Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord maakt duidelijk optie in huurcontract van Dessers te lichten

Laatste update:

Feyenoord heeft de intentie om de aankoopoptie in het huurcontract van Cyriel Dessers te lichten, zo meldt Arno Vermeulen zondag in NOS Studio Voetbal. De Rotterdammers beschikken volgens de chef voetbal van de NOS over het benodigde bedrag van vier miljoen euro, maar moeten eerst tot een akkoord zien te komen met Dessers. "Ik heb contact gehad met Feyenoord en de club is nu in onderhandeling met Dessers over zijn salaris", aldus Vermeulen.

"Het feit dat ze in onderhandeling zijn met Dessers betekent twee dingen: Feyenoord wil hem aantrekken en ze hebben de beschikking over die benodigde vier miljoen euro", concludeert de journalist. "Anders hoef je niet met Dessers te gaan praten. Ze zijn ook al voor de Conference League-finale van woensdag begonnen om met hem in gesprek te komen. Dat is ook wel slim trouwens, want als hij er nog twee inschiet in de finale wordt het nog lastiger."

Dessers is eigendom van Racing Genk, maar zal daar vermoedelijk niet terugkeren. Met zijn uitstekende prestaties in De Kuip heeft de 27-jarige aanvaller zich in de kijker gespeeld bij meer clubs dan alleen Feyenoord. "Hij heeft tien goals in Europa gemaakt", voert Vermeulen aan. "Als er clubs uit Engeland komen die drie, vier miljoen euro per jaar betalen, dan gaat Dessers niet bij Feyenoord tekenen, mag je aannemen."

Deze week legde Frank Arnesen, technisch directeur van Feyenoord, aan Voetbal International uit waarom Dessers niet zo eenvoudig kan worden vastgelegd. "We hebben een optie, ja, met Genk", aldus Arnesen. "Maar dat is niet het enige. We hebben nog niet met Cyriel over de voorwaarden voor een eventueel langer verblijf kunnen spreken. Doordat zijn transfer echt pas enkele minuten voor het sluiten van de transferdeadline tot stand kwam, was daar geen tijd meer voor." Dessers maakte dit seizoen naast zijn 10 goals in 12 Conference League-optredens ook 9 goals in 27 Eredivisie-duels.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moeten ze zeker doen! Is echt een aanwinst. & wie weet kunnen ze hem nog eventueel voor een hele mooie prijs verkopen. Maar ik zou zeggen, lekker nog een jaartje houden voor de EL!

23 mei 2022 om 00:01

Zekerste weten! Vast leggen voor 4/5 jaar en dan nog een jaartje het bloed onder de nagels van de doelmannen in de EL halen met dat doorjagen van hem. Dat moet wel goed komen!

23 mei 2022 om 09:54

Zou me niet verbazen dat Feyenoord hem probeert te strikken met de intentie om hem zo snel mogelijk weer door te verkopen. Hij is natuurlijk meer waard voor veel clubs dan die 4 Mio. Keerzijde is echter dat Dessers al lang tot een akkoord had kunnen komen maar ook begrijpt dat hij ergens anders sowieso meer gaat verdienen dan bij Feyenoord dus bijtekenen is voor hem niet voordelig. Natuurlijk heeft Dessers het goed gedaan in Europa maar in de NL se competitie valt het wel een beetje tegen. Je ziet dat hij gewoon erg weinig technische vaardigheden heeft, nu is dat niet erg want als hij er 20 inschiet in de NLse competitie is dat ook voldoende maar ook dat doet hij niet. Zegt ook genoeg dat bijvoorbeeld een PSV ook geen interesse heeft, hebben toch geen goede nr 9 in huis, Zahavi viel tegen en vertrekt en Vinicius was gehuurd en gaat ook terug (al lijkt die best wel op Dessers qua fysiek en techniek). Als PSV interesse had kunnen ze hem het hoofd zo gek maken door iets meer salaris te bieden waardoor hij niet tekent bij Feyenoord maar denk dat ze hem ook te beperkt vinden. Linsen is eigenlijk beter dan Dessers maar mist fysiek het nodige.

23 mei 2022 om 13:57

Geld is altijd belangrijk, maar Dessers lijkt me echt niet de gast dat voor een beetje meer loon ineens naar een andere club in Nederland zou gaan. Feyenoord is de club waar hij moet tekenen. Graag geziene persoon en als hij in de finale ook nog eens de winnende goal maakt dan is hij daar helemaal god

23 mei 2022 om 01:10

Meerdere keren aangegeven dat hij zeer gelukkig is in Rotterdam. Denk dat het contract een formaliteit is.

Ja dat is allang bekend maar dessers wilt het waarschijnlijk niet

Ik zou het eerlijk gezegd alleen doen als je zeker bent dat je er geld op kan pakken. Het is een heel leuke speler voor de (lage) subtop en een goede bankzitter voor topclubs maar dat is het ook wel.

Een speler met teveel beperkingen voor 4 miljoen (en een stevig salaris) vind ik persoonlijk.

23 mei 2022 om 00:12

Dessers heeft dit seizoen echt wel bewezen een prima spits voor Feyenoord te zijn. Bovendien is hij iemand die met trots voor Feyenoord speelt. Veel beter om gewoon Dessers te halen dan dit geld uitgeven aan een buitenlands gokje.

23 mei 2022 om 00:18

In de competitie heeft hij bewezen een uitstekende tweede spits te zijn en als eerste spits wel goals te maken maar ook veel te veel kansen te missen.

In Europa heeft hij het geweldig gedaan. Maar als je zijn carrière bekijkt dan is de gewone competitie zijn normale niveau en de conference league een grote uitschieter. Als je dan zoals Feyenoord al geen al te grote buidel hebt dan zou ik geen 4 miljoen spenderen aan een speler die “subtop†schreeuwt.

23 mei 2022 om 01:20

Ben het wel met Lierse eens, de kans dat Dessers dit seizoen evenaart of het nog beter gaat doen, is gewoon heel klein. De man is de jongste niet meer en heeft dus ook weinig restwaarde. Als je hem nu kunt kopen voor 4 miljoen en direct kunt doorverkopen voor meer, is dit zeker een goede deal. Zo niet dan is dit toch een beetje roulette met 4 miljoen

23 mei 2022 om 08:02

Tja als we zo gaan redeneren hadden ze vardy ookal af kunnen schrijven, aangezien hij enkele jaren voor het Leceister kampioenschap op een bijzonder laag niveau voetbalde.

Er bestaan ook nog laatbloeiers, wie weet is Dessers daar wel een van.

23 mei 2022 om 08:07

Laat bloeiers zijn uitzonderingen , daar kun je niet automatisch vanuit gaan of op gokken.

23 mei 2022 om 13:55

Je laatste zin geeft toch precies aan dat het een roulette is. En Feyenoord is toch geen club die zomaar de gok kan nemen met 4 miljoen, met een grote kans daar nooit meer wat van terug te zien

23 mei 2022 om 00:19

Voor 4 miljoen haal je waarschijnlijk nergens een complete spits op

23 mei 2022 om 00:23

Dus dan haal je een niet complete spits? Spaar die 4 miljoen dan op voor een speler waar wel die potentie in zit.

23 mei 2022 om 02:59

Japie, had je afgelopen zomer verwacht dat er een uitstekende middenvelder zou komen voor vier ton?

23 mei 2022 om 12:43

Nee, dat niet maar spitsen zijn standaard duurder. Vooral scorende spitsen. Dan ben je al snel 15 miljoen kwijt. Daarom zou ik Dessers zeker vast leggen

23 mei 2022 om 08:29

In het begin was ik ook niet echt heeeel tevreden met Dessers. Nog steeds denk ik bij sommige momenten misschien toch maar niet doen.

Andere kant je weet wat je aan hem hebt + met zijn doelpunten in Europa staat hij ook in de picture bij andere clubs.

Plus van waar haal je voor 4 mln een degelijke spits. Je moet ook weer geluk hebben met wie je haalt die in de team past.

23 mei 2022 om 12:08

Een van de dingen die ik Feyenoord de afgelopen jaren wel eens verweten heb is dat ze steeds voor een paar miljoen spelers halen waarvan je vooraf kan bedenken dat ze geen enorme toegevoegde waarde zouden worden (spelers als Diemers) en dat ze beter dat geld op konden sparen om een jaar (of desnoods twee jaar) later een top speler te halen.

Lastig om in te schatten hoe Feyenoord er nu financieel voor staat. Als ze de mogelijkheid hebben om voor 10 miljoen of iets dergelijks in een hoger/beter segement rond te kijken na hun prestaties in de conference league dan kunnen ze die 4 miljoen beter die 4 miljoen uitsparen en voor een top aankoop gaan.

Alleen hebben ze sowieso een nog spits nodig, alleen Danilo lijkt me wat karig. Als 4 miljoen het budget is ga je ze niet veel beter krijgen dan Dessers ben ik bang, dan is het enige alternatief om ergens een speler te huren.

23 mei 2022 om 17:30

Ik snap wat je bedoeld, maar je bent nooit zeker dat je geld pakt op spelers. Vier miljoen investeren in Dessers is prima, dat heeft ie waarschijnlijk ook wel al opgehaald met zijn goals voor Feyenoord. Scoorde of gaf aan in de Eredivisie iedere 97 minuten en in de Conference League iedere 56 minuten. Ik weet niet wat je nog meer zou moeten willen als spits voor Feyenoord. Ik zie ook geen verfijnde Braziliaan daar in de punt spelen, bij wijze van spreken. Vier miljoen is een koopje voor hem, 27 jaar en in de bloei van zijn carrière. Dan hebben ze volgend seizoen met Danilo en Linssen toch mooi drie keuzes voor in de spits.

Zou Danilo al spijt hebben? Van de ene bank naar de andere

23 mei 2022 om 00:05

Alsof hij gehaald is voor de basis haha. Wist die zelf ook wel

23 mei 2022 om 00:09

Van 3e spits naar 2e spits. Dat is al een beetje promotie. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat hij absoluut niet uit Nederland wilde vertrekken. En hij gaat natuurlijk echt wel minuten maken bij ons!

23 mei 2022 om 00:18

Krijgt genoeg minuten hoor. Zie Linssen.

Niet halen (zeg ik als feyenoorder) hij scoort misschien wel veel europees maar hij kan niet goed meevoetballen en benut de vele kansen die hij krijgt niet goed

23 mei 2022 om 00:03

Ongelooflijk, zulks hoor ik ook zovaak van Haller. Wat is er nou meer waard dan 10 goals in Europa zeg? Hoe kan je zo'n topscorer niet willen houden? Door te scoren win je wedstrijden he? Laat die andere 10 maar lekker meevoetballen, iemand moet de kansen afmaken.

23 mei 2022 om 00:06

Soms heb je toch gewoon een uitschieter? Het lijkt me zo helder als maar zijn kan dat Dessers dat dit seizoen meemaakt in Europees verband.

23 mei 2022 om 00:08

Hij heeft 1 top jaar en dan zie je maar weer volgend jaar en als feyenoorder zeg ik dit zelfs wel tegen matige tegenstanders hoor behalve marseille en praag. Haller heeft trouwens alleen maar intikkertjes gescoort

23 mei 2022 om 00:37

Ik vind Dessers eigenlijk ook niet goed genoeg, maar denk niet dat dit seizoen een uitschieter is. Hij zal voetballend matig blijven en hij zal ook blijven scoren. Hij ruikt het wanneer een verdediger een fout gaat maken, hij staat vaak op de goede plek en hij is gretig voor de goal. Daarnaast is hij ook wel de aanjager die Slot op die positie wil. Het wordt nooit een geweldige voetballer, maar zo presteren als nu zal hij wel blijven doen

23 mei 2022 om 00:41

Bijna al zijn doelpunten in de conference league waren omschakel momenten waarin die zeeën van ruimte had. Dat heb je negen van de tien keer in de eredivisie niet waar zijn tekortkomingen duidelijk zichtbaar zijn als het speelveld klein is en hij in de kleine ruimtes voetballend en technisch tekort komt.

23 mei 2022 om 01:32

En juist in die kleine ruimte heb je ook iemand nodig die op de juiste plek staat, een spits die je kunt zoeken

23 mei 2022 om 07:46

Net zoals Haller dat dit seizoen in de CL heeft gedaan, dat gaat hij ook never nooit meer presteren.

23 mei 2022 om 09:00

En wie zegt dat 't een uitschieter is? Hij heeft hier supporters die hem adoreren en een trainer die het in hem ziet zitten. Dat betekent net dat ene stapje harder lopen op het veld, wat er denk ik ook voor zorgt dat dit seizoen juist zo succesvol is. Daarnaast lijkt hij me redelijk down-to-earth en past hij prima in de groep. Ik denk dat hij het volgend jaar best aardig kan doen.

24 mei 2022 om 05:22

Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens maar hij heeft wel degelijk de techniek om in kleine ruimtes doelpunten te maken - neem bv het doelpunt uit tegen Slavia Praag. Aannemen, draaien en doelpunt.

23 mei 2022 om 00:11

Ik ben ook een van de weinige Feyenoorders die hem liever ziet gaan. Ondanks dat ik het een sympathieke gast vind en echt van hem heb genoten dit seizoen… Ik vrees gewoon heel erg dat het een one season wonder is. Daarnaast vind ik hem voetballend ondermaats. Natuurlijk hij heeft vrij veel gescoord dit seizoen. Maar nog zoveel meer gemist. Hij heeft veel kansen gehad. Ken je nagaan hoeveel een betere spits kan scoren bij Feyenoord. Waar ik mij het meest aan stoor is dat Dessers onwijs vaak buitenspel loop.

Koop die man nou. Winnen ze de Conference League en spelen ze volgend jaar met hem weer zo goed in Europa dan gaat'ie voor het 5-voudige.

23 mei 2022 om 00:10

En al verkopen we hem niet voor een smak geld door. Een goede, betrouwbare spits is voor een club ook heel veel waard. Zeker kopen!

23 mei 2022 om 08:54

Mocht alles financieel verantwoord zijn (de 4 miljoen maar ook salaris) dan snap ik de aankoop. Het geklaag over zijn beperkingen vind ik slap. Is het de beste spits die we ooit bij Feyenoord zagen? Zeker niet. Er werd vaak geklaagd dat Feyenoord niet voor de hoofdprijs kon verkopen want ze presteerden alleen in de Eredivisie en niet in Europa. Nu kan je de topscorer van de CL voor 4 miljoen binnenhalen en dan is het weer niet goed genoeg? Als hij volgend jaar 20 goals maakt in de Eredivisie zijn er nog steeds clubs die interesse in hem hebben en die 4 miljoen lachend overmaken.

Daar staat wel tegenover dat het een uitdaging wordt voor Arnesen om geld te blijven genereren. We gaan er vanuit dat Senesi sowieso vertrekt. Die kun je opvangen met Geertruida. Maar een Malacia/kokcu/sinisterra moeten we dan wel vervangen met jong talent en (financieel) doorontwikkelen. Als je daar 25-plussers neer gaat zetten dan groei je niet door.

Mocht de aankoop niet doorgaan heb ik daar ook vrede mee. Dan hebben we er een cultspits bij in de historie van de club. Eentje die ons lachend door Europa schoot. Vind ik ook een mooi stuk geschiedenis.

23 mei 2022 om 09:58

Maar is Dessers nou echt zo goed? Zo betrouwbaar? Ik moet het maar zien. Al bij al moet je hem na dit jaar wel ophalen. Maar ik ben nog steeds niet overtuigt. Ik vind allebei prima met een grote kanttekening voor als hij blijft (er zijn er meer, positief en negatief): Til terug naar Rusl... waar dan ook en een voetballende 10 kopen. Mag absoluut een loper zijn maar alsjeblieft, iets met wat voetbal. Uiteindelijk hangt vooral veel af van wie er verkocht gaan worden.

Erhm. Aldus Arno Vermeulen. Ze zullen vast met Dessers in gesprek zijn alleen schijnt het dat Feyenoord juist bezig is met hele andere spitsen. Gisteren berichtte FeyenoordTM nog dat er een speler de absolute voorkeur heeft en dat is niet Dessers.

23 mei 2022 om 00:12

Zijn er geruchten over wie dat dan zou gaan?

23 mei 2022 om 00:14

Er wordt flink gestrooid met namen maar niemand weet het zeker. Misschien Botheim, misschien Matheus Nascimento. Dat zijn de namen die een beetje de ronde doen maar dat blijft giswerk. FeyenoordTM weigert in het belang van Feyenoord ook om de naam te lekken. Maar dat Dessers geen absolute voorkeur heeft staat wel echt vast.

23 mei 2022 om 00:14

De geruchten gaan voornamelijk over Botheim (onwaarschijnlijk gezien zijn salaris) en Nascimento.

23 mei 2022 om 00:21

Bedankt voor het snelle antwoord. Beide nobele onbekenden voor mij persoonlijk maar 5 minuutjes googelen doet het er wel als potentieel interessante spelers uitzien. Zeker dan die Botheim.

23 mei 2022 om 01:39

FeyenoordTM wordt gevraagd of hij 'excited' wordt van de naam en antwoordt: 'Ja, ik ben echt excited. Net zo excited als toen met Senesi zegmaar.' Ik ben zeer benieuwd nu. Botheim lijkt hij te ontkrachten, aangezien hij zegt dat het hem met een salaris van 1,7 miljoen onhaalbaar lijkt

23 mei 2022 om 00:12

Hmm... als ik een gokje moet wagen: Boadu? Die komt geloof ik heel weinig aan spelen toe in Monaco. Hoorde zijn naam ook eerder eens vallen.

23 mei 2022 om 00:20

Ik vind Boadu ook een hele interessante optie. Of hij haalbaar is durf ik niet te zeggen maar het zou zeker een goede spits zijn voor ons. Sam Lammers had zich schijnbaar ook aangeboden. Feyenoord is voor “mislukte†spitsen vaak wel een hele interessante club om hun carrière een boost te geven. Ik ben erg benieuwd en hoop echt op een verrassing!

23 mei 2022 om 00:55

Lammers zou ik dan absoluut laten schieten. Daar zit gewoon niet veel in. Boadu kan interessant zijn, maar betwijfel of die haalbaar is. Als je dan al in die klasses qua bedrag zit lijkt Botheim me een betere optie.

23 mei 2022 om 11:25

Stengs had ik laatst ook al geopperd om te huren. Speelt ook maar zelden en een bekende van Slot.

Zo, wat een primeur van Vermeulen! Behalve dan dat Arnesen dit vorige week al had aangekondigt in een interview.
Vraag me nog steeds af of Dessers dit nog een seizoen zou lukken. Absolute held van de Conference League geworden, dat neemt niemand hem meer af!

Mag toch hopen van niet. Danilo en Dessers is echt van Twente/Vitesse niveau, als Feyenoord zijnde moet je echt op een hoger mikken. Mensen verkijken zich op Dessers vanwege de conference league, maar hij mist teveel kansen en heeft te vaak balverlies.

23 mei 2022 om 00:59

Zonder Dessers was Feyenoord gewoon 4e of 5e geworden en waren we nieteens door de groepsfase gekomen. Echt te absurd voor woorden dat je de kans hebt om de CL topscorer binnen te halen voor slechts 4m en dat supporters hem alleen maar beoordelen op zijn tekortkomingen.

23 mei 2022 om 12:23

Deden ze ook met Pelle, die werd vervolgens een nachtmerrie voor de defensie.

Als Genk fan zou ik het fijn voor hem vinden. Nog beter zou zijn is dat hij terugkwam en er een andere club waar hij naartoe wil nog enkele miljoenen meer neerlegt.

Fey is zeker van deelname Europa league dus die 3 mil voor het plaatsen ga je krijgen dus dat maakt het makkelijker.en als iemand hen voor 10 wil kopen zou ik het meteen doen.

Goede spits voor Feijenoord, speelt wel boven z'n niveau, maar dat doet de club ook. Hopelijk woensdag ook.

23 mei 2022 om 10:01

Feyenoord speelt nou juist eindelijk weer OP niveau. Verder uitzoomen Peet!

Zonde van de 4 miljoen, heeft zijn plafond bereikt dit seizoen, draagt z’n steentje bij maar gaat niet veel beter presteren dan afgelopen seizoen, met het oog op de toekomst zonde

Als wij voor 1,5 miljoen Sadilek vast kunnen leggen, dan kan Feyenoord ook wel 4 miljoen neerleggen voor Dessers? Of schat ik zo de financiele situatie van Feyenoord helemaal verkeerd in?

23 mei 2022 om 11:45

Dat kunnen ze ook wel hoor. Ze hebben ook wat miljoenen bij elkaar gespeeld door de ECL. Echter kijkt Feyenoord verder dan Dessers.

Dessers heeft het natuurlijk geweldig gedaan dit seizoen en belangrijke goals gemaakt. Toch heb ik het gevoel dat hij boven zichzelf is uitgestegen en volgend seizoen alleen maar tegen kan vallen. Gevalletje Jorgensen. Maar hopelijk zit ik er naast.

Volgend jaar Dessers als eerste spits met Danilo daar achter. Achterin Trauner en Geertruida. Als backup rechts-en linksback Brenet halen. Op het middenveld Til definitief vastleggen en Feyenoord kan er weer tegenaan in de Conference League/

23 mei 2022 om 10:03

Ze spelen geen Conference League. En Til MOET weg. Ik zou bijzonder pissed zijn als ie blijft

23 mei 2022 om 10:31

Ach, Til heeft het maar in een klein deel van het seizoen redelijk gedaan. Denk dat Feyenoord er goed aan doet om hem weer lekker terug laten keren.

Tuurlijk heeft Feyenoord geld.
We zijn geplaatst voor EL - dat brengt 15 miljoen in het laatje (zeker nu we 40 plaatsen zijn gestegen op de coefficientenlijst) + de CL campagne van dit seizoen ook zoiets. Ik snap dat Feyenoord schulden heeft maar er kan wel eens een euro worden uitgegeven.

23 mei 2022 om 11:27

Ja, maar moet je 2 'dessers' kopen of kan je beter de markt op gaan voor 1 basisklant? Feyenoord moet ook eens kappen met kwantitatief middenmoot binnen harken.

23 mei 2022 om 11:43

Ik zie liever ook Botheim komen. Jonger, atletischer en meer waard.

23 mei 2022 om 22:53

Botheim zou echt een stunt zijn. Denk niet dat wij zijn salaris kunnen betalen.

Gewoon doen, hij verdient het en het js een goed voorteken voor de finale

Ik zou als ik Feyenoord was vol voor Dallinga gaan. Dat lijkt me echt een betere optie vooral voor het geld wat Dessers moet kosten. Dallinga heeft het echt in zich dat zie je gewoon

Gewoon doen.... Voor 4 mil weet je wat je hebt...geen 1 dag vlieg.. deed het ook eerder met een minder club..en wienwie wat je anders binnenhaalt... Danilo deed het niet beter....Al ook wel salaris eisen hebben toch.. ik zeg doen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren