Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fans in mineur: ‘Schmidt beloofde aanvallend voetbal, ik heb het niet gezien'

Laatste update:

Halverwege april werd bekend dat Roger Schmidt PSV definitief zal verruilen voor Benfica. De Duitser neemt in elk geval afscheid met een prijs op zijn naam, daar ten koste van Ajax de TOTO KNVB Beker in de wacht werd gesleept. De landstitel lijkt ver weg voor de Eindhovenaren. Na dit seizoen wordt het stokje overgedragen aan PSV-icoon Ruud van Nistelrooij. Eerder gaf de geboren Geffenaar aan nog niet klaar te zijn voor de klus als hoofdtrainer, maar daar kwam de huidige trainer van Jong PSV van terug. Verslaggever Kalum van Oudheusden reisde af naar Brabant om de mening te peilen onder de fans van de Eindhovense club. Wil je meer meepraters zien? Abonneer dan op het YouTube-kanaal van Voetbalzone voor nog meer leuke content!


Kalum van Oudheusden is fulltime videojournalist, presentator en programmamaker bij Voetbalzone en maakt onder meer exclusieve interviews en verschillende programma’s.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toen Schmidt kwam, was PSV net de nummer vier van Nederland geworden. Uiteindelijk heeft hij PSV stappen laten zetten en dit jaar omgetoverd tot een serieuze uitdager van het kapitaalkrachtige Ajax. Hij heeft spelers beter gemaakt, twee prijzen gewonnen en duidelijk een team doen ontstaan, ondanks de blessures. Uiteindelijk kunnen er twee kanttekeningen geplaatst worden bij zijn periode. Ten eerste heerste er onder hem een excuuscultuur en toonde hij zich meermaals een slechte verliezer. Verder wist hij zelden het te doen als het echt moest. Ik denk dat die twee kanttekeningen ook in overwegende mate samenhangen.

9 mei 2022 om 10:41

Dit jaar is een mooie basis voor Ruud van Nistelrooy. Spelers hebben zich goed ontwikkeld en de club heeft zich geplaatst voor de voorronde van de CL. Daarnaast kunnen een aantal spelers voor grote bedragen verkocht worden, wat ook weer geld in het laatje brengt voor goede aankopen. Schmidt moest de rotzooi van Mark van Bommel opruimen en het is intern weer rustig in de club. 2x 2de in de Eredivisie is naar verwachting gezien het budget, een paar prijzen gewonnen en veel spelers beter gemaakt. Europees wat pech gehad tegen Benfica, maar wel naief eruit tegen Leicester. Eindconclusie: Schmidt heeft het prima gedaan

9 mei 2022 om 10:57

Hoezo intern rustig? John de Jong zit er toch nog?

9 mei 2022 om 10:59

Ja, dus? John de Jong wordt intern erg gewaardeerd.

9 mei 2022 om 11:04

Intern rustig in de vorm van geen conflicten en pesterijtjes meer. Van Bommel wou Mart van den Heuvel eruit werken en een vriendje in die functie zetten. Daarnaast zorgde hij voor interne kampen en machtstrijdjes

9 mei 2022 om 11:04

@Boris19, Dat is toch juist het probleem?

9 mei 2022 om 11:26

Wat dat betreft zijn Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij gelukkig niet te vergelijken. Althans, zo oogt het. Waar Mark van Bommel zowel als speler, als coach al overkwam als een irritante arrogante kwal, heb ik bij Ruud juist compleet het tegenovergestelde. Rustige, sympathieke man. Het lijkt mij echt een stap in de goede richting voor PSV. van Nistelrooij heeft misschien niet de meeste ervaring, maar hij kent de club natuurlijk als geen ander. Daarnaast heeft Schmidt toch wel een hoop rare dingen gedaan en aan het einde van de rit 1 beker en 1 Johan Cruijff schaal gepakt. En laten we eerlijk zijn: de Johan Cruijff schaal is een leuk potje als opening van het seizoen, maar een fantastisch dikke prijs is het ook weer niet. Maar goed, een prijs is een prijs (voordat ik iedereen weer over mij heen krijg

9 mei 2022 om 12:37

Vind jij een probleem. De mensen die er verstand van hebben niet. Die volg ik iets eerder als je het niet erg vindt.

9 mei 2022 om 13:07

De rotzooi van van Bommel opruimen? Mark van Bommel werkte in de jeugd bij PSV. De pareltjes van nu trainde onder hem. Toen hij hoofdcoach werd, zette hij meteen Gakpo over naar het eerste want Mark vond dat hij een grote voetballer zou worden.
En nu is Gakpo de sterspeler, de man waarmee PSV dit jaar de beker won. En dan is je conclusie dat van Bommel een rotzooi gemaakt heeft en Schmidt het prima gedaan heeft?

9 mei 2022 om 23:48

Van Bommel heeft best wel kwalteiten, maar qua coach kwaliteiten zie ik het niet.
Prima dat ie Gakpo herkend heeft als talent, maar dat maakt je nog geen goeie coach.
Hij kan het misschien wel worden want ik denk wel dat ie geleerd zal hebben van zijn psv periode.
Het voetbal dat hij en ook Cocu als coach speelden vond ik persoonlijk niet om aan te zien.
Tikkie terug tikkie breed, safety first voetbal.
Dan vind ik het voetbal onder Schmidt toch leuker om naar te kijken.
En zoals al meerderen hier aangeven, hij heeft het absoluut niet slecht gedaan.

9 mei 2022 om 10:41

Ik zou het op één prijs houden. De seizoen opening wedstrijd zou ik niet als prijs willen betitelen. De KNVB beker was een mooie prijs maar ja, het is geen titel.
Twee jaar op rij geen kampioen is voor een PSV trainer niet goed te noemen. Temeer daar de CL kwalificatie via de voorrondes niet lukte. En via de CL is het grote geld te verdienen waarmee een club stappen kan maken.

9 mei 2022 om 11:08

Ik geloof dat je gewoon zilverwerk mee naar huis krijgt als je de JC Schaal wint. Tis meer een prestigestrijd ook, zo tussen Ajax en PSV waarbij geen van beiden ploegen wil verliezen van de ander. Als je het blijft benoemen als 'geen prijs' 'stelt niets voor' dan gaat het ook nooit iets voorstellen. Dit was een paar jaar geleden ook aan de hand met de KNVB beker maar die wordt nu wel serieus genomen. Ik zou dus graag voorstellen dat we het serieus gaan nemen, al is het alleen maar als eerbetoon aan JC.

9 mei 2022 om 11:24

Het is ook gewoon een prijs hoor! Alleen iets minder prestigieus als de andere prijzen, maar je mag m gewoon op de palmares zetten. Anders heeft die wedstrijd ook geen waarde meer.

9 mei 2022 om 11:31

Ik denk meer dat hij het bedoeld op het punt dat je bij de JC schaal altijd wel een team hebt dat vanwege de voorrondes en het eerdere begin aan de voorbereiding (vanwege de voorrondes) juist wat verder is dan de andere ploeg. Je zag het ook wel bij PSV in de JC Schaal.

Ajax lag gewoon wat aan te modderen omdat het nog gewoon niet in de flow zat waar we allemaal wel weten dat Ajax daar vaak wel in terecht gaat komen.

Nu moet ik alleen wel zeggen dat ik me af vraag of de uitslag anders geweest zou zijn als je hem aan het einde van het seizoen zou houden? Ajax lijkt uitgeput te zijn en te veel sleur in de motor te hebben terwijl PSV nog de diesel motor aan heeft staan.

maar over het algemeen toch goed seizoen voor psv? europees wat neergezet, net als Feyenoord, Ajax ook gewoon - 2 prijzen, Ajax zoals het nu eruit ziet landskampioen. Ik zou zeggen gewoon de oude top 3 toch zoals het hoort?

9 mei 2022 om 11:32

@rubentje13
Het is net als met een Supercup, de echte prijs was het winnen van de CL of de EL. Dat is met de JC schaal ook, de prijs is het winnen van de eredivisie of de beker. Als extraatje mag je dan een mini finale extra spelen.
Maar om daar dan waarde aan te hechten, dat gaat mij wat ver.

9 mei 2022 om 12:26

Daarnaast blijft het ook gek dat PSV de JCS kan winnen terwijl het seizoen daarvoor geen kampioen is geworden of de beker won. Maarja, Ajax tegen Jong Ajax laten spelen is natuurlijk ook geen optie

9 mei 2022 om 12:26

JC schaal stelt ook geen zak voor. Op basis van wat mocht PSV überhaupt deelnemen dan. Ze waren niet de kampioen en ook niet de bekerwinnaar. Dus waarom wel PSV en niet de verliezen bekerfinalist bv. Dus nee de JC schaal is zeker niet serieus te nemen.

9 mei 2022 om 12:39

Eens met de JC schaal. Prima pot om te zien waar je staat, maar als prijs natuurlijk niet serieus te nemen. Neemt niet weg dat áls je m speelt, je m wilt winnen uiteraard. Helemaal als het een Ajax-PSV is o.i.d.

9 mei 2022 om 14:08

Nou nou nou, ons aller Ajax heeft wel eens langer zonder titel gestaan. Dus 2 seizoenen valt nog mee.

9 mei 2022 om 16:04

Laten we eerlijk zijn Ruben. Die wedstrijd stelt ook vrij weinig voor. De JC Schaal kan je geen serieuze prijs noemen. En in principe ben ik ook voorstander van die hele wedstrijd af te schaffen.

9 mei 2022 om 16:19

Het is wel gewoon een prijs, maar wel met de kanttekening dat dit meer een veredelde oefenwedstrijd betrof. PSV was al vergevorderd klaargestoomd voor de voorrondes CL, terwijl Ajax pas in training was. Van beide kanten logisch, en daarbij speelde PSV meer dan een helft tegen 10 man. Dus kon je er weinig waarde aan hechten, al is en blijft het een prijs. Maar de heilige graal is natuurlijk het kampioenschap, want dat betekent directe toegang tot de groepsfase CL. Daar waar het grote geld is te verdienen. Gelukkig vanaf volgend seizoen twee directe plaatsen voor Nederland, waar dan drie teams voor gaan meespelen. Een waarschijnlijk behoorlijk gerenoveerd Ajax, zal deels ook voor PSV gelden, en een steeds sterker wordend team Feijenoord. Wordt spannend!

9 mei 2022 om 11:00

@suarez 7,

Gedeeltelijk met je eens. Structureel eindigde PSV in de afgelopen 20 jaar steeds als 1ste of tweede. Kampioenschappen gingen tussen Ajax en PSV. Incidenteel had je Feyenoord in 2017 als uitzondering. Dus die 4de plek voor PSV was een incident en ook nog eens Coronajaar volgens mij.

Mee eens vind ik dat hij bepaalde spelers beter heeft gemaakt; Gakpo, Sangaré en Mauro.
Er niet staan wanneer het nodig is; Olympiakos, Benfica met 10 man in eigen huis, EL en daarna Conference League. Om maar te zijgen over de toppers in NL. Verder ligt het inderdaad altijd aan een ander en nooit aan zichzelf.

Kijk je naar twee jaar Schmidt dan is het echt wel heel mager. Hij haalde totaal 13 nieuwe spelers en beloofde Vollgas-Fussball. Dat heb ik echt niet gezien. Zijn bizarre 4-2-2-2 systeem past totaal niet bij de spelers (die hijzelf heeft gehaald) en zijn wisselbeleid sloeg echt nergens op.
Hij is ook geen goede people manager als je ziet hoe hij omgegaan is met Mvogo en Drommel en eigenlijk ook wel Ihattaren. Verhaal heeft twee kanten namelijk.

En zijn Ajax obsessie vind ik echt eng. Gevraagd en ongevraagd brengt hij altijd Ajax ter sprake. Meestal is het budget en Var/scheidsrechters. Dan ben je gewoon een slechte verliezer.
Want budget benoemt ie nooit wanneer hij bijv. met alle mogelijke moeite wint van GAE en verliest van Willem ll. Of een scheidsrechter die eigen regels hanteert en buitenspel doelpunt goedkeurt (willem ll).

Nee Schmidt zijn missie in NL is mislukt. Hij gaat nu naar Benfica waar hij wederom voorronden CL zal spelen.

9 mei 2022 om 16:01

Niet alleen Gakpo, Sangaré en Mauro beter gemaakt natuurlijk. Boscagli groeide onder hem uit tot prima basisspeler, terwijl Boscagli onder Van Bommel niet serieus te nemen was. Hetzelfde kan gezegd worden over Teze, onder Van Bommel nog reserve rechtsback. Ook jongens als Guti, Doan en Obispo hebben bij vlagen (meer dan) prima gespeeld.

Aan het begin van het seizoen leek het er even op dat hij ook Bruma aan de praat kreeg, echter is die jongen eigenlijk weer terug op het niveau van het jaar met Van Bommel.

Daar tegenover staat het vertrek van Ihattaren, al zijn de meningen verdeeld over hoe erg dat Schmidt aan te rekenen valt. Sommige leden hier vinden het volledig de schuld van de Duitser, anderen zoeken de oorzaak bij Mo zelf. De waarheid zal in het midden liggen.

10 mei 2022 om 08:56


Afgelopen 20 jaar structureel 1e of 2e, nou.. Afgelopen 20 jaar is PSV 7x niet als 1e of 2e geëindigd. Zo structureel is het dan ook niet..

9 mei 2022 om 11:07

En het grappige is dat Van Bommel vierde werd met minder verliespunten dan Schmidt had in zijn eerste jaar. Had Schmidt met dezelfde concurrentie als Van Bommel te maken gehad was hij misschien wel vijfde ipv tweede geworden vorig jaar

9 mei 2022 om 11:10

Van Bommel verdedigen is ook alleen maar teletekstjournalistiek. Onder Van Bommel rommelde het en aan alle kanten én was het spel niet om aan te gluren. Iedereen die PSV een beetje volgt, weet dat er een aantal grote stappen zijn gemaakt sinds Van Bommel weg is gegaan.

9 mei 2022 om 11:11

Maakte PSV onder Ernest Faber niet de stap naar plek vier? Van Bommel had volgens mij in twee maanden maar een duel gewonnen.

9 mei 2022 om 11:19

@japie_krekel,

Van Bommel werd in zijn eerste jaar tweede met PSV met maar liefst 83 punten. 3 minder dan Ajax.
Tweede jaar werd hij na ongeveer 15 wedstrijden ontslagen. Faber nam het over en die werd 4de.

9 mei 2022 om 11:19

En je vond het spel ondet Schmidt wel om aan te gluren?

9 mei 2022 om 11:21

@Marc 433 Ok, maar hoeveel punten achterstand op Ajax had Van Bommel dan precies in dat laatste jaar toen hij werd ontslagen? Schmidt eindigde het jaar erop op 16 punten achterstand van Ajax

9 mei 2022 om 11:25

Al stond hij 100 punten achter op Ajax, hij eindigde op een 2e plek. Een 2e plek die van Bommel nooit meer zou halen. Je snapt toch wel dat een 2e plek vele malen belangrijker is dan minder punten achterstaan op de 4e/5e plek?😅

9 mei 2022 om 11:33

@japie_krekel,

Verschil was op dat moment 10 punten met Ajax.

Houdt er rekening mee dat Van Bommel zijn beste spelers kwijtraakte en niks terugkreeg. Schmidt mocht vrij schoppen.

9 mei 2022 om 11:43

Je kan veel zeggen over Schmidt, maar het spel onder Schmidt is echt 10x beter dan onder van Bommel.

9 mei 2022 om 12:05

Het is wel bijzonder dat Psv met regelmaat instort na rust gisteren was niet de eerste keer. Ook heeft hij op z'n tijd op z'n zachts gezegd een merkwaardig wisselbeleid..

Ik denk dat de meeste Psv supporters wel klaar zijn met Schmidt na 2 jaar.

Blijft toch een vreemde vogel.

9 mei 2022 om 12:08

Onder Schmidt is het ook niet altijd even best, maar beter dan onder Van Bommel. Bovendien is de stabiliteit weer terug, die was ook heel ver te zoeken.

9 mei 2022 om 12:22

Ja hoor Japie is er weer als het over schmidt gaat. Bent een vervelend mannetje

9 mei 2022 om 13:27

@tvl11,

Dat ben ik niet met je eens, sorry. Het spel was over 90 minuten veel beter bij Van Bommel dan onder Schmidt. Onder Schmidt is het een gedeelte van een wedstrijd, meestal eerste helft. Daarna vallen de spelers bij bosjes neer en is het spel niet om aan te zien.

Van Bommel eerste jaar:
- 83 punten (slechts 3 minder dan Ajax)
- 98 goals gescoorde en slechts 26 tegen

Tweede jaar werd hij al na 16 wedstrijden ontslagen. Totaal geen rekening gehouden met het feit dat Luuk de Jong, Bergwijn en Angelino weggingen.

Schmidt eerste jaar:
- 72 punten (16 minder dan Ajax)
- 74 goals gescoord en maar liefst 35 tegen

Tweede jaar Schmidt na 13 nieuwe spelers:
- 75 punten (32 wedstrijden)
- 81 goals gescoord en maar liefst 39 tegen

Zeker het gedeelte aantal goals tegen hoort niet bij een topclub. Dan doe je iets niet goed. En beide jaren scoort hij aanzienlijk minder goals met PSV dan toen onder van Bommel. 83 punten zal hij ook nooit halen.

Dan laat ik toppers winnen even buiten beschouwing.



9 mei 2022 om 16:21

@Marc 433 Top hoe je je stelling hier cijfermatig onderbouwd. Dit wijst inderdaad uit dat Schmidt het helemaal niet beter deed dan Van Bommel wat veel mensen hier ons willen laten doen geloven

9 mei 2022 om 17:27

Em schoppen, dat deed hij gister!

9 mei 2022 om 17:30

Ja, als je de cijfers van het tweede seizoen weglaat misschien. Ik ben absoluut geen fan van Schmidt, maar als je probeert dat duidelijk te maken door Van Bommel te verdedigen, dan wordt het vooral lachwekkend. Even los van de belabberde cijfers, zette die man intern de club in brand door met iedereen ruzie te trappen. Verbeek en Adriaanse waren gezellige grootvaders in vergelijking. Dan maak je jezelf volstrekt onmogelijk en is er geen andere uitweg meer dan ontslag.

9 mei 2022 om 11:12

Ik vind een slechte verliezer niet per se een slechte eigenschap. Het is misschien irritant naar anderen, maar jezelf een slechte verliezer noemen toont aan dat je winnaarsmentaliteit hebt en vreselijk baalt van verliezen. Dat kan wat mij betreft nooit een kanttekening zijn. Dat er een excuuscultuur is ontstaan, ben ik gedeeltelijk met je eens. Uiteindelijk spelen er twee factoren in het voetbal, namelijk kwaliteit en geluk. Over kwaliteit vind ik niet dat je mag klagen omdat je dat kan beïnvloeden dmv tactiek en aankopen, over het gebrek aan geluk wel, want geluk kan je bijna niet beïnvloeden. Een wedstrijd als gisteren wordt verloren door een combinatie van een slappe tweede helft en ongeluk dat die bal op de stip gaat en de VAR niet ingrijpt. Dan vind ik dat je over dat laatste best beklag mag doen, zolang je ook naar jezelf wijst (alleen daar ontbrak het gisteren wat aan, wat ook wel te verklaren is als je in de laatste minuut op zon manier verliest en dus totaal in de emotie van de wedstrijd zit. Denk dat Schmidt er vandaag ook wat breder naar zou kunnen kijken).

9 mei 2022 om 11:22

Dus als een coach zich niet vervelend gedraagt heeft hij geen winnaarsmentaliteit? Die is nieuw voor mij

9 mei 2022 om 11:35

In het geval van Schmidt is het zeker een slechte eigenschap, het getuigd van geen enkele vorm van zelfreflectie door altijd naar andere factoren te wijzen als een kleuter.

9 mei 2022 om 11:43

Maar valt het wijzen naar andere factoren niet onder de excuuscultuur waarvan ik heb aangegeven dat dat een issue is? Excuuscultuur en slechte verliezer kunnen samen gaan, maar dat hoeft helemaal niet. Ik ben ook een enorm slechte verliezer, maar zal altijd (als de emotie is gaan liggen) naar factoren gaan om te kijken hoe de volgende keer het beter kan gaan.

9 mei 2022 om 14:39

Japie volgend jaar alle pijlen op Slot dan maar. Als er namelijk 1 zich vervelend gedraagd langs de lijn is Slot het wel.

9 mei 2022 om 16:23

Als Slot net als Schmidt dit vervelende gedrag van gisteren structureel gaat vertonen dan zal ik ook kritisch zijn op hem idd

9 mei 2022 om 19:52

Begin maar vast dan want hij staat bij iedere achterstand te zeiken en misselijk gedrag te vertonen. Schmidt gedraagt zich alleen zo als hij zich genaaid voelt door een scheidsrechter.

9 mei 2022 om 11:13

Het is toch niet meer als normaal dat psv minimaal tweede word, met hun financiën. Dus zo goed is dat nu ook weer niet. Het valt gewoon beetje tegen, heeft ook niet echt de spelers voor volle gas voetbal

9 mei 2022 om 11:14

Inderdaad, Schmidt heeft het lang niet zo slecht gedaan. De onrust bij PSV is weg, alles wordt weer zoals vanouds interen gehouden. Spelers als Mauro, Boscagli, Teze, Sangare, Guti, Madueke en Gakpo zijn aantoonbaar beter gemaakt. Hij heeft zelfs spelers aan de praat gekregen die bij PSV allang uitgerangeerd waren zoals Bruma en Doan.

Daarmee beweer ik niet dat Schmidt het geweldig heeft gedaan, zeker niet. Zijn selectie- en wisselbeleid blijven natuurlijk gewoon ronduit belachelijk en ook zijn analyses slaan nergens op. Dat continue zaniken over Ajax en de arbitrage hoort natuurlijk niet bij een club als Psv.

Ik heb gemengde gevoelens, dat neemt niet weg dat PSV in verval was geraakt en nu weer gewoon heel stevig in de top-2 van Nederland staat.

9 mei 2022 om 11:24

Enerzijds wel, maar dat verbloemt dat PSV altijd een uitdager is, omdat ze simpelweg veel beter zijn dan bijna alle andere teams in Nederland. Ook zonder Schmidt. En als Ajax niet wonderbaarlijk enorm was ingestort, maar het niveau van voor de winterstop hadden doorgetrokken, waren ze in maart al kampioen geweest. Ben benieuwd naar van Nistelrooy!

9 mei 2022 om 11:36

@Vtotheb “als Ajax het niveau van voor de winterstop had doorgetrokken waren ze in maart al kampioen geworden”
Deze reactie slaat natuurlijk nergens op. Ajax speelt misschien slechter de tweede seizoenshelft maar ze pakten veel meer punten dan in de eerste. Zo zie je maar weer hoe kortzichtig sommige supporters (zoals jij) zijn.
In het andere heb je wel gelijk, Psv moet qua selectie ook zeker 2e worden dus wat ze gedaan hebben is niet knap maar dit hoort gewoon. In mijn ogen heeft Psv een slecht seizoen, alle topwedstrijden in de eredivisie en Europa verloren.

9 mei 2022 om 12:36

Ja en echt 0 keer verlies en steeds terug knokken. Het spel was slecht al het andere uitstekend. Dat geeft ook direct aan hoe goed de prestatie van PSV is. Ondanks nauwelijks puntenverlies is Ajax niet echt uitgelopen op PSV. Dat zou normaal gesproken wel het geval zijn geweest. Geeft ook de lat aan voor volgend seizoen. Wil Ajax echt overtuigen kampioen worden en met afstand dan is ongeveer 8 verliespunten het maximum, misschien wel nog minder. En voor Ruud wordt het nog een hele kluif om hetzelfde te presteren in de competitie als Schmidt. Enige wat beter had gekund waren de resultaten in de toppers.

9 mei 2022 om 12:32

Staat er echt een team dan? Hij heeft spelers individueel ontwikkeld en daar mag hij best complimenten voor krijgen. Echter zie ik bij PSV eigenlijk al sinds z'n aanstelling los zand. In de voorronde van de CL leek het even wat te gaan worden, maar dat bleek vooral een korte opleving. Een coach die met die bombarie is binnengehaald en dat salaris verdient, daar mag je best een stuk meer van verwachten.

Die eerste zin vind ik wat vergezocht. Dat was een incident, want PSV heeft meer dan genoeg middelen en daar is ook gebruik van gemaakt. Gezien het uitgavepatroon en het materiaal mag je dit wel minimaal verwachten. Dit seizoen onderaan de streep redelijk in de Eredivisie, slecht in Europa (al was de loting in de Conference League zuur).

Die dame in het filmpje kent Ruud niet persoonlijk... Schmidt dus wel ? 🤔

Wat een leuke ontwikkeling dat Voetbalzone nu ook haar eigen content maakt. Gewoon de supporters op staat lukraak vragen stellen. Ik hou ervan zo krijg je toch echt emotie, spontaniteit en natuurlijk echte blijdschap op beeld. Zo haal je het naar boven waarom voetbal zo een mooie sport is. Erg leuk gedaan dit door Kalum van Oudheusden. Mijn complimenten!

Ik ben het verder wel met de gemiddelde supporter op straat eens dat het tijdperk Schmidt toch iet wat tegenvallend is. Hij beloofde aanvallend voetbal te spelen 'full gas foetball' alleen dat is er totaal niet van gekomen. Waarschijnlijk wordt ook het kampioenschap niet behaald en zijn ze altijd wel vroeg uit Europa geknikkerd. Gelukkig voor Schmidt en zijn fans heeft hij nog wel de dennenappel weten te winnen. Dat zorgt er toch voor dat hij niet compleet gefaald is. Uiteindelijk beoordeel ik het tijdperk Schmidt daarom met een 5.

9 mei 2022 om 10:41

Ik vind dit net zulk onnieuws als die gewoonlijke "man on the street"-narigheid die je bij een gemiddeld SBS journaal ziet. Simplistische, slecht doordachte meningen van letterlijk iedere gek die zelfstandig de straat op kan. De complete onderbuik kan even geleegd worden, maar je schiet er geen snars mee op.

9 mei 2022 om 10:55

Nouja de meeste meningen van analisten kun je ook niets mee, maar je hebt een punt. Ik denk dat Schmidt met de bekerwinst wel een voldoende verdient gezien het verschil in budget. Dit jaar toch erg dichtbij ajax gekomen. Hij heeft zeker fouten gemaakt maar gezien de verwachtingen was dit jaar toch redelijk met nog de nodige pech tegen Leicester ajax en feyenoord.

9 mei 2022 om 10:56

Jij bent toch ook maar een "man behind the screen" die zijn onderbuik leegt.

9 mei 2022 om 11:22

Voldoende? Het corona jaar van 20/21 kon echt alle kanten opgaan, vooral met het tendens dat toen leefde zeer begrijpelijk. Maar dit seizoen heeft hij toch echt wel gefaald..

- CL voorronde uitgeschakeld, EL uitgeschakeld, CoL. uitgeschakeld, notabene altijd door zijn vreemde wisselbeleid en opstelling.
- Van de top 5 NL maar 2x keer kunnen winnen, de rest was allemaal verlies of gelijkspel.

- De Beker waar iedereen op terug valt, was ook kantje boord. Mocht het doelpunt van Mazraoui meetellen dan was het einde verhaal voor PSV. Want Ajax was toch echt wel de betere over de gehele wedstrijd.

Nee dit is geen hand of succes van de trainer, PSV heeft een speler in haar team die echt het verschil eigenhandig kon/kan maken en dat is Gakpo. Wat een prachtspeler is dat! Die heeft Schmidt vaak gered, mocht hij er niet zijn was Schmidt als tegen de winterstop ontslagen.

9 mei 2022 om 12:45

Een beetje zoals op een voetbalforum bijvoorbeeld ;-)
Schmidt heeft een aantal dingen prima gedaan. Er is totaal geen onrust bij de club, dat is mede zijn verdienste. Heeft meerdere spelers prima aan het voetballen gekregen.
Veel zaken zijn ook gewoon niet best te noemen. Toppers nauwelijks gewonnen. Steeds verzaakt als het écht moest, Zahavi..

9 mei 2022 om 14:25

@bobson1982, het verschil is dat VZ mijn mening hier niet plaatst in opzichzelfstaande artikeltjes alsof het voor jou of een ieder ander ook maar enige nieuwswaarde heeft.

Bovendien hoop ik dat er over het algemeen uit mijn reacties iets meer feitelijkheden komen dan "hij heeft aanvallend voetbal beloofd en we spelen alleen maar op de counter"' terwijl dat natuurlijk aantoonbaar onzin is..

9 mei 2022 om 11:19

Maar als je VZ wat vraagt, krijg je nooit antwoord terug. Ik hoop dat ik ze een x tegenkom, dan heb ik wel wat vragen voor ze.

Misschien moeten ze ook een x een enquãªte houden over de gang van zaken. Ik ben benieuwd!

9 mei 2022 om 11:27

Daar ben ik het wel mee eens Fairplay. Als je hier een reactie richt aan voetbalzone krijg je van de moderators te horen dat je moet mailen naar de redactie. Stuur je uiteindelijk die mail krijg je geen reactie...

9 mei 2022 om 11:50

Hoi @fairplay1 & @fr010frdam. Je kunt ons altijd een privébericht sturen via de website, dan beloven we plechtig te antwoorden op inhoudelijke vragen en opmerkingen. De moderators werken overigens onafhankelijk van Voetbalzone, deze groep bestaat uit enthousiaste gebruikers.

9 mei 2022 om 12:33

Ik weet niet wat ik er precies van moet vinden. Uiteindelijk heeft psv nu 3 seizoenen op rij de CL niet gehaald en is het 4 seizoenen op rij geen kampioen (naar alle waarschijnlijkheid). Dit seizoen 3 keer gedegradeerd in Europa. Vorig seizoen meteen eruit tegen een matig Olympiakos. Onder van bommel 2 keer voor de winter uit Europa. Gezien het budget heeft hij met 2 keer een 2de plek en 2 keer groepsfase van EL halen wel gedaan wat hij moest doen, maar al met al was het verre van bijzonder. Hij werd toch wel gehaald om zijn "volgas" voetbal en dat hebben we psv niet zien spelen. Tegen bijna elke serieuze tegenstander werd verloren, maar 1 van de 12 ontmoetingen in de Eredivisie tegen Ajax, feyenoord en az gewonnen en in Europa ook niet 1 keer gewonnen van Benfica, Sociedad, Monaco en Leicester dit seizoen. Tactisch gezien heeft hij niet het verschil kunnen maken in topwedstrijden.

Schmidt is gewoon angstvoetbal. Bij een 1-0 voorsprong word ipv doordrukken en de 2-0 maken, er constant teruggelopen om die 1-0 vast te houden. Niet voor niets dat we zovaak met 1-0 of 2-1 winnen. Ben iig blij dat het erop zit voor deze man, tactisch echt niet zo sterk als de meeste mensen denken, want in elke topper maakt hij dezelfde fout: Dramatisch wisselbeleid. Nu heeft JdJ er kwa selectie ook een potje van gemaakt en zat er gisteren natuurlijk niet heel veel soeps op de bank, maar er waren wedstrijden genoeg waar hij wel keuzes had maar pas in minuut 85 ging wisselen terwijl het 1-0 stond en we vol in de problemen zaten.Overigens: Ontzettend leuk dit soort filmpjes. Ga daar vooral mee door VZ!

9 mei 2022 om 11:05

Ja een beetje dezelfde mentaliteit als Dick Advocaat. Niet uitgaan van eigen kracht en vooral spelen om niet te verliezen.

9 mei 2022 om 11:15

Hier ben ik het wel mee eens. Ik hoop dat RvN wat avontuurlijker is. Bovenal wil ik weer eens wat voetbal op het middenveld. Het grootste manko aan Schmidt blijft naturlijk dat raadselachtige selectie- en wisselbeleid.

9 mei 2022 om 12:00

Hier ben ik het totaal niet mee eens. In zijn eerste seizoen verloor PSV de belangrijkere duels vaak door op de helft van de tegenstander de bal overloos rond te spelen en dan op de counter gepakt te worden. PSV is niet bij machten om subtopclubs op de eigen helft 90min vast te zetten, dus in mijn ogen moeten ze dat ook niet doen. Dit seizoen vind ik PSV daarin iets minder naief, maar nog steeds te naief. Ik vind de vergelijking met Dick Advocaat niet opgaan en vindt de term angstvoetbal ook niet van toepassing. Ik vind het meer naief, terwijl het positiespel niet goed genoeg is om op de helft van de tegenstander genoeg kansen te creeren.

9 mei 2022 om 12:10

PSV heeft de beste verdedigende middenvelder van de competitie, ze hebben Gotze, Gakpo, Madueke, Veerman, Boscagli en Max. Waarom zou PSV niet bij machte zijn om subtopclubs vast te zitten? Kom op zeg.

9 mei 2022 om 12:16

Ze wisten ze wel vast te zetten, maar in mijn ogen te weinig kansen te creëren en waren dan verdedigend te kwetsbaar. Ik weet niet of jij wedstrijd van PSV kijkt, maar vorig seizoen hebben ze zo 1x van Feyenoord en 2x van AZ verloren. Dit seizoen gebeurde hetzelfde thuis tegen Feyenoord.

9 mei 2022 om 12:30

Ik zeg toch ook dat ik het mis? Wat jij zegt klopt als een bus, ik zeg alleen dat een goede/betere coach dit wel voor elkaar krijgt. PSV _hoort_ (lees: _hoort_) elke subtopclub vast te kunnen zetten.

9 mei 2022 om 12:37

@boris19 - Maar denk jij dat dat gebeurd was met Ten Hag of Slot aan het roer? Ik denk namelijk van niet. PSV heeft best wat variatie in de selectie, vooral sinds Veerman is aangetrokken. Bovendien had Schmidt een vinger in de pap betreft transfers. Nu waren de omstandigheden niet ideaal hoor. Je zit namelijk met een niet al te beste technisch directeur, maar PSV kan echt wel aantrekkelijker spelen dan dit.

9 mei 2022 om 12:37

Ah, ok. Dan verschillen we van mening. Ik vind dat PSV te naief speelde, waardoor ze afgetroefd werden. Ik vind het verschil tussen PSV en Feyenoord/az niet groot genoeg om te denken dat je die wel even vastzet. Ik vind dat PSV de zaakjes verdedigend wel wat beter op orde mocht hebben. Je ziet ook vaak dat ze voorin met 5 man druk gingen zetten en dat de verdediging van de tegenstander toch een middenvelder wist te vinden, waardoor het helemaal openlag. Ik hoop ook dat Ruud het tactisch beter voor elkaar heeft. Het positiespel verbeterd. Niet te naief speelt. En ik hoop ook dat Luc van Agt de spelers klaar maakt voor wedstrijden van 90min, want ik vind wel dat Schmidt qua mentale en fysieke weerbaarheid van spelers te kort is geschoten.

9 mei 2022 om 12:41

@sirius. Ja, dat denk ik wel. Ik denk dat vooral het positiespel beter moet. Veerman is idd een belangrijke aankoop, dus die moet je volgend jaar belangrijk maken en er ook voor zorgen dat hij verdedigend wordt bijgestaan, want ik mis toch wel een hoop verdedigende slimheid bij hem. Ik vind dat Slot het goed doet bij Feyenoord, maar er wordt nu net gedaan alsof PSV verdedigend voetbal speelt en Feyenoord heel aanvallend, terwijl Feyenoord in het Philips Stadion zich aanpaste en op de counter de winst wist binnen te slepen. Gisteren worden ze de eerste helft weggespeeld. In de tweede helft kwamen ze wel sterk terug. Dat vond ik echt een compliment waard. De wissels waren ook heel sterk van Slot. Die jongens gingen als de brandweer en vochten voor elke meter.

9 mei 2022 om 11:16

Ik snap dat late wisselen nooit van trainers, de Boer had dat ook en Ten Hag ook veel te vaak. Alsof ze bang zijn tijdig in te grijpen...

Hij kwam met veel tromgeroffel met zijn vollgasfussball. Nam zijn eigen staf mee, Götze werd groots gepresenteerd en er kwamen meer spelers uit zijn koker. Ik denk dat ze straks via de achterdeur weer vertrekken. Psv heeft gegokt en verloren.

Met Van Nistelrooij komt er weer een echte psver voor de groep. De financien zijn flink op orde, wat het geld klotst tegen de plinten en er is nog kapitaal achter de hand van een speciale sponsorgroep. Ik verwacht een veel evenwichtiger Psv komend seizoen, wat wel om de prijzen gaat spelen!

9 mei 2022 om 17:38

Positiviteit is goed. Maar feit is wel dat je een technisch directeur nu algemeen directeur hebt gemaakt. En je een technisch directeur hebt zitten die niet vaak goede spelers haalt. En je straks ook een nieuwe coach hebt waarvan je jezelf moet afvragen of hij het gaat redden.

10 mei 2022 om 08:18

Dat geldt ook een beetje voor Ajax niet ? Td de deur uit, nieuwe trainer komend seizoen, vertrek van Gravenberch, Onana, Mazraoui, Nico, (Antony), (Haller), (Timber). Daarbij wordt de bejaardensoos ieder jaar ouder Tadic, Berghuis, Klaassen, Blind. Of wat dacht je van Feyenoord, die het geld goed kunnen gebruiken en straks biedingen krijgen op al hun sterspelers Senesi, Sini, Kokcu, Malacia, Geertruida en verliezen huurlingen Til, Dessers. Ik denk dat we als Eredivisie een behoorlijk jasje uit gaan doen en ben ook benieuwd welke club dat het beste gaat opvangen.

Ik ben toch wel blij dat we weer een Nederlandse trainer krijgen en dan ook nog een echte Psv'er. Ik vond Schmidt een aimabele man, die goed met zijn spelers omging, maar ik vond hem ook een slechte verliezer. Daarnaast ben ik ook blij dat Luc van Agt weer gewoon als fysiektrainer komt. Ik vind het aantal blessures bij PSV te veel en heb het gevoel dat onder Schmidt spelers te veel zijn beschermd. Je moet ook soms door grenzen heen, om je grenzen te verleggen. Dat is topsport. Je kunt pech hebben uiteraard, maar ik vind de verschillen met andere teams te groot. Het was een leuke poging om het met een buitenlandse invloed te proberen, maar ik vind het niet helemaal geslaagd.

Dit hele project is gewoon hard mislukt. Misschien waren de verwachtingen ook wel te hoog. Ik was in ieder geval zeer enthousiast met de komst van Schmidt. Maar PSV is onder Schmidt alleen maar verder weggezakt van de ambitie om bij de top 32 van Europa te horen. Hij heeft in topwedstrijden en Europees gefaald, en zelden mooi voetbal laten zien.

9 mei 2022 om 11:17

Voordat Schmidt kwam stond PSV niet eens meer in de top 2 van Nederland. Schmidt was zeker niet perfect, maar hij kwam ook echt niet in een gespreid bedje terecht. Wat RvN nu wel komt trouwens.

9 mei 2022 om 11:21

Omdat van Bommel het ook slecht deed. Dat Schmidt het beter dan hem doet betekent niet meteen dat Schmidt het goed doet. En van Nistelrooy komt zeker niet in een gespreid bedje terecht. De selectie is uit balans, veel spelers zullen vetrekken en de fans verlangen naar mooi voetbal en prijzen.

9 mei 2022 om 12:33

Bij een club als PSV vertrekken er elk jaar spelers, dat zal nooit veranderen. Je krijgt ook geld terug voor de vertrekkende spelers. Maar ik ga van de status quo uit, dan heb je met Gakpo, Madueke, Gotze, Veerman, Sangare, Max en Boscagli gewoon een heel degelijke selectie. Bovendien is er weer 100% rust en stabiliteit dankzij Schmidt bij PSV, dan kom je inderdaad in een gespreid bedje terecht.

Ik zeg overigens ook nergens dat Schmidt het zo goed heeft gedaan. Ik zeg alleen dat er goed gerelativeerd moet worden en dat er gekeken moet worden naar waar PSV vandaan komt.

9 mei 2022 om 12:40

Dat is wel een non-argument. Ze hadden een incidenteel seizoen waarin het een keer vierde werd. Dat Van Bommel het slecht deed, maakt het niet dat Schmidt ineens geweldig presteert. Overigens komt Van Nistelrooij ook niet in een gespreid bedje binnen. Er is nog best wat werk te verzetten en er mogen wel wat spelers vervangen worden.

9 mei 2022 om 11:22

Wat je zegt klopt niet. De 2 seizoenen voor Schmidt behaalde PSV 6 clubpunten en de 2 seizoenen onder Schmidt 10 clubpunten. Dat is een verbetering van meer dan 60%. Ik ben met je eens dat het allemaal beter had gekund, maar termen als 'hard mislukt', 'weggezakt' en 'gefaald' zijn in mijn ogen niet van toepassing.

9 mei 2022 om 11:38

Ik doel dan ook op hoe PSV er voor staat en niet per se de plaatsing op de lijst. Voor mijn gevoel is PSV verder weg van CL niveau dan voor zijn komst.

9 mei 2022 om 11:55

Dat is feitelijk ook onjuist. Voor zijn komst stond PSV 4de op de ranglijst. Na zijn komst is PSV 2x 2de geworden. Heeft hij het dan super goed gedaan. Nee. Maar nogmaals jij gebruikt termen als 'hard mislukt' en 'gefaald'.

9 mei 2022 om 12:44

En waar bestaan die clubpunten uit? In de Eredivisie behaalt Schmidt namelijk helemaal niet zo heel veel punten binnen vergeleken met voorgaande jaren. Alleen in het coronajaar was het nog slechter onderweg.

9 mei 2022 om 12:45

Maar dat seizoen ervoor werd je 2de op 3 punten van een bizar sterk Ajax en dat jaar daar weer voor was je nog 1ste. Uiteindelijk deed schmidt het beter dan 19/20, maar niet beter dan in 17/18 en 18/19. 19/20 was een duidelijk tussenjaar na een slechte competitiestart, slechte transferperiode, corona en een trainerswissel. Overall vond ik het psv van 2018 beter dan dit psv. Met bergwijn, lozano, luuk, angelino, dumfries, etc. Zeggen dat hij het goed doet doordat hij toevallig instroomde toen psv het slechtste seizoen in 20 jaar had vind ik een beetje onzin. Hij heeft ook nooit echt kunnen verrassen in Europa of in een topper zoals Ten Hag en slot dat wel deden.

9 mei 2022 om 12:54

@sirius. Het ging over Europa. Dus dat zijn Europese clubpunten.
@ Zyott34. En jij denkt niet dat het slechtste seizoen in 20 jaar, het seizoen daarna nog doordreunt? Onder Schmidt heeft PSV een weg naar boven ingezet en beter gepresteerd in Europa dan de 2 seizoenen ervoor. Ik vind niet dat hij het heel goed heeft gedaan, maar hij heeft ook niet gefaald, terwijl dat de tendens is die ik hier lees.

9 mei 2022 om 13:37

Hoe kun jij mijn gevoel over PSV nou weer feitelijk onjuist noemen? Ik heb het helemaal niet over punten of coeffecienten. Ik uit mijn mening over het huidige niveau van PSV. En Schmidt heeft in mijn ogen zeker gefaald. Dat jij een andere mening hebt is prima, maar kom dat niet als een feit brengen.

9 mei 2022 om 14:27

Je hebt gelijk. Ik bedoel dat je gevoel niet op feiten gebaseerd is.

PSV heeft veel geld uitgegeven aan versterkingen voor Schmidt, maar zijn fullgass voetbal 1 wedstrijd gezien en dat was tegen Ajax in JC-schaal. Verder had je dat bejubelde fullgass voetbal wel vaker verwacht en zeker met alle aankopen die hij kreeg.

Heeft daarnaast weinig spelers echt beter gemaakt imo - in tegenstelling tot Slot die Nelson, Kokcu, Geertruida etc wel beter maakt. Ten Hag liet iedereen floreren in zijn systeem, maar dat mis je toch bij Schmidt

9 mei 2022 om 11:18

Hier ben ik het niet mee eens. Schmidt heeft juist iedereen aan het voetballen gekregen en spelers als Gakpo en Madueke aantoonbaar beter gemaakt. Ook uitgerangeerde spelers als Bruma en Doan heeft hij zelfs aan het voetballen gekregen. Hier heeft het zeker niet aan gelegen.

9 mei 2022 om 11:46

Veel geld uitgegeven aan versterkingen? Het is niet zo dat PSV bij Schmidt meer geld heeft uitgegeven dan bij andere coaches. Sterker nog, eerdere coaches hebben veel meer geld mogen uitgeven.

9 mei 2022 om 12:45

Eerdere coaches hadden ook geen coronaperiode. Bovendien had elke club die problemen.

Het moment in de voorronde van de CL heeft het hele seizoen bepaald voor PSV.

PSV had en heeft een hele goede en brede selectie. Schmidt had er veel meer uit kunnen halen.

Gisteren in de eerste helft een fantastisch psv gezien net als heel de wedstrijd in Arnhem. Onder hem heeft gakpo de nodige stappen gezet en vlak madueke ook niet uit! Hij heeft geen geluk gehad met blessures en soms maakte hij rare keuzes met z’n basis (Twente uit) ik vond hem alleen geen goed verliezer maar voor de rest heeft hij het gewoon goed gedaan en staat er een raamwerk waarmee Ruud prima verder kan want ik denk dat Ajax serieus verzwakt begint aan het nieuwe seizoen en psv met dezelfde kwaliteiten!

9 mei 2022 om 11:28

Vergeet niet dat psv ook op zoek moet naar een keeper hè ( drommel kan echt niet ) en gakpo kan vertrekken. Zahavi weg gaat Doan die de afgelopen maanden echt goed bezig is gaat weg. Bij beide clubs gaan veel spelers weg en beide clubs moeten toch weer bouwen. Leuk om dat om dat volgend seizoen te kunnen aanschouwen. Alleen Feyenoord is echt de club die gewoon door kan denderen met dezelfde club, op dessers na misschien.

9 mei 2022 om 12:22

Ik denk niet dat Feyenoord makkelijk door kan denderen. Zij zijn financieel het minst stabiel en hebben toch ook verlies door corona gemaakt, Ajax en PSV hebben al flink verkocht afgelopen zomer. Door de ecl zullen ze wat extra geld binnen krijgen maar volgens mij is het nog steeds geen vetpot.

Buiten dat heb je Senesi met een 1 jarig contract, Kokcu die in de belangstelling staat van Roma en Linssen die naar Japan kan. Ook hebben Geertruida, Malacia en Sinisterra nog maar een 2 jarig contract, dus een mooi moment om die spelers te verkopen anders worden ze minder waard. Zal ook geen gebrek aan interesse zijn voor die spelers, zeker Malacia en Sinisterra. Staat natuurlijk een hoop geld tegenover.

9 mei 2022 om 12:30

Pech gehad met blessures of heeft hij zijn spelers fysiek zwakker gemaakt door zijn wisselbeleid en zijn trainingsmethoden? Voor mij kwam het niet als een verrassing dat psv gisteren na een uur weer op was.

Toen Schmidt kwam dacht ik oh jee nu gaat psv echt hoge ogen gooien. Dat is finaal mislukt al vind ik ze de afgelopen maanden wel beter geworden.
Heb zin in komend seizoen. Psv wat opnieuw gaat beginnen met een jonge beginnende trainer. Ajax wat opnieuw gaat beginnen met weet ik veel welke trainer, Feyenoord wat dit seizoen al opnieuw is begonnen en alleen maar beter kan worden en door kan groeien. Ben zo benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen. Dit seizoen helemaal klaar mee. Tijd dat de zomerstop gaat beginnen.

Schmidt heeft het gewoon goed gedaan. Het enige wat ik nooit heb begrepen is het grote aantal blessures en de fitheid op het einde van een wedstrijd. Of dit aan Schmidt, de conditietrainer, aan de trainingsintensiteit of aan wat dan ook lag weet ik niet, maar dat moet wel bekeken worden. Het team zakte in de tweede helft vaak helemaal weg, gisteren ook weer.
Ik vind het knap hoe hij een Guti, Mauro en Doan weer aan het voetballen heeft gekregen. Die waren toch eigenlijk al afgeschreven.

PSV heeft onder Schmidt ook heel vaak met een hele slappe houding gespeeld. Dit seizoen begon leuk, maar eerlijk is eerlijk het is niet zo gelopen als we vooraf gehoopt hadden. 0-4 thuis tegen Feyenoord, 5-0 uit bij Ajax verliezen en dan tegen 10 man van Benfica niet de CL halen, EL tegen Sociedad weggetikt en dan een paar weekjes geleden tegen Twente was zo bizar slecht de eerste helft.

Laten we gewoon eerlijk zijn. Deze trainer heeft niet geleverd en dat terwijl hij zowat een heel nieuw elftal mocht halen waarvan een aantal miljoenen per jaar verdienen. Hij gaat weg maar laat PSV met die duurbetaalde spelers zitten die onder de nieuwe trainer waarschijnlijk minder krediet hebben. Over puin opruimen gesproken. PSV is teveel bezig met strijd met Ajax waardoor ze de ene naar de ander lening nemen maar PSV is misschien zijn eigen graf aan het graven.

Als je kijkt hoe Ajax destijds door Salzburg werd afgejaagd en hoe dodelijk effectief dat voetbal was, dan heb ik dat bij PSV niet gezien. Ik vind wel dat Schmidt veel uit de spelers weet te halen, maar hij 'verpest' dat dan soms met rare opstellingen door toppers niet te laten spelen. Ik denk wel dat hij een goede basis heeft neergelegd voor Ruud. Maar ik had er toch wel meer van verwacht. Het is dit jaar eerder aan de totale ineenstorting van Ajax te danken dat PSV nog meedoet om te titel, dan aan het goede spel van PSV.

Niet heel slecht, maar ook niet echt goed gepresteerd.

Als je daar Ron Jans of Fred Rutten had weggezet had je waarschijnlijk ongeveer hetzelfde resultaat gehad.

Vollgasfussball maar rond de 65-70e minuut is elke wedstrijd waarin er ook maar enigszins tegenstand word geboden de tank leeg en dat al 2 jaar lang. Dat mag je de trainer echt wel kwalijk nemen, voor de rest kijkende naar sportieve prestaties heeft hij in de meeste topwedstrijden gefaald en Europees ook niets bijzonders laten zien.

9 mei 2022 om 15:20

Vooral van een trainer die zo hamert op fitheid en blind gelooft in data. Ik denk dat dat op zich zelf niet verkeerd is, maar ik heb de indruk dat de conclusies die getrokken worden op basis van de data, niet kloppen.

Wat verwachten ze in Eindhoven? Ajax zou met al het geld dat ze hebben, elk jaar met gemak kampioen moeten worden. Dat PSV de beker van ze wint en tot 2 ronden voor het eind nog meestrijdt om te titel is toch knap? Ja je had tegen Benfica naar de CL gekund, maar dat kan je Schmidt niet verwijten. Zijn uiteindelijk de spelers die het moeten doen. Iederen was blij met Gotze, die was zonder Schmidt echt niet naar Eindhoven gekomen.
Deze zomer wordt zowel in Eindhoven, Amsterdam als Rotterdam erg interessant. Wie bouwt het beste team?

Je mag de positie van John de Jong ook wel eens onder de loep nemen. Als je momenteel met Guti CV moet spelen zegt dat genoeg over de balans in de selectie. Verder vind ik dat hij teveel middelmaat heeft gekocht. Nu er na dit seizoen weer een hoop geld vrijkomt, is het heel risicovol om John hier de verantwoordelijkheid voor te geven.

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Dit seizoen de jc schaal en beker gewonnen. Gat naar Ajax was vorig seizoen 16 punten. Door de dramatische scheids gisteren was het anders maar 2 geweest. Er zijn stappen gemaakt.

Haha de enige vrouw die geinterviewd meteen weer in de thumbnail. Ze weten wel weer hoe ze publiek trekken bij Voetbalzone

Heeft 2 jaar een zeer grote vinger in de pap gehad bij PSV en weinig resultaten (daar gaat het om) kunnen boeken. Geen CL 2 jaar op rij, geen rol van betekenisvin de EL en ook in de Conference toen het er op aan kwam geen resultaat kunnen boeken. Een KNVB beker en JC-schaal, dat is te mager als je het tegen de rest op zet.

Ruud gaat het prima doen volgend seizoen. Hij heeft ook nog eens rutte naast zich, een paar goede aankopen en spelers als bruma en vinicius laten gaan, dan heeft psv een prima kans op de titel en kunnen ze zich ook eens laten zien op Europees vlak.

Ajax zal komende jaren toch veel geld moeten gaan investeren om de leegloop op te vullen. En als feyenoord deze lijn door zet, dan word het een leuk seizoen volgend jaar.

Hij heeft spelers gehaald zoals Max, Zahavi en Gotze. En daarvoor had je spelers die op verkeerde plekken werd gezet maar onder hem kreeg je alleen maar wissels qua spelers dus dan vraag je af hoe de fitheid is aangezien hij zoveel wisselde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren