Fortuna Sittard stunt in Enschede en neemt afstand van degradatiezone

Zaterdag, 7 mei 2022 om 20:46Shane Jebbink • Laatste update: 20:56

FC Twente is in de Grolsch Veste verrassend onderuit gegaan tegen Fortuna Sittard: 1-2. Ricky van Wolfswinkel kon het eerste doelpunt van Zian Flemming nog ongedaan maken, maar een loepzuivere vrije trap van de middenvelder van Fortuna zorgde alsnog voor de ondergang van Twente. Door het verlies kunnen de Tukkers door AZ worden ingehaald (bij winst tegen Ajax). Het wordt voor Twente tevens een schier onmogelijke opgave om Feyenoord nog van plek drie te stoten. Fortuna Sittard neemt door de drie punten voorlopig afstand van de degradatiezone en heeft nu een voorsprong van zes punten op PEC Zwolle, Sparta Rotterdam en Willem II, die allen later op de avond in actie komen.

FC Twente had moeite om het spel te maken in Enschede. De ploeg van Ron Jans kwam er voetballend niet aan toe en kwam tot overmaat van ramp ook nog eens op achterstand na 25 minuten. Tijjani Noslin zag Ivo Pinto opstomen op de rechterflank. De Portugees vond met zijn voorzet Flemming, die Lars Unnerstall kansloos liet met zijn schot in de kruising. Flemming scoorde daarmee voor het eerst in zijn carrière in drie Eredivisieduels op rij. Het leek niet lang te duren voordat Twente langszij kwam, maar Van Wolfswinkel tikte een voorzet van Václav Cerný op de onderkant van de lat.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer videos

De spits van Twente wist tien minuten later zijn ploeg wel langszij te brengen. Ramiz Zerrouki lanceerde Dimitrios Limnios, die op zijn beurt Van Wolfswinkel vond. Hij had met een goede loopactie de ruimte gevonden in de defensie van Fortuna en schoof de bal naast Yanick van Osch in het doel: 1-1 Voor van Wolfswinkel was het zijn vierde doelpunt in de laatste vier duels en vijftiende treffer van het seizoen. Zo leken de ploegen met een gelijke stand te gaan rusten, maar Flemming bepaalde anders. De aanvallende middenvelder mocht vanaf twintig meter aanleggen voor een vrije trap nadat Mats Seuntjens door Joshua Brenet werd neergelegd. Flemming schoot de bal onberispelijk in de linkerhoek naast Unnerstall: 1-2.

Twente kwam uit de kleedkamer met een missie om gelijk te maken en slaagde na drie minuten bijna daarin. Een vallende Michel Vlap kreeg de bal bij Cerný die kiezelhard op de lat schoot. Een afstandsschot van Robin Pröpper kon even later door Van Osch gekeerd worden. De doelman duwde een minuut later een voorzet van Van Wolfswinkel voor Brenet, maar de verdediger stuitte alsnog op de duikende doelman van Fortuna. Ook Limnios en Van Wolfswinkel kregen schietkansen, maar schoten allebei over. De tijd begon te dringen voor Twente, dat de bal maar niet in het doel kreeg. De sfeer werd naarmate de tijd vorderde steeds grimmiger in Enschede, wat zich uitte in enkele opstootjes. Fortuna verdedigde de voorsprong met man en macht en wist het eindsignaal van scheidsrechter Jochem Kamphuis zonder kleerscheuren te bereiken, waardoor de ploeg uit Sittard drie enorm belangrijke punten mee kon nemen naar Limburg.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Ajax3426537983
2PSV3426354481
3Feyenoord3422574271
4FC Twente3420861868
5AZ3418792061
6Vitesse3415613-951
7FC Utrecht34121111547
8sc Heerenveen3411815-1341
9SC Cambuur3411617-1739
10RKC Waalwijk3491114-1138
11NEC3410816-1438
12FC Groningen349916-1436
13Go Ahead Eagles3410618-1436
14Sparta Rotterdam3481115-1835
15Fortuna Sittard3410519-3135
16Heracles Almelo349718-1634
17Willem II349619-2533
18PEC Zwolle347621-2627



Gerelateerd

Meer sportnieuws

157 reacties (laatste reactie door el fenomeno)

Ja ja, de rek begint eruit te gaan bij FC TWENTE, dit concludeer ik op basis van mijn voetbalkennis.
Veel fans van Twente prijzen hun team al Europa in, maar ik denk na het kijken van de wedstrijd dat AZ gewoon 4e wordt.
Tevens complimenten aan Sjors Ultee en Fortuna, geweldige inzet en met passie de winst zeker gemaakt.
Was een hete avond en enorm veel frustraties bij Twente, totaal onnodig dit gedrag! Toch uiteindelijk de terechte winnaar.
Fijne voetbal avond allemaal en geniet van jullie zaterdag-avond.

7 mei 2022 om 20:55

Laten we het anti-voetbal toejuichen. Man man. Een vreselijke avond dit. Eerste helft van Twente, de scheids, het negatieve gedrag van Fortuna..

7 mei 2022 om 21:00

Ik kom even langs met een portie zout.. kijk naar jezelf. En dat Kamphuis propper regelmatig spaart in deze wedstrijd..

7 mei 2022 om 21:05

Opmerkelijke spiegel. Een overtreding is geen anti-voetbal. Het 'gedoe' en al die opstootjes daarna wel. In dat geval had je Samaris al na 10 minuten moeten laten douchen. Het gaat om al die blessures faken, dat tijdrekken, het beïnvloeden van de (dramatische) scheids. Dat zijn zuid Europese praktijken. Dat is hatelijk.

7 mei 2022 om 21:05

laten we maar niet beginnen over die keeper van fortuna

7 mei 2022 om 22:49

Zo erg had Twente niet te klagen met de scheidsrechter. Van Wolfswinkel die steeds opstootjes opzocht, Ugalde die de tegenstander bij de keel grijpt, Propper die er met twee benen in vliegt, meer dan 9 minuten blessuretijd etc.
Uiteindelijk heeft Twente zich onvolwassen gedragen door zich zo enorm uit de tent te laten lokken. Daarbij hadden ze zelf genoeg kansen om een goal te maken, maar ontbreekt het daar gewoon aan kwaliteit.
Als kers of de taart nog het publiek dat zich schandalig gedraagd. Uitlfuiten, bier gooien, spreekkoren.

8 mei 2022 om 00:10

Idd, opmerkelijke spiegel. Jullie verliezen omdat je geen kansen afmaakt. Niet door Fortuna haar "anti-voetbal".

8 mei 2022 om 08:20

Haha ja het publiek.. meermaals jezelf roemen om supporters en toch zie ik zelf vaak de slechte kant van de achterban.

Vorige week mateloos lopen irriteren over het thuispubliek tegenover fct in de 'derby' (gemaakt door de media). En gisteren mateloos geïrriteerd aan het eigen gedrag tegenover Fortuna.

FcT gaf gewoon weer is niet thuis

8 mei 2022 om 11:51

Ach, die jongen is AZ-supporter.

Anti voetbal wint. Bleeegh. Vanaf minuut 1.

7 mei 2022 om 21:02

Dat zal, maar als je van dit Fortuna thuis verliest moet je je echt schamen als Twente. Feyenoord had vorig weekend met 0-7 moeten winnen, zelden een elftal zo slecht zien spelen toen, en dat was een paar dagen na een Europese wedstrijd.

7 mei 2022 om 21:08

Nee Fortuna gaat even nonchalant vol de aanval zoeken terwijl ze kunnen degraderen. Twente wilde niet graag genoeg. Terecht verloren.

7 mei 2022 om 21:33

Geef dan gewoon toe dat je een slechte verliezer bent. 1e helft voor overwinning gespeeld. Logisch dat je dan bij voorsprong met deze tussenstand je voorsprong gaat verdedigen, gewoon vandaag niet goed van jullie.

7 mei 2022 om 21:44

Begrijp dat Fortuna strijdt voor de puntjes.. maar op deze manier kun je je toch weinig identificeren met een elftal? Simuleren, tijdrekken, irritant gedrag vertonen.. nja, voetbal kan zo leuk zijn. Zou het je gunnen.

7 mei 2022 om 22:11

Ik heb me ook de hele wedstrijd groen en geel (no pun intended) geërgerd aan Fortuna. Echt een ontzettend vervelend zuigploegje. De overwinning is ook echt veel te veel van het goede. Flemming en Seuntjes zijn wel klassespelers.

7 mei 2022 om 23:19

Wat een slechte verliezer ben je zeg.

8 mei 2022 om 00:12

En Twente deed dat niet? Even het gedrag van Ugalde en Propper nog buiten beschouwing gelaten. Slechte verliezer.. Over identificeren gesproken, daar kan je als Twente supporter toch nooit je mond over open doen gezien het verleden?

8 mei 2022 om 03:45

Pun of niet, ik moest wel even gniffelen.

8 mei 2022 om 08:22

Fijn dat je de oude koe uit de sloot haalt

8 mei 2022 om 08:33

Wat een non-argumenten. Maar merk dat je alles aan het aangrijpen bent om het 'spel' van Fortuna te vergoeilijken, dus de discussie is zinloos.

8 mei 2022 om 08:47

"begrijp dat Fortuna strijdt voor de puntjes.. maar op deze manier kun je je toch weinig identificeren met een elftal?"

Wie bepaalt dat? Een wedstrijd winnen in een uitwedstrijd met absoluut kutvoetbal en gedrag dat zo irritant is dat je na afloop fans van de tegenpartij ziet janken online over afbraakvoetbal of whatever, is een van de leukste dingen dat je kan meemaken in voetbal. Fortuna Sittard is heel vaak bijna ten onder gegaan terwijl ze onderaan stonden in de Jupiler League. Nu zitten ze in de Eredivisie en pakken ze een overwinning dat waarschijnlijk gaat leiden tot lijfsbehoud. Het boeit ze niet hoe ze winnen en als ik in hun positie zou zitten, zou het mij nog minder schelen of de tegenstander ons applaus wilt geven over ons spel na afloop.

8 mei 2022 om 10:39

Ik ben een slechte verliezer.

7 mei 2022 om 21:59

Het lelijkste elftal wat ik heb zien voetballen in de Grolsch Veste dit seizoen.

7 mei 2022 om 22:05

Bah absoluut wat een verschrikkelijk irritant elftal. En dan blijven ze er nog in ook.

7 mei 2022 om 22:17

Erg hypocriet. Jullie eigen ploeg was namelijk voor de winterstop ook erg vervelend. Na de winter prima voetbal en goede overwinningen. Maar een beetje pot verwijt de ketel dit. FC Twente was na rust een kwartiertje goed, verder heel matig vandaag.

7 mei 2022 om 22:23

We voetbalden niet goed, maar in mijn herinnering heeft Twente nooit lopen faken, simuleren, zuigen, tijdrekken. Sterker nog: we kregen een aantal keren het deksel op de neus door dito gedrag. Nec thuis (verrassend ook met deze top arbiter), Utrecht uit, Cambuur uit.. je verontwaardiging slaat als een tang op een varken, wat mij betreft.

7 mei 2022 om 22:31

Klopt maar Vitesse staat wel met afstand op 1

8 mei 2022 om 00:21

Kan mij herinneren dat er tegen Feyenoord wel erg op een gelijkspel werd gespeeld (uitslag 0-0). Was het ook niet tegen Ajax dat Twente vanaf minuut 1 vervelend was? Begrijp mij niet verkeerd, als dat de code voor een resultaat is dan heeft de ploeg groot gelijk. Maar ga het dan niet de nummer 16 verwijten als ze op bezoek gaan bij de (trotse) nummer 4 alsjeblieft.

8 mei 2022 om 01:09

Misschien heb je wel gelijk. Na de wedstrijd overheerst de frustratie natuurlijk, maar feit blijft dat het een knappe prestatie is van Fortuna dat ze gewoon 6 punten pakken tegen Twente dit seizoen.

8 mei 2022 om 10:07

Twente is een prima club, maar jullie blazen wel erg hoog van de toren als supporter zijnde van een club die haar blazoen nog steeds moet oppoetsen. Beetje bescheidenheid zou de Twente supporter sieren

8 mei 2022 om 11:56

Zo hoog wordt er toch niet van de toren geblazen? Dat valt ook wel weer mee. Hoe dan ook hoeft een supporter helemaal niets. Die hoeft niet arrogant te zijn, niet bescheiden te zijn... Supporters zijn niet verantwoordelijk voor het wanbeleid van bestuurders. De FC Twente supporters hebben hun geld de afgelopen jaren voor hun ogen zien verdampen. In die context ben je niemand iets verschuldigd. Hoe dan ook interesseert het me niet hoe de tegenstander speelt of iets dergelijks. FC Twente heeft duidelijk last van de druk en speelde net als tegen Heracles echt heel slecht. Fortuna speelt degradatievoetbal en moet de punten binnen harken. Ik neem Fortuna dus logischerwijs niets kwalijk.

Twente heeft het echt uitstekend gedaan dit seizoen, veel beter dan verwacht. Zo aan het eind is het wel een beetje op allemaal. Leek nog spannend te worden voor plek 3, maar dat lijkt me nu wel voorbij.

Toch een prachtig seizoen en ik hoop dat ze plek 4 vast kunnen houden. Hebben het het meest verdiend om geen play-offs te hoeven spelen.

En gefeliciteerd aan Fortuna, mogen er van mij ook wel in blijven. Spannend nog onderin!

7 mei 2022 om 20:57

Plek 3 was vorige week natuurlijk ook al voorbij, aangezien het toen een must werd om in de Kuip te winnen. Ik weet niet goed hoe ik de strijd om plek vier moet inschatten, AZ is verre van constant maar dat is Twente inmiddels ook niet meer. Misschien kunnen we het volgende week zondag in Rotterdam op een akkoordje gooien?

7 mei 2022 om 21:09

Dankjewel 4/5 is op basis van het begin een geweldige stand. Volgende week ga ik helaas voor lul baar de kuip waar we eerder naar AZ moeten kijken dan Feyenoord.
Wat een waardeloze pot en weer door dezelfde scheids, had niks onder de controle. En fortuna mocht maar blijven liggen enzo bahh.
De beate scheidsrechters komen uit Twente en dat doet na vanavodn weer extra pijn…

7 mei 2022 om 21:12

Twente blijft wel 4e gok ik. AZ moet nog tegen Ajax en uit bij Utrecht. Kan zomaar 2x verlies zijn, of een gelijkspelletje tegen Utrecht.

Afhankelijk van wat Feyenoord morgen doet en wat PSV van de week doet, weten we ook of Feyenoord klaar is (zodra er geen kans meer is op de 2e plaats). Dan kan het zomaar zijn dat Feyenoord niet op z'n best speelt volgende week en zijn er best kansen voor Twente. Vermoeidheid begint ook steeds meer een rol te spelen, dus wie weet.

8 mei 2022 om 11:53

Het is niet op, maar de druk wordt de ploeg duidelijk te veel. Ze spelen sinds Heracles met lood in de benen.

Heerlijk! Vooraf absoluut getekend voor een punt, maar dit is fantastisch. Nog één overwinning en dan moeten we zeker zijn van nog een jaar eredivisie.

7 mei 2022 om 20:53

Loat ze smaken vanavond

7 mei 2022 om 20:55

Gaat helemaal goedkomen, jij ook! 👍

7 mei 2022 om 21:03

Lekker mannuh, gounsdig Vitesse.

Pijnlijk voor de tukkers.. oeioei

Wat valt er veel te zeggen over vanavond. Over de spelers van Fortuna en over Kamphuis, maar wat was het weer een dramatische wedstrijd. Had enigzins een verbetering verwacht na de wedstrijd tegen Heracles, maar deze totaal niet gezien.

7 mei 2022 om 20:53

Propper had al vier keer geel kunnen krijgen..

7 mei 2022 om 20:57

Als je die lijn trekt dan had Samaris er 14 gehad. Kom op, zeg. Als Getafe het doet verafschuwt heel NL het. Nu is het okay?

7 mei 2022 om 21:00

Dat zou heel bijzonder zijn

7 mei 2022 om 21:01

Ik heb het nooit verafschuwt van Getafe.. voetbal win je op meerdere manieren..

7 mei 2022 om 21:07

Voor mij is voetbal een sport waarbij je moet laten zien hoe goed je met een bal bent, met als hoofddoel doelpunten maken.

8 mei 2022 om 00:14

En ook dat doet Getafe.. op haar manier.

7 mei 2022 om 20:59

Ik weet ook niet wat die Jans denkt, heb je zo'n speler als Misidjan stel je zo'n non voetballer als Limnios op. Misidjan liep constant z'n man voorbij, Limnios had alleen balverlies.....

7 mei 2022 om 21:04

Alsof Misidjan ook maar één bal goed geraakt heeft. Ik ben het met je eens dat Limnios dramatisch was, maar Misidjan bakte er ook niks van. Dat gepingel en gedraai...

7 mei 2022 om 21:26

Misidjan heeft snelheid, een dribbel en kan een bal met links voorgeven. Alles wat Limnios niet heeft. Vond Misidjan prima invallen hoor.

7 mei 2022 om 22:13

Jopie, maar Misidjan is toch in werkelijk alles een veel betere speler dan Limnios? Ik vind het echt he-le-maal niets die Griek. Nooit gevonden ook.

7 mei 2022 om 22:18

In de basis is Misidjan dat ook. Zeker. Alleen ik reageer nu op Jarl die zeer kritisch is op Limnios (wat terecht is), waar Misidjan ook helemaal niets liet zien.

Overigens snap ik de keuze van Jans om Limnios op te stellen wel. Niet eens zo zeer om zijn voetballende kwaliteiten, maar vanwege zijn manier van spelen (houd altijd meerdere spelers bezig) en zijn verdedigend werk. Daarin verzaakt Misidjan heel vaak. En wanneer het rendement dan ook nog eens laag is...

7 mei 2022 om 22:38

Misidjan heeft zo ongeveer de helft van de minuten nodig als Limnios per goal/assist dus die vlieger gaat niet op. Daarbij moet een aanvaller in eerste instantie kunnen aanvallen toch? Bij Limnios zijn er altijd 2 opties: hij loopt zich vast of hij gaat terug.

7 mei 2022 om 22:45

Haha misschien is mijn beeld van Misidjan ook wel een beetje beïnvloedt door die smerige korte hoek goal tegen N.E.C, die ik vanuit het Nijmeegse uitvak mocht aanschouwen. Ik vond hem vandaag een aantal prima zijn man voorbij komen en de bal voorgeven, er kwam wel iets van dreiging vanaf.

8 mei 2022 om 07:36

@Ruiz Dat weet ik. Echter is het rendement van beide heren gewoon vrij laag. Misidjan laat vaak zien goed in te vallen maar geeft niet thuis wanneer hij in de basis start. Uiteraard, maar wanneer de aanvaller zijn verdedigende taken niet oppakt, betekent dat dat zijn teamgenoten extra werk moeten verzetten. Voor de duidelijkheid: mijn voorkeur gaat ook niet uit naar Limnios hoor. Maar van Misidjan ben ik ook niet kapot. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom Cleonise zo weinig speelt..

8 mei 2022 om 08:25

Valt er niks te zeggen over het matige spel van onze eigen spelers??

Gefeliciteerd Fortuna!
Twente heeft een lesje afwerking nodig en gaat gewoon play offs spelen. Az neemt die vierde plek wel over.

Wat een waardeloze wedstrijd van onze kant zeg. Tweede helft continu druk maar geen echte kans creëeren. Jammer om het zo te verprutsen op het einde van het seizoen.

Wat een achtbaan van emoties! Proficiat medelimburgers. We are staying up😁

Als de KNVB Feyenoord geen extra rust gunt dan helpt Twente Feyenoord een handje. Thx Tukkers ( en Fortuna )!

7 mei 2022 om 20:51

Knvb geeft niemand rust🥲

7 mei 2022 om 20:57

Dubbel geholpen vandaag denk ik. Gefeliciteerd met plek 3, zit er voor ons niet meer in.

Knap resultaat van Fortuna en een onverwachtse meevaller voor AZ. Hoewel ik die niet zie winnen van Ajax, morgen, is het door deze nederlaag van Twente wel weer mogelijk om plek 4 te pakken, aan het einde van het seizoen.

Niet dat AZ dat op basis van dit seizoen verdient overigens...

Knap resultaat van Fortuna. Lijken zich veilig te spelen. Ajax weet wat het morgen moet doen zeker met 3 punten van het veld stappen. Denk dat Feyenoord nu anders de wedstrijd in gaat morgen.

Fijn, dan is plek 3 nu wel binnen. Jammer voor Twente dat de koek net een maand te vroeg op lijkt.

7 mei 2022 om 22:20

Feyenoord gaat met speels gemak 3e worden. In deze flow gaat PSV ook nog de bietenbrug op. Ze hebben bovendien een surplus aan kwaliteit t.o.v. Twente kom nou zeg.

7 mei 2022 om 22:40

Feyenoord is sowieso een paar maatjes te groot voor Twente (en voor AZ). Heb nooit serieus rekening gehouden met een 3e plek.

Virtueel is het verschil tussen de achtste plek en de vijftiende plek op dit moment slechts vier punten. Dat is dus het verschil tussen spelen om Europees voetbal en vechten voor lijfsbehoud. Want ondanks de zege is Fortuna nog niet zeker niet veilig. Bizar eigenlijk hoe klein de verschillen zijn dit seizoen. En hoeveel belang de factor geluk dan heeft.

Puur vanwege Prem gun ik Twente wel 1 punt tegen Feyenoord. En als Ajax wint van AZ, wat zou moeten lukken, is dat genoeg om die 4e plek te houden. Gun het Twente dit seizoen sowieso wel die 4e plek, zouden ze verdienen ook.

7 mei 2022 om 21:00

Als je op basis van individuele supporters een ploeg iets wel of niet moet gunnen, dan degradeert iedereen .

7 mei 2022 om 21:04

Dat is ook zo natuurlijk. Maar buiten Prem om gun ik het Twente sowieso meer, vind ze voetballend toch leuker dan AZ dit jaar. Waar AZ normaal gesproken toch de betere is en ik ze volgend jaar wel boven Twente zie eindigen.

Heeeeerlijk!

Twee keer Twente verslagen dit seizoen. Ooh wat lekker!!

7 mei 2022 om 22:58

Bijna kampioen!

En zo gaat de strijd om de derde plaats als een nachtkaars uit. Prettig voor ons, maar ergens was een apotheose op 15 mei ook wel mooi geweest. Ongeacht of Twente derde, vierde of vijfde wordt: ze hebben hoe dan ook een topseizoen gehad.

Wat een chaotische wedstrijd was dit. Weinig voetbal gezien. Wel een knap resultaat van Fortuna. Je wint niet zomaar in Enschede.
Twente kan 3 plek vaarwel zeggen. Ze moeten juist uitkijken voor AZ voor de 4de plek.

Fortuna lijkt het te gaan redden in de Eredivisie. Sparta en PEC nu in gevaar.
Willem ll staat 2-0 voor, dus dat is goed nieuws voor hen.

Meest frustrerende wedstrijd die ik in tijden heb gezien. In de eerste helft lukt niets en heb je een scheidsrechter die fluit als een kip zonder kop. In de tweede helft gebeurt in dat opzicht weinig van belang, maar komen al die sentimenten mee uit de eerste helft en kun je er dus ook niet van genieten.

FC Twente: 5, speelde slecht maar had de 2-2 verdiend in de tweede helft
Fortuna: 6, verschrikkelijke wedstrijdopvatting, maar het werkte vandaag. Die Pinto heeft meer op de grond gelegen dan hij ballen heeft aangeraakt.
Vak-P: 1, had niks met sfeer maken te maken, ze hebben mazzel dat de wedstrijd niet gestaakt is na hun spreekkoren en gegooi van bekers. Als Paul vd Kraan nou week in, week uit aandringt dat FC Twente te lijden heeft onder dat gedrag, ben je een egoist als je er toch mee doorgaat.
Kamphuis: 3, slechte eerste helft. en een ok tweede helft verkloot door met die rode kaart wat ik nog steeds niet snap.

Hopen dat Ajax morgen van AZ wint, die kans is gewoon aanwezig. En als dat gebeurt, hebben we nog steeds alles in eigen hand.

7 mei 2022 om 20:58

Ik begrijp je frustratie, maar voor ons is er op dit moment echt geen ruimte voor mooi voetbal. Punten sprokkelen is het enige dat telt, en als dat lelijk is, prima.

Jullie hebben een erg goed seizoen gedraaid, daar moeten jullie trots op zijn. Succes nog!

7 mei 2022 om 21:06

Je hoeft van mij niet goed te voetballen hoor, maar vanaf de eerste minuut tijdrekken trek ik heel slecht. En begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend trots op het team, maar de kans dat we nu vijfde worden is ineens weer heel reeël geworden, en dat zou gewoon een flinke anticlimax zijn.

Als ik mocht kiezen, zou ik trouwens zo veel mogelijk provincies vertegenwoordigd zien in de eredivisie. Dus zolang VVV, MVV en Roda niet promoveren, mag Fortuna er van mij best inblijven.

Die Flemming knalt ze er wel steeds in he! Fortuna fans, is dit een goede speler of een goaltjesdief? Iets voor de subtop in de Eredivisie?

7 mei 2022 om 21:04

Goede speler. Veel beter dan Diemers... Veel beter. En die ging naar Feyenoord (lachwekkende transfer).

8 mei 2022 om 08:46

Haha ja zo´n switch van club zou vandaag de dag niet gebeurd zijn! Diemers had veel beter naar zn jeugdcluppie Groningen kunnen gaan toen. Hoop voor jullie dat Flemming wel wat geld in de la brengt!

Wauw, hoe onverwachts dit.
Laat dit onze mannen een extra boost geven voor morgen.
Toch denk ik dat het op de laatste wedstrijd in de kuip zal aankomen.
Fey-Twe, hopelijk beslissen wij het eerder in ons voordeel, maar deze wedstrijd kan zomaar eens beslissend gaan worden voor de definitieve 4e heilige plek.

7 mei 2022 om 21:13

Wat is de laatste wedstrijd van AZ eigenlijk? Want Ajax-thuis en Utrecht-uit zijn gelukkig geen gemakkelijke wedstrijden, dus ik hoop dat we bij winst op Groningen nog steeds op pole-position staan voor plek 4. Ik hou van spanning, maar ik hoop dat Feyenoord vol voor de CL gaat en een b-elftal opstelt ofzo.

8 mei 2022 om 02:15

Rkc thuis.
Het is een spannende strijd.
Hopelijk na morgen/vandaag nog steeds.

Persoonlijk jammer, want ik heb liever streekgenoot PEC Zwolle in de eredivisie ipv Fortuna Sittard...

Maar die Flemming is wel een heerlijk spelertje onderin de eredivisie. Samen met Seuntjes bepalen zij het lot van Fortuna.

Dit zijn leuke spelers voor Heerenveen, Groningen, Twente, Heracles
Seuntjes is transfervrij en Flemming zal betaalt voor moeten worden

7 mei 2022 om 21:24

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als fortuna eruit gaat ten koste van een club als Emmen… mocht Fortuna dit halen dan hebben ze het volledig verdiend! Daarnaast is Fortuna historisch gezien natuurlijk een veel grotere toevoeging aan de Eredivisie dan een matig ploegje als FC Emmen…

7 mei 2022 om 23:55

Fortuna met haar half lege stadion, zwak elftal en grauwe uitstraling is geen toevoeging voor de eredividie. En historie heeft geen enkele meerwaarde. Jammer dat dit clubje erin blijft.

8 mei 2022 om 08:29

Het wordt steeds gekker met jou. Een Feyenoord fan die historie onbelangrijk vindt? Wat blijft er dan nog van Feyenoord over?

Een club met een oud gemankeerd stadion die nooit iets wint. Een te laag budget dat niemand in geen jaren omhoog krijgt en het gros werkloze supporters met een iq van een garnaal die in Europa meer vernield hebben dan het Russische leger.

Alles draait om historie. Of is het platgooien van Rotterdam in 1940 ook ineens niet meer van belang? Wat een wartaal zeg.

7 mei 2022 om 22:13

Tja, zo zitten wij er in het zuiden net hetzelfde in als het om Emmen gaat... Niemand zit te wachten op nog zo'n pokke eind rijden naar die sfeerloze stad en dat blije AZ look-a-like publiek met die klappertjes de hele tijd. Om nog maar te zwijgen om die Dick - 90 minuten lang gefronste wenkbrouw - Lukien.

Ik had ook liever een derby tegen Roda, VVV of MVV gespeeld. Maar nee, we krijgen Emmen en Volendam of all places. (mits we er nog één winnen trouwens..)

Zwaar terechte overwinning. Meer verwacht van support Twente, jammer ook weer van die netten. Broodje twenteham pareltje.

7 mei 2022 om 21:47

Iets te veel genuttigd? En die netten zijn er omdat er clubs zijn die bekers urine of vuurwerk naar beneden gooien. Niet fraai, maar blijkbaar noodzakelijk.

7 mei 2022 om 22:10

Zoals er bij Cox gebeurde bedoel je?

7 mei 2022 om 22:15

Op wie of wat reageer je?

7 mei 2022 om 22:22

Lees hem nog eens, lukt vast

7 mei 2022 om 22:25

Je hebt me nog steeds niet. Bier en urine moet je niet door elkaar halen. Krijg je gekke feestjes van.

7 mei 2022 om 22:29

Wat snap je niet aan "urine of vuurwerk" Kalou?

7 mei 2022 om 22:38

Wat maakt het uit wat erin zit? Al zitten er smarties in. Je hoort niks op het veld richting een speler te gooien.

7 mei 2022 om 23:00

Dat is waar. Dat hoort zeker niet. Al vind ik het ook onverstandig om als tegenstander gebaren naar het publiek te maken. Maar... het ging om de vraag: waarom zit er een netje voor het uitvak.

8 mei 2022 om 08:48

Als jullie als een stel dwazen in die netten gaan hangen is het maar goed dat ze netten hebben gemaakt. Triest volk.

Dit is wel echt een hele lekkere zeg! Onvoorstelbaar dat een paar Tukkertjes zeuren alsof het kinderen van 12 zijn. Twente heeft nog niet zo lang geleden ook op deze manier de puntjes moeten sprokkelen. Dat eindigde in een jaar JL.

Uiteindelijk gaat het in voetbal maar om één ding en dat is winnen, zoveel mogelijk punten pakken en voor ons: handhaving en proberem weer een beetje verder te bouwen. Er zitten, godzijdank, een paar ervaren Zuid-Europeanen bij die wel van wanten weten in dit soort situaties en tja, daar kunnen we in Nederland nog wat van leren. Frustrerend als tegenstander? Ja, vast wel. Lekker voor ons? Des te meer! Fortuna had met dit materiaal nooit in de problemen mogen komen dit seizoen. Gelukkig lijkt het erop dat het allemaal nog net goed af gaat lopen.

Twente heeft een ongekend goed seizoen gehad, maar vergeet niet dat dit elftal komend jaar ook zomaar rond plek 12 kan spelen. Zo bijzonder is het allemaal niet.

7 mei 2022 om 22:16

We sprokkelden, maar niet op deze manier.Groet 'een Tukkertje'.

7 mei 2022 om 22:18

Exact, daarom vloog je eruit en blijven wij er hoogstwaarschijnlijk in na vanavond

Als we eens leren wat minder naïef te zijn, kunnen we Europees gezien deze lijn wellicht echt eens doortrekken. Ik geniet van de defensieve passie. Of heb je Feyenoord gemist in Marseille? Dat was de tweede helft van hetzelfde laken een pak. Realistisch en resultaat gericht heet dat.

7 mei 2022 om 22:28

Ik kijk niet zo graag naar Feyenoord, dus inderdaad gemist. Daarbij verwar je wederom het een en ander: defensieve passie is fantastisch, naïviteit staat daarentegen niet gelijk aan hetgeen vanavond werd vermeden. Maar okay.. geniet van het overleven. Volgend jaar hopelijk met iets meer spelvreugde.

7 mei 2022 om 22:35

Wellicht iets vaker met wat meer interesse over de grens kijken. Feyenoord gaf het goede voorbeeld alvast. Kijk vooral de tweede helft terug. Dan zie je exact dezelfde verdedigende passie als Fortuna vandaag tegen Twente vertoond.

Niet nodig overigens om me te betichten van verwarring. Zeker niet als je er op het einde nog een subjectief begrio als spelvreugde bij haalt.

Ik snap je teleurstelling, alleen ligt het probleem niet bij Fortuna waarbij alles geoorloofd in om de puntjes bij elkaar te spelen. Ben liever boos op je eigen spelers die nog geen drie grote kansen bij elkaar kunnen spelen in de tweede helft.

7 mei 2022 om 22:45

Huh, 3 dotten van kansen, 2 x geweldig keeperswerk en 1 x de lat

7 mei 2022 om 22:46

Jij spreekt over 'tukkertjes'. Ik wijs jou simpelweg op je onjuiste vergelijking. Verder dank voor de tip. Ik kijk relatief veel voetbal, maar kies mijn potjes. Sommige clubs heb ik simpelweg geen behoefte aan. Net zo min als aan de trucjes zoals jouw club vanavond gebruikte. Ik ben ook teleurgesteld in het spel van Twente. Dat ben ik al jaren. Alleen zijn er meer factoren en als een supporter zoals jij dat niet naar realiteit inschat ben ik niet te beroerd om je daar op te attenderen.

7 mei 2022 om 22:55

Het zijn een boel loze kreten die je eruit gooit. Hier kan ik niet veel mee. Als de tegenstander gaat liggen en tijd rekt omdat punten van levensbelang zijn ben je het zat, maar als Twente het doet om de 4e plek te bemachtigen sta je er met je pilsje bij te lachen. Of sta je dan ook vooraan in de rij om er wat van te vinden? Het is toch allemaal wat he

7 mei 2022 om 23:04

Dat zeg ik nergens. Ik ben een voetballiefhebber. Geen voorstander van 'het doel heiligt de middelen'. Als je me enigzins zou kennen zou je weten dat ik altijd kritisch ben. En ja, ik ben Twente fan. Je wordt er toch mee geboren. Voetbal zou moeten gaan om wie het beste met die bal is. Niet om wie het slimste de scheids inpakt.

8 mei 2022 om 11:42

Dat doet jullie Ricky van wolfswinkel elke wedstrijd vanaf minuut 1 zeuren zuigen en vallen,hoor ik de fct fans nooit over hoe zou het komen denk jij....

Wat een walgelijk elftal heeft dat Fortuna. Zelden zoveel anti voetbal gezien. Ongelooflijk dat we dit verliezen. Wel een heerlijke vrije trap van Flemming. Plek 3 kunnen we definitief vergeten en plek 4 wordt ook heel erg lastig nu. Hopen dat Sadilek heel snel terug is, Bosch was dramatisch. Wat Jans ziet in Limnios heb ik het hele seizoen als niet begrepen, ik vind dat echt een waardeloze speler.

7 mei 2022 om 22:16

Ik geniet enorm van de frustratie van jullie. Hoe meer gefrustreerde reacties hoe lekkerder deze smaakt.

Jij had het natuurlijk, als naïeve Hollander, wel lekker gevonden als we stevig druk waren komen zetten en jullie in het zadel helpen? Twente is simpelweg niet cababel om het spel te maken en heeft het ondanks dat klaargespeeld om de play offs te halen. Dat mag echt een wonder heten als je het mij vraagt.

7 mei 2022 om 22:25

Ach, gast ik zie jou het hele seizoen al denigrerende opmerkingen maken jegens Twente. Mochten we toch die play offs in gaan dan hebben we waarschijnlijk 25 punten meer dan de nummer 8, maar jij noemt het een wonder dat we die dan überhaupt gehaald hebben. Hoe belachelijk wil je jezelf maken? Overigens zit er nog een groot verschil tussen stevig druk zetten en constant theatraal zonder reden op het gras gaan liggen zonder ook maar iemand in de buurt, alleen maar om alle leuke elementen van een voetbalwedstrijd er compleet uit te halen.

7 mei 2022 om 22:28

Dat is knap, aangezien ik amper reageer op deze site en als ik dat al eens bij hoge uitzondering doe dan niet in een Twente topic, want die club boeit me geen malle moer.
Verder overigens weer kostelijk genoten van je frustratie en wens je veel succes in het resterende lastige programma

7 mei 2022 om 22:35

Dat kan best zijn, maar als ik jou dan wel eens voorbij zie komen in een Twente topic is het vrijwel altijd een negatieve sneer. Maar laatmaar, ik ben behoorlijk gefrustreerd inderdaad. Ik ga de kroeg in.

7 mei 2022 om 22:36

Ik denk toch echt dat je dingen ziet die er niet zijn. Ik mis de negatieve sneer namelijk even. Verder was er vandaag weinig positiefs te melden over Twente lijkt me.

7 mei 2022 om 22:42

Nou, de beste kansen waren simpelweg voor Twente, dit is zo’n dag dat ze er niet in willen.
Tis niet anders

7 mei 2022 om 22:43

Je hebt toch meerdere keren lopen verkondigen dat ze ook net zo goed 12e hadden kunnen staan? Een tijdje terug misschien maar Dit zuig ik niet uit mijn duim.

7 mei 2022 om 22:49

Zou zomaar kunnen. Herinner ik me niet en tegelijkertijd is het niet eens onrealistisch. Om het af te sluiten voor nu; Twente draait echt een wereldjaar. Daar moet je van genieten want dit biedt geen enkele garantie voor komend seizoen. Elk seizoen kent de competitie wel een flinke verrassing. Dit seizoen is Twente dat.

8 mei 2022 om 08:52

Twente heeft de beste kansen gehad en zijn zeer zeker wel cababel(wat is dat eigenlijk?) om het spel te maken. Fortuna heeft heel veel mazzel gehad en kwam niet om te voetballen. Een wonder dat ze play offs halen? Je snap echt heel weinig van voetbal of niet? Ze staan met grote afstand van het rechterrijtje op een plek in de subtop.

8 mei 2022 om 10:00

Je mag toch ook wel verwachten dat Twente thuis tegen een degradatiekandidaat de kansen krijgt. Vanzelfsprekend komen wij niet om te voetballen, waarom ook? Wij hebben punten nodig, aan Twente de taak om te laten zien dat ze een elftal als Fortuna kapot kunnen spelen. Dat hebben ze twee keer mogen proberen dit jaar en twee keer gaan ze de bietenbrug op.

Meer dan 3 echt grote kansen heb ik de tweede helft overigens niet gezien. Het was vooral veel drukken en bij de 16 wisten ze het niet meer. Hoe vaak heeft die knakworst vanaf links de bal wel niet blind over de achterlijn geslingerd? Die kan er echt geen reet van.

Uiteindelijk sta je einde seizoen altijd waar je hoort te staan, alleen voorafgaand aan het seizoen gaven weinig mensen Twente een kans om zich bij de eerste 5 te spelen. Dat ze daar ineens uit het niets staan mag best een wonder heten ja.

8 mei 2022 om 13:51

Na een nachtje slapen is de frustratie er niet minder om maar begrijp ik wel waarom fortuna speelde zoals ze speelden. Waarschijnlijk had Twente hetzelfde gedaan als dit nodig was. Gefeliciteerd met de handhaving Kalou.

8 mei 2022 om 16:03

Exact dat. Handhaving is overigens nog bij lange na niet zeker, maar wel een behoorlijke stap dichterbij gekomen. Zeker gezien woensdag Vitesse op visite komt en die sinds de winterstop buiten Arnhem amper nog punten pakken. Enfin, succes met de play offs.

8 mei 2022 om 00:24

Genieten deze frustratie! Het biertje smaakt des te beter na dit te lezen!

Knap werk Fortuna, de echt wil om te winnen, ja met anti voetbal maar in hun situatie heiligt het doel alle middelen.

Natuurlijk moeten Vlap en Van Wolswinkel gewoon scoren en is de keeper van Fortuna echt boven zichzelf uitgestegen maar Twente had simpelweg niet het juiste antwoord.

Gefeliciteerd Fortuna. Leuk team, leuk volgend jaar weer!

7 mei 2022 om 22:31

Vlap moet je Limnios van maken. Die knalde 'm hoog over. Verder: de wil om te winnen is fantastisch, maar laten we in vredesnaam zorgen dat dit wangedrag in de toekomst niet beloond gaat worden.

7 mei 2022 om 22:40

Wangedrag van P?
In deze fase neem ik Fortuna niets kwalijk, zo doe je dat als je het degradatiespook wil ontwijken.

7 mei 2022 om 22:48

Wangedrag van een team zoals Fortuna, beloond door de scheids.. niks aan te merken op P.

8 mei 2022 om 00:26

Inderdaad! Sportieve Twente fan! Zo kan het ook. Anders dan die kinderen hier boven.

8 mei 2022 om 01:01

Ik snap deze reactie echt niet eerlijk gezegd. Zat jij in het stadion? Lijkt mij niet, daar had namelijk echt niemand de mening 'leuk team dat Fortuna'.

8 mei 2022 om 06:50

Ja, uiteraard zat ik er, ik zit er altijd, al heel lang.
Ja ik kreeg het sentiment mee, maar ik kom tot een andere conclusie. Ze deden wat ze moesten doen en Twente had er amper antwoord op. Eerste helft was Fortuna gewoon aan het voetballen ook.
Als daarna de druk te groot wordt en Twente ook daarin eigenlijk aanvallend maar wat doet en de keeper zich onderscheid moet je als Fortuna er alles aan doen om dat over de streep te trekken. Met anti voetbal? Ja! Neem ik ze dat kwalijk, nee uiteraard niet.

Wat deed Kamphuis nou met die rode kaart??

7 mei 2022 om 23:13

Dat dus.. volledig de weg kwijt!

Jammer dat Fortuna er in blijft. Er komt geen hond naar kijken, het is een pokken end weg en van dat elftal vol met buitenlandse jongens word ik ook niet warm of koud van. De enige spelers die ik wel leuk vind zijn Flemming en Seuntjens maar die zijn wss ook weg volgend jaar.

8 mei 2022 om 10:43

Nou ik denk ondanks deze overwinning dat Fortuna nog wel punten nodig heeft om niet onder de streep te eindigen, gezien de andere uitslagen onderin. Thuis tegen Vitesse zijn de enige twee die nog een doelpunt kunnen maken, Seuntjens en Flemming, geschorst. Daarna volgt nog NEC uit ook niet gemakkelijk. Ondertussen speelt Sparta nog tegen Willem 2 volgens mij, als daar een winnaar uitkomt dan gat het doelsaldo een rol spelen en Fortuna heeft het slechtste doelsaldo van de eredivisie. PEC zie ik wel degraderen nu want die krijgen PSV nog. Mbt Twente die falen wel opzichtig om enige druk op Feyenoord te houden. Aan de andere kant had Jans niet eens een normaal team in de zomer voor dit seizoen en wmb hebben ze alle verwachtingen overtroffen daar in Tukkerland.

In het voetba heb je nergens recht op en soms krijg je te veel en soms te weinig. Maar het was totaal niet verdiend geweest als Az of Twente 3e waren geworden. Feyenoord staat al het hele jaar op die plek en heeft veel Europese wedstrijden in de benen. Ik gun beide ploegen Europees voetbal maar dit jaar geen 3e plek gezien de resultaten en het voetbal van Feyenoord dit jaar.

8 mei 2022 om 09:10

Het is zeker wel terecht wanneer Twente of AZ op plek 3 zou eindigen wanneer zij meer punten zouden hebben behaald dan Feyenoord. Zo is het ook terecht wanneer Feyenoord op plek 3 eindigt wanneer zij meer punten hebben behaald dan Twente of AZ.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

FC Twente

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Ajax8379
2.PSV8144
3.Feyenoord7142
4.FC Twente6818
5.AZ6120
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
M. VlapMiddenvelder345
R. ZerroukiMiddenvelder322
R. van WolfswinkelAanvaller3216
V. Misidjan Aanvaller273
L. UnnerstallKeeper320
D. RotsAanvaller273
M. UgaldeAanvaller253
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Twente.

0 fans
Aanvaller, 23 jaar
SeizoenClubW
2021/2022 Fortuna Sittard 28 12 5 0
2020/2021 Fortuna Sittard 33 12 5 0
2020/2021 PEC Zwolle 0 0 0 0
2019/2020 NEC 24 13 7 0
2019/2020 PEC Zwolle 4 0 1 0
Laatste voetbalnieuws

Mats Seuntjens vecht tegen de tranen in emotioneel interview over broer

Mats Seuntjens moest zondag na de overwinning van Fortuna Sittard op NEC (0-1) vechten tegen de tranen. De smaakmaker van Fortuna beleefde weliswaar een mooie middag omdat zijn club zich handhaafde...Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 21 mei
Manchester United moet 25 miljoen euro op tafel leggen om Sergiño Dest over te nemen van Barcelona. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren