Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arno Vermeulen kraakt keuzes Van Gaal: ‘Dit is een stoot onder de gordel'

Laatste update:

Louis van Gaal verraste op meerdere aspecten met de bekendmaking van zijn voorselectie. De bondscoach van het Nederlands elftal had in zijn dertigkoppige selectie onder meer geen plek voor Georginio Wijnaldum en koos er wél voor om Vincent Janssen te selecteren. Het niet selecteren van Wijnaldum is een brug te ver, is Arno Vermeulen van mening. De chef voetbal van de NOS reageerde bij Studio Voetbal met stijgende verbazing op enkele keuzes van Van Gaal.

"Er zijn een paar dingen onbegrijpelijk en dat zijn we eigenlijk niet gewend van Louis van Gaal", steekt Vermeulen van wal. "We krijgen nu nog niet de kans om daar iets over te vragen, maar dat gaan we zeker doen als de mogelijkheid er is. Wijnaldum is een geweldige international voor Oranje. En nog steeds een hele goed voetballer, maar hij heeft een verschrikkelijk jaar gehad bij Paris Saint-Germain. Dan nodig je hem uit als bondscoach en zeg je dat hij nog drie of vier wedstrijden kan spelen dit seizoen. Dan kan hij het seizoen nog goed beëindigen. Je kan verwachten dat je hem tijdens het WK nodig hebt."

Van Gaal gaf op het middenveld de voorkeur aan Jordy Clasie, Frenkie de Jong, Teun Koopmeiners, Davy Klaassen, Guus Til en Marten de Roon. "Dan zie ik dat hij onder andere Clasie heeft geselecteerd. Met alle respect, maar Jordy Clasie op een WK geloof ik niet in", gaat Vermeulen verder. "Ik vind dit een stoot onder de gordel wat Van Gaal met zijn reserveaanvoerder doet. Je kan het niet maken om Wijnaldum niet te selecteren bij Oranje omdat hij een mindere periode heeft bij zijn club. Bovendien heeft Van Gaal gezegd dat hij weg is van zijn dogma dat als je niet speelt bij je club je ook niet bij het Nederlands elftal kan spelen. Hij selecteert ook andere spelers die niet altijd spelen bij hun club."

Pierre van Hooijdonk denkt dat Van Gaal een 'Sneijdertje' doet. Sneijder werd in de zomer van 2013 door Van Gaal verrassend genoeg buiten de selectie gelaten voor enkele oefeninterlands. Even daarvoor had Van Gaal hem tevens de aanvoerdersband afgepakt omdat hij niet voldoende fit zou zijn. De bondscoach was vooral verbolgen over het feit dat Sneijder zich in de media negatief over hem had uitgelaten. Zo zou Van Gaal hem niet persoonlijk hebben verteld dat hij geen deel uitmaakte van de voorselectie. "Hij (Wijnaldum, red.) moet geprikkeld worden om te verkassen. Hij moet gaan voetballen", zegt Van Hooijdonk.

Het selecteren van Vincent Janssen noemt Vermeulen 'nog gekker'. De aanvaller stapt op 4 juni in het huwelijksbootje met zijn geliefde en moet om die reden de Nations League-wedstrijd tegen België laten schieten op 3 juni. "Kom op toch, dan ga je hem toch niet opnemen in de voorselectie. En dan neem je hem wel mee naar Wales. Maar je neemt niet Brian Brobbey op in je voorselectie", aldus Vermeulen. "Er zitten inderdaad wat rare keuzes bij", is Theo Janssen het met Vermeulen eens. "Vincent Janssen is echt bizar. Waar hij die ineens vandaan haalt, dat snapt echt helemaal niemand."

Vind jij dat Van Gaal Wijnaldum had moeten selecteren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onder de gordel, wat een grap deze man. Van Hooijdonk snapt hoe het werkt. Als Wijnaldum tot aan het WK zo doorgaat als afgelopen jaar kan hij het wel vergeten, er moet iets veranderen.

16 mei 2022 om 09:10

Maar ja om dat Claisie mee te nemen...wat is doel van Lvg, zo snel mogelijk uitgeschakeld te worden?

Zelfs met blinddoek op is Wijnaldum nog steeds beter.

16 mei 2022 om 09:15

Het is ook van de gekke dat Clasie er bij zit, Wijnaldum zal altijd beter zijn dan Clasie, maar ik vind het toch goed dat hij er niet bijzit. Als je regelmatig minder balcontacten hebt dan de keeper, terwijl je bij de dominantste club van het land op het middenveld speelt, dan gaat er iets helemaal mis. Er moet iets veranderen voor Gini, hopelijk heeft hij het nog in zich.

16 mei 2022 om 09:21

Dat is precies de reden dat van gaal dit doet. Hij ziet potentie in wijnaldum en probeert hem zo te raken. Of dat positief uitpakt is nog de vraag natuurlijk. Wijnaldum = sneijder

16 mei 2022 om 09:26

Wat is dat nou weer voor psychologische onzin van de koude grond van Van Gaal als dat zo is? Wijnaldum heeft jarenlang in de Europese top gespeeld en EK's en WK's meegemaakt. Alsof je die moet raken. Wijnaldum, De Vrij en Van Dijk zijn de enige drie Oranje internationals die iets hebben bewezen op Europees topniveau

16 mei 2022 om 09:30

Wijnaldum is gewoon niet goed genoeg meer, op die periode onder Koeman na is het ook niet echt een grote toevoeging imo voor het NL elftal, vooral de laatste periode zie je hem nooit, ook op het EK was hij 1 van de slechtere bij het NL elftal.. Prima om erbij te hebben maar niet meer als vaste basisspeler

16 mei 2022 om 09:35

Op het EK was iedereen slecht. Als dat EK de maatstaf is dan moet je iedereen die op het EK speelde passeren voor Oranje. En dan kom je wel met Til, Clasie en Klaassen aanzetten. De tegenstanders op het WK lachen hun l*l uit hun broek als ze die namen zien

16 mei 2022 om 09:35

@japie het zijn veredelde oefenpotjes hè. Als het nou de WK-selectie was had je punt. Dit was bij uitstek het moment om Wijnaldum een signaal te geven, die weet nu de hele zomer lang dat zijn plek niet meer zeker is en dat hij een tandje moet bijschakelen. Juist bij van Gaal is je status niets waard. Is er een jongere speler die minder bewezen heeft, maar meer potentie toont? Dan ga je gewoon op de bank, ook als je de CL en landstitel met Liverpool gewonnen hebt.

16 mei 2022 om 09:39

Alsof een Berghuis, Koopmeiners, Klaassen, Frenkie, Til en Clasie even automatisch in de basis zouden staan bij PSG. Hun zouden daar ook geen garantie hebben op een basisplek. Wat voor signaal wil je dan afgeven? Oranje is geen wereldtop meer, maar Wijnaldum is nog steeds onze enige middenvelder die zich heeft bewezen op Europees topniveau

16 mei 2022 om 09:44

Het gaat niet om basis staan, het gaat erom dat hij amper een goede wedstrijd heeft gespeeld een heel seizoen lang. Als je 31 bent, kan je carriere dan wel eens als een nachtkaars uitgaan. Van Gaal gelooft nog in hem en geeft eenzelfde signaal af als aan Sneijder destijds. Dat pakte ook goed uit, terwijl het middenveld toen nog armoediger bezet was dan nu.

16 mei 2022 om 09:52

Wijnaldum heeft zeker wel wat goede wedstrijden gespeeld. Hij heeft gewoon een paar keer de winnende goal voor PSG gemaakt dus die club aan punten geholpen. Met Sneijder pakte het juist niet goed uit imo. Van Gaal gebruikte hem als een soort controleur waarmee hij alle kwaliteit uit het spel van Sneijder haalde. Ipv het spel verdelen waarvoor je Sneijder normaliter opstelt, mocht hij heel de wedstrijd achter de tegenstander aanrennen. Dat signaal vind ik ook zo een onzin. Denk je nou echt dat iemand die zo lang actief is in de top een signaal nodig heeft? En dan wel Vincent Janssen oproepen. Alsof die zo goed speelt in Mexico. Om maar te zwijgen over een Til, Klaassen of Clasie. Een Wijnaldum op krukken is nog beter dan die drie

16 mei 2022 om 10:03

Wijnaldum heeft 1x de gelijkmaker gemaakt tegen Lens en in de Champions League 2x gescoord tegen Leipzig. Meer goals zijn er niet. Maar je hele stukje over Sneijder bewijst dat je er, met alle respect, totaal geen kijk op hebt. Hij heeft een uitgebluste Sneijder die veel te vroeg naar Turkije ging nog fit gekregen door hem keihard aan te pakken. Hij stond gewoon op 10 met 7 verdedigende spelers achter hem. Maar zijn rol in het team is helemaal niet van belang in deze discussie.

Wel met je eens dat Wijnaldum beter is dan de spelers die jij noemt, hoewel ik hem even hoog inschat als Klaassen momenteel. Maar het punt mbt het signaal gaat compleet aan je voorbij.

16 mei 2022 om 10:22

Nou is bijna met zo veel als messie 😁

16 mei 2022 om 10:27

@DavidDein Sneijder zelf denkt toch echt heel anders over het feit dat hij zogenaamd getriggered moest worden door Van Gaal om fit te worden. Dat zat naar eigen zeggen allang in zijn planning en hij had op voorhand al een personal coach gereserveerd voor de zomer

16 mei 2022 om 10:46

Als Sneijder dat zegt moet je dat inderdaad maar aannemen. Hij staat immers bekend om zijn ongekende discipline en professionaliteit. Zonder van Gaal was hij waarschijnlijk nog veel fitter geweest, een soort Goretzka maar dan nog beter. Je hebt gelijk Japie, het ligt allemaal altijd aan van Gaal. Like vooral nog een paar keer je eigen reactie, dat zet je punt kracht bij.

16 mei 2022 om 11:20

Ik like nooit mijn eigen reacties. Zo ijdel ben ik niet. Blijkbaar zijn er ook wat mensen die net als ik een andere mening hebben dan jij in deze. Meningen kunnen nu eenmaal verschillen grote vriend

16 mei 2022 om 11:29

Rustig aan boys het zijn maar oefenpotjes ! Wel zorgelijk dat clasie erbij zit dat kan gewoon niet

18 mei 2022 om 20:15

Van Hanegem ook. Maar die is ook niet geselecteerd

16 mei 2022 om 09:57

Kan jij verklaren hoe Janssen in de voorselectie zit?

Die zit echt in een goede vorm?!

Dit is gewoon media aandacht vragen van van Gaal. Jammer

16 mei 2022 om 10:18

Nee, ik kan ook geen enkele reden bedenken om überhaupt te overwegen om hem op te roepen. Er zal vast een psychologische reden achter zitten, maar ik zie het niet. Zelfde met Clasie overigens, compleet belachelijk. Nu kan ik het van van Gaal wel hebben, omdat ik zijn selecties doorgaans in de grote lijnen wel logisch vind. Maar er zit altijd wel 1 idiote naam bij, zo riep hij eerder al Rensch op, om Karsdorp thuis te laten. Dat is inmiddels gelukkig andersom. Bij de Boer vond ik altijd wel een stuk of 5 spelers discutabel, dus wat dat betreft voelt het voor mij als een grote vooruitgang.

16 mei 2022 om 10:28

Is Van Gaal nou een bondscoach of een psycholoog?

16 mei 2022 om 10:46

@Japie In werkelijkheid of in zijn hoofd? Daar kan een groot verschil in zitten.

16 mei 2022 om 11:32

In zijn hoofd is Van Gaal idd de beste in elk vakgebied

Volledig terecht, Wijnaldum speelt geen voetbal maar verstoppertje. Brengt helemaal niets meer. Leuk dat hij een indrukwekkende staat van dienst heeft, maar in het heden is het eerder een blok aan je been dan een meerwaarde.

16 mei 2022 om 09:16

Toch is hij beter dan Til en Klaassen.

16 mei 2022 om 12:12

Ik weet niet of hij op dit moment ook echt beter is hoor. Tuurlijk zijn Til en Klaassen ook niet je dat, maar Wijnaldum raakt echt al een jaar geen knikker meer.

16 mei 2022 om 09:21

Ik hoop dat van Gaal het lef heeft om een keer te spelen met een middenveld, Koopmeiners, De Jong , Lang. Dan heb je controle, opbouw en creativiteit, en dat middenveld kan nog jaren vooruit. Lang creëert dit seizoen naast zijn 14 assist ook nog eens 19 grote kansen. Klaassen komt tot 2, Til tot 7 en Berghuis tot 11.

16 mei 2022 om 13:38

Dan liever Berghuis in plaats van Lang. Meer ervaring en heeft het beter gedaan in de CL, al zij het met een betere ploeg. Wel mag Lang een keer een kans krijgen, dus in dat opzicht zou ik Lang kunnen snappen. Ik denk dat Koopmeiners inmiddels wel richting een basisplaats gaat bij Oranje.

16 mei 2022 om 09:21

Op basis van die criteria kan je hooguit maar vijf spelers ofzo selecteren voor Oranje. En dan wel Vincent Janssen oproepen die 3 goals in 27 wedstrijden heeft gemaakt in een matige competitie. Van Gaal maakt zichzelf met deze keuzes ongeloofwaardig

16 mei 2022 om 10:51

@japie_krekel - Mua, Mexicaanse competitie is echt niet matig. Er worden regelmatig Argentijnse spelers geselecteerd die actief zijn in Mexico bijvoorbeeld en de Mexicaanse talenten/spelers zijn meestal van een goed niveau. Echter, als je daar niet kan renderen, op basis van wat zal hij dan meegenomen worden? Gignac was begrijpelijk, want die liet het al in Frankrijk en nu ook in Mexico zien. Maar Janssen heeft al enkele seizoenen flop seizoenen gehad en ook nog in diverse competities: Engeland, Turkije en nu Mexico.

16 mei 2022 om 11:23

Misschien onderschat ik de Mexicaanse competitie dan, maar 3 goals in 27 wedstrijden is idd een drama

16 mei 2022 om 11:11

Helemaal mee eens JizZZy!
Al heel lang geen fatsoenlijke wedstrijd in Oranje meer gespeeld.
Ik ben nooit fan van hem geweest, maar dat terzijde.

Het moge nou toch wel duidelijk zijn dat als Gaal iets doet, hij vooral aan zichzelf denkt?
Zijn handelen is er op gericht, om anderen te laten praten over hem. Mislukt het, dan gauw over naar een volgend hoofdstuk. Slaagt zijn experiment daarentegen dan zal hij het van de daken schreeuwen dat niemand dit zag behalve hij.
Zo afgezaagd.
Wijnaldum heeft volgens mij nog nooit gefaald in het Ned, elftal.
Gaal moet tot de orde worden geroepen door Depay en Dijk
Voeg daar de pers aan toe en hij gaat overstag. Natuurlijk zal hij dan uitleggen dat dit niet de reden is dat hij een andere keuze heeft gemaakt, bla bla bla

16 mei 2022 om 09:13

Cas1. Nog nooit gefaald in Nl elftal? Bijzonder, dan zien wij echt een wereld van verschil. Zie die jongen al tijden falen en matig spelen in Nl elftal. En het werd alleen maar erger. Dit is wat mij betreft een hele logische beslissing

16 mei 2022 om 09:23

Precies, onder koeman was wijnaldum prima, daarna drama.

16 mei 2022 om 09:29

"Van Gaal moet tot de orde geroepen worden door Depay" - Cas1

Misschien wel de mooiste quote van de maand.

16 mei 2022 om 09:44

Van Dijk en Memphis zijn wel onze belangrijkste internationals gebleken dus zo een vreemde uitspraak vind ik dit niet

16 mei 2022 om 12:50

En waaruit is dat precies gebleken?

Zoals van Hanegem al zou: Frank de Boer was afgemaakt met dit soort keuzes. Toch benieuwd hoe van Gaal weg komt met deze onzin.

16 mei 2022 om 09:26

Hij wil gewoon de pers iets geven om over te praten en te schrijven. Doel; afleiden van iets anders

16 mei 2022 om 13:44

@cas1 - Het is natuurlijk een lachwekkende selectie (janssen), maar ik denk dat hij gewoon de boodschap wou afgeven dat hij iedereen in de gaten houdt. Het niet-selecteren van Wijnaldum is ook een boodschap dat hij snel enigszins in vorm moet geraken en meer moet gaan spelen. Althans, dat is de enige logische verklaring die ik kan bedenken. Wijnaldum is nog steeds beter dan Klaassen, laat staan Til.

16 mei 2022 om 09:46

Van gaal wordt nu toch ook afgemaakt om zijn keuzes? Hij lijkt er helemaal niet mee weg te komen.

Je kan verwachten dat je 'm tijdens het Wk nodig gaat hebben? Op basis van wat? Wijnaldum is al een hele tijd klaar bij t Nl elftal, voegt echt al een hele tijd niks meer toe. Ook op club niveau blijkt hij nu klaar te zijn op top niveau. Nee die ga je niet meer nodig hebben en v. Gaal is ieder geval die op zo'n moment gelijk de knoop durft door te hakken. Aan slappe hap als Arno Vermeulen, die blijkbaar alleen op naam en prestaties uit verleden zou selecteren, heb je helemaal niks.

Wat een slechte analist is Vermeulen! ‘Dit zijn we niet gewend van Van Gaal?’ Doe gewoon je werk en refereer naar eerdere, vergelijkbare gebeurtenissen. Overal waar Van Gaal komt botst hij met sowieso met een speler. Soms in het belang van het team, zoals bij Rivaldo, DiMaria, Lucs Toni… En soms (ook) in het belang van de speler, zoals overduidelijk bij Sneijder. Wijnaldum een signaal geven is duidelijk eentje uit de laatste categorie. Dit is typisch Van Gaal-management om de boel op scherp te zetten.

16 mei 2022 om 09:19

Rivaldo en Di Maria in het belang van het team? Twee geweldige spelers. Het is niet voor niks dat Di Maria meteen na Van Gaal weer geweldig speelde. Van Gaal duldy geen tegenspraak en wil vedetten behanden als talentjes die nog niks bewezen hebben en zo werkt dat niet natuurlijk

16 mei 2022 om 10:09

Ligt natuurlijk ook weer aan van Gaal. Misschien paste Di Maria gewoon niet in de Premier League? Of hij had een jaartje nodig om zich aan te passen? Als iets niet matcht ligt het niet altijd aan degene die jij toevallig over loopt te bashen. Jij hebt gewoon blinde haat richting dit soort trainers, zie Schmidt.

16 mei 2022 om 10:10

Aan de andere kant Japie, Rivaldo is tot Europees en wereld voetballer verkozen onder Van Gaal als linksbuiten. Rivaldo wil nadien alleen nog maar op 10 spelen en heeft op 1 seizoen na zijn klasse niet meer laten zien. Zou Louis het dan toch bij het juiste eind hebben gehad?
Wat Di Maria betreft, die is bij United vertrokken dus je zult nooit weten hoe het bij United zou hebben gedaan nadat Van Gaal is vertrokken. De Franse competitie is natuurlijk wel stap lager dan de PL dus "makkelijker" om uit te blinken en ja ik weet het, Messi en Wijnaldum laten dat op dit moment niet zien..

16 mei 2022 om 10:30

@DavidDein Di Maria heeft onder elke coach goed gepresteerd behalve onder Van Gaal. Aan wie ligt het dan?

16 mei 2022 om 10:31

@DouweDabbert Di Maria werd totaal verkeerd gebruikt door Van Gaal. Hij werd in een tactische dwangbuis gestopt met 3000 taken en hij stond elke wedstrijd op een andere positie

16 mei 2022 om 10:48

Zijn statistieken onder van Gaal zijn nou niet veel minder dan in zijn andere seizoenen hoor. Knap dat van Gaal dat voor elkaar heeft gekregen bij zo'n primadonna.

16 mei 2022 om 10:50

Dat is zeker waar Japie, maar in die tijd had Di Maria ook continu ruzie met de fans en de club zelf. Daar kan je Van Gaal niet de schuld van geven. In elke discussie als deze zal de waarheid wel in het midden liggen.

16 mei 2022 om 10:56

Elke wedstrijd is overdreven maar goed om een punt aan te stippen is lichtelijk overdrijven niet vreemd. Ik ben ook geen voorstander van te veel schuiven met spelers op verschillende posities maar dat terzijde.

Iedereen weet dat LvG een eigenzinnige coach is die een voetbalvisie heeft waarbij het individu ondergeschikt is aan het teambelang en dat heeft hem geen windeieren gelegd dacht ik zo.
Als Sneijder (want daar heb je het over in andere reacties) in '14 niet in het belang v/h team had gespeeld, dan had Oranje nooit de 1/2e finale gehaald.

Aangezien jij niet terugkomt op Rivaldo neem ik aan dat jij het daar wel mee eens bent en dat LvG dat goed gezien heeft?

Ook zijn er genoeg grote spelers zoals bv Xavi, Puyol, Muller, Rooney die openlijk aangeven dat LvG een duidelijke visie heeft en daar probleemloos in mee gingen..

16 mei 2022 om 11:26

Wat betreft Rivaldo heb je zeker een punt. Van Sneijder weet ik het niet. Dat is een speler die je met een bal in de kruising of een geniale steekpass ook zomaar naar de finale kan loodsen als je hem gebruikt in een passende rol. Niet elke grote speler zal idd botsen met Van Gaal, maar Van Bommel, Robery, Toni, Rivaldo en praktisch heel de Oranje selectie die onder Van Gaal het WK misliep die botsten wel met hem dus het komt toch vrij vaak voor

16 mei 2022 om 11:57

LvG heeft zelf wel eens aangegeven dat hij het uiterste vergt van zijn spelers, dat zijn manier van coachen maar een beperkte houdbaarheidsdatum heeft en aan het eind v/d rit is de koek op.
Zo ook met het Nederlands elftal, in de kwalificatie wedstrijd tegen Ierland stonden er 6 spelers in de basis v/h gouden Ajax en die waren inderdaad klaar met de striktheid van LvG. Die hebben te lang of te vaak onder hem gespeeld dus voorbij de houdbaarheidsdatum. Dat zegt naar mijn mening meer over de mentaliteit v/d spelers dan over LvG.

Rivaldo waren wij het over eens dus die hoort niet meer in het rijtje thuis en wat Van Bommel betreft, die botst met LvG omdat dat imo soortgelijke karakters zijn in doen en laten. Dat is ook een "moeilijk" persoon, zijn laatste periode bij psv was het ook geen koek en ei..

Zoals gezegd, als Sneijder niet in het belang v/h team had gespeeld, had Oranje naar mijn mening nooit zover kunnen komen..

16 mei 2022 om 13:45

Di Maria past simpelweg niet in de Premier League. Hij werd volledig ondergesneeuwd op fysiek vlak en heeft ook nog eens een speelstijl waardoor hij niet uit duels kan blijven. Het was gewoon een mismatch.

16 mei 2022 om 13:54

@Douwe Dabbert Voor mij zegt het juist meer over Van Gaal zijn mentaliteit. Als een hele selectie aangeeft oververmoeid te zijn door een loodzwaar seizoen in clubverband en minder hard te willen trainen en Van Gaal luistert daar niet naar dan is dat zijn fout. Verder kan je niet spelers die inmiddels internationale sterren zijn nog steeds hetzelfde benaderen als toen het onervaren talentjes waren. Je hebt met volwassen mensen te maken die ook als volwassenen behandeld willen worden en niet als wen stek schooljongetjes. Van Gaal lijkt mij daarom juist een moeilijk persoon omdat hij totaal niet flexibel is en niet luistert naar wat er in een spelersgroep leeft

16 mei 2022 om 20:27

Het klopt dat Van Gaal beter en liever met het jongere grut dan met oudere spelers werkt. Maar zelfs het afvallen van Rivaldo was wel degelijk in het belang van het team, het is een foefje dat Van Gaal stelselmatig toepast: pak de vedette van het team aan en laat de rest van de selectie zien dat je boven iedereen staat. En dan respect afdwingen. Dat Vermeulen die rode draad niet ziet in Van Gaals benadering vind ik echt een zwaktebod van iemand die zo prat gaat op zijn analytische eigenschappen.

Vincent Janssen, hij speelt in Mexico, waar weet ook daar niet te scoren. Teert hij nog steeds op dat seizoen bij AZ. 2016 was dat meen ik.

Wijnaldum voegt inderdaad niks toe. Maar de alternatieven zijn nog erger: Clasie, de Roon, Klaassen, Til. Kunnen alle 4 niet fatsoenlijk een bal aannemen. Hij had gewoon Wijnaldum moeten selecteren en duidelijk maken dat hij een transfer moet gaan maken als hij op het WK wil spelen

16 mei 2022 om 09:29

Nou ja, je kan niet ontkennen dan Klaassen goed is begonnen bij het Nederlands elftal onder van Gaal

16 mei 2022 om 13:46

1 wedstrijd ja. Wijnaldum is echt wel beter dan Klaassen.

Ik faal om te zien hoe het Nederlands elftal Wijnaldum nodig heeft. Het afgelopen jaar heeft hij in het Nederlands elftal helemaal niets laten zien. Om nog maar te beginnen over zijn jaar bij PSG. En dan moet hij uitgenodigd worden om zijn staat van dienst? Kom op, het is toch geen middelbare school meer?

16 mei 2022 om 13:47

Wijnaldum heeft het afgelopen jaar dan ook als centrale middenvelder gespeeld en niet als aanvallende middenvelder. Dat laatste was hij onder Koeman wel.

16 mei 2022 om 13:53

Als hij onder LvG als centrale middenvelder wordt ingezet en bij PSG ook en als hij die rol niet naar behoren uit kan voeren is het toch volledig terecht dat hij niet geselecteerd wordt?

Nu weet ik zeker dat Van Gaal zijn scouts niet alle internationals goed bekijken. Jerdy Schouten speelt momenteel fantastisch en is de perfecte aanvulling voor Frenkie de Jong op het middenveld. De man pakt ongelooflijk veel ballen af en heeft overzicht. Daarnaast draait hij weg als het moet. Was uitblinker tegen Juve, Milan en al helemaal tegen AS Roma. Deze wedstrijden recent in 3 weken achter elkaar. Nee hij moet en zal de vertrouwde eredivisie spelers erbij halen of spelers die al jaren rond Oranje hangen maar matig spelen

Wijnaldum is klaar. Tenminste, wanneer hij niet snel naar een échte voetbalclub verkast. Een club met een ziel, met beleving en met historie. Onder Koeman een prima opleving in het Nederlands elftal, nu een drama als je hem ziet spelen. Totaal onzichtbaar wat inderdaad wordt bevestigd door de statistieken. Wedstrijd na wedstrijd. Die moet lekker stoppen anders, is voor een pak geld naar een koopclub gegaan. Een club die totaal niet bij hem past, dat wisten veel mensen al van tevoren. Foute inschatting geweest denk ik. Bedankt Gini voor je stralende glimlach, je mooie doelpunten en je sympathieke houding al die jaren in en om het veld! Je was een voorbeeld voor velen en dat is misschien wel het belangrijkste in het leven. Laten zien dat je ook (of juist..) met een positieve houding veel respect kan afdwingen.

En de volgende die Brian Brobbey weer het NL elftal inpraat na 11 potjes in de Eredivisie.
Waarom hebben ze het niet over Zirkzee bijvoorbeeld die het erg goed doet?

16 mei 2022 om 10:33

11 is nog veel..maduro werd opgeroepen na 1,5potje....PS..bij brobby gaat het puur over de spits positie...waarom wel iemand die 3 scoord in Mexico en geen brobby... Dat is eigenlijk waarom zijn naam genoemd word..maar mee eens... Zirkzee had er ook bij kunnen zitten... Eigenlijk elk ander spits..behalve Janssen

16 mei 2022 om 12:14

11 is dan inderdaad nog veel als je het vergelijkt met Maduro. Zonder gekheid laat die Brobbey eerst maar eens een heel seizoen spelen en fit blijven zoals Joshua Zirkzee bij Anderlecht.

Volkomen terecht van van Gaal. Wijnaldum speelt niet bij zijn club en in het Nederlands elftal per definitie als een krant.

Uiteindelijk moet je de beste voetballers meenemen en daar hoort Gini gewoon bij. Clasie waar slaat dat in hemels naam op. Net zoals Vincent Janssen? Neem dan Brobbey mee, ook met het oog op de toekomst van Oranje. Wat betreft Gini, hij speelt tenminste nog vrij regelmatig. Een Bergwijn bijv. heeft afgelopen weken amper minuten gemaakt. LvG is echt helemaal gek geworden!

Andere spelers die niet veel spelen bij hun club hebben specifieke kwaliteiten die oranje sterker maken (en andere NL spelers beschikken niet over deze kwaliteiten). Wijnaldum heeft dit niet, dus wordt hij gepasseerd. Volkomen terecht in mijn ogen.

16 mei 2022 om 10:38

Nee die snap ik niet...welke andere middenvelders hebben wij dan dieNederland sterker maken dan wijnaldum?? Til? Clasie? De Roon,?? Klaassen?? Kwaliteit van wijnaldum is box to box, in de 16 komen en afdrukken...en in NL doet hij dat behoorlijk goed..ondanks paar mindere wedstrijden...als middenvelder toch de meest aantal doelpunten gemaakt de laatste Jaren.

Wijnaldum hoort al jaren niet in Oranje! Hoe goed hij bij Liverpool ook speelde, bij Oranje vind ik hem altijd matig, ondanks de goals die hij een tijd scoorde in de wisselwerking met Memphis. Wijnaldum vormde jarenlang een belabberd middenveld met Strootman toen we het WK en EK misten en was op het laatste EK totaal onzichtbaar, zoals hij dat vrijwel altijd is in Oranje. Je ziet hem niet, hij wil de bal niet hebben, en is geen leider ondanks de aanvoerdersband die hij lang droeg. Hij voegt niets toe aan Oranje. Time for change!

Wijnaldum is echt zo veel minder geworden in 2 jaar tijd. Zowel bij PSG als het Nederlands elftal niet om aan te gluren. Ik betwijfel zelfs of hij voor een als Feyenoord nog een meerwaarde zou zijn. Volledig terecht dat de nieuwe lichting een kans krijgt. Als je niet presteert is het gewoon over. Niks raars aan.

Brobby heeft net een paar wedstrijden gespeeld en dan moet hij al bij Nederlands elftal. Belachelijk laat hem eerst eens een heel seizoen zich bewijzen en ook een keer 90 min volmaken . Als hij constant dit niveau haalt kun je hem er zeker bij halen. Maar ja speelt bij ajax en dan heb je paar streepjes voor

In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.(niet mijn quote, duh). Wellicht goed voor Wijnaldum en zulke jongens, even wakker geschud, kei en keihard werken en wie weet zit je er bij de definitieve selectie wel bij .

Wijnaldum is echt totaal geen bijzondere speler. Iemand die niet opvalt als hij meedoet, en totaal niet gemist wordt als hij er niet is. Heeft echt bijzonder weinig specifieke kwaliteiten. Al die jaren vraag ik me nog steeds af welke positie het beste voor hem is. Heeft leuk mee mogen hobbelen bij Liverpool. Maar met zulke geweldenaren om je heen maak je sowieso wel eens een doelpuntje. Is bijzonder zwak opbouwend en in zijn balbehandeling. Enige wat ik hem mee kan geven is dat hij een goed loopvermogen heeft.

Van Gaal doet dit gewoon om er zeker van te zijn dat het tijdens de voorselectie vooral over Van Gaal gaat. Hoe hebben we dit na 30 jaar Van Gaal met zijn stoornis op TV te zien nou nog niet door. Vincent Janssen valt ook gewoon af. Dat je Clasie oproept voor Wijnaldum slaat uiteraard nergens op, maar beiden zouden niet in de basis staan, dus boeiend.

De kritiek op Van Gaal vanwege het niet selecteren van Wijnaldum is onterecht. Gini speelt nauwelijks en is niet in vorm (voor zover dat überhaupt vast te stellen is).

Alleen het gemak waarmee Wijnaldum hier afgeserveerd wordt als niet meer dan een modale speler die nooit bij Oranje had moeten zitten is volledig onterecht. Heeft wat mij betreft jaren veel bijgedragen aan het NLs elftal en was bij Liverpool een sterkhouder.

Vincent Janssen bij de selectie halen is veel gekker. Typisch Van Gaal, maar hij zal wel van mening zijn dat wij het met z'n allen niet begrijpen en het volstrekt logisch is.

Ik vind het echt onzin om hem niet te selecteren, inderdaad, laat die jongen lekker bij Oranje een beetje voetbalgeluk hervinden. Al is het maar voor 2 of 3 wedstrijden. Het is nou ook niet zo dat de vervanger(s) supersterren zijn he. Het is weer interessant doen door LVG, dat zal nooit veranderen. Gelukkig roept ie Promes niet op

Brug te ver? Hij is uit vorm en speelt amper. Waarom mogen andere spelers dan wel er naast komen te staan maar hoogheid Wijnaldum niet. Hij heeft een hele foute keuze gemaakt. Hij is voor het geld gegaan. Dat zagen wij allemaal al aankomen maar hij koos er toch voor. Dan weet je wat er kan gebeuren.

Eens met van Hooijdonk maar ook deels eens met Vermeulen: Clasie in Oranje gaat te ver, Til in Oranje gaat te ver en Janssen in de selectie is verre van begrijpelijk.

Hij mag niet voor niks zijn zuur verdiende centjes, die hij bij Liverpool FC niet zo hebben gekregen, op de bank natellen. Hij kan het gewoon ff niet meer. Misschien spelen zwarte Piet en de Akwasie-rel nog wel parten in zijn kop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren