Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

The Sun: Frenkie bereid om zes miljoen op te offeren voor transfer naar City

Laatste update:

Frenkie de Jong is bereid om zes miljoen euro aan achterstallige lonen links te laten liggen om een transfer naar Manchester City te bewerkstelligen, stelt the Sun. De Engelse grootmacht zag toe hoe de middenvelder in 2019 de voorkeur gaf aan Barcelona, waar De Jong een salarisvoorstel kreeg van 470.000 euro per week. De Jong was vervolgens een van de spelers die tijdens de coronapandemie een salarisoffer deed van dertig procent, toen Barça in financieel zwaar weer verkeerde. Nu zou hij bereid zijn om af te zien van de achterstallige betaling in ruil voor een transfer naar City.

Josep Guardiola sprak meermaals uit graag over De Jong te zullen beschikken, toen de middenvelder de interesse van City in 2019 links liet liggen voor een overstap naar Barcelona. De Catalaanse grootmacht bood De Jong een weeksalaris van 470.000 euro, maar kampt momenteel met grote schulden. Het leidde er in november 2020 toe dat spelers als De Jong en Gerard Piqué een deel van hun salaris uitstelden. The Sun schrijft dat De Jong nog altijd recht heeft op het verschuldigde bedrag, maar dat hij bereid zou zijn af te zien van het geld als hij in de zomer een transfer kan maken naar Manchester City.

Tegelijkertijd wordt gesteld dat Barcelona eist dat Raheem Sterling of Bernardo Silva deel uitmaakt van de deal. Beide spelers konden afgelopen seizoen al veelvuldig rekenen op interesse van de Catalaanse grootmacht. De geruchten komen op gang nadat Xavi weigerde uit te sluiten dat hij De Jong deze zomer zou verkopen. Barça blijft in financiële nood verkeren en kan met een eventuele transfer van De Jong goede zaken doen met het oog op de clubkas. Ondertussen benadrukt Xavi wel dat De Jong een belangrijk onderdeel uitmaakt van zijn plannen. "Hij is een fundamentele voetballer, maar er is ook een economische situatie waarvan we allemaal afhankelijk zijn", sprak de coach.

Transfergeweld rond Frenkie barst los; Xavi zet mogelijk vertrek kracht bij

Xavi ging zaterdag in op de transferperikelen rondom Frenkie de Jong.Lees artikel

City is de meest recente partij die zich officieel in Catalonië gemeld heeft. De huidig lijstaanvoerder van de Premier League ziet in De Jong naar verluidt 'het ideale profiel' om het middenrif te versterken. Echter is City niet bereid om de hoofdprijs te betalen voor de voormalig Ajacied, daar hij door Barcelona op zo'n 100 miljoen euro wordt getaxeerd. Aartsrivaal Manchester United zo ver willen gaan als 85 miljoen euro in cash, terwijl the Citizens datzelfde bedrag alleen tegemoet willen komen in een hybride vorm met een spelersruil. Daarover is men bij Barcelona niet geheel overtuigd.

De Jong hoeft volgens Sport niet per se weg uit Catalonië, maar mag bij een goed bod vertrekken omdat de club het geld goed kan gebruiken. Ook journalist en Barça-watcher Gerard Romero meldde woensdag al dat er intern was besloten om de veertigvoudig Oranje-international te verkopen. De Jong heeft in drie seizoenen bij Barcelona niet volledig kunnen overtuigen. De Catalanen beseffen dat als de prestaties van de Nederlander komend seizoen niet alsnóg exploderen, zijn transferwaarde flink zal verminderen. Barça is bereid om zijn verlies te nemen en voor minimaal zeventig miljoen euro afscheid te nemen. Daarmee wordt een groot deel van zijn aankoopbedrag - Ajax ontving in 2019 86 miljoen euro - terugverdiend.

Waar zie jij Frenkie de Jong het liefst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap op zich zijn interesse voor City wel, met Guardiola aan het roer en het feit dat je meespeelt voor alle hoofdprijzen. Echter, nu Ten Hag naar United gaat zou je zeggen dat hij bij United belangrijk kan zijn in de wederopbouw. Bij City speelt hij waarschijnlijk vanaf de bank, met al die toppers voor hem. Bij United onbeslist basis onder Ten Hag. Ik snap alleen wel weer dat Frenkie graag CL speelt. Dat blijft toch lastig, om zonder CL topspelers aan te trekken.

15 mei 2022 om 11:28

Kans is natuurlijk ook reëel dat het onder Ten Hag een fiasco gaat worden en dat United helemaal geen stappen maakt. Dan zit die straks bij een club die helemaal niet om prijzen speelt en zie daar dan maar weer eens weg te komen. Als ik hem was zou ik nu ook gewoon voor zekerheid gaan om zijn prijzenkast aan te vullen ipv hopen dat United de weg weer naar boven gaat vinden.

15 mei 2022 om 11:33

Deels met je eens, alleen objectief gezien vind ik de selectie van United echt niet zo slecht. Er lopen genoeg spelers rond die gewoon tot de top behoren, echter draait het gewoon voor geen meter.. al langere tijd niet. Maar met spelers als Ronaldo, Bruno, Pogba, Sancho, Varane, De Gea, Rashford, Cavani (en in het recente verleden Lukaku, Zlatan, Alexis) moet er toch meer uit te halen zijn. Dat zijn spelers die overal hebben laten zien te kunnen voetballen, alleen het draait niet als team. Daar ligt voor Ten Hag de grootste uitdaging.

15 mei 2022 om 11:54

O wat zou dit mooi zijn! Het blauwe shirt staat hem ook veel beter dan het rood. Met frenkie winnen we volgend jaar zeker de cl. Het wordt volgende jaar echt genieten, nu al zin in. Haaland in de spits en frenkie er achter!

15 mei 2022 om 11:58

Heb ik al veel vaker gehoord dat ‘zeker de CL winnen’ en telkens wordt de druk teveel.

15 mei 2022 om 12:04

Niet alleen de druk. Tactisch schieten ze ook vaak tekort in de CL. Het gaat vaak goed tegen de kleinere clubs in de CL, maar treffen ze een tegenstander van formaat dan gaat het vaker verkeerd dan goed. Een Zidane bv wist dat toch een stuk beter te managen

15 mei 2022 om 12:06

Nu maar gewoon duimen dat de transfer doorgaat. Het zijn vooralsnog alleen geruchten.

15 mei 2022 om 12:43

Maar die spelers die jij noemt zijn of over hun top heen of ze hebben niet de honger. Ook zit er weinig vernuft in de ploeg en tactische discipline. Als je alleen naar de namen kijkt lijkt het inderdaad een aardige selectie.

15 mei 2022 om 13:48

Deze gloryhunter heeft net nog een acc aangemaakt joh 🤣
Die denkt dat de Jong de schakel wordt tot het succes naar de CL winst..
3 Bier & een dikke sjekkie!

15 mei 2022 om 13:49

Over hun top heen valt mee denk ik. Behalve Ronaldo en Cavani is iedereen onder de 30. Cavani gaat weg en Ronaldo is zelfs over zn top gewoon nog een zeer waardevolle speler. Ik denk dat het inderdaad meer de honger/drive is.. daarom zei ik al dat daar de grootste uitdaging ligt voor Ten Hag. Kwaliteit heeft hij wel, hij moet er alleen een gemotiveerd goed draaiend team van kunnen maken.

15 mei 2022 om 14:58

@mr_united,

Ik kan mij goed vinden in jouw betoog. United heeft zeker veel en toppers en het is zaak om er een winnend team van te maken.

Vwb Frenkie, als hij perse CL wilt spelen dan heeft City een streep voor.
Daarnaast heeft Guardiola meermaals aangegeven helemaal weg te zijn van Frenkie en hem eerder wou hebben. Het spel wat hij speelt ligt Frenkie ook veel beter.

We gaan zien wat het wordt. Beide clubs zouden mooi zijn voor Frenkie.

15 mei 2022 om 15:07

Ik zag een topic over de Jong, dus uk wist dat Japie weer er al de kippen bij zou zijn om te reageren. Ik haal er wel vermaak uit. Iedere keer is t gwn letterlijk onzin haha.

Vertel eens Japie: hoe wist Zidane dat te managen? Door Ramos en Cr7 op te stellen?? De genie!

Pep had Real 180 min in zn briekzak. Door 2 opportunistische goals in de laatste minuten verliezen ze en kom jij over tactisch praten. Haha.

15 mei 2022 om 17:27

Waarom won Guardiola dan niet drie keer de CL met de beste Barca selectie ooit volgens de Barca supporters Afshin als je wil zeggen dat Zidane drie keer de CL won door Ramos en CR7?

15 mei 2022 om 20:29

Omdat Zidane het geluk aan z'n zijde heeft en Guardiola niet. Dat maakt het verschil.

15 mei 2022 om 11:33

Als hij echt een top 10 middenvelder is wat ik hier vaak hoor dan speelt hij die gasten toch zonder enige moeite uit de basis? United draait voor geen meter. Bij City stapt hij wel in een goed draaiend team

15 mei 2022 om 11:35

Lees mn reactie even opnieuw. Ik zeg juist dat hij bij City vanaf de bank zal spelen met al die topspelers. Bij United zal hij juist onbetwist basis spelen onder Ten Hag.

15 mei 2022 om 11:38

Ik snap je reactie wel maar als Frenkie zo goed is als hier vaak beweerd wordt dan staat hij bij City ook meteen in de basis. Al spelen die volgens mij ook niet met de befaamde dubbele pivot

15 mei 2022 om 11:45

Volgens mij maak jij er onderhand zelf een top 10 middenvelder van? Ik lees het in ieder geval niet vaak hier, ja behalve als jij het weer even benoemt dan dat je het 'vaak hoort'.

15 mei 2022 om 11:48

@Ducktaildo Dat verzin ik niet hoor. Zoek maar wat Frenkie topics op en dan zie je die mening dat hij bij de 10 beste middenvelders ter wereld hoort toch vrij vaak voorbij komen

15 mei 2022 om 11:49

Ik zal het in de gaten houden.

15 mei 2022 om 11:49

Japie Pep houd van spelers zoals Frenkie dus hij zal gegarandeerd veel spelen: het niveau op VZ is echt om te janken, omdat Barca zo’n trieste team heeft wil nog niet zeggen dat het de schuld van Frenkie is dat ze niet presteren, het is de spel beleid. De meeste hier kennen zijn kwaliteiten niet eens. Frenkies balherstel is geweldig en net als Kante is hij alomtegenwoordig, hoewel hij op dit moment bijna niet van hetzelfde niveau is als hij maar het is wel dezelfde reden wrom Ten Hag ook Kante wil. Frenkie is een erg goede middenvelder. Maar hij is geen speler als Busquets. Hij houdt ervan om de bal diep op te rapen en naar voren te verplaatsen. In een meer aanvallende rol was hij niet verschrikkelijk, maar hij slaagde er niet in het evenwicht te bewaren en dat is ook bijna onmogelijk in het slechtste Barca in tijden. Ik zou Frenkie aanraden naar City te gaan, daar past hij beter en zal hij weer net als Ajax spelen.

15 mei 2022 om 11:52

@AyCaramba Maar dat kan je dan ook van een Pogba zeggen. Die speelt ook in een dramatisch draaiend United en dan zeggen mensen hij is overschat want hij neemt dit matige team niet bij de hand en het is geen leiderstype

15 mei 2022 om 11:59

Ja dat klopt ook, de fans en mensen die niet veel met Pogba hebben zullen hem overrated noemen maar Pogba heeft kwaliteiten die niet goed worden benut door de spelers om hem heen en spel beleid van de manager. Het zijn beide spelers die eigenlijk in draaiende top teams horen, als je puur naar hun voetbalkwaliteiten kijkt, en die zien managers als Pep, dan zou je ze altijd in je team willen.

15 mei 2022 om 12:08

Dat zou goed kunnen. In het Franse elftal geniet ik echt van Pogba. Die wedstrijd tegen Zwitserland op het EK bv. Hij gaf gewoon een paar no look dieptepasses op maat met buitenkantje voet. Er zijn echt maar heel weinig middenvelders die dat kunnen

15 mei 2022 om 12:20

@ducktaildo, inderdaad. Ik heb het Japie al zeker meer dan 5 keer zien zeggen zonder dat ik in die tussentijd nog heb gelezen dat ie een top 10 middenvelder zou zijn. Er zijn inderdaad een paar fanboys die dat een keer hebben geroepen bij een topic, maar om daar nou elke keer naar te verwijzen alsof half vz dat vindt… Maar goed, we weten allemaal dat Japie vooraan staat als het gaat om Frenkie of de Blindjes bashen.

15 mei 2022 om 12:38

Scroll even naar beneden en check bv de reactie van @Mr.Objecti, check de Frenkie topics van de afgelopen dagen en vertel me dan weer dat je dat niet vaak voorbij ziet komen. Mensen als jij staan altijd vooraan om het woord bashen te gebruiken als een speler terechte kritiek krijgt

15 mei 2022 om 12:47

Lijkt me inderdaad onzin om Frenkie voor de bank te halen. Dat hij bij Barcelona niet volledig op waarde wordt geschat is hun probleem. Hij wordt bij City en United ook gewoon basisspeler, want ik zie bij beide clubs geen concurrent die hem uit de basis kan houden.

15 mei 2022 om 12:48

Mensen als ik staan vooraan om bashen te gebruiken op het moment dat mensen als jij elke gelegenheid aangrijpen om iets negatiefs over bepaalde spelers te zeggen. In veel gevallen zelfs als het topic helemaal niet over die spelers gaat. Dat heeft niks meer met terechte kritiek te maken. Want ook ik vind dat de spelers die jij zeer regelmatig benoemt niet naar behoren presteren, maar dat hoef ik niet in elk topic te benoemen.

15 mei 2022 om 12:51

Japie. Dat is 1 reactie van de bijna 70....? Dat is inderdaad 'vaak'

15 mei 2022 om 12:56

Ja, City is inderdaad een goed draaiend elftal maar dan wordt hij weer een dienaar in verkeerde zin: balletje afspelen en aanvallend doorlopen. TH weet als geen ander hoe Frenkie het beste kan worden benut, namelijk in de rol als bij Ajax. En dan hoort hij zeker tot top 10 beste middenvelders van Europa/wereld. In die rol is hij gewoonweg te uniek. Maarja, ik weet niet wat TH van plan is met United en of Frenkie daarin past. Maar er komen meer zaken bij kijken eah. Als je bij Ajax de pannen van het dak speelde, of hoe men dat ook noemt, en vervolgens bij Barca kritiek na kritiek ontvangt en je speelt ook gewoon niet in je old-skool rol... dan maakt dat hem misschien ook best onzeker. Hij moet ergens komen waar hij weer de oude kan worden.

15 mei 2022 om 14:34

Precies . Als hij zo goed was , had hij busquets er toch wel uitgespeeld die al dik in de 30 is?

al drie jaar lees ik hier excuses. “Hij staat niet op z’n favoriete plek†“hij wordt verkeerd gebruikt†“ hij krijgt geen vertrouwen “ “ team moet om hem heengebouwd worden†etc etc

Hij heeft het in 3 jaar barca gewoon niet echt waargemaakt. Een goede speler dwingt het af, en dat is Frenkie niet gelukt

hij is net niet goed genoeg voor de top. Laat ten hag nou niet dezelfde fout maken als Koeman vorig jaar en van haal vroeger en denken dat Nederlanders beter zijn dan de rest.

En bij Cito wordt hij echt weggeblazen door Gündogan de Bruyne en consorten

15 mei 2022 om 11:36

Ik snap de interesse van City niet , de Jong is een speler zonder wapens. En ja natuurlijk draait hij op eigen helft prachtig weg , bij een spits die half druk zet . Maar als daarna een pass breed over maximaal 15 meter volgt, is het alleen maar tempo uit de wedstrijd halen. De Jong heeft gewoon een hele matige traptechniek helemaal voor een speler van +80 miljoen. Silva, Rodri, De Bruyne, Foden, etc zijn veel veelzijdiger.

15 mei 2022 om 11:40

Ik weet ook niet of een dribbelende middenvelder uit de verf komt bij City. Die combineren het liefst tot achter de doellijn van de tegenstander

15 mei 2022 om 11:47

Ik weet niet hoe je hier per sé bijkomt. City combineert veel maar de personificatie van het elftal zou juist een dribbelende middenvelder zijn. Foden en Bernardo Silva zijn schoolvoorbeelden daarvan en cruciaal voor City.

15 mei 2022 om 11:55

Ze dribbelen af en toe zeker maar voornamelijk is het idd combineren in een hoog baltempo. Wil Frenkie daar slagen zal hij het tempo ook moeten opvoeren. Bij Barca vertraagd hij vaak het spel door na een dribbel een risicoloos passje over drie meter te geven. In de PL bij een club als City is dat niet voldoende

15 mei 2022 om 11:59

Hahaha, Bernardo Silva Gündogan en Foden zijn juist dribbelaars

15 mei 2022 om 12:20

Hij trekt andere spelers uit hun positie door uit te stellen. Zorgt dat anderen ruimte krijgen

15 mei 2022 om 12:50

De spelers die je daar noemt zijn op Rodri na allemaal aanvallende middenvelders en dat is Frenkie niet. Die gaat dan concurreren met Rodri en Gündogan. Bovendien is van de genoemde middenvelders alleen De Bruyne van een hoger niveau.

15 mei 2022 om 11:38

Ik snap het niet helemaal, Ik denk dat Frenkie de Jong voor niemand onder hoeft te doen. Hij is zelf net zo goed één van die toppers. Een de Jong in topvorm is voor City een prima aanwinst en ik verwacht dat Pep hem weer aan het voetballen krijgt. Andere omgeving en een beter team.

15 mei 2022 om 12:08

Frankie is 25. Die wil gewoon in de CL spelen zoals je zegt. United kan zomaar nog in de Conference League belanden en het is geen gegeven dat Ten Hag er minimaal 3 jaar blijf zitten. Hangen op dit moment zoveel risico’s aan United. Blijft een grote club maar ik snap Frenkie wel in deze..

15 mei 2022 om 12:19

Ik zou hem ook snappen hoor. United blijft voor mij echter altijd DE club uit Manchester, dus ik zie hem liever in het rood. Historie gaat voor mij altijd voor, ik snap alleen zo'n speler wel dat hij liever balt bij een team dat voor de CL speelt. Historie maakt de huidige generatie vrij weinig uit, zie hoe populair PSG en City tegenwoordig zijn bij de topspelers. Dikke salarissen en meedoen in een topteam staat tegenwoordig op 1. Daarom zou ik het echt mooi vinden als Ronaldo blijft, puur uit clubliefde en om de club weer omhoog te helpen.

15 mei 2022 om 12:27

United is en blijft een slangenkuil momenteel. Daar moet fundamenteel een eind veranderd worden. Dus de keuze voor City meer dan logisch, als die zou gaan. Een van de beste trainers van de wereld en een echt heus sterrenelftal. Barcelona is het leven vast fijner in de naaste omgeving, maar City is stabieler voor je toekomst.

15 mei 2022 om 13:35

Bij united denkt elke speler die de afgelopen 5 jaar is aangetrokken dat ze belangrijk kunnen zijn in de wederopbouw, maar het is nog steeds dramatisch. Ook met de komst van Frenkie zal daar weinig aan veranderen

15 mei 2022 om 14:03

Dat klopt wel inderdaad. De verandering begint echter bij het beleid van de club en de tactische ideeen van de trainer. Spelers zijn daarbij slechts de middelen om het doel te bereiken. Kijk hoe snel Tuchel het kon ombuigen bij Chelsea. Ik hoop dat Ten Hag met zijn ideeen ook verandering kan brengen.

15 mei 2022 om 14:15

Vanaf de bank? Ik denk dat Frenkie met Rodri het nieuwe blok gaat vormen, zodat kdb zich voorin kan focussen en fernandinho kan vertrekken. Daarbij heb je alleen gundogan nog als cvm/cm en die neemt al langer genoegen met een invalbeurt ondanks dat hij reserve-aanvoerder is.

Afzien van 6 miljoen (aldus uit eigen zak betalen) om weg te gaan.. Lijkt me niet dat Frenkie zo dom zou zijn om dat te doen

15 mei 2022 om 11:32

Dat is voor hem een kwart van een jaarsalaris. Hij heeft in die 3 jaar dus ruim over de 50 miljoen verdiend. Er zijn zat spelers die hun spelplezier belangrijker vinden dan nog een paar miljoen extra erbij. Ik vind het alleen maar goed dat hij gaat voor wat hij wil, en niet voor nog meer geld.

15 mei 2022 om 11:41

Volgens jou verdient Frenkie 24 miljoen? Lijkt mij heel sterk..Ik lees 10 incl 6 miljoen aan bonussen .

15 mei 2022 om 12:03

Even narekenen is niet zo moeilijk toch? Er staat dat Barca hem 470.000 euro per week bood. Ervan uitgaande dat dat het bedrag is waar hij contractueel recht op heeft, is dat dus 52 (aantal weken in een jaar) x 470.000 = 24,4 miljoen. Ik weet niet waar je 10 incl. 6 miljoen aan bonussen leest, maar niet in dit bericht toch? Hoe dan ook, ik kan me ook heel goed voorstellen dat je voor sportieve belangen kiest boven financiële belangen, vooral omdat Frenkie echt meer dan genoeg in z'n carrière zal verdienen. Gozer is ook pas 24 jaar hé, die gaat nog wel een jaar of 10 mee.

Blijf het echt verbazingwekkend vinden wat de Jong nu zo bijzonder maakt, maar goed tijd zal het uitwijzen volgend jaar als hij in het duurste team mag spelen.

15 mei 2022 om 11:30

Bij Ajax was het wel bijzonder wat hij liet zien hoor. Ik vind het alleen jammer dat hij dat in Barca niet heeft doorgezet/nog verder verbetert. Waar dat aan ligt? Frenkie zelf, Barca, dat weet ik ook niet.

15 mei 2022 om 11:36

Hij kan op een vrij bijzondere manier onder druk uit voetballen en (met een versnelling indien nodig) een man achter zich laten en een medespeler vinden. En dat met nauwelijks balverlies.

Bij Barcelona willen ze dat hij aanvallend belangrijker wordt, met goal en assists. Maar daar ligt zijn kracht niet.

15 mei 2022 om 11:43

Volgens mij willen ze bij Barca gewoon dat hij zijn duels op het middenveld wint en af en toe een bal diep geeft en dat lijkt me vrij logisch

15 mei 2022 om 12:18

Japie, hetgeen wat ik erger vind is dat de 17-jarige Gavi zowat iedere wedstrijd de meters maakt die hij zou moeten lopen. Er zit veel meer gif en agressie in die jongen en dat mis ik bij De Jong. Dat is denk ik ook de reden dat De Jong er altijd eerder uit wordt gehaald dan Gavi. En dan kijkt hij ook nog eens verbaasd als hij nummer 21 weer omhoog ziet gaan.

15 mei 2022 om 12:40

Ik mis idd ook het gif in zijn spel. Het is allemaal een beetje gezapig. Een beetje lopen met de bal, een tikkie breed hier, een tikkie terug daar. Frenkie maakt bij Barca niet veel indruk op me

15 mei 2022 om 11:43

Heeft dat dan met de scouting van al die topclubs te maken of met jouw kijk op voetbal? Hij heeft een hele hele goede basistechniek. Hij is vrijwel nooit te betrappen op een foute aanname bijvoorbeeld. Hij is bovengemiddeld balvast en heeft als middenvelder de gave om zowel met een dribbel als pass iemand uit te spelen. Zonder bal kan hij makkelijk afstanden overbruggen omdat hij ook nog eens een stuk sneller dan de gemiddelde middenvelder. Enigste waar ik me altijd aan stoor bij hem is dat zijn omschakeling echt te lang duurt. Hij vindt het blijkbaar nodig om eerst nog 5 seconden te balen.

15 mei 2022 om 11:46

Plus, hij ziet vaak al eerder wat er gaat gebeuren en waar de bal terecht gaat komen da de meeste anderen. Hierdoor pakt hij veel 2e ballen, onderschept hij tegenaanvallen zonder dat het opvalt.

15 mei 2022 om 11:46

Dribbelen kan hij wel maar zijn passing vind ik juist tegenvallen. Eens op de blauwe maandag geeft hij een dieptepass maar meestal zijn het obligate passjes over drie meter in de voet van een medespeler

15 mei 2022 om 11:44

@Abdel
En voor mij is het verbazendwekkend dat er voetballiefhebbers zijn, die De Jong zien spelen en daarbij niet watertanden. Er is geen een speler met zijn kwaliteiten op zijn positie.

Hij moet alleen onder een trainer die het spel speelt waar zijn kwaliteiten gebruikt worden.

15 mei 2022 om 12:14

Wat is hier verbazingwekkend aan? Hij is 1 van de beste middenvelders ter wereld die helaas terecht is gekomen bij een club op het moment dat ze in de problemen zijn gekomen. Ik sta er totaal niet van te kijken dat vrijwel alle topclubs hem willen binnen hengelen. Hij is bv beter dan alle middenvelders die de CL finale gaan spelen alleen zit hij op dit moment bij een niet zo een kwalitatief goed team.

15 mei 2022 om 12:31

Wat maakt hem 1 van de beste middenvelders dan. Is dat een top 10, top 100 lijst waar je naar refereert? Ik heb gisteren liverpool chelsea gezien en alle middenvelders van beide teams zijn beter dan de jong.

15 mei 2022 om 12:42

Frenkie is echt niet beter dan Modric of Thiago hoor. Hoe je daar bij komt weet ik echt niet

15 mei 2022 om 12:52

Kijk je überhaupt wel ooit voetbal? Frenkie is op dit moment beter dan Modric en de vergelijking met Thiago is helemaal lachwekkend.

15 mei 2022 om 13:15

@bruine kevin wat heb jij nu al op man? Beter dan modric & thiago? Ga je gat afkuisen vriend.

15 mei 2022 om 13:21

Kijk je de CL wel? Benzema en Modric spelen fenomenaal tegen de top van Europa. Wat zet Frenkie dan tegenover Modric dit seizoen?

15 mei 2022 om 14:09

Achja. Het blijft bijzonder. Er zit echt, ik weet niet of dat bij jou zo is voel je niet aangesproken, zoveel meer achter simpelweg de voetballer Frenkie niet mogen bij velen. Net als de Ligt, trouwens. Blond haar zal het zijn.
On topic: Frenkie is op zijn top een van de beste middenvelders ter wereld, nog steeds zeker van. Hoe hij meestal speelt bij het Nederlands elftal is echt bijzonder weinig spelers gegeven. Geen talent meer, handschoenen moeten uit. Hij moet veel beter kunnen en hij is te wisselvallig. Ik weet zeker dat ie bij City of United zoveel mensen die helemaal niet enkel Frenkie kut vinden door zijn voetbalkwaliteiten volledig de mond gaat snoeren.

15 mei 2022 om 14:59

Grappig en als ik dat argument zou gebruiken voor jouw mening dan is dat natuurlijk onzin.
Haaland, blonder en blanker zul je ze niet vinden vind ik wel een topspeler, dus jouw bewering klopt niet.

15 mei 2022 om 19:26

Mooi hypocriet. Is mijn argument nu juist niet het argument dat al jaaaaren aangedragen is bij Depay? Ziyech? Wijnaldum? In bijna alle kranten non-stop aangaande 'minderheden'? Laten we causaliteit niet vergeten hier Abdel. Je bevestigt precies mijn punt haha. Als men de schoen aan moet trekken die zoveel al jaren gedwongen wordt aan te trekken is het opeens stom en makkelijk. En noem je een blonde jongen. Hier; ik vind Depay een ontzettende kneus, el Ahmadi is geweldig. Ik was niet serieus. Snap je mijn punt nu, hier?

Qua speelstijl en team zou hij in mijn ogen beter bij City passen. Waar je bij United toch vaak duels uit moet vechten bij gebrek aan spelers met technisch vermogen in elke linie, kun je er bij City voetballend vaak veel beter uit komen. Die spelers blijven ook veel meer uit de duels. Dit is overigens zonder Ten Hag in ogenschouw te nemen. Als hij United op een dusdanige manier kan herinrichten dat het een echt voetballend team wordt, zou ik als Frenkie zijnde kiezen voor United.

15 mei 2022 om 11:36

Of Arsenal. Daar kan hij een perfecte duo vormen met Partey in dubbele pivot.

15 mei 2022 om 11:47

Arsenal zou ook een goede optie zijn, maar dan moeten er naast Jesus nog wel een paar aankopen bij. Anders is het niet meer dan een subtopper.

Man City kan hem goed gebruiken als concurrent van Rodri, maar ik denk dat voor Frenkie's ontwikkeling het beter is om naar Arsenal te gaan. Daar heeft die meer zekerheid op speelminuten en kan hij een perfect duo vormen met Partey in dubbele pivot. Voor Arsenal zou Frenkie ook een geweldige upgrade zijn t.o.v. Xhaka

15 mei 2022 om 11:48

@Zermatt
Jij wilt graag hem bij Arsenal zien.

Dat is niet beter voor De Jong zijn ontwikkeling. En De Jong wordt niet als concurrent voor Rodri gehaald. De Jong wordt voor de basis gehaald.

Er is voor het spel dat De Jong speelt geen betere trainer dan Pep Guardiola om hem in zijn ontwikkeling verder te helpen. Je verder ontwikkelen in een stabiel team die de bal graag in de ploeg weet, en bij wie je naar alle spelers gewoon de bal in de voeten kunt spelen is het beste wat De Jong kan krijgen.

15 mei 2022 om 12:15

Waarop baseer je dat de jong de basis in gaat lopen bij City? Alle middenvelders die er nu staan zijn beter.

15 mei 2022 om 12:45

Daar heb je gelijk in Zermatt maar laat Arsenal eerst maar CL veiligstellen en vervolgens eenzelfde transfer bedrag en salaris als United bieden, dat tweede zie ik niet gebeuren. Pep wil liever Pogba volgens mij dus wie weet heeft Arsenal een kans als hij op Arteta’s lijst staat.

Die gaat natuurlijk nergens heen de komende jaren. Maar als Xavi echt durft te veranderen komend seizoen moet hij De Jong nu echt gaan gebruiken op zijn beste plek. Busquets heeft het jarenlang enorm goed gedaan, maar het moet nu anders.

15 mei 2022 om 11:50

Busquets is het lievelingetje van Xavi en zal totdat hij vertrekt of stopt waarschijnlijk gewoon elke wedstrijd spelen.

15 mei 2022 om 13:20

Nee, dat doet Xavi niet denk ik. Vroeg of laat moet hij ook zien dat het team moet veranderen. Busquets kan zeker nog van waarde zijn, maar niet meer elke wedstrijd beginnen of uitspelen.

De Premier League is natuurlijk al de beste competitie ter wereld; maar nu spelers als Frenkie de Jong en Haaland er ook nog bijkomen wordt het echt genieten. City begint wel op eenzame hoogte te komen mochten al deze transfers doorgaan.

Dat is toch absurd? Als Barca 70 miljoen of zelfs meer ontvangt voor zijn transfer kunnen ze toch makkelijk die 6 miljoen betalen dan? Ik zie hier niet echt reden voor.

Het is The Sun, maar zo lang Busquets daar speelt en bovendien hebben ze Gavi, Pedri en ook nog Kessie gehaald, zouden ze gek zijn om Frenkie niet te slijten.

Frenkie zou bij United verzuipen, het duurt even voordat daar weer een contender staat. City zou de veilige keuze zijn, al is de concurrentie er wel.

Als hij echt zo gaat spelen zoals bij Ajax, en TH ziet dat ook zo en wilt 'm zo benutten, ga lekker naar United. Echt waar! Je zag hem genieten en frank en vrij spelen. De rol die hij bij Ajax invulde moet toch lekker zijn zeg!

Het blijft natuurlijk gewoon een absurd bedrag, voor het tegen een balletje aantrappen. 470K per wéék... Maar goed, als ik de Jong was (nou ben ik dat, maar niet Frenkie ), dan zou ik voor City gaan.

Samen met de Bruyne op het middenveld, da's toch wel lekker ballen...

Zou eerder Ten Hag achtervolgen richting ManU.
Bernardo Silva Zou een geweldige aanwinst zijn voor Barcelona, nog een Verdediger erbij en ik zie ze weer terug komen.

Ik denk dat Frenkie bij City zou slagen, maar hoef hem desondanks toch niet te zien. Frenkie is echt niet nodig, daar is hij te duur en goed voor om te rouleren met Rodri. Rodri doet het perfect op CDM, heb liever een "ervaren" oude(re) speler voor deze positie. Plus een back, dat is absoluut een must deze transferperiode.

Dan moet frenkie nogal even zijn best doen om die meneer uit België uit de basis te spelen...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren