Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schmidt neemt dankzij uitblinker Mvogo met moeizame zege afscheid van PSV

Laatste update:

Roger Schmidt heeft zondagmiddag met een moeizame zege op PEC Zwolle afscheid genomen van PSV. In het laatste competitieduel van het seizoen stond er voor beide ploegen niks meer op het spel. Dankzij treffers van Bruma en Gervane Kastaneer zochten PEC en PSV de kleedkamers met een 1-1 ruststand op. Invaller Richard Ledezma bezorgde de ploeg van Schmidt uiteindelijk de zege: 1-2. Yvon Mvogo was aan Eindhovense kant de grote uitblinker met elf uitstekende reddingen.

De Eindhovenaren misten tijdens het laatste Eredivisie-duel van het seizoen een waslijst aan spelers. Onder anderen André Ramalho, Ritsu Doan, Olivier Boscagli, Yorbe Vertessen en Marco van Ginkel ontbraken vanwege uiteenlopende blessures. Daar kwam de afwezigheid van Eran Zahavi nog eens bovenop. De Israëlische raakte tijdens de afsluitende training geblesseerd na een botsing. Na een indrukwekkende minuut stilte ter nagedachtenis aan voormalig PEC-speler Jody Lukoki trapten de Blauwvingers af. De thuisploeg maakte in de openingsfase zijn intenties duidelijk om de Eredivisie met opgeheven hoofd te verlaten, want PEC ving het duel in het eigen MAC³PARK Stadion met de nodige overtuiging aan.

Kastaneer liet na een lange bal van Kenneth Paal na om de score te openen. De spits heeft het gehele seizoen al moeite om het net te vinden en stuitte nu al vroeg oog in oog met doelman Yvon Mvogo op de sluitpost van PSV. Aan de andere kant wisten de bezoekers vervolgens met het nodige geluk wel de ban te breken via Bruma, die na een gesmoord schot van Cody Gakpo simpel onder Lamprou kon binnenschuiven: 0-1. PEC werd uiteindelijk binnen het kwartier alsnog beloond voor het goede spel, al kwam ook deze goal door het nodige geluk tot stand. Joey Veerman tikte de bal weg voor de voeten van Daishawn Redan, waarna Kastaneer het speeltuig overtuigend tegen de touwen joeg: 1-1.

Nog geen minuut later dacht de spits ook zijn derde treffer van het seizoen te maken, nadat hij een afgemeten voorzet van Paal vogelvrij in het doel kopte. Na tussenkomst van de VAR ging er echter vanwege buitenspel een streep door de treffer van Kastaneer. PSV drong gedurende het eerste bedrijf meer aan en dacht tien minuten voor rust opnieuw op voorsprong te komen, alleen werd ook de tweede treffer van Bruma door scheidsrechter Edwin van de Graaf geannuleerd wegens buitenspel. Beide ploegen gaven ook in de tweede helft de nodige kansen weg. Zo liet Gakpo zich direct gelden met een afstandsschot op de paal, terwijl Mvogo zich aan de overzijde maar weer eens wist te onderscheiden met een katachtige reflex op een doelpoging van Redan.

Het duel golfde op en neer en invaller Ryan Koolwijk, die na dit seizoen zijn schoenen aan de wilgen hangt, leek bijna in stijl afscheid te nemen. De middenvelder van PEC zag zijn schot richting de kruising gaan, echter bracht Mvogo opnieuw redding. Het was uiteindelijk PSV dat het seizoen met een overwinning afsloot. Invaller Richard Ledezma hielp eerst een reuzenkans om zeep, maar luttele minuten later had hij zijn vizier wel op scherp na een pass van achteruit van Jordan Teze: 1-2.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3111911342
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3110615-1436
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kapitel Schmidt zit erop. Als ik de eindbalans opmaak van het PSV onder Schmidt heeft hij het sportief redelijk gedaan. Dit seizoen 81 punten gepakt en 2 prijzen gepakt. Het puntenaantal had hoger kunnen zijn door een beter wisselbeleid en fittere spelers. Het 1ste seizoen ook 2de geworden en dat is ook naar verwachting. Europees heeft Schmidt in zijn 2 jaar bij PSV gefaald door zich niet te plaatsen voor de CL en in de EL ook niet goed te presteren. Sportief geef ik Schmidt daarom een 6. Wat betreft de ontwikkeling van de spelers geef ik Schmidt een 8. Gakpo, Madueke, Teze, Mauro, Sangare, Guti, Veerman en Vertessen zijn meer waard geworden onder Schmidt en dit gaat de club straks veel centjes opleveren. Ik heb hoge verwachtingen voor volgend seizoen. Ajax zal opnieuw moeten bouwen en daar moet PSV gebruik van maken. Feyenoord zie ik ook meedoen voor de titel. Tot volgend seizoen!

15 mei 2022 om 16:31

Bij Feyenoord hangt het er maar vanaf wie er vertrekken en welk een kapitaal ze kunnen besteden. Ik vlak ze sowieso niet uit, maar die zijn nog wel een paar stapjes op achterstand

15 mei 2022 om 16:34

Even wat anders: is het niet gewoon Schmidt zelf die jullie de titel heeft gekost? Volgens mij wilde hij Drommel hebben en die kostte nogal wat puntjes. Sinds Mvogo weer speelt, ging het crescendo.

15 mei 2022 om 16:39

Ik vraag me af of Schmidt degene was die Drommel wilde hebben. Mvogo kwam uit zijn hoge hoed

15 mei 2022 om 21:08

Zeker wel. Die eikel heeft met zijn domme tactische keuzes de titel gekost. Eens!

15 mei 2022 om 16:33

Schmidt verdient zeker geen voldoende in mijn ogen. Met name om dat het spel gewoon 2 jaar lang enorm slecht is geweest. De wedstrijden waar ik echt van PSV heb genoten onder Schmidt zijn er erg weinig.

15 mei 2022 om 16:47

Het spel was niet best, maar dat was het ook niet onder Cocu en van Bommel. Sportief gezien heeft Schmidt het naar verwachting gedaan gezien het puntenaantal en de stand op de ranglijst.

15 mei 2022 om 17:13

Dus omdat het bij andere trainers ook niet goed was moeten we hier maar genoegen meenemen? Het is voor mij een simpele optelsom. Slecht voetbal, slechte Europese prestaties, weinig prijzen en meerdere vernederingen in topduels = een onvoldoende.

15 mei 2022 om 17:20

Cocu werd wel kampioen en overwinterde in de CL. Dat waren prestaties van een heel kaliber dan die van Schmidt. Verder was dat ook een veel beter uithangbord. Calimero gedrag en complottheorien heb ik zover ik me kan heugen nooit gezien van Cocu



15 mei 2022 om 17:29

@japie Cocu heeft het ook beter gedaan dan Schmidt. Dat ben ik zeker met je eens

15 mei 2022 om 17:41

Gezien het hele plaatje heeft ie t dit seizoen redelijk gedaan. Europees wisselvallig, maar toch de KNVB beker en JCS gepakt door landskampioen Ajax 2x te verslaan. Verder 10 punten voor op europees finalist Feyenoord,2 achter de kampioen. Das niet slecht al met al. Tis niet zo dat PSV nou alle wind in de zeilen heeft gehad.

15 mei 2022 om 17:46

@Andres Zeker waar. Hopelijk kan PSV onder Van Nistelrooij de excuuscultuur die onder Schnidt is ontstaan los laten en weer ambitieus en met zelfvertrouwen te werk gaan. Ik gun Ruudje wel een kampioenschap, maar Slot als eerst natuurlijk 😉

15 mei 2022 om 20:06

Japie schmid gaat weg dus jij kunt terug onder je steen

16 mei 2022 om 00:29

Cocu had ook betere spelers he...

16 mei 2022 om 09:14

Oh, dus Götze, Gakpo, Sangare en co zijn toch niet zo goed… vreemd. Aan het begin vh seizoen werdt de basis van PSV gelijkwaardig bevonden aan de basis van Ajax. Vreemd dat die in de CL Dan wel presteren. Hoe dan ook, Smidt is weg en ik denk niet dat er vele rouwig om zijn!

15 mei 2022 om 16:36

Is het niet juist PSV die compleet opnieuw moet gaan bouwen? Ik verwacht dat PSV meer spelers kwijt raakt/koopt dan dat bij Ajax nodig is.

15 mei 2022 om 16:43

Bij PSV is het een zekerheidje dat Götze vertrekt, maar daar ben ik niet zo rouwig om. Die speelt maar 1 van de 5 wedstrijden echt overtuigend. Gakpo en Sangaré kunnen weggaan, al moet ik maar zien of de juiste club komt voor Gakpo waar hij kan spelen. Met het WK voor de deur moet hij ergens spelen en bij PSV heeft hij die zekerheid. Zahavi gaat weg, maar die gaan we niet missen als we een goede spits halen. Verder verwacht ik niet veel andere uitstroom van belangrijke spelers. Met een goede keeper, een middenvelder en een spits heeft PSV een prima elftal wat mee kan doen om de titel.

15 mei 2022 om 17:01

Andres, ik ben het grotendeels met je eens maar Götze die eens in de vijf wedstrijden goed speelt slaat nergens op. In mijn ogen heeft Götze vrijwel in iedere wedstrijd dit seizoen een zeer goed niveau gehaald. Nee het is niet meer de flitsende speler van weleer, maar voor PSV wel een super belangrijke. Passing, aanname, techniek, handelingssnelheid, spelinzicht allemaal toplevel en daarin echt nog een klasse beter dan bijvoorbeeld Veerman en Guti. Hij laat het team zo veel makkelijker voetballen en een van de weinige die het ook laat zien in topwedstrijden. Die gaat PSV echt zwaar missen als hij vertrekt

15 mei 2022 om 17:45

Helemaal eens met Davilla! Götze is veel belangrijker dan men denkt. Sowieso is er bij Psv geen betere speler kwa bal beheersing. Daarnaast zorgt hij voor rust. Voor mij hoeft hij zeker niet weg, zeker niet als je hem vergelijkt met Bruma, Zahavi, Vini en Vertessen... dat is pas middelmaat en moeten we snel afscheid van nemen!

15 mei 2022 om 16:43

Ik denk dat Schmidt het eigenlijk zeer goed heeft gedaan. Gezien het verschil in budget slechts op twee punten van Ajax als tweede geëindigd. Daarbij ook nog in twee toppers flink benadeeld door de arbitrage. Ook de twee finales om nationale (troost)prijzen tegen Ajax winnend afgesloten. Ik denk niet dat veel coaches het in deze situatie beter hadden gedaan

15 mei 2022 om 16:48

Eindelijk een reëel beeld en oordeel. Kan me er volledig in vinden.

15 mei 2022 om 17:08

@Andres13 - Ik denk dat je een uitstekende analyse maakt van 2 jaar Schmidt. Al met al zou ik hem een 6,5 geven. Bepaalde onderdelen onvoldoende maar andere vlakken heeft hij echt goed gedaan. Ten opzichte van het PSV wat hij aantrof is de club wel verder.

Alleen ben ik heel benieuwd hoe je aan die hoge verwachtingen komt behoudens de ontwikkeling van Ajax (die wel eens in het voordeel van PSV kan uitpakken).

15 mei 2022 om 17:23

Die hoge verwachtingen komen door het beeld dat ik heb van Ruud van Nistelrooij. Hij heeft veel ervaring opgedaan bij Onder 19, Jong PSV en als assistent bij Oranje in meerdere periodes. Hij kan heel goed werken met jeugd en dat zie ik als een hele belangrijke compententie om succesvol te zijn als hoofdtrainer bij PSV 1. Met een ervaren Rutten naast hem en Hiddink als klankbord kan Ruud ook veel leren en beginnersfouten voorkomen.

15 mei 2022 om 18:04

PSV moet juist gaan bouwen. Als je alle geruchten mag geloven blijven er naar 4 basis spelers, zover je die al hebt onder schmidt, over.

Bedankt Schmidt en succes bij Benfica!
Benieuwd hoe ons elftal er volgend seizoen uit gaan zien. Dat er wat gaat veranderen is natuurlijk duidelijk, daar er een paar hun laatste wedstrijd al gespeeld hebben en ook mag je een aantal spelers doorselecteren, die te licht bevonden zijn

Als Mvogo dit seizoen alles had gespeeld was PSV gewoon kampioen geworden, daar ben ik heilig van overtuigd.

15 mei 2022 om 16:33

Dat kan Ajax in principe ook zeggen over Pasveer toch?

15 mei 2022 om 16:38

Maar gaat dit over Ajax of over PSV? Pasveer is geblesseerd, Mvogo is heel het seizoen fit geweest. Appels met peren.

15 mei 2022 om 16:38

Met als groot verschil dat pasveer gedwongen vervangen moest worden en mvogo een keuze was van schmidt

15 mei 2022 om 16:40

Kunnen ze doen, maar ze zij al kampioen, dat is dan een beetje een gekke stelling..

15 mei 2022 om 16:41

Oké Aguerooo.

15 mei 2022 om 16:48

Wanneer je over het kampioenschap praat, betrek je direct ook Ajax erbij.

En sowieso telt als, als niet. Feit is dat Ajax kampioen is geworden en PSV tweede. De rest doet er niet meer toe.

15 mei 2022 om 16:49

Ja echt een groot verschil. Hypothetisch een keeperswissel aanvoeren waarmee je kampioen zou zijn geworden is natuurlijk totaal anders dan hypothetisch een blessure niet laten plaatsvinden waardoor ze die fossiel en die Kameroense clown niet van stal hadden hoeven te halen. In beide gevallen gaat precies dezelfde vlieger op; het is niet gebeurd, dus je zal t nooit weten.

15 mei 2022 om 17:03

Aguerooo wat mega kinderachtig dit zeg haha. Als je het kampioenschap hypothetisch wil veranderen telt dat natuurlijk niet alleen voor psv haha.

15 mei 2022 om 17:30

@JK-Ajax eerst lezen dan reageren. En wel leuk dat ik je het woord "kinderachtig" heb geleert, je gebruikt hem alleen verkeerd, lees nog eens wat ik zei en nu zonder een aggressieve bril op te zetten. Je komt wel heel triest over nu. Je bent kampioen, doe niet zo zuur en stop eens met alles negatief te interpreteren joh.

15 mei 2022 om 17:55

Aldus de man die meteen als door een adder gebeten reageert

15 mei 2022 om 16:34

100% drommel heeft zoveel punten gekost.

15 mei 2022 om 16:45

Drommel is van PSV zelf Mvogo huur. Op t moment dat er knopen moesten worden doorgehakt was t lood om oud ijzer. Ik snap dat men dan voor eigen kapitaal kiest. Kapitaal wat nog meer geld gekost heeft achteraf want Mvogo blijkt veel beter en kan jouw conclusie wel eens kloppen. Maar goed,er zijn meerdere factoren. Hoe we uit bij Twente begonnen, arbitrale beslissingen in toppers tegen Ajax en Feyenoord waar we niet echt t voordeel vd twijfel kregen. We geven Drommel schuld van puntenverlies, terecht, maar PSV heeft ook zelf na gelaten afstand te nemen in Tilburg en Heerenveen. En zo zijn er nog wel wat factoren denk ik.

15 mei 2022 om 16:45

@asroma8,

Als, als, heb je niks aan. Want dan zou dat ook gelden voor Pasveer bij Ajax.
Als, als, als.....hij alles speelde dan was het gat met PSV nog groter geweest.

15 mei 2022 om 16:54

Idd. Als Ajax niet zoveel blessures had gehad en Antony fit was gebleven en als Ajax de lijn van de eerste seizoen helft had doorgetrokken had Ajax met tien punten verschil Kampioen geweest en ook de beker gewonnen

15 mei 2022 om 16:55

Pasveer is geblesseerd. Kun je geen "als" van maken. En Chesky, PSV heeft 0 blessures gehad? Vind wel grappig hoe jullie nu vanalles proberen te benoemen terwijl dat er niet eens meer toe doet. Een geblesseerde speler kun je niet opstellen. Als we toch bezig zijn met domme onzin roepen: Als tegen Ajax en Feyenoord er niet zon achterlijke arbitrage rondliep, was PSV bovenaan geëindigd. Ik doe gewoon even lekker mee met de onzin en jullie niveau Laat de buitenspelgoals uit de bekerfinale maar komen...

15 mei 2022 om 16:59

Zo kunnen we echt van alles 'als' maken Aguerooo.
Onana maakte ook veel blunders in die 9 wedstrijden die hij keepte. Inclusief Cl.

Ik zie dit als excuses zoeken ipv in de spiegel te kijken hoe je dingen beter kunt doen.

Kijk alleen maar naar tegendoelpunten: 42 stuks tegen. Heracles heeft 49 tegen en staat 16de. Een andere factor die PSV veel punten kostte is het wisselbeleid van Schmidt. Beste spelers in de tweede helft eruit halen en dan alsnog punten laten liggen.

Iemand anders is met 'als, als,' begonnen boven je. Dus niet de Ajacieden.

En als de scheidsrechter goed zijn werk deed gaf hij die speler van GAE rood voor bal oppakken met twee handen in de 16. Plus penalty. Na 34 wedstrijden sta je waar je hoort te staan.

15 mei 2022 om 16:59

Ik zal je helpen. Als Pasveer niet geblesseerd zou zijn geraakt dan.. maar ik begrijp dat dat lastig is!

15 mei 2022 om 17:05

Ach ja een blunderende keeper kon je ook opstellen, daarom was Mvogo immers gepasseerd. Denkende dat je dan wél een hoofdprijs had gepakt is natuurlijk lachwekkend.

15 mei 2022 om 17:05

Precies. Seizoen is afgelopen en na 34 wedstrijden sta je waar je hoort te staan. Ajax kampioen en PSV 2de. Dat zijn de feiten. Als, als heb je niks aan.

15 mei 2022 om 17:23

Ik reageer op AsRoma8 die begint over als.....
Vandaar mijn reactie

15 mei 2022 om 17:25

Ik geef je gelijk hoor. Ik reageerde zelf op Aguerooo die 'als' bij PSV wel verdedigt, maar bij Ajax niet

15 mei 2022 om 17:28

Ohjee, nu zijn ze allemaal uit hun tentje gelokt. Vooral die knipoog van mij negeren. Nogmaals: Ik doe gewoon lekker met jullie onzin mee, "als" dit "als" dat. Ga alsjeblieft leren lezen heren, jullie lijken wel kippen. Wat een niveau vandaag.. En dat terwijl je kampioen bent, hoe kun je dan nog zo zuur zijn en elke reactie als negatief zien, schiet mij maar lek hier.

15 mei 2022 om 18:05

Het 'als, als' verhaal begint bij Asroma8. Die stelt dat 'als' Mvogo alles keepte, PSV kampioen was geworden.
Jij verdedigt het eerst door te zeggen dat het alleen over PSV gaat en Pasveer niet als argument bijgehaald wordt. Lees maar terug.

En nu alle argumenten op zijn wordt je persoonlijk. Terwijl ik al drie keer aangeef dat 'als' niet telt. Feit is dat Ajax kampioen is geworden. Je staat waar je hoort te staan na 34 wedstrijden.

Fijne zondag verder en op naar volgend seizoen!

15 mei 2022 om 20:06

Idd juist lekker, kampioenen Kampioenen

15 mei 2022 om 17:00

Dat is wat voorbarig. Hij is notabene gepasseerd, omdat hij zelf genoeg 'Drommeltjes' had. En dat vond men toentertijd een logische keuze.

15 mei 2022 om 17:13

Weet je niet, ze hebben Drommel eerder in het seizoen vervangen en toen blunderde Mvogo er tegen AZ zo gruwelijk dat het PSV 2 punten heeft gekost. Zijn laatste wedstrijden heeft Mvogo het goed gedaan, maar dat is geen garantie dat hij een geweldig seizoen gekeept zou hebben. Ze hebben Drommel met een reden gehaald: het matige functioneren van Mvogo het eerste seizoen.

15 mei 2022 om 17:19

Want? Vanwege al zijn blunders in het verleden?

16 mei 2022 om 00:08

Kan je niet zeggen want ook Mvogo heeft ons punten gekost in die paar wedstrijden dit jaar. Wij als Nederlanders zijn goed om iemand na 3/4 prima wedstrijden helemaal de hemel in te prijzen.

16 mei 2022 om 09:39

Als....je vat het goed samen. Kom op nou man. Die Mvogo heeft ook genoeg blunders gemaakt. Keepers niveau was gewoon heel slecht. in heel Nederland trouwens

Mvogo definitief kopen? Goede laatste reeks aan wedstrijden

15 mei 2022 om 16:32

Ja, die mag zeker blijven. Die doet het helemaal niet zo slecht

Mooi seizoen geweest met de Cruijffschaal, en de beker. waarin je 2x wint van Ajax, jammer dat we geen kampioen geworden zijn maar toch trots op onze ploeg. volgend seizoen een nieuwe periode in met Ruud ben ik benieuwd naar!.

Laat Cillessen lekker in Spanje, geef Mvogo een contract. Maakt wel eens een foutje maar dat doet elke keeper, deze man pakt gewoon punten wanneer hij speelt. Ook echt gegunt dat Ledezma de winnende heeft gemaakt, wat een zwaar jaar heeft die jongen gehad. Seizoen met een overwinning afgesloten maar je moet niet zien hoe. Op naar volgend seizoen!

15 mei 2022 om 16:38

Ja ik denk ook dat je überhaupt niet aan Cillessen moet beginnen. Zou niet goedkoop zijn, is veel te blessuregevoelig en ook al aardig op leeftijd. Probeer Mvogo maar te houden. Dat mag ook niet zo heel moeilijk zijn lijkt me

15 mei 2022 om 17:01

Als je cillessen als eerste keeper wil halen kun je net zo goed mvogo houden inderdaad. Maar in beide gevallen hoop ik dat we het een niveautje hoger zoeken.

15 mei 2022 om 17:33

Daar hoop ik ook op. De vraag is alleen, wie is echt een niveautje hoger. Was wel gecharmeerd van Ortega, uitblinder in de Bundesliga maar die interesse lijkt volledig voorbij gevlogen te zijn. Echt jammer.

Veelzeggende wedstrijd voor het PSV van Schmidt. Fijn dat hij de beker heeft gepakt, maar verder is dit project volledig mislukt. Erg blij dat hij vertrekt. Gelukkig kan de focus nu op volgend seizoen.

15 mei 2022 om 17:02

Ik vind niet dat het project is mislukt. Met een beetje geluk had het zomaar kampioen kunnen worden ten koste van een Ajax dat een van de beste slecties heeft in jaren. Daarnaast pakken ze de beker op geweldige wijze (1 van de mooiste wedstrijden die ik afgelopen jaren van PSV heb gezien).

Daarnaast heeft Schmidt spelers echt beter gemaakt, en deze zullen dan ook veel meer geld gaan opleveren. Sangare, Gakpo, Teze, Boscagli, Mauro jr, en in mindere mate Guttierez en Doan hebben echt grote stappen gezet. Heb zelden zoveel progressie gezien bij zoveel spelers tegelijk onder 1 trainer bij PSV.. Dat is echt geen toeval.

Het enige wat je Schmidt echt kan verwijten is dat hij Drommel zo lang de kans heeft gegeven. Mvogo is niet altijd top, maar maakt natuurlijk nooit zoveel grote fouten als Drommel.

15 mei 2022 om 17:17

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Gakpo en Sangare zijn de enige die veel geld op gaan leveren. Maar dat hadden ze ook zonder Schmidt wel gedaan. Al die anderen hebben wat stapjes gezet maar zijn nog steeds niet het niveau wat je als PSV zijnde moet nastreven.

Je kan Schmidt eigenlijk heel veel verwijten: Slecht voetbal, slecht wisselbeleid, weinig prijzen, veel blessures en geen weinig topfitte spelers, Europese teleurstellingen en vernederingen in topduels,

Ik was ontzettend enthousiast toen hij bij PSV kwam, maar het project is duidelijk mislukt in mijn ogen.

15 mei 2022 om 18:01

Ze pakken de beker een een geweldige wijze? Bedoel je dit sarcastisch?

Mijn conclusies op basis van dit seizoen.

- Mvogo proberen langer vast te leggen en eerste keeper te maken óf een zeer goede keeper vastleggen. Daarmee bedoel ik geen Cilissen of Krul.
- Drommel is waardeloos en hoort hooguit nog in de eerste wedstrijden van de KNVB beker te keepen. Het liefst verkopen.
- Max begon leuk in zijn eerste seizoen maar is ook maar een slappe gast die niet kan verdedigen en waar je niks aan zal missen. Het liefst verkopen
- Boscagli is prima en solide. Bij een mooi bod lekker verkopen en doorselecteren en anders is hij volgend seizoen basiswaardig.
- Ramalho is een leider, ervaren, kopsterk maar lang niet zo geweldig als we verwacht hadden. Prima verdediger maar bij afwezigheid doet Teze hem vergeten.
- Teze is duidelijk een centrale verdediger en geen rechtsback. Centraal achterin voor ons een topper. Snelheid, prima schot/pass, verdedigd fel en zit nog veel rek in. Basiswaardig.
- Obispo is prima om erbij te hebben. Tackelt goed en is sterk in de lucht maar verder geen geweldenaar. Bij een goed bod mis je er weinig aan.
- Mauro is de verassing van dit seizoen. Kan overal spelen, rent zich kapot voor het shirt, is fel, verdedigend prima, aanvallend solide. Een van mijn lievelingen die ik volgend seizoen het liefst basis zie staan als linksback
- Mwene is meestal een 6je, soms een 7, zelden een 5. Kwam eindelijk in een flow en raakte toen geblesseerd. Prima om erbij te hebben maar verder niks spectaculairs.
- Sangare is de motor dit seizoen en haast onhoudbaar. Geweldige speler voor PSV en de Eredivisie. Een topper. Met wat hij oplevert kan je meerdere posities versterken
- Guti was eigenlijk afgeschreven maar kwam gaandeweg het seizoen in de basis en wat een metamorfose heeft hij ondergaan. Samen met Mauro de verassing van dit seizoen. Constant afjagen, ophitsen, irritant spelen, tegenaanvallen blokkeren en de verdediging ontlasten. Voor de balans was hij belangrijk. Die heeft flink krediet bij mij gewonnen. Ik hoop dat hij zijn contract verlengd en basis blijft staan want die 4-5-6mil die hij oplevert zal De Jong toch verbrasten.
- Veerman doet moeiteloos mee en is belangrijk geweest met goals en assists. In grote wedstrijden nog vaak onzichtbaar maar die komt er wel.
- Van Ginkel maak ik geen woorden vuil aan. Die moet met pensioen of 3 stappen achteruit nemen.
- Gotze is belangrijk geweest voor het aanvalspel maar ik verwacht voor zijn naam, salaris en kwaliteiten meer. Bij een redelijk bod zou ik hem weg doen want hij lijkt mij niet onvervangbaar. Verder ook geen natuurlijke leider. Hem verkopen en Doan houden levert je meer goals/assists op.
- Doan deed het in zijn minuten altijd goed. Prima moyenne en je weet wat je aan hem hebt. Voor een bedrag rond de 10mil verkopen want Bakayoko komt eraan of anders houden.
- Bruma is gewoon een dure miskoop. Ligt goed in de groep, zeurt nooit en doet altijd zijn best maar kwaliteit ontbreekt. Bij alles boven de 3 mil gewoon weg doen.
- Vertessen blijft blessuregevoelig en het is nog zoeken naar zijn beste positie (spits voor mij) maar die moet je er gewoon hij houden. Supersnel en met vertrouwen komt hij wel aan wat goals. Verhuren kan ook want basiswaardig is hij niet.
- Gakpo de mvp. Vrij blessuregevoelig met zijn enkelproblemen maar verder altijd top en belangrijk. Ik hoop dat hij een seizoen blijft zodat we volgend seizoen minimaal 2de worden en het seizoen daarom dus eindelijk groepsfase CL in kunnen.
- Zahavi scoort zo nu en dan maar voor het aanvalsspel een waardeloze spits. Mis je niks aan.
- Madueke heeft duidelijk spierproblemen. Dit had zijn jaar moeten worden maar we hebben maar een glimp van zijn klasse gezien. Hij was ook vaak onzichtbaar. Volgend seizoen fit blijven en hopelijk knallen.
- Vinicius gelijk terug sturen want is niks en word niks.
- Romero wederom blessuregevoelig dus wat moet je daarover zeggen? Kreeg ook niet veel vertrouwen van Schmidt. Je kan er niet op vertrouwen ook al heeft hij ieders sympathie. Bij een redelijk bod je verlies nemen en weg doen.
- Ledezma ook blessuregevoelig. Volgens mij zoekt Twente een nummer 10? Verhuur hem voor een seizoen (zonder koopoptie) want die jongen kan wel ballen. Heeft alleen veel speeltijd nodig.

- Schmidt heeft nooit gezegd dat hij fullgassfussball zou brengen maar dat hebben we allemaal wel verwacht. Dat kan ik hem dus niet aanrekenen. Als je puur naar het aantal punten kijkt en dat hij 2x tweede is geëindigd heeft hij het niet persé slecht gedaan. Hij heeft het Ajax heel lang moeilijk gemaakt en wat nationale bekertjes gepakt. Wat ook gigantisch in zijn voordeel spreekt is dat hij meerdere (afgeschreven) spelers heeft doen ontwikkelen. Maar ondertussen verloor hij zowat alle topwedstrijden nationaal en internationaal. Dus enig tactische kennis ontbreekt. Verder heeft hij een belachelijke wisselbeleid. Vaak veel te laat, veel te vroeg of juist niet. Ondertussen ook heel veel blessures gehad. Waar dat aan ligt is mij een raadsel maar het zijn er extreem veel dus er klopt ergens iets niet. Al met al heeft Schmidt de hoge verwachtingen niet waar gemaakt. Maar hij heeft het wel naar verwachting gedaan. Mooi moment om het met iemand anders te beginnen.

Voor de toekomst hoop ik op veel speelminuten voor Bakayoko en een fitte Fofana. Ook Sambo zou dit seizoen veel minuten maken als hij geen kruisbandblessure had. Ik hoop dat hij of verhuurd word of vaak bij de selectie zal zitten.

Wat verder vooral nodig is is een goede 6 als vervanger van Sangare, een goede spits, een vleugelspeler. En bij mutaties dienen de vetrekkende spelers vervangen te worden. Met John de Jong en het scoutingsapparaat houdt ik mijn hart wel vast. Ik hoop dat ze meer in Zuid Amerika of in iedergeval buiten de Eredivisie zullen scouten. Er valt voor niet al te veel geld prima kwaliteit binnen te halen. Je hoeft maar creatief te zijn.

15 mei 2022 om 17:37

Komend seizoen is her vooral te hopen dat er geen corona perikelen komen, en dat elke club dezelfde kansen heeft i.p.v. dit seizoen. Dan is er ook geen achteraf gezeur meer.

15 mei 2022 om 19:01

Mooie analyse. Wat Schmidt betreft denk ik dat hij een meer dan uitstekende veldcoach is. Qua spelersontwikkeling echt een 8. Maar als wedstrijdcoach heeft hij zoveel rare capriolen uitgehaald, met wissels en rare basisopstellingen... zeker als het er om ging. En natuurlijk altijd dat vervloekte 4222. Als wedstrijdcoach krijgt hij wat mij betreft een 4. Kom je op een 6 uit.

Denk dat hij het bij Benfica overigens wel beter gaat doen. Voor 4222 heb je volwassen spelers nodig die maximaal belast kunnen worden.

PSV is toch meer van met jeugd kapitaal creëren. Daarom moeten we terug naar 433. Zo kunnen we meer driehoekjes maken en hoeven we minder te lopen. Wat dat betreft was PSV dus ook een beetje een mismatch voor Schmidt.

Vond het wel een sympathieke vent. Zo werd hij niet afgeschilderd, maar in interviews en persconferenties was hij doorgaans toch erg hoffelijk. Wens hem dus het beste, maar kijk ook erg uit naar de combi Van Nistelrooy / Rutten! Heb zin in volgend seizoen.

Ik denk dat de keuze voor de verkeerde keeper psv uiteindelijk de titel heeft gekost maar alles is achteraf n koe in de kont kijken maar de combi met veel vage wissels op cruciale momenten en de verkeerde keeper keuze is PSV fataal geworden

81 punten is niet slecht. De Beker en de Supercup geven het seizoen enige glans. Wat echt anders moet volgend jaar is de verdediging en het aantal blessures. Belachelijk veel tegendoelpunten en ook belachelijk veel blessures.

15 mei 2022 om 18:04

Plus het feit dat Ajax dit seizoen een gunstiger programma had vergeleken met Psv. Niet dat iemand daar iets aan kon doen. Maar dat word wel onderschat.

15 mei 2022 om 19:51

Wat is gunstiger? Ik zie niet echt wat gunstiger is het progamma. Misschien vitesse uit als het al gelopen is, maar verder? Ajax kan er weinig aan doen dat psv zich niet kwalificeert voor de CL.

15 mei 2022 om 21:10

Klopt. Maar de VAR en de knvb én ajax zijn toch kampioen?

Zie dat het hierboven vooral over PSV gaat, wat natuurlijk logisch is. Maar mag ook wel eens gezegd worden dat de supporters van PEC ondanks de degradatie vol achter hun ploeg bleven staan. Prachtige sfeer tijdens de wedstrijd en ook na de wedstrijd gewoon normaal met wat spelers kunnen praten. Is ook wel eens leuk na al
het gezeur met de supporters.

Over de wedstrijd zelf: PSV vond het wel best, en PEC kon niet veel beter. Met vooral wat versterkingen in de voorhoede heb ik er het volste vertrouwen in dat PEC volgend jaar gewoon weer promoveert!👍🏻

Heel simpel. Schmidt, John de Jong hebben psv de titel gekost. Schmidt vanwege zijn domme wissels en vele blessures maar de Jong vanwege zijn domme aankopen. Ongelofelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren