Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Haller moet Haaland opvolgen; Dortmund kent vraagprijs van Ajax’

Laatste update:

Sébastien Haller is de grote favoriet van Borussia Dortmund om de naar Manchester City vertrekkende Erling Braut Haaland op te volgen, zo meldt Sport1 donderdag. Het bestuur van de Duitse club wil zo snel mogelijke een adequate vervanger van de Noorse topschutter presenteren. Haller mag naar verluidt voor ongeveer 35 miljoen euro vertrekken bij Ajax, waar zijn contract doorloopt tot medio 2025.

Journalist Patrick Berger van Sport1 benadrukt in zijn tweet wel dat Dortmund eerst een speler moet verkopen, voordat kan worden overgeschakeld richting Haller. In dat kader staat Manuel Akanji op de nominatie om BVB na dit seizoen te verlaten. Dortmund trok onlangs voor een recordbedrag van 38 miljoen euro Karim Adeyemi aan, maar niet de aanvaller van Red Bull Salzburg maar Haller wordt aangemerkt als opvolger van Haaland. Daarnaast beschikt men in de aanvalslinie ook nog over Donyell Malen.

Haller, die woensdag in de kampioenswedstrijd tegen sc Heerenveen (5-0), eindelijk weer eens scoorde voor Ajax in competitieverband, maakte dit seizoen met name indruk in de Champions League. De aanvaller sloot het Europese avontuur af met elf doelpunten. In de Eredivisie staat Haller op 21 doelpunten en 7 assists. Mede hierdoor is hij opnieuw in beeld bij Dortmund, dat de Ajacied nog kent van zijn periode in de Bundesliga bij Eintracht Frankfurt.

Haller was in december vorig jaar ook al in beeld bij Dortmund, dat toen al op zoek was naar geschikte opvolgers van Haaland. BILD meldde destijds dat Ajax een vraagprijs van veertig miljoen euro hanteerde. Een officieel bod werd bijna een halfjaar geleden niet neergelegd in Amsterdam, al lijkt het erop dat de interesse van Dortmund in Haller een stuk concreter is.

‘Ajax vraagt veertig miljoen euro bij telefoontje van Borussia Dortmund’

Sébastien Haller was al eerder in beeld bij Borussia Dortmund.Lees artikel

Erik ten Hag praat deze week in een uitgebreid interview met Voetbal International over mogelijke uitgaande transfer bij Ajax. De vertrekkende coach hoopt dat onder meer de begeerde Haller blijft, maar hij weet ook dat grote geldbedragen een hoop kunnen doen veranderen. "Als ze niet te behouden zijn, gaan ze heel veel geld opleveren voor Ajax. Er is ontzettend veel belangstelling voor spelers als Ryan Gravenberch, Jurriën Timber, Antony en Sébastien Haller", aldus Ten Hag, die denkt dat er bij Ajax 'nog drie grote transfers gaan komen' deze zomer.

Vind jij Sébastien Haller goed genoeg voor Borussia Dortmund?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

What about Malen nu ? Ademyemi is gehaald en nu willen ze ook Haller, zijn ze klaar met Malen ?

12 mei 2022 om 13:17

Misschien dat Malen naar Ajax kan als Bergwijn niet haalbaar is? Of zie je liever Malen dan Bergwijn. Dat is misschien ook een optie.

12 mei 2022 om 13:19

Geloof niet dat Ajacieden op Malen zitten te wachten, een spits wie moeite heeft met scoren is ook voor Ajax niet goed genoeg. Die kunnen veel beter krijgen. Moeten echt vol voor Brobbey gaan.

12 mei 2022 om 13:21

Dortmund gebruikte hem ook de laatste tijd als links or rechtsvoor. Ze hadden gehoopt dat die daar misschien beter zou spelen dan op de spits positie. Dat bleek dus niet. Zijn luie houding werkt ook niet mee. Weggegooid geld.

12 mei 2022 om 13:26

Malen heeft moeite met scoren in de Bundesliga, net als Tadic dat had in de Premier League. In de Eredivisie schiet hij er met gemak 15 tot 20 in.

12 mei 2022 om 13:32

Rare vergelijking. Tadic was gewoon basisspeler in de PL. Het team waar hij voor speelde was in die competitie van een minder kaliber dan Dortmund in de BL.

12 mei 2022 om 13:37

Je kan basisspeler zijn. Maar als je geen enkel seizoen boven de 8 doelpunten uitkomt (en in die tijd speelde Southampton gewoon in de hogere middenmoot) dan heb je moeite met scoren

12 mei 2022 om 13:39

Ik zou Malen er graag bij hebben hoor, zeker als Leipzich weigert Brobbey te verkopen. We kunnen de diepgang goed gebruiken.

Verder zou ik het ook niet heel erg vinden als we Haller voor een kleine 40 miljoen verkopen. Hij heeft het echt fantastisch gedaan en ik zie hem graag blijven, maar ondertussen is het voor iedereen ook duidelijk dat Tadic en Haller weinig diepgang hebben, dus als er geen goede snelle rechtsbuiten bij komt is het misschien beter als hij vertrekt.

12 mei 2022 om 13:47

8 goals en 13 assists is zeer behoorlijk bij een middenmoter in een enkel PL seizoen. Alleen deed Tadic dat niet elk jaar.

12 mei 2022 om 13:51

@Bundy Sr, Tadic speelde zeer zelden in zo'n geavanceerde rol bij de middenmoter Southampton. Speelde met regelmaat centraal op het middenveld. Ajax is een ploeg die alleen maar aanvalt en hij is vanaf dag één dè grote outlet geweest. Als spits of winger. Totaal kromme vergelijking dus.

12 mei 2022 om 13:58

Malen had toch gewoon hele goede cijfers bij PSV en was een van de beste spelers. Hoezo ben je dan ineens niet goed genoeg voor Ajax? Of denk je dat hij ineens veel slechter is geworden sinds hij bij Dortmund speelt.

12 mei 2022 om 14:11

Malen speelt bij de nummer 2 van duitsland en tadic zat bij southampton rond de positie 8. in een competitie waar het niveau van de kleintjes veel hoger is. Ook is tadic daar altijd een goede speler gebleken maar kwam hij daar snelheid te kort en met ajax speelt hij dicht bij het goal dus minder nodig. Malen moet het eigenlijk juist van ruimte in de diepte hebben wat ajax bijna nooit heeft. Malen voor de rest prima techniek etc maar ik vind hem een te blind paard. Voor en na tadic bij southampton zat zijn ze bijna onderaan geindigt. Overigens vind ik malen gewoon een prima speler maar ik wil hem liever niet bij ajax, niet onze/mijn type speler maar dat heb ik ook met bergwijn. Ik zie weinig toegevoegde waarde waardoor we weer gaan overwinteren.

12 mei 2022 om 14:15

@Benzema Bij PSV ergerde ik me toch ook best vaak aan hoe egoistisch hij is en hoeveel kansen hij miste. Als ik Ajacied was en ik mocht kiezen tussen Malen en Brobbey dan had ik het wel geweten.

12 mei 2022 om 14:16

Wie zie je liever dan? Bergwijn bewijst bij het Nederlands Elftal dat hij genoeg rendement kan leveren. Als je hem voor onder de 20 miljoen kan ophalen heb je een directe kwaliteitsimpuls in de aanval. Ik zie ook liever een talent uit Brazilie of Argentinie (ala Neres, Antony) maar dat biedt ook geen garanties

12 mei 2022 om 14:17

@Bongiorno,

Tadic speelse zo ongeveer 2/3 van de wedstrijden bij Southampton op de flank en volgens transfermarkt is hij nooit verder terug geposteerd dan aanvallende middenvelder.

Centrale middenvelder is toch nog een positie verder terug en daar speelde hij dus zeker niet regelmatig

12 mei 2022 om 14:55

@sammerens, hij bedoeld tijdens de wedstrijd voornamelijk centraal op het middenveld. Omdat southampton geen dominerend aanvallend team is maar vooral inzakt waardoor je als aanvaller vaak daar al ingespeeld wordt en je aanval daar dus al snel stokt gok ik zo

12 mei 2022 om 14:56

@agueuroo als Leipzig zegt 5 miljoen oke, maar als ze 15 miljoen ofzo voor Brobbey willen, dan lekker daar laten en iemand anders kopen. Ik vermoed dat Leipzig gewoon die hoofdprijs gaat vragen.

12 mei 2022 om 15:22

Ben jij gek, hoef Malen echt niet bij Ajax te zien, hele matige spits. Bergwijn zou ik kunnen begrijpen, rouleren met Tadic op links. De een met diepte en snelheid de ander met overzicht, techniek en balvastheid. Dat op rechts met Anthony, berghuis. Spits hopelijk brobbey met erachter Sontje. Miss voor daarbij nog wat aantrekken

12 mei 2022 om 15:26

@arends Nouja, als Haller voor 35miljoen verkocht kan worden en je kan Brobbey voor 15miljoen krijgen is dat toch niet zo verkeerd? Ik bedoel, Brobbey heeft de potentie om een absolute topper te worden waardoor je hem over 2-3 jaar weer voor 40/50miljoen kunt vekopen. Ik vind dat echt veel logischer dan wanneer je een Malen haalt wie Dortmund echt niet voor onder de 25miljoen laat gaan. Ondanks dat hij destijds transfervrij is vertrokken, zou ik als ik Ajax was er toch wel alles aan doen om hem weer naar Amsterdam te halen, past ook gewoon perfect bij Ajax, zelfs beter dan Haller. Ik geloof trouwens ook niet dat Leipzig meer dan 10miljoen gaat vragen maar goed.

Overigens is het ook zo dat als je een beetje een spits van het niveau van Ajax wilt halen, je ze echt niet zomaar onder de 10miljoen gaat krijgen he. Haller werd toch ook een flink bedrag voor betaald (22m) en dat heeft Ajax nu weer dik terugverdient.

12 mei 2022 om 18:30

Ja no shit. Tadic speelde daar op het middenveld. Malen in de spits. Is nog wel een verschilletje

12 mei 2022 om 13:17

Nee, Malen gaat aan de flanken. En daarnaast zouden ze ook nog geregeld met twee spitsen kunnen gaan spelen. Niks aan de hand!

12 mei 2022 om 13:26

Malen vind ik op de flanken echt 80% minder dan in de spits en bovendien lijkt Thorgan Hazard verzekert van z'n plekkie aan de rechterkant en las ik dat Dortmund bezig is met wat flankspelers aantrekken, Malen zou wel ideaal zijn voor Ajax denk dat het tempo in de Bundesliga te hoog gegrepen is voor Donyell.

12 mei 2022 om 13:20

Malen is blijkbaar gewoon niet goed genoeg.
Dit kunnen wij ook zien in het Nederlands elftal zolang hij bij een topclub zit zal hij de bank warm houden. Bij PSV vond ik hem al mwa en had ook nooit verwacht dat hij een basis speler voor Dortmund kon zijn

12 mei 2022 om 13:35

Ja malen speelt niet echt goed zeg maar

12 mei 2022 om 14:22

Malen bakt er helemaal niks van. Echt weggegooid geld (30 miljoen). Maar in de Eredivisie bij Ajax in de spits kan hij wel renderen? Dat heeft hij ook bij PSV bewezen. In de Bundesliga is hij ook niet scherp genoeg voor de goal. In de Eredivisie krijgt hij kansen genoeg

12 mei 2022 om 16:25

Dus wij gaan een spits aantrekken die die maar net scherp genoeg is om in de trage eredivisie te renderen. En met die spits wil je dan ook de CL in?
Ja misschien wordt je weer kampioen maar overwinteren in de CL zal dan lastig worden denk ik

Van Haller naar Haaland. Dat is nogal een niveauverschil. En ik ben geen Haller hater. Gewoon een uitstekende spits, maar geen wereldtop

12 mei 2022 om 13:14

Dortmund is ook geen wereldtop natuurlijk, een spits van het niveau Haaland haal je niet zomaar terug. Maar van Haaland naar Haller is wel heel ver terug inderdaad. Met Adeyemi en Malen heb je 3 spitsen die eigenlijk (nog) niet goed genoeg zijn voor wat Dortmund zou moeten nastreven.

12 mei 2022 om 13:15

Haller heeft er wel meer gemaakt in de CL dan Haaland

12 mei 2022 om 13:21

Daar heb je zeker een punt 😄 Goede spits hoor Haller, alleen of hij Dortmund naar een hoger niveau tilt daar heb ik mijn twijfels bij maar ik laat me graag verrassen

12 mei 2022 om 13:34

Danjuma ook, Malen zelfs evenveel, ze hebben zijn vervanger dus gewoon al in huis 😉

12 mei 2022 om 13:37

Malen vind ik idd niet minder dan Haller. Ook een uitstekende spits maar bij Dortmund zie je toch dat het ook lastig kan zijn aan te haken op dat niveau. Hopelijk breekt Malen dit seizoen wel door want ik vind het een goede speler

12 mei 2022 om 13:42

Wel twee verschillende spelers. Malen is aan de bal veel beter, Haller lijkt meer een neusje voor de goal te hebben. Ook jammer dat Malen vaak vanaf de flank moet komen bij Dortmund, dat was bij PSV al geen succes.

12 mei 2022 om 13:52

Haller heeft zich al bewezen in de Bundesliga, werd niet voor niets verkocht aan West Ham voor zo'n 50 miljoen euro. Wat heeft Malen daar tot dusver laten zien? Ik heb toch echt veel liever Haller als spits dan Malen.

12 mei 2022 om 14:15

Eens, Haller is denk ik een betere spits. Al denk ik dat Malen bij een middenmotor in de BL ook prima cijfers zou kunnen overleggen.

12 mei 2022 om 14:39

Haller heeft de laatste tijd meer een neusje voor over de goal....

12 mei 2022 om 17:30

Maar Japie gewoon een vraag wie moeten ze dan halen??

12 mei 2022 om 18:32

Je hebt helemaal gelijk japie. Ben zelf ajacied en haller heeft het al met al ecjt wel goed gedaan. Maar snap er echt helemaal niks van als dortmund hem haalt. Hiermee ga je natuurlijk nooit kunnen concurreren met bayern. Al weet ik niet of dat ook ecjt het doel is. Maar vind haller ecjt niet goed genoeg voor de top bundesliga. Te slap, te traag en niet technisch genoeg

13 mei 2022 om 00:45

Haller, onze one day fly. Hij mag de veters niet eens strikken van Haaland. Je gaat toch niet serieus deze 2 spitsen met elkaar vergelijken.

12 mei 2022 om 13:15

Nou scheelt het dat Dortmund ook geen wereldtop is en zal worden. Dat daar zo nu en dan spelers zich tot wereldtop ontwikkelen is wel het geval, maar dan zijn ze ook vaak snel weg.

12 mei 2022 om 13:39

Maar als je geen wereldtop haalt of een speler haalt wie naar dit niveau toe zou kunnen groeien dat zal het ook niet snel beter worden. Op zich zouden ze dan nog beter voor Brobbey kunnen gaan. Meer potentie en waarschijnlijk een stuk goedkoper.

12 mei 2022 om 13:21

Haaland was natuurlijk ook van een te hoog niveau om nog bij een club als Dortmund te spelen. Wat dat aangaat past Haller juist wel bij Dortmund, heeft zich bewezen in de eredivisie en CL en dan is een grotere competitie een logische vervolgstap naar mijn idee

12 mei 2022 om 13:43

Haller is 27 (bijna 28) en heeft 1 seizoen gepresteerd in de poulefase van de CL (mijn inziens 1 van de mindere poules). Toen het er echt om ging hebben wij hem niet echt gezien. Dortmund moet een hoger niveau willen hebben dan een Haller.

12 mei 2022 om 14:41

Tja heeft hij ooit de kans gehad om het te laten zien in de champions leauge? Dit seizoen is z'n debuut en naar mijn mening heeft hij dit heel aardig gedaan ...

Of Haller het niveau heeft wat een Dortmunt wilt nastreven kun je afvragen, maar ik denk dat hij het zeker wel verdienstelijk gaat doen. Zeker ook omdat die al de nodige ervaring heeft in de Bundesliga.



12 mei 2022 om 14:25

Het moet zijn: van Haaland naar Haller

12 mei 2022 om 15:32



@japie: Dat was ook mijn eerste gedachte en als je als vervanger van Haaland wordt gehaald, over druk op je schouders gesproken....

12 mei 2022 om 15:32

Haller, leuk spitsie. Maar Japie, wat vind je eigenlijk van Frenkie de Jong?

13 mei 2022 om 17:42

Van Haller naar Haaland? Waar teken ik?

Gelijk doen voor 35 miljoen, geen Ajax spits. Brobbey terughalen en een tweede spits kopen.

12 mei 2022 om 13:15

Brobbey, Bergwijn en een pinchitter voor de laatste minuten halen.

12 mei 2022 om 13:22

Geen slecht idee inderdaad. Betwijfel alleen of Brobbey er al klaar voor is om eerste spits te zijn, zou dan liever zien dat er een geduchte en jonge concurrent wordt gehaald.

Pinchhitter is altijd handig om erbij te hebben, misschien Baas Dost of Luuk de Jonko? Of zou Zlatan nog een laatste avontuur zoeken als hij straks kampioen is geworden met AC Milan? ; )

12 mei 2022 om 13:27

Als je Brobbey en een pinchitter haalt, heb je dus Brobbey, Tadic en een lange spits voor in de lucht. Dat lijkt me genoeg. Met Tadic, Bergwijn en Antony heb je dan echt top kwaliteit op de flanken.

12 mei 2022 om 13:33

Ik heb een gevoel dat Brobbey wel eens vaak geblesseerd zou kunnen raken. Veel spieren en kost ook veel kracht zoals hij speelt. Bij Ajax ook laten zien vaak uit te vallen. Wel een heerlijke spits om erbij te hebben.

Haller is mij te wisselvallig. Tuurlijk scoort ie veel als ie gewoon in de punt staat en de ballen krijgt maar je hoopt toch dat je een spits hebt die ook echt kan voetballen af en toe een actie kan maken of moeilijke ballen kan aannemen.

12 mei 2022 om 13:35

Brobbey is niet klaar voor eerste spits. Wedstrijden waarin hij 90 minuten wist vol te maken zijn op een hand te tellen. Brobbey is max 60 minuten en gewoon 2e spits/supsub. Ajax moet echt wel een eerste spits aantrekken als ze Haller verkopen.

12 mei 2022 om 13:42

Eens, Brobbey als eerste spits is veel te mager, houdt het niet een hele wedstrijd vol vol en raakt denk ik ook makkelijk geblesseerd.

12 mei 2022 om 13:46

Brobbey is zeker goed maar wel vaak geblesseerd en houdt het waarschijnlijk geen 90 minuten vol. Daarnaast verwacht ik ook een vertrek van Anthony. Ik zou daarom in ieder geval proberen om naast Brobbey ook Suarez te halen. Die speelt lang niet altijd bij Atletico maar zal hier in de Nederlandse competitie gemakkelijk mee kunnen. Kun je Suarez en Brobbey steeds afwisselen. Het vertrek van Anthony opvangen door Mo en proberen nog een talentvolle nieuwe Braziliaan op te halen.

12 mei 2022 om 14:35

Ik denk echt dat Bergwijn buitencategorie is voor Ajax. Dikke kans dat Tottenham daar ook 35 miljoen voor vraagt. Dat is denk ik echt nite een categorie waar Ajax in kan shoppen. Ze hebben het geprobeerd maar ik schat die kans echt klein in.

Vindt Brobbey iig goed genoeg als eerste spits. Ik ben benieuwd of hij qua fitheid en conditie nog verder kan trainen naar een niveau waarin hij gewoon 90 minuten kan draaien 2 keer in de week.

12 mei 2022 om 14:51

In de winter, wanneer spelers duurder zijn en Bergwijn een langer contract had en ner 2x gescoord had, vroegen ze 30 miljoen. Ik denk dat je voor 20-25 wel Bergwijn kan krijgen.

12 mei 2022 om 15:46

Laak, Tottenham vroeg eerst iets van 22 miljoen, Ajax betaalde dat niet, en Bergwijn zat daarna weer op de bank. Ik vraag me echt af of Tottenham aan dat soort bedragen vast gaat houden. Bergwijn is gewoon niet doorgebroken, dat is duidelijk. Dus dan zullen ze op een gegeven moment toch wel wat geld willen terugverdienen? Geen enkele andere club gaat bieden wat Ajax biedt.

12 mei 2022 om 13:18

Tadic naar de spits. Back-up voor de vleugels halen.

12 mei 2022 om 13:22

Vind ik ook geen gekke optie, maar dan heeft het ook geen zin om Brobbey te halen denk ik, die zal niet weer tweede keus willen zijn.

12 mei 2022 om 13:54

Zytto34… precies dat. Brobbey, Bergwijn en Tadic. Laatste 2 genoemden ook voor linksvoor en dan heb je daramy en unuvar ook nog. Rechts Antony, Ihatarren, Berghuis Axel Dongen en Rasmussen

Een extra spits heeft geen prio!

12 mei 2022 om 13:20

Dat gezeur over geen Ajax spits mag wel eens afgelopen zijn. Haller doet het toch uitstekend bij Ajax? In de belangrijkste wedstrijden en op het hoogste podium staat hij er en levert. Dat hij dan tegen PEC een keertje een bal wild overschiet, ach dat kan gebeuren.

We zijn na Bosz en Ten Hag hopelijk bevrijd van het dogma dat een goede trainer per se een Ajax verleden moeten hebben. Laten we nu ook eens afstappen van het idee dat iedere Ajax spits op Patrick Kluivert moet lijken.

12 mei 2022 om 13:21

Een Ajax spits moet kunnen meevoetballen, Haller kan dat niet, klaar.

12 mei 2022 om 13:23

Welk gezeur? Kijk jij uberhaupt wel ajax? Als die jongen niet scoort heb je geen fuck aan hem. Dat is wel meer dan een keertje een bal overschieten tegen pec. Alle ballen stuiten van zijn voet, het ziet er allemaal zo onbeholpen uit en meevoetballen kan die ook voor geen meter.

12 mei 2022 om 13:27

Wat een gelul zeg dat een Ajax spits moet kunnen meevoetballen. Haller prikte ze er gewoon in met de Champions League en daar gaat het uiteindelijk om. Liever dat dan een spits die meevoetbalt maar weinig scoort.

12 mei 2022 om 13:28

We zijn te kritisch op Haller. Als hij de penalty’s mocht nemen dan was hij rond de 28 goals geëindigd. Dat is bijna 1 op 1. Alleen dat praktisch iedereen, waaronder ik zelf, het niet erg zou vinden als hij naar Dortmund gaat voor 35 miljoen, zegt ook wel wat.

12 mei 2022 om 13:38

Hi prikte ze er anders niet in toen het erom ging in de return wedstrijd tegen Benfica. Sterker nog hij kost je deels de volgende ronde door inde heenwedstrijd een eigen goal te maken. Dus nee hij prikt ze er niet gewoon in. Hij laat het als eerste afweten als het om de knikkers gaat. Ook in de competitie raakte hij geen pepernoot meer in de laatste weken toen het erom ging in de race naar de titel......

12 mei 2022 om 13:44

Een Ajax spits moet belangrijk zijn, Haller loopt qua goals en assists gewoon 1 op 1. Dat je dan niet de beste bent in een rondo, niet de snelste op de eerste meters bent : lekker belangrijk. Het is ook niet zo dat hij helemaal niks kan op gebied van meevoetballen.

Voor mij moet een aanvaller rendement hebben. Spelers die dat praktisch altijd leveren zijn cruciaal voor succes. Overigens zeg ik niet dat we Haller niet moeten verkopen. Alleen ik word wel een beetje gek van dat eeuwige gedoe over spitsen en meevoetballen. Laat spitsen eerst maar eens leveren in het aanvalsspel met rendement. Voor je het weet hebben we weer spitsen die nog niet op eens 1 uit 2 leveren (en dan vooral tegen Willem II en Sparta).

12 mei 2022 om 13:46

De laatste weken moest hij continu langs de zijlijn spelen. Dat hoort niet bij haller he

12 mei 2022 om 13:52

@ninjakal - letterlijk de enige Europese wedstrijd van de 8 duels waarin hij niet scoorde. Overigens deed hij dit wel, alleen werd die goal terecht afgekeurd.

Dat Haller nu geheel afgerekend wordt op zijn mindere vorm de laatste maand vind ik niet terecht. Helemaal omdat hij een spits is die aanvoer moet krijgen en dat werd na het wegvallen van Antony, de vorm van Berghuis en de afwezigheid van Mazraoui echt veel minder.

12 mei 2022 om 13:54



Sorry maar 9/10 aanvallen waar Haller in betrokken wordt (zonder het eindstation te zijn) eindigen ook bij hem, omdat hij bijna nooit een fatsoenlijke pass geeft. Als de pass een keer wel lukt, zal dit bijna nooit op de goede manier zijn. Vaak is het of net achter de man, of niet in de diepte terwijl dit wel de betere oplossing is. Dan kan je wel je goals maken, maar wie weet waren er nog veel meer goals gemaakt als al die andere aanvallen wel gewoon fatsoenlijk zouden lopen.

12 mei 2022 om 15:49

@adzevedo

Volgens mij moet de spits vooral in het team passen. Antony naast Haller en hij doet het goed, want bruikbare ballen. Tadic heeft het de laatste tijd ook minder gedaan. Geen Antony, Tadic uit vorm? dan heb je een ander type spits nodig. Het geheel moet complementair zijn. Als Dortmund goeie mensen heeft voor de aanvoer, gaat Haller het daar prima doen.

13 mei 2022 om 16:08

De spits is het eindstation en moet inderdaad vooral in het team passen. Ik denk dat Haller dus bij Dortmund best wel kan slagen, mits de aanvoer fatsoenlijk is. Want de vraag of hij het niveau aankan lijkt me een no-brainer : wie in de CL en Bundesliga zo kan scoren heeft duidelijk kwaliteiten.

Ik snap al het enthousiasme over een verkoop wel met het idee ''dan halen we Brobbey''. Haller gaat 28 worden en zal gezien de betaalde transfersom toch waarschijnlijk op tijd verkocht worden. Dan is deze zomer wel het moment waarschijnlijk, gezien de CL campagne en dat hij topscoorder is. In Brobbey zit nog veel rek en dan heb je minimaal nog 2 seizoenen profijt van voordat je hem met mogelijke winst kan verkopen.

Maar voor een transfer van Brobbey hebben we medewerking van RB Leipzig nodig. En Brobbey is nog niet instaat gebleken om enkele weken 90 minuten achter elkaar te spelen. En al te hard juichen voor wat vertrekt voordat je weet wat je terug hebt is nooit verstandig. Hoeveel niet geslaagde spitsen hebben we in de Arena wel niet gezien?

12 mei 2022 om 13:31

Absoluut, zou het als Ajax zijnde meteen doen. Haal je Bergwijn en Brobbey, dan doe je geweldige zaken.

12 mei 2022 om 13:36

Snap dat niet van Brobby terughalen, is ook geen ajax spits. Boknkih en harde werker meer niet. Maakt af en toe ze goaltje als invaller, maar de basis heb ik me twijfels.

12 mei 2022 om 13:41

Een harde werker en meer niet? De beste man heeft snelheid, ongelofelijke kracht, doelgerichtheid en kan ook nog meevoetballen..

12 mei 2022 om 13:47

Hij mist wel een hoop kansen en gister ook weer veel ballen die ook van de voeten van Brobbey springen. Maar blijkbaar is het bij hem niet erg.

12 mei 2022 om 13:51

Brobbey is net pas 20 jaar geworden. Kan nog genoeg groeien en verbeteren he. En is nu al belangrijk geweest voor de titel van Ajax.

12 mei 2022 om 13:39

ik ben het eens dat jullie hem dan per direct moeten verkopen. wat ik wel echt opvallend vind is hoeveel kritiek er komt van ajacieden op haller. De man schiet er 20+ in de eredivisie en 11+ in de CL binnen en men vind het maar een matige spits. Dat zijn toch echt waanzinnige cijfers als je het mij vraagt. Laat hem maar lekker naar PSV komen volgend seizoen. daar wordt hij wel gewoon gewaardeerd als hij dit soort cijfers laat zien.

12 mei 2022 om 14:12

@reserve-coach,

Wellicht als psv 36 miljoen geeft, hebben ze hem.

12 mei 2022 om 14:42

@reservecoach

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb weinig kritiek op Haller. Ik denk alleen dat Ajax komend seizoen zwaar in de verbouwing gaat, en dat je daarom nu op Haller moet cashen. Gewoon een zakelijke afweging.

12 mei 2022 om 15:28

ik denk helaas niet dat we dat neer zullen tellen voor hem. Maar ik zou hem wel graag zien bij ons. PSV heeft in het verleden ook met zo'n type - Lees afmaakspits - Gespeeld. Met de juiste aanvoer vanuit het middenveld en voorzet gevende backs, bedien je Haller echt op zijn wenken. Stel Gakpo blijft nog, een madueke en tot slot vertessen voor de snelheidsimpuls, heb je denk ik een hele mooie mix. Als psv supporter kan ik dit alleen maar toejuichen. 27 jaar, kan nog zeker 3 4 jaar van waarde zijn. haal je die jaren de CL en met hem een extra kans op overwintering, zou dit een mooie aankoop zijn. Daarbij is het over het algemeen rustiger in Eindhoven dan in Amsterdam. Ach ja, Dromen mag....

12 mei 2022 om 16:10

PSV kan natuurlijk nooit 35 miljoen neertellen voor een spits, ik denk ook dat juist Haller totaal niet in het spelletje past, Madueke en Gakpo trekken vaak naar binnen in plaats van dat ze de achterlijn halen en een voorzet geven, zoals Tadic doet. Antony trekt ook naar binnen, maar naar mijn idee heeft die een veel betere voorzet dan Madueke, een soort Ziyech ballen geeft hij.

12 mei 2022 om 13:39

Inderdaad. Strik erom heen en wegbrengen

12 mei 2022 om 14:41

Eens, direct doen. Haller wordt nooit meer zoveel geld waard als hij nu is. Brobbey is de man die we moeten hebben. En dan nog een extra spits er bij.

Ben wel benieuwd of Antony ook gaat. Dat zou een veel groter verlies zijn.

12 mei 2022 om 14:54

Tsja als we nog zoveel kunnen terugkrijgen voor die miskoop zijn we spekkoper. Heb Overmars vaak genoeg vervloekt omdat het een domme veel te dure aankoop was, maar als we hem voor 35 kwijtraken stuur ik hem een bedankje

12 mei 2022 om 16:09

Miskoop? Hij heeft er een hoop ingelegd hoor. Als je hem voor 35 verkoopt heb je gratis al die doelpunten gekregen, inclusief salaris. Da’s een topaankoop.

13 mei 2022 om 23:01

Zo gaat de definitie helaas niet. Hoeveel meer heeft hij erin gelegd dan een andere goedkopere en effectievere spits. 22,5 miljoen, de duurste speler ooit. Sorry maar voor dat geld had je beter kunnen krijgen en dus ook meer doelpunten. Denken op jou manier zal alleen maar meer middelmaat bij Ajax toelaten.

t.e.a.b.

Doet totaal niet waarvoor hij er staat.. Ja heeft de nodig intikkers gescoord maar bal vasthouden, kaatsen of een kopduel winnen zit er niet in, en dat is toch wel gek

12 mei 2022 om 13:18

Hij heeft echt niet alleen intikkers gehad. Vasthouden kan hij juist ook heel goed. Volgens mij doet hij juist waarvoor hij er staat, scoren. Ik zou het zeer spijtig vinden als hij echt gaat. Wel heb je Anthony of een zelfde type nodig op rechts om ook te zorgen dat er genoeg voorzetten in de 16 bij Haller komen. Je moet niet van Haller verwachten dat hij buiten de 16 een actie maakt. Veel mensen kijken naar Brobbey, maar die is fysiek simpelweg niet in staat om er elke wedstrijd 90 minuten te staan.

12 mei 2022 om 13:31

Wanneer brobbey de voorbereiding meemaakt en zal starten als eerste spits in die wedstrijden dan zal hij snel genoeg de 90minuten kunnen vlammen.
Maar van mij hoeft Haller niet weg en ik vind 35miljoen euro ook aan de lage kant.
Voor 38miljoen verkopen en Brobbey terugkopen voor 8miljoen. Voor 5 jaar laten tekenen met een eenzijdige optie voor nog 1 jaar. Loon dat meegroei met zijn prestaties en ontwikkeling. Plus een afkoopsom van 85+miljoen euro.
Ja dit is een pittig contact voor hem maar zo kan hij zijn "egoïstische" fout weer goed maken. Hij heeft geleerd dat het gras aan de overkant niet altijd groener is dus blijf dan nog maar 6jaar hier

12 mei 2022 om 13:35

4Ever4Ajax. Een actie is niet perse nodig, maar een bal fatsoenlijk kaatsen is toch wel het minste van hem verwachten? Ik vind het echt een hele beperkte speler. En het is nu ook niet dat hij over een killers instinct beschikt. Ook in zijn goeie periode miste hij gewoon teveel 100% kansen. Ik vind dat hij gewoon teveel kansen nodig heeft om te kunnen scoren. Dortmund neemt wel echt 3 stappen terug als zij met Haller gaan spelen in de punt. Ik vind Haller oprecht echt niet beter dan een Weghorst

12 mei 2022 om 13:55

@4ever4ajax,

Haller heeft in de prima gedaan, maar sinds het wegvallen van Antony die 3 man bezig houdt werden de ruimtes voor Haller gewoon te klein om wat toe te voegen aan het aanvalsspel van Ajax waardoor het eigenlijk aanvoelde alsof je constant met een man minder op het veld stond, want het ballen vasthouden als een kapstok en (lucht)duels winnen (waarvoor hij toch als fysiek sterke spits gehaald is) heb ik hem de laatste maanden namelijk niet meer zien doen..

En waarom zou Brobbey niet in staat zijn om 90 minuten vol te maken? die jongen is nog steeds maar 19 jaar en kan dus nog prima zijn inhoud verbeteren als hij wekelijks zijn minuten maakt en de voorbereiding straks meedraait, die jongen heeft er natuurlijk ook nog 6 weken uitgelegen met een blessure sinds hij terug is gekomen.

Zo zonde dat Dortmund nooit echt door stoot naar een volgend niveau. Met al dat geld dat ze binnen krijgen zou je toch het Bayeren stuk lastiger kunnen maken. Het is een prachtige club, mooi stadion, prachtige supporter groep en aardig wat geld maar toch lijkt de cultuur niet helemaal goed te zitten. Ook nu Haller als vervanger voor Haaland.. snap dat je niet Haaland 1 op 1 kan vervangen maar serieue Haller?!

Zolang je Haller gebruikt in de 16 van de tegenstander, heb je echt een hele goede speler. Je moet alleen niet verwachten dat hij de bal zelf komt ophalen bij de middenlijn en een actie maakt.

12 mei 2022 om 14:21

Moet ook snelle jongens om zich heen hebben. Met jongens als Blind linksback, Tadic linksbuiten en Berghuis rechtsbuiten te weinig snelheid

Dit zou een ploeg zijn die wel goed past bij Haller. Hij heeft het al eerder goed gedaan in de Bundesliga bij Frankfurt (die competitie past ook beter bij hem dan de Premier League). Qua niveau vergelijkbaar met Ajax en ook voor Ajax is dit misschien wel het laatste seizoen waar je winst kan maken op hem. Vervolgens direct Brobbey aanschaffen voor 7-10 miljoen en Tadic als tweede spits gebruiken. Indien Antony blijft en je Bergwijn koopt heb je voor de flanken: Tadic, Daramy, Antony en Bergwijn. Eventueel zelfs nog Ihattaren en Berghuis.

12 mei 2022 om 13:19

Je rekent op Daramy? Die kerel heeft dit seizoen toch niets laten zien dat zegt dat Ajax volgend jaar op hem kan rekenen?.

Ik ken hem niet goed genoeg om te erover te kunnen oordelen, maar ze verwachten dus nog dat hij doorbreekt in het eerste?.

12 mei 2022 om 13:25

Hij rekent op hem in de breedte, helemaal niet zo gek toch? Daramy heeft zich een jaartje aan kunnen passen en zal het volgend seizoen langzaamaan moeten gaan laten zien. Wel een speler met een actie, snelheid en diepgang, iets wat Ajax op Antony na totaal niet heeft.

12 mei 2022 om 13:25

Vond hem gisteren tegen Heereveen niet slecht spelen. Daarnaast heeft hij potentie en ben je als Ajax verplicht om hem nog een kans te geven, gezien de transfersom. Denk dat als hij werkt aan een paar zaken (diepgang zonder bal, voorzetten) hij echt wel een prima selectiespeler is voor Ajax. Niet te vroeg afschrijven

12 mei 2022 om 15:34

Eventueel nog Unuvar.

Van Haaland na Haller.. poeh, daar word je als supporter ook niet blij van zeg. Dat ze na Malen hun lesje nog niet geleerd hebben 😊

12 mei 2022 om 14:24

Nog altijd beter dan van Messi naar Luuk de Jong

35 miljoen ???? Nou...dan zit het ze wel erg hoog ! Ik vind (mijn mening Japie) dat Haller geen 35 miljoen waard is.

Haller heeft het natuurlijk al laten zien in Duitsland bij Frankfurt, dus opzich geen gekke keuze van Dortmund als ze voor hem gaan. Daarnaast scoort Haller ook genoeg als je hem maar de aanvoer geeft. Naast het scoren hoef je alleen niet veel van hem te verwachten en ik zou persoonlijk ook niet heel verdrietig zijn als hij Ajax verlaat.

12 mei 2022 om 14:50

Wat heeft hij daar laten zien dan? 9 en 15 goals in 2 seizoenen dat vind ik te matig voor Dortmund begrippen. Begrijp echt niet dat Dortmund voor hem gaat. Er lopen zoveel spitsen in de topcompetities rond die kunnen presteren wat Haller heeft gedaan in de eredivisie, in de cl heeft hij goed gespeeld maar ik denk wel dat het echt een uitschieter is.

Je eerste en laatste bewering spreken elkaar ook erg tegen. Je zou niet verdrietig zijn als hij Ajax verlaat maar je vind het geen gekke keuze voor Dortmund. Dat kan ik niet begrijpen. Hij is niet goed genoeg voor Dortmund.

12 mei 2022 om 15:05

15 goals in zijn laatste seizoen is toch prima voor in team dat toen op plek 7 en 8 eindigde. Daarnaast is hij voor 50 miljoen verkocht aan West Ham, dus dat zegt ook wel weer wat. Over het algemeen hoorde ik alleen maar goede verhalen over Haller vanuit Duitsland.

Ik vind niet dat mijn eerste en laatste bewering elkaar tegen spreken. Haller is een prima spits die veel scoort, maar bij Ajax zie ik liever een spits die ook wat toevoegt aan het spel. Als Dortmund een spits wilt hebben die doelpunten maakt, dan is Haller inderdaad geen gekke keuze. Maakt dit het misschien wat duidelijker?

12 mei 2022 om 15:18

Iedereen weet hoe dat afgelopen is bij West Ham. Zijn prestaties zijn aardig maar het is geen spits voor de top in de buitenlandse competities. Ik vraag me echt af of hij bijvoorbeeld een betere spits is dan Weghorst of Luuk de Jong, ondanks zijn uitschieter dit jaar in de champions league. Naar mijn mening dus niet goed genoeg voor Dortmund.

Als ik hem was zou ik mooi bij Ajax blijven, nergens ga je zo makkelijk scoren als hier in Nederland bij Ajax. Vanuit Ajax begrippen kan ik wel begrijpen dat je hem liever ziet gaan, hoewel het natuurlijk wel een bewezen goalgetter is. Wat Brobbey nog maar moet zien te bewijzen.

Ik zeg doen , de afgelopen 2 maanden weer kapot geërgerd aan de heer haller, veel doelpunten gemaakt maar net zoveel kansen gemist en laten we het maar niet over zijn voetballende kwaliteiten hebben, mitrovic als vervanger halen en met z'n Servische maat tadic records verbreken

12 mei 2022 om 13:26

Ehmm en jij denkt dat Mitrovic naar Ajax wilt? Kom op zeg. Die jongen heeft Premier league ervaring en dit seizoen iets van 40 keer gescoord in de Championship. Fulham gaat promoveren, dus hij speelt sowieso weer Premier League voetbal en met zijn cijfers zal er ongetwijfeld belangstelling komen van andere Premier League clubs.

Sommige mensen kunnen echt niet realistich nadenken als het gaat over transfers naar hun favo club haha.

Ik neem aan dat je niet wist dat hij zo n goed seizoen heeft. Anders snap ik echt niet waarom jij denkt dat zo n kerel naar Ajax zou willen 😊

12 mei 2022 om 13:41

CL voetbal en zijn Servische aanvoerder speelt er, 1 +1 is 2, deze week wordt hij nog aangekondigd

Dit zou een geschenk uit de hemel zijn voor Ajax

Meteen doen als Ajax zijnde, profiteren van de huidige momentum. Toch is Haller niet de spits die Dortmund verder gaat helpen. Lijkt me dat Haller meer tot zijn recht komt in Portugal, als een Bas Dost daar meerderen seizoenen 25 of meer erin legt kan Haller dat ook wel.

Ik zeg: strik erom.....
Ik denk trouwens wel dat de Bundesliga veel beter bij Haller past en ik denk dat hij het best aardig zou kunnen doen bij Dortmund. Haller heeft het bij Ajax uiteindelijk ook prima gedaan. Ik zie alleen liever een Brobbey daar staan en dan zou ik voor Bergwijn gaan. Tadic moet niet meer op de vleugel staan, maar ik denk dat hij het achter de spits nog prima kan brengen voor Ajax.

Maar met malen win je nooit de hoofdprijs.middelmatige spelertje.

Ik zou het zonde vinden al hij weg gaat. Echt genoten van hem dit seizoen en wát een statistieken. In 42 wedstrijden 34 goals en 9 assists. Dat maakt hem een van de productiefste spitsen van Europa. Ik denk daarom ook dat 35 miljoen veel te weinig is. Maar goed, ik zie hem liever blijven en benieuwd wat Schreuder met hem wil. Ten Hag begon hem de afgelopen maanden op gekke plekken neer te zetten vanwege de aangepaste opstellingen dus dat hij het wat minder deed was ook niet heel gek.

Geweldige spits, alleen hebben Ajacieden de vervelende neiging om in de spits een soort prime Ronaldo te willen zien die naast scoren en assists levert ook nog eens verdedigingslinies uit elkaar scheurt met de mooiste passeer bewegingen. Dat is niet realistisch voor deze club. Houden!

12 mei 2022 om 13:59

Ja z’n statistieken zijn goed omdat alles op een dienblad voor hem werd neergelegd. Kijk nog ff z’n doelpunten terug, super veel intikkers en makkelijke doelpunten. Zoveel kansen gaat hij niet krijgen in een topcompetitie. In de CL scoorde Ajax ook veel en kreeg hij ook enorm veel makkelijke goals voorgeschoten. 35 miljoen te veel, deze man is echt enorm matig.. Bij Ajax zulke stats halen is echt niet te vergelijken met andere spitsen in Europa. Zie Tadic z’n stats bij Ajax en in de rest van z’n carrière, of kijk Haller bij West Ham.. Ziyech z’n stats bij Chelsea in vergelijking met Ajax..

12 mei 2022 om 14:11

dit is veel te makkelijk wat je nu zegt hoor, attenooije! Intikkers waren het nauwelijks en die paar die dat wel waren zijn precies de doelpunten die je moet maken als spits. Op de juiste plek staan met veel lopende mensen om je heen die je in stelling brengen. Dat is ook precies het spelletje wat Ajax wil spelen. Ik ben echt verbaasd over alle mensen die zo minachtend doen over Haller. Prima spits met prima cijfers en dat ook in de CL waar hij gewoon een bronzen schoen mag ophalen bij de prijsuitreiking. Ik weet het niet hoor, maar dat doen niet veel Ajax spitsen in de laatste 20 jaar hem niet na?

12 mei 2022 om 14:17

Die intikkers kun je wegstrepen tegen het niet nemen van de penalty's. Dit in tegenstelling tot ongeveer iedere andere spits met vergelijkbare cijfers.

Van n Ferrari naar n Golf GTI.

Voor BVB denk niet de juiste spits ze hadden vol voor schick moeten gaan doet het nu heel goed bij leverkussen. Ik begrijp bvb wel dat ze een andere spits halen malen vind ik sws geen geweldige spits ik snap sws niet de mensen die zeggen dat hij top is.
Bvb moet sws een echte nummer 9 halen als vervanger van haaland en dan ook de wingbacks vervangen wat die zijn ook matig, rose wil 3-5-2 spelen dus dan zijn die ontzettend belangrijk.

Toen Haaland vertrok moest ik gelijk aan Haller denken. Weliswaar een ander type speler, maar iemand die tegen Dortmund heeft gescoord, bij Frankfurt al in Duitsland liet zien de Bundesliga aan te kunnen en ook in de CL en EL trefzeker was. Ik zou het niet heel gek vinden, gezien zijn leeftijd, om deze stap te maken.

Voor Ajax, wat gewoon toch een verbouwing tegemoet gaat en nog miljoenen moet ophalen zou dit ook wel eens het ideale verkoop moment kunnen zijn. Wel zou ik het als supporter heel jammer vinden, hij heeft het 1,5 jaar gewoon uitstekend gedaan en is een garantie op goals.

Ajax moet als haller wordt verkocht brobbey terug halen en proberen suarez te halen.

Haha, ik heb medelijden met de Dortmundfans.

Aub BVB doe het niet..vind haller echt geen spits die BVB verder helpt..

Nou laten we hopen dat dit snel rond komt. 35 miljoen is een prachtig bedrag. Haller heeft het fantastisch gedaan in de CL maar op de één of andere manier vind ik 'm toch minder bij Ajax passen. Daarom nu verkopen nu hij redelijk hot is. Als vervanger graag Brobbey Def terughalen en ik zou Sam Lammers weleens bij Ajax willen zien. Dan heeft Ajax weer 2 goede spitsen!

Haller naar Dortmund gelijk doen. Strik eromheen en zelf wegbrengen. Ondanks zijn doelpunten vind ik hem ontzettend beperkt. Hij is sloom en kan niet voetballen. Als eindstation om de ballen erin te tikken in een goeddraaiend elftal kan hij nog wel. Maar voor de rest is hij zeer beperkt. Hij heeft mede door Antony en Tadic die hem voedde doelpunten kunnen maken. Brobbey is ook niet alles maar die doet nog wat met zijn snelheid en fysiek.

Die hebben net Adeyemi gekocht, denk niet dat dit waar is

Dan ga je zo’n enorm matige spits aantrekken die alleen maar veel doelpunten heeft gemaakt omdat alles hem op een dienblad wordt aangediend. Bijna al z’n goals in de CL waren intikkers of rebounds..

12 mei 2022 om 14:15

@tilburg,
Je moet er wel staan, dat is ook een kwaliteit.
Vind dat zo'n onzin, als een speler 30+ doelpunten maakt is dat gewoon goed, niks mee te maken of dat intikkers zijn of niet.

12 mei 2022 om 15:41

Sommige mensen komen hier met argumenten dat Haller een van de grootste topscorers is van Europa.. die stats zijn totaal niet representatief. Eredivisie en al helemaal bij Ajax goede stats halen is niks bijzonders. Tadic z’n stats zijn ook geweldig maar in de PL bij lange na niet even goed. Haller heeft in de PL niks laten zien.. Kijk al die spitsen die hier in Nederland veel scoren en daarna niks meer laten zien. Haller is gewoon een matige speler..

13 mei 2022 om 08:14

@tilburg,

Haller is een matige speler, maar een super spits.
En toevallig is dat zijn positie ook.
En waarom zijn z'n Europese doelpunten niet representatief dan ?!

Wat moet Dortmund nou met zo een middelmatige beperkte speler, zou echt een afgang zijn voor Dortmund...

Ik geloof dit niet eerlijk gezegd. Adeyemi is veel beter dan Haller. En die hebben ze natuurlijk niet voor 38 miljoen gekocht om op de bank te zetten. Of ze gaan samen spelen, dat betekent dan wel meteen einde verhaal voor Malen. Adeyemi is wel jackpot voor Dortmund hoor. Dat zijn 20 tot 25 doelpunten die je in huis haalt en hij kan ook nog voetballen

Ja hij kent de competitie natuurlijk al, want bij Frankfurt was hij geweldig tot hij naar WHU ging maar of hij de vervanger van Haaland moet worden betwijfel ik heel erg.

Prima speler Haller maar voor meer dan 35 miljoen moet je m natuurlijk gewoon wegdoen. Met Brobbey heb je een uitstekende vervanger. Daarbij gaat Haller nooit meer dit waard zijn.

Voor alles boven de 25 miljoen zou ik er een strik omheen doen. Gaat niet meer beter worden denk ik.

Voor iets meer dan 25 miljoen mogen ze hem van mij verkopen. Ik heb het idee dat hij zich te goed voelt voor de Eredivisie, hij straalt ook gewoon niks uit.

Persoonlijk vind ik Sebastien Haller in niets te vergelijken met Erling Braut Haaland. Ik zou het onbegrijpelijk vinden als Borussia Dortmund meer dan 10 miljoen Euro neer gaat tellen voor een spits van het kaliber Haller. Die, dat wel, voldoet in de Nederlandse voetbalcompetitie. Maar mijns insziens ruim tekort komt voor de competities van landen als Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje. .

Voor dat bedrag zou ik Haller ook laten gaan. Past qua voetbal toch niet echt in het spel van Ajax. Wat dat betreft is Brobbey wel veel meer een spits die bij het spelletje van Ajax past.

Enige is dan: wie gaat Ajax er voor halen? Een extra spits? Of wordt Tadic back-up spits en komt er een extra winger (bergwijn?) bij?

Hoeven de fans maar een paar letters aan te passen op het shirt! Denk dat Ajax niet onwelwillend staat tegenover deze transfer? Ben wel benieuwd of ze een nieuwe, dure spits kopen dan

Haller is toch een veel te beperkte spits voor een club als Dormund. Echt middelmaat, ondanks zijn goals in de Champions League. Als ik Ajax was zou ik hem snel verkopen.

35 miljoen is natuurlijk een lachertje.

Haller is voor 22,5 miljoen gekomen, schiet vervolgens de CL en de Eredivisie aan flarden, is uiterst belangrijk voor de zeer kapitaalkrachtige club Ajax, heeft de juiste leeftijd, zich al bewezen in de Bundesliga en heeft nog een langdurig contract. Bovendien moet Ajax er nog een vervanger voor terug halen.

45 - 50 miljoen is marktconform, en anders blijft hij nog gewoon lekker een seizoen.

12 mei 2022 om 16:43

Als je een bod van 30a40 mil weigert ben je in mijn ogen niet goed bezig Ajax zijnde

Levert Dortmund mooi 15 km/u in.😬😝

Direct verkopen. Haller is en blijft niet de gedroomde Ajax-spits en is niet van de kwaliteit dat zijn waarde makkelijk behouden blijft. Die kan maar zo na een slecht half jaar nog maar 10 mil waard zijn.

Geweldig nieuws dit. Hopelijk is het waar. Al zou je verwachten dat Dortmund beter weet. Ondanks de grote bijdrage in de CL (veel intikker dat wel) is hij wat mij betreft toch te ligt gebleken. Kan gewoon niet meevoetballen op ED niveau, en mist een legio aan kansen.

Brobbey is al een verbetering. Dan nog een 1e/2e spits erbij

40 tegenbod. Kom je rond de 37,5 met bonussen.

35 miljoen voor een spits die dit seizoen boven zichzelf is uitgestegen, meteen doen als ik ajax was. Voor de toekomst zie ik meer potentie in brobbey en ik zie haller er geen 20 maken bij de bvb

Mooi bedrag maar als je het vergelijkt met Malen en wat ze bereid waren daar voor te betalen mag Ajax ook wel hard op 38-40 inzetten. Iemand een idee wie Ajax als nieuwe spits zou moeten halen naast Brobbey

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren