Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Götze sprak langdurig met Gözübüyük: ‘Ik zag zoiets als dit al aankomen’

Laatste update:

Mario Götze had tijdens de kraker tegen Feyenoord (2-2) al het gevoel dat 'zich een situatie als het beslissende penaltymoment' zou kunnen voordoen, zo vertelde de 29-jarige aanvallende middenvelder van PSV na afloop op de persconferentie. Götze probeerde Serdar Gözübüyük naar eigen zeggen het hele duel te beïnvloeden om een dergelijke situatie te voorkomen. "Ik heb bijna de hele wedstrijd met de scheidsrechter gesproken", aldus de Duitse nummer 10.

Bekijk hier de persconferentie met Roger Schmidt en Mario Götze.

"Ik had het gevoel dat zich een situatie als deze zou kunnen voordoen en uiteindelijk gebeurde het ook", zei Götze over het allesbepalende moment aan het eind van de topper. Mauro Júnior kreeg de bal van dichtbij uiterst ongelukkig op de elleboog geschoten door Jens Toornstra, waarna Gözübüyük onverbiddelijk naar de stip wees. "Ik ben er niet blij mee", reageerde de aangeslagen Götze.

Gözübüyük besloot na overleg met Pol van Boekel, de VAR van dienst, níét te gaan kijken aan de zijlijn. "Ik heb de beelden wel bekeken", zei Götze na een diepe zucht. "Ik kan het niet begrijpen dat hij hier een penalty voor geeft. Ik kan het gewoon níet begrijpen." Net als zijn trainer Roger Schmidt is Götze boos dat de arbiter niet zelf ging kijken. "Daar neemt hij niet eens de moeite voor. Als hij was gaan kijken, zou hij zelf ook hebben gezien dat het nooit een penalty kon zijn."

Götze is in het algemeen absoluut niet te spreken over het niveau van de Nederlandse arbitrage. "Ik kan alleen kijken naar m'n eigen ervaringen van mijn tien jaar tijd in de Bundesliga. Het staat mij niet aan hoe sommige scheidsrechters zich gedragen in het veld. Dat vind ik af en toe een beetje vreemd. Niet specifiek deze scheidsrechter, maar meer in het algemeen." PSV kan alleen nog kampioen worden als Ajax in de laatste twee speelronden minimaal vijf punten verspeeld. "Officieel kan het nog, dus we hebben het niet uit ons hoofd gezet", zei Götze. "We gaan wel zien wat er gaat gebeuren. Meer kunnen we niet doen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ben nog wel benieuwd wat mvogo van deze pingel vond, die heb ik nog niet aan het woord gezien.

8 mei 2022 om 22:00

Misschien omdat Mvogo wel met dit puntverlies kan omgaan.

9 mei 2022 om 01:20

Hi Lampen, balen voor jullie natuurlijk dat het alsnog 2-2 is geworden na zo'n sterke eerste helft. Gakpo was echt goed. Genoten van zijn goals. Assist van Veerman was ook top.

In de tweede helft ging PSV echter teveel achteruit. Daarin was het juist Mvogo die veel grote kansen Feyenoord tegenhield. Keepte een goede wedstrijd.

Alleen wat Gotze, Schmidt en andere spelers zeggen begrijp ik echt niet. Hoe kun je gaan kijken als de VAR je niet naar de kant roept..?
VAR greep niet in omdat hands arbitrair is en dus geen 100 procent fout van de scheidsrechter. En als Gotze dit zag aankomen, waarom waarschuwde hij Mauro niet dat hij niet zo moest springen...

Uitslag is nu zuur voor jullie, maar over 34 wedstrijden heb je evenveel mee als tegen. Je staat daar waar je hoort te staan.

9 mei 2022 om 08:41

Ik kan er ook wel mee omgaan. Gister op het moment baalde ik er heel erg van, maar gelukkig daalde al snel in dat we de beker al hebben en denk ik met Ruud en Brands mooie tijden tegemoet gaan. Niet dat we 3 keer achter elkaar kampioen worden, maar bedoel dan ook vooral Europees. Nog even wat betreft gister, vond het vooral dom van Schmidt om Madueke niet eerder te brengen en te counteren naar een 0-3, 1-3.

9 mei 2022 om 09:00

Nou dat even veel mee als tegen is dit seizoen wel een beetje scheef hoor, 8 pingels voor Ajax tegenover 1 voor psv. De maat wanneer hij wordt gegeven is volledig zoek, en dat roept veel frustratie op. Ik kan als Feyenoorder wel 20 momenten bedenken wanneer er veel meer gebeurde en hij niet op de stip ging. Als je dan ook nog kijkt naar de pingels tegen dan zie je statistisch wel hele grote verschillen ontstaan die eigenlijk niet meer te verdedigen zijn onder de noemer soms heb je hem mee en soms heb je hem tegen.

9 mei 2022 om 10:25

De penalties 1 op 1 vergelijken vind ik niet fair. Niet zolang geleden hadden Feyenoord en PSV ieder 9 penalties en Ajax slechts 3 totaal. Terwijl uit alle statistieken bleek dat Ajax het meeste van alle clubs in de 16 van de tegenstanders komt. Dat is het dit seizoen ook als je heatmap, aanvallen, schoten op doel, aantal goals, etc. ziet.

Wel ben ik het met je eens dat Feyenoord best mag klagen over niet gegeven pingels en/of een doorgebroken speler volgens mij.

PSV vind ik niet dat het mag klagen als je ziet hoeveel tegenstanders rood kregen, terwijl zo tegen 11 de mindere waren.
Of de buitenspel goal tegen Willem ll en tegelijkertijd wel afgekeurd in de finale van de beker.

Natuurlijk maken scheidsrechter fouten. Dat ziet iedereen. Dat gebeurt ook in alle landen. Hoort bij voetbal. Daarom zeg ik dat de competitie over 34 wedstrijden gaat. Op een gegeven moment streep je dingen tegen elkaar weg.

Want laten we aub niet vergeten dat Ajax ook benadeeld is:
- zuivere goal afgekeurd tegen Utrecht. Had dan 1-1 geweest ipv 0-1
- bal pakken met 2 handen GAE= rood + pingel= minimaal 2-2 ipv 2-1
- geen penalty bij Heracles= 0-1 ipv 0-0
- dubieus 2-2 tegen AZ afgekeurd in de Arena
- om maar de afgekeurde goals in de bekerfinale niet te vergeten. We zagen hoe anders buitenspel gehanteerd werd tussen beide clubs.

9 mei 2022 om 14:40

@Marc, dat je dat allemaal nog weet… die bekerfinale waren trouwens allebei terecht afgekeurd.

Deze pingel voor Feyenoord kan je gewoon geven. Het gaat er volgens de regels om of het lichaam onnatuurlijk breder wordt gemaakt. En dat was zo met die arm. Niet bewust gedaan, maar dat is ook niet nodig voor een pingel.

Raar dat je daarmee bezig bent Gotze. Beter focus je je gewoon op en 0-2 voorsprong behouden..

8 mei 2022 om 22:12

Exact, viel me ook al op dat hij continu bezig was, wellicht dat zijn gezeik het wat makkelijker maakte om de penalty toe te kennen.

8 mei 2022 om 22:13

Gotze is altijd aan het zeiken bij de scheids, irritante jankebal is het. Focus je gewoon op de wedstrijd.

8 mei 2022 om 22:41

Het gaat om dat moment...iedereen zegt hier: "hadden ze maar..." maar daar gaat het niet over.

8 mei 2022 om 22:42



Zo'n scheidsrechter is ook maar een mens natuurlijk en als een zeikerige Duitser 90 minuten lang aan je kop loopte zeuren om iets wat je misschien wel zou kunnen gaan beslissen in hun nadeel kun je dat misschien uiteindelijk dan ook maar doen.

9 mei 2022 om 09:26

TechnoBastard wat een ongelofelijke zwakke reactie, als de scheidsrechter normaal fluit dan wint PSV gewoon met 1-2.

9 mei 2022 om 09:38

Nee hoor. Gewoon gefloten volgens de regels. is echt niks mis mee.

9 mei 2022 om 10:17

Als psv de 2e helft normaal had gespeeld, hadden ze met 3 a 4 0 gewonnen. Maar volgens die Duitse club ligt het altijd aan andere en niet hen zelf. Zo jammer dst gebrek aan zelfreflectie.

9 mei 2022 om 14:55

Hisztory

Lees de regel voor hands en pingels er maar eens op na. Het gaat er om of je lichaam onnatuurlijk breder wordt gemaakt, en dat was met die arm zo.

Overigens vind ik dat de handsregel anders zou moeten luiden, maar dat is een andere discussie.

9 mei 2022 om 09:49

Dus Götze wist dat PSV de eerste helft Feyenoord zouden wegspelen, maar dat in de blessuretijd nog een discutabele strafschop gegeven zou worden, die de gelijkmaker zou opleveren. Misschien even de lotto-cijfers opvragen.

Dit is toch gewoon flauwekul en achteraf gepraat? Als Zahavi die grote kans er in prikt, gebeurt dit niet eens en is de wedstrijd gespeeld.

Gotze had wellicht iets minder druk met de scheidsrechter bezig moeten zijn, want het gewenste effect bleef uit. Sowieso treurig om meer met de arbiter bezig te zijn, dan met het spel.

Psv moet zich achter de oren krabben, hoe het toch mogelijk was dat het vermoeide Feyenoord in de 2e helft terug kon komen uit geslagen positie. Psv vergat te voetballen en werd angstig dat ze de boot in zouden gaan. Hetgeen dus gebeurde, angst is een slechte raadgever!

Chapeau voor Feyenoord !

8 mei 2022 om 22:23

Ik vond het vreemd dat het me verbaasde hoe Feyenoord uit de rust kwam. Want die onverzettelijke mentaliteit is wel wat de ploeg dit jaar keer op keer heeft laten zien. Van heel veel achterstanden terug gekomen puur op mentaliteit. Ook de rede dat de finale van de ECL bereikt is.

8 mei 2022 om 23:23

Eens Banana, heel knap hoor. Slot is echt een toptrainer.

Was ook wel te verwachten ja, omdat Feyenoord continu in en rond de 16 speelde in de 2e helft. Het was óf een goal, óf een pingel...

8 mei 2022 om 22:06

Of in dit geval, beide!

8 mei 2022 om 22:24

Feynoord drong aan ja. Ik las zo’n theorie dat het een pingel was omdat het schot anders de kruising in was gezeild… in mijn optiek was dat schot in de tweede ring belandt, geloof dat die veel te hard steeg. Penalty had niet gehoeven maar op basis van de tweede helft verdiende Feyenoord zeker een punt. En als ik dan lees dat Götze meer bezig is met de scheidsrechter manipuleren, dan denk ik gozer.. karma is een bitch. Volgende keer gewoon voetballen, dan trek je hem over de streep. Over het jaar genomen verdient psv niet meer dan een tweede plek.

8 mei 2022 om 23:53

Misschien verdient psv niet meer dan de tweede plek, maar Ajax is na de winterstop ook nauwelijks overtuigend, maar pakt wel de punten. Voor mij is het lood om oud ijzer wie er kampioen wordt

9 mei 2022 om 08:59

Maar dan heb je het toch over een half seizoen? Als een half seizoen niet overtuigen legitiem zou zijn, dan zou je dus evengoed kunnen redeneren dat je rechten kunt ontlenen aan één goede eerste seizoenshelft. Zo werkt het natuurlijk niet en dat is ook het mooie aan een competitie ten opzichte van een knock-out toernooi. Elke club krijgt voldoende tijd en kansen, mazzeltjes en pech, blessures en vormdips. Over de hele strijkt het aardig glad en staat iedereen waar die hoort. In een cup kun je eruit vliegen door onrecht, in een competitie niet. In een heel seizoen heeft psv gewoon nooit een overtuigende stevige serie neergezet, getuige ook een doelsaldo van -30 tov ajax. Ajax is zeker ver terug gezakt en heeft het de laatste tijd vaak laat in de wedstrijd beslist, maar daar zijn ook heel duidelijke redenen voor aan te wijzen. Het is brandhout na Overmars, Onana en zonder Martinez en Antony, misschien is het ook lastig focussen als de halve selectie inclusief trainer met een transfer bezig is. Denk desondanks wel dat ze dit seizoen beter zijn geweest dan de rest en op cruciale momenten gedaan hebben wat ze moesten, onder meer in de Kuip en Eindhoven.

Ik snap die discussie over dat zelf gaan kijken niet. Scheidsrechter gaat toch alleen kijken als de VAR hem roept, omdat deze vindt dat de scheidsrechter van dienst een 100% fout heeft gemaakt? Het is toch nooit de bedoeling (en daarbij gemaakte afspraak) geweest dat de scheidsrechter zelf kan gaan kijken wanneer hij dit wilt. Een scheidsrechter maakt een beslissing. Vindt de VAR dit een overduidelijke fout roept hij hem naar de kant, anders blijft de beslissing staan.
Ik snap dat je vindt dat dit geen penalty is, maar het "hij neemt zich niet eens de moeite om zelf te gaan kijken" slaat toch nergens op?

8 mei 2022 om 22:12

Klopt, er zijn twee scenario's. Of de scheidsrechter geeft een penalty en dan doet de VAR een check op grote fouten zoals er was geen enkele sprake van hands. Of de scheidsrechter doet niks en dan kan de VAR hem op een niet gegeven penalty wijzen.
Omdat de scheids zelf al naar de penalty wees, heeft de VAR alleen op grote fouten gecheckt. En dan kom je in het grijze gebied want er is wel hands gemaakt alleen niet op een wijze dat je normaliter een penalty verwacht. Maar de VAR zal dan vaak toch de scheidsrechter steunen in zijn beslissing.

8 mei 2022 om 22:39

Eindelijk iemand die het snapt. Guzubuyuk ziet het verkeerd, wat kan, dan is het de taak van de VAR om hem te corrigeren.

8 mei 2022 om 23:16

Kunnen we dan niet beter stoppen met de scheids naar een tv te sturen als hij alleen mag komen als het 100% een fout is? Is dat voor de scheids z'n ego dat hij z'n eigen fout mag rechtzetten ofzo, want als hij alleen komt als het 100% een foute beslissingen was dan is dat verspilling van de tijd

9 mei 2022 om 01:10

Plus, als hij wel was gaan kijken had hij gezien dat zijn beslissing correct was en alsnog een penalty gegeven.

Deze is natuurlijk enorm zuur voor PSV. Laatste minuut, om de titelstrijd, en tegen Feyenoord.. maar elk seizoen heb je een aantal van dit soort momenten. Ajax heeft er ook een paar van gehad in de beker en de CL. Deze blijven je bij omdat ze op zo een belangrijk moment zijn. Fouten op andere momenten hoor je er na een tijdje niks meer van. Eerder in seizoen ook niet, terwijl ze qua punten even zwaar wegen.

9 mei 2022 om 00:56

Thanks, jij snapt het tenminste.

9 mei 2022 om 09:18

Je bedoelt die twee buitenspelgoals die ook gewoon buitenspel waren? En waarschijnlijk die fopduik waar geel voor gegeven had moeten worden? Oprecht, als dat het ‘onrecht’ is waar je voor Ajax naar moet wijzen dan zegt dat alles.

9 mei 2022 om 09:23

Vorige week werd er nog een buitenspelgoal goedgekeurd. Weet even niet meer bij welke club dat was. Verder kan ik nog wel wat momenten noemen. Antony die geen pingel krijgt uit bij Cambuur. De keeper van Go Ahead die doodleuk een terugspeelbal mag oprapen. Zomaar wat voorbeelden.

Feyenoord knokt zich na een slopende wedstrijd terug van een 0-2, krijgt enorm veel kansen en dwingt door een gelukkige penalty een oververdiend punt af. Kan het niet ook gaan over het gebrek aan mentaliteit in Eindhoven? Al sinds de komst van Schmidt heerst er een excuuscultuur. Een losersmentaliteit spookt in Eindhoven. Scheidsrechter dit, scheidsrechter dat. Excuus hier, excuus daar. De feiten liegen niet. Elk team heeft beslissingen tegen en beslissingen die gunstig zijn. Schmidt klaagt over dat hij geen VAR wil, maar als de arbiter op het veld zonder video-ingrijpen een beslissing maakt jankt hij als een baby.

8 mei 2022 om 22:17

Ik denk oprecht dat ze blij moeten zijn in Eindhoven dat die calimero weg gaat. Ruud komt over als een nette kerel net als Cocu destijds maar dan met nog een stuk meer charisma. Ik weet dat Schmidt hier een fanclub heeft maar los van zijn sobere prestaties wil je als club toch niet dat zo'n clown na ieder puntverlies weer een andere zondebok zoekt buiten zichzelf of zijn ploeg.

9 mei 2022 om 11:08

Inderdaad, zoveel excuusjes en gezeur. Schmidt wilde niet eens reageren op een vraag over het spel van PSV in de tweede helft. PSV speelde dramatisch en heeft het naar mijn mening vooral aan zichzelf te wijten dat ze hier de voorsprong verspelen. Feyenoord heeft zoveel kansen gehad dat het me verbaasde dat er niet al eerder 2 inlagen.

Hele suffe pingel en ik snap dat je als PSVer hier niet blij van wordt. Vind zelf de reacties van de spelers en Schmidt iets teveel vanuit emotie en te weinig kritisch op het eigen spel. Dat doen spelers en zeker trainers helaas wel vaker (kuch Ten Hag) maar kom op, Feyenoord was rijp voor een slacht maar mag mede dankzij een slap PSV in de tweede helft (en een betere mentaliteit bij Feyenoord) opstaan uit de dood. Daar zouden ze iets meer over mogen zeggen, zowel negatief (PSV) als positief (Feyenoord) dan over deze pingel die, nogmaals, wel een zure nasmaak geeft.

9 mei 2022 om 15:03

Precies, wat de spelers 90 minuten op het veld allemaal fout doen, dat doet er allemaal niet meer toe zodra de scheidsrechter 1 discutabele beslissing neemt. PSV zat in een zetel tegen een Feyenoord waarvoor in deze wedstrijd weinig op het spel stond. En dan laten ze dit gebeuren. Een beetje zelfkritiek kan geen kwaad.

9 mei 2022 om 15:09

Juist! Ook omdat je toch uiteindelijk meer leert en een betere voetballer wordt van zelfkritiek en niet van naar de scheids wijzen (ook al doet die van alles fout of goed).

Sinds wanneer moet een scheids kijken als hij een beslissing neemt en de VAR hem daarin steunt? Wat een vage redenatie van al die spelers.Ik kan me voorstellen dat Serdar m geeft: in een splitsecond neem je een beslissing, Mauro Junior springt daar op door zn rug erin te draaien en vervolgens zn arm naast zn lichaam te houden. De enige die je hier iets kan verwijten is de VAR, maar is het overduidelijk een fout van Serdar? Want alleen dan moet ie naar de kant.En dan het argument dat ie moet gaan kijken omdat we tegen het einde van de competitie zitten…moet niet gekker worden.

Geef eens credits aan Feyenoord voor die wederopstanding joh, dat was echt eenrichtingsverkeer in de 2e helft. Twente kreeg ook al amper credits toen ze PSV helemaal kapot speelden in de eerste helft. Zelfs 3-2 was niet onterecht geweest, helaas.

Dit is wel echt de meest kansloze reactie, al voor het moment over zoiets hebben. Dan verdien je het om zo'n discutabele penalty te krijgen. Zeker ook met schmidtje weer beginnen over psv-ajax met de wel of niet uit. Die bal was 100% in. Net als dat dit uiteindelijk volgens de regels schijnbaar een penal kan zijn. Anyway! Kampioenen olé olé

8 mei 2022 om 22:18

Natuurlijk mag je dat zeggen. Die loopt al twee jaar lang te zaniken over de KNVB dus mooi dat de KNVB hem nu een keer wel een goede reden hebben gegeven om te klagen

9 mei 2022 om 00:45

En daar hebben we Japie er weer de kippen bij

Het niveau van de arbitrage vind ik in Nederland eigenlijk erg meevallen. Wat vandaag gebeurd is had natuurlijk niet mogen gebeuren (vind het ook echt zooo vervelend hoor), maar het is overal en altijd raak, in welk land dan ook. Wij vloeken vaak richting de scheidsrechter, maar in NL hebben wij het nog wel prima. Als ik van de week naar Real-City kijk vind ik dat zoiets niet moet kunnen in een halve finale CL. En nu in NL wordt er ook vaak met verschillende maten gemeten. Vorige week de Psv goal die wel telt en die van Ajax weer niet. Laat duidelijk zijn dat dit vandaag geen strafschop was, maar dat gejank over die bal 'over de zijlijn' tegen Psv moet wel stoppen. Was een prima beslissing.

9 mei 2022 om 15:07

Che in de regels staat dat het niet uitmaakt of die bal anders het doel in was gegaan. In de regels staat dat je je lichaam niet onnatuurlijk breder mag maken met je arm. Doe je dat wel en komt de bal er tegenaan, dan is het hands, en een pingel. Deze kan dus gewoon gegeven worden.

Je ziet dat supporters uit emotie reageren. Die verdediger deed het niet bewust, hij kan zijn arm er toch niet afhalen, etc. Maar daar gaat het niet om. De regels zijn zoals ik boven schreef, en dan kan je deze pingel gewoon geven.

8 mei 2022 om 22:47

De houding van Nederlandse arbiters vind ik wel echt een probleem hoor. Iemand als Bas Nijhuis die een hele eigen persoonlijkheid meeneemt in het veld bijv. Dat vind ik echt niet kunnen. Verhalen over hoe het in de scheidsrechtersbond gaat zeggen ook al genoeg.

8 mei 2022 om 23:33

Collina nam ook een aardige persoonlijkheid mee en daar liep iedereen mee weg, dus dat is het probleem op zich niet.

9 mei 2022 om 00:46

Collina werd gerespecteerd, en was gewoon een goede scheids, dit kan je beide over nijhuis niet zeggen.

9 mei 2022 om 08:51

Collina werd een persoonlijkheid door zijn kale kop en omdat het een goede scheidsrechter was. Niet omdat hij een typetje speelde en continu op tv en radio te horen was.

Nu is het wachten op alle berichten van spelers en trainer van Willem II die vorige week benadeeld werden tegen PSV

8 mei 2022 om 22:30

Jep en Hofland een sommetje maken op welke positie WII gestaan zou hebben indien ze al die denkbeeldige puntjes zouden mogen meerekenen 🤨

9 mei 2022 om 06:05

Was ook een heel beslissend moment in minuut 1

Valentijn, verstandig man! Altijd al gevonden.

Sarcasme uiteraard.

Misschien dat Gotze wel net wat te lang met de scheidsrechter gesproken heeft. Maar je kan de strafschop geven als scheidsrechter. En soms zit het tegen zoals vandaag. Over een heel seizoen genomen zal elke club wel goede en slechte momenten hebben.

Het enige positieve aan Götze is zijn wederhelft.

Laat eierschalen zoals Götze met hun glazenbollen zichzelf in bescherming nemen en stoppen met praten. Ajax leeft echt zonder huur te betalen in hun hoofden. Hij zag het al aankomen.. Uh huh.. Net als die trainer van hem, wat een droeftoeter..

Ach Gotze zit altijd met een schreeuwend bekje bij de scheidsrechter. Wellicht wat meer gaan voetballen en wat minder als een juffrouw gedragen.

Eigenlijk heeft Götze dit over PSV afgeroepen. Doordat hij er zo mee bezig was is het dus uiteindelijk gebeurt. Hij had zich beter kunnen bezig houden met het winnen van de wedstrijd dan had je gezien dat PSV deze wedstrijd had gewonnen.

Ach, bij deze man weet je inderdaad dat hij vaker zulke beslissingen neemt, vervolgens het ongeloof niet begrijpt en strooit met gele kaarten wegens commentaar… Alleen maar positief, Ajax volgend weekend kampioen, psv speelt de laatste wedstrijd nergens om, dus laat Pec winnen waardoor ze niet degraderen.

Wat zouden Frenkie en Matthijs van deze penalty vinden?

Natuurlijk fout arbiter.
Al het andere is onzin
Kennelijk beoigde de arbiter een gelijkspel. Anderrs is het toch n kleine moeite om even naar het beeld te kijken. Waarom doet een arbiter dat niet met ern keihard op de linker elleboig van dichtbij geschoten bal?
Enige antwoord: hij wil niet dat hj mogelijkerwijs de beslissing moet terugdraaien.
De VAR is dus ook overbodig.

Ah dus daarom was Götze weer zo slecht vandaag, omdat hij constant tegen de scheidsrechter aan het zeiken was. Extra lekker dat hij dan toch (terecht) die bal op de stip legt. Het niveau van de arbitrage is inderdaad niet best in Nederland, net zoals het gedrag van sommige spelers zoals Götze in het veld. Maar hij speelt natuurlijk niet voor niks op zijn 29ste in de Eredivisie.

Wat een kolder.... op dit moment, in deze fase van de competitie.... de VAR had hem atijd moeten laten kijken, zeer discutabel is geen 100% fout van de scheidsrechter, maar Pol van Boekel sjongejongejonge.... Feyenoord klasse de rug gerecht! PSV heel zuur zo.... Ajax de beste slechtste van de competitie, maar gefeliciteerd... niemand die het er over 10 jaar over heeft!

9 mei 2022 om 03:01

Je zegt dat de var hem had moeten laten kijken maar ook dat het geen 100% fout is. Dan had de var hem dus juist niet moeten laten kijken.

Als Gotze nu eens wat meer energie had gestopt in voetballen ipv praten tegen een scheids. Had je misschien die 0-2 voorsprong nirt weggegeven en je had wat meer gepresteerd dit seizoen, Gotze...want zo onder de indruk van jouw prestaties zijn we nou ook niet echt.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe een neutrale toeschouwer naar de top drie van de eredivisie kijkt over het hele seizoen. Zelf ben ik voor PSV en voor mijn gevoel zijn we na de winterstop twee keer genaaid in topwedstrijden. Aan de andere kant denk ik dat Ajax alsnog kampioen was geworden, ook met twee punten verschil. Iedere Psv'er zegt dat Ajax is geholpen dit seizoen en iedere Ajacied zwakt dit juist weer af; 'oude koeien uit de sloot halen', 'calimero', 'bal was niet over de zijlijn' etc. Vrij logisch, maar ik ben wel benieuwd hoe een neutrale toeschouwer aankijkt tegen deze beslissende momenten.

9 mei 2022 om 08:46

Ik ben niet neutraal in deze. Ik vond de penalty niet terecht maar ik denk wel dat je over een heel seizoen ongeveer net zoveel mee krijgt als tegen dus einde van de rit sta je waar je verdient te staan. En zoals je zegt ik denk ook niet dat Ajax de laatste 2 wedstrijden met 2 punten het had weggeven. Heerenveen thuis win je. Vitesse speelt mogelijk nog zwakker dan Ajax deze seizoenshelft dus minimaal een gelijkspel was ook wel gelukt. Enige pech die psv heeft is dat Ajax ondanks het afgrijselijke spel de afgelopen maanden toch de punten heeft weten binnen te halen wonder boven wonder. Nog steeds geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.

9 mei 2022 om 08:52

Jermainejenas,
Eigenlijk kan je niet zeggen dat je genaaid bent.
Tegen Ajax is er nergens bewijs geleverd dat de bal over de lijn zou zijn geweest, tot op de dag van vandaag niemand die dit met 100% zekerheid kan bewijzen. Grensrechter heeft de bal niet uit zien gaan, dus gewoon totaal terechte beslissing.

Gisteren tegen Feyenoord, Bal tegen de elleboog, een bal die wellicht op goal was gegaan, maar dat is een aanname. Scheids ziet hier hands in en fluit voor een penalty. Vervolgens kijkt de VAR er naar, ze zien een bal op een elleboog belanden (hands), dus kunnen dit moment al nooit meer terugdraaien, omdat er op dat moment hands word gemaakt, en je dus nooit meer van een 100% fout van de scheids kunt spreken.

Wat wel een bewezen fout was, was dat psv vorige week na een buitenspel geval scoorde.

9 mei 2022 om 08:52

Als niet neutrale toeschouwer zou je daar met droge ogen ook naar moeten kunnen kijken. Ik had geen pingel gegeven gisteren, maar ik vind dit geen fout van de scheids. Iedereen die klaagt dat de scheids niet naar de beelden kijkt, kent de regels niet; die mag alleen kijken als de VAR dat vraagt.

De bal over de lijn; kennelijk is daar geen 100% zekerheid over, niet voor wat betreft dat de bal erover is of binnen de lijnen. Later is aangetoond in diverse programma's hoe de bal niet over de lijn is. Ik vond hem meer over de lijn dan tegen Real, maar ik klaag (uiteraard) niet.

Het is niet dat Ajax kampioen wordt door deze 2 gevallen. Net zoals Ajax niet de beker heeft verloren door de VAR.

9 mei 2022 om 09:02

Het spel van Ajax de afgelopen maanden heeft ook wel het gevoel gegeven dat er meer te halen was. Na de 0-4 tegen Feyenoord en de 5-0 tegen Ajax had ik niet het idee dat PSV uberhaupt mee zou kunnen doen om het kampioenschap, vervolgens zijn ze toch weer wat dicherbij gekomen. Na de nederlaag tegen Ajax in Eindhoven had ik weer dat idee en het gelijkspel tegen Twente leek het verschil ook onoverbrugbaar.

Als Ajax al die wedstrijden die ze net wonnen gemakkelijk hadden gewonnen had je als PSV supporter ook nooit het idee gehad dat PSV kampioen zou worden, ik bedoel PSV heeft zeker voor de winterstop en ook net erna hele slechte wedstrijden gespeeld. Nu ben je toch een paar keer dichtbij gekomen en daardoor voelt het alsof je genaaid wordt op beslissende momenten, maar in principe zou het ook te gek zijn als PSV met het spel over het hele seizoen kampioen zijn geworden.

9 mei 2022 om 09:43

Dat het moeizaam gaat bij Ajax is duidelijk. Maar ze verspelen nauwelijks punten. Dus hoop gebaseerd op niets eigenlijk. Dat psv wint is ook niet altijd evident

9 mei 2022 om 10:02

Ja inderdaad, maar de hoop is denk ik voornamelijk gevestigd op het feit dat ze vaak tot de 80ste minuut nog gelijk of achter stonden. Daarbij heeft PSV er ook een hoop matige wedstrijden tussen zitten dit seizoen.

9 mei 2022 om 15:19

Jermaine

Ik ben niet helemaal neutraal, maar ben van mening dat het vaak een loterij is. De twee goals van Ajax in de finale: terecht afgekeurd, maar dat is gewoon geluk/pech, geen kwaliteit. Gisteren ook, bal op de arm, volgens de regels kan je die pingel geven, maar een fractie van een seconde eerder of later draaien en die bal komt tegen je lijf ipv je arm. Dat gebeurt gewoon. Is gewoon pech. Het wordt alleen belangrijker gemaakt dan het is. Ploegen en spelers maken per seizoen honderden fouten. Dat is veel doorslaggevender dan 1 beslissing van de scheids.

Het staat mij ook niet aan hoe sommige voetballers zich gedragen in het veld. Niet specifief Götze, maar in het algemeen.

Misch iets meer focus op de wedstrijd de volgende keer meneer gotze?

Ik voelde het al aankomen. Ik was de hele wedstrijd tegen hem aan het praten. Mischien had je je gewoon op de wedstrijd moeten focussen in plaats van op de scheids. Dan had je de voorsprong niet weggegeven.

Ik vind vooral de onduidelijkheid van die hele handsregel de oorzaak van dit alles. Onpopulaire mening: Ik dacht zelf meteen penalty. En dan vooral omdat het schot (van Toornstra?) richting goal ging. Ik dacht dat het dan altijd een overtreding is omdat je bewust of onbewust dan met je handen een doelpunt voorkomt. Maar ik weet eigenlijk niet of dat een valide reden is. Zo ja dan vind ik het ook een terechte penalty maar dan zou Gozubuyuk het ook gewoon zo voor de camera van ESPN komen uitleggen. Of moet je je armen dan ook nog op een onnatuurlijke manier in de lucht houden?

9 mei 2022 om 15:22

Ja het gaat niet om het eerste, maar om het laatste, dat je lichaam onnatuurlijk breder gemaakt wordt. En dat was zo. Zoek de regel maar eens op, het is best ingewikkeld, maar deze pingel kan je gewoon geven.


Gisteren tegen Feyenoord, Bal tegen de elleboog, een bal die wellicht op goal was gegaan, maar dat is een aanname. Scheids ziet hier hands, en fluit voor een penalty. Vervolgens kijkt de VAR er naar, ze zien een bal op een elleboog belanden (hands), dus kunnen dit moment al nooit meer terugdraaien, omdat er op dat moment hands word gemaakt, en je dus nooit meer van een 100% fout van de scheids kunt spreken.

Gotze moet dan maar op de kermis gaan staan.
De meningen zijn verdeeld. Als de spelregel zegt: penalty dan heeft de scheidsrechter het goed gedaan (misschien omdat de speler de lucht in ging en daardoor de bal blokkeerde)
Dat het zuur is, ja dat is natuurlijk wel zo.
MAAR dat schmidt de Terechte goal in de andere wedstrijd NOG Steeds als een uitbal ziet, terwijl al zo duidelijk, oa door Sjoerd Mossou? is aangetoond dat de bal NIET uit was zegt veel over deze zure man, die nagenoeg niets heeft gepresteerd. Hij mag van geluk spreken dat
de wedstrijd gisteren niet langer duurde en dat buitenlandse clubs Doan niet wilden kopen. Hele goede speler die bij veel clubs waardevol kan zijn

Trots vertellen dat je 90 minuten bij de scheidsrechter bent gaan zeiken. Het is maar waar je blij mee bent. Samen met Schmidt 2 vervelende Duitsers bij elkaar.

Ik vind het echt lachwekkend hoe ze zich laten kennen. Bijna zielig en triest.
Ook dat Gotze een situatie als dit al zag aankomen, doe normaal hoor.
2e helft speelden jullie gewoon als een natte krant, net als Ajax de 2e helft.
De bal wordt op doel geschoten, dus je kan hem gewoon geven.
Snap dat het zuur is, maar de teksten van 'zag t al gebeuren' en Schmidt ook als een halve zool langs dat veld en commentaar na de wedstrijd.
Verschrikkelijk.

De kans dat Ajax dit nog verspeeld is nul Götze en door naar je volgende club.

Er wordt al dan niet terecht met de vinger naar de scheidsrechter gewezen en niet voor het eerst dit seizoen. Wat ik kwalijk vindt is dat Schmidt het er geen moment over heeft dat zijn elftal na een uistekende eerste helft ook niet voor het eerst dit seizoen de tweede helft volledig door het ijs zakt.
Het is natuurljk makkelijk om de schuld buiten jezelf te zoeken maar persoonlijk denk ik dat de schuld van het niet kampioen worden veel meer bij het gebrek aan trainerskwaliteit van Schmidt gezocht moet worden dat bij de arbitrage.

Enge vent trouwens die Schmidt met die bal wegtrappen bij de zijlijn. Ze riepen het een beetje over zichzelf af

Weet je wat het is? Om kampioen te worden in een jaar waar het onderlinge verschil met je grootste concurrent niet groot is, moet je af en toe wat geluk hebben, het beroemde geluk van de kampioen. Dat ontbreekt eigenlijk al het hele jaar op cruciale momenten. Het geluk uit zich in dingen als een bal onderkant lat (benfica), een fitte selectie (waar in sommige gevallen de manier van trainen / technische staf ook debet aan zal hebben), een blunderende doelman, een beetje geluk met de arbitrage moet je ook hebben (bal wel/niet over de lijn, penaltymoment gisteren, penaltymoment bij Leicester). Zo'n wedstrijd als gisteren hoef je helemaal niet te verliezen als je zelf een betere tweede helft speelt, maar als je dat niet doet, dan kan dat beetje geluk je wel helpen. Ajax heeft dit jaar vaak baggere wedstrijden gespeeld waarin ze het niet verdienden om te winnen, maar die trekken de overwinning wel over de streep dus die hebben net dat beetje geluk wel. Ik zag net een interview tussen Sierd en Carrasco waarin Carrasco aangaf dat Atletico vorig jaar kampioen werd omdat ze bepaalde wedstrijden wel hadden gewonnen die ze niet hadden moeten winnen. Kortom, op dit niveau speelt geluk ook mee. En dat ontbreekt (tuurlijk, in de bekerfinale heb je geluk met de VAR en er zullen vast ook wel hier en daar andere geluksmomenten te noemen zijn, maar het heeft dit jaar vaker tegengezeten dan mee). Het is dit jaar in topwedstrijden een combinatie van slechte tactiek en ongeluk en dat breekt je op. En dat maakt het jaar super frustrerend, met name omdat ik vind dat PSV ook gewoon een kampioenswaardige selectie heeft en qua spelers een van de leukste selecties in jaren. Hopelijk kunnen we het jaar goed afsluiten met twee overwinningen en gaat het vizier daarna op volgend jaar met een sterke selectie. De factor geluk is lastig te beïnvloeden, dus moet je je focussen op zaken die je wel kan beïnvloeden en dat is selectie en tactiek. Als we er weer voor zorgen dat dat goed is, met het liefst niet te veel veranderingen en een gelijke kern (zorgen dat Guti, Gotze, Gakpo en het liefst Sangaré ook), dan voorzie ik volgend jaar een beter jaar.

9 mei 2022 om 11:36

Wow wat een toffe reactie van jou. Als ik
Kon zou ik 100 duimpjes omhoog voor je doen. Helaas kan dat maar 1 keer en die krijg je ook van mij. Je zegt precies hoe het is. En sportief ook van je.
En het kan nog voor psv he. We hebben het eerder gezien….

9 mei 2022 om 17:37

Ik heb er geen vertrouwen in hoor, dan zou Ajax 2 keer puntverlies moeten leiden waarvan 1x verliezen. Ik zie Ajax eigenlijk geen punten verspelen tegen Heerenveen, die het hele jaar al heel zwak zijn. Maak er een mooie avond van woensdag en geniet ervan, zal voorlopig de laatste keer zijn dat jullie kampioen worden :P

9 mei 2022 om 15:26

Rubentje, idd mooie reactie. PSV heeft ook een keer zo’n seizoen gehad met late winnende goals. Die tellen ook gewoon. Bij Ajax zit het nu wat vaker mee, zelfs in een wedstrijd waar ze geen deel aan nemen. Maar dat kan volgend jaar zomaar weer andersom zijn.

9 mei 2022 om 17:36

Ja tis als supporter mega frustrerend om de concurrent elke keer in de slotfase van wedstrijden doelpunten te zien maken, maar ik weet ook maar al te goed hoe het is om aan de andere kant te staan. Volgend jaar een nieuwe kans.

Ja Mario, maar onze Serdar spreekt geen Duits.

Hij had zich beter bezig kunnen houden met zo snel mogelijk die 0-3 maken of die 0-2 over de streep trekken. Je moet als speler niet met de scheidsrechter bezig zijn maar met je ploeg op het veld. Maar dat geldt voor veel spelers….ook bij m’n eigen club. Dat gedoe bij de scheids elke keer.
Scheidsrechters zijn ook mensen. Die kunnen het nooit goed doen voor beide partijen. Altijd is er een partij die hem verafschuwt om bepaalde beslissingen. Dat is nou eenmaal zo en daar hebben we allemaal regelmatig mee te maken.
Slikken en door gaan. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. In de emotie scheld je alles en iedereen kapot op dat moment. Soms moeilijk te accepteren maar als je denkt aan dat er ergere dingen op de wereld zijn dan is het makkelijker naast je neer te leggen.

“Ik heb bijna de hele wedstrijd met de scheidsrechter gesproken”

Nou dat had ik als scheids nooit geaccepteerd. Wat irritant zeg.

Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over deze penalty. Het is inderdaad zo'n handsbal die je kunt geven of niet. Was het ergens anders op het veld geweest, dan geef je hem niet.. maar hij staat in zijn eigen 16 en er wordt dus een 100% scoringskans ontnomen. Krijgt ie hem tegen zijn borst is het een super mooie redding, maar daar kreeg hij hem niet. Hij kreeg hem op de arm. De kans was dus groot dat als hij hem niet op de arm had gekregen dat het een doelpunt was geweest. Dan moet je als scheidsrechter wel een penalty geven. Welke andere keus heb je? Staat gewoon in de regels en een scheidsrechter moet lak hebben aan emoties en de regels hanteren Aanstellers allemaal.

9 mei 2022 om 15:28

Zo luiden de regels niet, ook al vind ik dat de scoringskans wel mee zou moeten tellen. Maar dat doet het niet. Het gaat om het onnatuurlijk breed maken van je lichaam, en dat gebeurde met die zwaaiende arm.

9 mei 2022 om 15:50

Het ontnemen van een doelpunt of een duidelijke scoringskans
Als een speler de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontneemt door strafbaar hands te
maken, dan wordt de speler van het speelveld verwijderd, ongeacht de plaats van de overtreding.
Als een speler een overtreding begaat ten opzichte van een tegenstander binnen zijn eigen strafschopgebied en
daarmee de tegenstander een duidelijke scoringskans ontneemt en de scheidsrechter dit bestraft met een
strafschop, dan ontvangt de overtredende speler een waarschuwing als de overtreding gebeurde in een poging
de bal te spelen; in alle andere gevallen (bijv. vasthouden, trekken, duwen, geen mogelijkheid om de bal te
spelen etc.) moet de overtredende speler van het speelveld worden gezonden.

9 mei 2022 om 15:52

Hij komt er nog goed vanaf dus met alleen een penalty

9 mei 2022 om 18:26

Ah ja, maar mijn bericht ging over de vraag wat "strafbaar hands" is. Of er een rode kaart moet volgen, is een tweede.

10 mei 2022 om 01:06

Ja heel duidelijk is het niet wat nou precies "strafbaar hands" is. Er wordt in het reglement nogal veel aan de interpretatie van de arbiter overgelaten. Tijd dat dit verandert.

Misschien moet ie wat minder praten met de scheidsrechter en gaan voetballen.. als je daar een hele wedstrijd mee bezig bent, roep je de vloek grotendeels over jezelf af! Maar ik ben het wel met hem eens, het was geen strafschop...

Het is heel triest , de scheidsrechters die de KNVB naar wedstrijden stuurt zowel in de KKD als in de Ed
Ook de VAR is een aanfluiting, neem nou die Bas Nijhuis, die zomaar verkeerde lijnen trekt bij de controle op buitenspel in de wedstrijd PecZwolle-Utrecht, zo naaije wel de club en de moraal van de spelers een oor aan! Ik ezel Schande!

Gotze kan beter terug gaan van waar hij vandaan kwam. Heeft PSV totaal geen rendement opgeleverd. Er lopen betere voetballers rond in Nederland met een betere acceptabele mentaliteit. Zal zijn afkomst wel zijn.. Verwaand en over de paard getilde Superman.

Sta er niet van te kijken als machtiging ook in Nederland voorkomt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren