dit jaar 40 wedstrijden als centrale middenvelder gespeeld en 6 keer verdedigende middenvelder.

25 mei 2022 om 12:34

De ovedreven haat naar Frenkie en ook de Ligt komt vooral voort uit de perceptie, waar of niet, dat jongens als Depay voornamelijk worden gehaat omdat ze een ander kleurtje hebben. Is een tegenreactie. Ze zijn iets te blond en te 'ideale schoonzoon'. Te Hollands zou je zelfs kunnen zeggen. Zo simpel is het en eerlijk gezegd, super duidelijk zichtbaar op deze site. We leven nou eenmaal in een tijd waar puur identitair denken weer helemaal terug is, ironisch weer populair geworden onder het mom van 'anti-racisme', in combinatie met enorme stress in de samenleving. En dat gaat helaas enkel erger worden de komende jaren

25 mei 2022 om 12:39

@R.Vatros Jij doet net alsof Frenkie zijn hele leven op 6 heeft gespeeld en daar bij Barca vanaf is gehaald. Hij heeft altijd in een double pivot gespeeld bij Ajax. Een dubbele 6 rol dus. Als enkele 6 pas een paar wedstrijden bij Barca en telkens niet goed genoeg. Kijk eerst goed naar wedstrijden voordat je om medelijden voor hem vraagt. Hij heeft zelf een keer tegen de bbc gezegd dat hij zich lekkerder voelt in een aanvallendere rol als linker/rechter cm

25 mei 2022 om 13:20

Haha, hij heeft gezegd dat hij liever controlerend speelt, maar dat hij zich OOK goed voelt als centrale middenvelder en dat hij nooit zou gaan zeuren om zijn positie.

Je neemt "6" te letterlijk. Hij kan dat natuurlijk op zijn manier invullen. Een busquets vult het in door niet de middencirkel uit te komen, want die kan het allemaal niet meer belopen, waarbij Frenkie veel meer druk kan uitvoeren en indribbelen vanuit die positie. Nu krijgt hij de bal al op de 16 van de tegenstander, en dat is zijn kracht gewoon niet... Daar hebben we Pedri voor. Volgend jaar hopelijk Frenkie vanaf 6 en Pedri en Kessie ervoor!

25 mei 2022 om 13:21

Dat overdreven gehaat inderdaad op een Lang en Depay vanwege hun maniertjes is ook wel lachwekkend ja. Het boeit mij echt helemaal niets hoe die jongens zich gedragen, als het maar laten zien op het veld (behalve als ze iets flikken zoals die Greenwood natuurlijk 😉)

25 mei 2022 om 13:25

Frenkie de Jong is blij met de nieuwe rol die hij van trainer Ronald Koeman heeft gekregen. De Jong is met FC Barcelona nu acht duels op een rij ongeslagen en in die wedstrijden nam De Jong twee doelpunten en twee assists voor zijn rekening.

„In de laatste paar wedstrijden speelde ik op een andere positie. Ik speel iets meer naar voren dan voorheen en de coach vraagt me om meer in de aanval te doen, waardoor ik me nu veel comfortabeler voel”, zei de 23-jarige De Jong.

Wil de link best voor je plaatsen van de telegraaf.

25 mei 2022 om 14:06

'zei de 23-jarige'. Dan is dat dus al even terug. Op de eerste plaats kan het natuurlijk veranderen.
Zelf denk ik, uit jouw stukje tekst, dat hij het spel bedoelde wat hij bij Ajax speelde. Hij speelde doorgaans in een verdedigende rol, maar was aanvallend ook heel vaak bij de opbouw van een aanval betrokken. Dus niet per se in een aanvallende rol/positie, maar wel meer betrokkenheid in de aanval.

25 mei 2022 om 14:13

Voor mij is het juist belangrijk hoe ze zich gedragen. De afkomst is daarbij absoluut geen variabele though. Ik verhoog Greenwood met onze eigen Vloet!

25 mei 2022 om 13:31

Eindelijk een zinnige reactie dat ook nog eens onder ouwd is ipv die oneliners.

25 mei 2022 om 14:17

Helemaal met jou eens. Frenkie heeft de pech dat hij op meerdere posities ook goed is, echter niet top. Die jongen is te lief om zijn ideale positie op te eisen, waardoor hij een beetje misbruikt wordt. Een Frenkie gaat nooit meer dan 5 doelpunten maken, daar is het de speler niet naar. Op 6, lekker dribbelen, het spel verdelen, gaten dichtlopen en aanvallen stoppen. Daar is hij goed in.

25 mei 2022 om 14:52

Eindelijk iemand die het snapt ..👍🏼
Helaas wonen er in NL anno 2022 ongeveer 10 miljoen zeikerds. De rest zijn kinderen en oude mensen. 😂

Ik ben zo blij dat wij Florentino Perez als voorzitter hebben, als ik kijk naar deze Laporta en hoe die over allemaal transfers loopt te bléren, deze komt en deze komt niet, deze gaat z’n contract verlengen en deze niet, deze wilt een salarisverhoging en deze ook, en om ook maar te zwijgen over zijn uitspraak dat dembele beter is dan mbappe, sindsdien wilt dembele ook op mbappe niveau betaald worden hahah. Blij dat onze voorzitter zich op de vlakte houdt het en zich nooit genoodzaakt voelt om rare dingen in de media te roepen. Ik heb het btw niet alleen over dit artikel maar las vandaag weer allemaal uitspraken van deze meneer.

25 mei 2022 om 12:11

Hahahaha perez die zich op de vlakte houdt. Geloof je het zelf? Wat een onzin zeg. Perez is minstens zon grote engnek als lapora

25 mei 2022 om 12:13

Ga je serieus beweren dat de media-optredens van perez en Laporta met elkaar te vergelijken zijn?

25 mei 2022 om 12:30

Ik heb Perez nog nooit een interview horen geven waarin hij zaakwaarnemers van spelers publiekelijk aanvalt….

25 mei 2022 om 14:34

Dat is ook helemaal niet nodig, gezien tito Floren het gros van de media (indirect) in eigen handen heeft. Van hem is bekend dat hij gigantisch veel invloed heeft in het medialandschap.

Staat volledig los van de vergelijking tussen de clubs. Dit is gewoon een individu met ontzettend veel macht/invloed in het politieke spectrum én in het medialandschap waarbij journalisten zelfs wel twee keer nadenken voor ze kritisch over hem schrijven.

Laporta heeft gewoon te veel zaken die hij niet op kort termijn in orde kan brengen en te vele belemmeringen inzake La Liga regels en dergelijke. Laporta kan niet op kort termijn een team samenstellen die kan concurreren met de sterkste teams in Europa. De negatieve financiele situatie door de talloze rampzalige transfers, de lege compensatiekas, de torenhoge salarishuis, de omzetverlies en de overbetaalde, onderpresterende, overbezette selectie zorgt er voor dat er beslissingen gemaakt dienen te worden die niet altijd logisch of wenselijk zijn. Barca moet door deze moeilijke situatie heen met de hoop dat ze er van leren en de nodige structuur inbouwen waardoor ze niet meer in dezelfde situatie terecht komen. Eerst de fiancien op orde, dan de selectie en dan de nodige structuur inbouwen.

25 mei 2022 om 13:21

Het is wel idioot dat Laporta zich afvraagt waarom de zaakwaarnemer van Gavi de aanbieding van Laporta naast andere aanbiedingen van andere clubs voor die jongen neerlegt om te vergelijken. Is dat niet de essentie van de zaakwaarnemer? Checken wat het beste is voor de klant en proberen er het beste uit te halen wat er te halen valt? Beetje rare sprongen maakt Laporta.

25 mei 2022 om 17:27

Die jongen is 17 jaar en elke zaakwaarnemer zou speeltijd moeten prioritiseren als hij tenminste het goede voor heeft voor zijn klant. HIj kan bij Barca basis spelen tegen een contract van 4 a 5 miljoen als 17 jarige , hij kan enkel beter worden en krijgen echter willen zaaknwaarnemers bij elke contract de jackpot winnen door spelers te overtuigen hun contract te laten verlopen en tekenbonussen te ontvangen en dergelijke. Hij gaat de richting van Moriba uit en weten allemaal waar die is beland.

Frenkie verneukt echt zijn tijd bij barca. Wel zonde. Al is het natuurlijk wel heerlijk leven in barcelona als je zoveel geld hebt. Maar had bij zon veel betere club kunnen spelen waar hij zoveel meer had kunnen groeien. Denk dat pep bijvoorbeeld echt een wereldtopper van hem kan maken. Zie hem bij liverpool ook nog wel spelen. Frenkie maakt zo niet normaal veel meters namelijk.

25 mei 2022 om 12:18

Frenkie is geen pivot, Frenkie is ook geen diepliggend spelmaker , Frenkie is geen aanvallend middenvelder , dat zijn de drie posities die je bij Barca kan invullen. Hij kan die drie posities niet adequaat invullen ondanks zijn hoog niveau. Hij kan zich niet consequent onderscheiden omdat ze niet weten wat zijn beste positie is

25 mei 2022 om 12:44

Amen! Dat is het probleem. Ze weten niet waar ze hem kwijt moeten. Als 6 is hij verdedigend niet stabiel genoeg, als de iets meer controlerende rechter of linker cm is zijn totale passings arsenaal niet goed genoeg ( spel verplaatsen, openen etc ) en als aanvallende rechter of linker cm is zijn steekbal niet vast genoeg of scoort niet genoeg goals

De iets controlerende cm positie is zijn beste van die 3 maar hij moet daar veel sneller de bal laten gaan. Dat uitstellen zorgt er alleen maar voor dat iedereen hergroepeerd. Doe je het alsnog dan moet je ook iemand ermee uitspelen. Frenkie heeft nog genoeg te leren

25 mei 2022 om 14:45

Als zes is hij absoluut stabiel genoeg. Het probleem is de extreem zwakke voorhoede van Barça, waardoor er constant teveel druk op het middenveld geplaatst wordt.

Als Barça twintig meter verder naar voren staat, dan kan hij voldoen aan alle eisen en een vergelijkbare rol invullen als Xavi deed in zijn laatste vijf jaar bij Barça. Het probleem is dat de voorhoede niet goed genoeg is om de bal vast te houden en/of snel rond te spelen, waardoor ze deze te vaak kwijtraken.

25 mei 2022 om 17:21

Sorry maar Xavi was een echte diepliggend spelmaker , hij controleerde niet enkel de tempo maar strooide met combinaties en steekballen zonder zijn positiespel te verwaarlozen. Frenkie heeft geen groot aandeel rond de zestien , altijd breed spelen en weinig combinaties en steekballen of een schot

Barca kan Depay gebruiken om AC Milan te overtuigen om Leao voor een goed bedrag te laten gaan. Leao moet ook een miljoenenboete betalen aan sporting portugal en doordat Sporting geinteresseerd is in Trincao kan Barca dit uitspelen en ook navragen omtrent Porro met eventueel Dest als compensatie voor Sporting/city. Ik zou volledig gaan voor Pau Torres en eventueel Lenglet/umtiti/mingueza/puig er bij betrekken. Raphinha heeft reeds een trasferaanvraag ingediend en Leeds heeft het geld nodig voor de zomerse transferperiode. Ik zou Frenkie laten gaan als er een niet te weigeren bod binnenkomt en totaal gaan voor de duo van Gaya en Soler. Dan blijft er gewoon de spitspositie over en ik zou alle dood hout en huurspelers verkopen voornamelijk Griezman om Nunez binnen te halen of eventueel Isak Alexander. Lewa is top maar hij is 33.

MATS
PORRO
ARAUJO
TORRES
GAYA
SOLER
KESSIE
PEDRI
RAPHINHA
NUNEZ
LEAO
25 mei 2022 om 12:51

Isak zou ik absoluut niet halen, mist verschrikkelijk veel kansen. 6 goals in 32 wedstrijden bij Sociedad.. drama.

25 mei 2022 om 13:38

Waarom zou milan leao voor depay laten gaan? wie trapt er nou in die deal?

25 mei 2022 om 17:17

AC Milan wil zijn contract verlengen , echter moet Leao 16 miljoen euro betalen aan Sporting Lissabon en Leao zou deze bedrag in zijn contract willen opnemen , Sporting Lissabon is echter geinterresseerd in Trincao , Barca zou dus een deal kunenn regelen om deze probleem tussen Leao en Sporting Lissabon op te lossen en kan AC Milan ook Depay aanbieden samen met een bedrag van 60 miljoen ofzo

Ik denk dan ook altijd aan de steden. Je zou lekker in Barcelona wonen en dan naar Manchester moeten…. Brrr
Londen of München klinken dan toch nog iets aantrekkelijker

25 mei 2022 om 12:33

Een echte man bepaalt zijn eigen weersomstandigheden werd mij ooit verteld 🤪 Zo lekker is het weer niet in Barcelona btw.

25 mei 2022 om 14:49

Honderd extra dagen aan zon t.o.v. Nederland, terwijl het verder (nóg) nat genoeg is om ook wat van de natuur te kunnen genieten. Je zit niet in een woestijn en het is ook niet zo dat je alle middagen binnen moet blijven omdat het te heet is. Zowel zee als bergen in no-time bereikbaar.

Je gaat me op geen enkele manier wijsmaken dat bv Manchester op klimaat en omgeving op kan boksen tegen Barcelona.

25 mei 2022 om 21:49

Manchester kan zeker wel opboxen met Barcelona qua omgeving. Je hebt bij Manchester Nationaal park Peak District wat erg mooi is.

25 mei 2022 om 13:51

Met die motivatie is het mij een raadsel waarom mensen Ajax boven Feyenoord kunnen kiezen .



Ja, de markt komt in beweging. Conte, ten Hag, maar ook Klopp, Guadriola en anderen zullen nu gaan kopen, om niet achter te blijven.
Ajax moet Bayern tot eind van de maand respijt geven. Daarna gaat de prijs fors omhoog.
Engelse, maar ook Italiaanse clubs gaan zich roeren.
€35 mln is veel te weinig.

Barca heeft natuurlijk veel goede middenvelders, dus als ze echt geld nodig hebben dan kan ik begrijpen dat ze een of twee willen verkopen.
Anderzijds, een topclub heeft gewoon veel spelers nodig.
Als je ziet wat er bij bijv City, Real of Liverpool op de bank zit en wat dat kost zou ik hem niet verkopen


25 mei 2022 om 14:04

Liverpool gaf de laatste 3 jaar zo'n 150 miljoen uit in totaal en staan samen met City toch wel echt aan de top. City zal denk ik ook mogelijk alleen een spits halen. Tottenham houdt de vingers al jaren op de knip.

Wat Liverpool en Real op de bank hebben zitten is ook gekomen door slim inkopen en niet zozeer veel op de markt de grote spelers inkopen. Spelers worden daar beter.

Dus eigenlijk is je hele gedachtegang gebaseerd op....weinig :D

Altijd wel lachen. Net als met Dest. Het is een topaankoop, beste ter wereld. Speler geeft aan te willen vertrekken (mooi, hij kan er geen hol van). Bod komt binnen (minimaal 60 miljoen voor onze ster). Haha, love it

Als ik Frenky was zou ik eerst met terugwerkende kracht het volledige salaris opeisen.
Hoop plannen die Laporta maar betaal eerst je mensen eens volgens contract.
Waarschijnlijk wordt ie dan plots verkocht.

Frenkie de Jong hoort niet eens bij de beste 30 spelers ter wereld. Op zijn leeftijd, met zijn prijskaartje en positie bij een club als Barcelona zou je daar toe moeten behoren.

Gewoon lekker naar City gaan en misschien zelfs meer verdienen. Minimaal hetzelfde iig.
Verder een topploeg die CL speelt en zowat het beste voetbal speelt én een toptrainer waar je veel van kunt leren.
Die Laporta - die gluiperd - liegt alles bij elkaar.
Hij wilt Frenkie gewoon verkopen, maar Xavi wilt Frenkie graag behouden. En dan moet Frenkie salaris gaan inleveren zeker...zout ff lekker op. Zou niet onder die mafklapper willen en kunnen werken.
Onbetrouwbare leugenaar en huichelaar.
Lekker naar City gaan, Frenkie! 👍🏼
Hou je huisje maar lekker in Barcelona - toch geld zat - en ga lekker naar Engeland.

Dat doet die voorzitter alleen om de transfersom wat hoger te zetten. Frenkie faalt al drie jaar en kan het niveau niet aan. Barcelona wil natuurlijk van deze middelmaat af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren