Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV legt zich neer bij vertrek en beloont Lucius voor succesjaar

Laatste update:

PSV heeft zich neergelegd bij het vertrek van Jürgen Dirkx, schrijft het Eindhovens Dagblad. Dirkx zou bij PSV de Onder 18 onder zijn hoede nemen, maar vertrok ondanks een doorlopend contract plots naar Royal Antwerp om Mark van Bommel te assisteren. Bij PSV hadden ze ingezet op een financiële tegemoetkoming in de vorm van een jaarsalaris. Het is niet bekend of dat ook betaald is. Theo Lucius krijgt nu de verantwoordelijkheid over PSV Onder 18.

Dirkx fungeerde eerder als assistent-trainer van Van Bommel bij het eerste elftal, maar werd in december 2019 wegens tegenvallende resultaten weggestuurd. In januari vorig jaar besloot de club hem terug te halen als individueel coach in de jeugdopleiding. Een paar maanden later werd bekend dat hij de Onder 18 zou gaan trainen, waar hij als opvolger moest dienen van de naar Jong PSV vertrekkende Ruud van Nistelrooij. Dirkx kwam daarmee voor het eerst op eigen benen te staan als trainer.

Door de aanstelling van Van Bommel bij Antwerp is er echter een abrupt einde gekomen aan de samenwerking tussen PSV en Dirkx. De Eindhovense club verbaasde zich over de gang van zaken, daar Dirkx in het verleden aangaf niet meer met Van Bommel samen te willen werken. Bovendien sprak het nieuwe contract vertrouwen uit en rekende PSV de komende jaren op hem. De club eiste dan ook een afkoopsom in de vorm van een jaarsalaris. Het Eindhovens Dagblad schrijft dat niet duidelijk is of dat ook betaald is.

De kans is aanwezig dat Dirkx zelf een deel moet betalen, mocht Antwerp niet over de brug komen. De Eindhovense club heeft in ieder geval door geselecteerd en Lucius aangesteld als nieuwe hoofdtrainer van PSV Onder 18. De voormalig middenvelder werd afgelopen seizoen overtuigend kampioen met de Onder 17 en wordt beloond voor zijn ontwikkeling als trainer. Wilfred Bouma stopt juist bij de Onder 18. PSV gaat extern op zoek naar een vervanger voor Lucius bij de Onder 17.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bah wat een misselijk beleid van PSV! Je gunt toch zo jongen een transfer? Laat hem gewoon transfervrij gaan. Uit respect naar jou ex speler en legendarische speler Mark van Bommel. Zeker in zijn moeilijke periode als trainer moet je als PSV zijnde jou ex speler/trainer helpen.

24 mei 2022 om 19:34

Speeltijd? Volgens mij reageer je alleen op de titel en die heb je niet eens goed gelezen lijkt het.

Los daarvan, contract is contract, heeft niks met gunnen te maken.

21 juni 2022 om 09:25

PSV heeft juist willen investeren, zijn contract verlengt, hem promotie laten maken en dan uitgerekend gaat hij dit vertrouwen beschamen door assistent te worden van degene waarvan hij had gezegd nooit meer mee te willen werken.. Dan kan in het zakelijk wereldje je de vrijheid hebben om van werkgever te veranderen, maar heeft dit dan wel consequenties (zijn kosten mee gemoeid). En op persoonlijk vlak getuigd dit niet echt van loyaliteit en dankbaarheid voor de promotie die je net hebt gekregen. Dan moet je het dus gewoon zakelijk afhandelen en zal Royal Antwerp of Dirkx dus gewoon met geld komen..

24 mei 2022 om 19:34

Tja, je maakt afspraken met zo iemand. Geeft hem de kans om op eigen benen te staan. Hij geeft zelf aan dat hij niet meer met van Bommel wil werken. En dan bij de eerste de beste mogelijkheid is ie alsnog weg. Waarom zou je hem dan iets moeten gunnen? Hij heeft toch al alle kansen van PSV gekregen? Daarnaast lijk je het artikel niet eens gelezen te hebben. Dit gaat om een jeugdtrainer, niet een speler.

24 mei 2022 om 21:39

Precies, anders zou psv ook zonder betaling een conteact moeten kunnen beëindigen.

24 mei 2022 om 21:56

Er wordt normaal nooit moeilijk gedaan om een jeugdtrainer te laten gaan. Ik vind dat psv zich hier toch wel laat kennen. Contract of niet.

24 mei 2022 om 22:45

Je zegt het zelf al: Dit is ook geen 'normale' situatie dus dat gaat niet op.

25 mei 2022 om 06:42

Antwerpen ligt om de hoek he. Misschien dat het er iets mee te maken heeft. Er zullen wel spelers/ouders volgen.

3 juni 2022 om 12:22

Inderdaad, heel merkwaardige opmerking van Bigboyphil. Gakpo zal ook best naar Liverpool willen, maar gun je het hem gelijk niet als je hem niet transfervrij laat vertrekken en zo'n club de resterende contracttermijn laat afkopen? Bovendien, wat het gunnen betreft kijkt PSV vooral vreemd op van de keuze van Dirckx zelf, die intern heeft aangegeven nooit meer met Van Bommel te willen samenwerken. Ik kan me voorstellen dat er, los van dat de poot die de club stijf houdt nu om gewoon zakelijk de afhandeling te willen regelen, best wat mensen rondlopen die zich bij de poot genomen voelen door Dirckx.

3 juni 2022 om 12:38

gomes1psv: Je snapt toch heus wel dat een actieve speler een bepaalde waarde vertegenwoordigt, terwijl dit niet zozeer voor een jeugdtrainer geldt?

Het is tevens zo kinderachtig op op Dirckx's woorden terug te vallen. Iedereen kan gewoon van mening veranderen.

Chique is het niet wat Dirckx doet. Maar kom op, je hoeft er ook niet zo kleinzielig over te doen.

24 mei 2022 om 19:40

Dirkx heeft bij z'n volle verstand een contract getekend. Voordeel daarvan voor hem was dat hij tot 2023 verzekerd was van z'n baan, nadeel was dat hij tot 2023 niet zomaar kan gaan en staan waar hij wil. Zo werkt dat nou eenmaal. En hij is er akkoord mee gegaan. Wat is daar dan "misselijk" aan?

24 mei 2022 om 19:58

Ligt er maar net aan wat er in dat contract staat. Ik zie PSV er wel toe instaat om een dergelijke clausule als no compet wel te vergeten.

24 mei 2022 om 20:48

Ongeacht was er in dat contract staat, alle voetbalcontracten hebben een ding met elkaar gemeen: als je voor een bepaalde periode tekent bij een club, dan kun je binnen die periode niet zomaar eenzijdig besluiten om naar een andere club te gaan.

24 mei 2022 om 22:19

Dat geldt overigens niet alleen voor voetbalcontracten voor bepaalde tijd. In het bedrijfsleven is dat ook heel gebruikelijk.

21 juni 2022 om 13:48

Een algehele non-compete voor trainers zal door elke rechter opzij geschoven worden; moeten ze dan maar een jaartje ballenjongen worden ofzo?

24 mei 2022 om 20:32

We kunnen het flauw vinden van psv, maar wat vind je van het handelen van Antwerp/Overmars? Eerst al met Ulderink, die een dag na het ontbinden van het contract opeens naar Antwerp gaat, en dan nu dit met Dirckx. Het lijkt er op dat Antwerp op een goedkope maar achterbakse manier assistenten aan het ronselen is. Vind het terecht dat psv een vergoeding vraagt. Zal echt niet om bedragen gaan, maar al is het maar om het principe.

25 mei 2022 om 08:39

Hoezo moet PSV hem deze overstap gunnen? Tis geen liefdadigheidsclub waarin ze zomaar dingen weggeven. PSV en Robbemond hebben een contract samen en dan ben je gewoon aan elkaar gebonden mits beide partijen in goed overleg uit elkaar kunnen/gaan.

Flauw van PSV

Gun de man gewoon een stap.

24 mei 2022 om 19:36

Ja joh laten we all getekende contracten vergeten en iedereen die weg wil gewoon laten gaan. Lewandowski, laat voor niets gaan, gun hem die stap, Ook die linksback van Ajax, geen club wil een transfersom voor hem betalen, dus laat voor niets gaan, gun hem die stap.

24 mei 2022 om 19:39

Waarom moet PSV iemand iets gunnen die al alle kansen van PSV kreeg en zelf bij de eerste de beste kans weer vertrekt?

24 mei 2022 om 21:20

We hebben het hier niet over iemand die kapitaal vertegenwoordigd. Als die Gakpo weg wil heeft PSV het grootste gelijk daar een (aanzienlijke) transfersom te vragen. Maar we hebben het hier over een jeugdtrainertje voor wie er in de plaats in Nederland nog 1000 rondlopen. Laat zo'n man gewoon lekker gaan joh. Hij zit niet eens bij het eerste of tweede elftal...

24 mei 2022 om 21:22

Daar gaat het helemaal niet om. Buiten dat hij indirect net zo goed kapitaal vertegenwoorigd in de vorm van kennis, heeft PSV het hele jeugdkader vormgegeven door trainers voor elke positie aan te stellen voor komend seizoen. Daar zijn afspraken over gemaakt. Nu gaat nota bene de trainer die zelf zei niet meer met van Bommel te willen werken, alsnog plotseling terwijl hij de kans kreeg om op eigen benen te staan bij het hoogste jeugdteam. Als Antwerp hem graag wil, moeten ze gewoon zijn contract afkopen.

3 juni 2022 om 09:11

@martijn R: in principe vertegenwoordigt Dirkx wel degelijk kapitaal. PSV zal dit intern op moeten lossen of ergens anders een contract af moeten kopen om zijn rol over te nemen.

3 juni 2022 om 09:43

Laat gaan joh? Het is geen voetbalmanager spelletje. Hij heeft en contract en zomaar laten gaan is dan toch nooit aan de orde. Blijkbaar is er nog geen wederzijds akkoord, dus moeten iets gebeuren vanuit kamp Antwerp of kamp Dirkx. T zijn waarschijnlijk peanuts, maar zoals vaker wordt gezegd, het is geen liefdadigheid maar gewoon zakelijk.

3 juni 2022 om 11:25

Je kunt als PSV ook een oefenwedstrijd tegen Antwerp inplannen, op kosten van Antwerp bij Antwerp en de opbrengst van het duel is voor PSV en klaar is kees. heb je gelijk een gratis oefenwedstrijd als PSV zijnde. Stel dat er 10K aan mensen op af komen a 10 Euro heb je een leuke vergoeding

21 juni 2022 om 13:51

Ik heb geen idee of deze vent functioneert of niet, maar als het goed is, is hij bezig met het fundament van PSV en zal hij daarnaast best wat spelers in z'n kielzog mee kunnen nemen. Je tekent toch gewoon een contract? Wat is dat met het voetbalwereldje dat dat allemaal niet meer gerespecteerd hoeft te worden?

24 mei 2022 om 19:42

Eerder flauw van Jurgen Dirkx zelf. PSV wilt hem laten gaan, maar natuurlijk wel voor een transfersom wat niet meer dan logisch is voor iemand wie een contract heeft binnen de club en waar afspraken mee zijn gemaakt voor komend seizoen waar hij het mag gaan laten zien als trainer bij O18. Zal niet weten waarom dit flauw van PSV is, omdat ze hem niet gratis willen laten gaan naar Royal Antwerp en van Bommel, een trainer waar hij nooit meer mee wou samenwerken?

24 mei 2022 om 20:00

@MrKrillin, neem een Snickers. Je bent jezelf niet. Waardeloze reactie van je, ben beter van je gewend.

24 mei 2022 om 20:31

Je moet een grens stellen. Straks denkt heel Europa dat iedereen gratis af te halen is in Eindje. Veel geld zal t niet zijn maar t gaat om t principe.

24 mei 2022 om 21:02

Eens kijken hoe jij reageert als hij straks in de Ajax vijver gaat vissen. Geen idee want ik weet niet of je een Ajax fan bent
Maar het punt is dat Overmars talent uit Nederland aan het weghalen is. Niet goed voor NL voetbal

24 mei 2022 om 23:34

Je bent niet altijd de meest objectieve he Mrkrillin, wat betreft PSV?
Laten we elkaar alles in de wereld gunnen, geef me direct ook jouw bankrekening, dan stort ik al mijn spaargeld.

24 mei 2022 om 23:39

@mrkrillin... snap jij hoe dat werkt met contracten in de sportwereld? Dan had Ajax Ten Hag ook zonder transfersom moeten laten gaan. Flauw hoor. Gun het die man Ajax. Ownee wij willen voor alles geld maar gunnen andere niks.

25 mei 2022 om 06:25

wat is er flauw aan,niet alles in het leven draait om een gunfactor kerel

Wat een moeilijk gedoe om en paar Centen.

24 mei 2022 om 19:36

Het gaat niet om de centen maar om het principe. Men was akkoord over een nieuwe functie. Dan is het m.i. behoorlijk respectloos om nog voordat je begint al te vertrekken. De volgende kermis het een veelbelovende jeugdspeler, mag die dan ook gewoon gaan?

24 mei 2022 om 19:40

Alsnog moeilijk gedoe als het niet om geld gaat maar om het principe. Wij staan bekend als een club waar het rustig is. gewoon lekker laten gaan zou ik zeggen.

24 mei 2022 om 19:47

Je zet daarmee een heel zwak precedent- je geeft daarmee aan bereid te zijn je staf gewoon maar altijd transfervrij te laten vertrekken.

24 mei 2022 om 21:23

Het gebeurt vaker dat een club potentiële medewerker polst. Uit verhaal haal ik uit dat Dirkx al getekend heeft en is gepresenteerd en PSV hier niks van afwist.
Zowel Antwerp als Dirkx zijn hier fout. Of wou hij zelfde truukje uithalen als die assistent van Ron Jans? Maar dat zou opvallen.
Zou je het zelfde zeggen als v Nistelrooij contract tekent bij Man Utd om assistent van ten Hag te worden. En zomaar in eens vertrekt?

25 mei 2022 om 09:02

Ja precies, het is ook de manier waarop dit gebeurd. Als je als PSV zijnde in het nieuws leest dat een trainer die in dienst is bij een andere club heeft getekend wat moet je dan? Hij had het beter intern kunnen bespreken en evt vragen of hij transfervrij een stap had kunnen maken, dan was PSV wellicht akkoord gegaan.

24 mei 2022 om 21:02

Ik ben het eigenlijk nagenoeg altijd met jou eens, maar dit keer niet. Zoals Bongiorno al zegt zet je een heel slecht precedent. Dan krijg je in de toekomst van waarom hij wel en ik niet. Daarbij heeft hij zelf het contract getekend. Stel het was andersom geweest en PSV wou van hem af had hij het contract ook niet kosteloos ontbonden.

24 mei 2022 om 23:36

Niet mee eens Lampen. Voor je personeel vecht je, zeker als je een plan voor ze hebt uitgestippeld. Als de concurrent leuk een dealtje via een prijsvechterswebsite te maken geef je toch het verkeerde signaal af?

Heeft een contract, dus afkoopsom. Ook voor trainers. Weet natuurlijk niet hoe interne communicatie is geweest vanuit hem. Afkoopsom hoeft alleen niet verbazend veel te zijn, gewoon restant van contract afkopen.

25 mei 2022 om 08:09

Ik vraag me af hoe ver die transfersommen gaan eigenlijk. Ik heb bij mn huidige bedrijf ook een contract, maar als ik weg wil kan dat gewoon. Zal toch wat zijn als ik doodongelukkig ben bij een bedrijf, 'maar ze houden me aan het contract'. Ik vind dat bij spelers op zich al bijzonder. Laat staan trainers. Laat staan jeugdtrainers. Hoe zit dat dan met de grasmeester? Of de fenomenale koffiejuf?

Die krijgt wat geld uit Antwerpen voorgeschoteld en is direct weg. Laat zo iemand maar lekker gaan en zet er iemand neer die wel een hart voor de club heeft.

25 mei 2022 om 08:10

Tsja als je 'gewoon' jeugdtrainer bent en jezelf niet financieel onafhankelijk hebt gevoetbald, dan is dat helemaal niet zo raar toch?

Antwerp staat niet bekend om zijn chique werkwijze en om voorbeeldige werknemers. Het verhaal Overmars is bekend. Radja Nainggolan heeft behoorlijk wat geflikt. Maakte zich onmogelijk bij de rode duivels en bij Inter. Meerdere keren van de weg geplukt zonder rijbewijs terwijl hij veel te hard reed. De vorige TD voor Overmars Luciano D'Onofrio is in het verleden veroordeeld wegens fraude. Maar voor eigenaar Paul Gheysens maakt het allemaal niks uit. Iemand gratis binnenhalen die nog gewoon een contract heeft zou wel perfect in het rijtje passen

24 mei 2022 om 20:17

Gheyssens heeft geen kaas gegeten qua voetbalinzicht. Daarom probeert hij zich te omringen met mensen die op dat gebied wel verstand hebben om de club naar een hoger niveau te brengen. Radja is een prestigetransfer en een buitenkansje dat zich bijna nooit voordoet net zoals het aantrekken van Overmars. En er zal wel degelijk een afkoopsom betaald worden voor Dirkx in tegenstelling wat jij beweerd dat hij gratis opgepikt wordt.

24 mei 2022 om 20:54

Dat weten we eigenlijk niet, als ik het artikel lees is dat eigenlijk moeilijk te zeggen. Wordt niet echt duidelijk

24 mei 2022 om 21:22

Misschien zouden we maar eens een betere persverantwoordelijke moeten aanstellen. 😁 Door zaken als dit komen we steeds in een slecht daglicht te staan..

24 mei 2022 om 20:19

Volgens mij doet de club in dit geval niet iets fout. Zij hebben namelijk geen contract met psv gespeeld.

24 mei 2022 om 21:27

Als de regels gelijk zijn voor trainers en spelers. Had Antwerp zich eerst moeten melden bij PSV. En goedkeuring van PSV moeten krijgen.

24 mei 2022 om 21:48

Het kan toch niet zo zijn dat je iemand een contract laat ondertekenen die al ergens anders onder contract staat. Volgens mij kan het niet veel fouter !! Op basis waarvan vind jij dat FC antwerp niets fout doet. Een speler kan toch ook niet bij 2 teams tegelijk onder contract staan ??

Antwerp zal zich neem ik aan nog melden. Het contract is niet zoals bij Twente om dubieuze redenen verscheurd. Wat mij betreft is het dan wel klaar met Dirkx binnen PSV. Dus niet weer terugkomen als ie na minder dan een seizoen weer wordt ontslagen.

Paar palmkes en doosje praline en klaar...
Eerst stuur je hem weg, degradeer je hem en klimt hij langzaam op.
Betekent dat hij niet helemaal de credits binnen de club heeft.

24 mei 2022 om 20:55

Eerst geef je hem de kans als assistent bij het eerste, vervolgens mag hij op eigen benen staan bij het hoogste jeugdteam, en daarna vertrekt hij opeens weer. T is maar net hoe je het bekijkt.

24 mei 2022 om 21:09

Toen ie is weggestuurd, heeft ie toch ook een afkoopsom gehad. Hij is niet gedegradeerd, maar zelf teruggekomen met het verhaal dat ie inzag dat v. Bommel fouten had gemaakt. PSV geeft hem opnieuw de kans en dan wil ie weer weg. Prima, hoor, maar dan is het wel klaar en mag hij of Antwerp gewoon netjes dat contract afkopen.

Voor de mensen die vinden dat PSV niet netjes is geweest voor Jurgen Dirkx:

Hij is nooit een basisspeler geweest bij PSV en is door blessures al op z'n 26e gestopt, maar heeft destijds toch een regeling gekregen waardoor hij nooit meer hoefde te werken. Toen kreeg hij in 2006 voor de eerste keer een kans als jeugdtrainer, na twee jaar is hij zelf opgestapt. In 2013 mocht hij weer terugkomen als jeugdtrainer en zelfs opklimmen tot assistent bij het eerste. In 2019 werd hij inderdaad ontslagen, maar dat bij ontslag van een trainer ook zijn assistenten weg moeten om ruim baan te maken voor de volgende trainer, is zeker niet ongebruikelijk. In 2021 mocht hij voor de derde keer aan de slag als jeugdtrainer bij PSV en binnen een jaar werd hij al aangewezen als nieuwe trainer van de onder 18, wat gewoon het meest prestigieuze trainersbaantje is binnen een jeugdopleiding. Volgens mij mag hij PSV best dankbaar zijn...

24 mei 2022 om 21:23

Hou eens op met die feiten joh. Emotie wil het volk!

24 mei 2022 om 21:36

Denk dat PSV er geen probleem van had gemaakt als hij ze op de hoogte had gesteld dat Antwerp interesse heeft en hij dat ook interessant vind.
Denk dat je als PSV ook niet rauwig moet zijn met dit verlies.

Steekt na ontslag een mes in de rug van v Bommel dat hij fouten heeft gemaakt. Niet meer met hem samen zou willen werken.
Eerste houd hij geen spiegel voor zich zelf. Hij was onderdeel van de staf. Wat een team is. Als assistent zou je de dialoog moeten aangaan als je een fout ziet.
Tweede vind ik hem niet betrouwbaar meer. Lijkt met de wind mee te waaien waar hij zelf het beste uitkomt.

24 mei 2022 om 23:41

Er zullen twee kanten aan het verhaal zitten, zullen sommigen zeggen. Dat je als werknemer tegenwoordig ergens anders je heil gaat zoeken is prima, maar contracten in de voetbalwereld dienen gewoon overgenomen/ uitbetaald te worden.

We moeten als PSV toch niet willen dat we het imago creëren dat iedereen maar alles en nog wat mag doen als ze daar zin in hebben?

25 mei 2022 om 08:12

Heeft een regeling gekregen waardoor hij nooit meer hoeft te werken...? Riiiiight.

25 mei 2022 om 10:31

Een riant pensioen. Ik ben normaal niet van het opscheppen dat ik iets weet via "connecties" of "uit een betrouwbare bron", maar in dit geval is het wel zo.

Antwerp handelt niet zo netjes met het aantrekken van de assistenten heb ik de indruk. Van de andere kant hoeft PSV ook niet zo verbaasd te doen. Zij hebben Dirkx zelf ook al eens ontslagen terwijl hij gewoon nog een doorlopend contract had. Gewoon een afkoopsommetje vragen en dan is dat ook weer geregeld. Storm in een glas water.

Knallen met Theo. Imo een soort cultheld. Hart van goud onzen Theo.

Theo Lucius zie ik over een paar jaar wel als hoofdtrainer bij Feyenoord of PSV. Geweldig tactisch inzicht heeft hij vergelijkbaar met Arne Slot

Boem Boem Theo. Mooie gozer is dat. Leuk dat hij promotie krijgt.

BOEM BOEM THEO is je gegund gozer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren