Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Ajax moet diep in de buidel tasten voor terugkeer van Brobbey

Laatste update:

Ajax zal Brian Brobbey niet voor een appel en een ei kunnen overnemen van RB Leipzig, zo weet Mike Verweij. De journalist van De Telegraaf meldt dat de Duitse topclub denkt aan een bedrag van 'in de dubbele cijfers'. "Dan moet je denken aan iets boven de tien miljoen euro, dat is wel een dingetje", aldus Verweij in de podcast Kick-off.

Op dit moment wordt Brobbey door Ajax gehuurd van Leipzig, dat afgelopen zomer toesloeg en de twintigjarige spits transfervrij tot liefst medio 2025 liet tekenen. Brobbey zette vanaf januari bij zijn tijdelijke terugkeer in Amsterdam weergaloze statistieken neer, maar het is de vraag of Ajax bereid is om een enorm bedrag te betalen voor een transfervrij vertrokken jeugdproduct. "Wat wil je als Ajax?", stelt Verweij. "In feite is dat wel een heel slecht signaal naar je jeugdopleiding."

Aan de wensen van Brobbey zal het in ieder geval niet liggen. De centrumspits laat in de media geen moment onbenut om zijn wens over een definitieve terugkeer in Amsterdam te vertellen. "Als het aan mij ligt, speel ik volgend seizoen voor Ajax", zei hij eerder tegenover De Telegraaf. Bij het vieren van het kampioenschap werd Brobbey er nogmaals naar gevraagd. "Volgend jaar bij Ajax? Daar ga ik wel vanuit." Brobbey maakte dit seizoen zeven doelpunten in elf optredens in de Eredivisie. Daarvoor gebruikte de spits slechts 396 minuten: gemiddeld één goal per 56 minuten.

Ryan Gravenberch
Ook over de mogelijke transfer van Ryan Gravenberch heeft Verweij nieuws. Ajax gaat niet akkoord met het laatste bod van Bayern München, waardoor de overgang in het water dreigt te vallen. "Ajax wil toch weer meer van Bayern München, dat waarschijnlijk zegt 'het is wel mooi geweest'. Dan is het aan Ajax: 'Gaan we akkoord of lopen we het risico dat zijn laatste contractjaar in gaat?'" Eerder vertelde de journalist dat Bayern een ultiem bod van 17 miljoen euro vast plus 6 miljoen euro variabel had gedaan, terwijl Ajax een aanbieding wil die (vast plus variabel) optelt tot 30 miljoen euro.

Moet Ajax overstag gaan en 10 miljoen euro betalen voor Brobbey?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zal toch wel heel slecht gehandeld zijn. Transfervrij vertrekken en een jaar later meer dan 10 miljoen betalen.

20 mei 2022 om 19:29

Goede handel van Leipzig wel. Zou Ajax eens naar moeten kijken.

20 mei 2022 om 19:33

Waar moet Ajax precies naar kijken? Brobbey kreeg al eind 2019 het eerste contractvoorstel voorgeschoteld en er is veel gedaan om hem uiteindelijk te behouden. Het is echt niet zo dat de komst van Haller voor hem de reden was om te vertrekken, de onderhandelingen waren allang in een bijna uitzichtloze impasse beland toen. Raiola heeft uiteindelijk zijn hoofd op hol gebracht, waarbij Brobbey zijn hele lot echt in de handen van zijn zaakwaarnemer gelegd leek te hebben.

20 mei 2022 om 19:37

Ja helemaal eens!

Als Mike Verweij echt de waarheid vertelt dat hij bij Leipzig geïnformeerd heeft naar de vraagprijs en dat is ruim 10 miljoen, dan moet Ajax dat zeker doen.
Voor dat bedrag vind je nergens zo'n spits als Brobbey. Potentie is groot en je hebt restwaarde.

Bovendien heeft hij zijn eventueel transfersom voorgefinancierd door Ajax enorm te helpen met zijn doelpunten, waardoor Ajax kampioen is geworden= Champions League= minimaal 45 miljoen euro inkomsten.

20 mei 2022 om 20:01

Ik vind dat Ajax Brobbey voor alles onder de 12 miljoen moet kopen, maar alles daarboven wordt wel erg hoog. Ik zou 8 miljoen bieden en kijken waar het schip strand. 8 miljoen voor een speler die bij hen geen indruk maakte en niet gemotiveerd is om voor die club te spelen vind ik niet heel gek.

Verder vind ik het trouwens prima dat Ajax niet akkoord gaat met een kleine 25 miljoen voor Gravenbercht. Als hij nog een 1 of 2 jaar langer contract zou hebben, dan zou Ajax 60 miljoen hebben gevraagd. 30 miljoen is gewoon marktconform voor zo'n groot talent. Voor dat geld kunnen ze echt geen groter talent vinden.

20 mei 2022 om 20:12

@suarez 7 Ja, want de concurrentiestrijd Met Nkunku, Andre Silva, Forsberg, Dani Olmo en Yussuf Poulsen had ie vast gewonnen. Brobbey had gewoon beter moeten nadenken en zich niet te veel laten meeslepen door die 3 miljoen euro per seizoen die hij nu opstrijkt. Hij had heus wel kunnen bedenken dat ie genoeg wedstrijden bij Ajax zou spelen als 2e spits achter Haller.

20 mei 2022 om 20:19

Ajax kon er niet zoveel aan doen dat hij vertrok. Na meer dan een jaar onderhandelen trok kamp Brobbey de stekker eruit. Als je Brobbey nu voor 10 miljoen kan terug halen, moet je dat altijd doen. Heeft genoeg belangrijke doelpunten gemaakt in de titelstrijd, waardoor je nu gegarandeerde CL inkomsten hebt en als hij nu een langdurig contract tekent kan je hem in de toekomst voor meer dan 10 miljoen doorverkopen. Als je dan ook nog Haller verkoopt met winst en een goedkope tweede spits haalt, heb je uiteindelijk prima gehandeld

20 mei 2022 om 20:31

@suarez 7 Correctie, Nagelsmann heeft hem overgehaald om bij Leipzig te komen spelen en een paar weken later vertrok diezelfde Nagelsmann naar Bayern. Dus dat maakte de situatie ook ineens anders. Daarnaast was hij niet om aan te zien in Duitsland, sjokte wat over het veld, voelde zich totaal niet thuis daar had ik het gevoel.

Wat ik probeerde te zeggen is dat Ajax ergens anders een speler transfervrij weg kan halen bij een grote club, vervolgens weet zo iemand heel goed te presteren en vertrekt de speler weer terug naar die club voor 10+ miljoen.

20 mei 2022 om 20:35

Als je kijkt naar het afgelopen half jaar heeft ie gewoon vrij weinig gespeeld, wat iedereen vergeet te vermelden is dat de coaach en td die hem hebben aangetrokken zijn vertrokken. Ik kan heel goed begrijpen dat ie is gegaan. Als hij terug wil zal hij natuurlijk wat moeten inleveren maar halen die handel, is echt een kooopie voor dat bedrag

20 mei 2022 om 20:55

Ajax heeft prima gehandeld. Voor max. 15 miljoen zou ik hem zeker terughalen. Zou Openda eveneens een optie kunnen zijn?

20 mei 2022 om 21:12

Ik zou niet op Openda speculeren als Brobbey een reëele optie is

20 mei 2022 om 21:16

Waarom is 30M voor Gravenberch wel marktconform en moet Ajax tot Max 12M gaan voor Brobbey die een veel langer contract heeft?

20 mei 2022 om 21:44

Je zal toch twee sterke spitsen moeten hebben. Ik er gemakshalve vanuit dat Haller zal vertrekken.

20 mei 2022 om 21:51

@roytje78, vanwege zijn blessuregevoeligheid/inzetbaarheid. Gravenberch is deze maand voor het eerst echt geblesseerd geraakt in 4 jaar profvoetbal. Brobbey is in de afgelopen 3 jaar in het profvoetbal ongeveer een heel jaar geblesseerd geweest in totaal en kan zelden de 90 minuten volmaken. Dat is toch wel een risico. Daarnaast heeft Gravenberch veel meer ervaring en is ook al 10 voudig international.

20 mei 2022 om 22:13

Roytje huidig niveau + potentie. Gravenberch is een groter talent dan Brobbey. Tevens jonger en veel verder. Logisch dat hij meer waard is.

20 mei 2022 om 23:14

Brobbey kon gewoon het niveau niet aan. Net als die Moriba die ze hadden aangetrokken. Geeft niet maar bij Leipzig willen ze spitsen van het kaliber Werner, Poulsen, Silva, Nkunku. Sorloth en Hwang werden na paar matige wedstrijden ook meteen verkocht omdat ze het niveau niet aankonden.

21 mei 2022 om 00:33

Voor 3 miljoen per jaar laat ik mezelf ook wel gek maken hoor!

21 mei 2022 om 11:20

@ryanbabel8. Openda is vooral sterk met veel ruimte, waar zijn snelheid van pas komt.

20 mei 2022 om 19:35

Je roept dus maar iets, zonder dat je weet hoe het gegaan is. Ajax wilde twee jaar voor het einde van zijn contract al verlengen, maar als hij zelf niet wil tekenen, wat kan Ajax daar dan aan doen? En ze waren het die twee jaar lang blijven proberen, maar Brobbey/raiola eisten een bizar hoog salaris waar Ajax nooit mee akkoord zou gaan. Hoe heeft Ajax dan slecht gehandeld?

20 mei 2022 om 19:48

Klopt inderdaad. Brobbey was op dat moment een broekie van 18 jaar die nog speelde voor Jong Ajax. Als je zijn salariseisen inwilligt dan is dat pas een slecht signaal naar de jeugdspelers toe. Die willen dan allemaal zo'n contract hebben.

Dus in die zin goed gehandeld door Ajax om niet te voldoen aan buitensporige salariseisen. Nu is Brobbey 20 jaar, heeft ervaring opgedaan en heeft zich bewezen. Nu kan hij wat meer vragen.

20 mei 2022 om 20:40

Brobbey eiste helemaal niks. Die jonge voetballers die laten alle onderhandelingen aan hun zaakwaarnemer over. Hij heeft zelf nog gezegd tegen Raiola maak het maar in orde met Ajax. Maar Raiola had een heel ander plan. Dit is niet een van de meest intelligente gastjes op deze planeet he. Raiola kon die jongens van alles wijsmaken.

20 mei 2022 om 20:58

Hij zei maak het maar in orde toen hij aan het einde van het seizoen begon te spelen. Daarnaast is hij volgens mij de eindverantwoordelijke als het gaat om beslissingen met zijn ouders en broers. Een van zijn broers is Derrick Luckassen van PSV. Als hij had gezegd tegen Mino, ik accepteer dat bod van Ajax was het dan niet geregeld denk je?

21 mei 2022 om 09:26

De grootste onzin ooit.

Het ligt niet aan Ajax, ook niet aan Brobbey maar aan diegene die alles voor zijn spelers deed Raiola. Hou toch op met je Ajax bril!

Ajax haalde terecht Haller voor nummer 1 spits positie. Brobbey zou de vervanger zijn. Alleen hij was blijkbaar niet eens met het hele proces en luistert dan naar andere.

Naar een trainer die jong is en heel veel jonge spelers doorbreken. Vervolgens luistert hij het hele verhaal en ziet zijn toekomst daar. Pats boem later vertrekt de trainer en iemand van de bestuur? Zit hij daar met een andere trainer met een andere blik. Je komt daar transfervrij binnen dus dan is het ook ander verhaal voor de bestuur etc.

Brobbey heeft gewoon een domme beslissing genomen en daarom wilt hij terug. Enige die verkeerd zat en Ajax blijkbaar 10 mln kosten. Nou succes hè! Als dit zo blijft doorgaan dan gaat je vermogen wel snel omlaag.

20 mei 2022 om 19:35

Slecht gehandeld? Ajax bood een jeugdspeler een contract met een salaris van 1miljoen+. Hij kiest vervolgens voor 3 miljoen bij Leipzig en heeft spijt. Dit is pure pech en kan je Ajax niks verwijten. Alleen Brobbey.

20 mei 2022 om 20:03

Klopt. Ik verwacht overigens ook dat Brobbey gewoon salaris moet inleveren als hij terug naar Ajax gaat. Kan me niet voorstellen dat ze nu wel 3 miljoen per jaar gaan betalen.

20 mei 2022 om 20:05

Brobbey wil toch graag terug? Voetballen voor €100.000 per jaar en je eigen transfersom terugverdienen

20 mei 2022 om 20:10

Toch haal je die 10 miljoen er wel uit hoor. Als je hem nu koopt voor 10m, verkoop je hem over een paar jaar echt wel voor 25m, als hij blijft presteren zoals hij nu doet tenminste.

20 mei 2022 om 21:10

Dat is toch echt helemaal afhankelijk van wat je hem betaald.

20 mei 2022 om 21:24

Daar heb je gelijk in. Maar Brobbey zou wel echt een klootzak zijn als hij nu enorme salariseisen heeft na iets wat eigenlijk zijn eigen fout is.

20 mei 2022 om 20:55

Natuurlijk waar, maar ze verkopen hem daarna toch wel voor meer.

20 mei 2022 om 22:06

Wellicht kunnen ze hier hun lessen uit trekken. Bijv, als ik in 3 jaar tijd 200 mil in nieuwe spelers investeer, + groot salarishuis verhoog van 30 naar 60 miljoen, ga ik dan ook speculeren op dit soort toptalenten? Of geef ik niet toe aan wijlen Mino en koop ik er elders een x-aantal spelers bij?

Als je deze gasten in een vroeger stadium lang vastlegt, zullen de kosten best meevallen tov de totale transfers en loonuitgaven.

Aan de andere kant. Des te groter de contracten zijn die je geeft aan deze toptalenten, des te duurder worden de volgende toptalenten (speculatie). Daarnaast moet je ook nog knokken met Mino die een groter kapitaal heeft dan alle ED clubs samen + een groot netwerk.

Zeker moeten ze diep in de buidel tasten, maar ja, dan hadden ze hem maar niet moeten laten gaan.

20 mei 2022 om 19:35

Ze wilden hem ook helemaal niet laten gaan, maar ja... Raiola he.

20 mei 2022 om 19:42

Uiteindelijk was het zijn keuze om te gaan. Ik zou het als Ajax zijnde niet doen. Zeker nadat ze hem een verbeterd contract hadden aangeboden en hij uiteindelijk voor het grote geld koos. Nu moet je diep in de buidel tasten. Voor dat bedrag haal je betere alternatieven.

20 mei 2022 om 19:43

Ja, hij bepaalde natuurlijk waar de jongens moesten tekenen… Ondertussen hebben meerdere spelers en ouders al laten blijken dat zij de keuze maakten en Mino het maximale er uit probeerde te halen en alsnog doen wij alsof we het beter weten dan de spelers en ouders. Iedereen blijft elkaar maar weer na praten… Het probleem is dat ouders ook een zak met geld verdienen aan een transfer, de vader van een Gravenberch schijnt ook wat over te houden aan een transfer naar Bayern en heeft daar nogal invloed op. Maar inderdaad een zaakwaarnemer heeft er meer over te zeggen dan de speler en ouders in kwestie, heel logisch :-)

20 mei 2022 om 19:44

Noem eens een paar alternatieven die gelijk zijn aan Brobbey? Als Ajax Haller met meer dan tien miljoen winst weet te verkopen zou ik Brobbey zeker wel halen.

20 mei 2022 om 19:51

Voor een bedrag boven de 10 miljoen zijn er echt wel genoeg alternatieven te vinden. Ik ben geen scout maar Brobbey heeft het ook nog niet een heel seizoen laten zien. Het is niet zo dat hij aan de lopende band scoort. Openda bijvoorbeeld is een stuk goedkoper en die heeft bij een minder elftal redelijk wat goals gemaakt.

20 mei 2022 om 19:55

Als dat het enige vereiste is had Ajax Giakoumakis ook wel kunnen halen. Lijkt mij dat er meer aspecten belangrijk zijn dan alleen goals. Openda is overigens 1.75 m.

20 mei 2022 om 19:56

Daarnaast vind ik het ook een heel slecht signaal richting de jeugd als je hem nu voor veel geld terug haalt.

20 mei 2022 om 20:00

Je hebt hem als Ajax zijnde ook al teruggehaald in een huurconstructie, daar heb je nog minder aan dan wanneer je hem terugkoopt. Als je Suarez transfervrij kunt halen en Brobbey voor tien miljoen haalt doe je goede zaken voor volgend seizoen. Daarnaast kun je Brobbey waarschijnlijk met dikke winst verkopen als hij zo door blijft gaan.

20 mei 2022 om 20:08

Wat zijn die andere aspecten dan? Als Brobbey niet scoort heb je ook weinig aan hem als elftal. En net of lengte een issue is. Mertens, Lozano en Malen konden er zeker ook weinig van. Misschien geen pure spitsen, maar uiteindelijk wordt je gewoon op goals afgerekend als spits.

20 mei 2022 om 20:15

Afgelopen halfjaar elke 59 minuten, klinkt mij in de oren als lopende band werk hoor, makkelijk roepen er zijn goedkopere opties maar dan geen namen noemen want je bent geen scout. Je gaat geen spits vinden die zo in het Ajax systeem past voor een lagere prijs

20 mei 2022 om 20:43

Denk dat Sydney v Hooijdonk ook aan de lopende band zou scoren bij jullie en is mogelijk wat goedkoper. Zo zul je voor 10 miljoen vast nog wel meer goede opties hebben.

20 mei 2022 om 21:10

Maar Brobbey heeft al bewezen dat hij het kan en waard is, met alle respect bij vHooijdonk is dat toch wel een gok, je weet het niet. Als Brobbey zich goed ontwikkeld heb je goud handen

20 mei 2022 om 21:16

@Gerben1978, dat meen je niet toch? Brobbey heeft al laten zien dat hij belangrijk kan zijn bij Ajax. Met alle respect Van Hooijdonk heeft 13 wedstrijden gespeeld en maar zes goals gemaakt. Zou Danilo dan ook niet aan de lopende band gescoord moeten hebben bij Ajax?

20 mei 2022 om 21:18

@bigwilles

Je weet bij Brobbey in ieder geval wat je in huis hebt en dat geeft inderdaad meer zekerheid, dus daar heb je absoluut een punt.

20 mei 2022 om 21:22

@Minnie

Ik denk dat Sydney zijn plafond nog niet heeft gehaald en mogelijk wel naar dat niveau kan toegroeien. Verder heb je gelijk hoor, want Brobbey zou voor nu wel een veilige keus zijn. Die jongen scoort altijd en kun je makkelijk weer met winst doorverkopen

20 mei 2022 om 21:47

@Prosoccer47 Oh ja? Noem er eens 2. 1 zou ik overigens al knap vinden

Ik vind 10 miljoen eerlijk gezegd echt niet overdreven veel geld voor een speler met zijn kwaliteiten en nog een zeer lang contract. Vraag je maar eens af of Ajax hem voor dat bedrag zou verkopen, als hij nu een vergelijkbaar contract bij Ajax had?

Sterker nog, ik vind het een koopje.

20 mei 2022 om 19:44

10 miljoen is best een gokje waard. Al 2 seizoenen op rij enorm belangrijk geweest met zijn invalbeurten. Of hij goed genoeg is om een heel seizoen eerste spits te zijn weet ik niet, maar als invaller/stand-in pakt hij wel 6-7 punten extra elk jaar. Heeft je misschien wel 2 keer het kampioenschap en een ronde verder in Europa opgeleverd (tegen Lille vorig seizoen en ook nog 0-1 bij Roma).

20 mei 2022 om 19:45

Als je rond de 7/8mio voor hem kan betalen met variabelen dan zou ik dat direct doen inderdaad. Past perfect in het spel.

20 mei 2022 om 19:57

Dit vooral, los van al het sentiment, waar vind je een betere optie voor 10 miljoen?
Zeker met in het achterhoofd dat er bij alle transfers een redelijk kans is dat een speler mislukt (gebeurd immers met alle bedragen op alle niveaus) en hij, ondanks dat hij nog genoeg te bewijzen heeft, ook al het nodige heeft laten zien bij Ajax.

20 mei 2022 om 20:01

Ik vind 10 miljoen ook reuze meevallen. Als je ziet dat ajax meer betaald heeft voor daramy dan is dit toch een koopje.

20 mei 2022 om 20:57

Ik vond Daramy niet slecht invallen de laatste 3 wedstrijden. Ook begin van het seizoen was sterk bij zijn eerste 5 invalbeurten. Toen werd het iets minder, maar waarom hij na zijn slechte basisplek tegen Besiktas 0 kansen heeft gekregen is mij een raadsel. Zeker tegen az viel hij lekker in. Ten Hag had hem echt wel meer moeten en kunnen gebruiken.

20 mei 2022 om 22:53

Nee hoor hij wilde graag weg !!!!!! Dus tot ziens

20 mei 2022 om 20:01

Ja vind ik ook. Wat kost een alternatief? Hij is jong maar heeft zich toch al wel bewezen. Voor een miljoen of 11 haal je waarschijnlijk wel een andere spits maar dan moet je maar afwachten of die er direct staat en hoe die zich ontwikkelt.

20 mei 2022 om 21:34

Exact, zoek maar eens een spits ergens waarvan je weet wat die kan, het spel snapt, en ook haalbaar is. En dat voor 10-12 miljoen. Als ze de kans krijgen moeten ze dat zeker doen. En dat sentiment kan ik ook helemaal niks mee. De situatie is gewoon veranderd, simpel. En vervolgens neem je een zakelijke beslissing. Is hij het geld waard? Ja - kopen, nee - niet kopen. Niet ingewikkelder maken dan het is.

Ik denk dat je het als Ajax zijnde gewoon zo moet bekijken "we krijgen voor relatief weinig geld een groot talent". Ik zou het als Ajax zijnde altijd doen.

Tien miljoen euro voor Brobbey zou ik nog net doen. Bedragen erboven worden al zeer twijfelachtig. Hij is uiteindelijk een zeer talentvolle spits met veel potentie die zijn waarde bewezen heeft. Ik zie Ajax voor hetzelfde bedrag echt niet zo makkelijk een jonge, talentvolle spits vinden die er direct staat. Hopelijk kan je hem in de toekomst voor dertig of veertig miljoen doorverkopen.

20 mei 2022 om 19:35

Ik niet. Belachelijk veel geld en wanbeleid van de hoogste plank. Hij wilde weg, tijd om door te gaan.

20 mei 2022 om 19:42

Je moet ook een goede vervanger halen he. Welke goede, jonge en talentvolle spits die er direct staat kan je voor tien miljoen euro halen?

20 mei 2022 om 20:01

Die is er niet en ik had hem zo gekocht als supporter zijnde maar dit kan echt niet als club. 10!! miljoen voor in feite je eigen speler omdat meneer 3 miljoen wilde verdienen terwijl die nog niks had gepresteerd. Hoe kan je dat nou maken naar de rest van je club en jeugdopleiding. Iedere jeugdspeler zal meer geld eisen want de zaakwaarnemer weet donders goed dat Ajax bang is voor zo'n zelfde situatie. 10 miljoen kan je echt niet verantwoorden als beleidsbepaler.

20 mei 2022 om 20:03

Uit sentiment iemand niet halen is net zo goed wanbeleid.
Ajax moet Brobbey niet halen om die jongen een plezier te doen maar om er zelf beter van te worden.
Wanneer ze een kwalitatief gelijkwaardige of zelfs betere optie kunnen halen voor minder geld moeten ze dat direct doen.
Wanneer hij de beste prijs kwaliteit optie is, dan is het misschien uit sentiment voor simmige fans niet leuk, maar beleidsmatig wel de beste optie.

20 mei 2022 om 21:38

@camavingoat

Bij elke jeugdspeler zal ajax gewoon weer de afweging moeten maken of die het waard is. Dat hebben ze bij Brobbey ook gedaan, veel geld geboden, en hij hapte niet. Jeugdspelers hebben al lang gezien dat, als je echt eerste-elftal potentie hebt, je geld kan vragen. Daar verandert Brobbey helemaal niks aan. En geen enkele jeugdspeler zal weggaan met als doel om een half jaar laten met hangende pootjes terug te keren. En als ze dat wel doen, zal Ajax gewoon "nee" kunnen zeggen als ze het niet waard zijn.

Verder eens met London Calling: een speler die het geld waard is, moet je niet laten lopen puur uit sentiment.



Poging voor 7,5 mln doorverkoop van 20. Het is een serieuze speler en het zou voor beide partijen goed zijn als die zich bij Ajax nog 3 jaar ontwikkelt en lekker speelt waar die zich fijn voelt. Dit is echt een speler met een Ajax hart die zich gewoon fijn wilt voelen, daar moet je op inspelen en hem gewoon waarderen op die manier

20 mei 2022 om 20:03

10 miljoen gewoon neerleggen en de hoofdprijs incasseren wanneer je hem verkoopt

20 mei 2022 om 22:47

20%? Lekker Leipzig rijk maken? Lekker daar laten. Er zijn echt wel andere spitsen te koop. Leipzig is niet gek, die ziet Ajax gewoon beden bij hun voor Brobbey.

Ajax gewoon doen!! Strakke afspraken maken met Brobbey. Laat hem minimaal 3 a 4 seizoenen spelen. Wordt een topspits en zeker als hij jaarlijks Champions League gaat spelen. Vervolgens voor minimaal €30 miljoen wegdoen . Dan heb je het als club nog niet héél slecht gedaan!!

Stom gehandeld van Ajax, je leidt iemand op, gaat gratis de deur uit en nou wil je hem over nemen voor miljoenen.
pfff goed over nagedacht.

20 mei 2022 om 19:46

Is dit sarcasme? Zo niet dan heb je weinig idee van hoe het is gegaan

20 mei 2022 om 19:51

Geen sarcasme, vertel jij maar dan hoe het is gegaan?

20 mei 2022 om 19:56

Los van hoe het gegaan is... 10 mln voor een speler die een jaar geleden gratis bij je wegliep. Hoe labiel moet zo'n speler ook niet zijn?

20 mei 2022 om 20:41

Ajax kon niks aan zn vertrek doen, dus hoe kunnen ze daar schuldig aan zijn?

20 mei 2022 om 21:39

Mitch, Ajax heeft gedurende hele lange tijd geprobeerd Brobbey te houden, mooie aanbiedingen, etc. Maar hij wilde zelf niet. Dan houdt het op.

Blijf Brobbey wel een slappe zak vinden... Je had je waardering moeten laten zien door niet weg te gaan voor een zak geld (waarvan je al verzekerd was uiteindelijk want je speelt bij Ajax en klopt al aan bij Ajax 1). Clubliefde is soms ver te zoeken bij spelers.

20 mei 2022 om 20:08

Clubliefde, wat een romanticus ben jij, its buisness bro

20 mei 2022 om 20:20

Ik vind dit wel makkelijk. Ajax deed hem voor Ajax begrippen best een goed aanbod, 1.3 miljoen bruto dus ongeveer 6-7 ton netto. Daarmee zou hij, als speler van jong Ajax op dat moment, meer gaan verdienen dan veel spelers bij de overige top 3 clubs. In Duitsland boden ze hem 3 miljoen netto, dat is meer dan Tadic, of Blind of Haller nu verdienen.

Allemaal leuk hoor iedereen die van alles roept over club liefde en van achter een toetsenbord een oordel vellen over het accepteren van een zak met geld. Dat is het heel makkelijk. Maar ga er maar eens aan staan, zeker als 18 jarige, om nee te zeggen tegen 3 miljoen netto per jaar.

Ik denk dat de meeste mensen hier wel eens slechtere beslissingen hebben genomen dan ja zeggen tegen 3 netto miljoen per jaar...

Ajax zal redeneren in de trant van €10mln voor een spits is niet zoveel. Hierbij telt het verleden dan niet. mee
Ik heb mijn twijfels en zou hem niet terug halen.
Anderzijds
Psv zal, aangezien ze op zoek zijn naar een spits, de zaak nauwlettend in de gaten houden.
Ik begreep dat Zahavi, in totaal € 4 mln kostte en nu niets oplevert
Brobbey €10 mln en bij verkoop vang je nog minstens een paar miljoen, dus niet zoveel duurder,

Bovendien kan hij ook heel veel gaan opleveren als hij zich goed ontwikkelt
Een dilemma voor Ajax,

20 mei 2022 om 19:45

Nee hoor wij zullen Brobbey nooit halen. en nu Luuk onze nr 1 doelwit is al helemaal niet.

20 mei 2022 om 19:51

Denk je dat Luuk komt? Sevilla? zal nu wel hebben gezien dat hij beter is dan ze dachten.
Ik heb overigens niet begrepen waarom ze hem uitleenden. Hij is van grote waarde bij ze geweest. Ik denk dat ze nog gaan cashen voor hem en dus te duur is voor Ned, clubs

20 mei 2022 om 19:57

Ik denk dat de kans best wel groot is dat Luuk terug komt ja, als ik het in procenten moet zeggen zou ik 70 procent, wel druven zeggen dat Luuk terugkomt. zo duur zou Luuk niet zijn denk ik misschien 6 miljoen met geluk heb je hem voor minder dan dat.

20 mei 2022 om 19:49

Thanks Cas voor de informatie, toch fijn dat je mensen op dit platform hebben, die weekelijks vergaderingen van PSV bij wonen.

20 mei 2022 om 20:02

Alsof Brobbey naar PSV zou gaan

Normaliter niet onaardig om een speler van zijn kaliber voor dat bedrag aan te trekken, als hij maar wel begrijpt dat ie flink teruggaat in salaris. Heeft Ajax in de tweede seizoenshelft goed geholpen, maar financieel toch wel een beetje een oor aangenaaid

Conclusie van dit bericht. Gravenberch loopt gratis en voor niks de deur uit terwijl Ajax dus wel degelijk een marktconform bedrag kan krijgen maar het weer eens niet genoeg vindt. Ajax kennende zijn ze niet van plan om die 10 miljoen voor Brobbey neer te leggen. Die gaan beginnen met 5 miljoen denk ik en een doorverkooppercentage. Die 10 miljoen komt niet op tafel.

20 mei 2022 om 19:58

Ik vind 25M marktconform. Terecht dat Ajax hier niet in mee gaat

21 mei 2022 om 00:54

Met een 2 of 3 jarig contract wel ja, maar niet met een aflopend contract. Ik vind het echt een serieus bedrag hoor wat Bayern wilt betalen.

20 mei 2022 om 22:21

Het seizoen is nog niet eens afgelopen. Gravenberch nu een bod van iets meer dan 25M en Ajax wil rond de 30M. Gravenberch wil zelf graag naar Bayern. Bayern wil Gravenberch graag kopen. Ajax wil Gravenberch het liefst verkopen. Lijkt me wel een heel voorbarige conclusie met nog 3.5 maand transfermarkt te gaan. Die gaan er wel uitkomen en ik denk dat er nog wel een andere club komt mocht Bayern afhaken. Daarnaast is je bericht over Brobbey puur gebasseerd op aannames. Als Leipzig 10 miljoen vraagt is 7 miljoen geen onlogisch bod. Kom je uit op 8.5 miljoen + 10% doorverkoop oid. Ook een prima deal voor beide partijen. Les 1 bij onderhandelen is zo ongeveer 80% van wat je bereid bent bieden en 120% vragen van wat je wil. Zo kom je vaak gewoon op een bedrag uit waar beide partijen mee kunnen leven.

Tja Brobby wilde Ajax transfervrij verlaten.
Hij kwam op hangende pootjes terug. Als Ajax nu dit bedrag neerlegt… dan geeft dat echt een heel slecht signaal af naar de rest van de club en opleiding

20 mei 2022 om 21:43

Dat "signaal" hoor je bij meer mensen, maar wat is dan dat signaal? Dat je gratis de deur uit kan lopen en dan weer teruggekocht word als je dat wil?

Dat Ajax dat bij Brobbey doet, betekent helemaal niets voor andere spelers. Ajax kan geval voor geval kijken wat het wil. Wel een contract, geen contract, wel terugkopen, niet terugkopen. Elk geval is weer anders. Net als dat elke speler zelf zijn eigen afwegingen maakt. Die ene jonge gast ging naar Dortmund, echt niet met het idee dat hij weer terug kan naar Ajax als het mis gaat. Die wil gewoon slagen.

20 mei 2022 om 23:31

Lijkt mij ook een slecht signaal. Gewoon niet doen. Geen precedent scheppen waar je nog decenia last van gaat houden.
Bovendien is Brobby erg blessuregevoelig. Ik moet het nog maar zien of hij voor meer verkocht kan worden. Hij kan niet eens 90 minuten spelen, laat staan 3x in de week,
Brobby moet je gewoon laten verpieteren in Leipzig. Die gaat daar geen knikker raken. Het is een gevoelige jongen die zich goed moet voelen wil hij kunnen presteren. In de winterstop dan 5 miljoen bieden. Leipsig zall dan ook wel inzien dat ze andrs Brobby niet zullen kunnen slijten.

21 mei 2022 om 12:46

Ja maar ik trek juist in twijfel of je daar last van gaat hebben. Ik zie echt niet in dat er spelers zijn die een zelfde traject denken te gaan volgen. Die hebben juist gezien dat Ajax bij de 17-jarige Brobbey geen exorbitant salaris bood. Dus dat hoeven ze niet te proberen. Dat Ajax Brobbey nu weer terug wil en kan halen, is een bijzondere samenloop, die echt niet zomaar nog een keer gaat voorkomen.

Niet doen. Absoluut niet doen.
Je gaat geen speler transfervrij weg doen om hem vervolgens voor 10 miljoen terug te kopen, dat is wanbeleid ten top.
Sowieso is die het niet waard.
Nationaal zal die vast wel zijn doelpuntje mee pakken maar hij komt op alle fronten tekort om mee te doen in Europa. En je wil toch een spits die het ook kan laten zien in de CL of minimaal de EL?

20 mei 2022 om 21:22

Brobbey geen 10M waard?
Ik ben benieuwd waar jij tevreden mee zou zijn als Brobbey bij Ajax een langlopend contract zou hebben en zou worden verkocht aan een andere club. Wat zou jij dan een mooi bedrag vinden?

20 mei 2022 om 22:46

Hij heb nog niets laten zien, ook bij Leipzig mislukt.
Plus het aspect dat het een jeugdproduct is die transfervrij vertrokken is, die ga je toch vervolgens niet voor 10 miljoen terugkopen?

21 mei 2022 om 12:47

Dat laatste is alleen maar sentiment, ik zou het zakelijker bekijken.

Dat eerst, bij Leipzig mislukt, ja dat klopt, in een half jaar tijd als 18-jarige. Maar bij Ajax is hij supernuttig. En daar gaat het om.

10 miljoen is een koopie voor Brobbey, Ajax had hem gewoon optijd vast moeten leggen, misschien een les voor de toekomst, als je hem nu binnen hengelt dan hebben we er een paar jaar plezier van en daarna verdien je het bedrag dik terug, slim gehandeld van Leipzig, nu benieuwd of Ajax de trekker overhaalt

Iedereen heeft het over 10m, maar Driessen heeft het over meer dan 10m. Ik denk dat 15m meer in de buurt komt. Brobbey en Ajax lopen al een half jaar met elkaar te flirten. Waarom zou Leipzig niet de hoofdprijs vragen?

20 mei 2022 om 20:18

Driessen kan zoveel zeggen, meestal zit hij ernaast, heel veel meer zal het niet worden, als Leipzig slim is eisen ze een doorverkoop percentage

20 mei 2022 om 22:23

Iets meer dan 10 miljoen. Denk eerder 12 miljoen of 10 miljoen + doorverkooppercentage.

De vraag is kan je een betere of gelijkwaardige spits halen dan Brobbey die er ook gelijk staat? Dit bedrag moet je gewoon blind aftikken tenzij de scouts in het buitenland iets beters vinden.

Gravenberch uit z'n contract laten lopen zou een grote fout zijn, 25m moet je altijd pakken zeker aangezien zijn positie makkelijk op te vullen is. Dan heb je het geld voor Brobbey al terug en heb je nog wat over voor om een keeper te halen.

Dat is een schijntje van wat Ajax nu zelf had gevraagd voor hem met z'n contract duur en mate van belangerijkheid.
Ik denk dat ze blij mogen zijn als ze hem kunnen halen voor 10 miljoen.

Volgens mij moet je als Ajax zijnde gewoon het verlies nemen op Brobbey en hem terugkopen als het om een bedrag van rond de 10 Miljoen gaat. Voor dat geld ga je ook geen andere, meer geschiktere spits vinden.

Is het niet een idee als Brobbey voor een verstoorde arbeidsrelatie gaat zorgen? Brobbey wil graag naar Ajax, Leipzig wil graag verkopen en Ajax wil kopen. Lijkt mij dat er wel wat ruimte in de prijs zit…

20 mei 2022 om 22:51

Dan naait die eerst Ajax door telkens te zeggen te gaan verlengen , dan ineens transfervrij weg. Bij zijn volgende club herrie schoppen. Als die dat doet gelijk daar laten, zo'n speler wil je niet, die gaat huilen als die zijn zin niet krijgt.

Verwey zit hier een, kulverhaal te verkopen met Brobbey had Ajax maar 1 e het spits gehad en daarom is Haller erbij gekomen. Hij is door Raiola richting uitgang geduwd, bijtekenen zou hem namelijk te weinig hebben opgeleverd

20 mei 2022 om 21:13

Haller is erbij gekomen omdat de MEERDERE spitsen die er waren niet voldeden. Dat ze maar 1 spits hadden is juist een kul verhaal.

20 mei 2022 om 21:20

Niet voldeden betekend de je met Brobbey maar 1 spits had die wel voldeed en dat was te mager.

20 mei 2022 om 21:44

Ook brobbey voldeed niet. Was eigenijk nog 2de keuze achter Traore.

Bij deze situatie was aanwezigheid van iemand als Raiola heel goed van pas geweest. Hij zou het voor mekaar krijgen om Leipzig onder druk te zetten om voor minder akkoord te gaan. Ben benieuwd of ze nu nog tot een oplossing zullen uitkomen.

20 mei 2022 om 22:12

Raiola had hem weer ergens anders heen proberen te sturen, niet richting Ajax iig

Als je hem voor 10 miljoen kunt halen is het nog steeds een koopje. Het is echter de vraag in hoeverre dit voor de toekomst een goed verhaal is. Wat denken talenten die nu voor hun gevoel te weinig kansen krijgen of die zich ondergewaardeerd voelen.

20 mei 2022 om 21:33

Zal je voor dat geld geen spits kopen die negentig minuten kan spelen?
Voor mij hoeft het dus niet. Laat Brian maar lekker plaats nemen op de bank bij zijn dure Duitse vrienden.

Je hoort helemaal niks vanuit Amsterdam. Ook niet dat ze bezig zijn Timber, Martinez en Antony langer vast te leggen, of Brobbey weer huren of kopen, of dat Haller vertrekt, en of Gravenberch daadwerkelijk wordt verkocht. Dat laatste hangt natuurlijk af van hoe ver de Duitse club verder wil gaan. Ajax hoeft niet persé te verkopen. Aan de andere kant, de transferzomer is toch maar amper begonnen. Dus staat nog wel wat te gebeuren, vermoed ik.

20 mei 2022 om 21:32

Er is wel echt een groot gat gevallen bij ajax na het vertrek van overmars. Zoals het nu er naar uitziet word het een leegloop en is maar de vraag wat er voor terug komt. Brobbey voor 12 miljoen lijkt me een prima deal al hadden ze hem beter 2 jaar geleden een marktconform salaris kunnen betalen. Nu moeten ze zowel de hoofdprijs betalen aan hem en aan Leipzig.

20 mei 2022 om 21:47

Maar wat was marktconform? Moet je hem belonen om zijn potentie of om wat hij liet zien ? Maar als ik het voor het zeggen had bij leipzig had ik nog hoger ingezet dan 12 miljoen.

20 mei 2022 om 22:07

Ze hebben hem toen toch ook een meer dan prima aanbod gedaan? Voor zijn leeftijd en kwaliteit toen. Ajax heeft het echt geprobeerd, Leipzig bood 3 miljoen salaris. Dat kon Ajax echt niet doen voor Brobbey toen.

Laat Brobbey maar zelf meebetalen. Ik vind dit wel hoog hoor. Liever nog een jaar huren dan. Hij is momenteel supersub, dan hoort daar een bedrag bij voor een supersub en dat is maximaal 5-7 miljoen. Heeft natuurlijk wel de potentie voor een basisplek, maar ik denk niet dat hij een jaar fit kan blijven en 90 min gas kan geven. Daarom heb ik mijn twijfels bij dit bedrag.

Hahahah once again allemaal ajax fans die praten alsof het een goede deal is… lekker een speler transfervrij laten gaan om een jaar later voor 10 mil terug te kopen 🤡🤡 deze jongen heeft jullie genaaid en jullie zijn er nog blij mee ook

Prima beleid: opleiden, onvoldoende waardering geven, transfervrij weg en dan voor veel geld terugkopen. Dat Leipzig lacht zich kapot.

20 mei 2022 om 23:06

Gewoon vies spelletje geweest van z’n zaakwaarnemer heeft 2 jaar lang onderhandelingen gefrustreerd en de waardering was er gewoon maar je kan niet Ajax afhankelijk maken van een spits van geen 20 en dat kan je zo’n jongen ook niet aandoen dus daar sprak juist heel veel waardering uit! Ze wilden hem niet opblazen!

10 miljoen voor Brobbey betalen en 17 miljoen ontvangen voor Gravenberch...die duitsers denken ook dat ze gek zijn in Amsterdam.

21 mei 2022 om 12:41

G nog 1 jaar contract , B nog 3 , wel een verschil

Voor dat bedrag lekker in Leipzig laten, uiteindelijk is de transfer zijn eigen keus geweest.

Brobbey is zelf aan zet. Mag tegen Leipzig zeggen dat hij weg wil en dat ze hem gratis hebben opgepikt en dus ook maar voor een prikkie moeten laten gaan. Alles wat ze vangen is winst.

21 mei 2022 om 12:36

Hahahah, club bepaald niet de speler met volle verstand getekend en hij hoeft niet weg...

Hoeveel tekengeld heeft Brobbey destijds gekregen van RBL? Dan moet ie daar zelf maar wat van bijleggen, aangezien hij zo graag terug wil komen...

Ajax is geflikt wat betreft brobby door wijlen riola die hem 2 jaar lang niet liet tekenen zelfs toen hij na een uefa cup wedstrijd in Frankrijk vertelde snel te willen tekenen ging meneer raiola er voor liggen dus loopt hij weg! Hij heeft spijt Ajax hem nodig en nergens ter wereld koop je een spits ala brobby onder de 15 miljoen dus niks slecht signaal naar opleiding gewoon heel legitiem doen!! Met Gravenberch doen ze het gewoon goed poot stijf houden komen ze vlak voor deadline wel met 30 en anders genieten we nog een jaar langer van deze vent! Logische keuzes en handelingen eindelijk!

Meteen aftikken. Haller z’n jaarsalaris is 6 miljoen. Daar bespaar je meteen 3 miljoen op. Dan is het verschil een schijntje voor een potentiële NL- elftal speler

21 mei 2022 om 18:15

Toekomstige speler van het NL-elftal? Moet hij niét geblesseerd zijn. In een half jaartje Ajax al 2x geblesseerd geweest.

Ajax invalshoek: ja 10 miljoen, gewoon halen goede speler. Neutrale invalshoek: je had hem nooit moeten laten gaan, al vroeg Raiola om meer geld. Je kon deze 10 miljoen euro in zijn contract stoppen, dan had je nu nog geld zelfs overgehouden ook.

Dat jullie hem nog willen, in de kuip zouden we zo een speler kapot fluiten

Als ze hem kopen, dan is dit toch een grote...zéér grote afgang van ajax? Ik begrijp het echt niet dat ze daar überhaupt aan denken. Iemand loopt gratis weg en een jaartje of zo later betaal je grof geld voor die speler? Ik zou een transfersom kunnen accepteren als die speler een "papiertje" ondertekent waarin hij verklaart dat hij 5 jaar gratis en voor niks voor de club zou spelen. Mocht ajax een transfersom betalen en hem ook nog een salaris geven, dan is ajax het lachertje van Europa...of nee, dan is ajax het lachertje van de gehele wereld en omstreken.

Goede handel van Leipzig. In een jaar tijd 10 miljoen opstrijken. Levert meer op dan te investeren in crypto.

Kan niet zonder mamma in de grote mensen wereld, tijd dat ie volwassen wordt. RB gaat natuurlijk de hoofdprijs vragen , denk 10M iets te laag is, want ze willen en hoeven hem niet kwijt. Met volle versrand getekend

Ajax zou wel gek zijn om zoveel te betalen voor "eigen opleiding". Laat Brobby maar zelf z'n contract afkopen en dan onderhandelen met Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren