Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Niet ‘Pichichi’ Memphis, maar Frenkie krijgt aandacht: ‘Niet van zijn niveau’

Laatste update:

De Spaanse media zijn gematigd positief over het Barcelona dat dinsdag Celta de Vigo met 3-1 opzijzette. Het optreden van Memphis Depay - die de openingstreffer verzorgde - wordt noch als denderend of bedroevend beschouwd, en inspireert vooral opmerkingen over de tactische keuze van Xavi om de Nederlander op het middenveld te posteren. Ook Frenkie de Jong speelde volgens de media geen grootse pot, maar verdient wel een betoog om hem komende zomer in Catalonië te houden.

Xavi leek dinsdagavond op papier met een viermansaanval te beginnen, daar de namen van Ousmane Dembélé, Pierre-Emerick Aubameyang, Ferran Torres én Memphis allen op het startformulier prijkten. Laatstgenoemde begon echter als aanvallende middenvelder en verzorgde vanaf die positie de openingstreffer op aangeven van Dembélé. Daarmee bracht de 'Pichichi' - Spaans voor topscorer - van Barcelona zijn seizoentotaal op dertien competitietreffers.

Desondanks zijn de media gematigd positief over Memphis. 'Doorslaggevend', noemt Mundo Deportivo het optreden van de 77-voudig Oranje-international nog wel; Sport vat het samen als 'gewoontjes'. "Het maakt hem niet uit of Barça beter of slechter speelt met hem; zijn spel gebruikt zijn eigen kwaliteiten", voegt laatstgenoemde toe. Toch geeft Sport Memphis een zeven, waar Frenkie de Jong slechts een zes verdient. "Hij probeerde de overdrachtsriem tussen verdediging en aanval te zijn", is het oordeel, "maar de riem dient te worden aangetrokken. Hij houdt ervan om meer te rennen dan te stoppen."

Ook Mundo Deportivo beoordeelt de performance van Frenkie met een zes, maar breekt bij monde van journalist Xavier Bosch wel een lans voor het aanblijven van de middenvelder. "Hem verkopen voor miljoen en Franck Kessié gratis binnenhalen is niet te begrijpen, zelfs niet vanuit economisch standpunt. Barça heeft om de gloriedagen te herleven een talent van de buitencategorie nodig. Carlos Soler of Marc Roca (die naar verluidt in beeld zijn als vervanger van De Jong, red.) zitten nog niet aan de tafel van de Nederlander. Hij pusht zichzelf zo enorm en zet zo veel druk op zichzelf, maar Xavi is de ideale coach om hem te kalmeren. Met Frenkie kan Barça vinden wat ze zoeken: een middenvelder voor tien jaar. Hem laten gaan zou een enorme fout zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Depay is van een andere planeet. 1e seizoen bij Barcelona en direct al 13 doelpunten gemaakt terwijl hij lange tijd geblesseerd is geweest. Als hij het seizoen fit was stond hij nu gewoon op +20 doelpunten voor Barca. Geen cijfers om je voor te schamen in het eerste seizoen

11 mei 2022 om 13:09

En als je de penalties eraf haalt, hoeveel zijn het er dan? Natuurlijk tellen die net zo goed hoor, maar kan een vervormd beeld geven. Al is het voor een eerste seizoen prima dit soort cijfers haalde die bij lyon ook

11 mei 2022 om 13:21

@dr.jero - Als je de strafschoppen weglaat, scoort hij nog steeds 8 velddoelpunten in 1.758 minuten. Dat is zeker niet slecht voor een speler bij een worstelend Barcelona die tevens drie blessures heeft gehad dit seizoen.

11 mei 2022 om 13:40

@ Siri dat is zeker prima, ik bedoelde het ook niet negatief maar meer voor het narratief. Volgend jaar zal Barca beter voor de dag komen ga ik vanuit. Ik hou er sowieso niet van om spelers na een seizoen te beoordelen, geef ze minstens een jaar om te wennen aan de club en cultuur etc.

11 mei 2022 om 15:18

En dan meestal tegen degradanten en middenmoot. Net zoals die overschatte frenkie de j.

11 mei 2022 om 19:28

Wist niet dat Athletic, Valencia en Villarreal als middenmoters werden gezien. Daarnaast is Frenkie niet echt overschat als hij al door de Spaanse media wordt afgemaakt. Is volgens mij gewoon jouw perceptie.

11 mei 2022 om 13:12

Klopt, beste speler van Barcelona. Daarna komt dembele

11 mei 2022 om 13:20



Depay is niet voor niets Pichichi.

11 mei 2022 om 13:14

@bundy_sr,

Doet het prima, boven verwachting misschien voor velen. Maar om hem van een andere planeet te noemen ?!
Hij scoort 13 keer, maar laat zich nooit zien tegen topclubs. Scoort vooral tegen lagere/ middenmoot clubs.

11 mei 2022 om 13:17



Als je kijkt naar Depay zijn statistieken dit seizoen bij een Barcelona en naar zijn overall statistieken bij Nederland (77 interlands en 39 goals) dan kun je wel stellen dat het gewoon een topclass aanvaller is. Ik weet dat veel Nederlanders hem niet mogen om zijn hoed etc. Maar hij laat het wel zien ook nu bij Barcelona. Xavi Hernandez zet hem niet voor niets nu 3x op een rij in de basis. Terwijl ik heelveel VZ leden hier heb horen zeggen dat Luuk de Jong beter zou zijn.

11 mei 2022 om 13:22

@bundy_sr - Memphis is geen topclass aanvaller, maar hij is wel degelijk een goede speler en met afstand de beste aanvaller die we in Oranje hebben. Ik ben het met je eens dat hij vaak wel erg snel de pineut is bij sommigen, maar hem gelijk topclass noemen is ook weer wat overdreven.

11 mei 2022 om 13:27

topclass voor Nederlandse begrippen en vergeleken met Weghorst, Malen, Luuk de Jong etc.

11 mei 2022 om 13:40

@bundy_sr overall statistieken zeggen ook niet alles. Of vind jij Memphis beter dan Bergkamp en van Nistelrooy? Want dat zeggen de statistieken. Huntelaar scoorde gemiddeld over zijn carriere meer dan van Persie. Dus Huntelaar is beter? Zo simpel is het niet.

11 mei 2022 om 13:43

Bij Nederlandse begrippen kun je ook denken aan Marco van Basten, Ruud van Nistelrooy en Dennis Bergkamp. Ik ben het met Sirius eens dat hij niet tot de top behoort maar voor dit Barcelona voldoet hij. Als Barcelona de ambitie heeft om weer tot de top te behoren zou hij ook een prima tweede spits zijn die er tegen de mindere tegenstanders gewoon staat, zodat de echte wereldtopper rust kan krijgen. Niets ten nadele van Memphis, hij doet het echt verdienstelijk dit seizoen. Als ik mag dromen zie ik volgend jaar graag Fati, Mane en Ferran Torres als aanval met Memphis en Raphinha als back-up. Ik ben juist totaal niet overtuigd van Aubameyang. Ja, hij scoort heel veel maar ik het meevoetballen vind ik hem abominabel. Ook gisteren gingen er weer zo veel kaatsjes verkeerd. Daar heeft een ploeg als Barcelona niets aan. Ik zou liever proberen hem te slijten dan Memphis. Ook al vertegenwoordigd de laatste een grotere waarde.

11 mei 2022 om 13:51

Bergkamp was technisch beter en een ander soort speler. Maar Depay is zeker niet minder dan van Nistelrooy naar mijn mening. Deze mening zal niet populair zijn hier, omdat hij een hoedje draagt en rapmuziek in zijn vrije tijd maakt.

11 mei 2022 om 14:00

Nee, denk eerder omdat Van Nistelrooy top 10 all time UCL topscorer staat, je weet wel dat lijstje waar alleen de allerbeste en meest legendarische topschutters in staan. Ruud presteerde in de PL en La Liga. Is in ieder opzicht toch wel een klasse boven Depay feitelijk gezien. Maar goed, ik deel je mening dat Depay disproportioneel wordt afgezeken en ondanks z'n cruciale cijfers voor Oranje doodleuk als pispaaltje/zondebok wordt gebruikt omdat mensen hem persoonlijk niet moeten.

11 mei 2022 om 14:05

@jeroentje22,

Hij word vooral als pispaaltje gebruikt omdat hij op belangrijkste momenten altijd onzichtbaar is. En omdat hij nog wisselvalliger is dan de gemiddelde zomerdag in Nederland.

11 mei 2022 om 14:13

Dit moet een grap zijn, hoop ik.

11 mei 2022 om 14:19

Het gehele elftal is op de belangrijkste momenten onzichtbaar en zo wisselvallig als de pest. 1 of 2 uitzonderingen daargelaten. En die worden bij lange na niet zo afgezeken als Depay, nee, heeft hoofdzakelijk te maken met dat mensen hem als persoon niet moeten. Uitstraling, accent, rappen, afwijken van doe maar gewoon normaal standaard etc

11 mei 2022 om 14:37

@bundy_sr.

Voor slechts een klein deel zal dat hoedje en die rapmuziek echt een reden zijn.. Dat is echt een stokpaardje geworden van de fans van Depay, die daarmee alle kritiek op Depay afdoen als zijnde dat het puur daarop gebaseerd is.

Dat Depay gewoon erg goed is zullen velen ook niet ontkennen. Alleen de term topclass gaat gewoon net te ver voor het gros van de mensen. En dat heeft niks met zijn persoonlijkheid te maken, maar met wat hij op het veld laat zien.

Misschien heeft het met je definitie van top class te maken, dat zou kunnen. Top class is voor mij dan een hogere categorie dan Depay. En dat is met name zo omdat Depay een te lage ondergrens heeft. Hij kan namelijk ook een dikke 3 spelen. En dat gebeurd te vaak bij hem. Dan zit je voor mij dus een categorie onder top class.

Persoonlijk is mijn grootste kritiekpunt bij hem overigens dat hij te vaak 'moeilijk' speelt. En dat is met name wanneer het niet zo goed loopt eigenlijk. Het herkennen van de momenten waarop je simpel moet spelen, beheert hij in mijn optiek niet goed genoeg.

11 mei 2022 om 17:01

@Jeroentje

En als hij dus niet scoorde tegen de lagere/middenmoot, had Barcelona veel meer wedstrijden verloren. Daarbij los van Real Madrid scoorde bijna niemand van Barcelona in top wedstrijden.

Dat is dus logisch als je geen top team bent. Dan scoor je lastig tegen teams die dat wel zijn en scoren ook de beste spelers op aarde de minste doelpunten tegen topclubs.

Dat komt dus door de tegenstand.

12 mei 2022 om 08:14

@herosennin44,

Das wel heel zwart/wit.

Denk je dat er dan niet iemand anders op zijn positie had gestaan ?
Ik heb liever 10x Depay tegen dan 10x Ferran Torres of Auba.

11 mei 2022 om 13:15

Een andere planeet? Joh, dat valt reuze mee. Hij was een half seizoen lang dè aanvallende outlet voor Barcelona en heeft een paar penalties gemaakt. Rustig aan hoor.

11 mei 2022 om 13:24

Schaam je voor de woorden die je gebruikt hebt depay is van de had.

11 mei 2022 om 13:31

Andere planeet? Waar alle niet constante voerballers vandaan komen? Op Depay kun je niet bouwen want hij levert niet altijd. Zijn ondergrens is veel te laag omdat zijn ego te groot is. Leuke momenten voetballer maar ook niet meer dan dat, het is beschamend dat hij de beste Nederlandse aanvaller is van dit moment.

11 mei 2022 om 13:37

Als dat zo is, wat zegt dat dan over de rest van onze Nederlandse voetballers? Voor mij is Van Dijk overigens de beste Nederlandse voetballer

11 mei 2022 om 13:41

Aanvallend droevend,maar Depay is super topper maar ja Japie steunt Depay en Koeman altijd..

11 mei 2022 om 13:43



Ja echt beschamend dat iemand die bij Lyon, wat Europees gezien een subtopper is, in 139 wedstrijden 63 doelpunten maakt en bij FC Barcelona de clubtopscoorder is en zonder blessures er 20 in had liggen in een van de sterkste competities ter wereld. Dan had je inderdaad beter Wout Weghorst als beste aanvaller kunnen hebben

11 mei 2022 om 17:04

@rickylate

Waarom is volgens jou zijn 'ego te groot'? Wanneer heeft hij of iemand die met hem heeft samengewerkt dat ooit gezegd?

Rustig aan hoor roddeltante. Je hebt net als velen gewoon een probleem met de knul en anderen op basis van randzaken en daardoor is hij ook direct een matige voetballer. Je hoeft er geen argumenten voor te verzinnen.

Altijd maar die mensen waar het er echt zo enorm dik bovenop ligt dat ze gewoon iets tegen een persoon hebben zonder goede redenen die 'argumenten' gaan geven waarom.

Terwijl ze echt niemand ermee overtuigen.

11 mei 2022 om 14:06

Tsja, trek de penalties er bij Ibra en Cristiano R. er eens af, dan hou je er ook een stuk minder over. Buiten dat, geen slecht eerste seizoen gezien de ellende qua blessures en onrust.

11 mei 2022 om 14:22

Lol, jij bent niet goed in je kop maat. Als Memphis al van een andere planeet is met 8 open play goals in 1758 minuten (een goal per 2.5 wedstrijden), dan wat is Aubamayang, een super alien? Die heeft 13 open play goals gemaakt in 1386 minuten (die loopt bijna 1 op 1). Depay is niet minder dan een Ruud Van Nistelrooy? 😂😂😂. Gaat echt niet goed met jou volgens mij. Noem 1 top wedstrijd op bij Barca waar Depay schitterde? Nee hè, dacht ik al. Hou op met je overgehypte shit. Memphis is een leuke speler maar geen Barca niveau/kwaliteit.

11 mei 2022 om 17:08

@flo.perez

Een goal per 2.5 wedstrijden is net wat minder dan 1 op 2 per wedstrijd en ik kan je vertellen dat enorm weinig spelers in topcompetities een dergelijke gemiddelde heeft. Daarbij is Depay ook grotendeels geen traditionele spits en wordt ook vaak als buitenspeler gebruikt.

En ja Aubamayang is een bewezen topspits die jarenlang in verschillende topcompetities voor de topscorers titel ging. Dat zegt eerder dus over Memphis dat hij niet ver van dit niveau af zit dan andersom.

11 mei 2022 om 16:13

Die goals zijn natuurlijk wel erg belangrijk en daar moet je hem dan eigenlijk ook op beoordelen. Maar ik ben van mening dat hij niks toevoegt aan het spel van barca. Wel is hij belangrijk gebleken om zn team over een dood punt te tillen, en dat is ook wat waard natuurlijk

12 mei 2022 om 01:55

Zeker en ook de Jong is gewoon een topper, het nieuws om hem binnenste halen bij Manu is echt onzin gewoon lekker laten staan de komende 5jaar heb je gewoon twee toppers in huis

Achja, zo houd je spelers wel lekker gemotiveerd. Wat zou Frenkie tegenhouden om gewoon te vertrekken?

11 mei 2022 om 13:12

Wat zou barca moeten tegenhouden om hem te verkopen?

11 mei 2022 om 13:52

Gebrek aan beter?

11 mei 2022 om 14:01

Busquets, Gavi en Pedro denken daar anders over.

11 mei 2022 om 14:07

En dat mag je vinden

11 mei 2022 om 13:14

Zijn eigen gebrek aan ambitie. Als hij enige ambitie had om in de beste teams te spelen en prijzen te winnen was hij al lang weg. 4 jaar in Barcelona en welgeteld een Copa Del Rey. Daar wordt je niet aan herinnerd over 20 jaar

11 mei 2022 om 13:26

Dit is pas zijn derde seizoen. Real Madrid heeft 2 landstitels sinds Frenkie z'n komst. Zoveel meer is dat ook weer niet. Geef die jongen nog een paar jaar bij Barcelona en kijk daarna wat er van gekomen is..

11 mei 2022 om 13:14

Mooi weer en een gevulde portemonnee. Een combinatie die niet in veel landen te verkrijgen is.

11 mei 2022 om 13:15

Als Frenkie vlucht voor cijfers die de media hem geeft dan is hij niet geschikt voor het topvoetbal. Ook in Engeland is de media kritisch en zo geldt dat over heel de wereld. Nu weggaan zou ik een zwaktebod vinden. Barca heeft hun nek voor hem uitgestoken door die 86 miljoen af te tikken. Ga dan weg nadat je jezelf hebt waargemaakt en Barca je niet met zwaar verlies hoeft te verkopen

11 mei 2022 om 13:23

Je weet alles mooi te verdraaien japie. Bang dat ie ergens anders de pannen van het dak speelt?

11 mei 2022 om 13:25

@japie_krekel - Hoezo een zwaktebod? Als hij elders als verdedigende middenvelder kan fungeren, zou ik ook overwegen om te vertrekken als ik hem was. Alsof voetballers ooit verkassen omdat ze niet blij zijn met wat voor cijfers de media hen geeft. Bovendien heeft de club het aan zichzelf te danken als ze hem met verlies verkopen. Ten eerste betalen ze 86 miljoen en als klap op de vuurpijl posteren ze hem ook nog eens op een andere positie. Tja, wanbeleid van de bovenste plank. Je redeneert nogal raar.

11 mei 2022 om 13:36

Wat moet de club eraan doen dat Frenkie niet presteert? Ik hoor iedereen klagen over Pogba dat hij overrated is terwijl hij vaak ook niet op zijn beste positie speelt en Frenkie presteert net zo weinig dus dan kan je stellen dat ook hij overrated is. In Oranje speelt hij wel op zijn zogenaamde favoriete positie is en dan speelt hij ooj vaak matig

11 mei 2022 om 13:42

Net zoals Depay?net zoals Koeman slechte coach is??

11 mei 2022 om 13:57

Als je Frenkie nu bij Ajax neerzet op de positie van Alvarez/gravenberch dan voetbalt hij leuk mee tegen RKC en PEC , maar is hij niet de man die het hele elftal bij de hand neemt ala Cruijff. Daar ben ik 100% van overtuigd. Terwijl veel mensen wel doen alsof hij op dat niveau zit

11 mei 2022 om 14:12

Ach het is de pers, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Barca heeft hem natuurlijk wel voor dat mega bedrag aangetrokken in een periode waarbij alles met een hartslag voor een recordbedrag werd aangetrokken. Denk dat de beerpunt pas die winter erna open ging. 21 miljoen voor Dest, 105 voor Dembele. Het kon niet op...

11 mei 2022 om 14:48

@robmaas Memphis laat het iig meer zien dan Frenkie al vind ik Memphis ook geen wereldtop. Ik heb ook nooit gezegd dat Koeman een topcoach is. Ik heb alleen gezegd dat ik vond dat hij onterecht ontslagen is, dus je weet leuk je eigen draai aan mijn woorden te geven

11 mei 2022 om 14:50

@rayvg Waarom zou ik daar bang voor zijn? Als hij goed presteert is dat alleen maar mooi voor Oranje, maar dat wil niet zeggen dat we niet kritisch op Nederlandse spelers mogen zijn als ze het niet brengen

Hahah ‘lyrisch noch vernietigend’, ‘noch als denderend of vernietigend beschouwd’. Wat een omweg om uit te drukken dat ze gewoon een keer normaal doen bij de Spaanse media.

Wat hoop ik fat frenkie naar Man United gaat komende transfer Window. Daar heb je geen tijd om lekker te wandelen op het middenveld en ik denk dat hij naast een degelijke verdedigende middenvelder hij echt weer zijn top niveau kan laten zien.en niet zoals nu, dat hij alleen tegen het cambuur van spanje een aardig niveau haalt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren