Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax geïnformeerd over zeer schappelijke vraagprijs voor Owen Wijndal

Laatste update:

Ajax is ervan op de hoogte dat Owen Wijndal komende zomer voor 'slechts' tien miljoen euro mag vertrekken, zo meldt Mike Verweij in de podcast Kick-off van De Telegraaf. De Amsterdammers azen al langere tijd op de 22-jarige linksback van AZ, die in de hoofdstad Nicolás Tagliafico zou kunnen opvolgen. "Als Tagliafico weggaat dan moet Ajax het wel doen", vindt Verweij.

Wijndal ligt hierna nog twee seizoenen vast bij AZ, dat volgens Verweij desondanks niet al te moeilijk doet over een vertrek. In eerdere transferperiodes werden nog bedragen tot twintig miljoen euro genoemd rond de linkervleugelverdediger. "Ik ben benieuwd of Ajax het voor tien miljoen euro durft", begint Verweij. "Ajax heeft natuurlijk Daley Blind en haal je dan Owen Wijndal? Ik denk dat Ajax het wel moet doen als Tagliafico weggaat. Hij (Wijndal, red.) is voor tien miljoen euro op te halen en daar heb je een uitstekende back voor, een potentiële international." Tagliafico heeft de toezegging komende zomer 'eindelijk' een transfer te mogen maken, nadat Erik ten Hag in januari een vertrek naar Barcelona blokkeerde.

Ondertussen onderhandelt Ajax nog altijd met Bayern München over Ryan Gravenberch. "Bayern heeft het bod verhoogd en wil nu 18 miljoen euro vast betalen plus 5,5 miljoen euro aan redelijk makkelijke bonussen, zodat Ajax maximaal aan 23,5 miljoen euro komt", meldt Verweij. "Daarbij komt een bedrag bij doorverkoop van 7,5 procent dat Bayern aan Ajax wil geven. En het allerbelangrijkste: het bedrijf van Mino Raiola is bereid om af te zien van een deel van de commissie, en dat moet uiteindelijk de deal gaan vlottrekken. Ik denk ook dat Ajax hier - met een eenjarig contract voor een bijna twintigjarige speler - tevreden mee moet zijn." Ajax hield tot nu toe vast aan een totaalbedrag van 30 miljoen euro, waardoor de onderhandelingen niet vlotten.

Verweij bevestigt verder het nieuws van BILD dat Sébastien Haller in de belangstelling staat van Bayern München en Borussia Dortmund. "Hij heeft het ook geweldig gedaan bij Eintracht Frankfurt, dus in Duitsland staat hij er ontzettend goed op", weet Verweij, die denkt dat Ajax hoog in de boom gaat zitten. "Ajax heeft 22,5 miljoen euro voor Haller betaald en zou veel meer willen hebben. Ik denk dat als ze 35 tot 40 miljoen euro kunnen krijgen, je dat onmiddellijk moet doen."

Moet Ajax Owen Wijndal voor tien miljoen euro inlijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor 10 miljoen, absoluut halen. Nico voor de helft verkopen, en ik denk dat Wijndal ook minder gaat verdienen. Zou een mooie eerste transfer zijn!

13 mei 2022 om 21:16

Precies, Wijndal heeft dit seizoen, naast zijn uithoudingsvermogen, laten zien dat hij ook de nodige werklust bezit op het moment dat dit nodig is. Hoe vervelend dit soms ook moge zijn voor de tegenstander/toeschouwers

13 mei 2022 om 21:21

Ik ben zelf niet echt onder het indruk van Wijndal en zeker niet voor 10 miljoen. Misschien een gekke gedachte maar Ajax kan Jetro Willems gratis oppikken bij Greuter Furth, dan heb je Blind en Jetro als opties met daarachter Salah-Eddin.

13 mei 2022 om 21:25

Met Blind die steeds vaker te bekritiseren is op zijn snelheid en Willems die sinds zijn blessure bij Newcastle toch niet écht meer overtuigd zal ik toch vol gaan voor Wijndal hoor. Potentie, werkethiek en ook de branie die ik graag zie bij een back

13 mei 2022 om 21:32

Lijkt me een heel slecht plan.

14 mei 2022 om 00:16

Elke keer weer die aanvallen op Blind vanwege zijn snelheid is goedkope kritiek en elkaar na zitten papagaaien. Hij heeft zoveel meer dan snelheid en dat zien alle trainers die met hem werken of gewerkt hebben. Als er iemand is die een wedstrijd kan lezen dan is hij dat wel en is 1 van de slimste spelers van de eredivisie.

14 mei 2022 om 01:19

Amen, 7 titels is ook geen toeval

13 mei 2022 om 21:39

Gewoon Nico behouden en hem een basisplek garanderen. 10 miljoen kun je beter investeren.

13 mei 2022 om 22:23

Die moet je een stap gunnen, hij zit hier al 4.5 jaar, het is tijd voor een topcompetitie. Als hij niet de juiste club vindt dan zou ik hem zelfs transfervrij laten vertrekken na dit seizoen. Nog 1 jaar Nico zou echt geweldig zijn.

13 mei 2022 om 22:35

Hakim je hebt eigenlijk weer eens gelijk man, ik was van plan om te posten. Om die Wijndal lekker in Alkmaar te laten, sowieso ben ik zelf niet echt 100% overtuigd. Ik had liever dat ze Nico nog wat geld toegeven, een van mijn grote favorieten en bijzonder geliefd en gewaardeerd door velen. Eén garantie heb je ook als hij een mindere dag heeft, dat die man alles geeft ik geniet daar iedere keer van. Maar na 4,5 jaar is het echt wel egoïstisch om hem hier te willen houden, hij is ook geen 22 meer natuurlijk.

14 mei 2022 om 01:35

Is gewoon 1+1 zijn ontwikkeling is bij AZ op hij moet stap hogerop al hoewel AZ denken dat ze in de top 4 thuishoren kan hij zich zeker beter ontwikkelen in Amsterdam stappen hogerop dan in Alkmaar
Zou echt goed passen bij ajax en voor 10mil had ik hem gisteren al laten tekenen

14 mei 2022 om 09:44

Ja.. maar wat een hoop kwaliteit lever je dan in. Niet voor niets dat Wijndal nog steeds bij AZ zit..

10 miljoen, ik zeg doen. Tenzij de scout een pareltje uit de hoge hoed weet te toveren, iemand uit zuid amerika voor 5 miljoen.

13 mei 2022 om 21:22

Ajax heeft toch gewoon jeugd?

13 mei 2022 om 21:30

Ja maar geen goede linksback

13 mei 2022 om 21:40

Salah-Eddine en Baas zijn anders prima linksbacks, Prince Aning zit er ook langzaamaan aan te komen, groot talent.

13 mei 2022 om 21:41

Ja Jorn, maar welke geschikte linksback zie jij in de jeugd? En kom aub niet met Daramy :P

13 mei 2022 om 21:41

Blind staat daar toch als Martinez fit is. Dan kan je prima uit de voeten met Rensch en die 2 talenten uit jong Ajax als backup.

13 mei 2022 om 21:42

Ik kan enkel afgaan op statistieken, maar dat ziet er nou niet bepaald indrukwekkend uit. Ik denk niet dat die jongens mee gaan komen op CL-niveau. dat is natuurlijk wel een enorm verschil.

13 mei 2022 om 22:30

@Ajax1812 Zijn ook redelijke goede linksbacks maar nog niet voor nu

13 mei 2022 om 22:32

Rensch staat volgens jaar basis op rechts. Ajax heeft 4 basiswaardige verdedigers, Schuurs & Klaiber… ze moeten toch minimaal 1, misg 2 verdedigers erbij halen?

Als Verweij het zegt zou t wel niet zo zijn. Zou wel een leuke aanwinst zijn voor Ajax maar denk dat Az teveel gaat vragen dan.

13 mei 2022 om 21:17

Staat een gelimmiteerde transfersom in z'n contract heb ik vernomen

13 mei 2022 om 21:23

Bron: Verwey??

13 mei 2022 om 21:30

Nee hoor niet alleen Verweij! Op de NOS maakte ze er gisteren ook al melding van. Ajax moet direct toe slaan, 10 miljoen is een koopje voor Wijndal!

14 mei 2022 om 10:30

Bronnen rondom AZ zeggen dat de 10 miljoen clausule heel onwaarschijnlijk is.

Dit zou ik gelijk doen als ik Ajax was 10 miljoen voor een links back die het al heeft laten zien in de eredivisie.

14 mei 2022 om 01:32

Ik had liever Malacia gezien maar dat zal er wel niet in zitten.

Gelijk doen, niet over twijfelen

10mil vind ik toch nog wel een aardig bedrag. Miljoen of 7 á 8 zou ik beter vinden

13 mei 2022 om 21:19

Haha hou op joh. Wijndal gaat voor 15+ miljoen verkocht worden. Wat moeten we met 7 miljoen? Zijn genoeg clubs uit de grotere competities die fluitend 15+ miljoen neerleggen voor zo een moderne back.

13 mei 2022 om 21:25

Fluitend nog wel?
Omdat de spelers die de laatste jaren weg zijn gegaan bij AZ zo groot succes was?

13 mei 2022 om 21:28

Wie heeft er belangstelling dan? Als er buitenlandse clubs dat fluitend gaan neerleggen voor Wijndal dan zullen ze voor 10 miljoen ook wel op de loer liggen. En waarom zou hij dan naar Ajax gaan?

13 mei 2022 om 21:32

Koopmeiners, Weghorst en nu ook Boadu doen het volgens mij helemaal niet slecht? Kan je dan ook bij Van de Beek, Klaassen, Ziyech, Blind, Brobbey etc. zeggen. Een speler uit de Eredivisie is altijd een gok voor grotere clubs. Dat geldt voor spelers van Ajax, PSV en ook AZ.

13 mei 2022 om 21:33

Moderne back? Vind daar zijn snelheid met de bal aan de voet, creativiteit en handelingssnelheid niet goed genoeg voor, dan laat ik zijn matige rendement en passing vanuit stilstand nog achterwege. Dit is in mijn ogen geen speler die mee kan in de grote competities.

13 mei 2022 om 21:38

Matig rendement? Toch 10 assists dit seizoen, niet echt slecht.

13 mei 2022 om 21:44

Matig rendement? Heb je hem ooit zien voetballen? AZ is dit seizoen ongelooflijk matig, dat geef ik toe. Maar de linkerkant Wijndal/Karlsson is gewoon een hele goede tandem in de Eredivisie en Conference League. Wijndal geeft meer assists dan menig buitenspeler. Of hij het ook bijvoorbeeld in de Bundesliga/PL kan laten zien weet je natuurlijk nooit. Maar ook spelers van PSV en Ajax (Brobbey, vd Beek Luuk de Jong en Malen) redden het soms niet in die competities. Ik zou als Gladbach, Crystal Palace of Betis zijnde prima de gok voor 15 miljoen willen nemen.

13 mei 2022 om 21:54

Er zijn ook genoeg flops van Ajacieden die naar het buitenland zijn vertrokken.

13 mei 2022 om 22:00

Blind hoort niet in dat rijtje thuis AlckmariaAZ, 141 wedstrijden voor United in 4 seizoenen en ja ook het 1e seizoen onder Mourinho met 44 wedstrijden bijna altijd als basisspeler...

In de tussentijd ook nog de Europa league, FA cup, die andere cup en de FA community shield gepakt.

13 mei 2022 om 22:17

Mijn excuses. Dan kies ik voor Bazoer. Was ook een groot talent in de Eredivisie toentertijd. In Wolfsburg was het een blamage. Beetje flauw om altijd AZ-flops eruit te pikken wanneer het over spelers gaat die de stap niet kunnen maken.

13 mei 2022 om 22:26

Bazoer vind ik ook geen goed voorbeeld aangezien hij in het laatste jaar onder de Boer bankzitter werd en dit kreeg een vervolg onder Bosz (10 wedstrijden als invaller).

De andere namen die jij noemt m.u.v. Brobbey, waren allen basisspelers.

Edit; om Brobbey als flop te bestempelen vind ik voorbarig. Half jaartje Leipzig kun je hem niet op beoordelen en sinds hij terug is staat hij er direct. Dus stel dat Ajax hem terug koopt dan kun je hem pas beoordelen als hij (als volwaardig basisspeler) wederom verkocht word..

13 mei 2022 om 22:34

Lol, daar wil ik wel een wedje op zetten

14 mei 2022 om 10:27

Laten die hem maar fluitend kopen dan, ik hou liever blind nog een jaar aan dan, Wijndal is leuk voor de eredivisie maar meer ook niet 10 miljoen is te veel

13 mei 2022 om 22:25

10 miljoen voor een back met 150 wedstrijden op het hoogste niveau die ook al international is, ik vind het eerder een koopje. Zijn effectieve waarde ligt denk ik iets hoger. Juve heeft ook al interesse las ik. Als hij niet slaagt zul je amper verlies maken, want achter Malacia en Wijndal heb je alleen Bakker. Dus de komende tijd zit hij sowieso bij Oranje. Ik vind het een no brainer.

Ah helaas is de bron Verweij. Negeren die negatieve bak ellende

Had niet verwacht dat AZ hem voor zo'n prijs wil laten gaan. Ze zijn meestal altijd een stugge club om mee te onderhandelen en halen aardig veel geld op voor zijn toppers. Zeker naar een binnenlandse transfer had ik wel verwacht dat AZ meer zou vragen. Ook al is het Verweij, het blijft een gerucht.

14 mei 2022 om 10:32

Omdat ze weten dat ze god op hun blote knieën mogen bedanken als ze daadwerkelijk dat bedrag krijgen

Ik weet het niet, zo goed is die Wijndal toch helemaal niet? Is op mij niet overgekomen als een speler die je met winst door gaat verkopen. Bij het Nederlands elftal viel hij echt door de mand en ik vind dat hij op veel aspecten net tekort komt. Hoe zit het met de jeugd? Zitten daar geen leuke talentjes tussen?

13 mei 2022 om 21:20

Ja ik heb ook mijn aarzelingen. Beetje een speler die het in de eredivisie goed doet maar niet de indruk wekt de stap hoger aan te kunnen. Inderdaad in oranje was het niet best. Bij Malacia zag je in oranje dat hij het niveau wel aan kon, die wist alleen niet wat hij moest doen als hij de middellijn overstak. Maar verder kon die het niveau wel aan. Bij Wijndal was het gewoon niet goed genoeg.

13 mei 2022 om 21:35

Als Ajax zijnde moet je voor een basis linksback echt hoger gaan mikken. Dit is ook geen speler waarmee je de CL in wilt.

Wat is het toch heerlijk: het is 13 mei en ik heb vandaag al zeker 6 transfergeruchten over Ajax gehoord. En 10 miljoen voor Wijndal? Hij heeft net zijn contract verlengd… AZ kennende, gaan ze Ajax echt de hoofdprijs vragen. En 10 miljoen lijkt me niet de hoofdprijs.

Dit zou mij verbazen, aangezien Wijndal verlengde om de club een mooi transferbedrag te bezorgen. Er is waarschijnlijk een clausule opgenomen, maar 10 miljoen lijkt me sterk. Dan had AZ net zo goed het éénjarige contract kunnen aanhouden. Scheelt een salarisverhoging en dan was ook wel 10 miljoen te verdienen aan Wijndal vermoed ik.

Ajax zou verder wel een goede stap zijn voor hem. Dan kan hij CL spelen en eerste linksback van Oranje worden, al zal de concurrentiestrijd met Malacia ook mooi worden komende jaren. Eerdere seizoenen had ik met de goede prestaties de hoop dat AZ (in ieder geval voor een tijd) kon aanhaken bij de top 3, maar er is dit seizoen zo’n groot gat geslagen dat het onzinnig is om niet te willen verkopen aan Ajax. Alleen moet wel de juiste prijs worden neergelegd, wat toch wel richting de 15 miljoen gaat als je het mij vraagt. Voor Wijndal is het moment er in ieder geval wel om te vertrekken. Hij heeft het geweldig gedaan afgelopen jaren en heeft toch in een wat minder seizoen 10 assists bijgeschreven en zich verdedigend ook ontwikkeld.

13 mei 2022 om 21:23

Structureel aanhaken bij de top 3 is voor geen enkele club te doen. Daarvoor mist elke andere club miljoenen in de begroting. Ik heb het idee dat de media ons als topclub gebombardeerd heeft. Voor ons is het zaak om slim in te kopen deze zomer en dan vierde proberen te worden. Een derde plek in een topjaar zit er misschien nog in. Structureel concurreren met vooral Ajax is kansloos.

Ik weet het niet hoor. Goede speler, maar is al een paar jaar het grote talent, en heb niet het gevoel dat hij dat nou echt verder gebracht heeft. 10 miljoen is dan best een hoop geld. Ik vind het best een risico.

Groningen ontvangt 6 miljoen voor een linksback die het een paar wedstrijden leuk doet. Vervolgens vangt AZ 10 miljoen voor haar aanvoerder die al seizoenen lang tot de beste linksbacks in de eredivisie behoort en tevens international is. Nadat Koopmeiners al voor een tamelijk laag bedrag werd verkocht, lijkt Wijndal de volgende. Extra pijnlijk om hem straks in een Ajax shirt te zien, nadat hij al zijn hele leven bij Alkmaar-Zaanstreek rondloopt. Lijkt wel alsof Max de kracht van het verkopen verleerd is. De kracht van het inkopen heeft hij nooit gehad op een enkele toevalstreffer na.

Zou dan een gelimiteerde transfersom in het contract moeten zijn, want ik kan me moeilijk voorstellen dat AZ anders met 10 miljoen akkoord zou gaan, vanuit Ajax.

Maar goed, we zullen het wel zien, ik zou het begrijpen vanuit Wijndal, denk dat hij bij Ajax goed verder kan ontwikkelen en denk dat hij daar ook wel past.

Wat is er nou zo bijzonder aan Wijndal. Ik zie het echt niet.

14 mei 2022 om 08:00

Als hij voor 10 miljoen door Ajax wordt gekocht zou ik dat behoorlijk bijzonder vinden.

Wijndal heeft niet de explosiviteit noch de agressiviteit die ik graag zie op zijn positie. Ik vind dat bijvoorbeeld Malacia echt een stuk hogere plafond heeft, Ajax zou moeten azen op potentiële toppers en dat is Wijndal niet.

Wel is hij betrouwbaar, heeft hij uithoudingsvermogen een goede voorzet, is Nederlands en de prijs is schappelijk wat het weer tot een logische transfer maakt.

De bron heet Mike Verweij. Ik neem het dus met een korreltje zout

Az verkoopt toch niet aan eredivisie teams die boven hun eindigen? Als Az dat toch overweegt vind ik hem beter bij Feyenoord passen, mocht Malacia vertrekken deze transfer periode.

14 mei 2022 om 01:49

En Feyenoord gaat 10+ miljoen voor een linksback neerleggen?

14 mei 2022 om 16:24

Als je Malacia verkoopt voor 16-22 miljoen en je kunt iemand halen voor 10 miljoen die niet heel veel minder is zou ik dat gelijk doen als Feyenoord zijnde. Ik heb geen idee of er een goede jeugdspeler achter Malacia zit maar als dat niet het geval is kunnen ze het altijd proberen bij Az.

Of je geeft die 10m aan Nico en die blijft dan nog een jaar of 4….

13 mei 2022 om 21:56

Dan moet ie wel weer op z'n oude niveau terug komen, nu is het niets bijzonders.

13 mei 2022 om 22:31

De publiekslieveling die altijd 100% inzet geeft

13 mei 2022 om 22:50

Is dat tegenwoordig voldoende om in de basis te staan bij het grote Ajax?

Als Ajax de grote Europese clubs wil gaan dwarsbomen op CL niveau zoals Ten Hag dit vaak zei dan moet Ajax een brede kwalitatieve selectie hebben. €10 miljoen voor een NL speler die zeker nog stappen kan maken is een top deal.

Twee keer nee
Wijndal is nog steeds te duur
Bayern biedt nog steeds te weinig

Wijndal voor 10 miljoen direct halen. Dan ben je verzekerd van een van de beste backs van Nederland. En kijkend naar zijn leeftijd heeft hij genoeg potentie om nog door te groeien.

Plus je hebt restwaarde. Gouden kans voor Ajax.

De vraag is of Wijndal echt voor tien miljoen euro weg kan? Als dat in zijn contract staat dan zal Ajax heus interesse hebben. Sterker nog, misschien ook PSV. Ik ga er van uit dat Nico vertrekt, die wil zijn vleugels uitslaan, en dan hoop ik dus op Wijndal.

10 miljoen hahahaha wat lees ik hier dan 😂

Qua karakter/gedrag en z’n arrogantie past hij daar perfect

Jammer dat Mikie het zegt, dan is het toch even afwachten. Zat er ook namelijk naast met Steek....

Nico speelde goed de laatste potjes maar je moet door selecteren. Dus Wijndal halen, die heeft de competenties om te slagen bij Ajax. Nico lekker naar Atletico, Porto of Newcastle laten verkassen voor een mooie prijs.

13 mei 2022 om 22:39

Je moet doorselecteren. Nico wil zelf al een tijd weg dus de reden om hem weg te doen is niet door selecteren. Als Ajax het het voor het zeggen had was hij nog langer gebleven.

Daarbij komt een bedrag bij doorverkoop van 7,5 procent dat Bayern aan Ajax wil geven

Ja van wat? Van de winst of gewoon het totale bedrag.
We kennen allemaal die football manager clausules….

14 mei 2022 om 01:29

Is uiteindelijk in de meeste gevallen over de winst. Anders betaal je dubbel.

Vind Wijndal ronduit overschat en denk dat t de zoveelste AZ-speler gaat worden die geen verrijking blijkt voor de top 3, laat staan deze ontgroeit. En dat hij afgelopen zomer zelfs niet topfit bij Oranje verscheen bij zijn debuuttoernooi op het hoogste niveau voedt mijn twijfel. €10 miljoen is puur gebaseerd op AZ’s houding als verkoper en veel minder op zijn kwaliteiten. Voor €6M heeft Brugge met Björn Meijer een betere linksback aangeschaft, zeker qua potentie.

Dacht al dat Wijndal met die contract verlenging zo iets er in heeft gekregen, dat AZ een beetje meewerkt. Voor 10 miljoen vind ik het best de gok waard, we hebben nieuwe frisse wind nodig op LB en Wijndal lijkt toe zijn aan een stap hogerop.

Niet eens lang geleden zou ik geroepen hebben dat 10 miljoen een hoop geld is voor een speler uit de eredivisie maar voor Wijndal wil ik wel een uitzondering maken.

10 miljoen vind ik een mooie prijs voor een back met de kwaliteiten van Wijndal.
Ik denk dat Ajax en Bayern als ik de berichten zo lees zullen uitkomen op iets als 20 miljoen vast, 5 miljoen variabel met makkelijke bonussen en 10% bij doorverkoop.

Gravenberch.. in potentie een sterke, vaste waarde voor 10 jaar. Die laat je dan gaan voor dat geld? Daar koop je een gemiddelde Engelse houthakker voor... man man man.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren