Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Teleurgesteld’ Feyenoord krijgt slechts 3.000 kaarten voor finale

Laatste update:

Feyenoord heeft van de UEFA slechts drieduizend kaarten gekregen voor de Conference League-finale in Tirana tegen AS Roma. De Rotterdamse club laat weten teleurgesteld te zijn met de beslissing van de Europese voetbalbond en op meer kaarten gehoopt te hebben.

“Een mooi affiche als AS Roma – Feyenoord, de allereerste finale van de Europa Conference League, had in onze ogen een groter podium verdiend met tienduizenden toeschouwers van beide clubs”, schrijft Feyenoord. De finale wordt afgewerkt in de Arena Kombëtare, dat een capaciteit heeft van 22.500 man.

De Stadionclub laat weten de drieduizend kaarten beschikbaar te stellen aan uitsupporters. “400 kaarten zijn voor diamondcardhouders, 1.200 gaan er naar supporters met een goldcard en 175 naar silvercardhouders die door de opgebouwde punten van dit seizoen volgend seizoen een goldcard krijgen. De resterende kaarten kunnen worden geclaimd door silvercardhouders”, aldus Feyenoord.

De club heeft wel de mogelijkheid om voor familie van de staf en spelers, partners en sponsoren van de club, leden van de Feyenoord Business Club en overige relaties betaalde kaarten aan te vragen. Feyenoord en AS Roma treffen elkaar op 25 mei in de eerste Conference League-finale in de geschiedenis.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veelste weinig, de rest gaat weer naar sponsors zeker en mensen die geen sfeer maken. Dood zonde dit

9 mei 2022 om 17:52

Het valt mij eigenlijk al mee dat Feyenoord überhaupt fans mag mee nemen na al dat wangedrag in deze campagne. Ik vraag me ook af of Albanie voldoende geequipeerd is om dit soort volk te ontvangen. Zo een finale kan denk ik beter ergens in Engeland ofzo.

9 mei 2022 om 16:38

Sowieso bizar dat je een stadion met een capaciteit van 22.500 man kiest als stadion voor een Europacup finale. Dat geeft alweer te denken wat daar commercieel gezien achter heeft gezeten.

9 mei 2022 om 17:01

Was toch te verwachten? Ze nemen de Conference League echt niet serieus. Het is puur een verdien model van de UEFA.

6000 kaarten voor echte supporters en de rest gaat naar UEFA bobo's. Tot zo ver 'voetbal is voor de fans'. Wat belachelijk weer.

9 mei 2022 om 14:31

Er gaan ook iets van 5.000 kaarten naar de lokale bevolking. De meesten zullen deze kaarten wel voor flink geld verkopen aan de hoogste bieder :-).

9 mei 2022 om 14:37

Fijn om te zien dat de lokale bevolking meer kaarten krijgen dan de supporters van beide clubs. .. Waar gaat het over

9 mei 2022 om 15:00

3000 wordener via Feyenoord verkocht, 3000 via Roma en 16.000 via de UEFA, waarvan er zo'n 6000 naar de lokale bevolking gaan, maar ook jij kunt via de UEFA op hun een kaartje kopen, zijn wel veel duurder als die je bij Feyenoord kunt kopen ,maar toch.

9 mei 2022 om 15:24

Bedankt Wandering. Dit staat verder niet in het artikel. Wel op de website van UEFA?

9 mei 2022 om 15:57

Ja echt onzin. Maar volgens mij is dit toernooi ook deels opgericht om het voetbal in dit soort c landen te promoten. Vandaar dat ze in albanie de finale doen. Over 2 jaar spelen ze in griekenland, en daarna in macedonie…

9 mei 2022 om 16:02

Je ziet het verkeerd. 3000 kaarten gaan naar de kaarthouders van Feyenoord. De sponsoren, business partners en relaties krijgen ook kaarten. En dat is ook een enorme groep. Daarnaast krijgen de familieleden en vrienden van de staf en spelers kaarten. Hetzelfde geldt voor AS Roma. Familieleden van de arbitrage krijgen ook kaarten en leden van de UEFA ook. Hun familie en vrienden krijgen gegarandeerd ook kaarten. De rest van de kaarten gaan naar de lokale bevolking. Zo zit het stadion tot de nok vol op 25 mei

9 mei 2022 om 16:37

Ja daar had ik het van. Edit er stond een link waar je de kaarten kon kopen, nu staat er alleen nog maar een link om kaarten te kopen voor de woman CL finale in Turijn. Denk dat ze er te vroeg mee waren, dus houd hun site in de gaten

9 mei 2022 om 22:59

@wandering
Klopt helemaal, de link om te kopen is er wel maar dan krijg je het volgende:

q- When and how can I purchase for tickets for UEFA Europa Conference League Final 2022?

a- Information on ticket sales for the general public will be communicated very shortly.

Dus hou de site van de Uefa in de gaten, binnenkort komt er informatie hoe ze de Uefa kaartjes gaan verkopen.

9 mei 2022 om 15:05

Ja echt een afgang!! Denk dat genoeg steden hier een stadion willen aanbieden. Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Twente, Arnhem, Heerenveen allemaal groter. En dan inderdaad maar 6.000 kaarten naar supporters. Jammer maar helaas.

9 mei 2022 om 15:17

Als die stadions de finale hadden willen hebben dan hadden ze zich 'gewoon' kunnen aanmelden, dat hebben ze dus niet gedaan. En er zijn niet maar 6000 kaarten naar de supporters gegaan. Er zijn 6000 kaarten die je via de club kunt kopen, de rest kun je via de UEFA kopen. Ook jij.

9 mei 2022 om 16:13

Op dit moment word de Conference League gezien als de kelderklasse van Europa. Na het seizoen word de balans opgemaakt om te kijken hoe het publiek heeft gereageerd op het toernooi. Kijkcijfers, kaartverkoop enz. Vervolgens gaat de UEFA zich daarop aanpassen aankomend seizoen. Het prijzengeld gaat missvhien omhoog en de finale word dan misschien in een groter stadion gespeeld.

9 mei 2022 om 16:45

Leuk verhaal, maar meer dan 50% van de ploegen die aan de Conf League meedeed dit seizoen speelt zelf in een stadion dat groter is dan 22.500 man. Een Europese finale krijg je altijd het huis vol, dus waarom kies je daar een klein stadion in Albanie voor?

9 mei 2022 om 15:39

En mensen vonden die Super League zo’n raar idee. Misschien was het format niet helemaal juist maar de gedachte echt helemaal niks mis mee. Uefa en FIFA zijn gewoon legale maffia organisaties die helemaal niks op hebben met clubs of fans maar alleen hun eigen zakken willen vullen. Absolute schande, 25% naar echte fans en dat moet dan nog verdeeld worden over 2 clubs..

9 mei 2022 om 16:21

Uiteraard. Want een persoon die een goed betaalde baan heeft, kan geen echte supporter zijn. Nee, als je een mislukte schooier in t leven bent en niks hebt bereikt, ben je een echte fan en "de gewone man".

Lachwekkend! Het zal wel niet zo snel kunnen maar gezien de grootte van beide clubs moet je dit gewoon verplaatsen naar een stadion met minimaal 40/50.000 capaciteit. Nu heb je straks een Europese finale waar er een sfeer hangt die minder is dan bij een KKD club.

9 mei 2022 om 14:35

Inderdaad. Ik mag toch hopen dat ze dat volgend jaar anders gaan doen.

9 mei 2022 om 14:36

Europese finales met sfeer? U lijkt voor het eerst voetbal?

9 mei 2022 om 14:51

Ik kan me nog een CL finale herinneren, Milan - Juventus uit 2002 ofzo. Dat was echt het toppunt, er gebeurde letterlijk niks de hele wedstrijd en vanaf de tribunes kwam geen geluid.

3000 kaarten voor een finalist is echt wel bizar weinig. Maar als je ziet dat de Uefa een stadion uitkiest met een capaciteit van 22500 man, dan nemen ze dat toernooi totaal niet serieus.

9 mei 2022 om 14:35

nou ja, dat toernooi is voor de kleine voetballanden en daarvan zitten er veel in het Oosten van Europa, vandaar ook de locatie Tirana gok ik zo.

Dat er dan toch een club uit een top land en een club met een flinke achterban ook nog eens vanaf de andere kant van Europa in de finale staat...
Op zich geen verrassing, maar logisch nadenken doen ze zelden bij de UEFA en Fifa

9 mei 2022 om 14:44

Inderdaad. Om zo'n nieuw toernooi onder de aandacht te brengen en maximaal te promoten, hadden ze beter een bekende grote stad / stadion kunnen doen.

9 mei 2022 om 15:14

Maar Warschau, Praag en Belgrado zijn in mijn ogen ook redelijk oosterlijk en dat zijn toch wel voetbal steden met mooie stadions (capaciteit weet ik niet)

9 mei 2022 om 16:47

Als het toernooi voor de kleine voetballanden is, waarom laten ze dan Roma, Marseille, Feyenoord, Leicester meedoen?

10 mei 2022 om 09:09

lieve schat, kijk nog eens naar de poules en welke teams er mee deden en ga dan niet zeggen dat het niet zo is. Leg het eens naast de CL neer. Zie je 4x Duitsland, Spanje, Engeland, Italië? Nee, je ziet allemaal kleine ploegen die zich normaal niet eens plaatsen voor de poulefase van de EL en nu een leuk seizoen hebben in de conference league.
Daarnaast is Nederland een klein voetballand in Europa. Dat Ajax per ongeluk een paar x zn gezicht laat zien in de Champions League is mooi, maar dat maakt ons geen groot land.
Leicester en Marseille zijn vanuit de EL ingestroomd.

10 mei 2022 om 09:10

@vakkie D klopt..ze hadden zeker een groter stadion kunnen vinden. Kijken of ze volgend jaar wel meer vertrouwen hebben in een mooie finale met 2 clubs met veel aanhang

Vind over het algemeen wel dat er bij Europese finales erg weinig kaarten beschikbaar zijn voor beide elftallen. Vaak zijn er nog vele duizenden te plekken te vullen, dan met name voor sponsoren en relaties. Ook in dit geval weer. Als beide ploegen 3000 kaarten krijgen, dan zijn er 6000 plekken voor de supportes en 16.000 plekken voor anderen. Dat is toch een bizar aantal? Kan dat niet omgedraaid worden? 16.000 plekken voor de supporters en 6000 plekken voor sponsoren en dergelijke. Voetbal is van de supporters, maar die romantiek is al lang vervlogen helaas.

9 mei 2022 om 14:44

Nee je snapt het niet Ruben voetbal wordt betaald door de supporters middels achterlijke sponsordeals waardoor onze boodschappen, kleding, creditcard en andere zaken stukken duurder zijn. Daar betalen ze dan de salarissen van die voetballers van en vervolgens mogen wij thuis op de buis naar voetbal kijken en de hele week weer werken om de kosten te betalen zodat die bedrijven die voetbal kunnen kijken in een stadion weer sponsorgeld hebben voor de voetballers.
Wij doen helemaal niet mee maar mogen gewoon werken en betalen van ons schrale salaris

On: echt een schande dat er maar 27% capaciteit naar de AS Roma en Feyenoord supporters gaat.

Ik snap echt niet dat de UEFA dit stadion voor de finale heeft gekozen. 22.500 mensen maar. Als de UEFA dit toernooi echt serieus wil nemen dan moet er net als in de CL en EL bij alle wedstrijden een VAR zijn en de finale gespeeld worden in een stadion met minimale capaciteit van 40.000 mensen.

Zeer teleurstellend. Zelfs uit bij Marseille konden er meer supporters in. Begrijp dan ook niet waarom de conference league finale in een stadion wordt gehouden wat qua capaciteit gelijk staat aan FC Groningen. Natuurlijk is de Conference league een C-toernooi en hoef je hier geen Wembley of Camp Nou voor te selecteren, maar er zijn zoveel alternatieven met 35-40 duizend aan capaciteit:

St Jakob Park Basel
Torku Arena Konya
Proeski Arena Macedonia
Stadion Poljut Hadjuk

Bovenstaande stadions zijn ook gestationeerd in landen, waar niet vaak finales worden gehouden.

9 mei 2022 om 14:45

Die stadions moeten zich dan ook hebben aangemeld als kandidaat, wat niet is gebeurd op het Macedonisch stadion na. Voor de kandidaatsprocedure voor 2022 en 2023 hebben blijkbaar slechts vier stadions een officieel bod ingediend (tirana, Proeski, Iraklion en Saint-Etienne). Afgaande van het feit dat Proeski en Saint-Etienne al recent venues zijn geweest voor belangrijke Europese wedstrijden en dat stadion in Tirana pas opgeleverd is, is het niet zo raar dat Tirana de eer krijgt.
In ieder geval ziet het er niet zo uit als een dump als in Iraklion als ik de foto's zo zie.

9 mei 2022 om 14:58

Ja wat denk je zelf. De finales van het 3e Europese toernooi zullen nooit dezelfde stadions krijgen als de champions leauge. Zo werkt het gewoon eenmaal. En we moeten eerlijk zijn dat de rest van de wereld niks met conference leauge heeft.

9 mei 2022 om 15:23

Ik zat in Spanje, daar stond dit toernooi gewoon aan in de sportcafés. Heb meer het gevoel dat het in Nederland / door Ajax supporters klein wordt gemaakt.

Ot, dat het geen CL stadion hoeft te zijn begrijp ik, en die vergelijking maakt ook niemand. Maar een stadion van 30 tot 40 duizend man is toch schappelijk. Maar ja die steden moeten zich maar net inschrijven. Warschau of Belgrado zijn echte voetbal steden en zouden een prachtig toneel zijn voor zo’n finale

9 mei 2022 om 15:46

Verreweg de meeste landen hebben clubs in de Conference league. Buiten de 4 grote competities wint toch nooit iemand anders de CL, al die kleinere landen hebben hier juist interesse in. Mourinho moest zelfs huilen toen hij de finale haalde.

9 mei 2022 om 16:51

Flauwekul. De UEFA verdient zelf ook meer aan grote gevulde stadions en met elke club die in de kwartfinale stond van de Conf League had je zeker weten het stadion vol gekregen.

Ongelofelijk zeg! Hebben die gasten zich gewoon niet gerealiseerd dat er mogelijk clubs met een grote aanhang boven zouden komen drijven?! Een stadion van 22.000 is niks en dan 3.000 per club geven is al helemaal niks! Dat hadden ze bij Helmond Sport nog weten te verkopen

Dit is toch niet normaal. Het is de belangrijkste wedstrijd voor Feyenoord sinds 20 jaar en dan krijgen ze maar 3000 kaarten. UEFA maakt zich echt belachelijk.

9 mei 2022 om 15:09

Naaaaah. Feyenoord-Heracles was belangrijker. Maar dit is zeker een goede tweede.

Waar gaan al die andere kaarten heen dan? Ik gok dat Roma ook 3000 krijgt, dan heb je nog zo'n 16.000 kaarten over. Waar gaan die heen dan?

9 mei 2022 om 14:49

Bobo's, sponsoren, lokale bevolking..

Het is helaas niet anders, voor de CL krijgen Real Madrid en Liverpool ook maar 5000 kaarten voor de supporters en die spelen in een veel groter stadion.

Jammer voor de Feyenoordfans. Tirana is een prachtige stad en leuk om een voetbaltrip/citytrip te combineren.

Voetbal is voor de fans, aldus de Uefa. Ceferin en z'n kliek zijn ook een joke zeg, maar we vinden het allemaal wel prima.

Echt, 3000 maar lachwekkend. Dit is voor Feyenoord een hele grote wedstrijd en dan zo weinig tickets beschikbaar, apart. Maar ja wat moet je ook he in zo'n stadion met maar 22.000 plekken. Vreemde gebeuren.

Lekker man. Voetbal voor de supporters.. 15000 kaarten voor UEFA bobo’s en co. UEFA maffia

9 mei 2022 om 14:54

Zijn geen 15.000 kaarten voor de bobo's ook voor de lokale bevolking, heb gelezen van 10.000 kaarten, maar ook 5000 kaarten, dus zal wel iets daar tussenin zijn

Ik hoorde gisteren dat die clubkaarten voor ongeveer de helft door de club zelf verkocht mogen worden en de andere helft via de Uefa. Ik heb "slechts" alleen een seizoenskaart en ga nooit naar uitwedstrijden, dus heb me ook ingeschreven voor die kaarten van de Uefa. Dacht eerst dat ik me dus had ingeschreven voor kans op kaarten in een neutraal vak, maar dat blijkt dus net iets anders te liggen. En dan heb je ineens wel 6000-7000 kaarten, wat een normaal aantal is een stadion van deze grootte denk ik.

Neemt niet weg dat een finale in zo'n stadionnetje niet serieus te nemen is natuurlijk.

Beetje een dubbel gevoel. Enerzijds fantastisch dat de finale in Albanië wordt gespeeld, anderzijds jammer dat er zo weinig plekken beschikbaar zijn. Voor de supporters die wel gaan; geniet van Tirana!

9 mei 2022 om 15:02

Hoe zit het met de armoede in Tirana anno 2022? Hoorde vanochtend op de radio een verhaal van Peter Bosz die 20 jaar geleden naar Tirana was geweest en dat er toen nog mensen daar op straat liepen met rijst zakken aan als kleding

9 mei 2022 om 15:11

Ik ben zelf Albanees uit Kosovo, dus niet heel erg op de hoogte. De laatste keer dat ik in Tirana ben geweest is in 2017. Als je eenmaal vaak naar de Balkan bent geweest valt de armoede je niet direct op. Je hebt wel behoorlijk veel bedelaars wat enorm vervelend kan zijn, en als ze zien dat je een westerling bent, is het nog vervelender. Het is sowieso wel stukken beter dan 20 jaar geleden, maar helaas nog teveel armoede

9 mei 2022 om 15:29

@bundy/ Albanie is nog altijd een van de armste landen van Europa, maar het zal ongetwijfeld verbeterd zijn t.o.v. 20 jaar geleden. Het BBP per hoofd van de bevolking is vergelijkbaar met landen als Ecuador, Paraguay, Zuid Afrika en Jamaica - wat voor Europese begrippen dus vrij laag is.

9 mei 2022 om 15:44

Kan Albanië helemaal niks aan doen. Zoals ik hieronder al zei, als de UEFA gewoon genoeg kaarten aan beide teams geeft dan is er helemaal geen probleem. Maar nu eisen ze weer bijna 20k kaarten zelf op voor hun elitaire bobo’s..

Ik vind het eigenlijk wel belachelijk dat de finale gespeeld wordt in een stadion waar maar 22.500 man in kan. Als de UEFA dit toernooi serieus neemt dan kies je toch een stadion waar meer supporters in kunnen. In Sevilla voor de Europa League finale kan 44.000 man in dat komt al een stuk meer in de buurt.

Er zijn zoveel C-categorie voetballanden/steden te bedenken waar je stadions hebt met minimaal 30 a 35k zitplaatsen.
Dit stadion is toch veel te klein voor een finale.
Onbegrijpelijk...

9 mei 2022 om 15:43

Al kunnen er 25.000 in. Als Feyenoord en Roma gewoon allebei 8 tot 10k kaarten krijgen is er helemaal geen probleem. Dan kunnen er nog 5 tot 9k naar andere zaken zoals sponsoren en bobo’s. Het probleem is dat de UEFA zelf alle kaarten opeist. En dit doen ze elk jaar. Zolang iedereen dit maar accepteert verandert er helemaal niks. Begin steeds meer voorstander te worden van een Super League mits die plannen worden aangepast.

9 mei 2022 om 23:08

Ik vind 8 tot 10k aan kaarten voor een Europese finale ook heel magertjes

Jammer voor de Feyenoord aanhang. Ook voor de neutrale toeschouwer overigens, want zal de sfeer in het stadion niet ten goede doen.

De UEFA moet gewoon geboycot worden. 6000 kaarten naar beide clubs samen. En dit doen ze gewoon lachend elk jaar. Meer dan 10.000 kaarten voor bobo’s.. Zolang niemand er iets tegen doet blijven ze dit gewoon lekker elk jaar doen. Absurd, UEFA maffia..

Misschien kan de finale van de eCL volgend jaar in De Kuip gespeeld worden. Wij zijn ook een klein voetballand en dan kunnen er wel veel mensen heen. Of doe een stadion in Oostenrijk of Zwitserland ofzo. Of, een nog veel gekker idee, maak alle kaarten beschikbaar voor de fans. Haha nee ok dat laatste slaat nergens op.

Waarschijnlijk had de UEFA gedacht dat die finale weinig toeschouwers zou trekken. Ongelooflijk dom om een Europese finale in een miniatuur stadion te organiseren. Maar gelukkig is er wel plaats voor de eigen organisatie, sponsors en aanhang. En dat het voetbal for the people is, vergeten we maar weer even een keer. We weten het wel: UEFA en FIFA zijn gewoon gaandeweg verandert in geldmachines. Het voetbal dienen is daar een loze kreet....

Opzich is het niet heel gek dat de Uefa voor een relatief klein stadion heeft gekozen. Het was sowieso afwachten hoeveel animo er zou zijn voor dit toernooi. Als teams als Roma het njet serieus hadden genomen en je had een Finale tussen 2 kleinere teams met een kleine fanbase dan had je misschien in een groot stadion met een half gevuld stadion gezeten. Verwacht dus wel dat de komende jaren er toch zeker wel een stadion komt voor de finale met minimaal 40.000 plekken.

Veel klachten over de keuze voor dit stadion echter is de Onference bedacht voor de net niet clubs (Europees gezien) dus zul je dan ook kleinere stadions van de wat kleinere voetballanden een kans op een finale moeten geven. De UEFA dient gewoon niet zoveel kaarten voor zichzelf op te eisen als monopolist.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren