Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oogappel van Alfred Schreuder zet deur naar Ajax wagenwijd open

Laatste update:

Hans Vanaken ziet zichzelf wel in het rood-wit van Ajax spelen. De 29-jarige middenvelder van Club Brugge denkt dat de speelstijl van de Amsterdammers hem goed zou liggen en zou mede daardoor aan het twijfelen worden gebracht wanneer er zou worden aangeklopt in België. Bovendien zou Vanaken herenigd worden met Alfred Schreuder, wiens bewind in Brugge hem zeker is bevallen, zo zegt het jeugdproduct van PSV bij Eleven Insiders.

"Als Ajax komt?", stelt Vanaken in de podcast op de vraag of hij een overstap zou zien zitten.. "Dan is het wel iets om over na te denken, ja. Sowieso, de geschiedenis van Ajax en het spel dat ze spelen, dat is iets wat mij wel moet liggen." Vanaken zou in de zomer van 2019 al in de belangstelling van de landskampioen hebben gestaan als mogelijke vervanger van Donny van der Beek, zo meldden diverse Nederlandse en Belgische media destijds.

Een overstap lijkt nu een stuk reëeler, nu Schreuder - met wie Vanaken afgelopen seizoen de landstitel in België won - naar Amsterdam vertrekt. "Het was heel fijn werken met hem", blikt Vanaken terug. "Ik vind het oprecht jammer dat hij vertrekt, want ik had graag langer met hem gewerkt. Ik vind zijn ideeën over voetbal en zijn trainingen heel fijn, en ook als mens daarbuiten. Hij is gewoon heel menselijk."

Schreuder zelf sprak zich eerder deze week al uit over Vanaken, die met 11 goals in 38 wedstrijden een levensgrote rol had in het landskampioenschap van Club Brugge. "Hans laat bij België al zien dat hij een topspeler is", zei de kersverse hoofdtrainer van Ajax bij Canvas. "Hans kan bij Ajax spelen qua voetbal, honderd procent." Vanaken speelt al sinds de zomer van 2015 in het shirt van Blauw-Zwart, toen hij voor 4,25 miljoen euro de overstpa maakte van KSC Lokeren. dE 19-voudig international debuteerde in het profvoetbal voor Lommel United, na zes jaar lang op De Herdgang te hebben rondgelopen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we die deur dan maar meteen weer dichtgooien. Met Klaassen en Berghuis heb je daar zat opties en die zijn zeker niet minder.

20 mei 2022 om 08:51

Zal bovendien niet minder dan 15 miljoen moeten kosten lijkt me, met een contract tot 2025. Hele goede speler, dat dan weer wel.

20 mei 2022 om 08:57

Klopt. Haalt ook altijd wel de 10 goals in België. Niks voor PSV als je hem rond de 12 miljoen kan halen?

20 mei 2022 om 09:07

Ja ik wil Vanaken al jaren bij PSV hebben... maar hij wordt helaas alleen maar aan Ajax gelinkt haha! Vraag me ook af of je van de absolute nr1 in Belgie naar PSV wilt komen waar de kans op de titel de afgelopen jaren minder en minder is geworden

20 mei 2022 om 09:19

Ja link met PSV wordt ook al jaren gelegd. Kwalitatief zeker welkom, prima voetballer. Maar is denk ik gewoon te duur voor zn leeftijd. 12 miljoen voor een 30 jarige speler gaat mij iets te ver. Plus met Brugge heeft ie gegarandeerd CL. PSV moet dat nog halen.

20 mei 2022 om 09:25

En wat mag Luuk dan kosten ? 31 jaar en kan Max 2 jaar mee. Dan liever een goede 10

20 mei 2022 om 09:29

Luuk is een spits en Vanaken een 10/hangende buitenspeler. Weet niet zo goed wat die met elkaar te maken hebben? 😅

20 mei 2022 om 12:04

Hij is 28

20 mei 2022 om 12:10

@messibazoer: PSV loopt wat betreft afschrijvingen onbedoeld al leeg op aankopen van €12M die bedoeld waren om met winst door te verkopen, het lijkt me niet dat ze het kunnen veroorloven zo'n bedrag uit te tellen voor een speler van 29 die niets meer oplevert.

Niettemin las ik gisteren dat Het Nieuwsblad, een dagblad in Belgie meldde dat een Nederlandse club met Club Brugge de strijd aangaat om een andere speler uit de Belgische liga: Vinicius Souza. Meer nog dan Timber zou dat in mijn ogen een perfecte opvolger voor Sangaré zijn. Combineert techniek, atletisch vermogen met kracht en zou tussen de €6-8M moeten kosten. Zouden hij, Veerman en Swedberg het middenveld vormen volgend jaar dan zie ik het zonnig in.

20 mei 2022 om 12:26

Volgens mij sprak hij over geld en niet over positie vergelijking.

20 mei 2022 om 12:43

en is ook alweer 29(!) jaar.

20 mei 2022 om 13:24

@kevvavanveen hij is 29 en over 3 maanden 30.

20 mei 2022 om 16:38

Souza is echt wel heel goed de tweede seizoenshelft. Zou een uitstekende aanwinst zijn voor PSV.

20 mei 2022 om 17:02

Ikzelf ben geen superfan van Vanaken. Dan zou ik eerder De ketelaere halen. Die jongen kan wel nog enorm groeien. Vanaken imponeert me itt zijn eerste seizoenen maar weinig

20 mei 2022 om 09:04

En Mo

20 mei 2022 om 09:07

Klaassen is zeker wel minder dan Vanaken wat mij betreft, technisch veel sterker.

20 mei 2022 om 09:21

Laten we Klaassen inderdaad maar weer onderschatten. Hij is als de bodemplaat van Lego. Niet heel boeiend en mooi, maar zonder hem is je bouwwerk altijd vele malen instabieler dan met hem. Hoe vaak moet die jongen nog de ban breken in een wedstrijd voordat er gezien wordt dat hij, samen met timber en mazraoui, misschien wel de belangrijkste ajacied was dit jaar. "maar zonder hem en met berghuis op 10 speelden we veel mooier voetbal". Ja, en in die fantastische 1e seizoenshelft had Ajax meer verliespunten dan in die dramatische 2e seizoenshelft.

20 mei 2022 om 09:26

Ik onderschat Klaassen zeker niet, is heel belangrijk geweest voor Ajax en heeft ook zijn waarde gehad voor Oranje. Maar daarom kan een andere optie toch nog wel beter zijn? Ik vind Vanaken een betere voetballer waarmee je veel creativiteit zou toevoegen op het middenveld. Een middenveld met Alvarez, Taylor en Klaassen lijkt me niet voldoende genoeg om weer de groepsfase van de CL te overleven en dat is toch het doel van Ajax lijkt me? Om structureel bij die beste 16 van Europa te horen.

20 mei 2022 om 10:00

Haha zoals de bodemplaat bij Lego. Die kende ik nog niet, maar dat is een mooie

Verder vind ik dat iemand van 29 bij Ajax wel echt een duidelijke meerwaarde moet zijn tov de bestaande spelers (of transfervrij/goedkoop). Er zit immers geen groeipotentieel of doorverkoop 'winst' meer op. Nou volg ik Brugge ook niet dagelijks, maar heb niet het idee dat Vanaken nou een enorme sprong voorwaarts is tov wat we al hebben rondlopen op die positie(s).

20 mei 2022 om 10:09

Dus omdat je een paar keer enigszins gelukkig bent ontsnapt in de tweede seizoenshelft ga je die stats aanhalen? Je hebt toch zelf ook wel gezien dat Ajax in de eerste seizoenshelft enorm sterk was en in de tweede seizoenshelft echt onder de maat was en soms de punten letterlijk bij elkaar moest schrapen. Dan kan je ook zoiets als tegengoals benoemen maar dat doe je dan niet? Niemand onderschat Klaassen want hij heeft genoeg belangrijke doelpunten gemaakt maar het is geen specialespeler. Vanaken trouwens ook niet. Zoveel doelpunten heeft Klaassen sowieso niet aan bijgedragen dit seizoen en Europees was hij ook niet echt belangrijk in een goed spelend Ajax. Eerder dat jij hem nu overschat..

20 mei 2022 om 12:23

Mooi verwoord !!!!

20 mei 2022 om 12:28

Gaat 't met je? Klaassen brengt 't iedere keer weer op 't veld en dan ga jij zeggen dat vanaken beter is🤪🤣

20 mei 2022 om 12:49

@tilburg013,

Hij heeft wel een goed punt. Eerste seizoenshelft was het voetbal veel beter en werden wedstrijden ruimer gewonnen.
Maar puur kijkend naar de uitslagen dan zie je een vreemd beeld:
- eerste 17 wedstrijden: 12 verliespunten. Vooral tegen de kleintjes.
- na de winterstop: slechts 5 verliespunten in 17 wedstrijden.

Tweede seizoenshelft is ook te verklaren waarom het stroef ging. Ajax had te maken met veel blessures en randzaken: Overmars, Onana, Labyad, Promes, etc.

Op enig moment is de knop omgezet in "ten koste van alles de 3 punten binnenhalen". Mooi voetbal is dan bijzaak. Dat is gelukt. Een wedstrijd duurt 90 minuten en als je slechts 1x verliest in die 17 wedstrijden dan is dat kwaliteit en geen geluk. Of je nu scoort in minuut 1 of 89ste minuut.

En een van de spelers die ontzettend belangrijk was in het binnenhalen van de 3 punten ten koste van alles, is Klaassen. Hij wordt ondergewaardeerd door velen.
Net zoals de rol van Alvarez. Zonder deze twee spelers ben ik er heilig van overtuigd dat Ajax geen kampioen was geworden.

20 mei 2022 om 13:01

Klaassen heeft een belangrijke rol gespeeld met doelpunten op beslissende momenten. Dat ik wil ik ook zeker niet downplayen. Maar om nou te zeggen dat Ajax minder verliespunten had in de tweede seizoenshelft door Klaassen is mij een brug te ver.. Die verliespunten waren ook minder omdat Ajax een paar keer echt met alle moeite nog de overwinning binnenhaalde en in de eerste seizoenshelft werd veel overtuigender gewonnen. Klaassen speelde in een aantal wedstrijden in de eerste seizoenshelft die niet gewonnen werden basis of een degelijk aantal minuten.

20 mei 2022 om 09:13

Vanaken is echt wel van een hoger niveau als Klaassen en Berghuis. Zeer functionele techniek, prachtige traptechniek, creativiteit, duelkracht en kopsterk. Daarnaast ook een stuk constanter in zijn prestaties, enige nadeel is dat hij al behoorlijk op leeftijd is. Word deze zomer 30 jaar en dus zou ik er niet aan beginnen.

20 mei 2022 om 09:22

Waarom zou je er niet aan beginnen vanwege zijn leeftijd? Je hoeft toch niet op elke speler geld te verdienen? Wanneer je hem kan binnenhalen ergens rond de 10/12 miljoen zou ik dat altijd doen. Heb je nog 4/5 jaar veel plezier van.

20 mei 2022 om 09:27

Hoezo stuk constanter? Berghuis en Klaassen behoren ook al jaren tot de beste spelers van onze competitie, die ik hoger inschat dan de Belgische competitie. Als Berghuis of Klaassen bij Brugge zou spelen halen ze daar minimaal dezelfde cijfers.

20 mei 2022 om 09:36

Klaassen heeft nog niet de helft van de kwaliteit van Vanaken aan de bal, al ging hij in de 3e klasse amateurs spelen. En ik hoef jou toch niet uit te leggen dat Berghuis enorm wisselvallig is ? De Belgisch competitie is technisch en tactisch zeker minder, maar op fysiek vlak een stuk zwaarder. Dessers en Openda hier toch vaak scorend , raakten in die competitie geen skippybal.

20 mei 2022 om 09:53

Zo zijn er toch ook zat de andere kant op? Lang had bij Ajax waarschijnlijk nog steeds op de bank gezeten achter Tadic/Antony en is de absolute sterspeler van de competitie daar. Bij feyenoord leek ruud vormer een parodie op een profvoetballer en heeft daar als aanvoerder geloof ik de competitie gewonnen. Denswil te zwak voor het Ajax van De Boer en daar stabiele kracht bij Brugge. Daarnaast heb je ook een Bande (grootste talent) en Marin (beste speler) die hier geen knikker hebben geraakt.

20 mei 2022 om 11:46

Bande en Marin kwamen van middenmotors.
Grootste talent en beste speler ?
Lol

En die eerste is een beenbreuk getrapt door Dauda in een oefenwedstrijd tegen Anderlecht.
Heel flauw om Vanaken met hen te vergelijken.

Vanakan is een topper die ook nu bij België zijn steentje bijdraagt.
Maar wat je niet kent onderschat je meestal.

20 mei 2022 om 17:08

Lang is absoluut niet de sterspeler van de competitie dit seizoen.

20 mei 2022 om 09:52

En je hebt ook nog Kudos achter de hand en evt. Ihatarin. En in jong Ajax loopt nog Unavar. Werd toch altijd beschouwd als een heel groot talent?

20 mei 2022 om 10:39

Knap dat je elke naam die je noemt verkeerd weet te spellen.

20 mei 2022 om 11:36

Hahah je haast denken dat het opzettelijk is inderdaad.. Kijk dat je Blaszczykowski ofzo verkeerd schrijft dat snap ik nog wel, maar Kudus lijkt me nou niet zo heel lastig

Aan de ene kant prima. Aan de andere kant, toets de jeugd of zij net zoveel/ meer potentie hebben dan Vanaken. Ik zie liever meer jeugd doorstromen (regeer/ taylor/ Rasmussen ect)

20 mei 2022 om 08:54

De spelers die jij opnoemt komen niet in aanmerking voor de nr. 10 positie van Ajax. Het is sowieso de vraag of er met de punt naar voren of achter gespeeld gaat worden.. De nummer (dubbele) 10 is in ieder goed bezet volgend seizoen met mogelijk: Klaassen, Berghuis, Kudus, Tadic, Naci en Ihatarren! De verdediging en voorhoede zijn grotere dossiers en de nr. 6 mochten alvarez vertrekken..

20 mei 2022 om 09:02

Ik denk een 4-2-3-1 eigenlijk. Pasveer - Rensch/aankoop - Timber - Martinez - Wijndal/Blind - Alvarez - Taylor/Kudus - Berghuis/Klaassen - Antony - Tadic - Bergwijn. Als Haller vertrekt schijnt Schreuder Tadic weer als spits te willen gebruiken. Van wat ik heb begrepen wil Ajax Bergwijn sowieso halen, los van het vertrek van Antony of Haller. Verder hoop ik dat Eriksen gehaald wordt, maar weet niet of dat realistisch is.

20 mei 2022 om 09:05

Alvarez gaat niet vertrekken. Ajax laat niet z’n hele elftal in 1 keer gaan. Gravenberch is al weg dan gaat alvarez niet. Ajax is tegenwoordig ook hard en contract
Is contract. Volgend jaar pas weer een optie

20 mei 2022 om 09:15

idd verdediging desnoods Denswil en Sanchez terughalen

20 mei 2022 om 09:30

Denswil hahaha

20 mei 2022 om 10:03



Waarom altijd spelers terug halen. Ga eens wat nieuws zoeken. Iets jongers.
Denswil....sorry hoor : x

Een 29 jarige nummer 10 is het laatste wat ajax nodig heeft. Met kudus, klaassen en tadic en genoeg dekking daaar. Ook berghuis kan gewoon weer op 10 geplaatst worden volgend seizoen

20 mei 2022 om 08:54

Precies. Dat is de laatste positie waar een speler nodig is. De hele linker flank moet versterkt worden. We missen snelheid en slagkracht op links. Tadic is een hele goeie en belangrijke speler maar met Blind achterin en Tadic voorin, is alles redelijk makkelijk te belopen voor de tegenstander. Daarnaast moet Ajax gewoon ook meer willen dan een redelijke 30 jarige speler. Een prima speler voor de Belgische of Nederlandse competitie, maar in mijn ogen te licht voor Europa, zeker gezien de ambities van Ajax.

20 mei 2022 om 10:16

Helemaal mee eens dat de linkerflank meer nodig heeft. Ik wil Blind echt niet afschrijven etc maar zou graag meer dynamiek zien linksachter. Een Wijndal zou ik bij ons graag op de linksachter positie zien voor meer kracht en dynamiek (ervan uitgaande dat Tagliafico vertrekt)

20 mei 2022 om 10:53

Ik zou veel liever een goede spelverdeler zien. Zoals we de selectie nu hebben, en ervanuitgaande dat Gravenberch vertrekt, zit de kans er dik in dat we met Alvarez en Berghuis/klaassen op het middenveld gaan spelen. Op Gravenberchs plek denk ik dat Kudus zou kunnen staan mits hij fit/in vorm is maar denk ik niet dat Taylor uiteindelijk goed genoeg is.

Ik las onder het vorig artikel over hem dat er weinig ajacieden enthousiast werden van hem. Ik volg de Belgische competitie niet, is dit een niveau voor Ajax? Kan iemand iets meer over hem vertellen?

20 mei 2022 om 09:05

Nee, dit is niets voor ajax. Te statisch, te houterig. Natuurlijk, als hij met de rode duivels speelt is hij anders, dus de kans dat hij bij ajax ineens wel goed of beter zou zijn, bestaat.

20 mei 2022 om 09:15

Ah oke bedankt! Ik vond 11 doelpunten en 9 assists in 38 wedstrijden best goed, maar mede door de vorige reacties twijfelde ik al. Dan denk ik dat Ajax al goed bezet is en ze deze jongen moeten laten lopen!

20 mei 2022 om 11:01

Te statisch/houterig? Vind dat wel meevallen. Voor zijn lengte (1m95) beweegt hij best met flair. Hij heeft een goed schot, kan afmaken, en kan andere spelers 1-op-1 zetten. Laat het op CL niveau ook het een en ander zien. Het is echt geen slechte speler, maar ik vind het een risico om hem te nemen naar Amsterdam, want Ajax heeft al aardig wat spelers daar lopen. Heeft dus niet echt een grote prio voor Ajax.

20 mei 2022 om 09:05

Nee, dit is niets voor ajax. Te statisch, te houterig. Natuurlijk, als hij met de rode duivels speelt is hij anders, dus de kans dat hij bij ajax ineens wel goed of beter zou zijn, bestaat.

20 mei 2022 om 09:05

Volgens mij heeft hij zeker het niveau van Ajax, maar ligt het gebrek aan enthousiasme aan het feit dat zijn positie al heel goed bezet is. Doe mij maar Berghuis daar.

20 mei 2022 om 12:45

Best een aardige speler, al jaren een van de betere spelers van Brugge. Ik denk dat je het redelijk kan vergelijken met een speler van die leeftijd weghalen bij PSV of Feyenoord zoals Berghuis vorig jaar. Geen speler voor de absolute top of iemand die die nog gaat halen, maar wel een ervaren speler in een leeftijds categorie waar Ajax moeite heeft om spelers te vinden die in ieder geval mee kunnen in het niveau.

Nou heb ik gehoord dat Vanaken een van de betere spelers is van Brugge, maar hij is een speler die op 10 positie speelt, toch? Op het moment hebben we daar ook Klaassen, Kudus en Berghuis rondlopen. Dat wordt een beetje teveel van het goede. Wellicht dat hij de plek van Gravenberch kan overnemen, maar ik ken de speler niet goed genoeg.

Niet echt nodig denk ik. Je hebt al 2 a 3 opties voor op 10 en zeker met Klaassen heb je eenzelfde type volgens mij. Daarnaast is hij ook alweer 29 en heeft hij nog een contract t/m 2025. Tel daarbij op dat het een belangrijke speler is van Brugge en dan kom je tot de conclusie dat hij aardig prijzig zal zijn voor iemand waar geen restwaarde meer aan zal zitten.

Ik had even de stille hoop dat het over Ziyech ging.
Jammer

20 mei 2022 om 09:45

Dat was vast ook de insteek van deze titel. Ik ken die Vanaken alleen maar van horen zeggen, weet niet of het een goede speler is. Ik ben eigenlijk nog een beetje in mineurstemming dat Ten Hag weg is, maar goed, wie weet weet Schreuder ons te verrassen.

21 mei 2022 om 06:26

Waarom hoop je als een zogenaamde Feyenoorder dat Ziyech terugkeert naar Ajax?

21 mei 2022 om 10:35

Omdat ik fan ben van Ziyech en ik de Eredivisie zo sterk als mogelijk wil zien.
Een sterke Eredivisie is goed voor iedere club, ook voor Feyenoord.

Waarom die haat naar andere clubs? Je heb elkaar hard nodig.
Een duwtje hier, een plaagstootje daar maar ook een broederlijke omhelzing wanneer we het nodig hebben.
Dat zou voetbal zoveel leuker maken

21 mei 2022 om 15:06

Haat? Wie haat er andere clubs? Jij bent een farce dat komt steeds meer uit tot uiting door je reacties. Zo sterk mogelijk eredivisie dat je rivaal/concurrent zich versterkt met een topspeler. Houd jezelf maar voor de gek

Als je op je 29e nog bij Brugge speelt is het nog maar de vraag of je een versterking bent voor Ajax. De nummer 10 positie is bij Ajax al prima bezet. Liever dat ze een killer spits gaan aanschaffen.

20 mei 2022 om 09:06

Inderdaad ... niveau van Ajax wordt zo overrated

20 mei 2022 om 09:10

Dat was een buitenkansje qua transfersom (5,5 miljoen) Dat zal bij Vanken niet het geval zijn.

20 mei 2022 om 09:56

Toch heeft Berghuis nooit zijn feyenoord niveau gehaald.

20 mei 2022 om 10:03

Is dat zo Zytto? Volgens mij paar heerlijke wedstrijden op 10 gespeeld.

20 mei 2022 om 11:29

Als je doelt op Berghuis. Die is echt heel goed voor de eredivisie, maar op Europees niveau heeft hij het team niet echt op sleeptouw genomen.

20 mei 2022 om 11:44

Op sleeptouw nemen is misschien overdreven maar Berghuis heeft wel degelijk een paar erg goede potten gespeeld in de CL vind ik hoor. In beide duels tegen Sporting een goal, MotM met een goal en een assist thuis tegen Besiktas. Twee solide potten tegen Dortmund, thuis tegen BVB was hij echt heel goed overigens, die eerste helft van hem was werkelijk foutloos. Ik weet nog dat ik toen op een gegeven moment ook echt positief verrast was over zijn invulling van de positie van LCM bij afwezigheid van Gravenberch, daar had ie echt nog nooit gespeeld en dat deed ie uitstekend.

20 mei 2022 om 11:04

@nation23 - Beetje makkelijk, hij kon allang al hogerop namelijk, maar vond het zelf niet nodig om weg te gaan bij Brugge. Heeft een beetje alles daar wat hij nodig heeft. Maar jaar in jaar uit worden al verschillende clubs uit het buitenland met hem in verband gebracht, maar heeft hij het allemaal zelf weggewuifd.

Hij zou op de plek van Ryan kunnen spelen. Wordt wel een dure grap. Zeker als je misschien ook Eriksen kunt polsen, dat is de perfecte versterking. Maar de enige plek die wel wat vers bloed kan gebruiken is de 6. Verkoop Alvarez, haal Schouten voor de helft en je hebt een Ajax waardig middenveld.

20 mei 2022 om 10:01

Verkoop Alvarez? Waarom zou je dat in hemelsnaam doen. Alvarez is niet alleen ontzettend belangrijk om de tegenstoot van de tegenstander eruit te halen, hij zakt ook terug in linie zodat Martinez en Blind kunnen inschuiven. Daarnaast is hij belangrijk met zijn kopsterkte zowel bij corners van de tegenstander als aanvallend. Alvarez verkopen is naar mijn mening het domste wat je kunt doen.

20 mei 2022 om 11:09

Alvarez is gewoon een breker die ook op het gebied van duels helemaal niet zoveel indruk maakt. Zijn stats zijn vergelijkbaar met Gravenberch qua defensieve arbeid. En de ene krijgt kritiek en de andere krijgt lof. We kunnen makkelijk zonder Alvarez in de competitie. Vind het een wonder dat ie hier is geslaagd, want het leek echt kansloos een jaar terug. En ja hij is sinds een week begonnen met kopgoals maken, maar dat heeft ook 3 jaar geduurd.. haal Schouten op, haal Berge op, dat is nog steeds niet niveautje Frenkie maar dat zijn veel meer Ajax middenvelders.

20 mei 2022 om 12:30

Dan hebben wij hier duidelijk een andere mening over. Ik vind het vertrek van Gravenbersch jammer maar die kun je opvangen. Een vertrek van Alvarez zou ik ten zeerste betreuren. Gravenberch kan prima indribbelen maar het ontbrak hem aan de eindpass. Daarnaast scoorde hij te weinig als aanvallende middenvelder. Op zijn positie hoop ik dat Kudus of Taylor het goed gaan doen. Van het trio Timber, Martinez en Alvarez hoop ik dat ze allen blijven. Dat zijn de spelers die in de as spelen en waarom Schreuder zijn elftal vorm moet gaan geven.

ik dacht dat hij wel en aardige vrijetrap had? of heb ik iemand anders in me hoofd?
alleen dat zou al een keer fijn zijn(niet enkel daarom). nu gaat ik bij elke vrijetrap wat drinken pakken ,naar de wc of even bellen....

Ja jammer joh. Middenvelders zat in Amsterdam.

Nooit geweten dat Hans Vanaken vroeger bij PSV in de jeugd heeft gespeeld joh, zo leer je nog eens wat OT: Zie dit niet direct als versterking voor Ajax. Goede speler wel, maar dat is nou net een van de posities waar Ajax niet echt iemand nodig heeft.

Ik denk dat Ajax nog een extra middenvelder nodig heeft voor op de 10 positie. Vanaken lijkt mij zeker een optie, maar als ik zou misschien eerder nog voor de ketelaere gaan ook gezien zijn potentie.

Je wilt alle posities driedubbel bezet hebben. Alvarez - Taylor - Regeer; Klaassen - Kudus - Fitz-Jim; Berghuis - aankoop (bv. Vanaken) - Unuvar

Ik zat ook te denken aan Eriksen of van de Beek terughalen, maar weet niet of dat lukt.

20 mei 2022 om 09:12

Met van de Beek en Klaassen krijg je wel een beetje teveel van hetzelfde. Een van de twee is prima in je selectie maar beiden wordt wat veel niet?

20 mei 2022 om 12:24

@consy

Ik snap je punt wel, ik denk dat ze echter ook samen op het middenveld naast elkaar kunnen spelen en dan zonder Alvarez. Die heb ik enorm leren waarderen, maar als je meer aan de bal bent heb je misschien meer aan Klaassen of van de Beek.

Overigens vind ik van de Beek technisch nog iets verfijnder dan Klaassen en Klaassen sterker in de duels, ik zie wel veel overeenkomsten maar ook wel wat verschillen. Je wilt verder gewoon een brede selectie hebben.

20 mei 2022 om 10:01

Ajax heeft geen extra middenvelder nodig voor die positie. Hoeveel miljoenen wil je weg zien kwijnen op de bank?? Je vergeet Ihattaren. Helemaal niemand als Eriksen en vd Beek terughalen.
Je moet je orienteren op andere posities.

20 mei 2022 om 12:28

@soccerfan_1

Gezien de hoeveelheid wedstrijden die Ajax speelt hebben we denk ik die breedte wel nodig. Soms mis je een speler een half jaar, neem Kudus, dan wil je niet dat je te snel op jeugd terug MOET vallen. Ik denk dat ook dat veel spelers wel aan de bak komen vanwege de vele wedstrijden.

Ihatarren kan inderdaad, maar dan hebben we een extra rechtsbuiten nodig omdat de positie van Antony niet dubbel bezet is. Ik had voor rechtsbuiten Antony - Ihattaren - Martha gerekend.

Ik zou dus een extra middenvelder halen, een linksback en een goede keeper als je Brobbey ook haalt. Wijndal als linksback lijkt mij perfect, van Crombrugge als keeper en dan nog een middenvelder.

Met de verkoop van Gravenberch en CL geld kunnen we dat financieren.

Geweldige speler die het niveau van Ajax gemakkelijk aan zou kunnen. Echter als je de keuze hebt zou ik eerder voor CDK gaan (de Ketelaere). Daar zou ik zelfs zonder twijfel zo 30 miljoen voor neerleggen mocht je spelers als Antony en Haller gaan verkopen de komende zomer.

20 mei 2022 om 10:01

CDK zou je beter kunnen halen.Kan op bijna alle posities uit de voeten. Hij zal voor waarschijnlijk tussen de 35 en 40 miljoen richting de PL gaan.

Niet doen als Ajax zijnde is mijn advies. We hebben genoeg oudere spelers in de selectie.

Er moet toch wel een talent in de jeugd zijn die door kan stromen op het middenveld?

Kunnen ze beter voor de Ketelaere gaan. Talent, jong met potentie. Bij vanaken heb ook het gevoel dat het een 13 in een dozijn voetballer is. En met Berghuis en Klaassen heb je al soortgelijke spelers. Ãœnuvar en Ihattaren heb je ook nog. Liever een goede rechtsbuiten .

20 mei 2022 om 12:31

Ik zie in Ihattaren eigenlijk meer een rechtsbuiten dan wel in Berghuis, dus ik zou voor een extra middenvelder gaan met die wetenschap. Eigenlijk jammer dat we Eriksen niet hebben vastgelegd, die heeft kwaliteiten die we goed kunnen gebruiken en kan evt. ook nog op de flanken spelen. Kan daarnaast eventueel Blind/tadic opvolgen op termijn qua ervaring.

Zal vast een goede voetballer zijn maar hebben we niet middenvelders genoeg.
Ajax kan beter kijken voor een opvolger voor Anthony of een goede links of rechtsback nu Nous weg is en Nico ook weg wil als er een club meld

heb dit altijd een soort belgische klaassen gevonden, hard werken, geen super speler, maar maakt wel makkelijk zijn goals.

is ook dezelfde leeftijd, als klaassen niet weggaat, heb je deze jongen niet nodig lijkt mij.

Zou het niet doen als ik Ajax was. Je hebt met Blind, Tadic, Klaassen, Berghuis en - als hij blijft - Haller genoeg spelers die ervaring meegeven aan de ploeg. Het zou logischer zijn als Ajax op de resterende plekken de balans in orde maakt met talenten, die als groeikapitaal dienen om in de toekomst weer op te kunnen verdienen. Van Rensch verwacht ik nog wel enige ontwikkeling, misschien kunnen Unuvar, Taylor en Daramy zich richting een basisplaats vechten op termijn, eventueel Ihattaren - ook al blijf ik er een hard hoofd in houden - maar het lijkt me zonneklaar dat Hamstra en Huntelaar uit Zuid-Amerika nog een of twee nieuwe gezichten moeten wegtrekken.

Ik denk dat Vanaken beter is dan Klaassen, en qua longinhoud/kracht/verdedigen ook beter dan Berghuis. Maar we hebben ook Kudus nog en Mo, ik heb stiekem van hen hoge verwachtingen. Plus Unuvar. Dus denk dat Vanaken niet nodig is.

Ik ben wel benieuwd welke spelers Schreuder op het oog heeft als eventuele versterking voor Ajax. Veel al natuurlijk afhangen welke spelers vertrekken.
En of Schreuder het ajax voetbal op de mat kan leggen. Als assistent van Ten Hag bleek hij het goed te doen, maar nu is hij de eindverantwoordelijke. Dat is toch weer net even iets anders.
ook de samenstelling van de technische staf. gaat daar nog wat veranderen met zijn komst?

Hele goede speler, maar de 10 positie is bij ons al driedubbel bezet. Bovendien zie ik liever Eriksen komen als je toch nog een nieuwe 8/10 wilt hebben.

Allemachtig… dat je dit durft te opperen als Eriksen transfervrij is. Hou toch op.
Die is werkelijk twee stappen vooruit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren